Je zal de eerste zijnknights16 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:45:
[...]
Volgens mij kun je bij RDW alsnog laten keuren..
Heb zelf FSD besteld en de rekening bij mijn LM ingeleverd. had wat voeten in de aarde ivm de factuur maar toch gelukt. na bestellen binnen 1 uur actiefqadn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:10:
[...]
Ik hoor consistente berichten helaas.
(niet dat twee datapunten sluitend is).
In mijn geval over het naleveren van FSD, leasemaatschappij heeft het direct doorgegeven na levering, maar wel direct met de mededeling dat het wel 2 maand kan duren, "want het is Tesla".
Ik ben allang blij dat zodra je het ding hebt en het het doet je niet zoveel meer met de leverancier van doen hebt, want administratie of communicatie ... ho maar.
Vandaag een nieuwe MX opgehaald met FSD. Zwalkt een stuk minder binnen de rijstrook dan mijn M3.
Ook de kracht die je moet uitoefenen ivm de stuurzeur is veel minder aanwezig.
Verder is de M3 een stuk moderner uitgevoerd qua bediening. Vindt dat dashboard bij je stuur maar tegenvallen qua instelmogelijkheden. Bv andere lay-out qua tellers, energiemeter is niet mogelijk.
Had verwacht dat je hier meer mee zou kunnen.
Wel een serieus grote auto.

Komende 2 weken eens kijken wat het verbruik is tov mijn M3. Teslafi draai mee
Verder is de M3 een stuk moderner uitgevoerd qua bediening. Vindt dat dashboard bij je stuur maar tegenvallen qua instelmogelijkheden. Bv andere lay-out qua tellers, energiemeter is niet mogelijk.
Wel een serieus grote auto.
[ Voor 8% gewijzigd door Joe Dancen op 24-12-2019 02:07 ]
Anoniem: 455473
Je kan er niet in geloven, maar er zijn toch echt al filmpjes online van de sneak - preview die level 4 doen.
He sprang to his Tesla, to his team gave a whistle,
— Third Row Tesla Podcast (@thirdrowtesla) 23 december 2019
And away they self-drove like a Waymo engineer wishes.
But I heard him exclaim, ere he drove out of sight—
“Full self driving for all, and to TSLAQ a good night!” pic.twitter.com/2EiI92VDrK
Europa is inderdaad een probleem waar snel visie vanuit de EU moet gaan komen.
Is dit niet een oud filmpje? heb ik een paar maanden geleden ook al gezien nml. Exact hetzelfdeAnoniem: 455473 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:09:
[...]
Je kan er niet in geloven, maar er zijn toch echt al filmpjes online van de sneak - preview die level 4 doen.
[Twitter]
Europa is inderdaad een probleem waar snel visie vanuit de EU moet gaan komen.

YouTube: Full Self-Driving
[ Voor 7% gewijzigd door Joe Dancen op 24-12-2019 02:27 ]
Dat betekent alleen maar dat ze nu nog dichter bij FSD zijn. Level 4 is dichtbij!Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:26:
[...]
Is dit niet een oud filmpje? heb ik een paar maanden geleden ook al gezien nml. Exact hetzelfde
YouTube: Full Self-Driving
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat je met je posting aangaf dat dit een filmpje van de aanstaande sneakpeak wasAnoniem: 455473 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:36:
[...]
Dat betekent alleen maar dat ze nu nog dichter bij FSD zijn. Level 4 is dichtbij!
[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 24-12-2019 07:36 ]
Ik omschreef het slecht. Ik deelde 4791km door 1414kwh , dat komt ongeveer uit op 339 wh/km. Daar zit wel wat extra in als voorverwarmen etc, maar het leek me wel erg hoog. Bedankt voor je aanvulling!Gé Brander schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:47:
[...]
De prijzen waarvoor ik laad zijn variabel. Van 0,45€ maximaal bij andere laders tot 0,21€ thuis. Dus het bedrag zegt niets over hoeveel Wh/km.
Ik dacht dat ik uitkwam op ongeveer 250 a 270 als ik het uit ga rekenen. Veel korte stukjes en langere stukken met flink doorrijden als het even lukt.
Met voorverwarmen, laad verliezen en korte stukjes in de koudere periode kan dit best. Wellicht nog Sentry erbij.eazi schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:41:
[...]
Ik omschreef het slecht. Ik deelde 4791km door 1414kwh , dat komt ongeveer uit op 339 wh/km. Daar zit wel wat extra in als voorverwarmen etc, maar het leek me wel erg hoog. Bedankt voor je aanvulling!
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Lees ook een aantal keer dat mensen vinden dat telefoon laden veel stroom kost, maar dat kan haast niet? Gemiddeld smartphone gebruikt 2 tot 3kwh per jaar dat staat toch niet in verhouding tot de batterij in de Tesla?
Inderdaad voorverwarmen én Sentry.Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:47:
[...]
Met voorverwarmen, laad verliezen en korte stukjes in de koudere periode kan dit best. Wellicht nog Sentry erbij.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Buiten Sentry, staat het alarm ook altijd aan.
Anoniem: 1273465
Dit weekend een kop-staart botsing gehad met mijn model 3 van een week oud
Ik reed de file in en stond stil....zag ik in de spiegel een auto veel te hard op me af rijden. Ik denk dit komt niet goed! Porsche cayenne reed vol op mn kont. Pfff.....schrikken. Ik denk die hele achterkant in de kreukels. Had de dashcam gelukkig net geinstalleerd. Op het filmpje zie je die Porsche gewoon terug stuiteren. De gril en lichten kapot bij die Porsche. En mijn Tesla? Bijna niets! Alleen paar krassen op de bumper. Hier ben ik echt door verbaasd. Krijg ook geen meldingen, storingen van de software door. Ik zal hem wel wegbrengen en laten checken, maar ook in het rijden merk ik er niets van. Zo slecht is deze amerikaan dus ook weer niet tov van die degelijke duitsers
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 1273465 op 24-12-2019 08:43 . Reden: taal ]
Bij mij was ie laatst van 8 naar 4% in 1 nacht. Geen idee hoe dat kan. Nog geen Sentrymode of iets dergelijks. Meeste avonden 1% eraf. VAAAG
Model 3
Jij hebt tenminste nog een schermpje bij het stuur.Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:05:
Vandaag een nieuwe MX opgehaald met FSD. Zwalkt een stuk minder binnen de rijstrook dan mijn M3.
Wel een serieus grote auto.![]()
![]()
Niet de echte!
Het alarm geeft maar weinig (extra) drain.Tammestein schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:36:
[...]
Buiten Sentry, staat het alarm ook altijd aan.
Daarvoor een lang stuk gereden? Als de accu warm is en daarna afkoelt gaat het harder met de drain.ElonDusk schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:40:
Bij mij was ie laatst van 8 naar 4% in 1 nacht. Geen idee hoe dat kan. Nog geen Sentrymode of iets dergelijks. Meeste avonden 1% eraf. VAAAG
[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 08:45 ]
Niet extreem lang stuk. Wel zo 30 min denk. Maar misschien is dat het danInspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:45:
[...]
Het alarm geeft maar weinig (extra) drain.
[...]
Daarvoor een lang stuk gereden? Als de accu warm is en daarna afkoelt gaat het harder met de drain.

Model 3
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt echt niet, staat op Nederlands, misschien dat het een ander keyword is?bottom line schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:08:
[...]
Bugreport sturen.
Microfoon activeren
Bugreport zeggen, en kort erna het probleem. Daarna gaat die je bedanken voor je feedback
Hahaha 150 rijden wordt als onveilig bestempeld, maar in de stad optrekken van 0-100 in 3,4 seconden is volkomen veilig!bottom line schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:46:
[...]
Is voor de veiligheid he jongen![]()
Zijn maar weinig auto''s die nog CC supporten bij zo'n snelheden. Tesla doet er alles aan om je de toegelaten snelheid aan te houden
[...]
Altijd al geweest volgens mij. Enkel op autostrade wilt hij sneller rijden als toegelaten.
Ik ben eigenlijk gewend dat de CC tot 250 werkt, ondanks dat de auto maar een top van 244 had

Al zie ik wel dat de ACC ook gelimiteerd is tot 200, bij mijn vorige auto. Alleen had ik geen ACC.
