Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.144 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wellis waar geen 330i, maar na een week of twee in een 330e kon ik niet wachten om hem weer in te leveren voor mijn Model 3.

Inmiddels heb mijn Model 3 sinds maart met een pauze van 2,5 maand (speciale Tesla service) en bij 7000km mee gereden, maar kan mijn geen beter auto voorstellen. Emotieloos zeker niet, wel een gebrek aan herrie. Verder wat minder knus dat de 3 serie, maar juist open. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Je ziet het geregeld bij verstokte ICE-liefhebbers, ze beschouwen EV's als emotieloos. Op zich heb ik daar geen moeite mee en ik snap het zelfs nog een beetje ook vanuit hun achtergrond maar wat me dan wel stoort is dat zij vaak niet kunnen begrijpen dat anderen wel die emoties ervaren bij een EV. Het zit bij menig petrolhead blijkbaar zo diep dat verplaatsen in andermans schoenen niet lukt. Best een probleem voor de EV-acceptatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
arsimo schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Ja, zeer de moeite vind ik. Past precies, ook de onderruimte nog uitstekend bereikbaar en houdt de kofferbak perfect schoon en droog. Vocht is het er met een doek zo af te halen en bij extreme nattigheid is de mat er uit te halen zonder te morsen en daarna uit te schudden of zelfs af te spuiten . En last but not least, het ziet er zelfs nog mooier en luxer uit dan zonder die mat. Al is dat laatste kwestie van smaak uiteraard.
Kijk, dat hoor ik graag. Klopt het dat er een knik/vouw in de mat zit zodat je makkelijk bij de onderruimte kan?
Heb je ze ook voor de voorstoelen en achterbank gekocht? Over dat laatste twijfel ik namelijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
lighting_ schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:12:
Hoe ervaren jullie de draaicirkel?
Volgens de specs is dat 11.8 m. Dat is echt wel fors
Hij komt door alle bochten die ik tegengekomen ben. In Amsterdam, Parijs, landelijk Engeland en parkeergarages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-07 21:26
Deveon schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:01:
[...]

Wat mij opviel sinds de discussie hier dat “snelweg” knipperen niet voldoende is, maar je moet hem een stukje doordrukken (permanent knipperen) om AutoSteer direct uit te schakelen. Met “snelweg” knipperen bedoel ik dat hij enkele keren knippert en zichzelf weer uitschakelt (meestal 3x).
Bij mij gaat auto steer niet uit zonder druk te zetten op het stuur ten tijden van het aanzetten van het knipperlicht. Het maakt dan niet uit of je "snelweg knipperlicht" gebruik of knipperlicht helemaal aanzet.

Vandaag nog meerdere malen getest:)
DaCoTa schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:57:
[...]

Hij komt door alle bochten die ik tegengekomen ben. In Amsterdam, Parijs, landelijk Engeland en parkeergarages.
Parkeergarages heb ik wel wat moeite mee, zeker de ambitieuzere garages. Al mijn velgschade tot nog toe komen van garages. Drie stuks al maarliefst:(

[ Voor 22% gewijzigd door Djerro123 op 25-08-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Anoniem: 1232046 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:45:
[...]

Klopt!

[...]

Nee de proefrit maakte dat wel duidelijk. Het rijd prima, maar alles voelt en straalt uit dat je niet met een autobouwer in zee gaat, maar een software bedrijf.

Eigenlijk zeggen alle dragrace filmpjes wel genoeg over Tesla. Het enige dat ze bekijken is 0-100 tijden. Verder niets. Dat bedoel ik met emotieloos.

Ik reed oooit een Ford Focus, met 105pk zeker geen strepentrekker. Maar het onderstel is magisch, bochten nemen met de Focus was zo gaaf! Je merkte daar een vorm van emotie in, de maker probeerde dit iedere generatie verder te perfectioneren. Veel snellere auto’s reed je in opritten en afritten uit.

Als auto vond ik het emotieloos rijden, de S was echt een log slagschip met overgewicht. Dat heeft de 3 al beter voor elkaar, maar echt het directe gevoel met de weg, van een Focus, heeft hij niet.

We hebben een S, dan hebben we een hoge S, die noemen we X. En om te zorgen dat de S en X blijven verkopen, maken we een kleine S. Maar die moet wel een stuk lelijker worden dan de S, anders verkoopt de S niet meer.

Je had ook een 3 met S koplampen kunnen maken, dat had al een hoop gescheeld.

Alles is zo rationeel bedacht, zonder emotie. Zo lijkt het. Kom je een Tesla verkooppunt binnen, staan er een paar studenten met bijbaan, zonder inhoudelijke kennis van zaken. Dat bedoel ik met emotieloos. Geen verkoper met passie voor auto’s, die een opleiding in Zeist hebben afgerond, maar gewoon studenten, zo goedkoop mogelijk, zonder automotive achtergrond en verder dan de informatie van de website komen ze niet.

Ze zijn snel op het rechte stuk, en het rijdt prima. Voor een EV de beste keuze die er is, uit praktisch oogpunt.

Een Porsche EV of Polestar EV heeft wat mij betreft veel meer emotie, een BMW 3/4 serie ook.

[...]

Dé auto als je een EV wilt, dan wel. Met al het overige vind ik van niet. Maar ja bijtelling is a bitch 😉

Tja autoweek die ooit een golfje van een 1 serie liet winnen. Een golf vind ik ook emotieloos.

Misschien is saai een beter woord...

Mijn huidige auto is een Volvo en die is gewoon zeer comfortabel. Ondanks dat het een sportonderstel heeft is hij niet zo snel in de bochten als de Focus die ik had.

Je merkt tijdens het rijden dat er autoliefhebber mee bezig zijn geweest. Goed onderstel, gevoel met de weg, super comfortabel, vorig jaar 1600km in één ruk gereden. Een echte cruiser.
In de winter is de DSTC met AWD echt ongeëvenaard. Dan merk je dat hij voor gebruik in Zweden gemaakt wordt, die tractie is bizar.

Maar goed, de 0-100 tijd van een model 3 is ook indrukwekkend. Tijdens het rijden had ik alleen minder gevoel met de weg in de auto. Overigens al stukken beter dan in de S!

Het is ook echt geen troep, begrijp mij niet verkeerd.

Maar als een 330i evenveel zou kosten, nam ik de Model 3 niet eens in overweging ;)
Ik ben het met je eens dat een proefrit deze emotie en daarmee bovenstaand stuk tekst oplevert. Ook ik was niet direct flabbergasted na de M3 proefrit ergens in februari.Dat is 180 graden omgeslagen. Het rijdt anders maar.. vooral niet minder. Ik ben het met je eens dat de Focus een fenomenaal onderstel heeft. Je kunt het echter niet vergelijken met een EV.. Een kei van een ICE bouwer BMW, levert een imo zwakke EV in de vorm van een i3. Deze heeft een wegligging en handling waarvan ik zeker niet onder de indruk ben geraakt. Het is dus niet zo makkelijk in 1 keer de top te behalen. De commentaren die je nu als weerwoord krijgt zijn er niet omdat je geen negativiteit zou mogen uiten maar omdat deze M3 rijders het echt ménen dat jouw ervaring niet altijd reëel is en dat dan staven met hun bredere ervaringen. Is een M3 feilloos, nee allesbehalve. Kritiek is imo prima, soms echter onterecht of irrelevant. Bekijk de review op autoweek M3 vs 330i. Hier wordt het denk ik redelijk duidelijk verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232046

arsimo schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:49:
Je ziet het geregeld bij verstokte ICT-liefhebbers, ze beschouwen EV's als emotieloos. Op zich heb ik daar geen moeite mee en ik snap het zelfs nog een beetje ook vanuit hun achtergrond maar wat me dan wel stoort is dat zij vaak niet kunnen begrijpen dat anderen wel die emoties ervaren bij een EV. Het zit bij menig petrolhead blijkbaar zo diep dat verplaatsen in andermans schoenen niet lukt. Best een probleem voor de EV-acceptatie.
Ik heb ook een phev gereden en die reed ik voornamelijk als EV.

Ik zou het grote voordeel niet zo in eigenlijk. Het rijdt lekker rustig tot 30km/h op asvalt, maar daarboven of op klinkers in woonwijken merk ik weinig verschil met een moderne auto.

Sterker nog, mijn vrouw vroeg tijdens de proefrit van de model 3 of er ergens een raam open stond, op de snelweg met 140 maakt die een stuk meer herrie dan een 3 serie, V60 of... C klasse weet ik eigenlijk niet.

Ik wil best een EV rijden. Maar vooral om de lagere bijtelling. Bij gelijke kosten stap ik net zo lief weer in een ICE.

Juist op kosten vlak is de Model 3 erg aantrekkelijk. Daarnaast een goed aanbod van superchargers, al is er nog wel werk aan de winkel in oost Europa zie ik.

Al met al zijn er een paar minpunten van de 3, afwerking, korte/lage achterbank en weinig bagageruimte voor 4 personen op vakantie.

Aan de andere kant is hij snel, mooi groot scherm en is het de enige die ik mee zou nemen op autovakantie.

Ik zou het wel aandurven voor 4 jaar... Dus wel gaan het proberen, kijken of hij er op werk doorheen komt.
E46RC51 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:06:
[...]

