Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.684 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:50:
Ik denk dat Porsche dat niet afwijst. Ik hoor alleen veel Tesla fans roepen dat Porsche vals speelt want testbaan. Porsche gaat zoiets nooit op de openbare weg goed wegens alle gevaren.
Dat Porsche zijn testcircuit gebruikt en het niet als Bjorn Nyland en zijn team het op de openbare weg doet is heel logisch en verstandig. Het had Porsche alleen gesierd als ze ook uit eigen initiatief Bjorn Nyland hadden benaderd en hadden aangeboden vlak daarvoor of daarna het op hun circuit hetzelde te doen.

Overigens is dit mijn mening, niet die van Bjorn Nyland. Hij is wel ingegaan op Porsche's recordverbetering en berekende hoe ver hij en zijn team zouden komen met een Model 3 op dat testcircuit. Volgens hem zouden ze ruwweg op dezelfde afstand na 24 uur uitkomen als de Taycan. Zou leuk zijn als ze de kans zouden krijgen dat te bewijzen - al denk ik niet dat ze die kans krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 23:22
arsimo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Dat Porsche zijn testcircuit gebruikt en het niet als Bjorn Nyland en zijn team het op de openbare weg doet is heel logisch en verstandig. Het had Porsche alleen gesierd als ze ook uit eigen initiatief Bjorn Nyland hadden benaderd en hadden aangeboden vlak daarvoor of daarna het op hun circuit hetzelde te doen.

Overigens is dit mijn mening, niet die van Bjorn Nyland. Hij is wel ingegaan op Porsche's recordverbetering en berekende hoe ver hij en zijn team zouden komen met een Model 3 op dat testcircuit. Volgens hem zouden ze ruwweg op dezelfde afstand na 24 uur uitkomen als de Taycan. Zou leuk zijn als ze de kans zouden krijgen dat te bewijzen - al denk ik niet dat ze die kans krijgen.
Zijn berekening klopt alleen niet. Het is alleen lastig om te bewijzen dat aannames niet kloppen door ze met andere aannames te beargumenteren.

@bottom line Ik denk dat je iets te diep in de Tesla bubbel zit.

Alle Fastned 175 kW laders zijn feitelijk 800V 350 kW laders, maar er is nog geen auto op de openbare weg (alleen op circuits, die valsspelers) die daar gebruik van kan maken en dus heeft men besloten er 175 kW stickers op te plakken.

In het buitenland (ik ken de NL Ionity locatie nog niet) staan meerdere 350 kW laders opgesteld en die zijn gewoon klaar voor gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door kdeboois op 27-08-2019 10:15 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Zijn berekening klopt alleen niet. Het is alleen lastig om te bewijzen dat aannames niet kloppen door ze met andere aannames te beargumenteren.

Alle Fastned 175 kW laders zijn feitelijk 800V 350 kW laders, maar er is nog geen auto op de openbare weg (alleen op circuits, die valsspelers) die daar gebruik van kan maken en dus heeft men besloten er 175 kW stickers op te plakken.

In het buitenland (ik ken de NL Ionity locatie nog niet) staan meerdere 350 kW laders opgesteld en die zijn gewoon klaar voor gebruik.
Ik zou niet weten of BN's berekening wel of niet klopt - best mogelijk dat het niet klopt, ik heb het niet nagerekend en zelfs als ik dat wel doe zegt dat nog niets want best mogelijk dat ik dan (ook?) van verkeerde data en aannames uit ga.

Mijn punt alleen maar dat het mooi en sportief zou zijn geweest als Porsche BN ook de kans op dat circuit zou hebben gegeven. Ik weet het, zaken zijn hard en zo, maar ik denk dat het PR-wise helemaal niet slecht geweest zou zijn voor Porsche, zelfs als BN onverhoopt toch gelijk zou hebben en de facto op dezelfde afstand zou zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:18:
Wordt helemaal niks in je schoenen geschoven, puur een hele korte samenvatting van je posts hier.
Maar...DOEG!
Dan is er nog heel veel te verbeteren aan jouw samenvatting skills ;)

“ICE is the best”
“Model 3 een ruk auto”
bottom line schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

De opladers die Porsche gebruikt, bestaan in het openbaar nog niet eens, en duurt nog zeker jaren.
Dus daarom dat ze zoiets nooit op de openbare weg gaan doen.

Vals spelen? Bwa, elke constructeur moet je met een korrel zout nemen zolang alle tests in hun eigen omgeving gebeuren. Of geloof jij nog dat de I-Pace, ECQ en E-Tron hun bereik kunnen nakomen?
Kia, Hyundai en Tesla zijn daar veel oprechter in wat ze beloven.
Kia en Hyundai omdat ze nooit met veel bombastische filmpjes zijn gestart en met gewone ambities, de Tesla omdat ze hun resultaten gewoon in het openbaar direct bewijzen.
Ligt ook aan het gebruik.
Filmpje van Björn gezien waarbij de I-Pace zuiniger was dan een model X tot een bepaalde snelheid.

Ik denk ook dat I-Pace kopers veeleisender zijn. Wat dat betreft vind ik dat Tesla een hoog Apple gehalte heeft. Kan weinig verkeerd doen bij de achterban, maar heel objectief is dat niet. Dat merk ik ook in dit topic.
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

Dus 175 is eigenlijk al 350?!?! 😱
Dat is goed nieuws, dan zijn we al veel verder dan ik dacht!

In de toekomst gaan we gewoon naar 5 minuten snelladen. Lijkt mij ideaal! Gewoon beter/sneller dan tanken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:26:
[...]
Dus 175 is eigenlijk al 350?!?! 😱
Dat is goed nieuws, dan zijn we al veel verder dan ik dacht!

In de toekomst gaan we gewoon naar 5 minuten snelladen. Lijkt mij ideaal! Gewoon beter/sneller dan tanken!
De Porsche maakt gebruik van een 800V laadspanning. De kabels en connectoren hebben alleen wat meer isolatie capaciteit nodig, maar dat is al geregeld. Stroom en dus warmteontwikkeling blijft gelijk.

Het is te hopen dat Tesla vaart maakt met de V3 SuC's want het zal snel drukker worden bij de sites met de huidige verkooprecords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:31:
[...]
Het is te hopen dat Tesla vaart maakt met de V3 SuC's want het zal snel drukker worden bij de sites met de huidige verkooprecords.
Ik hoop vooral dat Tesla er in slaagt binnenkort de al een flink tijd beloofde/aangekondigde SuC's te openen - er staan op de kaart nu toch al een hoop een lange tijd grijs.

Zou persoonlijk vooral blij zijn als de aangekondige SuC's rond en in de Ardennen er zijn. Leuk gebied om ff heen te rijden vanuit Nederland, long weekend lucht te happen en met de Tesla rond te toeren. Maar het is er nog veel te dun gezaaid met (snelle) laadstations.