Dat is natuurlijk niet heel gek. De gewichtsverdeling zal wel prima zijn, alleen het blijft een hoop gewicht. Dat gewicht moet toch de bocht om en de natuurwetten werken tegen.Franco10 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:07:
Vorige week heeft mijn betere helft haar Model 3 SR+ gekregen. Deze hadden we besteld zonder ook maar één keer de auto van dichtbij te hebben bekeken, dus dat was wel even kijken hoe het zou uitpakken.
Wat me heel erg meevalt is de bouwkwaliteit van het interieur. Ik heb wel eens in (oudere) Models S gezeten waarbij ik vooral voor de prijsklasse de kwaliteit heel matig vond. Bij de Model 3 voelt alles dikke prima aan. Het is geen Audi maar voelt ook niet zo Amerikaans als de oudere modellen. Prijs - premium gevoel on par.
Het rijdt als een trein en voelt heel rustgevend, heel goed. Heel veel reviews hadden het over het sportieve karakter en het leuk kunnen hoeken met een Model 3, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd. Hij zal best een hoge bochtensnelheid hebben, maar sportief is het zeker niet. Als ik na een dag in de Model 3 overstap naar mijn eigen Focus ST-Line dan voelt de laatste als een kart, met echt enthousiaste reacties op het stuur.
Voor nu zijn de twee grootste minpunten: af en toe vind ie dat hij de ACC op 50 moet zetten terwijl je op de snelweg rijdt en gaat ie vol op de rem. Een paar keer gehad tijdens een ritje op de autobahn waar geen enkele andere auto in de buurt was.
Een ander punt is de (standaard) autopilot. Die doet het overigens heel goed als je niet van rijbaan moet wisselen, maar als je dan gaat wisselen schakelt ie zichzelf uit. Is dat een soort Tel-Sell trigger om mensen naar de duurdere versie te krijgen? Zelfs mijn Focus zet het meesturen even op pauze als je richting aangeeft, om daarna weer in de nieuwe rijstrook mee te gaan sturen.
Omdat het sturen zo goed werkt wil je eigenlijk dat zoveel mogelijk gebruiken, maar als je na elke inhaal actie het opnieuw moet inschakelen (met vaak een ruk aan het stuur) ga je het uiteindelijk gewoon niet gebruiken.
Daarnaast behoort een Focus en de ST line met sportonderstel(?) gewoon tot de top in zijn klasse.
Ja ik was best tevreden over AP, maar sinds de laatste update vindt hij het bij mij heel eng om vrachtwagens in te halen. Op een B weg in Duitsland met bochten gaat hij plotseling vol in de ankers omdat hij een tegenligger zag. Gelukkig geen auto achter mij.
Maar gisteren had ik iets geks:
Ik parkeer met mijn neus naar voren. Gaat allemaal goed, maar bij uitparkeren moest ik mijn stuur volledig naar rechts indraaien en met langzaam naar achteren rijden stuurt hij het stuur terug. Zo hard dat ik niet tegen kon sturen. Heel apart.
Dat is technisch niet zo moeilijk toch! Kan iemand met een vinkje in zijn twitter account even een berichtje naar Musk twitteren voor mij?Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:51:
Als EAP een relatie had met het aantal post hier kwam je zeker in aanmerking BlakHawk
Geen haar op mijn hoofd die 6400 euro gaat uitgeven aan FSD, maar toch wel jammer dat EAP er niet meer is.
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
Dit filmpje is ruim 8 maanden oud:Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:09:
Er werd toen gezegd dat het eind dit jaar zou komen. Er werd nog even gestunt met de FSD prijs, waardoor er weer flink geld binnengehaald werd. Daarna niets meer gezien en ook nu weer een oorverdovende stilte.
Een dergelijke video heeft Mercedes ook met een autonome S-klasse. Daarmee hebben ze ook een hele afstand autonoom afgelegd.
Het maakt alleen een heel verschil om dat voor het grote publiek beschikbaar te maken. Iets waar Tesla altijd te gemakkelijk over lijkt te denken. Ik heb mijn Tesla al een tijdje en ik hoor al heel lang allerlei beloftes. maar het is allemaal in Elon-time (lees: loopt verschrikkelijk uit of je hoort er niets meer van). Het supersnel wisselen van een accu? Wel laten zien met een obscure presentatie, maar nooit meer iets van gehoord. FSD komt al 4 jaar binnen een jaar beschikbaar
Ik vind mijn Model S een hele fijne wagen, maar FSD zie ik niet gaan gebeuren zolang ik de auto nog heb.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Een CC die tot 250 gaat zou ik prima vinden, dan heb je direct de controle. ACC bij 250 zou ik toch wel heel erg zenuwachtig.. het is bij 120 km/u in een beetje druk verkeer al een groot gevecht samen met het gaspedaal om een stabiele snelheid te houden, ik ben echt niet te spreken over de ACC van Tesla. Veel te onrustig en vervelend autorijden, echt jammer dat er niet een gewone CC in zit. Alleen in de file is het lekker.
Ik snap de restrictie dan ook wel, de auto is van zichzelf al traag om de omgeving te 'processen', laat staan als je 150 gaat.. dan ben je al lang het probleem voorbij voordat de auto doorheeft dat er iets aankomt.
Ik snap de restrictie dan ook wel, de auto is van zichzelf al traag om de omgeving te 'processen', laat staan als je 150 gaat.. dan ben je al lang het probleem voorbij voordat de auto doorheeft dat er iets aankomt.
Ik herken dit niet. Op 150 met de AP kon ik prima rijden in Duitsland. Je moet zelf gewoon op tijd naar links gaan. De auto kan dit makkelijk aan. In druk verkeer is elke ACC niet prettig. Met name in NL waar iedereen ervoor vliegt. In Duitsland kun je sowieso een stuk beter met ACC rijden. Overigens, 250 hoeft van mij ook niet. Maar iets van 180 moet prima kunnen en kan gewoon prima in Duitsland. Is ook nog eens efficient in een Tesla.Divak schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:32:
Een CC die tot 250 gaat zou ik prima vinden, dan heb je direct de controle. ACC bij 250 zou ik toch wel heel erg zenuwachtig.. het is bij 120 km/u in een beetje druk verkeer al een groot gevecht samen met het gaspedaal om een stabiele snelheid te houden, ik ben echt niet te spreken over de ACC van Tesla. Veel te onrustig en vervelend autorijden, echt jammer dat er niet een gewone CC in zit. Alleen in de file is het lekker.
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 09:39 ]
@BugBoy Het wisselen van accu's is bevestigd (Twitter?) als geen haalbaar concept. Het is het duurste onderdeel van de auto, complex om te wisselen en niemand wil een "slechte" accu terug. De Model 3 bevestigd dit ook met een niet-verwisselbare accu en laadsnelheden tot 250 kW met Supercharger V3 waarvoor trouwens ook accu's ingezet worden.
Is er hier iemand die ik blij kan maken met een carbon middenconsole layout? Er moet waarschijnlijk nieuw tape op, maar is helemaal nieuw. Heeft er 1x op gezeten, maar ga toch voor een andere kleur.
Dit is hem (carbon glans):
https://www.tesla-accesso...-middle-console-abs-cover
Af te halen in Amersfoort
P.s. Ik zet het bewust niet op v&a om koopjesjagers af te houden.
Hoe makkelijk is dit te plaatsen? En wat bedoel je met nieuw tape..? Plakt het dan nog wel?Squ1zZy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:44:
Is er hier iemand die ik blij kan maken met een carbon middenconsole layout? Er moet waarschijnlijk nieuw tape op, maar is helemaal nieuw. Heeft er 1x op gezeten, maar ga toch voor een andere kleur.
En wat is de reden dat je de andere kleur wilt, zie je hier alsnog een lading vingerafdrukken op?
Sorry voor de barage aan vragen, maar ben wel serieus aan het kijken naar iets hiervoor..
