Gisteren heb ik 2x aan de fastned paal gehangen. 1x bij de 50kW paal, toen laadde ik max 43kW. Op de terugweg aan de 175kW paal, van 20-55% kreeg ik ook 100kW in de auto. Daarna liep hij snel terug naar +/- 60kWme1299 schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:30:
Iemand ervaringen met superchargen van een SR+ ? Ik haal zowel bij Tesla Superchargers als bij Fastned nooit meer dan pakweg 80kW. En dat is vaak maar heel even en vaak is het merendeel van de tijd maximaal 50-60kW.
Bij een Tesla charger zegt de auto dat deze zich gaat voorverwarmen, maar na een procent of 5-10 zou de temperatuur toch vanzelf al moeten toenemen?
Bij de Tesla supercharger staan er altijd wel meer mensen, dus misschien deel je dan de capaciteit? Bij Fastned sta ik dikwijls als enige bij een 175kW lader. Als ik bij Fastned de laadgrafiek bekijk zou ik 100kW moeten kunnen halen, maar met de update in theorie 175kW. Met 100 zou ik al content zijn momenteel.
Ik snap dat het van een aantal factoren afhankelijk is (temperatuur batterij / SOC)
Leaseplan heeft mij verteld om vooral niet je creditcard gegevens in te vullen. Dat de facturatie via hun gaat.Frankkieboyy schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:12:
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
de facturatie van t laden
[...]
Zelfde ervaring hier. Nog maar zeer zelden de 100kW gezien. Meestal tussen de 50 en 70.c.laurijssen schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:24:
[...]
Gisteren heb ik 2x aan de fastned paal gehangen. 1x bij de 50kW paal, toen laadde ik max 43kW. Op de terugweg aan de 175kW paal, van 20-55% kreeg ik ook 100kW in de auto. Daarna liep hij snel terug naar +/- 60kW
Vraag nog wel even of ze ervaring hebben met het optillen van de model 3.Mesque schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:05:
Zojuist een afspraak gemaakt voor winterbanden bij Profile, ging vrij eenvoudig, volgende week al plek.
Mag woensdag en heb vandaag even gebeld, ze waren niet op de hoogte van de lifting pads en gingen even een andere profile vragen naar de juiste manier van optillen
3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB
Ik haal meestal even 100 kW, vlak na het begin van het laden. Als ik bij een supercharger ga laden dan is mijn SoC ruim onder de 40%. Rond 50-55% gaat de snelheid inderdaad achteruit.DuikKees schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:28:
[...]
Zelfde ervaring hier. Nog maar zeer zelden de 100kW gezien. Meestal tussen de 50 en 70.
Thanks, ga ik doenstoner1978 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:34:
[...]
Vraag nog wel even of ze ervaring hebben met het optillen van de model 3.
Mag woensdag en heb vandaag even gebeld, ze waren niet op de hoogte van de lifting pads en gingen even een andere profile vragen naar de juiste manier van optillen
Klopt precies met de laadcurve toch? Misschien dat de beloofde 170kW (SW 190.36.1) alleen bij SC gebeurt.c.laurijssen schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:24:
[...]Gisteren heb ik 2x aan de fastned paal gehangen. 1x bij de 50kW paal, toen laadde ik max 43kW. Op de terugweg aan de 175kW paal, van 20-55% kreeg ik ook 100kW in de auto. Daarna liep hij snel terug naar +/- 60kW
Om dit soort redenen zoek ik altijd bedrijven die grote ervaring hebben met Tesla's. Andere leren met het maar op iemand anders' "oude fiets", sorry.stoner1978 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:34:
[...]
Vraag nog wel even of ze ervaring hebben met het optillen van de model 3.
De upgrade naar 170KW zit niet in die versie. Die is daar weer uitgehaald. Pas vanaf 2019.40.x zal de SR+ met 170KW kunnen laden.Wortelstok schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:42:
[...]
Klopt precies met de laadcurve toch? Misschien dat de beloofde 170kW (SW 190.36.1) alleen bij SC gebeurt.
Overigens heb ik vaker al de 100KW aangetikt met mijn SR+.

[ Voor 11% gewijzigd door adjego op 09-12-2019 15:54 ]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Heb een Long Range versie. Die 100 heb ik ook nog nooit gezien.Inspired schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:01:
[...]
Op dit moment is de max van de SR+ toch nog steeds ~105kW? Dus veel boven de 100kW ga je niet zien idd. En vanaf een SoC van 50% gaat het naar beneden. De snelheid gaat pas omhoog bij 2019.40.2.x.
Overigens heeft FastNed geen werkende 350kW paal volgens mij maar dat terzijde.
Helemaal mee eens!arsimo schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:49:
[...]
Om dit soort redenen zoek ik altijd bedrijven die grote ervaring hebben met Tesla's. Andere leren met het maar op iemand anders' "oude fiets", sorry.
Helaas geeft de LM aan waar ik hem heen kan brengen voor de banden wissel.
Dan zelf er maar een klein beetje achteraan zitten, kom ik in ieder geval niet voor niets.
3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB
Verwijderd
Ik heb met de Long Range ook nog nergens 100kW gezien, 97kW was de max. Maar meestal zit hij rond de 60-70kWRichardC79 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:52:
[...]
Heb een Long Range versie. Die 100 heb ik ook nog nooit gezien.
Overigens wel uitsluitend bij Tesla superchargers gestaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2019 15:55 ]
Ik ervaar precies hetzelfde. Via de app pas 14 januari aan de beurt en laat dat ook doorgaan. Ik belde service even om het geval voor te leggen. 50 minuten in de wacht....? maar toen medewerker gesproken dat het waarschijnlijk komt door de lange koude boottocht en de vervlakking van de banden en dat ze het iig oplossen.thewizard2006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 07:02:
Gisteren moest ik naar schiphol heen en weer dus kon mijn nieuwe winterbanden uittesten icm het trillende stuur wat ik ervaar. Ik moet zeggen dat de trilling wel minder lijkt dan voorheen. Weg is hij zeker niet. Ik vind het nog steeds onwaardig voor een auto in deze prijsklasse. Dus mijn afspraak 2 januari ga ik door laten gaan.
Hier nog een voorbeeld van mijn SR+.

Een paar dingen waar je rekening mee moet houden met het laden:
- Als je bij een supercharger gaat laden, altijd via de navigatie naartoe navigeren. Dan zal de batterij voorverward worden voor hoger vermogen.
