hoe maak je een SC afpsraak in de App, heb gezocht maar kan het niet vindenbottom line schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:45:
[...]
Afspraak maken in de app, en stuur foto's mee van elke beschadiging.
IT is what IT is
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
hoe maak je een SC afpsraak in de App, heb gezocht maar kan het niet vindenbottom line schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:45:
[...]
Afspraak maken in de app, en stuur foto's mee van elke beschadiging.
IT is what IT is
Helaas niet fool proof, aangezien er b.v. ook nog matrixborden zijn waar de Tesla geen rekening mee houdt.Foody schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:28:
[...]
Fool proof is de snelheidsbeperking aanzetten wordt je niet geflitst
App openen, service inplannen en dan je probleem selecteren etc.eenmans schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:39:
[...]
hoe maak je een SC afpsraak in de App, heb gezocht maar kan het niet vinden
Kan je dan niet gewoon de gordels inpluggen?Samplex schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:
Is het mogelijk om een afspraak te maken bij Tesla om het gordel alarm te deactiveren voor de achterbank?
Erg irritant als we de hond meenemen.
Volgens mij kan je op het scherm dan klikken op het gordel icoontje wat verschijnt als waarschuwing op de achterbank. Dan stopt hij met piepen.Samplex schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:
Is het mogelijk om een afspraak te maken bij Tesla om het gordel alarm te deactiveren voor de achterbank?
Erg irritant als we de hond meenemen.
PSN: TyKashin
Dat ga ik even testen, ook bij de voorbank. Ik zet daar altijd mijn rugtas op, nu begint hij inderdaad te mekkeren dat de gordel niet om is.TyKH schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:31:
[...]
Volgens mij kan je op het scherm dan klikken op het gordel icoontje wat verschijnt als waarschuwing op de achterbank. Dan stopt hij met piepen.
Nee, maar uiteindelijk is dat jezelf voor de gek houden toch? Ik snap dat er door degradatie km's af gaan, maar dit gaat voor mij gevoel harder dan ik dacht.bottom line schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:44:
Selfdestruction mode ingeschakeld dan.
Binnen 30 weken kan je nog maar 60km rijden
Zet je range op % en dan maak je je daar nooit zorgen over.
En die piep is ook niet gevaarlijk nee.
Heb sterk het vermoeden dat de SR+ ook gewoon een stuk zuiniger is dan de LR AWD (is ook wel te verwachten). Red op woon-werk (enkel 60KM A4) in de file zelfs zonder moeite 140wh/km op autopilot. Zonder file is het 160-180wh/km. Ook SR+.kv83 schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:05:
Hoppa! Net even me woon-werk stuk afgelegd (rond 90km). Gewoon gehouden aan de snelheidslimieten - 172wh/kmHeerlijk autotje is het ook
[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 23-12-2019 14:47 ]
Dat is geen vermoeden, dat is zo. De AWD heeft 2 motoren aan te sturen, de SR+ (of de LR RWD) maar 1. Dit scheelt gewoon een bak.Jazzle schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:46:
[...]
Heb sterk het vermoeden dat de SR+ ook gewoon een stuk zuiniger is dan de LR AWD (is ook wel te verwachten). Red op woon-werk (enkel 60KM A4) in de file zelfs zonder moeite 140wh/km op autopilot. Zonder file is het 160-180wh/km. Ook SR+.
Dat, en het gewicht van de auto ligt lager natuurlijkDeEeekhoorn schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:48:
[...]
Dat is geen vermoeden, dat is zo. De AWD heeft 2 motoren aan te sturen, de SR+ (of de LR RWD) maar 1. Dit scheelt gewoon een bak.
In principe zou het niet uit moeten maken als je een fluwelen rechtervoet hebt want dan wordt de voorste motor niet gebruikt, die is minder efficient. Regeneratie van de AWD zou iets steker moeten zijn aangezien het remmen van de achterbanden toch beperkt is en het extra gewicht zou dankzij de regeneratie weinig invloed moeten hebben., maar naast SR of LR zit er wel degelijk een groot verschil in de velgen.Jazzle schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:46:
[...]
Heb sterk het vermoeden dat de SR+ ook gewoon een stuk zuiniger is dan de LR AWD (is ook wel te verwachten). Red op woon-werk (enkel 60KM A4) in de file zelfs zonder moeite 140wh/km op autopilot. Zonder file is het 160-180wh/km. Ook SR+.
die optie had ik dus niet. Opnieuw ingelogd in de app en toen zag ik opeens de optie verschijnen, toen ik mijn adres had ingevuld verdween de optie ineens uit de app op om een afspraak in te plannenbottom line schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:19:
[...]
App openen, service inplannen en dan je probleem selecteren etc.
