Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.709 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cheffke schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:35:
[...]

Precies dat!

"De Cybertruck van Tesla wordt volgens experts van het Duitse veiligheids- en keuringsinstituut TÜV niet toegelaten in West-Europa."

"zo zei hij tegen het Duitse Automobilwoche"

Dit is onderdeel van de politieke oorlog die momenteel gaande is tussen de D en US autoindustrie.
TÜV laat zich lekker voor het karretje spannen......
Of mensen laten zich voor het marketing karretje van Tesla spannen O-)
De TÜV is geen autofabrikant, maar een onafhankelijke keuringsinstantie waarbij deze man schijnbaar expert is in de toelatingseisen van auto’s. Niet heel vreemd dat je zo iemand in Duitsland tegenkomt. In Zimbabwe worden niet zo veel nieuwe automodellen toegelaten.

Verder kan elke leek (ook Nederlandse) begrijpen dat de Cybertruck extreem gevaarlijk is voor voetgangers en fietsers.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2019 14:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
fsfikke schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:00:
[...]

Of mensen laten zich voor het marketing karretje van Tesla spannen O-)
De TÜV is geen autofabrikant, maar een onafhankelijke keuringsinstantie waarbij deze man schijnbaar expert is in de toelatingseisen van auto’s. Niet heel vreemd dat je zo iemand in Duitsland tegenkomt. In Zimbabwe worden niet zo veel nieuwe automodellen toegelaten.
Hilarisch hé? Dat men niet weet dat Europa mijlenver voorloopt op het gebied van consumentenbescherming, wet- en regelgeving én handhaving.

Hier in Europa mogen geen levensgevaarlijke voertuigen op de markt gebracht worden, met scherpe hoeken en voetgangers- en inzittendenveiligheid van het niveau van een Lada uit 1973. Hier heb je gelukkig hogere standaarden. Blij daarom ook dat die waardeloze TTIP er niet is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10-2023
Sunri5e schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:10:
[...]

Heb je het geluid van je bluetooth in je telefoon niet per ongeluk helemaal omlaag gezet?
Nee, ik kan de optie om Bluetooth geluid harder of zachter te zetten ook niet vinden op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
DigiDaan schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik de wasboxen bij Kriterion (bij IJburg). Zelf wassen dus. Maar dat kost echt niet veel tijd en je handen worden ook niet vies. En je auto wel goed schoon :-)
Ah is niet ver van mij (Diemen). Ik vind het altijd een beetje eng om met zo'n bezem met harde haartjes over de auto te vegen? Naja zal wel gevoelsmatig zijn, aangezien de wasstraat hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:05:
[...]

Ah is niet ver van mij (Diemen). Ik vind het altijd een beetje eng om met zo'n bezem met harde haartjes over de auto te vegen? Naja zal wel gevoelsmatig zijn, aangezien de wasstraat hetzelfde doet.
Die bezem skip ik altijd. Ik spoel eerst alle zichtbare vuil eraf met 1 muntje. Vervolgens met een microvezeldoekje de hele auto systematisch af (want vergeet je een stukje dan zie je dat later als een mat grijze vlek). Dan met muntje 2 en 3 wassen, wax erop en streeploos naspoelen. Klaar in 10 minuten en voor 3 euro een perfect resultaat. Maar wel ff werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:09:
[...]

Die bezem skip ik altijd. Ik spoel eerst alle zichtbare vuil eraf met 1 muntje. Vervolgens met een microvezeldoekje de hele auto systematisch af (want vergeet je een stukje dan zie je dat later als een mat grijze vlek). Dan met muntje 2 en 3 wassen, wax erop en streeploos naspoelen. Klaar in 10 minuten en voor 3 euro een perfect resultaat. Maar wel ff werken.
Klinkt goed. Ik zal het even proberen. Vezeldoekjes koop je gewoon bij de pomp? Halfords of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:04:
[...]
Hilarisch hé? Dat men niet weet dat Europa mijlenver voorloopt op het gebied van consumentenbescherming, wet- en regelgeving én handhaving. [...]
In een hoop staten in de VS gaat dat ook niet lukken.
Ik geloof het iig allemaal niet. Tesla zal er aan gelegen zijn dit overal op de wereld te kunnen verkopen. Daarnaast zullen ze ook in de VS willen kunnen claimen dat het 1 van de veiligste trucks is. Ze zullen wel nog wat aanpassingen doen en/of verborgen dingen hebben.
Enigste waar ik me wel zorgen over maak is voetgangersveiligheid. Dat is niet echt het sterkste punt van de auto's van Tesla en deze zou wel eens net iets te zijn gezien de hoogte van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
Het geluid van de telefoon hoor je niet als ik op spotify muziek aan luisteren ben. Dat is wel handig met bijvoorbeeld Flitsmeister. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:02
Peterkjeld schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:22:
Het geluid van de telefoon hoor je niet als ik op spotify muziek aan luisteren ben. Dat is wel handig met bijvoorbeeld Flitsmeister. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?
Zoekfunctie werkt zelfs op GoT best goed;

Rto1964 in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Gisteren met 19.40.2 update bij SuC Oosterhout opgeladen. Eerste charger ging niet hoger dan 70 KW, tweede charger piekte heel even op 134 KW bij een SoC van ~25%.

Kwam later aan bij FastNed 350 KW charger met 5% SoC, deze bleef hangen op 120KW. Ging op t scherm van de charger kijken, bij info model 3 geselecteerd, staat er max 125 KW...

Met een SR+ is 170 KW alleen nog bij Ionity haalbaar denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door D!ablo op 14-12-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ja. Ionity is de enige echte snellader op dit moment. En misschien de nieuwe 300kW paal van Fastned. Die 350kW palen zitten allemaal nog op max 175kW waarbij 150kW voor de LR de absolute maximale waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
Ik ben op zoek naar een leuke aftermarket spoiler en/of splitter. Heeft iemand hier wat ervaring mee? Adresjes? Prijzen?

Ik heb al veel rond gezocht, maar kan weinig echt aantrekkelijks vinden. Ook op dit forum is onder 'spoiler' niet veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BenJG schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:28:
Ik ben op zoek naar een leuke aftermarket spoiler en/of splitter. Heeft iemand hier wat ervaring mee? Adresjes? Prijzen?

Ik heb al veel rond gezocht, maar kan weinig echt aantrekkelijks vinden. Ook op dit forum is onder 'spoiler' niet veel te vinden.
Probeer anders gewoon de originele Tesla spoiler te bestellen, dan weet je ook zeker dat deze past, blijft zitten, etc. Geen idee overigens wat die kost. Via AliExpress kan je er ook veel vinden, maar dat zou ik zelf niet doen omdat je dan nep carbon krijgt, krassen, glanzend vs mat, etc., de originele spoiler is het mooist.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:09:
[...]

Dus je was de (nog vieze) auto die alleen nat is met 1 doekje? Kan je dan niet beter afspoelen, shampoo erop en dan met je microvezeldoekje wassen :?
Of bedoel je met alle zichtbare vuil eraf spoelen met warm water/shampoo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeldaBKS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
Eigenlijk vond ik een nieuwe auto kopen altijd een heel slecht idee, omdat de afschrijving de eerste 2-3 jaar zo enorm hoog ligt en een 2-3 jaar oude auto eigenlijk nog net zo goed aanvoelt als nieuw. De reden dat ik nu toch een nieuwe Tesla Model 3 SR+ heb besteld is dat ik verwacht dat de afschrijving voor autobegrippen heel laag zal zijn. Mijn redenatie is alsvolgt.

Normaalgesproken gaan auto's na 5 jaar steeds meer geld kosten aan onderhoud. Ze hebben dan pakweg 100K km gereden en hebben een resterende levensverwachting van nog eens 100-150K km. Ook raakt de techniek, met name de elektronica, gedateerd.

Met een Tesla heb je dat allemaal veel minder. De accu's degraderen met ongeveer 5% per 100K km, dus gaan 500K km mee voor ze echt fors minder ver komen. Remmen onderhoud is veel minder omdat je vooral regeneratief remt. Motoronderhoud is nul, "brandstof" kost 1/4 ten opzichte van een normale auto.

De software wordt continu geupdate, en je hebt een behoorlijk grote kans dat binnen 5 jaar een (vrijwel) volledig Full Self Driving (FSD) beschikbaar komt. De hardware zit al in de auto. Hoogstwaarschijnlijk redt de concurrentie dat niet, Tesla loopt hier mijlenver voorop.