- Als je bij een supercharger bent, check dat je niet naast een andere Tesla die aan het laden is gaat staan. Deze laders zijn gekoppeld en dat kun je zien aan de nummers op de stall. 1A-1B. Als al iemand bij een van de gedeelde stalls staat, krijg je een lagere laadsnelheid.
- Laad je niet bij een Supercharger, let dan op dat je een hoog vermogen lader pakt en geen max 50 kw. De Ionity laders kunnen de hoge snelheid goed aan, en heb al meerdere keren foto's voorbij zien komen van 170+ kw (niet bij een SR+).

Een paar dingen waar je rekening mee moet houden met het laden:
- Als je bij een supercharger gaat laden, altijd via de navigatie naartoe navigeren. Dan zal de batterij voorverward worden voor hoger vermogen.
- Als je bij een supercharger bent, check dat je niet naast een andere Tesla die aan het laden is gaat staan. Deze laders zijn gekoppeld en dat kun je zien aan de nummers op de stall. 1A-1B. Als al iemand bij een van de gedeelde stalls staat, krijg je een lagere laadsnelheid.
- Laad je niet bij een Supercharger, let dan op dat je een hoog vermogen lader pakt en geen max 50 kw. De Ionity laders kunnen de hoge snelheid goed aan, en heb al meerdere keren foto's voorbij zien komen van 170+ kw (niet bij een SR+).
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
inderdaad heb ik meermaals met 145kw mogen laden bij de superchargers.
Met het koudere weer lijkt het wel steeds minder te worden.
Accu moet warm (een flink stuk gereden en op de navigatie naar de supercharger) en goed leeg zijn (5-10%).
Beste resultaten heb ik altijd als ongeveer 25% van de stalls bezet zijn.
Heb de snelheden nog niet buiten het tesla netwerk gehaald. ook niet de 350kw laders in Arnhem. (max 90kw daar met een aardig lege accu).
meestal laad op de fastchargers op naar tussen de 60 en 80%. afhankelijk van mijn volgende stop.
Als mijn volgende stop "thuis" is dan soms maar tot 10%, ligt eraan waar ik ben gestrand.
Met het koudere weer lijkt het wel steeds minder te worden.
Accu moet warm (een flink stuk gereden en op de navigatie naar de supercharger) en goed leeg zijn (5-10%).
Beste resultaten heb ik altijd als ongeveer 25% van de stalls bezet zijn.
Heb de snelheden nog niet buiten het tesla netwerk gehaald. ook niet de 350kw laders in Arnhem. (max 90kw daar met een aardig lege accu).
meestal laad op de fastchargers op naar tussen de 60 en 80%. afhankelijk van mijn volgende stop.
Als mijn volgende stop "thuis" is dan soms maar tot 10%, ligt eraan waar ik ben gestrand.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ik heb regelmatig 130 KW.
1 keer bij een volledig vol supercharger in Zwolle, gewoon 130 KW laden.
Wel trouwens een LR Dual Motor.
Ik kom niet zo vaak bij SuCs maar heb ook rond de 130 kW gehaald, o.a. in Wavre (ten zuiden van Brussel) toen ik naar de Ardennen ging. Ook een Model 3 LR AWD.joke_name schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:29:
Ik Heb een LR en aan 350Kwh gehangen in Duitsland. haalde 198....RichardC79 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:52:
[...]
Dus kan wel hoor
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Verwijderd
Hier ook LRjoke_name schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:29:
1 keer Badhoevedorp: 97kW
1 keer Leiderdorp: 60kW (bijna alleen lege stalls)
1 keer Bunnik: 60-70kW (was helemaal vol, alle plekken bezet)
Ik dacht dat het minder was met mijn winterbanden maar ervaar het eigenlijk nog steeds. Misschien iets minder (gevoel is toch lastig te meten) maar duidelijk aanwezig. In mijn vorige auto (lexus) kon ik 150 rijden en het voelde als 100. Als ik nu 130 rij dan voel ik mijn stuur en mijn pedaal trillen. Ik verwacht dat ik over de weg zoef zeg maar.wasntme2 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:59:
[...]
Ik ervaar precies hetzelfde. Via de app pas 14 januari aan de beurt en laat dat ook doorgaan. Ik belde service even om het geval voor te leggen. 50 minuten in de wacht....? maar toen medewerker gesproken dat het waarschijnlijk komt door de lange koude boottocht en de vervlakking van de banden en dat ze het iig oplossen.
Maar bij mij hebben ze dus ook de banden uitgelijnd, roadforce verwijderd en een band vervangen maar dit alles heeft niet geholpen. Ik heb het idee dat er meer is (misschien de as ofzo???). Wellicht dat ik 2 januari (als ik langs kan komen of ik een M3 als vervangende auto mag. Kan ik het daarmee vergelijken weer.
Mbt de snelheid van het laden. Ik kijk zelf altijd naar het aantal kilometers per uur wat hij denkt te laden. Bij de SuC (Delft en Leiden) heb ik rond de 700-800 kilometer per uur voorbij zien komen. Niet meer dan dat. Ik was in de veronderstelling dat dit wel de max zou zijn (heb een LR AWD) maar als ik begrijp dat 730km/hr gelijk staat aan 100kw dan zou ik ook nog veel sneller moeten kunnen laden??
[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 09-12-2019 17:01 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Staat ook een fastned 350Kwh paal bij de McDonalds bij Arnhem Gelredome. Denk dat ik 800km/u naar binnen slurpte (dus bij lange na niet de 350Kwh). Heb ook een LR. Met fastned kan je niet voorverwarmen though - heb wel 5 minuutjes gedaan door een supercharger in de buurt te selecteren (Duiven)Japie81 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:46:
[...]
Ik Heb een LR en aan 350Kwh gehangen in Duitsland. haalde 198....
Dus kan wel hoor
[ Voor 17% gewijzigd door Mday op 09-12-2019 17:01 ]
Verwijderd
Ik heb af en toe het idee dat er een soort "hobbel" in de aandrijflijn zit. Het gaat niet altijd even geleidelijk zeg maar. Mijn vrouw en kinderen nemen het erger waar, dan ik als berijder, maar ik merk het ook bij constante snelheden.thewizard2006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:57:
[...]