Ik snap best dat dit soort zaken tijd kosten hoor. De geschikte plek vinden en er voor beschikbaar krijgen kost wellicht veel meer tijd (en zakelijk-politiek gedoe) dan die SuperChargers zelf neerzetten en aansluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door arsimo op 27-08-2019 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19
Goldme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:19:
[...]
dan wat je op de M3 hebt. I
[...]
Als ik mag nitpicken: de M3 is van BMW, de 3 is van Tesla. Of Model 3, maar niet M3, daar raak ik van in de war. Graag :+ :>
[...]
Ik denk dat dat in de praktijk nog niet eens zo gek veel uitmaakt. Zeker langs de snelwegen is het vaak al 5 minuten lopen voor je bij de wc en winkels bent. Nu is vaak een V2 SuC al eerder klaar dan dat ik klaar ben, de winst van een V3 is dan minimaal. Wat wel helpt is dat de A/B pairing weg is, dus je hebt geen pech met langzamere laadtijden als 50% bezet is. Dat heb ik in de praktijk nog niet meegemaakt, maar dat komt wel snel als het drukker gaat worden.

[ Voor 55% gewijzigd door DaCoTa op 27-08-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:58
arsimo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
Ik snap best dat dit soort zaken tijd kosten hoor. De geschikte plek vinden en er voor beschikbaar krijgen kost wellicht veel meer tijd (en zakelijk-politiek gedoe) dan die SuperChargers zelf neerzetten en aansluiten.
Vergeet de elektra infrastructuur niet. Zo'n supercharger plein zal een behoorlijk zware aansluiting vereisen, dus daar moeten misschien onderstations en verbindingen voor verzwaard worden, wat een proces van jaren is. En als het gedrag van netbeheerders bij woonhuisaansluitingen enige indicatie is, zit daar ook nog heel wat dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De Porsche maakt gebruik van een 800V laadspanning. De kabels en connectoren hebben alleen wat meer isolatie capaciteit nodig, maar dat is al geregeld. Stroom en dus warmteontwikkeling blijft gelijk.

Volgens mij is dat pas echt volgend jaar in Europa...

Ik vind het jammer dat nieuwe S en X modellen weer gratis supercharging krijgen, dat helpt niet mee.
Steeds drukker, zonder dat je voor die gratis sessies iets terug krijgt.

Daar zou vooraf “voor betaald” zijn, maar de prijs is ook niet omhoog gegaan. Het is een gevaar voor de toekomstige continuïteit van super chargers.

Helaas voor de model 3 owners is er namelijk nog een optie op super chargers te ontlasten: prijzen fors verhogen! Wordt het vanzelf snel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:48:
[...]
Ik vind het jammer dat nieuwe S en X modellen weer gratis supercharging krijgen, dat helpt niet mee.
Steeds drukker, zonder dat je voor die gratis sessies iets terug krijgt.
Gratis supercharging ontheft niet van idle fees, dus de meeste mensen zullen niet langer dan nodig aan de SuC blijven hangen. Als een SuC te druk is, kun je ook maar tot 80% oid laden, daarna gaat hij uit en moet je betalen. Dus Tesla heeft nog wel wat mogelijkheden om de doorstroom - zelfs bij freebies - te garanderen. En bij gratis Supercharging heb je de prijs natuurlijk bij aanschaf al betaald.
Helaas voor de model 3 owners is er namelijk nog een optie op super chargers te ontlasten: prijzen fors verhogen! Wordt het vanzelf snel rustiger.
Dat lijkt me dan weer niks uitmaken. Als ik door Europa moet krossen, ga ik toch laden bij een SuC, ongeacht prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 27-08-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Weet iemand al hoe dat werkt met Superchargers als je free supercharger km's op zijn?

Moet er dan altijd een CC gekoppeld zijn aan je account voordat je kan laden? Of krijg je later een factuur?

Ik heb nog iets van 371km staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:35
Ik vraag me inderdaad af hoe snel de SuCs allemaal een update krijgen. In Europa zal dat echt nog wel even tijd gaan kosten. Probleem is ook dat je bij 50% bezetting snel omlaag gaat qua laadsnelheid. Ze zullen op veel plaatsen in Europa ook nog wat moeten uitbreiden. Liever genoeg stalls om stabiele v2 te garanderen dan minder stalls met v3 waar vaak 50%+ bezetting is in drukke perioden. Zou ook wel eens willen weten wat het idee met de SR+ is. Blijft die op de 100kW cap zitten? Of gaat dat nog omhoog. Zou voor de doorstroming beter zijn.
Hunkaroglu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:54:
Weet iemand al hoe dat werkt met Superchargers als je free supercharger km's op zijn?

Moet er dan altijd een CC gekoppeld zijn aan je account voordat je kan laden? Of krijg je later een factuur?

Je moet uiteindelijk een CC koppelen. Je mag iets van 100/150 EUR in de min komen zonder CC. Dan zou als het goed is SuC moeten stoppen totdat je betaald. Betalen kan alleen via CC op dit moment.

[ Voor 48% gewijzigd door Inspired op 27-08-2019 10:57 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Waar zie je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
In de app. In de loot box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Hunkaroglu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:54:

Als je voor een beurt bij Tesla Service Centre komt, staan de extra kosten op de factuur en mag je die gelijk daar pinnen (of een creditcard toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
In de app van Tesla.

Rechtsboven heb je een kistje. Als je daarop drukt krijg je je resterende tegoed te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Gratis supercharging ontheft niet van idle fees, dus de meeste mensen zullen niet langer dan nodig aan de SuC blijven hangen. Als een SuC te druk is, kun je ook maar tot 80% oid laden, daarna gaat hij uit en moet je betalen. Dus Tesla heeft nog wel wat mogelijkheden om de doorstroom - zelfs bij freebies - te garanderen. En bij gratis Supercharging heb je de prijs natuurlijk bij aanschaf al betaald.

[...]

Dat lijkt me dan weer niks uitmaken. Als ik door Europa moet krossen, ga ik toch laden bij een SuC, ongeacht prijs.
Nadeel van "gratis" supercharging is dat het uitnodigt tot regulier laden, men heeft tenslotte toch al betaald en ergens anders laden voelt dan als dief van eigen portemonnee. Terwijl supercharging bedoelt is voor "on the road"-laden, tijdens een lange trip, vakantie, lange zakentrip of incidenteel als je op weg naar huis net niet lekker uitkomt.

Regulier laden moet zo veel mogelijk thuis, in de parkeergarage's op het werk etc of de laadpaal in de straat. Als "we" dat aanhouden zal het met overvolle SuC's wel loslopen - grootste knelpunten zijn vooralsnog als ergens veel Tesla-taxi's zijn (Adam) of dat de plekken niet afgedwongen Tesla-only zijn maar er ook ICE's gaan parkeren die ff naar de naastgelegen van der Valk, KFC of MD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
nannoe schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Als je voor een beurt bij Tesla Service Centre komt, staan de extra kosten op de factuur en mag je die gelijk daar pinnen (of een creditcard toevoegen).
Hahaha.. dan zal het wel lang duren voordat ik daar kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hunkaroglu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:58:
[...]
In de app van Tesla.

Rechtsboven heb je een kistje. Als je daarop drukt krijg je je resterende tegoed te zien.
Ik heb nog nooit betaald, en denk dat ik toch wel 5k km's op de SuC heb gedaan sinds April.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/skDaNs3tncjo41Oaq2XD7ute/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

[...]