Ik ben het met je eens dat een proefrit deze emotie en daarmee bovenstaand stuk tekst oplevert. Ook ik was niet direct flabbergasted na de M3 proefrit ergens in februari.Dat is 180 graden omgeslagen. Het rijdt anders maar.. vooral niet minder. Ik ben het met je eens dat de Focus een fenomenaal onderstel heeft. Je kunt het echter niet vergelijken met een EV.. Een kei van een ICE bouwer BMW, levert een imo zwakke EV in de vorm van een i3. Deze heeft een wegligging en handling waarvan ik zeker niet onder de indruk ben geraakt. Het is dus niet zo makkelijk in 1 keer de top te behalen. De commentaren die je nu als weerwoord krijgt zijn er niet omdat je geen negativiteit zou mogen uiten maar omdat deze M3 rijders het echt ménen dat jouw ervaring niet altijd reëel is en dat dan staven met hun bredere ervaringen. Is een M3 feilloos, nee allesbehalve. Kritiek is imo prima, soms echter onterecht of irrelevant. Bekijk de review op autoweek M3 vs 330i. Hier wordt het denk ik redelijk duidelijk verwoord.
Zo komt het wel over...
maar dan komt het vanzelf goed!

Als ik het een kut auto zou vinden, zou ik hem niet willen leasen voor 4 jaar, toch?!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1232046 op 25-08-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ietwat off-topic, maar over draaicirkels gesproken, de Honda E legt daar de lat wel heel laag met 4.3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Volodos schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Kijk, dat hoor ik graag. Klopt het dat er een knik/vouw in de mat zit zodat je makkelijk bij de onderruimte kan?
Yep.
Heb je ze ook voor de voorstoelen en achterbank gekocht? Over dat laatste twijfel ik namelijk nog.
Yep. Zelfde voordelen.

Als je rubber matten wil en je zit niet op een krap budget dan zeker deze nemen. Perfecte pasvorm - dus fraaier en betere bescherming - en zien er goed verzorgd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:28
Leuk weetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:30
Benieuwd of ze daar nu kalm aan ook geld aan gaan verdienen of dat het vooral gratis sessies zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Tesla Model S Vs Porsche Taycan Compared By GasTrol: Video https://insideevs.com/rev...-porsche-taycan-compared/

Mooie review, lijkt niet helemaal objectief maar beelden liegen niet. Wist niet dat de Model S zo snel kan zijn, echt ziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
arsimo schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Yep.

[...]

Yep. Zelfde voordelen.

Als je rubber matten wil en je zit niet op een krap budget dan zeker deze nemen. Perfecte pasvorm - dus fraaier en betere bescherming - en zien er goed verzorgd uit.
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackmack schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:57:
Tesla Model S Vs Porsche Taycan Compared By GasTrol: Video https://insideevs.com/rev...-porsche-taycan-compared/

Mooie review, lijkt niet helemaal objectief maar beelden liegen niet. Wist niet dat de Model S zo snel kan zijn, echt ziek...
Wist je dat echt niet? Iedereen weet dat inmiddels toch wel?
Dit laat wel exact zijn waarom ik soms wat Tesla-moe word en daardoor automatisch iets negatiever.

Weer alleen maar die 0-100 tijden. Een auto rijden is zo veel meer dan een 0-100 tijd. Vooral bij een Porsche. Ik ben juist benieuwd of ze die Porsche emotie kunnen overbrengen.

Wat doet 0-200?
En 0-300?
Wat doet een rondje Ring?

Neem een Golf GTI en een Megane RS trophy.
Beide even veel pk, ongeveer even snel van 0-100.

Maar wat maakt een GTI een saaie emotieloze wagen? Zijn rondes op de Ring, te soft.
Een Megane RS doet een rondje ring met de vorige generaties bijna een minuut sneller!

Een minuut op een circuit van 8 minuten is bizar lang. Dat is een knap staaltje werk van Renault.

Ik vergelijk liever rondjes op de ring, dan een 0-100 tijd, bij snelle wagens.

Kijk het is knap dat ze zo snel gaan, maar nu weten we wel dat ze het kunnen. Laat nu ook maar zien dat je de skills hebt op die Megane RS neer te zetten.

Aan het eind van de dag mist de Porsche het laadnetwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:46
Anoniem: 1232046 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:45:

[...]

Nee de proefrit maakte dat wel duidelijk. Het rijd prima, maar alles voelt en straalt uit dat je niet met een autobouwer in zee gaat, maar een software bedrijf.

Eigenlijk zeggen alle dragrace filmpjes wel genoeg over Tesla. Het enige dat ze bekijken is 0-100 tijden. Verder niets. Dat bedoel ik met emotieloos.

Ik reed oooit een Ford Focus, met 105pk zeker geen strepentrekker. Maar het onderstel is magisch, bochten nemen met de Focus was zo gaaf! Je merkte daar een vorm van emotie in, de maker probeerde dit iedere generatie verder te perfectioneren. Veel snellere auto’s reed je in opritten en afritten uit.

Als auto vond ik het emotieloos rijden, de S was echt een log slagschip met overgewicht. Dat heeft de 3 al beter voor elkaar, maar echt het directe gevoel met de weg, van een Focus, heeft hij niet.
(...)

Maar als een 330i evenveel zou kosten, nam ik de Model 3 niet eens in overweging ;)
Kijk dit filmpje eens, en luister vooral goed naar het vergelijk in wegligging. Hij kan niet alleen sprintjes, en komt er in een direct vergelijk met een BMW M3 niet zo heel slecht vanaf:

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 14:44
Anoniem: 1232046 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 00:35:
[...]

Dit laat wel exact zijn waarom ik soms wat Tesla-moe word en daardoor automatisch iets negatiever.

Weer alleen maar die 0-100 tijden. Een auto rijden is zo veel meer dan een 0-100 tijd. Vooral bij een Porsche. Ik ben juist benieuwd of ze die Porsche emotie kunnen overbrengen.

Wat doet 0-200?
En 0-300?

Maar wat maakt een GTI een saaie emotieloze wagen? Zijn rondes op de Ring, te soft.
Een Megane RS doet een rondje ring met de vorige generaties bijna een minuut sneller!

Een minuut op een circuit van 8 minuten is bizar lang. Dat is een knap staaltje werk van Renault.

Kijk het is knap dat ze zo snel gaan, maar nu weten we wel dat ze het kunnen. Laat nu ook maar zien dat je de skills hebt op die Megane RS neer te zetten.

Acceleratie is iets wat je elke dag gebruikt en merkt. Net als dat hij stil is, niet trilt en niet stinkt. Op een circuit komt bijna niemand, zeker niet met een lease auto, wat hij daar doet zal me een zorg zijn hoewel dat volgens de reviews ook prima is. "Emotie" is pure marketing, daar kan ik ook echt helemaal niks mee.

Teslas rijden gewoon heerlijk. Elke Ice voelt gewoon als een stap terug.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 20:16

Dank je wel voor de link.

Volgens mij klopt het helemaal als het op speed aankomt. En dat is eigenlijk waar ze op vergelijken. Natuurlijk ziet de Porsche er mooier uit. Maar het blijft een feit dat alle andere fabrikanten op techniek gewoon achterlopen op Tesla. Alleen op interieur misschien niet, maar het kan ook zo zijn dat we eraan moeten wennen. Toen de iPhone voor het eerst uitkwam vonden de meeste het ook niks, maar het heeft de markt wel veranderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:59
@Anoniem: 8653 een RS een minuut sneller dan de GTI? Daar wil ik graag een bron van zien. Of kom je uit de politiek? Die kunnen ook alles met cijfers.

Zit nu nog geen twee seconden tussen, kan me niet voorstellen dat ooit een minuut geweest is. Juist omdat de GTI een hele tijd het record had.

https://topgear.nl/autoni...elste-voorwielaandrijver/

GTI ook al emotieloos. Blijft weinig over in jouw ogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 26-08-2019 07:44 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:38:
@Anoniem: 8653 een RS een minuut sneller dan de GTI? Daar wil ik graag een bron van zien. Of kom je uit de politiek? Die kunnen ook alles met cijfers.

Zit nu nog geen twee seconden tussen, kan me niet voorstellen dat ooit een minuut geweest is. Juist omdat de GTI een hele tijd het record had.

Minuut sneller dan de vorige generatie RS bedoelt hij ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 1232046 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 00:35:
[...]

Wat doet 0-200?
En 0-300?

Op de gemiddelde Ring sta je stil - dát scheelt pas minuten. Die zit ik liever in stilte uit, blij met de positieve bijdrage aan de klimaatcrisis en grinnikend om de uitgespaarde bijtelling. Dat is zijn ook emoties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Nog "even" en een Tesla is met Prime next day bij Amazon te bestellen;

https://auto.ndtv.com/new...rmanys-nrw-report-2090390

Iets voor Nedcar?

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 26-08-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Djerro123 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:01:
[...]

Bij mij gaat auto steer niet uit zonder druk te zetten op het stuur ten tijden van het aanzetten van het knipperlicht. Het maakt dan niet uit of je "snelweg knipperlicht" gebruik of knipperlicht helemaal aanzet.

Vandaag nog meerdere malen getest:)
[...]
Vreemd, want bij mij op 2019.28.3.1 doet die dat wel, maar inmiddels heb ik wel door hoe ik het stuur moet vast houden om geen meldingen te krijgen. Bij "snelweg" knipperen merk ik wel dat hij AP niet gelijk uitschakeld.

Vanochtend trouwens wéér op een andere plek dat hij in AutoPilot spontaan begon te knipperen. Toevallig was het wel een correcte voorspelling zoals je van NoA mag verwachten (heb geen FSD..). Kan het zijn dat de auto binnen aangeeft dat hij knippert maar aan de buitenkant dit niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:38:

Vorige generatie GTI (Golf 6) deed het in de edition 35, in 8:38.

Megane RS ook uit 2011 in 8:07.

31 seconden trager. Afgerond een minuut :+
31 seconden is echt heel erg veel tijd!

