Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.718 views

Onderwerpen

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-07 22:39
Kan iemand bevestigen of de 'financial lease'-optie alleen voor bedrijven/zzp'ers geldt?

Was benieuwd als je als particulier ook met financiering via Tesla kunt kopen zonder BTW te betalen over de maandelijkse bedragen?

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Staat er ergens hoe groot de laatste update is, aangezien ik via hotspot moet downloaden?

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
In de navigatiemap kun je de Tesla Superchargers zien staan. Is er ook een mogelijkheid om andere laadpalen zoals die van Fastnet toe te voegen?

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:36
PcPirate schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:40:
Kan iemand bevestigen of de 'financial lease'-optie alleen voor bedrijven/zzp'ers geldt?

Was benieuwd als je als particulier ook met financiering via Tesla kunt kopen zonder BTW te betalen over de maandelijkse bedragen?
Als particulier ga je echt niet aan de BTW ontkomen hoor.

Uiteraard is financial lease wel mogelijk voor particulieren. Is in principe gewoon een lening gerelateerd aan de auto.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Sunri5e schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:48:
In de navigatiemap kun je de Tesla Superchargers zien staan. Is er ook een mogelijkheid om andere laadpalen zoals die van Fastnet toe te voegen?
Nee

• Sunri5e

• Sunri5e
Ik krijg trouwens mijn e-mail adres in mijn account niet gewijzigd. Ik krijg de volgende melding: Sorry, there was an error saving your new email, please try again.

Iemand een idee waar dat aan ligt?

• Hunkaroglu
Hunkaroglu schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:43:
Staat er ergens hoe groot de laatste update is, aangezien ik via hotspot moet downloaden?
Ergens de informatie kunnen vinden. 8.2GB. Gratis hotspot maar vinden ergens. Net iets teveel data met 10gb bundel.

The 40.2 update was 2.766 MB and the Nav update was 5.43 GB. I use cell signal for WIFI through a PepWave router and it is very slow but it does show me the bytes received....the updates came to the car at about 400 MB per hour.....yes it took over 20 hours to download the 8.2 GB.

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 11:44
Hunkaroglu schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:43:
Nee, maar de software updates zijn meestal wat kleiner (500mb - 2gb) en de mapupdates zijn wel een stuk groter!

Van welke versie naar welke ga je?

• Hunkaroglu
easy-cloud schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:01:
[...]

Nee, maar de software updates zijn meestal wat kleiner (500mb - 2gb) en de mapupdates zijn wel een stuk groter!

Van welke versie naar welke ga je?
2019.36.2.4 naar 40.2. Nog geen melding gezien overigens. Heb het ook nog niet getriggerd door 5x op geavanceerd te drukken. Maps versie weet ik zo niet.. maar zat ook wel op de laatste versie nadat ik 36.2.4 had geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Hunkaroglu op 12-12-2019 20:05 ]

Verwijderd

Taro schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:33:
Mooi, Naarden nu ook in de app zichtbaar inderdaad. Nou kan ik vanaf 3 kanten Flevoland in/verlaten en laden, alleen in Harderwijk aub nog één toevoegen, dan is het perfect al zijn er genoeg alternatieven.

Vanochtend 40.2.1 geïnstalleerd, jammer dat het vandaag droog is, de nieuwe ruitenwisser functie nog niet kunnen testen :D

Ik zie sinds de update dat ook de witte reflectorpaaltjes naast de weg met rode reflectoren als pilonnen worden aangemerkt. De rood/wit gestreepte borden die men bij wegwerkzaamheden plaatst werden hiervoor ook al als pilonnen getoond.
Zit PWS er al in?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
Hunkaroglu schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:04:
[...]

2019.36.2.4 naar 40.2. Nog geen melding gezien overigens. Heb het ook nog niet getriggerd door 5x op geavanceerd te drukken.
Was +- 1gb bij mij, vanochtend binnen gehaald.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sunri5e schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:48:
Zoeken in de navigatie op merken van andere laadpalen, dan komen ze wel naar voren, maar niet standaard.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easy-cloud
2020 model hier, maar PWS staat nog steeds uit

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Volgens mij hoeft dat alleen op auto's geactiveerd te worden waarvan het model na datum x op de markt is gebracht, dus niet de leverdatum van een specifieke auto, maar de introductie van het type op de markt. De Model 3 is al voor die datum op de markt gebracht, dus hoeft het naar mijn weten niet te activeren, ondanks dat er in de laatste batches wel een speaker is ingebouwd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Laat het even weten als het je gelukt is, dan betaal ik bij mijn overige aankopen ook geen BTW meer. Dan worden de boodschappen ook weer een stuk voordeliger. :)

On topic... BTW betalen is verplicht voor iedereen. Maar als je BTW plichtig bent (dat houdt in dat je BTW moet verrekenen over de diensten/producten die je levert), dan kan je de betaalde BTW in je firma weer terugvorderen bij de BTW-aangifte. Dat kan echter alleen voor goederen die gebruikt worden binnen de firma. Dat houdt dus ook in dat de "op de zaak" gekocht moet worden en dan moet er ook bijtelling betaald worden.

Alle autogerelateerde kosten mag je dan ook aftrekken van de winst en zelfs mag je een deel van het aankoopbedrag aftrekken van de winst (milieu investeringsaftrek). Vanwege het lage bijtellingspercentage op een EV is een EV daarom ook zo interessant om zakelijk aan te schaffen. Een zakelijke aankoop moet wel verdedigbaar zijn.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Taro schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:07:
[...]