De Model S is nieuw zo duur (€100K+), dat het logisch is dat die wat harder afschrijft. Ten eerste zijn er maar weinig mensen die €70-80K willen of kunnen betalen voor een tweedehands auto (een nieuwe Model 3 is goedkoper), en ten tweede hebben de wat oudere versies daarvan niet de hardware voor FSD (voor zover ik weet).

Er zijn over 3-5 jaar echter genoeg mensen die graag een auto met vergaande FSD functionaliteit willen hebben. Een tweedehands Model 3 is dan waarschijnlijk de goedkoopste optie. Bovendien is de levensverwachting van een 3-5 jaar oude Model 3 nog steeds hoger dan een nieuwe benzine/diesel auto!

Als een auto pas op 1/5 van z'n levensduur is met 100K km zal hij fors minder afschrijven dan een auto die met die kilometerstand al bijna op de helft zit, met hogere toekomstige onderhouds- en brandstofkosten.

Persoonlijk zou ik het dus helemaal niet raar vinden als mensen nog €35K voor een 3 jaar oude Model 3 SR+ met 60K km overhebben, en €25K voor een 5 jaar oude met 100K km. Het zou zelfs nog wat meer kunnen zijn.

Wat denken jullie? Wishful thinking?

[ Voor 4% gewijzigd door ZeldaBKS op 14-12-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

D!ablo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:18:
Gisteren met 19.40.2 update bij SuC Oosterhout opgeladen. Eerste charger ging niet hoger dan 70 KW, tweede charger piekte heel even op 134 KW bij een SoC van ~25%.

Kwam later aan bij FastNed 350 KW charger met 5% SoC, deze bleef hangen op 120KW. Ging op t scherm van de charger kijken, bij info model 3 geselecteerd, staat er max 125 KW...

Toevallig heb ik vandaag getest bij IONITY Tolnegen, dit is een 175kW ABB charger, de max wat ik haalde was 141kW.
Ik denk dat de beperking in de amperage van de lader zit. Desondanks een hele nette snelheid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tolnegen is overigens nog steeds gratis :)F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CgprdfI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BspOUqC.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 14-12-2019 17:07 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Heren, hoe kun je eigenlijk de actieradius van kilometers naar percentages veranderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:01:
Eigenlijk vond ik een nieuwe auto kopen altijd een heel slecht idee, omdat de afschrijving de eerste 2-3 jaar zo enorm hoog ligt en een 2-3 jaar oude auto eigenlijk nog net zo goed aanvoelt als nieuw. De reden dat ik nu toch een nieuwe Tesla Model 3 SR+ heb besteld is dat ik verwacht dat de afschrijving voor autobegrippen heel laag zal zijn. Mijn redenatie is alsvolgt.

Normaalgesproken gaan auto's na 5 jaar steeds meer geld kosten aan onderhoud. Ze hebben dan pakweg 100K km gereden en hebben een resterende levensverwachting van nog eens 100-150K km. Ook raakt de techniek, met name de elektronica, gedateerd.

Met een Tesla heb je dat allemaal veel minder. De accu's degraderen met ongeveer 5% per 100K km, dus gaan 500K km mee voor ze echt fors minder ver komen. Remmen onderhoud is veel minder omdat je vooral regeneratief remt. Motoronderhoud is nul "brandstof" kost 1/4 ten opzichte van een normale auto.

De software wordt continu geupdate, en je hebt een behoorlijk grote kans dat binnen 5 jaar een (vrijwel) volledig Full Self Driving (FSD) beschikbaar komt. De hardware zit al in de auto. Hoogstwaarschijnlijk redt de concurrentie dat niet, Tesla loopt hier mijlenver voorop.

De Model S is nieuw zo duur (€100K+), dat het logisch is dat die wat harder afschrijft. Ten eerste zijn er maar weinig mensen die €70-80K willen of kunnen betalen voor een tweedehands auto (een nieuwe Model 3 is goedkoper), en ten tweede hebben de wat oudere versies daarvan niet de hardware voor FSD (voor zover ik weet).

Er zijn over 3-5 jaar echter genoeg mensen die graag een auto met vergaande FSD functionaliteit willen hebben. Een tweedehands Model 3 is dan waarschijnlijk de goedkoopste optie. Bovendien is de levensverwachting van een 3-5 jaar oude Model 3 nog steeds hoger dan een nieuwe benzine/diesel auto!

Persoonlijk zou ik het dus helemaal niet raar vinden als mensen nog €35K voor een 3 jaar oude Model 3 SR+ met 60K km overhebben, en €25K voor een 5 jaar oude met 100K km. Het zou zelfs nog wat meer kunnen zijn.

Wat denken jullie? Wishful thinking?
Ik denk het laatste, wishful thinking. De Y die volgend jaar uitkomt, heeft ik meen 70% dezelfde onderdelen als de "3" en zou minder moeten gaan kosten (en ruimer). Dan koopt men liever een frissere Y voor dat geld gebruikt (of misschien wel minder€€€). Mijn verwachting is eerlijk gezegd dat de prijzen van de 3 over een jaar of 4/5 als de gehele leasevloot ineens op de markt komt schrikbarend tegen zal vallen.
Over 3 jaar ziet het grootste deel van de "3" nog in de lease, prijzen zouden dan nog wel ok kunnen zijn.

Is natuurlijk ook volledig afhankelijk van wat de ontwikkelingen van batterijen/concurrenten/waterstof gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
@ZeldaBKS ik denk dat je wat optimistisch bent.
Zoals gezegd is over 5 jaar het aanbod bizar groot, dat zal de prijs al drukken.
Daarnaast is er tegen die tijd mrb, wat zeker met het gewicht van 1600+kg geen pretje is.

Daarnaast lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat er echt FSD mogelijk is met de huidige hardware. Alleen camera’s lijken gewoon niet (goed) genoeg.

Daarnaast is de ontwikkeling de komende jaren ook nog best ongewis, zowel qua accu kwaliteit als qua concurrentie van de andere auto merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeldaBKS
ybos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:07:
[...]

Ik denk het laatste, wishful thinking. De Y die volgend jaar uitkomt, heeft ik meen 70% dezelfde onderdelen als de "3" en zou minder moeten gaan kosten (en ruimer). Dan koopt men liever een frissere Y voor dat geld gebruikt (of misschien wel minder€€€). Mijn verwachting is eerlijk gezegd dat de prijzen van de 3 over een jaar of 4/5 als de gehele leasevloot ineens op de markt komt schrikbarend tegen zal vallen.
Over 3 jaar ziet het grootste deel van de "3" nog in de lease, prijzen zouden dan nog wel ok kunnen zijn.

Is natuurlijk ook volledig afhankelijk van wat de ontwikkelingen van batterijen/concurrenten/waterstof gaan zijn.
Gaat de Y minder kosten? Dat zou wel slecht zijn voor de restwaarde ja, maar dat moet ik nog zien.

Onderschat niet dat een Model 3 met 100K km pas op 20% van zijn verwachte levensduur zit en niet op 50% zoals een brandstofauto. (dit argument heb ik nog aan mijn originele post toegevoegd als edit). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
ybos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:07:
[...]

Model Y zal nimmer goedkoper zijn dan Model 3, wat je ook hebt gelezen of gehoord.

Bij alle fabrikanten is de SUV broer van hetzelfde 'lage' model altijd wat duurder. Waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De kans is groot dat de techniek van de Model 3 over 5 jaar nog steeds state of the art is ten opzichten van de concurrentie. Als dit het geval is dan zal dit een dempend effect hebben op de restwaarde. Dit zie je ook duidelijk bij de Classic S.

Echter...... je weet nooit wat tegen die tijd het fiscale beleid zal zijn met onze onbetrouwbare bestuurders uit Den Haag en Brussel.

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 14-12-2019 17:20 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:15:
[...]

Gaat de Y minder kosten? Dat zou wel slecht zijn voor de restwaarde ja, maar dat moet ik nog zien.

