millman schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:58:
[...]
Aan waarschijnlijk heb ik niets, alleen feiten met bronnen zijn nuttig. En tot nu toe is er weinig wat der 8auers conclusie weerlegd. Daarom wil ik zelf onderzoek doen en op basis daarvan een gedegen beslissing maken. Er wordt zoveel op jou manier de wereld ingeslingerd en voor waar aangenomen, dat is precies wat er mis gaat. Geruchten en halve waarheden over 5Ghz chips, 4700mhz zou haalbaar zijn, prijzen zijn70% duurder dan eerste leaks. Kortom, er is nogal wat mis met algehele 'fanboy geruchtenstroom' zoals Adored.TV.
[...]
'Met 4600Mhz kunnen zien' bedoel ik natuurlijk binnen veilige voltages.. 1,7v voor 4600Mhz.. daaaag proc
*uiteraard had ik dit al meegekregen, heb de afgelopen 24u weinig anders gedaan dan alle reviews gelezen en filmpjes bekeken

Geruchten generen visits, clicks, views, denk eens na. Iedereen zit op de bandwagon these days om maar vanalles exposure te kunnen genereren. Oude hardware op nieuw platform. Hoe overklokt een videokaart uit 2000 op waterkoeling. Hoe benched een X800 tegen een 9600Pro etc etc.
Het internet raakt langzamerhand vervuild met dat soort posts. Ik heb een 2700x en ondanks een 360mm rad met daarop 3 fans + 3x casefans, kan dat ding op stock nog zijn sustained boost clocks niet vasthouden. Schroef ik het voltage wat omlaag, dan weer wel.
Het stukje silicon van AMD zelf is al in de lengte gepushed, met XFR en allerlei andere boost states erbij weten ze het maximale eruit te halen. De era dat CPU's 1200Mhz bovenop stock te oc'en waren komt denk ik niet meer. Want fabrikanten verliezen geld wanneer het gros voor de halve prijs een FX koopt en deze tot 9570 specs loopt te oc'en.
Want zeg nou zelf, merendeels van alle users die uitkeken naar de 2x00 of 3x00 series wouden CPU's voor de helft van het geld die clocks tot wel 4.6Ghz ~ 5.0Ghz en dergelijk zouden behalen. Think again. We zullen gewoon moeten wachten wat het flagship brengen zal, maar met zoveel cores onder 1 kleine IHS kan je een all-core flinke OC wel schudden.
De heat density wordt gewoon te groot. Het wordt steeds moeilijker om zo'n kleine reactor koel te houden.