Het gaat mij niet om de snelheid maar het bochtengedrag. Dat een auto beter door de bocht gaat door extra gewicht hoor ik voor het eerst, dan doen Porsche etc. toch iets verkeerd met peperdure uitvoeringen die 12 kg minder wegen.Taro schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:49:
Ik heb jarenlang in een Mondeo Titanium Wagon 2.0 TDCI gereden met 150pk en die vond ik al redelijk pittig en een goede wegligging hebben. Je vergelijkt nu een SR+ met een Focus ST, dat mag qua snelheid natuurlijk prima, maar ik zou persoonlijk eerder een LR of Performance met een ST vergelijken. Ivm AWD vs achterwielaandrijving en het extra gewicht gaan deze nog beter door de bocht. De P heeft daarnaast 475 pk ipv de 204 pk van de SR+, grote kans dus dat diegene die de uitspraak heeft gedaan het over een P ipv SR+ had?

Maar dit is door instellingen oid niet aan te passen? Diezelfde feeling heb ik dus ook met de andere auto, dan is het inderdaad richting aangeven, van baan wisselen en door. Bij de 3 lijkt de reactie op de richtingaanwijzer iets langer waardoor ik door de weerstand van het stuur moet duwen.Deveon schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:17:
[...]
Hiervoor moet je een beetje feeling krijgen in het stuur, maar als je knippert en dan begint met sturen zou hij zelf de AutoSteer uit moeten schakelen waarna je deze (helaas) zelf weer opnieuw moet inschakelen. Adaptive Cruise Control blijft wel actief.
FSD kan wel van rijstrook wissel, maar is door regelgeving zo beperkt dat je het beter zelf kan doen.
Is het uit te zetten dat ie zelf een mening heeft over snelheid? Ik heb dit gisteren weer gehad, totaal random op de rem terwijl er niets aan de hand is. Als hij gewoon de snelheid blijft houden waarop ik hem instel dan zijn we al een stap verder.JamesB009 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:20:
[...]
Heb hier nog nooit last van gehad. CC ingesteld op relatief + 2. En als je zachter rijdt pakt hij die snelheid +2, en anders de snelheid die je rijdt. Herken dit gedrag totaal niet.
Het gewicht gaat er vooral om dat het gewicht zich laag in de auto bevindt, op de vloer. Mijn hybride CT200h die ik hiervoor had ging heerlijk door de bochten, was 1350kg maar met een aardig batterijpakket onder de stoelen. Dat merk je wel in de bochten.
De Tesla gaat voor mijn gevoel wel slechter door de bochten. Veel minder straks, meer hobbelig. Piepende banden heb ik nog niet zo vaak gehad, de auto wordt veel te onrustig voordat het zover is. Met de Lexus kon ik een heel klaverblad met constant piepende banden doorvliegen.
De Tesla gaat voor mijn gevoel wel slechter door de bochten. Veel minder straks, meer hobbelig. Piepende banden heb ik nog niet zo vaak gehad, de auto wordt veel te onrustig voordat het zover is. Met de Lexus kon ik een heel klaverblad met constant piepende banden doorvliegen.
Zelfs als ik ruim op tijd naar links ga, houdt de auto snelheid in voordat hij weer de boel heeft bekeken. Van 150 schiet hij tijdens het wisselen van rijstrook bijvoorbeeld naar 140 (of nog langzamer), om daarna weer op te pakken en hard te accelereren naar 150. Echt vervelend.Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:37:
[...]
Ik herken dit niet. Op 150 met de AP kon ik prima rijden in Duitsland. Je moet zelf gewoon op tijd naar links gaan. De auto kan dit makkelijk aan. In druk verkeer is elke ACC niet prettig. Met name in NL waar iedereen ervoor vliegt. In Duitsland kun je sowieso een stuk beter met ACC rijden. Overigens, 250 hoeft van mij ook niet. Maar iets van 180 moet prima kunnen en kan gewoon prima in Duitsland. Is ook nog eens efficient in een Tesla.(Qua tijd.)
[ Voor 23% gewijzigd door Divak op 24-12-2019 10:01 ]
2019.40.50.1 is uit.
Hierbij de volledige wijzigingen in de aanstaande update; https://www.tesmanian.com...sd-preview-holiday-update
Lijkt meteen naar veel auto's te gaan.
Hierbij de volledige wijzigingen in de aanstaande update; https://www.tesmanian.com...sd-preview-holiday-update
Lijkt meteen naar veel auto's te gaan.
Als je op tijd naar links gaat, en dat is wel wat te vroeg voor je gevoel, dan blijft bij gewoon op de ingestelde snelheid bij mij.Divak schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:59:
[...]
Zelfs als ik ruim op tijd naar links ga, houdt de auto snelheid in voordat hij weer de boel heeft bekeken. Van 150 schiet hij tijdens het wisselen van rijstrook bijvoorbeeld naar 140 (of nog langzamer), om daarna weer op te pakken en hard te accelereren naar 150. Echt vervelend.
[ Voor 59% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 10:01 ]
Ik zit nog op een V9 build... auto heeft sinds zaterdag elke dag aan de WiFi gehangen, maar ik krijg die V10 update gewoon niet.. hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Iemand een idee?
Wachten.DeEeekhoorn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:03:
Ik zit nog op een V9 build... auto heeft sinds zaterdag elke dag aan de WiFi gehangen, maar ik krijg die V10 update gewoon niet.. hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Iemand een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 10:05 ]
Ik zie het niet in voor een batterijwissel als herlaad methode, maar het had wel handig geweest om voor een langere trip een grotere batterij te kunnen huren.Deveon schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:40:
@BugBoy Het wisselen van accu's is bevestigd (Twitter?) als geen haalbaar concept. Het is het duurste onderdeel van de auto, complex om te wisselen en niemand wil een "slechte" accu terug. De Model 3 bevestigd dit ook met een niet-verwisselbare accu en laadsnelheden tot 250 kW met Supercharger V3 waarvoor trouwens ook accu's ingezet worden.
Standaard rondrijden in een model met beperkte range, doch voldoende voor eigen gebruik (meeste mensen kunnen perfect met 150-effectieve-km per dag toekomen), en voor de vakantie naar Spanje een king size battery huren voor een weekje of 2 (of weekend tripje, of wat dan ook). Jouw batterij wordt in het rek gezet, en op niveau gehouden voor tegen je terug komt.
En de niet verhuurde battery packs kunnen dan gebruikt worden als Grid storage binnen zeer ruime marges (50-80%SoC en geen te hoge amperage's er in of uit trekken)
Nee, in principe zou je niet door de weerstand heen te hoeven duwen. Wat ik denk is dat op het moment dat je knippert hij eerst wil vaststellen of je het stuur vast hebt voordat het vrijgegeven wordt. Deze feeling is dus niet gelijk aan andere systemen.Franco10 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:53:
[...]
Maar dit is door instellingen oid niet aan te passen? Diezelfde feeling heb ik dus ook met de andere auto, dan is het inderdaad richting aangeven, van baan wisselen en door. Bij de 3 lijkt de reactie op de richtingaanwijzer iets langer waardoor ik door de weerstand van het stuur moet duwen.
[...]
Interessant idee, maar nu worden die "spare" batterijen bij de SC ingezet om die hoge laadsnelheid te garanderen (zonder gigantische vastrechtkosten) en steeds vaker zie je ook dat ze deze batterijen laden met PV op locatie waardoor ze de kosten kunnen drukken en ook niet hoeven door te rekenen aan de klant.IceTeaGX schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:04:
[...]
Ik zie het niet in voor een batterijwissel als herlaad methode, maar het had wel handig geweest om voor een langere trip een grotere batterij te kunnen huren.
Standaard rondrijden in een model met beperkte range, doch voldoende voor eigen gebruik (meeste mensen kunnen perfect met 150-effectieve-km per dag toekomen), en voor de vakantie naar Spanje een king size battery huren voor een weekje of 2 (of weekend tripje, of wat dan ook). Jouw batterij wordt in het rek gezet, en op niveau gehouden voor tegen je terug komt.
En de niet verhuurde battery packs kunnen dan gebruikt worden als Grid storage binnen zeer ruime marges (50-80%SoC en geen te hoge amperage's er in of uit trekken)
De optie om batterij te wisselen brengt gewoon veel complexiteit met zich mee. Dit zorgt voor meer (bewegende) onderdelen, meer gewicht en meer ruimte in gebruik terwijl het nu een zeer compacte unit is. Er gaan zelfs geruchten over een 100 kWh batterij in de 3.
