Het grote elektrische fietsen topic deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:16
Matched: Veloretti
Ik ben nieuwsgierig wat jullie vinden van de Veloretti Ace. Deze is nu ter introductie te krijgen voor € 2299,- met de volgende specs:

- Bafang middenmotor (65nm torque, maximum torque van 70nm)
- In het frame geïntegreerde hyperbolic verlichting
- Verwijderbare Samsung accu van 518 Wh
- Enviolo automatisch schakelsysteem (Enviolo CT N310 Stepless Shifting / Ratio 310%)
- Gates riem

De fiets is te zien op https://www.veloretti.com/electric
De specs van de fiets: https://cdn.shopify.com/s...ti-Electric-Details_1.pdf

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
nathalia schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:33:
Ik ben nieuwsgierig wat jullie vinden van de Veloretti Ace. Deze is nu ter introductie te krijgen voor € 2299,- met de volgende specs:

- Enviolo automatisch schakelsysteem (Enviolo CT N310 Stepless Shifting / Ratio 310%)
- Gates riem

De matte black is echt mooi! Intro prijs is heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 11:48

- Gates riem

Ik zag hem ook, mooi ding. De reviews over hun andere fietsen zijn helaas niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Limbeckx In de Trustpilot reviews geeft Veloretti in reactie op een niet zo beste review ook aan "groeipijntjes" te hebben.
https://nl.trustpilot.com/review/veloretti.com?b=
Aan de lezer om zelf verder er over te beslissen, zoals bij elke (web)shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024

- Gates riem

Heb net een duitse video er over gezien , mooie features , hij had het ook over de slechte reviews , dat ging voornamelijk over te late levering
Lijkt me alles wat veel mensen tegenwoordig willen weg gewerkte uitneembare flinke accu van goed merk
Riem , automatische naaf , schijfremmen , ziet er leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:45
Supertjeduc schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:26:
[...]

Heb net een duitse video er over gezien , mooie features , hij had het ook over de slechte reviews , dat ging voornamelijk over te late levering
Lijkt me alles wat veel mensen tegenwoordig willen weg gewerkte uitneembare flinke accu van goed merk
Riem , automatische naaf , schijfremmen , ziet er leuk uit
Ja, en zo veel beter dan VM of Cowboy als je naar de componenten kijkt.
VM levert zo veel rommel, maar verpakt het in een mooi design en de fanboys beginnen te kwijlen.

Deze Veloretti heeft tenminste een kans om de 5 jaar werkend te halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 10:10
LoekieLeeuw schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:44:
Ik ben ook aan het rondkijken voor de eerste e-bike voor ons beide
Heb een eerste testrondje gemaakt op de Victoria eTrekking 5.5, beviel prima.

Na wat rondzoeken kwam ik eigenlijk op deze opties uit tot nog toe.
- Victoria eTrekking 5.5
- Gazelle Paris C7

Gazelle is voor mij een bekendere naam, maar beiden hebben dezelfde motor en naaf welke volgens mij dikke prima zijn als ik het zo lees.

Zijn dit soort fietsen een prima keuze of kan ik voor ~€2000 beter op zoek naar wat anders?

Het is vooral bedoeld voor woon-werk 5km enkele reis voor de vrouw
En misschien dat ik er ook wel mee naar het werk ga, maar dat is 25km enkele reis.
Voor de rest zo nu en dan recreatief rondje.
Ik heb die Gazelle getestfietst. Weet niet of ik hem zou aanraden voor 25 km w-w-verkeer enkele reis. Voor korte ritjes in de stad zou het een interessante fiets zijn, maar zelf fiets ik ook regelmatig 25 km enkele reis (en af en toe zelfs het dubbele, naar familie) en daarom had ik toch liever de Active Line Plus-motor + 8 versnellingen. Ik vind die 8 versnellingen echt een enorm verschil met 7. Op m'n oude fiets kon ik eigenlijk nooit een versnelling vinden die écht lekker fietste. Of ik fietste te licht of juist te zwaar. Nu kan ik eigenlijk alles fietsen op standje 5 (direct drive).

Maar goed, voor 2.000 euro is het een prima fiets. Denk ook aan de accu-upgrade (standaard zit er 300 in geloof ik). Misschien kun je ook eens naar die nieuwe Veloretti kijken die eerder in dit topic genoemd werd. Die is wel wat duurder (2.300) dacht ik, maar heeft wel een goede prijs-/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Bedankt voor de reacties.
Locale FM's kunnen beide leveren en wat ik zo hoor leveren ze prima service.
Las idd dat je beste altijd kunt gaan voor grootste accu, dus daar houd ik al rekening mee.
Veloretti heb ik ook even naar gekeken, maar die zijn allemaal zonder bagagedrager?
Jammer, want anders had deze ook op mijn optie lijstje erbij gekomen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:16

Proc

Grand Admiral

HellStorm666 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:00:
Hey allemaal,

Na 16 jaar fietsen op m'n Batavus met een nexus 3 naafversnelling wordt t toch eens tijd om een nieuwe fiets te kopen.
Ik moet een gigantisch stuk van 3km enkele reis fietsen naar m'n werk ;) dus in theorie voldoet zo ongeveer elke fiets wel.
Máár, met kids die opgroeien wil ik ook (weer) vaker een dagje gaan fietsen.
Omdat ik waarschijnlijk weer een hele tijd ga doen met de fiets, wil ik direct een leuke en fatsoenlijke fiets kopen.

Ik kwam de Reevo van Beno tegen, wat ik wel een héél gaaf model vind.
Maar helaas totaal geen ervaringen te vinden en heb zo m'n twijfels over de betrouwbaarheid er van.

Dus op zoek naar andere fietsen (denk ik maar).

Paar vragen die ik heb:
  • Ik zoek eigenlijk een fiets met versnellingen. Is het correct dat versnellingen eigenlijk wel een must zijn, of is dat uit het pre-elektrische fiets tijdperk qua gedachten?
  • Ik zoek een fiets die ook als 'normale' fiets te gebruiken is, omdat het ondersteunen voor die 3km helemaal niet nodig is. Heeft dit nut, of ga je sowieso het elektrische deel gebruiken als je het hebt?
Kunnen jullie modellen/merken adviseren om eens op de (short)list te gaan zetten?
Ik heb bijv de Amsterdam GT en Cowboy V3(geen versnellingen) al op de lijst staan.

Eisen:
Belt-drive (soepeler, onderhoudsvrij, "speciaaler")
Versnellingen (traploos of 3 versnellingen lijkt mij al prima)
Middenmotor of achterwiel motor
"Natuurlijke" manier van fietsen. Dus geen rotatie detectie zoals sommige budget fietsen
Verwijderbare accu voor makkelijker opladen
Verlichting via de accu en bij voorkeur automatisch
Schijfremmen, waar mogelijk met regeneratie
Geen race-fiets houding. Er moet ook prima een keer 50km mee gefietst kunnen worden bij wijzen van.
Fatsoenlijke/goede kwaliteit
€3k is toch wel (ongeveer) de bovengrens

Wensen:
Ook normaal mee te fietsen (als accu op is of ik geen haast heb).
35km+ aan range op de accu
Als ik zo naar je eisen kijk dan is een Veloretti E-bike misschien iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Proc schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:01:
[...]

Als ik zo naar je eisen kijk dan is een Veloretti E-bike misschien iets voor jou.
Alleen niet meer te pre-orderen helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:16

Proc

Grand Admiral

Diecke schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:43:
Ik ben op zoek naar een moderne e-bike en heb mijn oog laten vallen op VanMoof en Cowboy.

Ik weet dat deze merken qua service en kwaliteit niet per se top zijn, maar vind vooral het software/gimmick gedeelte en tweakbaarheid erg aantrekkelijk (bv. het tracken en instellen/tunen van de fiets via (onofficiële) apps).

Nu zag ik toevallig dat vanaf vandaag ook de Cowboy 4 is te pre-orderen.

Welk van deze fietsen heeft de beste prijs/kwaliteit/tweakmogelijkheden? Of bevelen jullie mij toch een ander merk aan (met oog op bovenstaande wensen)?
Veloretti heeft sinds kort een Veloretti Electric E-Bike in het productassortiment die kwalitatief goede componenten en een redelijke prijs heeft (als pre-order was er ook een leuk prijsvoordeel). Het model is nog niet uitgeleverd en reallife ervaringen ontbreken derhalve, maar de prijs-kwaliteit verhoudingen lijken op basis van de gebruikte componenten best goed.

Er is een thread over op GoT waar je wat meer informatie kunt lezen zodat je zelf een beeld kunt vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09
Proc schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:11:
[...]

Veloretti heeft sinds kort een Veloretti Electric E-Bike in het productassortiment die kwalitatief goede componenten en een redelijke prijs heeft (als pre-order was er ook een leuk prijsvoordeel). Het model is nog niet uitgeleverd en reallife ervaringen ontbreken derhalve, maar de prijs-kwaliteit verhoudingen lijken op basis van de gebruikte componenten best goed.

Er is een thread over op GoT waar je wat meer informatie kunt lezen zodat je zelf een beeld kunt vormen.
Tsja.

Aan de ene kant is het niet bijzonder goedkoop voor het gebodene (een Dinsdag E-Go kan je voor vergelijkbare bedragen vinden), aan de andere kant is het eigenlijk te goedkoop voor zo'n klein merk. "There is no free lunch" en juist kleinere spelers betalen een premium op onderdelen.

Veloretti heeft ook geen geweldige reputatie qua kwaliteit, dus ik kan wel een beetje in schatten hoe dit gaat lopen:

Een aantal kopers die door dik en dun bij het merk blijven staan ondanks alle issues.
Een andere groep die steen en been gaat klagen en geld terugwenst.

Het gaat in ieder geval geen fiets worden voor de serieuze veel-fietser die op zijn fiets moet vertrouwen.

Sorry, ik ben op dit punt altijd hard, maar het is gewoon geen makkelijke markt om zomaar even een nieuw product in neer te zetten.

Persoonlijk: De merknaam is een woordspeling op de beroemdste framebouwer van de wereld. Dit koppelen aan een budget merk vind ik pretentieus (en een tikkeltje misleidend).

[ Voor 41% gewijzigd door roffeltjes op 06-05-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Shimano Nexus 5, 7 of 8?
Welke moet ik vooral niet nemen?

Ben qua fietsen uitzoeken al redelijk onderweg.
Kalkhoff Image 3.B Excite BLX (Bosch performance (dus stalen tandwielen) met Nexus 5)
Batavus Finez of Dinsdag E-Go Exclusive (Bosch Active Line + (helaas? kunststof tandwielen) met Nexus 7)
Batavus Finez E-Go Power Exclusive/Gazelle Ultimate C8+ HMB Belt (Bosch Active Line + met Nexus 8)

En als vreemde eend; Veloretti Ace (Bafang M200 en Enviolo CT N310)

EDIT:
Zie ik het trouwens goed dat de Kalkhoff niet de Nexus 5, maar de Nexus 5E heeft?
En dat de Nexus 7 eigenlijk maar een budget ding is en de Nexus 8 beter is?
Dus van slecht naar beter, Nexus 7, Nexus 8, Nexus 5E?

EDIT2:
Zojuist antwoord van Kalkhoff (binnen 2 uur).
De versnellingshub is de Shimano SG-C7000-5D, ook wel bekend als de Nexus 5E. Kan oa ook onder belasting schakelen. En is dus ook beter dan de Nexus 7 en Nexus 8.

[ Voor 32% gewijzigd door HellStorm666 op 10-05-2021 17:45 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Gezien de markt vind ik geen van deze naven dusdanig slecht om ze niet te nemen. Kies de fiets die het prettigst rijd/past en leverbaar is.

Mocht de naaf ooit overleden, dan vervangen door de Nexus Inter 8.

Veloretti zou ik niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 10-05-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HellStorm666 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:45:
Shimano Nexus 5, 7 of 8?

Kallhof Image 3.B Excite BLX (Bosch performance (dus stalen tandwielen) met Nexus 5)
Batavus Finez of Dinsdag E-Go Exclusive (Bosch Active Line + (helaas? kunststof tandwielen) met Nexus 7)
Batavus Finez E-Go Power Exclusive/Gazelle Ultimate C8+ HMB Belt (Bosch Active Line + met Nexus 8)

Ik zou de Kalkhof nemen.
Die biedt buiten de naaf het meest 'fiets' voor je geld, en als die naaf ooit vervangen moet worden, dan is dat het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renskerenske
HellStorm666 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:45:
Shimano Nexus 5, 7 of 8?

Kallhof Image 3.B Excite BLX (Bosch performance (dus stalen tandwielen) met Nexus 5)

Denk ook even na over de zithouding die je wilt, ik zie zowel rechtop-fietsen als meer sportieve fietsen in je lijstje staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Foxhill schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:36:
Een fiets rijklaar van de fabriek bestaat niet.
En daar zit het leeuwendeel van het prijsvoordeel van de VM's en de Veloretti's.
Athome schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:50:
Ik heb zelf de indruk dat Yamaha in Nederland geen groot markt aandeel heeft.
Alleen Giant heeft ze nog (NL markt). Giant is een hele grote speler en zit diep in samenwerking met Yamaha, dus het systeem is zeker niet dood, maar het is qua marktaandeel minimaal.

Prima systeem, heel betrouwbaar. Grootste nadeel is het bajonetje van de accu (grrrrrrr)
franssie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:18:
Het zou al helpen als ik de fiets 45 graden omhoog kan hangen. Iemand hier ervaringen met het in de muur hangen van e-bikes?
Lijkt me nogal zwaar... ik kan aardig deadliften , maar een ebike netjes aan een muur hangen zou ik niet zo met de hand doen. Ik hang mijn racefietsen en MTB's wel aan de muur, en ook dan is het soms heel even klooien... dat is 8-12 kg, dat lijkt me met 25-30kg redelijk pittig,
Dr Karl schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:16:
[...]
Geen idee in hoeverre dit nuttig voor je kan zijn, maar het lijkt me op het eerste zicht wel handig.
https://www.wheelylift.com/shop/
Dit lijkt me daarom een redelijk mooie oplossing, alleen vraag ik me af of dat in een berging gaat passen... zou bij ons al niet meer passen (wij proppen net aan 2 kinderfietsen en 2 ebikes in onze berging)

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 10-07-2021 13:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roffeltjes
Tommie12 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:20:
[...]

Ik zou een ebike toch niet constant in de tuin in de regen zetten…. Een afdakje is toch het minimum.

En wat dat normaal fietsen betreft… denk nog maar eens na, want in de praktijk doe je dat toch niet.

En wat uiterlijk betreft…. YouTube: Eindelijk een e-bike van Gazelle die we MOOI vinden!
Een van de weinige reviews die wel goed zit. Van Moof en Cowboy zou ik van weg blijven als je service en betrouwbaarheid belangrijk vindt.
Dat is geen review, dat is een knakker die positieve onzin bazelt (infomercial) en voor de review 10km in de omtrek van Amsterdam zwalkt omdat hij in het dagelijks leven nooit echt fietst buiten ritjes naar de supermarkt.

Misleiding is het meest positieve wat ik over die gast kan zeggen, zie ook zijn review over Veloretti en hoe hij schaamteloos gaat vertellen dat de productiemodellen beter zijn dan zijn testmodel :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
roffeltjes schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:50:
[...]

Dat is geen review, dat is een knakker die positieve onzin bazelt (infomercial) en voor de review 10km in de omtrek van Amsterdam zwalkt omdat hij in het dagelijks leven nooit echt fietst buiten ritjes naar de supermarkt.

Misleiding is het meest positieve wat ik over die gast kan zeggen, zie ook zijn review over Veloretti en hoe hij schaamteloos gaat vertellen dat de productiemodellen beter zijn dan zijn testmodel :|
Ach ja…’ Bright moet je met een korrel zout nemen. Ik vond deze review dan toch wat beter dan zijn filmpjes waarin Van Moof en Cowboy helemaal de hemel in geprezen worden, terwijl je eigenlijk moet zeggen dat die fietsen rommel zijn, de goedkoopste en meest minderwaardige componenten in een frame met een beetje design….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tommie12 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Ach ja…’ Bright moet je met een korrel zout nemen. Ik vond deze review dan toch wat beter dan zijn filmpjes waarin Van Moof en Cowboy helemaal de hemel in geprezen worden, terwijl je eigenlijk moet zeggen dat die fietsen rommel zijn, de goedkoopste en meest minderwaardige componenten in een frame met een beetje design….
Het grootste nadeel van die fietsen is zoals @Foxhill aangeeft is dat ze rechtstreeks van de fabriek komen.

