Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste
Acties:
  • 632.493 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
LordSinclair schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Toevallig stond er vandaag een artikel over in de telegraaf (ja niet de beste bron)

[...]
Het is een beetje een stukje met vooringenomen conclusie. Maar als je je realiseert dat de meeste Tesla’s die continu op de weg zitten (Model S en X worden genoemd) in gebruik zijn bij taxi bedrijven. En ja die rijden ook veel schade maar hebben ook aparte taxi verzekeringspolissen. Beetje raar stukje dus.
Maar conclusie moest zijn dat FEV slecht is en ICE goed dus ach

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Hunkaroglu schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:41:
[...]

Inderdaad lees het ook niet in de handleiding.

Laatst wel geweest naar Loogman carwash.

Hier in Almere heb je geen borstelloze wasstraat. Dichtsbijzijnde is in Amersfoort. Rapido wasstraat. Brengt niemand het nu naar de wasstraat dan?

Heb geen zin en mogelijkheid om het elke keer handmatig te moeten wassen. Dan blijf ik wel bezig nu ik een witte Tesla heb.
Jawel hoor, google maar op wasbox. Die dingen zijn overal, ook in Almere zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
ad6922 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:46:
Meer ongelukken met tesla’s:

Niet volgens Tesla zelf:

In the 2nd quarter, we registered one accident for every 3.27 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.19 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 1.41 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 498,000 miles.
Is al eens onderzocht hoe goed of juist niet goed Autopilot werkt in de VS versus (west-)Europa? En ook versus Oost-Azie (China, Japan, Zuid Korea)?

Want hoewel op papier de verkeersregels veel op elkaar lijken, zijn er verschillen en net name ook de gebruiken op de weg kunnen flink afwijken in de praktijk, zeker op de snelweg waar de AutoPilot het best tot zijn recht komt. Bij de ene is het de gewoonte zo veel mogelijk in je baan te blijven en bij de andere om zo snel mogelijk weer naar een zo rechts mogelijke baan te gaan etc. En ook de inrichting van de wegen kwa belijningen e.d. wijken best nog wel eens af.

Krijg de indruk uit de ervaringen op social media etc dat de AutoPilot van Tesla in de praktijk in de VS beter functioneert, of althans vooralsnog. Of klopt dit beeld van mij niet?

NB: Zelf heb ik net mijn Model 3 en heb AutoPilot nog niet gebruikt. Heb er ook niet zo'n behoefte aan vooralsnog, ik vind zonder dat het leven op de weg met mijn Model 3 al veel fijner dan daarvoor. Komt ongetwijfeld omdat ik 30+ jaar lang altijd in relatief oude auto's heb gereden, heb nu net ook een 17+ jaar oude Toyota ingeleverd en heb dus nooit met cruise control, adaptive cruise control en laat staan nog slimmere hulpmiddelen gereden. Ik weet daarom nog niet uit ervaring wat ik mis - al heb ik me wel goed ingelezen uiteraard. Ga er binnenkort wel voorzichtig mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:00
Volodos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Jawel hoor, google maar op wasbox. Die dingen zijn overal, ook in Almere zag ik.
Wat voor wasbox bedoel je dan?

Dat je zelf kan afspuiten? Die zijn niet hetzelfde als de borstelloze wasstraten.

En zonder borstel krijg ik het vuil meestal niet weg.

Daarnaast mag je volgens de handleiding van Tesla ook niet een hogedrukspuit
rechtstreeks op de sensoren richten van de camera('s) of parkeersensoren. Weet wel zeker dat ze bij de Rapido wasstraten daar ook niet rekening mee houden.

Ben bang dat ik het toch maar handmatig moet wassen met een sponsje bij bob autowas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hunkaroglu schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

En waarom zou het maanden moeten duren voordat het onderdeel er is? Ze kunnen binnen een maand een compleet nieuwe auto afleveren. Dat zie ik de andere merken niet zou gauw doen.
Op Youtube zijn genoeg voorbeelden te vinden van lange levertijden van onderdelen, ik heb er zelf helaas ook ervaring mee. Bij mij moet het deurpaneel vervangen worden (beschadigd geleverd) en daar wacht ik nu bijna 4 maanden op en is nog altijd niet duidelijk wanner die binnen is. Ook de spoiler die bij aflevering ontbrak is besteld maar verwachten ze "zeker niet voor oktober" wat betekend dat die minimaal 7 maanden op zich laat wachten..

Zie bijvoorbeeld ook YouTube: It Keeps Getting Worse! You Won't Believe How Long & Much to Fix Our...

[ Voor 14% gewijzigd door IceOnFire op 07-08-2019 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
IceOnFire schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Op Youtube zijn genoeg voorbeelden te vinden van lange levertijden van onderdelen, ik heb er zelf helaas ook ervaring mee. Bij mij moet het deurpaneel vervangen worden (beschadigd geleverd) en daar wacht ik nu bijna 4 maanden op en is nog altijd niet duidelijk wanner die binnen is. Ook de spoiler die bij aflevering ontbrak is besteld maar verwachten ze "zeker niet voor oktober" wat betekend dat die minimaal 7 maanden op zich laat wachten..

Zie bijvoorbeeld ook YouTube: It Keeps Getting Worse! You Won't Believe How Long & Much to Fix Our...
Dat is dan inderdaad heel slecht en pech hebben. Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dealer voor kleine mankementen, zoals vlek op deurpaneel en vlek op stoel tijdens levering. Ik ben bang dat mijn deurpaneel ook vervangen moet worden omdat de vlek niet weg te poetsen is. Ik moet in ieder geval mijn auto wel achterlaten en ik krijg een Model S mee ter vervanging had ik begrepen.

Ik zou als ik jouw was even rechtsbijstand bellen wat je rechten zijn. Dat je 7 maanden op een onderdeel moet wachten terwijl ze een compleet auto kunnen leveren in een maand kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 10-06 18:23
Even een kritische noot: glass coating, ceramic coating, diamond coating. Hippe termen maar verwacht er niet de wereld van. Het blijft een micrometers dun laagje, net als wax, en het het krijgt nooit dezelfde eigenschappen als een echte lak.
Mensen die het ophemelen, verkopen het vaak zelf, bieden het aan bij verkoop of zijn zelf van die enthousiaste poetsers. Bij de laatste hoor ik ook en merk eigenlijk dat als je maar je je auto zeer regelmatig wast, liefst op de hand, klein beetje (quick)wax dan hou je elke lak helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jnr24 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:41:
Even een kritische noot: glass coating, ceramic coating, diamond coating. Hippe termen maar verwacht er niet de wereld van. Het blijft een micrometers dun laagje, net als wax, en het het krijgt nooit dezelfde eigenschappen als een echte lak.
Mensen die het ophemelen, verkopen het vaak zelf, bieden het aan bij verkoop of zijn zelf van die enthousiaste poetsers. Bij de laatste hoor ik ook en merk eigenlijk dat als je maar je je auto zeer regelmatig wast, liefst op de hand, klein beetje (quick)wax dan hou je elke lak helemaal top.
Mijn detailer was er ook duidelijk over dat het gewoon een wax laag was, maar dan wel een met 2 jaar garantie erop. Inmiddels rijdt de direct ook al tijdje met deze laag zonder klachten.

