WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 22:22

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Matched: laser
choman schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:02:
Ik heb op dit moment een Bosch Groen PLL 360 https://www.amazon.nl/Bos...id=pla-388468449788&psc=1,
Maar hiervoor zijn geen handontvangers te verkrijgen, en omdat ik op dit moment ook buiten bezig ben met het maken van een uitbouw + schuur, en daarvoor de hoogte moet worden uitgezet kan ik met de Bosch PLL alleen in de avond werken als het donker is 8)7
Binnen werkt de Bosch PLL perfect, en heb hiermee de vorige verbouwing binnen alles netjes uitgelijnt.

Nu bedacht ik me op een rotatie laser te kopen ala:
Laserliner BeamControl-Master 120 (https://www.gereedschapce...nger-120m-026-04-00a.html)

Of toch een GLL 3-80 met handontvanger. https://www.amazon.nl/Bos...s=home-improvement&sr=1-2

Hij zal zowel binnen als dus buiten worden gebruikt. Bij de rotatie laser zal ik de Bosch PLL ook houden. Als ik voor de GLL 3-80 ga, kan ik de Bosch PLL verkopen.

Heeft iemand ervaring me de GLL3-80 en/of de LaserLiner ?
Ik ben zelf gecharmeerd van LaserLiner: hebben betaalbare producten die voor een zeer schappelijke prijs hun werk prima doen.
En dan inderdaad opties als zo'n BeamControl. Enig nadeel van die jij linkte is dat je het basisstation handmatig moet nivelleren. Zelfnivellerend is natuurlijk handiger, maar dan ben je voor de optelsom van rotatielaser + ontvanger + statief laser + meetlat al snel meer dan die 300 euro kwijt. bv 430 euro als je bij laserliner zou blijven :P, maar vergeleken met andere merken is dat nog steeds een 'steal'..

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-02 11:07
Nog een bijdrage over wat je kan doen besluiten om Amazon niet een preferred supplier te laten zijn https://blog.redpoints.co...gled-inventory-management

Commingled inventory is blijkbaar een groeiend probleem daar. En door er te bestellen draag je eruiteindelijk gewoon aan bij. Ik vraag me af in hoeverre Ali daar last van heeft. Tot nu toe lijkt het probleem bij de groene lasers van Bosch blauw nog niet te hebben toegeslagen (of de tweakers die hier posten hebben steeds geluk gehad).

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb 2 L-boxxen besteld. Omdat ik een kruislaser, zaklampje en haakse slijper heb die los dwalen of in de kartonnen doos in de garage dwalen. Dan kan ik ze vastklikken aan de grote broer kist van de invalzaag.

Die kartonnen doos inlays zijn aardig ... Maar liever stop ik de laser/lamp en afstandsmeter in een passend schuimrubber.

Iemand nog een tip hoe ik dit netjes op maat snij? Broodmes denk ik nu? Haal ik hierachter wat schuimrubber... Paar cm dik.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:31
Blomminator schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:52:
Ik heb 2 L-boxxen besteld. Omdat ik een kruislaser, zaklampje en haakse slijper heb die los dwalen of in de kartonnen doos in de garage dwalen. Dan kan ik ze vastklikken aan de grote broer kist van de invalzaag.

Die kartonnen doos inlays zijn aardig ... Maar liever stop ik de laser/lamp en afstandsmeter in een passend schuimrubber.

Iemand nog een tip hoe ik dit netjes op maat snij? Broodmes denk ik nu? Haal ik hierachter wat schuimrubber... Paar cm dik.
Er zijn verschillende soorten schuim en ik weet nooit welke de juiste eigenschappen heeft, maar er is een die je in laagjes kan losscheuren en kan smelten. Op Youtube staan hier filmpjes van, alleen ik kom even niet op hoe dat schuim heet maar daar zal vast iemand weten wat ik bedoel.

[edit:]
YouTube: Lean Manufacturing - Organizing Drawers - Kaizen Foam Tips - FastCap

Kaizenfoam gebruikt hij hier.

[ Voor 9% gewijzigd door 6killer op 28-08-2020 20:58 ]

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50
Blomminator schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:52:

Ik heb precies hetzelfde gedaan (ook L-boxx en kruislijnlaser), en ik heb dit gebruikt: https://www.hornbach.nl/s...-136/6119511/artikel.html

Echt een oefening in geduld en precisie (je krijgt uit mijn hoofd 7 laagjes die in elkaar vallen), maar hiermee kun je mooi 3D uitsnedes maken in de diepte. Zo heb ik bijvoorbeeld de clip voor de laser ontvanger nu dwars onder de laser ontvanger zelf, zodat er genoeg ruimte overbleef voor de acculader 8)

/Edit: nu ik de afbeelding van de Hornbach site zie: dat lijkt een wat geromantiseerd beeld van wat je krijgt, het is geen schuimrubber, maar een soort van stevig piepschuim. Kan absoluut tegen een stootje, en is volgens mij ook veel robuuster dan schuimrubber.

[ Voor 10% gewijzigd door Rockster op 28-08-2020 20:57 ]

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:31
Rockster schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan (ook L-boxx en kruislijnlaser), en ik heb dit gebruikt: https://www.hornbach.nl/s...-136/6119511/artikel.html

Echt een oefening in geduld en precisie (je krijgt uit mijn hoofd 7 laagjes die in elkaar vallen), maar hiermee kun je mooi 3D uitsnedes maken in de diepte. Zo heb ik bijvoorbeeld de clip voor de laser ontvanger nu dwars onder de laser ontvanger zelf, zodat er genoeg ruimte overbleef voor de acculader 8)

/Edit: nu ik de afbeelding van de Hornbach site zie: dat lijkt een wat geromantiseerd beeld van wat je krijgt, het is geen schuimrubber, maar een soort van stevig piepschuim. Kan absoluut tegen een stootje, en is volgens mij ook veel robuuster dan schuimrubber.
Jij bedoelt deze denk ik: https://www.hornbach.nl/s...aten/6119512/artikel.html

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 18:42

JT

VETAK y0

Flix20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:51:
Allen bedankt voor de reacties en het meedenken!

[...]

Wat elektrisch apparatuur wat ik nog wil aanschaffen is een cirkelzaag en heb m'n oog nu laten vallen op de Bosch professional GKS 18v-57. Met name omdat ik de accu's hier al voor heb en ook een tweetal L-boxxen bezit.
Waar ik ook nog naar aan het kijken ben is een kruislaser lijn. Daar ben ik me nog een beetje verder in aan het oriënteren want ook hier begint het bij een euro of 60 met oplopend tot 400.
Dus even kijken wat ik nodig heb en wat voor mij voldoet.
Die cirkelzaag heb ik van het weekend besteld (via Toolstation, 2 accu's en lader gratis erbij, tot en met vandaag, max 2 accu's per adres en alles op dezelfde dag bestellen mocht je obv waarde van aanschaf 2 gratis accu's via Bosch willen). Kruislijnlaser heb ik op aanraden van @wheel besteld op AliExpress, scjijnt een echte Bosch te zijn voor de Aziatische martk. Zoek maar even naar zijn posts. Heb je voor 5 tientjes een groene laser. Ik heb hem even gehouden bij de dure waterpas van de keukenzetter en was in ieder geval precies goed.
stevens20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:52:
Oke, ik ben helemaal klaar met mijn decoupeerzaag! Wat een bagger ding. Ik heb een bosch groen pst650 en heb er constant gedonder mee. Zaagjes die niet los komen uit het befaamde sds systeem. Het blad dat niet haaks is en zaagjes die krom trekken omdat de geleider bij het eerste bochtje los schiet.

Gisteren een keuken gedemonteerd en iedere keer als je het ding gebruikt baal je van het apparaat. Ik ben daarom op zoek naar iets nieuws. Mijn oog is gevallen op een bosch pro gst 150 se. Ik ben benieuwd of jullie deze adviseren. Ik wil echt een stap beter dan wat ik had en kan deze zaag combineren met een invalzaag.

Ergens deze winter gaan we de bijkeuken aanpakken. Daar ga ik een aanrechtblad en kastjes plaatsen waar een watertje komt, tafelmodel koelkast, droger en wasmachine bouw ik daar in. Houthok moet nog gemaakt worden, kast in het schuurtje enzovoort...

Daarbij is het lekker om te kunnen vertrouwen op een degelijke decoupeerzaag. Een vast budget is er niet, ik wil een goed ding hebben voor ongeveer 150,- mits daarmee het apparaat goed is.
Fraggert schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

als je even naar beneden scrolt in deze zoekresultaten dan zie je onder andere de adviesen van Orf en Sluw :)

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

ps: ik heb overigens ook een dergelijke Bosch groen decou en die stuitert als een malle met wat voor soort zaagjes dan en kent ook jouw punten (lastig lossen etc)
Goh, wat raar zeg. Ook al is het groen, dat zou je niet verwachten. Ik heb een goedkope Skil van zeker een jaar of 7 a 8, zo niet meer met de standaard bijgeleverde zaagjes en daar heb ik al die gekkigheid niet mee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 23:04
JT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:38:
Kruislijnlaser heb ik op aanraden van wheel besteld op AliExpress, scjijnt een echte Bosch te zijn voor de Aziatische martk. Zoek maar even naar zijn posts. Heb je voor 5 tientjes een groene laser. Ik heb hem even gehouden bij de dure waterpas van de keukenzetter en was in ieder geval precies goed.
Sta op het punt deze te bestellen, ze bieden er ook zo'n mini statiefje erbij voor 20 EUR extra. Is het de moeite deze bij te bestellen?
Lijkt me dat je 'm op elk 'ongeveer' vlak oppervlak neer kunt zetten aangezien ie self levelling is..
Link: https://a.aliexpress.com/_BSUCPO

• JT

JT

VETAK y0

ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Sta op het punt deze te bestellen, ze bieden er ook zo'n mini statiefje erbij voor 20 EUR extra. Is het de moeite deze bij te bestellen?
Lijkt me dat je 'm op elk 'ongeveer' vlak oppervlak neer kunt zetten aangezien ie self levelling is..
Link: https://a.aliexpress.com/_BSUCPO
Die 4 graden compenseert nog redelijk ja. Maar niet oneindig. Hou er rekening mee dat je hem niet naar achteren kunt kantelen om de horizontale lijn omhoog te krijgen. Dan is die niet meer waterpas en bij te grote afwijking gaat de laser uit. Een klein statief is dus maar beperkt bruikbaar. Naar mijn mening steek je die 20 euro beter in een tweedehands volwaardig statief.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• ps4mm
Yes, dat is 'm toevallig :)

@JT thanks voor de uitleg!
Dan laten we dat mini dingetje voor wat het is en zoeken we een gewoon statiefje op.
Ga de laser gelijk bestellen (y)

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:30
die winkel op ali lijkt alles wel van bosch te verkopen. Seems the genuine article. Ik weet dat er bij de laser al gekeken is en ze niets raars kunnen vinden, maar zou het bij het andere spul ook zo zijn?

als je https://nl.aliexpress.com..._668%233480%2315683%23454 zou kopen, betaal je daar dan nog extra belastingen op?

