Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.726 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:05:
[...]

Hoe weet jij dat je auto slaapt? En welke software versie draai je?
2019.36.2.4. Wel eens getest via de API. Moet na een kwartier echt eerst een wake up doen anders doet hij niets. Via de app is het anders ook wel te zien denk ik?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Mar.tin schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:05:
[...]

Als de accu warmer is kan je harder laden. Bij te lage temperaturen trek je je chemie aan gort als je er teveel stroom doorheen jaagt.

Ná laden is het dan weer zaak om je pakket weer koeler te krijgen.

Accu's zijn een bijzonder ding.
Hoge temps = slecht voor de chemie, tenzij je aan het opladen bent.
Lage temps = ok voor de chemie, tenzij je aan het opladen bent :+
Volgens mij wordt dit door de BMS van Tesla allemaal zelf geregeld. Hoef je echt geen zorgen over te maken. Het kan misschien een probleem geven bij Superchargers, maar ook daar heb je bijna nooit de volle snelheid. Dit kan te maken hebben met de drukte en/of dat je accu ook aan het koelen/voorverwarmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42
Hunkaroglu schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:08:
[...]

Volgens mij wordt dit door de BMS van Tesla allemaal zelf geregeld. Hoef je echt geen zorgen over te maken. Het kan misschien een probleem geven bij Superchargers, maar ook daar heb je bijna nooit de volle snelheid. Dit kan te maken hebben met de drukte en/of dat je accu ook aan het koelen/voorverwarmen is.
Dat klopt ook, ik gaf alléén maar antwoord op wat het voordeel was O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:58:
[...]

Op facebook een foto gezien van een model 3 LR van 02-2019 met 50dkm. Gemiddelde wh/km van 180 _/-\o_

[Afbeelding]
Ik zit na 1250 km op gemiddeld 175 wh/km. Voornamelijk snelweg.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Vandaag redelijk mijn best gedaan, 40km waarvan 25 snelweg, daar tussen de 100 en 110 gereden, niet hard opgestrokken, 220wh/km. Ik zag hier dat mensen op de snelweg een verbruik van 120wh/km hebben, maar daar kom ik lang niet aan bij 100km per uur, eerder 170wh/km als ik de grafiek zo bekeek, dat is dus ruim 40% meer.

Wat me ook irriteert is dat de meting direct stopt als je even de auto uitzet, dan begint de trip weer opnieuw. Moest vanochtend even langs de pomp en dan zijn je statistieken dus direct weg, gelukkig had ik afgelopen nacht geladen dus kon 'sinds opladen' gebruiken, maar wel irritant dus, ben ik niet gewend bij andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 12:14
Malt007 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:33:
....
Wat me ook irriteert is dat de meting direct stopt als je even de auto uitzet, dan begint de trip weer opnieuw. Moest vanochtend even langs de pomp en dan zijn je statistieken dus direct weg, gelukkig had ik afgelopen nacht geladen dus kon 'sinds opladen' gebruiken, maar wel irritant dus, ben ik niet gewend bij andere merken.
Je kan daar toch Trip A of Trip B voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik heb aan mijn Model 3 mijn mobiele telefoon en die van mijn vriendin gekoppeld. De auto gaat nu open als een van beide in de buurt is. Ik heb 2 profielen toegevoegd en je zou verwachten dat de auto automatisch het profiel kiest van diegene die de auto opent. Echter vanmorgen stapte ik en nadat de auto op het signaal van mijn telefoon open was gegaan stond hij nog op het profiel van mijn vriendin. Het lijkt me toch dat dit aan te passen is dat dit over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:41:
Ik heb aan mijn Model 3 mijn mobiele telefoon en die van mijn vriendin gekoppeld. De auto gaat nu open als een van beide in de buurt is. Ik heb 2 profielen toegevoegd en je zou verwachten dat de auto automatisch het profiel kiest van diegene die de auto opent. Echter vanmorgen stapte ik en nadat de auto op het signaal van mijn telefoon open was gegaan stond hij nog op het profiel van mijn vriendin. Het lijkt me toch dat dit aan te passen is dat dit over gaat?
Profielen ook echt gekoppeld aan de toestellen neem ik aan? In principe moet hij dan het juiste profiel pakken. Kan wel eens mis gaan maar bij mij gaat het 99 van de 100 keer wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:07:
[...]

2019.36.2.4. Wel eens getest via de API. Moet na een kwartier echt eerst een wake up doen anders doet hij niets. Via de app is het anders ook wel te zien denk ik?
Via teslafi zie exact wat er gebeurd. Raw data. Staat in die TMC topic.
Via de app is dat allemaal niet te checken, ook niet het verbruik tijdens deze sessies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Malt007 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:33:
Vandaag redelijk mijn best gedaan, 40km waarvan 25 snelweg, daar tussen de 100 en 110 gereden, niet hard opgestrokken, 220wh/km. Ik zag hier dat mensen op de snelweg een verbruik van 120wh/km hebben, maar daar kom ik lang niet aan bij 100km per uur, eerder 170wh/km als ik de grafiek zo bekeek, dat is dus ruim 40% meer.

Zo makkelijk kan het zijn he. En dan nog heel veel andere data wat beschikbaar is. Dat geklooi met die verbruiksmeter in de tesla zelf doe ik niet meer. Heb gewoon vanaf het begin dat ik de auto kreeg alles vastgelegd, verbruik, km, laadsessies, degradatie, temperatuur etc, you name it, i got it :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jhhYrJ4/1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Joe Dancen op 10-12-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:49:
[...]

Via teslafi zie exact wat er gebeurd. Raw data. Staat in die TMC topic.
Via de app is dat allemaal niet te checken, ook niet het verbruik tijdens deze sessies
Via de app is niet alles te checken wellicht maar het gaat allemaal via de API. En het "slaapgedrag" kun je wel degelijk via de app checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:48:
[...]

Profielen ook echt gekoppeld aan de toestellen neem ik aan? In principe moet hij dan het juiste profiel pakken. Kan wel eens mis gaan maar bij mij gaat het 99 van de 100 keer wel goed.
Het kan zijn dat ik die niet gekoppeld heb. Hoe kan ik dat checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:52:
[...]

Via de app is niet alles te checken wellicht maar het gaat allemaal via de API. En het "slaapgedrag" kun je wel degelijk via de app checken.
Zonder API kan je het niet weten. Dus roepen dat het niet zo is zonder het zeker te weten en getest te hebben doe ik niet

[ Voor 4% gewijzigd door Joe Dancen op 10-12-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:52:
[...]

Het kan zijn dat ik die niet gekoppeld heb. Hoe kan ik dat checken?
Je moet minimaal 2019.28.2 hebben. Dan; YouTube: Tesla Linking Key to Driver Profile | Entering Car with Two Phones
Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:54:
[...]

Zonder API kan je het niet weten. Dus roepen dat het niet zo is zonder het zeker te weten en getest te hebben doe ik niet
Met de app/widget kun je gewoon het slaapgedrag monitoren. De API call die de app gebruikt, gebruikt Teslafi ook. Zo spannend is het niet allemaal. Je zou zelfs kunnen bijhouden wat de drain is met de app. Al is dat met een tool/scraper via API natuurlijk een stuk handiger.

[ Voor 41% gewijzigd door Inspired op 10-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
hmmm ik heb volgens mij al regelmatig gehad dat ik instapte en het profiel van mijn vriendin nog aan stond (omdat zij daarvoor de auto had gebruikt). Zal het eens in de gaten houden of hij automatisch het juiste profiel kiest.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45
thewizard2006 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:25:
hmmm ik heb volgens mij al regelmatig gehad dat ik instapte en het profiel van mijn vriendin nog aan stond (omdat zij daarvoor de auto had gebruikt). Zal het eens in de gaten houden of hij automatisch het juiste profiel kiest.
Je moet wellicht nog je sleutel aan het profiel linken: moet je op het symbool van het mannetje drukken bij je sleutel-overzicht in instellingen met het juiste profiel geactiveerd. Daarna komt de profielnaam ook achter de sleutel te staan. Dit moet je dan ook bij de sleutel van je vriendin doen met haar profiel geselecteerd. Ik vond het zelf lastig te vinden hoe dit exact werkte.

[ Voor 3% gewijzigd door bartlauwers op 10-12-2019 10:39 ]

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

MrScratch schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:07:
[...]

:( Oeh, dat zou echt niet chill zijn. Ik weet niet of ik zo lang zonder autopilot en FSD kan hoor. En die model S is echt belachelijk groot. Past echt totaal niet in mijn parkeervak.
En inderdaad is de datum nu al naar de 20e gezet voor de reparatie. Wachten op onderdelen. Deze reparatie kan wel eens lang gaan duren. :(

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:08:
[...]

Ja maar waarom na 2 minuten stil staan weer een fors verbruik. Accu is niet afgekoeld in 2 minuten.

Heen weg haal ik 120wh/km
Ik zet hem 2 minuten neer op iets op te halen.
Exact zelfde weg terug en dan opeens 220wh/km

Bij de Volvo was het makkelijk, dat ding was zo dom dat je altijd hetzelfde bereik had. Kon niet verwarmen met de accu, dus verbruik zomer/winter was gelijk.

Nu zitten er een aantal vreemde dingen mbt verbruik in de tesla. Met sentry mode verbruikt hij meer dan mijn hele huishouden in een dag tijd.

Zit ik na de eerste 10km eindelijk in voordelig verbruik, en dan heb je de eerste 2 km na een zeer korte stop weer hoger verbruik.

Gisteren allemaal kleine stops onderweg naar huis, even iets ophalen op de voetbalvereniging, kinderen ophalen bij ouders, stokbrood hallen bij de super. Allemaal binnen 2km van elkaar, waardoor je gemiddeld opeens rond de 250wh/km uitkomt.

Ik heb liever dat hij niets verwarmd op dat moment. Die 2 minuten stilstaan zullen wel loslopen!

[...]

Tesla Mobile service vertelde idd ook dat alles wat je aan een traaglader doet prima is. Superchargen heeft meer impact op de accu dan tot 100% traagladen of leegrijden...
Toch is het niet allemaal zo verklaarbaar met verbruik en accu voorverwarmen.
Het niet kunnen regenereren is toch gerelateerd aan een warme of koude accu?
Dus accu warm = geen puntjes bovenin, maar volledige regeneratie.

Vanochtend was de auto aan het opladen en stapte ik in zonder puntjes bovenin, dus de accu was warm...
Vanaf de rode streep naar rechts vertrok ik dus met warme accu...
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49198214317_c0666058e1_b.jpg

Dan denk je, hij zal wel gassen, maar ik rijd daar max 30km/h in een woonwijk en een stukje verder volledig binnen bebouwde kom max 50km/h. Toch zit hij daar tussen de 400wh/km en 600wh/km. Maar waarom!?

Vervolgens merk ik dat de verwarming toch met de volgende instellingen nog aardig wat weg eet:
17 graden
handmatig stand 1
AC uit
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49198026976_5f04099786_b.jpg
Onder de rode streep staat hij aan, onder de groene streep uit. Een verschil van 200wh/km of 140wh/km.

En de situatie gisteren:
Ik kom na een half uur rijden aan op de voetbal vereniging. De weg erheen is een 30km/weg waar ik heel zuinig reed. 120wh/km gemiddeld laatste stuk. Verwarming uit.
Ik zet de auto 2 minuten neer om iets op te halen.
Op dezelfde wijze terug, zo zuinig mogelijk, verwarming uit en hij zit op één of andere manier rond de 300wh/km :?

Groen is heenweg, rood terugweg. Zelfde stukje, verwarming uit, 30km/h... Enige verschil, 2 minuten in park gestaan:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49197552138_19ed6e8a4d_b.jpg

De grote piek is vanochtend weer tijdens wegrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Tja, wie zegt dat die graphs allemaal 100% kloppen. Denk dat je met name over de hele rit moet kijken en niet over 1 a 2km. Kan best zijn dat de auto/BMS nog wat moet calibreren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:00:
Tja, wie zegt dat die graphs allemaal 100% kloppen. Denk dat je met name over de hele rit moet kijken en niet over 1 a 2km. Kan best zijn dat de auto/BMS nog wat moet calibreren oid.
Ja als we daar al niet vanuit kunnen gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:00:
Installeer gewoon eens teslafi. Je krijgt het 2 weken op proef. Na die tijd gewoon wachtwoord veranderen en alles is weer zoals het was.......kind kan de was doen.
Als je dingen wil meten en vaststellen moet je wel de juiste tools gebruiken.

Dit was vanmorgen, koude auto, niet geladen of voorverwarmd. 8:38h de snelweg op. Buiten temp 4,5c kachel op 18c, stoelverwarming aan. Wel altijd veel verbruik. Overzicht en raw data hieronder

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cFsPr3t/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vP9x0Vg/2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Joe Dancen op 10-12-2019 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankkieboyy
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-04-2021
Weet iemand hoe het werkt als mijn vriendin en ik beide in de auto stappen?
Ik rij meestal maar zij heeft ook een key op haar telefoon binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door Frankkieboyy op 10-12-2019 11:25 ]

LR AWD - Deep Blue - Black - 18"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Frankkieboyy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:25:
Weet iemand hoe het werkt als mijn vriendin en ik beide in de auto stappen?
Ik rij meestal maar zij heeft ook een key op haar telefoon binnenkort.
Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
Ik denk eraan dat je dan misschien een hoofdbestuurder moet aangeven die dan dominant is?
Hoor t graag van iemand :)
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:34:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 14:17
Hoe doen jullie het met laden? Laden jullie bij elke mogelijkheid of pas wanneer de accu onder een bepaald percentage komt? Ik heb momenteel nog geen laadpaal thuis dus hang mijn model 3 SR+ aan de laadpaal zodra ik op kantoor ben (tot max 90%). Weet niet of dit juist wel of juist niet goed is voor de accu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:18:
[...]

Installeer gewoon eens teslafi. Je krijgt het 2 weken op proef. Na die tijd gewoon wachtwoord veranderen en alles is weer zoals het was.......kind kan de was doen.
Als je dingen wil meten en vaststellen moet je wel de juiste tools gebruiken.

Dit was vanmorgen, koude auto, niet geladen of voorverwarmd. 8:38h de snelweg op. Buiten temp 4,5c kachel op 18c, stoelverwarming aan. Wel altijd veel verbruik. Overzicht en raw data hieronder

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik was een beetje huiverig ivm account en wachtwoord...
Misschien toch eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:44:
[...]

Ik was een beetje huiverig ivm account en wachtwoord...
Misschien toch eens proberen.
Als je je wachtwoord wijzigt is er niets aan de hand. Moet je alleen je GSMs opnieuw inloggen, niet meer en niet minder. Ik heb ondertussen al 8 x mijn wachtwoord gewijzigd. Geen enkel probleem, kan gewoon via de tesla inlogpagina op de PC.

Wil je 1 maand teslafi gratis proberen gebruik dan een referal. Gratis betekent ook gratis. je hoeft geen bankgegevens in te voeren bij starten proefabbo.
Voordeel is ook dat je een token kan maken met teslafi. Die kan je weer gebruiken voor bv ABRP. Token kan je weer laten vervallen zonder je wachtwoord te wijzigen

referal hieronder. levert alleen iets op voor mij als je ook een betaald abbo gaat nemen o<:)

[ Voor 10% gewijzigd door Joe Dancen op 10-12-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:54:
Toch is het niet allemaal zo verklaarbaar met verbruik en accu voorverwarmen.
Het niet kunnen regenereren is toch gerelateerd aan een warme of koude accu?
Dus accu warm = geen puntjes bovenin, maar volledige regeneratie.
Regeneratie zal beperkt (of afwezig zijn) als de accu te koud en/of te vol is. Dat merk je heel eenvoudig, doordat de auto vrijwel niet afremt. Ook is dit zichtbaar (bij mijn Model S), omdat je dan een stippellijn krijgt waar de auto normaal gesproken zal regenereren. Een daling in vermogen gebeurd in de omgekeerde gevallen. Als de accu te warm en/of te leeg is zal je een beperking krijgen in het vermogen. Dan zie je een stippellijn aan de bovenkant van je grafiek.

Als je accu te koud is dan gaat je verbruik flink omhoog. Het kost nogal wat energie om een 75kWh accupakket op temperatuur te brengen.

Veel nieuwe EV-rijders die de auto in deze periode krijgen zijn dan vaak ook erg teleurgesteld in de range. Eén van de redenen, waarom de iPace zo slecht ontvangen werd. In de winter is de range gewoon een stuk minder en dat hoort nu eenmaal bij een EV. De eerste 25km merk ik -bij kou- vaak ook een hoog energieverbruik en daarna daalt dat wel (accu is opgewarmd), maar die accu moet ook op temperatuur gehouden worden dus het energieverbruik is bij deze temperaturen altijd hoger dan in de zomer.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Wat ik trouwens mis op mijn SR+ is de pedestrian warning. Moet je dat zelf aanzetten? Volgens mij heb ik een keer aan de hand van mijn RN gecheckt of ik een 2020 versie auto had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:50:
Wat ik trouwens mis op mijn SR+ is de pedestrian warning. Moet je dat zelf aanzetten? Volgens mij heb ik een keer aan de hand van mijn RN gecheckt of ik een 2020 versie auto had.
Is gewoon standaard, alleen in de praktijk scoort Tesla Model 3 wat minder op voetganger veiligheid.
Ik zou er zeker niet 100% op vertrouwen.

Andere merken scoren op voetgangers hoger, Tesla scoort op auto vs auto hoger.

Sorry, verkeerd begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:54:
[...]

Is gewoon standaard, alleen in de praktijk scoort Tesla Model 3 wat minder op voetganger veiligheid.
Ik zou er zeker niet 100% op vertrouwen.

Andere merken scoren op voetgangers hoger, Tesla scoort op auto vs auto hoger.
Denk dat hier het geluid wordt bedoeld wat sinds kort verplicht is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:48:
[...]

Regeneratie zal beperkt (of afwezig zijn) als de accu te koud en/of te vol is. Dat merk je heel eenvoudig, doordat de auto vrijwel niet afremt. Ook is dit zichtbaar (bij mijn Model S), omdat je dan een stippellijn krijgt waar de auto normaal gesproken zal regenereren. Een daling in vermogen gebeurd in de omgekeerde gevallen. Als de accu te warm en/of te leeg is zal je een beperking krijgen in het vermogen. Dan zie je een stippellijn aan de bovenkant van je grafiek.

Als je accu te koud is dan gaat je verbruik flink omhoog. Het kost nogal wat energie om een 75kWh accupakket op temperatuur te brengen.

Veel nieuwe EV-rijders die de auto in deze periode krijgen zijn dan vaak ook erg teleurgesteld in de range. Eén van de redenen, waarom de iPace zo slecht ontvangen werd. In de winter is de range gewoon een stuk minder en dat hoort nu eenmaal bij een EV. De eerste 25km merk ik -bij kou- vaak ook een hoog energieverbruik en daarna daalt dat wel (accu is opgewarmd), maar die accu moet ook op temperatuur gehouden worden dus het energieverbruik is bij deze temperaturen altijd hoger dan in de zomer.
Dat snap ik, normaal zie je bij de model 3 puntjes, als regeneratie beperkt is (dus te koude accu).
Vanochtend was hij volop aan het laden en geen puntjes, dus accu was op temperatuur. Toch een hoog verbruik bij wegrijden.

Zelfde als de situatie na 2 minuten in park. Ik vind het niet verklaarbaar waarom hij dan opeens van 120wh/km naar 300wh/km stijgt...
Markovichi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:55:
[...]

Denk dat hier het geluid wordt bedoeld wat sinds kort verplicht is ;)
Aha die....
Is overigens enkel voor nieuwe model toelatingen verplicht en pas vanaf juli 2021 voor bestaande modellen als de Model 3....

Volgens mij is het in NL nog niet aangezet. Niemand heeft dit nog...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Frankkieboyy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:37:
Ik denk eraan dat je dan misschien een hoofdbestuurder moet aangeven die dan dominant is?
Hoor t graag van iemand :)

[...]
Nope. Gewoon degene die het eerst bij de auto is, daarmee wordt de gsm verbonden.
Moest dit verkeerd zijn, gewoon even drukken op het profiel.

Not a big deal.

@Sunri5e Niet actief. Kan je ook niet op actief zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 10-12-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:59:
[...]

Nope. Gewoon degene die het eerst bij de auto is, daarmee wordt de gsm verbonden.
Moest dit verkeerd zijn, gewoon even drukken op het profiel.

Not a big deal.
Anders "makkelijk instappen" instellen bij beide profielen. Kan je altijd fatsoenlijk instappen, zelfs wanneer je partner 4 koppen kleiner is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
en moet je dan als je in de auto zit zelf je profiel kiezen?
Markovichi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:02:
[...]

Anders "makkelijk instappen" instellen bij beide profielen. Kan je altijd fatsoenlijk instappen, zelfs wanneer je partner 4 koppen kleiner is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:48:
[...]

Als je je wachtwoord wijzigt is er niets aan de hand. Moet je alleen je GSMs opnieuw inloggen, niet meer en niet minder. Ik heb ondertussen al 8 x mijn wachtwoord gewijzigd. Geen enkel probleem, kan gewoon via de tesla inlogpagina op de PC.

Wil je 1 maand teslafi gratis proberen gebruik dan een referal. Gratis betekent ook gratis. je hoeft geen bankgegevens in te voeren bij starten proefabbo.
Voordeel is ook dat je een token kan maken met teslafi. Die kan je weer gebruiken voor bv ABRP. Token kan je weer laten vervallen zonder je wachtwoord te wijzigen

referal hieronder. levert alleen iets op voor mij als je ook een betaald abbo gaat nemen o<:)
Oh dus ik kan ook:
Wachtwoord aanpassen naar flutwachtwoord
Inloggen op Teslafi met flutwachtwoord
Wachtwoord aanpassen naar sterk wachtwoord

En Tesla fi gebruikt de API token die al verkregen is van voor de wachtwoordwijziging en blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
Frankkieboyy schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:02:
en moet je dan als je in de auto zit zelf je profiel kiezen?

[...]
Als 'ie niet zelf het juiste profiel pakt wel ja, maar kan me voorstellen dat het minder erg is dan wanneer je niet eens in de stoel plaats kan nemen (zou in mijn geval namelijk zijn, haha). Heb het zelf nog niet getest, heb de mijne pas sinds afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
Haha ja helemaal gelijk.
Als je echt weet hoe t werkt hoor ik t graag.
Ik wacht nog op een sms :)
Markovichi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:04:
[...]

Als 'ie niet zelf het juiste profiel pakt wel ja, maar kan me voorstellen dat het minder erg is dan wanneer je niet eens in de stoel plaats kan nemen (zou in mijn geval namelijk zijn, haha). Heb het zelf nog niet getest, heb de mijne pas sinds afgelopen vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:03:
[...]

Oh dus ik kan ook:
Wachtwoord aanpassen naar flutwachtwoord
Inloggen op Teslafi met flutwachtwoord
Wachtwoord aanpassen naar sterk wachtwoord

En Tesla fi gebruikt de API token die al verkregen is van voor de wachtwoordwijziging en blijft werken?
Nee. Al je tokens worden ongeldig zodra je je wachtwoord wijzigt. Dus gewoon inloggen op teslafi en over 2 weken je wachtwoord wijzigen als je 't niet vertrouwt/wilt blijven gebruiken. Dan is het token dat zij gebruiken direct ongeldig. Je moet dan wel even op je app opnieuw inloggen, etc.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Markovichi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:42:
Hoe doen jullie het met laden? Laden jullie bij elke mogelijkheid of pas wanneer de accu onder een bepaald percentage komt? Ik heb momenteel nog geen laadpaal thuis dus hang mijn model 3 SR+ aan de laadpaal zodra ik op kantoor ben (tot max 90%). Weet niet of dit juist wel of juist niet goed is voor de accu..
Ik heb alleen een publieke paal bij mijn huis. Ik laad 's nachts tot 90% als ik onder de 20% kom of als ik weet dat ik de volgende dag een lange rit moet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe Dancen
Off-topic: het grote telsa leverings topic is on fire ;) 7(8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Joe Dancen op 10-12-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markovichi
Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:13:
Blij dat ik daar niks meer te zoeken heb :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Markovichi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:16:
[...]

Blij dat ik daar niks meer te zoeken heb :P :+
Ik wel maar ben er achter dat de door ons bestelde SR+ niet geleverd gaat worden. Gelukkig rij ik al in de LR.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:13:
Vol met persoonlijk drama, mensen die de voedselbank in worden geholpen doordat ze 100 euro extra per maand kwijt zijn aan hun bolide.. :+
Tesla heeft gewoon valse hoop gewekt met hun "bestel voor 7 oktober voor levering in 2019", daar klopt gewoon geen zak van blijkt nu. De boten zijn blijkbaar niet gevuld met daadwerkelijke bestellingen maar willekeurig op de gok dat ze die toch wel kwijtraken en mogelijk hebben ze meer duurdere varianten dan de basis SR+ ingescheept, waardoor het hele mix & match systeem nu spaak loopt. Of ze hebben heel naïef onderschat hoeveel bestellingen er daardoor nog op de valreep zijn geplaatst?
Anderzijds is dit wat je krijgt met onze overheid met hun zwalkende bijtellingsbeleid..

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-12-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Mijn SR+ stond gisteren tussen twee LR's en het viel me op dat deze een andere coating op het dak hebben zitten, nu heb ik daar niks over gelezen in de feature list toen ik de auto bestelde dus ik vraag me af wat dit voor filter is... UV oid? Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/RQMmn6P2QLWxNf6OVe94Rr7QBwxWdTf7pSKA2MwXUr_v2RN25oW63piTRVE9lLUOe3Ouo4OrzVHbOsLbDJ-al0GrUFT0ixkzoYRtUszMAuCBJJ3B4qipJo2Fgdc3U8abY5MmhRKDYIURruBM1rR_-Kr-NcJKWAcaESm5NQuEkJzO5s920NzlL28mhl6T1ccVRoL5KOZFX2bfZyUtvagrNJDg_SuPOk8hfGJrn_YFiX153D2F3V2WtaCUgFYUrAYV8DBAUWHVOH9QFmsq03_Pbtx1lM35yvoorRNei1YMp8PGXn_1oYGKlrQt5q5VaVKZytBA5y6KeSkyBw8_dCtwmeH-9pq-_qWJA-UeTPf-pbOWmaAueEbDssKPsA-uuaOYURGm2kk0w2_jgq83vd7u_4U3ZvoRno5Zx_Rc8O94ThyQMNZLC3QCdwBS8p7T421v5ID2Gkx612LjZEcZySURsa9g2XlIWNArdDaL9XvfioLsgBnlnkRwZv1fbhRLQMLiSSD8Xp38DE4UYce5wLgh4rfiDU4wd9qFHgIlGf3pdnqhcFqWYOqYZvjnuajRMKrhc441xJrgtSlBGSoYN0MjmFgOXRAkENpTCgTeGjEnzjcghVhmgi8_8Wbav_XcfrCpHDU1DWwWOnLXTd0rbMSdk-L6-RvZneA9piwNLskE5BROA_Sx=w2256-h812-no

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
DeFeCt schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:20:
Mijn SR+ stond gisteren tussen twee LR's en het viel me op dat deze een andere coating op het dak hebben zitten, nu heb ik daar niks over gelezen in de feature list toen ik de auto bestelde dus ik vraag me af wat dit voor filter is... UV oid? Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Andere toeleverancier. Is ook tussen de LR anders, dus niet exclusief SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

[Afbeelding]
Andere toeleverancier. Is ook tussen de LR anders, dus niet exclusief SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
[...]
De nieuwere modellen (2020, laat 2019) hebben een andere coating gekregen volgens mij. De oudere hebben een oranje gloed als deze nat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:01:
[...]

Tesla heeft gewoon valse hoop gewekt met hun "bestel voor 7 oktober voor levering in 2019", daar klopt gewoon geen zak van blijkt nu.
Bestellen volgens Tesla is heel anders als bestellen volgens NL leasemaatschappijen.
Tesla ziet een bestelling als: bestelling geplaatst via de website. Niet een excel die op 7/14 oktober wordt doorgestuurd met 500 orders erin.
Maar wel lullig voor al deze mensen dat ze het nu pas weten (maar anders hadden ze evengoed gechareld geweest, want er zijn geen alternatieven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Wow!
Dat ziet er toch niet uit!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:27:
[...]

Wow!
Dat ziet er toch niet uit!?
Wat is het nut van deze post?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:27:
[...]

Bestellen volgens Tesla is heel anders als bestellen volgens NL leasemaatschappijen.
Tesla ziet een bestelling als: bestelling geplaatst via de website. Niet een excel die op 7/14 oktober wordt doorgestuurd met 500 orders erin.
Maar wel lullig voor al deze mensen dat ze het nu pas weten (maar anders hadden ze evengoed gechareld geweest, want er zijn geen alternatieven)
Dat is niet waar, er zitten ook bestellingen van september bij!

Wat Tesla zwaar aan te rekenen is, is dat ze niet eerder met alternatieven gekomen zijn voor deze mensen. In de tussentijd hebben er ook SR+ auto's bij "snel beschikbaar" gestaan. Die hadden ze gewoon al direct als alternatief moeten bieden aan mensen met een SR+ bestelling. Ander kleurtje, andere optie, trekhaak meer of minder, dat had veel mensen niet uitgemaakt. Als ze hem maar in 2019 kregen!

Maar het gaat duidelijk enkel om afleveringen opkrikken, boven klant tevredenheid en afspraken nakomen...
bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:30:
[...]

Wat is het nut van deze post?
Ik zou mijn dakraam vervangen willen hebben als het er zo uitzag. Dat kan toch niet?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[Afbeelding]
Is inderdaad een UV coating, echter van verschillende series. 2018 modellen hebben nog die rode gloed van voor tot achter, wat later alleen nog boven de voorstoelen (mijn 3 ook van 03-2019) en nu kennelijk helemaal geen effect meer. Nog wel het UV filter, maar niet meer zichtbaar. Jammer, vind het zelf wel mooi, en krijg er ook vaak vragen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:27:
[...]

Jij weet al precies hoe het verlopen is?
Inderdaad grote kans dat de LM's hier ook een rol in spelen (hebben na 6 jaar nog steeds geen antwoord op hoe Tesla anders werkt dan de gevestigde orde), maar of het alle gevallen verklaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:31:
[...]

[...]

Ik zou mijn dakraam vervangen willen hebben als het er zo uitzag. Dat kan toch niet?
:') :') :') :')
Oh hell.

Daar merk je zelf 0,0 verschil in, zeker als je erin zit. Dat soort glas is zelfs beter (en duurder waarschijnlijk) als de gewone zwarte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:31:
[...]
Dat is niet waar, er zitten ook bestellingen van september bij!

Wat Tesla zwaar aan te rekenen is, is dat ze niet eerder met alternatieven gekomen zijn voor deze mensen. In de tussentijd hebben er ook SR+ auto's bij "snel beschikbaar" gestaan. Die hadden ze gewoon al direct als alternatief moeten bieden aan mensen met een SR+ bestelling. Ander kleurtje, andere optie, trekhaak meer of minder, dat had veel mensen niet uitgemaakt. Als ze hem maar in 2019 kregen!

Maar het gaat duidelijk enkel om afleveringen opkrikken, boven klant tevredenheid en afspraken nakomen...
Ja, en alle bestellers gaat het alleen maar om die 4%. Works both ways. Zelfs een auto met een rode coating op het dak zullen ze wel accepteren, alles voor die 4%.
[...]
ok boomer

Om toch nog een zinnige reactie te geven: die coating zie je alleen als je van boven kijkt. Van opzij zie je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 13-09 17:37

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:33:
[...]

Jij weet al precies hoe het verlopen is?
Inderdaad grote kans dat de LM's hier ook een rol in spelen (hebben na 6 jaar nog steeds geen antwoord op hoe Tesla anders werkt dan de gevestigde orde), maar of het alle gevallen verklaart?
Kunnen we die discussie in het aflevertopic laten? 99% van de mensen hier heeft z'n Tesla al, en zal niet zo geinteresserd zijn waarom er nu minder geleverd worden dan beloofd of verwacht. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkrmr schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:41:
[...]

Kunnen we die discussie in het aflevertopic laten? 99% van de mensen hier heeft z'n Tesla al, en zal niet zo geinteresserd zijn waarom er nu minder geleverd worden dan beloofd of verwacht. :O
Ik vind het best interessant eigenlijk, maar je hebt gelijk, beter daar houden. Ik zal daar wel buurten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik hoor af en toe een (best wel harde) soort van metaal tik als ik aan het laden bij een SC. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:02:
Ik hoor af en toe een (best wel harde) soort van metaal tik als ik aan het laden bij een SC. Meer mensen die dit herkennen?
Ja is bekend en zou geen kwaad kunnen. Genoeg van te vinden op interwebs.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Metaal zet uit :) Vergelijkbaar effect als eerst koud water in de wasbak in de keuken laten lopen en dan heet.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit is nu officieel een FAQ ;)

Antwoord: bottom line in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agshlee
  • Laatst online: 21-02 09:47
Agshlee schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:37:
Helaas gaat door omstandigheden de levering van mijn model 3 niet door. Ik had al wel wat accessoires aangeschaft, welke nu voor mij geen waarde meer hebben. Ik heb hieronder een lijst geplaatst van de items, met een link naar de V&A pagina; wellicht zit er iets bij wat een voor een van jullie nog interessant is.Ik weet niet of het is toegestaan V&A advertenties te promoten, maar aangezien er geen duidelijk juiste categorie is voor Tesla accessoires, ben ik bang dat ze anders niet bij het juiste publiek terecht komen.
Schaamteloze zelf-promotie :9 : de meeste items zijn verkocht, maar de SSD en de Wireless Charger zijn nog beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga komende zomer met de M3 naar Spanje. Ik heb de camping gevraagd of ze een auto-lader hebben. Nu vragen zij of ik de auto met een caravan stekker op kan laden. Is dat gewoon het blauwe verlengstuk dat we bij de auto hebben gekregen?
cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:23:
Ik ga komende zomer met de M3 naar Spanje. Ik heb de camping gevraagd of ze een auto-lader hebben. Nu vragen zij of ik de auto met een caravan stekker op kan laden. Is dat gewoon het blauwe verlengstuk dat we bij de auto hebben gekregen?
cheers!
Yup, al kan het per camping verschillen. De vraag is echter hoeveel ampère je beschikbaar hebt.

Edit: In het slechtste geval heb je 6 ampére beschikbaar, maar de bekabeling is meestal niet geschikt voor continue belasting.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 10-12-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:38:
[...]

Yup, al kan het per camping verschillen. De vraag is echter hoeveel ampère je beschikbaar hebt.
Dus dan gaat het gewoon vrij langzaam, kwestie van 's nachts opladen
en veel lopen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerotorescue
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 11:01
Markovichi schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:42:
Ik maak mij niet zoveel zorgen om de accu. Zo lang ik tot max 90% laad en niet regelmatig <15% kom, komt het AFAIK wel goed. Natuurlijk is het een piep klein beetje beter om tussen de 30% en 70% ofzo te blijven, maar wat ga je daar nou echt van merken?

Oftewel ik laad bij elke mogelijkheid. Ik heb ook geen laadpaal dichtbij mijn appartement en laad voornamelijk op kantoor. Dat gaat met zo'n 15km/uur, en met Sentry altijd aan is dat nu in de winter niet genoeg (in september/begin oktober was het meer dan genoeg). Dus nu hang ik hem ook 4+ uur per week bij de sportschool aan een snelle publieke laadpaal zodat die meestal dichtbij de 90% zit. Ik merk een daadwerkelijk verschil in performance bij een hoog accuniveau dan als het aan de lage kant is, dus ik denk dat ik dat maar blijf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
Zerotorescue schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:55:
[...]

Ik maak mij niet zoveel zorgen om de accu. Zo lang ik tot max 90% laad en niet regelmatig <15% kom, komt het AFAIK wel goed. Natuurlijk is het een piep klein beetje beter om tussen de 30% en 70% ofzo te blijven, maar wat ga je daar nou echt van merken?

Oftewel ik laad bij elke mogelijkheid. Ik heb ook geen laadpaal dichtbij mijn appartement en laad voornamelijk op kantoor. Dat gaat met zo'n 15km/uur, en met Sentry altijd aan is dat nu in de winter niet genoeg (in september/begin oktober was het meer dan genoeg). Dus nu hang ik hem ook 4+ uur per week bij de sportschool aan een snelle publieke laadpaal zodat die meestal dichtbij de 90% zit. Ik merk een daadwerkelijk verschil in performance bij een hoog accuniveau dan als het aan de lage kant is, dus ik denk dat ik dat maar blijf doen.
Helder, dan blijf ik het nu ook zo doen denk ik.. Bij ons kantoor laad ik met zo'n 75km/uur en issie altijd in een halve dag weer op 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
[...]

15km per uur? Is dat standaard? Al die Allego palen laden met 11kwh. Dat is wel wat sneller dan 15km per uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Sunri5e op 10-12-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:58:
[...]

15km per uur? Is dat standaard?
Klinkt als 1 fase laadpaal. Er zijn er genoeg van, maar er zijn ook genoeg 3 fase laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Weet iemand waar je de "perfecte" instellingen voor het geluid wat in de Tesla Model 3 SR+ zit kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:41:
Dat probleem heb ik sinds de grote FW update. Sleutel en telefoon Aan de juiste gebruiker gekoppeld. Maar toch blijft de vorige gebruiker staan terwijl ik in stap.

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Opnieuw instellen doet wonderen soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
[...]
Ik merk een daadwerkelijk verschil in performance bij een hoog accuniveau dan als het aan de lage kant is, dus ik denk dat ik dat maar blijf doen.
Je bent de eerste die dat benoemd, dat is mijn ervaring ook. Bij 90% is het echt een kanon en bij 25% is dat wat minder. Dat is mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik laad elke werkdag op mijn werk tot 80%, dat is 450 km. Ik rijd soms maar 10 km naar huis en 10 km naar mijn werk, maar toch plug ik hem standaard in.

Overdag ga ik naar afspraken hier en daar en laad ik ook weer direct bij als ik terug ben op kantoor. Heb er wel gewoon 3 fase 16A à 60-65 km/uur, dus zit elke keer binnen een poep en zucht vol.

Trouwens, smiddags rijd ik met 450km via de snelweg naar huis, 15 km verder. En de volgende ochtend stap ik met 400km weer in de auto... Zo zuinig is het echt niet als je al het sentry verlies optelt.

Thuis heb ik een openbare laadpaal voor de deur maar die laadt echt zo traag als dikke stront en is niet de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:25:
Weet iemand waar je de "perfecte" instellingen voor het geluid wat in de Tesla Model 3 SR+ zit kunt vinden?
Ja, in de upgrade optie naar premium interieur :)
stormfly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:56:
[...]

Je bent de eerste die dat benoemd, dat is mijn ervaring ook. Bij 90% is het echt een kanon en bij 25% is dat wat minder. Dat is mijn persoonlijke ervaring.
Hier dezelfde ervaring. Boven de 350 km resterende range is het een supersonisch kanon. Daaronder merkbaar trager, maar nog steeds een kanon.

De Tesla aandelen gaan overigens lekker vandaag, jammer van de leveringsperikelen (Zie het leveringstopic), maar wordt alsnog een mooi kwartaal denk ik, ook omdat ze in China goed aan de weg timmeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 10-12-2019 19:21 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 12:14
Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:25:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Hoe hebben anderen dat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Taro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:07:
[...]

Ja, in de upgrade optie naar premium interieur :)

[...]

Hier dezelfde ervaring. Boven de 350 km resterende range is het een supersonisch kanon. Daaronder merkbaar trager, maar nog steeds een kanon.

De Tesla aandelen gaan overigens lekker vandaag, jammer van de leveringsperikelen (Zie het leveringstopic), maar wordt alsnog een mooi kwartaal denk ik, ook omdat ze in China goed aan de weg timmeren.
Jup zelfde ervaring hier. Het wordt niet slecht, maar boven de +/- 60% is het echt extreem krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:22:
Opnieuw instellen doet wonderen soms ;)
Helaaswerkt dat niet

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Mesque schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:29:
[...]
Jup zelfde ervaring hier. Het wordt niet slecht, maar boven de +/- 60% is het echt extreem krachtig.
Onder de 15% is het wel wat vervelend. Nog steeds snel, maar sa. Merk je toch wel dat die erg geknepen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Taigu schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:21:
[...]

2019.36.2.4 wordt uitgerold. Alleen bugfixes.
2019.40.2.1 incoming! M3 LR AWD FSD

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 10-12-2019 21:16 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Misschien kunnen we wel met wat Philips Hue lampen de range vergroten.

https://electrek.co/2019/...nd-tricks-colored-lights/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
Taigu schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:11:
[...]

2019.40.2.1 incoming! M3 LR AWD FSD
Zit daar de 170kWh update voor de SR+ bij?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaCoTa
floppyhoesje schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:21:
[...]

Zit daar de 170kWh update voor de SR+ bij?
https://teslascope.com/teslapedia/software

Nou nooit meer vragen, ok?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Zou de automatische ruitenwisser eindelijk na jaren goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

knakworst schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:35:
Zou de automatische ruitenwisser eindelijk na jaren goed werken?
Nee, maar gaat gaandeweg als het goed is wel steeds beter werken doordat de software leert.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Weet trouwens niet 100% zeker, hij staat er bij 40.2 niet bij. Meestal herhalen alle items zich bij release notes van dezelfde major version.

On a different note, slightly related (bron):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/33mOQ1Dxhr4qSvThi4p8to2G/full.jpg

En lijkt idd een push voor 2019.40.2.1, zie er een boel op teslafi en teslascope langskomen, en download hem nu ook. Nog niet eerder zo vroeg in de wave gezeten, lijkt erop alsof ze deze massaler uitrollen.

[ Voor 17% gewijzigd door DaCoTa op 10-12-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Caelorum schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:05:
[...]

Onder de 15% is het wel wat vervelend. Nog steeds snel, maar sa. Merk je toch wel dat die erg geknepen wordt.
Haha ja dat klopt, bij het ophalen had ik 9% en was toen wel ietwat teleurgesteld in de prestaties. Na de SuC Badhoevedorp was het echt een wereld van verschil. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All, ik heb de auto rond een uur of 4 geparkeerd vandaag met een actietadius van rond de 85 km. Sta momenteel op 62 km. Gaat best snel dus, ga ik de ochtend redden? Moet 20 km afleggen naar werk en kan 'm daar opladen 😂.

En weten jullie waar het het blauwe deel van de accu voor staat in de Tesla App? Er staat een sneeuwvlokje achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:13:
All, ik heb de auto rond een uur of 4 geparkeerd vandaag met een actietadius van rond de 85 km. Sta momenteel op 62 km. Gaat best snel dus, ga ik de ochtend redden? Moet 20 km afleggen naar werk en kan 'm daar opladen 😂.

En weten jullie waar het het blauwe deel van de accu voor staat in de Tesla App? Er staat een sneeuwvlokje achter.
Optie 1: sentry uit en niet meer checken in de app
Optie 2: verlengkabel halen en aan een stopcontact leggen
Optie 3: aan een openbare paal hangen in de buurt
Optie 4: langs de SuC om 10 minuten te laden

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 10-12-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:13:
Gedeelte dat door de lage temperatuur niet beschikbaar is, minder/lagere capaciteit door de kou.

@DaCoTa Optie 5: Morgen vrij nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 10-12-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:18:
[...]

Gedeelte dat door de lage temperatuur niet beschikbaar is, minder/lagere capaciteit door de kou.

@DaCoTa Optie 5: Morgen vrij nemen?
Ahh okay, soort van buffer dus om de nacht mee door te komen?
DaCoTa schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:17:
[...]

- Sentry staat uit 😂.
- Ik woon op 3 hoog, dus een verlengsnoer zit er niet in.
- Ben te lui momenteel om de deur uit te gaan 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
DaCoTa schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:17:
[...]

Sentry zet zichzelf uit onder de 20%, dus dat is het probleem niet.
Maar je ander punt is wel enorm belangrijk.
Stop me je Tesla wakker te maken, door te kijken naar de app.
Ik heb hem gisteren 24uur niet aangeraakt, geen sentry mode en hij ging van 74% naar 73%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:23:
[...]

Sentry zet zichzelf uit onder de 20%, dus dat is het probleem niet.
Maar je ander punt is wel enorm belangrijk.
Stop me je Tesla wakker te maken, door te kijken naar de app.
Ik heb hem gisteren 24uur niet aangeraakt, geen sentry mode en hij ging van 74% naar 73%.
Is toch verleidelijk hè als je 'm net nieuw hebt. Dan ben je toch benieuwd naar hoe en wat uit voorzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:22:
[...]
Ahh okay, soort van buffer dus om de nacht mee door te komen?
Dat hangt van de temperatuur morgenochtend af... Maar mijn auto geeft op dit moment 10 graden aan, waar woon je dat je nu al een sneeuwvlok bij de accu ziet? Heb sowieso nog nooit een sneeuwvlok erbij zien staan.

Ik zag overigens eerder vandaag berichten over de combinatie Wifi en sleep mode, maar 25 minuten geleden heb ik het laadschuifje aangepast, nu kijk ik naar de temperatuur en staat er Wakker maken.... Sentry staat thuis uit, dus met Wifi aan kan de auto prima na 20 minuten in slaap vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:27:
[...]
Is toch verleidelijk hè als je 'm net nieuw hebt. Dan ben je toch benieuwd naar hoe en wat uit voorzorg.
Echt niet doen.
Je weet wat de laatste % is. Bekijk gewoon morgen wat je gaat doen. 80 nu VS 20 af te leggen is perfect te doen.

Bekijk het als de euforie van een China pakketje tov. een pakketje van bol.com.
Bij bol.com weet je dat het morgen aankomt, maar bij een China pakketje in je brievenbus ben je veel gelukkiger! Ook al is dat wrs minder waard als je bol.com pakketje, maar door het onverwacht karakter ervan, aangezien de tracking niet fatsoenlijk werkt, is het precies een cadeautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Mijn collega heeft onlangs een SR+ gekregen met een kentekenplaathouder waarop All-wheel-drive staat :)

Bij mij staat er alleen Tesla.com op, meer niet.

Op https://kentekenhouder.nl/kentekenplaathouder/tesla/ kan je een standaard Tesla kentekenplaathouder kopen, maar ik zou het leuk vinden om een houder met Tesla logo en custom tekst te bestellen. Iemand enig idee of en waar dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Moest vandaag voor het eerst sinds een paar maand SuCen in NL. 20 uur ‘s avonds nog maar één stall vrij bij Emmeloord. Is het overal zo druk tegenwoordig? Tijd voor serieuze uitbreiding. Of effect van de vele afleveringen? Begon met 28kW totdat de persoon naast me klaar was. Kon toen op ~118kW verder laden. Wel prima, al zouden alle SuCs nu 150kW moeten kunnen leveren toch? Iemand uberhaupt in NL al eens meer geladen dan 120kW bij een SuC met een LR/P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:31:
[...]

Echt niet doen.
Je weet wat de laatste % is. Bekijk gewoon morgen wat je gaat doen. 80 nu VS 20 af te leggen is perfect te doen.

Bekijk het als de euforie van een China pakketje tov. een pakketje van bol.com.
Bij bol.com weet je dat het morgen aankomt, maar bij een China pakketje in je brievenbus ben je veel gelukkiger! Ook al is dat wrs minder waard als je bol.com pakketje, maar door het onverwacht karakter ervan, aangezien de tracking niet fatsoenlijk werkt, is het precies een cadeautje.
Hahah sowieso, alleen het ding is dat het wel een issue wordt als je morgen met 0 KM opstaat.
Taro schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:28:
[...]

Dat hangt van de temperatuur morgenochtend af... Maar mijn auto geeft op dit moment 10 graden aan, waar woon je dat je nu al een sneeuwvlok bij de accu ziet? Heb sowieso nog nooit een sneeuwvlok erbij zien staan.

Ik zag overigens eerder vandaag berichten over de combinatie Wifi en sleep mode, maar 25 minuten geleden heb ik het laadschuifje aangepast, nu kijk ik naar de temperatuur en staat er Wakker maken.... Sentry staat thuis uit, dus met Wifi aan kan de auto prima na 20 minuten in slaap vallen.
Omgeving Amsterdam. Had het afgelopen vrijdag ook.. Stond -ie opeens op 2 KM. Moest ik om 3 uur in de nacht de deur uit om 10 minuten verderop een laadpaal op te zoeken.

Ik heb 'm trouwens niet verbonden met WiFi, is dit wel handig qua energiebesparing? Heb alleen de hotspot van m'n telefoon gebruikt voor een update. That's it.
Pagina: 1 ... 110 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.