Volgens mij hoeft dat alleen op auto's geactiveerd te worden waarvan het model na datum x op de markt is gebracht, dus niet de leverdatum van een specifieke auto, maar de introductie van het type op de markt. De Model 3 is al voor die datum op de markt gebracht, dus hoeft het naar mijn weten niet te activeren, ondanks dat er in de laatste batches wel een speaker is ingebouwd.
Klopt het hoeft ook nog niet, voor bestaande modellen pas vanaf juli 2021. Dus onze model 3’s vallen daar ver buiten. Echter in de VS is het vanaf V10 geactiveerd. Ik ben gewoon erg benieuwd of mijn late 2019 het wel of niet aan boord heeft.

• Sunri5e
easy-cloud schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:05:
[...]

2020 model hier, maar PWS staat nog steeds uit
Hier ook model 2020 en ook geen PWS. Moet dat nog geactiveerd worden dan?

• PcPirate
[quote]BugBoy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:08:
BugBoy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:08:
[...]

Laat het even weten als het je gelukt is, dan betaal ik bij mijn overige aankopen ook geen BTW meer. Dan worden de boodschappen ook weer een stuk voordeliger. :)

On topic... BTW betalen is verplicht voor iedereen. Maar als je BTW plichtig bent (dat houdt in dat je BTW moet verrekenen over de diensten/producten die je levert), dan kan je de betaalde BTW in je firma weer terugvorderen bij de BTW-aangifte. Dat kan echter alleen voor goederen die gebruikt worden binnen de firma. Dat houdt dus ook in dat de "op de zaak" gekocht moet worden en dan moet er ook bijtelling betaald worden.

Alle autogerelateerde kosten mag je dan ook aftrekken van de winst en zelfs mag je een deel van het aankoopbedrag aftrekken van de winst (milieu investeringsaftrek). Vanwege het lage bijtellingspercentage op een EV is een EV daarom ook zo interessant om zakelijk aan te schaffen. Een zakelijke aankoop moet wel verdedigbaar zijn.
Geldt het BTW betalen alleen bij financial Lease of Lease?

Als je als particulier de auto via een financiering bij de bank koopt, betaal je dan ook BTW over de lening? Of bij doorlopend krediet, betaal je dan ook BTW voor de aflossingen?

Zit te kijken om de M3 te halen deels contant en restant via externe financiering, maar als je als particulier BTW moet betalen voor een lening, dan zie ik de M3 niet meer zitten. :'(

[ Voor 22% gewijzigd door PcPirate op 12-12-2019 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:52
Het is hier ook geen FOK-forum, dus voortaan even een TR aanmaken in plaats van een Flame te plaatsen.

[ Voor 90% gewijzigd door deepbass909 op 13-12-2019 10:39 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

Dat kan prima. Ik ben zzp'er en betaal geen BTW over de maandelijkse aflossing. Waarom niet? Omdat ik de BTW vd auto vooraf in zijn geheel al betaald heb. Dat kun je als particulier ook doen, dat heet ook wel een aanbetaling ;) Daarmee verlaag je je maandelijkse lasten op eenzelfde manier.

Uiteindelijk is het gewoon bedrag X waarvan je (X - aanbetaling + rente) / looptijd als maandelijkse betaling hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
Count_B schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb deze matten, exact hetzelfde alleen zonder dat lelijke logo. Staat erg strak!

https://www.taptes.com/pr...or-mats-for-tesla-model-3
Ik heb ook die taptes matten. Zien er goed uit, met de kortingcode waren ze €99,- incl verzenden. Had ze met 14 dgn in huis De code was TapTes3DMATS99 je kan het altijd proberen..

• PcPirate
pirke schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:18:
[...]

Dat kan prima. Ik ben zzp'er en betaal geen BTW over de maandelijkse aflossing. Waarom niet? Omdat ik de BTW vd auto vooraf in zijn geheel al betaald heb. Dat kun je als particulier ook doen, dat heet ook wel een aanbetaling ;) Daarmee verlaag je je maandelijkse lasten op eenzelfde manier.

Uiteindelijk is het gewoon bedrag X waarvan je (X - aanbetaling + rente) / looptijd als maandelijkse betaling hebt.
Kijk hier heb ik wat aan. Jammer dat Tesla particuliere financiering niet op de website aanbiedt. Je zult dus zelf iets moeten regelen bv Findio. Ik heb daar al gekeken en zag nergens iets over BTW betalen over leningen.

• pirke
Ik heb van Ali nu ook een driedelig setje frunk+trunk+trunk matten gekocht voor 45 euro totaal. Ik heb ook zeer vergelijkbare matten gezien voor het 6 voudige...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
PcPirate schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:21:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan. Jammer dat Tesla particuliere financiering niet op de website aanbiedt. Je zult dus zelf iets moeten regelen bv Findio. Ik heb daar al gekeken en zag nergens iets over BTW betalen over leningen.
Een lening is ook BTW vrij, je betaalt alleen rente.

