Anoniem: 1232046 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:45:
[...]
Klopt!
[...]
Nee de proefrit maakte dat wel duidelijk. Het rijd prima, maar alles voelt en straalt uit dat je niet met een autobouwer in zee gaat, maar een software bedrijf.
Eigenlijk zeggen alle dragrace filmpjes wel genoeg over Tesla. Het enige dat ze bekijken is 0-100 tijden. Verder niets. Dat bedoel ik met emotieloos.
Ik reed oooit een Ford Focus, met 105pk zeker geen strepentrekker. Maar het onderstel is magisch, bochten nemen met de Focus was zo gaaf! Je merkte daar een vorm van emotie in, de maker probeerde dit iedere generatie verder te perfectioneren. Veel snellere auto’s reed je in opritten en afritten uit.
Als auto vond ik het emotieloos rijden, de S was echt een log slagschip met overgewicht. Dat heeft de 3 al beter voor elkaar, maar echt het directe gevoel met de weg, van een Focus, heeft hij niet.
We hebben een S, dan hebben we een hoge S, die noemen we X. En om te zorgen dat de S en X blijven verkopen, maken we een kleine S. Maar die moet wel een stuk lelijker worden dan de S, anders verkoopt de S niet meer.
Je had ook een 3 met S koplampen kunnen maken, dat had al een hoop gescheeld.
Alles is zo rationeel bedacht, zonder emotie. Zo lijkt het. Kom je een Tesla verkooppunt binnen, staan er een paar studenten met bijbaan, zonder inhoudelijke kennis van zaken. Dat bedoel ik met emotieloos. Geen verkoper met passie voor auto’s, die een opleiding in Zeist hebben afgerond, maar gewoon studenten, zo goedkoop mogelijk, zonder automotive achtergrond en verder dan de informatie van de website komen ze niet.
Ze zijn snel op het rechte stuk, en het rijdt prima. Voor een EV de beste keuze die er is, uit praktisch oogpunt.
Een Porsche EV of Polestar EV heeft wat mij betreft veel meer emotie, een BMW 3/4 serie ook.
[...]
Dé auto als je een EV wilt, dan wel. Met al het overige vind ik van niet. Maar ja bijtelling is a bitch 😉
Tja autoweek die ooit een golfje van een 1 serie liet winnen. Een golf vind ik ook emotieloos.
Misschien is saai een beter woord...
Mijn huidige auto is een Volvo en die is gewoon zeer comfortabel. Ondanks dat het een sportonderstel heeft is hij niet zo snel in de bochten als de Focus die ik had.
Je merkt tijdens het rijden dat er autoliefhebber mee bezig zijn geweest. Goed onderstel, gevoel met de weg, super comfortabel, vorig jaar 1600km in één ruk gereden. Een echte cruiser.
In de winter is de DSTC met AWD echt ongeëvenaard. Dan merk je dat hij voor gebruik in Zweden gemaakt wordt, die tractie is bizar.
Maar goed, de 0-100 tijd van een model 3 is ook indrukwekkend. Tijdens het rijden had ik alleen minder gevoel met de weg in de auto. Overigens al stukken beter dan in de S!
Het is ook echt geen troep, begrijp mij niet verkeerd.
Maar als een 330i evenveel zou kosten, nam ik de Model 3 niet eens in overweging