Dichtsbijzijnde garage zoek je best even op internet op, want je moet beginnen met het huisnummer en erna de straat
IT is what IT is
LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen
Erin pluggen en klaar!Mdink schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:09:
Hallo,
Ik mag a.s. Vrijdag mijn M3 ophalen. Nu vroeg ik me het volgende af, ik weet dat er vrij weinig lading in de accu zit op momen van halen en dat ik de eerste dag gratis bij SuC kan laden. Maar hoe werkt dat, gewoon er naar toe rijden en aan de laadkabel hangen of moet ik nog inloggen of een pasje ervoor houden.
Ik heb overigens ook al flink wat vrije km's vanwege referrals.
gr.M
Matrixborden, maar bijvoorbeelde ook trajecten waarbij Tesla een nieuwe, lagere snelheid op een ander moment inzet dan de borden langs de weg al aangaven. Heeft mij al een boete opgeleverd toen ik teveel op de automagische snelheidsaanpassing van de AP vertrouwde; rij je opeens nog 80 waar je 50 mag...Bananeman schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:07:
[...]
Helaas niet fool proof, aangezien er b.v. ook nog matrixborden zijn waar de Tesla geen rekening mee houdt.
FM One zojuist ontvangen, ff mee experimenteren straks. Hopelijk staat er een flitser
[ Voor 48% gewijzigd door PietervSk op 23-12-2019 16:20 ]
mcetweaker schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:49:
Sinds afgelopen donderdag ik mn model 3 heb, opgehaald heb ik een aantal keer bij een supercharger gestaan.
Vanochtend zag ik opeens een rekening in m'n account van 5 euro voor m'n supercharge sessie van gisteravond.
Ik krijg binnenkort nog een laadsleutelhanger van Leaseplan opgestuurd blijkbaar.
Iemand ook een Model 3 via Leaseplan ? Weet je of ik enkel gratis bij ondersteunde oplaadstations terecht kan en zo ja welke ? Superchargen bij Tesla enkel via zelf gekoppelde creditcard ? (geen idee nog of ik dat kan declareren)
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
En wat ga je dan zeggen als in de zomer de range terug hoger wordt aangegeven? Dat er een negatieve degradatie is? Niemand weet exact hoe je Tesla het bereik aangeeft.MADG0BLIN schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:38:
[...]
Nee, maar uiteindelijk is dat jezelf voor de gek houden toch? Ik snap dat er door degradatie km's af gaan, maar dit gaat voor mij gevoel harder dan ik dacht.
Weet je zo waar die piep door komt?
mcetweaker schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:49:
Sinds afgelopen donderdag ik mn model 3 heb, opgehaald heb ik een aantal keer bij een supercharger gestaan.
Vanochtend zag ik opeens een rekening in m'n account van 5 euro voor m'n supercharge sessie van gisteravond.
Ik krijg binnenkort nog een laadsleutelhanger van Leaseplan opgestuurd blijkbaar.
Iemand ook een Model 3 via Leaseplan ? Weet je of ik enkel gratis bij ondersteunde oplaadstations terecht kan en zo ja welke ? Superchargen bij Tesla enkel via zelf gekoppelde creditcard ? (geen idee nog of ik dat kan declareren)
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
net telefonisch contact gehad met Leaseplan en die mevrouw vertelde me dan weer dat ik het zelf moet afrekenen via cc en dan declareren in de mijn.leaseplan.nl pagina of app.JamesB009 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:34:
Ik kan het bij mij declareren via de uitgever van de laadpas, die stuurt het dan weer door naar de lease e.d.
[...]
mcetweaker schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:43:
[...]
net telefonisch contact gehad met Leaseplan en die mevrouw vertelde me dan weer dat ik het zelf moet afrekenen via cc en dan declareren in de mijn.leaseplan.nl pagina of app.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
[ Voor 17% gewijzigd door Meestervisser op 23-12-2019 15:51 ]
Niet de echte!
Staat gewoon in de handleiding. Maar je moet aardig moeite doen tochMeestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:47:
Zojuist ontdekt dat je de frunk kan open open krijgen met twee touwtjes in de bumper![]()
![]()
nooit meer iets van waarde in.
Straks even kijken of de 3 en de S dat ook hebben.
Nee joh, toevallig vandaag een collega die het advies kreeg om de computer te resetten door de accu af te koppelen. Kwestie van aan het rechter touwtje trekken dan schiet de frunk van het slot en dan het andere touwtje en open. Kind kan de was doen.ybos schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:52:
[...]
Staat gewoon in de handleiding. Maar je moet aardig moeite doen toch
Niet de echte!
Eenvoudig op te lossen:Meestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:59:
[...]
Nee joh, toevallig vandaag een collega die het advies kreeg om de computer te resetten door de accu af te koppelen. Kwestie van aan het rechter touwtje trekken dan schiet de frunk van het slot en dan het andere touwtje en open. Kind kan de was doen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat kan natuurlijk ook. Voor mij is het meer de redenatie: als ze hiervoor m’n sleutels jatten konden ze de auto op afstand al openen en dus herkennen. Nu moeten ze weten dat mijn telefoon bij een tesla hoort en dan ook nog welke tesla, bij de verkeerde aan de deurgrepen trekken en het alarm van die auto gaat af.DeEeekhoorn schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:06:
[...]