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 06:43
Tarkin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:43:
die winkel op ali lijkt alles wel van bosch te verkopen. Seems the genuine article. Ik weet dat er bij de laser al gekeken is en ze niets raars kunnen vinden, maar zou het bij het andere spul ook zo zijn?

als je https://nl.aliexpress.com..._668%233480%2315683%23454 zou kopen, betaal je daar dan nog extra belastingen op?
Officieel wel. Het hangt er volgens mij vanaf wat ze op de documenten noteren qua inhoud en waarde (en eventueel of je er door de Nederlandse douane uit gepikt wordt voor controle). Een gokje.

• wheel
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Yes, dat is 'm toevallig :)

@JT thanks voor de uitleg!
Dan laten we dat mini dingetje voor wat het is en zoeken we een gewoon statiefje op.
Ga de laser gelijk bestellen (y)
Goede keuze, zowel de laser als het weglaten van dat mini-statiefje (al heb ik zoiets wel, omdat het bij m'n GLL 3-50 zat - echt gebruiken doe ik dat deel niet). Voor iets meer (in absolute zin) dan de nu bespaarde €20 heb je bijvoorbeeld een BT 150 op Amazon. Even afhankelijk van de werkhoogte die je nodig hebt. Een statieftas heb ik wel bij AE gehaald (https://nl.aliexpress.com/item/865992541.html).

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Fraggert schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:19:
[...]

@Pixeltje heeft de maikta LS1018, die staat ook op mijn lijstje met de goedkoopste blauwe bosch afkorters.

De makita van pixel had wel een dingetje met afkorten op een (extreme?)schuine hoek, dan geraakte het afgezaagde blokje tussen het zaagblad en het werkblad vd zaag waardoor deze bokte.

Met een paar euro heeft pixel dat gefikst en heeft rr nu geen last meer van:

Pixeltje in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Dit is prijs-kwaliteit een goede zaag met een behoorlijk groot bereik. Ik ben er best wel tevreden over (afgezien van de laser die compleet prut is). Hou er alleen rekening mee dat het ding veel plaats inneemt. Uit het hoofd schat ik dat je een werkdiepte van +/- 100cm nodig hebt.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Matthis schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:24:
[...]

Dit is prijs-kwaliteit een goede zaag met een behoorlijk groot bereik. Ik ben er best wel tevreden over (afgezien van de laser die compleet prut is). Hou er alleen rekening mee dat het ding veel plaats inneemt. Uit het hoofd schat ik dat je een werkdiepte van +/- 100cm nodig hebt.
Ik ben er ook erg tevreden over, met een beetje aandacht is de machine nu haaks en nauwkeurig op alle andere hoeken, de zero clearance insert heeft het andere probleem opgelost. Bij hoeken tot 45 graden is er sowiezo niks aan de hand.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50
Pixeltje schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:10:
Oeps.

Beetje in een opwelling gekocht omdat ik m voorbij zag komen op V&A, maar wel erg blij mee. Mooi machientje en de accu's waar hij op loopt werken ook in mijn kruislijnlaser. Kunnen de AA batterijen eruit en wordt de lijn weer een beetje beter zichtbaar.
Ik heb precies hetzelfde gedaan met als argument de AA batterijen in mijn kruislijnlaser :P Werkt veel relaxter (die AA batterijen houden niet een hele dag laseren vol) en inderdaad beter zichtbaar lijkt het. Ik weet niet welke kruislijnlaser variant je hebt, maar die met bluetooth integratie is erg handig m.b.v. de app (had ik zelf niet verwacht): zonder de laser aan te raken kun je wisselen tussen aan/uit, diverse lijnen en remote ontvanger :)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rockster schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gedaan met als argument de AA batterijen in mijn kruislijnlaser :P Werkt veel relaxter (die AA batterijen houden niet een hele dag laseren vol) en inderdaad beter zichtbaar lijkt het. Ik weet niet welke kruislijnlaser variant je hebt, maar die met bluetooth integratie is erg handig m.b.v. de app (had ik zelf niet verwacht): zonder de laser aan te raken kun je wisselen tussen aan/uit, diverse lijnen en remote ontvanger :)
Ding heeft bluetooth inderdaad, volgens mij is het de GCL 2-50. Fijn apparaatje om te hebben en komt stiekem vaker van pas dan ik dacht. Gister nog een paar kastdeuren mee uitgelijnd. Laser erop en schroeven maar.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:44
Het ging hier onlangs over kruislijn lasers.
Was een voorbeeld van een Bosch op aliexpres welke voor 50 tientjes te koop staat.
Als je verder dan online kijkt kom je ze van 40 tot 400 tegen.

Vraag me dan af waar dat verschil in zit, naast het overduidelijke dat de uitgebreidere 360 lijnen hebben waar de goedkopere varianten alleen naar voren stralen. Maar als je voornamelijk naar voren moet schijnen lijkt me dat meer dan genoeg.
Een lijn op de muur zetten lijkt me vrij recht toe recht aan.

Nu is op Amazon de Bosch Quigo voor een leuke prijsje.
Iemand daar ervaring mee?
Denk dat je voor die 45 piek niet echt de mist in kan gaan als je bijvoorbeeld een keuken recht wilt uitlijnen?

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 07-09-2020 10:56 ]

PSN: Flix20-NL

• Flix20
ThinkPadd schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb de Quigo met rode laserlijn. Prima dingetje, basic, maar doet wat het moet doen. Helderheid is oké voor binnenshuis, alleen met fel zonlicht op een muur zie je de lijn niet zo goed meer.
Heb er eerder eentje van Parkside (Lidl) gehad, die deed het ook prima, maar gaf ineens van de ene op de andere dag geen licht (rood) meer. Geld teruggekregen (na 3 jaar ofzo nog, Lidl _/-\o_ ) en een Quigo gehaald.

De klem die bij de Quigo zit vind ik wel wat onhandig werken en gebruik ik dan ook nauwelijks. Met projecten waar ik laag bij de grond een laserlijn nodig heb zet ik hem op een paar klosjes hout o.i.d. Bij projecten hoger op de muur o.i.d. pak ik het statief van de fotocamera. Ze verkopen hem ook met statief, maar je kunt dan wellicht beter een statief van Marktplaats ofzo nemen, ben je wat voordeliger uit verwacht ik.

Enige nadeel is dat hij alleen waterpas kan. De Parkside die ik eerder had kon je de lijn ook vastzetten in een zelfgekozen positie, handig als je bijv. een vlak op een muur wilt verven.

Voor €45 een prima keuze, ik heb even veel voor mijn versie met rood licht betaald bij Hornbach.
Of van wat resthout een statiefje maken waar je 'm op kan klemmen.
Maar bedankt voor de info, ga 'm bestellen.

Rode laser is overigens 40 piek en met statief is het totaal 60 piek.

• Flix20
mddd schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:05:
[...]

Geheel mee eens. Helderheid houdt niet over maar verder prima te gebruiken!

Met het klemmetje kun je hem prima aan iets plats vastmaken, bv een deur ofzo. Maar die moet dan net in de buurt zijn natuurlijk.
Lees dus dat een groene laser beter te zien zou zijn.

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Flix20 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:43:
Lees dus dat een groene laser beter te zien zou zijn.
Ah sorry ik had gemist dat deze groen was. Ja die zal dan alweer beter te zien zijn dan de rode Quigo.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Zeker een mooi ding. Hij gaat bij de laser in de lbox wonen want ze delen een accuplatform. Hij past ook in de Lbox van de daggadagga maar die is van makita dus vol met twee laders en vier accu’s voor die twee apparaten samen.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:47
Vandaag met padoek bezig geweest. Gewoon schroeven ging niet lukken, dus was ik nog snel in de doehetzelfer om de hoek een 3mm boortje wezen halen. Een halve dag later en het boortje begaf het |:(

Ook mijn makita zagen er eens op losgelaten. Wat kan die SP6000 mooi spinnen _/-\o_
Ook een nadeel gevonden aan mijn LS1019, een rode laser op padoek is moeilijk om waar te nemen ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Met enige regelmaat zelfs. Hij is er ook vaak als lightning deal. Ik stel zelf de aanschaf van de groene kruis lijn laser en afstandsmeter (GLM 50c) uit...zelfs .er aanbiedingen wacht ik liever op black friday Deals >:)
Fraggert schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:13:
[...]

damnit, ik heb nóg niet gekeken of ik mijn groene Bosch kan fiksen |:(

Want 250 voor deze GCM8 scheelt weer behoorlijk met de 330 waarvoor @RevellNL die Makita LS1018 heeft weten te ritselen bij de Hornbach met de LPG.