Ik heb nog nooit betaald, en denk dat ik toch wel 5k km's op de SuC heb gedaan sinds April.

[Afbeelding]
Dan zul je een uitstaand saldo hebben I guess? Of had je 6 maand gratis SuC?

Wat staat er in je history online?

https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 27-08-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:02:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Dan is die van jou al op.

En kan het kloppen dus dat je het moet betalen straks als je voor service langs gaat.

Maar wel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
@DaCoTa

Je kan altijd even inloggen op je profiel op de website van Tesla, en daar je geschiedenis bekijken.
Daar zouden je facturen moeten staan. Als het leeg is, dan heb je gratis geladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bottom line schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:05:
@DaCoTa

Je kan altijd even inloggen op je profiel op de website van Tesla, en daar je geschiedenis bekijken.
Daar zouden je facturen moeten staan. Als het leeg is, dan heb je gratis geladen ;)
Je kunt ook altijd kijken welke Supercharge status je hebt. Free/paid/6 month free until etc.

Online inloggen op Tesla account - beheren - details. Daar staat info over superchargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
https://www.tesla.com/en_GB/teslaaccount/payment-history

bij mij is het nog 0 euro.

Ben benieuwd straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ja, gaat nu gewoon van de 1500 af. Na de 1500 komt daar per sessie gewoon een bedrag te staan. Bij mij staat er ook bij dat het voldaan is. (Ik heb de CC gekoppeld.) Bij jou zal de balans open blijven staan. En volgens berichten kun je niet meer laden als je EUR 150,- onbetaalde sessies hebt. Dus, ik zou gewoon lekker een CC koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hunkaroglu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Dan is die van jou al op.

En kan het kloppen dus dat je het moet betalen straks als je voor service langs gaat.

Maar wel vreemd.
Ik heb ooit wel een mail gestuurd naar buildmy3EMEA, dat was voordat je referrals kon opgeven bij de bestelling. Nooit wat van gehoord, maar zou idd 6 maanden kunnen zijn.

Er heeft nooit een tegoed gestaan. Loot box is altijd deze pagina geweest. Hmm, kan een dure eerste beurt worden dan. Aan de andere kant... Slapende honden...
Inspired schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Je kunt ook altijd kijken welke Supercharge status je hebt. Free/paid/6 month free until etc.

Online inloggen op Tesla account - beheren - details. Daar staat info over superchargen.
> Superchargen op basis van betalen per gebruik

Maar als ik bij een SuC sta, zie ik ook nooit een prijs.
Die kende ik nog niet, maar ook daar: Geen supercharging-geschiedenis gevonden voor deze zoekperiode

Overigens is mijn CC wel gekoppeld, heb andere dingen via de shop besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door DaCoTa op 27-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Inspired schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Ja, gaat nu gewoon van de 1500 af. Na de 1500 komt daar per sessie gewoon een bedrag te staan. Bij mij staat er ook bij dat het voldaan is. (Ik heb de CC gekoppeld.) Bij jou zal de balans open blijven staan. En volgens berichten kun je niet meer laden als je EUR 150,- onbetaalde sessies hebt. Dus, ik zou gewoon lekker een CC koppelen.
Uiteindelijk ga ik dat ook wel doen.

Weet je of ze ook een factuur sturen maandelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@DaCoTa

Staan hier sessies dan met bedrag?

https://www.tesla.com/en_GB/teslaaccount/payment-history

@Hunkaroglu

Factuur kun je gewoon downloaden in je Tesla account.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 27-08-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Ik heb ooit wel een mail gestuurd naar buildmy3EMEA, dat was voordat je referrals kon opgeven bij de bestelling. Nooit wat van gehoord, maar zou idd 6 maanden kunnen zijn.

Er heeft nooit een tegoed gestaan. Loot box is altijd deze pagina geweest. Hmm, kan een dure eerste beurt worden dan. Aan de andere kant... Slapende honden...

[...]

Ik zie wel een prijs in het opladen menu op de screen. Dat zou jij ook moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Hunkaroglu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Uiteindelijk ga ik dat ook wel doen.

Weet je of ze ook een factuur sturen maandelijks?
Je krijgt een factuur per sessie.

@DaCoTa Wanneer heb je dan al eens geladen? Bij een bezoek aan de garage? Ik ben ooit 1x naar de garage geweest, en de monteurs reden met de M3 gewoon achteraf naar de superchargers, en hingen hem eraan.
Nooit een factuur voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
bottom line schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Je krijgt een factuur per sessie.

@DaCoTa Wanneer heb je dan al eens geladen? Bij een bezoek aan de garage? Ik ben ooit 1x naar de garage geweest, en de monteurs reden met de M3 gewoon achteraf naar de superchargers, en hingen hem eraan.
Nooit een factuur voor gezien.
Ik ben afgelopen maand heel Europa doorgereden in de vakantie, ongeveer voor 3k km bij verschillende SuC geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Ik ben afgelopen maand heel Europa doorgereden in de vakantie, ongeveer voor 3k km bij verschillende SuC geladen.
Vraag me af wat er in je history staat. 3k SuC is toch snel EUR 200,-. Volgens andere berichten zou dat in principe niet kunnen.

@Hunkaroglu Ja, dat klopt. Bij mij is de laatste sessie gedeeltelijk betaald geweest;

Kredietsaldo 43 kWh
Energie 68 kWh
Resterend krediet 0 kWh
Energie 25 kWh @ 0,33 €/kWh
8,25 €

[ Voor 21% gewijzigd door Inspired op 27-08-2019 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:19

matroosoft

Lone Christian

DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Als ik mag nitpicken: de M3 is van BMW, de 3 is van Tesla. Of Model 3, maar niet M3, daar raak ik van in de war. Graag :+ :>
Tja al jaren wordt in de Tesla community MS en MX gebruikt voor Model S/X, dus niet zo gek dat er nu vaak M3 wordt gebruikt voor de Model 3. Meestal is wel duidelijk welke auto bedoeld wordt. En sinds Top Gear gezegd heeft dat de Model 3 feitelijk de nieuwe definitie van de M3 is vind ik dat we die term eigenlijk wel met recht mogen gebruiken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 20:09
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

[...]

[...]

Die kende ik nog niet, maar ook daar: Geen supercharging-geschiedenis gevonden voor deze zoekperiode

Overigens is mijn CC wel gekoppeld, heb andere dingen via de shop besteld.
Ik heb exact het zelfde. Ook een mail gestuurd vanwege een code van een vriend, ook niets te zien in de app en geen geschiedenis op de website. Wel al regelmatig geladen en nog nooit betaald. Ook tijdens het laden krijg ik geen kosten te zien op het scherm (wat blijkbaar wel zou horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Inspired schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Vraag me af wat er in je history staat. 3k SuC is toch snel EUR 200,-. Volgens andere berichten zou dat in principe niet kunnen.

@Hunkaroglu Ja, dat klopt. Bij mij is de laatste sessie gedeeltelijk betaald geweest;

Kredietsaldo 43 kWh
Energie 68 kWh
Resterend krediet 0 kWh
Energie 25 kWh @ 0,33 €/kWh
8,25 €
Mijn history is leeg. Ook als ik net geladen heb, staat er in de auto dat er geen recente SuC activiteit is geweest. Ik denk dat ik sinds ik de auto heb, wel richting 5k SuC ben. Ik kan eens voor de grap mijn andere facturen (TNM en ChargeMap) bij elkaar optellen, kijken hoeveel kW ik mis.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 27-08-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Mijn history is leeg. Ook als ik net geladen heb, staat er in de auto dat er geen recente SuC activiteit is geweest.
mm dat is wel prettig. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Eerste beelden van binnen Gigafactory 3:

Teslarati verhaal:
https://www.teslarati.com...3-trial-production-video/

[ Voor 31% gewijzigd door wouterg00 op 27-08-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
matroosoft schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Tja al jaren wordt in de Tesla community MS en MX gebruikt voor Model S/X, dus niet zo gek dat er nu vaak M3 wordt gebruikt voor de Model 3. Meestal is wel duidelijk welke auto bedoeld wordt. En sinds Top Gear gezegd heeft dat de Model 3 feitelijk de nieuwe definitie van de M3 is vind ik dat we die term eigenlijk wel met recht mogen gebruiken. :P
Ik niet. Dan moeten we een andere Tesla die ook uit 2014 komt de baan op sturen en dan kijken wie de M3 naam verdient.

ME lijkt me beter i.v.m. het compleet maken van jullie SEXY alphabet

[ Voor 5% gewijzigd door kdeboois op 27-08-2019 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:56:
[...]

Ik niet. Dan moeten we een andere Tesla die ook uit 2014 komt de baan op sturen en dan kijken wie de M3 naam verdient.

Lijkt me prima om hier gewoon M3 te gebruiken voor de Model 3 en in het BMW topic M3 gebruiken voor de 'echte' M3. BMW fanboys hebben hier in dit topic toch niet zoveel te zoeken en Tesla fanboys niks in het BMW topic. Probleem opgelost.

En wat heeft het originele modeljaar te maken met wat de M-titel verdiend? Het gaat om de prestaties nu, niet die uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ik wil graag nog een kans voor de nieuwe M3. Nu al de titel weggeven is zonde.

Je moet er rekening mee houden dat er hier ook normale mensen in het topic komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:56:
[...]
Het is S3XY.

(maar dat wist je vast wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 20:21

3_s

wouterg00 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:53:
Eerste beelden van binnen Gigafactory 3:

[Twitter]
Daar is niet zo veel op te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
arsimo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Het is S3XY.

(maar dat wist je vast wel ;) )
Lijkt me niks, s3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:19:
Ik wil graag nog een kans voor de nieuwe M3. Nu al de titel weggeven is zonde.

Je moet er rekening mee houden dat er hier ook normale mensen in het topic komen.
FF serieus: op Tesla forums gebruik ik geregeld MS, MX en M3. Op algemene autoforums en in berichten op Tesla forums waar in de context de BMW M3 een rol speelt vermijd ik het. Lijkt me toch geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Dit is Tweakers forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In plaats van M3 kan je ook gewoon 3 schrijven als je echt lui bent. Het lijkt mij overduidelijk dat het hier over Tesla’s gaat en “model” hoeven we niet toe te lichten toch?

Krijgen we wel ruzie met de Mazda fanboys, als die bestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Maar het grote Tesla topic. Op andere Tweakers-topics - nou ja, Tesla levering topic ook - gebruik ik het niet.

Het zal vast bij mij meespelen dat ik geheel niets heb met BMW's en er dus totaal geen probleem in zie - het voelt voor mij niet als belediging, eeraantasting of wat dan ook. Maar ik respecteer het merk en haar auto's wel vandaar dat ik buiten Tesla specifieke discussieforums/topics MS/MX/M3 niet gebruik - men snapt het dan vaak toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Het is gewoon lastig als je naar de BMW M3 hier op zoek bent en dan alleen maar Tesla Model 3 hits krijgt. Gemengd forum dus beestje bij de naam noemen om het voor iedereen bruikbaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:40:
Het is gewoon lastig als je naar de BMW M3 hier op zoek bent en dan alleen maar Tesla Model 3 hits krijgt. Gemengd forum dus beestje bij de naam noemen om het voor iedereen bruikbaar te houden.
Een vraagje dan nog en dan stop ik hierover want is natuurlijk een futiliteit-onderwerp.

Hoe zoek jij dan op Tweakers forums? Als ik op BMW M3 zoekt dan krijg ik toch echt alleen berichten waar die auto een rol speelt. Zoek ik op 'M3' dan krijg ik zoveel berichten die niets met de BMW of Tesla te maken hebben dat deze potentiele verwarring er totaal niet toe doet. Ik zie bovenaan berichten discussies over moederborden van MSI, kubieke meters in talloze contexten, streamtyperingen, Huawei Media Pads, m3u playlists etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
arsimo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

Een vraagje dan nog en dan stop ik hierover want is natuurlijk een futiliteit-onderwerp.

Hoe zoek jij dan op Tweakers forums? Als ik op BMW M3 zoekt dan krijg ik toch echt alleen berichten waar die auto een rol speelt. Zoek ik op 'M3' dan krijg ik zoveel berichten die niets met de BMW of Tesla te maken hebben dat deze potentiele verwarring er totaal niet toe doet. Ik zie bovenaan berichten discussies over moederborden van MSI, kubieke meters in talloze contexten, streamtyperingen, Huawei Media Pads, m3u playlists etc etc.
Ga naar het forum en typ in ‘BMW M3’ Eerste hit, Tesla topic

Met name door dit gemuts overigens. Einde bericht

[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 27-08-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:11
Dan is de zoekmachine stuque....;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Andere invalshoek: wordt er niet een honderd keer meer Model 3 verkocht ten opzichte van de BMW M3... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Ga naar het forum en typ in ‘BMW M3’ Eerste hit, Tesla topic

Met name door dit gemuts overigens. Einde bericht
Is toch logisch? Er wordt ook in Tesla topic over BMW M3 gesproken.

En ook in een andere topic waar ze het over huisjes hebben en over m3 (vierkante meter) praten.

Of m3u playlisten topic, of Huwai M3 topic en zo kan ik wel verder gaan.

Daarnaast kan je aan de titel van de zoekactie makkelijk zien, waar je op door moet klikken.

Dus laten we even ophouden met deze discussie en niet bepalen hoe iemand het moet verwoorden.

Woord M3 is nu niet eenmaal gelicentieerd aan BMW M3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
Hunkaroglu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Is toch logisch? Er wordt ook in Tesla topic over BMW M3 gesproken.

En ook in een andere topic waar ze het over huisjes hebben en over m3 (vierkante meter) praten.

Of m3u playlisten topic, of Huwai M3 topic en zo kan ik wel verder gaan.

Daarnaast kan je aan de titel van de zoekactie makkelijk zien, waar je op door moet klikken.

