Vraagje voor de zekerheid: bij de makita 18v accu actie kun je gewoon meerdere gratis accu’s op hetzelfde adres aanvragen toch? Anders moet ik de bestelling opsplitsen over meerdere adressen maar ik vind nergens dat er maar één accu per adres aangevraagd kan worden. Just to be sure though
.
1 per machine, geen max per adres oidtitan1901 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:55:
Vraagje voor de zekerheid: bij de makita 18v accu actie kun je gewoon meerdere gratis accu’s op hetzelfde adres aanvragen toch? Anders moet ik de bestelling opsplitsen over meerdere adressen maar ik vind nergens dat er maar één accu per adres aangevraagd kan worden. Just to be sure though.
Net mijn gratis accu ontvangen, nu nog bedenken wat ik met een bladblazer in een appartement moet
Ik heb jammer genoeg de Makita-gratis-accu-actie van begin dit jaar gemist, en tuinmachines op accu geloof ik niet zo in.
Nu is er in Belgie ook een actie met gratis accu op diverse machines waar ik gebruik van zou kunnen maken aangezien ik daar familie heb wonen. Echter ik kan geen Belgische webshops vinden met het zelfde prijsniveau als de bekende Nederlandse webshops. Eigenlijk vind ik überhaupt geen fatsoenlijke webshops met uitgebreid assortiment.
Iemand enig idee of deze bestaan?
Is de NL markt echt zoveel anders dan BE markt wat dit betreft?
Nu is er in Belgie ook een actie met gratis accu op diverse machines waar ik gebruik van zou kunnen maken aangezien ik daar familie heb wonen. Echter ik kan geen Belgische webshops vinden met het zelfde prijsniveau als de bekende Nederlandse webshops. Eigenlijk vind ik überhaupt geen fatsoenlijke webshops met uitgebreid assortiment.
Klium?Sjummie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:08:
Ik heb jammer genoeg de Makita-gratis-accu-actie van begin dit jaar gemist, en tuinmachines op accu geloof ik niet zo in.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Bekend met https://www.fixami.be (Gereedschapcentrum.nl)?Sjummie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:08:
In het verleden al eens meegedaan met de Belgische actie in NL via Klium. Hoewel er toen vermeld stond dat de gratis accu alleen voor Belgie goldt, gaf men bij Klium aan dat dat niet klopte en ook deelname vanuit NL mogelijk was.
Accu dus ook gewoon ontvangen. Duurde wel een goede maand.
Ik ben juist erg tevreden met de Makita strimmer 18v en de kettingzaag 2x18v. Dat zaagje zorgt ervoor dat mijn benzinevariant al een jaar stil staat.Sjummie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:08:
op de valreep nog snel ff een heggeschaar aangeschaft, om met de gratis-accu actie mee te kunnen doen. Schaar is wel 25 euro duurder dan bij amazon (85 vs 60 euro), maar dat wordt door de accu gecompenseerd
Kan ik de heg bij ons eens fatsoeneren
De DUH523Z is afgelopen weekend binnengekomen. Dat is het eenvoudigste model van Makita. Ik heb een 3Ah accu erin gedrukt en ben gaan snoeien. 25m beukenhaag aan 1 kant en 10 meter klimop. Accu was nog niet leeg daarna, maar de klus was klaar. Ging hardstikke soepel, beter dan met de geleende bosch groen 230V machineRaymond schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:24:
op de valreep nog snel ff een heggeschaar aangeschaft, om met de gratis-accu actie mee te kunnen doen. Schaar is wel 25 euro duurder dan bij amazon (85 vs 60 euro), maar dat wordt door de accu gecompenseerd![]()
Zondagavond accu besteld, die was dinsdag alweer binnen, top geregeld.
Ik had niet verwacht dat ook deze basic machine al zo prima zou snoeien. Hij is natuurlijk wel splinternieuw, dus misschien dat het volgend jaar wat minder gaat, maar dat zien we dan wel.
Thx voor de uitleg! Hij is idd erg compactFramoes schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:51:
[...]
De DTD155 blijft volgens mij bestaan als subcompact model (18V in 12V formaat). Makita heeft een hele serie compacte machines, met o.a. een boorhamer en recipro.
De DTD171 heeft tov de DTD170 extra lagers om de speling van de kop de minimaliseren. Schijnt vrijwel geen wiebel in te zitten. Daarnaast heb je boven de trekker een knopje zitten om snel te schakelen tussen je twee meestgebruikte standen. Verder zijn ze volgens mij praktisch identiek.
Hij is trouwens bij svh24.de heel voordelig. Met kortingcode via idealo.de betaal je €121 incl btw, ex verzenden (€6 a 7). Dat is echt een koopje. Voor dat geld heb je in NL net een DTD152. De budget-slagschroevendraaier.
Enige wat ik nu nog zou willen toevoegen is een accu multitool, maar ik vermoed dat die ook wel in de Makita actie zou vallen. Nog maar even wachten dus.
K to the KillaZ
Verwijderd
Matched: actie, accu
De laser van een Makitazaag kun je wel nauwkeurig afstellen en blijft ook goed afgesteld ook als een paar keer vervoerd is naar een andere kus. Da's bij mijn Milwaukee niet het geval.
Kan er niet een apart Makitatopic geopend worden? 85% van de vragen gaat over Makitamachines en onderhand heb ik alles wel 10 keer gelezen over welke accutol het beste is voor een speciefiek doeleinde.
En of er een accu-actie is kun je zelf ook wel googlen.
Brengt mij op het volgende, hoe vaak vallen er nog Makita-accu's uit zodat je ze niet meer kunt opladen?
Paar jaar terug was het na 2 jaar intensief gebruik wel gedaan en viel de één na de andere accu uit en laadden niet meer op.
Mijn oudste Milwaukee-accu is nu 5 jaar oud en in januari is de eerste accu overleden, laadde nog wel op , maar had bijna geen energie meer.
Kan er niet een apart Makitatopic geopend worden? 85% van de vragen gaat over Makitamachines en onderhand heb ik alles wel 10 keer gelezen over welke accutol het beste is voor een speciefiek doeleinde.
En of er een accu-actie is kun je zelf ook wel googlen.
Brengt mij op het volgende, hoe vaak vallen er nog Makita-accu's uit zodat je ze niet meer kunt opladen?
Paar jaar terug was het na 2 jaar intensief gebruik wel gedaan en viel de één na de andere accu uit en laadden niet meer op.
Mijn oudste Milwaukee-accu is nu 5 jaar oud en in januari is de eerste accu overleden, laadde nog wel op , maar had bijna geen energie meer.
Over Japan(se) (zagen) gesproken, Er staat een mooie grasmaaier op iBood vandaag
Nu een beetje in dubio, want heb eigenlijk geld op de plank liggen voor de SP6000 en een Makita decopeer... maar daar wacht ik mee tot januari ivm de accu actie..
Deze dan a.s. vrijdag mijn vrouw cadeau geven?
Nu een beetje in dubio, want heb eigenlijk geld op de plank liggen voor de SP6000 en een Makita decopeer... maar daar wacht ik mee tot januari ivm de accu actie..
Deze dan a.s. vrijdag mijn vrouw cadeau geven?
Revive the guild!
Is de SP op accu dan niet interessant voor je? Ik zit namelijk ook te kijken naar een invalzaag. Gezien mijn hele ecosysteem op Makita zit, zou de accu invalzaag (295 euro uit mijn hoofd) ook een mooie optie zijn.Jelte,89 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:30:
Over Japan(se) (zagen) gesproken, Er staat een mooie grasmaaier op iBood vandaag
Deze dan a.s. vrijdag mijn vrouw cadeau geven?![]()
K to the KillaZ
Volgens Idealo heb je die wel voor 160 in huis, dus zoooo spectaculair is die ibood nietJelte,89 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:30:
Deze dan a.s. vrijdag mijn vrouw cadeau geven?![]()
Gisteren een bijna traumatische actie gehad.
Stond gaatje te boren in een gipsplaat en toen sloeg de gatenzaag vast (127mm) en de boormachine sloeg om en knalde met de accu tegen het plafond.
Dit gebeurde zo snel dat ik de knop niet op tijd los had, en door de kracht van de boormachine tordeerde/Verboog het handvat iets waardoor de knop niet los kwam.
Ook kon ik doordat ik tussen de boormachine plafond en muur klem zat mijn hand niet meer weghalen. De accu verwijderen lukte ook niet.
Toen begon hij behoorlijk te roken en te knetteren (best eng als je niet weg kan), en uiteindelijk ging gelukkig de accu in de protectie.
Gaat om de Makita DHP456 (wit) en BL1850B accu.
De boormachine klinkt anders, maar boort nog wel "gewoon" gaten van 127 in gipsplaat en hout.
Hij stinkt wel. De schroef standjes zijn allemaal erg zwak, je kan hem dan met je hand op standje 16 stoppen.
Maar afgezien van dat en het geluid wat anders is merk ik niks. Ook niet aan de accu.
Kun je hem ergens laten nakijken zonder hem meteen weken kwijt te zijn?
Mvg,
Frank
Edit,
Weet dat deze machine niet voor 127mm geschikt is.
Maar mijn DHR241 die hier waarschijnlijk ook niet geschikt voor is draait een veel te hoog toerental.
Stond gaatje te boren in een gipsplaat en toen sloeg de gatenzaag vast (127mm) en de boormachine sloeg om en knalde met de accu tegen het plafond.
Dit gebeurde zo snel dat ik de knop niet op tijd los had, en door de kracht van de boormachine tordeerde/Verboog het handvat iets waardoor de knop niet los kwam.
Ook kon ik doordat ik tussen de boormachine plafond en muur klem zat mijn hand niet meer weghalen. De accu verwijderen lukte ook niet.
Toen begon hij behoorlijk te roken en te knetteren (best eng als je niet weg kan), en uiteindelijk ging gelukkig de accu in de protectie.
De boormachine klinkt anders, maar boort nog wel "gewoon" gaten van 127 in gipsplaat en hout.
Hij stinkt wel. De schroef standjes zijn allemaal erg zwak, je kan hem dan met je hand op standje 16 stoppen.
Maar afgezien van dat en het geluid wat anders is merk ik niks. Ook niet aan de accu.
Mvg,
Frank
Edit,
Maar mijn DHR241 die hier waarschijnlijk ook niet geschikt voor is draait een veel te hoog toerental.
[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 22-09-2019 11:37 ]
Verwijderd
Makita zelf heeft een bijzonder snelle service is mijn ervaring.FrankBlom schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:35:
Gisteren een bijna traumatische actie gehad.
Mvg,
Frank
Edit,
Da's bijna al jaren zo, twee losse accu's kosten meestal meer dan een complete set, dus machine een 2 accu'sJellabie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:53:
Ik was opzoek naar een slagschroevendraaier van DeWalt, toen kwam ik bij deze uit;
[Afbeelding]
Nu is er blijkbaar een actie bij DeWalt wanneer je een body besteld met een koffer bij een officiële dealer, krijg je er gratis een 4ah batterij bij.
Het grappige is dat alle officiële dealers hun machientjes ongeveer de prijs van een losse batterij duurder zijn
Als je er een gratis accu bij krijgt ben je natuurlijk helemaal spekkoper.
- route99
- Registratie: Augustus 2017
- Laatst online: 05-06-2024
just passionately curious...
:strip_icc():strip_exif()/u/954179/crop5984dfaeb0f41_cropped.jpeg?f=community)
De zelfbouw LED bouwverlichting op 12V loodaccu accu
Het waarom van dit projectje samengevat:
Ik wil in de kruipruimte van 12x5 m, Tonzon bodemfolie aanbrengen, maar het is te vocht (90++% RH) om veilig met een 230V looplamp te werken en een zaklamp vind ik zelf niet handig. Het idee: Gebruik een bouwlamp die op een accu werkt. De "kooptypes" vind ik veel te duur.
Het projectje is hier gestart: route99 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Op wat kleine verbeteringen/aanpassing na is de LED bouwverlichting op accu set klaar.