Onderschat niet dat een Model 3 met 100K km pas op 20% van zijn verwachte levensduur zit en niet op 50% zoals een brandstofauto. (dit argument heb ik nog aan mijn originele post toegevoegd als edit). :)
Ik schat dat een Model 3 SR+ met 100.000 KM (vijf jaar oud) tussen de 12.5 en 15.000 zal opleveren, afhankelijk van de MRB etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
revolution-nl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:19:
De kans is groot dat de techniek van de Model 3 over 5 jaar nog steeds state of the art is ten opzichten van de concurrentie. Als dit het geval is dan zal dit een dempend effect hebben op de restwaarde. Dit zie je ook duidelijk bij de Classic S.

Echter...... je weet nooit wat tegen die tijd het fiscale beleid zal zijn met onze onbetrouwbare bestuurders uit Den Haag en Brussel.
Lijkt me heel sterk dat uberhaupt elke vorm van elektrische aandrijving over 5 jaar niet achterhaald is.
Ik zie wel eens op youtube hoe een eerste generatie nissan leaf in elkaar zit. Om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
Smobbo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:11:
@ZeldaBKS ik denk dat je wat optimistisch bent.
Zoals gezegd is over 5 jaar het aanbod bizar groot, dat zal de prijs al drukken.
Daarnaast is er tegen die tijd mrb, wat zeker met het gewicht van 1600+kg geen pretje is.

Daarnaast lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat er echt FSD mogelijk is met de huidige hardware. Alleen camera’s lijken gewoon niet (goed) genoeg.

Daarnaast is de ontwikkeling de komende jaren ook nog best ongewis, zowel qua accu kwaliteit als qua concurrentie van de andere auto merken.
MRB zal niet naar 100% gaan, misschien 50%. Ik denk wel dat camera's plus sonar en radar genoeg zijn. Mensen doen het ook met 2 "camera's" dus fysiek is het mogelijk, het is puur een kwestie van software en een processor die snel genoeg is.

Er zullen inderdaad zat concurrenten zijn over 3-5 jaar, maar met dezelfde range zijn die niet opeens veel goedkoper en ze lopen hoogstwaarschijnlijk achter op Tesla qua FSD. Maar zelfs al zijn ze even ver, je hebt nog steeds de nieuwste software op je tweedehands auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/480gb-ssd-lexar-127410

Inclusief Geschenk5e code kom je op 37 euro uit.

Iemand ervaring met deze SSD trouwens? Zou dit een optie zijn in de Tesla? Qua prijs valt het namelijk reuze mee.

Via hun site kon ik de specs zien.

https://www.lexar.com/portfolio_page/ssd-ns200/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:21:
[...]

Lijkt me heel sterk dat uberhaupt elke vorm van elektrische aandrijving over 5 jaar niet achterhaald is.
Ik zie wel eens op youtube hoe een eerste generatie nissan leaf in elkaar zit. Om te janken.
Precies een Leaf uit 2012 is om te janken (één uit 2019 ook overigens :X) De voorsprong die Tesla heeft op de concurrentie is ENORM. Een Model S uit 2012 heeft vaak nog betere specificaties dan nieuwkomers die anno 2019 /2020 op de markt komen.

Een serieuze concurrent voor de Model 3 is er op dit moment niet eens in hetzelfde segment.

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 14-12-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Hunkaroglu schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:24:
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/480gb-ssd-lexar-127410

Inclusief Geschenk5e code kom je op 37 euro uit.

Iemand ervaring met deze SSD trouwens? Zou dit een optie zijn in de Tesla? Qua prijs valt het namelijk reuze mee.

Via hun site kon ik de specs zien.

https://www.lexar.com/portfolio_page/ssd-ns200/
Laat maar.. een interne ssd. :) Of een behuizing erbij kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 14-12-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
revolution-nl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:25:
[...]

De voorsprong die Tesla heeft op de concurrentie is ENORM. Een Model S uit 2012 heeft vaak nog betere specificaties dan nieuwkomers die anno 2019 /2020 op de markt komen.

Een serieuze concurrent voor de Model 3 is er niet eens in hetzelfde segment.
Daarom, en een tweedehands M3 heeft over 3-5 jaar dus nog steeds state of the art techniek en een hele lange levensverwachting. Als je nu zoekt naar bijna 1 jaar oude occasions zie je dat je nog bijna de nieuwprijs betaalt. Over een jaartje ofzo kunnen we er meer over zeggen. Dan heb je de eerste 2 jaar oude modellen op de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:30:
[...]

Daarom, en een tweedehands M3 heeft over 3-5 jaar dus nog steeds state of the art techniek en een hele lange levensverwachting. Als je nu zoekt naar bijna 1 jaar oude occasions zie je dat je nog bijna de nieuwprijs betaalt. Over een jaartje ofzo kunnen we er meer over zeggen. Dan heb je de eerste 2 jaar oude modellen op de markt.
De 4% bijtelling zal de eerste 5 jaar ook nog een verstorend effect hebben op de afschrijving. Met andere woorden we zullen 5 jaar moeten wachten om het antwoord te weten.

Ik hoop dat de restwaarde van de SR+ als een baksteen inelkaar zakt, kan ik die van mij goedkoop overnemen uit de lease :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
revolution-nl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:32:
[...]

De 4% bijtelling zal de eerste 5 jaar ook nog een verstorend effect hebben op de afschrijving. Met andere woorden we zullen 5 jaar moeten wachten om het antwoord te weten.

Ik hoop dat de restwaarde van de SR+ als een baksteen inelkaar zakt, kan ik die van mij goedkoop overnemen uit de lease :+
Het feit dat je hem zo graag wil houden na de leaseperiode zegt wel iets over hoe graag anderen hem dan ook nog steeds willen kopen als 2e hands. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:48:
[...]

Het feit dat je hem zo graag wil houden na de leaseperiode zegt wel iets over hoe graag anderen hem dan ook nog steeds willen kopen als 2e hands. ;)
Maar dat is wel met de kennis van nu. Misschien denk je daar over 3-4 jaar heel anders over omdat er veel betere alternatieven op de markt zijn, al dan niet van Tesla.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

ybos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:55:
[...]

Dus je was de (nog vieze) auto die alleen nat is met 1 doekje? Kan je dan niet beter afspoelen, shampoo erop en dan met je microvezeldoekje wassen :?
Of bedoel je met alle zichtbare vuil eraf spoelen met warm water/shampoo?
Ja idd met shampoo wassen idd. Maar heel goed uitkijken dat alle zand ed weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeldaBKS
Taro schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:54:
[...]

Maar dat is wel met de kennis van nu. Misschien denk je daar over 3-4 jaar heel anders over omdat er veel betere alternatieven op de markt zijn, al dan niet van Tesla.
Hoe dan ook, het kan bijna niet anders dan dat de afschrijving lager is dan van een vergelijkbaar geprijsde benzine auto.

- Ruim 2 x langere levensduur, dat scheelt echt enorm. Je kan hem met 200K km weer doorverkopen met plenty levensduur over
- Lager onderhoud / brandstofverbruik
- Software blijft nieuw
- Er zijn geen vergelijkbare tweedehands alternatieven
- Minder / geen MRB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Een tweedehands plastic fantastic ID.3 zeker :').

Serieuze alternatieven die op grote schaal geproduceerd kunnen gaan worden verwacht ik (helaas) echt niet binnen 3-4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]

Markt voor 2e hands ex-lease is inderdaad niet slecht, kijk maar naar Audi, BMW en VAG die na 3-5 jaar nog een mooie waarde hebben.

Maar of dat voor Tesla ook opgaat moet uiteraard nog blijken, ik hoop het wel omdat ik mijn 3 particulier heb gekocht. Hopelijk blijven de LR en P versies nog beter hun waarde houden, meeste leasers kiezen nu in 2020 vast SR+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
Hoe ik de aanschaf van de M3 voor mezelf verantwoord heb is dat de totale kosten ten opzichte van mijn tweedehands gekochte BMW 320i hetzelfde zijn. Afschrijving BMW is pakweg 300 euro per maand, die van de Tesla heb ik optimistisch ingeschat op 500 per maand. Maar dat verschil van 200 euro per maand maak je natuurlijk makkelijk goed met de lagere overige kosten. Ik rij 20K km per jaar.

Die afweging gaan 2e hands kopers ook maken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
mkrmr schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:03:
[...]

Markt voor 2e hands ex-lease is inderdaad niet slecht, kijk maar naar Audi, BMW en VAG die na 3-5 jaar nog een mooie waarde hebben.