Zelf zou ik in plaats van een huurbatterij liever een low cost optie zie om door middel van het Tesla Netwerk je eigen auto beschikbaar te stellen, terwijl je op locatie de auto van een ander tot je beschikking krijgt. Dit geeft ook flexibiliteit om eens met een ander model te rijden.
[ Voor 55% gewijzigd door Deveon op 24-12-2019 10:12 ]
Aargh... chat is al 2 maanden dood ofzo, opzich logisch.. dan zit er niks anders op dan wachten..Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:04:
[...]
Wachten.Kan een week of twee duren. Je kunt proberen te chatten maar de meeste helpen niet meer met software pushes. WIFI maakt overigens geen verschil. Notificatie komt via LTE, dan is een download via WIFI nodig.
Had het leuk gevonden om even Witcher verder te kunnen kijken onder het superchargen.. mja..

Chat via US kun je wel gebruiken. Maar geen garantie dat ze willen helpen. Mocht je het gaan proberen; laat even weten of het gelukt is.DeEeekhoorn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:07:
[...]
Aargh... chat is al 2 maanden dood ofzo, opzich logisch.. dan zit er niks anders op dan wachten..
Had het leuk gevonden om even Witcher verder te kunnen kijken onder het superchargen.. mja..
[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 10:10 ]
Guess we're going international now!Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:07:
[...]
Chat via US kun je wel gebruiken. Maar geen garantie dat ze willen helpen.
EDIT: dus ook rekening houden met internationale tijden

[ Voor 11% gewijzigd door DeEeekhoorn op 24-12-2019 10:16 ]
Plakken en je bent klaar. Tape is iets uitgerekt. Om het goed te doen met en een paar strookjes tape onder denk ik. Vingerafdrukken zijn ze goed als weg. Ik ga voor een andere kleur omdat ik de balk ook wil gaan aanpakken. Ik ga voor mat carbon.DeEeekhoorn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:48:
[...]
Hoe makkelijk is dit te plaatsen? En wat bedoel je met nieuw tape..? Plakt het dan nog wel?
En wat is de reden dat je de andere kleur wilt, zie je hier alsnog een lading vingerafdrukken op?
Sorry voor de barage aan vragen, maar ben wel serieus aan het kijken naar iets hiervoor..
Zo begreep ik het ookJoe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 02:40:
[...]
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat je met je posting aangaf dat dit een filmpje van de aanstaande sneakpeak was![]()
Dat de huidige autonome functies nu nog weinig toevoegen en niet zo best werken in sommige situaties, zegt in mijn ogen weinig over de status van FSD op dit moment. Dus dat blijft afwachten.
Het lijkt me sterk dat de huidige auto-functies bestaan uit eenzelfde deep learning netwerk als wat in schaduw mode mee-draait en maar voor een deel getraind is. Het is waarschijnlijker dat wat in schaduw mode draait "volledig" anders is. Deels getrainde deep learning netwerken inzetten is zelfs iets wat Tesla niet zal doen
You get itGIIANT schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:12:
[...]
Zo begreep ik het ookIk hoop dat ze inderdaad dichtbij zitten, maar we hebben er nog niets/erg weinig van gezien. Wat op zich logisch is, gezien de experimentele deep learning netwerken al in schaduw mode zouden moeten draaien de afgelopen jaren.
Dat de huidige autonome functies nu nog weinig toevoegen en niet zo best werken in sommige situaties, zegt in mijn ogen weinig over de status van FSD op dit moment. Dus dat blijft afwachten.
Het lijkt me sterk dat de huidige auto-functies bestaan uit eenzelfde deep learning netwerk als wat in schaduw mode mee-draait en maar voor een deel getraind is. Het is waarschijnlijker dat wat in schaduw mode draait "volledig" anders is. Deels getrainde deep learning netwerken inzetten is zelfs iets wat Tesla niet zal doen
@Deveon al iets meer dan een gerucht; https://electrek.co/2019/...tery-pack-ludicrous-mode/
Niks is zeker maar beetje code zit er al in. Inclusief betaalde upgrade voor P berijders.
Al FSD mensen hier de 2019.40.50.1 update binnen? Smart Summon beta zou ook in Europa uit zijn met deze update?
Niks is zeker maar beetje code zit er al in. Inclusief betaalde upgrade voor P berijders.
Al FSD mensen hier de 2019.40.50.1 update binnen? Smart Summon beta zou ook in Europa uit zijn met deze update?
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 10:28 ]
Welke url is dat? Ik krijg geen chat knop te zien als ik onderstaande url benader.Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:07:
[...]
Chat via US kun je wel gebruiken. Maar geen garantie dat ze willen helpen. Mocht je het gaan proberen; laat even weten of het gelukt is.
https://www.tesla.com/support
En even je land instelling veranderen naar US.Hunkaroglu schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:28:
[...]
Welke url is dat? Ik krijg geen chat knop te zien als ik onderstaande url benader.
Je moet eerst inloggen, je vraag defineren en formuleren, dan zeggen dat je meer hulp nodig hebt, en dan krijg je de chat-knop.. Die is momenteel niet beschikbaar, want US-timezone.Hunkaroglu schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:28:
[...]
Welke url is dat? Ik krijg geen chat knop te zien als ik onderstaande url benader.
Naar beneden scrollen, dan contact us. Iets invullen en op de volgende pagina Yes bij need more help. Op de pagina daarna kun je dan chat kiezen. Over 2,5 uur worden ze wakker.Hunkaroglu schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:28:
[...]
Our agents are only available between 4:00 AM and 8:30 PM PST, Monday through Friday
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 10:31 ]
Het werd in 2013 als volgt gepresenteerd:Deveon schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:40:
Deze video mag je gerust obscuur noemen, want er is helemaal niets zichtbaar. Het gaat mij er meer om dat Tesla erg snel zaken presenteert en ze erg rooskleurig voorsteld. Deze video is puur gemaakt om de scepsis rondom opladen weg te nemen. Als er helemaal geen accu was gewisseld, dan zou mij dat niet verbazen. Bij de Model S is de accu ook een integraal onderdeel en wissel je niet in 90 seconden.
Het was ook al een jaar na de introductie van de superchargers. Ik kan me helemaal voorstellen dat het erg complex is en dat het gevoelsmatig niet fijn is om steeds een andere accu te krijgen. De enige reden voor dit filmpje is volgens mij om toch een "tankgevoel" te krijgen bij EV's. In die tijd experimenteerde meer bedrijven (o.a. Better Place) met wisselen van accu's, maar volgens mij is dat allemaal mislukt. Er moeten teveel concessie gedaan worden aan het ontwerp van de auto om dit mogelijk te maken. Wegligging wordt minder (een platte accu met groot oppervlak is dan vrijwel niet mogelijk), maar ook koeling wordt een serieus issue.
Ik heb nog geen onafhankelijke journalist gezien die zelf een route mocht bepalen en een rondje autonoom kan rijden. Als Tesla echt al zover is, dan verbaasd het mij dat we dit nog nooit hebben gezien. Tesla wil heel graag dat mensen FSD kopen, want dat brengt veel extra geld in het laatje. Helaas staat daar al ruim 2 jaar al vrijwel niets tegenover. Tesla heeft wat bestaande functies uit enhanced auto-pilot eruit gesloopt en dat nu in FSD gestopt. Toen ik mijn Model S kocht was FSD helemaal een lege huls en slechts een belofte.
Ik ben er van overtuigd dat Tesla de zaken rooskleuriger voorstelt om te kunnen overleven. Wellicht een kortetermijnstrategie, maar liever straks een probleem dan nu failliet. Als er geld nodig is zie je steeds weer dezelfde tactiek. Stunten met FSD prijzen (tijdelijke verlaging of verhoging aankondigen zodat mensen nu gaan kopen), gratis superchargen (om zodoende meer auto's te verkopen), ...