Waarom zo een grote box? Er zijn meerdere redenen hiervooor:
De foto indrukken van het resultaat:
1. Niet in werking: meeneem modus....
2. Linker LED lamp aan, bijna 360º draaibaar
3. Rechter LED lamp aan, bijna 360º draaibaar
4. Beide LED lampen aan, nog steeds beiden bijna 360º draaibaar
5. De oplaad aansluiting buiten de box: Veiliger. Goed kleur markering voor de PLUS pool.
6. In de box: De Nedis 12V 15Ah gesloten lood/zwavel accu. Er kan nog een accu bij voor het geval er toch veel met 2 lampen gewerkt wordt
7. De bedrading onder het deksel: de tiewraps moeten nog wat draden management gedaan worden
8. De gekochte lader
9. Het kostenoverzicht in vergelijking als je een box maakt met 1 LED-lamp. Kosten uiteraard lager als je eea al hebt of iets hoger als je gedwongen bent meer zaken te laten versturen.
Deze LED lampen by default zijn spuitwater dicht, ik heb me daar voor de box niet op gericht, maar wel zeker spat waterdicht. De snoeren zijn via een afdichting door de deksel heen getrokken, nadat er eerst een gat geboord was..

Het waarom van dit projectje samengevat:
Ik wil in de kruipruimte van 12x5 m, Tonzon bodemfolie aanbrengen, maar het is te vocht (90++% RH) om veilig met een 230V looplamp te werken en een zaklamp vind ik zelf niet handig. Het idee: Gebruik een bouwlamp die op een accu werkt. De "kooptypes" vind ik veel te duur.
Het projectje is hier gestart: route99 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Op wat kleine verbeteringen/aanpassing na is de LED bouwverlichting op accu set klaar.
Waarom zo een grote box? Er zijn meerdere redenen hiervooor:
- Voor onder in de kruipruimte direct de LED lampen is het licht direct op de juiste hoogte
- Er is ruimte voor een 2e accu
- Het maken van de uitzet arm constructie is stabieler dan op een kleine box (=inschatting)
- Er zit ca 1 meter reserve kabel nog aan de plus & min leiding, met een kleine inspanning kan ik die gebruiken mocht eea aangepast moeten worden.
De foto indrukken van het resultaat:
1. Niet in werking: meeneem modus....
2. Linker LED lamp aan, bijna 360º draaibaar
3. Rechter LED lamp aan, bijna 360º draaibaar
4. Beide LED lampen aan, nog steeds beiden bijna 360º draaibaar
5. De oplaad aansluiting buiten de box: Veiliger. Goed kleur markering voor de PLUS pool.
6. In de box: De Nedis 12V 15Ah gesloten lood/zwavel accu. Er kan nog een accu bij voor het geval er toch veel met 2 lampen gewerkt wordt
7. De bedrading onder het deksel: de tiewraps moeten nog wat draden management gedaan worden
8. De gekochte lader
9. Het kostenoverzicht in vergelijking als je een box maakt met 1 LED-lamp. Kosten uiteraard lager als je eea al hebt of iets hoger als je gedwongen bent meer zaken te laten versturen.
Deze LED lampen by default zijn spuitwater dicht, ik heb me daar voor de box niet op gericht, maar wel zeker spat waterdicht. De snoeren zijn via een afdichting door de deksel heen getrokken, nadat er eerst een gat geboord was..

[ Voor 20% gewijzigd door route99 op 21-10-2019 03:32 ]
Ik wist helemaal niet dat er weer accu-actie isdenuz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:01:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een bladblazer. De makita DUB 362Z is bij gereedschapscentrum 82.49.
Bij de Hornbach kun je gebruik maken van de laagste prijs garantie ( kost daar 199). Dan krijg je hem mee voor 74.24. Omdat Hornbach officiele makita dealer is kun je via Makita een 18V 5AH accu aanvragen. Heb je voor slechts 74 EUR een bladblazer + accu,
Op tuinmachines. En op 2x18V bouwgereedschap ook geloof ik.Raymond schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:48:
[...]
Ik wist helemaal niet dat er weer accu-actie is
Met alle blaadjes hier rond het appartementengebouw is dit wel aanlokkelijk.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over een recipro zaag. Aangezien Makita drie modellen in de 'gratis batterij actie' heeft zitten, moet het er maar eens van komen. Nu is het alleen de vraag welke.
Optie 1: https://www.klium.nl/maki...eciprozaag-lxt-18v-717961
Optie 2: https://www.klium.nl/maki...eciprozaag-lxt-18v-335913
Optie 3: https://www.klium.nl/maki...eciprozaag-lxt-18v-303909
Ik zaag met enige regelmaat pallets en houten kuubkisten uit elkaar, dat doe ik nu met de accu decoupeerzaag. Verder wil ik de recipro gaan gebruiken bij het volledig strippen van onze woonboerderij uit 1840, houten vloeren, plafonds, delen van de kap, etc.
Klein voordeel van de 188 en 183 is dat ze in een makpack komen, waar de 186 in een gewone koffer komt. Geen mega ramp overigens.
Heeft een van jullie ervaring met deze machines? Waar zouden jullie voor gaan?
Ik zaag met enige regelmaat pallets en houten kuubkisten uit elkaar, dat doe ik nu met de accu decoupeerzaag. Verder wil ik de recipro gaan gebruiken bij het volledig strippen van onze woonboerderij uit 1840, houten vloeren, plafonds, delen van de kap, etc.
Klein voordeel van de 188 en 183 is dat ze in een makpack komen, waar de 186 in een gewone koffer komt. Geen mega ramp overigens.
Groetjes
Volgens de Klium actie pagina vallen ze er alle drie onder.Orion84 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 03:31:
Alleen die laatste (djr183zj) valt onder gratis accu actie (tuinmachines), hè?
Ik heb een kettingzaag, maar een ketting dat geef zo enorm veel meer bende dan een relatief dun zaagblad.barry86 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 06:40:
Als je vaak pallets zaagt zou ik de elec kettingzaag van makit pakken. Sneller en makkelijker dan dat gaat het niet
Groetjes
Apart en ook meteen tot maart 2020. Lijkt haast of ze al vooruit lopen op de standaard accu actie in Q1 2020. Als ik jou was zou ik dat toch echt even dubbel checken (of achteraf de discussie met Klium aangaan dat ze dan zelf die accu maar moeten leveren als Makita weigert).Nhz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:12:
[...]
Volgens de Klium actie pagina vallen ze er alle drie onder.
Strookt namelijk totaal niet met de informatie van Makita zelf: https://www.makita.nl/alle-aanbiedingen.html
Edit: ik zie het al, Klium verwijst naar Makita.be: http://www.makita.be/acties/bl1850b.html
Vraag me af of je als Nederlander ook bij Makita België gratis accu's kan aanvragen?
[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 23-10-2019 09:27 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Op de site van Klium:Orion84 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:45:
[...]
MJV in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4" geeft aan dat het juist wel gelukt is.
Alleen is Klium met veel machines wel een stuk duurder dan andere NL webshops. Dus let even goed op of het wel de moeite is.
Ontvang een gratis accu dankzij Klium !
Makita en Klium belonen hun klanten. Tot en met 31 maart 2020 ontvang je bij de aankoop van bovenstaande Makita basisuitvoeringen een GRATIS 18V 5,0 Ah accu (BL1850B). Dankzij speciaal gemaakte afspraken geldt deze actie ook voor Nederlandse Klium-klanten
Ik zou gaan voor DJR187ZKNhz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:51:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over een recipro zaag. Aangezien Makita drie modellen in de 'gratis batterij actie' heeft zitten, moet het er maar eens van komen. Nu is het alleen de vraag welke.
Voor de DeWalt liefhebbers.
Toolstation heeft nu een actie dat je twee 4Ah 18V accu’s gratis krijgt bij aankoop van geselecteerde bodies:
https://www.toolstation.nl/search?q=dewaltbodypromo
Toolstation heeft nu een actie dat je twee 4Ah 18V accu’s gratis krijgt bij aankoop van geselecteerde bodies:
https://www.toolstation.nl/search?q=dewaltbodypromo
Mensen ervaring met de heggenschaar van makita?
https://www.toolnation.nl...html?sqr=Makita%20heggen&
De actie met gratis accu zou me goed uitkomen en ik zoek nog een heggen schaar.
Ik heb de 2x18v bladblazer en die is opzich prima maar ook aardig op gewicht met 2 accu's .
Ik heb de 2x18v bladblazer en die is opzich prima maar ook aardig op gewicht met 2 accu's .
Ik heb de enkele 18v uitvoering, de goedkoopste, en die bevalt erg goed! Ook niet te zwaar en goeie standtijd. Zonder snoer heggescharen is een waar genot.MTBreak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:32:
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik heb er eentje:MTBreak schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:32:
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4
@KillaZ & @RevellNL
Ik heb begin dit jaar een DDF482ZJ met gratis accu gekocht voor 89,-, dat is inclusief M-Box.
Ik zie dat deze bij meerdere (geautoriseerde) dealers momenteel ca. 95,- incl. verzenden kost. In januari is er weer accu actie en krijg je er weer een 5Ah accu bij.
Het is verder een hele fijne machine, ik zou hem zo weer kopen en kan hem iedereen aanbevelen.
Ik heb daarnaast een DTD154, met meerdere standen. Dat vind ik wel heel fijn, en kan ik ook iedereen aanraden.
@Twijfels Sorry, verkeerd gekeken!
Ik heb begin dit jaar een DDF482ZJ met gratis accu gekocht voor 89,-, dat is inclusief M-Box.
Ik zie dat deze bij meerdere (geautoriseerde) dealers momenteel ca. 95,- incl. verzenden kost. In januari is er weer accu actie en krijg je er weer een 5Ah accu bij.
Het is verder een hele fijne machine, ik zou hem zo weer kopen en kan hem iedereen aanbevelen.
Ik heb daarnaast een DTD154, met meerdere standen. Dat vind ik wel heel fijn, en kan ik ook iedereen aanraden.
@Twijfels Sorry, verkeerd gekeken!
[ Voor 6% gewijzigd door Nivado op 18-11-2019 11:43 ]
Ik heb niks met die discussie te makenNivado schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:11:
@KillaZ & @Twijfels
@RevellNL ik gok dat jij er meer belang bij hebt
@KillaZ @Nivado Thanks voor de info! Ik denk dat ik dan inderdaad nog even wacht tot de accu-actie in januari en daarbij eens ga kijken naar losse combinaties.
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Als ik je een makita fanboy kan maken dan laat ik dat zeker niet na
Zoals je zelf al aangeeft heb je al wel een onderscheid gemaakt van wat de profi lijn is, (Makita, DeWalt, Blauwe Bosch) Ansich zijn deze verschillen niet heel groot en doen ze weinig voor elkaar onder. Per type kan er natuurlijk met meer vermogen oid zijn maar deze zijn gemakkelijk met elkaar te vergelijken.
'We' willen je natuurlijk wel aanraden om voor 1 merk te gaan, zodat je de accu's uit kunt wisselen.
Als drager is het eigenlijk geen keuze en raden 'we' je 18V aan.
In je zoektocht naar accu, schuur en slagschroef ben je natuurlijk wel wat summier... wat wil je accuschroeven? wat wil je schuren en waarvoor je de slagschroeven draaier?
Ik zou aanraden om een (klop) boor/schroef machine aan te schaffen die je wat ruimte (accu's) geeft en alvast de lader..
Deze set bijvoorbeeld:
https://www.gereedschapce...x-3-0ah-accu-in-mbox.html
Je hebt dan een redelijk allround machine, met klop functie dus je kunt ook je naambordje buiten ophangen, let op! in steen boren! Niet in beton!
Voor je slag en schuur machine zou ik wachten tot Januari, dan heb je weer een actie dat wanneer je een machine koopt bij een dealer, je een gratis accu krijgt van Makita, en dan kun je dus een losse body aanschaffen en de beginnen vaak rond de ~100 euro
Zoals je zelf al aangeeft heb je al wel een onderscheid gemaakt van wat de profi lijn is, (Makita, DeWalt, Blauwe Bosch) Ansich zijn deze verschillen niet heel groot en doen ze weinig voor elkaar onder. Per type kan er natuurlijk met meer vermogen oid zijn maar deze zijn gemakkelijk met elkaar te vergelijken.
'We' willen je natuurlijk wel aanraden om voor 1 merk te gaan, zodat je de accu's uit kunt wisselen.
