sjakieman schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Je merkt het ook al als je zelf meer wint. Als ik een keer een hele goede start heb in de WL dan lijkt elke wedstrijd minder op echt voetbal. Daarom is mijn motivatie om nog beter te worden (door me bijvoorbeeld te verdiepen in skill moves) dan nu ook niet al te groot. Speel liever leukere wedstrijden dan dat ik een paar keer meer win. Zit nu volgens mij in de ideale situatie, win altijd meer dan ik verlies en kan dat op een leuke aanvallende manier doen.
Het probleem is ook dat deze Fifa veel te statisch is. Iemand postte laatst een link waarbij Fifa 20 vergeleken werd met Fifa 17.
Ik ben pas met Fifa 19 begonnen, maar ik viel bijna van mijn stoel. Je kon blijkbaar gewoon vrije trappen instellen, corners instellen, bepaalde voorkeuren opslaan (wie staat er bij de 1ste of 2e paal bij een corner).
Ook zijn spelers nu veel te statisch; niemand loopt en praktisch iedereen staat stil als je de bal hebt. In Fifa 19 bewogen verdedigers nog uit zichzelf en werkte 2nd man press nog aardig.
Dit jaar zijn vrije trappen verbeterd (vind ik) en is het commentaar van Sierd toegevoegd maar dat is het wel qua verbeterpunten. Veel is slechter geworden en blijkbaar zit de reeks in een negatieve spiraal. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de responsiveness en het online spelen. Verder als ik een pass geef en ik zie dat ik naar een bepaalde speler wijs, dan nog gaat de ball vaak naar een andere speler. Eerst dacht ik dat dit te maken had met online spelen, maar in squad battles gebeurt het ook gewoon.
In de engine zit er gewoon iets wat niet goed werkt, dat moet eerst fundamenteel veranderen.
Ik ga na Fifa 20 ook stoppen, het is de frustratie niet waard. Ik heb met handelen gewoon een god squad bij elkaar gespeeld, maar de game blijft slecht.
Ik zie dit niet in Fifa 21 veranderen. Voor EA is het all about the money. Daarnaast gok ik dat er een soort strategie zit achter het stelselmatig blunderen met allerlei dingen.
Ik heb gelukkig nog nooit 1 hele euro in fifa punten gestopt, maar er zijn genoeg mensen die er geld insteken.
Ook grote youtubers zijn oorzaak van het probleem. Zij steken vaak duizenden euro's in punten met kwal Castro als toppunt. Tijdens TOTY knalde hij er volgens mij ruim $10.000 doorheen voordat hij de Jong packte.
De afgelopen tijd heb ik veel minder gespeeld en tijdens TOTS bijna niet. Af en toe Call of Duty met vrienden en dat bevalt me al veel meer. Gewoon gezellig wat kletsen en de game werkt grotendeels gewoon.
Ik ben een fan van voetbal en in mijn hoofd zie ik wel combinaties maar met de huidige gameplay is het gewoon niet mogelijk.