Dit is een instelling. In ieder geval op iPhones.
Ik heb expres de locatievoorzieningen (die die gebruikt voor unlocken dus) uitstaan tenzij app open is.
Geen zin dat als m'n telefoon onverhoopt gestolen wordt (die wel vergrendeld is) alsnog de persoon in gelegenheid stelt mijn auto te openen. Ook de PIN is ingesteld, dus wegrijden wordt lastig, maar ik heb het liever zo, dan "gemak".. maar dat is mijn persoonlijke mening
De auto is van de baas, zijn probleem.LordSinclair schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:01:
[...]
Eenvoudig op te lossen:
[Afbeelding]
Mr Bean heeft al jaren deze oplossing.
Niet de echte!
Klopt, had Vincent Everts ook al een mooi filmpje van gemaakt een keer toen z’n Model X vastgelopen was.Meestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:47:
Zojuist ontdekt dat je de frunk kan open open krijgen met twee touwtjes in de bumper![]()
![]()
nooit meer iets van waarde in.
Straks even kijken of de 3 en de S dat ook hebben.
Hiervoor moet je een beetje feeling krijgen in het stuur, maar als je knippert en dan begint met sturen zou hij zelf de AutoSteer uit moeten schakelen waarna je deze (helaas) zelf weer opnieuw moet inschakelen. Adaptive Cruise Control blijft wel actief.Franco10 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:07:
Een ander punt is de (standaard) autopilot. Die doet het overigens heel goed als je niet van rijbaan moet wisselen, maar als je dan gaat wisselen schakelt ie zichzelf uit. Is dat een soort Tel-Sell trigger om mensen naar de duurdere versie te krijgen? Zelfs mijn Focus zet het meesturen even op pauze als je richting aangeeft, om daarna weer in de nieuwe rijstrook mee te gaan sturen.
Omdat het sturen zo goed werkt wil je eigenlijk dat zoveel mogelijk gebruiken, maar als je na elke inhaal actie het opnieuw moet inschakelen (met vaak een ruk aan het stuur) ga je het uiteindelijk gewoon niet gebruiken.
Heb hier zelf totaal geen moeite mee. Richtingaanwijzer aan, switchen van baan, twee keer klikken en de auto kachelt weer vrolijk verder.Franco10 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:07:
Een ander punt is de (standaard) autopilot. Die doet het overigens heel goed als je niet van rijbaan moet wisselen, maar als je dan gaat wisselen schakelt ie zichzelf uit. Is dat een soort Tel-Sell trigger om mensen naar de duurdere versie te krijgen? Zelfs mijn Focus zet het meesturen even op pauze als je richting aangeeft, om daarna weer in de nieuwe rijstrook mee te gaan sturen.
Omdat het sturen zo goed werkt wil je eigenlijk dat zoveel mogelijk gebruiken, maar als je na elke inhaal actie het opnieuw moet inschakelen (met vaak een ruk aan het stuur) ga je het uiteindelijk gewoon niet gebruiken.
Heb hier nog nooit last van gehad. CC ingesteld op relatief + 2. En als je zachter rijdt pakt hij die snelheid +2, en anders de snelheid die je rijdt. Herken dit gedrag totaal niet.Franco10 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:07:
Voor nu zijn de twee grootste minpunten: af en toe vind ie dat hij de ACC op 50 moet zetten terwijl je op de snelweg rijdt en gaat ie vol op de rem. Een paar keer gehad tijdens een ritje op de autobahn waar geen enkele andere auto in de buurt was.
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Uit de handleiding: "in the unlikely event that Model 3 has no 12Vpower, you will be unable to open the front trunk using the touchscreen or mobile app. To open the front trunk in this situation:Meestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:59:
[...]
Nee joh, toevallig vandaag een collega die het advies kreeg om de computer te resetten door de accu af te koppelen. Kwestie van aan het rechter touwtje trekken dan schiet de frunk van het slot en dan het andere touwtje en open. Kind kan de was doen.
Lijkt me niet, gezien we terug kwamen van een vergadering en zijn app niet reageerde. We konden in iedergeval de deur niet openen. Het hele zaakje was geblokkeerd.Caelorum schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:35:
[...]
Uit de handleiding: "in the unlikely event that Model 3 has no 12Vpower, you will be unable to open the front trunk using the touchscreen or mobile app. To open the front trunk in this situation:
Note: The following will not open the front trunk if Model 3 is locked and has 12V power"
Basically zolang je 12V batterij het nog doet krijg je die front trunk niet open via die die manier. Was zijn auto toevallig van het slot?
[ Voor 4% gewijzigd door Meestervisser op 23-12-2019 16:46 ]
Niet de echte!
Ik heb dat helaas ook (iPhone) maar nog geen reden/relatie gevonden met een bepaalde setting.BlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:31:
[...]
