Ik heb hem ook, en ben toevallig zelf bezig met een trap opknappen

Het is een fijne machine, maar afhankelijk van het model trap (2 kwart draai in mijn geval) kan het goed zijn dat je in bepaalde hoeken gewoon onmogelijk met de machine uit de voeten komt, een multitool (Fein / vergelijkbaar) is het enige wat daarbij zou kunnen komen denk ik).
Daarnaast is het even de vraag hoeveel je wil gaan schuren...als ie helemaal kaal moet, en er een onbekende hoeveelheid verf op zit, zou ik niet meer hetzelfde beginnen als ik heb gedaan... schuren

bleek iets meer verf op te zitten dan verwacht, en er kwam geen einde aan, zou toch beginnen met een verfstripper en krabber volgende keer.
Ik vind het verder wel een fijne machine, maar zou, als ik hem in de toekomst vervang, zoeken naar een machine die minder trilt in de hand, en bij voorkeur een lagere body heeft, in combinatie met de langste zool kom je dan nog wel wat makkelijker in lastige hoekjes misschien.
Stofafzuiging werkt best goed (ik gebruik hem eigenlijk niet zonder stofzuiger, maakt wel een rotherrie dan, maar daar heb je gehoorbescherming voor).
Kan hem wel aanraden!
Wel iets om op te letten, in de schuurzooltjes zit een heel klein rood cilindervormig stukje rubber oid, volgens mij heeft dat iets met trillingsdemping te maken ofzo... die raak je heel makkelijk kwijt, even opletten met wisselen van de voetjes.
Extra tipje... schuurgaas / schuurnetten, bekend voorbeeld is Abranet van Mirka, werkt goed maar is duur.
Ecotools heeft ook schuurnetten, zover ik heb kunnen testen werken deze ook best goed, kosten VEEEEL minder, en gingen nog steeds langer mee dan schuurpapier, en stofafzuiging is beter (loopt niet zo snel vol ook).
In beide gevallen wel een beschermpad meebestellen, anders is het hechtlaagje van je schuurzool zo aan gort volgens mij.
[
Voor 4% gewijzigd door
nick_haak op 24-04-2020 21:28
]