Ik zie wel dat de Golf met de zevende generatie een gigantische inhaalslag heeft gemaakt.
Inspired schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:32:
Maar de 330i is er al vanaf 53k oid? Lease je die toch? Als je echt de Model 3 een emotieloos stuk auto vindt dan snap ik niet dat je een Model 3 overweegt.
Ik wil geen bijtelling over een 330i, daarnaast buiten budget.
Wild Chocolate schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 03:30:
[...]

Kijk dit filmpje eens, en luister vooral goed naar het vergelijk in wegligging. Hij kan niet alleen sprintjes, en komt er in een direct vergelijk met een BMW M3 niet zo heel slecht vanaf:

[YouTube: TESLA Model 3 vs BMW M3 Track Battle | Top Gear]
Doet het idd best goed.
En toch zou ik als ik voor één van beide in de running zou zijn blind voor de BMW M3 gaan.

Collega is trouwens naar een poetscursus van Carclean.nl geweest en dan komen lakken ook naar voren. Nieuwe mazda’s Schijnen keiharde lak te hebben, Duitsers een beetje in het midden en Tesla?

Helemaal onderin, echt zachte lak noemde hij het en dat schijnt niet alleen zwart te zijn.

Maar goed, met wit zie je toch niet snel krassen, dus wit wordt de kleur voor mij.

Voor de rest ben ik vrij simpel: het is maar lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Anoniem: 1232046 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Ik wil geen bijtelling over een 330i, daarnaast buiten budget.

[...]

Doet het idd best goed.
En toch zou ik als ik voor één van beide in de running zou zijn blind voor de BMW M3 gaan.
Vind je het nu niet een beetje flauw om de ene auto af te kraken omdat je liever een ander wilt die je niet kan/wil betalen? Zelf had ik ook een hoge pet op van BMW, totdat ik er 2,5 maand in reed en nu hoef ik er nooit meer één, hooguit als youngtimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Even over het laden. Sommige sites geven aan dat het "goed" is om eens per maand "leeg" te rijden en dan weer naar 90/100 te chargen. Ook ivm calibratie. Doet iemand dat wel eens? Zijn er daarnaast nu echt goede bronnen te vinden of bv tot 60/70% zoveel beter is dan 90% laden? Ik zou in principe prima met 60% af kunnen normaal gesproken maar ik heb hem nu standaard op 90% staan. En is het nu zoveel beter om de auto altijd aangesloten te houden? Nu doe ik dat eigenlijk niet.

Ps. Het zou kunnen dat ik de auto overneem na 4 jaar lease als 2de auto. Wil hem dus gewoon goed onderhouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 26-08-2019 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Ik rijd hem nooit leeg.
Leeg is erger voor de batterij dan dat je hem naar 100% laad.

Voor de rest zet ik hem standaard op 80%, en steek hem pas in de TWC wanneer het nodig is (meestal als hij onder de 40% is - of ik hem nodig heb voor langere afstanden). Voor de rest staat hij zonder stroom geparkeerd.
Of er bronnen zijn die kunnen aantonen wat het beste is voor je batterij, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deveon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Vind je het nu niet een beetje flauw om de ene auto af te kraken omdat je liever een ander wilt die je niet kan/wil betalen? Zelf had ik ook een hoge pet op van BMW, totdat ik er 2,5 maand in reed en nu hoef ik er nooit meer één, hooguit als youngtimer.
Misschien wel, maar ik vind de model 3 absoluut geen concurrent voor de 3 serie. Ja op snelheid misschien, maar verder totaal niet.

Maar zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik snap dat anderen autopilot of FSD geweldig vinden, maar ik heb daar minder mee. Ik wil graag zelf rijden.

Daarnaast bind ik 6400 euro te veel geld voor FSD. Dan lees ik dat het alleen maar duurder gaat worden iedere maand en is het voor mij helemaal afgesloten.
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:32:
Even over het laden. Sommige sites geven aan dat het "goed" is om eens per maand "leeg" te rijden en dan weer naar 90/100 te chargen. Ook ivm calibratie. Doet iemand dat wel eens? Zijn er daarnaast nu echt goede bronnen te vinden of bv tot 60/70% zoveel beter is dan 90% laden? Ik zou in principe prima met 60% af kunnen normaal gesproken maar ik heb hem nu standaard op 90% staan. En is het nu zoveel beter om de auto altijd aangesloten te houden? Nu doe ik dat eigenlijk niet.

Ps. Het zou kunnen dat ik de auto overneem na 4 jaar lease als 2de auto. Wil hem dus gewoon goed onderhouden.
Maar 100% is toch niet écht 100%?
Ik zou juist overal tot 100% laden, om gewoon altijd een volle accu te hebben.

Maar ik wil hem dan ook niet overnemen na 3/4 jaar. Als ik dat wel zou willen, zou ik tussen de 20 en 80% proberen te blijven.

Ik weet dat je voor penlite batterijen (li-ion) speciale programma’s hebt om batterijen weer in betere conditie te krijgen.

Bij auto’s nog nooit tegengekomen helaas, of werken li-po batterijen heel anders?

Bij penlite’s zijn dat speciale programma’s die de batterij heel langzaam ontladen, dan rusten, dan volledig opladen en extra erbij op een laag druppel tempo en die doen dat 3 keer achter elkaar. Bij mij is de lader een heel weekend bezig met zo’n programma.
bottom line schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:37:
Ik rijd hem nooit leeg.
Leeg is erger voor de batterij dan dat je hem naar 100% laad.

Voor de rest zet ik hem standaard op 80%, en steek hem pas in de TWC wanneer het nodig is (meestal als hij onder de 40% is - of ik hem nodig heb voor langere afstanden). Voor de rest staat hij zonder stroom geparkeerd.
Of er bronnen zijn die kunnen aantonen wat het beste is voor je batterij, denk het niet.
Ik begreep juist dat 100% laden en dan in de volle zon zetten zonder actieve koeling funest is voor een EV accu. Dat is toch een probleem van Leaf?

Leeg rijden zou ik sowieso nooit willen. Ik heb toch wat meer range anxiety dan de gemiddelde rijder denk ik. Daarom heb ik meer moeite met 90% opladen dan bij 20% weer bijladen. Dat laatste gaat wel lukken, dat eerste niet.

Bij tanken tank ik ook liever bij een kwart tank weer bij. Vervolgens vul ik hem tot de nok toe. Tot ik in de uitloop de brandstof zie staan, of net via de overloop er uit loopt :+

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 1232046 op 26-08-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 1232046 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:40:
[...]

[...]

Maar ik wil hem dan ook niet overnemen na 3/4 jaar. Als ik dat wel zou willen, zou ik tussen de 20 en 80% proberen te blijven.

[...]

Ik begreep juist dat 100% laden en dan in de volle zon zetten zonder actieve koeling funest is voor een EV accu.
Lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Lol. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:48
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:32:

Het min of meer officiele advies van Tesla is voor zover ik kan vinden om standaard tot 90% op te laden en de auto ingeplugd te houden (zie hier). Lager laden kan er blijkbaar voor zorgen dat de auto daar aan went en lagere ranges gaat weergeven.

Ik denk dat Tesla intussen best wel voldoende data heeft, dat ik geen reden zie om af te wijken van dat 90% advies (en ook niet bezorgd te zijn over incidenteel meer of minder laden en eens bijna leegrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
anboni schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Het min of meer officiele advies van Tesla is voor zover ik kan vinden om standaard tot 90% op te laden en de auto ingeplugd te houden (zie hier). Lager laden kan er blijkbaar voor zorgen dat de auto daar aan went en lagere ranges gaat weergeven.

Ik denk dat Tesla intussen best wel voldoende data heeft, dat ik geen reden zie om af te wijken van dat 90% advies (en ook niet bezorgd te zijn over incidenteel meer of minder laden en eens bijna leegrijden).
Laat hem maar gewoon op 90% staan en zal wat vaker gaan stekkeren. Tot nu tot (2 maand) is de range op 90% volgens mij 1km minder geworden.

@BlakHawk Ik zou lekker een kale 3-serie leasen. Valt mee qua bijtelling en daar kan een Model 3 echt nog niet aan tippen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 26-08-2019 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Het lukt mij niet om een bestuurdersprofiel aan zowel de keycards als aan de telefoon te koppelen: het profiellogootje blijft vaag, wat ik ook doe, ik kan het niet selecteren. Ik kan wel de naam van de keycard veranderen maar zoals gezegd niet er een profiel aan koppelen. Wat doe ik verkeerd (versie 28.3.1)?

Ook valt het me op dat als ik stilsta, de omringende auto's vaak op het scherm om de Tesla heen dansen. Alsof het niet goed gekalibreerd is. Iemand anders ook een dergelijke ervaring (gehad)? Zo ja, valt er iets tegen te doen?

Gisteravond had ik trouwens bijna schade gereden. Ik had de auto stilgezet en was een telefoontje aan het afronden. Vervolgens stap ik vlot uit, gaat de auto rijden (de auto staat ingesteld dat hij gaat rollen als je de rem loslaat) en piepen de parkeersensoren, ik was vergeten de auto in Park te zetten. Ik stap heel snel weer in en gelukkig trapte ik op de rem en niet op het gaspedaal. Het scheelde echt niets :-( Stupid me...

[ Voor 3% gewijzigd door Volodos op 26-08-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Volodos Die dansende auto's heb ik ook. :)

Koppelen aan keycard nog niet gedaan, alleen aan de telefoon tot nu toe. Gebruik de card ook nooit. Zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:03:
@Volodos Die dansende auto's heb ik ook. :)

Koppelen aan keycard nog niet gedaan, alleen aan de telefoon tot nu toe. Gebruik de card ook nooit. Zal het eens proberen.
Ik gebruik eigenlijk ook alleen maar de telefoon. Maar ook dan selecteert hij geen profiel (als mijn vriendin voor mij in de auto gereden heeft staat hij gewoon op haar houding ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Volodos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik eigenlijk ook alleen maar de telefoon. Maar ook dan selecteert hij geen profiel (als mijn vriendin voor mij in de auto gereden heeft staat hij gewoon op haar houding ingesteld).
Dat werkt bij mij wel. Je hebt de phone keys wel aan de profielen gekoppeld? Interface is wat vaag maar werkt nu wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

Dat werkt bij mij wel. Je hebt de phone keys wel aan de profielen gekoppeld? Interface is wat vaag maar werkt nu wel bij mij.
Waar zou ik dat in moeten stellen? Nu werk ik in het menu vergrendeling, ik zie mijn telefoon staan en de twee keycards. Maar het profiellogo blijft vaag en kan ik niet selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Volodos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Je moet naar je sleutel gaan / vergrendeling profiel gaan.
En daar helemaal bovenaan heb je de sleutel waarmee hij verbonden is. Als je dan op het persoontje drukt, dan wordt hij gekoppeld aan je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
bottom line schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Je moet naar je sleutel gaan / vergrendeling profiel gaan.
En daar helemaal bovenaan heb je de sleutel waarmee hij verbonden is. Als je dan op het persoontje drukt, dan wordt hij gekoppeld aan je profiel.
Maar dat persoontje blijft vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Volodos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

Mmmm,
Zeker dat er een sleutel verbonden is met je auto? Zou je nu onmiddelijk kunnen vertrekken met je auto zonder dat je iets moet doen? :P
Anders eens even weggaan en 5 minuten later opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Volodos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

https://i.redd.it/m6slavp3pue31.jpg

Die poppetjes zijn greyed out? Je hebt de auto unlocked met de telefoon? Klikken op dat poppetje is bij mij voldoende. Dan komt de naam van het huidige profiel erbij te staan. Interface is wat onhandig IMHO, maar het werkt wel. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 26-08-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

https://i.redd.it/m6slavp3pue31.jpg

Die poppetjes zijn greyed out? Je hebt de auto unlocked met de telefoon? Klikken op dat poppetje is bij mij voldoende. Dan komt de naam van het huidige profiel erbij te staan. Interface is wat onhandig IMHO, maar het werkt wel. :)
Oh mensen, ik weet niet wat ik heb vandaag. Hij deed het niet omdat hij in Park stond. Toen ik hem in drive zette kon ik de profielen wel koppelen. Heel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Als je de Tesla steeds tot 100% oplaad, gaat hij mekkeren. Bij het instellen van de charge limit staat er bij 50% tot 90% Daily, bij 100% staat er Trip, oftewel, alleen voor lange ritten zet je hem op 100%.

Bijkomend nadeel is dat op 100% de regen niet of veel minder werkt, dus als je gewend bent om met full regen te rijden, is het even wennen om te rijden zonder.

@LordSinclair regeneration

[ Voor 32% gewijzigd door DaCoTa op 26-08-2019 12:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-07 09:32
DaCoTa schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:21:
Bijkomend nadeel is dat op 100% de regen niet of veel minder werkt
:?
Vandaar dat het zo droog is de laatste maanden?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

LordSinclair schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

:?
Vandaar dat het zo droog is de laatste maanden?
Haha. Re-gen. Ofwel regenerate. Ofwel recuperatie.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
DaCoTa schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:21:

Bijkomend nadeel is dat op 100% de regen niet of veel minder werkt, dus als je gewend bent om met full regen te rijden, is het even wennen om te rijden zonder.

@LordSinclair regeneration
Dat valt wel mee hoor. Zulks is pas aan de orde als er meer energie wordt geregenereerd (heerlijk scrabblewoord) door remmen dan er wordt afgegeven aan de aandrijflijn. De eerste (paar) kilometer(s) zul je inderdaad merken dat er niet tot nauwelijks remgeneratie is (de Hyundai Kona waarschuwt je hier ook voor op het display, ik weet niet of de Tesla dat ook doet) maar daarna werkt de remgeneratie weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 09:37
Heeft iemand al ervaring met een fietsendrager op de trekhaak van een M3?

Omdat de trek haak best dicht op de bumper zit ben ik benieuwd welke merken/types goed passen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Taigu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:35:

Omdat de trek haak best dicht op de bumper zit ben ik benieuwd welke merken/types goed passen?
Is dat niet een standaard afstand die ze daarvoor aanhouden? Denk dat je op TMC meer ervaringen zult vinden. Zie hier bv iemand met een Thule; https://teslamotorsclub.c...51934/page-5#post-3952619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28
@DaCoTa en
Volodos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Dat valt wel mee hoor. Zulks is pas aan de orde als er meer energie wordt geregenereerd (heerlijk scrabblewoord) door remmen dan er wordt afgegeven aan de aandrijflijn. De eerste (paar) kilometer(s) zul je inderdaad merken dat er niet tot nauwelijks remgeneratie is (de Hyundai Kona waarschuwt je hier ook voor op het display, ik weet niet of de Tesla dat ook doet) maar daarna werkt de remgeneratie weer normaal.
De tesla geeft dat ook, vrij vernuftig, weer.
Als je het balkje onder je snelheid ziet, dan is naar rechts (grijs) energie gebruiken en naar links (groen) energie terugwinnen. Tot zover wel bekend denk ik.
Als je echter de accu volgeladen hebt (ook bij 90% al enigszins) dan is een deel van de balk aan de linkerkant gestippeld, dit betekent dat dit deel niet gebruikt kan worden om te regenereren (hij kan dus minder fanatiek regenereren). Los daarvan geeft hij bij 100% lading ook een melding in beeld.
Het valt me op dat de Tesla vol zit met dit soort kleine details, leuk om op te merken :) . Ik gok dat het ook in de manual staat (RTFM uiteraard), maarja ook ik ben te eigenwijs om die te lezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:48
Smobbo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:48:
@DaCoTa en
Als je echter de accu volgeladen hebt (ook bij 90% al enigszins) dan is een deel van de balk aan de linkerkant gestippeld, dit betekent dat dit deel niet gebruikt kan worden om te regenereren (hij kan dus minder fanatiek regenereren).
Dat werkt aan de rechterkant van dat balkje ook, als er verminderd vermogen beschikbaar is (vanwege oververhitting), dan zie je daar ook een stippellijn. Er kwam een tijdje geleden een video voorbij van een Duitser die z'n 3 langdurig plankte, daar was dat een paar keer in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 09:37
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Is dat niet een standaard afstand die ze daarvoor aanhouden? Denk dat je op TMC meer ervaringen zult vinden. Zie hier bv iemand met een Thule; https://teslamotorsclub.c...51934/page-5#post-3952619
Thanks! De vraag komt omdat een bekende recentelijk een nieuwe fietsendrager moest kopen. De afneembare trekhaak op zijn nieuwe auto zat dichter op de bumper waardoor zijn spinder drager niet meer paste. Ik hou tmc in de gaten.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoe is jullie ervaring met de levering van een Model 3? Ik zit nu inmiddels al 1,5 uur in de wacht telefonisch. De auto moet deze week geleverd worden maar ik krijg geen gehoor vanuit Tesla. Ik ga hem leasen dus heb nu nog geen eigen Tesla account.

Mailen heeft geen zin. Dan krijg je een reactie dat je 5 werkdagen van te voren een bericht krijgt wanneer je hem op kunt halen. Ik wil zelf bepalen wanneer dat dient te gebeuren want ik heb een drukke baan met veel afspraken.

Ze zijn alleen dus totaal niet te bereiken om een afspraak in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:19
Vandaag weer een afleverfout ontdekt: ze hebben een stuk gemist bij de kofferbak bij het spuiten van de auto. Daar zie ik een witte vlak (auto is zwart) dat niet gespoten is.

De lijst met issues sinds aflevering 2 maanden geleden:

. 6 plekken met krassen en doffe plekken bij aflevering
. Stuur dat afbladert
. Niet gespoten plek bij de kofferbak
. Laadpoort dat scheef is en uitsteekt tov de body van de auto en daarnaast ook wat spuitwerk mist aan de zijkant

Alle issues nog niet behandeld door Tesla. De laatste keer hebben ze de auto doodleuk aangenomen voor het fixen van de afleverissues, een heel weekend laten staan en er niets mee gedaan. Krijg ik de melding dat de auto klaar is om opgehaald te worden op maandag. Dus ik hoopvol naar Amsterdam om te ontdekken dat ze helemaal niets aan de auto hebben gedaan in die 3 dagen. Reden: ze hebben geen "due bill" gekregen van Tilburg. De due bill hebben ze nodig om de afleverschade te fixen. Die auto is bij mij afgeleverd en de student die het heeft afgeleverd heeft foto's gemaakt van de afleverschades. Die foto's zijn ze ook kwijt. En nu zit ik in die rotmolen van Tesla waar je niemand te spreken krijgt. Ik moet maar weer langsrijden bij die amateurs. Dit ondanks de garantie dat ze mij binnen een week zouden bellen om de schades te bespreken. Het is nu 2 weken later.

De ervaring met de auto is toch echt dat het een veel te zenuwachtige auto is voor de lange afstanden. Er is niets gerafineerd aan. Het is constant hard optrekken, hard afremmen en af en toe een phantom brake tussendoor op de snelweg. De kinderen en schoonouders klagen al over de zenuwachtigheid van de auto op de snelweg. Die zijn namelijk mijn Duitse bak gewend dat een stuk stabieler en rustiger zijn werk doet.