Ik heb flitsmeister aanstaan en iedere keer als flitsmeister klaar is met praten, staat de muziek van spotify of radio heel even op vol volume, volle bass en heel hard een fractie van een seconde. Ik heb soms het idee dat dit de speakers opblaast.
Anderen ook last van of zit er onder water een setting bij mij op vol volume?
Heb je dit aan staan toevallig?CVar schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:54:
[...]
Ik heb dat helaas ook (iPhone) maar nog geen reden/relatie gevonden met een bepaalde setting.
Wel geconstateerd dat het soms niet zo is maar waarom
Wat is precies het probleem? Je hebt de auto toch nog niet? Mijn app werd pas actief nadat ik mijn handtekening had gezet. Dus volgens mij hoef je niets te doen behalve gewoon lekker wachten op je autoMiepz78 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:29:
Ok, het moment is bijna daar. Ergens op de A10 of A2 rijdt een witte LR waarin ik mag rijden
Maarrrr in mijn tesla account is niets te zien. Ook in de app niet. Ik had eerst een andere auto besteld, een standard range. Die kwam niet en dus nu krijg ik deze long range. Maar ben bang dat er ergens tussen Leaseplan en Tesla nu niet helder is dat ik de LR gekoppeld moet krijgen...
Hoe te organiseren? Delivery bellen is natuurlijk een uitdaging... Of morgen even langs een SEC? Iemand ook gehad?
[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 23-12-2019 17:22 ]
Die optie heb ik niet. Maar het probleem doet zich ook voor als ik gewoon heb zitten telefoneren.CyBeRSPiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:02:
[...]
Heb je dit aan staan toevallig?
https://support.flitsmeis...9a-290e-e1db-d65c68f616e3
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Is voor de veiligheid he jongenInspired schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:35:
Kunnen we nog een keer een verhoging van de AP/TACC snelheid verwachten? Beetje jammer dat je niet boven de 150 kunt.
Altijd al geweest volgens mij. Enkel op autostrade wilt hij sneller rijden als toegelaten.NickH schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:44:
Heeft iemand anders sinds de laatste update dat de ACC bij elke afslag op de snelweg teruggezet wordt naar de maximum snelheid (dus niet eens de maximum snelheid + offset zoals ingesteld)?
Ik heb jarenlang in een Mondeo Titanium Wagon 2.0 TDCI gereden met 150pk en die vond ik al redelijk pittig en een goede wegligging hebben. Je vergelijkt nu een SR+ met een Focus ST, dat mag qua snelheid natuurlijk prima, maar ik zou persoonlijk eerder een LR of Performance met een ST vergelijken. Ivm AWD vs achterwielaandrijving en het extra gewicht gaan deze nog beter door de bocht. De P heeft daarnaast 475 pk ipv de 204 pk van de SR+, grote kans dus dat diegene die de uitspraak heeft gedaan het over een P ipv SR+ had?Franco10 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:07:
Heel veel reviews hadden het over het sportieve karakter en het leuk kunnen hoeken met een Model 3, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje vreemd. Hij zal best een hoge bochtensnelheid hebben, maar sportief is het zeker niet. Als ik na een dag in de Model 3 overstap naar mijn eigen Focus ST-Line dan voelt de laatste als een kart, met echt enthousiaste reacties op het stuur.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Nee, hij schoot nooit terug bij elke afslag, alleen binnen de bebouwde kom of op provinviale wegen als de maximumsnelheid veranderde.bottom line schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:46:
[...]
Altijd al geweest volgens mij. Enkel op autostrade wilt hij sneller rijden als toegelaten.
$420Taro schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:49:
Aandelen Tesla gaan weer lekker, mooi om te zien, volgens mij krijgen steeds meer mensen vertrouwen in het bedrijf. De verwachtingen over het laatste kwartaal zijn waarschijnlijk bij veel meer mensen positief
Am considering taking Tesla private at $420. Funding secured.
— Elon Musk (@elonmusk) 7 augustus 2018
Whoa … the stock is so high lol
— Elon Musk (@elonmusk) 23 december 2019
[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 23-12-2019 17:56 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb er niet veel, maar Elon mag ze allemaal hebben voor $420
[ Voor 61% gewijzigd door mkrmr op 23-12-2019 17:58 ]
Even in tilburg binnen rijden, zo gefixt.marcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:56:
Heb net een trekhaak laten monteren onder mij Model 3 SR+ voor een fietsendrager (ik kon er niet één bij bestellen van Tesla, want dan zou die niet op tijd geleverd worden). Krijg nu tijdens rijden constant dat de sensoren registreren dat er iets achter zit (en dat klopt natuurlijk met fietsendrager). Geluid bij achteruitrijden kan ik uitzetten, maar kan ik ook iets instellen dat hij tijdelijk de achtersensoren niet gebruikt?
Niet de echte!