Financial lease is gewoon een ander woord voor consumptief krediet met onderpand (de auto) waardoor je rente lager is.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49

me1299

$ondertitel

Als ik iets sneller wil rijden dan toegestaan wordt dit b.v. op een 80 weg niet geaccepteerd door de AP. Het viel mij op dat als je dan zelf het gaspedaal intrapt hij gewoon vrolijk op de autopilot blijft rijden met toch een hogere snelheid.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-09 08:52
Malt007 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:19:
Is het normaal dat er een hoog piepgeluid uit de auto komt als je hem oplaadt (gewoon 11kw laden) en volgens mij ook als je hem voorverwarmd? Ging er vanuit van wel, maar de Tesla die naast me staat maakt geen enkel geluid (kan ook zijn dat deze al klaar is met laden natuurlijk).
De mijne maakt ook een hoog piepgeluid bij laden en voorverwarmen. Ga maandag naar een SEC, zal het eens vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
PcPirate schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:16:

Als je als particulier de auto via een financiering bij de bank koopt, betaal je dan ook BTW over de lening? Of bij doorlopend krediet, betaal je dan ook BTW voor de aflossingen?
Als particulier betaal je ook de BTW. Aangezien je die niet kunt terugvorderen moet je die betalen of financieren. Net als met elk ander product.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

[...]

Zit te kijken om de M3 te halen deels contant en restant via externe financiering, maar als je als particulier BTW moet betalen voor een lening, dan zie ik de M3 niet meer zitten. :'(
Je betaalt btw over de aankoop van de auto.

Dus bijv 50.000 *21%. Dit betaal in je in zn geheel zodra de auto van jouw eigendom is.

Financiering betekent alleen dat iemand anders voor jou de auto betaalt en jij dan maandelijks deze lening aflost. Leningen zijn vrijgesteld van btw.

Bij operationele lease word je niet eigenaar van de auto maar ‘huur’ je de auto. Dit is een dienst waar je maandelijks voor betaalt. Op je maandelijkse betaling zit ook weer 21% btw.

Zodra er consumptie is, zit er btw op. Daar is gen ontkomen aan. Tenzij je fraude gaat plegen :-).

Als je de auto zakelijk koopt, kan je de btw terugvragen in 1x. Moet je hem wel zakelijk gebruiken. Overigens moet je ieder jaar 2.7% van de waarde van de auto corrigeren voor de btw. Dus zo hallelujah is het allemaal niet ^^.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 11-09 09:30
Net het snelladen met 40.2.1 getest. Had nog 66 km accu over en het laden piekte bij 136kw / 1000 km/h. Helaas stond er een andere auto naast me, dus het kakte snel in naar de 90-100kw :+

Wel 100km erbij in een krappe 6 minuten :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
sarlo schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:38:
Net het snelladen met 40.2.1 getest. Had nog 66 km accu over en het laden piekte bij 136kw / 1000 km/h. Helaas stond er een andere auto naast me, dus het kakte snel in naar de 90-100kw :+

P, LR of SR+? Of een exoot?

Verwijderd

Hmmm net in de weer geweest met dodo Juice glas cleaner. Maar helaas... de waas blijft.

Je ziet erg duidelijk waar de vierkante stickers gezeten hebben, daar is het helder. Maar daaromheen een waas als ik er met een doek overheen ga, die langzaam wegtrekt daarna.

Lijkt echt een vettige waas...

Maar dat is vreemd want de glas cleaner van dodo juice reinigt normaal gesproken perfect.

Ik kan niet de enige zijn waarbij de voorruit van binnen zo een waas geeft? Zijruiten overigens ook.

Ipv helder een soort waas die heel duidelijk wordt tijdens het reinigen en dan langzaam wegdroogt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
DaCoTa schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:40:
[...]

P, LR of SR+? Of een exoot?
Excuses, een sr+

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
me1299 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:27:
Als ik iets sneller wil rijden dan toegestaan wordt dit b.v. op een 80 weg niet geaccepteerd door de AP. Het viel mij op dat als je dan zelf het gaspedaal intrapt hij gewoon vrolijk op de autopilot blijft rijden met toch een hogere snelheid.
Maar hij zal niet meer remmen. Je kunt overigens ook een offset instellen. Zodat je dus altijd +5 rijdt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:52:
Hmmm net in de weer geweest met dodo Juice glas cleaner. Maar helaas... de waas blijft.

Je ziet erg duidelijk waar de vierkante stickers gezeten hebben, daar is het helder. Maar daaromheen een waas als ik er met een doek overheen ga, die langzaam wegtrekt daarna.

Maar dat is vreemd want de glas cleaner van dodo juice reinigt normaal gesproken perfect.

Ik kan niet de enige zijn waarbij de voorruit van binnen zo een waas geeft? Zijruiten overigens ook.

Ipv helder een soort waas die heel duidelijk wordt tijdens het reinigen en dan langzaam wegdroogt.
Ik had hier ook last van, van alles geprobeerd en bij mij was het direct weg na 2x met hg glasreiniger eroverheen gaan (met een microvezel doek)

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42

Eind terug stond dit over schoonmsken
@BlakHawk
Je ruiten aan de binnenkant schoon krijgen is over het algemeen niet zo lastig en zijn geen wonder producten voor nodig:

3 aparte microvezel doekjes:
- doekje 1 droog over de ruit heen halen
- doekje 2 met schoonmaak alcohol + water de ruit poetsen (vettigheid weghalen wat je niet weg krijgt met glas cleaner)
- doekje 3 met je favo glass cleaner maar de meest basic zijn genoeg zolang je het maar goed droogt.

Vooral de 2de stap zorgt ervoor dat de ruit goed schoon wordt vaak, aangezien je ruit vettig wordt van alle dampen van het leer/plastic/adem/etc.