Voor de stad is het een perfecte auto. Dat contstante optrekken en afremmen voor stoplichten is goed geschikt voor deze bak. Weinig geluid tot 50 km/u, re-gen enz. helpen flink. De auto is nu gedegradeerd tot stads- en boodschappenauto. Voor de snelweg hebben we betere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:52:
Hoe is jullie ervaring met de levering van een Model 3? Ik zit nu inmiddels al 1,5 uur in de wacht telefonisch. De auto moet deze week geleverd worden maar ik krijg geen gehoor vanuit Tesla. Ik ga hem leasen dus heb nu nog geen eigen Tesla account.

Mailen heeft geen zin. Dan krijg je een reactie dat je 5 werkdagen van te voren een bericht krijgt wanneer je hem op kunt halen. Ik wil zelf bepalen wanneer dat dient te gebeuren want ik heb een drukke baan met veel afspraken.

Bar slecht. De auto zat vol schades (zie hierboven) en ze beloven het te fixen en contact op te nemen maar ze liegen je keihard voor. Dus let zeer goed op, maak zeer veel foto's bij aflevering en ga constant bij ze langs. Telfonisch zijn ze onbereikbaar nadat ze je die bak in de mik hebben geschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
Goldme schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:55:
[...]

Bar slecht. De auto zat vol schades (zie hierboven) en ze beloven het te fixen en contact op te nemen maar ze liegen je keihard voor. Dus let zeer goed op, maak zeer veel foto's bij aflevering en ga constant bij ze langs. Telfonisch zijn ze onbereikbaar nadat ze je die bak in de mik hebben geschoven.
Ook nog voordat je een auto hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ook nog voordat je een auto hebt ontvangen.
Dat is de enige optie in hun telefoonlijn dat in een wachtrij eindigt (lange wachttijd). Daar krijg je wel enigzins wat info. De rest van de menu opties eindigen allemaal met een verwijzing naar de website. Probeer ze maar. Ik heb al die menu opties geprobeerd in de hoop een levend persoon te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14

Heb je geen sales advisor gesproken destijds? Contact met hem/haar loopt bij mij echt prima, snel reactie, zolang het maar een vraag is waar hij iets mee kan doen, anders verdwijnt het inderdaad in een zwart gat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Goldme schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

Dat is de enige optie in hun telefoonlijn dat in een wachtrij eindigt (lange wachttijd). Daar krijg je wel enigzins wat info. De rest van de menu opties eindigen allemaal met een verwijzing naar de website. Probeer ze maar. Ik heb al die menu opties geprobeerd in de hoop een levend persoon te spreken.
Ik sta nog steeds in de wacht. Ik denk niet dat ik iemand ga spreken via de telefoon.
Eddos schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Heb je geen sales advisor gesproken destijds? Contact met hem/haar loopt bij mij echt prima, snel reactie, zolang het maar een vraag is waar hij iets mee kan doen, anders verdwijnt het inderdaad in een zwart gat :P
Nee ik heb de auto besteld via MisterGreen. Ik heb niemand van Tesla gesproken. Ik denk dat ik er zo maar even langs rijd. Of heeft dat ook geen zin (Amsterdam).

[ Voor 34% gewijzigd door Zahariac op 26-08-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 16:16
Taigu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:35:

Wij hebben een Thule EasyFold XT2 en deze past perfect.

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arsimo
Hoe is jullie ervaring met de levering van een Model 3?
Mogelijk heb ik stom geluk gehad, maar bij mij is het supersoepel, snel en zonder enige schade of kwaliteitissues gegaan:
  • 9 juli 09:30 - besteld via de website en meteen aanbetaald
  • 9 juli 10:40 - VIN en kenteken per email ontvangen
  • 10 juli 12:53 - ophaaldatum per sms ontvangen. 23 juli
  • 10 juli 15:00 - gebeld met Tesla met verzoek tot verplaatsing ophalen auto naar 2 augustus ivm geplande vakantie. Tesla heeft me dit mondeling toegezegd
  • 10 juli 16:16 - email ontvangen met schriftelijke bevestiging ophalen op 2 augustus 11:00 in Tilburg
  • 9 juli 11:00 - 10 juli 16:19 - Emails en telefoontjes ivm inruilofferte van mijn 17-jarige Toyota met enige parkeerschade (sukkel die in parkeergarage flink tegen me aan was gereden met een van zijn spiegels en geen telnr of wat dan ook heeft achtergelaten). Uiteindelijk was hun inruilbod een veredeld symbolisch bedrag maar ik vond het best, ik was er vanaf nadat ik er mee naar Tilburg was gereden.
  • 16 juli 2019 - totale aankoopbedrag minus aanbetaling overgeboekt naar Tesla
  • 2 augustus 11:00 - opgehaald. Auto in perfecte staat, ook geen lakproblemen gezien (en ik heb echt nauwkeurig gekeken)
Drie zaken die mogelijk geholpen hebben bij deze vlotte en soepele afhandeling:
  • een zo standaard mogelijke Model 3 van dat moment: LR AWD, zwart van binnen en van buiten, 18 inch aero, geen trekhaak, geen FSD
  • snel, duidelijk en compleet alle benodigde documenten, inclusief verzekeringen geleverd (neem aan dat iedereen dat doet maar ik noem het maar even)
  • geen LM, geen financieringen, direct betaald vanuit mijn eigen bv-tje.
Ik snap dat dit niet aansluit bij iedereen zijn/haar wensen of situatie maar het toont aan dat het wel vlotjes kan. Nogmaals, wellicht ook geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:25

MagicTempest

Fly pig!

Zahariac schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Ik sta nog steeds in de wacht. Ik denk niet dat ik iemand ga spreken via de telefoon.

[...]

Nee ik heb de auto besteld via MisterGreen. Ik heb niemand van Tesla gesproken. Ik denk dat ik er zo maar even langs rijd. Of heeft dat ook geen zin (Amsterdam).
Zahariac, Er is een speciaal topic over de leveringen van Tesla. Daar kun je je vragen denk ik beter kwijt. Maar om even snel antwoord te geven:

- Je krijgt bericht van Tesla met een leverafspraak. Wanneer die niet uitkomt kun je hem verplaatsen (max 7 dagen). Zonder SMS heeft het weinig nut om te bellen, want dan is je auto er waarschijnlijk nog niet eens en weten ze ook niet wanneer hij komt.
- Je moet als de auto deze week geleverd zou worden al lang een account hebben. Die krijg je zodra Tesla je bestelling aanneemt. Je krijgt dan ook een RN (ReferentieNummer) aan de hand waarvan ze jou als klant kennen.

Ik zou als ik jou was contact opnemen met MrGreen als je nog geen RN hebt. Als je wel een RN hebt dan moet je ook een account hebben. Wat je kan proberen is om je account te resetten met het emailadres dat je gebruikt hebt om je bestelling te plaatsen bij MrGreen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:19

DM_

Goldme schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:53:
Vandaag weer een afleverfout ontdekt: ze hebben een stuk gemist bij de kofferbak bij het spuiten van de auto. Daar zie ik een witte vlak (auto is zwart) dat niet gespoten is.

De lijst met issues sinds aflevering 2 maanden geleden:

. 6 plekken met krassen en doffe plekken bij aflevering
. Stuur dat afbladert
. Niet gespoten plek bij de kofferbak
. Laadpoort dat scheef is en uitsteekt tov de body van de auto en daarnaast ook wat spuitwerk mist aan de zijkant

Alle issues nog niet behandeld door Tesla. De laatste keer hebben ze de auto doodleuk aangenomen voor het fixen van de afleverissues, een heel weekend laten staan en er niets mee gedaan. Krijg ik de melding dat de auto klaar is om opgehaald te worden op maandag. Dus ik hoopvol naar Amsterdam om te ontdekken dat ze helemaal niets aan de auto hebben gedaan in die 3 dagen. Reden: ze hebben geen "due bill" gekregen van Tilburg. De due bill hebben ze nodig om de afleverschade te fixen. Die auto is bij mij afgeleverd en de student die het heeft afgeleverd heeft foto's gemaakt van de afleverschades. Die foto's zijn ze ook kwijt. En nu zit ik in die rotmolen van Tesla waar je niemand te spreken krijgt. Ik moet maar weer langsrijden bij die amateurs. Dit ondanks de garantie dat ze mij binnen een week zouden bellen om de schades te bespreken. Het is nu 2 weken later.

De ervaring met de auto is toch echt dat het een veel te zenuwachtige auto is voor de lange afstanden. Er is niets gerafineerd aan. Het is constant hard optrekken, hard afremmen en af en toe een phantom brake tussendoor op de snelweg. De kinderen en schoonouders klagen al over de zenuwachtigheid van de auto op de snelweg. Die zijn namelijk mijn Duitse bak gewend dat een stuk stabieler en rustiger zijn werk doet.

Voor de stad is het een perfecte auto. Dat contstante optrekken en afremmen voor stoplichten is goed geschikt voor deze bak. Weinig geluid tot 50 km/u, re-gen enz. helpen flink. De auto is nu gedegradeerd tot stads- en boodschappenauto. Voor de snelweg hebben we betere auto's.
Wat een gezeik zeg.

Kan je aangeven welke auto je gewendt bent voor op de snelweg? Zal zelf vooral 80km N wegen rijden en merkte eerlijk gezegd niet zo veel verschil met m'n bmw 320i toen ik een tijdje geleden de LR AWD van m'n college ging rijden. Maar kan me voorstellen dat het meer een "kart" gevoel geeft op de snelweg als je een grotere / luxere auto gewend bent. De BMW vind ik op de snelweg altijd erg relaxed/rustig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_

DM_

MagicTempest schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:13:
[...]