Als drager is het eigenlijk geen keuze en raden 'we' je 18V aan.
In je zoektocht naar accu, schuur en slagschroef ben je natuurlijk wel wat summier... wat wil je accuschroeven? wat wil je schuren en waarvoor je de slagschroeven draaier?
Ik zou aanraden om een (klop) boor/schroef machine aan te schaffen die je wat ruimte (accu's) geeft en alvast de lader..
Deze set bijvoorbeeld:
https://www.gereedschapce...x-3-0ah-accu-in-mbox.html
Je hebt dan een redelijk allround machine, met klop functie dus je kunt ook je naambordje buiten ophangen, let op! in steen boren! Niet in beton!
Voor je slag en schuur machine zou ik wachten tot Januari, dan heb je weer een actie dat wanneer je een machine koopt bij een dealer, je een gratis accu krijgt van Makita, en dan kun je dus een losse body aanschaffen en de beginnen vaak rond de ~100 euro
Revive the guild!
Ik heb nog geen Makita apparaten maar ben van plan om met de komende accu-actie slagschroefmachine en klop-/schroefboormachine bodies te kopen. Dan zou ik met een aankoop als deze op 3 accu's uitkomen en een lader dus ook al hebben, al twijfel ik nog wel tussen de DC18RC en de DC18RD.ppatrick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:30:
Voor welk apparaat ga je de accu gebruiken? Heb je al een lader of wil je er gewoon graag eentje bij?
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Bij amazon kom ik op 76,89 voor de zelfde BL1830b accu + DC18RC lader en 104.63 met een BL1850b.
Op het plaatje is duidelijk de accu-indicator te zien, die het verschil maakt tussen de BL1830 en de BL1830b. Echter wordt dit in de tekst nergens bevestigd.
Als je de losse set van iBood koopt, en dan in januari een DDF482ZJ bij een erkende dealer koopt, heb je voor een vergelijkbaar bedrag het zelfde, maar dan is een van de 2 accu's 5,0 Ah.
Op het plaatje is duidelijk de accu-indicator te zien, die het verschil maakt tussen de BL1830 en de BL1830b. Echter wordt dit in de tekst nergens bevestigd.
Wellicht is een DDF482RFJ dan een goed begin. Krijg je voor ca. 170,- 2 3,0 Ah accu's, een lader, een boormachine en een nette kist waar alles in past.RevellNL schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:35:
[...]
Ik heb nog geen Makita apparaten maar ben van plan om met de komende accu-actie slagschroefmachine en klop-/schroefboormachine bodies te kopen. Dan zou ik met een aankoop als deze op 3 accu's uitkomen en een lader dus ook al hebben, al twijfel ik nog wel tussen de DC18RC en de DC18RD.
Als je de losse set van iBood koopt, en dan in januari een DDF482ZJ bij een erkende dealer koopt, heb je voor een vergelijkbaar bedrag het zelfde, maar dan is een van de 2 accu's 5,0 Ah.
[ Voor 50% gewijzigd door Nivado op 28-11-2019 09:46 ]
Je hebt ook een dubbele lader en die is niet veel duurder dan enkele misschien ook iets om naar te kijken. Wacht zelf ook op zo actie als jij heb bladblazer die werkt goed maar trekt echt snel accu's leeg dus extra set is welkom. Zou denk zelf sneller voor de 5ah versie kiezen
De dubbele lader is wel een gigantisch apparaat.ppatrick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:38:
Je hebt ook een dubbele lader en die is niet veel duurder dan enkele misschien ook iets om naar te kijken. Wacht zelf ook op zo actie als jij heb bladblazer die werkt goed maar trekt echt snel accu's leeg dus extra set is welkom. Zou denk zelf sneller voor de 5ah versie kiezen
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Gouden tip! Op amazon was die nog goedkoper. Heb die body gecombineerd met de GSR actie op amazon & een decoupeerzaag + 4ah accu's. Al met al & nette set voor 300 euro (al zeg ik het zelf)
8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort
Mastertools.nl. Daar haal ik vaak. Prijs meestal ook goed. Maar ik blijf toch vergelijken met andere. En zoek eerst uit of het makitadealer is voor ik wat bestel. Mijn eerste setje ook bij gereedschapcentrum besteld. Niks mis mee. Maar was toch leuker geweest als het toch een makitadealer was. Maar van "fouten" leer je.FrankBlom schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:30:
@Nivado
Gereedschapcentrum is inderdaad helaas geen geautoriseerde Makita dealer.
Dat heeft me al een hoop gratis accu's gekost![]()
ik moet eens een andere hofleverancier zoeken
Ik ben hier al weer aan het wachten. Hehe. Al weer wat dingen op mijn verlanglijstje staan, die besteld gaan worden als de actie er is.Nivado schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:26:
@FrankBlom Als je 3 weken wacht, en het bij een geautoriseerde Makita Dealer koopt, krijg je de accu's gratis.
Daarnaast heb je bij Amazon.de voor € 175,- een accutol met 2x 3Ah lader en koffer. Dat is al dik € 120,- goedkoper. Deze heb ik pas nog gelinkt. Het is sowieso interessant om in Duitsland te shoppen voor gereedschap. Zo staan de BL varianten (T en D greep) van die decoupeerzaag voor het zelfde bedrag op Amazon.
Ook zou ik liever een Bosch Pro/Makita/DeWalt haakse slijper met snoer (€ 40-60) kopen als het budget beperkt is, dan een goedkope op accu.
PSN - M4uSzi // -
Ik ben ook langzaamaan sorteerbakken aan het vullen, maar dan de Stanley Sortmaster Junior. Maar waarop baseren jullie de keuze van wat er wel en niet in gaat? Bijv. welke diameter en lengte boutjes wel en welke niet?dragonhaertt schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:05:
[...]
Helemaal mee eens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(nog even de houtdraadbouten 8mm bestellen)
Volgende stap: kastje aan de muur bouwen waar ik deze bakken netjes in kan hangen. Met een uitschuifplankje om een bak op te zetten.
Bij mij is het nu nog een mix van van alles wat ik over heb gehouden van klusjes, en naast verzinkt ook nog een deel RVS.
Overigens staan op Instructables een aantal goede ideeën hoe je dit soort bakken makkelijk kan opslaan in huis/garage/schuur.
Zodra je aan a-merk spul begint, merk je inderdaad dat goedkoop B-merk echt tegenvalt. En helemaal als je richting prosumer spul gaat (Makita, Bosch blauw, Metabo). En met een beetje slim shoppen is dat spul vaak ook nog wel voor een aantrekkelijke prijs te koop. Komende winter zal ik waarschijnlijk wel weer een Makita accu-machine aanschaffen als zij weer de actie met accu's hebben.FrankBlom schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:09:
Nu ben ik zelf nogal in het Makita ecosysteem verzeild geraakt.
Vriend van me is helemaal op de DeWalt tour, dus dat gebruik ik ook wel eens.
Voorheen veel parkside einheill Gamma en andere budget troep gehad. (ik was 16 en kocht vanalles bij de aldi en lidl)Kwaliteit voelt meestal wel oké, maar zeker budget. Power is nauwelijks aanwezig, je hoort het vaak ook aan het motortje. Precisie is veel minder. In de prijs zijn ze wel weer erg sterk.
Zodra je een Makita Metabo DeWalt of Bosch hebt gebruikt weet je dat die lidl aldi action en bouwmarkt merken echt budget zijn.
Langzamerhand heb ik alle budget gereedschappen verruild voor Makita.
Zelf zie ik het meer in een investering voor het leven, die machines gebruik ik niet dagelijks dus ze moeten tientallen jaren mee gaan,
Pas ook op voor de Merk budgetlijnen, want die heb je ook veel.
Daar betaal je veel teveel voor, en je zit dan met een duur betaald budget apparaat.
Ja het is een stuk duurder, maar het voelt beter werkt fijner en als iets kapot gaat is het te repareren.
Merk accu's kun je over 10 jaar nog kopen, bij budget moet je gewoon een nieuwe machine.
Het gaat gewoon langer mee.
Ik heb nog een FERM afkortzaag, die vriend van me heeft een DeWalt op zo'n uitklapstandaard.
Dat ding van hem zaagt veel mooier. Bij mij is 90 graden 91,5 of iets dergelijks en niet af te stellen.
Die van hem is gewoon haaks.
Zelfde voor goedkope schroevendraaiers vs merk
En dat gaat gewoon op voor al het gereedschap.
Tot iets simpels als een hamer aan toe, de duurdere merk hamers zijn gewoon beter in balans dus het kost minder energie om ermee te werken.
"Goedkoop is duurkoop" en "Goed gereedschap is het halve werk" zijn gewoon van toepassing hierop.
Maarja voor 200 euro begin je amper aan je lijstje![]()
Haakse slijptol 133 euro
https://www.gereedschapce...25mm-koolborstelloos.html
Decoupeerzaag 157 euro
https://www.gereedschapce...ody-d-greep-variabel.html
Schroef/klopboormachine 112 euro
https://www.gereedschapce...body-koolborstelloos.html
2x 5AH accu set 130 euro (2x 3AH is 87 euro)
https://www.gereedschapce...i-ion-accu-5-0ah-2st.html
Acculader 53 euro
https://www.gereedschapce...eve-koeling-195584-2.html
TOTAAL 585 euro
Niet vergelijkbaar met lidl natuurlijk.
(alles zonder opbergdoos overigens!!)
Als je alles nog moet kopen en een verbouwing gaat doen waardoor je de kosten kunt verantwoorden dan is het het geld wel waard.
Ook leuk setje
https://www.gereedschapce...3x-3-0ah-accu-in-tas.html
Het enige waar je wel mee uit moet kijken is dat soms garantie bij die goedkopere shops niet goed geregeld is en het parallelimport betreft.Jellabie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:30:
[...]
Een tijdje geleden deed dewalt ook gratis accu's bij body's bij geautomatiseerde dealers. Maar bij alle dealers waren de body's ongeveer de prijs van een body met batterij bij andere verkooppunten
Er wordt door die shop ook echt wel gerommeld... Mijn Makita-sets die ik vorig jaar heb gekocht, waren niet de sets zoals die door Makita geleverd worden. Ze zaten niet in dozen e.d. En niet heel verrassend bestaat die shop inmiddels niet meer (was wel een geautoriseerde dealer, dus garantie via Makita is gelukkig wel veilig).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
- rens-br
- Registratie: December 2009
- Laatst online: 16:39
Admin IN & Moderator Mobile
:strip_icc():strip_exif()/u/333229/Logo%2520RFixIT%2520Tweakers.jpg?f=community)
Ik krijg volgende maand de sleutel van mijn huis en ga daar diverse dingen zelf doen. Een van die klussen is het slopen van wat muren en het leggen van nieuwe leidingen door middel van frezen en horen. (in betonnen muren)
Ik moet dus de freessleuven uithakken en daarnaast een paar keer naar de kruipruimte boren. Een frees en een stofzuiger ben in van plan om te huren, maar een fatsoenlijke boor is wel zo handig om dedicated te hebben.
Ik heb zelf al wat 18V Makita spul, dus wil daar graag bij blijven.
Als ik het goed begrijp uit de openingspost en internet kom ik het beste weg met een combi apparaat.
Ik heb rond zitten kijken en kom op de volgende apparaten uit:
https://www.makita.nl/artikel/dhr171zj.html
https://www.makita.nl/artikel/dhr243zjw.html
Waarbij de 171 volgens mij niet helemaal het apparaat is wat ik zoek, maar zou de 243 wel perfect voldoen voor mijn toepassingen. Boren voor de gaten, hameren om de frezen uit te hakken en door de verwisselbare kop kan er ook 'gewoon' mee geboord worden. Klopt dat?
Ik zie in dit topic dat de ervaringen ermee in ieder geval goed zijn.
Daarnaast vroeg ik mij af of dat soort apparaten ook mee doen met de accu actie in januari, want dan wacht ik nog even met bestellen.
Als laatste vroeg me af wat voor accessoires er nog het beste bij gekocht kunnen worden voor het boren dan wel hakken.
Graag hoor ik ervaringen / meningen.
Ik moet dus de freessleuven uithakken en daarnaast een paar keer naar de kruipruimte boren. Een frees en een stofzuiger ben in van plan om te huren, maar een fatsoenlijke boor is wel zo handig om dedicated te hebben.
Als ik het goed begrijp uit de openingspost en internet kom ik het beste weg met een combi apparaat.
Waarbij de 171 volgens mij niet helemaal het apparaat is wat ik zoek, maar zou de 243 wel perfect voldoen voor mijn toepassingen. Boren voor de gaten, hameren om de frezen uit te hakken en door de verwisselbare kop kan er ook 'gewoon' mee geboord worden. Klopt dat?
Daarnaast vroeg ik mij af of dat soort apparaten ook mee doen met de accu actie in januari, want dan wacht ik nog even met bestellen.
Als laatste vroeg me af wat voor accessoires er nog het beste bij gekocht kunnen worden voor het boren dan wel hakken.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 21-12-2019 21:06 ]
Met een Metabo MFE 40 hoef je niet te beitelen. Geen idee of die te huur is.rens-br schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:02:
Ik krijg volgende maand de sleutel van mijn huis en ga daar diverse dingen zelf doen. Een van die klussen is het slopen van wat muren en het leggen van nieuwe leidingen door middel van frezen en horen. (in betonnen muren)
Boorhamer op accu... maar waarom...? Zwaarder en trager.
In januari heeft Makita traditioneel de gratis accu actie. Dan kun je beter een body kopen met box, snellader en de gratis accu. Was hiervoor zelf iets meer dan €200 kwijt. Heb je nog wat over voor kwaliteit bitjes die niet dol draaien op een RVS schroef en heb je een 18v 5ah systeem.NL_Scratch schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:49:
https://www.karwei.nl/ass...r1800-systembox/p/B010445
Lijkt mij een prima aanbieding
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Verwijderd
Iets geheel anders en misschien mierencopulerend. Rvs schroeven doe je het mooiste met rvs bitjes. Anders is de kans op roestende rvs schroeven nog steeds heel erg aanwezig.Bo0bz schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:00:
[...]
In januari heeft Makita traditioneel de gratis accu actie. Dan kun je beter een body kopen met box, snellader en de gratis accu. Was hiervoor zelf iets meer dan €200 kwijt. Heb je nog wat over voor kwaliteit bitjes die niet dol draaien op een RVS schroef en heb je een 18v 5ah systeem.
Ik koop liever een 14.4V panasonic dan een 18v groene boschNL_Scratch schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:49:
https://www.karwei.nl/ass...r1800-systembox/p/B010445
Lijkt mij een prima aanbieding
nog geen 195 euro en betere specs:
https://www.toolnation.nl...ie.html?sqr=ey7451pn2s32&
41,5 Nm tegen 38 van de groene Bosch

maar zoals je al gelezen hebt, kun je dus voor minder dan die Bosch al veel beter krijgen als even wacht op een accu-actie of andere aanbieding.
nevermind, de Gamma Karwei liet de aanbiedingsprijs van 129 euro niet meer zien, ik vergeleek dus de 259 normale prijs, en die is echt te zot voor woorden.
[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 23-12-2019 15:46 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik kreeg vandaag makita folder.
Inderdaad weer in januari gratis-accu actie. En bij 230v apparatuur een gratis lamp.
Inderdaad weer in januari gratis-accu actie. En bij 230v apparatuur een gratis lamp.
Nice.Raymond schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:27:
[ Voor 6% gewijzigd door M4uSzi op 24-12-2019 19:00 ]
PSN - M4uSzi // -
Gisteren binnengekregen:
IMG_20191224_192630 by Chris Hogevonder, on Flickr
De Makita TM3010CX15 Multitool. Geen systainer, maar normale koffer, wat voor mij eigenlijk beter uitkomt, aangezien die makkelijker in mijn stelling past. Er zaten wel minder accessoires bij dan op de foto, de rest had ik namelijk nog van m'n oude machine (een behoorlijke berg Bosch-zaagjes en schuurvoet).
Is de actie alleen in januari of loopt hij langer door? Ik wil eigenlijk nog een DTD154ZJ maar ik vrees dat in januari andere uitgaven even voor gaan.

De Makita TM3010CX15 Multitool. Geen systainer, maar normale koffer, wat voor mij eigenlijk beter uitkomt, aangezien die makkelijker in mijn stelling past. Er zaten wel minder accessoires bij dan op de foto, de rest had ik namelijk nog van m'n oude machine (een behoorlijke berg Bosch-zaagjes en schuurvoet).
Hmmz, dus eigenlijk heb ik mijn machine net te vroeg gekocht? Niet dat ik anders had gewacht, want ik heb hem direct na de kerst al nodig om te schuren.Raymond schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:27:
Is de actie alleen in januari of loopt hij langer door? Ik wil eigenlijk nog een DTD154ZJ maar ik vrees dat in januari andere uitgaven even voor gaan.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Enig idee wanneer die actie begint en welke accu je bij de apparaten krijgt?Raymond schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:27:
En die accu moet je nabestellen vanuit Makita dan neem ik aan?
[ Voor 1% gewijzigd door RevellNL op 26-12-2019 10:32 . Reden: Lezen is een kunst.. ]
@Raymond die folder voor Januari is zeker nog nergens te bekijken? Ik zit zelf te broeden op een aanschaf van 1 of meerdere machines maar twijfel nog waarmee te beginnen en of het wellicht nog rendabel is om dit jaar nog wat aan te schaffen in de 36 volt actie met gratis accu .
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Klopt. Je moet je makita machine kopen bij een erkend makitadealer, en dan moet je als je de machine thuis hebt registeren bij makita via de site. En dan krijg je je accu thuis gestuurd.RevellNL schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:29:
[...]
Enig idee wanneer die actie begint en welke accu je bij de apparaten krijgt?
En die accu moet je nabestellen vanuit Makita dan neem ik aan?
PSN - M4uSzi // -
Het is het m-magazine. Op de site staat nog de versie van dit kwartaal, zie ik. Zal vast niet lang duren voor de nieuwe versie erop staat. En dan zal de site ook wel aangepast zijn aan de lopende actie.Codeoranje schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:57:
@Raymond die folder voor Januari is zeker nog nergens te bekijken? Ik zit zelf te broeden op een aanschaf van 1 of meerdere machines maar twijfel nog waarmee te beginnen en of het wellicht nog rendabel is om dit jaar nog wat aan te schaffen in de 36 volt actie met gratis accu .
Kun je overigens meerdere accu’s claimen in de gratis accu actie bij Makita?
Dus als je meerdere bodys besteld die binnen de actie vallen. Of is het slechts 1 per klant per kwartaal?
Dus als je meerdere bodys besteld die binnen de actie vallen. Of is het slechts 1 per klant per kwartaal?
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
@MisterH75 Ik heb de 187. Ik ben er heel tevreden mee. Veel uitslag is o.a. heel fijn in de tuin bij dikke stammen, zodat ook daar het zaagsel makkelijk weg kan.
@RevellNL Grote kans dat deze machines onder de actie vallen. Goede keuzes allemaal. Ik zou alleen voor de DDF482 gaan i.p.v. de DDF/DHP484. Deze is net wat sterker en een stuk goedkoper. Begin dit jaar gekocht voor 90,- dus voor de prijs van de koffer en de accu samen een gratis machine
@RevellNL Grote kans dat deze machines onder de actie vallen. Goede keuzes allemaal. Ik zou alleen voor de DDF482 gaan i.p.v. de DDF/DHP484. Deze is net wat sterker en een stuk goedkoper. Begin dit jaar gekocht voor 90,- dus voor de prijs van de koffer en de accu samen een gratis machine
Aangezien de Makita accu-actie er weer aan zit te komen ben ik ook even mijn winkelwagentje aan het volgooien:
- Schaafmachine DKP180ZJ
- Multitool DTM51ZJX3
- Reciprozaag DJR188ZJ
- Excenterschuurmachine DBO180ZJ
En nu twijfel ik nog over de accu cirkelzaag, de DHS660 of DHS680. Het verschil zit hem voornamelijk in de positie van het zaagblad; links of rechts naast het handvat (zie YouTube: Left-Blade vs Right-Blade Circular Saws voor het verschil). Nu heb ik de SP6000 invalzaag met het blad rechts, en dat lijkt me eigenlijk ook wel handig bij de accu cirkelzaag (wegblazen stof en niet met je hand over het zaagblad). Maar ik zie ook wel veel voordelen van het blad links (stabiliteit en zichtlijn).
Mijn voorkeur nijgt nog naar de DHS660 met het blad rechts, maar zijn er nog andere argumenten om voor links of rechts te kiezen?
- Schaafmachine DKP180ZJ
- Multitool DTM51ZJX3
- Reciprozaag DJR188ZJ
- Excenterschuurmachine DBO180ZJ
En nu twijfel ik nog over de accu cirkelzaag, de DHS660 of DHS680. Het verschil zit hem voornamelijk in de positie van het zaagblad; links of rechts naast het handvat (zie YouTube: Left-Blade vs Right-Blade Circular Saws voor het verschil). Nu heb ik de SP6000 invalzaag met het blad rechts, en dat lijkt me eigenlijk ook wel handig bij de accu cirkelzaag (wegblazen stof en niet met je hand over het zaagblad). Maar ik zie ook wel veel voordelen van het blad links (stabiliteit en zichtlijn).
Mijn voorkeur nijgt nog naar de DHS660 met het blad rechts, maar zijn er nog andere argumenten om voor links of rechts te kiezen?
Inderdaad...
Dat de stofuitlaat precies op jezelf gericht staat is idd wel een nadeel, maar fijn om even een ervaring van iemand te horen. Wegens de accu actie ben ik idd van plan hem in NL te kopen.KillaZ schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:01:
[...]
Tevreden DHS680 gebruiker hier. Ik vind de positie van het blad fijn, zeker als je balkjes afkort. Er zit bij mij nu een Diablo blad op en dat gaat als een tierelier. Het standaard blad wat er bij zat was verder prima.
Enige nadeel vind ik is dat als rechtshandige gebruiker de output dus ook vol op jou gericht staat. Daarnaast is de diepte instelling niet belachelijk nauwkeurig, maar daar gebruik ik zelf gewoon de duimstok voor.
Ik had hem voor 160 pond 3 jaar terug bij Axminster, maar ik gok dat jij hem in NL koopt vanwege de accu aktie?
[Afbeelding: Diablo_Blad]
@Fraggert Om eerlijk te zijn ben ik door de positie van dit blad juist de lijn aan het blad methode gaan gebruiken mocht het nodig zijn. Voor plaatmateriaal leg ik er toch een lat naast, of pak ik straks een invalzaag.
Meedenken wordt zeker gewaardeerdFraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:25:
[...]
ok, zo gebruik ik mijn zaag nooit, ik gebruik mijn Mafell alleen op de rails, ook voor het afkorten van smal(ler) materiaal. Daar heb ik een kleine 80 cm rails voor.
ik was puur even met @Roy aan het meedenken omdat hij al een SP6000 in het arsenaal heeft zitten.
Daarom ook nog mijn vraag of hij al een deftige decoupeerzaag heeft.
Roy gaf ook het gewicht nog aan als reden, maar zodra je die SP6000 op de rails zet ben je die 4,4 kilo kwijt. Die accuzagen wegen iets lichter (tussen de 2,9 en 3,2kg), een decoupeerzaag is zelfs nog iets lichter (tussen de 2,4 en 2,6 kg of zelfs 2,2 kg) en in mijn ogen dus nog veelzijdiger als hij die erbij aanschaft.
Ik heb al enige tijd de DJV181ZJ decoupeerzaag, erg fijn apparaat! Om de een of andere reden vind ik het afkorten met een decoupeerzaag niet zo fijn, vooral als de balkjes wat breder/dikker zijn (bijvoorbeeld bij vuren balken die breder zijn 50mm). Misschien moet ik idd nog even goed nadenken of ik de cirkelzaag wel nodig heb, maar ik merk dat ik de accu apparaten fijner vind werken dan de 230v machines, en dat ik de zaaggeleider lastig vind klemmen op echt kleine stukjes.
Inderdaad...
Tja, ik gebruik hem best vaak voor wanneer de afkort of invalzaag niet handig of niet in de buurt is.Roy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:08:
[...]
Dat de stofuitlaat precies op jezelf gericht staat is idd wel een nadeel, maar fijn om even een ervaring van iemand te horen. Wegens de accu actie ben ik idd van plan hem in NL te kopen.
[...]
Meedenken wordt zeker gewaardeerd.
Ik heb al enige tijd de DJV181ZJ decoupeerzaag, erg fijn apparaat! Om de een of andere reden vind ik het afkorten met een decoupeerzaag niet zo fijn, vooral als de balkjes wat breder/dikker zijn (bijvoorbeeld bij vuren balken die breder zijn 50mm). Misschien moet ik idd nog even goed nadenken of ik de cirkelzaag wel nodig heb, maar ik merk dat ik de accu apparaten fijner vind werken dan de 230v machines, en dat ik de zaaggeleider lastig vind klemmen op echt kleine stukjes.
Laatst bijvoorbeeld een schutting tijdelijk gestut, dan heb je heel snel 2 palen op 45 graden gezaagd.
K to the KillaZ
Zo, de eerste tool is besteld. Het is de Makita DJV182ZJ geworden met losse 5.0aH accu (ik moet 'm toch alvast kunnen gebruiken) en de DC18RD duo-lader. Ik ben héél benieuwd!
Ik heb de Makita site ook even doorgespit, maar helaas valt de DTD154 niet onder de accu-actie
Ik heb de Makita site ook even doorgespit, maar helaas valt de DTD154 niet onder de accu-actie
[ Voor 22% gewijzigd door RevellNL op 01-01-2020 19:58 ]
LIjkt op een foute weergave op de website, de slagschroevendraaiers doen wel gewoon mee:RevellNL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:39:
https://www.makita.nl/dat...accu_q1_def_november.xlsx
Kijk overigens ook even naar de DTD171, die is voor bijna hetzelfde te krijgen als de DTD154.
Top, goede tip. Fijn zo'n machine zonder accu's en doos. Die doos heb ik als thuisklusser niet nodig en de accu krijg je alsnog (ok duurt een paar wekenBrZ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:58:
[...]
LIjkt op een foute weergave op de website, de slagschroevendraaiers doen wel gewoon mee:
https://www.makita.nl/dat...accu_q1_def_november.xlsx
Kijk overigens ook even naar de DTD171, die is voor bijna hetzelfde te krijgen als de DTD154.
Maar ik de linkjes om je machine te registreren op de website van Makita doen het bij mij niet. Ze zijn allemaal afwezig. Hopelijk fixen ze dat snel bij Makita.
https://www.makita.nl/alle-aanbiedingen.html
edit: Euh, zie ik nu goed dat de DTD171Z niet meedoet aan de actie en de DTD171ZJ (met doos) wel?
Dan zou ik er niet zoveel mee opschieten.
Volgens de actievoorwaarden wel:
In de periode januari t/m april 2020 ontvang je van Makita op alle CXT- en LXT-machines (m.u.v. 14,4 V en combisets) t.w.v. €90,00 excl. BTW of meer een gratis accu.
Maar volgens de lijst dus niet...?
Ik heb het Makita gevraagd (en Toolmax...)
edit 2: Niet dus. Balen. Zo'n koffer is haast net zo duur als een accu. Het geldt alleen voor de door Makita Nederland gevoerde modelen. En die zijn er niet zonder koffer.
Jammer dat Makita gelijk gaat roepen dat ik het dan blijkbaar via het buitenland doe, terwijl een door hun erkende dealer het Z model gewoon voert. Nouja. We zien wel, weer wat geleerd.
[ Voor 34% gewijzigd door Jelte op 02-01-2020 14:00 ]
Die Makita DTD171 lijkt me interessant. Echter websites welke een interessante prijs voeren zijn uitgesloten van de gratis accu actie.
Iemand een idee welke website, die wel in aanmerking komt voor deze actie, doorgaans de beste prijzen voert?
Iemand een idee welke website, die wel in aanmerking komt voor deze actie, doorgaans de beste prijzen voert?
Ik heb hem bij mastertools besteld, die zijn meestal aardig scherp en bovendien goeie service.Laank schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:
Die Makita DTD171 lijkt me interessant. Echter websites welke een interessante prijs voeren zijn uitgesloten van de gratis accu actie.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Inderdaad een aardig scherpe prijs voor de DTD171ZJ (zoals hierboven al eerder vermeld komt de DTD171Z niet in aanmerking voor de gratis accu actie, en ik vind die Mbox wel praktisch). Op de een of andere manier is deze website tot nu toe aan mijn aandacht ontsnapt._Brake_ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:54:
[...]
Ik heb hem bij mastertools besteld, die zijn meestal aardig scherp en bovendien goeie service.
Bedankt voor de tip!
[ Voor 11% gewijzigd door Laank op 03-01-2020 09:07 ]
Ik zag je reactie voorbijkomen en ben zelf ook opzoek en had een 153zj bij mastertools op het oog. Deze heeft hetzelfde koppel als de 171 alleen mist de standen schakelaar waardoor deze altijd 170nm geeft en je niet kan kiezen tussen 20 50 100 en 170.Laank schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:03:
[...]
Inderdaad een aardig scherpe prijs voor de DTD171ZJ (zoals hierboven al eerder vermeld komt de DTD171Z niet in aanmerking voor de gratis accu actie, en ik vind die Mbox wel praktisch). Op de een of andere manier is deze website tot nu toe aan mijn aandacht ontsnapt.
Bedankt voor de tip!
Hier staan in ieder geval alle officiële webdealers van Makita. Vaak is het een beetje zoeken welke het voordeligst is, al kan je de grote webshops (Coolblue en Alternate) al standaard negeren. Die zijn vrijwel altijd duurder dan de specialisten. Daarnaast staan er zowel gereedschaps- als agrarische shops tussen. Die laatste zijn ook zelden scherp met zaken als boormachines (als ze die überhaupt al hebben).Laank schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:
Mijn multitool heb ik laatst bij mtools.nl gehaald, die was daarmee het voordeligst, maar was vorig jaar juist weer relatief duur met mijn boormachine en slagmoersleutel.
Voor de accu actie hoef je niet persé te kopen bij deze winkels te kopen. Zolang het maar bij een NL (of belgische) winkel is gekocht.deepbass909 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:35:
[...]
Hier staan in ieder geval alle officiële webdealers van Makita. Vaak is het een beetje zoeken welke het voordeligst is, al kan je de grote webshops (Coolblue en Alternate) al standaard negeren. Die zijn vrijwel altijd duurder dan de specialisten. Daarnaast staan er zowel gereedschaps- als agrarische shops tussen. Die laatste zijn ook zelden scherp met zaken als boormachines (als ze die überhaupt al hebben).
Mijn multitool heb ik laatst bij mtools.nl gehaald, die was daarmee het voordeligst, maar was vorig jaar juist weer relatief duur met mijn boormachine en slagmoersleutel.
In de actievoorwaarden wordt daar niet over gesproken.
Op https://www.makita.nl/alle-aanbiedingen.html lees ik toch echt:Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]
Voor de accu actie hoef je niet persé te kopen bij deze winkels te kopen. Zolang het maar bij een NL (of belgische) winkel is gekocht.
Het is ook altijd al zo dat je bij het registreren de dealer moet kiezen uit een lijst. Winkels als gereedschapcentrum en dergelijke, die geen officieel dealer zijn, vallen dus wel degelijk buiten deze acties.Hier vind je alle aanbiedingen en acties van Makita, welke verkrijgbaar zijn bij officiële Makita dealers in Nederland.
- rens-br
- Registratie: December 2009
- Laatst online: 16:39
Admin IN & Moderator Mobile
:strip_icc():strip_exif()/u/333229/Logo%2520RFixIT%2520Tweakers.jpg?f=community)
Daar word toch juist wel over gesproken in de actievoorwaarden:Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]
Voor de accu actie hoef je niet persé te kopen bij deze winkels te kopen. Zolang het maar bij een NL (of belgische) winkel is gekocht.
De acties gelden alleen als je de machine(s) kocht bij een officiële in Nederland
gevestigde Makita dealer. Op de dealerlocator van makita.nl kun je zien wie onze
officiële dealers zijn.
Ah, crap. Wat een slangenkuil.
Je moet dus goed opletten dat je bij een officiële dealer je apparaat koopt. Maar ook bij die winkels moet je goed opletten wélke machine je koopt. Omdat ook de officiële dealers vrolijk modellen die makita nederland niet voert wél verkopen. En je dan dus alsnog niet mee kan doen met de accu actie.
Je moet dus goed opletten dat je bij een officiële dealer je apparaat koopt. Maar ook bij die winkels moet je goed opletten wélke machine je koopt. Omdat ook de officiële dealers vrolijk modellen die makita nederland niet voert wél verkopen. En je dan dus alsnog niet mee kan doen met de accu actie.
[ Voor 89% gewijzigd door Jelte op 03-01-2020 09:52 ]
pricewatch unsorted: Makita DTD171ZJ 18V Li-Ion accu slagschroevendraaier bod...Laank schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:
Leg dat lijstje naast de dealerlijst van makita
Jup, en zelfs dan loop je nog kans dat je bij een wat minder nette shop je aankoop doet. Ik heb vorig jaar m'n machines bij Combitools gekocht, maar bij levering zat er geen wikkel om de kisten en had ik het idee dat het een samengeraapte order was. Gelukkig wel geaccepteerd door Makita.Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:48:
Niet heel verrassend bestaat Combitools niet meer...
Het zou me niks verbazen als er heel veel parallelimport plaatsvind met dit soort gereedschap. Vooral omdat accugereedschap niet afhankelijk zijn van stekkers of netspanning, dus een machine uit het buitenland doet het hier net zo goed.
De meest voordelige variant is gebruik maken van de laagste prijs garantie van Hornbach (-10%). Zij kijken in hun vergelijking ook naar (Nederlandse) webshops. En Hornbach doet ook mee in de extra accu actie. Het enige nadeel is ze dan wel de machine moeten hebben die jij wil.deepbass909 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:35:
Vaak is het een beetje zoeken welke het voordeligst is, al kan je de grote webshops (Coolblue en Alternate) al standaard negeren. Die zijn vrijwel altijd duurder dan de specialisten. Daarnaast staan er zowel gereedschaps- als agrarische shops tussen. Die laatste zijn ook zelden scherp met zaken als boormachines (als ze die überhaupt al hebben).
Ik heb bijvoorbeeld vorige maand de DLM431Z gekocht voor €152,10 bij Hornbach; goedkoopste online shop was Toolmax met €169,- . Daarna accu geclaimd en verkocht (had er genoeg) voor 52 euro. Plus nog 40 euro voor mijn oude grasmaaier, maakte netto 60 voor de overstap naar draadloos
[ Voor 21% gewijzigd door vanDaal op 03-01-2020 11:14 ]
Maar we kopen al die machines toch omdat we die machine echt nodig hebben, niet voor de gratis accu, toch?Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:48:

* Orion84 heeft een DGA513ZJ (haakse slijpert) en DCL281FZB (steelstofzuiger) in bestelling staan bij Toolnation. Die eerst zal geen probleem zijn, staat op de lijst en ook toolnation vermeldt daar dat ie mee doet met de actie. Die stofzuiger ben ik benieuwd. De DCL281FZ staat wel op de lijst, de DCL281FZB (zwarte uitvoering) niet. Maar high level zegt Makita: "...alle CXT- en LXT-machines (m.u.v. 14,4 V en combisets) t.w.v. €90,00 excl. BTW of meer...". En de DCL281FZB staat ook gewoon op de NL Makita site (maar ook daar zonder 'actie' vlaggetje).
Zeker koop je de machine omdat je hem nodig hebt. Maar dan is het natuurlijk wel mooi meegenomen als je er een accu bij krijgtOrion84 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:09:
[...]
Maar we kopen al die machines toch omdat we die machine echt nodig hebben, niet voor de gratis accu, toch?![]()
* Orion84 heeft een DGA513ZJ (haakse slijpert) en DCL281FZB (steelstofzuiger) in bestelling staan bij Toolnation. Die eerst zal geen probleem zijn, staat op de lijst en ook toolnation vermeldt daar dat ie mee doet met de actie. Die stofzuiger ben ik benieuwd. De DCL281FZ staat wel op de lijst, de DCL281FZB (zwarte uitvoering) niet. Maar high level zegt Makita: "...alle CXT- en LXT-machines (m.u.v. 14,4 V en combisets) t.w.v. €90,00 excl. BTW of meer...". En de DCL281FZB staat ook gewoon op de NL Makita site (maar ook daar zonder 'actie' vlaggetje).
En wat ik heb geleerd is dat het echt op de lijst gaat. Als je machine niet in de lijst staat, dan doet die niet mee.
Het model zonder J (dus zonder doos) is ook meer dan €90 en is een LXT machine, maar valt er toch niet onder, omdat het geen officieel door Makita Nederland gevoerd model is. Grote kans dat jouw B model ook uit het buitenland komt.
Nope, staat (in tegenstelling tot die DTD171Z waar deze discussie over begon) gewoon in de Nederlandse Makita catalogus: https://www.makita.nl/artikel/dcl281fzb.html. Dus dat die geen onderdeel zou zijn van de actie is vreemd. Gaan het zien. Zodra ik hem binnen heb ga ik hem gewoon proberen te registreren en als dat niet lukt maar eens een mailtje sturen of zo.Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:24:
[...]Grote kans dat jouw B model ook uit het buitenland komt.
Worst case kan ik alsnog de afweging maken wat ik belangrijker vind: de kleur of de gratis accu. Als ik toch de accu wil, kan ik altijd de zwarte terugsturen naar toolnation en alsnog een groene bestellen die wel onder actie valt
[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2020 14:34 ]
Als dat servicepunt in de buurt is en schappelijke openingstijden heeft vind ik dat eerlijk gezegd een betere optie dan die dingen (en andere actie 'cadeautjes') maar gewoon zonder notificatie en zonder track&trace code naar je adres te sturen. Je hebt geen idee wanneer je het kan verwachten en moet maar hopen dat de bezorger zijn werk netjes doet. Heb al een keer gehad dat er iets bij een buur bezorgd was, maar het 'niet thuis' briefje niet in mijn brievenbus was beland. Dat duurde dus even voor dat uiteindelijk boven water kwam.Oogje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:55:
Makita stopt met t verzenden naar je huisadres van de gratis accu's? Heb net een heel nieuw registratieproces doorlopen en ze gaan het opsturen naar een servicepunt?
Nou ja, gegeven paard maar niet in de bek kijken, ik kan er voorlopig weer tegenaan met een nieuwe accuboor
Maar eens zien, als het goed is kan ik vanmiddag ook de registratie doorlopen.
Bij een slagschroevendraaier heb je zeker betere bits nodig. Als je bits al beschadigd met de hand of boormachine, dan blijft er niks van over met de slagschroevendraaier.deepbass909 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:58:
Ik heb afgelopen zondag de Makita DTD155ZJ besteld:
[Afbeelding] Ik ben alleen in afwachting nog van verzending (staat in backorder).
En dan nog een goede bitset erbij halen (ik heb nu een paar sets van de Lidl, maar daarvan beginnen de kruiskoppen slecht te worden) en dan ben ik voorlopig klaar met het elektrische gereedschap.
Ik heb zelf voor de grap ook een keer een kruiskop uit mijn goedkope bitset in mijn DTD153 gedaan. Als je een beetje doorhamert om de schroef wat strakker te draaien/goed te verzinken dan draait het bitje nog wel, maar de schroef niet meer.
Alle 4 de tandjes gewoon omgezet in stof.
Nu is mijn PH bitje een PuntHoofd in plaats van een Philips.
Ik gebruik nu Wera impaktor bits voor mijn slagschroevendraaier
Vorige week een Makita DFN350 gekocht, natuurlijk even gewacht tot er een nieuwe accu-actie gestart werd.
Duur speelgoed, maar hoop dat hij toch eventjes meegaat. En het zal mijn huidige knutselproject een stuk sneller laten gaan. Niet heel erg zin om 50 houten driehoek-frames in elkaar te lijmen met tangen en klemmen.
[ Voor 15% gewijzigd door dragonhaertt op 08-01-2020 10:18 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
De Lidl-bits zijn ook vooral gewoon versleten en dit is een goed excuus om die zooi een keer te vervangen door goede bits. En er moet een goed setje bit doppen komen (die dus een 6,3mm schacht hebben, ipv square drive aansluiting van normale doppen).dragonhaertt schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:06:
[...]
Bij een slagschroevendraaier heb je zeker betere bits nodig. Als je bits al beschadigd met de hand of boormachine, dan blijft er niks van over met de slagschroevendraaier.
Ik heb zelf voor de grap ook een keer een kruiskop uit mijn goedkope bitset in mijn DTD153 gedaan. Als je een beetje doorhamert om de schroef wat strakker te draaien/goed te verzinken dan draait het bitje nog wel, maar de schroef niet meer.
Vorige week een Makita DFN350 gekocht, natuurlijk even gewacht tot er een nieuwe accu-actie gestart werd.
Duur speelgoed, maar hoop dat hij toch eventjes meegaat. En het zal mijn huidige knutselproject een stuk sneller laten gaan. Niet heel erg zin om 50 houten driehoek-frames in elkaar te lijmen met tangen en klemmen.
@Orion84 ziet er goed uit, maar ik zat meer richting Wera te denken, zoals deze set:

Kost alleen wel €41,65 op Amazon of bijna €50 in Nederland (auch)
@michelv5 Ik heb hem bij Mastertools besteld, daar was is hij €124 incl btw en verzending en zij zijn een erkende webshop (dus kan de gratis accu aanvragen).
[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 08-01-2020 11:00 ]
Bradtackertje staat hier ook op verlanglijstje. Benieuwd hoe die jouw bevalt.dragonhaertt schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:06:
[...]
Bij een slagschroevendraaier heb je zeker betere bits nodig. Als je bits al beschadigd met de hand of boormachine, dan blijft er niks van over met de slagschroevendraaier.
PSN - M4uSzi // -
- twain4me
- Registratie: December 2017
- Laatst online: 18:46
Moderator Wonen & Mobiliteit
/u/1016333/crop605879047228c.png?f=community)
neu.. die van mij is al een paar jaar oud en gekocht in een niet actie periode. ..kabeltjekabel schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:37:
[...]
Naja, volgens wordt hier toch geschermd met de Makita's uit de actieperiode? Dus ik dacht; dan pak ik even de blackfriday prijs van de 2-28 in L-box van Amazon.
EDIT:
[...]
Wel laf dat er standaard geen vet bij de 2-28 zit. Wel bij de 5-40

buiten de accu actie periode zijn de machines soms wel goedkoper
En zojuist van beide aanmeldingen de goedkeuring ontvangen. Process duurt allemaal wat langer dan vorige vergelijkbare acties, maar in elk geval dus 2 gratis accu's in het vooruitzicht. Verder geen duidelijkheid over hoe die accu's nu precies bezorgd gaan worden. Hopelijk komt daar nog bericht over zodra ze hem verzenden of zo.Orion84 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:09:
[...]
Ik zag gisteren nog de aanbieding van dewalt, voor een gratis 18V body bij aankoop van een flexvolt product (die met 2 accu's TSTAK koffer en lader, iets wat je alle 3 toch wel nodig hebt).
Dus even een invalzaag ingeladen en als gift de slagmoer gekozen. Dat was even zo 1,2,3 natuurlijk te duur.
Dus ben een hoop gaan googlen, maar heb echt het gevoel dat 80% biased of reclame is op vooral YT.
Mijn gedachtegang is om nu voor de flexvolt te kiezen en daar een apparaat te nemen waar ik verwacht het meeste waar voor mijn geld te krijgen.
Ik kom met de 18V serie denk ik wel uit de voeten, maar vind het idee om één echt goed apparaat voor 10+ jaar te kopen en daarbij dan 2 zeer goede accu's te hebben wel fijn. omdat deze accu's ook in de 18V apparaten passen.
De 18v acties met 2 accu's loopt namelijk nog een langere tijd.
excuus, ik ben niet zo goed in het kort houden van een verhaal
.
tldr;
Ik denk als ik veel met hout werk, de dewalt invalzaag een slimme keuze is om te kopen met deze actie, heb ik dit juist?
Ik geloof dat de flex enorm goed is (en goedkoopst) maar deze zie ik mij minder gebruiken (tenzij ik hem als muurfrees wil gebruiken).
Daarnaast heeft onze klopboor het recent begeven ( een topcraft model van 2500Watt uit het stenen tijdperk).
En heb ik een groene bosch accuscchroef, black en decker decoupeer 230v, black en decker afkortzaag 230v, bosch multitool 230V
Even uitleggen welke klussen ik van plan ben (daargelaten of het realistisch is):
Ik heb zojuist een jaren 20/30 huis gekocht waar heel veel aan moet gebeuren:
nieuwe badkamer, keuken, ramen + achterdeur, voordeur, hier en daar een voorzetwand tbv isolatie.
Nieuw plafond op de bovenste etage, daarbij dakisolatie en opnieuw stroom aanleggen door zowat het hele huis.
In de toekomst, als deze nodige verbouwing achter de rug is wil ik een parketvloer in de woonkamer leggen en daar ook een nieuw plafond maken maken (30m2, maar dat is dus niet voor nu).
Daarnaast heb ik zelf een salontafel gemaakt uit stalen kokers en hier een eikenblad op gemaakt (met de hand geschaafd en met een oude cirkelzaag gezaagd).
Hier wil ik zijn grote broer van maken, een eettafel voor 8+2 personen.
Daarnaast een simpele buitenkeuken op balkon (geborgd in de muur) voor de bbq en laterna een vloer voor buiten (er liggen al vlonders).
In iedergeval genoeg klussen.
Ik ben nu regelmatig bezig bij het bouwen van een huis van vrienden en merk dat kabels die overal liggen de dikste k** is. Heb je een paar keer mogen zagen met een makita invalzaag met rechtgeleiding, moet je daarna met een verlengkabel over je rug met een cirkelzaag nog een paar plankjes snijden, je bent nogal snel verwend. alsmede de railssystemen en het onder een hoek zetten van de zaag...
Dus ik was aan het kijken welk gereedschap uit de flexvolt serie mij het meest voor de hand liggend lijkt met al deze klussen, en welke gereedschappen ik bv wel een tijdje kan lenen/huren of toch bedraad wil kopen.
Een echte breekhamer kan ik bv goed lenen voor een wat langere tijd, een invalzaag gaat niemand mij zomaar uitlenen (denk ik)
.
Een slagmoersleutel en degelijke schroefmachine zijn ook gewoon dingen die je 'altijd' nodig hebt.
Een klopboor/boorhamer lijkt me ook wel een goede keuze, maar zie ik mijzelf minder gebruiken, of ik kan met de 18V versie af.
Ik heb zo het idee dat 54V INVALZAAG DCS520T2R-QW wel tot een hoog niveau mee kan (hij is ook wel erg duur).
Het is nu een forse investering, maar ik denk een waar ik wel het meeste uit ga halen (ook ivm precisie, haaksheid, herhaalbaarheid van deze zaag).
De CIRKELZAAG DCS576T2-QW lijkt mij namelijk ook geen verkeerde.
Maar op YT vooral zie ik dat de invalzaag toch wel heel fijn blijkt te zijn.
Een erg lange post excuus
, maar ik heb gewoon best wel zin om wat te kopen, mede door de actie
.
Misschien laat ik me te gek maken door de actie van DeWalt. Maar ik vind een makita bv iets te duur bij al hun spullen.
Dus even een invalzaag ingeladen en als gift de slagmoer gekozen. Dat was even zo 1,2,3 natuurlijk te duur.
Dus ben een hoop gaan googlen, maar heb echt het gevoel dat 80% biased of reclame is op vooral YT.
Mijn gedachtegang is om nu voor de flexvolt te kiezen en daar een apparaat te nemen waar ik verwacht het meeste waar voor mijn geld te krijgen.
Ik kom met de 18V serie denk ik wel uit de voeten, maar vind het idee om één echt goed apparaat voor 10+ jaar te kopen en daarbij dan 2 zeer goede accu's te hebben wel fijn. omdat deze accu's ook in de 18V apparaten passen.
excuus, ik ben niet zo goed in het kort houden van een verhaal
tldr;
Ik denk als ik veel met hout werk, de dewalt invalzaag een slimme keuze is om te kopen met deze actie, heb ik dit juist?
Ik geloof dat de flex enorm goed is (en goedkoopst) maar deze zie ik mij minder gebruiken (tenzij ik hem als muurfrees wil gebruiken).
Daarnaast heeft onze klopboor het recent begeven ( een topcraft model van 2500Watt uit het stenen tijdperk).
En heb ik een groene bosch accuscchroef, black en decker decoupeer 230v, black en decker afkortzaag 230v, bosch multitool 230V
Even uitleggen welke klussen ik van plan ben (daargelaten of het realistisch is):
nieuwe badkamer, keuken, ramen + achterdeur, voordeur, hier en daar een voorzetwand tbv isolatie.
Nieuw plafond op de bovenste etage, daarbij dakisolatie en opnieuw stroom aanleggen door zowat het hele huis.
In de toekomst, als deze nodige verbouwing achter de rug is wil ik een parketvloer in de woonkamer leggen en daar ook een nieuw plafond maken maken (30m2, maar dat is dus niet voor nu).
Daarnaast heb ik zelf een salontafel gemaakt uit stalen kokers en hier een eikenblad op gemaakt (met de hand geschaafd en met een oude cirkelzaag gezaagd).
Daarnaast een simpele buitenkeuken op balkon (geborgd in de muur) voor de bbq en laterna een vloer voor buiten (er liggen al vlonders).
Ik ben nu regelmatig bezig bij het bouwen van een huis van vrienden en merk dat kabels die overal liggen de dikste k** is. Heb je een paar keer mogen zagen met een makita invalzaag met rechtgeleiding, moet je daarna met een verlengkabel over je rug met een cirkelzaag nog een paar plankjes snijden, je bent nogal snel verwend. alsmede de railssystemen en het onder een hoek zetten van de zaag...
Dus ik was aan het kijken welk gereedschap uit de flexvolt serie mij het meest voor de hand liggend lijkt met al deze klussen, en welke gereedschappen ik bv wel een tijdje kan lenen/huren of toch bedraad wil kopen.
Een echte breekhamer kan ik bv goed lenen voor een wat langere tijd, een invalzaag gaat niemand mij zomaar uitlenen (denk ik)
Een slagmoersleutel en degelijke schroefmachine zijn ook gewoon dingen die je 'altijd' nodig hebt.
Een klopboor/boorhamer lijkt me ook wel een goede keuze, maar zie ik mijzelf minder gebruiken, of ik kan met de 18V versie af.
Ik heb zo het idee dat 54V INVALZAAG DCS520T2R-QW wel tot een hoog niveau mee kan (hij is ook wel erg duur).
Het is nu een forse investering, maar ik denk een waar ik wel het meeste uit ga halen (ook ivm precisie, haaksheid, herhaalbaarheid van deze zaag).
Een erg lange post excuus

Misschien laat ik me te gek maken door de actie van DeWalt. Maar ik vind een makita bv iets te duur bij al hun spullen.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Tjaa, Wat is duuralaintje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:48:
Ik zag gisteren nog de aanbieding van dewalt, voor een gratis 18V body bij aankoop van een flexvolt product (die met 2 accu's TSTAK koffer en lader, iets wat je alle 3 toch wel nodig hebt).
excuus, ik ben niet zo goed in het kort houden van een verhaal.
tldr;
Een echte breekhamer kan ik bv goed lenen voor een wat langere tijd, een invalzaag gaat niemand mij zomaar uitlenen (denk ik).
Een erg lange post excuus, maar ik heb gewoon best wel zin om wat te kopen, mede door de actie
.
https://www.mastertools.n...elzaag-losse-body-in-mbox 330€
https://www.mastertools.n...0nt-xr-flexvolt-invalzaag 559€
Enige wat voordeliger is dat je maar 1 accu nodig bent bij Dewalt, en bij makita 2, maar voor prijs verschil was voor mij keuze wel makkelijk. Plus dat je makita op dit moment ook gratis accu krijgt.
Ik denk dat je al met al even veel kwijt zou zijn. Kwa prijs vind ik makita en dewalt niet veel schelen.
PSN - M4uSzi // -
Qua prijs verschillen beide merken vrij weinig. Persoonlijk zou ik bij een invalzaag kijken naar Festool of Makita.alaintje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:48:
excuus, ik ben niet zo goed in het kort houden van een verhaal.
tldr;
Een echte breekhamer kan ik bv goed lenen voor een wat langere tijd, een invalzaag gaat niemand mij zomaar uitlenen (denk ik).
Een erg lange post excuus, maar ik heb gewoon best wel zin om wat te kopen, mede door de actie
.
Wat betreft Flexvolt en accu's in het algemeen: het systeem is slim bedacht, maar een Flexvolt accu op je accutol of slagschroevendraaier is qua gewicht en formaat eigenlijk onpraktisch. Je zeult zo'n machine wel de hele dag mee.
Verder zou ik niet rekenen op twee accu's de komende tien jaar. Ze zullen eerder 'op' zijn dan dat. Of iig erg snel leeg bij gebruik. Li ion blijft lang goed, maar alle accu's worden slechter naar verloop van tijd.
Besloten om een Makita verzameling aan te leggen en deze ook besteld 
Iemand tips waar een lader + accu voordeling te krijgen is?
Iemand tips waar een lader + accu voordeling te krijgen is?
Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:03:
Nou dan eindelijk de Makita DTD155ZJ besteld bij een website die wél aan de actie mee doetEn een fatsoenlijke prijs en gratis vanavond bezorgd (omdat ik voor 12:00 heb besteld). Ben benieuwd hoe dat precies werkt.
Voor 270 euro heb je een DTD153ZJ + DHP484ZJ. Daarbij krijg je 2 x Mbox en 2 x 5Ah accu (door de actie)rockerpoet schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:57:
Goede tip. Nu kom ik deze combiset tegen; Makita DHP482 klopboor-/schroefmachine met DTD152 slagschroevendraaier incl. 2 accu's en lader. Iets ouder slagschroevendraaier maar lijkt toch ook interessant.
Dan hoef je alleen nog een lader te halen. Is ietsjes duurder, maar de meerprijs zeker waard, zeker aangezien je dan brushless motoren krijgt, en grotere accu's.
Wel even bij een officiele online dealer halen. Bij Toolmax bijvoorbeeld 273 euro, heb de anderen niet vergeleken.
[ Voor 7% gewijzigd door dragonhaertt op 23-01-2020 15:07 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik kan dit beamen.Nivado schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:58:
@rockerpoet Ik zou nooit een klopboor variant kopen. De reden is goed te vinden in dit topic.
Ook zou ik niet zo snel een combiset kopen. Vaak is het goedkoper om losse units te kopen. Dan kan je nog kiezen tussen een unit met accu's en Lader (RTJ) of alleen machines in koffer (ZJ) en een losse lader kopen. Bij de machines in doos (Z dus zonder J) krijg je geen gratis accu.
Let zoals eerder vermeld goed op of de site een erkent Makita Dealer is en dus gratis accu's uitdeelt of niet. Gereedschapcentrum is bijvoorbeeld geen erkent dealer.
in november ook aantal producten aangeschaft van makita ivm aanbouw/verbouw woning.
dtd154 slagschroef
dhp484 klopboor
dga506 slijptol
djr186 recipro
later de bladbazer DUB362Z en heggenschaar DUH523Z gekocht met de tuinmachine accu actie
pas nog de multitool DTM51 gekocht
Overal erg tevreden over en ook gekocht op moment dat ik het nodig ging hebben. (uitbreiden gaat wel snel zo
Net voor de kerst een aantal gaten geboort in baksteen met de dhp. Ging opzicht prima maar later toen ik weer in het hout moest boren merkte ik dat er een vreemd geluid uit kwam. Het leek alsof de klop stand af en toe bleef hangen. Terug gebracht naar HD-tools en daar hebben ze hem gerepareerd. (duurde 3 weken) Uiteraard in de tussentijd mn oude hamerboormachine ook stuk gegaan dus de gbh2-28 gekocht met de Ibood actie.
De dhp vertrouw ik niet meer helemaal en gebruik de klopfunctie niet meer zoveel. achteraf had ik misschien beter meteen de gbh2-28 kunnen kopen en een ddf. Na het lezen van de verhalen over speling op de boorkop denk ik dat ik er ook last van heb maar mijn oudere 10,8 bosch heeft ook wat speling dus ik weet niet meer wat normaal is:P
De klopfunctie op de DHP maakt overigens ook een pokke herrie
Daar zit wel wat in. Ok, DTD155ZJ staat dus in bestelling. Ipv klopboor mogelijk eens kijken naar een boor/schroefmachine.
dragonhaertt schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:06:
Voor 270 euro heb je een DTD153ZJ + DHP484ZJ. Daarbij krijg je 2 x Mbox en 2 x 5Ah accu (door de actie)
Dan hoef je alleen nog een lader te halen. Is ietsjes duurder, maar de meerprijs zeker waard, zeker aangezien je dan brushless motoren krijgt, en grotere accu's.
Ook ik ben nu opzoek naar nieuwe apparatuur. Vanwege de accu actie gaat mijn voorkeur naar Makita. Ik heb nu een hele oude schroevendraaier, waarvan zowel de accu als de bitjes kapot zijn. Mijn idee is om in de toekomst alles met Torx te gaan schroeven. Voor boren heb ik nog een groene bedraadde Bosch met goede boren, dus die blijft nog even buiten schot. Daarvoor klus ik te weinig. Ik hoef geen high-end, maar voor de dagelijkse huis tuin en keukenklusjes wil ik niet gefrustreerd raken vanwege de apparatuur.
Mijn idee voor een schroevendraaier is om meteen een slagschroevendraaier te kopen. In mijn optiek zit ik dan altijd goed, of is dit te kort door de bocht? Ik zie veel combisets, wat suggereert dat je er niet alleen mee af zou kunnen..
Dit is mijn idee:
Schroevendraaier: https://www.mtools.nl/mak...18-v-slagschroevendraaier
Bitjes: https://www.mtools.nl/mak...lagD_82ggNkcaAiE_EALw_wcB
Verder wil ik nog steenstrips op maat gaan zagen, zoals deze: https://www.gamma.nl/asso...traciet-0-52-m2/p/B481128
Nu kan ik hiervoor speciaal een haakse slijper voor kopen, maar ik dacht als ik er nou een multitool voor koop, dan kan ik het op meerdere momenten inzetten. Bijvoorbeeld deze:
https://www.mtools.nl/makita-dtm51zjx3-18-v-multitool
Dan dacht ik aan dit hulpstuk om te gebruiken: https://www.mtools.nl/makita-b-21521-tma026-c85-dia-vo-gz
Zou dit mogelijk zijn met dit hulpstuk?
Dan heb ik alleen nog een lader nodig, of zie ik iets over het hoofd. Iemand adviezen?
Mijn idee voor een schroevendraaier is om meteen een slagschroevendraaier te kopen. In mijn optiek zit ik dan altijd goed, of is dit te kort door de bocht? Ik zie veel combisets, wat suggereert dat je er niet alleen mee af zou kunnen..
Dit is mijn idee:
Bitjes: https://www.mtools.nl/mak...lagD_82ggNkcaAiE_EALw_wcB
Verder wil ik nog steenstrips op maat gaan zagen, zoals deze: https://www.gamma.nl/asso...traciet-0-52-m2/p/B481128
Nu kan ik hiervoor speciaal een haakse slijper voor kopen, maar ik dacht als ik er nou een multitool voor koop, dan kan ik het op meerdere momenten inzetten. Bijvoorbeeld deze:
https://www.mtools.nl/makita-dtm51zjx3-18-v-multitool
Dan dacht ik aan dit hulpstuk om te gebruiken: https://www.mtools.nl/makita-b-21521-tma026-c85-dia-vo-gz
Zou dit mogelijk zijn met dit hulpstuk?
Dan heb ik alleen nog een lader nodig, of zie ik iets over het hoofd. Iemand adviezen?
[ Voor 3% gewijzigd door Caros op 24-01-2020 16:07 ]
Beste medeleden,
Mijn oude dewaltje zijn accus zijn overleden en ben nu aan het kijken voor een vervanger.