Bij mijn trekhaak detecteert ie automatisch dat mijn fietsendrager er achter zit. Ik krijg dan een blauw aanhangersymbooltje. Bij echte een aanhanger wordt die dan rood. Ik heb ook geen last van piepjes. Maar mijn trekhaak kwam bij levering.marcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:56:
Heb net een trekhaak laten monteren onder mij Model 3 SR+ voor een fietsendrager (ik kon er niet één bij bestellen van Tesla, want dan zou die niet op tijd geleverd worden). Krijg nu tijdens rijden constant dat de sensoren registreren dat er iets achter zit (en dat klopt natuurlijk met fietsendrager). Geluid bij achteruitrijden kan ik uitzetten, maar kan ik ook iets instellen dat hij tijdelijk de achtersensoren niet gebruikt?
Ja, daarvoor is een speciale trekhaak mode. Bij menu Rijden onderin.marcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:56:
Allemaal dankzij de SECDivak schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:06:
Dat de aandelen het nu goed doen is wel leuk, maar niet per sé zo gebaseerd op harde cijfers. Vergeet niet dat de aandelen in 2017 ook bijna $400 waren en we nog geen half jaar geleden op $175 zaten, om even twee uitersten te noemen.
Wat doen ze dan? Passen ze de software aan? Het gaat hier om een achteraf gemonteerde trekhaak.Meestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:58:
[...]
Even in tilburg binnen rijden, zo gefixt.
Dat zal dan misschien het verschil zijn tussen achteraf en bij levering gemonteerde trekhaak.Klitse schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:00:
[...]
Bij mijn trekhaak detecteert ie automatisch dat mijn fietsendrager er achter zit. Ik krijg dan een blauw aanhangersymbooltje. Bij echte een aanhanger wordt die dan rood. Ik heb ook geen last van piepjes. Maar mijn trekhaak kwam bij levering.
Bij menu "Rijden" staan bij mij alleen de opties: acceleratie, stuurmodus, regeneratief remmen, bij stoppen en de slip start. Heb jij wellicht ook een bij levering gemonteerde trekhaak?Taro schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:02:
[...]
Ja, daarvoor is een speciale trekhaak mode. Bij menu Rijden onderin.
Ja, zat er bij levering al op. Dan verwacht ik inderdaad dat ze even met een laptop en kabeltje aan de slag moeten bij een SeC om de trekhaakopties te activeren.marcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:10:
Bij menu "Rijden" staan bij mij alleen de opties: acceleratie, stuurmodus, regeneratief remmen, bij stoppen en de slip start. Heb jij wellicht ook een bij levering gemonteerde trekhaak?
[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 23-12-2019 18:18 ]
Beetje auto gaat echt wel wat verder door. VAG gaat tot 210 tegenwoordig. Juist voor mijn veiligheid zou het beter zijn dat ik lekker de AP aan kan zetten op 180/190.bottom line schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:46:
[...]
Is voor de veiligheid he jongen![]()
Zijn maar weinig auto''s die nog CC supporten bij zo'n snelheden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Omdat ze het aandeel moeten terugkopen wordt automatisch vraag vergroot en stijgt de prijs. Sommigen zullen gewacht/gehoopt hebben op daling maar dat kunnen ze niet blijven doen en dus drijven ook nu nog de prijs op.Taro schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:16:
@arsimo Dat verwacht ik niet, als je een short met verlies sluit koop je eigenlijk duurder een aandeel terug. Maar de grote hoeveelheid traders die hun short hebben gesloten hebben dat waarschijnlijk de afgelopen weken al wel gedaan, anders werd hun positie geliquideerd door de snelle stijging.
Nee, ik heb dit niet aanstaan.CyBeRSPiN schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:02:
[...]
Heb je dit aan staan toevallig?
https://support.flitsmeis...9a-290e-e1db-d65c68f616e3
BMW hetzelfde, kon mijn 1-serietje gewoon naar 230 zetten, ondanks dat het wel even zou duren voordat ie daar zou zijnInspired schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:20:
[...]
Beetje auto gaat echt wel wat verder door. VAG gaat tot 210 tegenwoordig. Juist voor mijn veiligheid zou het beter zijn dat ik lekker de AP aan kan zetten op 180/190.
Zover ik weet heeft tesla inderdaad een softwareaanpassing/activeren iets. Zodat de sensors niet de trekhaak detecteren. Weet je of er een aanhangertje verschijnt op het display als je de trekhaak gebruikt??marcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:10:
[...]
Wat doen ze dan? Passen ze de software aan? Het gaat hier om een achteraf gemonteerde trekhaak.
[...]
Dat zal dan misschien het verschil zijn tussen achteraf en bij levering gemonteerde trekhaak.
[...]
Bij menu "Rijden" staan bij mij alleen de opties: acceleratie, stuurmodus, regeneratief remmen, bij stoppen en de slip start. Heb jij wellicht ook een bij levering gemonteerde trekhaak?
Niet de echte!