Ik dacht dat het minder was met mijn winterbanden maar ervaar het eigenlijk nog steeds. Misschien iets minder (gevoel is toch lastig te meten) maar duidelijk aanwezig. In mijn vorige auto (lexus) kon ik 150 rijden en het voelde als 100. Als ik nu 130 rij dan voel ik mijn stuur en mijn pedaal trillen. Ik verwacht dat ik over de weg zoef zeg maar.
Maar bij mij hebben ze dus ook de banden uitgelijnd, roadforce verwijderd en een band vervangen maar dit alles heeft niet geholpen. Ik heb het idee dat er meer is (misschien de as ofzo???). Wellicht dat ik 2 januari (als ik langs kan komen of ik een M3 als vervangende auto mag. Kan ik het daarmee vergelijken weer.
Ik heb niet het idee dat dit nog in de banden zit overigens.
23 september bij SuC Gouda:RichardC79 schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:52:
[...]

Nee precies. Aangezien ik nu nog hetzelfde ervaar met 4 nieuwe banden den ik inderdaad dat dit ergens anders gezocht moet worden.Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:02:
Ik heb niet het idee dat dit nog in de banden zit overigens.
Bij mij is het trouwens niet een hobbel maar echt een constante vibratie/trilling bij snelheden van 115 en hoger.
Verwijderd
Wij ervaren het vooral in de stad, met 30-50 km/h, maar ook niet altijd. Daarom sluit ik de banden uit.thewizard2006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:04:
[...]
Nee precies. Aangezien ik nu nog hetzelfde ervaar met 4 nieuwe banden den ik inderdaad dat dit ergens anders gezocht moet worden.
Bij mij is het trouwens niet een hobbel maar echt een constante vibratie/trilling bij snelheden van 115 en hoger.
Ik vind jouw euvel toch vreemd. Ik heb tientallen auto's gereden (oud-hiker) en nog nooit zoiets meegemaakt (ja, een Audi A3, maar die was volkomen verrotgereden). Ik had er laatst op gelet, boven vasthouden, onder vasthouden. Maar kon niets waarnemen. En ik erger me snel aan dingenthewizard2006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:04:
[...]
Nee precies. Aangezien ik nu nog hetzelfde ervaar met 4 nieuwe banden den ik inderdaad dat dit ergens anders gezocht moet worden.

Ja dat is raar als de banden gewisseld zijn. Bij mij is stapvoets "hobbelen", en bij 130 een vibratie voelbaar door de hele auto dus niet alleen het stuur; natuurlijk niet gek als het bij lage snelheid hobbelen is. Ik heb juist het gevoel door het trillen dat die inhoudt. Dus misschien toch anders dan jouw geval. Hopelijk niets ergs.thewizard2006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:57:
[...]
Ik dacht dat het minder was met mijn winterbanden maar ervaar het eigenlijk nog steeds. Misschien iets minder (gevoel is toch lastig te meten) maar duidelijk aanwezig. In mijn vorige auto (lexus) kon ik 150 rijden en het voelde als 100. Als ik nu 130 rij dan voel ik mijn stuur en mijn pedaal trillen. Ik verwacht dat ik over de weg zoef zeg maar.
Voor hen die nog wachten op een SR+:
Kreeg net bericht van de LR dat de door ons bestelde SR+/W/W/18/TRH niet meer dit jaar geleverd kan worden. Besteld in Juli. Begin september de leverrestrictie laten verwijderen en alles laten checken bij Tesla.
Schijnt dat tesla de vraag naar SR+ niet aan kan. Kon wel een LR krijgen maar die heb ik al
Ga de order cancelen en een nieuwe config maken voor 2020.
Levering februari,
LM = PON
Kreeg net bericht van de LR dat de door ons bestelde SR+/W/W/18/TRH niet meer dit jaar geleverd kan worden. Besteld in Juli. Begin september de leverrestrictie laten verwijderen en alles laten checken bij Tesla.
Schijnt dat tesla de vraag naar SR+ niet aan kan. Kon wel een LR krijgen maar die heb ik al
Levering februari,
LM = PON
Verwijderd
Als er nu al 3 zijn waarbij het is vraag ik mij af of het niet een algemener probleem is.wasntme2 schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:28:
[...]
Ja dat is raar als de banden gewisseld zijn. Bij mij is stapvoets "hobbelen", en bij 130 een vibratie voelbaar door de hele auto dus niet alleen het stuur; natuurlijk niet gek als het bij lage snelheid hobbelen is. Ik heb juist het gevoel door het trillen dat die inhoudt. Dus misschien toch anders dan jouw geval. Hopelijk niets ergs.
Nogmaals, ik verdenk niet de banden...
Maar goed, volgende week krijg ik mijn wintersloffen, dan weten we het zeker.
Verwijderd
Nee johJoe Dancen schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:29:
Voor hen die nog wachten op een SR+:
Levering februari,
Okee, dat had ik niet verwacht.
Balen voor iedereen die in afwachting is van een SR+!
Welk modeljaar heb jij in je VIN? ik heb K = 2019, L =2020Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:30:
[...]
Als er nu al 3 zijn waarbij het is vraag ik mij af of het niet een algemener probleem is.
Nogmaals, ik verdenk niet de banden...
Maar goed, volgende week krijg ik mijn wintersloffen, dan weten we het zeker.
Verwijderd
2019wasntme2 schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:34:
[...]
Welk modeljaar heb jij in je VIN hier K = 2019, en L =2020?
Voor het weekend heb ik mijn Tesla model 3 opgehaald. Het account van mijn LM is aan mijn tesla gekoppeld. Nu wil ik hem graag aan mijn eigen e-mail adres (en mijn eigen account) koppelen. Ligt het aan mij of is daar heel weinig over te vinden op internet hoe dat werkt?
Ik heb zelf via de support pagina het formulier ingevuld met de vraag om mijn m3 over te zetten. Ze vroegen toen om het email-adres van het nieuwe account, kopie van het rijbewijs en kopie van het kentekenbewijs. Was binnen 1 dag overgezet.Sunri5e schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:13:
Voor het weekend heb ik mijn Tesla model 3 opgehaald. Het account van mijn LM is aan mijn tesla gekoppeld. Nu wil ik hem graag aan mijn eigen e-mail adres (en mijn eigen account) koppelen. Ligt het aan mij of is daar heel weinig over te vinden op internet hoe dat werkt?
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Knap want Fastned heeft nog geen enkele werkende 350kW paal. Max is 300kW bij de Hackelaar.Mday schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:01:
[...]
Staat ook een fastned 350Kwh paal bij de McDonalds bij Arnhem Gelredome. Denk dat ik 800km/u naar binnen slurpte (dus bij lange na niet de 350Kwh). Heb ook een LR. Met fastned kan je niet voorverwarmen though - heb wel 5 minuutjes gedaan door een supercharger in de buurt te selecteren (Duiven)
Langzamere snelheid zal ook door temp komen. Zelfs verwarmen doet niet zoveel bij een 3 aangezien het via de (rest)warmte van de motor moet.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 09-12-2019 18:29 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
O? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze juist extra warmte kunnen genereren door de motor minder efficiënt te laten werken. Dat is dan dus geen restwarmte, maar bewust de motor als warmtebron inzetten.Inspired schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:26:
[...]
Zelfs verwarmen doet niet zoveel bij een 3 aangezien het via de (rest)warmte van de motor moet.
Ja, bedoel meer dat er geen aparte heater is zoals bij de S/X. Ze verwarmen via de motor bij de 3 wat toch wat minder effectief is.CyBeRSPiN schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:35:
[...]
O? Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze juist extra warmte kunnen genereren door de motor minder efficiënt te laten werken. Dat is dan dus geen restwarmte, maar bewust de motor als warmtebron inzetten.
Volgens mij heeft mijn LM het kentekenbewijs in bezit?koekjeh schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:19:
[...]
Ik heb zelf via de support pagina het formulier ingevuld met de vraag om mijn m3 over te zetten. Ze vroegen toen om het email-adres van het nieuwe account, kopie van het rijbewijs en kopie van het kentekenbewijs. Was binnen 1 dag overgezet.
Dat zou kunnen. Dan gok ik dat de LM dit voor je kan doen. Ik heb zelf de kentekenkaart met de post opgestuurd gekregen vanuit de RDW.Sunri5e schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:37:
[...]
Volgens mij heeft mijn LM het kentekenbewijs in bezit?
Ja, goed, dan stond er groot 350Kwh op de paal, maar kreeg ik dus minder. Hij deed het wel gewoonInspired schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:26:
[...]
Knap want Fastned heeft nog geen enkele werkende 350kW paal. Max is 300kW bij de Hackelaar.
Langzamere snelheid zal ook door temp komen. Zelfs verwarmen doet niet zoveel bij een 3 aangezien het via de (rest)warmte van de motor moet.
Dat kan niet, je moet altijd het kentekenbewijs kunnen tonen. LM heeft alleen de tenaamstellingscode in bezit.Sunri5e schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:37:
[...]
Volgens mij heeft mijn LM het kentekenbewijs in bezit?
Ja. Fastned zet het er wel groot op maar op dit moment zijn alle 350kW palen max 175kW. Voor snelheid kun je beter bij Ionity zijn.Mday schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:49:
[...]
Ja, goed, dan stond er groot 350Kwh op de paal, maar kreeg ik dus minder. Hij deed het wel gewoonNet zo snel als een Supercharger. Wilde nog een foto maken maar ik dacht 'met wie deel ik dat in vredesnaam...' Welnu...
Zijn er sites waar je je verbruik kan vergelijken met anderen? Misschien dat ik de verkeerde zoektermen gebruik maar kan niks fatsoenlijks vinden.
Heb mijn m3p een week nu en zit gemiddeld op 240wh/km. Woon werk krijg ik niet onder de 225 nu terwijl ik redelijk rustig rijdt. Dit icm de verdwijnende km bij stilstand (zonder sentry) en bij voorverwarmen moet ik zeggen dat het bereik ietwat tegenvalt, rond ze 320km van 100% tot 0% (geextrapoleerd).
Heb mijn m3p een week nu en zit gemiddeld op 240wh/km. Woon werk krijg ik niet onder de 225 nu terwijl ik redelijk rustig rijdt. Dit icm de verdwijnende km bij stilstand (zonder sentry) en bij voorverwarmen moet ik zeggen dat het bereik ietwat tegenvalt, rond ze 320km van 100% tot 0% (geextrapoleerd).
Iemand ervaring met het verwisselen van de LEDjes in de trunk door een heldere Ali-versie?
Ben op zoek naar een storelinkje ook!
[ Voor 17% gewijzigd door -Muncky- op 09-12-2019 19:31 ]
Ik zat eerst ook boven de 200 (218 ongv.) vandaag een keer 150km (nijmgen - amsterdam) gereden op autopilot en toen zat ik op 185Malt007 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:23:
Zijn er sites waar je je verbruik kan vergelijken met anderen? Misschien dat ik de verkeerde zoektermen gebruik maar kan niks fatsoenlijks vinden.
Natuurlijk is het ook afhankelijk van het weer.
Duurde het lang voordat je die kreeg na ontvangst van de auto?koekjeh schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:43:
[...]
Dat zou kunnen. Dan gok ik dat de LM dit voor je kan doen. Ik heb zelf de kentekenkaart met de post opgestuurd gekregen vanuit de RDW.
Ik kreeg hem 1 dag voor dat ik de auto kon ophalenSunri5e schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:41:
[...]
Duurde het lang voordat je die kreeg na ontvangst van de auto?
Enorme meerwaarde-Muncky- schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:30:
Iemand ervaring met het verwisselen van de LEDjes in de trunk door een heldere Ali-versie?
Het is een klein beetje kloten wel (weet niet meer welk gedeelte
https://s.click.aliexpress.com/e/Aadb2epkP
SuC Delft? Wat? Waar? Sinds wanneer?thewizard2006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 16:57:
[...]
Bij de SuC (Delft en Leiden) heb ik rond de 700-800 kilometer per uur voorbij zien komen.
SR+ sept 2019 wit
Wat hier voorbijkomt is ongeveer tussen de 160 en 220wh/km zou ik zeggen. Langere stukken zijn zuiniger want dan is de accu opgeladen. Vooral kleine stukjes kosten relatief een hoop. Van te voren dus een opgewarmde accu (als je een eigen laadpaal hebt) kan uitmaken. Verder kost de AC nogal wat. Die kan je uitzetten. Scheelt tussen de 20 en 40kh/km afhankelijk van hoe hoog je hem zet uiteraard.Malt007 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:23:
Leiden en Gouda bedoelde ik.
Delft zou dit jaar nog open gaan maarja....
https://www.tesla.com/nl_...charger/delftsupercharger
[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 09-12-2019 19:53 ]
Kleine stukjes en kou is killing. Vorige week moest ik 10kWh laden per dag. Ik rij 2x10km per dag. Dat is dan inclusief voorverwarmen. Accu opwarmen via de paal heeft amper nut. Al dan niet met laden. Daar is AC laden gewoon te traag voor. Verwarming is volgens mij grootverbruiker, dat zie je met name in korte stukjes extra terug. Dus EUR 2,20 voor 20km. Ach, nog steeds voordeliger dan de ICE en meer comfort door voorverwarmen.
[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 09-12-2019 20:08 ]
Weet iemand toevallig al wanneer het service center in Zwolle opengaat?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Is nog maar net bekend toch? Zal nog wel ff paar maand kosten lijkt me.BCC schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:19:
Weet iemand toevallig al wanneer het service center in Zwolle opengaat?
Indien je de wireless charger hebt aangesloten, waar stop je dan de usb voor Sentry? En ik heb hier ergens gelezen dat iemand een 12v aansluiting had gecreerd voor wireless quick charge, is dat makkelijk te regelen?
Bij die van mij zat een splitter. Of 1 kant niet aansluiten.r0bb schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:26:
Indien je de wireless charger hebt aangesloten, waar stop je dan de usb voor Sentry? En ik heb hier ergens gelezen dat iemand een 12v aansluiting had gecreerd voor wireless quick charge, is dat makkelijk te regelen?
Hier vandaag ook op 240wh met een P, zelfs incl. voorverwarmen. Ik denk dat 320-350 échte km's met dit weer een realistisch resultaat is als je een beetje vlot doorrijdt.Malt007 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:23:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Vreemd, vorige week bij Profile geweest voor bandenwissel en op voorhand telefonisch bij de vestiging navraag gedaan of men wel wist hoe ze dat bij een Tesla moesten doen waarop ik antwoord kreeg: we doen er gemiddelt 3 per dag op dit moment, dus ja we weten hoe dit werkt en we hebben daar speciale spullen voor in huis. Heb dan ook geen problemen ondervonden.arsimo schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:49:
[...]
Om dit soort redenen zoek ik altijd bedrijven die grote ervaring hebben met Tesla's. Andere leren met het maar op iemand anders' "oude fiets", sorry.
lWaarom laad je dan niet gewoon om de 10 dagen ofzo?Inspired schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:07:
Kleine stukjes en kou is killing. Vorige week moest ik 10kWh laden per dag. Ik rij 2x10km per dag. Dat is dan inclusief voorverwarmen. Accu opwarmen via de paal heeft amper nut. Al dan niet met laden. Daar is AC laden gewoon te traag voor. Verwarming is volgens mij grootverbruiker, dat zie je met name in korte stukjes extra terug. Dus EUR 2,20 voor 20km. Ach, nog steeds voordeliger dan de ICE en meer comfort door voorverwarmen.
Hier staat wat
Heb zelf een paal en het is beter voor de accu. Plus, kan ik in ieder geval via de paal voorverwarmen ipv extra slijtage van de cellen.Flappiewappie schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:24:
[...]
lWaarom laad je dan niet gewoon om de 10 dagen ofzo?
Verwijderd
Herkenbaar!Malt007 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:23:
Hoe korter de afstanden, hoe onzuiniger. De eerste 10km zit ik met een zeer rustige rijstijl op 300wh/km.
Daarna daalt het echt wel naar 120wh/km (vandaag).
Probleem is dat ik maar 18km totaal reed.
Tevens vandaag even getest
Laatste 8km gemiddeld 125wh/km, ik stap even een minuut of 2 uit en rijd weer verder en de eerste 2 km zit hij direct weer boven de 200wh/km...
Waarom? Geen idee...
Hij staat al maanden op de Tesla navigatie als coming soon.Inspired schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:22:
[...]
Is nog maar net bekend toch? Zal nog wel ff paar maand kosten lijkt me.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Jazeker. Ik ben vandaag net terug van het SeC Antwerpen. Geen probleem hoor!Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:15:
Mag een nederlandse tesla in belgie onderhouden worden??
Sterker nog: het is op sommige plekken gewoon rustiger dan in Nederland. Ook de behulpzaamheid van het SeC Antwerpen vind ik bijvoorbeeld beter dan de SeC Rotterdam. Geen idee of dat gerelateerd kan worden aan het verschil tussen Tesla België en Tesla Nederland.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb nu 8.000 km gereden met mijn M3 LR AWD en heb een overall gemiddelde van 220 Wh/km. Op de snelweg rijd ik tegenwoordig 5 à 10% boven de maximum snelheid, als ik door kan rijden (geen file). Heb airco altijd op auto staan en 19,5 of 20 graden. Muziek aan, geen stoelverwarming.Malt007 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:23:
Vind het verbruik en daarmee de range ook tegenvallen.
Verdwijnende km bij stilstand - ik merkte dat toen ik het thuis wifi had toegevoegd, maar de auto had moeite om daaraan te connecten dat dit stroom vrat alsof sentry aan stond. Misschien komt hij dan niet in slaap. Thuis wifi dus weer verwijderd en sindsdien slaapt ie weer lekker. Zou dit het geval kunnen zijn?Malt007 schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:23:
Na een week M3 vanochtend melding 12v spanning te laag en kon niet weg. Nu auto bij Sec en een S meegekregen. Hebben meer mensen dit gehad en hoelang gaat dit duren?
LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak
Met een volle accu zie ik 387 km op de app. Op de website van Tesla staat een WLTP van 409 km.
Is er iets mis met mijn accu?
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Nee dat hebben wij allemaal bij de sr+said006 schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:34:
Met een volle accu zie ik 387 km op de app. Op de website van Tesla staat een WLTP van 409 km.
@said006 Heeft ook met de temperatuur te maken en de weergegeven kilometers worden anders berekend dan de WLTP kilometers.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dat was ikr0bb schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:26:
Klopt...met Wifi aan duurt het 2h05m om in slaap te komenBonsaiboom schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:41:
[...]
Verdwijnende km bij stilstand - ik merkte dat toen ik het thuis wifi had toegevoegd, maar de auto had moeite om daaraan te connecten dat dit stroom vrat alsof sentry aan stond. Misschien komt hij dan niet in slaap. Thuis wifi dus weer verwijderd en sindsdien slaapt ie weer lekker. Zou dit het geval kunnen zijn?
