SR+ WP/B
Probeer je batterij leeg te rijden tot 5 a 10% en zorg dat ie warm is (eventueel navigeren naar een Supercharger terwijl je daar helemaal niet gaat laden zodat preconditioning werkt).5YJ3 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:08:
[...]
Hmm, zat denk ik wel tussen de 40 a 45%.. Koud was de accu niet lijkt mij, had er een goede 100 km opzitten.
Maar ik kan 'm op de 100 KW krijgen zonder een adapter of iets?
Dan zou je tot 50% die 100 kW moeten zien.

[ Voor 7% gewijzigd door GadgetFrank op 24-12-2019 23:18 ]
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De baas betaaltcarpebios schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:16:
Wat is voor jullie de reden dat jullie zoveel willen betalen voor fastned, terwijl thuis (of via een SC) het stukken goedkoper is?
Hoe lang van te voren raad je mij aan om de accu op te laten warmen voor het opladen?GadgetFrank schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:15:
[...]
Probeer je batterij leeg te rijden tot 5 a 10% en zorg dat ie warm is (eventueel navigeren naar een Supercharger terwijl je daar helemaal niet gaat laden zodat preconditioning werkt).
Dan zou je tot 50% die 100 kW moeten zien.
[Afbeelding]
SR+ WP/B
35ct per kWh valt toch wel mee? Kwestie van de juiste laadpas gebruiken.carpebios schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:16:
Wat is voor jullie de reden dat jullie zoveel willen betalen voor fastned, terwijl thuis (of via een SC) het stukken goedkoper is?
Maar mijn voorkeur onderweg is toch Ionity. 8 euro per sessie en razendsnel. Ik gebruik zelden Superchargers of Fastned.
PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu
Ik gebruik ze niet vaak. Maar locatie en wellicht wat beter te doen dan bepaalde druk bezette SuCs tegenwoordig.carpebios schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:16:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Op zo'n bedrag vind ik die 10 cent of zelfs 14 cent meer best veel. Ionity zijn nog maar 8? laadpunten in Nederland, niet te doen waar ik woon, want dan moet ik eerst mijn accu leegrijden, laden en tegen ik thuis ben ik mijn accu weer leegGadgetFrank schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:20:
[...]
35ct per kWh valt toch wel mee? Kwestie van de juiste laadpas gebruiken.
Maar mijn voorkeur onderweg is toch Ionity. 8 euro per sessie en razendsnel. Ik gebruik zelden Superchargers of Fastned.
En daarbij, die 35 cent is al je abonnementskosten betaald, nog eens 12 euro per maand erbovenop, daar laad ik thuis weer een keer mee op, anders is het 59 cent! Meer dan het dubbele voor een SC en bijna het 3 dubbele van thuis.
Maar het zal inderdaad aan beschikbaarheid liggen van oplaadpunten en dergelijke, maar met zulke prijzen probeer ik fastned te negeren.
[ Voor 23% gewijzigd door carpebios op 24-12-2019 23:29 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Uhh... Je werkt voor de baas toch
(al is het maar zodat ie geld over houdt om jouw salaris te kunnen blijven betalen)
Ik ben maar één van de 300.000 werknemers wereldwijd. Deze simpele ziel zal met laden bij Fastned de baas echt niet failliet laten gaanmitsumark schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:45:
[...]
(al is het maar zodat ie geld over houdt om jouw salaris te kunnen blijven betalen)

SR+ WP/B
Anoniem: 455473

Weer wat geleerd
De poster is een verified Tesla employee.
@BlakHawk
https://cdn.discordapp.co...nshot_20191224-155247.png
Camp mode, je vroeg daar een paar dagen geleden om.
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 455473 op 25-12-2019 00:06 ]
Anoniem: 5897
Edit:
zag overigens in de release notes: "in sommige landen is smart summon beperkt tot 20 meter". Dat zal wel weer hier zijn natuurlijk
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 25-12-2019 00:41 ]
Anoniem: 455473
Ik denk dat je nog even het laadpassentopic moet bezoeken, want je kan met de MainGau-pas gewoon 35 cent/kWh laden zonder abonnement.carpebios schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:24:
[...]
En daarbij, die 35 cent is al je abonnementskosten betaald, nog eens 12 euro per maand erbovenop, daar laad ik thuis weer een keer mee op, anders is het 59 cent! Meer dan het dubbele voor een SC en bijna het 3 dubbele van thuis.
Maar het zal inderdaad aan beschikbaarheid liggen van oplaadpunten en dergelijke, maar met zulke prijzen probeer ik fastned te negeren.
Is het mogelijk de laadkabel te ontgrendelen dmv siri op de apple watch? En frunk via siri command op je apple watch? Ik krijg dat niet voor elkaar?Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:50:
[...]
Je kunt alles via shortcuts regelen obv de Tesla API. Niet zozeer de APP. Het werkt nu ook weer met Siri via de Apple Watch. Dus roepen dat je de Trunk/Frunk open wilt hebben, voorverwarmen starten, vragen wat SoC is, laadkabel ontgrendelen etc etc. Eigenlijk alles wat je via de API kunt regelen kun je in een shortcut bakken en dan via het lockscreen van de iPhone starten of via siri. Dat laatste eventueel dus ook via de Watch.
Hahaha, dat zei ik vorige week ook al:Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:58:
[Afbeelding]
Weer wat geleerd. Er is dus geen verschil tussen "hard" en "soft" reboot. Lol.
De poster is een verified Tesla employee.
BlakHawk schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:21:
[...]
Volgens Tesla Mobile service is hard/soft reset een fabeltje. Er zit geen verschil met een rem erbij of niet.
Hij vond het wel grappig om overal terug te lezen. Het is een eigen leven gaan leiden.
Ah top!!!@BlakHawk
https://cdn.discordapp.co...nshot_20191224-155247.png
Camp mode, je vroeg daar een paar dagen geleden om.
Ik zag de update klaar staan.
Op één of andere manier kan de Tesla voor de deur slecht verbinding maken met mijn WiFi.
Ik moet dus iedere keer even een AP in verlengsnoer plaatsen.
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
Hahaha niet...carpebios schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:16:
Ik zal bedrijven met dat soort prijzen uit principe mijden.
Een jaar of 2 geleden draaiden ze met heel weinig bezetting al break-even. Met de huidige drukte moet er makkelijk wat van de prijs afkunnen!
Dan maar liever even wachten bij een SuC, voor 25 cent per kWh...
Dus dit...mitsumark schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:45:
[...]
Ondanks dat de baas betaalt, vind ik geld over de balk smijten altijd een probleem.
Gevoelsmatig smijt ik bij Fastned geld over de balk.
Als je goed bent voor de ander, is de ander goed voor jou!
[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk|IA op 25-12-2019 09:01 ]
Sinds de laatste iOS/WatchOS updates werken de shortcuts weer bij mij op de Watch. Werkt hij wel op de iPhone bij je? Werkt er wel een andere shortcut op de Watch via siri bij je?TweakerVincent schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:26:
[...]
Is het mogelijk de laadkabel te ontgrendelen dmv siri op de apple watch? En frunk via siri command op je apple watch? Ik krijg dat niet voor elkaar?
@BlakHawk volgens mij zit Fasned nog steeds in de rode cijfers. Niet dat je daarom daar moet laden maar het is niet dat ze dikke winst maken. Ze hebben over het algemeen duurdere locaties dan SuCs. Dus prijs kan daardoor ook hoger liggen. Aan de andere kant bieden ze niet veel meer qua laadsnelheid. Als ze net als Ionity nu echt over 350kW laders zouden hebben zodat ik met 200kW kan laden dan had ik ze de omzet wel gegeven. Nu sta ik eigenlijk alleen buiten NL aan de snellader en daar zijn SuCs prima. En af en toe Ionity. Sneller en goedkoper dan SuC en in Duitsland ook goede locaties. Minder tijd kwijt dan een SuC bezoeken. In Duitsland is SuC relatief duur tov Ionity. (33 cent per kWh.)
[ Voor 42% gewijzigd door Inspired op 25-12-2019 09:08 ]
Ik liep net even naar de auto en zag dat we het portier rechts achter niet goed dicht hadden gedaan vannacht, de zitting rechtsachter is alvast een beetje gewassenTaro schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:13:
Gisteren de auto gewassen, kwam ik erachter dat het rechter voorraam niet helemaal tot bovenaan was gesloten, maar net tot onder het rubber... Ach ja, droogt wel
2019.40.50.1 komt hier nu ook binnen. Via de telefoon was deze nog niet zichtbaar, maar in de auto werd de update wel gevonden.
De update stond ook al klaar in de auto, in de app nog niet. Gelijk maar ff aangezet, die gaat zo installeren
@Inspired, bij mij werken de Siri shortcuts via er Apple Watch wel weer, maar nog wel een beetje instabiel. Soms meld hij ‘ga verder op iPhone’ oid, vrij irritant. Andere keren geeft hij aan dat er iets mis ging, maar vervolgens heeft hij de opdracht toch wel uitgevoerd, heel raar.
@TweakerVincent, beide opdrachten die je noemt kunnen via Siri shortcuts. Ff googelen, er is een site (teslacuts ofzo?) die er een hele hoop verzameld heeft. Opdrachten uit onbekende bronnen installeren is ff een gedoe, maar kan ook.
[ Voor 27% gewijzigd door Smobbo op 25-12-2019 09:47 ]
Met de rechterspiegel linkerspiegel zo dicht mogelijk bij het huis of AP gaan staan, daar zit de Wifi antenne in.BlakHawk schreef op woensdag 25 december 2019 @ 08:47:
Op één of andere manier kan de Tesla voor de deur slecht verbinding maken met mijn WiFi.
Ik moet dus iedere keer even een AP in verlengsnoer plaatsen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Hier ook wifi bereik auto is niet best. Gelukkig heb ik al een utp kabel naar mijn laadpaal meegetrokken en ga daar dan zsm een wifi punt bij in bouwen. Zodra de paal zijn eigen wifi heeft moet het probleem wel voorbij zijn denk ik. Update via telefoon kost mij teveel data.Taro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:46:
[...]
Met de rechterspiegel zo dicht mogelijk bij het huis of AP gaan staan, daar zit de Wifi antenne in.
De Teslacuts site kun je niet meer gebruiken sinds iOS 13. Alleen via iCloud kun je ze importeren.
WIFI is bij mij ook maar net 1 streepje. Terwijl de snelheid wel prima is. (80Mbit zo’n beetje.) Collega met een Model 3 moest hem handmatig toevoegen als hij op mijn oprit staat. Auto vond het netwerk niet. Maar na handmatig toevoegen kreeg hij ook een prima verbinding. Dit laatste kun je dus ook proberen als de auto het netwerk niet lijkt te zien.
[ Voor 60% gewijzigd door Inspired op 25-12-2019 10:01 ]
Mocht dus een dergelijk accesspoint ook mogelijk zijn, dan vergroot je daarmee los van voor je auto, ook voor je dagelijks bereik de Wifi experience in je huis.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ja dat was ook optie geweest. Wifi in huis is prima, auto staat aan de weg en kan niet op eigen terein laden dus denk een wifipunt aan de paal de beste longterm oplossing. Vanuit huis naar de rechterspiegel tijdens het laden is al snel 20 mtr ofzo. De upt zit al in paal klein accesspunt in waterdicht doosje en voeding via POE is eenvoudig te maken.Taro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:58:
@jheerink14 Ik had een Ubiquiti AP Lite in de garage hangen, als ik de auto met de neus naar de garage parkeerde, dan haalde de Wifi het net, maar kon ik de auto niet laden door een korte laadkabel. De Lite vervangen door een Ubiquiti AP LR (Long Range) en nu kan de auto ook met de neus naar de weg de Wifi goed vinden, terwijl deze aan het laden is.
Mocht dus een dergelijk accesspoint ook mogelijk zijn, dan vergroot je daarmee los van voor je auto, ook voor je dagelijks bereik de Wifi experience in je huis.

[ Voor 3% gewijzigd door jheerink14 op 25-12-2019 10:07 ]
Welke gemeente is dit? Dat je zo over de weg je kabel mag leggen.jheerink14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:05:
[...]
Ja dat was ook optie geweest. Wifi in huis is prima, auto staat aan de weg en kan niet op eigen terein laden dus denk een wifipunt aan de paal de beste longterm oplossing. Vanuit huis naar de rechterspiegel tijdens het laden is al snel 20 mtr ofzo. De upt zit al in paal klein accesspunt in waterdicht doosje en voeding via POE is eenvoudig te maken.
[Afbeelding]
Baas betaalt en de Tesla SuC moet ik declareren. Niet dat ik helemaal geen rekening houd met de prijs, het is gewoon 1 van de opties die ik gebruik.carpebios schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:16:
Bussum, (info gemeente website hieronder)Hunkaroglu schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:09:
[...]
Welke gemeente is dit? Dat je zo over de weg je kabel mag leggen.
Voor het plaatsen van oplaadapparatuur op eigen terrein heeft u geen vergunning of toestemming van de gemeente nodig
U mag de oplaadvoorziening alleen op eigen terrein plaatsen. Niet in de openbare ruimte
Een oplaadkabel over het trottoir mag. Een oplaadkabel over de rijbaan en het fietspad mag niet. Zie de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)
Voor de veiligheid moet u een speciale mat over de kabel leggen. De mat en kabels haalt u na het opladen weer weg
De parkeerplaats voor uw woning is en blijft een openbare parkeerplaats die iedereen mag gebruiken
U mag geen bord plaatsen waarmee u de parkeerplaats voor uw woning reserveert
U mag met uw buren afspraken maken over het vrij houden van de parkeerplaats voor uw woning
U betaalt de kosten voor de oplaadvoorziening
De gemeente heeft geen subsidie voor het plaatsen van oplaadapparatuur op eigen terrein
Zorg er wel voor dat je partner de kosten voor het oplaadpunt niet betaald, anders ben je zwaar in overtredingjheerink14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:13:
[...]
Bussum, (info gemeente website hieronder)
Voor het plaatsen van oplaadapparatuur op eigen terrein heeft u geen vergunning of toestemming van de gemeente nodig
U mag de oplaadvoorziening alleen op eigen terrein plaatsen. Niet in de openbare ruimte
Een oplaadkabel over het trottoir mag. Een oplaadkabel over de rijbaan en het fietspad mag niet. Zie de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)
Voor de veiligheid moet u een speciale mat over de kabel leggen. De mat en kabels haalt u na het opladen weer weg
De parkeerplaats voor uw woning is en blijft een openbare parkeerplaats die iedereen mag gebruiken
U mag met uw buren afspraken maken over het vrij houden van de parkeerplaats voor uw woning
De gemeente heeft geen subsidie voor het plaatsen van oplaadapparatuur op eigen terrein
Thx, kan ik dit weer als voorbeeld laten zien bij gemeente Almere. Hier mag het dus niet. Ook niet met een kabelmat. Ik krijg ook geen reactie van ze waarom niet. Er zijn tal van mogelijkheden dat men niet hoeft te struikelen over de kabel. Ook als oplossing een putkast aangeboden, maar ik krijg geen reactie van ze. Wordt er wel moe van langzamerhand.jheerink14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:13:
[...]
Bussum, (info gemeente website hieronder)
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Jij krijgt de updates vroeg omdat je FSD hebt. Niet omdat je super WIFI hebt.Tassadar32 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:39:
@jheerink14 Zoals @Taro al genoemd heeft heeft Ubiquity POE access points met extra lang bereik (ook voor buiten) en dit werkt uitstekend. Ik heb ook een Long Range AP hangen en de 3 heeft vol bereik op de oprit (heb ook altijd updates vroeg binnen).
Ik weet dat FSD bij eerdere updates wel relevant was, maar voor mijn gevoel was dat bij de laatste 2-3 updates niet meer zo. Ik heb geen FSD en krijg ze erg snel binnen.Inspired schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:44:
[...]
Jij krijgt de updates vroeg omdat je FSD hebt.
Ik ook wel maar heeft weinig met de snelheid/sterkte van WIFI te maken. En volgens mij ging de laatste update ook weer eerst naar FSD. Volgens mij kregen niet FSD bezitters zo in de avond in CET. FSD mensen al in de ochtend. Zit geen dagen meer tussen. Dat klopt.Taro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:49:
[...]
Ik weet dat FSD bij eerdere updates wel relevant was, maar voor mijn gevoel was dat bij de laatste 2-3 updates niet meer zo. Ik heb geen FSD en krijg ze erg snel binnen.
Of hotspot. Of gewoon wachten. Als je geen FSD hebt dan is het allemaal niet zo spannend. Tenminste, dat vind ik. Had liever een verbeterde scheduled depart gezien met wat functies in de app. Al is het voorwarmen tegenwoordig in de winter ook bijna niet meer nodig hier. :xGB2 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:52:
Ik heb die update ook klaar staan en ik moet mijn auto bewust voor de deur zetten voor wifi ontvangst.
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 25-12-2019 10:57 ]
Correct, heb je helemaal gelijk in, daarom reageerde ik ook alleen op het FSD stukjeInspired schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:51:
[...]
Ik ook wel maar heeft weinig met de snelheid/sterkte van WIFI te maken.
Voor mijn gevoel krijgt men de updates in de VS +- een dagje eerder dan wij in NL.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 25-12-2019 10:56 ]
Gemeente almere geeft de mogelijkheid om een laadpaal aan te vragen. Dat is waarom ze niet aan een wildgroei van "knutsel" oplossingen willen denk ik. Jij doet het misschien netjes, maar meneer een paar straten verder weer niet.Hunkaroglu schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:29:
[...]
Thx, kan ik dit weer als voorbeeld laten zien bij gemeente Almere. Hier mag het dus niet. Ook niet met een kabelmat. Ik krijg ook geen reactie van ze waarom niet. Er zijn tal van mogelijkheden dat men niet hoeft te struikelen over de kabel. Ook als oplossing een putkast aangeboden, maar ik krijg geen reactie van ze. Wordt er wel moe van langzamerhand.
Ik heb hier trouwens intensief contact over gehad begin dit jaar. Mijn werkgever (destijds) was bereid om zelfs een laadpaal op afstand te plaatsen en dan een kabel van me huis ernaar toe te trekken. (Tenminste, dat zeiden ze... leek me een beetje dure optie, maar ok). Almere wil dit absoluut niet. Alleen openbare laadpalen.
[ Voor 18% gewijzigd door kv83 op 25-12-2019 11:02 ]
Ja. @Joe Dancen (met FSD) kreeg hem rond de middag al gisteren. Toen was de update net uit. Met de force update kreeg ik nog niks binnen. Later op de avond wel. Maar goed, boeit ook niet super veel.Taro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:55:
[...]
Correct, heb je helemaal gelijk in, daarom reageerde ik ook alleen op het FSD stukje
Voor mijn gevoel krijgt men de updates in de VS +- een dagje eerder dan wij in NL.
Ik lees vaak dat aangenomen wordt dat de wifi antenne in de rechter spiegel zit, maar dat klopt niet. Bij een model 3 zit de wifi antenne in de linker spiegel. (Bij de model S en X zit ie wel in de rechter spiegel)jheerink14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:05:
[...]
Ja dat was ook optie geweest. Wifi in huis is prima, auto staat aan de weg en kan niet op eigen terein laden dus denk een wifipunt aan de paal de beste longterm oplossing. Vanuit huis naar de rechterspiegel tijdens het laden is al snel 20 mtr ofzo.
https://teslaownersonline...re-here.7218/#post-125221
[ Voor 6% gewijzigd door eric_nl op 25-12-2019 11:09 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"
ik heb FSD, maar nog niet geactiveerd gekregen. Wel de update al binnen. Volgens mij is het ook een verschil of je software updates op standaard of geavanceerd hebt staan. Bij geavanceerd krijg je ze eerder begreep ik uit de handleiding.Inspired schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:44:
[...]
Jij krijgt de updates vroeg omdat je FSD hebt. Niet omdat je super WIFI hebt.
Ah, helder, verschilt dus per model.eric_nl schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:02:
[...]
Ik lees vaak dat aangenomen wordt dat de wifi antenne in de rechter spiegel zit, maar dat klopt niet. Bij een model 3 zit de wifi antenne in de linker spiegel. (Bij de model S en X zit ie wel in de rechter spiegel)
https://teslaownersonline...re-here.7218/#post-125221
Het mooiste is dat mijn buurman het wel heeft en hij het destijds wel heeft gekregen omdat er niet genoeg oplaadpalen waren. Maar ja nu is dat niet meer het geval, dus mogen ze geen uitzondering maken. En dat weten ze zelf ook. En daarnaast een paar huizen verderop ook. Die helemaal geen vergunning heeft aangevraagd. Nog nagevraagd bij hem. Als ze regels hebben moeten ze het maar ook handhaven of aan iedereen toestemming verlenen met voorwaarden. Maar goed. Ander topic.kv83 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:00:
[...]
Gemeente almere geeft de mogelijkheid om een laadpaal aan te vragen. Dat is waarom ze niet aan een wildgroei van "knutsel" oplossingen willen denk ik. Jij doet het misschien netjes, maar meneer een paar straten verder weer niet.
Ik heb hier trouwens intensief contact over gehad begin dit jaar. Mijn werkgever (destijds) was bereid om zelfs een laadpaal op afstand te plaatsen en dan een kabel van me huis ernaar toe te trekken. (Tenminste, dat zeiden ze... leek me een beetje dure optie, maar ok). Almere wil dit absoluut niet. Alleen openbare laadpalen.
Ik ga kijken Heb om mijn werk nog een hele doos cloudrtrax spul liggen met POE Dat moet gaan werken. Als ik hem aan de paal monteer zit ik altijd tijdens laden 4-5 mtr van accesspunt af, en heb er geen omkijken meer naar. Nu moet ik inderdaad naar specifiek punt rijden waar ik beperkt wifi heb voor updates via wifi.Tassadar32 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:39:
@jheerink14 Zoals @Taro al genoemd heeft heeft Ubiquity POE access points met extra lang bereik (ook voor buiten) en dit werkt uitstekend. Ik heb ook een Long Range AP hangen en de 3 heeft vol bereik op de oprit (heb ook altijd updates vroeg binnen).
Even hier verder dan. Het bevreemd me erg dat we die kerstupdate überhaupt binnen kregen. De auto staat echt wel een stukje van ons (nieuwbouw)huis. En ook nog eens met de kont naar achteren. (Ik denk 14 meter vanaf de rechterbuitenspiegel.galgootje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:48:
[...]
Moet zelf nog ff die update geïnstalleerd krijgen..
Gek genoeg wil dat niet heel gemakkelijk, wifi bereik is net te beperkt op de oprit en hij vreet het niet om de update binnen te halen via m'n hotspot blijkbaar..
Gisteravond bij thuiskomen om de update van .36 naar.40 te krijgen even de wifi extender in de schuur gezet. En toen maar 1 streepje.
Kennelijk hoeft dat dus niet in ons geval, want vanochtend gaf de app gewoon aan dat de update geïnstalleerd kan worden. Wel vreemd met al die reacties over een slechte wifi ontvanger in de rechter buitenspiegel.
Hopelijk wordt het snel opgelost bij je!
Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ
LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12
Soort haiku, dit. Misschien harder praten?chianti14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:42:
update 2019 40 50.1
spraak werkt niet meer
iemand ervaringen
[ Tesla MIG MYP ]
Yes, ik kan praten wat ik wil, maar hij reageert niet.chianti14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:37:
update 2019 40 50.1 werkt niet goed.. spraak snapt hij niet meer.. nog iemand ?
Fijne Kerst allemaal!
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Blijft gewoon in je Tesla account open staan.Miepz78 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:59:
Interessant: gisteren gesupercharged, want m’n laadpaal is nog niet aangesloten en m’n lr nog niet aan mijn tesla account gekoppeld. Ik denk ‘krijg vast mogelijkheid ergens in de auto begaalgegevens op te geven’, nee dus. Niks, chargen met 275km/u ging prima. Maar geen idee wie r nu voor betaald heeft
Fijne Kerst allemaal!
Dit is bekend, je kan voor 150 euro aan openstaand bedrag hebben in je tesla account.Miepz78 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:59:
Interessant: gisteren gesupercharged, want m’n laadpaal is nog niet aangesloten en m’n lr nog niet aan mijn tesla account gekoppeld. Ik denk ‘krijg vast mogelijkheid ergens in de auto begaalgegevens op te geven’, nee dus. Niks, chargen met 275km/u ging prima. Maar geen idee wie r nu voor betaald heeft
Fijne Kerst allemaal!
[ Tesla MIG MYP ]
Maar mijn tesla account is dus niet gekoppeld. En dat gaat als ik tesla geloof ook niet snel gebeuren...Inspired schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:00:
[...]
Blijft gewoon in je Tesla account open staan.
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ik heb in ieder geval binnen een week m'n laadpas ontvangen van LP.Miepz78 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:01:
[...]
Maar mijn tesla account is dus niet gekoppeld. En dat gaat als ik tesla geloof ook niet snel gebeuren...
Maar ook m'n eerste declaratie voor de SC gedaan.
Mag hopen dat tegen die tijd Stedin is langs geweestGB2 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:07:
Dan hoop ik maar dat ze je niet blokkeren als je op 150 zit...
Ik krijg geen laadpas van LP. Heb met n week een paal voor de deur en zonnepanelen. Ook goedmcetweaker schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:08:
[...]
Ik heb in ieder geval binnen een week m'n laadpas ontvangen van LP.
Maar ook m'n eerste declaratie voor de SC gedaan.
laadpaal krijg ik ook. Die kan ik dan koppelen aan m'n laadpas zodat de kosten verrekend worden.Miepz78 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:11:
[...]
Ik krijg geen laadpas van LP. Heb met n week een paal voor de deur en zonnepanelen. Ook goedvond het alleen opvallend, maar geloof zeker dat Tesla me wel weet te vinden when it comes down to paying up
Hier in de buurt staan binnen zeg 300mtr 5 palen/10 aansluitingen. Die zijn .s avonds allemaal bezet overdag nog meestal vrij. Maar met aantal M3,s die ik hier in de buurt zie nu al, moeten er meer punten bijkomen. Dat is ook reden aanleg eigen laadpaal heb altijd optie om te laden. Financieel was geen reden want uitgaande van ongeveer 12 cent prijsverschil tussen thuis opladen en aan een publieke paal ben ik snel 50.000km verder voor ik er financieel op vooruit ga. En ook nog een supercharger in de buurt (<5km) voor als er echt geen laadopties in de buurt zijn .Hunkaroglu schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:32:
[...]
Het mooiste is dat mijn buurman het wel heeft en hij het destijds wel heeft gekregen omdat er niet genoeg oplaadpalen waren. Maar ja nu is dat niet meer het geval, dus mogen ze geen uitzondering maken. En dat weten ze zelf ook. En daarnaast een paar huizen verderop ook. Die helemaal geen vergunning heeft aangevraagd. Nog nagevraagd bij hem. Als ze regels hebben moeten ze het maar ook handhaven of aan iedereen toestemming verlenen met voorwaarden. Maar goed. Ander topic.
Bij het gebruik van de binnenspiegel zie ik alle lampen dubbel (boven elkaar, dus lijkt net of iedereen mistlampen voert). Dit is niet als je door de achterruit kijkt, dus het lijkt erop alsof mijn binnenspiegel of niet goed is of dat er nog een laag opzit (ik zie niks van plastic...)
iemand hier ervaring mee?
Helemaal mee eens. Maar het is ook meer dat als er iets gebeurt (kind of oudere struikelt over dat kabel hoe dan ook), ben jij volledig de sjaak.Hunkaroglu schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:32:
[...]
Het mooiste is dat mijn buurman het wel heeft en hij het destijds wel heeft gekregen omdat er niet genoeg oplaadpalen waren. Maar ja nu is dat niet meer het geval, dus mogen ze geen uitzondering maken. En dat weten ze zelf ook. En daarnaast een paar huizen verderop ook. Die helemaal geen vergunning heeft aangevraagd. Nog nagevraagd bij hem. Als ze regels hebben moeten ze het maar ook handhaven of aan iedereen toestemming verlenen met voorwaarden. Maar goed. Ander topic.
Bron: https://www.tesla.com/nl_NL/support/superchargingIk rijd in een auto van de zaak. Hoe kan mijn bedrijf betalen voor Supercharging?
Na 17 juni 2019 moet de bestuurder betalingsgegevens toevoegen in zijn/haar Tesla-account om het Supercharger-netwerk te kunnen blijven gebruiken. U kunt uw eigen betalingsgegevens gebruiken of uw bedrijf vragen om de zakelijke betalingsgegevens te verstrekken.
Indien nodig, kunt u aan het eind van iedere maand een Supercharger-kostendeclaratie downloaden uit uw Tesla-account.
Weet iemand hoe dit zit? Ik zie nergens betaalgegevens in mijn Tesla account. Ik heb geen zin om afgesloten te worden oid.
Waar ik ook geen hout van snap, als ik inlog op de tesla website en ik ga naar account dan zie ik alleen maar de mogelijkheid om een model s enz te kopen. Nergens zie ik mijn auto daadwerkelijk staan.
Echter als ik in de app inlog zie ik keurig mijn auto staan en kan ik deze gewoon gebruiken. What gives?
[ Voor 18% gewijzigd door me1299 op 25-12-2019 13:09 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Er zitten twee lagen in. 1 spiegel en 1 dimmende laag. Misschien zijn deze van elkaar losgekomen?Inferi schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:51:
Ik kon hier niks over vinden, maar ben benieuwd of anderen dit ook ervaren...
Bij het gebruik van de binnenspiegel zie ik alle lampen dubbel (boven elkaar, dus lijkt net of iedereen mistlampen voert). Dit is niet als je door de achterruit kijkt, dus het lijkt erop alsof mijn binnenspiegel of niet goed is of dat er nog een laag opzit (ik zie niks van plastic...)
iemand hier ervaring mee?
Ik zat ook al met verbazing te kijken dat dit blijkbaar zomaar mag (ondanks de mat eroverheen).Hunkaroglu schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:09:
[...]
Welke gemeente is dit? Dat je zo over de weg je kabel mag leggen.
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Oei, nu twijfel ik of ik wil updatenXiFFiX schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:44:
Na laatste update geen mogelijkheid meer om video en browser te gebruiken, Wel spotify? geeft aan WiFi te gebruiken of premium Connectivity pakket te nemen maar zie ik nog niet beschikbaar? Hebben meerdere deze melding?

[Img="https://tweakers.net/ext/f/DtddNS4pDQwNZm1UMYsYHPvs/full.jpg"]Afbeelding[/Img]jheerink14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:05:
[...]
Ja dat was ook optie geweest. Wifi in huis is prima, auto staat aan de weg en kan niet op eigen terein laden dus denk een wifipunt aan de paal de beste longterm oplossing. Vanuit huis naar de rechterspiegel tijdens het laden is al snel 20 mtr ofzo. De upt zit al in paal klein accesspunt in waterdicht doosje en voeding via POE is eenvoudig te maken.
[Afbeelding]
Fijn dat het mag.. Het zou denk ik wel beter zijn als je het iets “netter” zou doen zodat het in de toekomst nog steeds met een kabelmatje mag.
Het ziet er nu niet bepaald fraai uit en het lijkt alsof die kabelmat niet zoveel “doet”
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Hmm dat zou het inderdaad kunnen zijn, maar dat is wel bagger dan... productie fout ofzo. Ik heb in de demo auto dit ook nooit gezien, maargoed die 30 minuten hoeven niet veel te betekenen.Caelorum schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:59:
[...]
Er zitten twee lagen in. 1 spiegel en 1 dimmende laag. Misschien zijn deze van elkaar losgekomen?
Maar anderen hebben hier dus geen last van?
Ik heb nu een AP buiten liggen maar de tesla blijft zeuren dat het ww verkeerd is.Taro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:46:
[...]
Met de rechterspiegel linkerspiegel zo dicht mogelijk bij het huis of AP gaan staan, daar zit de Wifi antenne in.
Doe ik op mijn telefoon netwerk vergeten en verbinden met hetzelfde ww: gaat het gewoon goed.
Conclusie ww klopt, maar tesla blijft klagen over foutief ww.
Nu even kwartier wachten tot de auto slaapt en dan nog een keer proberen
[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk|IA op 25-12-2019 14:28 ]
Welk channel gebruik je? En 5 GHz of 2.4 GHz, de beste combinatie is 2.4 GHz met channel 1.BlakHawk schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:25:
[...]
Ik heb nu een AP buiten liggen maar de tesla blijft zeuren dat het ww verkeerd is.
Doe ik op mijn telefoon netwerk vergeten en verbinden met hetzelfde ww: gaat het gewoon goed.
Conclusie ww klopt, maar tesla blijft klagen over foutief ww.
Nu even kwartier wachten tot de auto slaapt en dan nog een keer proberen
Hier in haarlem zie je ook niets anders eigenlijk, vooral de mensen die voor hun deur laden, kabel over grond met matje erover.ArPi75 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:42:
[...]
Ik zat ook al met verbazing te kijken dat dit blijkbaar zomaar mag (ondanks de mat eroverheen).
Lag er nu even overdag voor de foto , 95% van de keren in avond dan zie je het niet eens en in ochtend weg, heb ook kabelgoot (geel) maar die is meer voor over de weg, kan je met 5 Ton overheen zonder kabelschade maar was te hoog vond ik zelf voor over de stoep, Optie is dikkere of iets bredere mat evt nog. Stukje rubber is niet echt duur .Stef87 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:59:
[...]
[[URL=Afbeelding]Afbeelding[/URL]]
Fijn dat het mag.. Het zou denk ik wel beter zijn als je het iets “netter” zou doen zodat het in de toekomst nog steeds met een kabelmatje mag.
Het ziet er nu niet bepaald fraai uit en het lijkt alsof die kabelmat niet zoveel “doet”
Bij mij ook geen netflix en browser meer...XiFFiX schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:44:
Na laatste update geen mogelijkheid meer om video en browser te gebruiken, Wel spotify? geeft aan WiFi te gebruiken of premium Connectivity pakket te nemen maar zie ik nog niet beschikbaar? Hebben meerdere deze melding?
Helaas ook geen mogelijkheid om de betaalde optie te nemen vooralsnog, tenminste, in mijn account kan ik alleen maar kiezen voor FSD.
Wel grappig (maar nutteloos): de animatie model 3 op het scherm, als je remt, gaan ook van die auto de remlichten aan, en knipperlichten ook.
Die animatie is er al sinds minimaal afgelopen zomer.ybos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:49:
[...]
Bij mij ook geen netflix en browser meer...
Helaas ook geen mogelijkheid om de betaalde optie te nemen vooralsnog, tenminste, in mijn account kan ik alleen maar kiezen voor FSD.
Wel grappig (maar nutteloos): de animatie model 3 op het scherm, als je remt, gaan ook van die auto de remlichten aan, en knipperlichten ook.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Netflix en YouTube zit er nog wel in maar op een andere plek. Pijltje omhoog en Entertainment zit tussen de apps Web en Toybox in.ybos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:49:
[...]
Seal RWD / Black / Light blue interior
Geen issues hier.Inferi schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:14:
[...]
Hmm dat zou het inderdaad kunnen zijn, maar dat is wel bagger dan... productie fout ofzo. Ik heb in de demo auto dit ook nooit gezien, maargoed die 30 minuten hoeven niet veel te betekenen.
Maar anderen hebben hier dus geen last van?
Staat hier volgens mij wel allemaal op 5ghz, maar eerder ook gewoon kunnen updaten.Taro schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:32:
[...]
Welk channel gebruik je? En 5 GHz of 2.4 GHz, de beste combinatie is 2.4 GHz met channel 1.
Nou ja, zo familie verplichtingen. Morgen weer een dag...
Nutteloos? Juist wel handig om een beetje te kunnen zien wanneer de remlichten aan gaan bij one pedal driving.ybos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:49:
[...]
Vreemd, Netflix nog niet geprobeerd maar de browser doet het in mijn SR+ ook na de update nog prima. Was op dat moment wel met WIFI verbonden dus zal het straks onderweg nog eens testen.ybos schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:49:
[...]
...
Is dat een fout dan?carpebios schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:06:
Spotify is nog steeds niet gefixt qua naamgeving
Inderdaad geen fout maar grapje van onze Elon aangezien spötify van origine een Zweeds bedrijf is
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Het is een SR+ model, ik heb inmiddels V10 erop staan. Dus ik heb een web browser, Netflix, Youtube en bijvoorbeeld Spotify.
Wat ik echter niet zie is dat ik een trial versie van premium connectivity heb. Ik kan ook in de navigatie geen sattelietkaart aanzetten of het verkeer in beeld brengen. Dat zie ik wel overal op Youtube maar ik mis de 2 daarvoor bestemde knopjes.
Klopt dat?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
ik heb 2019.40.2.1 en kan het wel aanzetten...
asing schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:44:
Ik hop over van het tesla leveringen draadje met een paar vragen nu ik mijn M3 een paar dagen heb.
Het is een SR+ model, ik heb inmiddels V10 erop staan. Dus ik heb een web browser, Netflix, Youtube en bijvoorbeeld Spotify.
Wat ik echter niet zie is dat ik een trial versie van premium connectivity heb. Ik kan ook in de navigatie geen sattelietkaart aanzetten of het verkeer in beeld brengen. Dat zie ik wel overal op Youtube maar ik mis de 2 daarvoor bestemde knopjes.
Klopt dat?
SR+, Blue, Black,19", afgeleverd 13/12/2019
Ja dat heb ik ook, sinds de update reageert de auto totaal niet meer op spraakcommando's, ook niet meer op degenen die het vroeger wel deden. Microfoon lijkt ook "open" te blijven staan, hij blijft luisteren ipv zegmaar te stoppen met luisteren en de interpretatiefase te startenchianti14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:37:
update 2019 40 50.1 werkt niet goed.. spraak snapt hij niet meer.. nog iemand ?
2019.40.2.1 , zelfde dus.dacofiel schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:47:
Welke versie heb je precies? Staat ook onderin de phone app.
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Heb de mijne 13/12 opgehaald, daar werkte het nog wel. Heb een paar dagen niet gereden, wellicht dat die van mij ook niet meer werkt...
Voor de goede orde, je hebt een sr+ en je kunt premium connectivity aanzetten tegen 10e pm? Meende dat het in de EU nog niet was geactiveerd..dacofiel schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:47:
[...]
YouTube etc, werkte gewoon bij aflevering en ik kon verkeersinfo aanzetten op de nav. kaart.
MintyDoerak schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:59:
[...]
Voor de goede orde, je hebt een sr+ en je kunt premium connectivity aanzetten tegen 10e pm? Meende dat het in de EU nog niet was geactiveerd..
Edit : het blijkt inderdaad een probleempje te zijn waarbij ze Premium Connectivity verwijderen terwijl je er wel recht op hebt.
Bron : https://teslamotorsclub.c...affic-disappeared.178515/
[ Voor 28% gewijzigd door asing op 25-12-2019 18:50 ]
M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Ja. Dat klopt. Vanaf eind mei 2019 is het een betaalde optie geworden bij Premium interior.Roootje schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:32:
Klopt het dat er geen homelink op de model 3 zit?
@asing er staat daar ook dat de laatste update het fixed. Heb je 2910.40.50.1 er al op staan. Overigens, recht heb je er niet op.
[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 25-12-2019 19:39 ]
Mijn SR+ met FSD is van september 2019.
Als je ze niet ziet is het toch redelijk zeker dat je geen HW3 hebt. Ik zie ze altijd. Soms te vaak.DuikKees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:40:
Wat is nu een goede manier om er achter te komen wat voor hardwareversie van de autopilot je hebt. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit pylonen in beeld gezien, terwijl ik er regelmatig langs rij.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 25-12-2019 19:42 ]
Hier ook overal pionnen, zowat elk reflectorpaaltje wordt als een pionnetje weergegeven (2020 model).DuikKees schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:40:
Wat is nu een goede manier om er achter te komen wat voor hardwareversie van de autopilot je hebt. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit pylonen in beeld gezien, terwijl ik er regelmatig langs rij.
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Ik heb ook een SR+, maar heb het nooit aan kunnen zetten. Volgens mij is dit een van de dingen die een SR+ mist t.o.v. een LR of P.dacofiel schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:47:
[...]
Inmiddels geen YouTube/Netflix en webbrowser meer op LTE/4G sinds update naar 2019.40.50.1. Heb geen optie gezien om premium connectivity te kopen, geeft alleen aan dat je met WiFi moet verbinden.
Spraak werkt ook echt belabberd: ene keer überhaupt geen reactie, bij “open het Dashboardkastje”(of wat je ook zegt), dan weer “this function is not supported yet”
M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.