Stef87 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:56:
[...]
Waarom is het voor jou nadelig dat de SR+ rijders ongeveer 0.5sec hebben gekregen via update dan..? “Dat is niet eerlijk?”.... Is dat de enige reden? Zelf ben ik niet zo van het “misgunnen”..
In principe kan een LR-AWD waarschijnlijk net zo snel zijn als een P- lijkt mij. Kijk niet raar op als ze dat truukje nog een keer doen om van 3.5s naar 3.1 te gaan..
Ik hoop in ieder geval niet dat je voor noemenswaardige simpele updates elke keer 1800+ euro moet gaan betalen, micro-transacties (of... mega-transacties, micro is het niet

) is gewoon niet zo leuk.
FSD of AP vind ik anders, daar zit veel extra development achter, sneller accelereren is gewoon meer ampères naar motor sturen vanaf de controller.
Is er iemand met een SR+ die zo’n Betaalde upgrade ook heeft gezien? Of een LR-RWD eigenaar bijv?
Ik misgun de SR+ rijders helemaal niets. Juist top dat je auto met gratis updates beter wordt.
Je kunt alleen niet ontkennen dat de SR+ veen meer waar voor je geld is geworden en de AWD een stuk minder. Niet minder waar voor je geld, maar minder-meer waar voor je geld.
SR+ is er gewoon echt een veel betere auto op geworden.
Ik ben nog steeds blij met de LR mbt range, maar een ander punt waarom ik écht de LR wilde was 100kW laden, vs 250Kw in de toekomst.
Dat voordeel lijkt volledig gelijk te zijn. Weinig kans dat er in mijn leaseperiode écht V3 laders in NL staan. Beide halen nu gewoon Max 150Kw bij superchargers.
Daarnaast krijgen SR+ rijders ook de mogelijkheid premium connectivity te kopen, iets wat wij een jaartje gratis krijgen en daarna staan we op dat punt ook gelijk!
Daarnaast was het wel fijn dat ik een stap voorwaarts deed. De SR+ was even snel als mijn Volvo, tot Tesla er echt een substantieel deel afhaalde. Die 5% heeft de SR+ geen windeieren gelegd. Tot 20% sneller zoals het plaatje eerder laat zien. De AWD merk ik het niet eens bij.
Al met al vind ik de upgrade naar een AWD steeds minder waardevol. Het gaat er niet om dat ik niet blij ben met de AWD. Het gaat erom dat de SR+ echt substantieel beter wordt en de AWD wat achter blijft. En dan krijgen we een update en moeten wij opeens 1800 euro betalen. Wat ik uiteraard nooit van mijn leven ga doen
Ik gun de SR+ rijders echt wel de gratis updates, deze had voor de LR rijders ook best gratis mogen zijn. Had dan een 4.1 gratis upgrade gegeven en een stealth P voor 1800 (3.4 sec).
Want voor die 1800 heb je nog niet eens we stealth P...