Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.705 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Malt007 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:14:
[...]

Soort van principe kwestie, beetje onzin om een product vanaf de andere kant van de wereld te laten komen, daarnaast support ik liever lokale ondernemers. Snap dat de meeste elektronische producten alsnog in het verre oosten gemaakt worden maar als het even kan bestel ik dus liever niet in bij Ali. Ook geen zin om er weken op te wachten.
https://www.amazon.de/s?k...3%95%C3%91&ref=nb_sb_noss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:57:
Ik heb dus gisteren 1 van mijn Aero velgen behoorlijk beschadigd (stoeprandje meegepakt). Het is dus ook geen klein krasje, maar gewoon bijna de hele buitenrand. De dop is niet beschadigd, het is alleen de rand. Ik twijfel nu tussen gewoon doorrijden (maar het stoort me behoorlijk), de velg laten repareren (tips waar?), de velg vervangen (door een andere 2e handse), of als de eerste set banden versleten is een set Turbines op de kop tikken en upgraden (de Aero velgen kunnen dan na reparatie worden gebruikt voor winterbanden oid) :).
Heb een quote binnen, reparatie incl opnieuw balanceren kost 215 in BTW (175 ex). Had dat toch iets goedkoper gehoopt. Het is wel een als zeer goed bekend staande toko, gevoelsmatig vermijd ik de sjacheraars liever even als het deze auto betreft.

Edit: nieuwe 18" LM velgen heb je al voor iets van 130 euro, vraag me af waarom reparatie dan zoveel duurder moet zijn? Maar nog geen winkel gevonden waar je originele Aero's per stuk kan kopen overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 20-12-2019 10:56 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik zit sinds kort op 2019.40.2.1 en vanochtend merkte ik op flitsmeister en waze dat de Tesla nu 3 km/u harder rijdt dan hij aangeeft. Voorheen was dat andersom, dus ipv 130 werkelijk en 133 op de teller, gaf Flitsmeister en Waze 136 aan met 133 op de teller. Iemand anders dit opgevallen? En nee, de winterbanden liggen er al twee weken onder, dus dat is het niet

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 22:57
AD doet verslag van het legen van een boot vol Teslas. Hij heeft al wat filmpjes gepost en vandaag nog meer als mensen de auto's afhalen.

(Morgenochtend is vandaag dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
DuikKees schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:20:
[...]

Meegeleverde blauwe CEE-stekker gebruiken met een verloopje en je laadt met 16A/24km.
https://www.hornbach.nl/s...-16A/8049063/artikel.html
Of zo'n wcd plaatsen (heb ik):
https://www.hornbach.nl/s...-16A/2723764/artikel.html

Open deur:
Wel zeker weten dat je wcd op een vrije groep zit en behoorlijk bedraad.
Goede tip. Dus stel ik ben op vakantie en heb geen laadpaal tot mn beschikking, hoe moet ik het dan voor me zien. De meegeleverde tesla thuis stekker pluggen in de hornbach verloopje? Dus hornbach verloop stekker aan thuis stroom en dan tesla stekker aan de hornbach verloop?Sorry ben niet thuis met elektrotechniek.

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
eenmans schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:55:
[...]

Goede tip. Dus stel ik ben op vakantie en heb geen laadpaal tot mn beschikking, hoe moet ik het dan voor me zien. De meegeleverde tesla thuis stekker pluggen in de hornbach verloopje? Dus hornbach verloop stekker aan thuis stroom en dan tesla stekker aan de hornbach verloop?Sorry ben niet thuis met elektrotechniek.
Je zou ook even de UMC in je kofferbak kunnen bekijken. Deze word met een normale Schuko connector (stopcontact) geleverd en een blauwe campingstekker. Je kan ze beiden gebruiken maar de campingstekker zal een hoger amperage kunnen leveren. Voor incidenteel even bijladen is de Schuko ook gewoon prima, het heeft niet veel zin om van Schuko naar blauw verloop te gebruiken als je ook gewoon direct Schuko kan gebruiken.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:49
SeatRider schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:42:
[...]

Heb een quote binnen, reparatie incl opnieuw balanceren kost 215 in BTW (175 ex). Had dat toch iets goedkoper gehoopt. Het is wel een als zeer goed bekend staande toko, gevoelsmatig vermijd ik de sjacheraars liever even als het deze auto betreft.

Edit: nieuwe 18" LM velgen heb je al voor iets van 130 euro, vraag me af waarom reparatie dan zoveel duurder moet zijn? Maar nog geen winkel gevonden waar je originele Aero's per stuk kan kopen overigens.
Ook nog maar even in het topic zodat de rest het ook kan vinden. Via Tesla kan je een velg voor 182 ex kopen per stuk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 12:14
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:56:
[...]

Inderdaad, het gaat mij niet om wat de SR+ krijgen, het gaat mij om de wijze waarop Tesla nu een relatief kleine update voor veel geld probeert te verkopen. Krijg er een beetje pay to win idee bij uit games, waar ik ook een gruwelijke hekel aan heb!

Nogmaals als ze gewoon 1800 euro hadden gerekend voor een AWD stealth P, volle begrip voor gehad.
Maar een paar tiende eraf zou gewoon (net als bij de SR+) een reguliere update moeten zijn. Zonder kosten...

Tesla als bedrijf is een paar treden gedaald op mijn "ladder".
Volgens mij gaat het erom dat je een product koopt met een aantal specificaties. Nu is een ander product gewijzigd en baal je ineens van je eigen product (zonder dat daar de specificaties van gewijzigd zijn). Mocht dat andere product dus nooit gewijzigd zijn, was er niks aan de hand geweest.
Wees gewoon tevreden met wat je hebt in plaats van dat te laten afhangen van wat een ander heeft.

En baal je dan ook van alle telefoonmerken? Die doen in principe niks anders. Echter veranderen die niet het product wat je al hebt, maar brengen gewoon een nieuwe versie uit. Daarmee wordt jouw huidige telefoon dus ook minder in jouw ogen? Want je moet nu een nieuwe kopen, anders heb je niet meer de laatste versie.

