robbinonline schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:21:
Hier een status update, sorry voor de spelfouten maar het is ontzettend druk met werk.
Wat een reacties maakt dit topic los, dank iedereen daarvoor.
Nogmaals een korte samenvatting van de situatie, en antwoord op gestelde vraag.
Ook een kleine kanttekening zoals opmerkingen over hoe het gelukt is achteraf te betalen bij bol.com of dat ik iets verzwijg. Alles wat ik hier zeg is de waarheid, waarom zou ik überhaupt liegen als ik jullie advies wil over iets om voor een gerecht te verschijnen ja of nee en wat mijn kansen zijn.
In chronologische volgorde:
24-10-2017
Bij bol.com iets besteld, voor een bedrag van E449.
Ik heb daar een bestelhistorie van 20 pagina's dus had de optie (welke ik graag gebruik ivm bij een eventueel retour wachten op geld) achteraf betalen doormidden van een digitale acceptgiro.
25-10-2017
Het pakket afgehaald bij een bol.com afhaalpunt.
26-10-2017
Het zelfde product ergens E75 goedkoper gezien.
12-11-2017
De bestelling retour aangemeld alles zat nog dicht in de doos (binnen de 30 dagen die hier voor staan). Bij retouren kan je kiezen voor versturen via PostNL of terug brengen bij een bol.com afhaalpunt dat zit in dit geval in de Albert Heijn waar ik regelmatig boodschappen doe. Daarbij een etiket ontvangen ZONDER track&trace code maar met retournummer etc wat ik op de doos moest plakken en bij het bol.com afhaalpunt moet inleveren.
*-11-2017
Binnen het termijn dat staat voor het na retourmelden het pakket weggebracht. Hierbij een bevestiging ontvangen van het bol.com afhaalpunt. Waarop staat Ontvangstbewijs. En de mogelijkheid het pakket te traceren. Dit is toevallig een PostNL trace.
03-01-2018
Mail van incassobureau Accountor.
Onze opdrachtgever bol.com heeft u, met betrekking tot de in de bijlage vermelde factuur of facturen meerdere malen herinneringen gezonden. Desondanks hebt u nog niet betaald of bezwaar gemaakt. Omdat de betalingstermijn ruimschoots is overschreden heeft bol.com de zaak aan ons overgedragen. Daarom vorderen wij namens bol.com krachtens art. 6:74 jo. 6:96 lid 2 sub c BW naast de hoofdsom tevens de (wettelijke) rente en buitengerechtelijke incassokosten.
Vooralsnog gaan wij er vanuit dat het betalen van de factuur of facturen aan uw aandacht is ontsnapt. Wij verzoeken u het openstaande bedrag van € 516,35 binnen vijf werkdagen te voldoen. Dit kan direct via de hieronder getoonde iDEAL knop, of door het bedrag over te maken naar ING rekening NL60INGB0656715324 onder vermelding van referentienummer *.
14-01-2018.
Bezwaard ingediend bij Accountor. Met verhaal afgeleverd bij bol.com afhaalpunt in de Albert Heijn. Scan van ontvangstbewijs en screenshot van track&trace waar in staat, afgeleverd. Dit moest in een online portal, waar ik alles heb geupload. Helaas ben ik de screenshot kwijt. Maar dat was er 1 zoals deze:
[Afbeelding]
25-01-2018
Antwoord bezwaar van Accountor:
Naar aanleiding van uw bezwaar kunnen wij u namens bol.com als volgt berichten. Vanuit de fraude afdeling is e.e.a. uitgezocht en is gebleken dat er GEEN artikelen retour zijn ontvangen de vordering is derhalve correct. Mocht u het niet eens zijn met deze beslissing kunt u contact opnemen met PostNL (u bent de opdrachtgever bij PostNL) danwel aangifte te doen tegen PostNL.
26-01-2018
Antwoord, dat ik de vordering betwist.
02-2018 tot 12-2018
Paar keer een herinnering ontvangen en 2x een aanbieding met 30% korting.
25-02-2019
Incasso van GGN ontvangen E529,41
26-02-2019
Contact met PostNL gezocht of men daar nog een kopie van de track*trace status bovenwater kon krijgen.
Niet mogelijk schijnen na een jaar te vervallen.
26-02-2019
Accountor gemaild, met verzoek kopie dossier. Reactie zelfde dag willen niet meewerken (hatelijke toon)
27-02-2019
Bezwaar ingediend, zelfde verhaal als 14-01-2018 bij Accountor. Alleen nu zonder de screenshot.
02-04-2019
Antwoord bezwaar GGN.
Onlangs heeft u bezwaar gemaakt in bovengenoemd dossier. Wij hebben uw bezwaar doorgestuurd naar onze opdrachtgever en verzocht hierop te reageren. Inmiddels hebben wij een reactie van onze opdrachtgever ontvangen.
Uw bezwaar is afgewezen. Onze opdrachtgever geeft daarvoor de volgende reden:
Uit alles blijkt dat onze cliënte de retour niet ontvangen heeft.
Met het kopie van het verzendbewijs verwijzen wij u graag naar Post nl.
09-04-2019
Antwoord, dat ik de vordering betwist.
23-04-2019
Aanmaning GGN
09-07-2019
Dagvaarding GGN ontvangen
11-07-2019
Mail naar accountor verzoek inzage AVG.
Volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, artikel 15) heb ik recht op inzage van alle gegevens inclusief bezwaren die jullie over mij hebben, het zogenoemde inzagerecht.
Ik doe jullie hierbij dan ook een officieel verzoek tot inzage.
** tot op heden geen reactie **
11-07-2019 - Laatste ACTIE
Bericht hier op GOT geplaatst.
Ik zou het prima vinden als ik een grote kans van slagen heb om deze dagvaarding te winnen om de rechtsgang door te zetten. Het is bij mij om de hoek dus dat is de moeite niet. Maar dan moet ik wel een redelijke kans hebben.