Zie ze niet staan. Zou even met CP bellen.
bottom line schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:25:
[...]
Daar gaat dit niet over. Heel dat Tesla leveringstopic draait gewoon zot, elke dag komen er 6 pagina's bij ofzo.
Officieel gezien heeft de meerderheid nog geen VIN nummer gekregen. Het is alleen dat ze via truckjes via de broncode dat ze merken dat hun account toch al een VIN nummer hebben. Tesla kiest er net voor om dit nog niet mee te delen met een reden.
En zelfs als ze nog geen VIN hebben achterhaald, dan pakken ze redelijk snel de telefoon en verbazen ze zich dat ze uren moeten wachten aan de telefoon.
Tesla stuurt een sms als je auto klaar zal staan, met de exacte datum. Lijkt me toch meer als goed genoeg? Als ze een leverweek gaan geven, gaat ook iedereen bellen voor de exacte datum. En dat voor een auto die ze vorige maand hebben besteld misschien. Gaat nog tof worden in december.

Daar gaat het wel over. Daarbij zet Tesla doodleuk een onrealistische levertijd op de site. Ik weet niet hoe het nu is, maar in het recente verleden plaatste je een bestelling en kon je wachten op een e-mail/SMS. Dat was alles. Tot die tijd nul info inzake levertermijn. En als klap op de vuurpijl moet je wel even zorgen dat je de auto binnen een week komt ophalen als het heilige Tesla je een SMS ging sturen. Anders auto weg. Net op vakantie voor drie weken? Helaas. Tuurlijk 100x dezelfde vraag in het topic ben ik ook wel klaar mee. Maar goed, daar is ook wat aan te doen. TS is redelijk nutteloos en er is nul handhaving.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:41:
[...]
Dat ligt eraan hoe makkelijk de leasemij eraf kan. Als zij hem makkelijk in 2020 bij Tesla kwijt kunnen is dit heel gemakkelijk in het contract op te nemen.
Bij andere fabrikanten is de mogelijkheid tot teruggave er niet, al zijn er met 14% ook acties geweest. Mocht hij te lat geleverd worden, gaat de koop niet door.
De fabrikanten hebben toen keihard gewerk alles alvast op kenteken te zetten voor 1 januari.
En juist daar verwacht ik weinig medewerking van Tesla. Dus vraag ik mij af hoe ze hiermee om zullen gaan.
Maar alleen als je geen proefrit hebt gehad?! 😱
Tesla werkt altijd hard om zoveel mogelijk auto's af te leveren. Het bijtellingsbeleid in NL zal niet heel veel veranderen. Eind jaar is ook einde van een kwartaal dus ze gaan gewoon weer hun best doen alles af te leveren.
Dat proefrit verhaal is trouwens bij de 3 in NL niet van toepassing.
https://www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-return-policy
Overal is dat beleid al aangepast sinds Maart '19 blijkbaar;
https://www.theverge.com/...eturns-policy-twitter-sec
Al kan het wel zo zijn dat LMs excluded zijn. Daarbij ga je ook een overeenkomst met een LM aan, en niet met Tesla direct.
Tesla heeft de prijzen ook wat verhoogt trouwens.
Standard Range Plus: van € 47.800,- naar € 48.980,-
Long Range: van € 58.300,- naar € 58.980,-
Performance: van € 63.990,- naar € 64.580,-
[
Voor 27% gewijzigd door
Inspired op 30-08-2019 10:15
]