Verwijderd

SUC of FastNed?

1000 km/u is wel echt ziek.

• me1299

me1299

$ondertitel

Inspired schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:03:
[...]

Maar hij zal niet meer remmen. Je kunt overigens ook een offset instellen. Zodat je dus altijd +5 rijdt.
Dat hij niet meer remt wist ik idd, daar geeft hij keurig een melding over ;) Offset had ik eerst ingesteld maar dat werd mij iets te spannend bij flitspalen :+

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:12

Praat me er niet van. Heb een snelle poging gedaan tot schoonmaken van binnen. Is alleen maar erger geworden ;)

Nu moet ik zeggen dat ik er weinig geduld mee had en het een pokke klus vind...

Verwijderd

jheerink14 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:08:
[...]

Eind terug stond dit over schoonmsken
@BlakHawk
Je ruiten aan de binnenkant schoon krijgen is over het algemeen niet zo lastig en zijn geen wonder producten voor nodig:

3 aparte microvezel doekjes:
- doekje 1 droog over de ruit heen halen
- doekje 2 met schoonmaak alcohol + water de ruit poetsen (vettigheid weghalen wat je niet weg krijgt met glas cleaner)
- doekje 3 met je favo glass cleaner maar de meest basic zijn genoeg zolang je het maar goed droogt.

Vooral de 2de stap zorgt ervoor dat de ruit goed schoon wordt vaak, aangezien je ruit vettig wordt van alle dampen van het leer/plastic/adem/etc.
Ja er zit alcohol in de dodo juice glass cleaner.
Dus ik had verwacht dat het wel zou lukken daarmee.

Het is ook niet echt goedkoop spul...
25 euro voor een flesje en 2 waffle doeken

Verwijderd

Mijn Tesla wil niet wakker worden via de app..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:58:
RIP

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
JoostvdB1974 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:27:
[...]

De mijne maakt ook een hoog piepgeluid bij laden en voorverwarmen. Ga maandag naar een SEC, zal het eens vragen.
Doet die 'van mij' ook. Stopt wel als de deur open gaat (dan stopt het voorverwarmen denk ik?) of als het laden eventjes op gang is. Maak mij er niet direct druk om..

• Hunkaroglu
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:58:
Hij zal dan geen 4G verbinding hebben wellicht.

• sarlo
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:11:
[...]

SUC of FastNed?

1000 km/u is wel echt ziek.
Fastned 350kw met een enkele aansluiting (dus niet 175/175) en zal de komende week wel eens suc en ionity gaan testen.

Zie https://twitter.com/carlo.../1205194006218649602?s=09 voor een foto :)

[ Voor 13% gewijzigd door sarlo op 12-12-2019 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00

[...]

Er zit geen (extra) BTW over een financieel product. Maar die BTW betaald je wel “over de auto” niet over een financiering.

Uiteraard betaald je IN de maandelijkse premies de volledige catalogusprijs incl btw, maar daar komt niet nóg een keer BTW over.

**edit**
Blijven drukken op update checken helpt nog steeds: na 5-15x drukken was de auto ineens een update aan het downloaden. (SR+)

Erg benieuwd naar de ruitenwissers update én 170kW laden ipv 100 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 12-12-2019 22:19 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik heb ook m’n hoop gezet op die ruitenwissers, want echt werken doet het niet. Ben benieuwd de komende dagen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Requiem19 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:34:
[...]

Overigens moet je ieder jaar 2.7% van de waarde van de auto corrigeren voor de btw. Dus zo hallelujah is het allemaal niet ^^.
Alleen de eerste 5 jaar, daarna zakt het naar 1,5%. Deze correctie is overigens een zakelijke kostenpost, netto is het dus nog minder dan dat.

Beide percentages zijn overigens forfetair. Als je de werkelijke verhouding zakelijk/privé kilometers weet kun je ook uitgaan van de werkelijke privé BTW correctie als die lager is. Hiervoor is geen sluitende ritten administratie nodig, wel moet je de verhouding hard kunnen maken. Bijvoorbeeld ik heb 100 dagen gefactureerd voor werk op locatie bij klant A dat is 100x X km retour. Op die manier kun je zonder sluitende ritten administratie toch de verhouding prima vaststellen. Bij voornamelijk zakelijk gebruik is de werkelijke correctie veel lager dan die 2,7%. In mijn geval had ik vorig jaar (auto 6 jaar oud) slechts 65 euro bruto BTW correctie op een auto van 50k ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 12-12-2019 22:45 ]

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Stef87 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:08:
[...]

Er zit geen (extra) BTW over een financieel product. Maar die BTW betaald je wel “over de auto” niet over een financiering.

Uiteraard betaald je IN de maandelijkse premies de volledige catalogusprijs incl btw, maar daar komt niet nóg een keer BTW over.

**edit**
Blijven drukken op update checken helpt nog steeds: na 5-15x drukken was de auto ineens een update aan het downloaden. (SR+)

Erg benieuwd naar de ruitenwissers update én 170kW laden ipv 100 :)
Klopt dat de lening ex BTW is. Echter is het financial lease verhaal op de Tesla website verwarrend, want dan pakt hij ineens een ex BTW cataloguswaarde IV de consumentenprijs.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021

Goede zaak. Mijn snelste was 750 km/h (even kort), met de nieuwe Fastned snelladers. Dat was toen met 2019.36.2.1.

• naii11
Requiem19 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:34:
[...]

Je betaalt btw over de aankoop van de auto.

Dus bijv 50.000 *21%. Dit betaal in je in zn geheel zodra de auto van jouw eigendom is.

Financiering betekent alleen dat iemand anders voor jou de auto betaalt en jij dan maandelijks deze lening aflost. Leningen zijn vrijgesteld van btw.

Bij operationele lease word je niet eigenaar van de auto maar ‘huur’ je de auto. Dit is een dienst waar je maandelijks voor betaalt. Op je maandelijkse betaling zit ook weer 21% btw.

Zodra er consumptie is, zit er btw op. Daar is gen ontkomen aan. Tenzij je fraude gaat plegen :-).

Als je de auto zakelijk koopt, kan je de btw terugvragen in 1x. Moet je hem wel zakelijk gebruiken. Overigens moet je ieder jaar 2.7% van de waarde van de auto corrigeren voor de btw. Dus zo hallelujah is het allemaal niet ^^.
Idd, maja wij doen het dus lekker met 6.7% bijtelling ipv volgend jaar 10.7%:) Het is wat het is. Mooi, de Nederlandse fiscale regels :9

• naii11
pirke schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:37:
[...]

Alleen de eerste 5 jaar, daarna zakt het naar 1,5%. Deze correctie is overigens een zakelijke kostenpost, netto is het dus nog minder dan dat.

Beide percentages zijn overigens forfetair. Als je de werkelijke verhouding zakelijk/privé kilometers weet kun je ook uitgaan van de werkelijke privé BTW correctie als die lager is. Hiervoor is geen sluitende ritten administratie nodig, wel moet je de verhouding hard kunnen maken. Bijvoorbeeld ik heb 100 dagen gefactureerd voor werk op locatie bij klant A dat is 100x X km retour. Op die manier kun je zonder sluitende ritten administratie toch de verhouding prima vaststellen. Bij voornamelijk zakelijk gebruik is de werkelijke correctie veel lager dan die 2,7%. In mijn geval had ik vorig jaar (auto 6 jaar oud) slechts 65 euro bruto BTW correctie op een auto van 50k ;)
Prachtig. Helaas is woon-werkverkeer niet als zakelijk aan te merken:(:(

• PcPirate
Bonsaiboom schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:45:
[...]

Klopt dat de lening ex BTW is. Echter is het financial lease verhaal op de Tesla website verwarrend, want dan pakt hij ineens een ex BTW cataloguswaarde IV de consumentenprijs.
Exact, dit is waar ik ook over viel. Vroeg mij daarom af, waarom zou je als particulier als je al btw betaalt over de auto nog eens btw moeten aftikken voor de maandelijkse aflossing. Tesla heeft de site nu aangepast en er staat geen ex btw meer bij de financial lease optie.

Vond het al verwarrend: waarom als particulier btw betalen over een persoonlijke lening.

Zijn er Tweakers die als particulier gefinancierd hebben hetzij via Tesla of 3e partij en waarom voor die partij gekozen. Ik kijk ook naar kopen met klein gedeelte financieren.

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
PcPirate schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:56:
[...]

Exact, dit is waar ik ook over viel. Vroeg mij daarom af, waarom zou je als particulier als je al btw betaalt over de auto nog eens btw moeten aftikken voor de maandelijkse aflossing. Tesla heeft de site nu aangepast en er staat geen ex btw meer bij de financial lease optie.

Vond het al verwarrend: waarom als particulier btw betalen over een persoonlijke lening.

Zijn er Tweakers die als particulier gefinancierd hebben hetzij via Tesla of 3e partij en waarom voor die partij gekozen. Ik kijk ook naar kopen met klein gedeelte financieren.
Findio website is niet alleen voor bedrijven. In principe kan je bij elke bank terecht.

(Ik zit als ZZPer bij Findio)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Kerstmis is vroeg dit jaar voor SR+ eigenaren!

https://www.teslarati.com...us-rear-heated-seats-ota/

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Sunri5e schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:39:
Een vraag die wellicht al eens gesteld is over het laden. Hier voor de zaak staat een laadpaal. Ik merk dat ik ondanks dat de batterij niet leeg is ik de auto bij elke parkeerbeurt aansluit op de lader. Is dit slecht voor de batterij?
"A charging Tesla is a happy Tesla." Het zou niet uitmaken of je 'm pas bij 20% gaat opladen of gewoon altijd als je parkeert.

Ik sluit 'm zelf thuis altijd aan ongeacht batterij status (eigen laadpaal). Max staat dan wel op 80 a 90.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Dat artikel is wel heel erg optimistisch. De vraag die werd gesteld was: "is er een kans om de achterbankverwarming te krijgen in de SR+. Ik wil. Er best voor betalen." en daarop kwam het antwoord: "sure".
Hoe wat wanneer is niet gezegd en voor hetzelfde geld mag je er straks 5k voor neerleggen.

Overigens zou ik vooral die overige 10 geluidsboxen wel aan willen hebben. Op de achterbank zit toch bijna nooit iemand ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Laatst online: 19-07-2023
Caelorum schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:28:
[...]

Dat artikel is wel heel erg optimistisch. De vraag die werd gesteld was: "is er een kans om de achterbankverwarming te krijgen in de SR+. Ik wil. Er best voor betalen." en daarop kwam het antwoord: "sure".
Hoe wat wanneer is niet gezegd en voor hetzelfde geld mag je er straks 5k voor neerleggen.

Overigens zou ik vooral die overige 10 geluidsboxen wel aan willen hebben. Op de achterbank zit toch bijna nooit iemand ^_^
Heeft de SR+ technisch gezien dezelfde geluidsinstallatie als de LR/P?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
said006 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 01:24:
[...]

Heeft de SR+ technisch gezien dezelfde geluidsinstallatie als de LR/P?
Je mist de 2e amplifier, de Subwoofer en wat frontspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Taigu schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:01:
@joke_name De optie zit er niet op: https://forums.tesla.com/...on-setting-avoid-highways

Wat betreft het regeneratief remmen, ik weet dat dit met dit weer beperkt is maar in mijn Model 3 werkt dit op het moment helemaal niet meer. Zowel in de ochtend als de avond. De "puntjes" nemen wel af tijdens de rit, maar het duurt meer dan 40km voordat alle puntjes weg zijn. En dan ben ik al thuis of op kantoor. Hebben meer mensen hier last van?

Verdere ervaringen met 2019.40.2.1:

- Automatische ruitenwisser werkt beter
- FSD lijkt beter rekening te houden met het verkeer op andere rijbanen.
- FSD remt minder abrupt, ook bij meerdere vreemde handelingen van medeweggebruikers
- Lane change (FSD) gaat iets sneller maar mag nog wat assertiever. Nog steeds vervelend dat je regelmatig bijna tegelijkertijd richting aan moet geven en druk op het stuur moet uitoefenen
- Cone detection (HW3) slaat door, witte paaltjes in de berm worden als cone gedetecteerd. Af en toe worden achterlichten van een vrachtwagen als cone gedetecteerd. Dit heeft verder nog geen negatieve impact
- Sensor aan de rechterkant van de auto detecteert regelmatig een vrachtwagen op de tweede rijbaan in plaats van de eerste (meest rechter) rijbaan.
- Nieuwe melding "right door camera blocked" in plaats van "Blind spot detection limited" bij condens op de camera
Ben heel benieuwd, gisteravond kwam de update. Ga zo rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie-mark
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-03-2024
Deveon schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:08:
[...]

Dat is toch veel te warm met een jas aan? Bij mij staat die in de winter op 18, met stoelverwarming op 1. In de zomer zet ik hem meestal rond de 21.
Ik heb geen jas aan in de auto.

M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45
@Niek_ het importeren van Siri shortcuts is in ios13 idd een probleem. Ik weet even niet hoe dit nu moet, ik heb ze er al in staan...
Volgens mij moet je eerst een gewone shortcut maken en daarna kan je uit vreemde bron accepteren.
Maar nadat je ze er in hebt staan kan je op het 2e tabblad van de shortcuts app instellen dat hij X minuten voor vertrek naar werk/huis de shortcut moet uitvoeren. Locatie diensten voor Apple moeten dan uiteraard aan staan om te leren hoe laat je gemiddeld naar werk gaat.
Als hij dat weet dan komt dus de persistente notificatie in beeld rond de X minuten voor je vertrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
naii11 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:55:
[...]

Prachtig. Helaas is woon-werkverkeer niet als zakelijk aan te merken:(:(
Wel hoor, jouw kantoor is toch thuis :?
Dan is elke reis naar kantoor van een opdrachtgever zakelijk verkeer)
(even aanname dat je zzp bent zonder kantoorlocatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Superchargen met 140kW :) (is dit nou meer dan normaal?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eudsxVQFBslVxyjp4PoLwi2K/thumb.jpg

Heb trouwens 40.2.1 geinstalleerd. De ruitenwissers zijn nu wel een stuk actiever. Soms wat te actief, maar dat is beter dan niet ;). Overigens als ie weer even niet oppikt dan is een druk op de ruitenwisserknop genoeg om 'm wakker te maken, hij lijkt dan zn checker te resetten en komt dan sneller tot de conclusie dat t ook écht regent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
ybos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:04:
[...]

Als je 60 keer per jaar of meer naar 1 bedrijfsadres, dan wordt dat voor de btw/omzetbelasting gezien als een privé rit en voor de inkomstenbelasting gewoon als een zakelijke rit. Bij minder dan 60x is het zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
Hunkaroglu schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:29:
[...]

Als je 60 keer per jaar of meer naar 1 bedrijfsadres, dan wordt dat voor de btw/omzetbelasting gezien als een privé rit en voor de inkomstenbelasting gewoon als een zakelijke rit. Bij minder dan 60x is het zakelijk.
Is dat zo :? Bedankt voor de toevoeging!
Dan moet ik dat eens even uit gaan zoeken. Ik verwacht daar trouwens geen problemen mee, rij dan nog steeds makkelijk meer dan 10% zakelijk om de auto daadwerkelijk als zakelijk te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mday schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:22:
[Afbeelding]

Heb trouwens 40.2.1 geinstalleerd. De ruitenwissers zijn nu wel een stuk actiever. Soms wat te actief, maar dat is beter dan niet ;). Overigens als ie weer even niet oppikt dan is een druk op de ruitenwisserknop genoeg om 'm wakker te maken, hij lijkt dan zn checker te resetten en komt dan sneller tot de conclusie dat t ook écht regent.
In principe zoude de LRs al een tijd tot 150kW moeten kunnen laden bij SuCs/Fastned. Bij Ionity tot 200kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:48
Dat Ionity is niet echt te doen in Zeeland, er zit eigenlijk niets in de buurt, of je moet een retourtje van 100km doen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ook wel even gezegd worden: de ruitenwissers zijn sinds de update een wereld van verschil!
Liever een keer te veel wissen dan een keer te weinig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Vanochtend moest ik hem even manueel aanzetten en de rest van de rit was de ruitenwisser hier ook prima. Tevens verwarming op 17 graden gezet en stoelverwarming hoog en op 60km enkele rit met 146wH per kilometer geëindigd. (SR+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
ybos schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:04:
[...]

Helaas ben ik ZZP'er mét kantoorlocatie..:( Achja, lekker bijtellen. Ik trek veel andere dingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Ik heb mijn Model 3 nu een week en sinds kort loopt spotify connect beetje te emmeren, als ik Spotify luister in mijn auto en mijn mobiele app open om andere playlist te kiezen (in de auto zijn veel minder opties), dan stopt ie direct met afspelen in mijn auto en zegt dat de account ergens anders wordt gebruikt. Opnieuw inloggen in spotify hielp helaas niet.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:57:
Mag ook wel even gezegd worden: de ruitenwissers zijn sinds de update een wereld van verschil!
Liever een keer te veel wissen dan een keer te weinig d:)b
Ik heb nu 2019.36.2.1 (en nu wordt 40.2.1 geinstalleerd as we speak).

De huidige update gaat als een malle wissen als je de auto start en het voorruit is nat. Dan moet ik hem meteen van AUTO afhalen en op 1 streepje zetten en dan wat later weer terug op auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
naii11 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:11:
[...]

Ik heb nu 2019.36.2.1 (en nu wordt 40.2.1 geinstalleerd as we speak).

De huidige update gaat als een malle wissen als je de auto start en het voorruit is nat. Dan moet ik hem meteen van AUTO afhalen en op 1 streepje zetten en dan wat later weer terug op auto.
Dat is nu opgelost. Moest hem echter wel manueel 1 x wissen vanmorgen. Nou ja, liever dit dan dat als een malle wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Inspired schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:12:
[...]

Dat is nu opgelost. Moest hem echter wel manueel 1 x wissen vanmorgen. Nou ja, liever dit dan dat als een malle wissen.
Inderdaad. Nu ik er zo over denk: heerlijk dit systeem. Autofabrikant past veel software toe, krijgt feedback van eigenaren, past die feedback toe en weer een OTA update. Mooi als grote fabrikanten dit straks ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Even inhaken op de verbruikdiscussie, wat is nu de betere situatie:
1) clima op auto 19.5 graad en één streepje stoel verwarming
2) clima op handmatig (zeg standje 2-3), 19.5 graad en stoelverwarming op één streepje
3) clima op handmatig (zeg standje 2-3), 17 graden en stoelverwarming op drie streepjes

Want ik probeer echt van alles en ik blijf op mijn traject (Tilburg - Amersfoort, altijd vmax +5), niet echt een duidelijk verschil merken? Ik zit bijna altijd tussen de 175-185 gemiddeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:38
sarlo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:16:
2) clima op handmatig (zeg standje 2-3), 19.5 graad en stoelverwarming op één streepje
3) clima op handmatig (zeg standje 2-3), 17 graden en stoelverwarming op drie streepjes

Want ik probeer echt van alles en ik blijf op mijn traject (Tilburg - Amersfoort, altijd vmax +5), niet echt een duidelijk verschil merken? Ik zit bijna altijd tussen de 175-185 gemiddeld?
Gaat er voornamelijk om dat je de AC uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 12:14
rover12345 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:21:
[...]

Gaat er voornamelijk om dat je de AC uitzet
Als je de AC uitzet, gaat de climate control van AUTO af toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sarlo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:16:

Bij mij merk ik pas echt verschil als ik de verwarming helemaal uit zet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Sinds vanmorgen gaat mijn Tesla niet meer automatisch open als ik aan kom lopen met mijn telefoon. Het vreemde is dat hij wel sluit als ik wegloop.... Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Sunri5e schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:48:In de navigatiemap kun je de Tesla Superchargers zien staan. Is er ook een mogelijkheid om andere laadpalen zoals die van Fastnet toe te voegen?
Ik heb "abetterrouteplanner.com" als favorite in de browser van de Tesla. Hij is ook gesynct met de auto en met de app op mijn telefoon. Hierin kan ik kiezen welke (super-)chargers ik wil zien, de route plannen met Waypoints, en steeds het volgende segment naar de Tesla nav sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Dat heb ik bij de voorruit als de ruitenwissers aan staan. Daardoor is het zicht 1 a 2 sec gewoon net ff wat minder. Heb ook al 2x met Rain X schoongemaakt en uiteraard de ruitenwissers zelf maar dit lijkt weinig tot niets te helpen....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:26:
[...]

Bij mij merk ik pas echt verschil als ik de verwarming helemaal uit zet
Ervaar je dan geen problemen met het beslaan van de ruiten? Want ik merk dat, ondanks dat de ruiten echt schoon zijn, ze toch vrij snel beslaan zodra ik de verwarming uit zet (deze staat altijd op de voorruit met de knop).

Eigenlijk zou in dat geval een elektrisch verwarmde ruit ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Sunri5e schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:27:
Sinds vanmorgen gaat mijn Tesla niet meer automatisch open als ik aan kom lopen met mijn telefoon. Het vreemde is dat hij wel sluit als ik wegloop.... Iemand een idee?
Aha, dat idee had ik dus ook al. Vervelend.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:54
2019.40.2.1 bevindingen:

Ruitenwissers lijken verbetert, toch had ik vanochtend een lange tijd dat de wissers op standje maximaal gingen terwijl dat niet nodig was. Heb toen een paar km op handmatig gezet, vervolgens weer automatische stand. Daarna werkte ze bij mij goed.

One-pedal-drive lijkt niet meer goed te werken. Voorheen werkte dit na 25km al 100%, nu na 80km rijden zie ik nog steeds 5 stippen op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mday schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:22:
[Afbeelding]

Mijn piek ligt op 143 kW, dus redelijk normaal. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
wimpie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:37:
[...]

Mijn piek ligt op 143 kW, dus redelijk normaal. :)
Voor een SR+ is de piek naar 170 kw dus nieuw sinds de laatste update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Bosma schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:12:
2019.40.2.1 bevindingen:

Ruitenwissers lijken verbetert, toch had ik vanochtend een lange tijd dat de wissers op standje maximaal gingen terwijl dat niet nodig was. Heb toen een paar km op handmatig gezet, vervolgens weer automatische stand. Daarna werkte ze bij mij goed.

One-pedal-drive lijkt niet meer goed te werken. Voorheen werkte dit na 25km al 100%, nu na 80km rijden zie ik nog steeds 5 stippen op de lijn.
Denk dat dat laatste komt omdat het vannacht wat kouder was dan afgelopen week?

Ik had iig ook een vries tekentje in de batterij staan, terwijl ik die al een tijdje niet gezien had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Ook met 5 stipjes werkt one-pedal nog steeds toch? Zie het probleem niet zo.

SR+ @ 170kW; https://teslamotorsclub.c...charging-at-170kw.177323/

1250km/uur. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

naii11 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:15:
[...]

Inderdaad. Nu ik er zo over denk: heerlijk dit systeem. Autofabrikant past veel software toe, krijgt feedback van eigenaren, past die feedback toe en weer een OTA update. Mooi als grote fabrikanten dit straks ook doen.
Ergens wel fijn ja, maar een beetje jammer dat de meeste updates niet OTA zijn, maar via WiFi. Ik had gehoopt dat er meer kleine updates OTA (en dus automatisch) zouden plaatsvinden, maar tot nu toe heb ik elke keer wel 2x per maand iets met WiFi moeten regelen. Ik ga erg snel door mijn bundel heen zo.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:43:

Nice!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 18:54

Nee niet volledig tot stilstand, of tenminste het duurt langer voor je stilstaat en je moet dan eerder zelf remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bosma schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:50:
[...]

Nee niet volledig tot stilstand, of tenminste het duurt langer voor je stilstaat en je moet dan eerder zelf remmen.
Ah, dat zou kunnen. Op lage snelheden vind ik uitrollen een stuk praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Wortelstok schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:31:
[...]

Ik heb "abetterrouteplanner.com" als favorite in de browser van de Tesla. Hij is ook gesynct met de auto en met de app op mijn telefoon. Hierin kan ik kiezen welke (super-)chargers ik wil zien, de route plannen met Waypoints, en steeds het volgende segment naar de Tesla nav sturen.
Zo dan! Die is fijn. Heb je nog meer van dit soort tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
SeatRider schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:43:
[...]

Ergens wel fijn ja, maar een beetje jammer dat de meeste updates niet OTA zijn, maar via WiFi. Ik had gehoopt dat er meer kleine updates OTA (en dus automatisch) zouden plaatsvinden, maar tot nu toe heb ik elke keer wel 2x per maand iets met WiFi moeten regelen. Ik ga erg snel door mijn bundel heen zo.
Dat is ook zo (ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er een verschil was tussen OTA en wifi haha).

Ik moet zelfs op de stoep parkeren voor de deur.. Maja, dat doe ik in de avond laat en dan sta ik niet in de weg gelukkig. Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11

Man man man 1250 km/h. Als ie dat 15 minuten volhoudt zit de SR+ al vol haha. (ik weet dat het niet zo werkt, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Bosma schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:50:
[...]

Ik heb de stilstand modus uitgeschakeld. Vervelende tik die je telkens hoort. Niets mis met one pedal driving tot aan stapvoets, en dan het laatste beetje remmen. De remmen moeten ook worden gebruikt, anders blijft de roest zitten en gaan ze ook piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:53:
[...]

Ah, dat zou kunnen. Op lage snelheden vind ik uitrollen een stuk praktischer.
Wat ik mis is automatisch uitrollen. Dus als ik op een stoplicht af rijd, dat ie dan precies zelf zo afremt dat ik voor het stoplicht (of, 1 meter achter de auto ervoor) tot stilstand kom.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38
naii11 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:56:
[...]

Man man man 1250 km/h. Als ie dat 15 minuten volhoudt zit de SR+ al vol haha. (ik weet dat het niet zo werkt, maar toch).
Ik ga het ~9000 km/h "superchargen" van mijn diesel wel missen misschien, maar nu kan ik tenminste binnen zitten gamen ipv in de kou, met vieze dieselhanden elke 10 seconden het tankpistool opnieuw inknijpen omdat die verdomd sensor te gevoelig afgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Op zich wel gek/opvallend dat SR+ gewoon met 170kW bij non-SuCv3 kan laden en de LR niet tot 250kW bij non-SuCv3. Bij LRs is het 200 vs 250.

Pagina: 1 ... 113 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.