Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:43
Heb ook 1x de icon swaps gedaan voor vd sar.. nou dat doe k voorlopig ook niet meer haha wat een rotklus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je soms denk dat in fifa niet bizarder kan , dan gebeurd het toch ;w Ben rechts met Walker aan het verdedigen ver buiten de 16.

Scheids fluit , penalty :') weet nog steeds niet waarom 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:39
Een Rivals pot die ik niet mocht winnen:

Rust 2-2
60e minuut hij loopt uit naar 2-5 (!)
Circa 70e minuut kom ik terug tot 4-5
70e a 85e minuut vol op aanval, 2x paal en rebounds op keeper
85 hij scoort 4-6..... tuurlijk!
92e minuut scoor ik de 5-6 maar is voor de statistieken

Man man man 7(8)7

Jullie ook zo'n haat aan dit soort potjes :+ ?

[ Voor 10% gewijzigd door Sleehond op 24-02-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Traeces schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:02:
Als je soms denk dat in fifa niet bizarder kan , dan gebeurd het toch ;w Ben rechts met Walker aan het verdedigen ver buiten de 16.

Scheids fluit , penalty :') weet nog steeds niet waarom 7(8)7
Wellicht een AI-speler uit je team?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Was vanavond even bij een vriend. Die heeft moeite om uit divisie 8 te komen maar het is overduidelijk waarom. Die komt gewoon spelers tegen die ver in in divisie 4 horen. Belachelijke teams. Dat EA niet eens hier tegen optreedt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Hassiebassie schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:50:
Was vanavond even bij een vriend. Die heeft moeite om uit divisie 8 te komen maar het is overduidelijk waarom. Die komt gewoon spelers tegen die ver in in divisie 4 horen. Belachelijke teams. Dat EA niet eens hier tegen optreedt :(
Tja komt door de Objectives he.

Ik raak niet uit 9. Normaliter (FIFA 19, 18 en 17) zat ik tussen 6 en 5 qua divisie.

We moeten het er mee doe deze editie.

PS.... Speel net tegen iemand met een no racisme clublogo maar zijn team heet "kkjood" :( wat een sneu figuur zeg. Natuurlijk gewonnen.... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Sleehond op 24-02-2020 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Sleehond schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:51:
[...]

Tja komt door de Objectives he.

Ik raak niet uit 9. Normaliter (FIFA 19, 18 en 17) zat ik tussen 6 en 5 qua divisie.

We moeten het er mee doe deze editie.

PS.... Speel net tegen iemand met een no racisme clublogo maar zijn team heet "kkjood" :( wat een sneu figuur zeg. Natuurlijk gewonnen.... :+
Wat een triest geval zeg.. Zit nu qua divisie in 5, gemiddeld rondom de 1150 skillrating.

Heb jij nog Kimmich gedaan? Ik heb hem gedaan en net even 2 potjes mee gespeeld, enorm fel en goeie passing. Mooie aanwinst voor m'n Bundesliga team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:59

bebopper

I'm an absolute beginner...

In mijn tweede ream hersteld Depay steeds veel en veel langzamer als de rest (maar dan echt nog niet 25% van wat de rest doet). Snap niet waarom dat kan zijn. Ze eindigen allemaal rond de 90, potje rust en ze kunnen weer met hoog in de 90, behalve Depay die er net 1 fitness puntje bijheeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-05-2021
Gisteravond gedegradeerd uit divisie 5, maar vanavond al m'n 6 Rivals potten gewonnen en nu bijna in divisie 4. En dat terwijl ik voor Icon swaps speelde. Kan snel verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:36
Hmmm moet nog 1 potje winnen met odrgard in div 4. Of ik speel gelijk of win maar scoor niet met hem. Stond net 3-0 voor maar speel in de 93ste minuut gelijk na een hattrick van zijn 92 felix..

Andere keer maar weer.

[ Voor 7% gewijzigd door 038Zwolle op 24-02-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In divisie 4 ( ondertussen divisie 5 weer :F ) kom ik spelers tegen die niet in divisie 4 horen. Word net helemaal kapot gemaakt door een team met Gullit en vierra op het middenveld. En een aanval met 93 Neymar , Messi en mbappe. Ging helemaal nergens meer over. Rivals is echt verziekt je krijgt tegenwoordig gewoon minder goede tegenstanders in de wl tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
N2LSWw schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Edivisie neem ik aan? Hebben zij niet aparte EA accounts waar ze alle spelers kunnen gebruiken?
In de edivisie wel, maar in de WL is het gewoon betalen ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2LSWw
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-04-2024
Mars18 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:27:
[...]

In de edivisie wel, maar in de WL is het gewoon betalen ;)
Zoals het hoort. Maar een tournament zoals de Edivisie en die shit show van EA zelf zijn er gewoon reclame om te laten zien hoe goed de spelers zijn waar je 10 miljoen per stuk voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
bebopper schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:01:
In mijn tweede ream hersteld Depay steeds veel en veel langzamer als de rest (maar dan echt nog niet 25% van wat de rest doet). Snap niet waarom dat kan zijn. Ze eindigen allemaal rond de 90, potje rust en ze kunnen weer met hoog in de 90, behalve Depay die er net 1 fitness puntje bijheeft :?
Dit viel mij vanavond ook op! Was met 2 teams aan het rouleren voor Icon Swaps (LaLiga en BPL) waarbij ik Team 1 op de bank heb bij Team 2 en andersom. Er waren steeds 1 of 2 spelers die idd bijna of geen fitness erbij kregen! Nieuwe bug?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 19:43

Wat kleinzielig en triest zeg van zo'n groot bedrijf. Als ze hem gewoon genegeerd hadden nadat hij van eventen was gebant dan was er veel minder aandacht aan Kurt besteed dan nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Team voor een deel verkocht en speel nu met dit team: https://www.futbin.com/20/squad/11932502

Ik kan nog wel 99 Pele kopen :P

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
Hier ook klem in DIV8, maar wel goud drie gehaald in WL dit weekend. WL is momenteel ook leuker dan rivals, vind ik....

PSN: Patrick_D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bean77 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:42:
Team voor een deel verkocht en speel nu met dit team: https://www.futbin.com/20/squad/11932502

Ik kan nog wel 99 Pele kopen :P
Upgrade Rivaldo eens :/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DeBers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:16:
Voor degene met twitch prime.. Hebben jullie het pack al ontvangen? Ik nog niet.
Wel geclaimd, nog niks ontvangen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
N2LSWw schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Zoals het hoort. Maar een tournament zoals de Edivisie en die shit show van EA zelf zijn er gewoon reclame om te laten zien hoe goed de spelers zijn waar je 10 miljoen per stuk voor betaald.
Ja maar ik bedoel meer dat je als Nederlandse speler geen schijn van kans maakt tegen de meeste edivisie spelers omdat hun een onbeperkt budget krijgen van de clubs

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2LSWw
Mars18 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:46:
[...]

Ja maar ik bedoel meer dat je als Nederlandse speler geen schijn van kans maakt tegen de meeste edivisie spelers omdat hun een onbeperkt budget krijgen van de clubs
Onbeperkt budget lijkt mij niet maar goed. Daarnaast hoe groot is de kans dat je zo iemand tegen komt? Ik speel gek genoeg voornamelijk tegen Russen/Duitsers/Italianen en Spanjaarden.
Pompi schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:37:
[Twitter]
Wat kleinzielig en triest zeg van zo'n groot bedrijf. Als ze hem gewoon genegeerd hadden nadat hij van eventen was gebant dan was er veel minder aandacht aan Kurt besteed dan nu
Als je na het lezen van dit nog overweegt om geld te geven aan EA afgezien van het spel dan ben je echt een droeftoeter. Mensen stoppen honderden uren in het spel en kunnen zomaar verbannen worden. Ja er word wat geprovoceerd maar daar moet je als bedrijf gewoon mee om kunnen gaan, zeker als je meer fouten in het spel hebt dan dagen dat het spel relevant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 09:30
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:08:

[...]

Als je na het lezen van dit nog overweegt om geld te geven aan EA afgezien van het spel dan ben je echt een droeftoeter. Mensen stoppen honderden uren in het spel en kunnen zomaar verbannen worden. Ja er word wat geprovoceerd maar daar moet je als bedrijf gewoon mee om kunnen gaan, zeker als je meer fouten in het spel hebt dan dagen dat het spel relevant is.
Heb je ooit een van die Kurt zijn streams gekeken? Ik ben niet persé pro EA maar hier moet ik wel even advocaat van de duivel spelen. De beste man had een punt maar het is overduidelijk dat hij niet meer objectief kan kijken naar zijn eigen spel en foute keuzes. Werkelijk alles wat niet in het voordeel van Kurt gaat, ligt aan EA en iedereen die er werkt.

Om dan iemand te bannen lijkt me wat ver gaan, al kennen we niet de exacte details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2LSWw
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Heb je ooit een van die Kurt zijn streams gekeken? Ik ben niet persé pro EA maar hier moet ik wel even advocaat van de duivel spelen. De beste man had een punt maar het is overduidelijk dat hij niet meer objectief kan kijken naar zijn eigen spel en foute keuzes. Werkelijk alles wat niet in het voordeel van Kurt gaat, ligt aan EA en iedereen die er werkt.

Om dan iemand te bannen lijkt me wat ver gaan, al kennen we niet de exacte details.
Sommige dingen in dit spel zijn wel echt voorbestemd. Als je dat niet in ziet dan heb ik slecht nieuws voor je. Hij speelt gewoon een typetje maar is daarnaast ook gewoon ontzettend goed in aanvallend voetbal.

Als ik 10 keer tegen de paal schiet met Mane die 99 finishing heeft dan is niet het eerste wat in mij opkomt dat het een normaal potje is. En zo kan ik nog wel 1000 scenario's schetsen die ik alleen dit jaar al heb gezien wat mij gewoon het gevoel geeft dat het spel zich gedurende het potje tegen mij keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
och jee, weer zo'n arrogant streamertje die op zijn teentjes getrapt is.

Doen we niets mee, daaaag ;w

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 02:30
Bossie schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:54:
[...]

Ik zit doordeweeks vaak in hotels, dan is squadbattles wel ff leuk.

Die icon-swap moet dan de 12 fut champions win geweest zijn :)
Hoe doe je dat dan? controller mee en dan remote control? Speelt dat wel lekker....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:18:
[...]
Sommige dingen in dit spel zijn wel echt voorbestemd. Als je dat niet in ziet dan heb ik slecht nieuws voor je. Hij speelt gewoon een typetje maar is daarnaast ook gewoon ontzettend goed in aanvallend voetbal.