Verhaal klinkt misschien negatief, maar ik ben juist erg enthousiast over Tesla. De Model S vind ik een geweldige auto en ziet er na zoveel jaar nog steeds prachtig en eigentijds uit. Het rijdt ook heerlijk comfortabel en auto-pilot heeft echt zo zijn voordelen. Maar het is echt nog een assistentiesysteem en niet meer dan dat. Autonoom rijden wordt steeds lastiger. Die eerste 80% gaat misschien wel, maar de moeilijkheidsgraad stijgt exponentieel voor die laatste stukjes. Helemaal bij het wisselende verkeer dat we hier in NL hebben. In de VS is het allemaal ruimer opgezet en heb je over het algemeen minder fietsers, voetgangers en vreemde wegconstructies.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Daar kunnen de niet gebruikte batterijen ook voor gebruikt worden, er moet dan wel een wisselstation voorzien worden bij (sommige) Sucs. Eventueel een optie bieden om de batterij van de klanten ook te gebruiken als opslag, tegen een iets lager tarief voor de huur.Deveon schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:05:Interessant idee, maar nu worden die "spare" batterijen bij de SC ingezet om die hoge laadsnelheid te garanderen (zonder gigantische vastrechtkosten) en steeds vaker zie je ook dat ze deze batterijen laden met PV op locatie waardoor ze de kosten kunnen drukken en ook niet hoeven door te rekenen aan de klant.
Het is er in de S (en X dacht ik), dus je kan het dan gebruiken, deze halen ook minder hoge laadvermogels als de 3. Maar dit is wel het grootste probleem op langere termijn. De nadelen voor wisselbare packs gaat al snel niet meer opwegen tegen de voordelen ervan.De optie om batterij te wisselen brengt gewoon veel complexiteit met zich mee. Dit zorgt voor meer (bewegende) onderdelen, meer gewicht en meer ruimte in gebruik terwijl het nu een zeer compacte unit is. Er gaan zelfs geruchten over een 100 kWh batterij in de 3.
Als ik zie hoe goed mensen omgaan met andermans eigendom, lijkt me dit toch een hopeloze kaart. Als je het al erg vond dat je een slecht batterypack krijgt, hoe zou je zijn na een week je auto te laten misbruiken... Ik vermoed dat hiervoor die naar-binnen-gerichte camera voor dient, wordt voorlopig nog niet gebruikt, maar ik kan al raden wanneer dit heel welkom zou zijn.Zelf zou ik in plaats van een huurbatterij liever een low cost optie zie om door middel van het Tesla Netwerk je eigen auto beschikbaar te stellen, terwijl je op locatie de auto van een ander tot je beschikking krijgt. Dit geeft ook flexibiliteit om eens met een ander model te rijden.
@BugBoy Tesla heeft batterij wissel serieus overwogen en laten zien dat het mogelijk is. Voor de Model X was volgens mij ook bewust gekozen om de "verwisselbare accu" mogelijk te houden, maar de ontwikkelingen met snelladen zijn beter haalbaar.
Het zou mij niet verbazen als Tesla nog meer revolutionaire ideeën op de plank heeft liggen. De Cybertruck, Semi en Roadster zijn ook op basis van techniek die nog niet leverbaar zijn (verwachting is dat dit op de volgende "Battery and Drivetrain day" bekend gemaakt wordt obv Maxwell technologie). Zelfs het idee van een Tesla Appstore is al jaren een gerucht, maar nu hebben ze met Premium Connection daar de financiële achterkant voor in productie gebracht en zie je gelijk dat ze ook proberen of een betaalde performance upgrade interessant is.
FSD verwacht ik voorlopig ook nog niet, al is het alleen maar omdat je voor €100 een Cybertruck kan reserveren incl garantie voor de FSD prijs zonder te weten wat auto zelf gaat kosten.
Maar ja, lang niet alles wat Tesla aankondigt wordt geïntroduceerd. Ze laten gewoon hun visie zien.
Het zou mij niet verbazen als Tesla nog meer revolutionaire ideeën op de plank heeft liggen. De Cybertruck, Semi en Roadster zijn ook op basis van techniek die nog niet leverbaar zijn (verwachting is dat dit op de volgende "Battery and Drivetrain day" bekend gemaakt wordt obv Maxwell technologie). Zelfs het idee van een Tesla Appstore is al jaren een gerucht, maar nu hebben ze met Premium Connection daar de financiële achterkant voor in productie gebracht en zie je gelijk dat ze ook proberen of een betaalde performance upgrade interessant is.
FSD verwacht ik voorlopig ook nog niet, al is het alleen maar omdat je voor €100 een Cybertruck kan reserveren incl garantie voor de FSD prijs zonder te weten wat auto zelf gaat kosten.
Maar ja, lang niet alles wat Tesla aankondigt wordt geïntroduceerd. Ze laten gewoon hun visie zien.
Dat laatste durf ik sterk te betwijfelen. In de video zie je echt niets anders dan een auto die stil staat. Er zijn ook nooit enige details vrijgegeven. Overigens is het demonteren van een accu niet zo'n moeilijke klus (bij een Model S):Deveon schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:06:
Tesla heeft batterij wissel serieus overwogen en laten zien dat het mogelijk is.
Het is alleen jammer dat die krengen zo duur zijn.
Ik heb meerdere testen gedaan met een Draggy op mijn SR+. (90%+ SOC) Maar sneller dan 5.5 naar de 100km/h zit er echt niet in. Snel zat, maar zo is hij nog net iets langzamer dan mijn hobby auto
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Je kan via de auto volgens mij contact opnemen met support. Een vriend van een vriend van me heeft zo de V10 update gepushed gekregen. Even je VIN bij de hand houden.DeEeekhoorn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:07:
[...]
Aargh... chat is al 2 maanden dood ofzo, opzich logisch.. dan zit er niks anders op dan wachten..
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, zit ook nog op V9
Ik heb gisteravond AP getest in een moeilijke situatie, en hij is gezakt. Dat geeft mij te denken over de FSD in Europa inderdaad, en ook is de regelgeving misschien niet helemaal ten onrechte.BugBoy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:47:
[...]
... Autonoom rijden wordt steeds lastiger. Die eerste 80% gaat misschien wel, maar de moeilijkheidsgraad stijgt exponentieel voor die laatste stukjes. Helemaal bij het wisselende verkeer dat we hier in NL hebben. In de VS is het allemaal ruimer opgezet en heb je over het algemeen minder fietsers, voetgangers en vreemde wegconstructies.
Dit heb ik gedaan, min of meer expres:
Invoegen op de junction A58/A65 ring Tilburg met AP op de linkerbaan (ongeveer 110km/h). De wegbelijning gaat dan naar elkaar toe, omdat op de ringweg de baan is doorgetrokken met witte blokken (rechts) en de linkerbaan invoegstrook waar ik op reed dus eindigt en ik over die blokken moest. Je krijgt dan vanuit mijn strook optisch een soort "V" dwz de blokken links en de onderbroken witte streep rechts gaan naar elkaar toe.
De AP reageerde door naar rechts te willen sturen. Echter, daar reed een vrachtauto dus dat kon niet. Vervolgens raakte de AP volledig van slag, gaf een ruk naar rechts (echt waar), alle piepers aan en AP sprong eruit.
Het goede nieuws is dat je dan pas merkt hoe stabiel de Model 3 is. Drie keer wobbelen en het enige wat herinnert aan de afgelopen 15 seconden is het hart in mijn keel. Doordat het gewicht laag ligt en de electronische correctie zat ik zo weer op spoor. Gewoon met SR+ RWD, geen enkele neiging tot uitbreken.
Het slechte nieuws is dat ik dit beschouw als een vrij fundamenteel probleem, dat de AP niet behoorlijk kan invoegen en, erger nog, in een laat stadium een verkeerde beslissing neemt. Het lijkt alsof hij inderdaad alleen maar de witte lijntjes ziet en niet anticipeert op de route.
Wellicht zijn er andere ervaringen die dit bevestigen of ontkrachten, ik ben benieuwd.
Witcher zou je het beste kunnen kijken op een Dolby Vision OLED tv met een dikke 7.1.4 Atmos audio systeem.DeEeekhoorn schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:07:
[...]
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Model S is totaal niet vergelijkbaar met een RWD sr+ model 3: de model S is een “lompe” limousine terwijl de Mode 3 een écht een vrij sportief onderstel heeft.BugBoy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:35:
[...]
