Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:49:
@Sentry discussie: Ik snap echt niet waarom je die events niet gewoon direct op het scherm kan terugkijken, maar moeilijk doen met ontkoppelen, uit usb poort halen, aan je OTG kabel oid hangen en dan gaan scannen.

Terwijl er nota bene gewoon een melding in het scherm komt. Erop drukken, browser oid openen en terugkijken maar.
Ik denk dat die functie vrijwel zeker in een toekomstige update zal komen.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik sta altijd langs een doorgaande weg, de laatste weken nauwelijks sentry meldingen, alleen van mensen die langs lopen. Gisteren de auto geüpdate, en vanmorgen had ik 53 events... Dus zeker iets wat met de nieuwe update te maken heeft.

Verder mee eens, ik vind het echt kut. De SSD los maken en naar binnen nemen om in je PC te pluggen is één ding, maar het zijn ook allemaal clips van 1 minuut, en elke camera in een apart bestand. Middels een programmaatje zit ik eerst een hele middag filmpjes samen te voegen, en dat zijn dan alleen maar mijn 'saved clips' en niet eens de sentry events.

[ Voor 56% gewijzigd door Divak op 17-12-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Divak schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:18:
Ik sta altijd langs een doorgaande weg, de laatste weken nauwelijks sentry meldingen, alleen van mensen die langs lopen. Gisteren de auto geüpdate, en vanmorgen had ik 53 events...
Ik was gisteravond de was aan het ophangen op zolder, en zag aan de lopende band de lampen knipperen en het display aanspringen, maar er was volgens mij geen trigger.
Mijn pi zero met TeslaUSB lijkt het niet goed te doen atm, zal wel weer door de laatste update komen, dus heb geen filmpjes om te checken.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Divak schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:18:
Ik sta altijd langs een doorgaande weg, de laatste weken nauwelijks sentry meldingen, alleen van mensen die langs lopen. Gisteren de auto geüpdate, en vanmorgen had ik 53 events... Dus zeker iets wat met de nieuwe update te maken heeft.

Verder mee eens, ik vind het echt kut. De SSD los maken en naar binnen nemen om in je PC te pluggen is één ding, maar het zijn ook allemaal clips van 1 minuut, en elke camera in een apart bestand. Middels een programmaatje zit ik eerst een hele middag filmpjes samen te voegen, en dat zijn dan alleen maar mijn 'saved clips' en niet eens de sentry events.
Ik plug hem aan mijn telefoon en gebruik de app TeslaCam Reviewer. Deze voegt automatisch alle camerabeelden van1 event samen. Vervolgens kan je ze op 0.5 - 1 op 1.5 etc. speed afspelen.

https://lh3.googleusercon...4YKGVBCdbIE=w1536-h722-rw

Vandaag mijn eerste Phantom brake ooit gehad. Hij ging in de rem voor een natter stuk (dan de rest van het redelijke droge wegdek) wegdek op de snelweg (geen viaduct of schaduwen te zien). Wellicht gevolg van de update? Ruitenwissers doen het wel een stuk beter :)

[ Voor 11% gewijzigd door MrBasta op 17-12-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
D2k schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:21:
[...]

Ik was gisteravond de was aan het ophangen op zolder, en zag aan de lopende band de lampen knipperen en het display aanspringen, maar er was volgens mij geen trigger.
Mijn pi zero met TeslaUSB lijkt het niet goed te doen atm, zal wel weer door de laatste update komen, dus heb geen filmpjes om te checken.
Ik heb die pi zero met teslausb helaas nooit goed werkend gehad, werkte maar max 2/3 dagen. Heb 2 pogingen gedaan en ben toen weer teruggegaan naar een oudewetse 512gb usb stick. Mocht je nog tips hebben... Raspberry pi sd lijkt wel corrupt ofzo na 2 dagen lang in de tesla te hangen. de eerste 2 dagen doet hij netjes alle bestanden op de NAS zetten, daarna is het feest voorbij.

Raspberry pi zero w + 125gb sd card van Samsung 100MB/s

Icm: https://github.com/marcone/teslausb

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Cyw00d schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:05:
[...]

Ik heb die pi zero met teslausb helaas nooit goed werkend gehad, werkte maar max 2/3 dagen. Heb 2 pogingen gedaan en ben toen weer teruggegaan naar een oudewetse 512gb usb stick. Mocht je nog tips hebben... Raspberry pi sd lijkt wel corrupt ofzo na 2 dagen lang in de tesla te hangen. de eerste 2 dagen doet hij netjes alle bestanden op de NAS zetten, daarna is het feest voorbij.

Raspberry pi zero w + 125gb sd card van Samsung 100MB/s

Icm: https://github.com/marcone/teslausb
Beetje hit and miss bij mij ook. Soms hele tijd geen probleem en dan weer nix, totdat ik um een keer in mijn computer laat booten.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik heb dus een pincode nodig om te declareren in de MTC app, die zit niet bij een druppel. Daarom heb ik zo’n pas ‘nodig’ voor die ene keer supercharging of ruitenwisservloeistof declareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
Smobbo schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:18:
Ik heb dus een pincode nodig om te declareren in de MTC app, die zit niet bij een druppel. Daarom heb ik zo’n pas ‘nodig’ voor die ene keer supercharging of ruitenwisservloeistof declareren.
Duidelijk. Ik zit bij Leaseplan en wat hier eerder genoemd werd is het mogelijk om met deze laadpas direct ruitenwisservloeistof te declareren en eventueel brandstof kosten bij vervangend vervoer.

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
eenmans schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:25:
[...]

Duidelijk. Ik zit bij Leaseplan en wat hier eerder genoemd werd is het mogelijk om met deze laadpas direct ruitenwisservloeistof te declareren en eventueel brandstof kosten bij vervangend vervoer.
En hoe werkt dit in het buitenland? Na de kerst richting Oostenrijk, en bij ons vergoed de LM alleen verbruikskosten in NL.....

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Snarf70 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:37:
[...]

En hoe werkt dit in het buitenland? Na de kerst richting Oostenrijk, en bij ons vergoed de LM alleen verbruikskosten in NL.....
Niet? Gewoon een andere laadpas/druppel gebruiken? Ik heb er 1tje van Plugsurfing als backup in de auto liggen. Gratis om aan te vragen.
Er zijn volgens mij nog veel meer aanbieders die ook goedkoper kunnen zijn. Zie het laadpassen topic voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:12
Repost!
Heeft er iemand hier ervaring met het dippen van velgen ?
Heb een witte tesla met wit/zwart interieur.
Wil al enige tijd mijn 19 inch sportvelgen zwart krijgen.
Spuiten is een optie maar deze ja niet reversable.
Aangezien het een lease auto is moet ik het ooit weer origineel inleveren, dippen lijkt me dan ene betere optie.
Iemand ervaringen ? Adresjes of andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:52
NetRipper schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:43:
[...]

Ik heb een keer ~130 events gehad in 3 uur parkeren. Zal ook flink aan 't knipperen zijn geweest. Bijna elke minuut. Scannend door de footage was er absoluut niets. Sterker nog, er stond zowel in het parkeervak links als rechts geen andere auto. Wellicht een blaadje, takje, wind of iets vaags wat hem deed triggeren.

Het is slechts 1x gebeurd tot dusver. De andere false positives zijn er wel, maar vallen erg mee.
Als ik de beelden terugkijk krijg ik het idee dat het komt door een lantaarnpaal lamp die op een bepaalde (hoge) frequentie flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
Off topic misschien, maar welke usb stick wordt er aangeraden om sentry mode zo goed mogelijk te laten werken? ik heb nu een sandisk 128gb usb stick maar krijg steeds de melding dat hij traag is en minimaal 4/mbs usb stick moet gebruiken.

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 15:37
eenmans schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:45:
Off topic misschien, maar welke usb stick wordt er aangeraden om sentry mode zo goed mogelijk te laten werken? ik heb nu een sandisk 128gb usb stick maar krijg steeds de melding dat hij traag is en minimaal 4/mbs usb stick moet gebruiken.
Geen USB maar SSD. Zoek even in het topic voor tips.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snarf70 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:37:
[...]

Laadpassen van Athlon (multitankcard/TNM) en Leaseplan (Travelcard) staan voor laden in europa standaard open.

Dat wil niet zeggen dat het altijd de verstandigste keuze is overigens!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Laatst online: 12-09 15:48
eenmans schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:45:
Een sd kaart is aangeraden. Ik heb een Sandisk van 200gb en dat in een microSD-usb3 gezet. Je kan ook voor de Samsung T500 SSD gaan, als ik het goed heb.

Meeste USB-sticks zijn niet geschikt voor constant schrijven. Doe ff een search, is al meerdere malen in dit forum alleen al besproken.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik heb ook een 500GB Samsung T5 SSD. Dat is een beest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:47:
[...]

Geen USB maar SSD. Zoek even in het topic voor tips.
Niet helemaal mee eens, ik heb deze en die werkt gewoon meer dan prima.
Word ook niet warm trouwens. Heb de 64GB versie.

https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_55

Sentry mode gebruik ik ook maar zelden vanwege het grote aantal false positive meldingen.
Alleen inderdaad als ik krap geparkeerd sta of ergens op een plek wat ik niet erg vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
RichardC79 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:57:
[...]

Niet helemaal mee eens, ik heb deze en die werkt gewoon meer dan prima.
Word ook niet warm trouwens. Heb de 64GB versie.

https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_55

Sentry mode gebruik ik ook maar zelden vanwege het grote aantal false positive meldingen.
Alleen inderdaad als ik krap geparkeerd sta of ergens op een plek wat ik niet erg vertrouw.
Door de vele schrijfacties gaan die dingen gewoon veel sneller kapot. Dashcam geeft veel schrijfacties. USB werkt wel, maar niet voor lange tijd. Een budget SSD is ook gewoon prima overigens. T5 is leuk maar zeker niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 17-12-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:59:
[...]

Door de vele schrijfacties gaan die dingen gewoon veel sneller kapot. Dashcam geeft veel schrijfacties. USB werkt wel, maar niet voor lange tijd.
Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen inderdaad dus daar kun je gelijk in hebben, heb hem er nu denk ik 1,5 maand inzitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf70
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-09 08:50
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:48:
[...]

Laadpassen van Athlon (multitankcard/TNM) en Leaseplan (Travelcard) staan voor laden in europa standaard open.

Dat wil niet zeggen dat het altijd de verstandigste keuze is overigens!
Ja, ik begreep ook bij mijn LM (ALD). Thanks

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Iemand van jullie ervaring met de kofferbak geluidsisolatie voor de M3 van Tesland? Maakt het echt verschil of is het net zoals bij de deurrubbers bijna niet merkbaar?

Idem voor de 'superfelle Interieur Lampjes'. Iemand daar ervaring mee? Gaat mij voornamelijk om de verlichting in de trunk. De verlichting in de auto zelf vind ik prima; lijkt me dat felle lampjes het juist ongezellig maken (zit je in een lichtbak).

Tot slot zoek ik ook nog iets om wat meer licht in de frunk te hebben. Het is namelijk soms best lastig in het donker te graaien naar de laadkabel (de standaard verlichting is praktisch niks). Iemand daar ook iets voor gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door Rebunted op 17-12-2019 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:08:
[...]

Ze hadden het natuurlijk ook meteen goed kunnen doen. Net zoals een regensensor. :)
Helemaal mee eens. Tesla heeft helaas voor verkeerde hardware gekozen en zit nu met een probleem. Een camera is gewoon geen regensensor en die dingen kosten een schijntje van een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:59:
[...]

Door de vele schrijfacties gaan die dingen gewoon veel sneller kapot. Dashcam geeft veel schrijfacties. USB werkt wel, maar niet voor lange tijd. Een budget SSD is ook gewoon prima overigens. T5 is leuk maar zeker niet nodig.
De ene USB stick is de andere ook nie. Zelf heb ik ruim 6 maanden probleemloos rond gereden met een USB stick die ik nog had liggen (200 MB/s schijfsnelheid, meer weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie deze melding:

“Vehicle hold uitgeschakeld”

Auto stopt ook niet meer, ondanks dat de setting op stoppen staat...

Reset heeft het niet opgelost...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:49:
@Sentry discussie: Ik snap echt niet waarom je die events niet gewoon direct op het scherm kan terugkijken, maar moeilijk doen met ontkoppelen, uit usb poort halen, aan je OTG kabel oid hangen en dan gaan scannen.

Terwijl er nota bene gewoon een melding in het scherm komt. Erop drukken, browser oid openen en terugkijken maar.
Even naar Elon twitteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Zojuist bij Profile geweest voor winterbanden voor de M3, ze hebben er Goodyear banden onder gelegd. Eerlijk gezegd merk ik tijdens het rijden niets vervelend, daar ik daar wel wat voor vreesde. De spanning van de banden is nu 2.9 bar, dat is denk ik wel nog wat te laag voor winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMBD
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-02 21:59
Inspired schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:51:
[...]
Heb nu de Brodit houder voor achter het stuur binnen. Ook met name omdat ik issues met GPS heb onderin.
Wat zijn je ervaringen met de Brodit Proclip Tesla 3 center mount?

https://www.broditcenter....p-tesla-3-18-center-mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauckel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 00:41
Wat is volgens jullie de beste app voor beschikbare laadpunten? Ik heb nu EV charging. Alvast dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25
Bauckel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:43:
Wat is volgens jullie de beste app voor beschikbare laadpunten? Ik heb nu EV charging. Alvast dank voor jullie hulp.
Ik gebruik de Shell Recharge app, die is het best op de hoogte van de mij bekende laadpalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
MMBD schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:38:
[...]

Wat zijn je ervaringen met de Brodit Proclip Tesla 3 center mount?

https://www.broditcenter....p-tesla-3-18-center-mount
Op zich positief. Ook omdat er niet echt een andere houder is die me aan staat.Telefoon moet wel in de breedte omdat je anders niet goed zicht hebt door het stuur. Maar verder bevalt hij goed en ben ik er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-02-2024
zo, vandaag weer een ritje naar Groningen gehad. (vanuit Wijchen)
dikke file op de A50, we hebben zeker een half uur stil gestaan. Autopilot is dan een uitkomst!
Wat vreemd was, hij stopte dus in de file, na een x aantal minuten kwam de melding in beeld dat hij niet meer uit zichzelf op zou trekken. (we stonden toen al een minuut of 5 stil) veel later (ik schat na 15-20 minuten) opeen de melding 'automatisch sturen werkt niet meer'
een groot rood stuur in het scherm, allerhande geluidssignalen en de gevarenlichten begonnen te knipperen.
we stonden erg lang stil, maar dat vind hij dus niet fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Mesque schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:44:
Zojuist bij Profile geweest voor winterbanden voor de M3, ze hebben er Goodyear banden onder gelegd. Eerlijk gezegd merk ik tijdens het rijden niets vervelend, daar ik daar wel wat voor vreesde. De spanning van de banden is nu 2.9 bar, dat is denk ik wel nog wat te laag voor winterbanden?
Ik ook vandaag bij Profile Michelin Pilot Alpin 5 eronder gezet. Ze hebben die banden opgepompt met 3.3 tot 3.6 bar.
Dat is veel te veel dacht ik, tot ik ermee reed en zag dat het verbruik met 50Wh/km is gedaald! Wat een enorm verschil.
Ik twijfel nu of ik het zo moet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
marcelnam schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:14:
zo, vandaag weer een ritje naar Groningen gehad. (vanuit Wijchen)
dikke file op de A50, we hebben zeker een half uur stil gestaan. Autopilot is dan een uitkomst!
Wat vreemd was, hij stopte dus in de file, na een x aantal minuten kwam de melding in beeld dat hij niet meer uit zichzelf op zou trekken. (we stonden toen al een minuut of 5 stil) veel later (ik schat na 15-20 minuten) opeen de melding 'automatisch sturen werkt niet meer'
een groot rood stuur in het scherm, allerhande geluidssignalen en de gevarenlichten begonnen te knipperen.
we stonden erg lang stil, maar dat vind hij dus niet fijn :)
Op zich heeft het niet zoveel met niet fijn vinden te maken. Is vanuit veiligheid gedaan. Na een bepaalde tijd gaat de auto inderdaad niet vanzelf weer rijden.

@said006 3.6 is wel erg hard. Zou hem gewoon lekker op 3 zetten. Weet je zeker dat het verbruik niet te maken heeft met de “zomerse” temperaturen die we nu hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 17-12-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelnam
  • Laatst online: 20-02-2024
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:21:
[...]

Op zich heeft het niet zoveel met niet fijn vinden te maken. Is vanuit veiligheid gedaan. Na een bepaalde tijd gaat de auto inderdaad niet vanzelf weer rijden.

@said006 3.6 is wel erg hard. Zou hem gewoon lekker op 3 zetten. Weet je zeker dat het verbruik niet te maken heeft met de “zomerse” temperaturen die we nu hebben?
Het ging mij meer om die geluidssignalen en het feit dat de gevarenlichten aan gingen.. dat vond ik wel apart.
Overigens op de terugweg bij de Supercharger in zwolle gestopt (stond daar om 14:00u) en wat een drukte. was nog één plekje vrij en laden ging niet sneller dan 50kW. Auto's bleven maar binnenkomen en wegrijden.

Normaal kom ik er niet omdat ik in groningen bij de klant kan laden, maar ik heb er ook één klant die geen palen heeft staan. Dan ben ik helaas op de terugweg aangewezen op de supercharger en dan stop ik meestal in Zwolle (nu 3e keer pas overigens in 10k km)

[ Voor 14% gewijzigd door marcelnam op 17-12-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:21:
[...]

Gisteren was het 8 graden toen ik naar huis reed en vandaag 11 graden, dus ik denk dat dat echt toe te wijzen is aan de bandendruk/winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:32:

Ja, ook gehad, 2 maanden terug. Hard en soft reset maakte inderdaad geen verschil. Twee ritten later was het ineens weg. Ook niet meer terug gekomen na die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flo_ schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:55:
[...]

Ja, ook gehad, 2 maanden terug. Hard en soft reset maakte inderdaad geen verschil. Twee ritten later was het ineens weg. Ook niet meer terug gekomen na die tijd.
Volgens Tesla Mobile service is hard/soft reset een fabeltje. Er zit geen verschil met een rem erbij of niet.

Hij vond het wel grappig om overal terug te lezen. Het is een eigen leven gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Rebunted schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:12:
Iemand van jullie ervaring met de kofferbak geluidsisolatie voor de M3 van Tesland? Maakt het echt verschil of is het net zoals bij de deurrubbers bijna niet merkbaar?

Idem voor de 'superfelle Interieur Lampjes'. Iemand daar ervaring mee? Gaat mij voornamelijk om de verlichting in de trunk. De verlichting in de auto zelf vind ik prima; lijkt me dat felle lampjes het juist ongezellig maken (zit je in een lichtbak).

Tot slot zoek ik ook nog iets om wat meer licht in de frunk te hebben. Het is namelijk soms best lastig in het donker te graaien naar de laadkabel (de standaard verlichting is praktisch niks). Iemand daar ook iets voor gevonden?
Ik zou dat spul gewoon op aliexpress halen. Net als bakjes enzo.
Of zij het nou uit China laten komen of jij maakt niet veel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
said006 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:15:
[...]

Ik ook vandaag bij Profile Michelin Pilot Alpin 5 eronder gezet. Ze hebben die banden opgepompt met 3.3 tot 3.6 bar.
Dat is veel te veel dacht ik, tot ik ermee reed en zag dat het verbruik met 50Wh/km is gedaald! Wat een enorm verschil.
Ik twijfel nu of ik het zo moet laten
Welke vestiging van Profile? Ik heb exact dezelfde banden en ze beweerden bij hoog en laag dat de band niet harder mocht dan 2.7 !!! De Pilot Sport Zomerband heb ik een half jaar op 3.1/3,2 gereden en dat beviel erg goed. Nu ik jouw verhaal lees ga ik de Alpin ook es opplussen. Kijken of dat qua geluidsniveau nog iets doet..

[ Voor 3% gewijzigd door E46RC51 op 17-12-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:32:

Feature volgens de handleiding..

Afbeeldingslocatie: https://roel.net/tmp/hold.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM_
  • Nu online

DM_

said006 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:40:
[...]

Gisteren was het 8 graden toen ik naar huis reed en vandaag 11 graden, dus ik denk dat dat echt toe te wijzen is aan de bandendruk/winterbanden
Combinatie wellicht, heb nu 30kw/h minder verbruik door een verschil van 4-5graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Ter info; Sinds de laatste iOS & WatchOS update werken de Siri shortcuts eindelijk weer. Mooi tegen de Watch blaten dus om de diverse shortcuts te starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
E46RC51 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:25:
[...]

Welke vestiging van Profile? Ik heb exact dezelfde banden en ze beweerden bij hoog en laag dat de band niet harder mocht dan 2.7 !!! De Pilot Sport Zomerband heb ik een half jaar op 3.1/3,2 gereden en dat beviel erg goed. Nu ik jouw verhaal lees ga ik de Alpin ook es opplussen. Kijken of dat qua geluidsniveau nog iets doet..
Profile Zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Heeft iemand ervaring met iOS ‘opdrachten’ en wat daarmee te doen icm de Tesla (app)?
Wat zijn de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
E46RC51 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:25:
[...]

Mijn normale 19inch zaten tussen de 2.7 en 3 bar (de banden zijn 0.2 of 0.3bar minder voordat je ermee gaat rijden). Mijn winterbanden zitten nu op 3.1 toen ik laatst keek.
3.6 is wel een heel stuk hoger maar geen idee of dat slecht/goed is.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
-Muncky- schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:44:
Heeft iemand ervaring met iOS ‘opdrachten’ en wat daarmee te doen icm de Tesla (app)?
Wat zijn de mogelijkheden?
Je kunt alles via shortcuts regelen obv de Tesla API. Niet zozeer de APP. Het werkt nu ook weer met Siri via de Apple Watch. Dus roepen dat je de Trunk/Frunk open wilt hebben, voorverwarmen starten, vragen wat SoC is, laadkabel ontgrendelen etc etc. Eigenlijk alles wat je via de API kunt regelen kun je in een shortcut bakken en dan via het lockscreen van de iPhone starten of via siri. Dat laatste eventueel dus ook via de Watch. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:31
Vandaag een all time low gehaald, buiten temp 12graden, climate controle uit, redelijk constant verkeer, geen file wel snelweg. Omgerekend dus zo'n 1 op 85 (diesel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXyrc9BuaS7pNgexbuMF4MPM/full.jpg

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Wat is nou etiquette rond “delen” van stalls? Als je er een kunt nemen die je niet hoeft te delen dan doe je dat toch?

Dus ik kom aanrijden. Neem een “ongedeelde”. Lekker. 1 minuut later komt er een naast mij staan, terwijl er gewoon 1 vrij was. Ik zat net op 100 kW en climbing. En ja hij zakt terug naar 66 kW...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
OMX2000 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:00:
Wat is nou etiquette rond “delen” van stalls? Als je er een kunt nemen die je niet hoeft te delen dan doe je dat toch?

Dus ik kom aanrijden. Neem een “ongedeelde”. Lekker. 1 minuut later komt er een naast mij staan, terwijl er gewoon 1 vrij was. Ik zat net op 100 kW en climbing. En ja hij zakt terug naar 66 kW...
Veel bestuurders weten volgens mij niet eens hoe het werkt. Gewoon even rustig uitleggen hoe het werkt de volgende keer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:01:
[...]

Veel bestuurders weten volgens mij niet eens hoe het werkt. Gewoon even rustig uitleggen hoe het werkt de volgende keer denk ik.
Goede. Maar goed ik ben ook maar een nieuweling. Had afgelopen vrijdag voor het eerst geladen, en sprak toevallig een Tesla medewerker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Vrouwlief vandaag trouwens een velg flink verkloot. Bij het binnenrijden van een dorp liet ze de autopilot erop en die stuurde te traag in om de “slinger” in de weg te pakken. Dus flink tegen de stoeprand aan. :( Was wel gewoon goede belijning maar de auto is dan te traag met insturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:02

zaiziks

Da da da

Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:15:
Vrouwlief vandaag trouwens een velg flink verkloot. Bij het binnenrijden van een dorp liet ze de autopilot erop en die stuurde te traag in om de “slinger” in de weg te pakken. Dus flink tegen de stoeprand aan. :( Was wel gewoon goede belijning maar de auto is dan te traag met insturen.
Het is ook absoluut niet gemaakt om mee in de bebouwde kom te rijden.
Attentie: Stuurautomaat is alleen bedoeld voor gebruik op autosnelwegen en expreswegen door een volledig opmerkzame bestuurder.

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:15:
Zelfde ervaring bij rotondes ed.
Binnen bebouwde kom gebruik ik daarom nooi autopilot meer, alleen op de snelweg.
Binnen de bebouwde kom gebruik ik alleen TACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paullinden
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-06-2022
Weten jullie hoe de stekker ontgrendeld kan worden vanuit buiten? Dus zonder eerst in de auto te stappen bij een publieke laadpaal en dit via het touchscreen te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Paullinden schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:32:
Weten jullie hoe de stekker ontgrendeld kan worden vanuit buiten? Dus zonder eerst in de auto te stappen bij een publieke laadpaal en dit via het touchscreen te doen?
Met de app op je telefoon :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 11:44
Paullinden schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:32:
De auto openen daarna afmelden bij de paal en dan is de kabel ontgrendelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:44

knakworst

Get more sats!

easy-cloud schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:53:
[...]

De auto openen daarna afmelden bij de paal en dan is de kabel ontgrendeld!
Klopt, gaat vanzelf dan. Als ik iedere keer in de app of in de auto zou moeten doen, zou ik gek geworden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
Zat vandaag een beetje met de stoelverstelling te klooien, "hé verrek er zit naast de knoppen ook nog een rondje, wat zou die doen" :?
Blijkt er dus in de stoelen ook een verstelbare lendensteun te zitten :X

Gevalletje RTFM |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
knakworst schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:54:
[...]

Klopt, gaat vanzelf dan. Als ik iedere keer in de app of in de auto zou moeten doen, zou ik gek geworden zijn.
Tja. Moet je wel elke keer met de pas langs de paal. Ik moet de kabel wel unlocken met de app ivm plug & charge. Maar daardoor niets steeds met de pas langs de paal.
zaiziks schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:26:
[...]

[...]
Strikt genomen was het er nog buiten. Zou zelf de AP er daar ook niet op doen maar goed. Goede les.

[ Voor 27% gewijzigd door Inspired op 17-12-2019 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-08 13:40
ybos schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:57:
Zat vandaag een beetje met de stoelverstelling te klooien, "hé verrek er zit naast de knoppen ook nog een rondje, wat zou die doen" :?
Blijkt er dus in de stoelen ook een verstelbare lendensteun te zitten :X

Gevalletje RTFM |:( :+
Mijn dank is groot. Loop al een tijdje te klooien, echt lekkere zit nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:55
Inspired schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:05:
[...]

Tja. Moet je wel elke keer met de pas langs de paal. Ik moet de kabel wel unlocken met de app ivm plug & charge. Maar daardoor niets steeds met de pas langs de paal
Of de workflow instellen zoals hier eerder gepost zodat je een unlock quick button hebt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DYjDy0ihyp8H0Qwym3Y2xGu9/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door r0bb op 17-12-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roels1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:30:
[...]

Feature volgens de handleiding..

[Afbeelding]
Ja ik heb stopmodus gewoon geactiveerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:49:
[...]

Mijn normale 19inch zaten tussen de 2.7 en 3 bar (de banden zijn 0.2 of 0.3bar minder voordat je ermee gaat rijden). Mijn winterbanden zitten nu op 3.1 toen ik laatst keek.
3.6 is wel een heel stuk hoger maar geen idee of dat slecht/goed is.
Bij mij zijn de winterbanden op 3.4 bar gezet.
Fine by me! Lease...

Vanochtend vol gas de bocht in en hadden alle vier de wielen wheelspin en een lichte drift :+
De voor motor is niet tijdelijk uit te schakelen hé?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zaiziks schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:26:
[...]

[...]
Helemaal mee eens, maar uitspraken van Musk doen toch anders vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
r0bb schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:20:
[...]

Of de workflow instellen zoals hier eerder gepost zodat je een unlock quick button hebt
[Afbeelding]
Hoe doe je dit? Hoe stel je een workflow in?

Nvm, gevonden via de search optie

[ Voor 5% gewijzigd door Autopilot op 17-12-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
easy-cloud schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:53:
[...]
De auto openen daarna afmelden bij de paal en dan is de kabel ontgrendelt!
Dat werkt niet altijd heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:31:
[...]
Helemaal mee eens, maar uitspraken van Musk doen toch anders vermoeden.
Ik kan me niet voorstellen dat hij gezegd heeft dat je autopilot in de bebouwde kom kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

said006 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:27:
[...]

Zelfde ervaring bij rotondes ed.
Binnen bebouwde kom gebruik ik daarom nooi autopilot meer, alleen op de snelweg.
Binnen de bebouwde kom gebruik ik alleen TACC.
Zoals hierboven ook word gezegd, het is absoluut niet de bedoeling om AP bij rotondes te gebruiken of binnen de bebouwde kom. Misschien de handleiding nog een keer lezen?

Verder slecht nieuws voor X en S eigenaren:

https://www.electrek.co/2...pe-model-s-x-regulations/

8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 00:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
-Jaap-io schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:52:
Vandaag een all time low gehaald, buiten temp 12graden, climate controle uit, redelijk constant verkeer, geen file wel snelweg. Omgerekend dus zo'n 1 op 85 (diesel)
[Afbeelding]
Jij weet een rit met een gemiddelde van 36km/hr nog bijzonder positief uit te leggen. Wat voor snelweg was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Als ik inlog en naar https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount ga zie ik nog steeds geen auto die is gekoppeld aan mijn account. Het gaat om een Model X die geleased wordt. En wat mij opvalt is ik in de app de auto wel zie, maar dat ik af en toe de melding krijg dat er geen auto aan mijn account is gekoppeld.

Ik heb vandaag support gebeld. Die waren behulpzaam, maar zagen niks geks. De dame aan de lijn vond het ook vreemd dat ook zij mijn supercharge sessie niet kon zien. Haar collega van account support had ook geen idee.

Qua kunnen rondrijden maakt het niks uit, want ik kan superchargen. Maar het zit me toch echt niet lekker. Het is ook onduidelijk wat ik wel zou moeten zien. Via telefoon werde me verteld dat er eigenlijk alleen te zien is wat je supercharge sessies zijn, en het eventuele activeren van FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
[Afbeelding]
Holy, hoe langzaam rij je dan als je 40min over 24km doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
thewizard2006 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 06:59:
[...]
Holy, hoe langzaam rij je dan als je 40min over 24km doet :D
Gok dat daar veel stoplichten en een stuk 30-zone inzit. Dan is 40min nog steeds wat veel, maar niet abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
OMX2000 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 03:54:
Als ik inlog en naar https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount ga zie ik nog steeds geen auto die is gekoppeld aan mijn account. Het gaat om een Model X die geleased wordt. En wat mij opvalt is ik in de app de auto wel zie, maar dat ik af en toe de melding krijg dat er geen auto aan mijn account is gekoppeld.

Ik heb vandaag support gebeld. Die waren behulpzaam, maar zagen niks geks. De dame aan de lijn vond het ook vreemd dat ook zij mijn supercharge sessie niet kon zien. Haar collega van account support had ook geen idee.

Qua kunnen rondrijden maakt het niks uit, want ik kan superchargen. Maar het zit me toch echt niet lekker. Het is ook onduidelijk wat ik wel zou moeten zien. Via telefoon werde me verteld dat er eigenlijk alleen te zien is wat je supercharge sessies zijn, en het eventuele activeren van FSD.
LM, dus jij bent geen eigenaar van de auto ;)
Is normaal. Jij hebt gewoon een bestuurderds'account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bottom line schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:28:
[...] LM, dus jij bent geen eigenaar van de auto ;)
Is normaal. Jij hebt gewoon een bestuurderds'account.
Dit is overigens niet hoe alle LMs het regelen. Ik kan bijv. wel de auto zien en mijn Supercharger rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:12
[Afbeelding]
Ik heb van de week 97Wh/km gereden over 60km :9 70% snelweg met lekker vrachtwagenplakken op de AP 8)
Overigens inderdaad met de climate op LO en AC uit.

Was een erg gunstig ritje van 2x 30km waar ik beide richtingen uit niet stil hoefde te staan of al te veel onnodig afremmen, en direct met oprijden snelweg een vrachtwagen te pakken had.

Wat ik met de AP wel een vervelendheidje vind ten opzichte van de ProPilot, is dat hij elke paar kilometer zonder schijnbare aanleiding, en zonder enige ontdekbare regelmaat de volgafstand verandert.
Op het ene moment rijd je (bij wijze van spreken) 10 meter van je voorganger, en dan gaat hij ineens méér afstand houden tot wel 50 meter, om dan te ontdekken dat er wel veel afstand is, en dan rijdt hij het gat weer dicht. Maakt soms dat ik liever met de hand (voet) rijd dan met AP.
Dat heb ik in de Nissan weer alleen met onrustige files, daar anticipeert die niet zo lekker op, en gaat dan telkens vrij abrupt in de ankers, terwijl mijn voorganger vrij rustig remt.

[ Voor 47% gewijzigd door Mar.tin op 18-12-2019 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb dus gisteren 1 van mijn Aero velgen behoorlijk beschadigd (stoeprandje meegepakt). Het is dus ook geen klein krasje, maar gewoon bijna de hele buitenrand. De dop is niet beschadigd, het is alleen de rand. Ik twijfel nu tussen gewoon doorrijden (maar het stoort me behoorlijk), de velg laten repareren (tips waar?), de velg vervangen (door een andere 2e handse), of als de eerste set banden versleten is een set Turbines op de kop tikken en upgraden (de Aero velgen kunnen dan na reparatie worden gebruikt voor winterbanden oid) :).

Wat zouden jullie doen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:57:
Ik heb dus gisteren 1 van mijn Aero velgen behoorlijk beschadigd (stoeprandje meegepakt). Het is dus ook geen klein krasje, maar gewoon bijna de hele buitenrand. De dop is niet beschadigd, het is alleen de rand. Ik twijfel nu tussen gewoon doorrijden (maar het stoort me behoorlijk), de velg laten repareren (tips waar?), de velg vervangen (door een andere 2e handse), of als de eerste set banden versleten is een set Turbines op de kop tikken en upgraden (de Aero velgen kunnen dan na reparatie worden gebruikt voor winterbanden oid) :).

Wat zouden jullie doen?
Ik heb hetzelfde issue. Ik ga even vragen bij Tesla wat het kost om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 18 december 2019 @ 00:27:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat hij gezegd heeft dat je autopilot in de bebouwde kom kan gebruiken.
Impliciet geeft hij dat wel aan, door opmerkingen als volledig zelf rijdende auto, koop nu snel FSD want straks is het 100.000 dollar waard en kun je geld verdienen door je auto mee te laten doen in de vloot.

Daarmee suggereer je dat je heel ver bent, maar nu nog wel zelf moet opletten.

In werkelijkheid kijkt het systeem een beetje naar lijntjes, houdt geen rekening met rijdrichtingen, maps informatie. Rijdt op een T splitsing af en hij blijft zonder ingrijpen gewoon doorrijden.

Op de snelweg werkt het goed hoor, maar het zit nog niet eens in de buurt van zelf rijdende auto's. Ik verwacht veel meer intelligentie in een autopilot systeem. Nee, in de komende 5 jaar verwacht ik geen schokkende gebeurtenissen hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:42:
[...]

Ik heb hetzelfde issue. Ik ga even vragen bij Tesla wat het kost om te vervangen.
Hou me op de hoogte. Ik heb net contact gelegd met een velgenboer in Rotterdam die zegt dat ze dat kunnen fixen, dus als ik een inschatting heb zal ik dat ook wel even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:57:

Wat zouden jullie doen?
Ik baal achteraf een beetje van de optie 19" velgen voor 1700 euro...

Toen ik dit zag:
https://www.tesland.com/n...elen-met-winterbanden-19/

Ik had beter 18" kunnen kiezen, met als accesoire bij de leasemij de velgen van Tesland. Dan had ik 19" en de 18" gratis en voor niets als extraatje...

Even een dingetje over de navigatie.
Is er een manier hem verder ingezoomd te laten staan? Ik zoom met de plusjes verder in (vooral in de stad), maar hij zoomt uit zich zelf weer verder uit tijdens het rijden. Maar veel te ver om duidelijk straten te zien waar je precies in moet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:45:
In werkelijkheid kijkt het systeem een beetje naar lijntjes, houdt geen rekening met rijdrichtingen, maps informatie. Rijdt op een T splitsing af en hij blijft zonder ingrijpen gewoon doorrijden.

Op de snelweg werkt het goed hoor, maar het zit nog niet eens in de buurt van zelf rijdende auto's. Ik verwacht veel meer intelligentie in een autopilot systeem. Nee, in de komende 5 jaar verwacht ik geen schokkende gebeurtenissen hierin.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik snap niet dat hij niet op basis van maps kan waarschuwen van joh er komt zo een situatie aan waar ik niks mee kan, pak nu de controls over.

In de file werkt het prima, maar in de stad durf ik het niet goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:45:
[...]

Impliciet geeft hij dat wel aan, door opmerkingen als volledig zelf rijdende auto, koop nu snel FSD want straks is het 100.000 dollar waard en kun je geld verdienen door je auto mee te laten doen in de vloot.

Daarmee suggereer je dat je heel ver bent, maar nu nog wel zelf moet opletten.

Voor dit specifieke geval (insturen op rotondes), zou het te maken kunnen hebben met de restrictie in de AP op scherpe bochten? Ik zag dat in de announcement voor Model X&S dat "De mate waarin uw stuur kan draaien bij gebruik van Autosteer is gereduceerd. Dat kan invloed hebben op het nemen van bochten of het binnen de rijbaan blijven, waardoor u actie moet ondernemen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:50:
[...]

Voor dit specifieke geval (insturen op rotondes), zou het te maken kunnen hebben met de restrictie in de AP op scherpe bochten? Ik zag dat in de announcement voor Model X&S dat "De mate waarin uw stuur kan draaien bij gebruik van Autosteer is gereduceerd. Dat kan invloed hebben op het nemen van bochten of het binnen de rijbaan blijven, waardoor u actie moet ondernemen."
Maar op de kaart kan de Tesla toch zien dat er een rotonde aankomt en gewoon stoppen met autopilot met de nodige waarschuwingen? Het doet nu overkomen dat het een dom systeem is dat een beetje op lijntjes let, maar meer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Sinds vanmorgen staat alles op zwart, de camera's doen het niet, cruise control, autopilot en bord herkenning dus ook niet, de navigatie doet het niet en er staat dat de emergency callservice een beurt nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik verhuis even van het Tesla-levering topic naar hier... m'n app doet nog helemaal niks, toont nog de oude bestelling (SR+). Ticket ingeschoten. (ordinaire tvp natuurlijk dit)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:48:
[...]

Ik baal achteraf een beetje van de optie 19" velgen voor 1700 euro...

Toen ik dit zag:
https://www.tesland.com/n...elen-met-winterbanden-19/

Ik had beter 18" kunnen kiezen, met als accesoire bij de leasemij de velgen van Tesland. Dan had ik 19" en de 18" gratis en voor niets als extraatje...
Interessant, maar dan eigenlijk liever met zomerbanden. Zouden die Turbine-look velgen er niet zijn in 18", dan kan ik gewoon mijn huidige zomerbanden overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:15
Divak schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:52:
Sinds vanmorgen staat alles op zwart, de camera's doen het niet, cruise control, autopilot en bord herkenning dus ook niet, de navigatie doet het niet en er staat dat de emergency callservice een beurt nodig heeft...
Al een reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:53:
[...]

Interessant, maar dan eigenlijk liever met zomerbanden. Zouden die Turbine-look velgen er niet zijn in 18", dan kan ik gewoon mijn huidige zomerbanden overzetten.
Nee 19 en 20 inch.
Ik zou dan alleen de 19" gaan gebruiken, worden nu ook winter en zomerbanden opgezet, dus kwa kosten verandert er weinig.

Met 1 verschil, je hebt een 18" setje standaard velgen extra.

Geen idee of er kwaliteitsverschil zit tussen 19" van Tesla en van Tesland.

Maar ik ben er nu helaas te laat mee :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:55:
[...]

Nee 19 en 20 inch.
Ik zou dan alleen de 19" gaan gebruiken, worden nu ook winter en zomerbanden opgezet, dus kwa kosten verandert er weinig.

Met 1 verschil, je hebt een 18" setje standaard velgen extra.

Geen idee of er kwaliteitsverschil zit tussen 19" van Tesla en van Tesland.

Maar ik ben er nu helaas te laat mee :+
Ze zijn er wel in 18": https://evwheeldirect.com...nch?variant=7515906670622

Maar ik geloof dat ik dan toch liever voor de 19" zou gaan. Maar dan dus wel met zomerbanden, dus dan zou bandenset 1 oprijden, nieuwe 19" Turbines halen, Aero velgen opknappen en winterbanden erop laten leggen een scenario kunnen zijn.

Dat is als ik die kapotte velg niet voor het weekend al heb laten repareren (want ik ken mezelf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
@Inspired @SeatRider Heb hetzelfde issue gehad met de Aero velgen. Herstellen schijnt goedkoper te zijn dan vervangen (volgens mijn leasemij). Ik had schade op twee velgen rondom omdat iemand anders mijn 3 geleend had en dacht dat AP rotondes kon nemen. ABS Breedveld in Gorichem heeft mijn velgen hersteld en ze zien er nu heel strak uit (ze hebben alle 4 overgespoten om exacte match qua kleur te krijgen, blanke lak lijkt nu zelfs dikker dan voorheen). Duurde 3 werkdagen, ergste hieraan was de leen-Passat die absoluut niet te vergelijken is met mijn 3.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 19:50
Heb ik laatst ook gehad. Heb een reset gedaan (had niks geholpen). Daar gewoon weggezet en een paar uur gewacht waarbij de auto ook in slaapstand is gegaan. Daarna deed hij het weer. Dus gewoon even wachten is het advies. Daarnaast kan het misschien aan de schijf voor de dashcam liggen dus die kan je er ook even tijdelijk uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:02:
@Inspired @SeatRider Heb hetzelfde issue gehad met de Aero velgen. Herstellen schijnt goedkoper te zijn dan vervangen (volgens mijn leasemij). Ik had schade op twee velgen rondom omdat iemand anders mijn 3 geleend had en dacht dat AP rotondes kon nemen. ABS Breedveld in Gorichem heeft mijn velgen hersteld en ze zien er nu heel strak uit (ze hebben alle 4 overgespoten om exacte match qua kleur te krijgen, blanke lak lijkt nu zelfs dikker dan voorheen). Duurde 3 werkdagen, ergste hieraan was de leen-Passat die absoluut niet te vergelijken is met mijn 3.
Weet je de kosten?
Eigen risico per velg is bij Leaseplan 75 euro, welke weer als EB op te voeren is en netto dus niet zo veel kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:04:
[...]

Weet je de kosten?
Eigen risico per velg is bij Leaseplan 75 euro, welke weer als EB op te voeren is en netto dus niet zo veel kost...
Meer dan die 4 tientjes EB denk ik. Op de site staat vanaf EUR 99,- Maar als ze echt moeten gaan polijsten & spuiten dan denk ik dat je wel op meer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Als mijn wiel voor onder de 200 euro (ex) weer mooi is, hoor je mij niet klagen. (Auto staat op naam eenmanszaak, dus voor mij geen verzekering/eigen risico/ander gezeur. Als ik maar een BTW bonnetje heb!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Is de volgende dag over als het goed is. Heb dit zelf 4x gehad in de eerste 2 maanden. Nu al een tijd niet meer. Soms kan een reset helpen maar vaak is het auto uitzetten en weglopen en later terug komen.
En druk niet op het SOS knopje bovenin bij je lampjes. Die belt de nooddiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
SeatRider schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:13:
Als mijn wiel voor onder de 200 euro (ex) weer mooi is, hoor je mij niet klagen. (Auto staat op naam eenmanszaak, dus voor mij geen verzekering/eigen risico/ander gezeur. Als ik maar een BTW bonnetje heb!)
Moet makkelijk lukken. Ik herstel mijn velgen (non-tesla) altijd bij ASW Weesp. Goed bedrijf met hele goede resultaten. Je krijgt een leenband/velg mee dus je kan door blijven rijden. Kost rond de 100 per velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:52:
[...]

Maar op de kaart kan de Tesla toch zien dat er een rotonde aankomt en gewoon stoppen met autopilot met de nodige waarschuwingen? Het doet nu overkomen dat het een dom systeem is dat een beetje op lijntjes let, maar meer niet...
Gebruik maken van de kaart en waarschuwing van "gevaarlijke" situaties zal er enkel voor zorgen dat meer berijders AP gaan gebruiken waar het niet hoort en in "veilige" situaties minder aandacht aan het verkeer besteden. Tesla ligt al aardig onder vuur voor het in productie brengen van beta software en juist de quirks van AP zouden ervoor moeten zorgen dat bestuurders niet teveel vertrouwen in het systeem krijgen.

Daarnaast staat "gevaarlijke" situaties haaks op het einddoel van volledige autonomie. De beta software probeert het gewoon en als de bestuurder corrigeert heeft Tesla data waar het algoritme op verbeterd kan worden.

PS: Het begint mij wel op te vallen dat het erg stil is op gebied van AP ontwikkelingen de laatste tijd. Het reserveren van de Cybertruck voor €100 mét vastleggen van FSD voor de reguliere prijs doet mij vermoeden dat FSD nog geen meerwaarde gaat bieden voordat de Cybertruck op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Ik ga denk ik wel voor de velgbeschermers van AlloyGator. Scheelt weer lelijke velgen en onnodige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 31-08 14:53
Goldme schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:22:
[...]

Moet makkelijk lukken. Ik herstel mijn velgen (non-tesla) altijd bij ASW Weesp. Goed bedrijf met hele goede resultaten. Je krijgt een leenband/velg mee dus je kan door blijven rijden. Kost rond de 100 per velg.
Leenband+velg is wel ideaal ja! _/-\o_

@BlakHawk Ik weet niet wat het gekost heeft. 250 eigen risico per schadegeval maar heb al zodanig veel EB dat dit niet gecompenseerd word door minder bijtelling.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Pagina: 1 ... 118 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.