Als ik 10 keer tegen de paal schiet met Mane die 99 finishing heeft dan is niet het eerste wat in mij opkomt dat het een normaal potje is. En zo kan ik nog wel 1000 scenario's schetsen die ik alleen dit jaar al heb gezien wat mij gewoon het gevoel geeft dat het spel zich gedurende het potje tegen mij keert.
Natuurlijk kloppen er dingen niet met het spel. Dat ziet iedereen. En als Kurt het nou bij die absurde (en overduidelijke) situaties hield dan is dat prima. Maar de beste man geeft bij iedere foute pass of foute beslissing van hemzelf, EA en alle medewerkers de schuld. Dan maak je je mijns inziens meer belachelijk dan dat ik zo iemand nog serieus kan nemen.

Ik snap heel goed dat die man een typetje speelt. Rage sells namelijk bij fifa en fifia streamers. De beste man verdiend er namelijk heel veel geld mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Als je ziet hoe dat allemaal begonnen is, vind ik het nog netjes hoe op het laatst hij zich gedraagt.
De situatie Kurt heeft EA 100% aan zichzelf te danken. Dat de betaalde influencers 0-kritisch zijn moeten zij weten, maar dat mensen zich verzetten tegen de overdreven geldwolven van EA kon je op wachten. Het is nu wachten dat iemand de handschoen van Kurt gaat overnemen, er zijn genoeg gegadigden.
Worden die ook gebanned? uiteindelijk blijkbaar wel.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bvbal79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Hoe doe je dat dan? controller mee en dan remote control? Speelt dat wel lekker....
Gewoon een 2e PlayStation (ps4 slim) in de kofferbak, mijn vaste hotel heeft op elke kamer een accesspoint en een HDMI outlet die linker naar de TV bij het bureau.

Wifi throughput is prima voor offline, online is er soms wat latency maar heb gisteren nog een paar Rivals objectives afgetikt.

Naast games, heb ik hierdoor ook meteen YouTube/Netflix voor de weken dat er geen Champions League etc op TV is :)

@Arwintju ik snap het wel, ik vind het ook bijzonder irritant als ik naar links stap om een korte pass te geven, dat mijn poppetje zich weer omdraaid om een lange pass naar rechts te geven. Het is allemaal te random. Gisteren 2/3 potjes rivals gespeeld bijvoorbeeld en voor elk potje was de snelheid merkbaar anders (1 traag, 1 normaal, 1 supersnel).

Zoals @Bean77 vaak zegt, je moet het spel niet te serieus nemen want daar is het te slecht voor, hoewel dat me niet altijd lukt want ik wil wel winnen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Bossie op 25-02-2020 14:48 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Als je ziet hoe dat allemaal begonnen is, vind ik het nog netjes hoe op het laatst hij zich gedraagt.
De situatie Kurt heeft EA 100% aan zichzelf te danken. Dat de betaalde influencers 0-kritisch zijn moeten zij weten, maar dat mensen zich verzetten tegen de overdreven geldwolven van EA kon je op wachten. Het is nu wachten dat iemand de handschoen van Kurt gaat overnemen, er zijn genoeg gegadigden.
Worden die ook gebanned? uiteindelijk blijkbaar wel.
Maar die streamers zijn dan toch net zo goed geldwolven? Hij verdiend zijn geld blijkbaar met het klagen over een spel wat hij toch het liefst speelt... Of speelt hij het liever niet maar doet hij het alleen om geld te verdienen? Het bannen is natuurlijk overdreven maar heb zeker geen medelijden met zo'n streamer.

En fifa is voor mij ongeveer mijn goedkoopste hobby. 1x per jaar 50 euro en ik heb er uren speelplezier van. Af en toe ook wat frustratie maar gelukkig kan je dan gewoon stoppen en op een later moment weer verder gaan... Fifa is (met uitzondering van die 50 euro) perfect f2p te spelen als je geen top 100 speler bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

o-o-o...
https://twitter.com/Tantei_7/status/1231295753387155462

Tekkz op het event van EA geeft al aan hoe "unrewarding" de game is en dat iedereen het spelletje goed kan spelen (skill-gap discussie).

Denk dat de opinie over EA behoorlijk aan het verschuiven is, geintje met Kurt kan ze ook grote problemen geven als ze niet met bewijs komen over dat bedreigen van de medewerkers van EA.

Wikipedia: Streisandeffect
Het streisandeffect is het verschijnsel dat pogingen van een persoon of instantie om informatie te verbergen of te verwijderen juist de aandacht op die informatie vestigen.
De naam verwijst naar de actrice Barbra Streisand, die in 2003 middels een rechtszaak probeerde een luchtfoto van haar huis in Malibu van een website verwijderd te krijgen, omdat deze foto haar privacy zou schenden. Toen het proces in het nieuws kwam, samen met de URL van de foto, wist iedereen het huis van Streisand te vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door simons op 25-02-2020 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N2LSWw
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:45:
[...]

Natuurlijk kloppen er dingen niet met het spel. Dat ziet iedereen. En als Kurt het nou bij die absurde (en overduidelijke) situaties hield dan is dat prima. Maar de beste man geeft bij iedere foute pass of foute beslissing van hemzelf, EA en alle medewerkers de schuld. Dan maak je je mijns inziens meer belachelijk dan dat ik zo iemand nog serieus kan nemen.

Ik snap heel goed dat die man een typetje speelt. Rage sells namelijk bij fifa en fifia streamers. De beste man verdiend er namelijk heel veel geld mee.
Het is niet dat die community managers enig respect verdienen maar dat terzijde. Kurt heeft misschien dingen gedaan maar als bedrijf wat 10 miljoen in 1 dag binnen harkt door kinderen op te lichten (ik kan er niks anders van maken) hoef je je toch niet druk te maken om een enkel persoon?

Ik denk dat ik het typetje wat Kurt uitbeeld eerder serieus neem dan een bedrijf wat mensen manipuleert, bedreigd en totaal geen enkele waarde hecht aan de mensen die ze groot hebben gemaakt. Want Kurt is echt niet de enige streamer/YouTuber die EA veracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

sjakieman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:31:
[...]
Maar die streamers zijn dan toch net zo goed geldwolven? Hij verdiend zijn geld blijkbaar met het klagen over een spel wat hij toch het liefst speelt... Of speelt hij het liever niet maar doet hij het alleen om geld te verdienen? Het bannen is natuurlijk overdreven maar heb zeker geen medelijden met zo'n streamer.
Ik denk wel dat spelers als Kurt eigenlijk het liefst een goede game spelen. Er zijn er best veel van, kijk maar naar hun filmpjes (oude) van toen FIFA nog best goed te doen was. Iets wat je met drogen ogen niet kan beweren van 19/20.
Medelijden gaat ver, maar het is wel een teken aan de wand dat een cash-cow als EA zich richt op 1 speler en hem in alles van het internet wil halen (EA heeft geprobeerd zijn twitch/YT te bannen).
Dan kan je je afvragen, is zijn kritiek terecht? denk het wel.
En fifa is voor mij ongeveer mijn goedkoopste hobby. 1x per jaar 50 euro en ik heb er uren speelplezier van. Af en toe ook wat frustratie maar gelukkig kan je dan gewoon stoppen en op een later moment weer verder gaan... Fifa is (met uitzondering van die 50 euro) perfect f2p te spelen als je geen top 100 speler bent.
FIFA is een hobby, waar voetbal wel mijn favoriet is. Ik wil gewoon een goede game. Wil ook dat EA met hun achterlijke geldklopperij/gokken hun grootste doelgroep (kinderen) niet besmet met hun honger naar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:34:
[...]

Het is niet dat die community managers enig respect verdienen maar dat terzijde. Kurt heeft misschien dingen gedaan maar als bedrijf wat 10 miljoen in 1 dag binnen harkt door kinderen op te lichten (ik kan er niks anders van maken) hoef je je toch niet druk te maken om een enkel persoon?

Ik denk dat ik het typetje wat Kurt uitbeeld eerder serieus neem dan een bedrijf wat mensen manipuleert, bedreigd en totaal geen enkele waarde hecht aan de mensen die ze groot hebben gemaakt. Want Kurt is echt niet de enige streamer/YouTuber die EA veracht.
Opzich ben ik het wel met je eens hoor (behalve deels niet met die 10 mil door kids op te lichten maar das een andere discussie). Ik wil alleen maar aangeven dat Kurt wat mij betreft ook flink overdrijft soms. Puur om zijn typetje in stand te houden. Dat is toch zijn businessmodel geworden dus hij zal wel moeten ook. Maar nogmaals ik vind geenzins dat EA hierin vrijuit gaat hoor. Alleen ben ik het gewoon niet eens met de manier waarop dingen zoveel mogelijk worden overdreven alleen maar om het typetje in stand te houden en EA in een kwaad daglicht te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjakieman
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:38:
[...]

Ik denk wel dat spelers als Kurt eigenlijk het liefst een goede game spelen. Er zijn er best veel van, kijk maar naar hun filmpjes (oude) van toen FIFA nog best goed te doen was. Iets wat je met drogen ogen niet kan beweren van 19/20.
Medelijden gaat ver, maar het is wel een teken aan de wand dat een cash-cow als EA zich richt op 1 speler en hem in alles van het internet wil halen (EA heeft geprobeerd zijn twitch/YT te bannen).
Dan kan je je afvragen, is zijn kritiek terecht? denk het wel.

[...]

FIFA is een hobby, waar voetbal wel mijn favoriet is. Ik wil gewoon een goede game. Wil ook dat EA met hun achterlijke geldklopperij/gokken hun grootste doelgroep (kinderen) niet besmet met hun honger naar geld.
Het enige waar ik problemen mee heb zijn de servers die op sommige momenten slecht zijn. En dat squad battles deels gestuurd zijn geloof ik ook nog wel (maar die speel ik toch nooit meer) maar verder heb ik geen problemen met het spel. Rare pech goals of de bal wil er niet in? Dat zie je in het echte voetbal ook. Daarnaast heb ik ook wel eens momenten gehad dat ik dacht dat ik niet mocht scoren of winnen. Maar als ik dan tijdens dat potje of die reeks mijn controller aan mijn zoon gaf dan scoorde en won hij meestal opeens wel makkelijk. Andersom precies hetzelfde. Het is altijd makkelijk het spel de schuld te geven van een slechte serie maar vraag me af of dat wel terecht is. En een wedstrijd beeld dat compleet omdraait is altijd wel te verklaren door een verandering in tactiek. Ik heb dit zelf ook zo vaak gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
sjakieman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Het enige waar ik problemen mee heb zijn de servers die op sommige momenten slecht zijn. En dat squad battles deels gestuurd zijn geloof ik ook nog wel (maar die speel ik toch nooit meer) maar verder heb ik geen problemen met het spel. Rare pech goals of de bal wil er niet in? Dat zie je in het echte voetbal ook. Daarnaast heb ik ook wel eens momenten gehad dat ik dacht dat ik niet mocht scoren of winnen. Maar als ik dan tijdens dat potje of die reeks mijn controller aan mijn zoon gaf dan scoorde en won hij meestal opeens wel makkelijk. Andersom precies hetzelfde. Het is altijd makkelijk het spel de schuld te geven van een slechte serie maar vraag me af of dat wel terecht is. En een wedstrijd beeld dat compleet omdraait is altijd wel te verklaren door een verandering in tactiek. Ik heb dit zelf ook zo vaak gedaan.
Precies dit. En dan durf ik nog wel iets verder te gaan dan jou door te stellen dat het inderdaad zo is dat er af en toe wel iets generfd wordt en je moeilijker kan winnen. Al heeft dat naar mijn idee ook voor een zeer groot deel gewoon met de slechte servers te maken.