[ Voor 13% gewijzigd door j1990 op 20-12-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
Weet iemand of er drankbeker adapters zijn voor de bekerhouders in de midden console ook hier bijv red bull blikjes in vast te zetten?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 14:20
RobinJB schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb deze; https://www.taptes.com/pr...ger-pad-for-tesla-model-3
Bevalt goed; handig dat je hem ook in landscape kunt gebruiken.
Heb ik ook besteld en is onderweg (vanuit China - Shenzhen). Ik heb voor deze gekozen, vanwege de mogelijkheid voor landscape mode en dat er ook nog een kabeltje bij zit, waarbij je iets kan laden dat niet draadloos kan. En er zitten splitters bij voor eventuele sentry disk. Kijk het filmpje maar even.
Iets duurder dan bij AliE, maar ook iets meer opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
said006 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:12:
Weet iemand of er drankbeker adapters zijn voor de bekerhouders in de midden console ook hier bijv red bull blikjes in vast te zetten?
Zoiets?

https://www.ebay.com/itm/...iter-/123948854343?_ul=NL

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Als Oom Ali niks heeft kan je ook altijd iemand met een 3d-printer lief aankijken ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

j1990 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:11:
[...]

Volgens mij gaat het erom dat je een product koopt met een aantal specificaties. Nu is een ander product gewijzigd en baal je ineens van je eigen product (zonder dat daar de specificaties van gewijzigd zijn). Mocht dat andere product dus nooit gewijzigd zijn, was er niks aan de hand geweest.
Wees gewoon tevreden met wat je hebt in plaats van dat te laten afhangen van wat een ander heeft.
Je weet het lekker te draaien.

Nee, bottom line: OTA updates horen gratis t zijn, was een reden om voor Tesla te kiezen. Je auto wordt ieder update beter.

Met een stealth P upgrade had ik zeker begrip gehad voor 1800 euro, maar een relatief kleine update van 0,3-0,5 sec. Nee absoluut niet!

Het is een wijziging in bedrijfsvoering waar ik een hekel aan heb.

Ik vind een upgrade van 100 naar 170Kw voor de SR+ juist top en had het ook een zeer slechte zaak gevonden als Tesla daar 1500 euro voor zou rekenen.

Ik zie dit in dezelfde orde van grootte. Een wijziging in bedrijfsvoering van Tesla, meer geld tegen 100% marge binnenharken. Nee dank je!

Ik hoop van harte dat er na de leaseperiode veel meer keuze is in EV's. De kans dat het weer Tesla wordt, neemt toch af. En dan is het alles bij elkaar genomen. Afwerking, bouwkwaliteit en dit soort irritante dingen. Buiten het feit dat hij gewoon veel te vaak verkocht is :+
Reed vanochtend in een rijtje met 4 Model 3's achter elkaar...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Laatst online: 12-09 12:14
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:21:
[...]

Nee, bottom line: OTA updates horen gratis t zijn, was een reden om voor Tesla te kiezen. Je auto wordt ieder update beter.

Met een stealth P upgrade had ik zeker begrip gehad voor 1800 euro, maar een relatief kleine update van 0,3-0,5 sec. Nee absoluut niet!
Maar wie zegt dat het een kleine update is? Misschien heeft het wel ontzettend veel geld gekost.. Software is niet altijd gratis.. Misschien heeft wel ontzettend veel uren gekost om dit te ontwikkelen. En dat moet terugverdiend worden. Een versnelling van 4,5 - 4,0 is toch echt iets anders dan van 3,5 naar 3,0 (of wat het dan ook mag wezen). Als het een makkie was geweest, hadden alle auto's binnen 1 seconde op 100 gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
j1990 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:25:
[...]

Maar wie zegt dat het een kleine update is? Misschien heeft het wel ontzettend veel geld gekost.. Software is niet altijd gratis.. Misschien heeft wel ontzettend veel uren gekost om dit te ontwikkelen. En dat moet terugverdiend worden. Een versnelling van 4,5 - 4,0 is toch echt iets anders dan van 3,5 naar 3,0 (of wat het dan ook mag wezen). Als het een makkie was geweest, hadden alle auto's binnen 1 seconde op 100 gezeten.
En voor die 1800 koop je de extra garantie, alles slijt harder maar je behoud je garantie.

Als ik een AMG laat chippen vervalt de garantie op de motor/aandrijflijn. Nu nemen de chippers wel een deel over van de garantie, maar dat gaat vast een getouwtrek opleveren.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou helemaal knap stom zijn van Tesla, als je deze helemaal apart gaat ontwikkelen.

Stealth P ligt namelijk gewoon op de plank... Een AWD met P software.
Er zijn er een aantal daarvan verkocht, voornamelijk ex demo wagens.
Dat is ook waar klanten al maanden om vragen. De mogelijkheid tegen kosten te upgraden naar een stealth P.

Dat hebben ze nu niet gekregen, ipv 0-100 tijd van 4,5 naar 3,5, gaat hij dus met deze upgrade naar 4,1....

Daarom noem ik het een relatief kleine update, je hebt er één op de plank liggen waarmee de AWD een stealth P wordt...

Dus Tesla geeft de klant niet wat ze willen, klanten vragen al maanden om een stealth P upgrade... En je gaat veel geld rekenen voor een relatief kleine update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
[...]

Het is sowieso een kleine software matige update, de hardware van een performance is tenslotte hetzelfde (motorisch). Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ze deze upgrade aanbieden als M3P bezitter, verschil weer wat kleiner. Zou overigens nog altijd voor de P hebben gekozen ivm velgen, remmen en spoiler, maar verschil is toch wat kleiner nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhrgamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-01 14:17
Malt007 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:32:
[...]

Het is sowieso een kleine software matige update, de hardware van een performance is tenslotte hetzelfde (motorisch). Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ze deze upgrade aanbieden als M3P bezitter, verschil weer wat kleiner. Zou overigens nog altijd voor de P hebben gekozen ivm velgen, remmen en spoiler, maar verschil is toch wat kleiner nu.
Ik dacht dat er op een gegeven moment een iets andere motor achter in de P is gekomen, waardoor het verschil wel groter werd. Ik begreep ook dat het te maken heeft met de remmen welke groter zijn bij de P. Een auto moet immers altijd sneller decelereren dan accelereren. Wellicht dat ze daar een lijn getrokken hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Malt007 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:14:
[...]

