Ik geloof dat ik Makita even in de rust zet.
Met de aanschaf van de DDF
482, DDF484 en de DTD152 goed voorbereid ben voor de klus op het dak in september. Deels dakhout, panlatten en een paar kozijnen aanpakken en daar is met accu machines mooi te doen.
Er is stroom en ben in ruste, zeeën van tijd, huis bijna tiptop en na het dak geen extreme klussen meer.
Dus kan ik aanvullingen tot komend voorjaar (accu's actie) uitstellen en mijn focus richten op bijkomende klusjes. (Ik wil nog graag uitbreiden met een Makita Reciprozaag en multitool.)
Maar ik heb mijn blik laten vallen op een handzame en kleine Bosch GSR 12v-15 FC of een GSR 12v.-35 FC.
Ik zie dat de 35 FC brushless is met meer power accu's, maar voor mijzelf twijfel ik of ik die nodig heb.
Het is de bedoeling puur voor schroeven in kleine hoekjes, zelfbouw kasten (of IKEA), plint werkjes ed. 1 Accu is eigenlijk voor mijn doel voldoende en niet te vergeten, ik heb een verloren machientje terug gevonden; een Bosch groen PSR 7.2 li schroefmachine. Ik zocht om een plaatje, maar blijkbaar echt oud, niet te vinden. Lief dingetje, accu nog goed en hij draait ( traag) er lustig op los. Jaren geleden gebruikt voor schroefwerk aan PC kasten, nu allemaal duimschroeven. Kortom, die wil ik rust gunnen en ik vraag mij af of een GSR 15 FC of 35 FC overdreven is.
Toch gevonden;
[
Voor 10% gewijzigd door
Sa.Tan op 13-07-2020 22:18
]