Ik denk echt als de servers en verbindingen daarvan nu eens op orde zouden zijn, dan zou dat al 80/90% van alle klachten wegnemen. Blijkbaar is dat toch ingewikkelder dan gedacht. Of zijn er hier echt mensen die denken dat EA bewust niks doet aan de servers en verbindingen daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

[...]
Je haalt een aantal dingen aan die over het algemeen behoorlijk storend kunnen zijn, en op zich die men uit een spel kan halen als men dat wil. Let wel de zaken die jij noemt worden overwegend door de criticasters benoemt, EA is daar doof voor.

Maar laten we het bijvoorbeeld hebben over 1-time finesse die FIFA 19 volledig verruïneerde, of de OP-dragback van FIFA 20. Het totaal onpasselijke match-making systeem en rivals die onspeelbaar is ten tijde van de objectives (en dus feitelijk altijd).
Het gaat niet om de futiliteiten het gaat er om dat EA precies weet wat er mis is en het binnen halen van de FIFA points belangrijker vind dat de game te fixen. Dat is de kritiek en de huichelachtige manier hoe men daar mee om gaat.
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:49:
[...]
Opzich ben ik het wel met je eens hoor (behalve deels niet met die 10 mil door kids op te lichten maar das een andere discussie).
Waarom is dat een andere discussie? het past namelijk precies in de lijn van kritiek op EA.
Het draait om 1 ding en dat is het graaien van geld. Eens dat velen bedrijven het winstoogmerk voorop stellen, daarin is EA geen uitzondering. Waar ze wel een uitzondering op zijn is dat ze een ronduit waardeloos product hebben, dat ze de onbalans in het spel gebruiken om de kwetsbare doelgroep geld te laten uitgeven, ze de hoop geven dat als ze nieuwe betere kaartjes krijgen het beter gaat, maar dat zij aan de knopjes draaien om de inmiddels gecreëerde verslaving te continueren.
En voor de finale:
Als dit nou alleen volwassen mensen betrof, goed de gall&gall bestaat ook, maar EA richt zich bewust op kinderen. En dat feit volmaakt hun volledig verachtelijke bedrijfscultuur.
Het is niet voor niets dat ze steevast de nummer 1 plaats bezetten van meest vreselijke bedrijf ter wereld.
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:06:
[...]
Of zijn er hier echt mensen die denken dat EA bewust niks doet aan de servers en verbindingen daarvan?
Ik denk het niet, het is mijn overtuiging. Alles voor de kaartjes.
Je spelers zijn niet vooruit te branden? kijk hier lieve kindertjes, een kaartje van dezelfde speler maar dan met +3 pace, koop maar FIFA puntjes dan kan je die kaart ook uit een pakje halen.... de coke-dealer op de hoek werkt niet anders met verslaafden.

[ Voor 8% gewijzigd door simons op 25-02-2020 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N2LSWw
[...]

Opzich ben ik het wel met je eens hoor (behalve deels niet met die 10 mil door kids op te lichten maar das een andere discussie). Ik wil alleen maar aangeven dat Kurt wat mij betreft ook flink overdrijft soms. Puur om zijn typetje in stand te houden. Dat is toch zijn businessmodel geworden dus hij zal wel moeten ook. Maar nogmaals ik vind geenzins dat EA hierin vrijuit gaat hoor. Alleen ben ik het gewoon niet eens met de manier waarop dingen zoveel mogelijk worden overdreven alleen maar om het typetje in stand te houden en EA in een kwaad daglicht te stellen.
Hoewel mensen er zelf voor kiezen om FIFA points te kopen maakt EA het veel te gemakkelijk om oneindig geld te spenderen aan FIFA. De overheid moet hier gewoon wat aan doen.
[...]

Je kunt een voetbalspel niet met echt voetbal vergelijken. Als bijvoorbeeld een speler 99 stats heeft dan mag je verwachten dat hij ook speelt maar dat is niet het geval. Het is gewoon een muntje wat omhoog word gegooid bij elke actie of het succesvol zal zijn of niet. Emoties wat je in echt voetbal zit in het hoofd van de spelers, zo moet het in FIFA ook zijn maar daar heb je naast je eigen emotie in bedwang houden ook nog dat je spelers wel emotie lijken te hebben om wat voor een reden dan ook (RNG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:08:

Ik denk het niet, het is mijn overtuiging. Alles voor de kaartjes.
Je spelers zijn niet vooruit te branden? kijk hier lieve kindertjes, een kaartje van dezelfde speler maar dan met +3 pace, koop maar FIFA puntjes dan kan je die kaart ook uit een pakje halen.... de coke-dealer op de hoek werkt niet anders met verslaafden.
Kijk en dit bedoel ik nou met alles overdrijven zodat alleen EA in een kwaad daglicht komt te staan. Het effect wat jij hier beschrijft heb ik in al die jaren fifa nog nooit gehad! Daarnaast fifia punten kopen is nog altijd een keuze. net als het kopen van alcohol, drugs(de drugs die toegestaan zijn dan). Of wil je omdat iets verslavingsgevoelig is, meteen datgene verbieden? Dat lijkt me ook niet de bedoeling hoewel ik wel snap dat iemand die last heeft van verslavingen en makkelijk in te palmen is moielijk de fifia punten links kan laten liggen.
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Je haalt een aantal dingen aan die over het algemeen behoorlijk storend kunnen zijn, en op zich die men uit een spel kan halen als men dat wil. Let wel de zaken die jij noemt worden overwegend door de criticasters benoemt, EA is daar doof voor.

Maar laten we het bijvoorbeeld hebben over 1-time finesse die FIFA 19 volledig verruïneerde, of de OP-dragback van FIFA 20. Het totaal onpasselijke match-making systeem en rivals die onspeelbaar is ten tijde van de objectives (en dus feitelijk altijd).
Het gaat niet om de futiliteiten het gaat er om dat EA precies weet wat er mis is en het binnen halen van de FIFA points belangrijker vind dat de game te fixen. Dat is de kritiek en de huichelachtige manier hoe men daar mee om gaat.

[...]

Waarom is dat een andere discussie? het past namelijk precies in de lijn van kritiek op EA.
Het draait om 1 ding en dat is het graaien van geld. Eens dat velen bedrijven het winstoogmerk voorop stellen, daarin is EA geen uitzondering. Waar ze wel een uitzondering op zijn is dat ze een ronduit waardeloos product hebben, dat ze de onbalans in het spel gebruiken om de kwetsbare doelgroep geld te laten uitgeven, ze de hoop geven dat als ze nieuwe betere kaartjes krijgen het beter gaat, maar dat zij aan de knopjes draaien om de inmiddels gecreëerde verslaving te continueren.
En voor de finale:
Als dit nou alleen volwassen mensen betrof, goed de gall&gall bestaat ook, maar EA richt zich bewust op kinderen. En dat feit volmaakt hun volledig verachtelijke bedrijfscultuur.
Het is niet voor niets dat ze steevast de nummer 1 plaats bezetten van meest vreselijke bedrijf ter wereld.
Ik ben het daar niet geheel mee eens omdat ik vind dat EA zich namelijk helemaal niet expliciet richt op kinderen. Daarnaast is het geld uitgeven van die kids aan fifa en fifa punten toch voor een groot deel de verantwoording van ouders die zomaar hun credit card of bankpas afgeven (of automatisch linken aan PSN) aan die kids zodat ze punten kunnen kopen.

Maar nogmaals andere discussie en dat wordt hier te off-topic lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door Arwintju op 25-02-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
dubbel Sorry.

[ Voor 98% gewijzigd door Arwintju op 25-02-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N2LSWw
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Ik ben het daar niet geheel mee eens omdat ik vind dat EA zich namelijk helemaal niet expliciet richt op kinderen. Daarnaast is het geld uitgeven van die kids aan fifa en fifa punten toch voor een groot deel de verantwoording van ouders die zomaar hun credit card of bankpas afgeven (of automatisch linken aan PSN) aan die kids zodat ze punten kunnen kopen.

Er zijn genoeg verhalen geweest waar ouders een PayPal/creditcard gekoppeld hadden waar kinderen duizenden euro's hebben uitgegeven. Daarnaast is FIFA een Rated E spel, oftewel voor iedereen. Ouders hebben vaak geen benul van het feit dat lootboxes bestaan omdat het in hun tijd wel anders was, je betaald voor een spel en hoeft geen extra shit te kopen. Credit card afschrijvingen zie je ook pas de volgende maand terug.

Volgens mij is de discussie gewoon terecht aangezien het over het spel zelf gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Er zijn genoeg verhalen geweest waar ouders een PayPal/creditcard gekoppeld hadden waar kinderen duizenden euro's hebben uitgegeven. Daarnaast is FIFA een Rated E spel, oftewel voor iedereen. Ouders hebben vaak geen benul van het feit dat lootboxes bestaan omdat het in hun tijd wel anders was, je betaald voor een spel en hoeft geen extra shit te kopen. Credit card afschrijvingen zie je ook pas de volgende maand terug.

Volgens mij is de discussie gewoon terecht aangezien het over het spel zelf gaat.
Ik ken de verhalen, maar hoe is dit 100% de schuld van EA dan? Die verantwoordelijkheid ligt grotendeels bij de ouders neem ik aan, niet bij EA. Daarnaast zijn er ook voorbeelden dat EA dat geld vervolgens netjes terugstort als blijkt dat het echt een foutje of vergissing was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N2LSWw
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:46:
[...]

Ik ken de verhalen, maar hoe is dit 100% de schuld van EA dan? Die verantwoordelijkheid ligt grotendeels bij de ouders neem ik aan, niet bij EA. Daarnaast zijn er ook voorbeelden dat EA dat geld vervolgens netjes terugstort als blijkt dat het echt een foutje of vergissing was.
Ik vermoed dat dit meer een dingetje is van Microsoft of PlayStation. Want ook zij zijn fout door het veel te gemakkelijk te maken om veel geld uit te geven.

Het is de fout van EA, simpelweg vanwege het feit dat ze het spel marketen als een spel wat voor iedereen geschikt is. Geen idee hoe lang het al zo is maar op een pakje sigaretten staat ook een waarschuwing dat het slecht is. EA zal dit nooit vrijwillig doen kan ik je vertellen, sterker nog, ze hebben tijdens een zitting in Engeland gezegd dat het openen van het openen van pakketten gezien kan worden als het openen van een Kinder surprise ei.

EA zal echt niet zonder dat er veel media aandacht is iedereen zijn geld terugstorten. Ouders hebben enige verantwoording maar je kunt niet verwachten dat ze als een stel politie agenten 24/7 gaan controleren wat hun kind doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:14:
[...]
Hoewel mensen er zelf voor kiezen om FIFA points te kopen maakt EA het veel te gemakkelijk om oneindig geld te spenderen aan FIFA. De overheid moet hier gewoon wat aan doen.

[...]

Je kunt een voetbalspel niet met echt voetbal vergelijken. Als bijvoorbeeld een speler 99 stats heeft dan mag je verwachten dat hij ook speelt maar dat is niet het geval. Het is gewoon een muntje wat omhoog word gegooid bij elke actie of het succesvol zal zijn of niet. Emoties wat je in echt voetbal zit in het hoofd van de spelers, zo moet het in FIFA ook zijn maar daar heb je naast je eigen emotie in bedwang houden ook nog dat je spelers wel emotie lijken te hebben om wat voor een reden dan ook (RNG).
Ik weet niet hoelang jij al voetbalspellen speelt maar mijn 1e was op de MSX, meer 30 jaar geleden. Daarin had je bepaalde looplijnen en al snel wist je precies op welke positie je 100% zeker scoorde en op welke positie 0%. De eerste fifa's waren daarin al wat beter maar niet veel. Nog steeds waren er plekken / manieren waarop je 100%/0% zeker zou scoren. En hoewel er elk jaar weinig leek te veranderen is dit heel erg vooruit gegaan. Zo speelde ik laatst voor de grap een potje met een oude fifa die ik ooit goed vond op mijn oude xbox, maar wat was dat een verschrikkelijk slecht spel als je met nu vergelijkt. De rng is naar mijn mening juist de allergrootste verbetering! Als bij elke actie alleen naar de stats gekeken zou worden dan ben ik ervan overtuigd dat het een vreselijk saai spel zou worden waarin iedereen hetzelfde zou doen (ja nog veel meer dan nu!) en zou het spel juist meer pay2win worden want met een 99 speler scoor je elke goede kans (en dan is EA weer een geldwolf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:26:
[...]
Kijk en dit bedoel ik nou met alles overdrijven zodat alleen EA in een kwaad daglicht komt te staan. Het effect wat jij hier beschrijft heb ik in al die jaren fifa nog nooit gehad!
Ik heb in al die jaren nooit het effect gehad dat ik mijn neus ging vol snuiven, toch is het effect van verslaving aan coke aanwezig. Omdat jij voldoende ruggengraat hebt wil dat niet zeggen dat anderen die gevoeligheid niet hebben.
Daarnaast fifia punten kopen is nog altijd een keuze. net als het kopen van alcohol, drugs(de drugs die toegestaan zijn dan). Of wil je omdat iets verslavingsgevoelig is, meteen datgene verbieden? Dat lijkt me ook niet de bedoeling hoewel ik wel snap dat iemand die last heeft van verslavingen en makkelijk in te palmen is moielijk de fifia punten links kan laten liggen.
Even voor de beeldvorming, ik neem aan dat je kinderen ook niet in contact wil brengen met alcohol of softdrugs of ze in de verleiding wil brengen?
EA als producent en met name FIFA wordt veelal gespeeld door <18 jr. Dat verslaving daar gebruikt wordt door EA om walgelijk veel geld te verdienen, dat de game-mechanics daarop afgestemd zijn (suprise mechanics vergelijkbaar als een kinderverassing-EI).... zegt genoeg toch?
Het gaat helemaal niet hoe ze aan het geld komen, het gaat er om dat ze verslaving gebruiken bij kinderen om geld te verdienen.
Jij vindt dat de ouders verantwoordelijk zijn, ik zeg dat als producent van producten voor kinderen je de verantwoordelijkheid hebt.
En nee je kan niet alles uitsluiten, maar een producent van bv LEGO geeft aan dat technics lego niet geschikt is voor kinderen <10 omdat ze o.a. kunnen stikken in een stukje lego.
Wijs mij de disclaimer dat hun mechanismes geënt zijn om kinderen verslaafd te maken? En oh-ja als je die mechanismes niet als verslaving bevorderend erkend, google staat er vol van.
In zijn geheel niet. Dit is helemaal on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:59:
[...]

Ik vermoed dat dit meer een dingetje is van Microsoft of PlayStation. Want ook zij zijn fout door het veel te gemakkelijk te maken om veel geld uit te geven.
In welk opzicht is dat te makkelijk dan. het koppellen van een credit kaart/bankrekening aan je account in namelijk niet perse makkelijk en voor een kind al helemaal niet perse eenvoudig. Een PSN en Microsoft kaart moeten ze ook kopen in een winkel of bestellen wat de drempel ook hoger maakt.
Het is de fout van EA, simpelweg vanwege het feit dat ze het spel marketen als een spel wat voor iedereen geschikt is. Geen idee hoe lang het al zo is maar op een pakje sigaretten staat ook een waarschuwing dat het slecht is. EA zal dit nooit vrijwillig doen kan ik je vertellen, sterker nog, ze hebben tijdens een zitting in Engeland gezegd dat het openen van het openen van pakketten gezien kan worden als het openen van een Kinder surprise ei.
En op een zak snoep dan? Vaak bedoeld voor kids en door suikers ook nog is verslavend maar daar is ook geen controle bij of staat er een waarschuwing op....Daarnaast voor het online gedeelte geldt dat je een PSN account moet hebben. En voor zo'n account (hoofdaccount aanmaken) moet je 18 zijn....
EA zal echt niet zonder dat er veel media aandacht is iedereen zijn geld terugstorten. Ouders hebben enige verantwoording maar je kunt niet verwachten dat ze als een stel politie agenten 24/7 gaan controleren wat hun kind doet.
Tuurlijk, dat zal niet gemakkelijk gaan. Maar dat komt ook weer omdat er altijd weer mensen zijn die er misbruik van gaan maken. Die geven zelf 1000 euro uit om vervolgens hun kind de schuld te geven. Daarnaast als jij als ouder bewust je kind online laat spelen en je PSN account direct gekoppeld laat staan aan je bankrekening en dan vervolgens verwacht dat er niks gebeurt ben je gewoon naïef.

Laat ik wel nog vermelden dat ik de huidige manier van packs openen ook niet bepaald ondersteun. de prijs kwaliteit verhouding van de packs is niet bepaald goed te noemen en ik vind wel als je dan toch 1000 euro uitgeeft dat je dan wel mag verwachten minimaal een ronaldo of een messi te packen.
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:26:
Ik heb in al die jaren nooit het effect gehad dat ik mijn neus ging vol snuiven, toch is het effect van verslaving aan coke aanwezig. Omdat jij voldoende ruggengraat hebt wil dat niet zeggen dat anderen die gevoeligheid niet hebben.
Sorry maar die vergelijking slaat nergens op. Het effect dat EA mijn spelers bewust trager maakt zodat ik geld uit ga geven is gewoon nonsens. Daar is geen enkel hard bewijs voor. Als dat er wel was had ik dat echt gemerkt in al die jaren dat ik fifa speel.
Even voor de beeldvorming, ik neem aan dat je kinderen ook niet in contact wil brengen met alcohol of softdrugs of ze in de verleiding wil brengen?
EA als producent en met name FIFA wordt veelal gespeeld door <18 jr. Dat verslaving daar gebruikt wordt door EA om walgelijk veel geld te verdienen, dat de game-mechanics daarop afgestemd zijn (suprise mechanics vergelijkbaar als een kinderverassing-EI).... zegt genoeg toch?
Uiteraard niet.
Het gaat helemaal niet hoe ze aan het geld komen, het gaat er om dat ze verslaving gebruiken bij kinderen om geld te verdienen.
Jij vindt dat de ouders verantwoordelijk zijn, ik zeg dat als producent van producten voor kinderen je de verantwoordelijkheid hebt.
En nee je kan niet alles uitsluiten, maar een producent van bv LEGO geeft aan dat technics lego niet geschikt is voor kinderen <10 omdat ze o.a. kunnen stikken in een stukje lego.
Wijs mij de disclaimer dat hun mechanismes geënt zijn om kinderen verslaafd te maken? En oh-ja als je die mechanismes niet als verslaving bevorderend erkend, google staat er vol van.
Maar als ze niet aan het geld kunnen komen, dan kunnen diezelfde kinderen dat ook niet uitgeven toch? Dus waarom het 'probleem' niet bij de basis aanpakken. Daarnaast een PSn account is in de basis ook niet geschkt voor kinderen onder de 18 en dat wordt ook duidelijk aangegeven. Zonder PSN geen online fifa en dus ook geen fut..

[/quote]

[ Voor 31% gewijzigd door Arwintju op 25-02-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2LSWw
sjakieman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Ik weet niet hoelang jij al voetbalspellen speelt maar mijn 1e was op de MSX, meer 30 jaar geleden. Daarin had je bepaalde looplijnen en al snel wist je precies op welke positie je 100% zeker scoorde en op welke positie 0%. De eerste fifa's waren daarin al wat beter maar niet veel. Nog steeds waren er plekken / manieren waarop je 100%/0% zeker zou scoren. En hoewel er elk jaar weinig leek te veranderen is dit heel erg vooruit gegaan. Zo speelde ik laatst voor de grap een potje met een oude fifa die ik ooit goed vond op mijn oude xbox, maar wat was dat een verschrikkelijk slecht spel als je met nu vergelijkt. De rng is naar mijn mening juist de allergrootste verbetering! Als bij elke actie alleen naar de stats gekeken zou worden dan ben ik ervan overtuigd dat het een vreselijk saai spel zou worden waarin iedereen hetzelfde zou doen (ja nog veel meer dan nu!) en zou het spel juist meer pay2win worden want met een 99 speler scoor je elke goede kans (en dan is EA weer een geldwolf).
Ik verwacht met 3 spelers met 99 finishing ook niet dat elk schot raak is aangezien je altijd te maken hebt met een keeper en de manier waarop je je positioneert. Maar na 15 jaar Fifa en dit jaar rond de 1000 potjes (zijn heel veel ragequits geweest waardoor ik na een minuutje al weer naar de volgende win kon toewerken) weet ik echt wel wat werkt en wat niet. Betere spelers horen dan ook aanzienlijk meer kans hebben om een goal te scoren.

Als jij goed bent in een spel en je hebt een goed team dan moet het niet zo zijn dat je door random factoren je niet op je best kunt spelen. Tuurlijk kun je verliezen van een slechtere tegenstander maar dit jaar voelt alles als 50/50 aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10
Het is toch gewoon een kwestie van je kinderen vertellen dat ze niet van die onzin moeten kopen.. Mijn zoon van 13 speelt al sinds zijn 7de en weet dondersgoed dat hij niet aan extra content hoeft te denken voor dat soort bedragen.. Hij kreeg met sinterklaas op school zo'n kaart van 5 euro waar hij FIFA punten voor gekocht heeft, na het openen kon ik hem gelijk weer even duidelijk maken waarom het zonde is van elke cent die je er in stopt. >:) >:)

En dat geld niet alleen voor FIFA, maar ook voor spellen als Fortnite waar je zonder blikken of blozen 20 euro voor een skin mag betalen.. Dit is gewoon een kwestie van opvoeden, daar kan je EA echt niet de schuld van geven.

[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 25-02-2020 13:37 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
M@cer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:31:
Het is toch gewoon een kwestie van je kinderen vertellen dat ze niet van die onzin moeten kopen.. Mijn zoon van 13 speelt al sinds zijn 7de en weet dondersgoed dat hij niet aan extra content hoeft te denken voor dat soort bedragen.. Hij kreeg met sinterklaas op school zo'n kaart van 5 euro waar hij FIFA punten voor gekocht heeft, na het openen kon ik hem gelijk weer even duidelijk maken waarom het zonde is van elke cent die je er in stopt. >:) >:)

En dat geld niet alleen voor FIFA, maar ook voor spellen als Fortnite waar je zonder blikken of blozen 20 euro voor een skin mag betalen.. Dit is gewoon een kwestie van opvoeden, daar kan je EA echt niet de schuld van geven.
Precies! Helemaal eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

M@cer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:31:
Tuurlijk wel, ze doen dit gewoon bewust. Dat erkent EA ook gewoon. Je moet het vergelijken met een kinderverassing....
Niet wetende dat dergelijke mechanisme op een belangrijk verslavend component gebaseerd is, het verlangen naar de verrassing en de mogelijke beloning als je hier aan toegeeft, en als die beloning er niet is of in onvoldoende mate de steeds sterker wordende wens naar nieuwe beloning en het gevoel wat dat het geeft.
EA zit er vuistdiep in en erger ze doen het bewust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N2LSWw
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:27:
[...]

In welk opzicht is dat te makkelijk dan. het koppellen van een credit kaart/bankrekening aan je account in namelijk niet perse makkelijk en voor een kind al helemaal niet perse eenvoudig. Een PSN en Microsoft kaart moeten ze ook kopen in een winkel of bestellen wat de drempel ook hoger maakt.

[...]

En op een zak snoep dan? Vaak bedoeld voor kids en door suikers ook nog is verslavend maar daar is ook geen controle bij of staat er een waarschuwing op....Daarnaast voor het online gedeelte geldt dat je een PSN account moet hebben. En voor zo'n account (hoofdaccount aanmaken) moet je 18 zijn....

[...]

Tuurlijk, dat zal niet gemakkelijk gaan. Maar dat komt ook weer omdat er altijd weer mensen zijn die er misbruik van gaan maken. Die geven zelf 1000 euro uit om vervolgens hun kind de schuld te geven. Daarnaast als jij als ouder bewust je kind online laat spelen en je PSN account direct gekoppeld laat staan aan je bankrekening en dan vervolgens verwacht dat er niks gebeurt ben je gewoon naïef.

Laat ik wel nog vermelden dat ik de huidige manier van packs openen ook niet bepaald ondersteun. de prijs kwaliteit verhouding van de packs is niet bepaald goed te noemen en ik vind wel als je dan toch 1000 euro uitgeeft dat je dan wel mag verwachten minimaal een ronaldo of een messi te packen.
Als jij als ouder een PSN thuis hebt staan en actief gebruikt. Ga je dan als je kind er gebruik van maakt elke keer je bankgegevens er vanaf halen? Zowel credit card gegevens invoeren als inloggen op PayPal is makkelijker dan ooit. Maar ik heb echt geen zin meer om op je te reageren. EA moet spelers gewoon tegen zichzelf beschermen. Als je kijkt op Twitter zie je wel hoe de "helpdesk" van EA te werk gaat. Mensen die als grap tweeten dat ze hun ouders credit card willen gebruiken om FIFA points waarop ze ook nog daadwerkelijk een reactie krijgen. Dat toont wel aan dat er echt niks positiefs aan EA is.

Ik krijg heel sterk het idee dat ik tegen een muur praat. Of probeer je het nog enigszins goed te praten dat je FIFA points hebt gekocht dit jaar.

De verwachting dat je bij elke 1000 euro een gratis Ronaldo krijgt is ook gewoon te dom voor woorden. Dan is het ook niet random meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arwintju
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Als jij als ouder een PSN thuis hebt staan en actief gebruikt. Ga je dan als je kind er gebruik van maakt elke keer je bankgegevens er vanaf halen? Zowel credit card gegevens invoeren als inloggen op PayPal is makkelijker dan ooit. Maar ik heb echt geen zin meer om op je te reageren. EA moet spelers gewoon tegen zichzelf beschermen. Als je kijkt op Twitter zie je wel hoe de "helpdesk" van EA te werk gaat. Mensen die als grap tweeten dat ze hun ouders credit card willen gebruiken om FIFA points waarop ze ook nog daadwerkelijk een reactie krijgen. Dat toont wel aan dat er echt niks positiefs aan EA is.

Ik krijg heel sterk het idee dat ik tegen een muur praat. Of probeer je het nog enigszins goed te praten dat je FIFA points hebt gekocht dit jaar.

De verwachting dat je bij elke 1000 euro een gratis Ronaldo krijgt is ook gewoon te dom voor woorden. Dan is het ook niet random meer.
Kom op we hadden een goeie discussie wat mij betreft, waarom moet het nou persoonlijk worden. Fifa is een hobby van me. Als ik daar geld aan uit wil geven dat wens ik mij daar niet voor te hoeven verantwoorden.

Nogmaals als jij als ouder bewust je bankrekening gekoppeld laat aan je PSN of paypal zodat je met 1 druk op de knop aanopen kan doen dan is dat iets voor de ouder zelf. Niet voor EA! Dat je dan je kind op datzelfde account laat spelen zonder toezicht vind ik (nogmaals) gewoon heel erg naïef.

Ik vind als jij toch 1000 euro uitgeeft aan fifa punten je daar wel iets van waarde voor terug mag verwachten. Dat is toch niet gek? Niet perse een ronaldo of messi maar gewoon een hoog rated speler met waarde.

We zijn het verder niet echt eens. Dat is toch niet erg? Waarom zou je dan ineens niet op me willen reageren? Omdat ik niet mee ga met jouw mening? Heeft niet perse met tegen een muur aan praten te maken. Ik kijk er anders tegenaan dan jij dat doet. Wie er gelijk heeft is niet zozeer belangrijk.waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:27:
[...]
Sorry maar die vergelijking slaat nergens op. Het effect dat EA mijn spelers bewust trager maakt zodat ik geld uit ga geven is gewoon nonsens. Daar is geen enkel hard bewijs voor. Als dat er wel was had ik dat echt gemerkt in al die jaren dat ik fifa speel.
Je hoeft je niet te excuseren, het effect waar jij naar zoekt heet gewoon dynamic difficulty adjustment.
Is zelfs een patent voor aangevraagd.
Ow je mag zelf raden door wie dat patent is aangevraagd.
Laat ik je helpen begint met een E en eindigt op A.
Uiteraard niet.
Bijzonder, want de mechanismes die in EA zitten triggeren hetzelfde gevoel als datgene waar je de kinderen tegen wil beschermen.
Dat is hetzelfde als zeggen "nee geen drugs voor mijn kinderen, maar geld in een gokkast stoppen is ok.
Maar als ze niet aan het geld kunnen komen, dan kunnen diezelfde kinderen dat ook niet uitgeven toch?
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar kinderen hebben bijvoorbeeld heel jong een pinpas. Ideal, origin, fifapoints. Voila.
Wil je omdat het verachtelijke EA met zijn smerige mechanisme bestaat kinderen helemaal geen beschikking over geld hebben? Het hebben en gebruiken van geld is een belangrijk opvoedkundig middel voor verantwoordelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

In essentie heeft Kurt natuurlijk gewoon gelijk. Maar dat is ook niet zo moeilijk omdat het zwaar obvious is dat de game erg slecht is.
Het probleem van Kurt is dat hij veel te veel is doorgeschoten in het extreme. Idd van alles krijgt EA de schuld, maakt alles persoonlijk, beledigd te pas en te onpas iedereen bij EA, soms ook erg grof. En bovenal onderschat hij (of hij is zich er juist erg van bewust) de kracht van social media.

Uiteindelijk was de situatie onhoudbaar en vroeg of laat zou het hier op uitdraaien. Uiteindelijk hebben ze beide schuld. Kurt omdat hij te extreem werd en EA omdat ze geen ruk doen om het spel beter te maken.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Er is gewoon evidence voor he dat lootboxen potentieel verslavend zijn.

Dit is gepubliceerd in PLOS one (maart 2019), een hoog aangeschreven wetenschappelijk tijdschrift:

https://journals.plos.org...urnal.pone.0213194#sec015
This research provides further evidence of a potentially important link between problem gambling and the amount that individuals spend on loot boxes. It directly addresses the limitations of previous research, in which a similar link was seen in an unblinded and self-selected sample. This research replicates that relationship and suggests that it remains in existence even when a sample is unaware of the fact that research concerns loot boxes and gambling, and have not self-selected into a loot box-related study.

