@
Tito129
Hieronder mijn ervaringen
- Naar aanleiding van mijn geluidsklachten is Daikin in november 2023 langs geweest voor een inspectie.
Hierbij zijn de 3 weg klep en de circulatiepomp vervangen. (na een jaar werken )
Verder blijkt DAIKIN de maximale pompsnelheid bij defrosts met 10 % te kunnen verlagen zonder dat dit afbreuk doet aan een verder goede werking van de installatie ( is 19.5 ltr )
Vanaf medio 2023 adviseert Daikin altijd een AVDO en 20 ltr buffervat te instaleren
Volgens Daikin was de koelleiding tussen compressor en binnenunit te kort deze zou minimaal 3 meter moeten zijn en was hier slechts 1 meter dit zou ook extra lawaai opleveren .
Uiteindelijk zijn alle hierboven genoemde punten door mijn installateur aangepast en geïnstalleerd . Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een behoorlijk stillere installatie. ook leidingruis tijdens defrost is behoorlijk afgenomen. Wel blijft de pomp na een defrost nu langer doordraaien op 19ltr maar omdat het lawaai is afgenomen is dat nu geen probleem meer .
AVDO helpt vooral tegen de leidingruis bij mij .
Controleer je compressor leidinglengte of deze minimaal 3 meter is .
eventueel kun je nog met de pompcurve spelen .
Ik draai nu op 14 liter en dat is goed te doen maar defrost blijft altijd lawaai geven op 19 ltr .
Succes met het bouwen van je omkasting
[
Voor 6% gewijzigd door
fohn5 op 24-02-2025 09:44
]