Ben een beetje in dubio of ik nu voor een Festool 564510 TXS Li 2,6 Set Accu-boorschroefmachine
ga of toch voor de Makita DDF484RTJ Accuboormachine 18V 5,0 AH Li-ion.
kwa prijs is het eender bijde rond de 275.
alleen de makita heeft nu een 3de accus gratis actie
Wat mij richting de festool stuurt is toch een beetje het merk de "lambo" onder de machines.
Maar de 10V 2.6aH vs de 18v 5ah is toch de vraag waar doe je beter aan.
Ik gebruik het hoofdzakelijk voor gewoon huis tuin en keuken klussen,
Heb een hilti klopboor met snoer in huis.
Wat zouden jullie doen?
Mijn oude dewaltje zijn accus zijn overleden en ben nu aan het kijken voor een vervanger.
Ben een beetje in dubio of ik nu voor een Festool 564510 TXS Li 2,6 Set Accu-boorschroefmachine
ga of toch voor de Makita DDF484RTJ Accuboormachine 18V 5,0 AH Li-ion.
kwa prijs is het eender bijde rond de 275.
alleen de makita heeft nu een 3de accus gratis actie
Wat mij richting de festool stuurt is toch een beetje het merk de "lambo" onder de machines.
Maar de 10V 2.6aH vs de 18v 5ah is toch de vraag waar doe je beter aan.
Ik gebruik het hoofdzakelijk voor gewoon huis tuin en keuken klussen,
Heb een hilti klopboor met snoer in huis.
Wat zouden jullie doen?
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Even los van wat de anderen al gezegd hebben, de DTD152 is een oud model, en doet niet mee aan de accu actie.Caros schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:05:
Dit is mijn idee:
Dat was mij achteraf ook opgevallen inderdaad, maar denk ook dat ik van het idee slagschroevendraaier afstap, gezien het relatief eenvoudige gebruik aan mijn kant.BrZ schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:31:
[...]
Even los van wat de anderen al gezegd hebben, de DTD152 is een oud model, en doet niet mee aan de accu actie.
Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met steenstrips zagen met een multitool.
Ik kreeg al wel een mail dat m'n aanvraag akkoord is. Moet zeggen dat het relatief traag gaat. Terwijl het lijkt alsof ze het via een extern bedrijf regelen. Dan zou je zeggen dat het sneller gaat, omdat zo'n bedrijf dit als core business heeft. Volgens mij deed dat bedrijf ook zo'n actie voor Philips._Brake_ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:12:
Vandaag m’n accu ook opgehaald bij een lokaal GLS punt, kreeg uit het niets een afhaalmail. Zal wel fors schelen in de verzendkosten en beter voor het milieu enzo, maar dit van te voren communiceren was wel netjes geweest. Nu kan ie eindelijk op marktplaats
Volgende machine ga ik de accu zakelijk aanmelden (zag ik er niet bij staan bij eerste aanmelding) en kijken of ze het dan anders doen.
Als je in een wand gaat slijpen kan je beter een sleuvenfrees gebruiken. Of zoals @kabeltjekabel zegt, zo'n speciale kap voor op je slijptol. Die zijn waarschijnlijk goedkoper dan een goedkope sleuvenfrees. Zonder zit je echt in een gigantische stofwolk.1107972 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:44:
@Brutalsranan @Alsjemenou @Navi @Slonzo @Orion84 @kabeltjekabel @deepbass909 @The Eagle @ThinkPad
Allen dank voor jullie input en het meedenken. Heb het allemaal nog eens rustig overwogen. En waar ik vooral bang voor was dat een combihamer van 4 joule hamer te licht zou zijn is dus ongegrond.
Om bij het maken van de sleuven eerst met een haakse slijper te contouren te maken zal ik zeker doen.
Wat betreft om een 2,4 joule combihamer van Bosch, groen of blauw, aan te schaffen is een goede optie. Alleen zou ik dan kiezen voor Makita en dan eventueel een draadloze. Iets zwaarder maar wel meer bewegingsvrijheid. Echter aangezien ik al een goede boorhamer heb van 2,4 joule heb voelt het niet goed om een praktisch identiek stuk gereedschap aan te schaffen puur voor de beitelfunctie.
Daarom toch besloten om voor de Einhell te gaan ondanks dat deze zwaarder en misschien ook te zwaar is voor het werk. Anderzijds moet ook naast de wandtegels de vloertegels verwijderd worden. Tevens hoop ik de Einhell combihamer vooral te gebruiken voor de beginnetjes om vervolgen met een tegelschraper de tegels handmatig eraf te halen. Geeft hopelijk ook een stuk minder stof.
https://www.praxis.nl/v1/hazardous/product/5521685/nl
Nogmaals alle dank voor de input.
Als je 'stofkap slijptol' zoekt, vindt je er genoeg. Je moet zo'n rechtopstaande hebben.
Mwah, dat valt in mijn ogen ook wel weer mee. Mijn slagmoersleutel maakt aanzienlijk meer lawaai. Alleen als je in iets schroeft dat als klankkast kan optreden wordt het wel luid.MJV schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:33:
[...]
Is een tijdje terug ook al eens in dit topic besproken. Slagschroevendraaier maakt zelfs teveel herrie om zonder gehoorbescherming te gebruiken...
[...]
Misschien dat mijn referentie wel iets anders is, ik gebruik het vooral bij de auto.
En als ik mijn Makita DTD155 rustig laat draaien (bijv. in de A-stand), duurt het vrij lang voor hij overgaat tot slaan.
Hier duurt het ook lang. Vorige week (2 weken ná registratie) eindelijk bericht gekregen van goedkeuring, ik ben nu in afwachting van het afhaalbericht. Gelukkig heb ik al 2 5.0A accu's liggen en kan ik de machine dus gewoon gebruiken.Framoes schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:49:
[...]
Ik kreeg al wel een mail dat m'n aanvraag akkoord is. Moet zeggen dat het relatief traag gaat. Terwijl het lijkt alsof ze het via een extern bedrijf regelen. Dan zou je zeggen dat het sneller gaat, omdat zo'n bedrijf dit als core business heeft. Volgens mij deed dat bedrijf ook zo'n actie voor Philips.
Volgende machine ga ik de accu zakelijk aanmelden (zag ik er niet bij staan bij eerste aanmelding) en kijken of ze het dan anders doen.
[...]
Ik kon het toch niet laten en gisteren een accu decoupeerzaag gekocht van Makita (met actie-accu). Had al een Makita met snoer, maar juist met decouperen vond ik dat helemaal niet handig, bijvoorbeeld als je ergens een cirkeltje uit wilt halen (snoer knoopt zich dan op).
Zaterdag mag hij gelijk aan de slag want ik ga laminaat leggen op zolder
.
Zaterdag mag hij gelijk aan de slag want ik ga laminaat leggen op zolder
Laat ze volgend kwartaal maar eens zo'n lamp weggeven op accu-machines, ik kom om in de gratis accu's
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Heb bij een Belgische shop een 2x18v afkortzaag op het oog. Die zit bij Makita NL wel in de accu actie, maar Makita BE dus nietPotlood84 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:41:
[...]
Enkel spijtig dat wij als Belgen hier zijn uitgesloten
* _Brake_ heeft trouwens liever een gratis accu dan gratis lamp, die accu’s verkopen makkelijker
Mijn vader zit al een aardig tijd tegen een nieuwe accuboormachine aan te hikken.
Zijn oude (Black & Decker CD12C) heeft er de kracht niet meer voor.
Gezien de actie van Makita momenteel, ben ik wezen rondkijken o.a. met behulp de Makita site en de vele posts in dit topic.
(in het bijzonder deze post: deepbass909 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4")
Ik zit ik aan een een combinatie een boor-/schroefmachine en slagschroevendraaier te denken
(de ZJ-modellen zonder accu en lader) en losse lader.
De slagschroevendraaier de DTD155ZJ en voor de boor-/schroefmachine óf de DDF483ZJ of DDF484ZJ.
(Dus geen klopboor-/schroefmachine omdat hij al een 230V Bosch PSB 650 RE klopboormachine heeft en ik de posts heb gelezen over de nadelen van een klop-functie in de Makita modellen).
Maar welke van de 2? Het prijsverschil is ongeveer 2 tientjes, de 484 is iets groter/zwaarder en krachtiger en heeft een aluminium tandwielhuis). Geen mega verschillen dus en er steekt ook niet een flink boven de ander uit op een of meerdere onderdelen. Ook in dit topic lees ik de verschillen; de een zegt dat de 483 prettiger in gebruik is dan de 484 omdat de 483 net even wat kleiner en lichter is, terwijl de andere de 483 het niet waard vind t.o.v. de 484 gezien het minieme prijsverschil en dat de 484 toch krachtiger is.
Dus nog even goed bedenken of hij voor de wat lichtere 483 moet gaan of de nét wat zwaardere en krachtigere 484.
Hier moet dan natuurlijk nog een lader bijgekocht worden, maar als ik het zo bekijk heeft hij met deze combinatie van producten (DTD155ZJ + DDF483ZJ of DDF484ZJ + losse lader) een mooie set die nog goedkoper uit valt dan een goede losstaande accuboormachine set die wel een accu + lader heeft meegeleverd.
Gezien de actie van Makita momenteel, ben ik wezen rondkijken o.a. met behulp de Makita site en de vele posts in dit topic.
(in het bijzonder deze post: deepbass909 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4")
Ik zit ik aan een een combinatie een boor-/schroefmachine en slagschroevendraaier te denken
(de ZJ-modellen zonder accu en lader) en losse lader.
De slagschroevendraaier de DTD155ZJ en voor de boor-/schroefmachine óf de DDF483ZJ of DDF484ZJ.
(Dus geen klopboor-/schroefmachine omdat hij al een 230V Bosch PSB 650 RE klopboormachine heeft en ik de posts heb gelezen over de nadelen van een klop-functie in de Makita modellen).
Maar welke van de 2? Het prijsverschil is ongeveer 2 tientjes, de 484 is iets groter/zwaarder en krachtiger en heeft een aluminium tandwielhuis). Geen mega verschillen dus en er steekt ook niet een flink boven de ander uit op een of meerdere onderdelen. Ook in dit topic lees ik de verschillen; de een zegt dat de 483 prettiger in gebruik is dan de 484 omdat de 483 net even wat kleiner en lichter is, terwijl de andere de 483 het niet waard vind t.o.v. de 484 gezien het minieme prijsverschil en dat de 484 toch krachtiger is.
Dus nog even goed bedenken of hij voor de wat lichtere 483 moet gaan of de nét wat zwaardere en krachtigere 484.
Hier moet dan natuurlijk nog een lader bijgekocht worden, maar als ik het zo bekijk heeft hij met deze combinatie van producten (DTD155ZJ + DDF483ZJ of DDF484ZJ + losse lader) een mooie set die nog goedkoper uit valt dan een goede losstaande accuboormachine set die wel een accu + lader heeft meegeleverd.
Ik denk dat je in geen van beide gevallen een miskoop doet, afhankelijk of je wellicht hele zware toepassingen in gedachten hebt o.i.d. Zelf zou ik voor de zwaardere variant gaan. Het feit is wel, als je voor de accu acties gaat, het een 5 ampère uur betreft. Dit zijn al vrij zware accu's op zich zelf. Het is omdat je ze er bij krijgt, maar wat mij betreft zou ik deze niet aanschaffen als ik slechts een boormachine en/of slagschroevendraaier had. Misschien is het een idee er een lichte 1,5 ampère of 2 ampère accu bij te kopen? Vanaf 3 ampère neemt de omvang en het gewicht toe.Piet91 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:53:
Mijn vader zit al een aardig tijd tegen een nieuwe accuboormachine aan te hikken.
Gezien de actie van Makita momenteel, ben ik wezen rondkijken en met behulp de Makita site en de vele posts in dit topic.
Ik zit ik aan een een combinatie een boor-/schroefmachine en slagschroevendraaier te denken (de ZJ-modellen zonder accu en lader) en losse lader.
Niet dat het onwerkbaar is, maar gewoon iets wat je mee kunt nemen in je besluit!:) Succes!
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic