Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 138 Laatste
Acties:
  • 631.617 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13

SeatRider

Hips don't lie

Intronic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:30:
Ik ga denk ik wel voor de velgbeschermers van AlloyGator. Scheelt weer lelijke velgen en onnodige kosten.
Nou ik zou zeggen, lees je goed in. Om te beginnen zien ze er imho best low budget uit, en het helpt je hooguit bij een inschattingsfoutje met inparkeren. Als je zoals hierboven beschreven even een stoeprandje meepakt in een bocht/rotonde, dus op volle snelheid, dan vliegen die dingen eraf en loop je kans dat ze je spatbord nog even meepakken (daar zijn reviews van te vinden op inet).

Alloygators plus montage kosten je ook ruim 200 euro, en voor dat geld kun je dus ook 1 of 2x een velg laten fixxen. Of een extra rijlesje nemen :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
Deveon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:26:
[...]

Gebruik maken van de kaart en waarschuwing van "gevaarlijke" situaties zal er enkel voor zorgen dat meer berijders AP gaan gebruiken waar het niet hoort en in "veilige" situaties minder aandacht aan het verkeer besteden. Tesla ligt al aardig onder vuur voor het in productie brengen van beta software en juist de quirks van AP zouden ervoor moeten zorgen dat bestuurders niet teveel vertrouwen in het systeem krijgen.

Daarnaast staat "gevaarlijke" situaties haaks op het einddoel van volledige autonomie. De beta software probeert het gewoon en als de bestuurder corrigeert heeft Tesla data waar het algoritme op verbeterd kan worden.

PS: Het begint mij wel op te vallen dat het erg stil is op gebied van AP ontwikkelingen de laatste tijd. Het reserveren van de Cybertruck voor €100 mét vastleggen van FSD voor de reguliere prijs doet mij vermoeden dat FSD nog geen meerwaarde gaat bieden voordat de Cybertruck op de markt komt.
Hoe makkelijk is het dan om AP enkel toe te laten op snelwegen en N wegen?
Buiten die wegen niet te activeren door de berijder... Ben je van het hele "probleem" af.
Tassadar32 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:31:
[...]

Leenband+velg is wel ideaal ja! _/-\o_

@BlakHawk Ik weet niet wat het gekost heeft. 250 eigen risico per schadegeval maar heb al zodanig veel EB dat dit niet gecompenseerd word door minder bijtelling.
Wij hebben 150 ER.
Wanneer reparatie < 150, dan wordt 75 euro ER berekend.

Ik kreeg voor velgenschade een rekening van €75. Dus reparatiekosten zijn < €150.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Deveon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:26:
[...]Daarnaast staat "gevaarlijke" situaties haaks op het einddoel van volledige autonomie. De beta software probeert het gewoon en als de bestuurder corrigeert heeft Tesla data waar het algoritme op verbeterd kan worden.[...]
Ja dat is allemaal leuk, maar niet als de beta software het verkeerde blijft doen, vanwege bewust ingebouwde quirks. Die moet gewoon zo goed mogelijk zijn best doen en alle databronnen die daarvoor beschikbaar zijn proberen. Anders heb je niets aan de handmatige correcties van de bestuurder voor het verbeteren van het algoritme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:34
Ik ben van standaard 18 inch naar de Monaco 19 inch GP6 gegaan, ziet er prima uit icm geblindeerde ramen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SqOZuHUUficrvVwEH4Efinrt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Caelorum schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:47:
[...]

Ja dat is allemaal leuk, maar niet als de beta software het verkeerde blijft doen, vanwege bewust ingebouwde quirks. Die moet gewoon zo goed mogelijk zijn best doen en alle databronnen die daarvoor beschikbaar zijn proberen. Anders heb je niets aan de handmatige correcties van de bestuurder voor het verbeteren van het algoritme.
Helemaal mee eens, ik moet AP iedere dag op hetzelfde stuk corrigeren.

Je hoort mensen vaak zeggen dat autonoom rijden minder slachtoffers oplevert en dus acceptabel is. Zolang een autonoom systeem niet kan anticiperen op ander verkeer en enkel lijntjes in de gaten houdt, vind ik het geen goede ontwikkeling.

Sowieso mist de visuele weergave van auto's in het scherm heel veel objecten. Auto's, fietsers en voetgangers die vaak niet worden opgemerkt of om een of andere reden niet visueel worden weergegeven.

Op dit moment denk ik dat rijhulpsystemen even veilig zijn als gebruik van AP.

AP reageert bijvoorbeeld niet op knipperlichten van auto's, of een auto die achter een vrachtwagen hangt. Als mens ben je extra waakzaak omdat er een kans is dat de auto naar links komt. AP reageert pas als hij echt voor je zit.

Ik had het laatst op een N weg. Een auto draait voor mij de weg op en AP doet niets, tot hij op mijn weg zit. Veel te laat. Een autonoom systeem zou moeten anticiperen op een auto die naar die weg rijdt en gaat invoegen, niet pas als de radar een auto voor je detecteert. Dan ben je veel te laat. Op dit moment acht ik zelf rijden veel veiliger dan rijden op AP. Maar dit zegt niets over de toekomst.

Ik blijf daarom bij mijn eerdere standpunt, AP is (vooralsnog) een veredeld rijhulpsysteem aan elkaar geknoopt. Niets autonooms aan (nog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:17
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:52:
[...]

Maar op de kaart kan de Tesla toch zien dat er een rotonde aankomt en gewoon stoppen met autopilot met de nodige waarschuwingen? Het doet nu overkomen dat het een dom systeem is dat een beetje op lijntjes let, maar meer niet...
Dat doet hij ook, als je van de snelweg af komt en ziet dat hij daar niet verder kan geeft hij ook een waarschuwing en stopt hij zelf.

Je gebruikt de autopilot op straten waar hij nog niet voor gemaakt is en vind het dan vreemd als hij op die wegen randgevallen nog niet ondersteund?

En ja, voor je die inschiet, een rotonde komt heel vaak voor, maar over het algemeen niet op snelwegen, dus voor de soort wegen die hij nu actief ondersteund, is een rotonde een randgeval. Net als N wegen of bebouwde kom met iets te scherpe bochten, ja daar houd hij geen rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
DaCoTa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:56:
[...]

Dat doet hij ook, als je van de snelweg af komt en ziet dat hij daar niet verder kan geeft hij ook een waarschuwing en stopt hij zelf.

Je gebruikt de autopilot op straten waar hij nog niet voor gemaakt is en vind het dan vreemd als hij op die wegen randgevallen nog niet ondersteund?

En ja, voor je die inschiet, een rotonde komt heel vaak voor, maar over het algemeen niet op snelwegen, dus voor de soort wegen die hij nu actief ondersteund, is een rotonde een randgeval. Net als N wegen of bebouwde kom met iets te scherpe bochten, ja daar houd hij geen rekening mee.
Daar moet zo'n systeem dan toch op anticiperen? Net als je onder de 30-50 bij veel merken geen CC kunt activeren. Of boven de 150...

Zo moeilijk is dat toch niet?

Zo lang het kan, gaan mensen het gebruiken. En ik verdenk Tesla ervan dat ze die data wel erg fijn vinden om te ontvangen. Ook al gaat dat ten koste van verkeersveiligheid...