Die zaaghoogte van de Makita though <3

Goed te weten dat deze prijzen in elk geval voorbij komen, thanks Sheane _/-\o_ d:)b

• Flix20
Nou, de Bosch GKS18v-57 is binnen. Vanavond komt de kruislijn laser binnen.
Mooi projectje om de zaag uit te proberen en daar een statief voor te maken.

Ondertussen nu m'n 3e Bosch blauw apparaat en moet zeggen dat het nu toch wel erg verleidelijk is om m'n metabo klopboor eruit te doen en ook hier een Bosch voor terug te halen.

• JT

JT

VETAK y0

Zit er iemand hier op Pepper, de kortingswebsite? Daar was de GCM8 ook al opgemerkt :+
Flix20 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:34:
Ben benieuwd wat je van de zaag vindt :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door JT op 08-09-2020 11:39 ]

Ecodan warmtepomp

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:34:

Ondertussen nu m'n 3e Bosch blauw apparaat en moet zeggen dat het nu toch wel erg verleidelijk is om m'n metabo klopboor eruit te doen en ook hier een Bosch voor terug te halen.
Doeeeee het}) }) }) })

Zonder gekheid, als die nog werkt zou ik het niet doen. Er is namelijk altijd nieuw speelgoed te koop. Liever iets vervangen wat je 'op klust' dan als het nog werkt. Tenzij je uiteraard mega frustraties hebt met het ding ;)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

_Arthur

blub

Ook ik ben in de markt voor een kruislijn of 360graden laser. Deze wil ik gaan gebruiken om schuine plafonds (op zolder) netjes vlak te krijgen. Echter kan ik niet vinden of (bijvoorbeeld deze: LaserLiner CompactLine-Laser G360) ook in schuine vlakken werkt. Of dat dat alleen horizontale en verticale vlakken is.

Iemand die dat weet/kan vertellen?

• Blomminator
  • Niet online
Ik weet niet wie de tip gaf maar ik heb 2 Lboxxen gekocht en piepschuim vulling van Hornbach.
Het is meer gepriegel dan ik had gehoopt maar Boxx 1 is klaar. Toch blij mee! Had er graag nog een bril in bijgepast maar ach...
De andere box is voor een laser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rab4o21k7AETQnt9ECFuEzocZTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6D9b4Xa116hhno8HzB61vpW.jpg?f=fotoalbum_large

• Illusion
  • Laatst online: 02:41

Illusion

(the art of)

Blomminator schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:01:
Ik weet niet wie de tip gaf maar ik heb 2 Lboxxen gekocht en piepschuim vulling van Hornbach.
Het is meer gepriegel dan ik had gehoopt maar Boxx 1 is klaar. Toch blij mee! Had er graag nog een bril in bijgepast maar ach...

[Afbeelding]
Als elke keer de kap en schijf eraf moet, dan is opbergen wel bewerkelijk. Past hij niet gewoon in dezelfde inlay als een gws 18-125?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH-xSaojpKDcGf-8XiUikUHm1nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quGI03niLUsFDdKwuuBOcB28.jpg?f=fotoalbum_large

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Blomminator schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:01:

[Afbeelding]
Zo'n grote koffer zo leeg. Heb je geen komborstel, afbraamschijven etc? Ik heb mn 125mm slijper in een Systainer (die zijn een stuk kleiner), hoef de kap er niet af te halen, heb een stapel schijven, komborstel en bril er in en nog ruimte over. Welliswaar af-fabriek inlay, geen custom schuim.

Gebruiksfrequentie is overigens niet veel anders, dus op zich heb je wel een punt om het zo te laten :+

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 15:59
Ook zojuist de kruislijn laser van 50 euro van Ali binnen.
Dat statiefje had ik er niet bij moeten bestellen, heb je niet echt veel aan. Behalve soepel om zijn as draaien.
Maar een groot statief kost ook weer wat, voor bijvoorbeeld plafonds.
Denk dat ik een wandbeugeltje ga maken en vervolgens met een bout en draadeind maar een hoogte verstelling maak :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 20:22

barktus

Moehhhh!

alaintje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:27:
Ook zojuist de kruislijn laser van 50 euro van Ali binnen.
Dat statiefje had ik er niet bij moeten bestellen, heb je niet echt veel aan. Behalve soepel om zijn as draaien.
Maar een groot statief kost ook weer wat, voor bijvoorbeeld plafonds.
Denk dat ik een wandbeugeltje ga maken en vervolgens met een bout en draadeind maar een hoogte verstelling maak :+ .
Pics or it didn't happen :+

My middle finger salutes you.

• alaintje
Van de beugel die gaat komen, of de laser? :p .

Ik neem amper nog foto's want mijn camera's op de telefoon zijn echt hun einde nabij.
Hier binnen wat foto's met de groothoek, kamertje van 3x2 verlicht met 10x35watt gloeilampjes, behoorlijk wat licht.
Het balletje in de voet staat zowat altijd waterpas, maar als die maar in de rode cirkel staat zal het wel genoeg zijn voor de laser geloof ik.
Hij nivelleert prima en is echt behoorlijk fel. Om 19:00 op het zuiden kon ik hem buiten nog wel op de steensmuur/voeg zien (niet heel goed, maar goed genoeg).

Spoiler voor deze useless pics :p .
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEkdzRRLbMx55uIjO9LfuxxHd40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeRTIkahhpRf0nWs9k1Q3RU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yPP1gwpuTu-1jjDYb2fhVJDz_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kz42TIB1PphjANW41ZJonZK6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHqEVvVNEYrz8rGmaxM8k-19oL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5akO4cVRdrXyGSJNmwumC9k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA93E2s9D6Oo399hb1F5HExeOhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uChIeRHdfLgdUniXE7nBtfAz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q35HhLRhity9ZH5HX5YhK9txhbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8agLRNvUIdWx19P95ddxryI.jpg?f=fotoalbum_large

• ps4mm
alaintje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:19:
[...]

Spoiler voor deze useless pics :p .
Nice! Heb 'm zelf een aantal pagina's terug ook besteld, op aanraden van hier het mini-statiefje niet meebesteld, goede keuze geweest zo te zien :) inmiddels 3 weken onderweg.

Echt hoge statieven (~2m) zijn best duur idd, zit zelf te overwegen om zo'n lampstatief ervoor te gebruiken.. Beetje lastig inschatten of dit gaat werken zonder de laser in je handen te hebben, het zou zomaar een topzwaar/instabiel ding kunnen worden wat zo omvalt.

• alaintje
ps4mm schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:36:
[...]

Hou ik al een tijdje in de gaten idd, maar ben er nog geen tegengekomen die boven de 1.20~1.50m komt (in de buurt voor een redelijke prijs).
Dat was mijn probleem ook, En liefst wil ik hem dan op 3 meter + hebben voor mijn plafonds...
Ik heb nog een oud statief van een bouwlamp, daar kan ik wel een telescopische stok in steken. Moet je wel geen beweging in de ruimte maken want dan wiebelt de laser wel ben ik bang.
Ik zou eens kijken of ik mijn beugeltje kan 3D tekenen vandaag.
dit idee: https://www.mastertools.n...0?sqr=HOUDER%20BM1%2030M&
Ik geloof dat bij de GL 3-80 groene laser welke ik laatst heb gebruikt een ander soort beugeltje zat. Gewoon een nagel in de muur en that's it.

Ik heb trouwens 1 september besteld, gisteren geleverd. Volgens de tracking ligt hij nog in amsterdam (daar is die sinds 11 september).

[ Voor 7% gewijzigd door alaintje op 16-09-2020 08:59 ]

• wheel
alaintje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:58:
[...]

Dat was mijn probleem ook, En liefst wil ik hem dan op 3 meter + hebben voor mijn plafonds...
Ik heb nog een oud statief van een bouwlamp, daar kan ik wel een telescopische stok in steken. Moet je wel geen beweging in de ruimte maken want dan wiebelt de laser wel ben ik bang.
Ik geloof dat bij de GL 3-80 groene laser welke ik laatst heb gebruikt een ander soort beugeltje zat. Gewoon een nagel in de muur en that's it.
Deze toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://staticws.gereedschapcentrum.nl/pub/media/catalog/product/cache/1/image/700x380/beff4985b56e3afdbeabfc89641a4582/7/6/76c3f330f4283fe982a7493eab13ea30.jpg

Die is ideaal (mits je inderdaad kan schroeven/spijkeren).

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ps4mm schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:22:
Nice! Heb 'm zelf een aantal pagina's terug ook besteld, op aanraden van hier het mini-statiefje niet meebesteld, goede keuze geweest zo te zien :) inmiddels 3 weken onderweg.

Echt hoge statieven (~2m) zijn best duur idd, zit zelf te overwegen om zo'n lampstatief ervoor te gebruiken.. Beetje lastig inschatten of dit gaat werken zonder de laser in je handen te hebben, het zou zomaar een topzwaar/instabiel ding kunnen worden wat zo omvalt.
Ik heb ook een lampstatief (wat zwaardere uitvoering dan degene die je linkt), kan tot 3m, dat ga je op een fotostatief niet vinden. De minimale hoogte kan wel een puntje zijn om in de gaten te houden.

Ook iets om op te letten is dat het statief de juiste schroefdraad heeft. Heb zelf een kruislijnlaser die 1/4" en 5/8" aansluiting heeft (denk ik), maar mijn fotostatief had weer alleen een 3/8" schroefdraad. :F
Fraggert schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:48:
Daar ga je ook echt geen spijt van krijgen.

Ik snap ook niet echt het bestaansrecht van een 115 slijper trouwens 8)7 :?

115
125
180
230

tussen de kleinsten zit naar 10mm in diameter. Bij 125<>180 en 180<>230 resp. 55 en 50 mm.

Oftewel 25 en 27,5 mm extra snijbereik als stap. Bij 115 naar 125 slechts 5mm :?

of ben ik nou gek. :X
Misschien iets dat uit het verleden overgebleven is? Spul is ook veel makkelijker te vinden voor 125mm, vrij weinig te vinden voor 115mm over het algemeen.

• henkie196
  • Niet online
alaintje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:58:

Ik heb trouwens 1 september besteld, gisteren geleverd. Volgens de tracking ligt hij nog in amsterdam (daar is die sinds 11 september).
Heb zelf deze. Geen problemen met stabiliteit op plafondhoogte (2.5-2.6m). Weegt ook wel behoorlijk wat, maar heb nog niet geprobeerd m'n kruislijnlaser erop te zetten, bij gebrek aan de juiste schroefdraad.

• Illusion
  • Laatst online: 02:41

Illusion

(the art of)

Teijgetje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:15:
Het probleem met losse hoge statieven is toch vaak die minieme trilling, zelfs op betonvloeren. Helemaal als er meer mensen lopen wordt het al snel een stoelendans om af te kunnen tekenen.
Een statief dat je tegen het plafond aan klemt verhelpt dat.
Dat ligt vooral aan de kwaliteit van de demping in je laser. Mijn ervaring is vooral met puntlasers, maar als je bijvoorbeeld PLS3 (tegenwoordig van Fluke) en een bosch blauw GPL3 naast elkaar op een houten podium zet, dan staat de stip van de PLS3 stil, en die bosch zwabbert wat rond bij elke stap die je zet.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 22:34
Of Deze:https://www.gereedschappr...van-20-cm-tot-365-cm.html

Ga hem voor mijn verjaardag vragen, nu loop ik steeds te klootviolen met de laser op een keukentrapje enz.

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappro.nl/resize/AEAD0024-9624-46F2-B648-3824B9E99B50-lasertelescoopsteun-lt30.jpg/0/1100/True/stabila-statief-lasertelescoopsteun-lt30-van-20-cm-tot-365-cm.jpg

Verwijderd

MaxDamage schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:59:
Of Deze:https://www.gereedschappr...van-20-cm-tot-365-cm.html

Ga hem voor mijn verjaardag vragen, nu loop ik steeds te klootviolen met de laser op een keukentrapje enz.

[Afbeelding]
Zit daar ook nog iets veerkrachtigs in of lazert de boel om als je toevallig met twee man op dezelfde balk van de houten vloer stapt?

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:45
@the12be

Dat dus.
Ik heb er ook een die je klemt en daarmee ben je vrijwel altijd je trillingen kwijt.
Ik heb dan wel een combi zodat je buiten hem gewoon neer kan zetten. (mooi samen in een hoes)
En dan met deze houder, die is in hoogte en breedte te verstellen, en bovendien klem, magneet en ophang.
@Illusion De stabilisatie van de laser ligt aan de magneet, maar ook met een goedkope wil je geen trilling, wat dus beter mogelijk is met een statief dat je tussen vloer en plafond klemt.

Nu het toch over Festool stofzuigers gaat.......
Weet iemand van welk automerk de luchtfilters passen in de CTL`s?
Dacht het ooit ergens gelezen te hebben ipv die dure van Festool zelf.
Heb een 22 en 33, even voor dik 100 euro nieuwe filters halen vind ik altijd zo zondegeld.

Trouwens weer koolborstels besteld voor de Hilti DEG 125 D haakse slijper.
Ditmaal niet die achterlijk dure van Hilti zelf á ca. 50 euro een set. :X
Nu van koolborstels-online.nl de borstels van 9,95 per set. Meteen maar 2 setjes laten komen. _/-\o_
En met autostop, ze zullen hooguit iets eerder op slijten dan originele, maar dan wel voor 1/5 van de prijs. _/-\o_

Voortaan dus geen originele meer als er autostops te krijgen zijn voor een machine voor weinig. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 16-09-2020 20:24 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Solomon
  • Laatst online: 04-06 06:56
Over die laser statieven: Ik heb deze (combi van zo'n klemmend statief wat ook in een driepoot kan), lijkt vrijwel dezelfde als eerder genoemd in dit topic. Ben enorm onder de indruk van de kwaliteit. Maar dat mag dan ook wel voor die prijs.

Heb daarnaast ook deze laser, veel functies maar heb de waterpasheid nog niet getest...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 20:29
Solomon schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:05:
Over die laser statieven: Ik heb deze (combi van zo'n klemmend statief wat ook in een driepoot kan), lijkt vrijwel dezelfde als eerder genoemd in dit topic. Ben enorm onder de indruk van de kwaliteit. Maar dat mag dan ook wel voor die prijs.

Heb daarnaast ook deze laser, veel functies maar heb de waterpasheid nog niet getest...
Hoe bevalt die laser? Qua goed zichtbare lijn en hoe is de bouwkwaliteit? Ik heb nog een 12 lijnen laser op het verlanglijstje en de prijs is niet gek :P

Lees al een tijdje mee in dit topic, maar het is niet goed voor mijn beurs :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheCrius op 17-09-2020 13:46 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Solomon
TheCrius schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:43:
[...]

Hoe bevalt die laser? Qua goed zichtbare lijn en hoe is de bouwkwaliteit? Ik heb nog een 12 lijnen laser op het verlanglijstje en de prijs is niet gek :P

Lees al een tijdje mee in dit topic, maar het is niet goed voor mijn beurs :+
Bouwkwaliteit is stevig, goede zichtbaarheid en erg uitgebreid qua aantal lijnen. Het belangrijkste (de hrpizontaalheid) moet ik echter nog steeds testen :)

• Tarkin
Heeft er iemand nog een digitale meter op het oog voor weinig geld? Zo eentje die de afstand meet met een laser.

Ik zoek er eentje voor incidenteel werk, dus wil er eigenlijk niet teveel geld aan uitgeven, maar ik kom nu wel regelmatiger tegen klussen aan waar ik het kan gebruiken

• Blomminator
  • Niet online
@Tarkin enige tijd geleden zelf een glm40 gekocht. Meer voor de gadget dan noodzaak. Ligt inmiddels standaard voor t pakken en neem en vaak mee. Nieuwe grasmat bij Pa en ma? Snel alles gemeten en doorgegeven. Past de bank voor die muur? Piepiep en je weet t. Hoeveel meter tuinslang tot einde heg hebben we nodig? Piepiep. Hiervoor deed ik schattingen of rolde ik meermalen de rolmaat uit. Vasthouden. (Denkbeeldig) streepje en weer verder.

Gebruik t veel vaker dan gedacht. Maar mis niks. (Geen App koppelingen en geen auto tekening maken)

Maat kocht er een van Ali ofzo.werkte ook goed.. tot max 8(?)meter. Daarna viel t signaal weg... Laser niet zichtbaar .. gewoon matig.

Lidl /Hornbach heeft ze ook eigen merk. Ietsje goedkoper.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:32
The Eagle schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:08:
Hete Punt van een soldeerapparaat. Zelfde effect.
Edding permanentmarker kan ook.
Ja dat is dus inderdaad ongeveer hetzelfde principe als met de dremel.
Zou ik inderdaad ook kunnen doen.
Teijgetje schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:09:
Ik heb gewoon een stuk rood gespoten van de makita schroevers en accu`s.
Netjes afplakken en je ziet van een afstand al wat van jou is.

Wel een andere kleur nemen want anders komen we in de clinch. ;)
Is een optie, ook makkelijk door te voeren op ander gereedschap.
Heb een 3D printer, misschien toch eens kijken naar een laser module. :9
Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:11:
[...]

vergeet dit, een dief pakt gauw wat die pakken kan en als later blijkt dat het spul voorzien is van onderscheidende merktekens kieperen ze het de vaart in.

Kwijt ben je het dus al.

Voor de rest, gewoon een goede markeerstift op een niet in het oog springende plek.
Ja dat is waar.

Met edding marker is mijn ervaring dat ik het eraf poets met de schoonmaakdoekjes (etos sensitive billendoekjes :+ )

Maar de oplossingen zijn dus inderdaad graveren smelten of kleurcode.
Had eigenlijk gehoopt dat er ergens permanente labels te koop waren.
Die je er niet zonder veel moeite vanaf krijgt.
Weet niet of de dymo d1 permanent labels een beetje permanent zijn?

Raar eigenlijk dat er nog niet echt iets is, lijkt me ook een uitkomst voor bouwvakkers met eigen gereedschap in busjes.

[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 29-09-2020 09:15 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:15
Ik zag pas ergens in het dit topic van Festool het Haakse Hulpstuk voor de multitool voorbij komen. Nu heb ik zelf een makita DTM51RTJX3 en was ik beniewd of die zou moeten passen ?

En sinds kort ben ik de trotse bezitter van een bosch gll 3-80 cg laser inclusief handontvanger. Die had ik veel eerder moeten kopen ipv de bosch pll 360. Dus die mag worden verkocht :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBUSeYgP1Ad-IWu0pxgbnGTJAM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvoB9f53vsxqUEWBHnMD3uAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

choman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:40:
[...]

En sinds kort ben ik de trotse bezitter van een bosch gll 3-80 cg laser inclusief handontvanger. Die had ik veel eerder moeten kopen ipv de bosch pll 360. Dus die mag worden verkocht :).

[Afbeelding]
Nice! Werkt die handontvanger goed? Ik heb laatst de rode set gescoord, maar dan zonder die LR7. Viel me op zich niet tegen hoe fel de laser was binnenshuis, dus die 100 euro extra voor de groene zit nog in m'n portemonnee is uitgegeven aan een GSR 12v-35 :P

• choman
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:40:
[...]

Nice! Werkt die handontvanger goed? Ik heb laatst de rode set gescoord, maar dan zonder die LR7. Viel me op zich niet tegen hoe fel de laser was binnenshuis, dus die 100 euro extra voor de groene zit nog in m'n portemonnee is uitgegeven aan een GSR 12v-35 :P
@Verwijderd

Ja, en hij werkt goed en ook op de dwars lasers. Heb zo de gevel van mijn huis doorgetrokken naar achter voor de nieuwe schuur.

Ik had eerst ook de rode gekocht incl handontvanger voor 500 euro via amazon omdat die groene met handontvanger 170 euro meer was. Toen via werkzeugstore24.de de groene besteld voor het zelfde geld (die zag ik 1 dag later), alleen toen moest ik de handontvanger los kopen a 80 eu. Het Amazon pakketje heb ik direct retour gestuurd, en een handontvanger los besteld.

En het verschil tussen rood en groen is wel duidelijk zichtbaar, als het wat lichter is in de omgeving.

Verwijderd

choman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:25:
[...]

@Verwijderd

Ja, en hij werkt goed en ook op de dwars lasers. Heb zo de gevel van mijn huis doorgetrokken naar achter voor de nieuwe schuur.

Ik had eerst ook de rode gekocht incl handontvanger voor 500 euro via amazon omdat die groene met handontvanger 170 euro meer was. Toen via werkzeugstore24.de de groene besteld voor het zelfde geld (die zag ik 1 dag later), alleen toen moest ik de handontvanger los kopen a 80 eu. Het Amazon pakketje heb ik direct retour gestuurd, en een handontvanger los besteld.

En het verschil tussen rood en groen is wel duidelijk zichtbaar, als het wat lichter is in de omgeving.
Hoe bedoel je op de 'dwars' lasers? Die drie lijnen zijn toch allemaal hetzelfde? Ik heb de rode voor 340,- (zonder LR7, met L-boxx, accu, lader, BM1) gescoord. Als ik voor hetzelfde geld de groene zou kunnen fixen zou ik dat wel doen ja :D . Ik ben verder toch niet zo van het licht, dus denk dat die rode wel prima is voor mij. Heg snoeien moet toch ook niet als de zon er vol op staat.

• choman
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:13:
[...]

Hoe bedoel je op de 'dwars' lasers? Die drie lijnen zijn toch allemaal hetzelfde? Ik heb de rode voor 340,- (zonder LR7, met L-boxx, accu, lader, BM1) gescoord. Als ik voor hetzelfde geld de groene zou kunnen fixen zou ik dat wel doen ja :D . Ik ben verder toch niet zo van het licht, dus denk dat die rode wel prima is voor mij. Heg snoeien moet toch ook niet als de zon er vol op staat.
Er zit een losse knop laser op. Deze moet je activeren, anders werkt die alleen met de lichtstralen.
Als deze laser knop geactiveerd is zie je de lichtstraal iets dimmen, en wordt er een niet zichtbaar signaal uitgezonden die de handontvanger kan ontvangen.
De LR7 kan gebruikt worden voor Rood en Groen. Maar dit signaal zet hij dus ook op de dwars lasers.(die laser die aan de zijkant en voorkant zit).

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:03
Amazon heeft me overhaast iets laten kopen O-)

https://www.amazon.de/Bos...71e98?smid=A3JWKAKR8XB7XF

€167,- als lightning deal.

Op het moment heb ik nog geen kruislijn nodig, maar was stilletjes aan het zoeken. Er zijn echter tig modellen enkel al bij Bosch dat ik het steeds uitstelde. In eerste instantie is het vooral voor gemak bij het tegelen.

Miskoop zal het niet zijn, maar ik keek in eerste instantie naar een GLL 3-80, al is dat ws overkill voor wat ik er mee ga doen nu en over tig jaar. Is het ook echt een goede deal of koop je voor een kruislijn laser beter een duurdere ?

iRacing Profiel

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Razkin schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:08:

Op het moment heb ik nog geen kruislijn nodig, maar was stilletjes aan het zoeken. Er zijn echter tig modellen enkel al bij Bosch dat ik het steeds uitstelde. In eerste instantie is het vooral voor gemak bij het tegelen.

Miskoop zal het niet zijn, maar ik keek in eerste instantie naar een GLL 3-80, al is dat ws overkill voor wat ik er mee ga doen nu en over tig jaar. Is het ook echt een goede deal of koop je voor een kruislijn laser beter een duurdere ?
Hangt helemaal af van wat je er van verwacht, maar de duurdere zijn niet voor niets duurder.
Ik heb er 1 van Parkside, 2 tientjes geloof ik. Doet precies wat ik ervan verwacht.

• Twijfels
  • Laatst online: 05-06 09:30

Duurdere zijn meestal iets beter in nauwkeurigheid en kunnen mogelijkerwijs wat beter tegen een stootje / zijn beter te calibreren als hij een opdonder heeft gehad.
Heb zelf wel de 3-80 tijd terug in de aanbieding gekocht omdat ik hem perse met 360 graden laser wou hebben. Als je dat niet nodig vindt, volstaat deze die je nu hebt gekocht prima hoor :)
Aftekenfouten en boortjes die iets 'lopen' zijn vaak al net zo erg als de maximale afwijking van zo'n laser.

Voor bijvoorbeeld inbouw kasten, verlaagd plafond en wanden plaatsen vind ik 360 graden van grote meerwaarde, maar als het je gaat om 3 schilderijtjes in lijn ophangen is het overkill ja :+

Verwijderd

Tja, aantal toepassingen met 2x 180 graden en punt vs 3x360 graden is natuurlijk wat minder.

De rode 3-80 is nu in de lightningdeal voor 190,99.
https://www.amazon.de/Bos...eitsbereich/dp/B0768PD5DR

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:41
Nivado schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Ik lees even mee! Ik heb deze Wera set al een tijdje op mijn wensenlijstje staan, alhoewel die binnen je budget is, vind ik die nog aan de dure kant. Ik sta dan ook open voor een goed altermatief.
die heb ik inderdaad ook zitten bekijken, maar daar ontbreekt de 10 en 24....en da's een beetje jammer...
verder heb ik de bekeken:
gedore red R63003012, maar die is net te groot
de kraftwerk 380005 maar past ook net niet
de Rodcraft RS4114 , maar die past ook niet
verder nog een setje van BGS en Laser op amazon, maar die zijn geen Cr-MO

er is als kanshebber ook nog de Sealey AK5616M op amazon, die past net, is CR-MO en redelijk compleet....alleen Sealey krijgt wat mixed reviews....

Dus nu zit ik ook te kijken naar wat losse doppen en een mini systainer erbij te kopen....alleen dat gaat voor een beetje complete set weer buiten budget...

Dus alle tips zijn welkom!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben ook in de markt voor een 360 kruislijnlaser.

Wat wil ik er nu mee doen: klusjes als tussenwand plaatsen, lamellen ophangen, tegelen. Ooit wil ik ook nog een carport bouwen dus vandaar lijkt me een groene laser de betere keuze.

Wat denken jullie van de Bosch UniversalLevel 360 voor ongeveer 170 euro? Is vrij nieuw, ik kan er nog niet zoveel reviews over vinden.

Ook nog een praktische vraag mbt accessoires: heb je in praktijk veel aan een tripod? Door de zelfnivellering kan je mogelijk net zo goed een trapladdertje oid gebruiken samen met een klem (MM3)?

• FRANQ
sloth schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 00:04:

Wat wil ik er nu mee doen: klusjes als tussenwand plaatsen, lamellen ophangen, tegelen. Ooit wil ik ook nog een carport bouwen dus vandaar lijkt me een groene laser de betere keuze.

Wat denken jullie van de Bosch UniversalLevel 360 voor ongeveer 170 euro? Is vrij nieuw, ik kan er nog niet zoveel reviews over vinden.

Ook nog een praktische vraag mbt accessoires: heb je in praktijk veel aan een tripod? Door de zelfnivellering kan je mogelijk net zo goed een trapladdertje oid gebruiken samen met een klem (MM3)?
Ik heb sinds een paar maanden deze.

https://www.amazon.nl/dp/...BPZX?_encoding=UTF8&psc=1

Samen met deze ontvanger.

https://www.amazon.nl/dp/...KG0E?_encoding=UTF8&psc=1

Hier geen moment spijt van gehad.
De voor de ontvanger heb je nog steeds wel enigszins bewolkt weer nodig. (Volle zomer zon op de ontvanger verstoord het signaal) maar in de volle zon hebben we dat even opgelost met een paraplu :+

Binnen super heldere groene lijnen.
Je kan ook op je vloer en plafond een kruis projecteren, handig met lampen recht boven de tafel hangen.

Voor binnen ideaal, en voor buiten overdag ook ideaal met ontvanger.
Buiten ook genoeg situaties gehad waarbij de ontvanger niet eens nodig was door de felle groene lijn.

Echt top.

Ik gebruik wel regelmatig een camera statief.
Die zijn veel steviger dan zo'n laser tripod.

Maar vastmaken aan een trap of paal is ook goed.

De huepar heeft een magneet in de beugel, dus je kan hem ook tegen een magnetisch oppervlak plakken.

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 27-10-2020 08:05 ]

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 13:42
FRANQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:01:
[...]

De voor de ontvanger heb je nog steeds wel enigszins bewolkt weer nodig. (Volle zomer zon op de ontvanger verstoord het signaal) maar in de volle zon hebben we dat even opgelost met een paraplu :+

Je kan ook op je vloer en plafond een kruis projecteren, handig met lampen recht boven de tafel hangen.

Buiten ook genoeg situaties gehad waarbij de ontvanger niet eens nodig was door de felle groene lijn.

Echt top.

De huepar heeft een magneet in de beugel, dus je kan hem ook tegen een magnetisch oppervlak plakken.
Even inhakend op die ontvanger.. Ik heb een Bosch GCL 2-15. Deze gebruik ik normaliter alleen binnen en daarvoor is hij ook zeker toereikend. Gemakkelijk te bedienen en overal duidelijk zichtbaar (15m bereik is voor binnen ruim toereikend). Daarbij heb ik overigens ook een tripod (eerst een laser geleend van iemand, die had dat niet, maar wat is z'n tripod toch handig!).

Mijn vraag: Binnenkort gaan wij in de tuin beginnen en heb ik ook geprobeerd om te laser buiten te gebruiken voor het uitzetten van wat hoogtes, maar de laserlijn is gewoon (nagenoeg) niet zichtbaar door het buitenlicht. Vooralsnog heb ik een aantal keer in de schemering en het donker gemeten, maar dit is natuurlijk allemaal niet zo handig. Herkend een ontvanger de laserlijn dan wel in daglicht of is daarvoor de lijn dan ook te zwak voor de ontvanger? (ik weet wel zeker dat de lijn ver genoeg komt, met minutenlang zoeken is hij wel waarneembaar op de buitenwanden (en in het donker ook duidelijk waarneembaar; ik kom niet voorbij het bereik van 15m)

• FRANQ
Krijnemans schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Even inhakend op die ontvanger.. Ik heb een Bosch GCL 2-15. Deze gebruik ik normaliter alleen binnen en daarvoor is hij ook zeker toereikend. Gemakkelijk te bedienen en overal duidelijk zichtbaar (15m bereik is voor binnen ruim toereikend). Daarbij heb ik overigens ook een tripod (eerst een laser geleend van iemand, die had dat niet, maar wat is z'n tripod toch handig!).

Mijn vraag: Binnenkort gaan wij in de tuin beginnen en heb ik ook geprobeerd om te laser buiten te gebruiken voor het uitzetten van wat hoogtes, maar de laserlijn is gewoon (nagenoeg) niet zichtbaar door het buitenlicht. Vooralsnog heb ik een aantal keer in de schemering en het donker gemeten, maar dit is natuurlijk allemaal niet zo handig. Herkend een ontvanger de laserlijn dan wel in daglicht of is daarvoor de lijn dan ook te zwak voor de ontvanger? (ik weet wel zeker dat de lijn ver genoeg komt, met minutenlang zoeken is hij wel waarneembaar op de buitenwanden (en in het donker ook duidelijk waarneembaar; ik kom niet voorbij het bereik van 15m)
Voor de ontvanger word er een apart signaal gestuurd, het is op mijn laser echt een functie die je aan en uit kunt zetten.

De groene lijn van de huepar is met bewolkt weer met het blote oog sochtends en einde middag ook wel een beetje te zien. Als je hem niet kunt zien pakt de ontvanger hem op.

Vaak is het dan wel handig te weten waar hij ongeveer zit, je hebt ongeveer 4cm speelruimte waar de ontvanger piept.

Met het uitzetten van de schutting rondom is het echt ideaal.
En we hebben een beschoeiing vlonder en damwand uit gelaserd en bij nameten met de waterpas klopt het gewoon 100%

• Tarkin

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.279658eaER8hes

die heb ik en doet niet onder voor de officiele 360 graden lasers

• henkie196
  • Niet online
FRANQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:01:

Echt top.

Heb ook dezelfde sinds een paar maanden (denk ik, groene laser, 3x 360, maar ze hebben een aantal behoorlijk gelijke modellen. Voor binnen werkt die inderdaad heel goed. Buiten wat minder, kon zelfs bij bewolkt weer de laser nauwelijks onderscheiden op zo'n 3m afstand. Misschien moet ik er nog een keer zo'n ontvanger bij nemen.

Wel een nadeel dat als ik hem wegzet met de batterij erin, is die na een week leeg. Dus nu berg ik hem maar op met de batterij eruit. Er is wel een extra batterij meegeleverd, maar ja, als ik dan toch moet wisselen iedere keer als ik dat ding tevoorschijn haal...

Fotostatieven werken wel goed, maar zijn over het algemeen beperkt in de hoogte.
Teijgetje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

De Festool klem valt helemaal in de rail, die kun je dus aanschuiven tot aan het werkstuk om recht te kunnen klemmen. ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En zoals je ziet kost de Festool FSZ geen ruimte, als je hem met de spil buiten de liniaal laat steken dan klemt hij nog steeds in de liniaal recht boven elkaar.

Dat kan met de nieuwe Mafell klem niet meer. Daar zit het aandrukpunt altijd naast het punt van de klem in de liniaal. Waardoor de liniaal bol kan gaan staan doordat je schuin aanklemt eigenlijk. Bovendien raak je een stukje liniaal kwijt aan de schuifkant in de liniaal.
Lijkt mij een heel slechte ontwikkeling gezien je de gewone half zo dure klem niet meer kan krijgen. (behalve in een liniaalset van €310.)
Je hebt die klemmen namelijk speciaal om de liniaal vast te zetten, voor gewoon klemwerk waar ze nu ook voor kunnen gebruikt heb je voor hetzelfde geld namelijk een 5x zo zware/lange/grote klem.
Bv een 90 cm EZS voor €27,36 (= €16,80 goedkoper dan de 18 cm Mafell klem)
Of je koopt 2 KLI25 klemmen voor die prijs, of een gewone TGRC40

En dan gaan we verder even niet op redelijke/DHZ-goed-genoeg goedkope klemmen in.
Over het algemeen wel eens met je commentaar, het is duur voor een min of meer plastic klem, en ja, die past niet zo goed als de oude klemmen in dat het ruimte inneemt aan de onderkant van de rail die je niet kunt gebruiken. Ze lijken ook verdomd veel op die EZR Bessey klemmen die @Melmer linkte.

Buiten dat, ik denk niet dat je de rail krom zou kunnen trekken omdat het aangrijppunt aan de onderkant niet helemaal gelijk is met de bovenkant. De passing in de rail is strak genoeg dat de krachten gewoon netjes via de rail overgedragen zouden moeten worden.

Werkt voor de rest wel fijn, klemt goed, ik heb er in praktijk geen problemen mee, zet ook lekker snel vast.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 13:42
FRANQ schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Voor de ontvanger word er een apart signaal gestuurd, het is op mijn laser echt een functie die je aan en uit kunt zetten.

De groene lijn van de huepar is met bewolkt weer met het blote oog sochtends en einde middag ook wel een beetje te zien. Als je hem niet kunt zien pakt de ontvanger hem op.

Vaak is het dan wel handig te weten waar hij ongeveer zit, je hebt ongeveer 4cm speelruimte waar de ontvanger piept.

Met het uitzetten van de schutting rondom is het echt ideaal.
En we hebben een beschoeiing vlonder en damwand uit gelaserd en bij nameten met de waterpas klopt het gewoon 100%
Dank voor de info. Ik wist niet dat dit een apart signaal was. Ik heb inderdaad op de site van Bosch ff gekeken.. Bij veel lasers staat erbij met welke ontvangers ze compatible zijn, maar bij de mijne staat er niks bij. Ben bang dat de mijne dat dus ook niet kan.. Wellicht toch maar eens een nieuwe kopen en deze via MP vd hand doen :)

• ps4mm
Ik gebruik sinds een tijdje een lampstatief voor mn Bosch kruislaser:

https://www.amazon.de/-/n...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1

Werkt echt prima, kan lekker hoog, staat gewoon stabiel. Is wss wat minder stabiel dan een echt zwaar laser- of camerastatief, maar als je dezelfde hoogte wil halen met zo 1 dan betaal je zo 6-10x meer.

Edit: het is lampstatief, geen fotostatief..

[ Voor 7% gewijzigd door ps4mm op 27-10-2020 11:50 ]

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 22:08

Impry

Rallymedia.nl

ps4mm schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:03:
Ik gebruik sinds een tijdje een lampstatief voor mn Bosch kruislaser:

https://www.amazon.de/-/n...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1

Werkt echt prima, kan lekker hoog, staat gewoon stabiel. Is wss wat minder stabiel dan een echt zwaar laser- of camerastatief, maar als je dezelfde hoogte wil halen met zo 1 dan betaal je zo 6-10x meer.

Edit: het is lampstatief, geen fotostatief..
Goede tip zeg! Veel statieven zijn idd vaak niet hoger dan 1.30/1.50m.. En de goedkopere varianten hebben vaak een wiebelige plastic statiefkop.
Enige nadeel is dat je hem niet kunt kantelen zoals deze functie: YouTube: Bosch Combi Laser GCL 2-15 Professional
Maar dat gebruik je lang niet zo vaak.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• ps4mm
Impry schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Goede tip zeg! Veel statieven zijn idd vaak niet hoger dan 1.30/1.50m.. En de goedkopere varianten hebben vaak een wiebelige plastic statiefkop.
Enige nadeel is dat je hem niet kunt kantelen zoals deze functie: YouTube: Bosch Combi Laser GCL 2-15 Professional
Maar dat gebruik je lang niet zo vaak.
Klopt, kantelen gaat niet, maar kan mijn lasertje uberhaupt ook niet (AliEx GLL30G).
Moet je even voor jezelf afwegen, ik vond dit een prima oplossing :) als je m met beleid gebruikt gaat het perfect

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02
Onder andere voor zoeken in dit topic wilde ik mijn keuze voor afkortzaag even delen.

Ik heb net de Makita LS1018LN omgeruild voor de Bosch GCM 8 SJL. Vond de Makita te groot en zwaar en de zijdelingse materiaaluittrekplanken van de Bosch beter. Daarnaast is de laser van de Bosch niet op batterijen en de afzuiging met 2 afzuigpunten (echter maar 1 aansluiting) veel beter dan de Makita. Enige "nadeel" is dat hij maar één kant op kan hellen. Maar dat doe ik niet vaak en kan ik eenvoudig mee leven.

Maar vooral omdat ik de zaag in mijn schuur op een plank moet opbergen en hij enigszins mobiel moet zijn, ben ik voor de Bosch gegaan. Die is 17Kg en handzamer tegenover de 22Kg van de Makita. Het blad van de Bosch is wel kleiner, maar hij kan balken tot 70mm zagen, dat is voor mij meer dan voldoende.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Teijgetje
  • Laatst online: 17:45
TheJVH schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:50:

Nouja, ik stel gewoon een aantal gebreken ter discussie, dat lijkt mij prima in een discussieforum ;) . Ik krijg gewoon een hoog Tell-Sell gevoel van dat ding.

Ik denk dat er best nuttige scenarios voor zijn, maar denk dat het goed is om ook de nadelen te benoemen - die zie ik namelijk niet in de "honest" reviews en dat vind ik erg opvallend.
Natuurlijk mag je gebreken aan de kaak stellen als dat volgens jou zo is en jij dat zo ziet.
Melden dat je dan in de "honest" reviews niets daarover ziet, gaat me dan weer wat ver........of heb je die dikke uur reviews al zitten kijken allemaal? ;)
Had je deze ook gezien?

Of hebben de pro`s daar geen last van? Dat kan natuurlijk ook nog. De goal was 10.000 dollar, inmiddels is er 2,5 miljoen gepledged (indiegogo + kickstarter), met 119 dollar tegelijk, dat zal vast niet komen omdat het zo`n slecht idee is. ;)

Je kan iets gebruiken zoals het bedoeld is en dat kan heel handig zijn, je kan ook je oude stramien vast willen houden en dan tegen problemen oplopen want jij doet het altijd anders. ;)

Net als jouw het gehannes met op maat leggen......ik moet altijd een beetje schuiven en met het blad, ondanks de laser, passen tot ik exact langs het gezette streepje zaag. Het kan maar 1x fout/te kort.
Ik heb nog nooit iets gelijk exact op maat gelegd.........ondanks 40 jaar ervaring. (de paar lucky times uitgezonderd) ;)
Dus, wat jij blijkbaar kan, gelijk op exact de maat leggen tot op de honderdste mm, lijkt me sowieso onmogelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 12-11-2020 15:29 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• sloth
  • Niet online

Na onder meer de reacties van @FRANQ en @Tarkin denk ik toch dat ik voor een Chinese laser ga, wellicht van Huepar. Reviews zijn positief over de kwaliteit en het prijsverschil met merken als Bosch is voor mij echt enorm.

Ik ben er ook achter gekomen dat ik minstens een verticale 360° lijn wil voor de tussenwand te plaatsen, die de Bosch UniversalLevel 360 ook niet eens heeft.

Een Huepar 902CG lijkt me dan wel wat. Ik zag wel dat de 360 laser van @Tarkin veel meer lijnen heeft, meer dan 2 verticale 360°. Ga ik dat missen, voor welke klussen is dat vooral handig?

@argon007 in deel 3 had jij het over hetzelfde model. Heb je positieve ervaringen?

• FRANQ
sloth schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:03:
[...]

Na onder meer de reacties van @FRANQ en @Tarkin denk ik toch dat ik voor een Chinese laser ga, wellicht van Huepar. Reviews zijn positief over de kwaliteit en het prijsverschil met merken als Bosch is voor mij echt enorm.

Ik ben er ook achter gekomen dat ik minstens een verticale 360° lijn wil voor de tussenwand te plaatsen, die de Bosch UniversalLevel 360 ook niet eens heeft.

Een Huepar 902CG lijkt me dan wel wat. Ik zag wel dat de 360 laser van @Tarkin veel meer lijnen heeft, meer dan 2 verticale 360°. Ga ik dat missen, voor welke klussen is dat vooral handig?

@argon007 in deel 3 had jij het over hetzelfde model. Heb je positieve ervaringen?
Ik zou ten alle tijden voor een 3 laser (12 lijnen) gaan
Je kan dan namelijk je laser ook op een kruis op het midden van je tafel goed zetten door de lijnen uit te lijnen op het kruis.
En dan projecteer je dat punt dus als kruis op je plafond.
De horizontale lijn gebruik je daarbij niet.

De lasers met 2 lasers (8lijnen) zoals die jij linkt kunnen alleen een verticale en een horizontale lijn projecteren, dan kun je dus nooit een punt op plafond en vloer gelijk zetten.

Je hebt ze ook met 4 lasers (16 lijnen) die zijn denk ik alleen voor tegelzetters. Die projecteert een lijn vlak over de vloer.

De huepar 903 heb ik, ben daar super tevreden over en heb hem al vaak gebruikt in en om huis& tuin.
Ook in een krappe ruimte als mijn schuur projecteert hij rondom een mooie lijn waar mijn oude bosch qube dat totaal niet kan.

https://a.aliexpress.com/_BSkThO

Verwijderd

FRANQ schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:33:
[...]

Ik zou ten alle tijden voor een 3 laser (12 lijnen) gaan
Je kan dan namelijk je laser ook op een kruis op het midden van je tafel goed zetten door de lijnen uit te lijnen op het kruis.
En dan projecteer je dat punt dus als kruis op je plafond.
De horizontale lijn gebruik je daarbij niet.

De lasers met 2 lasers (8lijnen) zoals die jij linkt kunnen alleen een verticale en een horizontale lijn projecteren, dan kun je dus nooit een punt op plafond en vloer gelijk zetten.

Je hebt ze ook met 4 lasers (16 lijnen) die zijn denk ik alleen voor tegelzetters. Die projecteert een lijn vlak over de vloer.

De huepar 903 heb ik, ben daar super tevreden over en heb hem al vaak gebruikt in en om huis& tuin.
Ook in een krappe ruimte als mijn schuur projecteert hij rondom een mooie lijn waar mijn oude bosch qube dat totaal niet kan.

https://a.aliexpress.com/_BSkThO
Sommige lasers hebben nog een extra punt, waardoor dat juist weer wel kan.

• Tarkin
[...]

Ik ben zeer tevreden van de deko. Al veel gebruikt en eigenlijk op korte tijd onmisbaar.

Ik zou sowieso altijd eentje kiezen met minstens 3 lasers, en de volgende keer zou ik zelf eentje met 4 vlakken nemen (ook eentje op de vloer). Voor 70e moet je niet twijfelen. De deko kan alles wat een simpele kruislijn ook kan, maar nog veel meer omdat het die extra lijn heeft.

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 00:05
[...]

Geen idee van de kwaliteit, maar zag net in de folder van de Lidl dat ze een groene kruislijn laser (op accu) in de aanbieding hebben. Ook de befaamde invalzaag is weer voor 59 euro te krijgen, koopje voor eenvoudige klusjes. Kan de producten niet direct linken, kijk even in deze actiefolder

[EDIT] het is deze in de lidl shop, nog de reguliere prijs

[ Voor 8% gewijzigd door dimi_v op 14-11-2020 13:32 ]

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 13:18
dimi_v schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:30:
[...]

Geen idee van de kwaliteit, maar zag net in de folder van de Lidl dat ze een groene kruislijn laser (op accu) in de aanbieding hebben. Ook de befaamde invalzaag is weer voor 59 euro te krijgen, koopje voor eenvoudige klusjes. Kan de producten niet direct linken, kijk even in deze actiefolder

Nice, ik ben toch geswitched naar de mindset om een zaagtafel te halen. Maar honderd euro is wel een hele mooie prijs! Is dit praktisch gezien eigenlijk gewoon hetzelfde als de Einhell tc-ts 2025/2 u? Want die lijken allemaal verdacht veel op elkaar.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

-tom-562

Oliesjeik

dimi_v schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:30:
[...]

Ik was net een hele reply aan het typen gericht aan @Zinloos1, dat de invalzaag wel nog te vinden is in de webshop d.m.v. de zoekfunctie, en dat ik op het punt stond om deze te bestellen. Zie ik net jou reply dat hij straks in de aanbieding is voor 59 euro :+ Ik wacht dus even een paar dagen :D
Die Parkside zaag lijkt mechanisch trouwens wel héél veel op die HBM zaag van 99 euro, iets andere vormgeving

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 17-11-2020 20:59 ]

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
RevellNL schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:32:
Gezien de feestdagen er weer aan staan te komen, wat zijn mooie dingen om een klusser cadeau te geven en/of om cadeau te vragen?
Laser waterpas.
WERA Adventskalender.
WERA Bitjes set.
Digitale schuifmaat.

Of natuurlijk een Swanson Speedsquare!! (Wel de Metric variant nemen!)

4800wp zuid - pvoutput.org

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 16:17
Hier ook zoiets... Nieuwe Bosch 4 GBH 32 via marktplaats gekocht inclusief een paar beitels en boren voor €150.... Ik heb er gelukkig regelmatig werk voor en ben er blij mee al zou een accu machines soms ook wel handig zijn🙂

Edit: iemand nog goeie tips voor een laser voor het leggen van tegels, plafond maken, afrastering zetten (tot circa 50 meter). Ik zit nog niet in een accu systeem dus daar zit geen beperking.... Behalve dat ik geen Makita wil 😁

[ Voor 33% gewijzigd door Fuel_80 op 19-11-2020 21:54 ]

• Fuel_80
Fuel_80 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:51:
.....

Edit: iemand nog goeie tips voor een laser voor het leggen van tegels, plafond maken, afrastering zetten (tot circa 50 meter). Ik zit nog niet in een accu systeem dus daar zit geen beperking.... Behalve dat ik geen Makita wil 😁
Misschien iemand nog tips? Groene of rode laser, merk, functies?

• sloth
  • Niet online
Als je de tegel functie ook wil dan heb je een 16lijns laser nodig. Je ziet ze ook als '4d laser'. Die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen. Huepar waar ik naar kijk heeft ze ook (nog?) niet. Zoek anders even op mijn naam in dit topic of trefwoorden als Huepar.

Groen zou ik sowiewo voor gaan ivm zichtbaarheid bij daglicht en al helemaal voor buitenwerk.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sloth schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:41:
Als je de tegel functie ook wil dan heb je een 16lijns laser nodig. Je ziet ze ook als '4d laser'. Die ben ik nog niet betaalbaar tegen gekomen. Huepar waar ik naar kijk heeft ze ook (nog?) niet. Zoek anders even op mijn naam in dit topic of trefwoorden als Huepar.

Groen zou ik sowiewo voor gaan ivm zichtbaarheid bij daglicht en al helemaal voor buitenwerk.
Deze ?
€ 146,45 | Huepar remote control 904DG For Tile,Green self-leveling 360 degree horizontalandvertical 16 multi lines 4D flooring laser level
https://a.aliexpress.com/_B1TzPt

• dimi_v
Fuel_80 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:37:
[...]

Ik vind die @bbbrumbrum laat zien nog best prijzig voor Ali begrippen. Ik kan helaas nog geen video review vinden van de groen kruislijnlaser van de Lidl maar 49 euro incl statief klinkt niet verkeerd.

Verwijderd

[...]

Groen of rood is niet heilig. Sommigen zijn veel feller dan anderen.

• Erwin94
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:08
dimi_v schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:50:
[...]

Ik vind die @bbbrumbrum laat zien nog best prijzig voor Ali begrippen. Ik kan helaas nog geen video review vinden van de groen kruislijnlaser van de Lidl maar 49 euro incl statief klinkt niet verkeerd.
Voor 50 euro heb ik ook nog een andere Chinese 12-lijns laser gevonden van Deko. Met statief kost deze 60 euro. Word geleverd uit Spanje, dus volgens mij komt daar dan geen import kosten meer bij.

De reviews zijn behoorlijk positief. Ik overweeg zelf deze te bestellen voor een aankomende verbouwing.

• Solomon
Erwin94 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:23:
[...]

Voor 50 euro heb ik ook nog een andere Chinese 12-lijns laser gevonden van Deko. Met statief kost deze 60 euro. Word geleverd uit Spanje, dus volgens mij komt daar dan geen import kosten meer bij.

De reviews zijn behoorlijk positief. Ik overweeg zelf deze te bestellen voor een aankomende verbouwing.
Ik heb deze, wel met een ander statief (had een erg hoog statief nodig). Aardig tevreden over! Groene laser is buiten in zonlicht wel nog steeds erg lastig af te lezen, op een meter of 4/5 bijna niet meer te doen. Zoals hierboven geschreven door iemand is de kleur van de laser belangrijk (je ogen zijn gevoeliger voor groen licht dan voor rood licht), maar het vermogen van de laser is natuurlijk ook belangrijk, alsook ongetwijfeld de kwaliteit van de gebruikte optica.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Solomon schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb deze, wel met een ander statief (had een erg hoog statief nodig). Aardig tevreden over! Groene laser is buiten in zonlicht wel nog steeds erg lastig af te lezen, op een meter of 4/5 bijna niet meer te doen. Zoals hierboven geschreven door iemand is de kleur van de laser belangrijk (je ogen zijn gevoeliger voor groen licht dan voor rood licht), maar het vermogen van de laser is natuurlijk ook belangrijk, alsook ongetwijfeld de kwaliteit van de gebruikte optica.
Hey dat is opzich best wel interessant! Is het nu een aanrader tov de bekende merken in NL?

• Solomon
barry86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:34:
[...]

Hey dat is opzich best wel interessant! Is het nu een aanrader tov de bekende merken in NL?
Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal! Qua functionaliteit volgens mij wel, maar qua kwaliteit kan ik dat niet beoordelen omdat ik nooit met een andere laser heb gewerkt.

Ik heb trouwens dit statief er bij gekocht. Daarvan was ik erg onder de indruk van de prijs / kwaliteit. Het is erg hoog, je kunt het klemmen tegen het plafond maar het kan ook op z'n driepoot staan.
https://a.aliexpress.com/_B19fLD

[ Voor 23% gewijzigd door Solomon op 21-11-2020 16:50 ]

• Tarkin
Voor mij is de deko 360 graden laser alvast onmisbaar geworden. Je pakt hem er heel snel bij voor klusjes waar het haaks moet zijn. Stelt veel sneller en gemakkelijker af dan elke keer opnieuw je waterpas te nemen.

• Fuel_80
Hartelijk dank allen voor de tips ten aanzien van de lasers! Er zitten een aantal interessante opties bij. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen 😁

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 11:49
[...]

Het zal je niet verbazen maar ook hier de parkside kruislijnlaser. Langs een duurdere gelegd en vertoond geen verschil in waterpaslijn

• BlueSS50
Nee, deze: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kruislijnlaser/p100307728

Maar als de zwarte er toen was dan had ik die zeker gedaan. ik heb 1 keer gemist dat hij niet helemaal rond kon.

groene of rode laser maakt mij niet uit.

• Fuel_80
BlueSS50 schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:58:
[...]

Nee, deze: https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kruislijnlaser/p100307728

Maar als de zwarte er toen was dan had ik die zeker gedaan. ik heb 1 keer gemist dat hij niet helemaal rond kon.

groene of rode laser maakt mij niet uit.
Vanmorgen bleek de zwarte laser inclusief statief in de aanbieding (€49), dus maar meteen besteld. ;) Laat me graag verrassen of het een beetje werkbaar is en of ik termijn niet de behoefte krijg aan een betere laser met meer mogelijkheden. In ieder geval zijn de kosten overzichtelijk.

Het lijkt me ook een stuk gereedschap waar je steeds weer nieuwe mogelijkheden voor ziet als je z'n ding eenmaal hebt. Ik laat graag weten of het apparaat een beetje aan mijn verwachtingen voldoet of dat het oude gezegde van goedkoop is duurkoop toch opgaat :+ .

• BlueSS50
Fuel_80 schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:50:
[...]

Vanmorgen bleek de zwarte laser inclusief statief in de aanbieding (€49), dus maar meteen besteld. ;) Laat me graag verrassen of het een beetje werkbaar is en of ik termijn niet de behoefte krijg aan een betere laser met meer mogelijkheden. In ieder geval zijn de kosten overzichtelijk.

Het lijkt me ook een stuk gereedschap waar je steeds weer nieuwe mogelijkheden voor ziet als je z'n ding eenmaal hebt. Ik laat graag weten of het apparaat een beetje aan mijn verwachtingen voldoet of dat het oude gezegde van goedkoop is duurkoop toch opgaat :+ .
Ik had een keer een dure laser geleend die dus wel helemaal rond ging met een ontvanger met die piepjes om een vloer te smeren.
Ik heb hier toen de parkside laser naast gehouden en er zat geen verschil in de lijn over ca 5 meter.
Ik gebruik hem nu ook om kozijnen e.d. recht te zetten en het is hoe dan ook beter dan een handwaterpas.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

oewh...is dat nieuw? ik ken de rode laser en de groene.....maar is die zwarte goed zichtbaar? :P :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fuel_80
Fraggert schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:35:
[...]

oewh...is dat nieuw? ik ken de rode laser en de groene.....maar is die zwarte goed zichtbaar? :P :+
Speciaal voor zwart werk..... 8)7

Ik bedoelde natuurlijk te zeggen een groene laser in een zwarte verpakking : >:)

• henkie196
  • Niet online
Fuel_80 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:37:
Speciaal voor zwart werk..... 8)7

Ik bedoelde natuurlijk te zeggen een groene laser in een zwarte verpakking : >:)
Jammer, een blacklight laser lijkt me wel stoer :P

Qua groen vs rood, is vooral een kwestie van zichtbaarheid als de zon in de kamer schijnt. Ik heb zelf een groene laser, 360 graden ook, is wel handig voor van alles en nog wat. Aftekenen van ophang-kastjes, of een lamp netjes paralel met de muren ophangen. Voor vloeren had ik eigenlijk achteraf nog wel onderaan een laser gewilt, dat was erg handig geweest.

Voor rechtzetten van kastjes gebruik ik nog steeds een waterpas, dat werkt wat makkelijker met afstellen.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:16

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Fuel_80 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:51:
Hier ook zoiets... Nieuwe Bosch 4 GBH 32 via marktplaats gekocht inclusief een paar beitels en boren voor €150.... Ik heb er gelukkig regelmatig werk voor en ben er blij mee al zou een accu machines soms ook wel handig zijn🙂

Ikzelf heb deze:

https://www.toolprofessio...sKb19n1eUkahoCeukQAvD_BwE

Je hebt ze in het rood en groen, waar groen een stukje duurder is.

Ik zelf heb de rode, maar als ik ooit een nieuwe moest kopen zal het een groene zijn. Is beter zichtbaar als er veel zon op staat.

De Nederbelg !

• dimi_v
[...]

Helaas nu al weer uitverkocht. In België nog wel in de shop, lijkt daar 'gewoon' 49,95 (dus geen aanbieding) maar helaas niet naar Nederland te versturen
Pagina: 1 2 3 4

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic