Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 138 Laatste
Acties:
  • 634.298 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
GB2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:56:
Nee heb ik ook last van, ging paar dagen goed maar net wilde hij niet wakker worden, is gewoon een lui verwend kreng aan het worden...
Ik ben vrij zeker dat dit bij mij wel degelijk de oorzaak was. Regelmatig problemen toen ik mijn Wifi van mijn appartement gekoppeld had en sinds ik die heb laten vergeten (anderhalve maand terug) op 1 keer na niet meer last van gehad.
Sunri5e schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:04:
Hier trouwens de eerste stoeprandschade te pakken op de velgen.
Ik heb er al 3 :( Een week voor levering van m'n T-Sportline velgen een stoeprandje te pakken met de aeros met 70 kmph waardoor 1 velg bijna helemaal rond beschadigd is. Leek een goede les te zijn, waardoor ik daarna wat voorzichtiger ben geworden. Maar alsnog 2 kleine plekjes erbij. Ik moet helaas teveel op smalle wegen rijden en als je dan een stoeprand raakt is er gelijk schade :'( In andere (grote) autos nooit echt last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Gecondoleerd, de eerste kras doet altijd pijn.
Caelorum schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:05:
[...]

Komt doordat de DAB+ masten niet overal goede dekking hebben. Er zit wel iets van een ding in het protocol, dat je zelfs met wat pakketjes mist nog geluid krijgt, maar wel van slechtere kwaliteit dan FM. Vervolgens als die compleet niets meer kan doen, doet de radio een fallback naar 'gewoon' FM (indien die zender bestaat op FM). Die switch zorgt ervoor dat er even kortstondig geen geluid is. Als je dan vervolgens in een grensgebied van de dekking zit, gaat de auto constant switchen tussen FM en DAB+ en dan heb je zo voor een paar seconden geen geluid meer. Dat gebeurt bijv. met Q Music op de A50 naar het noorden enz.
Nou vind het bagger, klopt dat het geluid wegvalt heb soms ook wel het idee dat er een buffer is van paar seconden ofzo... Maar blijf het irritant vinden, netalsof iemand zijn first Pioneer mengtafel met effecten aan het uitproberen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
De service van Tesla is trouwens ook zwaar knudde. Ik had een afspraak ingepland staan voor 09 januari op de vestiging in Duiven. Dit omdat er wat rubbers niet goed zitten, de kentekenplaat scheef zit en er een oneffenheid in de lak zit. Nu krijg ik doodleuk een sms dat de afspraak is verzet naar 03 januari en of ik even naar Amsterdam wil komen..... Dit slaat echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:14
Dat zal heel het jaar nog wel knudde blijven, tot de meeste van onze kinderziektes gefixt zijn....

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

r0bb schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:09:
[...]

Gaspedaal vind ik wel dusdanig ingebakken in het autorij-jargon dat het nog wel enigzins kan, naast een EV staan en afvragen waar de benzinetank zit ligt hier wel wat verder vandaan, tenzij level 😅
In het Engels is het “accelerator”, is mooi neutraal. Een mooi Nederlands woord ben ik nog niet tegengekomen: stroompedaal, ga-pedaal. Pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:14
De versneller? ☺️

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:42
art1fex schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:57:
Gisteren eindelijk mijn M3P opgehaald. Komende van een 'trage' Model S 85 rijdt dit wel erg heerlijk. Een aantal gemakken mis ik wel (zoals de automatische kofferbak), maar ik vind de M3 wel leuker (lees sportiever) rijden. :)

[Afbeelding]
Automatische kofferbak kan wel, maar kost wel paar knaken:

https://www.tesland.com/nl/model-3-power-liftgate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 20:12
art1fex schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:57:
Gisteren eindelijk mijn M3P opgehaald. Komende van een 'trage' Model S 85 rijdt dit wel erg heerlijk. Een aantal gemakken mis ik wel (zoals de automatische kofferbak), maar ik vind de M3 wel leuker (lees sportiever) rijden. :)

[Afbeelding]
Mooi! Alleen nog ef een chrome delete en hij is helemaal af 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
Misschien dat een van jullie dit herkent:

Onlangs had ik de spiegels handmatig ingeklapt via het menu. Op het display gaf de auto aan dat hij de spiegels automatisch dicht kon klappen op de betreffende locatie.
Dat leek me handig...

Echter doet hij dit ook wanneer de spiegels zijn uitgeklapt en wanneer ik wil wegrijden.
Uiteindelijk deze functionaliteit maar weer uitgezet, want rijden met dichtgeklapte spiegels heeft zo zijn uitdagingen..

Heeft iemand wel goede ervaringen met deze feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:01
Bliz schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:32:

Onlangs had ik de spiegels handmatig ingeklapt via het menu. Op het display gaf de auto aan dat hij de spiegels automatisch dicht kon klappen op de betreffende locatie.
Dat leek me handig...

Echter doet hij dit ook wanneer de spiegels zijn uitgeklapt en wanneer ik wil wegrijden.
Uiteindelijk deze functionaliteit maar weer uitgezet, want rijden met dichtgeklapte spiegels heeft zo zijn uitdagingen..

Laat je ze niet gewoon inklappen bij het sluiten van de auto dan?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:38:
[...]

Laat je ze niet gewoon inklappen bij het sluiten van de auto dan?
Ja dat had ik dus uit gezet aangezien ik dat voor de meeste locaties niet nodig vond.
Toen even met de betreffende feature zitten spelen, maar die lijkt dus een bugje te hebben.

Wellicht dat ik het nogmaals moet proberen. Inmiddels zitten we weer een update verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Bliz schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:40:
[...]

Ja dat had ik dus uit gezet aangezien ik dat voor de meeste locaties niet nodig vond.
Toen even met de betreffende feature zitten spelen, maar die lijkt dus een bugje te hebben.

Wellicht dat ik het nogmaals moet proberen. Inmiddels zitten we weer een update verder.
Zou kunnen ja. Al laat ik ze gewoon altijd inklappen. Kan ik ook zien of de auto dicht is.

Uit de manual;
Auto-Fold Mirrors Based on Location

Model 3 can automatically fold and unfold the side mirrors based on location, which saves you from having to manually position them each time you need to fold or unfold the mirrors when at a frequented place (such as narrow garages, tight parking spaces, etc.). To set up, Model 3 must be driving at a low speed (less than 3 mph/5 kph) or stopped at the location you want your vehicle to remember. Go toControls > Quick Controls > Mirrors > Always Fold Mirrors at this Location. Next time you approach the saved location, your mirrors will fold and unfold within 25 feet (7.5 meters) of the specified location.

[ Voor 41% gewijzigd door Inspired op 30-12-2019 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duchaantje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06-2023
Heel handig als je bij de wasstraat komt aanrijden, klappen ze vanzelf in en als je er uit bent klappen ze vanzelf weer uit.
Bliz schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:32:

Dat leek me handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2022
Vraagje: is het julie gelukt om de logo's van de radio stations in de interface te krijgen? Ik dacht dat die gewoon werden meegezonden. Nu zie ik alleen alle radiostations in tekst. En tijdens het rijden nu niet het makkelijkste om te selecteren uit een grijze lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
wasntme2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:01:
Vraagje: is het julie gelukt om de logo's van de radio stations in de interface te krijgen? Ik dacht dat die gewoon werden meegezonden. Nu zie ik alleen alle radiostations in tekst. En tijdens het rijden nu niet het makkelijkste om te selecteren uit een grijze lijst.
Nope. Niet mogelijk voor zover ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
  • Laatst online: 21-10-2022
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:03:
[...]

Nope. Niet mogelijk voor zover ik heb kunnen vinden.
Bedankt, ik kon het ook nergens vinden online.
Toch wel apart voor een auto van de future, dat je eerst een paar stappen achteruit moet op andere gebieden die "standard technology" zijn en andere fabrikanten al jaren onder controle hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door wasntme2 op 30-12-2019 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2

GB2

DAB+ wordt gezien als de vervanger van FM. Geleidelijk wordt DAB+ een steeds belangrijker distributieplatform. DAB+ kent een aantal leuke extra mogelijkheden. U kunt bijvoorbeeld uw eigen logo met het signaal meezenden.
bron: https://www.broadcastpart...radiostation-in-nederland

Zit dus in signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:10
Caelorum schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:05:
[...]

Komt doordat de DAB+ masten niet overal goede dekking hebben. Er zit wel iets van een ding in het protocol, dat je zelfs met wat pakketjes mist nog geluid krijgt, maar wel van slechtere kwaliteit dan FM. Vervolgens als die compleet niets meer kan doen, doet de radio een fallback naar 'gewoon' FM (indien die zender bestaat op FM). Die switch zorgt ervoor dat er even kortstondig geen geluid is. Als je dan vervolgens in een grensgebied van de dekking zit, gaat de auto constant switchen tussen FM en DAB+ en dan heb je zo voor een paar seconden geen geluid meer. Dat gebeurt bijv. met Q Music op de A50 naar het noorden enz.
Nog niet bemerkt in de M3, maar in mijn vorige auto (Peugeot 308SW) ging FM <=> DAB overschakelen bijna feilloos (enkel dat de muziek soms een fractie van een seconde uit sync liep tussen beide banden), maar stil werd het nooit in de auto tenzij er helemaal geen FM zender van de betreffende DAB zender in de ether te vinden was.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
@GB2 andere fabrikanten hebben vaak een set iconen automatisch beschikbaar voor de zenders of zijn middels een medium (SD/usb) erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41

SeatRider

Hips don't lie

ArPi75 schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:14:
[...]

Nog niet bemerkt in de M3, maar in mijn vorige auto (Peugeot 308SW) ging FM <=> DAB overschakelen bijna feilloos (enkel dat de muziek soms een fractie van een seconde uit sync liep tussen beide banden), maar stil werd het nooit in de auto tenzij er helemaal geen FM zender van de betreffende DAB zender in de ether te vinden was.
Dat doet mijn M3 inderdaad ook, maar natuurlijk alleen als de betreffende zender zowel op FM als DAB te vinden is (en de auto deze succesvol aan elkaar kan relateren). Er is wel een hikje waarneembaar als hij overschakelt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-04-2021
Iemand problemen met het niet krijgen van een update?
Zit nog steeds op V9

LR AWD - Deep Blue - Black - 18"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoekieMonstar
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-08-2022
Sinds de laatste update werken veel dingen niet meer.
Spraakbesturing hoef je niet eens meer aan te beginnen.
What happened ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
Vanochtend de winterbanden onder mijn M3 laten zetten. Pirelli Sottozero (serie 2) is er op gekomen.

Alleen zijn nu alle 4 de velgen rondom beschadigd. Apparaat waarmee de banden gemonteerd worden heeft rondom een keurige ronde kras op alle 4 de velgen getrokken. Lekker opgelet ook door de monteur toen het bij de eerste velg fout ging :F

Afijn....garage heeft de fout toegegeven en ik word morgen gebeld om te overleggen over een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 18:32
Frankkieboyy schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:45:
Iemand problemen met het niet krijgen van een update?
Zit nog steeds op V9
Wanneer heb je de auto gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
Vrijdag
easy-cloud schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:50:
[...]

Wanneer heb je de auto gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Staat hij waarschijnlijk nog niet klaar, duurde bij mij +- 2 weken voordat de update er was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:59:
[...]

Grappig, ik weet met procent juist hoeveel ik ongeveer kan rijden, rated range zegt mij persoonlijk niets over het resterende bereik of over de snelheid bij het laden.

Mijn vrouw rijdt ook altijd met rated range.. bloed irritant, daarnaast kan je bedrogen uit komen als je van de rated range uit gaat. :X

Ik snap overigens niet waarom ze het niet beide kunnen tonen en als we het toch over de weergave hebben, het zou ook prettig zijn als de navigatie instructies naar de linkerkant van het scherm verplaatst kunnen worden.

Gisteren was mijn vrouw druk op het scherm bezig met spotify / websites en dan kan ik als bestuurder de navigatie-instructies niet meer zien |:(
Mijn zoon heeft Stardew Valley gevonden hoor. Waarom kan dat niet gewoon op het scherm op het navigatie gedeelte van het scherm. Tijdens het rijden.
Inspired schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:07:
[...]

Prima. Ik blijf lekker bij km’s. :) Zegt me meer dan percentage.
Ik irriteer mij aan de rated kilometers, daarom heb ik alleen al percentage.

Hoe moeilijk is het om de kilometers op je verbruik te baseren? Dat doen boordcomputers pas 30 jaar 😬
Smobbo schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb met procenten de neiging om het precies te gaan rekenen (iedere gek z’n eigen gebrek enzo :D ). Bijvoorbeeld: 73%, koud weer dus 25km per 10% = euh, euh, 184 ongeveer?
Terwijl dat natuurlijk schijn nauwkeurigheid is :+
Je moet idd trouwens niet denken dat rated range ook echte range is :o !
In dat opzicht zou ik gewoon graag een realistische range willen zien op basis van mijn laatste 5k km ofzo. Hadden ze vroeger (of nu nog?) wel bij de S en X dacht ik.
Dat wil ik ook graag!
Die rated range kun je ook in het menu verwerken. Als het gaat om batterij degradatie kun je dat beter in percentage weergeven. Zoals Apple in het menu doet met accu bijvoorbeeld. Zinvoller lijkt mij!
DM_ schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:26:
Ik zet gewoon de energie venster aan.
Daar kun je weer niet langer dan 50 km terug.
Het werkt wel hoor. Maar het kan zo veel beter.
Hopelijk toekomstige updates, dat is het voordeel van ota updates d:)b
mitsumark schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:42:
Waarom moet het allemaal zo nauwkeurig?

Vol = 300km
Driekwart = 225km
Half = 150km
Kwart = 75km
Leeg = Leeg :)

[Afbeelding]
Omdat het nogal rijstijl afhankelijk is. Dat is een reden dat boordcomputers er al decennia geleden op zijn ingericht bereik in kilometers weer te geven op basis van verbruik. Tenzij je nog een 30 jaar oude auto had, dan had je idd alleen je plaatje...

Met diesel was het ook altijd op vakantie handig waar tankstations dunbezaaid waren. Zo’n benzinemeter was ook erg onhandig met schatten of je een tankstation nog zou halen.
Miepz78 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:48:
Vraagje voor de mensen uit omgeving Utrecht-Gouda-Zoetermeer (denk ik); van de week sprak ik sec Rotterdam en die meldde dat in januari een sec in Moordrecht opent. Ik kan er niet veel over vinden; zou mijn opleverpunten graag daar laten verhelpen.

Iemand een idee toevallig?
waarom geen mobiele service?
Komt naar je toe!
Al twee keer gebruikt.
Inspired schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:16:
Op de Tesla site kun je toch zien welke SuC locaties “binnenkort” openen?
Sec niet suc ;)
SuC Moordrecht zou raar zijn...
BugBoy schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:31:
[...]

In 2018 zijn er ook geen 30.000+ Tesla's op naam gezet. Zoals ik in mijn post had aangegeven geef ik ook aan dat het ook niet 1-op-1 mee hoefde te gaan, omdat de bezettingsgraad relatief laag was. Maar nu is het gewoon stervensdruk in NL bij de SuCs en daarmee werkt het systeem niet meer lekker. Een stall delen of moeten wachten is net als in de file staan. Het is onverwachte extra wachttijd en daar zit ik gewoon niet zo op te wachten.

[...]

Als je de nacht meetelt, dan kom je wellicht op 30%, maar de twee dichtsbijzijnde SuCs zijn voor mij Zwolle en Zevenaar. Zwolle heeft nu 3/16 beschikbaar en Zevenaar 1/8, dus zelfs op een zondagavond is de bezetting al erg hoog en heb je slechte laadsnelheden. Het gaat vooral mis op de piekmomenten, maar je ziet dat die piek nu bijna de hele dag is. Vooral mensen die niet thuis kunnen laden hangen erg lang aan de SuC om de accu af te toppen.

SuCs zijn vooral bedoeld voor mensen die lange afstanden willen rijden, maar het wordt nu ingezet als primaire laadplek en dat vind ik geen fijne ontwikkeling. Je merkt het ook dat mensen graag zien dat een SuC in de buurt wordt geplaatst, terwijl je met een thuislader echt geen behoefte hebt aan een SuC om de hoek. Ik zou dan ook graag zien dat de prijzen bij de SuC flink worden verhoogd om het gebruik ervan te ontmoedigen en thuisladen aan te moedigen.

Ook met de granny kun je best al flink aftoppen, maar dat willen de leaserijders niet, omdat dit niet te verrekenen is. Daarom blijven velen afhankelijk van SuCs of laders die gebruik maken van een laadpas.

[...]

Ik denk dat je gewoon moet kijken hoeveel stalls je per 1000 Tesla's hebt om tot een eerlijk vergelijk te komen. Ik kan niet zien wat de bezettingsgraad is in België, maar gezien het aantal uitgeleverde Tesla's in NL verwacht ik dat het hier wat gebruikelijker is om je stall te delen of zelfs te moeten wachten.

[...]

Wat heeft dit te doen met de situatie voor Tesla? Met mijn Model S kan ik daar sowieso niet terecht. Verder is het aantal Audi's, BMW's en Porsches nog minimaal, dus die worden vooral bevolkt door Model 3 rijders. Ionity staat het tenminste toe dat iedereen daar kan laden. Tesla doet dat niet bij hun SuCs, ondanks dat die ook CCS aanbieden. Technisch gezien zou een Audi e-Tron daar ook moeten kunnen laden, maar dat staat Tesla niet toe.
Misschien moet Tesla dan ook stoppen met gratis laden aanbieden bij nieuwe S en X en. Procentueel zijn die oververtegenwoordigd bij SuC’s. In verhouding tot de verkoopaantallen. Regelmatig meer model s’en dan 3’s.

Daarnaast, al gooien ze de prijzen omhoog, ik zou er blijven laden. Ik betaal niet...

Niet primair, maar voor de zekerheid wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46
PdeBie schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:48:
Vanochtend de winterbanden onder mijn M3 laten zetten. Pirelli Sottozero (serie 2) is er op gekomen.

Alleen zijn nu alle 4 de velgen rondom beschadigd. Apparaat waarmee de banden gemonteerd worden heeft rondom een keurige ronde kras op alle 4 de velgen getrokken. Lekker opgelet ook door de monteur toen het bij de eerste velg fout ging :F

Afijn....garage heeft de fout toegegeven en ik word morgen gebeld om te overleggen over een oplossing.
Aero’s zijn 220€ incl btw p/s (excl toebehoren: sensoren, bouten en doppen)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

PdeBie schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:48:

Dit is al de 2e keer dat ik dat lees, is het een lease auto of van jezelf (of bedrijf?).
Dus echt goed kijken of vragen bij wissel of je mag meekijken.

Bij welke garage was dit? (Hoef niet exacte locatie) maar of het bijvoorbeeld de Kwikfit was of bijvoorbeeld Profile. (Met die laatste heb ik ook een keer bij een vestiging gedoe gehad waarbij de vader van de eigenaresse) van die tent mij begon uit te schelden in die zaak, (ik heb geen schade gemaakt maar zijn personeel) dus heeft personeel paar dagen laten mijn banden naar andere locatie gebracht, ga daar nooit meer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
@GB2 het is een lease auto, maar dat maakt verder niets uit natuurlijk. Het mag gewoon niet gebeuren :)

De garage (Renault dealer die ook namens Euromasters voor Tesla (winter)banden wissels doet) heeft de fout gelijk toegegeven, dus wat dat betreft nog geen problemen. Nu de daadwerkelijke afhandeling nog afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
CyBeRSPiN schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:35:
[...]

https://outline.com/NmR8Mg

[...]

Temperatuur heeft absoluut invloed op het verbruik. Maar jij hebt het nu over de weergegeven range bij 100% vol. De meeste andere merken geven daar een schatting weer op basis van recent verbruik (de GoM), Telsa zet daar steeds de rated range neer ook als is dat in de winter niet realistisch.
Hoever kom je er nu mee dan, heb je echt het idee dat een deel van je accu “stuk” is? Hoe bepaal je eigenlijk de State of Health van een Tesla accu?
Ja ik heb het puur over de rated range op je display. Ik denk niet dat ik al 15% degradatie heb in 3 maanden.

Ik weet vrij zeker dat die rated range gebaseerd is op beschikbare energie in accu vertaald naar rated range. De accu (of buiten) temperatuur heeft daar ook invloed op.

Waarom denk ik dat?... Functioneel Voorbeeld, km’s niet exact gerelateerd aan eigen auto:

Onze auto staat ingesteld op gepland laden met 07.30uur als vertrektijd en is in avond ingeplugd met 50-60% om ergens in de nacht naar 80/85/90% te laden en de cabine op werkdagen te verwarmen.

In avond zie ik staan: 90% is 320km om 18.00uur Auto staat stil en ingeplugd, om 23.00u zie ik 90% is 311km om 23.45u zie ik 307km staan en om 01.00u zie ik het sneeuwvlok symbool en 290km staan.

M.a.w. Temperatuur moet haast wel invloed hebben op de weergegeven range, ook als je in de auto of app nog géén sneeuwvlok icoontje ziet bij de accu.

Enige andere optie is dat ik daadwerkelijk al 15% degradatie zou hebben (of een andere vorm van software die invloed heeft op weergegeven rated range.)

Toen wij de auto net hadden was die rated range een goede indicatie van range als je maximaal 100-110km/h aan zou houden.

**Edit** is er momenteel iemand die zijn Model 3 SR+ ook buiten heeft staan en wél 386km (of meer) ziet staan bij 100%, of 386km x 0.9= 348km bij 90%?

Zie ook www.teslike.com/range 240miles x1.609= 386km (rated) range, exact wat je in de auto ziet als weergegeven range. (De EPA range, nooit WLTP)

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 30-12-2019 14:13 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
Pff zo lang...
easy-cloud schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:52:
[...]

Staat hij waarschijnlijk nog niet klaar, duurde bij mij +- 2 weken voordat de update er was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
zag je hem pas toen je op wifi zat?
easy-cloud schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:52:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
Frankkieboyy schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:34:
zag je hem pas toen je op wifi zat?

[...]
Nope op LTE kwam hij door alleen met downloaden moet je naar WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37

Bever!

3

Nu aan 't laden bij ionity, haal ook niet heel veel snelheid 75kw.. Dacht dat ze zo snel waren? LR awd FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 07:39
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:52:
Mijn zoon heeft Stardew Valley gevonden hoor. Waarom kan dat niet gewoon op het scherm op het navigatie gedeelte van het scherm. Tijdens het rijden.
Omdat je dan altijd halve garen hebt die het zelf gaan spelen tijdens het rijden.
Misschien moet Tesla dan ook stoppen met gratis laden aanbieden bij nieuwe S en X en. Procentueel zijn die oververtegenwoordigd bij SuC’s. In verhouding tot de verkoopaantallen. Regelmatig meer model s’en dan 3’s.
Free supercharging klinkt een beetje als altijd gratis tanken en lijkt een super aankoopargument. In de praktijk gebruik ik het amper. Alleen als het echt niet anders kan, dan rijd ik langs een SuC (hooguit 1x per maand), maar anders laad ik liever thuis of op het werk. Scheelt een boel tijd.

De taxi's met free supercharging zijn inderdaad ergerlijk, maar verder valt het mij niet op dat de MS/MX oververtegenwoordigd is. Er zijn in totaal ook al zo'n 19.000 Model S/X (bron) op de weg gezet, dus niet zo gek dat je die wel eens tegenkomt bij de SuC.

[ Voor 9% gewijzigd door BugBoy op 30-12-2019 15:20 . Reden: Bronvermelding ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Bever! schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:10:
Nu aan 't laden bij ionity, haal ook niet heel veel snelheid 75kw.. Dacht dat ze zo snel waren? LR awd FYI :)
Als je laadsnelheid laat zien, dan altijd even het model aangeven, maar ook de state-of-charge en of je de accu op temperatuur is. Bij een hoge SoC of een lage batterijtemperatuur zal het laden nooit snel gaan.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:54
Mijn model 3 vanmorgen ff naar rdam gebracht ivm een melding, blijk ik een olielek te hebben... maar niet erg ik kreeg een P90D model S mee. Performance :D wat een bak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Ik kreeg de update naar 2019.40.50.1 ook maar niet. Zojuist even de auto gereset (twee scrollwieltjes indrukken) en meteen verscheen de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 06-10 14:49
Zag vannochtend bij de supercharger bij zevenaar een blauwe model 3 staan waar een audi a4? achterop was geklapt, audi best wel wat schade maar de tesla bijna niets. Best sterk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
thanks, al geprobeerd maar werkte niet...
BugBoy schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:17:
[...]

Ik kreeg de update naar 2019.40.50.1 ook maar niet. Zojuist even de auto gereset (twee scrollwieltjes indrukken) en meteen verscheen de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 06-10 14:49
Frankkieboyy schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:20:

[...]
Bij mij was het 5 dagen wachten en voila.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
Focus schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:20:
Zag vannochtend bij de supercharger bij zevenaar een blauwe model 3 staan waar een audi a4? achterop was geklapt, audi best wel wat schade maar de tesla bijna niets. Best sterk spul.
Auto's kreuken met name aan de voorkant. Aan de achterkant kreukt er veel minder, maar vaak zit achter de bumper dan toch nog wel forse schade. Bij een klap altijd na laten kijken, want een kunststof bumper veert vaak wel weer terug, maar het staal dat erachter zit niet. Als de klap andersom was geweest had wellicht de neus van de M3 er slecht bijgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
Focus schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:20:
Mijn broertje is met zijn Ford Focus ook bij mij achter met zo'n 20kmph naar binnengereden. Dat veert een beetje in en zo weer terug. De schade bij mij zijn wat krassen zoals hieronder te zien. Zijn hele voorkant is verbogen (daar heb ik geen foto's van).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6bPWYcomiRNRtrlLqNfb3YQB/thumb.jpg

Ik heb ook de dashcam beelden maar dat is wat te groot om te uploaden. Achteraf een aanrijding kunnen terugkijken en daar lessen uit trekken maakt ongelukken wel ietsje leuker. :9

Misschien ook interessant: claim gedaan bij Carmeleon, zij sturen mij naar Autoschade Herstel Verweij in Den Haag voor kosteloos herstel. Ik kan ook zelf een bedrijf kiezen, maar dan moet ik het eigen risico van 500 euro voorschieten. Ik zie daar echter geen noodzaak voor aangezien Autoschade Herstel Verweij een haal en brengservice met vervangendvervoer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:43:
[...]

Zou kunnen ja. Al laat ik ze gewoon altijd inklappen. Kan ik ook zien of de auto dicht is.

Uit de manual;

[...]
Dankjewel. Toch geen bug! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:58
Frankkieboyy schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:20:

[...]
Ik merk dat het hebben van Wifi-verbinding ook uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 14:35
Gewoon SeC bellen en vragen of ze hem willen pushen. (Of afspraak maken in de app met dit als omschrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2

GB2

Boterham71 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:35:
[...]

Gewoon SeC bellen en vragen of ze hem willen pushen. (Of afspraak maken in de app met dit als omschrijving)
Naar wat ik begrepen heb -eerder in dit topic- is dat bellen met Tesla niet uitmaakt, uiteraard kan je proberen maar naar wat ik hier eerder gelezen heb is dat je gewoon moet wachten.
Ik kreeg hem met de nieuwste update mee en vorige week kreeg ik 2019.40.50.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 14:35
Die van mij werd geleverd met 10.1 en had ook al een update klaarstaan naar de nieuwste versie, eergisteren bij het ophalen al. Dus als hij op v9 blijft staan... kan geen kwaad om te vragen bij SeC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 08:06

OMX2000

By any means necessary...

Vanochtend van Breda naar Eindhoven gereden : 340 Wh/km
Terug daarnet: 240 Wh/km. Bizar groot verschil

Gaat om een Model X trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door OMX2000 op 30-12-2019 17:20 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:23

DM_

Stef87 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:05:
[...]

**Edit** is er momenteel iemand die zijn Model 3 SR+ ook buiten heeft staan en wél 386km (of meer) ziet staan bij 100%, of 386km x 0.9= 348km bij 90%?

Zie ook www.teslike.com/range 240miles x1.609= 386km (rated) range, exact wat je in de auto ziet als weergegeven range. (De EPA range, nooit WLTP)
Kan straks controleren voor je, maar gisteren had ik bij +/- 95% 355km, daarvoor bij 100% 375km. Bij 90% staat er meestal 335km.

Heb niet de indruk dat de temperatuur de rated range aanpast. Zie hier geen verschil sinds september en let er wel heel erg op uit eigen nieuwsgierigheid.

Merk wel flink hoger verbruik obv buiten temperatuur, al gauw 50km minder op een 90% charge bij 5gr tov 15gr. daadwerkelijk verschil. Tov rated range kan ik gelijk 100km eraf halen. Bij 20gr en mijn n-weg woonwerk route kom ik wel heel dichtbij de rated range. Zat toch richting de 320km op 90%.

[ Voor 10% gewijzigd door DM_ op 30-12-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerholtes
  • Laatst online: 28-09 08:29
Ook ik stap bij dit topic in na enige maanden meegelezen te hebben bij het Levering topic.

De afgelopen 24-uur kwamen mijn partner en ik achter een hardnekkige bug bij de laatste software update (2019.40.50.1): bij het openen en/of sluiten van de Tesla werd altijd een specifiek contact meerdere malen geprobeerd te bellen. Dit gold voor zowel de verbonden iPhone van mij als van mijn vriendin met als gevolg dat het contact op een dag zo’n 50 oproepen van ons had gemist 😂..

Na van alles geprobeerd te hebben zoals het resetten van de Bluetooth instellingen bleek een hard-reset de oplossing te zijn (beide knoppen op het stuur en rempedaal voor 15-30 sec ingedrukt houden).

Verder ben ik zo blij als een klein kind met de M3P 😎!

[ Voor 6% gewijzigd door jelmerholtes op 30-12-2019 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 11:07
Sinds vandaag ook trotse bereider. Tot nu toe flink aan het genieten. Helaas is de app niet gekoppeld, doorgegeven aan Athlon. Vanavond maar even laden, alles doornemen en updaten. Het pasje gebruiken voelt toch wel beetje ouderwets :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26

me1299

$ondertitel

Er bestaat geen hard reset. Met of zonder rempedaal maakt niet uit.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DM_ schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:07:
[...]

Kan straks controleren voor je, maar gisteren had ik bij +/- 95% 355km, daarvoor bij 100% 375km. Bij 90% staat er meestal 335km.

Heb niet de indruk dat de temperatuur de rated range aanpast. Zie hier geen verschil sinds september en let er wel heel erg op uit eigen nieuwsgierigheid.

Merk wel flink hoger verbruik obv buiten temperatuur, al gauw 50km minder op een 90% charge bij 5gr tov 15gr. daadwerkelijk verschil. Tov rated range kan ik gelijk 100km eraf halen. Bij 20gr en mijn n-weg woonwerk route kom ik wel heel dichtbij de rated range. Zat toch richting de 320km op 90%.
Net geladen en gecheckt: 341km bij 90%, app geeft aan 378km bij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
DM_ schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:07:
[...]

Ja graag. Die van mij staat op 13.000km en is 3 maanden oud: 90% is 313 en 100% is 348km in App.

Rated range op display schommelt dagelijks. Vooral bij vorst gaat die omlaag. Ik heb alleen niet het idee dat er capaciteit is verdwenen obv de afstand die ik uiteindelijk gewoon kan rijden.

Het kan ook zijn dat ik veel km’s maak en daarom wat langer moet wachten voordat de software en bms zich kunnen aanpassen. Balanceren doet elke BMS met slechts een zeer laag amperage.

Enige onbalans in de elke BMS is normaal, als je veel rijdt duurt het langer om alles tot 6 getallen achter de komma te balanceren.

Ik maak me nog niet druk om de batterij maar zou wel heeel graag willen weten hoe het is geprogrammeerd (technische achtergrond in personenauto’s heb ik, als monteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Wat gebeurt er als je een hele dag Netflix/YouTube blijft kijken zonder te rijden of op te laden.

Loopt de 12V accu dan leeg of wordt deze door de grote accu weer opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
flo_ schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:15:
Wat gebeurt er als je een hele dag Netflix/YouTube blijft kijken zonder te rijden of op te laden.

Daar gebruikt de auto sowieso de “grote” accu voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Was vanmorgen vroeg én vanmiddag wezen SuC in L’dorp. Continue vrijwel alle stalls bezet. Staan nog n paar nwe onder een wit hoesje te wachten, die zijn hárd nodig daar. De Q4 verkopen maken dat de huidige SuC serieus overbelast zijn geraakt. Viel me wel op dat 99% met een gewassen en gestreken 3 of S kwam voorrijden met sjeike LM velgen en liefst Rode Klauwen. Géén smetje te bekennen. De lipstick ontbrak nog net. Die van mij is gewoon diepdonkerzwartvies, geeft af en maakte ook vandaag weer serieuze kilometers.. Of was t pronk en no-ride dag vandaag? Ieder zn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

flo_ schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:15:

Dan moet je m eerst even in campeer/party mode zetten to be safe dat de auto het systeem niet uit zet.
Maar bij de SuC kijkt men rustig 30 mins netflix, dus zal dan ook wel de 12v blijven laden als het systeem daar zijn stroom al vandaan halt tijdens gebruik.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:54
E46RC51 schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:20:
Was vanmorgen vroeg én vanmiddag wezen SuC in L’dorp. Continue vrijwel alle stalls bezet. Staan nog n paar nwe onder een wit hoesje te wachten, die zijn hárd nodig daar. De Q4 verkopen maken dat de huidige SuC serieus overbelast zijn geraakt. Viel me wel op dat 99% met een gewassen en gestreken 3 of S kwam voorrijden met sjeike LM velgen en liefst Rode Klauwen. Géén smetje te bekennen. De lipstick ontbrak nog net. Die van mij is gewoon diepdonkerzwartvies, geeft af en maakte ook vandaag weer serieuze kilometers.. Of was t pronk en no-ride dag vandaag? Ieder zn ding
Ik was daar 2 weken vaak in september maar toen ging het nog prima. Nu niet meer nodig ivm eigen paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Was vanmorgen vroeg én vanmiddag wezen SuC in L’dorp. Continue vrijwel alle stalls bezet.
Vanmiddag even tanken bij SUC Badhoevedorp. Rond 13h alle 34 stalls bezet en auto's wachtend. Ondanks dit toch nog laden met 80kw. Ben blij met mijn eigen 11kw thuislader. Die hele Tesla Tsunami helpt niet mee met de drukte :+ Stonden ook een paar taxi-chaufeurs te wachten, die keken niet vrolijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Wat een ongelofelijke gekte bij al die SuC's... gaat nog een keer tot irritatie leiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:19:
[...]

Daar gebruikt de auto sowieso de “grote” accu voor.
De boordcomputer = gaming. De boordcomputer wordt gevoed door een 12V systeem, en wat jij bedoeld is dat het 12V systeem (accu + 12Vlaadunit) gevoed wordt door het 380V highvoltage systeem? Ik geloof namelijk niet dat die customized raspberrypi van Tesla (ook wel MCU) genoemd op 380V draait _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Appelstroop
  • Laatst online: 01-06 20:53
Al een paar maanden een SR+ rijder. Viel me vandaag op dat ik ineens satelliet weergave heb en dat ik de drukte op de kaart zie. Anderen dit ook? Is dit stiekem meegekomen met laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Mday schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:31:
Wat een ongelofelijke gekte bij al die SuC's... gaat nog een keer tot irritatie leiden...
Tot Tesla straks de prijs omhoog gaat gooien voor de m3tjess op bepaalde tijden.
Zie dat nog wel gebeuren op korte termijn, eerst maak je ze hooked, dan gaat de prijs omhoog :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Joe Dancen schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:30:
[...]

Vanmiddag even tanken bij SUC Badhoevedorp. Rond 13h alle 34 stalls bezet en auto's wachtend. Ondanks dit toch nog laden met 80kw. Ben blij met mijn eigen 11kw thuislader. Die hele Tesla Tsunami helpt niet mee met de drukte :+ Stonden ook een paar taxi-chaufeurs te wachten, die keken niet vrolijk
Er moeten toch meer werkgevers zijn die Fastned vergoeden? Ben er in 6 maanden tijd zo een 30x geweest en heb er precies 0.0x een andere Tesla gezien.

Terwijl:
- koppelt wel met druppel van je werkgever/ leasemaatschappij
- 90% van de tijd echt sneller dan SuC
- veel meer locaties
- betere locaties langs snelweg (echt bij de afrit)

Als de gewonen leaserijder even Fastned pakt om andere Tesla rijders te sparen ;)

Vanmorgen smart summon uitgeprobeerd:
- werkt niet op “openbare weg”, dat is alles zo een beetje in Nederland
- je kan al snel 2 meter van je auto af staan, maar 4 meter (nog dik in de cirkel) werkt niet.

Ach, ik gebruikte al vaak de afstandsbediening in parkeergarages, nu met bochtjes erbij zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
J_Appelstroop schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:34:
Al een paar maanden een SR+ rijder. Viel me vandaag op dat ik ineens satelliet weergave heb en dat ik de drukte op de kaart zie. Anderen dit ook? Is dit stiekem meegekomen met laatste update?
Je mag er even aan snuffelen. Zal uiteindelijk weer verdwijnen en mag je ervoor gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Malarky schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:35:
[...]

Er moeten toch meer werkgevers zijn die Fastned vergoeden? Ben er in 6 maanden tijd zo een 30x geweest en heb er precies 0.0x een andere Tesla gezien.

Terwijl:
- veel meer locaties

Als de gewonen leaserijder even Fastned pakt om andere Tesla rijders te sparen ;)
Ik tank gratis met de MX :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Terwijl:
- veel meer locaties

Vanmorgen smart summon uitgeprobeerd:
- werkt niet op “openbare weg”, dat is alles zo een beetje in Nederland
- je kan al snel 2 meter van je auto af staan, maar 4 meter (nog dik in de cirkel) werkt niet.

Ach, ik gebruikte al vaak de afstandsbediening in parkeergarages, nu met bochtjes erbij zullen we maar zeggen.
Werkt fastned inmiddels fatsoenlijk met teslas?? Ik las op het teslaforum dat deze combi geen gelukkig huwelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:40:
[...]

Werkt fastned inmiddels fatsoenlijk met teslas?? Ik las op het teslaforum dat deze combi geen gelukkig huwelijk is.
Nooit issues gehad. Ja, storingen alom. Maar dat was niet Tesla-afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:40:
[...]

Ik gebruik hem af en toe. Afgelopen week weer een gebruikt, laden met 140kw sinds de nieuwe update. Ging prima. Heb een SR+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41
@Malarky het is hetzelfde als tanken langs de snelweg natuurlijk. Uiteindelijk moeten die kosten wel betaald worden. Dat jij ze als leaserijder niet altijd ziet wil niet zeggen dat je werkgever daar wel degelijk voor opdraait.
Gewoon thuis laden is het allergoedkoopste natuurlijk of je moet gratis superchargers hebben van Tesla.

Ik ken werkgevers die snelweg tanken gewoon geblokkeerd hebben en alleen onbemande pompen toestaat. Lijkt me dat dergelijke instellingen ook voor laadpassen gezet kunnen worden. Fastned niet toegestaan bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 30-12-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
[...]

Terwijl:
- veel meer locaties

Dit is natuurlijk wel afhankelijk van waar je vandaan moet komen. In het oosten van het land is het ronduit slecht gesteld met snelladers (zowel FastNed, SuC en Ionity). Voor mij persoonlijk (omgeving Almelo - Hardenberg) is Duitsland vaak nog beter te bereiken om snel te laden. Al meerdere keren gehad dat ik vanaf de A1 gelijk maar door reed naar Emsbüren omdat ik snel moest laden gezien ik de auto 's avonds weer nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
[b]BlakHawk in "Het grote Tesla topic - deel 2"BlakHawk schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:

[...]

waarom geen mobiele service?
Komt naar je toe!
Al twee keer gebruikt.
Ik denk dat dit niet mag van Leaseplan. In ieder geval krijg ik die optie niet ;-) Heb nu toch alvast een afspraak in Rotterdam (vanuit Utrecht, ik ga echt niet naar Zuidoost na alle nare verhalen); 4/2 aan de beurt...... usb poort linksvoor doet niks en een plek in m’n lak rechtsachter. Leek een sticker maar bij nadere inspectie toch meer een vergeten plekje van de finish snif.

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Laatst online: 07-10 20:12
OMX2000 schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:54:
Vanochtend van Breda naar Eindhoven gereden : 340 Wh/km
Terug daarnet: 240 Wh/km. Bizar groot verschil

Gaat om een Model X trouwens.
340Wh/km is wel echt bizar veel. Echter was het vanochtend behoorlijk fris dus je hebt een flink stukje stookkosten. Misschien ook nog een verkeerde windrichting meegepakt icm met de A58 te hard rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zijn dit niet gewoon mensen die van de haven komen met 25% lading die bij de SuC moeten laden om thuis te komen met hun nieuwe aanwinst? Verklaart dan ook waarom die allemaal super schoon waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inmiddels de M3 zo'n 10k km gereden en een gek rateltje als ik rij, moeilijk te vinden waar het vandaan komt en ook alleen te horen als de muziek uit staat.

Zorgwekkender is de (kleine) deuk op de plek waar je als bestuurder je linkerelleboog plaatst, blijkbaar is dit gedeelte niet echt bestand tegen het gewicht van een arm? Ik vrees dat dit een kwestie van afleren wordt anders heb ik over 50.000km een flinke deuk.

Zie ook https://teslamotorsclub.c...where-elbow-rests.139536/ waar iemand anders hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Herax10NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:43:
[...]

Dit is natuurlijk wel afhankelijk van waar je vandaan moet komen. In het oosten van het land is het ronduit slecht gesteld met snelladers (zowel FastNed, SuC en Ionity). Voor mij persoonlijk (omgeving Almelo - Hardenberg) is Duitsland vaak nog beter te bereiken om snel te laden. Al meerdere keren gehad dat ik vanaf de A1 gelijk maar door reed naar Emsbüren omdat ik snel moest laden gezien ik de auto 's avonds weer nodig had.
Met wat geluk gaat die bij Holten snel open. Al is het wel wat omrijden als je van de andere kant komt. De Fastned’s in onze regio zijn ook niet snel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 08:59
[...]

Terwijl:
- veel meer locaties

Fastned sneller als SuC? Dat moment moet ik nog meemaken, vind de snelheid bij Fastned vaak om te huilen. Paar keer gestaan maar binnen 15 min weer weggegaan omdat het echt niet snel ging.

Welke snelheid haal je?
Joe Dancen schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:35:
[...]

Je mag er even aan snuffelen. Zal uiteindelijk weer verdwijnen en mag je ervoor gaan betalen.
Helemaal prima toch, die satalietweergave vind ik echt onpasselijk om naar te kijken onderweg. Biedt allemaal onnodige informatie voor navigatie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:57:
[...]

Met wat geluk gaat die bij Holten snel open. Al is het wel wat omrijden als je van de andere kant komt. De Fastned’s in onze regio zijn ook niet snel helaas.
Ik ben wel benieuwd wanneer ze gaan beginnen in Holten. Er werd steeds gezegd "voor eind 2019", dus dan mogen ze flink opschieten ;). Ze komen aan de kant van het AC Hotel dus?

Qua FastNed's, Ionity en andere snelladers is het vrij bagger bij ons inderdaad. Ik rij regelmatig naar Ionity Salzbergen (Rheine) of SuC Emsbüren. Niet alleen zijn de snelladers daar rustiger, maar ze zijn ook een stuk dichterbij. Ik ben wel blij met de SuC bij Assen, ik moet regelmatig in Groningen zijn dus die ligt op een prima plek langs de A28. Daarnaast mogen er überhaupt buiten de randstad wel eens flink wat snelladers bij komen. De FastNed 'snel'laders bij ons in de buurt zijn enkel 50Kw, dat schiet niet bepaald op natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Herax10NL op 30-12-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferi
  • Laatst online: 21-09 21:45
Novadecasa schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:03:
[...]

Fastned sneller als SuC? Dat moment moet ik nog meemaken, vind de snelheid bij Fastned vaak om te huilen. Paar keer gestaan maar binnen 15 min weer weggegaan omdat het echt niet snel ging.

Welke snelheid haal je?

[...]

Helemaal prima toch, die satalietweergave vind ik echt onpasselijk om naar te kijken onderweg. Biedt allemaal onnodige informatie voor navigatie imo.
Vandaag 350kw gepakt van fastned, ik kwam op het begin op 130kw uit en zakte vrij snel naar 100kw. Best prima, maar moet sneller kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
telt een hotspot met telefoon ook?
Mday schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:23:
[...]

Ik merk dat het hebben van Wifi-verbinding ook uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Inferi schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:05:
[...]

Vandaag 350kw gepakt van fastned, ik kwam op het begin op 130kw uit en zakte vrij snel naar 100kw. Best prima, maar moet sneller kunnen toch?
Fastned zit qua snelheid op de 150kW SuCs. Bij Ionity zit 190+ erin. Al zakt het allemaal snel in. Dat heeft Audi dan beter voor elkaar. :)
Frankkieboyy schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:06:
telt een hotspot met telefoon ook?

[...]
De notificatie van de update komt gewoon via LTE binnen. Ik heb nooit gemerkt dat het via WIFI sneller zou gaan. Is ook niet aannemelijk omdat Tesla de update “vrij” moet zetten voor je VIN.

@Herax10NL

Klopt. Richting het westen goed bereikbaar. Vanuit het westen moet je toch wel flink omrijden. Voor de rest wel wat 50kW laders maar echt snelladers niet helaas.

En 2019 gaan ze niet meer redden denk ik nee. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Inspired op 30-12-2019 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik heb sinds een kort een M3. Is er iets om adaptive CC uit te zetten? Het werkt heel erg slecht. Continu op de rem bij wegen binnen de bebouwde kom (woon in het buitengebied). Dat is geen doen met een kind en ook nog eens erg gevaarlijk voor de persoon die aan de achterkant volgt. Dan heb ik liever de oudewertse niet bemoeienis CC. Ik gebruik het nu helemaal niet omdat ik bij iedere tegenligger bang ben dat hij vol in de ankers gaat. Laatste software staat er al op.

[ Voor 17% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-12-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
STIMPPYYY schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:28:
Ik heb sinds een kort een M3. Is er iets om adaptive CC uit te zetten? Het werkt heel erg slecht. Continu op de rem bij wegen binnen de bebouwde kom (woon in het buitengebied). Dat is geen doen met een kind en ook nog eens erg gevaarlijk voor de persoon die aan de achterkant volgt. Dan heb ik liever de oudewertse niet bemoeienis CC.
Nee. Helaas niet mogelijk. Bij AP zit TACC en normale CC is dan niet meer mogelijk. Wellicht in de toekomst, al acht ik de kans klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 10:32
Stef87 schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:11:
[...]

Ja graag. Die van mij staat op 13.000km en is 3 maanden oud: 90% is 313 en 100% is 348km in App.

Rated range op display schommelt dagelijks. Vooral bij vorst gaat die omlaag. Ik heb alleen niet het idee dat er capaciteit is verdwenen obv de afstand die ik uiteindelijk gewoon kan rijden.

Het kan ook zijn dat ik veel km’s maak en daarom wat langer moet wachten voordat de software en bms zich kunnen aanpassen. Balanceren doet elke BMS met slechts een zeer laag amperage.

Enige onbalans in de elke BMS is normaal, als je veel rijdt duurt het langer om alles tot 6 getallen achter de komma te balanceren.

Ik maak me nog niet druk om de batterij maar zou wel heeel graag willen weten hoe het is geprogrammeerd (technische achtergrond in personenauto’s heb ik, als monteur)
Mijn rated range is nu volgens de app
90% = 323km
100% = 358km
SR+ met 18k km in 6mnd

Ik ben er redelijk van overtuigd dat dit in het voorjaar weer hoger zal worden. De 323 was gisteren nog 320 en even daarvoor nog 327. Het huppelt gewoon met het weer/staat van de accu/astrologisch teken/windhaan/Griekse goden/etc een beetje heen en weer :+ .

De barst in m’n achterruit (intern bij een verwarmingsdraad begonnen) is ondertussen van 5cm naar ‘de hele breedte van de ruit’ gegaan. Vanochtend maar even gebeld dat een afspraak half januari wat laat is. Morgen mag ik langskomen. Ik ben benieuwd hoeveel gedoe dit op gaat leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:30
Morphine schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:09:
[...]

same here wordt er gek van, zit zelf te denken aan van die rimprotectors. stukje plastic erop plakken dus ;)
Is niet super duur om te vervangen bij Tesla als je die caps hebt. Hier is het $30 per cap (ja, mijne moet ook al vervangen worden)..

Misschien maar een paar op voorraad leggen thuis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
Smobbo schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:30:
[...]

Mijn rated range is nu volgens de app
90% = 323km
100% = 358km
SR+ met 18k km in 6mnd

Ik ben er redelijk van overtuigd dat dit in het voorjaar weer hoger zal worden. De 323 was gisteren nog 320 en even daarvoor nog 327. Het huppelt gewoon met het weer/staat van de accu/astrologisch teken/windhaan/Griekse goden/etc een beetje heen en weer :+ .

De barst in m’n achterruit (intern bij een verwarmingsdraad begonnen) is ondertussen van 5cm naar ‘de hele breedte van de ruit’ gegaan. Vanochtend maar even gebeld dat een afspraak half januari wat laat is. Morgen mag ik langskomen. Ik ben benieuwd hoeveel gedoe dit op gaat leveren...
Heb jij een 2019 model?
Mijn 2020 model geeft 341 km aan bij 90%

Nvm, je hebt hem al 6 maanden 7(8)7

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
ex87 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:32:
[...]

Is niet super duur om te vervangen bij Tesla als je die caps hebt. Hier is het $30 per cap (ja, mijne moet ook al vervangen worden)..

Als je een stoeprand pakt heb je ook snel schade op de velg. Niet alleen de cap helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:30
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:36:
[...]

Als je een stoeprand pakt heb je ook snel schade op de velg. Niet alleen de cap helaas.
Ah ja goed punt, het dunne randje eromheen is natuurlijk de velg.
Naja op zich niks aan te doen dan.. Ik probeer ze altijd te vermijden maar die dingen zijn zo hoog hier haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
ex87 schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:32:
[...]

[...]

Ik heb "helaas" 19 inch velgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
[...]

Terwijl:
- veel meer locaties
Eens alleen de SuC is 25cent en FastNed 69...bij ons is met klem gevraagd om het alleen bij hoge nood te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:26
Oef, vanmorgen een paar ritjes rond Rotterdam/Europoort met veel vrachtverkeer. 3 keer een phantom brake gehad terwijl ik lekker rustig 100-105 km/u aan het inhalen was. Echt geen pretje als je lekker relaxt aan het rijden was.. De ACC heb ik maar uitgezet de rest van de dag, je schrikt je echt helemaal rot.

Dit weekend stond ook de auto geparkeerd op een plek waar niemand in de buurt komt. Maar de regen wel, in één nacht 96 sentry mode meldingen.. Voor de laatste updates ging hij nooit af bij regen, nu was het net een kerstboom die de hele nacht op hol sloeg van de druppels :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

stormfly schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:42:
[...]

Eens alleen de SuC is 25cent en FastNed 69...bij ons is met klem gevraagd om het alleen bij hoge nood te gebruiken.
Met een Maingrau pas kost het bij Fastned slechts 35 ct per kWh. Nog steeds duurder dan een SuC maar het verschil is al kleiner, ook wat al gezegd werd; Fastned is over het algemeen wel sneller en iets beter bereikbaar vanuit de snelweg.

Maar toegegeven; ik ben volgens mij maar 1 keer bij Fastned geweest, de rest van de keren heb ik bij een SuC geladen, te meer omdat ik daar 400 kWh per jaar gratis krijg en ik onderweg eigenlijk nooit hoef te laden. De keren dat ik dit jaar een SuC bezocht heb is ook op 1 hand te tellen. Thuis laden is toch wel erg praktisch :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laat maar wachten, dat zijn de ergsten!
Gratis laden, forse subsidies genoten en maar klagen.

Ze willen 85k van Tesla terug in de rechtzaak. Dan vraag ik mij af, alle Mia en Kia voordelen van destijds, gaan ze die dan ook naar de staat terugstorten?!

Er zit trouwens een vertraging in alarm en melding.

Ik krijg net een melding dat het alarm is geactiveerd, dus ik ren naar buiten, niets te bekennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2019 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
stormfly schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:42:
[...]

Penny wise pound foolish?

Fastned (op niet automatisch voorverwarmen na) is bij een 175kW lader veel sneller: geen vermogen die je moet delen.

Voorheen met de Zoe was ik afhankelijk van Fastned (sinds 2016) en ik heb nog nooit hoeven wachten met 43kW AC laden (30.000km per jaar gereden met de EV sinds 2016)

@Smobbo De ruit zou er iig niet zomaar uit moeten kunnen vallen. Bjorn Nyland had dat ook geloof ik (fabrieksfoutjes)

[ Voor 26% gewijzigd door Stef87 op 30-12-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Wolly schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:54:
[...]
Zorgwekkender is de (kleine) deuk op de plek waar je als bestuurder je linkerelleboog plaatst, blijkbaar is dit gedeelte niet echt bestand tegen het gewicht van een arm? Ik vrees dat dit een kwestie van afleren wordt anders heb ik over 50.000km een flinke deuk.

Zie ook https://teslamotorsclub.c...where-elbow-rests.139536/ waar iemand anders hetzelfde probleem heeft.
Interessant fenomeen. Zelf zit ik ver genoeg naar beneden en achteren met de stoel dat ik gelukkig mijn hand daar niet meer kan neerleggen, maar in de vorige auto deed ik dat ook. Nu snap ik wel waarom dat vaak toch kunstof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
stormfly schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:33:
De boordcomputer = gaming. De boordcomputer wordt gevoed door een 12V systeem, en wat jij bedoeld is dat het 12V systeem (accu + 12Vlaadunit) gevoed wordt door het 380V highvoltage systeem? Ik geloof namelijk niet dat die customized raspberrypi van Tesla (ook wel MCU) genoemd op 380V draait _/-\o_
De MCU wordt inderdaad gevoed door een (kleine) 12V accu, maar als die te leeg raakt dan wordt die wel degelijk automatisch bijgeladen vanuit het batterypack. Je zal dan ook niet snel met een lege accu komen te staan, tenzij de 12V accu kapot gaat (wat helaas bovengemiddeld vaak voorkomt).
Stonden ook een paar taxi-chaufeurs te wachten, die keken niet vrolijk
Die taxi's maken sowieso een beetje oneigenlijk gebruik van de superchargers, dus die mogen van mij lekker lang in de rij blijven staan. Zo ontzettend pauper vind ik dat. Die gasten zitten ook altijd met zo'n vrolijke blik in de ogen...
Herax10NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:43:
Is dat incidenteel of komt dat regelmatig voor? Ik zou dan toch wel gaan denk aan een thuisladen of laden op het werk. Ik moet er niet aan denken dat je elke keer 1-1.5 uur kwijt bent, omdat je nog moet laden. Ik rij ook veel Enschede-Emmen (via N36) en er is inderdaad geen enkele mogelijkheid om (publiek) te snelladen.
Herax10NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:05:
Ik ben wel benieuwd wanneer ze gaan beginnen in Holten. Er werd steeds gezegd "voor eind 2019", dus dan mogen ze flink opschieten ;). Ze komen aan de kant van het AC Hotel dus?
In 2018 stond er ook "eind 2019" en ik denk dat dit volgend jaar "eind 2020" wordt. De informatie op de website van Tesla over toekomstige SuCs is net zo betrouwbaar als de datum dat FSD beschikbaar komt :)
r0bb schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:51:
340Wh/km is wel echt bizar veel. Echter was het vanochtend behoorlijk fris dus je hebt een flink stukje stookkosten. Misschien ook nog een verkeerde windrichting meegepakt icm met de A58 te hard rijden?
Vooral de opwarming van het batterijpakket vreet energie. Dat zie je vooral 's morgens na een koude nacht. Bij een korte rit krijg je dan een bizar verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt het laden onderweg.

Vandaag bij een woonboulevard voor het eerst de kabels gebruikt. Het was gratis laden..........

Voorheen den Golf GTE gehad, veelal thuisladen ( 1x bij een cursus geladen maar daarna de kabel er niet uit te krijgen uit het laadstation, pas na bellen een uur later vertrokken.....sindsdien niet meer onderweg geladen....doet me denken aan een tandarts bezoek).

Is er een volgorde van laden?

Ik dacht bij starten:
1. Kabel in laadpaal;
2. Kabel in auto;
3. Pasje gebruiken bij laadstation indien niet gratis laden.

Bij ontkoppelen:
1. Laden stoppen via het scherm en of pasje gebruiken bij het laadstation;
2. Kabel uit station of uit de auto?
Of maakt het nu niet uit?

Thanks alvast.
Pagina: 1 ... 136 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.