However, it is key to note that the causal direction of this relationship is unclear. It may be the case that loot boxes cause individuals to become problem gamblers. It may also be the case that pre-existing gambling problems cause individuals to spend more money on loot boxes.

If this is the case, the presence of loot boxes in video games would not be creating a ‘breeding ground’ for problem gambling. They would instead be providing an opportunity for games companies to exploit serious pre-existing psychological problems amongst their customers for massive monetary gains. The correlational nature of this study makes it impossible to determine which of these pictures of the effects of loot boxes is true.

However, regardless of the direction of causality, the games industry faces a crisis of conscience. Industry bodies such as the ESRB and IGEA are finding it increasingly difficult to claim in good faith that there is little evidence of a link between problem gambling and loot box use. Loot boxes are a novel phenomenon, and game developers may understandably be wary of the association of their products with gambling. However, as noted in [33], in this case the “emphasis for all parties, be they government, industry, or consumer, should be on the need for self‐education and due diligence in understanding the complexity and nuance of games and gambling.”. We strongly believe that this encompasses the need for continual reflection on the potential effects of loot boxes on the behalf of industry stakeholders

It is our view based on the findings of this study that ratings agencies should consider incorporating additional parental advisories into games that persist in featuring loot boxes. In [34], King and Delfabbro outline a broad variety of different ways that loot box related harm may be mitigated by employing social responsibility measures. In light of the results seen here, we believe that many of the suggestions that are suggested in that document are appropriate. Most importantly, we follow them in their suggestion that appropriate content descriptors are added to games that feature loot boxes. We recommend that games with loot boxes are restricted to players of legal gambling age. It is also our opinion that the severity of the link seen here suggests that relevant authorities should seriously consider restricting access to loot boxes as if they were a form of gambling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het grootste probleem zijn volgens mij die verschrikkelijk vervelende Youtube kneuzen waar al die jochies naar kijken.. Die zijn onbeperkt pakketjes aan het openen alsof het heel normaal is..

Als ouder moet je dat wel gewoon in de gaten houden en ook duidelijk vertellen dat het niet normaal is om voor zoveel geld pakketjes te openen (waar je veel leukere dingen voor kan doen). Maar misschien is het ook wel anders omdat ik weet wat er allemaal speelt en er heel veel ouders zijn die werkelijk geen idee hebben..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Je hoeft je niet te excuseren, het effect waar jij naar zoekt heet gewoon dynamic difficulty adjustment.
Is zelfs een patent voor aangevraagd.
Ow je mag zelf raden door wie dat patent is aangevraagd.
Laat ik je helpen begint met een E en eindigt op A.

[...]

Bijzonder, want de mechanismes die in EA zitten triggeren hetzelfde gevoel als datgene waar je de kinderen tegen wil beschermen.
Dat is hetzelfde als zeggen "nee geen drugs voor mijn kinderen, maar geld in een gokkast stoppen is ok.

[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar kinderen hebben bijvoorbeeld heel jong een pinpas. Ideal, origin, fifapoints. Voila.
Wil je omdat het verachtelijke EA met zijn smerige mechanisme bestaat kinderen helemaal geen beschikking over geld hebben? Het hebben en gebruiken van geld is een belangrijk opvoedkundig middel voor verantwoordelijkheden.
DDA daar ben ik mee bekend ja. Zit vooral in de (semi) offline spelmodi zoals squad battles waar dat heel duidelijk naar voren komt. Er is geen bewijs voor dat het ook wordt toegepast in rivals of weekend league wedstrijden. Maar we zijn het eens dat zoiets bestaat.

Snoep heeft ook een verslavend effect. Toch proppen we daar onze kinderen ook vol mee. Fout van de fabrikant of fout van de ouder die dit bewust aan zijn kind geeft....punt is dat EA gewoon niet als 100% schuldige aan te wijzen is.

Oke maar dan zou je alle speelgoed/snoep/ fabrikanten moeten aanspreken op het feit dat ze iets voor kinderen aanbieden wat mogelijk niet goed voor ze kan zijn. Nogmaals ook hierbij de conclusie dat de schulg niet 100% bij EA kan liggen.

Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Is niet erg, maar laten we uitkijken dat dit niet een wel-nietes discussie gaat worden. Dan kunnen we beter beide ons verlies pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Kom op we hadden een goeie discussie wat mij betreft, waarom moet het nou persoonlijk worden. Fifa is een hobby van me. Als ik daar geld aan uit wil geven dat wens ik mij daar niet voor te hoeven verantwoorden.

Nogmaals als jij als ouder bewust je bankrekening gekoppeld laat aan je PSN of paypal zodat je met 1 druk op de knop aanopen kan doen dan is dat iets voor de ouder zelf. Niet voor EA! Dat je dan je kind op datzelfde account laat spelen zonder toezicht vind ik (nogmaals) gewoon heel erg naïef.

Ik vind als jij toch 1000 euro uitgeeft aan fifa punten je daar wel iets van waarde voor terug mag verwachten. Dat is toch niet gek? Niet perse een ronaldo of messi maar gewoon een hoog rated speler met waarde.

We zijn het verder niet echt eens. Dat is toch niet erg? Waarom zou je dan ineens niet op me willen reageren? Omdat ik niet mee ga met jouw mening? Heeft niet perse met tegen een muur aan praten te maken. Ik kijk er anders tegenaan dan jij dat doet. Wie er gelijk heeft is niet zozeer belangrijk.waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen.
Nee de waarheid ligt helaas niet in het midden zie hierboven....

Snap ook niet waarom de nadruk hier zo op kinderen wordt gelegd, het grote probleem zit bij de jong volwassenen, want er is 0,0% evidence dat het kinderen zijn die de credit card van hun ouders leeg trekken. En mocht die er wel zijn dan hoor ik dat ook graag, hoe en waar dat is onderzocht.

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 25-02-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:03:
[...]

Snap ook niet waarom de nadruk hier zo op kinderen wordt gelegd, het grote probleem zit bij de jong volwassenen
Het ligt naar mijn mening wel in het midden. Van mijn part mag het net als in Belgie verboden worden, maar als niemand het probleem zit om het te verbieden is het probleem dan wel zo erg aanwezig?
Je kan zelf kiezen of je het doet of niet. En in praktijk wordt vaak genoeg aangetoond dat een betere fifa speler gewoon (makkelijk) wint dan een mindere speler met een veel beter team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Bean77 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Het ligt naar mijn mening wel in het midden. Van mijn part mag het net als in Belgie verboden worden, maar als niemand het probleem zit om het te verbieden is het probleem dan wel zo erg aanwezig?
Je kan zelf kiezen of je het doet of niet. En in praktijk wordt vaak genoeg aangetoond dat een betere fifa speler gewoon (makkelijk) wint dan een mindere speler met een veel beter team.
Zolang we niet weten wie of wat nu hierin meegaat, blijven die lootboxen een probleem, en dat staat dus in dat artikel in PLOS, je kunt niet zijn beloop laten gaan, maar er moet actief op gewezen worden. Je kunt zelf kiezen of je het doet of niet is niet meer aan de orde als er een gamblers component in je zit....
However, it is key to note that the causal direction of this relationship is unclear. It may be the case that loot boxes cause individuals to become problem gamblers. It may also be the case that pre-existing gambling problems cause individuals to spend more money on loot boxes.

If this is the case, the presence of loot boxes in video games would not be creating a ‘breeding ground’ for problem gambling. They would instead be providing an opportunity for games companies to exploit serious pre-existing psychological problems amongst their customers for massive monetary gains. The correlational nature of this study makes it impossible to determine which of these pictures of the effects of loot boxes is true.

[ Voor 30% gewijzigd door bvbal79 op 25-02-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
bvbal79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:09:
[...]

Zolang we niet weten wie of wat nu hierin meegaat, blijven die lootboxen een probleem, en dat staat dus in dat artikel in PLOS, je kunt niet zijn beloop laten gaan, maar er moet actief op gewezen worden. Je kunt zelf kiezen of je het doet of niet is niet meer aan de orde als er een gamblers component in je zit....

[...]
Maar dat geldt dan toch ook voor alcohol als je daaraan verslaafd bent (of dat het verslavingscomponent in je aanwakkerd)? Moeten we dat dan ook in z'n geheel verbieden?

[ Voor 4% gewijzigd door Arwintju op 25-02-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Maar dat geldt dan toch ook voor alcohol als je daaraan verslaafd bent (of dat het verslavingscomponent in je aanwakkerd)? Moeten we dat dan ook in z'n geheel verbieden?
roken, vuurwerk, chocola..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:12:
[...]

Als je aan de kassa komt vragen ze toch naar je ID

En ja, als arts zijnde: Alcohol zou verboden moeten worden

Ik kan dit ook wetenschappelijk helemaal gaan onderbouwen etc, maar dan dwalen we helemaal af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZodiacBomber
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09-2023
Grappige discussie waarbij de fanboys en de haterz het nooit eens zullen worden. Ik denk dat de prijs kwaliteitverhouding op dit moment niet helemaal op orde is. EA maakt het makkelijk en verslavend om pakketjes te openen, richten ze zich hierbij heel bewust op beïnvloedbare kinderen...dat denk ik nou ook weer niet perse.
Ik vind de game best ok, ja het frustreert mij soms enorm maar soms denk ik ook wel een ongelooflijke mazzel te hebben dus het gaat twee kanten op.
Ik ben blij met een game met super veel content, bijna dagelijks kan ik wel iets doen waarmee ik een pakketje of nieuwe speler unlock.

Wat ik dan heel verbazend vind is dat de streamers en youtubers allemaal zo zitten te zeuren dat ze geen content kunnen maken als EA een dagje eens niet iets nieuws released. Of dat de gameplay saai en eentonig wordt en zij daardoor geen leuke videos kunnen maken. daar erger ik mij wel echt aan want EA geeft een spel uit dat iedereen kan spelen en helemaal niet bedoelt is voor streamers/youtubers die er vervolgens op hun beurt weer veel geld aan verdienen. Die gasten hebben het nog nooit zo makkelijk gehad als dit jaar. Een paar edities terug had je gewoon online, bronze, silver en gold-cup en dat was het...geen WL of al die dagelijkse objectives en toch waren er toen al youtubers die er leuke videos van wisten te maken. De youtubers van nu willen echter allemaal elke dag een nieuwe video online zetten zodat ze weer om blauwe duimpjes, belletjes en views kunnen bedelen en ondertussen nog links en rechts een gesponsorde boodschap(kortingscode) kunnen vermelden. Youtubers die verschillende games testen, reviewen en spelen kan ik nog wel waarderen maar die gasten die elke week dezelfde game spelen,..kijk eens hoe ik weer elite1 haal in de WL, kijk eens hoe ik deze week de rewards open, kijk eens welke zieke speler ik deze week pack, kijk eens welke objective ik deze week doe..... Youtubers van tegenwoordig zijn allemaal hetzelfde, eenheidsworst met dezelfde millenial instelling, ikke ikke ikke..... Nee, neem dan KSI, dat was noeg eens content! ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Bean77 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:13:
[...]

roken, vuurwerk, chocola..............
roken: ja
vuurwerk: ja
chocola: die vat ik niet...is dat een gevaarlijke iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N2LSWw
P.s. als je niet door hebt dat DDA aanwezig is in de online modus van FUT dan speel je onder niveau of heb je het spel überhaupt nooit aangeraakt. De random dingen die gebeuren kun je ook gewoon zien als DDA.
bvbal79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:03:
[...]

Snap ook niet waarom de nadruk hier zo op kinderen wordt gelegd, het grote probleem zit bij de jong volwassenen, want er is 0,0% evidence dat het kinderen zijn die de credit card van hun ouders leeg trekken. En mocht die er wel zijn dan hoor ik dat ook graag, hoe en waar dat is onderzocht.
Als je nou heel even op Google zoekt. Bijvoorbeeld:
https://www.bbc.com/news/technology-48908766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:22:
P.s. als je niet door hebt dat DDA aanwezig is in de online modus van FUT dan speel je onder niveau of heb je het spel überhaupt nooit aangeraakt. De random dingen die gebeuren kun je ook gewoon zien als DDA.
DDA of crappy servers?? ik neig toch meer naar dat laatste...Als de gameplay namelijk soepel is (meestal 's nachts) heb ik ook geen last van rare random dingen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZodiacBomber
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

[...]

Ik heb het hele artikel doorgelezen maar daar staat nog steeds niet in dat EA zich specifiek op kinderen richt. Sterker nog de kinderen hebben 550 pond uitgegeven maar een volwassene in het artikel heeft 10.000 uitgegeven. ik denk dat ze zich op niemand richten maar gewoon alle spelers willen uitnodigen zoveel mogelijk packs te openen.
Vorige week zag ik nog een artikel van een boze moeder van een kind die voor 36.000 fifa points aan packs had gekocht en dat de moeder bleef volhouden dat haar zoontje van niets wist en ze gehackt waren. Als ik dat koppie in het artikel zie dan zie ik al dat hij liegt....(link naar artikel voor amusementswaarde: https://www.mirror.co.uk/...ands-xbox-refund-21461049 ) Probleem van ouders tegenwoordig is dat ze (niet geheel hun schuld) totaal niet weten waar hun kinderen mee bezig zijn en ook geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen.
Mijn paypall was ook mijn PSN gelinkt maar toen mijn zoontje begon met fortnite heb ik die link wel even opgeheven zodat het ook niet "per ongeluk"kan gebeuren. Hij heeft 1x V-bucks uitgegeven aan een skin en kwam er zo achter dat hij daardoor geen battlepass kon unlocken (wij geven geen geld uit aan fortnite). hij had direct spijt en ik hoop dat hij zich dit herinnert als hij weer eens een "vette skin" ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Arwintju schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:02:
[...]
DDA daar ben ik mee bekend ja. Zit vooral in de (semi) offline spelmodi zoals squad battles waar dat heel duidelijk naar voren komt. Er is geen bewijs voor dat het ook wordt toegepast in rivals of weekend league wedstrijden. Maar we zijn het eens dat zoiets bestaat.
EA heeft bewust nooit "officieel" aangegeven waar het wel in het spel zit.
Kijk als EA een betrouwbare partner was zou ik mij geen zorgen maken, maar ze zullen het niet nalaten om alles in te zetten zodat ze het geld kunnen grissen uit de kinderhandjes, dat laatste is al wel bewezen hence die rechtszitting.
Snoep heeft ook een verslavend effect. Toch proppen we daar onze kinderen ook vol mee. Fout van de fabrikant of fout van de ouder die dit bewust aan zijn kind geeft....
Suiker heeft een verslavende werking, ik heb mij laten vertellen dat indien suiker een product was wat nu op zo rijkelijk op de markt zou komen als dat het nu verkrijgbaar is, het in strijd zou zijn met de opium wet.
Suiker heeft namelijk enorm veel overeenkomstige kenmerken van een hard-drug…
punt is dat EA gewoon niet als 100% schuldige aan te wijzen is.
EA is de digitale verstrekker van de fifapoints, de backalley equivalent van een coke-dealer, niets meer niets minder.
Oke maar dan zou je alle speelgoed/snoep/ fabrikanten moeten aanspreken op het feit dat ze iets voor kinderen aanbieden wat mogelijk niet goed voor ze kan zijn.
Dat zou ook moeten.
Ik denk dat we het niet eens gaan worden. Is niet erg, maar laten we uitkijken dat dit niet een wel-nietes discussie gaat worden. Dan kunnen we beter beide ons verlies pakken :P
Prima alleen ik neem geen verlies in deze, ik heb het morele gelijk aan mijn zijde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwintju
simons schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:42:

[...]

Prima alleen ik neem geen verlies in deze, ik heb het morele gelijk aan mijn zijde :)
Haha, ik snap je punten maar ben het er niet geheel mee eens nogmaals.

Speel je nog Fifa eigenlijk? of ben je daar mee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, zonder heel veel snippets te quoten is lootboxes idd een discussie punt.

Ik blijf erbij dat dit soort dingen de verantwoordelijkheid blijft van de speler of van de ouders bij jonge spelers.

Uiteraard kun je dan als vervolgstap naar EA gaan, maar het is ook een trend dat de verantwoordelijkheid naar een derde partij (EA) word geschoven.

Daarnaast vraag ik me af wat het bestaansrecht van FUT is als de lootboxes verwijderd worden tov FIFA zelf. Het zou maximaal weer een add-on zijn.

Misschien Kijkt EA hier ook al zelf naar en zijn ze daarom nu seasons etc aan het live testen om later naar een subscription based model te switchen of een model waarbij je 9.95 betaald om een season te unlocken ;)

Anderzijds als ze idd een lootboxes verbod anticiperen (of de ontwikkelingen afwachten), waarom dan nu al investeren in gameservers en engine rebuild als het risico zeer aannemelijk is dat je huidige verdienmodel gaat verdwijnen?

Zo, en nu weer werkie werkie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:23
Ik moet inderdaad zeggen dat ik vind dat EA het dit jaar met content erg goed doet. Regelmatig leuke SBC’s, objectives en spelers die je kunt vrijspelen. Daarnaast een aantal leuke promo’s. Tuurlijk, sommige SBC’s zijn te duur, maar Ultimate Team blijft voor mij wel interessant door al deze releases.

Lootboxes zie je ook echter bij zoveel spellen. Jonge kinderen geven honderden euro’s uit aan bijvoorbeeld Fortnite. Ik denk dat ouders gewoon heel goed moeten opletten waarvoor ze hun creditcard aan hun kind beschikbaar stellen.

Mbt FIFA 20 vind ik dan wel weer dat EA prioriteiten moet stellen. Ik speel een voetbalspel, dan moet zo’n groot bedrijf in staat zijn om de gameplay constant goed te laten verlopen, ook in het weekend. Tuurlijk hoeft het niet perfect maar de schommeling is vaak lachwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Waarom zou FUT geen bestaansrecht hebben zonder betaalde lootboxes?? Er zijn genoeg mensen (waarschijnlijk veel meer dan de helft) die FUT spelen zonder ervoor te betalen.. Het kost misschien wat meer tijd (en wat packluck) om een team bij elkaar te krijgen, maar voor de rest veranderd er toch niets aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 13:45
Ik denk dat het aantal vage dingen in games idd in 90% van de gevallen komt door brakke connecties, maar er zit vrijwel zeker ook een soort van momentum / verandering van de moeilijkheidsgraad in. Gisteren schoot ik bijv. in 1 potje 6x op de paal (wel gewonnen :+), ik heb vergelijkbare wedstrijden gehad waarbij de keeper van mijzelf of van mijn tegenstander ineens een soort super skills heeft. Maar dat zou allemaal ook goed door de connectie kunnen komen.

Wat EA volgens mij wel bewust doet is af en toe de matchmaking beïnvloeden. Dat is wat mij betreft de meest logische verklaring voor win en loss streaks. Door je tegen betere tegenstanders te laten spelen wordt je toch aangezet tot het kopen van punten voor een beter team. Dit ervaar ik overigens al sinds ik begonnen ben met FUT, ieder jaar weer.

Dit jaar is het ivm de objectives in Rivals niet hard te maken, want veel spelers zakken al dan niet bewust, waardoor je hele rare verhoudingen krijgt.

Laatste toevoeging, EA elimineert alternatieve manieren om aan coins te komen (lees handelen) en probeert je de coins ook afhandig te maken met veel te dure untradable SBC content, al beslis je uiteraard zelf om de SBC's al dan niet te doen :+. Kortom winstmaximalisatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nachtapotheker op 25-02-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 03-10 16:59

bebopper

I'm an absolute beginner...

Hier worden volgens mij coins van de ene naar de andere account overgeheveld :o

Kondogbia gaat normaal rond de 125-130k weg nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hSu7aBI4cnbbyrg190bH3pgZ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:23
Wel leuk, League SBC’s blijven met snipen en bieden net zo extreem goedkoop om te completen als vorig jaar. Inmiddels Bazoer aan mijn team toegevoegd, samen met Malen 86 en Kimmich Moments. Gaat best lekker zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
Ik heb veel league sbc's relatief goedkoop gedaan door al heel vroeg in te slaan :)

Italie 2x
Premier league 2x
La Liga, eredivisie, Süper Lig, Ligue 1, Bundesliga, Liga NOS, CSL, Championship.

Vooral vaak voor de CDM gekozen, waar ik vervolgens dan weinig tot geen gebruik van maak :+

Tonali was eerst zeker wel goed totdat Essien kwam en Battaglia was waarschijnlijk ook goed. Onlangs gebruikt voor Acuna objective, maar hij maakte nu op mij geen indruk meer :+

Wel dus Acuna gedaan, maar ga ik waarschijnlijk weer niet toepassen in mijn team 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M@cer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:10:
Waarom zou FUT geen bestaansrecht hebben zonder betaalde lootboxes?? Er zijn genoeg mensen (waarschijnlijk veel meer dan de helft) die FUT spelen zonder ervoor te betalen.. Het kost misschien wat meer tijd (en wat packluck) om een team bij elkaar te krijgen, maar voor de rest veranderd er toch niets aan het spel.
Bekijk het eens vanuit EA’s perspectief, zonder lootboxes is het simpelweg een FIFA game mode.

Zonder lootboxes gaat de omzet voor FIFA significant naar beneden wat dan ook impact heeft op hoe EA hun prioriteiten zet voor gerelateerde ontwikkelingen (e.g. verbeteringen, promo’s).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-10 22:01
We gaan lekker gokken lieve mensen!!!!!

#slotta :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79

[...]

n=1...goede research man!

Ik kom met een wetenschappelijk onderbouwd artikel...en jij met een prive.nl bericht

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 25-02-2020 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraaank
Denk dat ik met dit team de WL maar eens inga:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XlAz2H9.png

Is weer eens wat anders!

[ Voor 8% gewijzigd door Fraaank op 25-02-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassiebassie
Fraaank schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:05:

[Afbeelding]

Is weer eens wat anders!
Zet em op! :)F :)F :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
@Fraaank Zou je kunnen laten weten hoe Ake speelt? Ik zoek nog een 2e verdediger voor naast Van Dijk, en twijfel tussen hem, De Ligt 87 of De Vrij 87...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markuss
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2022
Hassiebassie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:07:
Ik heb veel league sbc's relatief goedkoop gedaan door al heel vroeg in te slaan :)

Italie 2x
Premier league 2x
La Liga, eredivisie, Süper Lig, Ligue 1, Bundesliga, Liga NOS, CSL, Championship.

Vooral vaak voor de CDM gekozen, waar ik vervolgens dan weinig tot geen gebruik van maak :+

Tonali was eerst zeker wel goed totdat Essien kwam en Battaglia was waarschijnlijk ook goed. Onlangs gebruikt voor Acuna objective, maar hij maakte nu op mij geen indruk meer :+

Wel dus Acuna gedaan, maar ga ik waarschijnlijk weer niet toepassen in mijn team 7(8)7
Ik heb die Nakajima van de Liga NOS gekozen, dat is eigenlijk best een leuk invallertje. Absoluut niet sterk maar enorm snel en wendbaar en 4* + 4*.

[Afbeelding]

Is weer eens wat anders!
Ik zou 4-2-3-1 met wingers als startopstelling doen, komt Promes op full chem en kan je Overmars (wel als RM) op 7 of 8 krijgen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2LSWw
ZodiacBomber schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb het hele artikel doorgelezen maar daar staat nog steeds niet in dat EA zich specifiek op kinderen richt. Sterker nog de kinderen hebben 550 pond uitgegeven maar een volwassene in het artikel heeft 10.000 uitgegeven. ik denk dat ze zich op niemand richten maar gewoon alle spelers willen uitnodigen zoveel mogelijk packs te openen.
Vorige week zag ik nog een artikel van een boze moeder van een kind die voor 36.000 fifa points aan packs had gekocht en dat de moeder bleef volhouden dat haar zoontje van niets wist en ze gehackt waren. Als ik dat koppie in het artikel zie dan zie ik al dat hij liegt....(link naar artikel voor amusementswaarde: https://www.mirror.co.uk/...ands-xbox-refund-21461049 ) Probleem van ouders tegenwoordig is dat ze (niet geheel hun schuld) totaal niet weten waar hun kinderen mee bezig zijn en ook geen voorzorgsmaatregelen hebben genomen.
Mijn paypall was ook mijn PSN gelinkt maar toen mijn zoontje begon met fortnite heb ik die link wel even opgeheven zodat het ook niet "per ongeluk"kan gebeuren. Hij heeft 1x V-bucks uitgegeven aan een skin en kwam er zo achter dat hij daardoor geen battlepass kon unlocken (wij geven geen geld uit aan fortnite). hij had direct spijt en ik hoop dat hij zich dit herinnert als hij weer eens een "vette skin" ziet.
Ik heb tijdens het werk geen tijd om hele artikelen te lezen maar er zijn genoeg voorbeelden waar het bewust of onbewust gebeurd. Er is ook een document van de 2e kamer waar gesproken wordt over fifa punten en ook gerefereerd naar iemand die 8000 euro in een jaar heeft gespendeerd. Hoewel het zijn eigen geld is hoort zoiets gewoon niet te kunnen. Volgens mij heb je zelfs in het casino een systeem wat controleert of jij niet gokverslaafd bent.

Ik had het al eerder over het feit dat ouders vaak geen idee hebben wat hun kind doet (online). Dus mooi dat je met een voorbeeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:13

[Afbeelding]

Is weer eens wat anders!
Ook fan van Malen? Speel zelf ook met een NL/Ere Divisie team. Maar dan met Ziyech als CAM.

https://www.easports.com/...Id=hKYepTwbnSZuc:FFA20PS4

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraaank
Markuss schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:58:
[...]
Ik zou 4-2-3-1 met wingers als startopstelling doen, komt Promes op full chem en kan je Overmars (wel als RM) op 7 of 8 krijgen geloof ik.
Dit is inderdaad ook niet mijn startopstelling! Die is namelijk 5-2-3, anders komt bijvoorbeeld Koeman ook niet op chem.
kw_nl schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Ook fan van Malen? Speel zelf ook met een NL/Ere Divisie team. Maar dan met Ziyech als CAM.

https://www.easports.com/...Id=hKYepTwbnSZuc:FFA20PS4
Nog niet veel mee gespeeld, wel al een tijdje in de club!

Zat ook nog over eredivisie te twijfelen, misschien doe ik dat ook nog. Heb nog 90 Ziyech, HL Martinez en een speciale versie van Taglafico. Dus misschien maak ik de switch alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit - negeer, had blijkbaar nog een niet submitted post in mijn browser staan

[ Voor 93% gewijzigd door Bossie op 25-02-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
Wat is de beste spits voor 200k max? League/nationaliteit maakt niet uit. Mag ook een centrale positie zijn die op de linkerflank kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
En na 3,5 week weer wat intensief traden, kort investeren, kopen, verkopen en geluk dat er weer mooie CL sbc's zijn presenteer ik jullie mijn verbeterde team met een nieuwe Nederlander: TOTY De Ligt *O*

https://www.futbin.com/20/squad/13684906

Wat zal de volgende defensieve versterking worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 13:45
Hassiebassie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:03:
En na 3,5 week weer wat intensief traden, kort investeren, kopen, verkopen en geluk dat er weer mooie CL sbc's zijn presenteer ik jullie mijn verbeterde team met een nieuwe Nederlander: TOTY De Ligt *O*

Daar ga je geen spijt van krijgen, top verdediger, die gaat er bij ook niet meer uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Hassiebassie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:03:

Geen defensieve versterking, maar wellicht Neymar? Past ook prima in je squad. Overigens: FB Sanchez is een geweldige kaart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
FIFA 20 VERWIJDERD *O*

Ik ben er helemaal klaar mee.

Vanavond toppunt bereikt dat dit spel te krom voor woorden is.

Ik ga er geen eens meer woorden aan vuil maken want het zijn de bekende klachten die iedereen heeft waar EA geen reet aan doet en wij maar braaf blijven accepteren.

Vanavond was het TE extreem :(

Het ging een tijdje goed hier maar ik accepteer dit kansloze spel niet meer.

Net een andere game gespeeld die WEL op je input reageert, heerlijk zeg d:)b

Bedankt voor jullie adviezen en de gezelligheid hier en ik hoop dat jullie kunnen blijven genieten van die spel.

Enjoy :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Sleehond schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:32:
FIFA 20 VERWIJDERD *O*

Ik ga er geen eens meer woorden aan vuil maken want het zijn de bekende klachten die iedereen heeft waar EA geen reet aan doet en wij maar braaf blijven accepteren.

Bedankt voor jullie adviezen en de gezelligheid hier en ik hoop dat jullie kunnen blijven genieten van die spel.

En voor welke game laat je deze mooie groep met klagers (waaronder ikzelf) achter?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Sleehond schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:32:
FIFA 20 VERWIJDERD *O*

Tot volgende week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Haha nee, ik blijf nu echt weg.

Ben gewoon echt FIFA moe....

[ Voor 4% gewijzigd door Sleehond op 25-02-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb tijdens het werk geen tijd om hele artikelen te lezen maar er zijn genoeg voorbeelden waar het bewust of onbewust gebeurd. Er is ook een document van de 2e kamer waar gesproken wordt over fifa punten en ook gerefereerd naar iemand die 8000 euro in een jaar heeft gespendeerd. Hoewel het zijn eigen geld is hoort zoiets gewoon niet te kunnen. Volgens mij heb je zelfs in het casino een systeem wat controleert of jij niet gokverslaafd bent.

Ik had het al eerder over het feit dat ouders vaak geen idee hebben wat hun kind doet (online). Dus mooi dat je met een voorbeeld komt.
Wederom zij zijn niet het structurele probleem (kinderen)... de mirror is ook de telegraaf van GB. Je refereert NB zelf naar een document van de 2de kamer waar jong volwassenen met een gokverslaving zo in op kunnen gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 25-02-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luncatic12
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 15:43
Check je club! Veel spelers zijn geld waard....
Zeker CL spelers uit de BPL en Bundes, verder ook hoop 82-78 spelers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N2LSWw
bvbal79 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:47:
[...]

Wederom zij zijn niet het structurele probleem (kinderen)... de mirror is ook de telegraaf van GB. Je refereert NB zelf naar een document van de 2de kamer waar jong volwassenen met een gokverslaving zo in op kunnen gaan.
Zoek even naar "Antwoorden Kamervragen over verslavend karakter van onderdelen van videospellen" dan vind je hem wel. Ik heb geen zin om een zoekmachine te zijn voor andere mensen. EA zorgt er gewoon voor dat het spel zo verslavend mogelijk is. Zeker vanwege het feit dat mensen bang zijn om niet elke week packs te krijgen (FOMO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N2LSWw schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:39:
[...]

Zoek even naar "Antwoorden Kamervragen over verslavend karakter van onderdelen van videospellen" dan vind je hem wel. Ik heb geen zin om een zoekmachine te zijn voor andere mensen. EA zorgt er gewoon voor dat het spel zo verslavend mogelijk is. Zeker vanwege het feit dat mensen bang zijn om niet elke week packs te krijgen (FOMO).
Dat heet toch gewoon user engagement :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassiebassie
Luncatic12 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:08:
Check je club! Veel spelers zijn geld waard....
Zeker CL spelers uit de BPL en Bundes, verder ook hoop 82-78 spelers
Dat legertje Zouma's en Maguire heeft me inderdaad veel poen opgeleverd :)
Pagina: 1 ... 108 ... 185 Laatste