Enige nadeel vind ik dat de ramen wél vies worden en de handvatten ook. Deze handvatten moet je dan niet met schoonmaken maken met iets wat vet verwijderend is want dat vind de wax niet zo leuk en dan mag je met een schoon doekje gaan boenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:24
Hunkaroglu schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Dat je zelf kan afspuiten? Die zijn niet hetzelfde als de borstelloze wasstraten.

rechtstreeks op de sensoren richten van de camera('s) of parkeersensoren. Weet wel zeker dat ze bij de Rapido wasstraten daar ook niet rekening mee houden.

Ben bang dat ik het toch maar handmatig moet wassen met een sponsje bij bob autowas
De mijne is al meerdere keren door de wasstraat geweest, geen centje pijn. Gewoon zorgen dat ie in N staat en je gordel omhouden, dan gaat er niks mis.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:03
Dat is en blijft inderdaad de beste manier, maar ook de meest arbeidsintensieve natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:10
HyperBart schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Dat is en blijft inderdaad de beste manier, maar ook de meest arbeidsintensieve natuurlijk.
Is dat zo? Ik dacht dat glas coating ook wel een hardere laag achter laat waardoor kleine krasjes minder snel optreden. Of is dit een utopie?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Hunkaroglu schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:01:
[...]

Ja ik bedoel idd een wasbox waar je met een hogedrukspuit aan de slag kunt.
Dat werkt prima icm glascoating. Bij sensoren etc kun je natuurlijk de spuitmond schever houden, de auto wordt echt brandschoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

hvh377 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Ongeveer een jaar geleden is ook al eens een onderzoek gepubliceerd dat aangeeft dat elektronische rijhulpen leiden tot meer schade in plaats van minder. Aangezien elektronische rijhulpen waarschijnlijk oververtegenwoordigd zijn in elektrische auto's, zou ook dat een verklaring kunnen zijn. (Publicatie NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/29/meer-autoschade-ondanks-slimme-veiligheidsvoorzieningen-a1614602)

Overigens claimt de onderzoeker dat de data geschoond is voor 'km-effecten' en 'lease-effecten'. Er is dus rekening gehouden met het feit dat 'slimme' auto's vaker meer km's maken en vaker geleast zijn dan gemiddeld.
https://www.amt.nl/ondernemen/nieuws/2018/08/rijdt-slimme-auto-echt-meer-schade-10159982

Het geinige is misschien wel dat je ongeveer dezelfde verhouding in het aantal schadegevallen ziet. Ongeveer een faktor 2 meer schade's voor 'slimme' auto's.
Dit ligt gewoon puur aan hoe de fabrikant de slimme snufjes heeft ingeschakeld. Het is gewoon veiliger, het aantal doden neemt gigantisch af door land assist en ACC in het algemeen.

Daarnaast rijden auto's daarmee een stuk meer en wordt het inderdaad sneller gerepareerd zoals PWM ook zegt.

Ik kan niet wachten tot Tesla verzekeringen er is. Dit gaat voor iedereen waarschijnlijk een heel leukd besparing opleveren. Moeten ze wel zorgen dat de service beter is dan in het SC in Amsterdam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:03
Nog wat vraagjes over de model 3

Premium heeft bv 1 jaar connectivity via 3G of 4G?. Als ik mijn smart phone verbinding via tether deel kan ik dat toch gebruik maken van de satelliet kaarten met live navigatie? of betreft dit 1 jaar connectivity niet enkel de data, maar ook toegang tot de map diensten, etc.

Waar kan ik de kosten vinden voor een verlenging na dat 1ste jaar connectivity pakket?

Geeft de google map dienst ook files en flits locaties weer? of dien er ik wave / flitsmeister toch op mijn mobiel langs te draaien?

Kan ik via kijken of de console / scherm? Eventueel via mijn mobile erop gepushed zoals bij Google chromecast?

Autopilot zit ingegrepen bij elk model 3, is sentry mode hier onderdeel van?

Is 6k euro het waard voor de advanced auto piloot? Maak je hier in NL veel gebruik van? Voor gebruikers die al langer een Tesla rijden heeft zich dit in afgelopen jaren significant verbeterd in NL of kan ik dit beter over 3 jaar erbij nemen. Voornamelijk woon werk verkeer, wel over snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:45
Tav wasstraat: heb hem er gisteren maar eens doorheen gehaald. Ging prima. Auto in N, gordel om en spiegels ingeklapt. Voor me stond ook een tesla en bij het stofzuigen stonden er nog 3 (Amsterdam ;)). Volgens mij kan het allemaal prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Suffe vraag en wellicht een RTFM puntje:

Toen ik voor het eerst in mijn recent opgehaalde Model 3 Spotify wilde starten moest ik van het Tesla systeem een username & password invullen. Ik heb zelf geen Spotify account en wil het default Spotify account die Tesla meelevert gebruiken. Moet ik hier dezelfde username en password invullen als die van mijn Tesla account? Of doe ik iets doms? Of - zoals ik al stelde - is het RTFM?

NB: ik draai tot op heden muziek vanaf een 1 TB SSD drive met mijn eigen muziekbibliotheek in FLAC files en dat werkt prima met uitstekende geluidskwaliteit. Mijn dochter van bijna twaalf wil echter ook wat van haar muziek luisteren in de auto en die doet alles via Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvh377
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:13:

Dit ligt gewoon puur aan hoe de fabrikant de slimme snufjes heeft ingeschakeld. Het is gewoon veiliger, het aantal doden neemt gigantisch af door land assist en ACC in het algemeen.
Over het aantal doden weet ik niks. Volgens mij zegt het onderzoek daar ook niks over. Kun je uitleggen wat je bedoelt met 'hoe de fabrikant de slimme snufjes heeft ingeschakeld.....'?
Gewoon puur interesse hoor.
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:13:

Daarnaast rijden auto's daarmee een stuk meer en wordt het inderdaad sneller gerepareerd zoals PWM ook zegt.

[...]
Deze twee effecten is wat de onderzoeker dus claimt voor te hebben gecompenseerd. Blijkbaar is dat dus niet de reden voor het hogere aantal schade's.

[ Voor 0% gewijzigd door hvh377 op 07-08-2019 15:52 . Reden: Correcter geformuleerd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:22
arsimo schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:23:

Toen ik voor het eerst in mijn recent opgehaalde Model 3 Spotify wilde starten moest ik van het Tesla systeem een username & password invullen. Ik heb zelf geen Spotify account en wil het default Spotify account die Tesla meelevert gebruiken. Moet ik hier dezelfde username en password invullen als die van mijn Tesla account? Of doe ik iets doms? Of - zoals ik al stelde - is het RTFM?

NB: ik draai tot op heden muziek vanaf een 1 TB SSD drive met mijn eigen muziekbibliotheek in FLAC files en dat werkt prima met uitstekende geluidskwaliteit. Mijn dochter van bijna twaalf wil echter ook wat van haar muziek luisteren in de auto en die doet alles via Spotify.
Je kan ergens kiezen dat je geen account hebt, en dan maakt de Tesla er eentje voor jou aan :9
Goed kijken naar je startscherm. Moet er ergens bijstaan.
The Source schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:13:
Nog wat vraagjes over de model 3

Premium heeft bv 1 jaar connectivity via 3G of 4G?. Als ik mijn smart phone verbinding via tether deel kan ik dat toch gebruik maken van de satelliet kaarten met live navigatie? of betreft dit 1 jaar connectivity niet enkel de data, maar ook toegang tot de map diensten, etc.

Waar kan ik de kosten vinden voor een verlenging na dat 1ste jaar connectivity pakket?

Geeft de google map dienst ook files en flits locaties weer? of dien er ik wave / flitsmeister toch op mijn mobiel langs te draaien?

Kan ik via kijken of de console / scherm? Eventueel via mijn mobile erop gepushed zoals bij Google chromecast?

Autopilot zit ingegrepen bij elk model 3, is sentry mode hier onderdeel van?

Is 6k euro het waard voor de advanced auto piloot? Maak je hier in NL veel gebruik van? Voor gebruikers die al langer een Tesla rijden heeft zich dit in afgelopen jaren significant verbeterd in NL of kan ik dit beter over 3 jaar erbij nemen. Voornamelijk woon werk verkeer, wel over snelweg.
Kosten verlenging zijn nog niet bekend. Zou normaal nu ook al van toepassing moeten zijn; maar Tesla loopt wat achter. Geen idee hoe het zit met een hotspot. Een SR+ is sowieso al een heel stuk gelimiteerder, dat een hotspot je weinig zou kunnen helpen. Dus misschien trekken ze hetzelfde software door naar de LR als je niet betaald.

Sentry mode hoort bij de standaarduitrusting, zodra je een USB in de auto installeert :)
Geen chromcast mogelijkheid, maar in de toekomst komt er een update dat je films kan zien terwijl je geparkeerd bent.
En FSD is het niet waard als leaserijder. Wel als je langer als 4 jaar deze auto gaat gebruiken. Zelfstandig inhalen zal ooit wel terugkomen. Voorlopig is het beperkt tot zelf de afritten nemen, inhalen na bevestiging en summon mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
bottom line schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:31:
[...]
Je kan ergens kiezen dat je geen account hebt, en dan maakt de Tesla er eentje voor jou aan :9
Goed kijken naar je startscherm. Moet er ergens bijstaan.
Thanx, ik ga straks ff kijken als ik weer bij mijn auto ben. Toen ik "vastliep" op username & password was ik onderweg en liet het toen maar ff zitten op dat moment en had er daarna niet meer aan gedacht. Tot nu dan. Nogmaals, merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvh377
  • Niet online
wouter1971 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Het is een beetje een stukje met vooringenomen conclusie. Maar als je je realiseert dat de meeste Tesla’s die continu op de weg zitten (Model S en X worden genoemd) in gebruik zijn bij taxi bedrijven. En ja die rijden ook veel schade maar hebben ook aparte taxi verzekeringspolissen. Beetje raar stukje dus.
Maar conclusie moest zijn dat FEV slecht is en ICE goed dus ach
Voor wat betreft het stukje in de Telegraaf, ben ik het wel met je eens. Het lijkt gemaakt om lezers naar die conclusie te leiden.

Maar de data komt van FOCWA en die hebben verder ook helemaal geen waardeoordeel gegeven en slechts geconstateerd. Zij geven zelf ook aan erg verrast te zijn en op zoek te gaan naar de oorza(a)k(en).

Je zou verwachten dat ook diesels veel op de weg zitten. Is er een vergelijk naar brandstoftype beschikbaar waaruit blijkt dat diesels veel meer schade rijden dan benzineauto's?

Niettemin levert het onderzoek wel op dat de schade's aan FEVs blijkbaar typisch veel duurder zijn dan gemiddeld om verschillende redenen (duurdere techniek, hogere massa, etc.). Dat is interessant om uit te zoeken en zal ook vast niet helpen om verzekeringspremies voor EVs laag te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door hvh377 op 07-08-2019 16:00 . Reden: Toevoeging schadebedragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvh377
  • Niet online
ad6922 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:46:
Meer ongelukken met tesla’s:

Niet volgens Tesla zelf:

In the 2nd quarter, we registered one accident for every 3.27 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.19 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 1.41 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 498,000 miles.
Aha, dat is ook weer interessante data. Het heeft wel een beetje een 'wij van WC eend' geur, maar goed.

Zou bij deze data er niet een bias inzitten omdat de Autopilot-kms vooral snelwegkilometers zijn, terwijl de non-Autopilot-kms ook binnenwegen omvat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44
bottom line schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:31:
Kosten verlenging zijn nog niet bekend. Zou normaal nu ook al van toepassing moeten zijn; maar Tesla loopt wat achter. Geen idee hoe het zit met een hotspot. Een SR+ is sowieso al een heel stuk gelimiteerder, dat een hotspot je weinig zou kunnen helpen. Dus misschien trekken ze hetzelfde software door naar de LR als je niet betaald.
Tesla geeft het hier zelf mooi weer:
https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivity

De M3 LR heeft alleen het eerste jaar premium connectiviteit, daarna vervalt deze ook.
Binnen nu en een paar maanden kan je premium connectiviteit ook bijkopen (zie derde kopje link).Daarmee zit je SR+ dan qua connectiviteit gelijk met de LR modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 09:28

Er zit rechtsonder een knopje 'gebruik Tesla account'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
T7D_Sneezy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

De M3 LR heeft alleen het eerste jaar premium connectiviteit, daarna vervalt deze ook.
Binnen nu en een paar maanden kan je premium connectiviteit ook bijkopen (zie derde kopje link).Daarmee zit je SR+ dan qua connectiviteit gelijk met de LR modellen.
Volgens mij is het nog maar de vraag of je een standard range kunt upgraden voor USD 100,- naar premium connectivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inspired schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Volgens mij is het nog maar de vraag of je een standard range kunt upgraden voor USD 100,- naar premium connectivity.
Komt later meer info over, ik vermoed van wel:
Connectiviteitsabonnementen voor de Model 3 zonder Premium interieur worden later dit jaar aangekondigd.
Is toch weer extra omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 16:45
Als je achteraf FSD als optie koopt, is dat dan ook te zien in je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:17:
[...]

Komt later meer info over, ik vermoed van wel:

[...]

Is toch weer extra omzet.
Ik kan me goed voorstellen dat prijzen anders zullen zijn. Maw; dat het verlengen goedkoper is dan upgrade. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
T7D_Sneezy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Dat is iets dat er al een jaar staat.
Ze hebben op 1 juli hun beleid veranderd in verband met het internet. En er is nog niemand (in Amerika ook niet), die momenteel al moet betalen voor het internet. De hoeveelste is het vandaag? ;)
Dus ja, het komt wel, maar wanneer het echt in voegen gaat of hoeveel het uiteindelijk kost is nog onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Glascoating is echt wel iets anders dan wax.
Wax beschermt niet tegen swirls, omdat het niet hard is. Glascoating doet dit wel.
Glascoating wordt heel hard. Het bewijs dat het echt iets anders is dan wax krijg je als je hem door een wasstraat haalt met borstels: in het geval van glascoating heb je dan geen swirls, in het geval van wax wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Volodos op 07-08-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
G-NiLES schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Er zit rechtsonder een knopje 'gebruik Tesla account'.
Kan iemand vertellen of Spotify instellingen in het profiel worden opgeslagen? Dus dat als ik instap en mijn profiel wordt geladen, mijn Spotify account actief wordt en in het geval van mijn vrouw, die van haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Eddos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:07:
[...]

Kan iemand vertellen of Spotify instellingen in het profiel worden opgeslagen? Dus dat als ik instap en mijn profiel wordt geladen, mijn Spotify account actief wordt en in het geval van mijn vrouw, die van haar?
Nee, je gebruikt dan hetzelfde Tesla account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Net zoals radiozenders etc.
Die favorieten worden behouden ongeacht wie met de auto rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 08:25
Typische functionaliteit die later wel zal worden toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Even schrikken net, een behoorlijke plas water / vloeistof onder de Tesla.
Was even bezig met wat dingetjes indelen/opruimen in de auto en de airco stond aan.
Kwam echt een soort stroom water onder vandaan.
Aangezien het geen geur of kleur had was het geen koelvloeistof (heeftie dat?) of ruitenwisser vloeistof, het moet dus iets van de condensator / airco zijn. Na uitzetten AC stopte het druppelen. Hopelijk doet alles t morgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 17:56
Waarschijnlijk condenswater van de airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Vanmiddag bij de SuC Amsterdam geweest en toevallig mijn sales advisor gezien. Even bijgepraat en hij vertelde dat ze geen proefritten meer accepteren. Het is een gekkenhuis zei hij, het lijkt de Ikea wel. En tevens ook de medewerker die mijn service aanvraag in behandeling nam gesproken. Het klopt idd dat het lang kan duren voordat onderdelen binnen kunnen komen en het hangt echt van het onderdeel af. Daarnaast heeft de service center ook echt geen nummer waar je ze op kan bellen. Zelfs de status van de service doen ze via SMS. Daarnaast waren ze nog op zoek naar een nieuwe pand in Amsterdam, maar is wat lastig om een plekje te vinden. Ze kunnen de drukte gewoon niet aan. Het zal alleen maar erger worden, straks als er meer Model 3's gaan rondrijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het is de enige “betaalbare” long range EV die dit jaar nog geleverd kan worden van de 4% bijtelling kan profiteren, zal echt giga druk worden.. denk vooral tricky voor diegenen die pas eind november of december geleverd willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Nog een vraagje, welke accessories hebben jullie bij een model 3 besteld. Volgende staat op mijn short list;

Vloermatten
Frunk mat
Trunk mat
Zonwering
Deur rubbers
Screen protector
Midden console wrap
Window tinting

Ben ik iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:02
The Source schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:27:
Nog een vraagje, welke accessories hebben jullie bij een model 3 besteld. Volgende staat op mijn short list;

Vloermatten
Frunk mat
Trunk mat
Zonwering
Deur rubbers
Screen protector
Midden console wrap
Window tinting

Ben ik iets vergeten?
Eerste 3 zitten toch standaard bij de M3 indien dit geen SR model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES

Vloermatten
Frunk mat
Trunk mat
Zonwering
Deur rubbers
Screen protector
Midden console wrap
Window tinting

Ben ik iets vergeten?
Wireless charging pad van Ali.

Wat bedoel je met zonwering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Ik twijfel nog tussen STD+ en LR RWD.

Zonwering voor het raam boven, bij mijn huidige auto heb ik een automatisch schuifdak voor mijn grote dakraam, dat zit meestal dicht. Bij de M3 heb je ook een groot raam, wel zonwerend echter lijkt me dat niet afdoende. Dit ivm pasengiers die tegen de zon inkijken in de zomer en temperature control, zodat het niet te warm wordt in hoog zomer. Dus zat aan zoiets te denken; https://www.amazon.com/Mo...-Compatible/dp/B07QNJR94V Nog geen andere opties, maar doel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 14:58
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:21:
Het is de enige “betaalbare” long range EV die dit jaar nog geleverd kan worden van de 4% bijtelling kan profiteren, zal echt giga druk worden.. denk vooral tricky voor diegenen die pas eind november of december geleverd willen hebben.
Zal wel goed komen toch O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
G-NiLES schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:01:
Even schrikken net, een behoorlijke plas water / vloeistof onder de Tesla.
Was even bezig met wat dingetjes indelen/opruimen in de auto en de airco stond aan.
Kwam echt een soort stroom water onder vandaan.
Aangezien het geen geur of kleur had was het geen koelvloeistof (heeftie dat?) of ruitenwisser vloeistof, het moet dus iets van de condensator / airco zijn. Na uitzetten AC stopte het druppelen. Hopelijk doet alles t morgen nog
Gewoon condens van de airco. Geen paniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Vloermatten
Frunk mat
Trunk mat
Zonwering
Deur rubbers
Screen protector
Midden console wrap
Window tinting

Ben ik iets vergeten?
Wireless charger van Ali en deze
https://nl.aliexpress.com...1602_4,searchweb201603_53

En deze cardreader van Amazon.
https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 8% gewijzigd door Hunkaroglu op 07-08-2019 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
The Source schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:34:

Zonwering voor het raam boven, bij mijn huidige auto heb ik een automatisch schuifdak voor mijn grote dakraam, dat zit meestal dicht. Bij de M3 heb je ook een groot raam, wel zonwerend echter lijkt me dat niet afdoende. Dit ivm pasengiers die tegen de zon inkijken in de zomer en temperature control, zodat het niet te warm wordt in hoog zomer. Dus zat aan zoiets te denken; https://www.amazon.com/Mo...-Compatible/dp/B07QNJR94V Nog geen andere opties, maar doel duidelijk.
Het middelste raam echt heel donker getint. Heb zelf nog geen last gehad van de zon, ook niet achterin.
De cardreader voor TeslaCam/Sentry mode? Ik heb gewoon een “performance” USB stick erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

Het middelste raam echt heel donker getint. Heb zelf nog geen last gehad van de zon, ook niet achterin.

[...]

De cardreader voor TeslaCam/Sentry mode? Ik heb gewoon een “performance” USB stick erin zitten.
Yep voor de TeslaCam idd. Wat bedoel je met "performance" USB stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Laatst online: 10-06 18:23
Inspired schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat glas coating ook wel een hardere laag achter laat waardoor kleine krasjes minder snel optreden. Of is dit een utopie?
Ik heb mijn ernstige bedenkingen. Hoe dik en hard kan je een laag maken die je buiten wat waxglans niet kan zien. Je wast het ook gewoon van je kleren en je hoeft niks af te plakken of zo.

Via carclean.nl:

Gemiddeld verbruik: 30ml/auto
Hardheid: 9H
Contacthoek: >110 graden
pH bestendigheid: 2-11
Laagdikte: 0,2-0,5qm
Duurzaamheid: >18maanden/30.000km

Bij QM kan ik alleen quantum membrane/mechanics vinden... Nanotechnologie speak, wtf, 0,5 quantums dik! Nouja, 30ml per 6m2 is wel aardig dun ja. 5 micrometer als je het uitrekent.

Verder: aanbrengen zoals wax, poetst uit zoals wax of "nog makkelijker " geadviseerd als 'topper' over wax. If it walks like a duck...

Ik lees verderop ook:"blijft maanden zitten" waar zijn die 18 maanden ineens?

Tja natuurlijk verzinnen we een leuk verhaal als mensen €100+ voor een potje van 30ml!! neertellen, overigens met allerlei doekjes, handschoenen en sponsjes, de handel kreeg last van hun geweten.

Of €500 voor een poetsbeurt, onee 'detailing' heet dat tegenwoordig.

Het kruipt voor mij in de richting van de gouden speakerkabels of nachtcremetjes van dezelfde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Ik gebruik Spotify gewoon zonder account omdat je een betaald account nodig hebt om in de auto in te loggen.
Hunkaroglu schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:06:
[...]

Yep voor de TeslaCam idd. Wat bedoel je met "performance" USB stick?
Ééntje die fatsoenlijk 250 MB/s weg kan schrijven.

[ Voor 65% gewijzigd door Deveon op 07-08-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Ééntje die fatsoenlijk 250 MB/s weg kan schrijven.
Dat ligt toch aan de sd kaart die je erin stopt wat die aankan?

Deze heeft gegevenssnelheid tot 5 Gbps.

Ik vond deze interessant omdat ik de beelden direct kan bekijken om mijn mobiel mocht er iets zijn. Je kan het aansluiten in je USB-C poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Niek_ schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:28:
[...]

Eerste 3 zitten toch standaard bij de M3 indien dit geen SR model is?
Zijn vloermatten standaard op de SR+? Ik heb geen officiële lijst gezien met wat er bij zit. Ik dacht enkel een onofficiële lijst te hebben gezien waar stond dat je geen enkele matten krijgt.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Ze hebben toch geen LR RWDs meer? Of heb ik wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
rolandb schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:45:
[...]

Ze hebben toch geen LR RWDs meer? Of heb ik wat gemist.
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?redirect=no
Elke dag staan er wel wat showroom modellen of gecancellde modellen.
Refresh een paar keer per dag en check de uitvoering filter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired

Ik dacht voordat ik hem had ook wel last er van te krijgen. Maar niks geen last. Ook bij volle zon niet. Zou het eerst aan zien voordat je dat gaat bestellen. Voor de warmte kun je de auto gewoon even laten koelen voordat je gaat. Of overheat protection aan zetten.
Stef87 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Zijn vloermatten standaard op de SR+? Ik heb geen officiële lijst gezien met wat er bij zit. Ik dacht enkel een onofficiële lijst te hebben gezien waar stond dat je geen enkele matten krijgt.
Volgens mij gisteren ook al langs gekomen. Vloermatten alleen bij full premium. Dus SR+ niet, de rest wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 07-08-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05

Zonwering heb ik nog niet nodig gehad. Ik merk dat met het halftransparante dak dat ik ook minder vaak naar mijn zonnebril grijp omdat er niet zo'n groot contrast is tussen binnen en buiten. Koelen zal zo'n screen nauwelijks doen, daar moet je iets reflecterends voor hebben of aan de buitenkant de zon tegenhouden. Een zwart screen bij het dak zorgt er alleen voor dat je bekleding minder warm word, de warmte land nu gewoon op dat zwarte screen en komt dus net zo goed de auto binnen. Een paar minuten voor je instapt de koeling aanzetten is hemels _/-\o_ .

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Goedemorgen!

Op dit moment aan het oriënteren voor een model 3. Nu ben ik in Duiven geweest, showmodel bekeken enz, maar dit tegelijk met 12 anderen.... maw, erg druk.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af: is er iemand die in Doetinchem, of in de buurt van die een m3 rijd/heeft en mij een en ander wilt uitleggen/beantwoorden?

Mocht iemand dat willen, hoor ik dat graag! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Laatst online: 01-06 21:32
Herbie0412 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:31:
Goedemorgen!

Op dit moment aan het oriënteren voor een model 3. Nu ben ik in Duiven geweest, showmodel bekeken enz, maar dit tegelijk met 12 anderen.... maw, erg druk.

Nu vroeg ik mij eigenlijk af: is er iemand die in Doetinchem, of in de buurt van die een m3 rijd/heeft en mij een en ander wilt uitleggen/beantwoorden?

Ik woon helaas niet in de buurt, maar je kunt je vraag natuurlijk altijd hier stellen.. Zat mensen met een M3 die je vragen kunnen beantwoorden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Herbie0412 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:31:
Goedemorgen!

Zie PM. Wil best een keer naar AC Holten komen bijvoorbeeld in het weekend. Wellicht is er nog wel iemand die wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Staatslot schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:33:
[...]

Ik woon helaas niet in de buurt, maar je kunt je vraag natuurlijk altijd hier stellen.. Zat mensen met een M3 die je vragen kunnen beantwoorden denk ik..
Erg veel vragen zijn hier al gesteld, en beantwoord. Zou graag ik gesprek dingen willen vragen, en een afgeleverde auto willen zien. Die in duiven staat, lijkt mij niet dat het het visite kaartje moet zijn voor de tesla 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zit iedereen hier al op 2019.28? Kan het zijn dat de Tesla alleen aan de laadpaal checkt voor updates? De 2019.24 kreeg ik vrij snel. Maar hing toen wel aan de paal. Afgelopen week wel steeds op wifi (niet aan stroom) maar nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Volgens mij zit niemand op die update.
Updates kan je niet pushen, gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 20:37

pposthoorn

Constructeur

ehtweak schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Maar? Model S is er toch al een paar jaartjes?
En ook modellen als de Nissan Leaf zijn er al wat langer.

Desondanks is er weinig concreet en objectief inzicht te krijgen in de prijs/km.
Zoals al aangegeven, zelfs de ANWB roept bij een al jaren bestaande EV:
Helaas kunnen we geen betrouwbare berekening voor je maken omdat specifieke informatie hiervoor in ons systeem ontbreekt. :-(
Beetje late reactie (had ff gemist dat er een deel 2 topic is geopend :) )
Volgens mij is het nog niet voorbij gekomen.
Dit is een mooie site om de TCO te vergelijken:
https://iselektrischgoedk...wbpi=111&aspi=22&ohpi=400

Je kan alle variabelen zelf wijzigen en zien wat dat met de TCO doet. Ik denk dat je er voor privé vooral van uit moet gaan dat je er niet maar 5 jaar mee rijdt (zoals bij lease vaak gedaan wordt). Dit geeft je meer tijd om de hoge aanschafprijs terug te verdienen met lage verbruikskosten.
Ik heb wat getallen ingevuld die mij best redelijk lijken, maar er zijn zoals eerder gemeld gewoon een aantal dingen die bij iedereen anders zijn (km/jaar, aantal jaar, prijs/kWh, verbruik, aanschafprijs, verzekering).
Ik denk dat veel mensen voor ongeveer hetzelfde geld (soms goedkoper, soms duurder) een Model 3 kunnen rijden als een benzine auto van 35k.

Ik zou zeggen experimenteer met wat verschillende instellingen, voor elk getal is online info te vinden en je kan hier ook vragen stellen aan ervaringsdeskundigen (n=1).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 08:54
Stiekeme TVP in dit topic

Na 3,5 jaar weer een Tesla fan geworden *O*
spoiler:
en mag ik hier weer posten, aangezien dat als medewerker niet echt was toegestaan

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:27:
Volgens mij zit niemand op die update.
Updates kan je niet pushen, gewoon afwachten.
Zitten vrij veel al op die versie. https://teslafi.com/firmware/

Maar zal geduldig afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:37:
[...]

Zitten vrij veel al op die versie. https://teslafi.com/firmware/

Maar zal geduldig afwachten. :)
Ik zit nog op 2019.7.107 8)7

Alles al geprobeerd, langsrijden bij SeC (half uurtje voor de deur op de wifi gezeten). Laadpaal mét wifi verbonden, tijdens rijden met hotspot verbonden, voor de deur twee nachten met Wifi verbonden...

Heb nog niet eens Sentry mode |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
nils7 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:24:
Stiekeme TVP in dit topic

Na 3,5 jaar weer een Tesla fan geworden *O*
spoiler:
en mag ik hier weer posten, aangezien dat als medewerker niet echt was toegestaan
Sowieso goed als Tesla eens mee leest, zeker in kader van de klachten op service gebied (y)

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
Zit iedereen hier al op 2019.28? Kan het zijn dat de Tesla alleen aan de laadpaal checkt voor updates? De 2019.24 kreeg ik vrij snel. Maar hing toen wel aan de paal. Afgelopen week wel steeds op wifi (niet aan stroom) maar nog geen update.
Eergister gekregen hing niet aan de laadpaal. Duurde wel Enorm lang voor een of andere reden.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:53

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

zo, 2e tesla model 3 is besteld. ben benieuwd of de levering nu soepeler gaat lopen dan de mijne in februari.
Eerste die we nu hebben is de: AWD LR Zwart.
2e wordt de: RWD SR+ bauw + trekhaak.

Het wachten kan weer beginnen :D.
We hebben nog even gekeken naar andere elektrische auto's. en die waren het allemaal net niet, of de levertijd zou 2020 zijn.

De trekhaak heeft toch wel de belangrijkste doorslag gegeven :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 19:07
Slim, twee Model 3’s, heb je er hopelijk altijd één die het doet :+

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 08-08-2019 15:32 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:51
Bl4ckviper schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Eergister gekregen hing niet aan de laadpaal. Duurde wel Enorm lang voor een of andere reden.
Heb je een model 3?
De update lijkt me namelijk daadwerkelijk interessant, aangezien hij de koppeling tussen telefoon en driverprofiles lijkt toe te voegen. Kan je dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Smobbo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Heb je een model 3?
De update lijkt me namelijk daadwerkelijk interessant, aangezien hij de koppeling tussen telefoon en driverprofiles lijkt toe te voegen. Kan je dat bevestigen?
Model X kon dit dus al.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 08:54
wouter1971 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Sowieso goed als Tesla eens mee leest, zeker in kader van de klachten op service gebied (y)
Ben er niet meer werkzaam maar heb nog wel ingangen.
Ben zelf 8 dagen geleden weg gegaan voor een nieuwe uitdaging (niet meer in de automotive).

Ik zal Tesla hier niet afvallen maar las altijd al wel mee hier als Tweaker ;)
Maar nu mag ik eindelijk reageren.

Ik kan mensen de juiste weg insturen over wat ze het beste kunnen doen en weet hoe het bedrijf acteert.

Ik rij er overigens geen maar staat wel op de planning.

[edit]
Even een toevoeging aan mijn post aangezien ik al berichten kreeg.

Het liefste reageer ik hier op het forum op een post om iemand een goed advies te geven.

Ik was bij Tesla betrokken bij de uitrusting van een service locatie (centers en auto’s) voor heel EMEA dus heel veel van sales en delivery weet ik niet.
Aan service heb ik wel gesnoven ;-)

Heb zelf wel direct deliveries gedaan, omdat heel het bedrijf mee moest helpen.
Ontzettend leuk iemand blij te maken, minder leuk was soms de OV trip terug door het halve land om 10 uur savonds.
Helaas kon ik hier niet vragen of ik een Model 3 van een tweaker, die er op zat te wachten, mocht komen afleveren.

Alhoewel volgens mij Tesla niet echt dit forum in de gaten houdt, mochten mijn berichtjes na deze toch intern op de radar komen dan hoop ik dat ze actie ondernemen van mijn adviezen zodat Tesla toch weer een beetje beter wordt.

Als je iets wil weten, schrijf me aan in een @ zodat ik je op het forum advies kan geven.

[ Voor 44% gewijzigd door nils7 op 08-08-2019 18:11 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
G-NiLES schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Ik zit nog op 2019.7.107 8)7

Alles al geprobeerd, langsrijden bij SeC (half uurtje voor de deur op de wifi gezeten). Laadpaal mét wifi verbonden, tijdens rijden met hotspot verbonden, voor de deur twee nachten met Wifi verbonden...

Heb nog niet eens Sentry mode |:(
Ook al een reboot gegeven? Er moet wel iets mis zijn. Zover zou je niet achter moeten lopen. 2019.24 heeft iedereen nu wel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:02:
Hier ook nog op 2019.24. Volgens mij is de massale uitrol van 2019.28 nog niet gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Iemand enig idee wat voor een restwaarde door de Belastingdienst wordt geaccepteerd? Wil hem in 5 jaar afschrijven maar heb daar natuurlijk wel een restwaarde bij nodig. Zie op internet veel percentages die rond de 13% restwaarde na 5 jaar uitkomen maar hier staat bar weinig onderbouwing bij. Wellicht dat hier iemand meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Niek_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:17:
Iemand enig idee wat voor een restwaarde door de Belastingdienst wordt geaccepteerd? Wil hem in 5 jaar afschrijven maar heb daar natuurlijk wel een restwaarde bij nodig. Zie op internet veel percentages die rond de 13% restwaarde na 5 jaar uitkomen maar hier staat bar weinig onderbouwing bij. Wellicht dat hier iemand meer weet?
Dat weet niemand ;)
Maar voor alsnog hebben elektrische auto's relatief hoge restwaarden.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Smuggler schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Dat weet niemand ;)
Maar voor alsnog hebben elektrische auto's relatief hoge restwaarden.
Mwah, snap wat je zegt, maar volgens mij rijden er al redelijk wat EV's rond, dus er moet ervaring zijn met restwaardes die geaccepteerd worden (zo laag mogelijk natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Niek_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Mwah, snap wat je zegt, maar volgens mij rijden er al redelijk wat EV's rond, dus er moet ervaring zijn met restwaardes die geaccepteerd worden (zo laag mogelijk natuurlijk ;) )
Maar vervolgens is tesla model 3 het best verkopende model op de markt op dit moment.
dat heeft nogal negatieve invloed op de restwaarde over 4 jaar.

Het zal geen 0 euro zijn. eerder rond de 20k a 25k verwacht ik.
ligt ook natuurlijk aan de fiscale voordelen op dat moment voor nieuwe auto's. en de beschikbaarheid van nieuwe auto's van dat caliber op dat moment.

zal dus niet snel boven de 30k uitkomen verwacht ik, maar ook niet snel onder de 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Ook al een reboot gegeven? Er moet wel iets mis zijn. Zover zou je niet achter moeten lopen. 2019.24 heeft iedereen nu wel volgens mij.
Ja hard en soft reboots (met en zonder rem ingedrukt) haalde niks uit so far. Ga maar eens een servicecall aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:20
Niek_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Is natuurlijk ook redelijk afhankelijk van de km stand.
Als ik er voor zou gaan is de km stand na 5 jaar 250.000km
In mijn berekening staat nu een restwaarde met deze km stand van 5000 euro. Waarschijnlijk wat aan de lage kant, maar als de markt overspoeld word door ex lease met een ton kilometers minder zal dat flink wat doen met de marktwaarde verwacht ik.
Los van het feit dat er in 5 jaar heel veel kan gebeuren. Misschien is over 5 jaar waterstof helemaal hot en zijn de tesla's aan de straatstenen niet meer te slijten :o

[ Voor 11% gewijzigd door ybos op 08-08-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
Tja, kijk naar Model S van 'n jaar of 5 oud met 200k of meer op de teller, die zitten in de 30-40k range op autoweek.nl. Aangenomen dat ze nieuwe 'n ton waren, heb je het dus over 30% ofzo. 13% lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk weinig, maar uiteindelijk is het allemaal koffiedik kijken.

Mijn ICE van 8 jaar zit nu nog op 25%, maar da's met maar 100k op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Smobbo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Heb je een model 3?
Yep. Vandaag update 2019.28.2 320fba0 binnengekregen bij de dealer. Je kan inderdaad je profiel koppelen aan je telefoon en pasje. Maar ja, ik zie niet echt de toegevoegde waarde, aangezien ik geen pasje gebruik. En hij ging altijd al op de juiste stand als ik instap en mijn telefoon gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Hunkaroglu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Yep. Vandaag update 2019.28.2 320fba0 binnengekregen bij de dealer. Je kan inderdaad je profiel koppelen aan je telefoon en pasje. Maar ja, ik zie niet echt de toegevoegde waarde, aangezien ik geen pasje gebruik. En hij ging altijd al op de juiste stand als ik instap en mijn telefoon gekoppeld is.
Er zijn mensen die af en toe hun auto uitlenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hunkaroglu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Als je met meerdere de auto gebruikt is het toch handig? Mijn vrouw is een stuk kleiner en heeft dus een eigen profiel. Het lijkt mij wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:54:
[...]

Als je met meerdere de auto gebruikt is het toch handig? Mijn vrouw is een stuk kleiner en heeft dus een eigen profiel. Het lijkt mij wel handig.
Ja maar zij is ook ingelogd op dezelfde account, maar een ander profiel en telefoon. En herkent automatisch ook haar profiel als zij gaat rijden en haar telefoon gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hunkaroglu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:06:
[...]

Ja maar zij is ook ingelogd op dezelfde account, maar een ander profiel en telefoon. En herkent automatisch ook haar profiel als zij gaat rijden en haar telefoon gekoppeld is.
Ja, dat doet hij sinds 2019.28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 08:25
Lekker, nu is na de led strip in de koplamp ook het linker knipperlicht uitgevallen/kapot. Over 2 weken heeft SeC Amsterdam een keer tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Hunkaroglu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:06:
[...]

Die functionaliteit is dus inderdaad wat ik zoek. Dat zit nog niet in versie 2019.24.4 ;) .
Maar top dat het dus in 2019.28.2 zit (y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Katseviool schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:29:
Lekker, nu is na de led strip in de koplamp ook het linker knipperlicht uitgevallen/kapot. Over 2 weken heeft SeC Amsterdam een keer tijd 8)7
Pffff. Wel zwart op wit hebben dat zij je bekeuring betalen! Rij voorzichtig!

En anders leuk roadtripje naar een ander SC?

Iig is Tesla het aantal SC's erg aan het uitbreiden. Wat ook jammer is dat er ook een tekort is aan automonteurs in NL. Dat helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 971957

Fiscaal mag je maximaal 20% van de aanschafwaarde afschrijven. Stel je je restwaarde op 0 dan kun je dus 20% afschrijven. Stel je je restwaarde op bijvoorbeeld 10k dan mag je dus een hoger percentage afschrijven, zolang je maar niet boven de 20% van de aanschafwaarde komt.

Zelf schrijf ik mijn Tesla in 5 jaar tot 0 af (dus 20% per jaar van de aanschafwaarde).
Bij verkoop zal dit waarschijnlijk een boekwinst opleveren, maar ik betaal liever later belasting dan eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Smobbo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:32:
[...]

Die functionaliteit is dus inderdaad wat ik zoek. Dat zit nog niet in versie 2019.24.4 ;) .
Maar top dat het dus in 2019.28.2 zit (y) !
[quote]Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:28:
[...]

Nee hoor, sinds ik hem heb gekocht al. En toen had ik nog niet deze versie :)

Als je namelijk je stoel verhoogd of verlaagd bij een profiel die actief is kan je die instellingen gelijk ook opslaan bij dat actieve profiel. Anders heeft die opslaan bij meerdere profielen toch geen functie?

Het staat ook in de handleiding beschreven: Je moet wel Makkelijk instappen aangevinkt hebben in je profiel

Easy Entry
U kunt een Easy Entry-instelling definiëren
waarmee het stuurwiel en de bestuurderstoel
worden versteld om gemakkelijker in of uit de
Model 3 te kunnen stappen. Elke bestuurder
kan de Easy Entry-instelling gebruiken door
deze te koppelen aan zijn of haar
bestuurdersprofiel. Als de Easy Entry-instelling
is gekoppeld aan een bestuurdersprofiel,
worden het stuurwiel en de bestuurdersstoel
automatisch versteld wanneer naar de stand P
(Parkeren) wordt geschakeld en de
veiligheidsgordel van de bestuurdersstoel
wordt losgemaakt, zodat het uitstappen wordt
vergemakkelijkt. Als u terugkeert in de auto en
het rempedaal intrapt, worden automatisch de
instellingen hersteld die zijn gebruikt door het
meest recente bestuurdersprofiel.
Om Easy Entry te gebruiken met een
bestuurdersprofiel, moet het selectievakje Use
Easy Entry zijn ingeschakeld.

Deze update koppelt nu ook je profiel aan je pasje.

https://i.imgur.com/bbZyFhD.jpg

Ik zou het anders nu even proberen mocht je de update nog niet hebben en als je mobiel je sleutel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Oh wacht.. ik lees het verkeerd. De meest recente bestuurdersprofiel wordt hersteld staat in de handleiding. Omdat ik vaak de Tesla gebruik, heb ik het blijkbaar niet opgemerkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Hunkaroglu schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

[quote]Inspired schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:28:
[...]

Nee hoor, sinds ik hem heb gekocht al. En toen had ik nog niet deze versie :)

Als je namelijk je stoel verhoogd of verlaagd bij een profiel die actief is kan je die instellingen gelijk ook opslaan bij dat actieve profiel. Anders heeft die opslaan bij meerdere profielen toch geen functie?

Het staat ook in de handleiding beschreven: Je moet wel Makkelijk instappen aangevinkt hebben in je profiel

Easy Entry
U kunt een Easy Entry-instelling definiëren
waarmee het stuurwiel en de bestuurderstoel
worden versteld om gemakkelijker in of uit de
Model 3 te kunnen stappen. Elke bestuurder
kan de Easy Entry-instelling gebruiken door
deze te koppelen aan zijn of haar
bestuurdersprofiel. Als de Easy Entry-instelling
is gekoppeld aan een bestuurdersprofiel,
worden het stuurwiel en de bestuurdersstoel
automatisch versteld wanneer naar de stand P
(Parkeren) wordt geschakeld en de
veiligheidsgordel van de bestuurdersstoel
wordt losgemaakt, zodat het uitstappen wordt
vergemakkelijkt. Als u terugkeert in de auto en
het rempedaal intrapt, worden automatisch de
instellingen hersteld die zijn gebruikt door het
meest recente bestuurdersprofiel.
Om Easy Entry te gebruiken met een
bestuurdersprofiel, moet het selectievakje Use
Easy Entry zijn ingeschakeld.

Deze update koppelt nu ook je profiel aan je pasje.

https://i.imgur.com/bbZyFhD.jpg

Ik zou het anders nu even proberen mocht je de update nog niet hebben en als je mobiel je sleutel is.
De tekst over easy entry is iets anders. Dat geeft je de ruimte om in te stappen, ongeacht het profiel. Maar als mijn vrouw als laatste gereden heeft en ik daarna in stap moet ik op het scherm op haar naam en vervolgens in het menu op mijn naam klikken.
Met de nieuwe functionaliteit zou ik dus bij het instappen en de rem in trappen automatisch op mijn profiel ingesteld worden. Aangezien dat dan aan mijn telefoon gekoppeld is.

De tekst in je foto sluit aan bij mijn verwachting! Nu hopen dat ik de update snel krijg ;) ...

Edit: je had het al door terwijl ik nog aan het typen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Nu zou het nog fijn zijn als de gevoeligheid cq frequentie van de automatische ruitenwisserstand kan worden aangepast, deze is naar mijn smaak nu veel te traag.Of heeft iemand daar al een fix voor bedacht?
Ook is de afremactie/ regeneratie na annuleren CC/TACC best fors in vergelijking tot normaal liften van ‘versnellings’pedaal. Achteropkomend verkeer krijgt bovendien geen waarschuwing in de vorm van remlichten hetgeen opmerkelijk is (Audi Etron heeft dit bijvb wél).

[ Voor 55% gewijzigd door E46RC51 op 09-08-2019 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
E46RC51 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:33:
Ook is de afremactie/ regeneratie na annuleren CC/TACC best fors in vergelijking tot normaal liften van ‘versnellings’pedaal. Achteropkomend verkeer krijgt bovendien geen waarschuwing in de vorm van remlichten hetgeen opmerkelijk is (Audi Etron heeft dit bijvb wél).
Heb gemerkt dat de remlichten aangaan bij een bepaalde “kracht” aan afremmen. Bij aanraken rempedaal altijd, bij loslaten gaspedaal pas als de auto fors afremt. Je kunt dit zien aan het autootje in je display, daarvan gaan de remlichten branden ;). In Dark mode het beste te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
@E46RC51 De ruitenwissers hebben meer mensen gemeld dat ze wat langzaam zijn. Is een bekend probleem. Voorlopig maar af en toe de linker stick indrukken.

Voor CC uitzetten je gaspedaal al half indrukken dan gaat het veel geleidelijker.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
G-NiLES schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:33:
[...]

Heb gemerkt dat de remlichten aangaan bij een bepaalde “kracht” aan afremmen. Bij aanraken rempedaal altijd, bij loslaten gaspedaal pas als de auto fors afremt. Je kunt dit zien aan het autootje in je display, daarvan gaan de remlichten branden ;). In Dark mode het beste te zien.
Dank voor je reactie. Overdag idd slecht te zien. Wat ik niet begrijp is waarom de auto zo veel sterker afremt juist als je CC stopt. Dit is in feite toch hetzelfde als ‘gas’ loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

E46RC51 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:37:
[...]

Dank voor je reactie. Overdag idd slecht te zien. Wat ik niet begrijp is waarom de auto zo veel sterker afremt juist als je CC stopt. Dit is in feite toch hetzelfde als ‘gas’ loslaten.
Heeft Tesla geen one pedal driving? Dus dat je met gedeeltelijk gas los al remt (regenereert) en met ineens gas los flink afremt? Dat zou het dan wel verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 22:02
[...]

Je kan in Instellingen de Regeneratie aanpassen naar minder sterk (Traag), zodat meer het uitrollen als een normale auto wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
[...]

Ik denk dat dat vooral perceptie is. Als je met het voetje bedient, zul je in veel gevallen (al dan niet onbewust) geleidelijk op laten komen. Als je de CC uitschakelt, gaat 'ie in 1 klap van stand x% naar 0.
Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.