Zouden ze dat doenTaro schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:16:
Ja, zat er bij levering al op. Dan verwacht ik inderdaad dat ze even met een laptop en kabeltje aan de slag moeten bij een SeC om de trekhaakopties te activeren.
Als ik Tesla was niet, in ieder geval niet kosteloos. Ook geen idee of ze hier aan meewerken. Als ze dat overigens wel doen voel ik mij behoorlijk *****, want dan had ik geen stealth P maar een gewone P genomen.ybos schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:02:
[...]
Zouden ze dat doenTijdens bestellen staat er heel duidelijk dat achteraf monteren niet mogelijk is.
Zouden ze dan de boel zomaar vrijgeven
Officieel niet. Maar mijn ervaring is dat officieel een ruim begrip is bij tesla.ybos schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:02:
[...]
Zouden ze dat doenTijdens bestellen staat er heel duidelijk dat achteraf monteren niet mogelijk is.
Zouden ze dan de boel zomaar vrijgeven
[ Voor 17% gewijzigd door Meestervisser op 23-12-2019 19:08 ]
Niet de echte!
Zoals?Meestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:06:
[...]
Stuur anders elon even een berichtje per twitter, die laat geen kans onbenut om dingen te beloven die officieel niet kunnen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is het probleem; ik heb de auto inmiddels en niks in app of tesla account via web. Ook al regelmatig uit en ingelogd. Ben bang dat ze mijn geannuleerde sr+ er nog ergens aan hebben hangen en niet deze.Divak schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:22:
[...]
Wat is precies het probleem? Je hebt de auto toch nog niet? Mijn app werd pas actief nadat ik mijn handtekening had gezet. Dus volgens mij hoef je niets te doen behalve gewoon lekker wachten op je auto
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Nee er verschijnt geen aanhangertje. Ik moet als het goed is over een paar weken er toch langs om e.e.a. net iets netter te laten uitlijnen, zal dan meteen vragen of ze dat kunnen aanpassen. Nee heb je, ja kan je krijgenMeestervisser schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:57:
[...]
Zover ik weet heeft tesla inderdaad een softwareaanpassing/activeren iets. Zodat de sensors niet de trekhaak detecteren. Weet je of er een aanhangertje verschijnt op het display als je de trekhaak gebruikt??
Gaat niet gebeurenmarcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:48:
[...]
Nee er verschijnt geen aanhangertje. Ik moet als het goed is over een paar weken er toch langs om e.e.a. net iets netter te laten uitlijnen, zal dan meteen vragen of ze dat kunnen aanpassen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Keep us postedmarcel h schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:48:
[...]
Nee er verschijnt geen aanhangertje. Ik moet als het goed is over een paar weken er toch langs om e.e.a. net iets netter te laten uitlijnen, zal dan meteen vragen of ze dat kunnen aanpassen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Anoniem: 455473
De website van Tesla laat hier ook niets zien. De app doet het wel (werd bij Tesla tilburg geactiveerd).Miepz78 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:46:
[...]
Dat is het probleem; ik heb de auto inmiddels en niks in app of tesla account via web. Ook al regelmatig uit en ingelogd. Ben bang dat ze mijn geannuleerde sr+ er nog ergens aan hebben hangen en niet deze.
Hij is vanmiddag gebracht door autoreset.
![]()
![]()
![]()
[ Voor 6% gewijzigd door DLodder op 23-12-2019 20:12 ]
Heb ik ook. Ik heb gebeld met Tesla en die gaven aan dat ze niks vreemds zagen. Maar het viel hun ook op dat mijn supercharger sessies nergens te zien waren.hulseman schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:07:
[...]
De website van Tesla laat hier ook niets zien. De app doet het wel (werd bij Tesla tilburg geactiveerd).
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dan rijd ik morgen langs een sechulseman schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:07:
[...]
De website van Tesla laat hier ook niets zien. De app doet het wel (werd bij Tesla tilburg geactiveerd).
Van RDW.nl:RickvB schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:09:
Iemand enig idee waarom er op het kentekenbewijs van de model 3 staat dat de auto maar 65kw vermogen heeft? Is wel een verschil met de 350pk van de auto.
1
2
3
4
5
6
| EEG variantcode EEG Uitvoeringscode Volgnummer Geluidsniveau rijdend Max vermogen continu bovengrens Motorcode E3D BB1N 1 71 65 3D3 E3D BB1N 2 71 88 3D5 E3D PP2N 1 70 65 3D3 E3D PP2N 2 70 90 3D1 E3R BB1N 1 70 100 3D1 |
[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 23-12-2019 21:19 ]
Volgens mij mag het ook niet zomaar, als je geen trekhaak besteld zit er geen goedkeuring op voor x aantal kg te trekken die er anders niet opzit.Taro schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:04:
[...]
Als ik Tesla was niet, in ieder geval niet kosteloos. Ook geen idee of ze hier aan meewerken. Als ze dat overigens wel doen voel ik mij behoorlijk *****, want dan had ik geen stealth P maar een gewone P genomen.
Volgens mij kun je bij RDW alsnog laten keuren..incomer schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:44:
[...]
Volgens mij mag het ook niet zomaar, als je geen trekhaak besteld zit er geen goedkeuring op voor x aantal kg te trekken die er anders niet opzit.
zal ik doen
Klopt gedeeltelijk. De trekhaak die ik er nu op heb laten zetten is niet om te trekken, alleen geschikt voor fietsendragers ed.incomer schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:44:
[...]
Volgens mij mag het ook niet zomaar, als je geen trekhaak besteld zit er geen goedkeuring op voor x aantal kg te trekken die er anders niet opzit.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Overdrijf je nou niet een heel klein beetje (veel...)Anoniem: 455473 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:04:
Het is echt bizar, level 4 FSD zit er gewoon bijna aan te komen. Ik ben wel heel benieuwd welke oplossing ze in Europe gaan gebruiken om de stoplichten te lezen die buiten het gezichtsveld van de camera's zitten als je eronder staat.
Mij valt het reuze mee. Zit nu met dikke 2000KM gemiddeld op <180. Daar zitten zeker ook relaxte ritjes van 100 bij op de snelweg maar ook flinke stukken 130/140. Daarnaast een bovengemiddeld aantal snell acceleraties die je iedereen die voor het eerst meegaat even wil laten meemaken.Gé Brander schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:11:
Misschien interessant voor de personen die denken erg hoog te zitten in verbruik, bij mij is het nog redelijk en ik ben geen zuinige rijder. Sinds 30 september 2019 de LR in gebruik en sindsdien 4.791,55 kilometer gereden volgens Teslafi. Totaal aantal kWh geladen: 1.414,65 en met een totaal aantal kosten van 445,77 EUR.
Dit betekend dat elke kilometer gereden mij 9,303 cent kost tot nu toe.
Ik vind het respectabel dat sommige mensen onder de 175 Wh/km weten te rijden. Het lukt mij niet met dit weer. Tenzij ik als een slak achter elke vrachtwagen ga hangen met de airco uit, met beslagen ramen en de temperatuur op 17. Prima als je daar blij van wordt, maar ik niet. Dan is het plezier in autorijden volledig weg bij mij. Daar heb ik niet zo een leuke auto voor. Let op, dit is geen waardeoordeel over hoe anderen plezier hebben aan deze auto, het is alleen niet aan mij besteedt.
Je stelt het eenmaal in en daarna heb je volledig inzicht in laden, ritten en veel meer.-Muncky- schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:16:
Ik zie veel mensen Teslafi gebruiken. Wat is het voordeel van die app/site voor de mensen hier?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
445 eur voor 4800 km vind ik wel erg hoog hoor. Dan zit je gemiddeld op 339 w/h toch? Of maak ik een rekenfout?Gé Brander schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:11:
Misschien interessant voor de personen die denken erg hoog te zitten in verbruik, bij mij is het nog redelijk en ik ben geen zuinige rijder. Sinds 30 september 2019 de LR in gebruik en sindsdien 4.791,55 kilometer gereden volgens Teslafi. Totaal aantal kWh geladen: 1.414,65 en met een totaal aantal kosten van 445,77 EUR.
Dit betekend dat elke kilometer gereden mij 9,303 cent kost tot nu toe.
Ik vind het respectabel dat sommige mensen onder de 175 Wh/km weten te rijden. Het lukt mij niet met dit weer. Tenzij ik als een slak achter elke vrachtwagen ga hangen met de airco uit, met beslagen ramen en de temperatuur op 17. Prima als je daar blij van wordt, maar ik niet. Dan is het plezier in autorijden volledig weg bij mij. Daar heb ik niet zo een leuke auto voor. Let op, dit is geen waardeoordeel over hoe anderen plezier hebben aan deze auto, het is alleen niet aan mij besteedt.
Groot deel van het niet lekker werken van AP komt door de Europese regels, check dit artikel maar eens: https://www.teslarati.com...rictions-explained-video/ybos schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:18:
[...]
Overdrijf je nou niet een heel klein beetje (veel...)
Bij elke wat scherpere bocht "twijfelt" de auto als een gek, beetje gas, beetje remmen, toch weer gas? naah, remmen is beter. Of toch? enz
In de polder zonder lijnen, geen idee. Binnendoor op klinkerweggeen idee.
Op de snelweg werkt het ok, maar dat we er bijna zijnBij lange na niet...
(op de snelweg zouden ze 1 hele makkelijke verbetering kunnen toevoegen -> auto die de baan verlaat, 90% van de baan weg -> begin maar vast op te trekken. Nu trekt de auto pas op als de auto 100% in de andere baan is, gevoelsmatig duurt dat een eeuwigheid)
klink nu wat negatief, maar de auto is top! net als de atumatische cruise controle, wil nooit meer zonder. Maar om te zeggen dat level 4 FSD er bijna is, nee.