Autopilot moet al geen ander herkennen dat hij voor die wegen niet gemaakt is en gewoon niet te activeren zijn waar hij niet voor gemaakt is.

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk|IA op 18-12-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 13:06
Intronic schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:30:
Ik ga denk ik wel voor de velgbeschermers van AlloyGator. Scheelt weer lelijke velgen en onnodige kosten.
Die zijn er t/m 19".. Voor Performance dus niet geschikt. Hoe worden ze bevestigd? Kunnen de AlloyGators voor een bandenwissel in de herfst/lente makkelijk verwijderd en herplaatst worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:17
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:57:
[...]

Daar moet zo'n systeem dan toch op anticiperen? Net als je onder de 30-50 bij veel merken geen CC kunt activeren. Of boven de 150...

Zo lang het kan, gaan mensen het gebruiken. En ik verdenk Tesla ervan dat ze die data wel erg fijn vinden om te ontvangen. Ook al gaat dat ten koste van verkeersveiligheid...
Het gaat niet om moeilijk, dit soort dingen kan de AP al lang, maar het staat gewoon niet aan.

En het staat niet aan omdat het nog niet mag. Waarom is er wel bordenherkenning in de US en niet in de EU? Omdat het nog niet mag. Zelfde met smart summon en waarschijnlijk nog een heleboel andere dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:46:
[...]

Nou ik zou zeggen, lees je goed in. Om te beginnen zien ze er imho best low budget uit, en het helpt je hooguit bij een inschattingsfoutje met inparkeren. Als je zoals hierboven beschreven even een stoeprandje meepakt in een bocht/rotonde, dus op volle snelheid, dan vliegen die dingen eraf en loop je kans dat ze je spatbord nog even meepakken (daar zijn reviews van te vinden op inet).

Alloygators plus montage kosten je ook ruim 200 euro, en voor dat geld kun je dus ook 1 of 2x een velg laten fixxen. Of een extra rijlesje nemen :+
Fileparkeren in de avond blijft drama met de autodim functie in de spiegels. Je ziet gewoon niets in die spiegels. Ik vraag mij soms wel eens af of ik een andere batch heb dan andere eigenaren, want veel zeggen dat het wel meevalt. Maar als ik in de avond thuis kom, moet ik vaak mijn deur open doen om te kijken of ik niet tegen de stoeprand aan kom. Die spiegels zijn zo donker, dat je niets ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 15:38
Ga ik ook doen, zie inderdaad wel reviews die niet zo positief zijn. Zal vooral voor mijn vrouw zijn, ik beschadig nooit velgen. :+
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 20:38
Wolly schreef op woensdag 18 december 2019 @ 01:23:
[...]

Jij weet een rit met een gemiddelde van 36km/hr nog bijzonder positief uit te leggen. Wat voor snelweg was dat?
Paar kilometer a12 (Zoetermeer - Zevenhuizen) kort stukje dus, voor de rest 80km wegen met rotondes & stoplichten en meestal de 80 niet gehaald... redelijk normale reistijd in de spits

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
  • Laatst online: 01:35
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:03:
[...]

Fileparkeren in de avond blijft drama met de autodim functie in de spiegels. Je ziet gewoon niets in die spiegels. Ik vraag mij soms wel eens af of ik een andere batch heb dan andere eigenaren, want veel zeggen dat het wel meevalt. Maar als ik in de avond thuis kom, moet ik vaak mijn deur open doen om te kijken of ik niet tegen de stoeprand aan kom. Die spiegels zijn zo donker, dat je niets ziet.
Klopt. Heb hetzelfde probleem. Ik reed laatst door Amsterdam in de avond. Dat was een schrikbarende rit. Fietsers zonder verlichting waren nagenoeg onzichtbaar in de spiegels terwijl ze zich direct achter de auto bevinden. Het licht van fietsers met verlichting werd gereduceerd tot een prikpuntje in de spiegels. Parkeren idd blind want je hebt helemaal niets aan de spiegels om de stoeprand te zien.

Dit is levensgevaarlijk. Hopelijk kunnen we die rotzooi uitzetten binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:40
Goldme schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:15:
[...]

Klopt. Heb hetzelfde probleem. Ik reed laatst door Amsterdam in de avond. Dat was een schrikbarende rit. Fietsers zonder verlichting waren nagenoeg onzichtbaar in de spiegels terwijl ze zich direct achter de auto bevinden. Het licht van fietsers met verlichting werd gereduceerd tot een prikpuntje in de spiegels. Parkeren idd blind want je hebt helemaal niets aan de spiegels om de stoeprand te zien.

Dit is levensgevaarlijk. Hopelijk kunnen we die rotzooi uitzetten binnenkort.
Helemaal mee eens, die spiegels zijn waardeloos in het donker, ik zie er niets door en parkeren gaat vooral op de camera en gevoel. Fietsers en voetgangers zijn in gevaar, want je kijkt in een zwart gat.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
DaCoTa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:03:
[...]

Het gaat niet om moeilijk, dit soort dingen kan de AP al lang, maar het staat gewoon niet aan.

[YouTube: Full Self-Driving]
En het staat niet aan omdat het nog niet mag. Waarom is er wel bordenherkenning in de US en niet in de EU? Omdat het nog niet mag. Zelfde met smart summon en waarschijnlijk nog een heleboel andere dingen.
Oh het kan daar inderdaad veel meer zo te zien. Blijf ik bij mijn punt, als je dat hier uitzet, zet dan de hele functie uit op wegen waar je het niet ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:57:
[...]

Autopilot moet al geen ander herkennen dat hij voor die wegen niet gemaakt is en gewoon niet te activeren zijn waar hij niet voor gemaakt is.
Je bent bewust van het feit dat je zelf akkoord ben gegaan met het activeren van de beta software toch? Ik vond het juist fijn dat ik het overal kon activeren. De snelheid van ACC wordt op sommige wegen wel beperkt op basis van verouderde kaartgegevens en vond dat bijzonder irritant. Daarom gebruikt AP ook geen map data, die is niet actueel.

Al begrijp ik dat mijn wensen niet overeen komen met de gemiddelde bestuurder en zou Tesla er goed aan doen om “pro-mode” te introduceren voor AutoSteer zodat gebruikers niet geforceerd worden om akkoord te gaan met beta software om de geadverteerde functionaliteit te gebruiken. Want zeg nou eerlijk, wie leest tegenwoordig nog waarmee ze akkoord gaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Zojuist eens een afspraak gemaakt in Gent voor die spiegels, om te kijken of er iets aan te doen is. Snap niet dat deze auto zo op de markt kan komen met alle eisen die aan een auto gesteld worden. In de avond heb je eigenlijk geen zijspiegels.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
carpebios schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:26:
Zojuist eens een afspraak gemaakt in Gent voor die spiegels, om te kijken of er iets aan te doen is. Snap niet dat deze auto zo op de markt kan komen met alle eisen die aan een auto gesteld worden. In de avond heb je eigenlijk geen zijspiegels.
Ik heb het bij Mobile service aangekaart, is niets aan te doen.
Maar brengt mij wel op een idee, een service afspraak voor plannen, met opmerking dat een afspraak niet nodig is, maar een aanpassing in de software.