Ik vind een oude achterwielaangedreven model S niet fijn, want die kan het koppel niet goed kwijt. De achterbanden verliezen erg snel grip met een beetje vocht of bladeren op de weg. Een AWD heeft veel meer grip en voelt veel meer solide aan. Bij rustig rijden is een RWD prima en op een circuit is het ook leuk (als je echt kunt rijden), maar opende openbare weg heb ik liever AWD bij een EV met veel vermogen/koppel.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
LOL....niet meer is? Je weet wat EAP betekent? Ik lees 2 dingen die niet op jou van toepassing zijn.....BlakHawk schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:59:
Geen haar op mijn hoofd die 6400 euro gaat uitgeven aan FSD, maar toch wel jammer dat EAP er niet meer is.
EARLY en ADOPTER

Letterlijk 20 seconde googlen:BugBoy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:47:
[...]
Het werd in 2013 als volgt gepresenteerd:
[YouTube: Tesla Model S | Full Battery Swap Event]
Deze video mag je gerust obscuur noemen, want er is helemaal niets zichtbaar. Het gaat mij er meer om dat Tesla erg snel zaken presenteert en ze erg rooskleurig voorsteld. Deze video is puur gemaakt om de scepsis rondom opladen weg te nemen. Als er helemaal geen accu was gewisseld, dan zou mij dat niet verbazen. Bij de Model S is de accu ook een integraal onderdeel en wissel je niet in 90 seconden.
YouTube: Closeup of Tesla Battery Swap (HD)
Was ook wel te verwachten met 5000 smartphones op dat moment gericht natuurlijk.
openkat.nl al gezien?
Ben op dit moment ook aan het downloaden en installeren..60%Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:22:
@Deveon al iets meer dan een gerucht; https://electrek.co/2019/...tery-pack-ludicrous-mode/
Enhanced Auto Pilot. Wat het was voordat AP gratis werd en sommige onderdelen van EAP zijn toen naar FSD verplaatst..Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:39:
[...]
LOL....niet meer is? Je weet wat EAP betekent? Ik lees 2 dingen die niet op jou van toepassing zijn.....
EARLY en ADOPTER![]()
Ook goed.....Early Acces (Adopter) Program....Programma waar tesla rijders vanaf het eerste begin in zitten die de pre- beta's mogen testenCyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:42:
[...]
Enhanced Auto Pilot. Wat het was voordat AP gratis werd en sommige onderdelen van EAP zijn toen naar FSD verplaatst..
Thuis staat een Samsung 55" QLED QE85R, met Sonos setupsaid006 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:11:
[...]
Witcher zou je het beste kunnen kijken op een Dolby Vision OLED tv met een dikke 7.1.4 Atmos audio systeem.
Maar moet wat te doen hebben tijdens t SC-en.. en moet zeggen dat de audio in de LR AWD me niet tegenvalt!
Ja dat maak jij er nu van, maar dat is niet de afkorting waaraan gerefereerd werdJoe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:43:
[...]
Ook goed.....Early Acces Program....Programma waar tesla rijders vanaf het eerste begin in zitten die de pre- beta's mogen testen
Ben benieuwd, kun je laten weten of smart summon nu werkt? Lijkt erop dat dit nu wel beschikbaar is in Europa, maar niet gekozen kan worden in Nederland.Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:41:
[...]
Ben op dit moment ook aan het downloaden en installeren..60%
I stand corrected...killercow schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:40:
YouTube: Closeup of Tesla Battery Swap (HD)
Was ook wel te verwachten met 5000 smartphones op dat moment gericht natuurlijk.

EAP is er in Early Access Program maar ook in Enhanced Auto PilotCyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:46:
[...]
Ja dat maak jij er nu van, maar dat is niet de afkorting waaraan gerefereerd werd
Daarom waarschijnlijk dat die laatste is afgeschaft en is opgegaan in FSD.
EAP was de versie die standaard was bóór FSD toch?Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:39:
[...]
LOL....niet meer is? Je weet wat EAP betekent? Ik lees 2 dingen die niet op jou van toepassing zijn.....
EARLY en ADOPTER![]()
Heeft niets met early adopter te maken. De eersten die werden uitgeleverd in Nederland begin dit jaar, kregen EAP gratis.
Hier had je geen reservering van het eerste uur voor nodig bij mijn weten.
Ik ken de afkorting alleen als uitgebreide autopilot.bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:12:
[...]
EAP is er in Early Access Program maar ook in Enhanced Auto Pilot
Daarom waarschijnlijk dat die laatste is afgeschaft en is opgegaan in FSD.
Volgens mij bleek dat ook wel uit de context 😜
[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk|IA op 24-12-2019 13:14 ]
Mja, het wordt er niet echt duidelijk opBlakHawk schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:12:
[...]
EAP was de versie die standaard was bóór FSD toch?
Heeft niets met early adopter te maken. De eersten die werden uitgeleverd in Nederland begin dit jaar, kregen EAP gratis.
[...]
Ik ken de afkorting alleen als uitgebreide autopilot.
EAP is nooit trouwens een cadeau'tje geweest
Als je in het begin had besteld, kreeg je AP wel gratis. Of je moest hebben gekozen voor de prijsdaling van €3000.
Degene die EAP hadden besteld kregen gratis FSD erbij.
Early Access Program was een van de beloningen die je kon verdienen via referral's. Of als je dat had onderhandelt (door problemen die je hebt gehad met je auto/levering etc.)
[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 24-12-2019 13:18 ]
Toevallig al een oplossing voor dit probleem? Schrik me iedere keer weer rot na een melding namelijk...
BlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:31:
[...]
Ik heb flitsmeister aanstaan en iedere keer als flitsmeister klaar is met praten, staat de muziek van spotify of radio heel even op vol volume, volle bass en heel hard een fractie van een seconde. Ik heb soms het idee dat dit de speakers opblaast.
Anderen ook last van of zit er onder water een setting bij mij op vol volume?
M3 LR AWD Zwart
"Report" blijkbaarBlakHawk schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:59:
[...]
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt echt niet, staat op Nederlands, misschien dat het een ander keyword is?
Zal straks laten weten wat de update allemaal in Europa inhoudt
Hij is bezig nu. 40.50.1
[ Voor 18% gewijzigd door bottom line op 24-12-2019 13:53 ]
Winterbanden. Profile vestiging die veel Tesla's van winterbanden voorziet raadt me GoodYear UltraGrip Performance Plus aan. Specs zien er goed uit en ik zag de band ook al eerder op het forum voorbij komen in een lijstje.
Iemand deze band onder zijn model 3? Ik heb vanaf 28 december (knock on wood) 18" aero's dus dat zal dan de 235/45 R18 98V worden. Ik ben een redelijk relaxte rijder, het gaat me om een balans tussen range, niet te veel herrie en redelijk comfort. Vooral range en herrie vind ik belangrijk.
Iemand deze band onder zijn model 3? Ik heb vanaf 28 december (knock on wood) 18" aero's dus dat zal dan de 235/45 R18 98V worden. Ik ben een redelijk relaxte rijder, het gaat me om een balans tussen range, niet te veel herrie en redelijk comfort. Vooral range en herrie vind ik belangrijk.
ik heb deze banden er van de week eronder laten zetten.
Prima band en stiller dan de Michelins PilotSports die er standaard bij levering onder zitten. Heb ook 18".
Qua range weet ik nog niet wat t verschil gaat worden..
Prima band en stiller dan de Michelins PilotSports die er standaard bij levering onder zitten. Heb ook 18".
Qua range weet ik nog niet wat t verschil gaat worden..
geronim schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:51:
Winterbanden. Profile vestiging die veel Tesla's van winterbanden voorziet raadt me GoodYear UltraGrip Performance Plus aan. Specs zien er goed uit en ik zag de band ook al eerder op het forum voorbij komen in een lijstje.
Het was hier toch ook een heel geknutsel met wat wel en niet en bijbetalingen?bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:17:
[...]
Mja, het wordt er niet echt duidelijk op![]()
EAP is nooit trouwens een cadeau'tje geweest
Als je in het begin had besteld, kreeg je AP wel gratis. Of je moest hebben gekozen voor de prijsdaling van €3000.
Degene die EAP hadden besteld kregen gratis FSD erbij.
Early Access Program was een van de beloningen die je kon verdienen via referral's. Of als je dat had onderhandelt (door problemen die je hebt gehad met je auto/levering etc.)

Ik kreeg te horen dat het ook ligt aan wat op dit moment leverbaar is en er nog geen standaard band voor is, zoals de Michelin Sports 4 TO zijn. Dus misschien vanaf volgend jaar een TO winterband, maar dan moet ik het nog ff doen met de Bridgestonesgeronim schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:51:
40.50.1 vanochtend geïnstalleerd, release notes hier.
Nog steeds bluetooth unlock problemen (Nokia 9 pureview). AP heeft op binnenwegen weer een stap vooruit gemaakt en kan nu weer een situatie afhandelen waar ik voorheen moest ingrijpen. Smart summon wilde vanochtend (parkeerterrein centrum Heesch) niet werken, straks nog maar eens proberen ergens anders.
Nog steeds bluetooth unlock problemen (Nokia 9 pureview). AP heeft op binnenwegen weer een stap vooruit gemaakt en kan nu weer een situatie afhandelen waar ik voorheen moest ingrijpen. Smart summon wilde vanochtend (parkeerterrein centrum Heesch) niet werken, straks nog maar eens proberen ergens anders.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Nee kan verder niets vinden...Franyco schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:28:
Toevallig al een oplossing voor dit probleem? Schrik me iedere keer weer rot na een melding namelijk...
[...]
Top thanx!bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:35:
[...]
"Report" blijkbaar
Zal straks laten weten wat de update allemaal in Europa inhoudt![]()
Hij is bezig nu. 40.50.1
Nou we gaan het direct melden via "report".
Als iedereen die er last van heeft dat nu even doet
Goedemiddag,
ik heb zojuist winterbanden op mijn Tesla gezet.
Ik vroeg of ik nog iets moest wijzigen in het systeem (zoals Reset TPMS bijvoorbeeld), maar dit was niet nodig.
Toch kreeg ik tijdens het wegrijden wel een aantal keer de melding: TPMS negeren.
Als ik naar het schermpje met de bandenspanningen swipete zag ik bij elke band 3,1 / 3,2 bar staan.
Klopt het dat ik zelf niets hoef te wijzigen in het systeem van de auto? Het zijn toch nieuwe banden lijkt me.
Ook had ik het idee dat ik veel minder acceleratie had, maar het waaide ook stevig dus wie weet reed ik tegen de wind in.
ik heb zojuist winterbanden op mijn Tesla gezet.
Ik vroeg of ik nog iets moest wijzigen in het systeem (zoals Reset TPMS bijvoorbeeld), maar dit was niet nodig.
Toch kreeg ik tijdens het wegrijden wel een aantal keer de melding: TPMS negeren.
Als ik naar het schermpje met de bandenspanningen swipete zag ik bij elke band 3,1 / 3,2 bar staan.
Klopt het dat ik zelf niets hoef te wijzigen in het systeem van de auto? Het zijn toch nieuwe banden lijkt me.
Ook had ik het idee dat ik veel minder acceleratie had, maar het waaide ook stevig dus wie weet reed ik tegen de wind in.
Iemand anders noemde dat ook deze week, volgens mij is een nieuwe band nog wat minder stroef dan een band met wat km's erop. Als je band wat gladder is, dan grijpt tractiecontrol in en zal hij inhouden.pieterr94 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:09:
Winterbanden in Nederland, noodzaak of meegenomen oude historie
Misschien toch nog eerst het genoemde bericht lezen?.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:46:
[...]
Ja dat maak jij er nu van, maar dat is niet de afkorting waaraan gerefereerd werd
Dat ging over versie 2019.40.50. Die is alleen voor het EAP. (leden van early acces program)
Blakhawk vond het vreemd dat deze nog niet voor hem klaarstond . En aangezien het mij sterk lijkt dat Blakhawk in de EAP zit mijn opmerkingen.
Ik maak er niet iets van.....Enhanced Auto Pilot had totaal geen raakvlaken met zijn post. Wel het Early Adopters Program of Early Acces Program....Beta testers van Tesla
Als jij in je post spreekt over 2019.40.50 dan is dat een versie die niet is uitgerold. Als je het hebt over 2019.40.50.1 dan moet je dat er inzetten. 1e release van 2019.40.50.1 was op de 24e. Jouw post is van de 23e.BlakHawk schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:12:
[...]
EAP was de versie die standaard was bóór FSD toch?
[...]
Ik ken de afkorting alleen als uitgebreide autopilot.
Dus als jij dacht dat je deze EAP versie in je Tesla kon installeren zat je fout
Leg me nog maar eens uit welke context jij bedoeld?

Op topic:
In mijn MX zijn alle spraakcommando's kaput gemaakt. Moeten tegenwoordig zeggen "communicatie bel huis" ipv bel huis. Ook de andere commando's werken slecht. Zal wel zsm een bugfix komen.
Sms voorlezen is handig, jammer dat whatsapp niet werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Joe Dancen op 24-12-2019 17:10 ]
40.50.1 unlocked the middle seat headrest!!
— patrick o’connell (@Tesla_Indiana) 24 december 2019
Really tho, who knew?? #justdiscovered pic.twitter.com/EQpHBCL7Ut

Ik wist niet dat die los kon, maar staat natuurlijk los van de update, weer wat geleerd.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Het is maar heel erg de vraag in hoeverre dat aan de auto ligt (en dus met een auto-update te verhelpen is). Ik heb ook vanaf het begin slechte ervaringen met phone unlock vanaf m'n oneplus 5t. Sinds 'n week of twee heb ik 'n keyfob, en sindsdien heb ik geloof ik precies 1 keer meegemaakt dat de auto niet openging zogauw ik de deurhendel aanraakte.Tassadar32 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:14:
Nog steeds bluetooth unlock problemen (Nokia 9 pureview).
Als ik op verschillende Posts reageer, wil dat niet zeggen dat er een verband inzit.Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:07:
[...]
Als jij in je post spreekt over 2019.40.50 dan is dat een versie die niet is uitgerold. Als je het hebt over 2019.40.50.1 dan moet je dat er inzetten. 1e release van 2019.40.50.1 was op de 24e. Jouw post is van de 23e.
Dus als jij dacht dat je deze EAP versie in je Tesla kon installeren zat je fout
Leg me nog maar eens uit welke context jij bedoeld?
[Afbeelding]
Op topic:
In mijn MX zijn alle spraakcommando's kaput gemaakt. Moeten tegenwoordig zeggen "communicatie bel huis" ipv bel huis. Ook de andere commando's werken slecht. Zal wel zsm een bugfix komen.
Sms voorlezen is handig, jammer dat whatsapp niet werkt.
Daarom is het een hele aparte regel hier dat je alles in 1 post moet zetten.
Het hele internet reageert gewoon per post en dan zitten er inderdaad meerdere Posts onder elkaar van één persoon. Dan is het veel duidelijker dan nu.
Nu zie jij een verband, terwijl die reacties voor mij compleet los van elkaar staan, maar omdat Tweakers een afwijkend regelement heeft, staat het in één en dezelfde post.
Ik weet het, onduidelijk en onhandig!
Ik had het juist over EAP dat het jammer is dat ik alleen AP heb. Ik wil geen FSD maar had EAP wel gewild.Joe Dancen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:56:
[...]
Misschien toch nog eerst het genoemde bericht lezen?.
Dat ging over versie 2019.40.50. Die is alleen voor het EAP. (leden van early acces program)
Blakhawk vond het vreemd dat deze nog niet voor hem klaarstond . En aangezien het mij sterk lijkt dat Blakhawk in de EAP zit mijn opmerkingen.
Ik maak er niet iets van.....Enhanced Auto Pilot had totaal geen raakvlaken met zijn post. Wel het Early Adopters Program of Early Acces Program....Beta testers van Tesla
Allemaal NDA, maar het lijkt erop dat het super sick is. Ik hou de filmpjes in de gaten!GIIANT schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:17:
[...]
, maar waar zijn nou die filmpjes van de FSD sneakpeak (2019.40.50) te zien?