Kijk nog eens als het jaar rond is. Ik heb er 22.000 km in 8 maanden gereden en zit nog steeds rond de 180 Wh/km. Mijn gebruik is dagelijks korte ritten (< 20km) en ik denk ongeveer 10 a 15 keer in die periode hele lange ritten (500 - 800km). Ik heb AC op ongeveer hetzelfde, soms stoelverwarming op 1.Bananeman schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:41:
[...]
Ik heb nu 8.000 km gereden met mijn M3 LR AWD en heb een overall gemiddelde van 220 Wh/km. Op de snelweg rijd ik tegenwoordig 5 à 10% boven de maximum snelheid, als ik door kan rijden (geen file). Heb airco altijd op auto staan en 19,5 of 20 graden. Muziek aan, geen stoelverwarming.
Vind het verbruik en daarmee de range ook tegenvallen.
Is dat als hij ook echt connected is? Hier thuis valt de verbinding NL soms weg dus dan zou die de hele nacht wakker blijven... Op t werk is de verbinding wel beter. Gekke manier om mee om te gaan.Joe Dancen schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:45:
[...]
Klopt...met Wifi aan duurt het 2h05m om in slaap te komen
180 Wh/km, dat is een kleine 20% minder dan bij mij, da's fors. Ik rijd overigens met name snelweg, dus daar zal een deel sowieso al door verklaard kunnen worden. Toen ik vanmorgen al heel vroeg de snelweg opreed zat ik na een half uur (ofzo) op 240 Wh/km gemiddeld zelfs.DaCoTa schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:55:
[...]
Kijk nog eens als het jaar rond is. Ik heb er 22.000 km in 8 maanden gereden en zit nog steeds rond de 180 Wh/km. Mijn gebruik is dagelijks korte ritten (< 20km) en ik denk ongeveer 10 a 15 keer in die periode hele lange ritten (500 - 800km). Ik heb AC op ongeveer hetzelfde, soms stoelverwarming op 1.
Normaal let ik er niet zo erg op, maar op dagen zoals vandaag (vertrek van huis: 6 uur 's morgens, dus relatief koud nog) dat ik 250 à 300 km rijd houd ik de energiegrafiek toch wel in de gaten. Indien nodig kan ik dan nog ff naar een SuC rijden.
Als je kijkt op Teslike.com/range is het normaal. De Performance (grotere velgen) heeft meeste energie nodig.Bananeman schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:22:
[...]
180 Wh/km, dat is een kleine 20% minder dan bij mij, da's fors. Ik rijd overigens met name snelweg, dus daar zal een deel sowieso al door verklaard kunnen worden. Toen ik vanmorgen al heel vroeg de snelweg opreed zat ik na een half uur (ofzo) op 240 Wh/km gemiddeld zelfs.
Normaal let ik er niet zo erg op, maar op dagen zoals vandaag (vertrek van huis: 6 uur 's morgens, dus relatief koud nog) dat ik 250 à 300 km rijd houd ik de energiegrafiek toch wel in de gaten. Indien nodig kan ik dan nog ff naar een SuC rijden.
**edit**
Toch doet Tesla “iets” met de weergegeven rated range, het is niet 100% fixed.
Vandaag auto met 30-35% soc neergezet, gaat vannacht pas laden. Op display app was eerst 100% maar 328-331km, uurtje later staat er een vorst-sterretje (bekend mee) en is 100% nog maar 315km.
Is er ergens een breed artikel of video waar de getoonde rated-range écht diepgaand wordt uitgelegd?
Twee dagen geleden was het 349-351 (normaal laden wij op tot 80-85% daily) die 100% is puur wat ik zie met het “schuifje”. Bij koud weer (ook zonder vorst ❄️ icoon) is de rated range lager.
**edit 2**
Deze ochtend is het weer 346km bij 100% in de app (na nachtvorst), maar ná gepland opladen. Variabel is de weergegeven range in ieder geval..
[ Voor 32% gewijzigd door Stef87 op 10-12-2019 08:19 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Verwijderd
Door het koudere weer en de wind?Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:27:
[...]
Herkenbaar!
Hoe korter de afstanden, hoe onzuiniger. De eerste 10km zit ik met een zeer rustige rijstijl op 300wh/km.
Daarna daalt het echt wel naar 120wh/km (vandaag).
Probleem is dat ik maar 18km totaal reed.
Tevens vandaag even getest
Laatste 8km gemiddeld 125wh/km, ik stap even een minuut of 2 uit en rijd weer verder en de eerste 2 km zit hij direct weer boven de 200wh/km...
Waarom? Geen idee...
Ik rij dagelijks grotendeels snelweg 35km enkele reis met gebruik van 200w/km. Korte ritten verbruiken meer.
Opladen tot 80% dagelijks is beter voor de accu werd mij verteld?
Verwijderd
Tot 90% is ook prima, boven 90 kan ook geen kwaad.Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 05:39:
[...]
Door het koudere weer en de wind?
Ik rij dagelijks grotendeels snelweg 35km enkele reis met gebruik van 200w/km. Korte ritten verbruiken meer.
It’s not a big deal. Charge to 90% to 95% & you’ll be fine. At 100% state of charge, regen braking doesn’t work, because the battery is full, so car is less energy efficient.
— Elon Musk (@elonmusk) 16 april 2019
Verwijderd
Ja maar waarom na 2 minuten stil staan weer een fors verbruik. Accu is niet afgekoeld in 2 minuten.Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 05:39:
[...]
Door het koudere weer en de wind?
Heen weg haal ik 120wh/km
Ik zet hem 2 minuten neer op iets op te halen.
Exact zelfde weg terug en dan opeens 220wh/km
Bij de Volvo was het makkelijk, dat ding was zo dom dat je altijd hetzelfde bereik had. Kon niet verwarmen met de accu, dus verbruik zomer/winter was gelijk.
Nu zitten er een aantal vreemde dingen mbt verbruik in de tesla. Met sentry mode verbruikt hij meer dan mijn hele huishouden in een dag tijd.
Zit ik na de eerste 10km eindelijk in voordelig verbruik, en dan heb je de eerste 2 km na een zeer korte stop weer hoger verbruik.
Gisteren allemaal kleine stops onderweg naar huis, even iets ophalen op de voetbalvereniging, kinderen ophalen bij ouders, stokbrood hallen bij de super. Allemaal binnen 2km van elkaar, waardoor je gemiddeld opeens rond de 250wh/km uitkomt.
Ik heb liever dat hij niets verwarmd op dat moment. Die 2 minuten stilstaan zullen wel loslopen!
Tesla Mobile service vertelde idd ook dat alles wat je aan een traaglader doet prima is. Superchargen heeft meer impact op de accu dan tot 100% traagladen of leegrijden...Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:22:
[...]
Tot 90% is ook prima, boven 90 kan ook geen kwaad.
[Twitter]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 07:16 ]
Als je met 80% uit kan is dat wel degelijk beter dan elke dag laden tot 100%. Wetenschap is ook van toepassing op Elon. Incidenteel is geen groot issue nee.
Verwijderd
Maar wie zegt dat Tesla toch niet nog wat extra ruimte aan de bovenkant heeft uitgeschakeld?Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:13:
Als je met 80% uit kan is dat wel degelijk beter dan elke dag laden tot 100%. Wetenschap is ook van toepassing op Elon. Incidenteel is geen groot issue nee.
Hoe weet je dat 100% echt 100% is of softwarematig 100%
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2019 07:17 ]
Er zijn verhalen waarbij ze het net als met SSDs doen. Fictieve getallen; 55kw accu maar deze is in werkelijkheid 60kw. Waarbij de 5kw marge is voor degradatie.Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:17:
[...]
Maar wie zegt dat Tesla toch niet nog wat extra ruimte aan de bovenkant heeft uitgeschakeld?
Hoe weet je dat 100% echt 100% is of softwarematig 100%
Geen idee of het waar is. Tijdens een klantverzoek vertelde iemand dit tijdens de lunch.
Gisteren na de rijden door een grote plas ineens tesla Aero wieldop eraf. Gelukkig hem aan het eind van de dag op weg terug gevonden maar blijkbaar kun je niet door grote plassen rijden.....
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.. ik rij wel vaker door grote plassen en ze zitten er allemaal nog op.CME86 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:38:
Gisteren na de rijden door een grote plas ineens tesla Aero wieldop eraf. Gelukkig hem aan het eind van de dag op weg terug gevonden maar blijkbaar kun je niet door grote plassen rijden.....
Was een van die dingen al na dag twee kwijt.CME86 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:38:
Nieuwe gebruikers: check even of al die doppen goed vastzitten.
Kan zijn dat het die 230km/u was op de autobahn, maar kans bestaat dat toen ik aan het laden was (als een van de eerste teslas in de wijk) er eentje gejat was (18 voorvallen opgemerkt door sentry)
Flame...
[ Voor 96% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2019 10:29 ]
Dit is geen geheim toch? Een SR+ heeft een accu van 55kWh waarvan 50kWh bruikbaar is. Bij een LR is er minder marge.stormfly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:31:
[...]
Er zijn verhalen waarbij ze het net als met SSDs doen. Fictieve getallen; 55kw accu maar deze is in werkelijkheid 60kw. Waarbij de 5kw marge is voor degradatie.
Geen idee of het waar is. Tijdens een klantverzoek vertelde iemand dit tijdens de lunch.
Een flame bestrijdt je niet door zelf ook te gaan flamen...
Dan zijn ze inderdaad niet goed vast gezet. Ik moest ze toch met wat kracht eraf trekken.Mday schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:59:
[...]
Was een van die dingen al na dag twee kwijt.
Nieuwe gebruikers: check even of al die doppen goed vastzitten.
Kan zijn dat het die 230km/u was op de autobahn, maar kans bestaat dat toen ik aan het laden was (als een van de eerste teslas in de wijk) er eentje gejat was (18 voorvallen opgemerkt door sentry)
[ Voor 49% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2019 10:30 ]
Alle datasheets laten 55kW zien toch? Dan is hij toch geen 50?Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:22:
Dit is geen geheim toch? Een SR+ heeft een accu van 55kWh waarvan 50kWh bruikbaar is. Bij een LR is er minder marge.
Bij mij komt hij blijkbaar bij de LM terecht.koekjeh schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:44:
[...]
Ik kreeg hem 1 dag voor dat ik de auto kon ophalen3/12 zat die in de post en 4/12 kon ik hem ophalen. 2/12 was de registratie bij de RDW
Mmm, ik vind 345-350 toch echt opvallend laag. Ik keek net even in de app en dan geeft hij bij mij 367 aan (SR+), het laagste wat ik ooit gezien heb.Stef87 schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:37:
[...]
Als je kijkt op Teslike.com/range is het normaal. De Performance (grotere velgen) heeft meeste energie nodig.
**edit**
Toch doet Tesla “iets” met de weergegeven rated range, het is niet 100% fixed.
Vandaag auto met 30-35% soc neergezet, gaat vannacht pas laden. Op display app was eerst 100% maar 328-331km, uurtje later staat er een vorst-sterretje (bekend mee) en is 100% nog maar 315km.
Is er ergens een breed artikel of video waar de getoonde rated-range écht diepgaand wordt uitgelegd?
Twee dagen geleden was het 349-351 (normaal laden wij op tot 80-85% daily) die 100% is puur wat ik zie met het “schuifje”. Bij koud weer (ook zonder vorst ❄️ icoon) is de rated range lager.
**edit 2**
Deze ochtend is het weer 346km bij 100% in de app (na nachtvorst), maar ná gepland opladen. Variabel is de weergegeven range in ieder geval..
In alle eerlijkheid kijk ik vooral naar verbruik en range als gevolg van alle berichten hier
Gewoon lekker rijden dus en je gaat vanzelf minder op die range letten. Ik heb gewoon spotify of navigatie in beeld, niet de energiegrafiek
Ik heb de auto nu 5,5 maand (17k km). Snelladen is voor mij een echte uitzondering. 1x ‘moeten’ laden onderweg (leuk bij de fastned bij Muiden de 100kW aangetikt), 1x geladen waar het achteraf toch niet nodig was en 2x in de eerste week geladen toen mijn paal thuis er nog niet was.
Verder dus alleen thuis geladen
Uitgebreid getest met andere op TMC.Bonsaiboom schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:05:
[...]
Is dat als hij ook echt connected is? Hier thuis valt de verbinding NL soms weg dus dan zou die de hele nacht wakker blijven... Op t werk is de verbinding wel beter. Gekke manier om mee om te gaan.
WIFI aan > van P naar SLAAP +2h
WIFI vergeten > van P naar SLAAP 12min
Moet je wel de WIFI vergeten, uitzetten is niet voldoende.
Vraag me niet hoe dit komt maar we hebben het met diverse andere tesla rijders vastgesteld.
WIFI verbinding die niet helemaal stabiel geeft ook veel phantom drain
Geloof je best maar dit zal niet in alle situaties zo zijn. Mijn auto is niet nog twee uur wakker als ik hem thuis parkeer. (Op WIFI) Wellicht ook in een software release aangepast?Joe Dancen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:50:
[...]
Uitgebreid getest met andere op TMC.
WIFI aan > van P naar SLAAP +2h
WIFI vergeten > van P naar SLAAP 12min
Moet je wel de WIFI vergeten, uitzetten is niet voldoende.
Vraag me niet hoe dit komt maar we hebben het met diverse andere tesla rijders vastgesteld.
WIFI verbinding die niet helemaal stabiel geeft ook veel phantom drain
Dat zeg ik toch? ~55kWh accu waarvan ~50kWh bruikbaar. Dat vind ik iig op de meeste sites terug. En een echte datasheet is niet publieke te vinden.stormfly schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:32:
[...]
Alle datasheets laten 55kW zien toch? Dan is hij toch geen 50?
[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 10-12-2019 08:58 ]
Opvallend laag? In mijn post staat ook 351 als voorbeeld, dan heb je het over 16km verschil.Smobbo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:48:
[...]
Mmm, ik vind 345-350 toch echt opvallend laag. Ik keek net even in de app en dan geeft hij bij mij 367 aan (SR+), het laagste wat ik ooit gezien heb.
In alle eerlijkheid kijk ik vooral naar verbruik en range als gevolg van alle berichten hier! Ik weet dat ik met mijn rijstijl bij ongeveer 0 graden nog steeds 250km kan rijden in 1x. Dus ik kom er altijd wel...
Gewoon lekker rijden dus en je gaat vanzelf minder op die range letten. Ik heb gewoon spotify of navigatie in beeld, niet de energiegrafiek![]()
Ik heb de auto nu 5,5 maand (17k km). Snelladen is voor mij een echte uitzondering. 1x ‘moeten’ laden onderweg (leuk bij de fastned bij Muiden de 100kW aangetikt), 1x geladen waar het achteraf toch niet nodig was en 2x in de eerste week geladen toen mijn paal thuis er nog niet was.
Verder dus alleen thuis geladen.
Het hele punt van mijn post was juist dat die range erg variabel blijkt te zijn. 360 +\- heb ik (ongeveer) een week geleden ook nog wel gezien.
Tussen de 35% gisterenavond en vandaag 90-85% zit dus al een grote variantie: temperatuur heeft (denk ik) toch invloed op de weergegeven range, al zou dit een “vast” getal moeten zijn volgens veel mensen 🤔
(Ik heb dan ook 11.000km gereden in 2maanden, incl. Retour Slovenië aan Superchargers)
[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 10-12-2019 08:58 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Op facebook een foto gezien van een model 3 LR van 02-2019 met 50dkm. Gemiddelde wh/km van 180Smobbo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:48:
[...]
Mmm, ik vind 345-350 toch echt opvallend laag. Ik keek net even in de app en dan geeft hij bij mij 367 aan (SR+), het laagste wat ik ooit gezien heb.
In alle eerlijkheid kijk ik vooral naar verbruik en range als gevolg van alle berichten hier! Ik weet dat ik met mijn rijstijl bij ongeveer 0 graden nog steeds 250km kan rijden in 1x. Dus ik kom er altijd wel...
Gewoon lekker rijden dus en je gaat vanzelf minder op die range letten. Ik heb gewoon spotify of navigatie in beeld, niet de energiegrafiek![]()
Verder dus alleen thuis geladen.

Ik kwam aan met een vrij wel lege accu, 12% dacht ik en vanaf 90% in 1x leeg gereden. Dus accu zal wel warm zijn geweest. Maar liep vrijwel meteen op naar 198Kwh. dat is natuurlijk ook niet de 350Kwh, want dat kan de model 3 LR niet aanMday schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:01:
[...]
Staat ook een fastned 350Kwh paal bij de McDonalds bij Arnhem Gelredome. Denk dat ik 800km/u naar binnen slurpte (dus bij lange na niet de 350Kwh). Heb ook een LR. Met fastned kan je niet voorverwarmen though - heb wel 5 minuutjes gedaan door een supercharger in de buurt te selecteren (Duiven)
Was overigens een Iontiy paal geen Fastned
[ Voor 3% gewijzigd door Japie81 op 10-12-2019 09:03 ]
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Wat is het voordeel om voor te verwarmen?Mday schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:01:
[...]
Sneller kunnen laden bij snellader.Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:01:
[...]
Wat is het voordeel om voor te verwarmen?
Hoe weet jij dat je auto slaapt? En welke software versie draai je?Inspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:55:
[...]
Geloof je best maar dit zal niet in alle situaties zo zijn. Mijn auto is niet nog twee uur wakker als ik hem thuis parkeer. (Op WIFI) Wellicht ook in een software release aangepast?
Post anders je bevindingen met de teslafi uitdraaien hier:
https://teslamotorsclub.c...9429/page-11#post-4256894
[ Voor 18% gewijzigd door Joe Dancen op 10-12-2019 09:07 ]
Ja hmmm dat zegt "men". Had fijner geweest als het in een datasheet zou staan. Maar nevermind, we gaan weer aan het werkInspired schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:55:
Dat zeg ik toch? ~55kWh accu waarvan ~50kWh bruikbaar. Dat vind ik iig op de meeste sites terug. En een echte datasheet is niet publieke te vinden.
Als de accu warmer is kan je harder laden. Bij te lage temperaturen trek je je chemie aan gort als je er teveel stroom doorheen jaagt.Sunri5e schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:01:
[...]
Wat is het voordeel om voor te verwarmen?
Ná laden is het dan weer zaak om je pakket weer koeler te krijgen.
Accu's zijn een bijzonder ding.
Hoge temps = slecht voor de chemie, tenzij je aan het opladen bent.
Lage temps = ok voor de chemie, tenzij je aan het opladen bent
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.