Als je alle spaken, kabels en aandraaidelen naloopt keldert de hoeveelheid ellende. Zoals je nu ook leest in de Veloretti draad waar je precies zoals verwacht fietsen met een nagenoeg ontbrekende QC ziet en waarbij de klacht van de dag is dat de hydraulische leidingen niet zijn geknepen.... 8)7 :X :N

Daarom moet je reviews van dat soort fietsen ook niet serieus nemen. Het is totaa niet representatief voor de gebruikerservaring.

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 14-07-2021 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:23
Tommie12 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:41:
[...]
De goedkoopste en meest minderwaardige componenten in een frame met een beetje design….
Snap niet dat 'klassieke' fietsfabrikanten nog steeds geen hippe fietsjes maken. Gazelle, Batavus etc kunnen toch ook prima zo'n Van Moof/iMove/Veloretti modelletje ontwikkelen zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
matthijst schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Snap niet dat 'klassieke' fietsfabrikanten nog steeds geen hippe fietsjes maken. Gazelle, Batavus etc kunnen toch ook prima zo'n Van Moof/iMove/Veloretti modelletje ontwikkelen zou je zeggen.
Accell: Batavus heeft de Dinsdag waar ze een vlotte fiets mee op de markt zetten. Sparta gaat voor kekke stads/toer ebikes, Koga heeft dan weer premium en reis ebikes.

Derby: Gazelle heeft een gamma wat ongeveer een optelsom is van Batavus en Sparta.

Maar dat echt kale model is er maar niet en volgens mij is dat een blunder, want je ziet hoe goed het verkoopt. |:(

Je ziet bij de grotere Nederlandse merken sowieso een heel raar gamma waarbij je heel veel side-grades/overlappende modellen hebt, zeker Gazelle heeft IMHO veel teveel modellen, maar ook bij Accell mis ik wel wat logica.

Duitse merken hebben vaak minder frames en bieden dan een x-aantal modellen met oplopende afmontage, dat is ongetwijfeld aanzienlijk goedkoper.

Mijn idee:

1. Een gemoedelijke frame (heren en lage instap) met verende vork. Biedt dit aan in oplopende afmontage (Nexus 5 tm Enviolo, belt ja/nee). Geintegreerde accu
Bosch Active
50mm banden
=> Mat donkerblauw/groen/lichtblauw, zwarte/witte belettering. Eventueel kleine accentjes (bloemen voor dames, het verkoopt). Eventueel two-tone.

2. Ontwerp een strak klassiek herenframe met geintegreerde accu, geintegreerde verlichting (yuck, maar het verkoopt), vaste vork en de juiste nokjes voor achterdrager en spatborden. Enviolo naaf + belt
Bosch performance
50mm banden
=>Antraciet/grijs, onderdelen zelfde tint. Understated merkstickers (liefst slechts een tintje donkerder dan de framekleur zodat het niet eens opvalt), of reliëf in framekleur.

Kaal aanbieden en de accessoires los erbij verkopen (kassa!)

3. Sportief frame (heren en mixte), vaste vork, verwisselbare padjes voor derrie /versnellingsnaaf. Geintegreerde accu of accu in driehoek boeit niet (geintegreerd is alles over je hele range hetzelfde, accu in driehoek heb je misschien leveringsvoordelen door spreiding?).

- Derailleur versie
- Alfine 8 versie met ketting/Belt
- Enviolo versie met belt.
Bosch performance
60mm banden
=> Spetterende kleuren (Oranje, kanariegeel, neongroen) Contrasterende belettering met een lekker sober lettertype. Geen accenten of two-tone.

Maatvoering
H: 53-57-62
D: 48-52-57

Met deze 5 frames dek je volgens mij 99% van de markt. Misschien nog een bakfiets met vaste kuip, een kratfiets en een mammafiets ;)

Betreft de kleuren, ik baseer me op wat ik zie en lees (en deels wat ik zelf zou kopen). Uiteraard elk jaar een ander kleurtje op de markt gooien. Af en toe een LTD met een woeste kleur kan misschien goed verkopen, maar dat is voor de marketing boys^^.

[ Voor 27% gewijzigd door roffeltjes op 14-07-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
matthijst schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Dat is ten dele zo omdat ze niet ver willen gaan in de keuze tussen kwaliteit en design.
Veloretti vind ik wel een aanbod dat te overwegen valt uit die merken. Daar zitten degelijke remmen, naaf etc op, alleen de motor vind ik dan wat minder.
Die zit ook het kortst bij wat Gazelle etc aan biedt, en de prijs is ook niet verkeerd.

Waar ze dan wel in tekort schieten is ... een fiets maken met verschillende framematen, en de verlichting zal wel voldoen in een goed verlichte stad, maar er buiten wil je wat meer.

En dan blijft het punt van service.... als je de FM uitschakelt bij het verkopen, dan moet je wel zelf zorgen voor een servicenetwerk of minstens akkoorden afsluiten met fietsenmakers zodat ze je ook ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Tommie12 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Dat is ten dele zo omdat ze niet ver willen gaan in de keuze tussen kwaliteit en design.
Mwah, ik denk toch echt dat Nederlandse merken al heel lang een heel slechte portfolio hebben. De markt voor een Urban e-bike is enorm. Als je Dinsdagen kan bouwen in de range 2300-2800 moet je ook een gestripte urban bike kunnen bouwen. Als je de drager van de Dinsdag haalt en een puur strak Diamant frame inbouwt, met geintegreerde accu en er een vlak stuur op drukt ben je er. Klap er een prijskaartje van 2800,- op en dat ding gaat als een malle verkopen.

Gazelle heeft natuurlijk 50 jaar de markt beheerst en Batavus was het tweede merk. Sparta was als merk opeens doorgebroken na de Spartamet en doorgetrokken naar de E-Bike, waarna Batavus mee ging (ION). Op dat punt kreeg Gazelle issues omdat Derby motorisch op het verkeerde paard ging wedden (Impulse). Het was allemaal lekker overzichtelijk... de komst van Giant in de jaren 90 was vervelend maar nog geen ramp.

De Duitse markt is veel concurrerender en heeft wat mij betreft Nederland ingehaald. En nu je die merken steeds meer tegenkomt in de winkel dan vind ik het toch wel een schrijnend contrast. we maken wel leuke modellen, maar het meeste wat ze aanbieden is chaotische eenheidsworst, waarbij je je af moet vragen of ze de markt wel goed lezen (alles verkoopt nu toch dus het maakt natuurlijk ook niet echt uit).
Veloretti vind ik wel een aanbod dat te overwegen valt uit die merken. Daar zitten degelijke remmen, naaf etc op, alleen de motor vind ik dan wat minder.
Die zit ook het kortst bij wat Gazelle etc aan biedt, en de prijs is ook niet verkeerd.
Nee, merk met al een slechte reputatie voor hun gewone fietsen (nog slechter dan VM) en ze leveren hun e-bikes af-fabriek. De QC is afwezig, het is deze week een ontvouwende soap |:(

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 14-07-2021 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
jimh307 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:30:
En dan Bright. Waarom zijn jullie hier zo negatief over? Ik vond hun review over de Gazelle best wel oké. Bright is een commercieel bedrijf en er moet ook geld verdiend worden. Als die David hele grote tochten zou moeten maken dan kost dat wat manuren en zou je in principe kunnen betalen voor zo'n review.
Ik schat in dat Bright betaald wordt voor reviews ;)
@roffeltjes Niet iedereen is zo'n grote kenner op fietsgebied, dus geef Bright ook een eerlijke kans. Het is altijd beter dan géén review, toch? ;)
Aangezien het een infomercial is en omdat hij toch wel informatie geeft die niet klopt ben ik behoorlijk kritisch. Als hij zegt dat hij op een pre-productiemodel rijdt en dat de productiemodellen netjes weggewerkte lasnaden krijgen... en dat gebeurt niet dan heb je je als reviewer laten misleiden.

Nog vervelender, hij is zo enthusiast dat mensen gaan kopen en nu met de gebakken peren zitten(zie ook de Veloretti draad). Datzelfde doet hij over VM, waarbij hij een duurtest doet en laaiend enthousiast is. Niet gek, wat die fiets is ongetwijfeld eerst door de handen van de monteurs van VM gegaan en is dus totaal en dan ook totaal niet representatief voor wat de gebruikers krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
@roffeltjes True,

Ik snap het standpunt en misleiding is slecht. Nu zie ik niet al zijn reviews en wat je zegt kan ik in meekomen.

Nu kan ik hier wel door heen prikken, maar veel mensen ook niet. Het is eenmaal jammer om te moeten accepteren dat er altijd mensen misleid worden. Dat vind ik ook, zeker.

Nu kan ik ook filteren wat er verteld wordt over die Gazelle, maar vele ook niet en nu was die review best oké. Van Veloretti heb ik nog nooit gehoord, maar als jij het zegt geloof ik dat. Jij mag wel een kenner genoemd worden. Zo weet jij veel over de techniek en ik zo veel over accu's ;)

Hoe kom je tot een algemeen steekhoudend punt? Niet omwille van jouw naam, maar zijn er ook mensen die tegen Bright in durven te gaan?

Ik geloof jou eerder dan die David van Bright. Toch zijn er heel veel mensen die jou niet kennen en op Bright's bevindingen ingaan. Ook niet iedereen zit op Tweakers in deze draad, dus dan moet zo'n bedrijf wel eerlijk zijn en als ik het zo hoor betwist ik dat. Desalniettemin kijkt het wel lekker weg. Begrijp dat standpunt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Fundamenteel vind ik wel een groot verschil tussen de problemen bij Van Moof (zwakke naaf, slecht schakelmechanisme, rotslechte remmen) tov Veloretti (assemblage issues die je makkelijker kan recht zetten). Dat een nippel niet vastgekrimpt wordt is makkelijk te corrigeren. Dat je schakelmechnisme blijft kraken vereist gewoon een redesign.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
einoj1 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:35:
[...]

Ziet er wel een degelijke fiets uit.

Maar waarom heb je met de CX motor, geen 625 Wh batterij genomen?

Gewicht met accu 29,5 kg lees ik…wat zowat 2x meer is als een nieuwe klassieke fiets…
Heb je met dit model ook proef gereden?
De meeste ebikes met middenmotor en grote batterij zitten rond dat gewicht. Dit is absoluut geen uitzondering.

Als je een lichtere ebike wil kom je ofwel uit bij de onbetrouwbare modellen (VM, Cowboy, Veloretti) waar alles supergeïntegreerd is maar dus amper bruikbaar.
Ofwel ga je eens kijken naar Canyon bv waar ze een paar speciale lichte modellen hebben, maar die zijn zeker niet goedkoop.
https://www.canyon.com/nl...51_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:38

charrel

Cortisol4life..

Tommie12 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

De meeste ebikes met middenmotor en grote batterij zitten rond dat gewicht. Dit is absoluut geen uitzondering.

Als je een lichtere ebike wil kom je ofwel uit bij de onbetrouwbare modellen (VM, Cowboy, Veloretti) waar alles supergeïntegreerd is maar dus amper bruikbaar.
Of zelf bouwen, mijn mountainbike met tsdz2 en 728watt accu zit op 19,3Kilo, mijn wegfiets met 5xx accu rond de 20,5Kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
Ik mag binnenkort Q4 vanuit mijn werkgever een fiets leasen (zonder bijtelling) alleen nu is het probleem er zijn er zoveel..

De verwachting is ongeveer 2x p/week naar kantoor. Enkele reistijd is 33km en het is in het heuvelland (Limburg) dus veel bergen.

Oja en bij voorkeur ook nog een kinderzitje en/ of bagagr drager mogelijk. Dit is schijnbaar niet meer standaard 😉

Opties:
1. Mijn racefiets (omkleden kan daar) maar ik wil niet al te bezweet aankomen + de laptop moet mee.

2. Van Moof S3 is meer een stadsfiets?

3. Dan heb je nog alternatieven zoals Veloretti, Cowboy, Stromer, etc

Ik zie iig door de bomen het bos niet meer ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door DaYwaLkUr op 01-09-2021 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
DaYwaLkUr schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:

Ik zie iig door de bomen het bos niet meer ;-)
Ja dat s wel duidelijk :+

Ik zie dat je hier 3 hippe budget urban modellen en een top-speed pedelec naast elkaar zet. Dat is echt appels en peren vergelijken (ook prijstechnisch!).

Ik denk dat het goed is om even terug te gaan naar wat je nodig hebt. Ik ga hem in tweeen ophakken, want S-pedelecs en gewone ebikes zijn echt hele andere beestjes.

Standaard ebike:

1. Een ebike waarmee je enkele reis 33km door Limburg mee wil fietsen.
2. Laptop mee
3. Je bent een racefietser, dus je zit graag sportief (leidt ik ook af uit de modellen die je noemt).
4. Woon-werk verkeer, dus je wil een goede fietsenmaker bij jou in de buurt.

Dan kom je al heel snel op een (Semi) sportieve ebike met Bosch Performance line met derailleur versnelling. Daar is heel veel keuze van. Ga naar een goede fietsenmaker in de buurt en kijk wat hij aanbiedt. Heb je dan nog keuze vragen kunnen we je vast wel helpen ;)

Betreft VM, Veloretti en Cowboy: Ik sta bekend als één van de felste critici... ik zou er met een enorme boog omheen lopen. :+

Speedpedelec:

Ik ben geen expert, maar S-pedelecs met Bosch is meer gedoe mee vanwege de kracht op de aandrijflijn vanuit de middenmotor. Het kan wel, maar ik zou toch eerder kijken naar Klever en Stromer, dat zijn toch wel de meer bekende merken op dit gebied en hebben een forse achterwielmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Supertjeduc schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:53:
Kijk net naar een topman van vanmoof die 100 miljoen heeft op gehaald bij investeerders
Vraag me wel af hoe zo’n investeerder denkt
Hij vertelde trots dat hij het hoogst gefinancierde e bike bedrijf was
Niks over een betere kwaliteit of service , alleen over groei in aantallen
Het is halve oplichting. 4 jaar geleden zeiden ze in hun glossy investeerdersplan dat ze in 2019 winst zouden maken.. in werkelijkheid hebben ze structureel felrode cijfers (wat iedere kenner kon zien aankomen).

Uit hun website kan je al zien dat ze compleet maling hebben aan de klant wat dik onderstreept is door de blijvende kwaliteitsproblemen. Die gaan ze ook niet oplossen want ze zijn al een financiële draaikolk, ze kunnen voor die prijs nooit dat product leveren en dan nog winst maken.

Het is ook nu heel erg duidelijk dat hun doelgroep niet de gebruiker van hun product is, maar de investeerders.

Veloretti is een zelfde laken een pak, die proberen ook via een stel financiers een klapper te maken, precies dezelfde problemen als VM, veel teveel defecte problemen en chaos qua leveringen. Reputatie van Veloretti was al bar slecht voordat ze aan dit traject begonnen :X

En nee, er is geen route naar een beter product of service, hun bedrijfsmodel kan alleen in stand blijven via investeerders en als ze de problemen oppikken knalt de prijs omhoog of branden ze door hun cash reserves. (Simpelweg, direct af fabriek leveren kan niet met een fiets).

*Nog iets compleet off-topic: Veloretti; de naam doet mij walgen... dat je wanproducten probeert te associëren met de bekendste framebouwer allertijden (Dario Pegoretti) vind ik het toppunt van cynische marketing.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 01-09-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Foxhill schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:18:
[...]

Enviolo automaat is er met draaihendel, maar bestaat ook geïntegreerd bij Bosch en Panasonic waarbij je de cadans op je scherm instelt met knopjes.
Klopt, ik heb een proefrit gemaakt op een Stella Morena Premium MDB FI en Dutch ID Shadow/Phantom met Enviolo Automatiq en deze hadden allemaal een Bosch Kiox display waarop je de cadans kon instellen.

En in tegenstelling tot de Veloretti Electric wordt de cadans instelling hier wel bewaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Ik wil een fietsenmaker inderdaad best mijn geld geven als hij mijn Stella/VM/Veloretti etc wilt repareren. Vind in deze gevallen de FM flauw.

Stella en Veloretti gebruiken bijv gewoon bekende onderdelen (Enviolo, Bosch, Bafang, Gates) dus daar kan elke moderne fietsenmaker wel mee overweg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:29:
Ik wil een fietsenmaker inderdaad best mijn geld geven als hij mijn Stella/VM/Veloretti etc wilt repareren. Vind in deze gevallen de FM flauw.

