Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dagvaarding ontvangen, product retour gestuurd

Pagina: 1
Acties:

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:13

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Topicstarter
Lang verhaal in oktober 2017 wat besteld bij bol.com, week later geretourneerd via de AH daarvoor gekozen tijdens het retourproces. Daar een ontvangstbewijs van gekregen.

Poos daarna herinnering ontvangen niet betaald, bewijs doorgestuurd niets meer gehoord.
Toen opeens in januari van accountor een incassobureau een mail/brief gehad met een vordering.

Netjes gereageerd bezwaard gemaakt, ontvangstbewijs (blijkbaar een PostNL code) waarmee zelfs het retour getraceerd kon worden en er gezien kon worden dat het afgeleverd zou zijn. (screenshot van status afgeleverd) Prima dacht daarmee is de kous af. Paar dagen later een mail terug kort is niet ontvangen doe maar aangifte tegen PostNL.

Teruggestuurd bij deze betwist ik de vordering, paar keer een herinnering gehad, zelfs een keer 50% korting op de vordering en daarna stil.

Tot februari brief van GGN, wij hebben nog een vordering van bol.com. Weer hetzelfde verhaal opgestuurd de screenshot ben ik helaas kwijt geraakt maar het ontvangstbewijs heb ik nog. Reactie:

Onlangs heeft u bezwaar gemaakt in bovengenoemd dossier. Wij hebben uw bezwaar doorgestuurd naar onze opdrachtgever en verzocht hierop te reageren. Inmiddels hebben wij een reactie van onze opdrachtgever ontvangen.
Uw bezwaar is afgewezen. Onze opdrachtgever geeft daarvoor de volgende reden:
Uit alles blijkt dat onze cliënte de retour niet ontvangen heeft.

Met het kopie van het verzendbewijs verwijzen wij u graag naar Post nl.

Wederom reactie dat ik de vordering betwist, en nu dus een dagvaarding ontvangen.

Maar nu de vraag wat zijn mijn kansen, even samengevat.

- Het gaat om een bestelling met de waarde van ongeveer €450.
- Retour gebracht bij Albert Heijn ook ahold net als bol.com
- Dat men het daar met PostNL doorstuurt is dat mijn verantwoordelijkheid
- Ik heb het track&trace afgifte bewijs nog
- Online kan het track&trace niet meer worden gebruikt omdat het ouder dan 1 1/2 jaar is.
- Screenshot van status afgeleverd heb ik niet meer
- Deze is in het bezit van accountor, die willen mij dat niet meer toesturen dus heb volgens de inzage volgens de AVG aangevraagd om dit als nog te ontvangen.

Hoe sterk is mijn zaak, of moet ik nu mijn verlies pakken en alsnog betalen of voor laten komen?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +26Henk 'm!
  • Pinned

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:13

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Topicstarter
Ik heb een update wat betreft deze zaak. Op 22 oktober heb ik na x aantal keer uitstel mijn uiteindelijke conclusie van antwoord ingediend bij de rechtbank.

Hierbij heb ik alle feiten nogmaals op een rij gezet, alle locaties en tijden zover mogelijk exact genoemd. Een stuk uit de blog van Arnoud Engelfriet geciteerd en meerdere keren benadrukt dat de AH een gemachtigde is van Bol.com en ik niks met PostNL te maken hebt. Ik heb zelfs foto's toegevoegd van de AH waar het 1 grote bol.com reclame is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Een paar dagen later een brief ontvangen van de rechtbank dat er een mondelinge behandeling is gelast op 4 feb 2020. Met u wordt verzocht aanwezig te zijn. De mondelinge behandeling heeft vooral ten doel het verkrijgen van inlichtingen en het beroepen van een schikking. Voorts zullen de partijen desgewenst de gelegenheid krijgen om nog kort te reageren op elkaars standpunten. Voor uitvoerig pleidooien is echter geen plaats.

Tot zo ver, inmiddels een week voor aanvang heb ik mijn pak naar de stomerij gebracht, naar de kapper geweest om er volgende week helemaal klaar voor te zijn.

Wat schets mijn verbazing, ik ontvang van GGN zojuist deze mail:

Geachte heer *,

In bovengenoemde zaak is door de rechtbank aanstaande dinsdag een bijeenkomst van partijen gepland. Bol.com wenst de vordering tegen u echter in te trekken. Indien u hiermee akkoord gaat zal de vordering worden ingetrokken, zal de zitting niet doorgaan en zal het dossier gesloten worden. Voor het intrekken van de vordering is echter uw schriftelijke toestemming vereist. Indien u akkoord gaat met het intrekken van de vordering, dan verzoeken wij u ons uw akkoord per ommegaande via een beantwoording van deze e-mail te doen toekomen. Als wij uw akkoord hebben ontvangen dan zullen wij de rechtbank berichten en zal de zitting niet doorgaan.

In afwachting van uw reactie.

Dus het lijkt erop dat het van de baan is en de aanhouder in dit geval wint.
Tenzij iemand mij adviseert niet op deze email in te gaan dan hoor ik het graag.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True