Soort van principe kwestie, beetje onzin om een product vanaf de andere kant van de wereld te laten komen, daarnaast support ik liever lokale ondernemers. Snap dat de meeste elektronische producten alsnog in het verre oosten gemaakt worden maar als het even kan bestel ik dus liever niet in bij Ali. Ook geen zin om er weken op te wachten.
Denk dat je de lokale niet echt support maar meer rijk maakt. Die bestellen gewoon ook bij Ali. En verkopen het hier voor meer dan het dubbele. Als je niet wilt wachten is het een ander verhaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
[...]

Ik vind een upgrade van 100 naar 170Kw voor de SR+ juist top en had het ook een zeer slechte zaak gevonden als Tesla daar 1500 euro voor zou rekenen.

Ik zie dit in dezelfde orde van grootte. Een wijziging in bedrijfsvoering van Tesla, meer geld tegen 100% marge binnenharken. Nee dank je!

Ik hoop van harte dat er na de leaseperiode veel meer keuze is in EV's. De kans dat het weer Tesla wordt, neemt toch af. En dan is het alles bij elkaar genomen. Afwerking, bouwkwaliteit en dit soort irritante dingen. Buiten het feit dat hij gewoon veel te vaak verkocht is :+
Wat een lulkoek verkondig je weer. Tesla HOEFT helemaal niets te doen. Heb je enig ander merk gezien die zoveel extra's en nieuwe functionaliteiten uitbrengt in korte tijd? Hell, voor de I-Pace en Audi E-tron moesten mensen speciaal terug naar de dealer om te updaten, wat dan alleen voor iets meer range zorgde.

Je hebt een auto met bepaalde specs gekocht en al 5% meer vermogen en range voor niets gehad, naast alle andere nieuwe functionaliteiten.

Vanaf het begin ben je zuur geweest hier, wellicht eens kijken naar jezelf.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:32:
Het is juist alleen maar meer reden om voor een P te kiezen!
AWD+19"+Boost=€64k
P=€65k

Dan krijg je voor die €1k extra:
- 3,4sec ipv 4,1sec (groot verschil)
- 20" ipv 19"
- Mooiere kleur velgen
- Rode upgrade remklauwen
- Spoiler
- Beter onderstel
- Track mode
- 261km/h topsnelheid

Het laat maar zien dat die boost een hele slechte deal is, had je beter een P kunnen kiezen!
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:35:
[...]

Wat een lulkoek verkondig je weer. Tesla HOEFT helemaal niets te doen. Heb je enig ander merk gezien die zoveel extra's en nieuwe functionaliteiten uitbrengt in korte tijd? Hell, voor de I-Pace en Audi E-tron moesten mensen speciaal terug naar de dealer om te updaten, wat dan alleen voor iets meer range zorgde.

Je hebt een auto met bepaalde specs gekocht en al 5% meer vermogen en range voor niets gehad, naast alle andere nieuwe functionaliteiten.

Het staat je vrij om gewoon mijn reactie te negeren.
Ik onderbouw gewoon waarom ik de boost een hele slechte deal vind en een irritante manier van extra geld verdienen van Tesla...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
*knip*, een reactie als deze voegt natuurlijk weinig toe

[ Voor 94% gewijzigd door Perkouw op 20-12-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Als iets mij niet boeit is het wel een nog snellere 0-100 acceleratie. Van mijn mogen ze wel een update uitbrengen voor meer range. Wat ook leuk zou zijn een soort slider tussen performance/range (los van chill mode). Beetje a la Windows power settings :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Intronic op 20-12-2019 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:36:
[...]

AWD+19"+Boost=€64k
P=€65k

- 20" ipv 19"
- Mooiere kleur velgen
- Spoiler
- Beter onderstel
- Track mode
- 261km/h topsnelheid

Het laat maar zien dat die boost een hele slechte deal is, had je beter een P kunnen kiezen!
Gewoon verkopen die Tesla en lekker weer een traditionele ICE kopen, waar je niet eens een maps update gratis krijgt!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 12:03
[...]

Dingen kosten volgens mij meestal gewoon wat het waard is en niet wat het kost om iets te produceren/ontwikkelen.

Ik kon het niet laten en heb deze upgrade dan ook gedaan en heb absoluut geen spijt. Het is net zo'n zinloze uitgave als de aanschaf van de auto zelf :9, maar het is wel genieten 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

GIIANT schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:38:
[...]

Dingen kosten volgens mij meestal gewoon wat het waard is en niet wat het kost om iets te produceren/ontwikkelen.

Ik kon het niet laten en heb deze upgrade dan ook gedaan en heb absoluut geen spijt. Het is net zo'n zinloze uitgave als de aanschaf van de auto zelf :9, maar het is wel genieten 8)
Het gaat ook om het genieten toch! *O* *O*

Ik denk dat de Volvo dealer blij is dat Blakhawk nu een Tesla heeft :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaCoTa
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:35:
[...]
Nee dat kan niet want de spiegel dimt teveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
_O-
DaCoTa schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:40:
[...]

Nee dat kan niet want de spiegel dimt teveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Die update ga ik niet doen, zeker voorlopig niet. Mijn AWD staat al standaard op de Chill stand. Geen enkele reden om de Standaard of nieuwe Sport stand nodig te hebben. Gelukkig mag iedereen die beslissing zelf maken of hij of zij er 1.800 euro voor over heeft...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:38:
[...]

Gewoon verkopen die Tesla en lekker weer een traditionele ICE kopen, waar je niet eens een maps update gratis krijgt!
Ja als inhoudelijk reageren te moeilijk wordt, dan zeg je dingen als: je kunt beter weer een ICE kopen... ;w
Wat klopt er niet aan de stelling dat je voor nog €1000 extra dan bete een P kunt kopen?

De voordelen van een P zijn toch veel groter dan een AWD met performance boost?

AWD+19"+Boost=€64k
P=€65k

- 20" ipv 19"
- Mooiere kleur velgen
- Spoiler
- Beter onderstel
- Track mode
- 261km/h topsnelheid

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:30:
[...]

Dat zou helemaal knap stom zijn van Tesla, als je deze helemaal apart gaat ontwikkelen.

Stealth P ligt namelijk gewoon op de plank... Een AWD met P software.
Er zijn er een aantal daarvan verkocht, voornamelijk ex demo wagens.
Dat is ook waar klanten al maanden om vragen. De mogelijkheid tegen kosten te upgraden naar een stealth P.

Dat hebben ze nu niet gekregen, ipv 0-100 tijd van 4,5 naar 3,5, gaat hij dus met deze upgrade naar 4,1....

Daarom noem ik het een relatief kleine update, je hebt er één op de plank liggen waarmee de AWD een stealth P wordt...

Dus Tesla geeft de klant niet wat ze willen, klanten vragen al maanden om een stealth P upgrade... En je gaat veel geld rekenen voor een relatief kleine update!
Het is wel erg makkelijk om het zo te stellen.. Misschien zitten er in een P wel andere onderdeeltjes die speciaal voor dat model ontworpen zijn, zodat ‘ie beter met het hogere vermogen om kan gaan en dus minder vaak naar Tesla terugmoet voor onderhoud. Het is dan wel een software update, maar als je hardware niet meer aankan is het niet zomaar mogelijk om die P software hier in te prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:42:
[...]

Ja als inhoudelijk reageren te moeilijk wordt, dan zeg je dingen als: je kunt beter weer een ICE kopen... ;w
Wat klopt er niet aan de stelling dat je voor nog €1000 extra dan bete een P kunt kopen?

Volgens mij snappen jullie het niet. Het gaat er niet om of je wel of niet updates krijgt. Maar als je nu voor 1K meer een performance krijgt had ik ook wel een performance genomen. En daarin kan ik hem geen ongelijk geven. En om dan voorbeelden te geven bij ICE modellen die dan duurder zijn en dat hij beter een ICE moest nemen is niet de juiste vergelijking. Als Tesla nou deze extra boost op zijn site zou plaatsen bij de bestelling en mensen gaan zien dat je dan voor 1k meer een Performance kan halen, dan zullen meer mensen voor Performance gaan kiezen ipv LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaanmijo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:43:
Het is wel erg makkelijk om het zo te stellen.. Misschien zitten er in een P wel andere onderdeeltjes die speciaal voor dat model ontworpen zijn, zodat ‘ie beter met het hogere vermogen om kan gaan en dus minder vaak naar Tesla terugmoet voor onderhoud. Het is dan wel een software update, maar als je hardware niet meer aankan is het niet zomaar mogelijk om die P software hier zomaar in te prikken.
Klopt daarom kunnen de stealth P's geen track mode en ook niet 261km/h.
Verder schijnt het identiek te zijn.

Anders konden de demo AWD's bij Tesla dealers ook geen stealth P worden. Het is een AWD waar de software van een P in is geladen, zonder 261km/h en zonder track mode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Wat een gelul of het wel of niet stom is. Wil je het hebben, koop je het en anders laat je het liggen.

Achteraf praten over wat nu een betere aanschaf is is onzin, want als het goed is hebben we hier allemaal de auto al.

Als er 1K verschil tussen de AWD en de P zit, had ik alsnog de AWD gekozen, voor legio andere redenen dan de acceleratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:07:
[...]

Ook nog maar even in het topic zodat de rest het ook kan vinden. Via Tesla kan je een velg voor 182 ex kopen per stuk.
Net even met ze gemaild, dat is inclusief montage/overzetten oude band ook. Dus reparatie loont echt niet dan.

Edit: nogmaals bevestigd: 225 incl BTW (186 ex) zijn de kosten voor de velg + montage.

Edit2: tweede offerte voor reparatie bedraagt 130 incl BTW. Dat is al een stuk schappelijker.

[ Voor 46% gewijzigd door SeatRider op 20-12-2019 12:06 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEeekhoorn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 12:55
[...]

Heb jij je Tesla gekocht of lease je hem?
Ik kan me voor de lease-rijder namelijk prima voorstellen dat het een 'jammer maar helaas' dingetje is.
Ook omdat de upgrade naar een P hoogstwaarschijnlijk buiten lease-budget ligt. Niet alles werkt op basis van "Oh het is maar zoveel euro, dus dat had je er gewoon bij moeten nemen". Meeste werkgevers hebben gewoon keihard een limiet staan.
Je kan er dan dus voor kiezen om zelf de optie aftermarket erbij te laten zetten door Tesla, om alsnog een verkapte P te hebben, maar dan mis je wel een aantal andere zaken zoals eerder genoemd. En dikke kans dat je dan die 1800,- gewoon zelf direct moet ophoesten. Daar gaat je baas denk niks aan betalen.. als het al mag ivm verzekering/waarde en leasecontract.

Als je de auto zelf koopt, is het alsnog een keuze die je kan maken, de AWD of de P. Je praat er nu over alsof 1000,- even snel te vinden is. Denk dat veel mensen het als best een redelijk bedrag zien, en er wel over na moeten denken. Ook zal de upgrade naar de P allicht kunnen zorgen voor issues met verzekeraars. Vanwege het hogere vermogen en de hogere fiscale waarde.

Zomaar even een aantal zaken die ik me kan bedenken.

Je betaald voor de auto op dat moment, tegen de dan geldende voorwaardes. Je kan een andere auto ook niet elke keer inruilen tegen een nieuwer model met meer PK wanneer deze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:46:
[...]

Klopt daarom kunnen de stealth P's geen track mode en ook niet 261km/h.
Verder schijnt het identiek te zijn.

Anders konden de demo AWD's bij Tesla dealers ook geen stealth P worden. Het is een AWD waar de software van een P in is geladen, zonder 261km/h en zonder track mode.
Maar dan heb je toch nu zelf antwoord gegeven op je vraag waarom ze geen P software gaan uitbrengen voor de AWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 12:03
[...]

AWD+19"+Boost=€64k
P=€65k

- 20" ipv 19"
- Mooiere kleur velgen
- Spoiler
- Beter onderstel
- Track mode
- 261km/h topsnelheid
De voordelen van een P zijn nu inderdaad veel groter. Achteraf had ik moeten wachten met de aanschaf van een witte LR AWD met FSD, maarja nu inruilen kost nog meer.

Die boost houd me nu wel even zoet tot er een opvolger van de model 3 uitkomt of dat er wellicht andere EV opties zijn tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Aangezien Tesla nou niet echt prijsvast is (zie prijsdaling begin van het jaar) zie ik het ook nog wel gebeuren dat de prijs voor de boost nog zakt als niet genoeg mensen hem afnemen. Voor 500 euro heb ik misschien wel interesse, voor 1800 echt niet. Dus ik wacht gewoon nog even en zie wel wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
[...]

Bottom line is en blijft in jou optiek, Tesla kan niets goed doen.

Eerst klagen dat ze bij Tesla focussen op de 0-100km/u acceleratie, maar er is niemand anders in dit topic die zo hard klaagt dat een gratis acceleratie update weinig bijdraagt of betalend is.
Waarom moet dat verplicht gratis zijn? Je hebt al een auto die in 99,5% van de gevallen sneller is. Die extra snelheid is voor de liefhebbers en is gewoon een slimme manier van Tesla om extra marge te creëren. Moest een andere autofabrikant dat doen, zou je zelfs geen enkele commentaar erover hebben.

OTA updates gaan in 1ste instantie over entertainment en extra features. Daarin krijg je al meer als je ooit van een VAG/Volvo/BMW gaat mogen verwachten. Het enige wat hun kunnen programmeren zijn uitstootfoefjes.
Het is al knap dat Tesla via een update je prestaties kan verbeteren.

Het is de schuld van je werkgever dat je geen SR+ hebt, dus zorg dan dat je daar kwaad op bent ipv. Tesla. Performance modellen worden toch ook stelselmatig ingehaald? Ga je daar ook over klagen dat het gat tussen een P en een AWD kleiner wordt?
Of wat moeten S en X eigenaars zeggen dan over het feit dat hun modellen niet dezelfde upgrades krijgen zoals een 3, terwijl deze zoveel meer kosten?
Want jou probleem is je portefeuille. Dat jij meer bijtelling moet betalen voor een LR terwijl een SR+ perfect had gepast.

Wordt over 4 jaar lachen als je merkt dat DE auto die het meeste voor je geld biedt nog steeds een Tesla is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]
AWD+19"+Boost=€64k
P=€65k
Afronden is ook een vak.

AWD 19" + boost: 61698 + 1800 = 63498
P: 65598

Verschil: 2100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
@BlakHawk klaag anders ook over het feit dat Tesla China Mahong en nog 2 andere games krijgt, en dit niet voor Europa en Amerika bekend is gemaakt.
Eerst goedkopere auto's krijgen maar toch dezelfde kwaliteit/meer features. Ongelofelijk.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zi4xchz4tq541.jpg?width=1080&format=pjpg&auto=webp&s=f7cb0923b625c5ecd417cef1e218b4d69bae6471

In London is trouwens de eerste V3 supercharger geopend!
https://supercharge.info/changes

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 20-12-2019 12:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

bottom line schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:21:
@BlakHawk klaag andere ook over het feit dat Tesla China Mahong en nog 2 andere games krijgt, en dit niet voor Europa en Amerika bekend is gemaakt.
Eerst goedkopere auto's krijgen maar toch dezelfde kwaliteit/meer features. Ongelofelijk.
[Afbeelding]
Ik denk dat mijn vrouw daar wel boos over is, dat is zo'n Mahjonggmuts 8)7 :N -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Naast dat ik super blij ben met de SR+ toch, net als anderen, de opmerking dat de update naar 40.2.1 de AP en de cruise controle geen goed heeft gedaan.

De auto is een stuk nerveuzer geworden en zwabbert met AP.

Erg irritant.

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
eenmans schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:55:
[...]

Bij de meegeleverde thuislader zijn 2 stekkers geleverd:
- normale stekker: vanwege veiligheid kan je hier maar 13A mee laden
- blauwe CEE stekker: hier kan je 16A mee laden, hier kan je dus een verloop op aansluiten en een "normale" wandcontactdoos gebruiken.
Op vakantie of een extern adres zou ik het niet met een verloopje doen, zie "open deur"
Dan gewoon met de normale stekker op 13A.
Tassadar32 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:58:
[...]
............ het heeft niet veel zin om van Schuko naar blauw verloop te gebruiken als je ook gewoon direct Schuko kan gebruiken.
Met verloop laadt hij op 16A en direct schuko op 13A. Scheelt toch best..

[ Voor 16% gewijzigd door DuikKees op 20-12-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bblikman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:35:
Naast dat ik super blij ben met de SR+ toch, net als anderen, de opmerking dat de update naar 40.2.1 de AP en de cruise controle geen goed heeft gedaan.

Erg irritant.
Van zwabberen nog geen last gehad. Alleen bepaalde bochten die hij sinds de update niet meer kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomonic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:23
Vraagje van een nieuwe M3 SR+ bezitter. Wat zou de gemiddelde vampire drain moeten zijn na een nachtje? Afgelopen nacht heb ik 19km verloren, ik gebruik verder geen Sentry. Moet zeggen vindt ~20km per nacht wel veel.

Tips om dat omlaag te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa

Erg irritant.
Welke versie had je daarvoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22

Erg irritant.
Ik had dat de eerste dagen na de update ook - nu is het een stuk minder (zit er een learning curve in?).
Zwaberen is inmiddels helemaal weg.

Overigens, vandaag reed ik naar kantoor, middelste baan, 110 km/u ongeveer op autopilot. Een andere auto schiet ertussen (letterlijk een meter of 2 voor de neus van mijn auto) en de Tesla laat heel rustig gas los en laat de afstand iets oplopen. Gevoelsmatig zit hier een sterke verbetering. Het voelt veel soepeler en slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26
Inspired schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:59:
[...]

Knap. Want de UMC die erbij zit gaat maar tot 16a. Die eerste stekker zit er trouwens gewoon bij dus heb je niet nodig.
Deze kabel is niet gelijk aan de meegeleverde blauwe stekker want die is inderdaad 16A. De huidige meegeleverde UMC is 1-fase, en niet gelimiteerd op 16A. Blauw 32A en Blauw 16A zijn ander formaat connector.

Leesvoer: https://www.facebook.com/...ermalink/526215861477847/

Er is zelfs een officieel Tesla nummer voor: 1104948-00-B - GEN II SMART ADAPTER, 60309 - 2PE, 32A / 230V

https://teslaownersgroup....g-gen-1-gen-2-differences

[ Voor 25% gewijzigd door adjego op 20-12-2019 13:10 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste V3 supercharger is een feit:
https://www.autoweek.nl/a...a-supercharger-in-europe/

Zijn net op tijd voor "in europa" (ivm Brexit) :+

Ben wel heel benieuwd hoe de verdere uitrol eruit gaat zijn. Het lijkt erop dat ze een aantal V3 palen naast V2 palen bouwen. Vooralsnog zal het dringen geblazen zijn, denk ik. Iedereen wil V3 lijkt mij...

8x V2
8x V3

Is er een reden niet gewoon 16 keer V3 neer te zetten? Of heeft dat met de Model S en X te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:41:
[...]
Van zwabberen nog geen last gehad. Alleen bepaalde bochten die hij sinds de update niet meer kan nemen.
Heb begrepen dat dit (wederom) vanwege EU-regulatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:50
Ik heb nog niet echt last van zwabberen. Ik merk dat hij sinds de vorige update ruimte neemt bij het passeren van grotere auto's door in de baan iets op te schuiven. Met de laatste update lijkt dat iets verruimd te zijn naar ook normale auto's.

Eerlijk gezegd is dit precies waar ik van de zomer behoefte aan had. Bij het passeren van een vrachtwagen die strak op de lijn rijdt werd het soms zo krap dat ik het niet geheel vertrouwde, doordat de auto strak in het midden van de baan bleef reden. Nu is dat een stuk ruimer.

Wat ik ook hoop, maar nog niet heb kunnen testen, is dat hetzelfde gebeurt bij het elkaar passeren op een 2 richtingen weg zonder afscheiding. Veel in het buitenland gezien dat hij nogal gauw op de rem sprong als er een vrachtwagen tegemoet kwam die een beetje dicht bij de lijn reed, bijvoorbeeld op een 80 weg met elke richting 1 rijbaan. Als hij nu wat rechtser in zijn baan hangt is dat hopelijk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
adjego schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:58:
[...]

Deze kabel is niet gelijk aan de meegeleverde blauwe stekker want die is inderdaad 16A. De huidige meegeleverde UMC is 1-fase, en niet gelimiteerd op 16A. Blauw 32A en Blauw 16A zijn ander formaat connector.

Leesvoer: https://www.facebook.com/...ermalink/526215861477847/

Er is zelfs een officieel Tesla nummer voor: 1104948-00-B - GEN II SMART ADAPTER, 60309 - 2PE, 32A / 230V
Thanks, dat is interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26
Heb nog een extra site er over gevonden: https://teslaownersgroup....g-gen-1-gen-2-differences

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Tassadar32 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:21:
[...]

Als Oom Ali niks heeft kan je ook altijd iemand met een 3d-printer lief aankijken ;)
Ik heb er een gevonden van een bedrijf dat 3d printing producten verkoopt. Wel prijzig maar word goed beoordeeld in tegenstelling tot het product van ebay. Misschien toch maar bestellen.

https://www.etsy.com/nl/l...r?ref=shop_home_active_15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
DuikKees schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:37:
[...]

Met verloop laadt hij op 16A en direct schuko op 13A. Scheelt toch best..
:F

En er is een ontzettend goede reden waarom een UMC niet op 16A over een Schuko laad. Die is niet gemaakt om langdurig op 16A belast te worden.
said006 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:12:
[...]

[...]

Ik heb er een gevonden van een bedrijf dat 3d printing producten verkoopt. Wel prijzig maar word goed beoordeeld in tegenstelling tot het product van ebay. Misschien toch maar bestellen.

Best prijzig voor een 3d printje. Printje is CC: https://www.thingiverse.com/thing:3596463

[ Voor 43% gewijzigd door Tassadar32 op 20-12-2019 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
said006 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:12:
[...]

[...]

Anders eens rondkijken op Thingiverse.com en via 3DHubs laten printen (was vroeger toch cheap'er')?

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
[quote]Tassadar32 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:12:
[...]

:F

En er is een ontzettend goede reden waarom een UMC niet op 16A over een Schuko laad. Die is niet gemaakt om langdurig op 16A belast te worden.

Wist ik niet, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Je kan ook een cup holder kopen en dan een koelpackje om je blikje heen doen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:52
Autopilot is gewoon gevaarlijker door de EU regelgeving... Ik zat even te kijken en ik kwam deze petitie tegen, allemaal tekenen dus!

https://secure.avaaz.org/...=share&utm_medium=ios_app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Weet iemand of als ik naar AccountSupportEMEA@tesla.com mail voor het overzetten van mijn Tesla account ik dat kan doen in het Nederlands of moet dat in het Engels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:11:
Weet iemand of als ik naar AccountSupportEMEA@tesla.com mail voor het overzetten van mijn Tesla account ik dat kan doen in het Nederlands of moet dat in het Engels?
Als je twijfelt, zou ik altijd Engels doen.
EMEA klinkt ook als Engels (Europe, Middle-East, Asia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
said006 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:22:
[...]

Als je twijfelt, zou ik altijd Engels doen.
EMEA klinkt ook als Engels (Europe, Middle-East, Asia).
Ze vragen om een kopie van het rijbewijs en kentekenbewijs. Is dit wel veilig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:27:
[...]

Ja, sowieso altijd een watermerk aanbrengen, zoals het woord COPY over een deel van je foto. BSN doorhalen. KopieID, app van de overheid.

[ Voor 4% gewijzigd door flo_ op 20-12-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:45

jefjef

learning by doing

Inspired schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:59:
[...]

En Sentry neemt ook daadwerkelijk beelden op? Zou de USB/SSD even eruit halen, aan de laptop hangen en kijken of je hem nog kunt benaderen. Zo ja, dan terug in de auto. Dan zou het dashcam icoontje toch weer moeten komen.
Ga ik doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
Tomonic schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:41:
Vraagje van een nieuwe M3 SR+ bezitter. Wat zou de gemiddelde vampire drain moeten zijn na een nachtje? Afgelopen nacht heb ik 19km verloren, ik gebruik verder geen Sentry. Moet zeggen vindt ~20km per nacht wel veel.

Ik denk dat het niet zo zeer drain is maar verschil warme/koude accu. Dat merk je mooi op het moment dat je "leeg" parkeert. Dan krijg je de melding op het scherm dat een koude accu een stuk minder ver komt dan een warme accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2k85
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-12-2020
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:27:
[...]

Kreeg je binnen 15 minuten reactie? Ik ben 5 weken en 5 reminders verder om een foutief e-mail adres aan te laten passen. Nog geen enkele (re)actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
a2k85 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:28:
[...]

Kreeg je binnen 15 minuten reactie? Ik ben 5 weken en 5 reminders verder om een foutief e-mail adres aan te laten passen. Nog geen enkele (re)actie...
Logisch, dat is naar je foutieve e-mailadres verstuurd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:27
mrwolf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:50:
[...]

Logisch, dat is naar je foutieve e-mailadres verstuurd :o
Dan wordt het wel erg ingewikkeld om een fout emailadres goed te krijgen daar

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 13-09 22:19
Tomonic schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:41:

Als je een goede rit hebt gehad dan is je accu warmer, dan zet je hem weg en koelt het accu af. Zodra je instapt lijkt het behoorlijk gekelderd de volgende ochtend, mits het fris is geweest snachts. Maar zodra je accu weer op begint te warmen met rijden is mijn ervaring dat de echte verliezen wel meevallen. Een warmer accu de volgende ochtend geeft ook weer extra + procenten af.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 13-09 21:51
Verklaar me maar voor gek:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tkRje6.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MsjWlk6.png

Was al doorgevoerd voor ik van de laptop naar buiten was gelopen. Je merkt het wel echt heel goed. Neus gaat veel verder omhoog bij het gas geven, en er komt zelfs meer geluid uit de motoren. Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:47

DM_

Vinslo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:09:
Ik heb nog niet echt last van zwabberen. Ik merk dat hij sinds de vorige update ruimte neemt bij het passeren van grotere auto's door in de baan iets op te schuiven. Met de laatste update lijkt dat iets verruimd te zijn naar ook normale auto's.

Eerlijk gezegd is dit precies waar ik van de zomer behoefte aan had. Bij het passeren van een vrachtwagen die strak op de lijn rijdt werd het soms zo krap dat ik het niet geheel vertrouwde, doordat de auto strak in het midden van de baan bleef reden. Nu is dat een stuk ruimer.

Wat ik ook hoop, maar nog niet heb kunnen testen, is dat hetzelfde gebeurt bij het elkaar passeren op een 2 richtingen weg zonder afscheiding. Veel in het buitenland gezien dat hij nogal gauw op de rem sprong als er een vrachtwagen tegemoet kwam die een beetje dicht bij de lijn reed, bijvoorbeeld op een 80 weg met elke richting 1 rijbaan. Als hij nu wat rechtser in zijn baan hangt is dat hopelijk voorkomen.
Doet de AP helaas niet, sterker nog in heb de indruk dat de AP standard veel meer de linker lijn aanhoudt als voorheen. Gevolg is meer "phantom brakes" al kan je afvragen of ze nog phantom zijn door de nabijheid van de tegenliggers!

Bij bochten levert dit ook meer plotselingen afbreuk van AP waardoor je snel het stuur moet overnemen. Ik heb de net even goed gekeken naar het scherm bij een lange 80km bocht op mn dagelijkse rit, hij zat de hele bocht (+/- 300-400m) bovenop de linkerlijn met heel veel ruimte tussen de auto en rechter lijn. Lekker dichtbij de tegenliggers.

Eerlijk gezegd ervaar ik totaal geen voordeel dat de auto bewust de buitenste lijn meer op zoekt in elke bocht wat die neemt. V36 was voor mij echt een stuk beter. Ik snap ook niet waarom de AP niet meer de binnenlijn opzoekt zoals iedereen die een auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurpgeit schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:40:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Was al doorgevoerd voor ik van de laptop naar buiten was gelopen. Je merkt het wel echt heel goed. Neus gaat veel verder omhoog bij het gas geven, en er komt zelfs meer geluid uit de motoren. Ik ben blij!
Wat haalde je voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Slurpgeit schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:40:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Jij hebt die update van 0,5 seconden gekocht voor 1800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
flo_ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:29:
[...]

Ja, sowieso altijd een watermerk aanbrengen, zoals het woord COPY over een deel van je foto. BSN doorhalen. KopieID, app van de overheid.
Thnx. Heb de app van de overheid gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 13-09 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:09:
[...]

Wat haalde je voor de update?
Geen idee, minder 🙃😬
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:16:
[...]

Jij hebt die update van 0,5 seconden gekocht voor 1800 euro?
Zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Slurpgeit schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:28:
[...]

Geen idee, minder 🙃😬

[...]

Zeker weten.
Haha sick, 1800 EUR betalen voor iets meer snelheid van 0-100 km/h :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruiker_Hans
  • Laatst online: 27-07-2024
Mijn model 3 heb ik inmiddels 4 weken, helaas is na de laatste grote update mijn WIFI niet meer te connecten. Zowel mijn mobiele telefoon (hotspot) als wifi point in de garage krijgen een groen V 'tje op het scherm als zijnde geconnect, maar het groene cirkeltje (laadcirkel) blijft bovenin 'draaien' en dus zoeken naar een WIFI punt. Daarna probeer ik dus te klikken op de laatste update downloaden, dan start hij de WIFI searcher weer op, geeft groen aan en blijft dus doorzoeken naar een wifi connecties. De update blijft uit... wie helpt mij verder? ;-)

Uit vorige posts krijg ik ook niet veel info, met name omdat het daar gaat over connecties die de WIFI helemaal niet vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Gebruiker_Hans op 20-12-2019 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

-Muncky- schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:42:
[...]

Time is money! Net wat eerder bij die klant, zo terugverdiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb gezocht op navigatie en 3d en navigatie en weergave maar kon het niet vinden.
Heb gister kortstondig een 3d weergave gezien in de navigatie, maar kan het niet vinden.
Enige wat ik kan vinden op internet is dat dit automatisch switched in bepaalde situaties.

Iemand die weet of dit continue op 3d weergave is te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:23
mcetweaker schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:56:
Ik heb gezocht op navigatie en 3d en navigatie en weergave maar kon het niet vinden.
Heb gister kortstondig een 3d weergave gezien in de navigatie, maar kan het niet vinden.
Enige wat ik kan vinden op internet is dat dit automatisch switched in bepaalde situaties.

Iemand die weet of dit continue op 3d weergave is te zetten ?
Ik ben ook wel nieuwsgierig waar de 3d modus zit. Tot nu toe valt de navigatie van Tesla me erg tegen. Je zit naar een hele grote kaart te kijken die niet relevant is tijdens het rijden. Liever goede rijbaan indicatie met gekleurde borden en een 3D view die de werkelijkheid benaderd. Ook file informatie en flitsinformatie ontbreekt. Geen innovatie bij Tesla op navigatie gebied, jammer, zo moeilijk is dit niet. Bij mij hangt helaas de TomTom weer tegen het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 09:10
Zaterdag kan ik de nieuwe model 3 LR AWD ophalen en ik zag deze week plots de originele Tesla Wireless Phone Charger ook verschijnen in de Nederlandse Tesla Store. Ik heb hem maar snel besteld en ben benieuwd. Iemand anders de originele charger ook in gebruik?

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:33

Bever!

3

Slurpgeit schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:28:
[...]

Geen idee, minder 🙃😬

[...]

Zeker weten.
Hij is fijn he, ook 80-120 is echt ziek.
Hoe snel us jullie regen op max? Ik heb het idee dat het bij mij veel minder snel ging dan anders, na 40km snelweg nog niet alle puntjes weg.

[ Voor 24% gewijzigd door Bever! op 20-12-2019 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 22:11
-Muncky- schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:42:
[...]

Mensen doen bij ICE auto’s niet anders toch?
Meer betalen voor een zwaardere motor met meer pk’s.
Meer betalen om te “chippen” om meer vermogen te halen.
Meer betalen om de begrenzer van de 250 af te halen.

Snap niet wat er zo wereldschokkend aan die 1800 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik lees geruchten dat Tesla de prijs van de M3 met 20 procent wil verlagen. Dat zullen de leasemaatschappijen niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 13-09 22:19
erikoss schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:13:. Iemand anders de originele charger ook in gebruik?
Die is flink duur vergeleken met AliExpress? Denk het niet, ik zoek nog de goedkope variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:51:
Ik lees geruchten dat Tesla de prijs van de M3 met 20 procent wil verlagen. Dat zullen de leasemaatschappijen niet leuk vinden.
Ja tuurlijk. Dat gaan ze echt doen, want ze hebben een demand problem. 7(8)7 :')
Geruchten zonder een bron te melden = 10 minuten youTube filmpje van een blogger of 1 reactie op een forum?
Leuk om het hier te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
bottom line schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:12:
[...]

Ja tuurlijk. Dat gaan ze echt doen, want ze hebben een demand problem. 7(8)7 :')
Geruchten zonder een bron te melden = 10 minuten youTube filmpje van een blogger of 1 reactie op een forum?
Leuk om het hier te zeggen.
Bij de S en X hebben ze exact hetzelfde gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:51:
Ten eerste:

Leer eens bronnen checken en linken.

Ten tweede:

Dit ging over China en is gepushed door een short seller.

Ten derde:

Is al debunked.

https://www.teslarati.com...-3-china-price-reduction/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
timwijn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:46:
[...]

Mensen doen bij ICE auto’s niet anders toch?
Meer betalen voor een zwaardere motor met meer pk’s.
Meer betalen om te “chippen” om meer vermogen te halen.
Meer betalen om de begrenzer van de 250 af te halen.

Snap niet wat er zo wereldschokkend aan die 1800 euro is.
Chippen kost 300-600 euro, geen 1800.

En ja, soms krijg je er dan maar 10% vermogen bij, maar soms ook 50% of zelfs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

In de 2 uur dat ik heb kunnen genieten van de M3 LR ben ik best onder de indruk en dat was met software versie 9. Er staat nu versie 10 op en die kan door omstandigheden pas over een maand uitproberen.
Tegen die tijd zijn mijn usb hub en wireless lader van Jeda ook wel binnen, dus zal tegen die tijd wel even melden wat ik er van vind.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Sunri5e schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:16:
[...]

Bij de S en X hebben ze exact hetzelfde gedaan.....
Nadat de 3 uitkwam. Dan was de pricing van de auto's niet meer in verhouding tot elkaar.
Was dat ook de redenatie van je 'bron'? Dat Tesla elke 9 maanden met 20% zijn prijzen laat zakken?
Dan wacht ik nog wel 5 jaar met het kopen van een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
DaCoTa schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:47:
[...]

Welke versie had je daarvoor?
Dat ben ik even kwijt; ik dacht 36.2.4

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Vandaag eindelijk weer eens een positieve SuC ervaring. Weekendje weg in Duitsland. Maar 10-20% van de stalls bezet en 140kW laden. In Nederland de laatste tijd een uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Nu online

Erg irritant.
Vandaag SR+ opgehaald en stond al 2019.40.2.1 op (dus geen enkele ervaring met vorige versies), maar ik vind de auto inderdaad als een dweil over de (snel)weg zwabberen. Volgens mij inderdaad specifiek bij het inhalen van langzamer verkeer, maar het voelt gewoon als iemand die bezopen over de weg slingert.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer Konijn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-11-2024

Meneer Konijn

Mijn naam is haas.

Mijn lease-maatschappij geeft geen toestemming om de Acceleration Boost upgrade te installeren omdat dit teveel effect zal hebben op de componenten en onderhoud van de banden :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teslam3w
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb gister mijn M3 ontvangen en heb mijn telefoon aan de auto gekoppeld. Ik ging ervan uit dat de auto dan automatisch op slot zou gaan op het moment dat ik een aantal meter bij de auto vandaan loop, maar dit gebeurt niet. Is er nog iets dat ik moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
teslam3w schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:53:
Ik heb gister mijn M3 ontvangen en heb mijn telefoon aan de auto gekoppeld. Ik ging ervan uit dat de auto dan automatisch op slot zou gaan op het moment dat ik een aantal meter bij de auto vandaan loop, maar dit gebeurt niet. Is er nog iets dat ik moet instellen?
Ja. Moet je nog instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teslam3w
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb voor mijn gevoel alle menu's doorlopen, maar kan daar nergens een instelling voor vinden. Waar moet ik dat instellen dan?
Pagina: 1 ... 122 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.