Fraggert schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:01:
[...]
Zulke sets met 1 of meer ontbrekende vind ik wel altijd lastig, zul je net zien dat je over een paar maanden ergens mee bezig bent, lekker op zondagmiddag en je mist #16.
Zit je alsnog te klooien met je bahco en de waterpomptang
Dan kun je die er maar beter meteen bij kopen, dat je een keer in een setje zoals dit misgrijpt als je een #32 moer moet losdraaien ergens dan begrijp ik dat wel gezien het exotische formaat.
En daarvoor heb je dan de Knipex Sleuteltang:
link
Dit ding is echt geniaal. Het is een combinatie van een bahco (verstelbare moersleutel) en een waterpomptang. Maar dan handiger. Een bahco is altijd net ietsje te los of te strak, maar deze knijp je dus gewoon aan, net als een waterpomptang. Je kan 'm dus als een soort van ratel gebruiken, omdat je 'm een beetje loslaat, goed zet en weer klemt.
Ik heb zelf de versie die tot 46mm gaat, dan kun je zo'n beetje alle sanitaire dingen er ook mee doen. Er is ook nog een
XL-versie die tot 85mm gaat. En er zijn ook hele schattige kleine versies te koop die tot 27 of zelfs 23mm gaan.
Verrekte duur wel, maar o zo geniaal!
Knipex heeft ook nog een
verstelbare moerentang "Raptor", maar die lijkt echt haaks op de moer geplaatst te moeten worden. Je kan dus 'm niet schuin op de bout/moer zetten, zoals bij een bahco (of sleuteltang) wel kan.
deWit schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:15:
Nu we het toch over
lasers hebben, ik zoek eigenlijk een 360 graden horizontale
laser met 1 kruislijn. Met name de 360 is handig ivm het storten van een betonvloer en dus vrij snel rondom hoogte uitzetten. Mag best wat kosten maar elke euro die ik niet uitgeef scheelt weer. Heb wel een aantal chinese varianten gezien maar ik blijf daar een beetje huiverig over. Iemand suggesties?
Ik heb zelf (najah, technisch gezien mijn vader) deze
Laserliner SmartLine-Laser 360 set gekocht. Deze set is inclusief een ontvanger. Voor ons is ie eigenlijk bedoeld om de plafonds uit te zetten, dus daar heb je dezelfde
laser voor met magnetische wandhouder:
SmartLine-Laser 360 Plus, maar die is vaak veel duurder dan de andere set en heeft geen ontvanger. Dus hebben we de set gekocht en de
magnetische wandhouder los voor 40eu. Dat is goedkoper dan alleen de Plus versie, en je krijgt de statief en ontvanger er gratis bij. Let wel op dat de magneetwandhouder 1/4" schroefdraad heeft, en de
laser zelf 5/8", dus je hebt wel een verloopje van 1/4" binnenwerks naar 5/8" buitenwerks nodig. Die ziet er dus niet bij...
We hebben beide de
laser zelf nog niet gebruikt, maar hij is al wel direct uitgeleend en diegene was er erg tevreden over.
[
Voor 44% gewijzigd door
Raling op 09-09-2019 16:06
]