Ga ik gelijk doen.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk|IA op 18-12-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:31
Deveon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:21:
[...]

Je bent bewust van het feit dat je zelf akkoord ben gegaan met het activeren van de beta software toch? Ik vond het juist fijn dat ik het overal kon activeren. De snelheid van ACC wordt op sommige wegen wel beperkt op basis van verouderde kaartgegevens en vond dat bijzonder irritant. Daarom gebruikt AP ook geen map data, die is niet actueel.

Al begrijp ik dat mijn wensen niet overeen komen met de gemiddelde bestuurder en zou Tesla er goed aan doen om “pro-mode” te introduceren voor AutoSteer zodat gebruikers niet geforceerd worden om akkoord te gaan met beta software om de geadverteerde functionaliteit te gebruiken. Want zeg nou eerlijk, wie leest tegenwoordig nog waarmee ze akkoord gaan... 8)7
Wat gebruikt AP dan wel? Volgens mij ook gewoon de maps die verre van up to date zijn.

@carpebios

Speigels is een gevalletje helaas op dit moment. Als het donker is gaan ze gewoon in dimstand en ze komen daar pas weer uit als het licht is.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 18-12-2019 10:34 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:30:
[...]

Ik heb het bij Mobile service aangekaart, is niets aan te doen.
Maar brengt mij wel op een idee, een service afspraak voor plannen, met opmerking dat een afspraak niet nodig is, maar een aanpassing in de software.

Ga ik gelijk doen.
Hmmm, deze raarpratende chinees laat zien hoe je auto dimming kunt uitzetten: YouTube: Tesla model3 side mirror auto dimming turn off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13

SeatRider

Hips don't lie

carpebios schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:33:
[...]

Hmmm, deze raarpratende chinees laat zien hoe je auto dimming kunt uitzetten: YouTube: Tesla model3 side mirror auto dimming turn off
Niet verrassend dat je het kunt uitzetten door de spiegel uit elkaar te halen. Ik denk dat de meeste mensen hier echter een softwareoptie verwachtten :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie-mark
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-03-2024
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:37:
[...]

Niet verrassend dat je het kunt uitzetten door de spiegel uit elkaar te halen. Ik denk dat de meeste mensen hier echter een softwareoptie verwachtten :+
en doet verwarming van de spiegel het dan nog wel? Als die er überhaupt op zit....

M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:37:
[...]

Gewoon een auto-dimming on/off ergens in de settings zou al best prima zijn. Ik heb er overigens geen problemen mee terwijl mijn vrouw het ook best donker vind.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Tassadar32 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:41:
[...]

Gewoon een auto-dimming on/off ergens in de settings zou al best prima zijn. Ik heb er overigens geen problemen mee terwijl mijn vrouw het ook best donker vind.
Daarom denk ik dat er verschillende versies zijn uitgebracht, bij mij zie je namelijk in het donker helemaal niets! Dus tenzij je geen spiegels gebruikt heeft iedereen er in mijn auto last van.

Ik reed in een regenachtig Leiden, met allemaal fietsers. Met achteruitrijden, zag ik echt niets, camera was ook vrij donker op dat moment, maar allemaal studenten die langs fietsten.

Ik heb er bijna 4 geraakt in 5 minuten tijd.

[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk|IA op 18-12-2019 10:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Wat ik nou echt mis na 2 weekjes gebruik is een domme cruise control. Zit er op de snelweg bij normale drukte niet op te wachten dat hij vanzelf remt ergens random tussen de 100 en 30 meter afstand van een voorganger. Heb liever dat hij gewoon doorgaat op de ingestelde snelheid en dat ik zelf van baan wissel zodra ik het daar tijd voor vind.

Daarnaast zou ik het ook prettig vinden dat de CC aan gaat op de snelheid die je op dat moment rijdt en niet ineens als een gek gaat acceleren als je lekker met 100 op een 130 weg zit. Tegen de tijd dat je hem weer naar 100 gescrolled hebt rij je alweer 115 is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05 23:50
Malt007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:01:
Wat ik nou echt mis na 2 weekjes gebruik is een domme cruise control. Zit er op de snelweg bij normale drukte niet op te wachten dat hij vanzelf remt ergens random tussen de 100 en 30 meter afstand van een voorganger. Heb liever dat hij gewoon doorgaat op de ingestelde snelheid en dat ik zelf van baan wissel zodra ik het daar tijd voor vind.

Daarnaast zou ik het ook prettig vinden dat de CC aan gaat op de snelheid die je op dat moment rijdt en niet ineens als een gek gaat acceleren als je lekker met 100 op een 130 weg zit. Tegen de tijd dat je hem weer naar 100 gescrolled hebt rij je alweer 115 is mijn ervaring.
Een domme CC mis ik inderdaad ook. Zou met een simpele toggle gefixt moeten kunnen worden.

Wanneer ik TACC aanzet en direct daarna naar beneden scrol, accelereert de auto niet. Het lijkt er op dat zolang je bezig bent de snelheid te veranderen de auto wacht met accelereren/afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hier is de auto nu aan de app gekoppeld, hij heeft nog 300km range zie ik.
Staat nog in de haven, hoop dat AR gewoon om 12:00 vertrekt naar mijn huis :)

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02-2022
Precies wat ik ook mis, ouderwestse cruise control, gewoon snelheid vastzetten waar je op dat moment op rijdt. Vooral in file is AP fantastisch maar ook na 2 weken ervaring vind ik dat er te veel verrassingen zijn bij normaal verkeer... Niet echt gelaxed en daar is cruise control wat mij betreft voornamelijk voor bedoeld... Ik zou hier graag een optie voor zien! Heb internet platgezocht maar niets gevonden helaas... Hopelijk komt dit alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:31:
[...]

Wat gebruikt AP dan wel? Volgens mij ook gewoon de maps die verre van up to date zijn.
Camera beelden en radar. Deze zijn altijd up-to-date, ook bij tijdelijke wegwerkzaamheden. Tesla heeft uitgesproken dat autonomie op basis van (3D) kaarten om deze reden nooit volledig autonoom rijden kan faciliteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 15:35

DM_

roeltjen schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:12:
Precies wat ik ook mis, ouderwestse cruise control, gewoon snelheid vastzetten waar je op dat moment op rijdt. Vooral in file is AP fantastisch maar ook na 2 weken ervaring vind ik dat er te veel verrassingen zijn bij normaal verkeer... Niet echt gelaxed en daar is cruise control wat mij betreft voornamelijk voor bedoeld... Ik zou hier graag een optie voor zien! Heb internet platgezocht maar niets gevonden helaas... Hopelijk komt dit alsnog...
Je went er wel aan moet ik zeggen. Heb nu zelf dat ik met AP rijd (zo veel mogelijk) of zelf. Vorige auto was al met TACC dus misschien is de overgang daardoor minder. En de onrustigheid gaat ook over. Je krijgt wel door wanneer het wel of niet goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik werd diep ongelukkig van Full AP dus heb die eraf laten kegelen en beperkte AP erop laten zetten. Dan heb je weer een zalig werkende CC.

[ Voor 6% gewijzigd door E46RC51 op 18-12-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 23:58
rover12345 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:29:
[...]

Als ik de beelden terugkijk krijg ik het idee dat het komt door een lantaarnpaal lamp die op een bepaalde (hoge) frequentie flikkert.
Stond in dat geval ook geparkeerd met twee lantaarnpalen in direct zicht van de camera's, dus zou zomaar kunnen. Met indirect licht lijkt het niet te gebeuren dan, want ik sta regelmatig in een garage met TL-verlichting zonder dit fenomeen.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Deveon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:24:
[...]

Camera beelden en radar. Deze zijn altijd up-to-date, ook bij tijdelijke wegwerkzaamheden. Tesla heeft uitgesproken dat autonomie op basis van (3D) kaarten om deze reden nooit volledig autonoom rijden kan faciliteren.
Euhm, dit komt bedoel je? Op dit moment gebruikt AP bij mij gewoon de kaart. Wegwerkzaamheden zet hij vrolijk op 130 terwijl het 90 is, stukken die terug zijn naar 120 pakt ie met 130 en andere stukken die al lang geleden (maanden) aangepast zijn van 50 naar 80 bv kloppen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
djmuggs schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:12:
Hier is de auto nu aan de app gekoppeld, hij heeft nog 300km range zie ik.
Staat nog in de haven, hoop dat AR gewoon om 12:00 vertrekt naar mijn huis :)
Lekker toeteren via de app dus, net zo lang tot ze je uit ergenis eerder laten komen om hem op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:30:
[...]

Euhm, dit komt bedoel je? Op dit moment gebruikt AP bij mij gewoon de kaart. Wegwerkzaamheden zet hij vrolijk op 130 terwijl het 90 is, stukken die terug zijn naar 120 pakt ie met 130 en andere stukken die al lang geleden (maanden) aangepast zijn van 50 naar 80 bv kloppen niet.
De maximum snelheid haalt die inderdaad wel uit de kaart data, die was ik even vergeten en daaraan merk je dus ook hoe rampzalig het zou zijn als de directe besturing van het voertuig daar afhankelijk van zou zijn (zoals detecteren van "gevaarlijke" situaties, rotondes, ect.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

E46RC51 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:28:
[...]

Ik werd diep ongelukkig van Full AP dus heb die eraf laten kegelen en beperkte AP erop laten zetten. Dan heb je weer een zalig werkende CC.
Hoe dan? De AP optie in laten trekken door Tesla? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
[...]

Hoe dan? De AP optie in laten trekken door Tesla? :?
AP kent 2 ‘standen’ - beperkt en volledig. Tis slechts een SW matige actie. NB Ik heb wel een vroege M3 - mss kunnen de nieuwste niet meer terug, geen idee. Ben er wel heel blij mee, gewoon n werkend CC is wat je wilt in NL en niet een CC die continue afstand houdt met als resultaat dat er weer eentje tussen schuift. Laat staan die phantom brakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@E46RC51 AP is wel een stuk beter geworden sinds mijn 3 in Maart geleverd is. Had in het begin ook best wat phantom breaks maar tegenwoordig is dat zeldzaam. Afstand setting "1" is gewoon 2 sec afstand tot voorligger, krapper wil je er toch niet op rijden. Als iemand zich daar tussen wil wurmen ga ik me er niet over opwinden, paar minuten later rij ik hem/haar toch weer voorbij in de file.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat ik nou echt mis na 2 weekjes gebruik is een domme cruise control. Zit er op de snelweg bij normale drukte niet op te wachten dat hij vanzelf remt ergens random tussen de 100 en 30 meter afstand van een voorganger. Heb liever dat hij gewoon doorgaat op de ingestelde snelheid en dat ik zelf van baan wissel zodra ik het daar tijd voor vind.[...]
Heb gemerkt dat als je rustig het stroompedaal intrapt, dat die blijft doorrijden op de huidige snelheid. Dan is wel zo fijn als je op een vrachtwagen afrijd en iemand je nog even snel wil inhalen, dan rij ik zelf gewoon wat dichter op de vrachtwagen voordat ik van baan wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
Tassadar32 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:55:
@E46RC51 AP is wel een stuk beter geworden sinds mijn 3 in Maart geleverd is. Had in het begin ook best wat phantom breaks maar tegenwoordig is dat zeldzaam. Afstand setting "1" is gewoon 2 sec afstand tot voorligger, krapper wil je er toch niet op rijden. Als iemand zich daar tussen wil wurmen ga ik me er niet over opwinden, paar minuten later rij ik hem/haar toch weer voorbij in de file.
Als ik van 90% hoor dat AP echt top werkt mag t er weer op.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Caelorum schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:02:
[...]

Heb gemerkt dat als je rustig het stroompedaal intrapt, dat die blijft doorrijden op de huidige snelheid. Dan is wel zo fijn als je op een vrachtwagen afrijd en iemand je nog even snel wil inhalen, dan rij ik zelf gewoon wat dichter op de vrachtwagen voordat ik van baan wissel.
Als je zelf het pedaal indrukt is het geen CC meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:45:
[...]

Hou me op de hoogte. Ik heb net contact gelegd met een velgenboer in Rotterdam die zegt dat ze dat kunnen fixen, dus als ik een inschatting heb zal ik dat ook wel even delen.
Zojuist bericht van Tesla. Losse 18" velg kost EUR 182,- ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
Anoniem: 455473 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 00:57:
[...]

Zoals hierboven ook word gezegd, het is absoluut niet de bedoeling om AP bij rotondes te gebruiken of binnen de bebouwde kom. Misschien de handleiding nog een keer lezen?

Verder slecht nieuws voor X en S eigenaren:

https://www.electrek.co/2...pe-model-s-x-regulations/

8)7
Ben benieuwd of zij dan geld terugkrijgen voor hun Autopilot nerf.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:02:
[...]

Als je wilt inhalen in druk verkeer moet AP er toch af en kan je het toch gewoon iets eerder uitschakelen?

Bij mij werkte AP feilloos en als iemand er tussen kruipt prima. Ik hoef niet als eerste thuis te zijn. Nu ik alles weer zelf moet doen merk ik dat ik zelf die gaten wel dicht rijd aangezien ik toch niet kan permitteren om rustig om mij heen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Malt007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:05:
[...] Als je zelf het pedaal indrukt is het geen CC meer :)
Nee, want als je em dan loslaat dan remt die meteen af. Het gaat om die 5s voordat je het pedaal weer los kan laten en die op de CC gaat.
Deveon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:19:
[...]Als je wilt inhalen in druk verkeer moet AP er toch af en kan je het toch gewoon iets eerder uitschakelen?
CC, niet AP. CC kan prima met druk verkeer, je moet alleen als je 'klem' wordt gereden even het pedaal iets indrukken zodat die niet met een noodvaart afremt.
Je herkent het vast wel: Je rijdt op de rechterbaan en in de verte een vrachtwagen. Tegen de tijd dat je in de buurt bent is er ineens een auto die je met een noodvaart inhaalt. De Tesla vind het te dichtbij en remt af, ondanks dat je best 10m dichterbij kan gaan rijden en dan naar links in een vloeiende beweging.
Zonder die tijdelijke override van CC zijn dat soort situaties echt dramatisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 16:41

MrScratch

I am rubber, you are glue

Zoveel mensen zoveel wensen. Ik had een week een leenauto Model S met alleen ouderwets cruisecontrol en ik werd daar zo verdrietig van. Blij als een kind toen ik mijn Model 3 met AP en TACC weer terughad. Wat een onhandig gedoe met zo'n domme cruisecontrol die niet met je meedenkt. Verschrikkelijk.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:30:
[...]

CC, niet AP. CC kan prima met druk verkeer, je moet alleen als je 'klem' wordt gereden even het pedaal iets indrukken zodat die niet met een noodvaart afremt.
Je herkent het vast wel: Je rijdt op de rechterbaan en in de verte een vrachtwagen. Tegen de tijd dat je in de buurt bent is er ineens een auto die je met een noodvaart inhaalt. De Tesla vind het te dichtbij en remt af, ondanks dat je best 10m dichterbij kan gaan rijden en dan naar links in een vloeiende beweging.
Zonder die tijdelijke override van CC zijn dat soort situaties echt dramatisch.
Logisch, ACC kan niet inhalen en remt dus af. Overigens herken ik mij er niet in aangezien ik meer ben/was de linkerbaan met AP op 140-150. })

Daarnaast heb ik geen moeite met een minuut later op mijn bestemming aankomen als ik zo min mogelijk hoeft te doen tijdens het rijden. Het is niet alsof je met een Tesla moeite hebt om vanaf achter de vrachtwagen binnen korte tijd mee te komen met het snelle verkeer op de linkerbaan.

PS: In maart heb ik trouwens met de "domme" cruisecontrol moeten rijden en vond dat verschrikkelijk omdat bij het uitschakelen van CC gelijk vol de regeneratie erin schoot. Hierdoor moest ik elke keer bij het uitschakelen met het acceleratiepedaal "opvangen" om uit te rollen zoals gewend in een brandstofauto.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 18-12-2019 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhiver
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:57

Ik snak na 3 maanden ook naar een domme cruise control.
Met het instellen heb ik geen probleem en op de snelweg gaat het wel als je de TACC goed gebruikt, maar gisteren had ik in 3 km. weer 2x een phantombreak terwijl ik de TACC aanhad op een 60km-weg waar ik bijna elke dag rijd, ik ben die gewoon echt zat, kan het ook niet uitleggen aan passagiers. Verder hoef ik als ik achter iemand rijd op zo'n weg al zijn kleine snelheidswijzigingetjes niet te volgen, vind ik erg onrustig.

Van Autosteer word ik ook nog steeds niet vrolijk op de manier waarop het nu werkt en ik merk dat ik het gewoon niet meer gebruik.
Maar rijden zonder cruise control is geen optie; met mijn 2 vorige auto's reed ik echt 95% op de domme cruise control en dat was heerlijk.

@E46RC51: hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat jouw AP werd omgezet? Dit zou ik ook graag willen.

Verder wel heel tevreden met mijn SR+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
MrScratch schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:31:
[...]

Zoveel mensen zoveel wensen. Ik had een week een leenauto Model S met alleen ouderwets cruisecontrol en ik werd daar zo verdrietig van. Blij als een kind toen ik mijn Model 3 met AP en TACC weer terughad. Wat een onhandig gedoe met zo'n domme cruisecontrol die niet met je meedenkt. Verschrikkelijk.
Ik rijd nu ook in zo'n oude Model S leenauto uit 2014 die toentertijd 100.000 kostte. Wat mis ik mijn Model 3 van 60.000 zeg. Wat een wereld van verschil die 5 jaar kan maken, 40.000 goedkoper en veel luxer en beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricadelic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06-2022
ybos schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:57:
Zat vandaag een beetje met de stoelverstelling te klooien, "hé verrek er zit naast de knoppen ook nog een rondje, wat zou die doen" :?
Blijkt er dus in de stoelen ook een verstelbare lendensteun te zitten :X

Gevalletje RTFM |:( :+
Hahaha na 10000 km kom ik hier dankzij jouw post ook achter. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:31:
[...]

Lekker toeteren via de app dus, net zo lang tot ze je uit ergenis eerder laten komen om hem op te halen.
Of ze halen m uit mijn account en laten m paar dagen extra staan :F
Dus ik wacht gewoon geduldig zoals ik het hele proces eigenlijk al gedaan heb en zie :*)

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 14-12-2024
Kwam deze tegen op een Amerikaans M3 forum op Facebook, interessante twist qua functionaliteit! Momenteel niet (direct-)leverbaar en alleen nog binnen de US te bestellen.

https://www.tryroadie.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hier heb ik ooit de volgende workarounds voor gevonden (zelf nog niet uitgeprobeerd):
Wanneer je in het Autopilot-menu de offset verlaagt naar -20 kmh geeft dat in 90% van de situaties het gewenste effect. De TACC schakelt namelijk in op de VMax+Offset of - indien hoger - op de huidige snelheid. Stel dat je dus 70 kmh rijdt waar 80 kmh de Vmax is, zal de TACC in dat geval op 70 kmh worden ingesteld (omdat de VMax+Offset in dat geval 80 - 20 = 60 kmh is).
Met als antwoord:
Oké ik heb dit vanavond uitgeprobeerd. Helaas kun je bij relatieve snelheid maar tot -10 km gaan.
Maar ik heb een work around gevonden. Zet de snelheidslimiet op absoluut en als maximum bijvoorbeeld 50 km. Wel daarna de waarschuwing van de snelheidslimiet uitzetten anders krijg je steeds een icoon in beeld dat je te hard rijdt of een waarschuwingstoon hoort. De absolute snelheid wordt dan grijs in het menu.
Zodra ik nu Cruise Control inschakel (boven 50 km per uur) dan houdt de auto deze snelheid aan.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:31
Zojuist winterbanden bij Euromaster eronder laten zetten. Terwijl ik mijn best deed om de velgen schoon te houden, zijn ze nu door de wissel best vies geworden met smeer/vet/olie erop. Gelukkig geen (zichtbare) beschadigingen door de wissel. Viezigheid met de hoge druk spuit bij de wasstraat eraf spuiten, of dient er eerst een middeltje opgesmeerd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Venzl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:10:
Zojuist winterbanden bij Euromaster eronder laten zetten. Terwijl ik mijn best deed om de velgen schoon te houden, zijn ze nu door de wissel best vies geworden met smeer/vet/olie erop. Gelukkig geen (zichtbare) beschadigingen door de wissel. Viezigheid met de hoge druk spuit bij de wasstraat eraf spuiten, of dient er eerst een middeltje opgesmeerd te worden?
Met velgenreiniger schoonspuiten in een wasbox. Hierbij goed opletten dat je enkel je velgen raakt, anders kan je je lak beschadigen. Je hebt ook handzame knijpflessen met velgenreiniger (zelfde soort fles als ruitenreiniger) waarmee je het gewoon voor de deur kunt doen. Even met een speciale borstel de velgen afborstelen en daarna goed afspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Hatsjoe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:18:
[...]

Met velgenreiniger schoonspuiten in een wasbox. Hierbij goed opletten dat je enkel je velgen raakt, anders kan je je lak beschadigen. Je hebt ook handzame knijpflessen met velgenreiniger (zelfde soort fles als ruitenreiniger) waarmee je het gewoon voor de deur kunt doen. Even met een speciale borstel de velgen afborstelen en daarna goed afspoelen.
Of gewoon een goede velgenreiniger kopen, stinkt een beetje aan rotte eieren.
Weekt ijzer los, kan ook op de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoost
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik vroeg me een paar dingen af mbt efficiëntie van de M3.

Wat de efficiëntie per km/h is. Op basis van deze afbeelding is ruim 40km/h de meest efficiënte snelheid. Ik kan verder geen goede bron vinden, maar deze vond ik wel interessant.
Afbeeldingslocatie: https://forum.abetterrouteplanner.com/uploads/monthly_2018_11/Tesla_3_LR-Tesla_P3D-Tesla_S100D_range_metric.png.c4676b7425f892b2b568bc27def6366c.png

Is de omzetting van stroom naar kinetische energie bij fors accelereren minder efficient? En hoeveel scheelt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Qoost schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:50:

Wat is de efficiëntie per km/h is. Op basis van deze afbeelding is ruim 40km/h de meest efficiënte snelheid. Ik kan verder geen goede bron vinden, maar deze vond ik wel interessant.
[Afbeelding]

Is de omzetting van stroom naar kinetische energie bij fors accelereren minder efficient? En hoeveel scheelt dat?
Lees ik nou dat als je 40km per uur rijdt je 800km op een volle accu zou kunnen rijden?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoost
thewizard2006 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:54:
[...]

Lees ik nou dat als je 40km per uur rijdt je 800km op een volle accu zou kunnen rijden?
Ja, op een rechte weg met een constante snelheid is dat denk ik mogelijk.

Voorbeeld wat navigatie graag doet: 30 km omrijden via de snelweg om 2 minuten eerder op je bestemming aan te komen. Dat is flink duurder dan 'binnendoor' met een veel lagere gemiddelde snelheid op een provinciale weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Qoost op 18-12-2019 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 23:40
Efficiënt, maar het ligt eraan op welke manier.. Als je 140 km/u gaat kun je namelijk 400km rijden en heb je de benodigde laadtijd snel teruggewonnen. Op die manier gerekend was volgens mij 190 km/u de meest efficiënte snelheid wat betreft de tijd :+

[ Voor 26% gewijzigd door Divak op 18-12-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoost
Divak schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:58:
Efficiënt, maar het ligt eraan op welke manier..

Als je 140 km/u gaat kun je namelijk 400km rijden en heb je de benodigde laadtijd snel teruggewonnen.
Dat klopt. Maar dan heb je het over wat efficiënt is in het kader van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24

Wat de efficiëntie per km/h is. Op basis van deze afbeelding is ruim 40km/h de meest efficiënte snelheid. Ik kan verder geen goede bron vinden, maar deze vond ik wel interessant.
[Afbeelding]

Vriend Bjorn heeft uitgezocht het is ca 150km/h

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 955409

Boehoe zie net een kleine beschadiging door steen aanslag. Ik wil dit weg hebben. Hoe kan ik dat het beste en zo netjes mogelijk oplossen. Heb hem pas 1.5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Japie81 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:59:
[...]

Vriend Bjorn heeft uitgezocht het is ca 150km/h
Dat is idd het efficientste kwa tijd - dus optimum aan tijd voor rijden gecombineerd met tijd voor laden. Het is uiteraard niet het efficients als het gaat om gebruik van energie. Dat ligt (idd) ergens rond de 40 km/uur. Dat liet Bjorn ook zeer recent nog zien met zijn (*) EV in Thailand, een MG ZS EV.

* nb: formeel genomen van zijn vrouw, maar da's detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:22:
[...]

Of gewoon een goede velgenreiniger kopen, stinkt een beetje aan rotte eieren.
Dat is precies wat ik zeg:
Je hebt ook handzame knijpflessen met velgenreiniger (zelfde soort fles als ruitenreiniger)
BlakHawk schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:22:
Weekt ijzer los, kan ook op de lak.
Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks. Lang niet alle velgenreinigers kunnen op de lak van je auto, veel velgenreinigers zijn zuurhoudend en kunnen de blanke laklaag aantasten. Enkel zuurvrije velgenreinigers zou je op je autolak kunnen spuiten, maar zie geen enkele reden om dat te doen. Het is een velgenreiniger en daarbij veel agressiever, het is geen autowasmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Laatst online: 10-05 08:58
Vandaag m'n banden laten wisselen bij Profile. Het begon al met de medewerker die eerst even een goed sprintje trekt met mijn Model 3 alvorens hem naar binnen te rijden. Vervolgens wordt hij zomaar omhoog gelift, ik dacht dat de Model 3 speciale punten had waarop je hem naar boven mag liften? Of is dit alleen met een krik? Ook de aero's moesten het ontgelden, die werden achteloos op de grond gegooid. Al met al een bijzonder negatieve ervaring, je zou toch verwachten dat ze wat zorgvuldiger omgaan met andermans spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Tjenok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:08:
Vandaag m'n banden laten wisselen bij Profile. Het begon al met de medewerker die eerst even een goed sprintje trekt met mijn Model 3 alvorens hem naar binnen te rijden. Vervolgens wordt hij zomaar omhoog gelift, ik dacht dat de Model 3 speciale punten had waarop je hem naar boven mag liften? Of is dit alleen met een krik? Ook de aero's moesten het ontgelden, die werden achteloos op de grond gegooid. Al met al een bijzonder negatieve ervaring, je zou toch verwachten dat ze wat zorgvuldiger omgaan met andermans spullen...
Welke profile? Die in Oss hadden netjes jack pads eronder en waren heel voorzichtig met de Aero caps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzl
Hatsjoe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:18:
[...]

Dank! Las ook dat een spons met warme sopje en biologisch afbreekbare shampoo goed werken. Eveneens gaf iemand anders weer aan dat de hogedrukreiniger bij de wasstraat niet wordt aangeraden terwijl ik tot op heden altijd zo velgen heb schoongemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Tassadar32 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:15:
[...]

Welke profile? Die in Oss hadden netjes jack pads eronder en waren heel voorzichtig met de Aero caps.
Hier in Amsterdam, weet even de precieze naam niet. Moment dat je er iets van zegt wordt je niet eens meer aangekeken door de receptioniste. Ik hoop dat ik mijn zomerbanden nog naar een andere Profile kan laten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Venzl schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:16:
[...]

Dank! Las ook dat een spons met warme sopje en biologisch afbreekbare shampoo goed werken. Eveneens gaf iemand anders weer aan dat de hogedrukreiniger bij de wasstraat niet wordt aangeraden terwijl ik tot op heden altijd zo velgen heb schoongemaakt. :P
Geen spons! Velgenborstel of mitt (die je daarna nooit meer voor de rest van je lak mag gebruiken).
Tjenok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:18:
[...]

Hier in Amsterdam, weet even de precieze naam niet. Moment dat je er iets van zegt wordt je niet eens meer aangekeken door de receptioniste. Ik hoop dat ik mijn zomerbanden nog naar een andere Profile kan laten verplaatsen.
Mijn ervaring is dat de leasmij het niet uitmaakt waar het gebeurt. Zou toch nog wel even goed kijken of er geen schade is aan de onderkant van de auto (spiegel + lamp helpt) en sowieso een klacht indienen bij de leasemij. Ik had een bandenboer die lekker zijn gaan scheuren met mijn 3, zag het op de app (screenshot gemaakt) en de sentry had het opgenomen. De leasmij was "not amused" en zouden er verder actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Hatsjoe schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:07:
[...]

Dat is precies wat ik zeg:
[...]

[...]

Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks. Lang niet alle velgenreinigers kunnen op de lak van je auto, veel velgenreinigers zijn zuurhoudend en kunnen de blanke laklaag aantasten. Enkel zuurvrije velgenreinigers zou je op je autolak kunnen spuiten, maar zie geen enkele reden om dat te doen. Het is een velgenreiniger en daarbij veel agressiever, het is geen autowasmiddel.
Deze heb ik:
https://www.carclean.com/nl/monello-non-ferro-1000ml.html

Heb ik bij de Volvo ook op de lak gebruikt, geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Tjenok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:08:
Ik was bij Kwikfit Zoetermeer en heb hem in valet modus gezet. Dan hebben ze geen pasje of code nodig en hebben ze maar 25% van het vermogen.

Kwikfit Lansinghage Zoetermeer heb ik altijd een kwikfit-onwaardige ervaring mee. En dat is positief! Super aardig personeel, voorzichtig met je spullen, je krijgt koffie bediend en gaan netjes met je auto om.

Top ervaring daar altijd.

Alleen zij gebruikten ook geen jackpods, ze zetten hem op een volwaardige brug en plaatsen dan ergens op je as, of andere punten ter hoogte van de wielen een soort bokken en laten de brug iets zakken waardoor de wielen vrij komen. Assteunen ofzo? In principe draagt de as normaal ook het gewicht, dus lijkt mij dit geen slechte keuze, maar ik heb er verder geen verstand van...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk|IA op 18-12-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ja daar ben ik dus ook geweest bij Lansinghage kwikfit. Werd prima geholpen daar. Iedereen vriendelijk en ze leken inderdaad ook goed met je spullen om te gaan.
Vroeg daar nog of ze wisten hoe ze met een M3 moesten omgaan en daar kreeg ik te horen dat ze er al vele hebben voorzien van nieuwe banden. Ben niet de inhoud in gegaan want daar heb ik zelf ook geen kaas van gegeten maar nam dus voorzichtig aan dat het goed is gegaan al die tijd.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzl
Tassadar32 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:27:
[...]

Geen spons! Velgenborstel of mitt (die je daarna nooit meer voor de rest van je lak mag gebruiken).
Mhm oke. Jij bent het dus met deze tips niet eens: https://www.velgenhuis.nl/velgen-wassen-i49.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
thewizard2006 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:48:
Ja daar ben ik dus ook geweest bij Lansinghage kwikfit. Werd prima geholpen daar. Iedereen vriendelijk en ze leken inderdaad ook goed met je spullen om te gaan.
Vroeg daar nog of ze wisten hoe ze met een M3 moesten omgaan en daar kreeg ik te horen dat ze er al vele hebben voorzien van nieuwe banden. Ben niet de inhoud in gegaan want daar heb ik zelf ook geen kaas van gegeten maar nam dus voorzichtig aan dat het goed is gegaan al die tijd.
Ik stelde dezelfde vraag gesteld en ook dat antwoord gekregen. Verder niet op de jackpods ingegaan.

Auto werd zeer voorzichtig met twee collega's op de brug gereden, velgen zijn netjes gebleven en onbeschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Meer iets voor het grote detailing topic (auto wassen), maar een spons is nooit een goed idee aangezien zand op het oppervlak blijft hangen en je dan dus gaat krassen in de lak van je auto of velg. Op de velgen zit ook scherp remstof wat je zo veel mogelijk van de rest van de auto weg wil houden. Met een mitt en de twee emmer methode haal je zo veel mogelijk vuil van je auto zonder dat je het weer over je lak wrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Tjenok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:18:
[...]

Welke in Amsterdam? Ik was gister bij Profile Willems (Isarweg oid) en dat was gewoon prima, hadden ook de juiste pads begreep ik telefonisch (niet meegekeken met oplegging maar ga er maar vanuit dat het juist was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Mesque schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:05:
[...]

Welke in Amsterdam? Ik was gister bij Profile Willems (Isarweg oid) en dat was gewoon prima, hadden ook de juiste pads begreep ik telefonisch (niet meegekeken met oplegging maar ga er maar vanuit dat het juist was).
Willems-Wals volgens mij, zit bij de markthallen aan de Jan van Galenstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Tjenok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:09:
[...]

Willems-Wals volgens mij, zit bij de markthallen aan de Jan van Galenstraat.
Vrij kleine vestiging ook? Die op de Isarweg (Amsterdam West) is behoorlijk groot en ze hadden daar ook al honderden M3's gehad met winterbanden, misschien dus naar die vestiging switchen bij je volgende wissel als dat kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-05 09:54
Even toch iets positiefs aan de ontwikkeling van AP (mag dat?). Sinds de .40 update merk ik dat hij (bij afstand 1 - in de stad) niet meer zo'n zee aan ruimte overlaat tussen mij en de auto voor me dat er makkelijk nog een auto tussen piept. Dit heeft tot effect dat ik hem in een optocht van stoplichten e.d. gewoon aan kan laten staan en enkel uit hoef te schakelen als ik als eerste voor een rood stoplicht kom te staan.

Zeer relaxed in de stad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13
[...]
Wel iets, maar het zal niet veel schelen. De luchtweerstand gaat een veel grotere invloed hebben op verbruik.

Wat grappig is aan de grafiek is dat de efficiëntste snelheid omhoog loopt van 3LR, P3D, en dan de Model S. Dat is op volgorde van PMRM (permanente magneet reluctantiemotor), 1 inductiemotor + 1 PMRM en alleen inductiemotor. Inductiemotoren hebben relatief meer verlies bij weinig belasting, en dat zie je ook terug.

[ Voor 5% gewijzigd door marcop23 op 18-12-2019 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
Via Elektrek:

Verwijzingen naar een 2000$ Acceleration Boost optie zijn per ongeluk (?) te vinden in de upgrades sectie voor de 3 AWD's. Bij mij staat het nu ook onderin:

"The Acceleration Boost upgrade requires your car have software version 2019.40.2 installed to complete."

Zou mooi zijn als ik kon upgraden naar sub 3 seconden voor 2K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
JPDeckers schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:25:
Via Elektrek:

Verwijzingen naar een 2000$ Acceleration Boost optie zijn per ongeluk (?) te vinden in de upgrades sectie voor de 3 AWD's. Bij mij staat het nu ook onderin:

"The Acceleration Boost upgrade requires your car have software version 2019.40.2 installed to complete."

De vermelding staat volgens de Posts op Elektrek ook te lezen in de Available Upgrade Notes voor een LR RWD en SR+ versies, Die laatste lijkt me toch wel heel sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:54
Hmm lekker dan. Vandaag heeft iemand zijn deur in een parkeerhaven tegen mijn 1 week oude auto aan gegooid. Resultaat is een minieme deuk in het achterste portier. De lak is nog heel. Kan ik deze zelf uitdeuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Mesque schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:14:
[...]

Vrij kleine vestiging ook? Die op de Isarweg (Amsterdam West) is behoorlijk groot en ze hadden daar ook al honderden M3's gehad met winterbanden, misschien dus naar die vestiging switchen bij je volgende wissel als dat kan.
Ja vrij klein inderdaad. Ga voor de zomerwissel vragen of ik bij die andere kan. Ze kunnen vast die banden even daarnaartoe verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Ik merk dat mijn auto sinds ik vandaag winterbanden erop heb (Dunlop Winter Sport 5) veel meer de ESP gebruikt. Zelfs bij tussensprintjes op de snelweg. Presteren die echt zoveel minder met deze temperatuur en een nat wegdek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36

BCC

Gisteren de mobiele service aan huis om m’n raamrubber te vervangen. Het raam sluit nu weer goed 🎉 hebben er meer mensen trouwens last van dat hun uitklapbare spiegels vastvriezen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Laatst online: 24-04 10:25
Bij mij ging het er onder leggen van de winterbanden ook niet helemaal zoal gehoopt. Bij thuiskomst zag ik dat 1 van de aero-doppen verbogen was. LM maar even een mailtje gestuurd. Volgende keer haal ik die dingen er zelf maar van te voren af...

https://imgur.com/Irpjwxc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 01:50
dplr56 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:04:
Bij mij ging het er onder leggen van de winterbanden ook niet helemaal zoal gehoopt. Bij thuiskomst zag ik dat 1 van de aero-doppen verbogen was. LM maar even een mailtje gestuurd. Volgende keer haal ik die dingen er zelf maar van te voren af...

https://imgur.com/Irpjwxc
Die is gewoon niet goed vastgeklikt lijkt het.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
@dplr56 ff ietsje loshalen en een buigbaar pootje recht zetten. Dan klikt hij wel goed vast.

Ik heb ooit mijn banden van een profile naar een euromaster laten sturen na een slechte ervaring bij profile. Euromaster Nieuwegein voor leaseauto’s, top ervaring elke keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Dhiver schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:41:
[...]

Ik snak na 3 maanden ook naar een domme cruise control.
Met het instellen heb ik geen probleem en op de snelweg gaat het wel als je de TACC goed gebruikt, maar gisteren had ik in 3 km. weer 2x een phantombreak terwijl ik de TACC aanhad op een 60km-weg waar ik bijna elke dag rijd, ik ben die gewoon echt zat, kan het ook niet uitleggen aan passagiers. Verder hoef ik als ik achter iemand rijd op zo'n weg al zijn kleine snelheidswijzigingetjes niet te volgen, vind ik erg onrustig.

Van Autosteer word ik ook nog steeds niet vrolijk op de manier waarop het nu werkt en ik merk dat ik het gewoon niet meer gebruik.
Maar rijden zonder cruise control is geen optie; met mijn 2 vorige auto's reed ik echt 95% op de domme cruise control en dat was heerlijk.

@E46RC51: hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat jouw AP werd omgezet? Dit zou ik ook graag willen.

Verder wel heel tevreden met mijn SR+.
Zie PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Laatst online: 24-04 10:25
Stef87 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:14:
[...]

Die is gewoon niet goed vastgeklikt lijkt het.
Dat wel. Al meerdere keren heel het wiel aangedrukt, zonder resultaat helaas.
Smobbo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:44:
@dplr56 ff ietsje loshalen en een buigbaar pootje recht zetten. Dan klikt hij wel goed vast.
Dank voor de tip. Zal morgen eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:54
Ik wil mijn Tesla aan een andere Tesla account hangen of van het huidige account het mailadres veranderen. Echter lukt dat tweede niet en Tesla reageert niet op aanvragen van het eerste (wisselen van account). Iemand nog een idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Tjenok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:57:
Ik merk dat mijn auto sinds ik vandaag winterbanden erop heb (Dunlop Winter Sport 5) veel meer de ESP gebruikt. Zelfs bij tussensprintjes op de snelweg. Presteren die echt zoveel minder met deze temperatuur en een nat wegdek?
Ik heb ook dunlop wintersport (19”) eronder en tot nu toe valt het mij mee. Zelf met vol gas geen wheelspin.

Één keer driftend de bocht uit, maar het was nat en vol gas een t splitsing op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-05 23:22
Smobbo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:44:

Ik heb ooit mijn banden van een profile naar een euromaster laten sturen na een slechte ervaring bij profile. Euromaster Nieuwegein voor leaseauto’s, top ervaring elke keer!
Welke Euromaster doel je op? ik heb namelijk binnenkort een afspraak bij Euromaster Wierselaan in Nieuwegein, volgens mij zijn er meerde in Nieuwegein

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JPDeckers schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:25:
Via Elektrek:

Nice. Nu de LM nog even zo gek krijgen het in de lease te krijgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 11:58

me1299

$ondertitel

Nu 5k gereden met de Model 3 SR+, bevalt uitermate goed. Eén bugje die ik vaak heb zie ik hier niet langskomen. Als ik naar de radio favorieten ga zie ik er meestal maar 3 staan. Als ik dan klik op een ander menu item en weer terug naar favorieten ga staat opeens de hele lijst er.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 01:46
Hoe dan? Is er ergens een duidelijke tutorial?
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:50:
[...]

Je kunt alles via shortcuts regelen obv de Tesla API. Niet zozeer de APP. Het werkt nu ook weer met Siri via de Apple Watch. Dus roepen dat je de Trunk/Frunk open wilt hebben, voorverwarmen starten, vragen wat SoC is, laadkabel ontgrendelen etc etc. Eigenlijk alles wat je via de API kunt regelen kun je in een shortcut bakken en dan via het lockscreen van de iPhone starten of via siri. Dat laatste eventueel dus ook via de Watch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
yordy25 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:28:
Hoe dan? Is er ergens een duidelijke tutorial?

[...]
Je kunt het best starten met een paar bestaande. Die kun je makkelijk aanpassen als je weet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
me1299 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:26:
Nu 5k gereden met de Model 3 SR+, bevalt uitermate goed. Eén bugje die ik vaak heb zie ik hier niet langskomen. Als ik naar de radio favorieten ga zie ik er meestal maar 3 staan. Als ik dan klik op een ander menu item en weer terug naar favorieten ga staat opeens de hele lijst er.
Ik twijfelde al aan mijzelf, maar die bug heb ik ook. Stel dat ik 's ochtends heen rij met radiozender 1 aan, dan kom ik er op de terugweg na 5 minuten achter dat radiozender 2 op staat, kijk ik in de lijst is zender 1 verdwenen, switchen, zender 1 verschijnt weer en ik kan er weer naar luisteren. Ondertussen staan 3, 4 en 5 er wel de hele tijd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 119 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.