Zahariac, Er is een speciaal topic over de leveringen van Tesla. Daar kun je je vragen denk ik beter kwijt. Maar om even snel antwoord te geven:

- Je krijgt bericht van Tesla met een leverafspraak. Wanneer die niet uitkomt kun je hem verplaatsen (max 7 dagen). Zonder SMS heeft het weinig nut om te bellen, want dan is je auto er waarschijnlijk nog niet eens en weten ze ook niet wanneer hij komt.
- Je moet als de auto deze week geleverd zou worden al lang een account hebben. Die krijg je zodra Tesla je bestelling aanneemt. Je krijgt dan ook een RN (ReferentieNummer) aan de hand waarvan ze jou als klant kennen.

Ik zou als ik jou was contact opnemen met MrGreen als je nog geen RN hebt. Als je wel een RN hebt dan moet je ook een account hebben. Wat je kan proberen is om je account te resetten met het emailadres dat je gebruikt hebt om je bestelling te plaatsen bij MrGreen.
Ik zit ook bij MisterGreen.

20.7 online besteld bij LM
23.7 bevestiging bestelling bij Tesla door LM
29.7 RN en welkomstmail Tesla

In m'n Tesla account kan ik amper wat zien of doen (geen M3 of bestel info), maar na email naar Tesla (14.8) schijnt dit te kloppen dat LM de eigenaarsaccount heeft en dat dit wordt omgezet bij het ophalen.

Wacht nu op de SMS, ga er nu vanuit dat het 1e of 2e week september wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Even ervan uit gaan dat je bedoeld met AutoPilot ingeschakeld zou ik aanraden om de volgafstand niet op één te zetten. Op 2 á 3 rijdt hij aanzienlijk minder zenuwachtig. Als Autopilot niet inschakelt is kan je eventueel "Chill Mode" inschakelen zodat hij wat minder gevoelig rijdt.

offtopic:
PS: Sterkte met de afhandeling van de afleverperikelen, ben blij dat ik dit dans ontsprongen ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 26-08-2019 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo

Suggestie: je zou one pedal driving ( * ) je goed eigen kunnen maken indien je dat nog niet gedaan mocht hebben. Als je dat een beetje beheerst is het gedaan met de vermeende onrust op de snelweg en in de stad met een Tesla. Ik raak soms urenlang de rem niet aan bij rijden zowel op de snelweg als de binnenwegen. En ik rij echt wel een beetje door op de snelweg. In de bebouwde kom rij ik helemaal kalm, en gebruik ik alleen de rem voor het echt tot stilstand komen bij het laatste stukje voor een verkeerslicht of bezet plein.

Als ik rij met mijn Model 3 is alles juist veel rustiger en minder zenuwachtig dan met al mijn ICE's die ik in de 30+ jaar hiervoor reed - en alles gaat veel sneller en vlotter ook nog. Toegegeven, mijn ICE's waren in regel geen luxe BMW's, Audi's e.d. [al reed ik dat soort auto's ook wel af en toe] maar juist met de ICE's die ik had moest ik al bijzonder beheerst rijden om vlot door ons drukke verkeer op snelwegen en de betere binnenwegen te kunnen gaan. Dat het met mijn Model 3 bijna als vanzelf nog relaxeder en soepeler gaat wil wat zeggen mijn inziens.

Maar maybe it is just me.

NB: ik gebruik geheel geen AutoPilot, CC of Adaptive CC. Verklaar me voor gek, prima, maar ik heb er geen behoefte aan, ik rij veel te graag zelf. Wel gebruik ik de functies om me te waarschuwen, zoals per ongeluk dreigen mijn baan te verlaten, ergens te dicht opkomen e.d.

( *: nee, ik ga de discussie over energyefficiency w.b.t. one pedal drive zoals zeer recent op het Elektrische Auto's forum alhier niet overdoen. Don't worry 8) )

[ Voor 6% gewijzigd door arsimo op 26-08-2019 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 20:16
Deveon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

Even ervan uit gaan dat je bedoeld met AutoPilot ingeschakeld zou ik aanraden om de volgafstand niet op één te zetten. Op 2 á 3 rijdt hij aanzienlijk minder zenuwachtig. Als Autopilot niet inschakelt is kan je eventueel "Chill Mode" inschakelen zodat hij wat minder gevoelig rijdt.

offtopic:
PS: Sterkte met de afhandeling van de afleverperikelen, ben blij dat ik dit dans ontsprongen ben.
Vandaag je tip uitgetest.. hij rijdt idd veel fijner zo. Dank je wel voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Prachtig, wat een plaatje!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC6JYA4WsAABxub?format=jpg&name=large

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:53
Zo van, ik rij klimaatneutraal, dus kan er best wat dode dieren in laten plakken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Deveon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

offtopic:
Zelfs als je met autopilot op, en je acceleratie op chill, is hij rustiger ;)
Maar rijafstand doet natuurlijk het meeste in het rustig rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 26-08-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Wie weet hoe je de Nav pijl centreerd? Sinds een paar dagen zweeft de pijl naast de weg iov erboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Meestal als dat bij mij gebeurt, dan is -ie zijn 'GPS fix' kwijt omdat de auto dan een tijd in een ondergrondse parkeergarage heeft gestaan.
Dit duurt bij mij echter maar maximaal een minuut voordat de 'GPS fix' weer is gevonden en de pijl zich herpositioneert.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
RomeoJ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:04:
Meestal als dat bij mij gebeurt, dan is -ie zijn 'GPS fix' kwijt omdat de auto dan een tijd in een ondergrondse parkeergarage heeft gestaan.
Dit duurt bij mij echter maar maximaal een minuut voordat de 'GPS fix' weer is gevonden en de pijl zich herpositioneert.
Bedankt, echter deze M3 staat hooguit onder een boom 😂. Zal m eens een reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Laatst online: 17-12-2023
Vraagjes:

Op het moment dat autopilot is ingeschakeld, zet het knipperlicht uit naar rechts of links, gaat deze er dan vanzelf weer op zodra ik het midden van de rijbaan rijd? of geldt dit alleen als AP zelf van baan wisselt?

Is er een mogelijkheid om het scherm deels "uit " te zetten? Dat alleen de linkerzijde gedimd in beeld blijft maar de rest in het donker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Heeft iemand al ervaring met de Jeda USB hub voor de Model 3? https://getjeda.com/tesla-model3-usb-hub/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Laat hem maar gewoon op 90% staan en zal wat vaker gaan stekkeren. Tot nu tot (2 maand) is de range op 90% volgens mij 1km minder geworden.

@BlakHawk Ik zou lekker een kale 3-serie leasen. Valt mee qua bijtelling en daar kan een Model 3 echt nog niet aan tippen.
Er komt nog het nodige aan verbetering accu management aan : https://www.google.nl/amp...life-of-ev-batteries/amp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Inspired schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:50:
[...]
Bij mij kwam hij de laatste keer tot 100% laden op 499km, welgeteld 3km meer dan dat ik ooit eerder gezien heb (van de +/- 5 keer laden tot 100%). Werd wel lichtelijk getriggered }:|

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 27-08-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch heeft Porsche dit “even” direct voor de verkoop van de Taycan al weten te doen:
Taycan op de Nordschleife in 7:42

Naar mijn weten lukt tesla dit al niet sinds 2013 niet om een rondje ring te voltooien.

Porsche heeft hiermee het record in handen voor de EV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ben je nou aan het trollen of niet? Er zijn gigantisch veel filmpjes van Model 3's en S'en op de Nurburgring... Dat een Taycan sneller is dan een S lijkt me logisch omdat de Taycan een echte sportauto is en de S een familie auto.

Als de Roadster er straks is blaast die de Taycan weg. Ik ben echt heel erg fan van de Taycan hoor, ik vind het zo'n verschrikkelijke mooie auto, maar het trollen mag wegblijven. Overigens is het ook het Tesla topic, dit hoort in een heel ander topic. En als je al een filmpje van een Taycan post, doe er dan ook 1 bij van de laatste Raven update met een P100D...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 03:50:
Ben je nou aan het trollen of niet? Er zijn gigantisch veel filmpjes van Model 3's en S'en op de Nurburgring... Dat een Taycan sneller is dan een S lijkt me logisch omdat de Taycan een echte sportauto is en de S een familie auto.

Als de Roadster er straks is blaast die de Taycan weg. Ik ben echt heel erg fan van de Taycan hoor, ik vind het zo'n verschrikkelijke mooie auto, maar het trollen mag wegblijven. Overigens is het ook het Tesla topic, dit hoort in een heel ander topic. En als je al een filmpje van een Taycan post, doe er dan ook 1 bij van de laatste Raven update met een P100D...
Trollen?!

Ik kan geen officiel lap times vinden van welke Tesla dan ook.

Als ik ernaar zoek, zijn er pogingen geweest, maar na ongeveer 4 minuten verminderde het vermogen, waarna de pogingen zijn gestaakt.

Ik heb het niet over particulieren die met 200 andere mensen een rondje ring doen.

Officiële pogingen op een lege ring.

Verder reageer ik alleen op het filmpje waarin men de Taycan afbrandt in verhouding tot een S.

Dat filmpje kun je eerder als trollen bestempelen. Ik zag deze poging van Porsche en moest erop reageren om het recht te zetten. Dit is waar het bij Porsche om draait en waarom die drag races nietszeggend zijn. Een beetje het NASCAR vs F1.

Maar toch weet Porsche met zo’n snelle EV geen échte sportwagen neer te zetten. Het mag dan wel de snelste EV tot nu toe zijn op de ring. Maar een voorwiel aangedreven Renault Megane met slechts 275 pk is al sneller dan deze Taycan. Na de Porsche 918 hybride, had ik hier meer van verwacht.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40
@BlakHawk , we weten je mening nu wel: ICE is the best, maar omdat je lekker weinig bijtelling wil hebben ga je toch maar een ruk EV kopen en de enige die leverbaar is en je kunt betalen is een Model 3, waar geen 'emotie' in zit (toch raar dat iedereen die je meeneemt er lyrisch over is), maar waar je toch tot verdoemd bent.

Wellicht een eigen klaag topic openen?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Anoniem: 1232046 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:40:
[...]

Misschien wel, maar ik vind de model 3 absoluut geen concurrent voor de 3 serie. Ja op snelheid misschien, maar verder totaal niet.

Maar zoveel mensen, zoveel wensen.

[...]

Ik weet dat je voor penlite batterijen (li-ion) speciale programma’s hebt om batterijen weer in betere conditie te krijgen.

Bij auto’s nog nooit tegengekomen helaas, of werken li-po batterijen heel anders?

Bij penlite’s zijn dat speciale programma’s die de batterij heel langzaam ontladen, dan rusten, dan volledig opladen en extra erbij op een laag druppel tempo en die doen dat 3 keer achter elkaar. Bij mij is de lader een heel weekend bezig met zo’n programma.

[...]

Ik begreep juist dat 100% laden en dan in de volle zon zetten zonder actieve koeling funest is voor een EV accu. Dat is toch een probleem van Leaf?

Leeg rijden zou ik sowieso nooit willen. Ik heb toch wat meer range anxiety dan de gemiddelde rijder denk ik. Daarom heb ik meer moeite met 90% opladen dan bij 20% weer bijladen. Dat laatste gaat wel lukken, dat eerste niet.

Bij tanken tank ik ook liever bij een kwart tank weer bij. Vervolgens vul ik hem tot de nok toe. Tot ik in de uitloop de brandstof zie staan, of net via de overloop er uit loopt :+
@BlakHawk doe mij een lol, verlaat dit forum en ga naar het BMW forum toe. Dan kunnen wij hier weer over Tesla hebben. Over welke matten, hoe te laden en andere tips en trucs. Dat mag kritisch zijn, zeker. Maar wel on topic.

Je doet mij er een groot plezier mee, want jouw bijdrage vervuilt imo dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 18:41

jefjef

learning by doing

Hej, ik heb een model 3 sr plus in bestelling staan en de volgende prangende vraag komt naar boven; bij het plannen van een route, houdt de routeplanner rekening met de accu, het verbruik en plant de route dan via charger naar charger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-07 08:59
jefjef schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:55:
Hej, ik heb een model 3 sr plus in bestelling staan en de volgende prangende vraag komt naar boven; bij het plannen van een route, houdt de routeplanner rekening met de accu, het verbruik en plant de route dan via charger naar charger?
Ja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 02:11:
[...]

Toch heeft Porsche dit “even” direct voor de verkoop van de Taycan al weten te doen:
Taycan op de Nordschleife in 7:42

[YouTube: Onboard Lap - Porsche Taycan sets a record at the Nürburgring-Nordschleife]

Naar mijn weten lukt tesla dit al niet sinds 2013 niet om een rondje ring te voltooien.

Porsche heeft hiermee het record in handen voor de EV.
Nou joepie, Porsche heeft bewezen dat ze iets kunnen wat Tesla in 2013 niet kon. De Model 3 kan dit echter ook en daar zijn genoeg video’s van te vinden. Alleen Tesla heeft nou eenmaal geen geld over om de baan en een professionele bestuurder te huren om te bewijzen dat hun auto iets kan wat de meeste er niet mee gaan doen. Tesla legt de focus liever op 0-100 tijden, daar kan je tenminste iets mee op de openbare weg.

De Taycan is een mooie auto met mooie techniek, maar de verkoop tactiek van Porsche slaat een beetje door. Ik kan mij ook niet voorstellen dat veel een Taycan kopen om het circuit te betreden, daarvoor wil je toch gewoon een 911 of Rimac. De rondetijden zijn alleen interessant voor Taycan fans op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 12:19
Er zit historisch een groot verschil tussen een Duitse en een Amerikaanse sportauto. Duitsland heeft een rondje Nordschleife als iconisch statement hiervan en de gemiddelde Amerikaan ziet een kwart mijl dragrace als het belangrijkste wapenfeit.

De een vraagt ‘ausdauer‘ en de ander piekprestaties.

De Ludicrous plus Tesla’s en de komende Roadster zijn geweldige sportwagens. De Taycan is dat ook, maar op iets anders gericht.

Ik heb verder vele filmpjes gezien van Tesla’s op de Nordschleife en er ooit met mijn prachtige Toyota MR2 SW20 zelf mogen maken en het viel me echt tegen. De power limits bij de eerste generatie Tesla’s was om te huilen. Daar beleef je echt geen lol aan op zo’n baan, maar dat het een belevenis is, dat altijd !

Mijn advies: just do it en geniet

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
DM_ schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:38:
[...]

Wat een gezeik zeg.

Kan je aangeven welke auto je gewendt bent voor op de snelweg? Zal zelf vooral 80km N wegen rijden en merkte eerlijk gezegd niet zo veel verschil met m'n bmw 320i toen ik een tijdje geleden de LR AWD van m'n college ging rijden. Maar kan me voorstellen dat het meer een "kart" gevoel geeft op de snelweg als je een grotere / luxere auto gewend bent. De BMW vind ik op de snelweg altijd erg relaxed/rustig rijden.
Om je vraag te beantwoorden: Audi A6 maar ook een paar mercedessen. De ACC van die auto's is veel subtieler vloeiender dan wat je op de M3 hebt. Ik rij een groot deel van mijn ritjes met ACC aan op de snelweg en dan valt het wel op hoe vaak ik in mijn stoel zit te shuiven elke keer als de M3 nerveus reageert op verkeerssituaties tov mijn andere auto. Om maar niet te spreken over de phantom braking waar zo te zien aardig wat M3 eigenaren last van hebben.

Volgafstand vergroten om een vloeinder gedrag te krijgen is vrijwel geen optie. Ik rij rond spitstijd en als ik te grote gaten laat vallen dan springt iedereen daarin met als gevolg dat de M3 alsnog nerveus begint te doen omdat iedereen in het gat duikt tussen mijn auto en die voor mij. De A6 leest de situatie veel beter en snapt dat er een chauffeur achter het stuur zit en gaat dus beter mee in de flow van het verkeer.

[ Voor 13% gewijzigd door Goldme op 27-08-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 21:58
Goldme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Kun je ook aangeven wat je "gezeik" vindt? Is kritiek op producten die verkocht worden in jouw wereld altijd "gezeik"? Ik meende mijn kritiek toegelicht te hebben.

Om je vraag te beantwoorden: Audi A6 maar ook een paar mercedessen. De ACC van die auto's is veel subtieler vloeiender dan wat je op de M3 hebt. Ik rij een groot deel van mijn ritjes met ACC aan op de snelweg en dan valt het wel op hoe vaak ik in mijn stoel zit te shuiven elke keer als de M3 nerveus reageert op verkeerssituaties tov mijn andere auto. Om maar niet te spreken over de phantom braking waar zo te zien aardig wat M3 eigenaren last van hebben.

Volgafstand vergroten om een vloeinder gedrag te krijgen is vrijwel geen optie. Ik rij rond spitstijd en als ik te grote gaten laat vallen dan springt iedereen daarin met als gevolg dat de M3 alsnog nerveus begint te doen omdat iedereen in de gat duikt tussen mijn auto en die voor mij. De A6 leest de situatie veel beter en snapt dat er een chauffeur achter het stuur zit en gaat dus beter mee in de flow van het verkeer.

Dat bewierroken van een product zover dat je niet eens meer kan erkennen dat er misschien ergens een betere implementatie is toch wel schrijnend. Dan is het maar makkelijker om alles als "gezeik" te bestempelen om jezelf voor de gek te houden dat je duurbetaalde product de beste is op de markt.
Joe ik denk dat hij het positief bedoelde en vervelend voor je vind ipv dat je 'zit te zeiken'

Je frustratie geeft je inmiddels blijkbaar oogkleppen, watch out 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Herbie0412 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 23:33:
Vraagjes:

Op het moment dat autopilot is ingeschakeld, zet het knipperlicht uit naar rechts of links, gaat deze er dan vanzelf weer op zodra ik het midden van de rijbaan rijd? of geldt dit alleen als AP zelf van baan wisselt?

Is er een mogelijkheid om het scherm deels "uit " te zetten? Dat alleen de linkerzijde gedimd in beeld blijft maar de rest in het donker?
Nee, AP gaat er niet vanzelf op. Je moet zelf AP weer aanzetten als je op de andere baan zit. FSD heeft deze functionaliteit wel.

Nee, scherm is niet gedeeltelijk uit te zetten. 's avonds gaat hij wel in dark mode en minder brightness natuurlijk.
jefjef schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:55:
Ja, maar ik zou bij lange trips met meerdere stops altijd plannen via ABRP. De ingebouwde navigatie geeft nul optie tot aanpassen van hoe je wil laden. Die wil je met zo min mogelijk stops over laten komen. Dat is niet altijd het snelst/best. Bij ABRP kun je ingeven met hoeveel charge je aan wilt komen op je bestemming, dit kan bij Tesla ook niet. Ook krijg je bij Tesla nog wel eens de opdracht max 110/120 te rijden om zo een bepaalde SuC te halen. Heb ik zelf ook niet zoveel zin in. Ik wil gewoon met 10% aankomen bij een SuC zonder dat ik langzamer moet gaan rijden.

Dus, voor een ritje in NL waar je een korte SuC nodig hebt is de navigatie prima. Voor langere stukken zou ik zeker ABRP pakken. Dan vanuit ABRP de waypoints naar je Tesla sturen. Kan helaas alleen per SuC steeds. Dus dan rij je van SuC naar SuC. In de navigatie van Tesla zijn (nog) geen waypoints in te stellen. Als je de juiste parameters opgeeft bij ABRP (temp/type auto/gewicht etc) is hij heel accuraat qua percentages.

[ Voor 48% gewijzigd door Inspired op 27-08-2019 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
r0bb schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:24:
[...]

Joe ik denk dat hij het positief bedoelde en vervelend voor je vind ipv dat je 'zit te zeiken'

Je frustratie geeft je inmiddels blijkbaar oogkleppen, watch out 😉
Voor dat geval heb ik de reactie even geedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_

DM_

@Goldme

Met gezeik bedoelde ik idd jammer dat je zoveel gedoe hebt met de auto, niet dat je te veel zeurt. Ik zou er ook geirriteerd van raken.

Dank voor de antwoord op m'n vraag. Bij m'n BMW is de ACC ook erg soepel, maar die kan ik ook tijdens de spits niet aanzetten. Maar dat komt door een te grote afstand (ook op de laagste setting) waardoor er elke keer iemand er tussen gaat en dat de auto afremt (wel op een rustige manier, maar toch vind ik dat vervelend). Heb trouwens ook 2 of 3 keer een phantom brake gehad bij de BMW in 2 jaar tijd.

Ben benieuwd hoe ik het zelf ga ervaren, hopelijk over een paar weken is het zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:14:
Er zit historisch een groot verschil tussen een Duitse en een Amerikaanse sportauto. Duitsland heeft een rondje Nordschleife als iconisch statement hiervan en de gemiddelde Amerikaan ziet een kwart mijl dragrace als het belangrijkste wapenfeit.

De een vraagt ‘ausdauer‘ en de ander piekprestaties.

De Ludicrous plus Tesla’s en de komende Roadster zijn geweldige sportwagens. De Taycan is dat ook, maar op iets anders gericht.

Ik heb verder vele filmpjes gezien van Tesla’s op de Nordschleife en er ooit met mijn prachtige Toyota MR2 SW20 zelf mogen maken en het viel me echt tegen. De power limits bij de eerste generatie Tesla’s was om te huilen. Daar beleef je echt geen lol aan op zo’n baan, maar dat het een belevenis is, dat altijd !

Mijn advies: just do it en geniet
Kijk iemand die gewoon inhoudelijk kan reageren (y)

Daar zal het verschil in zitten dan. Wel jammer, ik was wel heel benieuwd naar een officiële tijd van een Model 3 in track mode!

Taycan geeft een dubbel gevoel, cool dat het ze gelukt is, maar ik had een veel betere rondetijd verwacht.

Ik meld mij hier wel weer als de Model 3 er is. Te veel lange tenen hier en personen die je van alles in je schoenen schuiven (ICE is the best).
Goldme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Volgafstand vergroten om een vloeinder gedrag te krijgen is vrijwel geen optie. Ik rij rond spitstijd en als ik te grote gaten laat vallen dan springt iedereen daarin met als gevolg dat de M3 alsnog nerveus begint te doen omdat iedereen in de gat duikt tussen mijn auto en die voor mij. De A6 leest de situatie veel beter en snapt dat er een chauffeur achter het stuur zit en gaat dus beter mee in de flow van het verkeer.
Ik heb het op de snelweg en n weg uitgeprobeerd en vond het eigenlijk wel lekker werken. Maar goed ik heb nooit eerder ACC gehad, dus geen vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40
Wordt helemaal niks in je schoenen geschoven, puur een hele korte samenvatting van je posts hier.
Maar...DOEG!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@kdeboois Dat een Tesla snel is maakt het nog geen sportwagen. Als sportwagen laat de Model S en ook 3 flinke steken vallen. Om te beginnen met gewicht, fatsoenlijke sportstoelen en remmen.
@BlakHawk Feitelijk vergelijk je een vis en een aap in hoe goed ze zijn om een boom te beklimmen door met de Taycan (pre-productie) ringtijden aan te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 27-08-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Anoniem: 1232046 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

.

Ik meld mij hier wel weer als de Model 3 er is. Te veel lange tenen hier en personen die je van alles in je schoenen schuiven (ICE is the best).
Laten we hopen dat het in jouw geval nog lang zal duren! 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Count_B op 27-08-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Deveon schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:00:
[...]
De Taycan is een mooie auto met mooie techniek, maar de verkoop tactiek van Porsche slaat een beetje door. Ik kan mij ook niet voorstellen dat veel een Taycan kopen om het circuit te betreden, daarvoor wil je toch gewoon een 911 of Rimac. De rondetijden zijn alleen interessant voor Taycan fans op het internet.
Meest frappante vind ik is dat Porsche veel mankracht, kosten en hun eigen testcircuit hadden geinvesteerd om onlangs met hun Taycan een 24 uurs EV-record te breken die vrij recent nog door slimme, toegeweide doch gewone amateurs met een Model 3 was neergezet door rondjes te draaien op een relatief stil stuk Autobahn en een Ionity fastcharger op een rustplaats.

Porsche zijn goed recht hoor, maar het voelde mij wat kinderachtig aan. Zou Porsche sieren als ze dezelfde faciliteiten en omstandigheden als sportieve EV-sponsor ook aan dat amateurteam zouden geven om te kijken wat die er van zouden maken met hun Model 3 onder dezelfde omstandigheden.

Wellicht bekend bij iedereen hier, het ging om een team rond Bjorn Nyland aka TeslaBjorn - zijn YouTube channel is overbekend in EV-land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-07 14:29
Inspired schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:26:
[...]

Nee, AP gaat er niet vanzelf op. Je moet zelf AP weer aanzetten als je op de andere baan zit. FSD heeft deze functionaliteit wel.
Dat is dus juist ook een van mijn irritaties van de basis AP. De ACC kan je wel overrulen met het gaspedaal, en die pakt 'em weer op zodra je het pedaal loslaat. De LaneKeepingAssistence doet dat dus niet, terwijl het mijns inziens technisch niet zo heel veel complexer zou moeten zijn.
En het geluid van de gong als je de AP inschakelt of uitschakelt. Bij regelmatig een baantje opschuiven vind ik dat best irritant. Weet iemand of en hoe je dat kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 12:19
Ik denk dat Porsche dat niet afwijst. Ik hoor alleen veel Tesla fans roepen dat Porsche vals speelt want testbaan. Porsche gaat zoiets nooit op de openbare weg goed wegens alle gevaren.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PietervSk schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Dat is dus juist ook een van mijn irritaties van de basis AP. De ACC kan je wel overrulen met het gaspedaal, en die pakt 'em weer op zodra je het pedaal loslaat. De LaneKeepingAssistence doet dat dus niet, terwijl het mijns inziens technisch niet zo heel veel complexer zou moeten zijn.
En het geluid van de gong als je de AP inschakelt of uitschakelt. Bij regelmatig een baantje opschuiven vind ik dat best irritant. Weet iemand of en hoe je dat kan aanpassen?
Is ook niet complex maar als ze dit in basic AP stoppen is er weer minder reden om FSD te kopen. Die gong is nog niks aan te doen volgens, dacht wel ergens een tweet gezien te hebben van Elon dat er wat voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:50:
Ik denk dat Porsche dat niet afwijst. Ik hoor alleen veel Tesla fans roepen dat Porsche vals speelt want testbaan. Porsche gaat zoiets nooit op de openbare weg goed wegens alle gevaren.
Je bent de eerste die dat hier zegt. Overigens gaat Porsche dat nooit doen want zij concurreren niet met Tesla. Ook zullen diezelfde fans altijd wél iets weten te vinden waardoor het niet eerlijk is als Tesla verliest (temperatuur, luchtvochtigheid, bandenspanning of timing van de laadsessies). Het is makkelijker om achteraf commentaar te hebben dan van te voren zelfs de meest kritische tevreden te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
kdeboois schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:50:
De opladers die Porsche gebruikt, bestaan in het openbaar nog niet eens, en duurt nog zeker jaren.
Dus daarom dat ze zoiets nooit op de openbare weg gaan doen.

Vals spelen? Bwa, elke constructeur moet je met een korrel zout nemen zolang alle tests in hun eigen omgeving gebeuren. Of geloof jij nog dat de I-Pace, ECQ en E-Tron hun bereik kunnen nakomen?
Kia, Hyundai en Tesla zijn daar veel oprechter in wat ze beloven.
Kia en Hyundai omdat ze nooit met veel bombastische filmpjes zijn gestart en met gewone ambities, de Tesla omdat ze hun resultaten gewoon in het openbaar direct bewijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• arsimo
Voor geinteresseerden achter de AP-problematiek en waarom sommige zaken werken zoals ze werken en waarom dat soms zo vreemd is of lijkt te zijn, is deze video wellicht interessant. Geregeld blijkt dat Tesla het wel beter wil en ook kan, maar het niet beter of praktischer mag. Althans hier in Europa. De Belg Steven Peeters legt dat heel goed en gedetailleerd uit.

Zijn video, duurt rond de 35 minuten, maar de moeite waard:

YouTube: Deep dive into Europe's AutoPilot regulations - How Europe is crippl...

Artikel over deze video, zijn maker, de materie zelf en een petitie richting de EU:

https://www.teslarati.com...xxtsicEZ6RNotzOVnkUzhiHrY

Mijn excuus aan degenen die deze uitstekende video al kennen en helemaal als het hier eerder gepost is en ik daar overheen gekeken heb.
Pagina: 1 ... 12 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.