Stella en Veloretti gebruiken bijv gewoon bekende onderdelen (Enviolo, Bosch, Bafang, Gates) dus daar kan elke moderne fietsenmaker wel mee overweg
Ik snap de fietsenmakers wel: het is beetje hetzelfde verhaal als een Aldi/Lidl/Cranenbroek-fietsje: gooi er wat merkonderdelen op en men claimt dezelfde kwaliteit te hebben. Wat natuurlijk onzin is, want een fiets is heel wat meer dan een versnellingsnaaf van Shimano of een kabeltje van Gates. :+ Als het frame vervolgens ruk is of er wielen onder zitten dat gemaakt is van staal van gezonken Russische vrachtschepen is het ondanks de A-merk onderdelen nog steeds een flutfiets. :P En je weet hoe dat gaat: als zo'n C-merk fietsje om de haverklap kapot gaat dan ligt dat natuurlijk aan de fietsenmaker en niet aan de bedroevende kwaliteit van het fietsje. :+

Ter vergelijking: als een Porsche Michelin-banden heeft en Brembo-remmen, dan betekent dat niet dat een Dacia met Brembo-remmen en Michelin-banden hetzelfde is of dezelfde kwaliteit heeft. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:29:

Ik heb 2 favoriete fietsenmakers in Groningen en beide doen nooit moeilijk om een Cowboy of Veloretti ebike te repareren. Ze gaven aan dat alles dat enigszins standaard is (Gates belt drive, banden, trappers, spaken, remmen etc etc.) graag te repareren wanneer nodig. Uiteraard kunnen ze geen drol met de accu, Bafang M200 of custom display maar dat verwacht ik ook niet :) Maargoed ik geef ook altijd aan dat ze gewoon goede kwaliteitsonderdelen mogen gebruiken voor vervanging en dat de reparatie moet kosten wat het kost. Ik betaal in het leven graag voor expertise.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
stin00 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb 2 favoriete fietsenmakers in Groningen en beide doen nooit moeilijk om een Cowboy of Veloretti ebike te repareren. Ze gaven aan dat alles dat enigszins standaard is (Gates belt drive, banden, trappers, spaken, remmen etc etc.) graag te repareren wanneer nodig. Uiteraard kunnen ze geen drol met de accu, Bafang M200 of custom display maar dat verwacht ik ook niet :) Maargoed ik geef ook altijd aan dat ze gewoon goede kwaliteitsonderdelen mogen gebruiken voor vervanging en dat de reparatie moet kosten wat het kost. Ik betaal in het leven graag voor expertise.
Prijs je gelukkig.

Mijn FM herstelt ook geen Aldi of Lidl fietsen.
Hij zegt simpel:
- werk genoeg
- dikwijls moet hij die onderdelen bestellen omdat ze wat speciaal zijn, dat is een pak extra werk, en die fiets staat daar dan in de weg, klant niet tevreden omdat het lang duurt
- het is altijd te duur
- sommige fietsen zijn zo zwak opgebouwd dat er na 3 jaar zo veel te herstellen is dat een nieuwe Aldi fiets goedkoper is, en dat wil niemand horen. Lidl verkocht een paar jaar geleden fietsen met een verende achtervork... echter daar kwam snel speling op, en dat krijg je niet hersteld. Ondertussen rammelt zowat alles, en dat allemaal vervangen is gewoon een pak werk. Denk maar aan te goedkope bevestiging van spatborden, stuur, zadel etc.
- en dan is er het principiële: als ze fietsen kunnen verkopen, dan moeten ze ook maar de service leveren.

Nu zie ik dat Stella inderdaad wat servicepunten heeft, dat is alvast iets. Ik zou dan daar naartoe gaan met mijn Stella fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Geen idee, maar met eco 110km op 635 watt is dramatisch, dat suggereert dat het systeem 1/3 minder efficient is als Bosch.

Het grote probleem wat ik hier zie is dat het een onbekend systeem is op een klein onbewezen merk wat een fiets op de markt brengt via pre-orders. Het is ook weer het gebruikelijk verhaal met beperkte maatvoering.

Ik zal eerlijk zijn, ik zou dit nooit doen. Ze kunnen best fijn fietsen, maar zoals alle draadjes over dit soort bedrijven ons leren is er een forse kans dat je een defecte fiets krijgt en dan wordt het altijd weer een ellendig verhaal om je geld terug te krijgen.

Ga maar wat scrollen door de Veloretti en VanMoof draad om je voor te bereiden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Ik had eerst een Veloretti Electric Ace besteld, maar nadat er zo veel problemen aan het licht kwamen, waaronder de falende Chinese remmen, heb ik die geannuleerd. Opnieuw georiënteerd en voor het geld van twee Veloretti's een Dutch ID Phantom gekocht met "kwalitatieve" onderdelen, maar dus nu ook binnen no-time falende remmen.

De fiets heb ik dus niet lokaal gekocht, maar vanwege de slechte verkrijgbaarheid, bij een Bike Totaal zo'n 200 km hier vandaan. Dus maar weer een afspraak gemaakt bij de lokale fietsenmaker en die verkoper op de hoogte gebracht van de issue's. Helaas heeft de dichtstbijzijnde Bike Totaal pas 26 oktober plek. Misschien eens kijken of ik ergens anders nog terecht kan.

Had niet verwacht dat ik binnen een maand al twee issue's zou hebben (trillende accu en remprobleem). Met m'n vorige fiets (Giant Aero RS 3) nooit problemen gehad. De fabrieksgarantie vergoed alleen de kosten van de onderdelen en niet het arbeidsloon, dus daar loop ik wel tegenaan als ik het ergens anders laat oplossen dan bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Yosemite schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:47:
Ik had eerst een Veloretti Electric Ace besteld, maar nadat er zo veel problemen aan het licht kwamen, waaronder de falende Chinese remmen, heb ik die geannuleerd. Opnieuw georiënteerd en voor het geld van twee Veloretti's een Dutch ID Phantom gekocht met "kwalitatieve" onderdelen, maar dus nu ook binnen no-time falende remmen.

De fiets heb ik dus niet lokaal gekocht, maar vanwege de slechte verkrijgbaarheid, bij een Bike Totaal zo'n 200 km hier vandaan. Dus maar weer een afspraak gemaakt bij de lokale fietsenmaker en die verkoper op de hoogte gebracht van de issue's. Helaas heeft de dichtstbijzijnde Bike Totaal pas 26 oktober plek. Misschien eens kijken of ik ergens anders nog terecht kan.

Had niet verwacht dat ik binnen een maand al twee issue's zou hebben (trillende accu en remprobleem). Met m'n vorige fiets (Giant Aero RS 3) nooit problemen gehad. De fabrieksgarantie vergoed alleen de kosten van de onderdelen en niet het arbeidsloon, dus daar loop ik wel tegenaan als ik het ergens anders laat oplossen dan bij de verkoper.
Spijtig dat het zo snel mis loopt, maar je verhaal is wel een argument om je fiets niet te ver uit de buurt te kopen bij een goede fietsenwinkel met persoonlijke service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 15:20
Hebben er mensen tips voor een e-bike voor een persoon die +- 2.00m is?
Als ik de std. line-up een beetje bekijk van de bekende merken (VM, Cowboy, Veloretti etc) dan valt het mij op dat dit echt geen fietsen zijn voor mensen van mijn lengte..

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
-Muncky- schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:32:
Als ik de std. line-up een beetje bekijk van de bekende merken (VM, Cowboy, Veloretti etc) dan valt het mij op dat dit echt geen fietsen zijn voor mensen van mijn lengte..

Tips zijn welkom!
Nee, bij die merken heb je dan niks te zoeken.
Maar andere merken hebben wel maten in hun fietsen. Gewoon naar een goede FM gaan en testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes

Tips zijn welkom!
Je noemt eigenlijk vooral de kleine merken. Nadeel is dat ze bijna altijd heel beperkt in maten leveren waardoor kleinere en grotere mensen niet passen.

Heb je een reden waarom je die merken noemt? Prijs? Design? Hoe wil je je fiets gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 18:00

robhof

Lembongan view

Tips zijn welkom!
@roffeltjes geeft het al aan in zijn reactie: de maatvoering zegt niet altijd alles.

Ik ben 1.97 m en heb allerlei fietsen geprobeerd. De meeste 65-frames waren voor mij alsnog te krap (korte bovenbuislengte). Batavus en Sparta vielen daardoor in zijn geheel af en bij Gazelle de Orange, die op mijn short list stond. Uiteindelijk heb een keuze gemaakt tussen de Gazelle Chamonix C5 HMS en de Pegasus Ravenna E8F. Allebei echt grote fietsen, waarbij de fijne zitpositie op de Pegasus voor mij doorslaggevend was. Een andere lange man koos op dat moment in de winkel voor de Chamonix C5, dus ieder zijn voorkeur.

Ik raad je écht aan om testritjes te maken. Gazelle heeft testcentra door het hele land en bij o.a. 12Go Biking kun je allerlei fietsen uitgebreid proberen op de testbaan (ook de hierboven genoemde modellen).

Bij een lokale fietsenwinkel kopen heeft uiteraard de voorkeur, mits die de fiets kan leveren die jij wil aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tino
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-02 13:09
Na lang wikken en wegen ben ik uiteindelijk tot een shortlist gekomen van E-Bikes waar mijn voorkeur naar uit gaat.

* Amsterdam GT Envioli CT (Lekker Bikes)
* Veloretti Ace (Veloretti)

Jammer genoeg kan ik van de Amsterdam GT weinig tot geen reviews online vinden. De spaarzame ervaringen die ik heb kunnen vinden waren tot nog toe redelijk positief.
Wat betreft de Veloretti Ace daar kampen ze met leveringsproblemen, niveau van geleverde support etc. Allemaal dingen waar ik niet op zit te wachten.

Het lijkt erop alsof de fietsen elkaar niet echt veel ontlopen. De Amsterdam GT is 600 euro duurder, heeft wel de mogelijkheid tot Accessoires. Heeft een sterkere motor, maar verder lijken ze redelijk identiek.

Levertijd Veloretti is pas eind december terwijl de Amsterdam GT een levertijd heeft van een aantal weken.

Wat zouden jullie mij hieromtrent aanraden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
tino schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:02:
Wat zouden jullie mij hieromtrent aanraden?
Als het om aanraden gaat: Geen van beiden. Kleine merken, hippe fietsen en support in Amsterdam, dat is een bekend verhaal :X

Als je echt moet kiezen dan zou ik Veloretti in ieder geval skippen, dat is een drama wat nu voor ons wordt uitgespeeld en ik ben toch blij dat ik niet mee doe aan dat soort semi-scams. Lekker heeft een prijs waar nog support af kan en je ziet dan ook dat die een betere reputatie heeft.

Maar het advies wat ik blijf geven?

Ga naar een goede Fietsenmaker in de buurt en kijk wat hij kan leveren.

Als jezelf handig bent en het leuk vindt om regelmatig te sleutelen kan je ook wel op afstand gaan kopen, maar hou er rekening mee dat voor support en garantie (en dat is bij een ebike geen luxe) dan navenant minder is.

Overigens: Mijn custom Velo de Ville was 200 euro duurder dan de Lekker en is een aantal lichtjaren verderop qua product. Ook mijn FM waar ik hem niet heb gekocht is lyrisch over het design, afmontage en de afwerking. Dit is echt niveau Koga signature/Santos.

[ Voor 12% gewijzigd door roffeltjes op 27-10-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
roffeltjes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Ga naar een goede Fietsenmaker in de buurt en kijk wat hij kan leveren.
En vraag hem eens of hij een Veloretti/Stella/VanMoof/Cowboy fiets ook zou herstellen voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03 00:00
Een goede FM is het halve werk en die extra kosten zijn ingecalculeerd. Een proefrit is uiteraard noodzaak maar je weet dan weinig over de langere termijn of service van het bedrijf. Heb nu ook een Veloretti Ace aan mijn keuzelijst toegevoegd. Op papier precies wat ik zoek en ook nog een vlotte uitstraling. Maar net zoals al die andere “leuke hippe fietsjes” wel weer een minder gerenommeerd bedrijf en een nieuw model (inmiddels zijn er wat kinderziektes verholpen) die zich nog dient te bewijzen. I.t.t. Cowboy is de service en communicatie echter uiterst beroerd. Dat wil je zeker niet als je veel geld gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-06 15:02
zuidhuis schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:39:
[...]

Een goede FM is het halve werk en die extra kosten zijn ingecalculeerd. Een proefrit is uiteraard noodzaak maar je weet dan weinig over de langere termijn of service van het bedrijf. Heb nu ook een Veloretti Ace aan mijn keuzelijst toegevoegd. Op papier precies wat ik zoek en ook nog een vlotte uitstraling. Maar net zoals al die andere “leuke hippe fietsjes” wel weer een minder gerenommeerd bedrijf en een nieuw model (inmiddels zijn er wat kinderziektes verholpen) die zich nog dient te bewijzen. I.t.t. Cowboy is de service en communicatie echter uiterst beroerd. Dat wil je zeker niet als je veel geld gaat uitgeven.
Service Cowboy beroerd? Ik heb hele andere ervaringen..communicatie hetzelfde..vergeet niet dat op de diverse flora’s alleen maar geklaagd wordt, zelden positieve berichten.. vandaar mijn reactie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Radsrocket
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06 20:09
Radsrocket schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:11:
Ik was van plan een Cowboy te kopen voor woon-werk verkeer (zodra de temperatuur weer wat hoger is). Nou kwam ik echter de Imove President tegen, lijkt op het eerste gezicht qua specificaties erg veel op de Cowboy maar dan wat comfortabeler en completer qua standaard uitrusting. Het 2021 model heeft ook een torque sensor net als de Cowboy. Heeft iemand ervaringen met de fietsen van Imove? Of zelfs een direct vergelijk met de Cowboy? Ik ga waarschijnlijk wel een proefrit maken maar Ede ligt niet direct om de hoek.
Na een behoorlijk lange levertijd uiteindelijk de iMove geleverd gekregen en nu een paar weken naar volle tevredenheid op aan het fietsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dzwxbCvNSJD_hgj2OzFNqaMUQU=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/hDkCRn16rPj8O6tLttPtzNw9.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqM4PagTXJH8Y8_p6mFQzdgx7-E=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/2envwkfNNyHdh9uN7KQEehwI.gif?f=fotoalbum_large

Ik wilde graag een simpele maar wel volledig uitgeruste ebike zonder versnellingen, zo min mogelijk wat kapot kan. Een hoop fietsen getest (vanmoof, veloretti, cowboy, ampler, roetz en nog een paar), waarbij eerst de Cowboy op een uitkwam, vooral qua prettige manier qua aandrijving/fietsen. Last-moment toen ondanks de relatieve onbekendheid nog de iMove getest. Blij dat ik dat gedaan heb, deze rijdt net zo soepel (met sinds kort de torque sensor beschikbaar op alle modellen), is completer uitgerust, comfortabeler voor een langer persoon en ook qua houding en heeft een betere accu (die zowel op de fiets als los daarvan op te laden is). Daarnaast geen telefoon nodig en tot nu toe zeer goede service. Wat mij betreft een topaankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:44
Ik ben supernieuwsgierig naar je uitgebreide review van deze fiets. Hoe rijdt deze in vergelijk met de C4? dezelfde power ? Hoe zit t met de rotatiesnelheid op hogere snelheden?
Heb je al wat meer gehoord over de aanstaande app hiervoor ? vertel vertel !
Radsrocket schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Na een behoorlijk lange levertijd uiteindelijk de iMove geleverd gekregen en nu een paar weken naar volle tevredenheid op aan het fietsen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wilde graag een simpele maar wel volledig uitgeruste ebike zonder versnellingen, zo min mogelijk wat kapot kan. Een hoop fietsen getest (vanmoof, veloretti, cowboy, ampler, roetz en nog een paar), waarbij eerst de Cowboy op een uitkwam, vooral qua prettige manier qua aandrijving/fietsen. Last-moment toen ondanks de relatieve onbekendheid nog de iMove getest. Blij dat ik dat gedaan heb, deze rijdt net zo soepel (met sinds kort de torque sensor beschikbaar op alle modellen), is completer uitgerust, comfortabeler voor een langer persoon en ook qua houding en heeft een betere accu (die zowel op de fiets als los daarvan op te laden is). Daarnaast geen telefoon nodig en tot nu toe zeer goede service. Wat mij betreft een topaankoop.

PV Output

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sky_walker
  • Laatst online: 01-06 10:17
Gisteren dagje Amsterdam gedaan of 3 E-bike merken te bekijken en testen:
- Van Moof S3
- Veloretti Ace
- Lekker Amsterdam+ en GT

Auto geparkeerd in de Oosterdok garage en alles aangelopen, en paar stukjes tram terug naar de auto ;-)

Allereerst naar de Flagstore van VanMoof. Mooie winkel. Indrukwekkende winkel. Wel veel mensen in de rij met fiets bij service loket ....
Beetje huiverig geworden door alle negativiteit en kwaliteitsproblemen van de S3, met name de E-shifter, het automatische versnellingssysteem, maar eens goed doorgevraagd.

Verkopers beamen dat het nog niet de perfecte fiets is, met veel high tech en sommige fietsen met problemen, de meeste niet.

We hadden eerder die week al een proefrit gemaakt met de S3/X3 en op zich goed bevallen, echter voelden we al gelijk in dat half uur dat het schakelen soms hakkerig verloopt, met een harde klik, soms even doortrappen. Klinkt mechanisch niet lekker voor mijn gevoel, net alsof de tandwielen niet lekker in elkaar grijpen. Voorgenomen om nog een proefrit te gaan maken met manual gear shift modus.

Boost functie is heerlijk, assistentie niveau's is even wennen, want ze houden op bij een ingestelde snelheid, oftewel je hebt altijd dezelfde 'power' bij elke modus, maar stand 1 stopt bij 10kmhr, stand 2 bij 15, stand 3 bij 20, en stand 4 bij 25 km/uur. Je kan dus niet zomaar even 17 of 23 km/uur gaan fietsen, dan moet je steeds even inhouden (als je bijvoorbeeld met iemand anders samen wilt fietsen). Dit is het gevolg van voorwielmotor met rotatiesensor, en geen torque sensor. Een middenmotor met torque sensor voelt in die zin meer natuurlijk en kan je elke snelheid fietsen, en bepaalt het ondersteunings niveau de hoeveelheid power maar niet de eindsnelheid.

Ondersteuning stop op standje 4 ca bij 26/27km uur, officieel.

Mooie fiets, hoog gadget gehalte, veel tweaks met de Moofer App voor extra instellingen voor regio/ondersteuning/schakelen, grote vraag betrouwbaarheid ??????

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FeqygDNv2QJ1NMrpDOY-igU9q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXWkWMHV1Vb6gbsvFvQlltXL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD7npvlEFPvF0a97CpQnHfTmzwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3reTMju26aTautbPT6zBnX8.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens naar Veloretti in de Pijp om de nieuwe Ace/Ivy te aanschouwen.

Nou, het was behoorlijk druk bij Veloretti, we hadden van te voren een testrit gepland via internet en dat was maar goed ook.

Mooie winkel, schitterende fietsen, en behulpzaam personneel.

We hebben de Ace en Ivy gefietst, in mat zwart. Schitterende fietsen om te zien. Wel zwaar, 27kg aan de haak.
Goede ondersteuning met de nieuwe Bafang M200 middenmotor met 65Nm max koppel, en kracht/rotatiesensor, Je kan heel gedoseerd fietsen in elke snelheid, heel fijn in de stad om met verkeer mee te fietsen.

Motor spec: https://bafang-e.com/en/products/motors/m-series/m200/

standje 3 is al meer dan voldoende om met een duw in de rug door de stad te fietsen.
In de superhero stand 5 modus schiet de fiets echt vooruit als je flink op de pedalen trapt met accelereren (krachtsensor).
In Stand 0 kan je ook nog wel prima zonder ondersteuning fietsen, de motor lijkt in soort van vrijloop te gaan.
De ondersteuning stopt echt op 25 km/uur en daarboven voelt het gelijk alsof je een bak tegenwind hebt, veel meer weerstand. komt ook door het forse gewicht van de fiets denk ik.

De Enviolo automatiq is een fijn systeem. Vanuit stilstand start je altijd in lichte versnelling en moet je paar omwentelingen snel trappen, daarna schakelt het systeem door naar de vaste rotatiefrequentie die je ingesteld hebt in de app. Je hoort de Enviolo terugschakelen als je afremt en stopt, een soort hoog geluidje achter je, niet storend. Systeem werkt voor mij prima voor vlakke wegen. 1 cadanz instelling "1 size fits all". Als je in heuvelachtig terrein berg op bent wil je wellicht toch makkelijk terug kunnen schakelen dan via je App instelling, zeker met zware fiets.

Comfort is goed te noemen, fijn zadel en voldoende demping van de banden in de stad. Je voelt wel dat je met een zware fiets op pad bent als je even wilt keren of parkeren. De fiets zomaar even optillen is best een hele opgave.

Terug in de winkel ook de olijfgroene kleur bewonderd. wat een mooie kleur. lijkt ook wel grijs afhankelijk van het licht. Iedereen die langs loopt op straat stopt bijna wel vol bewondering naar dit exemplaar kijken.

Levertijd momenteel 2-3 maanden voor de mat zwart/grijs-groen. De hoog glans zwarte met witte banden is uit voorraad leverbaar (volgens mij minder populair dus vandaar beschikbaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4MbnMZCbceUWCIu8gpUwXB70LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPBAU8vzGyk3LXkwqMaQMaLH.jpg?f=fotoalbum_large
Looks Veloretti Ivy en Ace in Amsterdam zuid, Apollolaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WmtiMYrvfjoJU9Xv7RGRSzUGj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnY5JpZCREBZVPpsC3jvbRlF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zybXlrHnFAKhMoHT7DexHo8x00o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvh5IfqY79MS0S7RXHFlgEaL.jpg?f=fotoalbum_large
Veloretti Ace in Graphite .....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcmiE0jkbRFB3OGZnVOvu5ox9Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdvQan8qiwFKUdBDU94tijMp.jpg?f=fotoalbum_large

Hierna naar Lekker Bikes gelopen, dat was aardig stukje naar het westen, maar goed te doen.

Kleine winkel, heel goed geholpen door 2 engels spreken heren, Matt en Paul.

Allereerst was mijn aandacht getrokken door de Amsterdam+, een hele cleane E-bike met tandriem, achterwielaandrijving H400 van Bafang en slechts 1 verzet, geen versnellingen. Ziet er mooi uit in Mat zwart of een hele coole blauwkleur, concrete blue, beetje blauw/grijs. Less is more zeg maar

De fiets heeft iets kleinere wielen 26.5" dan meeste andere e-bikes en geeft de bike een sportieve beetje mountainbike achtige look.

Nou goed, maar eens fietsen op een single speed. Tjeemig ik was verrast hoe makkelijk dit gaat. Zodra je gaat trappen pakt de motor op en geeft je een goede push. Geen enkel probleem om op snelheid te komen, tegenwind of een bruggetje op. Je mist eigenlijk het schakelen helemaal niet, wellicht enkel in heuvelachtig terrein. De achter motor heeft een regeling die soort van koppelsensor simuleert en zorgt dus voor een grotere push bij starten dan wanneer je (bijna) op snelheid bent.

Wisselen van ondersteuningsniveau gaat heel makkelijk met de display op het stuur, en is zelfde principe als Van Moof, dus standje 1 ondersteuning tot 7km.uur en stand 5 tot 25 km/uur. Je kan vrij makkelijk zelf harder trappen, niet echt een muur, de motor gaan in vrijloop achter en je hebt ook geen last van weerstand versnellingsnaaf oid.

Wat ook meespeelt is het gewicht van de fiets! 18kg! vederlicht voor een E-bike en dat voel je. stuurt heel licht, wendbaar, heel makkelijk om te keren en zelfs optillen. Voelt net als normale sportfiets. Was echt onder de indruk hoeveel verschil dit maakt; komt ook de acceleratie ten goede, de fiets reageert heel snel op versnellen.

De achtermotor heeft maar iets van 35-45Nm torque, maar de software/regeling maakt het een hele rappe fiets zelfs single speed.

Motorspecs:
https://bafang-e.com/en/products/motors/hr-series/h400/

Framesize 56 was trouwens meer dan genoeg voor mijn 1.83m lengte. Geen 59 nodig. Comfortabele zit, rechtop met stuur niet te ver weg.

Goede uitleg over aandrijving van de Amsterdam+ https://www.lekkerbikes.c...ke-schoonheid-in-eenvoud/

Bij terugkomst ook nog even de Amsterdam GT geprobeerd, dat is het duurdere broertje van de Amsterdam=, met 28" wielen, WTB Riddler all terrain, Bafang M420 middenmotor, met 80Nm koppel, en Enviolo traploze transmissie met stuurbediening.

Motorspecs: https://bafang-e.com/en/products/motors/m-series/m420/

Wow, je voelt duidelijk verschil in accerelatie tov de Veloretti Ace, 65 vs 80Nm en het gewicht. Deze fiets weegt 21/23kg, stuk lichter dan de Ace (27). Ik vond het verschil met de Amsterdam+ eigenlijk meevallen, ondanks kleinere achtermotor.

Schakelen met de Enviolo gaat heel makkelijk, eigenlijk draai je enkel aan de handel als je stopt of heuvelop moet en als je op snelheid ben draai je de handel door naar een comfortabele trapsnelheid en kan je gewoon laten staan.

Tja, alleen deze Amsterdam GT is wel gelijk EUR 3100.......met 600Wh batterij, 3000 met 500wh.

Vergeleken met Van Moof rond EUR 2200 (plus evt service/diefstal programma 200-300, Veloretti Ace EUR 2500 + 120eur/jaar verzekering/find my bike etc en de Lekker Amsterdam+ EUR 2100 (met 500Wh batterij)

Ik ging naar Amsterdam met het idee de nieuwe Veloretti Ace in groen/grijs scoort hele hoge ogen, maar nu ik het op een rijtje zet word ik toch getrokken naar Lekker Bikes, wellicht wel de Less is More Amsterdam+ voor dagelijkse commute woon-werk en lekker relaxed trappen in de polder, ook voor een beetje extra workout ...

Ik kan alleen bijna geen review's vinden van de Amsterdam+ en GT op internet. Iemand ?

LekkerBikes heeft wel bijzonder goede reviews op trustpilot, gemiddeld 4.5/5 en ze hebben flink voet aan de grond in Australie. https://www.trustpilot.com/review/lekkerbikes.com.au. Volgens de mannen in de winkel hebben ze bijna geen technische problemen met de fietsen, goede componenten en makkelijk te servicen door de lokale fietshop indien nodig.

Hier de foto's van de Amsterdam+ en GT:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pE5JzPlL4_mR32LCZvhKQfKQaRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LXESaeD953XjEeoFI36vUmm.jpg?f=fotoalbum_large
Amsterdam + zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUFJUMYV2evjJcev_xdE-sJflu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uPMyYL4WLlfiLjxuKJsxpZx.jpg?f=fotoalbum_large
Amsterdam+ in blauw. mooi! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70flUmiPVYjz4z8jwwTLlVFprAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qb9VaMRMBrmXcc7MsrC0DMpJ.jpg?f=fotoalbum_large
Amsterdam GT in zwart en blauw.

[ Voor 5% gewijzigd door sky_walker op 30-01-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-05 04:11
sky_walker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:14:
- Van Moof S3
- Veloretti Ace

Auto geparkeerd in de Oosterdok garage en alles aangelopen, en paar stukjes tram terug naar de auto ;-)

Allereerst naar de Flagstore van VanMoof. Mooie winkel. Indrukwekkende winkel. Wel veel mensen in de rij met fiets bij service loket ....
Beetje huiverig geworden door alle negativiteit en kwaliteitsproblemen van de S3, met name de E-shifter, het automatische versnellingssysteem, maar eens goed doorgevraagd.

Verkopers beamen dat het nog niet de perfecte fiets is, met veel high tech en sommige fietsen met problemen, de meeste niet.

We hadden eerder die week al een proefrit gemaakt met de S3/X3 en op zich goed bevallen, echter voelden we al gelijk in dat half uur dat het schakelen soms hakkerig verloopt, met een harde klik, soms even doortrappen. Klinkt mechanisch niet lekker voor mijn gevoel, net alsof de tandwielen niet lekker in elkaar grijpen. Voorgenomen om nog een proefrit te gaan maken met manual gear shift modus.

Boost functie is heerlijk, assistentie niveau's is even wennen, want ze houden op bij een ingestelde snelheid, oftewel je hebt altijd dezelfde 'power' bij elke modus, maar stand 1 stopt bij 10kmhr, stand 2 bij 15, stand 3 bij 20, en stand 4 bij 25 km/uur. Je kan dus niet zomaar even 17 of 23 km/uur gaan fietsen, dan moet je steeds even inhouden (als je bijvoorbeeld met iemand anders samen wilt fietsen). Dit is het gevolg van voorwielmotor met rotatiesensor, en geen torque sensor. Een middenmotor met torque sensor voelt in die zin meer natuurlijk en kan je elke snelheid fietsen, en bepaalt het ondersteunings niveau de hoeveelheid power maar niet de eindsnelheid.

Mooie fiets, hoog gadget gehalte, veel tweaks met de Moofer App voor extra instellingen voor regio/ondersteuning/schakelen, grote vraag betrouwbaarheid ??????

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou, het was behoorlijk druk bij Veloretti, we hadden van te voren een testrit gepland via internet en dat was maar goed ook.

We hebben de Ace en Ivy gefietst, in mat zwart. Schitterende fietsen om te zien. Wel zwaar, 27kg aan de haak.
Goede ondersteuning met de nieuwe Bafang M200 middenmotor met 65Nm max koppel, en kracht/rotatiesensor, Je kan heel gedoseerd fietsen in elke snelheid, heel fijn in de stad om met verkeer mee te fietsen.

standje 3 is al meer dan voldoende om met een duw in de rug door de stad te fietsen.
In de superhero stand 5 modus schiet de fiets echt vooruit als je flink op de pedalen trapt met accelereren (krachtsensor).
In Stand 0 kan je ook nog wel prima zonder ondersteuning fietsen, de motor lijkt in soort van vrijloop te gaan.
De ondersteuning stopt echt op 25 km/uur en daarboven voelt het gelijk alsof je een bak tegenwind hebt, veel meer weerstand. komt ook door het forse gewicht van de fiets denk ik.

De Enviolo automatiq is een fijn systeem. Vanuit stilstand start je altijd in lichte versnelling en moet je paar omwentelingen snel trappen, daarna schakelt het systeem door naar de vaste rotatiefrequentie die je ingesteld hebt in de app. Je hoort de Enviolo terugschakelen als je afremt en stopt, een soort hoog geluidje achter je, niet storend. Systeem werkt voor mij prima voor vlakke wegen. 1 cadanz instelling "1 size fits all". Als je in heuvelachtig terrein berg op bent wil je wellicht toch makkelijk terug kunnen schakelen dan via je App instelling, zeker met zware fiets.

Comfort is goed te noemen, fijn zadel en voldoende demping van de banden in de stad. Je voelt wel dat je met een zware fiets op pad bent als je even wilt keren of parkeren. De fiets zomaar even optillen is best een hele opgave.

Terug in de winkel ook de olijfgroene kleur bewonderd. wat een mooie kleur. lijkt ook wel grijs afhankelijk van het licht. Iedereen die langs loopt op straat stopt bijna wel vol bewondering naar dit exemplaar kijken.

Levertijd momenteel 2-3 maanden voor de mat zwart/grijs-groen. De hoog glans zwarte met witte banden is uit voorraad leverbaar (volgens mij minder populair dus vandaar beschikbaar).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hierna naar Lekker Bikes gelopen, dat was aardig stukje naar het westen, maar goed te doen.

Allereerst was mijn aandacht getrokken door de Amsterdam+, een hele cleane E-bike met tandriem, achterwielaandrijving H400 van Bafang en slechts 1 verzet, geen versnellingen. Ziet er mooi uit in Mat zwart of een hele coole blauwkleur, concrete blue, beetje blauw/grijs. Less is more zeg maar

De fiets heeft iets kleinere wielen 26.5" dan meeste andere e-bikes en geeft de bike een sportieve beetje mountainbike achtige look.

Nou goed, maar eens fietsen op een single speed. Tjeemig ik was verrast hoe makkelijk dit gaat. Zodra je gaat trappen pakt de motor op en geeft je een goede push. Geen enkel probleem om op snelheid te komen, tegenwind of een bruggetje op. Je mist eigenlijk het schakelen helemaal niet, wellicht enkel in heuvelachtig terrein. De achter motor heeft een regeling die soort van koppelsensor simuleert en zorgt dus voor een grotere push bij starten dan wanneer je (bijna) op snelheid bent.

Wisselen van ondersteuningsniveau gaat heel makkelijk met de display op het stuur, en is zelfde principe als Van Moof, dus standje 1 ondersteuning tot 7km.uur en stand 5 tot 25 km/uur. Je kan vrij makkelijk zelf harder trappen, niet echt een muur, de motor gaan in vrijloop achter en je hebt ook geen last van weerstand versnellingsnaaf oid.

Wat ook meespeelt is het gewicht van de fiets! 18kg! vederlicht voor een E-bike en dat voel je. stuurt heel licht, wendbaar, heel makkelijk om te keren en zelfs optillen. Voelt net als normale sportfiets. Was echt onder de indruk hoeveel verschil dit maakt; komt ook de acceleratie ten goede, de fiets reageert heel snel op versnellen.

De achtermotor heeft maar iets van 35-45Nm torque, maar de software/regeling maakt het een hele rappe fiets zelfs single speed.

Motorspecs:

Framesize 56 was trouwens meer dan genoeg voor mijn 1.83m lengte. Geen 59 nodig. Comfortabele zit, rechtop met stuur niet te ver weg.

Goede uitleg over aandrijving van de Amsterdam+ https://www.lekkerbikes.c...ke-schoonheid-in-eenvoud/

Bij terugkomst ook nog even de Amsterdam GT geprobeerd, dat is het duurdere broertje van de Amsterdam=, met 28" wielen, WTB Riddler all terrain, Bafang M420 middenmotor, met 80Nm koppel, en Enviolo traploze transmissie met stuurbediening.

Wow, je voelt duidelijk verschil in accerelatie tov de Veloretti Ace, 65 vs 80Nm en het gewicht. Deze fiets weegt 21/23kg, stuk lichter dan de Ace (27). Ik vond het verschil met de Amsterdam+ eigenlijk meevallen, ondanks kleinere achtermotor.

Schakelen met de Enviolo gaat heel makkelijk, eigenlijk draai je enkel aan de handel als je stopt of heuvelop moet en als je op snelheid ben draai je de handel door naar een comfortabele trapsnelheid en kan je gewoon laten staan.

Tja, alleen deze Amsterdam GT is wel gelijk EUR 3100.......met 600Wh batterij, 3000 met 500wh.

Vergeleken met Van Moof rond EUR 2200 (plus evt service/diefstal programma 200-300, Veloretti Ace EUR 2500 + 120eur/jaar verzekering/find my bike etc en de Lekker Amsterdam+ EUR 2100 (met 500Wh batterij)

Ik ging naar Amsterdam met het idee de nieuwe Veloretti Ace in groen/grijs scoort hele hoge ogen, maar nu ik het op een rijtje zet word ik toch getrokken naar Lekker Bikes, wellicht wel de Less is More Amsterdam+ voor dagelijkse commute woon-werk en lekker relaxed trappen in de polder, ook voor een beetje extra workout ...

Ik kan alleen bijna geen review's vinden van de Amsterdam+ en GT op internet. Iemand ?

LekkerBikes heeft wel bijzonder goede reviews op trustpilot, gemiddeld 4.5/5 en ze hebben flink voet aan de grond in Australie. https://www.trustpilot.com/review/lekkerbikes.com.au. Volgens de mannen in de winkel hebben ze bijna geen technische problemen met de fietsen, goede componenten en makkelijk te servicen door de lokale fietshop indien nodig.

[Afbeelding]
Amsterdam + zwart

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kom net terug van een onverwachte proefrit op de Veloretti Ace. Fietst echt fantastisch op alle snelheiden. De VanMoof was nooit een optie vanwege de niet uitneembare accu. Bedankt voor het delen van de LekkerBikes Amsterdam+ optie, die kende ik nog niet!

Mag ik vragen waarom je voor de Amsterdam+ gaat i.p.v. de Ace? Uit je review kan ik dat niet echt teruglezen op prijs/gewicht na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
Hi Urbanuss,

Vooral gecharmeerd door Amsterdam+ door lichtgewicht en no nonsense fiets. Was postief verrast hoe makkelijk deze fietste ondanks vaste versnelling,

Veloretti is nog steeds optie, ben er nog niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanuss
sky_walker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:49:
Hi Urbanuss,

Vooral gecharmeerd door Amsterdam+ door lichtgewicht en no nonsense fiets. Was postief verrast hoe makkelijk deze fietste ondanks vaste versnelling,

Veloretti is nog steeds optie, ben er nog niet uit.
Moeilijke beslissing, en de verzendtijd bij Veloretti helpt ook niet mee. Vanuit mijn kant wil ik niet 2-3 maanden op m'n fiets wachten dus ik zou zelfs voor de zwart/wit willen gaan.
Al hoewel de Amsterdam+ mij nu van gedachten heeft veranderd. Ik heb voor morgen een proefrit geboekt op de Amsterdam+. Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Urbanuss op 30-01-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes

Die prijsverschillen komt omdat je appels en peren aan het vergelijken bent.

- De VM is ronduit duur voor de slechte afmontage en het gebrek aan service (er is geen gratis lunch).
- De Veloretti is beter afgemonteerd, maar het bedrijf heeft een slechte reputatie met hun gewone fietsen en ze zijn duidelijk niet voorbereid op het succes. de levering is rommelig en er is geen pre-levering QC.
- Lekker is kleiner en traditioneler qua bedrijfsmodel (teren niet op investeerdersgeld), dus moet de marge uit prijs komen. Gezien de reviews lijkt het er wel sterk op dat de fietsen eerst door de handen gaan voordat ze de winkel verlaten.

Als je wil forenzen zou ik voor de betrouwbare fiets gaan ;)

Verdere info over de Veloretti en VM ervaring kan je in de populaire draden vinden:

VM: Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V
Veloretti: Ervaringen met Veloretti Electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Foxhill schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:08:
[...]

In de app staat iets als ‘gear ratio’ of ‘cadance’ met een schuif van links (0) naar rechts (1). Ik kan niet de precieze term geven omdat ik geen fiets in de buurt heb. Die staat standaard waarschijnlijk op 0,5 of iets in die buurt. Die wil je ergens tussen 0,65 tot 0,8 zetten. Er zijn wat instellingen alleen beschikbaar met een fietsenmaker-login. Ik ben bijna zeker dat deze instelling daar niet onder valt.
Kadans stel je in door middel van RPM (rounds per minute), dat is het aantal pedaalomwentelingen per minuut voor de fiets als je eenmaal aan het fietsen bent. Deze stel in je via de App van Veloretti of direct op de Enviolo app. standaard is 60RPM.

De lichte aanloop als je wegfietst uit stilstand is volgens mij niet aan te passen. gewoon de eerste paar slagen snel rondtrappen en dan komt de automaat in werking naar de ingestelde RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
roffeltjes schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Die prijsverschillen komt omdat je appels en peren aan het vergelijken bent.

- De VM is ronduit duur voor de slechte afmontage en het gebrek aan service (er is geen gratis lunch).
- De Veloretti is beter afgemonteerd, maar het bedrijf heeft een slechte reputatie met hun gewone fietsen en ze zijn duidelijk niet voorbereid op het succes. de levering is rommelig en er is geen pre-levering QC.
- Lekker is kleiner en traditioneler qua bedrijfsmodel (teren niet op investeerdersgeld), dus moet de marge uit prijs komen. Gezien de reviews lijkt het er wel sterk op dat de fietsen eerst door de handen gaan voordat ze de winkel verlaten.

Als je wil forenzen zou ik voor de betrouwbare fiets gaan ;)

Verdere info over de Veloretti en VM ervaring kan je in de populaire draden vinden:

VM: Ervaringen met VanMoof S/X/S2/X2/S3/X3/V
Veloretti: Ervaringen met Veloretti Electric
Dankjewel voor de feedback.
Kreeg ook wel een prettig gevoel bij Lekker Bikes in de showroom/werkplaats. verstand van zaken, en no nonsense houding en redelijk goede componenten gebruikt, en op elkaar afgestemd. Vandaar interesse nu naar de Amsterdam+ (stad) of de GT (allround)

Forenzen stelt niet zoveel voor, 2-3x week 7km enkele reis.....Daarnaast met de auto weg voor werk extern of thuiswerk. en daarnaast ook wat langere tourtjes maken, fiets mee op de trekhaak dagjes weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 22:16
sky_walker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Kadans stel je in door middel van RPM (rounds per minute), dat is het aantal pedaalomwentelingen per minuut voor de fiets als je eenmaal aan het fietsen bent. Deze stel in je via de App van Veloretti of direct op de Enviolo app. standaard is 60RPM.

De lichte aanloop als je wegfietst uit stilstand is volgens mij niet aan te passen. gewoon de eerste paar slagen snel rondtrappen en dan komt de automaat in werking naar de ingestelde RPM
Jij hebt het over RPM tijdens fietsen. Ik over start kadans. Omdat je nog niet fiets kan de naaf geen RPM meten dus is het gegeven als ratio/percentage. Dat is wel in te stellen zoals ik aangeef, in de Enviolo app. Afgelopen week nog gedaan. Als dat niet in de consumenten versie te zien is zit het achter de login, maar dat dacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pge-tips
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-01 16:04
Hoi sky_walker , bedankt voor je uitgebreide review post ..
Mijn keuze momenteel gaat naar de Lekker Bike Amterdam+ GT, je vindt een goede (duitse) review via: https://www.pedelecforum....ekker-amsterdam-gt.78512/
Inderdaad een beetje duurder dan de Veloretti Ace, maar naast de betere specs, lijkt me Lekker Bikes toch net een iets betrouwbaardere internet fietsen boer.
- Van Moof S3
- Veloretti Ace

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Motorspecs:

[Afbeelding]
Amsterdam + zwart

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 21:11
B64 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:25:
[...]

@sky_walker Wendbaarheid en licht sturen heeft niet zo heel veel met het gewicht van de fiets te maken. Geometrie van het frame, zithouding en naspoor van het voorwiel hebben een veel grotere invloed op het rij- en stuurgedrag. Die 18 kg scheelt maar iets van 3kg met een VanMoof S3, terwijl zo'n fiets inclusief berijder al gauw richting de 90-100 kg gaat.
Licht sturen en wendbaarheid voelt fijn bij een proefrit in de stad, maar als je in je normale fietsritten vooral lange stukken rechtdoor rijdt dan heb je er niet zoveel aan, kun je beter een fiets kopen met prima rechtuitstabiliteit. Een stijf frame zorgt er dan voor dat de fiets direct reageert op stuurinput.
Ook is de torsie stijfheid van het frame belangrijk, vooral als je van plan bent een fietstas eraan te hangen.

Ik ben erg blij met de stijfheidsverhoudingen van mijn Veloretti Ace. Ik rij elke dag probleemloos 30-35km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
Pge-tips schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:34:
Hoi sky_walker , bedankt voor je uitgebreide review post ..
Mijn keuze momenteel gaat naar de Lekker Bike Amterdam+ GT, je vindt een goede (duitse) review via: https://www.pedelecforum....ekker-amsterdam-gt.78512/
Inderdaad een beetje duurder dan de Veloretti Ace, maar naast de betere specs, lijkt me Lekker Bikes toch net een iets betrouwbaardere internet fietsen boer.

[...]
Dank voor de link, de Duitse review/forum is nog niet heel positief over de 2020 versie. De overige reviews op youtube zijn overigens het vorige model met 8 traps versnelling ipv traploos.

Ik neig naar de Amsterdam+ single speed, en niet de GT, want de Amsterdam+ geeft mij de lichtste riding experience, met name als je harder dan 25 km/uur wilt fietsen door harder te trappen of helemaal zonder ondersteuning, doordat er geen weerstand is door versnellingen en vrijloop functie van de achter motor. Vond t een heerlijke makkelijke fiets. simpel. je voelt minder de muur bij 25 km/uur

Lees maar eens over efficiency verlies (dus weerstand) van de enviolo traploze versnelling die de GT heeft... tot 20%, dat is nogal wat. Dan heb je idd een flinke middenmotor nodig van 80Nm. daar blijft 64Nm van over met 20% verlies... trap ik liever soms wat harder op de pedalen met de single speed, en bijna geen verlies.

https://www.fietsersbond....oor-je-elektrische-fiets/

En over single speed bikes lees ik:

‘In het vlakke Nederland heb je eigenlijk geen versnellingen nodig als je altijd met een gelijke snelheid fietst. Maar het aanbod van e-bikes zonder versnellingen is klein. Alleen bij hipster fietsen zie je single speed modellen. Voordeel van het weglaten van het versnellingssysteem is dat de fiets lichter en goedkoper wordt, dat er minder kapot kan en dat de aandrijving efficiënter is.’

Zo denk ik er momenteel over.

[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 30-01-2022 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanuss
Urbanuss schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Moeilijke beslissing, en de verzendtijd bij Veloretti helpt ook niet mee. Vanuit mijn kant wil ik niet 2-3 maanden op m'n fiets wachten dus ik zou zelfs voor de zwart/wit willen gaan.
Al hoewel de Amsterdam+ mij nu van gedachten heeft veranderd. Ik heb voor morgen een proefrit geboekt op de Amsterdam+. Ben benieuwd!
Net een testrit op de LekkerBikes Amsterdam+ gehad. Vanuit een fiets ervaring zijn het allemaal fantastische fietsen. Zelfs met de storm was het geen probleem om de 25km/h te halen. Je kon zelfs eenvoudig sneller omdat de fiets licht is en je niet tegen een weerstand aanfietst boven 25km/h. Aardige mensen met veel kennis en ze bieden zelfs aan de fiets te laten afleveren bij hun zodat ze alles voor je in elkaar zetten inclusief accessoires. Vanuit een Tweakers perspectief misschien de minst leuke fiets doordat je er geen software bij krijgt op je telefoon om afstellingen te tweaken. Vanuit een kwaliteit perspectief een van de beste. Ik voel toch dat ik richting de Amsterdam+ neig vanwege prijs/service/kwaliteit

Hopelijk helpt dit sommigen een keuze te maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
sky_walker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:15:
[...]
Pfff. OMG heb met je te doen. het is toch even een bak geld die je uitgeeft, Mag je toch verwachten dat je kwaliteit geleverd krijgt.
1999 is al een tijdje "budget", het is lastig om voor dat bedrag echt kwaliteit te krijgen. Zelfs met de ontbrekende service en goedkope onderdelen heeft VM nog nooit winst gemaakt op hun e-bikes en dat gaat ook niet veranderen. Ze leven structureel van de fundraises.

Overgens gaat het kostenaspect ook bij de Veloretti meespelen, ze maken ongetwijfeld flinke verliezen en gaan dat compenseren via fundraising. Het hele verhaaltje dat VM en Veloretti goedkoop kunnen leveren omdat ze de middenman ertussen uit hebben gesneden is een fabel. De reden dat het goedkoop is, is de onderdelen keuze, het gebrek aan service en de structurele verliezen.

De financien en het model waarbij alleen verlies wordt gemaakt is overigens allemaal te vinden in de woorden van de eigenaars en de jaarverslagen, het is zeer zeker niet een boos verzinsel van mijn kant. Dat ik dat extrapoleer naar de onderdeelkeuze en het serviceniveau is wel uit mijn koker, maar de feiten zijn toch wel flink ondersteunend aan mijn inschatting ;)

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 31-01-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
- Van Moof S3
- Veloretti Ace
N.a.v. mijn bovenstaande testbericht, uiteindelijk gekozen voor Van Moof S3.

Levertijd Veloretti Ace is momenteel vrij lang/onbekend, en ik vond de Amsterdam GT te duur (EUR 3200), wilde toch graag schakelen.

En de iphone integratie met de VM S3 vond ik ook wel aardig, en de boost button. Gewoon veel fun voor een fiets, het is voor mij geen noodzakelijk dagelijks vervoer, soms naar kantoor en lekker erop uit in de buurt.

Heb de gok genomen met alle negatieve verhalen, ik ben goed geholpen bij Van Moof in Rotterdam, kon een nieuwe afgemonteerde fiets kopen. Tot nu toe paar honderd km gefietst zonder problemen. rijdt heerlijk. Ik schakel handmatig, dan bepaal ik zelf de schakelmomenten, geen gedoe. Je hoeft niet veel te schakelen uberhaupt op een E-bike. En als je stopt schakelt de fiets weer terug naar 1e versnelling, dus soms enkel even opschakelen.

Ik vind de fiets prettig fietsen, als je een hele natuurlijke trapondersteuning zoekt kan je beter naar een middenmotor fiets gaan kijken met krachtsensor, alhoewel van Moof een redelijk softe regeling heeft met de voorwielmotor zodra je pedalen beweegt. je hebt dus niet direct een grote versnelling, dat kan je zelf bepalen middels de boost button.

Ook het veranderen van de ondersteuningsmodus via de knoppen op het stuur werkt goed nu sinds dit kan, hoeft niet meer via de app.

Geen peace of mind service. losse verzekering bij Allianz. Fiets staat binnen in de garage of in fietsenstalling op werk. Wordt dus zorgvuldig behandeld, wellicht dat dat ook scheelt.

VM app ook functioneel op mijn appel watch, en apple find my bike werkt ook goed. toppie.

So far. so good, ik ben een tevreden gebruiker en happy met mijn aankoop :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMzDKwGYjpjXmQ6DZ4hVas5aOSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhylaWwT0irPmcrQ82TcBzNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 09-06 14:03
sky_walker schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:49:
[...]

N.a.v. mijn bovenstaande testbericht, uiteindelijk gekozen voor Van Moof S3.

Levertijd Veloretti Ace is momenteel vrij lang/onbekend, en ik vond de Amsterdam GT te duur (EUR 3200), wilde toch graag schakelen.

En de iphone integratie met de VM S3 vond ik ook wel aardig, en de boost button. Gewoon veel fun voor een fiets, het is voor mij geen noodzakelijk dagelijks vervoer, soms naar kantoor en lekker erop uit in de buurt.

Heb de gok genomen met alle negatieve verhalen, ik ben goed geholpen bij Van Moof in Rotterdam, kon een nieuwe afgemonteerde fiets kopen. Tot nu toe paar honderd km gefietst zonder problemen. rijdt heerlijk. Ik schakel handmatig, dan bepaal ik zelf de schakelmomenten, geen gedoe. Je hoeft niet veel te schakelen uberhaupt op een E-bike. En als je stopt schakelt de fiets weer terug naar 1e versnelling, dus soms enkel even opschakelen.

Ik vind de fiets prettig fietsen, als je een hele natuurlijke trapondersteuning zoekt kan je beter naar een middenmotor fiets gaan kijken met krachtsensor, alhoewel van Moof een redelijk softe regeling heeft met de voorwielmotor zodra je pedalen beweegt. je hebt dus niet direct een grote versnelling, dat kan je zelf bepalen middels de boost button.

Ook het veranderen van de ondersteuningsmodus via de knoppen op het stuur werkt goed nu sinds dit kan, hoeft niet meer via de app.

Geen peace of mind service. losse verzekering bij Allianz. Fiets staat binnen in de garage of in fietsenstalling op werk. Wordt dus zorgvuldig behandeld, wellicht dat dat ook scheelt.

VM app ook functioneel op mijn appel watch, en apple find my bike werkt ook goed. toppie.

So far. so good, ik ben een tevreden gebruiker en happy met mijn aankoop :)

[Afbeelding]
Zit momenteel te twijfelen tussen dezelfde 3 fietsen. Heb zelf ook nog even gekeken naar o.a. de Mokumono maar die is weer een stukje duurder zonder echte grote voordelen.

De vanmoof is wat “cooler” en heeft versnellingen, waren dat de enige redenen tov de amsterdam+? Zou je de versnellingen echt missen denk je? Kan mij ook voorstellen dat als je wat sneller wil dan 25 kmh dat de Veloretti en vanmoof dan betere opties zijn. Mijn werk is op 37 km afstand en als ik dat een dag in de week wil doen op en neer met de fiets zou ik graag wat sneller dan 25 kmh “doortrappen”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Urbanuss
Limbeckx schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:31:
Iemand ervaring met deze fietsenmaker:

https://www.lekkerbikes.com/product/amsterdam-plus-ebike/

Ik ben opzoek naar een goede ebike. Het liefst met riem.

Heb de volgende fietsen op de shortlist:

Lekker Amsterdam+
Watt Brooklyn
Coybow v3
Ik heb Veloretti Ace en LekkerBikes Amsterdam+ proefgereden een aantal weken geleden, en ben uiteindelijk voor LekkerBikes Amsterdam+ gegaan. Fantastische lichtgewicht ebike opgebouwd vanuit standaard kwaliteitsonderdelen die iedere ebike fietsenboer zou moeten kennen voor onderhoud. Ze bieden zelfs aan om 'm daar te laten afleveren en in elkaar te zetten. Kreeg net een bericht dat die klaar staat dus ik ga 'm vandaag of morgen ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
Urbanuss schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Ik heb Veloretti Ace en LekkerBikes Amsterdam+ proefgereden een aantal weken geleden, en ben uiteindelijk voor LekkerBikes Amsterdam+ gegaan. Fantastische lichtgewicht ebike opgebouwd vanuit standaard kwaliteitsonderdelen die iedere ebike fietsenboer zou moeten kennen voor onderhoud. Ze bieden zelfs aan om 'm daar te laten afleveren en in elkaar te zetten. Kreeg net een bericht dat die klaar staat dus ik ga 'm vandaag of morgen ophalen :D
Veel plezier met ophalen en de fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 19:51
Urbanuss schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Zout op mn wonden :'( Ben bijna een jaar geleden voor een cowboy v2 circular gegaan. Eerst moeite om er uberhaubt spatborden, stuurverhoger en standaard op te laten zetten. Vervolgens 3 weken geleden een bagagedrager en kinderzitje op laten zetten. Helaas kwam de voet van mn dochter tussen frame en bagagedrager waardoor er wat bouten los moesten en de bagagedrager moest worden doorgeknipt. Inmiddels ben ik nu twee weken aan het wachten totdat er een cowboy monteur komt kijken naar of alles nog goed werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
warcow schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Zit momenteel te twijfelen tussen dezelfde 3 fietsen. Heb zelf ook nog even gekeken naar o.a. de Mokumono maar die is weer een stukje duurder zonder echte grote voordelen.

De vanmoof is wat “cooler” en heeft versnellingen, waren dat de enige redenen tov de amsterdam+? Zou je de versnellingen echt missen denk je? Kan mij ook voorstellen dat als je wat sneller wil dan 25 kmh dat de Veloretti en vanmoof dan betere opties zijn. Mijn werk is op 37 km afstand en als ik dat een dag in de week wil doen op en neer met de fiets zou ik graag wat sneller dan 25 kmh “doortrappen”.
Tja, toch een persoonlijke keuze. Vind de Veloretti en Amsterdam+/GT ook wel cool hoor.

Als je het probeert rationeel te beredeneren kom je er nooit uit qua keuze. Dan blijf je wikken en wegen is mijn ervaring. |:( Proefrijden en dan een keuze maken, kijkend naar je budget.

Dus mijn advies ga in ieder geval de fietsen uitproberen, desnoods meerdere keren.
Ik was bijna gegaan voor een Amsterdam+ of GT, terwijl ik eerst naar de Veloretti en VM keek. Door de proefrit bij Lekker bikes werd ik die kant opgetrokken. ook fijne winkel, met vriendelijk personneel en goed advies.

De amsterdam+ is meer een stadsfiets voor mij. Voor de langere stukken buiten de stad zijn versnellingen wel handig, ook als je een keer heuvel op moet met tegenwind of een brugtalud over. Schakel nu in zo'n geval ook wel terug op de VM, ondanks de boostbutton, zodat je het makkelijker op eigen kracht kunt doen.

Om die reden zou ik bij Lekker uiteindelijke de AmsterdamGt gekozen hebben, superfiets, maar ik vond deze te duur worden met groot accupakket (E3200) en kwam toen weer bij VM S3 terecht. Nog een keer gaan proefrijden en knoop doorgehakt. Scheelde toch E1000.

De flexibiliteit van de snelheidsinstelling bij VM vond ik ook een voordeel, heb dat niet zozeer genoemd hier omdat we hier formeel niet over mogen praten. Maar het is nog steeds een instelling die je kunt gebruiken op de VM (op eigen risico), en het is wel fijn soms met flinke tegenwind of langere stukken in het buitengebied waar het rustig is dat je wat extra reserve hebt (ook door de boost button die werkt tot de max haalbare snelheid).

Ik ben ook wel een beetje apple fan, dus de VM app instellingen, moofer app en find my bike zijn ook wel leuke features. als je daar minder gevoelig voor bent dan zal minder doorslaggevend zijn om een VM te kiezen. Meer electronica/foefjes kan ook leiden tot meer storingen/defecten :|

Succes met je keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door sky_walker op 22-02-2022 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
warcow schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:01:
[...]

De bouw van fietsen als VM en Cowboy is er echt niet op gericht om dagelijks 72km te doen, zeker niet als je wat gaat prutsen aan de begrenzing. Aan 32km/h wordt die 37km al een behoorlijke challenge om die te halen met wat tegenwind.

Voor dergelijke afstanden kies je best een goede speed pedelec, en je doet het legaal, veilig en aan ca 40-45km/h.
Met wat geluk kan je die ook tweedehands scoren, en is je investering iets lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 14:04
Vandaag eens bij de lbs geweest voor een elektrische fiets. Stonden veel fietsen maar weinig die voor mij in aanmerking komen ivm lengte. Normaal heb ik een framemaat van zo’n 63-65. Waardoor veel fietsen afvallen..

Vandaag wel een kalkhoff image 5b gezien. Prijzig maar mooie fiets. Om niet gelijk blind te staren op 1 fiets/merk. Iemand nog ervaring met grote maten elektrische fietsen? Naast gazelle nog andere merken?

Van moof, Veloretti vallen al af. Fietsen zijn te klein voor mij…

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-06 22:16
koentjuh1987 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:16:
Vandaag eens bij de lbs geweest voor een elektrische fiets. Stonden veel fietsen maar weinig die voor mij in aanmerking komen ivm lengte. Normaal heb ik een framemaat van zo’n 63-65. Waardoor veel fietsen afvallen..

Vandaag wel een kalkhoff image 5b gezien. Prijzig maar mooie fiets. Om niet gelijk blind te staren op 1 fiets/merk. Iemand nog ervaring met grote maten elektrische fietsen? Naast gazelle nog andere merken?

Van moof, Veloretti vallen al af. Fietsen zijn te klein voor mij…
Victoria. Vergelijkbaar met Kalkhoff. Maakt ook t/m 63cm. En hier zijn een paar fans van Velo-de-Vile wat je zelf kunt configureren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Yes, vandaag de knoop doorgehakt! Als een kind zo blij.
Na maanden onderzoek en de teleurstellende VM presentatie afgelopen week, heb ik gekozen voor de Canyon Precede:ON 7 Aluminium.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2DKvqvbFxAe8RW0xWA9X3iFHmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2H00JdF8konl2xbygOnr8Y9T.webp?f=fotoalbum_large

Het is het betaalbare broertje van de versie met Carbon en is nu een klein maandje op de markt. Nog erg weinig over gelezen.

Mijn eisen waren:
* zo onderhoudsvriendelijk mogelijk, dus zeker een beltdrive
* licht trappen, ook zonder elektrische ondersteuning moet ie te fietsen zijn
* beetje bereik hebben, >70km
* 32km/h optie (oeps dat mag ik hier niet delen) --> zoiets als met de vanmoofer app...

Tot vorige week schoten mijn gedachten en voorkeur alle kanten op tussen:
* Ampler Axel (betrouwbare kwaliteit en robuust)
* Tenways CG600 (goede prijs, schijnt lekker te fietsen en redelijk betrouwbaar, enthousiaste tevreden gebruikers, en winkeltje in Amsterdam waar je kunt proefrijden
* Amsterdam Lekker (beide, ook de Enviolo),
* iMove President (mooie fiets, alleen naar oosten vh land afrijden voor proefrit
* Veloretti Ace (nog beetje gedoe met de software... wel kwaliteits componenten!
* Velo de Ville 890 (zelfbouw en met kwaliteitsonderdelen) --> lange levertijden! en met alle opties die ik wilde kwam ik richting de €4000!!!

Uiteindelijk de shortlist deze week gemaakt dat ik toch wel een versnelling wil omdat ik de cadans belangrijk vind. Totdat ik de Canyon eigenlijk per toeval tegenkwam. Ik heb 2 dagen mezelf de tijd gegeven en kon me vandaag niet meer beheersen en op de bestelknop gedrukt. Mijn overwegingen:

* Supermooie bike!
* Canyon is zeer betrouwbaar merk. Fietsenmakers helpen je graag (even rondgevraagd hier) dat zal toch wel een reden hebben. Ook onze heldin Annemieke van Vleuten rijdt op Canyon, tja dat speelt ook mee!
* Prima onderdelen die over jaren nog steeds verkijgbaar zijn!
* de prijs valt alleszins mee voor wat je krijgt! Gazelle, Batavus en zelfs Stella zijn duurder als je gelijkwaardige componenten / modellen vergelijkt (niet uitgebreid gedaan hoor want ik wilde bewust deze grote merken niet!).
* Levertijd was max 2 weken! heel veel zin in de tochtjes nog deze lente en zomer!!!!

Wat ik mij afvraag: Waarom komt deze Canyon Alu versie eigenlijk niet op Tweakers voorbij (behalve de duurdere carbon versie of een marktbeschouwing van sommige fietsenkenners)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
OmeRobbie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:22:
Na maanden onderzoek en de teleurstellende VM presentatie afgelopen week, heb ik gekozen voor de Canyon Precede:ON 7 Aluminium.
[Afbeelding]

Het is het betaalbare broertje van de versie met Carbon en is nu een klein maandje op de markt. Nog erg weinig over gelezen.

Mijn eisen waren:
* 32km/h optie (oeps dat mag ik hier niet delen) --> zoiets als met de vanmoofer app...

* Tenways CG600 (goede prijs, schijnt lekker te fietsen en redelijk betrouwbaar, enthousiaste tevreden gebruikers, en winkeltje in Amsterdam waar je kunt proefrijden
* iMove President (mooie fiets, alleen naar oosten vh land afrijden voor proefrit
* Veloretti Ace (nog beetje gedoe met de software... wel kwaliteits componenten!
* Velo de Ville 890 (zelfbouw en met kwaliteitsonderdelen) --> lange levertijden! en met alle opties die ik wilde kwam ik richting de €4000!!!

Uiteindelijk de shortlist deze week gemaakt dat ik toch wel een versnelling wil omdat ik de cadans belangrijk vind. Totdat ik de Canyon eigenlijk per toeval tegenkwam. Ik heb 2 dagen mezelf de tijd gegeven en kon me vandaag niet meer beheersen en op de bestelknop gedrukt. Mijn overwegingen:

* Supermooie bike!
* Canyon is zeer betrouwbaar merk. Fietsenmakers helpen je graag (even rondgevraagd hier) dat zal toch wel een reden hebben. Ook onze heldin Annemieke van Vleuten rijdt op Canyon, tja dat speelt ook mee!
* de prijs valt alleszins mee voor wat je krijgt! Gazelle, Batavus en zelfs Stella zijn duurder als je gelijkwaardige componenten / modellen vergelijkt (niet uitgebreid gedaan hoor want ik wilde bewust deze grote merken niet!).
* Levertijd was max 2 weken! heel veel zin in de tochtjes nog deze lente en zomer!!!!

Wat ik mij afvraag: Waarom komt deze Canyon Alu versie eigenlijk niet op Tweakers voorbij (behalve de duurdere carbon versie of een marktbeschouwing van sommige fietsenkenners)...
Dat is een mooi fietsje , valt me op dat de verende voor vork een beetje uit de mode raakt , denk dat dat geen nadeel is , ziet er een stuk strakker uit en een hoop van die voorvorkjes zijn veredelde fietspompen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[Afbeelding]

Mijn eisen waren:

* Supermooie bike!

dat is een gave fiets, mooie kleur ook.
het valt mij wel meteen op dat er een spanrol bij de belt zit, dat is me bij andere merken eigenlijk nog niet opgevallen en op mijn C380 zit ie ook niet.

andere vraag qua schoonmaken, hoe maken de mensen met een fiets met matte lak deze schoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[Afbeelding]

Mijn eisen waren:

* Supermooie bike!

Ik vind het echt een prachtige fiets, zou hem zelf ook heel graag willen. Helaas is hij niet goedgekeurd om een kinderzitje achterop te zetten. Dat zou in mijn geval toch af en toe nodig zijn. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 17:28

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

[Afbeelding]

Mijn eisen waren:

* Supermooie bike!

Hele vette en interessante fiets! Heeft deze nou het nieuwste Bosch Smart System 2022 of nog de vorige generatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
Foxhill schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:05:
Interessant stuk over VanMoof. 90M omzet met 70M verlies vind ik als bedrijfskundige zelfs voor een scale up wat buiten proportie.
https://nieuwsfiets.nu/20...ip-naar-haperend-vanmoof/
ik heb het al heel vaak gezegd, het businessmodel is niet fietsen verkopen, dat is gewoon compleet bijzaak. Het businessmodel draait alleen nog maar om fundraising.

En dat geld ook voor Veloretti etc. Die fiets kan natuurlijk niet voor dat geld, zelfs als je zoals Veloretti compleet lak hebt aan je klant en ze zonder after care op de stoep zet. Maar investeringsvehikels die geld erin willen steken zijn er genoeg, dus dat ze geld lekken is geen probleem.

Oftewel: De fiets en de klant zijn de kostenpost die ze moeten tolereren om investeerder binnen te harken. En dat verklaard dus ook waarom het niet beter gaat worden.

@Tommie12 Dat partnership verhaal is gewoon een marketing blabla-tje. Er is nul reden voor VM om iets te doen aan het service probleem. Ze moeten af en toe een directeur iets laten roepen in Quote "we zijn geschrokken van ons probleem en gaan er alles aan doen om het op te lossen"en dan zijn ze weer klaar.

Ik weet dat dit cynisch klinkt, maar hoeveel jaar gaat het niet op deze manier? Als ik die gasten was zou ik het ook allemaal prima vinden, winst maken als fietsenfabrikant is haast niet te doen, dus waarom zou je het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:34

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

roffeltjes schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:37:
[...]

ik heb het al heel vaak gezegd, het businessmodel is niet fietsen verkopen, dat is gewoon compleet bijzaak. Het businessmodel draait alleen nog maar om fundraising.

En dat geld ook voor Veloretti etc. Die fiets kan natuurlijk niet voor dat geld, zelfs als je zoals Veloretti compleet lak hebt aan je klant en ze zonder after care op de stoep zet. Maar investeringsvehikels die geld erin willen steken zijn er genoeg, dus dat ze geld lekken is geen probleem.

Oftewel: De fiets en de klant zijn de kostenpost die ze moeten tolereren om investeerder binnen te harken. En dat verklaard dus ook waarom het niet beter gaat worden.

@Tommie12 Dat partnership verhaal is gewoon een marketing blabla-tje. Er is nul reden voor VM om iets te doen aan het service probleem. Ze moeten af en toe een directeur iets laten roepen in Quote "we zijn geschrokken van ons probleem en gaan er alles aan doen om het op te lossen"en dan zijn ze weer klaar.

Ik weet dat dit cynisch klinkt, maar hoeveel jaar gaat het niet op deze manier? Als ik die gasten was zou ik het ook allemaal prima vinden, winst maken als fietsenfabrikant is haast niet te doen, dus waarom zou je het proberen.
Als ik dit lees vraag ik me af of Tenways het dan wel gaat redden. Die zijn veel goedkoper dan VanMoof en Veloretti. https://www.tenways.com/
Ze fabriceren wel alles in China. Fietsen zelf staan in een magazijn in Nederland, maar extra onderdelen zoals spatborden en standaard worden rechtstreeks uit China verzonden.

https://www.rtlnieuws.nl/...tst-lekkerder-dan-vanmoof

[ Voor 3% gewijzigd door ocn op 16-04-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
ocn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:04:
[...]

Als ik dit lees vraag ik me af of Tenways het dan wel gaat redden. Die zijn veel goedkoper dan VanMoof en Veloretti. https://www.tenways.com/
Ze fabriceren wel alles in China. Fietsen zelf staan in een magazijn in Nederland, maar extra onderdelen zoals spatborden en standaard worden rechtstreeks uit China verzonden.

https://www.rtlnieuws.nl/...tst-lekkerder-dan-vanmoof
Los van het businessmodel, het is superdruk op de markt, dus de kans dat ze het op de lange termijn overleven is sowieso klein, :|

Betreft de prijs; ja, te laag om een fiets in de markt te zetten, dus er zijn belangrijke trade-offs. Aan de andere kant is het een heel simpele fiets met veel standaard onderdelen, dus als je FM bereid is om alles na te lopen kan het een goede deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 10:56
Na lang wikken, wegen, vergelijken en diverse proefritten op fietsen voor dezelfde doelgroep (VanMoof, Cowboy, Veloretti) de LekkerBikes Amsterdam GT Enviolo besteld. Levertijd was op moment van bestellen "4-6 weken". Can't wait. Er zijn weinig ervaringen over deze fiets te vinden. Misschien schrijf ik zelf tzt een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Tommie12 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:56:
[...]

Vergeet die chip! ! !
Die fiets is gebouwd voor 25 km/h. Je hebt het frame en de remmen niet om daar 45 of zo mee te rijden.
Trouwens…. Je moet een helm en een verzekering!

Bedenk eens welke gevolgen er zijn als je aan 35 een kind omver rijdt, en je daarvoor mag op draaien….

Doe jezelf eens een plezier en kijk eens naar een speed pedelec. Die is een pak robuuster van frame, remmen, banden etc.
Er zijn redenen waarom die fietsen anders gebouwd worden.
En mijn racefiets met velgremmen dan. Daarmee ligt mijn snelheid ook regelmatig op +35 kmh.

Verder snap ik de affectie tegen een fiets met rotatiesensor niet. Ik heb een zelfgebouwde e-bike met hub motor en Kt controller. Deze simuleert torque control, maar werkt met een rotatie sensor. Er hebben al meerder collega's op gefietst die zelf een Veloretti of andere middenmotor e-bike hebben, en zij geven aan dat deze zeker zo natuurlijk fietst. Het koppel is natuurlijk niet zo groot, maar in het overgrote deel van ons land hebben wij dat ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Birrel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:51:
[...]

En mijn racefiets met velgremmen dan. Daarmee ligt mijn snelheid ook regelmatig op +35 kmh.

Verder snap ik de affectie tegen een fiets met rotatiesensor niet. Ik heb een zelfgebouwde e-bike met hub motor en Kt controller. Deze simuleert torque control, maar werkt met een rotatie sensor. Er hebben al meerder collega's op gefietst die zelf een Veloretti of andere middenmotor e-bike hebben, en zij geven aan dat deze zeker zo natuurlijk fietst. Het koppel is natuurlijk niet zo groot, maar in het overgrote deel van ons land hebben wij dat ook niet nodig.
Hiaten in de wetgeving komen wel vaker voor. Goed gedrag en geduld helpen je een stuk verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gisteren mijn eerste twee proefritten gehad: de Ampler Axel en de Amsterdam+.

ben op zoek naar een lichtgewicht stadsfiets (woon in Amsterdam) die me vlot van oost naar west en weer terug kan brengen. allereerst de Axel geprobeerd, nadat ik hier wat enthousiaste dingen over Ampler las. en ik moet zeggen: echt een heerlijke fiets! ik was misschien wat bevooroordeeld omdat het m'n eerste proefrit was, maar ik heb echt genoten. niet hoeven schakelen voelde erg lekker, ik trok overal heel vlotjes op en van 0 tot 25 voelde erg soepel. en omdat ie zo licht is (16kg) zit je met een beetje doortrappen zo op >30km/u. vond alleen het display niet heel handig: niet makkelijk af te lezen, en geen snelheidsmeter. grootste nadeel: geen afneembare accu. dat kan een dealbreaker zijn.

daarna de Amsterdam+ gereden. ik moet zeggen, die viel een beetje tegen na de enthousiaste verhalen die ik erover las. ook hier hoef je niet te schakelen. er zitten vijf ranges op, tot 25km/u, maar de handmatige overgang ging een stuk minder vlot dan de Axel. als je 18 km/u rijdt moet je voor de juiste ondersteuning ook echt op standje vier rijden. ga je vervolgens over de 20, dan voel je echt de ondersteuning wegvallen. ook bij het schakelen tussen de tussen de ranges voel je de fiets vaak een seconde terughouden. ik was dus bijna constant aan het switchen tussen die ranges. jammer, want voor de rest een prima fiets, met fijne motor en uitneembare batterij.

ik probeer de komende dagen nog een testrit te doen op een Cowboy (die komen blijkbaar naar je huis met de fiets?) en de Veloretti Ace. voor die laatste is het nog niet gelukt een proefrit te plannen, weet iemand waar je dat kan doen? ik zie nergens een link op hun website :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackRyan2404
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-06-2023
habermas schreef op zondag 8 mei 2022 @ 06:51:

ik probeer de komende dagen nog een testrit te doen op een Cowboy (die komen blijkbaar naar je huis met de fiets?) en de Veloretti Ace. voor die laatste is het nog niet gelukt een proefrit te plannen, weet iemand waar je dat kan doen? ik zie nergens een link op hun website :?
Dat klopt: je moet ze gewoon even bellen voor een afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
gisteren mijn eerste twee proefritten gehad: de Ampler Axel en de Amsterdam+.

ben op zoek naar een lichtgewicht stadsfiets (woon in Amsterdam) die me vlot van oost naar west en weer terug kan brengen. allereerst de Axel geprobeerd, nadat ik hier wat enthousiaste dingen over Ampler las. en ik moet zeggen: echt een heerlijke fiets! ik was misschien wat bevooroordeeld omdat het m'n eerste proefrit was, maar ik heb echt genoten. niet hoeven schakelen voelde erg lekker, ik trok overal heel vlotjes op en van 0 tot 25 voelde erg soepel. en omdat ie zo licht is (16kg) zit je met een beetje doortrappen zo op >30km/u. vond alleen het display niet heel handig: niet makkelijk af te lezen, en geen snelheidsmeter. grootste nadeel: geen afneembare accu. dat kan een dealbreaker zijn.

daarna de Amsterdam+ gereden. ik moet zeggen, die viel een beetje tegen na de enthousiaste verhalen die ik erover las. ook hier hoef je niet te schakelen. er zitten vijf ranges op, tot 25km/u, maar de handmatige overgang ging een stuk minder vlot dan de Axel. als je 18 km/u rijdt moet je voor de juiste ondersteuning ook echt op standje vier rijden. ga je vervolgens over de 20, dan voel je echt de ondersteuning wegvallen. ook bij het schakelen tussen de tussen de ranges voel je de fiets vaak een seconde terughouden. ik was dus bijna constant aan het switchen tussen die ranges. jammer, want voor de rest een prima fiets, met fijne motor en uitneembare batterij.

Ik heb ook gekeken naar de fietsen die je noemt...Ben op iets anders (flink stuk zwaarder, dat wel) uitgekomen. Het hoeft niet per se een stadsfiets te zijn. Heb je naar de iMove president gekeken? daar wilde ik ook een testrit op maken maar ben toch voor de online fiets gegaan (Canyon).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKY_Bp8TjqpVEyoD3cvs1MAa7yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9TKoC9yBUn29vHaTNtCAAJu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rijd nu een weekje op een leenfiets: de Watt Boston, wat rijdt die lekker zeg! Typische stadsfiets, mooi design en krijgt de afgelopen 2 jaren steeds het beste testresultaat van de AD-test. Zeer onderhoudsvriendelijk en zit stevig in elkaar. Nieuwe model is ook met schijfremmen en een supercoole bediening ipv standaard schermpje. Geen afneembare accu, weet niet of dat voor jou een NoGo is. Kan alleen nergens een test vinden van deze fiets... Als ik in de stad zou wonen, zou ik het wel weten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gIkXJOa_29Q9QNwmijWz60a5mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KluaCRhoNFFDggSXDPlK4Vk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
OmeRobbie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:02:
Ik heb ook gekeken naar de fietsen die je noemt...Ben op iets anders (flink stuk zwaarder, dat wel) uitgekomen. Het hoeft niet per se een stadsfiets te zijn. Heb je naar de iMove president gekeken? daar wilde ik ook een testrit op maken maar ben toch voor de online fiets gegaan (Canyon).
heb em voorbij zien komen, zeker een interessante optie, alleen hun enige dealer lijkt in Ede te zitten? dat is dan wel een dealbreaker (heb geen auto)
Ik rijd nu een weekje op een leenfiets: de Watt Boston, wat rijdt die lekker zeg! Typische stadsfiets, mooi design en krijgt de afgelopen 2 jaren steeds het beste testresultaat van de AD-test. Zeer onderhoudsvriendelijk en zit stevig in elkaar. Nieuwe model is ook met schijfremmen en een supercoole bediening ipv standaard schermpje. Geen afneembare accu, weet niet of dat voor jou een NoGo is. Kan alleen nergens een test vinden van deze fiets... Als ik in de stad zou wonen, zou ik het wel weten...
Mooie fiets inderdaad! Bright heeft een paar reviews over z'n voorganger (de Male) en de Brooklyn gedaan. Ze waren behoorlijk positief volgens mij. Prachtig display ook. Ik ga een proefritje boeken voor beiden denk ik. Er staan verder nog ritten gepland met de Cowboy 4, VanMoof, ConQuer Too en de Ampler Curt. Wil heel graag de Veloretti uitproberen, maar die zijn om de een of andere reden onbereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Cowboy komt naar je toe maar heeft ook een soort winkel (clubhuis?) op de Aalsmeerweg (bij Hoofddorpplein) waar je op afspraak hun fietsen kan testen. Veloretti vond ik erg lastig bereikbaar voor een afspraak, dus op de bonnefooi naar de Veloretti winkel in de Ferdinand Bolstraat gegaan, kon daar zonder afspraak direct een proefrit maken (maar dat is natuurlijk wel een risico).
Proefrijden is erg verhelderend, ik zou het op zoveel mogelijk fietsen doen. Je persoonlijke ervaring is uiteindelijk bepalend. Ik heb uiteindelijk de LekkerBikes Amsterdam GT besteld (nog niet geleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habermas
Ruimzicht schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:50:
Cowboy komt naar je toe maar heeft ook een soort winkel (clubhuis?) op de Aalsmeerweg (bij Hoofddorpplein) waar je op afspraak hun fietsen kan testen. Veloretti vond ik erg lastig bereikbaar voor een afspraak, dus op de bonnefooi naar de Veloretti winkel in de Ferdinand Bolstraat gegaan, kon daar zonder afspraak direct een proefrit maken (maar dat is natuurlijk wel een risico).
Proefrijden is erg verhelderend, ik zou het op zoveel mogelijk fietsen doen. Je persoonlijke ervaring is uiteindelijk bepalend. Ik heb uiteindelijk de LekkerBikes Amsterdam GT besteld (nog niet geleverd).
Morgen komt Coyboy inderdaad met de 4 naar mij toe. Ik ga maar een keer naar Veloretti zelf toe dan ja (Van Wouw toch?), heb ze gisteren zeker tien keer geprobeerd te bellen, wel een beetje zorgwekkend dat ze zo slecht bereikbaar zijn (zowel de shop als customer service).
Ik ga de GT zeker ook nog proberen, alhoewel die iets boven mijn prijsrange is, en ik de Plus wat vond tegenvallen. Zit me nu ook wat te verdiepen in de TENWAYS CGO600, zeer mooi prijskaartje (1600,-) en de reviews zijn enthousiast, ook hier zo te lezen. alleen ook geen proefrit mogelijk lijkt het :/

*edit* lees zojuist dit, waar zit dat winkeltje? :D

[ Voor 11% gewijzigd door habermas op 10-05-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruimzicht
habermas schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:33:
[...]
Ik ga maar een keer naar Veloretti zelf toe dan ja (Van Wouw toch?), heb ze gisteren zeker tien keer geprobeerd te bellen, wel een beetje zorgwekkend dat ze zo slecht bereikbaar zijn (zowel de shop als customer service).
Je hebt gelijk, Van Woustraat :$. Via telefoon of mail nauwelijks te bereiken, maar in de winkel erg vriendelijk en behulpzaam. Beetje druk waarschijnlijk.
[...]
Ik ga de GT zeker ook nog proberen, alhoewel die iets boven mijn prijsrange is, en ik de Plus wat vond tegenvallen.
De GT is inderdaad niet goedkoop, maar biedt wel voordelen t.o.v. de Amsterdam +. Gezien de uitrusting vind ik de prijs nog wel redelijk. Hij rijdt echt compleet anders dan de Amsterdam + en hij heeft ook een hoger gewicht, maar dat laatste vond ik niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
[...]

Ik ga maar een keer naar Veloretti zelf toe dan ja (Van Wouw toch?), heb ze gisteren zeker tien keer geprobeerd te bellen, wel een beetje zorgwekkend dat ze zo slecht bereikbaar zijn (zowel de shop als customer service).

[...]
Ik heb dus ook van de Veloretti Ace diverse fora en FB gelezen... mooie fiets, goeie componenten...hoewel, over de Bafang M200 wordt verschillend gedacht, wordt als wat goedkopere motor gezien...
Wat mij enorm heeft tegenhouden zijn de bugs die er nog zijn, o.a. in de app. Zo blijft de fiets stroom verbruiken als hij uit in de schuur staat (was 3 weken geleden zo, misschien nu alweer opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:58
Jos_M schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Vette fiets idd.

Tussen welke modellen twijfelde je en waarom ben je voor deze gegaan?
Goede vraag. Ik heb verschillende modellen bekeken waaronder Qwic Premium Q, Qwic MN7+,Canyon Precede:ON CF 9 en bij wat collega's zelfs nog ritjes gemaakt op de Vanmoof S5 en de ebike van veloretti.

Qwic viel eigenlijk al snel af i.v.m. de slechte recensies omtrent klantenservice. Vanmoof had geen uitneembare batterij en dat is voor mij niet praktisch omdat ik in een flat woon. Canyon Precede ziet er het vetst uit naar mijn mening, maar gewoon niet comfortabel. Erg stug zadel en geen voor of achter vering, zeer sportieve zithouding etc.

Overigens wilde de fietsenmaker mij ook best een Stromer (45km/h) aansmeren en de nummerplaat/spiegel verwijderen als ik had gewild. Want ja, de politie doet er toch niks tegen. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Toch met enige twijfel, want die Stromers zien er wel heel strak uit. Ik wil alleen absoluut geen helmpje op, of een ongeluk.

Uiteindelijk bood de R&M fiets alles wat ik zocht op het gebied van comfort en dat was voor mij doorslaggevend. Redelijk rechtzittende houding. Dikke banden. Voor en zadelvering. Mooie integratie met IOS/smartphone (maps + cockpit etc.). Uiteindelijk niet de mooiste fiets van allemaal, maar voor mijn gevoel wel een die jaren mee gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ollem
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 15:18
Het valt mij op dat er hier op tweakers heel veel gesproken wordt over bv Van Moof, Cowboy, Veloretti, om maar een paar te noemen, maar ik zie nagenoeg niets terug over de iMove... ???

Terwijl Ik denk dat deze Nederlandse (inmiddels bijna volwassen) Startup een goede niche in de e-bike markt heeft gevonden die een heleboel mensen zou kunnen aanspreken...:

Een bijzonder lichte fiets (<18kg inc accu!, je merkt nauwelijks dat het een e-bike is), met A-merk onderdelen en specificaties (Gates CDX, Schwalbe, Tektro, 120km actieradius), gekoppeld aan een modern design (met genoeg kleur-, grootte- en configuratiekeuzes)...

Ik heb een proefrit gemaakt met hun 2021 model, en was aangenaam verrast. Super licht en fietste heel comfortabel. En mooiste is dat binnenkort de 2022 upgrade op de markt komt, die op papier helemaal perfect lijkt... in ieder geval voor mij :)

Na lang twijfelen tussen de Veloretti en Cowboy (beide ook op gefietst) vandaag - zonder support en ervaring van mede tweakers - toch maar de sprong gewaagd/knoop doorgehaakt en de iMove besteld O-)

Unieke feature van deze fiets is in mijn ogen de nieuwe dual-gear rear Bafang H700 motor, die ik verder alleen nog gepland zie voor een aantal Watts fietsen die binnenkort uitkomen.
Deze motor is gekoppeld aan een krachtsensor, heeft 3 traoponderteuningsstanden, en belangrijkste... bij +/- 20km/uur schakelt deze automatisch door naar de 2e versnelling, waardoor je bij 25km/uur gewoon rustig kunt doortrappen, terwijl je bij lage snelheden niet veel kracht of veel ondersteuning nodig hebt. Dit alles ingebouwd in de motor in de achteras.
Bij normaal gebruik in Nederland heb je denk ik niet veel meer nodig... 2 versnellingen en 3 trapondersteuning standen. Lijkt me genoeg voor ons vlakke land met tegenwind, een flinke brug of een of meer heuvels.

Medio september weet ik of het een juiste inschatting was of niet :*)

Of heeft iemand toch ander beeld/suggestie waarom ik me snel zou moeten bedenken?

Nog bijzonder weinig review info kunnen vinden op internet over deze nieuwe Bafang motor, behalve deze korte testrit:
YouTube: E-Bike days Munchen - BAFANG

Afbeeldingslocatie: https://imove.nl/uploads/president-22-23/president-black-b-lr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
ollem schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:06:
Het valt mij op dat er hier op tweakers heel veel gesproken wordt over bv Van Moof, Cowboy, Veloretti, om maar een paar te noemen, maar ik zie nagenoeg niets terug over de iMove... ???

Terwijl Ik denk dat deze Nederlandse (inmiddels bijna volwassen) Startup een goede niche in de e-bike markt heeft gevonden die een heleboel mensen zou kunnen aanspreken...:

Een bijzonder lichte fiets (<18kg inc accu!, je merkt nauwelijks dat het een e-bike is), met A-merk onderdelen en specificaties (Gates CDX, Schwalbe, Tektro, 120km actieradius), gekoppeld aan een modern design (met genoeg kleur-, grootte- en configuratiekeuzes)...

Ik heb een proefrit gemaakt met hun 2021 model, en was aangenaam verrast. Super licht en fietste heel comfortabel. En mooiste is dat binnenkort de 2022 upgrade op de markt komt, die op papier helemaal perfect lijkt... in ieder geval voor mij :)

Na lang twijfelen tussen de Veloretti en Cowboy (beide ook op gefietst) vandaag - zonder support en ervaring van mede tweakers - toch maar de sprong gewaagd/knoop doorgehaakt en de iMove besteld O-)

Unieke feature van deze fiets is in mijn ogen de nieuwe dual-gear rear Bafang H700 motor, die ik verder alleen nog gepland zie voor een aantal Watts fietsen die binnenkort uitkomen.
Deze motor is gekoppeld aan een krachtsensor, heeft 3 traoponderteuningsstanden, en belangrijkste... bij +/- 20km/uur schakelt deze automatisch door naar de 2e versnelling, waardoor je bij 25km/uur gewoon rustig kunt doortrappen, terwijl je bij lage snelheden niet veel kracht of veel ondersteuning nodig hebt. Dit alles ingebouwd in de motor in de achteras.
Bij normaal gebruik in Nederland heb je denk ik niet veel meer nodig... 2 versnellingen en 3 trapondersteuning standen. Lijkt me genoeg voor ons vlakke land met tegenwind, een flinke brug of een of meer heuvels.

Of heeft iemand toch ander beeld/suggestie waarom ik me snel zou moeten bedenken?

Nog bijzonder weinig review info kunnen vinden op internet over deze nieuwe Bafang motor, behalve deze korte testrit:

[Afbeelding]
Thanx voor een andere invalshoek!

Ook ik ben gecharmeerd van dit Nl merk en heb de iMove overwogen... wilde een NL fiets en bij LBS. Contact gehad, vriendelijke en snelle ondersteuning (chat), mogelijkheden voor proefrijden... heeft alles wat ik zich voor een goede prijs. Kwaliteitsonderdelen precies zoals jij opsomt...

Maar... dan wordt je verliefd op een Duitse schone en is ratio ver te zoeken... 8)

Die Bafang motor lijkt me trouwens echt ideaal. Ik heb nu een Enviolio traploos + Bosch Performance Line en in de praktijk schakel ik tussen 2 standen en soms als ik lui ben niet...

[ Voor 6% gewijzigd door OmeRobbie op 18-06-2022 06:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bla65
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 11:48

[Afbeelding]
Ik heb ook wel eens een proefrit op het oude model gemaakt, mooie fiets en fietst prima. Wat mij betreft vergelijkbaar met mijn Watt Brooklyn alleen wat meer als “normale” toerfiets uitgevoerd. Veel plezier er mee, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:23

[Afbeelding]
Ik ben ook naar deze fiets aan het kijken.

Je zegt dat de fiets pas in september geleverd wordt maar ik begreep uit een chat gesprek met één van hun medewerkers dat de levertijd van de president 2022 maar 7 dagen betreft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landcross
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 20:51
De laatste dagen zit ik te overwegen om een elektrische fiets aan te schaffen, eventueel voor naast de niet-elektrische fiets die ik nu heb. Uitgaande van dat, heb ik de volgende eisen:
  • Belt aandrijving
  • Bagagedrager
  • 'Heren'frame
  • Ietwat sportievere fietshouding
  • Prijs liefst tot max 2000/2500
  • Beetje moderne styling
Ik heb een beetje rond zitten kijken en lezen en de volgende fietsen leken mij wel interessant:
  • Tenways CGO600. Super goedkoop voor een elektrische fiets en ziet er tof uit. En ook lekker licht (maar dus ook een kleine accu). Helaas wel een achterlicht wat niet op de accu zit en het is de vraag hoe de kwaliteit op de langere termijn is; is goedkoop duurkoop? Ik las hier en daar al dingen over de lak-kwaliteit en de motor is een onbekende Chinees.
  • Lekker Amsterdam+. Wat grotere accu, maar nog steeds een slank, strak ontwerp. Achterlicht zit helaas in de zadelpen, waardoor baggage op de (los te bestellen) bagagedrager het achterlicht kan blokkeren. Rekje voorop is echter ook mogelijk, wat wel leuk is haha. Helaas lees ik wel gemixte berichten over de service en kwaliteit van Lekker...
  • Ampler Axel. Zeer strak en slank ontwerp, beetje zoals de Tenways. Echter fors duurder. Wel met geïntegreerd achterlicht. Helaas echter als enige een CDN i.p.v. CDX belt, terwijl dit de duurste in dit rijtje is... Beetje jammer. De vraag is dan ook; is het €1000+ beter dan bijv. de Tenways...?
  • Veloretti Electric Ace. Deze heeft een middenmotor i.p.v. een achtermotor en is dan ook de enige in dit rijtje met versnellingen. Echter is het een automatische schakelaar die schijnbaar niet altijd de stilste is... Bagagedrager is er ook niet, hoewel een rek aan de voorkant wel mogelijk is. Ook is het stuur zo'n custom geval dus niet echt te verstellen of te repareren/vervangen.
VanMoof en Cowboy hoef ik om verscheidene redenen niet. Ik zag ook nog de Canyon Precede:ON 7 en Gazelle C8+ Belt voorbij komen, maar die worden me wel echt te duur.

Bovenstaande fietsen hebben allemaal plus- en minpunten en verschillende prijzen. Ik weet ook niet zo goed wat er van te vinden. Achtermotor/middenmotor. Zeker ook het feit dat de meeste geen versnellingen hebben... Voor de Ampler kan ik in ieder geval in de buurt een proefrit boeken. De Lekker en Veloretti zitten helaas alleen in Amsterdam. Niet onmogelijk, maar ook niet om de hoek. De Tenways is volgens mij nergens te proberen?

Mocht iemand door deze spam heen zijn gekomen O-) ; aan de experts hier: iemand nog suggesties voor andere fietsen? Of opmerkingen over degene die al op het lijstje staan?

En side-question: de Tenways en Ampler hebben een relatief kleine en niet verwisselbare accu. Hoe zit het met de accu-levensduur en support op de langer termijn? Hoe lang gaat zoiets mee en mocht ie echt op zijn is het dan te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:27
landcross schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
De laatste dagen zit ik te overwegen om een elektrische fiets aan te schaffen, eventueel voor naast de niet-elektrische fiets die ik nu heb. Uitgaande van dat, heb ik de volgende eisen:
  • Belt aandrijving
  • Bagagedrager
  • 'Heren'frame
  • Beetje moderne styling
Ik heb een beetje rond zitten kijken en lezen en de volgende fietsen leken mij wel interessant:
  • Tenways CGO600. Super goedkoop voor een elektrische fiets en ziet er tof uit. En ook lekker licht (maar dus ook een kleine accu). Helaas wel een achterlicht wat niet op de accu zit en het is de vraag hoe de kwaliteit op de langere termijn is; is goedkoop duurkoop? Ik las hier en daar al dingen over de lak-kwaliteit en de motor is een onbekende Chinees.
  • Lekker Amsterdam+. Wat grotere accu, maar nog steeds een slank, strak ontwerp. Achterlicht zit helaas in de zadelpen, waardoor baggage op de (los te bestellen) bagagedrager het achterlicht kan blokkeren. Rekje voorop is echter ook mogelijk, wat wel leuk is haha. Helaas lees ik wel gemixte berichten over de service en kwaliteit van Lekker...
  • Ampler Axel. Zeer strak en slank ontwerp, beetje zoals de Tenways. Echter fors duurder. Wel met geïntegreerd achterlicht. Helaas echter als enige een CDN i.p.v. CDX belt, terwijl dit de duurste in dit rijtje is... Beetje jammer. De vraag is dan ook; is het €1000+ beter dan bijv. de Tenways...?
  • Veloretti Electric Ace. Deze heeft een middenmotor i.p.v. een achtermotor en is dan ook de enige in dit rijtje met versnellingen. Echter is het een automatische schakelaar die schijnbaar niet altijd de stilste is... Bagagedrager is er ook niet, hoewel een rek aan de voorkant wel mogelijk is. Ook is het stuur zo'n custom geval dus niet echt te verstellen of te repareren/vervangen.
VanMoof en Cowboy hoef ik om verscheidene redenen niet. Ik zag ook nog de Canyon Precede:ON 7 en Gazelle C8+ Belt voorbij komen, maar die worden me wel echt te duur.

Bovenstaande fietsen hebben allemaal plus- en minpunten en verschillende prijzen. Ik weet ook niet zo goed wat er van te vinden. Achtermotor/middenmotor. Zeker ook het feit dat de meeste geen versnellingen hebben... Voor de Ampler kan ik in ieder geval in de buurt een proefrit boeken. De Lekker en Veloretti zitten helaas alleen in Amsterdam. Niet onmogelijk, maar ook niet om de hoek. De Tenways is volgens mij nergens te proberen?

Mocht iemand door deze spam heen zijn gekomen O-) ; aan de experts hier: iemand nog suggesties voor andere fietsen? Of opmerkingen over degene die al op het lijstje staan?

En side-question: de Tenways en Ampler hebben een relatief kleine en niet verwisselbare accu. Hoe zit het met de accu-levensduur en support op de langer termijn? Hoe lang gaat zoiets mee en mocht ie echt op zijn is het dan te vervangen?
Voor mij geld eigenlijk hetzelfde, maar ik wil de fiets ook voor woon/werk verkeer (26km per dag) gebruiken. Voor mij is de Cortina E-Blau erg interessant, heeft alle opties die ik zoek (redelijk sportief - belt - versnellingen - middenmotor - hydraulische schijfremmen - range - 61cm frame - baggage drager optioneel - mannenframe. En als bijkomend voordeel dat Cortina door veel fietsenwinkels wordt verkocht, dus altijd wel eentje in de buurt. Alleen die Dapu middenmotor is weinig van bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 15:04
landcross schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:43:
  • Belt aandrijving
  • Bagagedrager
  • 'Heren'frame
  • Beetje moderne styling

Ik kan je inmiddels wel een korte update geven over mijn zoektocht en vergelijking, komt redelijk overeen met jouw zoekplaatje ;)

De eerste proefrit die ik heb gemaakt was op een VanMoof S3, eigenlijk vooraf al met het idee dat het die niet zou gaan worden maar aangezien er een VanMoof Store om de hoek zit, toch even langs gegaan om een proefrit te doen. Al met al was ik behoorlijk positief onder de indruk. Misschien speelde het mee dat dat het moment was dat ik überhaupt voor het eerst op een elektrische fiets fietste...

Afgelopen week naar Amsterdam gegaan om op de LekkerBikes Amsterdam+ een proefrit te gaan maken. Dat viel mij eerlijk gezegd redelijk tegen. Fiets was vrij gammel, rammelde aan vele kanten en geen versnellingen. Ook zodra je harder dan 26km p/u probeerde te fietsen, merk je echt dat de fiets je afremt, terwijl je flink aan het trappen bent omdat er dus geen versnellingen op zitten. Na er ongeveer 20 minuten mee gefietst te hebben, was ik er voor mijzelf eigenlijk wel al uit dat het deze niet zou gaan worden als ik er dagelijks 2x 25km mee wilde gaan fietsen. Misschien een leuke en goedkope fiets voor kleine afstanden zoals naar de plaatselijke supermarkt, maar voor dagelijks langere afstanden zou ik hem niet aanraden.

Daarna ook nog even een proefrit op de Amsterdam GT mogen maken. Een stuk kwalitatievere fiets tov de Amsterdam+, maar daar is de prijs dan ook wel naar. Zelfde route als met de Amsterdam+ afgelegd om zowel het stadsverkeer met veel bochten, remmen, optrekken, etc en de langere rechte stukken te ervaren. De Amsterdam GT fietste een stuk beter (mede door de 2 of 3 versnellingen), daarmee was ik er voor mij wel uit dat het de Amsterdam+ in ieder geval niet zou gaan worden.

Voor komend weekend nog een proefrit met de Decatt Zoom no2 gepland staan en even kijken of volgende week nog de Veloretti Ace kan uitproberen. Het liefst zou ik ook nog de iMove uitproberen, maar dat laat ik even afhangen van hoe de Decatt en Veloretti bevallen, Ede is helaas toch wel behoorlijk uit de richting.

En wie weet wordt het uiteindelijk dan wel de VM S3... maar dat is volgens mij een beetje een lotterij of je een exemplaar zonder problemen krijgt als ik het VM topic op het forum lees :/
Pagina: 1 2 3

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het delen van referrals is op Tweakers.net niet toegestaan en iedere referral zal direct worden verwijderd.
Het algemeen beleid #verbodenspam