Dus laten we even ophouden met deze discussie en niet bepalen hoe iemand het moet verwoorden.

Woord M3 is nu niet eenmaal gelicentieerd aan BMW M3.
Dat is dus wel het geval.

https://trademarks.justia.com/757/92/m3-75792429.html

Het eerste Model 3 logo is door Adidas tegengehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door kdeboois op 27-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
Dat is dus wel het geval.

https://trademarks.justia.com/757/92/m3-75792429.html

Het eerste Model 3 logo is door Adidas tegengehouden.
Afbeeldingslocatie: https://emoji.slack-edge.com/T3UN4DXNY/obama_mic_drop/5200b4fa5fa516a4.gif

Even on-topic: Ik heb zelf de Jeda USB hub maar besteld. Mijn pass-through batterypack (Zendure X6) werkt niet automagisch met de Pixel 3a XL, met mijn vorige telefoon wel. Nu moet ik dus steeds klepje open doen om op een knopje te drukken voordat de telefoon gaat laden. First world problems.

[ Voor 45% gewijzigd door DaCoTa op 27-08-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

[Afbeelding]

Even on-topic: Ik heb zelf de Jeda USB hub maar besteld. Mijn pass-through batterypack (Zendure X6) werkt niet automagisch met de Pixel 3a XL, met mijn vorige telefoon wel. Nu moet ik dus steeds klepje open doen om op een knopje te drukken voordat de telefoon gaat laden. First world problems.
Daarom heb ik nog speciaal een stukje trademark history over Tesla erbij gehaald.

Je zal een powered hub moeten gebruiken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Vanochtend is mijn Model 3 twee maanden na levering eindelijk ingenomen door Tesla Eindhoven om de bumperschade (reeds aanwezig bij aflevering) te herstellen door de spuiter.
Ik kreeg een Model S 85P mee als leenauto.
Wat een gigantisch grote bak is dat zeg. Maar de Model 3 is veel verfijnder, het interieur vind ik ook strakker en mooier. Bijzonder om te zien dat een jong bedrijf als Tesla in een paar jaar tijd zoveel veranderingen en innovatie weet door te voeren in een nieuwer model. Ik weet, dat doen alle (auto)bedrijven maar toch ben ik er van onder de indruk: materiaalkeuze, stijlkeuze, ruimtelijkheid, beeldkwaliteit, looks... eigenlijk vind ik alles fijner aan de Model 3 t.o.v. deze indrukwekkende limousine.
Het viel mij overigens op dat je een behoorlijk sterke fluittoon van de motor hoort als je het gas van de S even indrukt. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Volodos schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:56:
Het viel mij overigens op dat je een behoorlijk sterke fluittoon van de motor hoort als je het gas van de S even indrukt. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Dogmode v0.1.

(sorry, flauw grapje, kon het niet laten).

Overigens ben ik het met je relaas eens. Model 3 is echt een stap voorwaards op vele vlakken t.o.v. de Model S en ook X. Vinden niet alle Tesla-rijders van voor 2018 zo leuk trouwens - veel betaald en een goedkoper nieuwer model is intrinsiek beter. Ik lees dat soort emoties hier en daar, soms tussen de regels, soms expliciet.

Zal publiek en markt aan moeten gaan wennen. Hoe meer EV's, hoe meer de product-lifecycle van auto's zal gaan lijken op die van computers en andere elektronica. Mensen en bedrijven die gewend zijn aan meer traditionale automotive prijsontwikkelingen, waardebehoud etc zullen zich daar aan moeten gaan aanpassen. Zal op flinke weerstand gaan stuiten, maar ja, we zullen er uiteindelijk mee moeten leren leven.

[ Voor 4% gewijzigd door arsimo op 27-08-2019 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Even een dubbel post omdat dit toch wel een erg bijzondere actie is en vooral hoe kan zoiets? Is er niemand verantwoordelijk voor dit proces? Het is toch geen hogere wiskunde? De persoon in Tilburg verwees naar Amsterdam. Zij hadden iets moeten communiceren.
Ongekend!! Zou vandaag de Tesla om 11.30 ophalen. Vanmorgen om 9.30 nog even gekeken jn mijn account om het adres op te zoeken. Niks bijzonders. Kom vervolgens aan in Tilburg en ben vervolgens aan de beurt. De persoon in kwestie kon mijn naam niet vinden. Check wat er is gebeurd :

Om 10:15 is mijn afspraak verplaatst naar maandag 2 september. Lees dit even goed. Eén afspraak is zonder communicatie verplaatst, 1.5 uur van te voren. En vervolgens doen alsof dit normaal is? Gast, m3nsne nemen vrij, regelen van alles, hoe kan je dit dan zo laten verlopen. Echt ongekend, hoe krijg je dit voor elkaar. De afzegging is door Amsterdam niet goed door gegeven.

Terwijl dit proces toch super simpel is. Als de dag begint , controleer je de voorraad auto's en de mensen die de auto's komen ophalen. Als ze dit hadden uitgevoerd, hadden ze mij natuurlijk gebeld. Nog niet goed maar dan was er niet een dag gegooid. Wat moet je nog meer zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:54
Tesla Model 3 in bestelling. Nu rij ik in een leasebak met plofmotor en een MTC tankpas. Openbare laadpalen kan ik met dezelfde pas bedienen. Hoe werkt het met een tankpas i.c.m. het gebruiken van de Tesla Super Charger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Wackmack schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:14:
Even een dubbel post omdat dit toch wel een erg bijzondere actie is en vooral hoe kan zoiets? Is er niemand verantwoordelijk voor dit proces? Het is toch geen hogere wiskunde? De persoon in Tilburg verwees naar Amsterdam. Zij hadden iets moeten communiceren.

[...]
Tja, wat moet je ervan zeggen? Als het zo is gegaan zoals jij zegt dat het is gegaan, dan is dat natuurlijk een schande. Je merkt aan alles dat de focus volledig op sales ligt, niet op service (je moet nu geen flinke schade rijden aan je Model 3, dan begint het lange wachten pas écht). Ik heb de mijne destijds opgehaald in Groningen, de medewerker die me hielp kwam uit Duiven. Het was een gekkenhuis zei hij. Ze kunnen het simpelweg niet bijbenen. Op sommige piekmomenten (einde kwartaal bijvoorbeeld) is het daar een dimensie van pure chaos.
Maar dat je bloed hiervan stolt als je onverrichterzake huiswaarts moet keren, dat snap ik helemaal. En dat valt ook niet goed te praten. Er kan altijd iets misgaan, maar Tesla mag nooit verzaken hier uitvoerig over te communiceren (en zich te verontschuldigen).

[ Voor 5% gewijzigd door Volodos op 27-08-2019 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:22
Bosma schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:19:
Tesla Model 3 in bestelling. Nu rij ik in een leasebak met plofmotor en een MTC tankpas. Openbare laadpalen kan ik met dezelfde pas bedienen. Hoe werkt het met een tankpas i.c.m. het gebruiken van de Tesla Super Charger?
Volgens mij kan je alleen een creditcard koppelen. Ik heb die van mij privé gekoppeld en declareer dit achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bosma schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:19:
Hangt van je leasemaatschappij af. Bij Leaseplan moet je wél een eigen creditcard koppelen maar krijgt Leaseplan direct de rekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Hangt van je leasemaatschappij af. Bij Leaseplan moet je wél een eigen creditcard koppelen maar krijgt Leaseplan direct de rekening.
Het schijnt overigens zo te zijn dat Tesla later dit jaar ook andere betaalmogelijkheden wil aanbieden voor de Superchargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:22
[...]

Hoe doen ze dat dan? Een creditcard is toch persoons gebonden? Anders ga ik hier ook even achteraan, dat is iets makkelijker dan declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Mijn leasemaatschappij zet alle Supercharge sessies op de factuur richting mijn werkgever. Geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Remz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:32:
Mijn leasemaatschappij zet alle Supercharge sessies op de factuur richting mijn werkgever. Geen omkijken naar.
Welke LM en hoe doen ze dat dan? Ze koppelen zelf een CC? Lijkt me een redelijke administratieve burden. Bij grote LMs moet je het gewoon zelf regelen volgens mij. Bij Leaseplan iig wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 27-08-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Ik zie toch weer steeds vaker berichten over afleveringen (en evt problemen). Zou dat misschien weer in het andere topic kunnen? Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Inspired schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Welke LM en hoe doen ze dat dan? Ze koppelen zelf een CC? Lijkt me een redelijke administratieve burden. Bij grote LMs moet je het gewoon zelf regelen volgens mij. Bij Leaseplan iig wel.
PureLease (kleine leasemaatschappij naar mijn weten). Zover ik had begrepen hebben ze in hun Tesla Lease account een automatisch incasso lopen waar de supercharge sessies heen gaan.
Lijkt mij ook redelijk wat werk voor hun. Alhoewel ze waarschijnlijk maar een handje vol Tesla's leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Remz schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

PureLease (kleine leasemaatschappij naar mijn weten). Zover ik had begrepen hebben ze in hun Tesla Lease account een automatisch incasso lopen waar de supercharge sessies heen gaan.
Lijkt mij ook redelijk wat werk voor hun. Alhoewel ze waarschijnlijk maar een handje vol Tesla's leasen.
OK. Dat zal het zijn. Bij elke gangbare LM moet je het gewoon zelf oplossen met SuC charges. :) Al is dat ook niet zo heel spannend. Eigen CC koppelen en elke maand declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:11
[...]

Nou, hier ook LP, maar ik moet eigen cc koppelen en dan via Leaseplan declareren....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Nou, hier ook LP, maar ik moet eigen cc koppelen en dan via Leaseplan declareren....
Ja, hier ook. Zou niet weten hoe LP anders de rekening zou krijgen. Daarbij, Leaseplan doet sowieso niks zelf met brandstof. Gaat allemaal via een tankkaarttoko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Ik had een service afspraak in Rotterdam staan voor as. donderdagochtend maar het probleem
heeft zich wonderbaarlijk opgelost. Iemand interesse die snel naar de SeC wil? Ik ga hem straks cancellen... dan komt er wrsch een slot vrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

arsimo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:04:
[...]

Overigens ben ik het met je relaas eens. Model 3 is echt een stap voorwaards op vele vlakken t.o.v. de Model S en ook X. Vinden niet alle Tesla-rijders van voor 2018 zo leuk trouwens - veel betaald en een goedkoper nieuwer model is intrinsiek beter. Ik lees dat soort emoties hier en daar, soms tussen de regels, soms expliciet.
Je moet wel een onderscheid maken tussen de "classic" Model S en de facelift(s) daarna. De start van de productielijn voor de Model X was na de facelift van de Model S waardoor deze ook de kwaliteitsslag heeft meegemaakt.

Concreet: ik had een paar weken geleden ook een Model S 85P mee, een classic dus, terwijl ik mijn Model X van medio 2018 ter reparatie had aangeboden.
Ik kan je wel zeggen dat de vooruitgang in kwaliteit, zowel qua interieur maar ook zeker op het exterieur, heel goed zichtbaar is als je de classic Model S vergelijkt met een recentere Model S of X.

Je kon het voornamelijk goed merken aan de cradle van het centrale scherm, het gebruikte materiaal van de deurpanelen, de naden/aansluiting van deze deurpanelen, en aan de naden van het plaatwerk aan het exterieur.

Heb ook een aantal malen in een Model 3 gereden en kwalitatief was deze ook goed, zeker in het interieur. Ik kreeg niet direct de indruk dat dit van beter niveau is dan mijn Model X. Wel vind ik het scherm en met name de snappiness van de software veel beter. Dit komt omdat ik met MCU1 rondrijd en de Model 3 enkel geleverd is met een MCU2.
Aan de andere kant werd (ik dacht inmiddels begrepen te hebben dat het tegenwoordig beter is) de Model 3 geplaagd met een slechtere afwerking van de lak en sommige stukken enkel met primer behandeld was.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:04:
[...]

Bij mij kwam hij de laatste keer tot 100% laden op 499km, welgeteld 3km meer dan dat ik ooit eerder gezien heb (van de +/- 5 keer laden tot 100%). Werd wel lichtelijk getriggered }:|
Misschien door hogere temp buiten? Ik heb nu ook ineens meer range. :) Zat bij 90% altijd op 447/448. Nu 451.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Inspired schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:19:
[...]

Misschien door hogere temp buiten? Ik heb nu ook ineens meer range. :) Zat bij 90% altijd op 447/448. Nu 451.
Grappig, ondanks het warme weer had ik vandaag een kilometertje minder, 345 op 90% (SR+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
USB stick met TeslaCam folder aangesloten en op het zwarte bolletje op het scherm gedrukt zodat er een rood stipje inkwam. In de app Beveiligingsmodus aangezet. Is dit dan Sentry mode? En kan je de filmpjes ergens terugzien of alleen via de USB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Djerro123 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:10:
[...]

Grappig, ondanks het warme weer had ik vandaag een kilometertje minder, 345 op 90% (SR+).
Mmm, ik heb nu al een kleine week dat 90% nog maar 337-338 is, toch wel een wat groter stuk verdwenen dan verwacht in 2 maanden...
r0bb schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:21:
USB stick met TeslaCam folder aangesloten en op het zwarte bolletje op het scherm gedrukt zodat er een rood stipje inkwam. In de app Beveiligingsmodus aangezet. Is dit dan Sentry mode? En kan je de filmpjes ergens terugzien of alleen via de USB?
Ja, dat is Sentry mode. Je kan het (nu nog?) alleen via de USB stick terug kijken. Eerst lang op het camera icoontje (wat staat voor de dashcam functie) klikken (rechts van het zwarte bolletje) zodat het rode bolletje weg gaat in de camera, dan de USB stick verwijderen. Zo is de kans op een corrupte USB stick bij het verwijderen minder groot.
USB stick in je computer stoppen en je kan alles 1 voor 1 terug kijken, het is handiger om het terug te kijken via: https://sentrycam.appspot.com/ Dan zie je de 3 beelden tegelijk en kan je makkelijk spoelen enzo.

[ Voor 57% gewijzigd door Smobbo op 28-08-2019 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Smobbo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:06:
[...]

Mmm, ik heb nu al een kleine week dat 90% nog maar 337-338 is, toch wel een wat groter stuk verdwenen dan verwacht in 2 maanden...

[...]

Ja, dat is Sentry mode. Je kan het (nu nog?) alleen via de USB stick terug kijken. Eerst lang op het camera icoontje (wat staat voor de dashcam functie) klikken (rechts van het zwarte bolletje) zodat het rode bolletje weg gaat in de camera, dan de USB stick verwijderen. Zo is de kans op een corrupte USB stick bij het verwijderen minder groot.
USB stick in je computer stoppen en je kan alles 1 voor 1 terug kijken, het is handiger om het terug te kijken via: https://sentrycam.appspot.com/ Dan zie je de 3 beelden tegelijk en kan je makkelijk spoelen enzo.
Is het eigenlijk niet uit te rekenen wat de range gemiddeld is op basis van het aantal km's die je hebt gereden.

In de touchscreen bij de informatie bij de ritten kun je bij je huidige kilometerstand het gemiddelde energieverbruik aflezen. Is het op basis van die informatie niet mogelijk om een berekening erop los te laten en uitrekenen wat het gemiddelde verbruik is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Hunkaroglu schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:22:
[...]

Is het eigenlijk niet uit te rekenen wat de range gemiddeld is op basis van het aantal km's die je hebt gereden.

In de touchscreen bij de informatie bij de ritten kun je bij je huidige kilometerstand het gemiddelde energieverbruik aflezen. Is het op basis van die informatie niet mogelijk om een berekening erop los te laten en uitrekenen wat het gemiddelde verbruik is geweest?
Indien je de Boardcomp nog niet hebt gereset staat dit gemiddelde er nog in. Links onderaan je scherm het linker veld kiezen en dan naar boven/ onder scrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
[...]

Dat kan zeker, daarom houden we (lees ik :+ ) ook in de TS een lijstje bij met die info :) .
Probleem met de berekeningen is alleen dat je niet precies weet hoe groot de accu is. Bij de SR+ lijkt het 54kWh te zijn.
Mijn gemiddeld verbruik over 5k km is 138Wh/km. Dat zou volgens mij bij mij dus op een bereik van 391 uit moeten komen. 90% hiervan is dan dus 352km. Een behoorlijk verschil met de 337 die nu door de app gegeven wordt.
Voor mij is nu nog niet duidelijk waar de rated range of typical range of weet ik wat weergegeven wordt :o ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Dat kun je in de tripmeters wel zien. De weergegeven range links bovenin (als je hem niet op percantage gezet hebt) heeft verder niets met gemiddelde verbruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-1985
Ik doe mee aan de "slim laden" pilot van vandebron.

https://vandebron.nl/blog/slim-laden-hoe-werkt-dat

Nu merk ik alleen dat de accu van mijn M3 :P een stuk sneller leegloopt dan normaal. Eigenlijk vanaf het moment dat ik de app voor slim laden heb ingesteld. Normaal verloor ik 1-3km per dag als ik niets deed.
Maar nu is dat eerder 20km per dag! Het lijkt erop dat ze de status van de auto vaak of te vaak opvragen waardoor hij niet meer in deep-sleep :O komt en continue stroom vreet.

Voor een heel jaar zou dit ongeveer €250 kosten aan verloren stroom en laat dat nou net het bedrag zijn wat "slim laden" je per jaar kan opleveren als je iedere dag aan de lader hangt.

Zijn er meerdere Tweakers die aan deze test mee doen en hebben die vergelijkbare verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
tim-1985 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:40:

Nu merk ik alleen dat de accu van mijn M3 :P een stuk sneller leegloopt dan normaal. Eigenlijk vanaf het moment dat ik de app voor slim laden heb ingesteld. Normaal verloor ik 1-3km per dag als ik niets deed.
Maar nu is dat eerder 20km per dag! Het lijkt erop dat ze de status van de auto vaak of te vaak opvragen waardoor hij niet meer in deep-sleep :O komt en continue stroom vreet.

Voor een heel jaar zou dit ongeveer €250 kosten aan verloren stroom en laat dat nou net het bedrag zijn wat "slim laden" je per jaar kan opleveren als je iedere dag aan de lader hangt.

Zijn er meerdere Tweakers die aan deze test mee doen en hebben die vergelijkbare verliezen?
Ik heb dit idd al eerder voorbij zien komen. Die gebruikers hadden volgens mij besloten de app eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48

Bijna elke 3rd Party app houdt een Tesla wakker of geeft je de incentive vaker te kijken waardoor hij niet in slaap gaat.
Vooral "vanaf een vakantie adres" je laad niveau op de parking van Schiphol checken doet het goed :+

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@tim-1985 Al meerdere keren voorbij gekomen. De API calls die VandeBron doet voor SlimLaden voorkomen dat de auto in slaapstand gaat. Dit geld overigens voor alle partijen die tegen de Tesla API aan praten.

Zelf legde ik VandeBron voor dat ik altijd in dal laad (0:00 beginnen is 6:00 weer helemaal vol) en toen gaven ze aan dat het feitelijk al “slim laden” was. Misschien dat het iets is als je beperkt ben tot 1 fase (en dus langer moet laden), maar anders beter gewoon in het dal en krijg je gegarandeerd 1 á 2 ct korting per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Deveon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:56:
@tim-1985 Al meerdere keren voorbij gekomen. De API calls die VandeBron doet voor SlimLaden voorkomen dat de auto in slaapstand gaat. Dit geld overigens voor alle partijen die tegen de Tesla API aan praten.

Zelf legde ik VandeBron voor dat ik altijd in dal laad (0:00 beginnen is 6:00 weer helemaal vol) en toen gaven ze aan dat het feitelijk al “slim laden” was. Misschien dat het iets is als je beperkt ben tot 1 fase (en dus langer moet laden), maar anders beter gewoon in het dal en krijg je gegarandeerd 1 á 2 ct korting per kWh.
Maar gepland opladen is toch al in te stellen voor Tesla's. Snap even niet waarom je daar de app van van de Bron voor nodig hebt.

Daarnaast berekent Van de Bron ook abonnementskosten van 3,50 per maand, tenzij je prive energie afneemt van hun. Dan krijg je 2 euro korting op je abonnement. Ik gebruik nu de pas van E-flux. Daar betaal ik 1,95 per maand voor en verder ook geen opslagen per kWh of sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@Hunkaroglu Slim laden staat volledig los van hun laadpas, echter heb je voor Slim Laden wel stroom van VandeBron nodig of je moet bij een ondersteunde openbare paal laden.

Als je wilt weten wat Slim Laden is dan zou ik beginnen bij de link van @tim-1985.

[ Voor 20% gewijzigd door Deveon op 28-08-2019 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Smobbo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:06:
[...]
Het klopt wat je zegt, maar creatieve handige slimmerikken hebben er wat op gevonden en dat TeslaUSB gedoopt. Een Raspberry Pi Zero W die een USB drive simuleert, de video's opslaat en dan als je auto thuis weer aan de Wifi hangt automatisch de videobestanden upload naar je NAS of PC thuis en dan de ruimte op het geheugen van de Raspberry Pi weer leeg maakt. Gebruik het zelf (nog) niet, maar ga het wel eens proberen.

Zie https://github.com/cimrya...dq3AfbfwjHUObGChpZN9Q3afs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
arsimo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

Het klopt wat je zegt, maar creatieve handige slimmerikken hebben er wat op gevonden en dat TeslaUSB gedoopt. Een Raspberry Pi Zero W die een USB drive simuleert, de video's opslaat en dan als je auto thuis weer aan de Wifi hangt automatisch de videobestanden upload naar je NAS of PC thuis en dan de ruimte op het geheugen van de Raspberry Pi weer leeg maakt. Gebruik het zelf (nog) niet, maar ga het wel eens proberen.

Zie https://github.com/cimrya...dq3AfbfwjHUObGChpZN9Q3afs
Dat wil ik ook wel uitproberen, maar helaas is de afstand van de parkeerplek net iets te ver, zodat ik geen koppeling kan maken met mijn WIFI.

Laatst heb ik mijn 4G verbinding als hotspot ingezet om de software update binnen te halen.

Aangezien Tune In, Spotify en Navigatie standaard in de Tesla zit, hou ik genoeg data over en kan ik het beter daarvoor gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
De TeslaCam beelden worden nu opgeslagen op USB of SSD. Weet iemand of er ergens in de Tesla vrije schijfruimte beschikbaar is (en zo ja: hoeveel GB)?
Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben of er in de toekomst de mogelijkheid bestaat om de beelden intern op te slaan. En ben ook wel benieuwd of je bij de toekomstige Netflix-update afleveringen lokaal kunt opslaan, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat iedereen via 4G Netflix gaat zitten kijken (dat zou een extreme toename van dataverbruik voor Tesla betekenen). En alleen maar Netflix kijken via WiFi is voor heel veel mensen niet weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Er worden al beelden intern opgeslagen op het SD kaartje wat in het scherm verwerkt zit. Hierop staan nu hoofdzakelijk AutoPilot beelden om AutoPilot op te laten trainen. Daarnaast is eerder genoemd dat bij het stelen van de USB stick geen risico is omdat de beelden van Sentry Mode ook intern opgeslagen staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 28-08-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Volodos schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:34:
De TeslaCam beelden worden nu opgeslagen op USB of SSD. Weet iemand of er ergens in de Tesla vrije schijfruimte beschikbaar is (en zo ja: hoeveel GB)?
Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben of er in de toekomst de mogelijkheid bestaat om de beelden intern op te slaan. En ben ook wel benieuwd of je bij de toekomstige Netflix-update afleveringen lokaal kunt opslaan, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat iedereen via 4G Netflix gaat zitten kijken (dat zou een extreme toename van dataverbruik voor Tesla betekenen). En alleen maar Netflix kijken via WiFi is voor heel veel mensen niet weggelegd.
Tesla heeft intern geheugen, maar niet zo heel veel (heb de getallen niet onthouden, maar herinner me iets rond 16 of 32 GB afhankelijk van hardware versie) , maar sowieso maakt dat niet uit want je Tesla heeft die zelf heel hard nodig voor diverse doeleinden (kaarten bijvoorbeeld en beelden die naar Tesla worden gestuurd voor de AI te trainen).

Als in V10 het straks mogelijk zou zijn om Netflix video's op te slaan/bufferen dan zal die dat ongetwijfeld via USB gaan ondersteunen en niet via zijn interne geheugen. Ik hoop ook vergelijkbare functionaliteit, niet om Netflix te bufferen maar om op een USB drive zelf geplaatste video (eigen materiaal en ook iets minder eigen materiaal...) te kunnen bekijken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
Volodos schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:34:
Weet iemand of er ergens in de Tesla vrije schijfruimte beschikbaar is (en zo ja: hoeveel GB)?
Ja maar het lijkt niet echt speling te hebben. Bron: YouTube: Tesla Hacker Highlights Major Issue
Deveon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:41:
Daarnaast is eerder genoemd dat bij het stelen van de USB stick geen risico is omdat de beelden van Sentry Mode ook intern opgeslagen staan.
Heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heeft Tesla geen OBD poort waarmee je de benodigde data kunt uitlezen zonder dat het Neurale SuperCluster tot leven moet worden gewekt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
https://www.agconnect.nl/...e-stelen-door-sleutelhack

Blijf maar hacken jongens.. Software wordt alleen maar beter zo.

Er wordt verder niet gezegd of je er ook mee kan wegrijden

Deur kan je wellicht openen, maar kan je er ook mee wegrijden dan als je pincode hebt ingesteld?

[ Voor 13% gewijzigd door Hunkaroglu op 28-08-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Nee sorry, daar ben ik te lui voor :+
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Heeft Tesla geen OBD poort waarmee je de benodigde data kunt uitlezen zonder dat het Neurale SuperCluster tot leven moet worden gewekt? ;)
Welk probleem zou je daarmee precies willen oplossen? Als de auto slaapt (lees: uit staat) zou een OBD poort ook niet werken (als die erin zit). Daarnaast moet je uitleesdevice moeten voorzien van een dataverbinding en stroom. De benodigde gegevens (locatie, laadsnelheid en of de kabel aangesloten is) haal je dan toch veel makkelijker uit de Tesla API? Deze API kan ook de auto wakker maken en alles werkt out-of-the-box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-1985
Ik vind het trouwens wel bizar dat het zoveel vermogen kost om de status van de auto op te vragen. Het gaat om accu status, GPS en nog wat dingen. En dat kost 200-250watt, terwijl een telefoontje met GPS, sim en kleine accu dat een week kan volhouden. Misschien een beetje kromme vergelijking, maar ik neem aan dat er niet meer dan een JSON o.i.d. bericht verzonden wordt met GPS data, Accu voltage en percentage, laadstatus, tijd e.d.. Dat hoeft toch niet zo spannend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Deveon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:41:
Er worden al beelden intern opgeslagen op het SD kaartje wat in het scherm verwerkt zit. Hierop staan nu hoofdzakelijk AutoPilot beelden om AutoPilot op te laten trainen. Daarnaast is eerder genoemd dat bij het stelen van de USB stick geen risico is omdat de beelden van Sentry Mode ook intern opgeslagen staan.
Dat blinde geloof in Tesla. Hoe kom je daar aan ?

Het eMMC geheugen in de MCU (zo heet dat ding bij de Model S geen idee wat de naam in de Model 3 is) wordt ingezet voor de boot & log. Dat is een gigantische design fout mijn inziens. Door de logs sloopt een Tesla zijn eigen MCU in zo'n 3 -5 jaar afhankelijk van hoe intensief de auto gebruikt wordt en hoe warm het onder het dashboard wordt.

Als ze diezelfde storage voor Sentry Mode beelden gaan gebruiken is het in een paar maanden bekeken.

Pagina: 1 ... 13 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.