Maar of dat voor Tesla ook opgaat moet uiteraard nog blijken, ik hoop het wel omdat ik mijn 3 particulier heb gekocht. Hopelijk blijven de LR en P versies nog beter hun waarde houden, meeste leasers kiezen nu in 2020 vast SR+...
Denk niet dat de LR / P versies hun waarde procentueel beter gaan vasthouden. Hogere aanschaf = snellere afschrijving. Tenzij veel mensen de SR+ range met 10% degradatie onacceptabel vinden qua range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:15:
Hoe ik de aanschaf van de M3 voor mezelf verantwoord heb is dat de totale kosten ten opzichte van mijn tweedehands gekochte BMW 320i hetzelfde zijn. Afschrijving BMW is pakweg 300 euro per maand, die van de Tesla heb ik optimistisch ingeschat op 500 per maand. Maar dat verschil van 200 euro per maand maak je natuurlijk makkelijk goed met de lagere overige kosten. Ik rij 20K km per jaar.

Die afweging gaan 2e hands kopers ook maken straks.
Precies mijn afweging, enige waar ik van baal is dat mijn in september bestelde en november geleverde met HW2.5 is gekomen. Ben bang dat dat een negatief effect op mijn restwaarde zal hebben (ook particulier gekocht).

Mijn vrouw zegt echter dat ik me niet druk niet maken over zaken die over 5 jaar spelen, dus we zien wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Een andere reden voor hogere afschrijving is dat er over een jaar of vier ook model 3 zonder 10 procent importheffing in Duitsland gemaakt worden. Dat geldt ook voor de Y, daarom kan hij relatief goedkoper aangeboden worden in Europa dan de 3.

Tegelijk, ook al worden er dit jaar maar 10 procent elektrisch verkocht, over vijf jaar verwacht ik wel dat er meer vraag is naar elektrische occasions dan benzine / diesel.

Zo kan je de ene en andere kant op redeneren. ik vind t ook een klap geld, en over vijf jaar zien we wel. Is de tweedehands waarde beroerd, dan neem ik hem wel in privé over. Zo niet, dan waarschijnlijk inruil. We zien wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Mmm, volgens mij wil je het vooral naar jezelf toe goed praten @ZeldaBKS, groot gelijk overigens. Het is een top wagen :+ !
Maar een ICE is met 100k op de teller niet op 50% van z’n levensduur, dat is al lang niet meer zo.
FSD zonder lidar (ik denk dat je dat met sonar en radar bedoeld?) lijkt me dus inderdaad nogal onwaarschijnlijk, de Model 3 heeft dat dus niet. In dat opzicht geloof ik veel meer in de Waymo aanpak. Dat wij zelf ook ‘2 camera’s’ hebben is een nogal simpele weergave van de werkelijkheid. Ogen en De huidige camera’s in een model 3 zijn echt totaal onvergelijkbaar. Los van de camera’s is er ook nog het zicht van die camera’s (smerigheid, regen, condens, etc) wat gewoon heel vaak zorgt voor uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@MrBasta HW2.5 is geen probleem. Als de volgende eigenaar FSD wil komt HW3.0 daar toch gratis bij.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 14:17
D!ablo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:18:

Vanmiddag met m’n sr+ (19.40.2) bij Fastned Nieuwegein geladen aan een 350kw paal. Kwam niet boven de 47kw uit. Reed ik weg, zag ik een ionity paal staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
Bonsaiboom schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:36:
Een andere reden voor hogere afschrijving is dat er over een jaar of vier ook model 3 zonder 10 procent importheffing in Duitsland gemaakt worden. Dat geldt ook voor de Y, daarom kan hij relatief goedkoper aangeboden worden in Europa dan de 3.

Tegelijk, ook al worden er dit jaar maar 10 procent elektrisch verkocht, over vijf jaar verwacht ik wel dat er meer vraag is naar elektrische occasions dan benzine / diesel.

Zo kan je de ene en andere kant op redeneren. ik vind t ook een klap geld, en over vijf jaar zien we wel. Is de tweedehands waarde beroerd, dan neem ik hem wel in privé over. Zo niet, dan waarschijnlijk inruil. We zien wel :-)
Ja die fabriek in Duitsland zal ze wat goedkoper produceren zonder importheffing en efficiency verbeteringen maar het is de vraag of Tesla die winst aan de consument doorberekent. Waarom zouden ze als de auto's goed verkopen? Sowieso zullen er tegen die tijd betere EV's zijn tegen betere prijzen. De 2e hands koper kan/wil die zich echter niet veroorloven dus het is niet heel relevant.

En inderdaad, de Tesla verkoopt goed, maar er is straks nog steeds maar 10% EV 2e hands aanbod en 90% ICE uit deze periode. Het is eigenlijk gewoon onmogelijk dat Tesla M3s even snel afschrijven als ICEs. :)
Mmm, volgens mij wil je het vooral naar jezelf toe goed praten @ZeldaBKS, groot gelijk overigens. Het is een top wagen :+ !
Maar een ICE is met 100k op de teller niet op 50% van z’n levensduur, dat is al lang niet meer zo.
FSD zonder lidar (ik denk dat je dat met sonar en radar bedoeld?) lijkt me dus inderdaad nogal onwaarschijnlijk, de Model 3 heeft dat dus niet. In dat opzicht geloof ik veel meer in de Waymo aanpak. Dat wij zelf ook ‘2 camera’s’ hebben is een nogal simpele weergave van de werkelijkheid. Ogen en De huidige camera’s in een model 3 zijn echt totaal onvergelijkbaar. Los van de camera’s is er ook nog het zicht van die camera’s (smerigheid, regen, condens, etc) wat gewoon heel vaak zorgt voor uitval.
Ja ongetwijfeld doe ik dat, en als het tegenvalt met de afschrijving heb ik denk ik nog steeds geen spijt. :*)

Een ICE met 100K km is misschien nog net geen 50% levensduur, maar de onderhoudskosten nemen na 100K wel sterk toe. De variabele kosten zijn al hoog en worden nog hoger. Optimistisch is de levensduur van een ICE gemiddeld 250-300K, die van een EV is 500K en misschien wel meer. Ik heb nog niet gehoord over Tesla's die met 250K worden afgeschreven. Je kan bij een EV met 200K heel makkelijk de degradatie zien (10%?), en er nog een keer 250K+ mee rijden, net zoveel als een nieuwe ICE auto. Daar zou ik als 2e hands koper wel een paar duizend euro extra voor betalen ten opzichte van een ICE die nog maar 50K met hoog onderhoud te gaan heeft, en ik ben vast niet de enige!

En ik bedoel dat de hardware met video plus extra sensors genoeg moet zijn. Lidar kan handig zijn maar mensen doen het ook zonder, onze "software" is genoeg om het te laten werken. Waarom zou een auto met 8 camera's het dan niet kunnen als de software klopt?

[ Voor 4% gewijzigd door ZeldaBKS op 14-12-2019 19:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Markovichi schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:43:
[...]

Vanmiddag met m’n sr+ (19.40.2) bij Fastned Nieuwegein geladen aan een 350kw paal. Kwam niet boven de 47kw uit. Reed ik weg, zag ik een ionity paal staan |:(
Als je 47kW haalt bij een 350kW FastNed dan was of je SoC boven de 65% of je accu temperatuur te laag.

Voordat ik vanmiddag 141kW bij IONITY haalde heb ik de auto eerst gefopt door naar SuC Apeldoorn te navigeren zodat de accu voorverwarmd werd :P

Een beetje doorrijden op de snelweg helpt ook mee O-)

/edit:
Een tip van een andere categorie, de gamecontroller van de action werkt in de model 3 met beachbuggy en cuphead 8)

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 14-12-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
[...]

Hilarisch hé? Dat men niet weet dat Europa mijlenver voorloopt op het gebied van consumentenbescherming, wet- en regelgeving én handhaving.

Hier in Europa mogen geen levensgevaarlijke voertuigen op de markt gebracht worden, met scherpe hoeken en voetgangers- en inzittendenveiligheid van het niveau van een Lada uit 1973. Hier heb je gelukkig hogere standaarden. Blij daarom ook dat die waardeloze TTIP er niet is gekomen.
Waarom zou Tesla zich beperken door zich aan regels te gaan houden voor markten waar ze die dingen niet kopen? Daarnaast, tis een Amerikaan die heel toevallig ook een paar auto’s in de EU verkoopt, Das leuk, maar niet genoeg om altijd rekening mee te houden. PickUps zijn hier de bekende speld in de hooiberg.

[ Voor 3% gewijzigd door E46RC51 op 14-12-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeldaBKS
[...]

Ralph Nader, een Amerikaan, was de grondlegger van botsveiligheid bij auto's. Ik ken de Amerikaanse wetgeving niet heel goed, maar ik betwijfel of die auto's die onveilig zijn bij botsingen toelaat. Huidige Amerikaanse auto's zijn voor zover ik weet ook niet significant onveiliger dan Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
Zoek het dan even voor me op als het zo makkelijk is. Je krijgt minimaal 20 pagina hits op elk zoekwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
revolution-nl schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:03:
[...]

/edit:
Een tip van een andere categorie, de gamecontroller van de action werkt in de model 3 met beachbuggy en cuphead 8)
Dat is een top tip! Die ga ik morgen eens twee op de kop tikken, ideaal voor onderweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Peterkjeld schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:47:
[...]

Zoek het dan even voor me op als het zo makkelijk is. Je krijgt minimaal 20 pagina hits op elk zoekwoord.
Gek dat het mij wel lukt. Maar link naar de oplossing staat in de post van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:01:
[...]

Ja die fabriek in Duitsland zal ze wat goedkoper produceren zonder importheffing en efficiency verbeteringen maar het is de vraag of Tesla die winst aan de consument doorberekent. Waarom zouden ze als de auto's goed verkopen? Sowieso zullen er tegen die tijd betere EV's zijn tegen betere prijzen. De 2e hands koper kan/wil die zich echter niet veroorloven dus het is niet heel relevant.

En inderdaad, de Tesla verkoopt goed, maar er is straks nog steeds maar 10% EV 2e hands aanbod en 90% ICE uit deze periode. Het is eigenlijk gewoon onmogelijk dat Tesla M3s even snel afschrijven als ICEs. :)

[...]

Ja ongetwijfeld doe ik dat, en als het tegenvalt met de afschrijving heb ik denk ik nog steeds geen spijt. :*)

Een ICE met 100K km is misschien nog net geen 50% levensduur, maar de onderhoudskosten nemen na 100K wel sterk toe. De variabele kosten zijn al hoog en worden nog hoger. Optimistisch is de levensduur van een ICE gemiddeld 250-300K, die van een EV is 500K en misschien wel meer. Ik heb nog niet gehoord over Tesla's die met 250K worden afgeschreven. Je kan bij een EV met 200K heel makkelijk de degradatie zien (10%?), en er nog een keer 250K+ mee rijden, net zoveel als een nieuwe ICE auto. Daar zou ik als 2e hands koper wel een paar duizend euro extra voor betalen ten opzichte van een ICE die nog maar 50K met hoog onderhoud te gaan heeft, en ik ben vast niet de enige!

En ik bedoel dat de hardware met video plus extra sensors genoeg moet zijn. Lidar kan handig zijn maar mensen doen het ook zonder, onze "software" is genoeg om het te laten werken. Waarom zou een auto met 8 camera's het dan niet kunnen als de software klopt?
Je zegt dat de auto makkelijk 500.000km aankan. De aandrijflijn/accu's misschien prima. Waar ik me meer zorgen om maak is alle andere hardware. Motortjes die de deur steeds ontgrendelen en ramen laten zakken (weet iemand de bekende VAG klemmetjes van begin 2000 nog? Lag er regelmatig ineens een raam onderin je deur). Scherm en allerlei andere hardware die prima tussen nu en 10 jaar kan falen, dat moet de toekomst nog gaan uitwijzen. Daarnaast vraag ik me af hoe de lak zich houdt. Misschien roesten ze over een jaar of 5/6 wel onder je kont vandaan :X
Naja, we gaan t allemaal wel meemaken 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
MrBasta schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:48:
[...]

Dat is een top tip! Die ga ik morgen eens twee op de kop tikken, ideaal voor onderweg :D
Wel de ps3/pc variant kopen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
ZeldaBKS schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:15:
[...]

Dit jaar zijn de leaseprijzen al gestegen omdat er zoveel M3 zijn besteld. LM anticiperen op een hogere waardedaling omdat er straks 20.000 van die dingen tegelijk uit de lease lopen. De verwachtte hogere afschrijving betaal je nu al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Taigu schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:59:
[...]

Wel de ps3/pc variant kopen.
Deze dus, de verpakking zag er bij mij wel iets anders uit, (zwart met geel) de controller en de prijs is hetzelfde.

https://www.action.com/nl-nl/p/universele-gamecontroller/

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 14-12-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
E46RC51 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:00:
[...]

Dit jaar zijn de leaseprijzen al gestegen omdat er zoveel M3 zijn besteld. LM anticiperen op een hogere waardedaling omdat er straks 20.000 van die dingen tegelijk uit de lease lopen. De verwachtte hogere afschrijving betaal je nu al.
Hoezo? Is de Polo, de 2e meest verkochte auto dan ook gedaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

Ik wil graag de Samsung SSD T5 voor sentry en dashcam bestellen. Is 500gb voldoende of beter 1tb?

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
E46RC51 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:32:
[...]

Waarom zou Tesla zich beperken door zich aan regels te gaan houden voor markten waar ze die dingen niet kopen? Daarnaast, tis een Amerikaan die heel toevallig ook een paar auto’s in de EU verkoopt, Das leuk, maar niet genoeg om altijd rekening mee te houden. PickUps zijn hier de bekende speld in de hooiberg.
Nou, ik weet niet of, in ieder geval sinds de Model 3, Tesla een Amerikaan is die 'slechts een paar auto's in Europa verkoopt'. Het zijn er meer dan slechts een paar. En niet voor niets bouwen ze een nieuwe grote fabriek in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Frome schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:33:
Ik wil graag de Samsung SSD T5 voor sentry en dashcam bestellen. Is 500gb voldoende of beter 1tb?
De auto recycled de oude video's na een uur, het gaat dus puur om de lange termijn opslag van je handmatig bewaarde video's. Als je die er zo af en toe afhaalt is 500 GB waarschijnlijk ruim voldoende. Wil je ze pas een jaar later of na het inleveren van de auto terugkijken, dan zou ik voor 1 TB of meer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:37:
[...]

De auto recycled de oude video's na een uur, het gaat dus puur om de lange termijn opslag van je handmatig bewaarde video's. Als je die er zo af en toe afhaalt is 500 GB waarschijnlijk ruim voldoende. Wil je ze pas een jaar later of na het inleveren van de auto terugkijken, dan zou ik voor 1 TB of meer gaan.
Dat recyclen geldt alleen voor de dashcam, Sentry video’s blijven staan.

Heb zelf 500gb, verdeeld in 2 partities zodat ik er ook muziek (flac) op kan zetten.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even te kijken naar de nieuwe roadster en ik vroeg me af wat je meer krijgt als je voor de founders editie gaat?? 210k vs 43k is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 11-09 15:01
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:12:
Ik zit even te kijken naar de nieuwe roadster en ik vroeg me af wat je meer krijgt als je voor de founders editie gaat?? 210k vs 43k is nogal een verschil.
Lol! Die 43K is je aanbetaling.. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Muncky- schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:32:
[...]

Lol! Die 43K is je aanbetaling.. 😂
Ja dat begrijp ik ook wel 8)7 8)7 8)7 . Maar 43k of 210k aanbetalen is nogal een verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Als ik voor 43k de nieuwe Tesla Roadster op de oprit zou kunnen hebben staan, dan had ik al lang een aanbetaling gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 11-09 15:01
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:35:
[...]

Ja dat begrijp ik ook wel 8)7 8)7 8)7 . Maar 43k of 210k aanbetalen is nogal een verschil.
Wat snap je er niet aan? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Muncky- schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:37:
[...]

Wat snap je er niet aan? 😂
Als je een founders edition wilt ben je verplicht 210k aan te betalen(normaal 43k) nergens is te vinden waarmee de founders edition afwijkt van de standaard en wat de verhoogde aanbetaling rechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:40:
[...]

Als je een founders edition wilt ben je verplicht 210k aan te betalen(normaal 43k) nergens is te vinden waarmee de founders edition afwijkt van de standaard en wat de verhoogde aanbetaling rechtvaardigd.
De Founders edition wordt geleverd met een SpaceX package, maar wat dat is weet nog niemand.

Maar volgens mij is het vooral bedoeld om voldoende cash op te halen om de ontwikkelingen uit te kunnen voeren. Wil je hem vroeg hebben dan betaal je nu meer en anders moet je langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:34:
[...]

Nou, ik weet niet of, in ieder geval sinds de Model 3, Tesla een Amerikaan is die 'slechts een paar auto's in Europa verkoopt'. Het zijn er meer dan slechts een paar. En niet voor niets bouwen ze een nieuwe grote fabriek in Duitsland.
EU omzet is al jaren peanuts vs US omzet. Tesla is al 17 jaar onderweg en heeft zich vooral op de thuismarkt gericht. Amerikaanse ondernemingen in het algemeen nemen OUS afzetmarkten pas serieus als ze er meer verkopen dan op hun thuismarkt. Zo simpel is het. Neemt niet weg dat 2019 een flinke stap voorwaards is, maar dat werd dan ook een keer tijd. Hopelijk volgen voor Tesla nu de mooie jaren maar ik denk dat het over 5 jaar in de EU over en uit is. Dan domineren de Duitsers net als nu met ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

Bananeman schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:41:
[...]

Dat recyclen geldt alleen voor de dashcam, Sentry video’s blijven staan.

Heb zelf 500gb, verdeeld in 2 partities zodat ik er ook muziek (flac) op kan zetten.
Verbruikt die Sentry veel geheugen?

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Heb dit nog niet eerder hier voorbij zien komen, voor het "thunk" geluid bij o.a. superchargen is bij Tesla USA een "Service Bulletin" verstuurd: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10163736-9999.pdf

Bron: https://www.reddit.com/r/...for_model_3_thunk_during/

Lijkt dus dat ondanks wat er eerder vermeld is in o.a. dit topic niet klopt. Dat geluid zou niet moeten en is in ieder geval te verminderen door het vervangen van de "breathers" van de accu. Zou 15 minuten werk moeten zijn volgens die bulletin, en op reddit werd gemeld dat dit in sommige gevallen ook door de mobile service gedaan is.

Ik heb maandag een afspraak staan bij SeC A'dam (alweer) voor de lak problemen na aflevering (van 28 sept.) hopelijk eindelijk op te laten lossen. Zal dan eens vragen of de breathers vervangen kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naii11
E46RC51 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:57:
[...]

EU omzet is al jaren peanuts vs US omzet. Tesla is al 17 jaar onderweg en heeft zich vooral op de thuismarkt gericht. Amerikaanse ondernemingen in het algemeen nemen OUS afzetmarkten pas serieus als ze er meer verkopen dan op hun thuismarkt. Zo simpel is het. Neemt niet weg dat 2019 een flinke stap voorwaards is, maar dat werd dan ook een keer tijd. Hopelijk volgen voor Tesla nu de mooie jaren maar ik denk dat het over 5 jaar in de EU over en uit is. Dan domineren de Duitsers net als nu met ICE.
Laten we wel zijn, dat Tesla al 17 jaar onderweg is is een beetje overtrokken. 'Honderden' Roadsters per jaar verkopen is niet spannend. Je moet kijken vanaf het moment dat de Model S werd geleverd.

Ik denk inderdaad dat Duitse ingenieurs meer in petto hebben dan Amerikaanse, en zeker de bedrijfsvoering is hier altijd beter geweest dan in de VS (ik heb het niet over Tesla, maar over de klassieke bedrijven). Ik denk dat de Duitsers Tesla zullen inhalen en in ieder geval zullen bijbenen.

Dat neemt niet weg dat Tesla een sterk imago heeft, een 'leuk' merk is en ook daadwerkelijk een voorsprong heeft op dit moment. De model 3 zal het goed blijven doen (zeker als het in prijs wordt verlaagd), de model Y ook. Daarna, als Tesla echt mee wil doen, zullen ze kleinere modellen uit moeten brengen. Dan kunnen ze in Europa echt meevechten op topniveau. Ik gun ze het ook eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Hatsjoe Gisteren nog bij een SuC gestaan, 2x dat geluid gehoord en op de terugweg 4x onderweg ook gehoord (waarschijnlijk ivm afkoelen), voelde 1x daarvan ook alsof iets kleins de auto raakte. Woensdag al mobile service voor iets anders op bezoek gehad, als ik wist dat zij dat konden fixxen had ik dat ook aangegeven. Maar zolang het niet gevaarlijk is wacht ik wel even totdat er nog een andere reden is om een afspraak te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Dan kunnen ze veel van die onderdelen gaan bestellen. Bijna elke Model 3 heeft hier mee te maken volgens mij. Of in ieder val een flinke batch. Al is het niet echt een probleem wat ik zo lees.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 14-12-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Inspired schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:41:
Dan kunnen ze veel van die onderdelen gaan bestellen. Bijna elke Model 3 heeft hier mee te maken volgens mij. Of in ieder val een flinke batch. Al is het niet echt een probleem wat ik zo lees.
Affected VIN(s): Affected Model 3 vehicles built after approximately April 22, 2018.
Dat zijn er inderdaad heel wat.

Het is gelukkig niet zo dat het gevaarlijk is of schade kan veroorzaken. Het is gewoon irritant. En aangezien ik vaak in de auto blijf zitten met superchargen zou ik het wel fijn vinden als het (deels) opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
@Hatsjoe het was al een aantal maanden bekend dat Tesla het onderdeel verving voor een andere als de eigenaar een klacht indiende over het geluid. Ze weten al een tijdje wat de oorzaak is, maar vinden het zelf niet problematisch genoeg om actief te gaan vervangen. Een goed besluit denk ik, aangezien de SCs het nu al allemaal niet bijhouden met de onderbemanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:08:
[...]

Laten we wel zijn, dat Tesla al 17 jaar onderweg is is een beetje overtrokken. 'Honderden' Roadsters per jaar verkopen is niet spannend. Je moet kijken vanaf het moment dat de Model S werd geleverd.

Ik denk inderdaad dat Duitse ingenieurs meer in petto hebben dan Amerikaanse, en zeker de bedrijfsvoering is hier altijd beter geweest dan in de VS (ik heb het niet over Tesla, maar over de klassieke bedrijven). Ik denk dat de Duitsers Tesla zullen inhalen en in ieder geval zullen bijbenen.

Dat neemt niet weg dat Tesla een sterk imago heeft, een 'leuk' merk is en ook daadwerkelijk een voorsprong heeft op dit moment. De model 3 zal het goed blijven doen (zeker als het in prijs wordt verlaagd), de model Y ook. Daarna, als Tesla echt mee wil doen, zullen ze kleinere modellen uit moeten brengen. Dan kunnen ze in Europa echt meevechten op topniveau. Ik gun ze het ook eerlijk gezegd.
Als je alleen al de kwaliteit van de oplevering vergelijkt met bmw en mercedes, zowel de staat van de auto als de daaderwerkelijke belabberde overdracht, dan zal iedereen begrijpen tesla weggevaagd gaat worden.

Dit soort asogedrag van tesla zal binnen nu en 5 jaar niet meer geaccepteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:55:
[...]

Als je alleen al de kwaliteit van de oplevering vergelijkt met bmw en mercedes, zowel de staat van de auto als de daaderwerkelijke belabberde overdracht, dan zal iedereen begrijpen tesla weggevaagd gaat worden.

Dit soort asogedrag van tesla zal binnen nu en 5 jaar niet meer geaccepteerd worden.
Gaat die oplevering overal zo dramatisch dan? Heb het idee dat het vooral groeipijn in NL is gedreven door ons doldwaze bijtellingsbeleid. Maar Tesla heeft ook de “waves” nog niet onderdrukt en zit steeds bij elk kwartaaleinde te pushen ipv verdelen over de rest van de maanden.
De prijs zal wel omlaag moeten om op langere termijn te kunnen concurreren denk ik. Of FSD moet echt wat gaan worden (en goedkeuring krijgen om handsfree te mogen rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

Wat bedoel je met de kwaliteit van de oplevering en belabberde overdracht?

Want eerlijk gezegd begrijp ik het niet. In mijn ogen loopt Tesla zo ver voor, dat ze de komende 5 jaar nog geen fatsoenlijke concurrentie hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:01:
[...]

Gaat die oplevering overal zo dramatisch dan? Heb het idee dat het vooral groeipijn in NL is gedreven door ons doldwaze bijtellingsbeleid. Maar Tesla heeft ook de “waves” nog niet onderdrukt en zit steeds bij elk kwartaaleinde te pushen ipv verdelen over de rest van de maanden.
De prijs zal wel omlaag moeten om op langere termijn te kunnen concurreren denk ik. Of FSD moet echt wat gaan worden (en goedkeuring krijgen om handsfree te mogen rijden).
*mensen die veel geld hebben geinvesteerd en nul informatie krijgen.
*mensen moeten zelf het vin en kenteken opzoeken, sommige krijgen een sms/email andere krijgen totaal niks.
*een aantal mensen klaagt erover dat tesla alles regelt met de tweede contactpersoon en niet met de primaire, schijnt een bug te zijn die niet mensenlijk verbeterd wordt,
* mensen die de oplevering missen of zelf achter de opleverdatum moeten komen door gebrek aan informatie.

Dat kan allemaal te maken hebben met het veranderende bijtellingregels maar:

*autos die afgeleverd worden voor de compleet verkeerde markt: er zijn een groot aantal amerikaanse autos hier beland, die vervolgens aangepast moeten worden.
* autos die volgens tesla "verbeterd" moeten worden terwijl achteraf blijkt dat het complete technische systeem is vervangen :X :X :X :X
* bijna elke afgeleverde heeft kleine of grote lakschade.
*bijna elk interieur moet na oplevering aangepakt worden.
*in bijna elke review lees je over restpunten na oplevering.
*autos die een beetje custom zijn lijken gemaakt worden wanneer er tijd voor is(zal wel niet) hoe minder standaard hoe langer de wachttijd.
*380 klanten per dag afwerken op een haventerrein.
*je klanten uberhaupt voorstellen om de oplevering in de haven te doen.
* een oplevering van 10 minuten die bestaat uit de sleutels geven en een rondje lopen. Gerenomeerde merken doen er twee uur over met champagne en bloemen.
*veel achterruiten/rubbers lekken of zijn slecht gemonteerd. Tesla doet deze liever onder garantie maken dan het probleem aan de basis oplossen.

Ik mag voor de zaak vaak een model3 rijden en heb de keuze om deze volgend jaar als lease bak aan te schaffen. De auto bevalt me goed maar het merk daar in tegen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
[...]

Eens wat betreft de kwaliteit van de auto's en de oplevering daarvan. Echter, ik wil ze nog wel gunnen dat het een nieuwe onderneming is, en aan het groeien is. In die zin dat zij van een Californisch bedrijfje met een beperkte 'oplage' aan het groeien zijn tot een wereldwijd bedrijf met meerdere fabrieken in aanbouw en stijgende productie.

Dat neemt niet weg dat een auto van minimaal 50.000 euro niet in een halfgaar tentje op een parkeerplaats zou mogen worden geleverd aan klanten. Achja, ik ga ervan uit dat ze dergelijke dingen in de toekomst beter zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:17:
[...]

Wat bedoel je met de kwaliteit van de oplevering en belabberde overdracht?

Want eerlijk gezegd begrijp ik het niet. In mijn ogen loopt Tesla zo ver voor, dat ze de komende 5 jaar nog geen fatsoenlijke concurrentie hebben.
In ditzelfde forum staat ook het levertopic, daarin is slechts een klein greep van teslas service te lezen. Het is kommer en kwel. En dat gaat dan alleen over de communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Verwijderd tja, Tesla is ten minste creatief om zoveel mogelijk auto’s uit te leveren. En veruit de meesten zijn als een kind zo blij als ze na lang wachten die kar hebben. Uitleg hebben ze niet nodig.
Bij andere merken die acceptabele EVs maken ben je eind 2020 een keer aan de beurt als je nu bestelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:18:
[...]

*mensen moeten zelf het vin en kenteken opzoeken, sommige krijgen een sms/email andere krijgen totaal niks.
*een aantal mensen klaagt erover dat tesla alles regelt met de tweede contactpersoon en niet met de primaire, schijnt een bug te zijn die niet mensenlijk verbeterd wordt,
* mensen die de oplevering missen of zelf achter de opleverdatum moeten komen door gebrek aan informatie.

*autos die afgeleverd worden voor de compleet verkeerde markt: er zijn een groot aantal amerikaanse autos hier beland, die vervolgens aangepast moeten worden.
* autos die volgens tesla "verbeterd" moeten worden terwijl achteraf blijkt dat het complete technische systeem is vervangen :X :X :X :X
*autos die een beetje custom zijn lijken gemaakt worden wanneer er tijd voor is(zal wel niet) hoe minder standaard hoe langer de wachttijd.
* een oplevering van 10 minuten die bestaat uit de sleutels geven en een rondje lopen. Gerenomeerde merken doen er twee uur over met champagne en bloemen.
*veel achterruiten/rubbers lekken of zijn slecht gemonteerd. Tesla doet deze liever onder garantie maken dan het probleem aan de basis oplossen.

Ik mag voor de zaak vaak een model3 rijden en heb de keuze om deze volgend jaar als lease bak aan te schaffen. De auto bevalt me goed maar het merk daar in tegen........
Als je het zo brengt... Valt niet veel tegenin te brengen. Achja, uiteindelijk, na 5000 km te hebben gereden, vind ik het nog wel een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naii11 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:21:
[...]

Als je het zo brengt... Valt niet veel tegenin te brengen. Achja, uiteindelijk, na 5000 km te hebben gereden, vind ik het nog wel een fijne auto.
Ik ben het ergste nog vergeten, zo beetje elke afgeleverde wagen moet direct door naar looman om grondig gekuist te worden. Sommige zien er echt smerig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:20:
[...]

In ditzelfde forum staat ook het levertopic, daarin is slechts een klein greep van teslas service te lezen. Het is kommer en kwel. En dat gaat dan alleen over de communicatie.
Ik ken het forum. Probleem van een forum is dat je alleen de klagende mensen hoort en daardoor het probleem lijkt veel groter dan dat het is.

Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, en wellicht zijn er in verhouding meer problemen dan andere merken, maar dat is geen reden om te verwachten dat het merk over 5 jaar ten onder gaat. Dan schat je denk ik de gemiddelde koper/leaser verkeerd in. Ja, er zullen er best wel zijn die een belabberde ervaring hebben of een maandagochtendmodel en daardoor het liefst hun Tesla door de pui van een servicecenter rijden, maar ik gok zo dat de meeste mensen de volgende keer er weer een nemen, problemen of niet. In ieder geval voor de komende jaren, er is nog niks op de markt of aangekondigd wat in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:23:
[...]

Ik ken het forum. Probleem van een forum is dat je alleen de klagende mensen hoort en daardoor het probleem lijkt veel groter dan dat het is.

Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, en wellicht zijn er in verhouding meer problemen dan andere merken, maar dat is geen reden om te verwachten dat het merk over 5 jaar ten onder gaat. Dan schat je denk ik de gemiddelde koper/leaser verkeerd in. Ja, er zullen er best wel zijn die een belabberde ervaring hebben of een maandagochtendmodel en daardoor het liefst hun Tesla door de pui van een servicecenter rijden, maar ik gok zo dat de meeste mensen de volgende keer er weer een nemen, problemen of niet. In ieder geval voor de komende jaren, er is nog niks op de markt of aangekondigd wat in de buurt komt.
Ik verwees naar het topic om te laten zien dat ik geen hater ben die alles verzint of dik aanzet.

Ik lees en vooral hoor deze problemen overal, dat staat los van het feit dat de model 3 een goede betrouwbare wagen is.

Je kunt mensen die een halve ton uitgeven niet in 10 minuten afwerken, voorzien van een auto die nog gefixed moet worden(interieur en lak) of een smerige auto geven. Van buiten en binnen opkuizen zou standaard moeten zijn in de premium prijsklasse waar tesla zich bevind.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2019 00:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:27:
[...]

Ik verwees naar het topic om te laten zien dat ik geen hater ben die alles verzint of dik aanzet.

Ik lees en vooral hoor deze problemen overal, dat staat los van het feit dat de model 3 een goede betrouwbare wagen is.
Misschien geeft dit wat meer nuance:

DaCoTa in "Het grote Tesla topic"

DennusB in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Dus ja, er zijn issues, maar lang niet alle autos worden met problemen opgeleverd en als dat wel zo is, worden ze meestal wel naar tevredenheid opgelost.

Laat je niet te gek maken met wat je allemaal leest.

Nog vergeten, deze is ook interessant: https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/. Iets grotere poll dan hier in dit topic :-)

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 15-12-2019 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:30:
[...]

Misschien geeft dit wat meer nuance:

DaCoTa in "Het grote Tesla topic"

DennusB in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Dus ja, er zijn issues, maar lang niet alle autos worden met problemen opgeleverd en als dat wel zo is, worden ze meestal wel naar tevredenheid opgelost.

Laat je niet te gek maken met wat je allemaal leest.

Nog vergeten, deze is ook interessant: https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/
Beide gaan niet over de problemen die ik aanstip.

De eerste gaat over service, ja alles wordt netjes onder garantie gefixt dus is de service goed.
De tweede gaat over de auto zelf en daar heb ik geen slecht woord over gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2019 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k53
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-11-2024

k53

DaCoTa schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:23:
[...]
In ieder geval voor de komende jaren, er is nog niks op de markt of aangekondigd wat in de buurt komt.
Polestar 2?

408 pk, 78kWh, 660Nm, 2 motoren, 4 wielaandrijving, 500km WLTP, 4,7 sec 0-100.

Komt toch aardig in de buurt van een Tesla Model 3? En tegen vergelijkbare prijzen. Met Volvo bouwkwaliteit en wat hoger op de poten kan hij een markt aanboren die wel van dat SUV-achtige houdt met hogere instap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:27:
[...]
Je kunt mensen die een halve ton uitgeven niet in 10 minuten afwerken, voorzien van een auto die nog gefixed moet worden(interieur en lak) of een smerige auto geven. Van buiten en binnen opkuizen zou standaard moeten zijn in de premium prijsklasse waar tesla zich bevind.
Dat is een mening, en ik ben van mening dat ze dat wel in 10 minuten kunnen doen. Dat is een methode om dit soort aantallen auto's uit te leveren.

Ik zelf hecht geen waarde aan champagne en fluwelen lakens over mijn auto bij het afhalen, ik heb liever dat ze daar geen geld aan uitgeven maar dat gebruiken om de auto beter te maken.

Hier gaan we niet uitkomen, en dat is precies mijn punt. Er zijn genoeg mensen die het wel accepteren, omdat het niet belangrijk genoeg voor ze is. De rest van de auto is belangrijker.
k53 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:32:
[...]
Polestar 2?

Komt toch aardig in de buurt van een Tesla Model 3? En tegen vergelijkbare prijzen. Met Volvo bouwkwaliteit en wat hoger op de poten kan hij een markt aanboren die wel van dat SUV-achtige houdt met hogere instap.
Ja wellicht. Ben heel benieuwd in wat voor aantallen deze geleverd gaat worden. En of Volvo (en andere merken) hun snellaadnetwerk ook zo vlekkeloos voor elkaar krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door DaCoTa op 15-12-2019 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
k53 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:32:
[...]

Polestar 2?

Qua prijs flink boven de SR+. En de WLTP is niet 500 km dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
naii11 schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:58:
[...]

Qua prijs flink boven de SR+. En de WLTP is niet 500 km dacht ik?
zou de Polestar niet vergelijken met een SR+, eerder met een LR-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IVIaarten schreef op zondag 15 december 2019 @ 01:54:
[...]

zou de Polestar niet vergelijken met een SR+, eerder met een LR-P
Waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:20:
[...]

Ik volg dit topic en het leverings topic nu al een maand of 4-5 maar een stukje relativeren is wel op zijn plaats. Communicatie is inderdaad een punt waar tesla zwaar in tekort schiet, vrijdagmiddag om 16:55 een mail dat ik de M3 op maandagmiddag om 16:30 uur mag ophalen is niet erg handig. Maar je merkt dat iedereen die in de EV sector bezig is een probleem heeft met de huidige bestelde EV's, Stedin communicatie is ruk en vergeten te bellen en ook Eneco eMobility laat je weken wachten zonder enig bericht.

Let wel het aantal Tesla's wat er de afgelopen maanden afgeleverd wordt/gaat worden kan de concurrentie een puntje aan zuigen, want bij de Kia dealer kregen we in februari al te horen dat we mazzel hadden als het zomer 2020 zou worden. Massaproductie kan de goedkope Nederlander mooi 4% bijtelling opleveren maar dan heb je wel meer van dit soort problemen. Die discussies zijn al genoeg te vinden in het leverings topic dus laten we dit topic daar maar van vrijwaren :9

Maandag de M3 halen en dan gelijk bij Naarden maar eens kijken of het gezellig is :>

[ Voor 8% gewijzigd door NightHawk4 op 15-12-2019 02:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Je vergeet nog een klein detail incl afleveringskosten (1020 euro) das niet veel geld voor een vuile auto die niet goed is opgeladen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Zonder dat het allemaal goed wil praten wil ik toch een kanttekening bij je lijstje zetten.

De punten rond informatie voorziening zijn natuurlijk raar. Bij een ouderwetse dealer hoor je in januari “hij komt week 44” en dan in week 43 hoor je wanneer je hem mag ophalen. Het feit dat mensen online aan het zoeken zijn naar VIN nummers in de broncode is natuurlijk bizar en geen teken van slechte service ofzo...
Je zegt een aantal keer ‘bijna elke auto...’. Ik vraag me af welke statische onderbouwing je hebt. Als je alleen naar het leveringentopic kijkt zie je mensen heel actief zijn, tot ze de auto hebben en nooit meer reageren. Zelfs in die bubbel van actieve mensen heeft lang niet iedereen opmerkingen over de staat van de auto. Ik betwist dus dat bijna alle auto’s vies/beschadigd/etc zijn. Verre van zelfs.
Tot slot is het hele in de haven leveren deel natuurlijk echt een nood oplossing voor de gekke Nederlandse bijtellingsregels. Alternatief is je auto in Q1 of Q2 van 2020 krijgen, zoals bij Kia bijvoorbeeld. Als ze dat deden waren de rapen pas echt gaar. Dus ja, afleveren in de haven is lelijk, maar je kan ook gewoon een normale levertijd a 6-12maanden aanhouden en dan niet zeuren over 8% bijtelling...

Oh en een aflevering van 2 uur? Poeh, ik moet er niet aan denken. Geef me gewoon die auto en laat je blabla praatjes maar achterwege :+ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
Hebben jullie ook dat als de accu van de SR+ 100% is dat er dan een range getoond wordt van 375km? Kon er niets over vinden dus misschien is het normaal. Had wel 400+ verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
floppyhoesje schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:18:
Hebben jullie ook dat als de accu van de SR+ 100% is dat er dan een range getoond wordt van 375km? Kon er niets over vinden dus misschien is het normaal. Had wel 400+ verwacht eigenlijk.
Is normaal. Hij geeft “rated range” weer op basis van een andere meting dan WLTP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder met een LR AWD
DaCoTa schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:30:
Nog vergeten, deze is ook interessant: https://www.bloomberg.com...019-tesla-model-3-survey/. Iets grotere poll dan hier in dit topic :-)
Dus per 100 geleverde Tesla’s zijn er in de eerste 30 dagen 65,6 problemen gemeld gemiddeld. Dat staat daar in dat rapport. Dat is echt bizar slecht!

Ik herken het wel in mijn Model 3.
Ik erger mij nog steeds iedere keer aan de achterbumper.

Ben benieuwd hoe mobiele service aanstaande week met de passagiersstoel omgaat. De knop om de stoel naar voren te laten gaan blijft hangen. Denk nu al dat het antwoord gaat zijn: “je moet hem met de hand even terugduwen, het blijft Amerikaans” :+

Met de bumper was het ook pappen en nathouden..

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik hoop op veel concurrentie na de Model 3.

Al blijft supercharging een selling point dat door anderen niet in een paar jaar wordt goedgemaakt...

Aan de ene kant vind ik het een geweldige auto
Aan de andere kant zou ik zo overstappen naar de concurrent.

Echter... als vakanties opeens veel meer tijd kosten en er veel puzzelen met laadpalen bij komt kijken, vind ik dat het niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2019 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 16:00

Preaper

...

Voor mensen met jonge kinderen: De Joie Pact buggy past in de Model 3 voorbak _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m4uWkps.png

Ik objecteer, u eer.

Pagina: 1 ... 115 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.