Voor de vorige update werkte het perfect, sinds de vorige update moet ik iedere keer bluetooth aan/uit zetten voordat het werkt.anboni schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:44:
[...]
Het is maar heel erg de vraag in hoeverre dat aan de auto ligt (en dus met een auto-update te verhelpen is). Ik heb ook vanaf het begin slechte ervaringen met phone unlock vanaf m'n oneplus 5t. Sinds 'n week of twee heb ik 'n keyfob, en sindsdien heb ik geloof ik precies 1 keer meegemaakt dat de auto niet openging zogauw ik de deurhendel aanraakte.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Sinds een paar dagen eigenaar van een SR+. Wat. Een. Wagen. Wat me vooral opvalt is dat je erg relaxed gaat rijden in zo’n Tesla. Tuurlijk is het leuk om iedere meerijder te trakteren op dat gevoel van ‘in de stoel te worden gedrukt’ maar met instellingen op chill en regeneratief remmen haal ik met gemak <170 kw/h.
Supercharge == Netflix en op mijn werk is er een laadpaal. En thuis komt er een laadpaal volgende maand. Dus hoe bedoel je: range anxiety?
Slimme dingen als gelijk navigeren op basis van je eerstvolgende agenda afspraak, inklappen van je buitenspiegels obv je locatie, je telefoon als herkenning om je auto te openen en te sluiten.... Teveel om op te noemen.
Dit is het nieuwe autorijden!
Qua accessories goede ervaringen met Jeda USB hub en charging pad (kan ook je telefoon in landscape opladen!) en ElonAccessories scherm protectie.
Supercharge == Netflix en op mijn werk is er een laadpaal. En thuis komt er een laadpaal volgende maand. Dus hoe bedoel je: range anxiety?
Slimme dingen als gelijk navigeren op basis van je eerstvolgende agenda afspraak, inklappen van je buitenspiegels obv je locatie, je telefoon als herkenning om je auto te openen en te sluiten.... Teveel om op te noemen.
Dit is het nieuwe autorijden!
Qua accessories goede ervaringen met Jeda USB hub en charging pad (kan ook je telefoon in landscape opladen!) en ElonAccessories scherm protectie.
OpgelostBlakHawk schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:57:
[...]
Als ik op verschillende Posts reageer, wil dat niet zeggen dat er een verband inzit.
Daarom is het een hele aparte regel hier dat je alles in 1 post moet zetten.
Het hele internet reageert gewoon per post en dan zitten er inderdaad meerdere Posts onder elkaar van één persoon. Dan is het veel duidelijker dan nu.
Nu zie jij een verband, terwijl die reacties voor mij compleet los van elkaar staan, maar omdat Tweakers een afwijkend regelement heeft, staat het in één en dezelfde post.
Ik weet het, onduidelijk en onhandig!
[...]
Ik had het juist over EAP dat het jammer is dat ik alleen AP heb. Ik wil geen FSD maar had EAP wel gewild.
Maar eigenlijk alleen nieuw zijn de stoplichten toch? Begrijp ook nog even niet of de auto met FSD nu zelf verder gaat op groen? Of alleen maar warnings op rood?Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:23:
https://www.tesmanian.com...g-preview-in-action-video
Niet het beste filmpje nog...
Waar heb je ze besteld?ridmaur schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:51:
Qua accessories goede ervaringen met Jeda USB hub en charging pad
Bij Jeda zelf. Dus invoerrechten moeten aftikken.
Ik heb ze met blackfriday besteld, maar nog niet binnen, hoelang duurde het tussen bestellen en leveren bij jou?ridmaur schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:06:
[...]
Bij Jeda zelf. Dus invoerrechten moeten aftikken.
ICE ICE Baby
Hier 8 oktober besteld, 20 november pas afgeleverd (en inderdaad met extra rekening voor inklaringskosten).djmuggs schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:44:
[...]
Ik heb ze met blackfriday besteld, maar nog niet binnen, hoelang duurde het tussen bestellen en leveren bij jou?
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Ok, Smart Summon werkt nog niet echt. Of ik nu naast de 3 sta of er een paar meter vanaf, de 3 geeft geen krimp. Blijft hangen in "smart summon starting". Daarna is smart summon langdurig "not available". Normaal summon werkt overigens nog steeds prima.
Gisteren de auto gewassen, kwam ik erachter dat het rechter voorraam niet helemaal tot bovenaan was gesloten, maar net tot onder het rubber... Ach ja, droogt wel 
2019.40.50.1 komt hier nu ook binnen. Via de telefoon was deze nog niet zichtbaar, maar in de auto werd de update wel gevonden.
2019.40.50.1 komt hier nu ook binnen. Via de telefoon was deze nog niet zichtbaar, maar in de auto werd de update wel gevonden.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Begin november besteld, begin december binnen.ArPi75 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:52:
[...]
Hier 8 oktober besteld, 20 november pas afgeleverd (en inderdaad met extra rekening voor inklaringskosten).
Wel goed bereik qua LTE?Tassadar32 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:06:
Ok, Smart Summon werkt nog niet echt. Of ik nu naast de 3 sta of er een paar meter vanaf, de 3 geeft geen krimp. Blijft hangen in "smart summon starting". Daarna is smart summon langdurig "not available". Normaal summon werkt overigens nog steeds prima.
40.50.1 is hij hier ook aan het installeren
[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 24-12-2019 22:10 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hee all, had laatst m'n eerste sessie bij Fastned aan de 350 KW lader. Maar zag in de app dat ik tot maar 50 KW aan laadsnelheid kwam. Heb ik een adapter nodig oid? Volgens mij moet ik de 170/175 kunnen halen toch met mijn SR+.
SR+ WP/B
Hoeveel procent SoC had je toen je kwam? En koude accu of al een stuk gereden? Een LR pakt maximaal 150kW bij Fastned. Dus 170kW ga je sowieso niet halen. (https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3)5YJ3 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:24:
Hee all, had laatst m'n eerste sessie bij Fastned aan de 350 KW lader. Maar zag in de app dat ik tot maar 50 KW aan laadsnelheid kwam. Heb ik een adapter nodig oid? Volgens mij moet ik de 170/175 kunnen halen toch met mijn SR+.
Ze hebben overigens ook nog max 105kW voor de SR+ op de site staan. Geen idee of ze iets aan moeten passen of dat een SR+ nu ook richting de 150kW kan bij Fastned. Wel wat beschamend dat ze dit soort info niet bijwerken voor een auto die toch best lekker verkoopt op dit moment.
Ionity heeft de hoogste snelheid op dit moment. Die kan in ieder geval de max van de SR+ wel aan. Die hebben ook werkende 350kW palen. Fastned niet volgens mij, die "350kW" palen kunnen max 175kW aan. Ze hebben wel een test paal die tot 300kW kan.
[ Voor 47% gewijzigd door Inspired op 24-12-2019 22:43 ]
Dit is de Tesla Model 3 winterband voor de Aero wielen:NightHawk4 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:10:
Ik kreeg te horen dat het ook ligt aan wat op dit moment leverbaar is en er nog geen standaard band voor is, zoals de Michelin Sports 4 TO zijn. Dus misschien vanaf volgend jaar een TO winterband, maar dan moet ik het nog ff doen met de Bridgestones
https://www.idealo.de/pre...t0-pirelli.html#offerList
Hmm, zat denk ik wel tussen de 40 a 45%.. Koud was de accu niet lijkt mij, had er een goede 100 km opzitten.Inspired schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:27:
[...]
Hoeveel procent SoC had je toen je kwam? En koude accu of al een stuk gereden? Een LR pakt maximaal 150kW bij Fastned. Dus 170kW ga je sowieso niet halen. (https://support.fastned.n...den-met-een-Tesla-Model-3)
Ionity heeft de hoogste snelheid.
Maar ik kan 'm op de 100 KW krijgen zonder een adapter of iets?
SR+ WP/B
Nee, geen adapter nodig.5YJ3 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:08:
[...]
Hmm, zat denk ik wel tussen de 40 a 45%.. Koud was de accu niet lijkt mij, had er een goede 100 km opzitten.
Maar ik kan 'm op de 100 KW krijgen zonder een adapter of iets?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.