Er wordt dus inderdaad een laterale acceleratielimiet van 3 m/s^2 opgelegd. En dat moet getest worden. Daarvoor laten ze de auto met ingeschakelde stuurautomaat een bocht nemen aan een snelheid waarbij hij de bocht eigenlijk niet kan nemen met 3 m/s^2. En de test is geslaagd als hij de limiet niet overschrijdt, m.a.w. ALS HIJ UIT DE BOCHT GAAT. Als hij de bocht wel neemt, faalt hij de test!!! Dat hou je toch niet voor mogelijk?!
De prijzen waarvoor ik laad zijn variabel. Van 0,45€ maximaal bij andere laders tot 0,21€ thuis. Dus het bedrag zegt niets over hoeveel Wh/km.eazi schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:51:
[...]
445 eur voor 4800 km vind ik wel erg hoog hoor. Dan zit je gemiddeld op 339 w/h toch? Of maak ik een rekenfout?
[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 23-12-2019 23:49 ]
Heb jij FSD aangeschaft? Dit zie ik namelijk niet bij stopborden en stoplichtenTaro schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:01:
Gaat de goede kant op met die updates.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Anoniem: 455473
Nee, de sneak preview van FSD in Amerika is echt bijna level 4.ybos schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:18:
[...]
Overdrijf je nou niet een heel klein beetje (veel...)
Nee, dat doet de RDW niet. Lang draadje: https://teslamotorsclub.c...lle-model-3.158754/page-8knights16 schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:45:
[...]
Volgens mij kun je bij RDW alsnog laten keuren..
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Een SR+ weegt ledig 1560kg en met een RWD kan je (ook volgens velen andere ) lekkerder sturen en soms ook harder door de bocht.Taro schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:49:
Ikheb jarenlang in een Mondeo Titanium Wagon 2.0 TDCI gereden met 150pk en die vond ik al redelijk pittig en een goede wegligging hebben. Je vergelijkt nu een SR+ met een Focus ST, dat mag qua snelheid natuurlijk prima, maar ik zou persoonlijk eerder een LR of Performance met een ST vergelijken. Ivm AWD vs achterwielaandrijving en het extra gewicht gaan deze nog beter door de bocht. De P heeft daarnaast 475 pk ipv de 204 pk van de SR+, grote kans dus dat diegene die de uitspraak heeft gedaan het over een P ipv SR+ had?
Ik vind de SR+ tov de Mondeo 2.0 TDCI minder rijden (los van de snelheid/acceleratie uiteraard) en de Performance vele malen beter rijden dan de Mondeo. Over de LR heb ik geen mening, alleen een keer op de achterbank gezeten
[ Voor 6% gewijzigd door Stef87 op 24-12-2019 01:11 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Ik hoor consistente berichten helaas.ArPi75 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:47:
Hoe gaan jullie (mensen die een vervangende auto hebben ontvangen) om met de app die dus nog niet gekoppeld is?
Ben bij Tesla SeC langsgeweest en kreeg te horen dat de LM het moet aanvragen via email en daarbij ook mijn kopie legitimatie moeten doorsturen en dat het vervolgens wel eens 2 maanden kan duren alvorens ik eindelijk de auto in de app kan zien en bedienen...
Moet dat echt 2 maanden duren?
[ Voor 9% gewijzigd door qadn op 24-12-2019 01:10 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Dat was vorig jaar, toen ik mijn S kocht, ook al zo. Maar op wat promofilmpjes -van Tesla- na zie ik er niets van. Alleen wat stuntelig geklungel op een parkeerplaats (advanced summon). In april 2019 had Tesla een autonomous presentatie en daar werd verteld dat het eind dit jaar toch echt zou komen. Het enige autonome dat een beetje is gelukt zijn de ruitenwissers. Zelfs automatisch inparkeren lukt vaak niet of is tergend langzaam, waarbij de wielen gedraaid worden terwijl je stilstaat (slecht voor stuurinrichting en je banden).Anoniem: 455473 schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:53:
Nee, de sneak preview van FSD in Amerika is echt bijna level 4.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik vind een oude achterwielaangedreven model S niet fijn, want die kan het koppel niet goed kwijt. De achterbanden verliezen erg snel grip met een beetje vocht of bladeren op de weg. Een AWD heeft veel meer grip en voelt veel meer solide aan. Bij rustig rijden is een RWD prima en op een circuit is het ook leuk (als je echt kunt rijden), maar opende openbare weg heb ik liever AWD bij een EV met veel vermogen/koppel.Stef87 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:02:
Heb je wel eens in een RWD gereden?... Ja een AWD/P is sneller maar rijdt echt merkbaar anders: achterwielaandrijving is gewoon ook erg lekker.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Als EAP een relatie had met het aantal post hier kwam je zeker in aanmerking BlakHawkBlakHawk schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:46:
[...]
Raar bij mij nog geen update klaar staan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq