Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-06 18:28
Goedenavond allen,

Ongeveer een maand geleden heb ik de Mi Band 4 (global) voor mijn verjaardag gekregen. Geen zorgen, geen lullig bedoelde hint om meer te gaan sporten maar zelf om gevraagd 😉
Met het geweldig mooie weer heb ik mijn mountainbike maar weer eens onder het stof vandaan gehaald en hier de natuur in getrokken. Dit probeer ik dan met de hier reeds besproken N&F Pro app te tracken om vervolgens ook op Strava te kunnen uploaden. En net daar gaat het helaas mis..

Ik heb van alles al geprobeerd, maar om een of andere reden stopt de band (of de app) onderweg met het volgen van mijn fietsroute.. erg jammer! De app wordt niet afgesloten, wanneer ik het scherm weer aan zet blijf ik in N&F mijn activiteit zien, die loopt nogsteeds. Maar op een of andere manier heb ik het vermoeden dat het GPS signaal niet meer goed binnenkomt of wordt verwerkt..

Een paar afbeeldingen ter verduidelijking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hlz6-_BvyEiNYUNJzifdXxOqWCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRd83oOi7YfqrRmIsW2ZfEZQ.jpg?f=fotoalbum_large
Hier mis ik helaas enkele tussenpunten op mijn route, oa tussen 7 en 8, 9 en 10, en natuurlijk het stuk van punt 14 naar huis..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGCAnXFUkvxSokryHbgHjn28tec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ItjRHh4fQN2XAZbRnnAPP8F.jpg?f=fotoalbum_large
Ik gebruik een OnePlus 6T met Open Beta rom en Root. Ik heb de app vergrendeld zodat deze in het geheugen blijft staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfpNO5s9z13P6khe-xIHQx4-8io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpqMobqdxd7lUTbWg7e5Se4V.jpg?f=fotoalbum_large
Ook hier staan alle instellingen zodat er geen beperkingen zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugEMKx150h8H6g0PveZKjZ5FHKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiNxf1wHNHAdkL9E4F1NjrkL.jpg?f=fotoalbum_large
Hier ook ingesteld, plus bij de activiteit zelf vink ik aan "voorkom afsluiten". Scherm gaat wel uit in mn broekzak nik gebruik ook Greenify, maar daar is de app ook uitgesloten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSyCGryP1GS_cv9O_xtGpRl_E4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDnkOnziwTuqRwkixL5bVekf.jpg?f=fotoalbum_large
En volgens mij heb ik ook hier de juiste instellingen geselecteerd..

Ik vind het erg jammer dat het tot nu toe niet gelukt is om een volledige route te kunnen bijhouden, en ik zou eerlijk gezegd niet meer weten wat ik verkeerd doe. Daarom wil ik graag jullie hulp inroepen, hopende dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Alvast hartelijk dank, en blijf gezond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De GPS loopt via je telefoon. Kun je in bijvoorbeeld Google Fit wel zien hoe je gelopen hebt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Marzman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:09:
De GPS loopt via je telefoon. Kun je in bijvoorbeeld Google Fit wel zien hoe je gelopen hebt?
Nog niet geprobeerd met een andere app, bijv. direct in Strava of Googe Fit. Ga ik bij de volgende ronde ook een keer proberen. Mochten deze het wel doen, wat zou dan het probleem kunnen zijn? En zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:00
Basvanasperdt schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:11:
[...]

Nog niet geprobeerd met een andere app, bijv. direct in Strava of Googe Fit. Ga ik bij de volgende ronde ook een keer proberen. Mochten deze het wel doen, wat zou dan het probleem kunnen zijn? En zo niet?
Het is in ieder geval niet iets specifieks van OnePlus, want ik heb een OnePlus 6 (niet beta, niet root) en heb niet dat probleem (waarbij ik dan hardloop, en nooit langer dan een uur, maar ik neem aan dat je toch wel binnen een uur bij km 3 was).

Heb je in N&F wel de persistente notificatie aanstaan? (dus in N&F Instellingen|Notificatiebalk tab bovenste optie)

FWIW, zelf heb ik:
- die persistente notificatie in N&F aan staan, met ook de verberg Icon optie eronder. Ik zie nu terwijl ik dit typ dat ik diezelfde instellingen lijst ook de onderste 'notificatiebalk altijd tonen' aan heb staan, ik weet eigenlijk niet eens wat dat is.
- Maar ik heb die persistente notificatie dan vervolgens wel weggedrukt op Android niveau, ben even kwijt hoe dan precies (melding van 'Service' uitzetten??). Dus N&F denkt dat ik altijd naar een persistente notificatie kijk, maar in werkelijkheid heb ik die notificatie al meer dan 6 maanden niet gezien.
- Ik heb net als jij bij batterij optimalisatie op 'Niet optimaliseren' staan. Verder geen settings geactiveerd om hem levend te houden (draai ook geen Greenify of soortgelijke zaken).
- Maar omdat ik die persistente notificatie wegdruk heb ik als een soort peace offering aan de battery optimalisatie gods de hartslag widget op 1 van de (Nova) startschermen gezet (maar niet op een scherm wat ik ooit bekijk).

Dus wat je nog zou kunnen proberen (als je die persistente notificatie in N&F aan hebt staan) is die widget toevoegen.

One more thing: Zie je bij de workout details in N&F op de summary tab wel continue niet onderbroken gegevens van de hartslag en/ of snelheid?

[ Voor 4% gewijzigd door SanderBos op 10-04-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Dank voor je uitgebreide reactie en meedenken.

Persistente notificaties staat zeer zeker aan in de app instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pL6KaX-jjgjsrpsyQqhA3xzsLKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OscAuFbPcHAQZxkpC2ux0BZj.jpg?f=fotoalbum_large

Widget toevoegen zal ik de volgende keer eens gaan proberen, dank voor de tip.

Zie hieronder de details van de workout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lyMQy_8AUy6D3xSFs18aA7Au7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3dHo98oestx8cYU0rDXesg7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvpZDOD_ycrLqakjsIgVcTRVdhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUxe5LOlyw4ZTglLcvLMfMAx.jpg?f=fotoalbum_large

Hartslag wordt dus inderdaad wel continu gemonitord, het is puur het GPS signaal wat ineens van de ene plek naar de andere verschuift (van 14 direct naar eindpunt) waardoor de tussenliggende route niet klopt. Dit zorgt er voor dat de afstand niet correct is, net als de snelheid die de app dan betekent (afstand/tijd).
Ook die top snelheid van bijna 65km/u lijkt me wat enthousiast met een mountainbike, en het hoogteverschil op de route valt ook wel mee..😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:09
Start je de workout via de band of via de telefoon? Ik had altijd GPS problemen (trage monitoring, hij zei bijv dat ik 3,5km gerend had terwijl ik al op 5 zat) zodra ik de workout via de band zelf startte, maar nooit zodra ik hem via N&F startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
lucash schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:50:
Start je de workout via de band of via de telefoon? Ik had altijd GPS problemen (trage monitoring, hij zei bijv dat ik 3,5km gerend had terwijl ik al op 5 zat) zodra ik de workout via de band zelf startte, maar nooit zodra ik hem via N&F startte.
Dank voor de suggestie en inderdaad vergeten te vermelden. Ik start de workout via de N&F zelf, omdat deze ook de optie tot mountainbiken heeft ipv enkel fietsen via de band zelf.
Ik gebruik ook de N&F Pro app zonder Mi Fit, ik weet niet of dat misschien nog een verschil maakt?🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Basvanasperdt schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:37:
[...]

Dank voor de suggestie en inderdaad vergeten te vermelden. Ik start de workout via de N&F zelf, omdat deze ook de optie tot mountainbiken heeft ipv enkel fietsen via de band zelf.
Ik gebruik ook de N&F Pro app zonder Mi Fit, ik weet niet of dat misschien nog een verschil maakt?🤔
Ik draai ook zonder Mi Fit (op een OnePlus 6, dus redelijk hetzelfde als jij).
Oh, en ik start workouts ook vanuit de app (dat is wel een goeie van lucash, want volgens maakt dat een groot verschil in hoe er geregistreerd wordt)

In je screenshots ontbreekt nu nog het hartslag grafiekje, maar daar zitten dus geen gaps in? Ik zat al in detail naar wat ik dacht dat de hartslag grafiek was maar wat je hoogte grafiek was te kijken (daar zitten wel gaps in die matchen met de gaps in het kaartje).

En trouwens die hoogte meting dat die nergens op slaat heb ik ook (en volgens mij iedereen).

[ Voor 8% gewijzigd door SanderBos op 11-04-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Oh, en ik start workouts ook vanuit de app (dat is wel een goeie van lucash, want volgens maakt dat een groot verschil in hoe er geregistreerd wordt)
Dat doe ik inderdaad ook, starten vanuit de app. Maakt helaas geen verschil.
In je screenshots ontbreekt nu nog het hartslag grafiekje, maar daar zitten dus geen gaps in? Ik zat al in detail naar wat ik dacht dat de hartslag grafiek was maar wat je hoogte grafiek was te kijken (daar zitten wel gaps in die matchen met de gaps in het kaartje).
Excuus mijn fout, bij deze alsnog. Volgens mij geen gaten of andere gekke dingen, behalve een slechte conditie dan 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCOCw6lX95HNNipJEO2gGV9ZFg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wDIiV7XnG8bwNQB8buM7DFM.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist met jullie tips tot nu toe een rondje gaan fietsen, niet met de mountainbike. Widget aan, Google Fit die ook meedoet en registreert waar ik uit hang. Alleen helaas, het zelfde probleem.. hierbij enkele screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LgGlujlPpwoSY-RkLtbp7IEIOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gxsf0aZKAOid9USuXxOEI0uo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaefWMDXJUpkie-QikjO_O3cu5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azAs4Ptjxtu2yoRq9OrbXAYj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHJTLImcSHXpkwbQltKmLdba2Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJ9OzQhAEHkmpLdvIABtOUqE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben toch bang dat de GPS in mijn telefoon op een of andere manier niet meer actief blijft wanneer het scherm uit gaat. Ik draai een oude Open Beta 17 versie van OOS (originele rom), maar volgens mij wel ooit gedebloat (script uitgevoerd die onnodige troep verwijderd om de batterij langer mee te laten gaan). Ik wil vanmiddag proberen naar de meest recente versie te updaten, dus even een volledige rom flashen zonder aanpassingen. Wellicht dat dat nog helpt, anders zou ik het niet meer weten..

Er roept iemand hier in huis steeds harden "koop een Fitbit" maar ik ben bang dat die het zelfde probleem gaat hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Basvanasperdt schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:41:
[...]

Er roept iemand hier in huis steeds harden "koop een Fitbit" maar ik ben bang dat die het zelfde probleem gaat hebben ;)
Ik ben sinds 2 dagen 'karmakeizer' voor Mi Band 4 zag ik, dus ik mag nu absoluut geen FitBit meer aanraden (en op zich ben ik ook zeker wel een Mi Band 4 cheerleader, dat heeft Tweakers goed gezien). Maar tegelijkertijd denk ik dat er zoveel rare toevallige problemen zijn met gadgets, zeker dit soort combinaties van gadgets, dat ik zo zou verwachten dat een andere fitness band het dan wel doet.

Je zei eerder dat je het uiteindelijk in Strava wil hebben, dus ik neem aan dat je die app ook hebt geinstalleerd. Je kunt een keer je wielrentocht met Strava registreren (dan heb je geen hartslag info natuurlijk), om te zien of die wel netjes het contact met GPS houdt en de route volledig 'tekent'. Dat kan je dan meer of minder vertrouwen geven over de GPS functionaliteit van je telefoon.

(Of ook leuk, je kunt ook Strava en N&F tegelijkertijd laten registreren, gewoon op dezelfde telefoon allebei aanzetten, dat heb ik ooit wel eens gedaan om hartslagmeters te vergelijken).

Later: Mocht je nou echt je telefoon vanaf scratch installeren (wat ik niet aanraad of zo hoor, maar dat is wat je zelf beschrijft), dan zou ik het eerst een keer proberen zonder Greenify e.d. geinstalleerd (wel N&F op 'Niet optimaliseren' zetten bij accu dinges).

Weer iets later:Of misschien is het nog beter om te zeggen: Als je dan toch de telefoon wil resetten, deinstalleer dan eerst eens dat Greenify (ik heb nu net kort.gegoogled op aggressive doze gps)..

Nog weer iets later: Het is nog wel goed te benadrukken dat aangezien je hartslag meting doorloopt het lijkt alsof N&F wel geactiveerd blijft, en het dus een GPS issue is. Maar ik zeg meteen lijkt, want het zou ook kunnen dat de band die waarden gewoon een tijdje bewaard totdat de app weer eens langs komt. In die Google search hierboven komt ook nog de tip langs van zet ook een GPS tool aan. Hoewel ik dan zelf denk van als er iets is wat aggressief processen killed of GPS pauseert, waarom die dan ook niet die GPS tool zou aanpakken.

[ Voor 35% gewijzigd door SanderBos op 11-04-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Hartelijk dank allemaal voor jullie suggesties en het meedenken. Ik heb zojuist 2 dingen veranderd
- software geüpdate naar de laatste Open Beta 6 op Android 10. Hier verder niets aan veranderd of verwijderd. Dit had ik bij de vorige software wel gedaan
note: gwn via system update, geen complete reset of clean install, enkel cache verwijderen in twrp na update
- Ondanks dat ik N&F heb uitgesloten in Greenify, Agresive Doze uitgeschakeld

Zojuist even (weleenswaar) met de auto boodschappen gaan doen en de app aangezet, de eerste resultaten zijn hoopgevend! In ieder geval is de hele route vastgelegd, zonder verlies van GPS data onderweg. Vermoedelijk was dit dus inderdaad het probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NwQimKcxx40lK4N9qDGctSXeJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OByPzzW9ttYIFVQ1FeLhcO19.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht morgen of maandag nog even rondje fietsen met de mountainbike, kijken of het goed blijft gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 09:46
Hi allemaal,

Sinds een week ook de eigenaar van een MiBand 4 icm met iOS.
Ik merk dat ik een stuk actiever ben geworden en dat het voor 3 tientjes een waardevolle tovoeving is!

Echter zou ik graag Nike Run Club blijven gebruiken icm met de hartslagdata van de MiBand, is dit uberhaupt mogelijk? Ik heb via de MiFit app de band ingesteld als herkenbaar voor externe apparaten / apps, maar dit lijkt niet afdoende te zien.
Als dit niet mogelijk is, dan via de Apple Healthkit app? Dat is toch een soort van integratielaag die ook info weer door kan geven aan andere apps?

Rennen via de Band gaat prima, maar de mogelijkheden qua schema's etc. uit de nike app vind ik juist wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
Wellicht morgen of maandag nog even rondje fietsen met de mountainbike, kijken of het goed blijft gaan!
Ik zou nog even iets van mij laten horen of het probleem uiteindelijk was opgelost of niet na de software update en uitschakelen van Agressive Doze Ondanks de eerdere positieve berichten, blijkt dit helaas nog niet het geval. Zojuist met de kilometerteller op de fiets 24km geklokt, maar wanneer ik na een uur thuiskom en N&F wil bekijken, heb ik weer het zelfde probleem..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEOWr6tGQELQybCE2V_vLk18Afg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8rExwVzlR6gdtxryYOpevJw.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals jullie zien gaat het eerste stuk prima, hartslag wordt ook (de hele weg overigens) netjes geregistreerd, maar zodra ik een minuut of 10 onderweg ben registreert N&F het GPS signaal niet meer. Ik denk toch dat op een of andere manier de telefoon onbedoeld in een dusdanige slaapstand gaat dat de GPS zegt doe het zelf maar.

Morgen nog een poging, dit keer met Greenify helemaal verwijderd (zoals eerder geopperd) en Strava ook aan, kijken of die wel de GPS wakker houdt.

Wordt wederom vervolgd..

[ Voor 6% gewijzigd door KabouterTilly op 14-04-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Basvanasperdt schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:12:
[...]

Zojuist met de kilometerteller op de fiets 24km geklokt, maar wanneer ik na een uur thuiskom en N&F wil bekijken, heb ik weer het zelfde probleem..

Morgen nog een poging, dit keer met Greenify helemaal verwijderd (zoals eerder geopperd) en Strava ook aan, kijken of die wel de GPS wakker houdt.

Wordt wederom vervolgd..
Het is in ieder geval wel goed voor je conditie, al die tests ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Mijn vriendin heeft sinds gisteren de Mi Band 4, echter loopt deze volledig vast als (zo het lijkt) het GPS signaal van haar telefoon niet goed wordt opgepakt.
Enige manier om deze dan weer te laten werken is door hem te ontkoppelen in de Mi Fit app en opnieuw te koppelen.

Is dit een bekend euvel, of hebben we gewoon pech met dit ene model?

ik heb gezocht in het forum, maar kon niet echt een antwoord vinden...

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Ghostley schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:51:
Mijn vriendin heeft sinds gisteren de Mi Band 4, echter loopt deze volledig vast als (zo het lijkt) het GPS signaal van haar telefoon niet goed wordt opgepakt.
Enige manier om deze dan weer te laten werken is door hem te ontkoppelen in de Mi Fit app en opnieuw te koppelen.

Is dit een bekend euvel, of hebben we gewoon pech met dit ene model?

ik heb gezocht in het forum, maar kon niet echt een antwoord vinden...
Je hebt gelijk dat het volgens mij nog nooit voorbij is gekomen. Zelf heb ik het in ieder geval nog niet eerder gezien.

Is dit in combinatie met iPhone of Android telefoon?

En wat is volledig vastlopen? Dat er 1 ding op het scherm van de band blijft staan en hij niet meer reageert op inputs? En wat is dan dat ene ding wat blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
SanderBos schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:38:
[...]

Je hebt gelijk dat het volgens mij nog nooit voorbij is gekomen. Zelf heb ik het in ieder geval nog niet eerder gezien.

Is dit in combinatie met iPhone of Android telefoon?

En wat is volledig vastlopen? Dat er 1 ding op het scherm van de band blijft staan en hij niet meer reageert op inputs? En wat is dan dat ene ding wat blijft staan?
Ze heeft een iPhone.
Hij blijft op het laatste actieve scherm staan (bijvoorbeeld hardlopen, of hartslag monitor.) en gaat dan ook niet meer uit.
De 'home' button reageert niet, en ook vanuit de app aansturen geeft geen reactie.

Ik heb hem nu aan mijn telefoon gekoppeld (eveneens een iPhone.) en direct na het koppelen liep het horloge vast. (scherm bleef zwart, en reageerde nergens op.)
Daarna ontkoppeld, opnieuw toegevoegd en tot nu toe blijft hij goed.

Straks als ik klaar ben met werken ga ik even buiten een rondje lopen om te zien wat hij doet.
Het enige wat ik nu anders heb gedaan is dat ik de GPS toegang op 'altijd' heb staan ipv. 'tijdens gebruik'.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn MI Band 4 werkt de hartslagmeter prima tijdens hardlopen (altijd rond de 160-170bpm). Ik gebruik de Mi Fit app. Met wielrennen heb ik aldoor rond de 80-90, wat veel te laag is (aangezien ik wel redelijk hard rij). Toen ik laatst een lekke band had en de binnenband moest wisselen zag je in de grafiek wel opeens de hartslag naar 150 gaan. Maw. de hartslagmeter werkt wel, maar kennelijk niet tijdens het wielrennen. Iemand een idee waar dat door kan komen? Band te strak of te los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Palomar schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:33:
Bij mijn MI Band 4 werkt de hartslagmeter prima tijdens hardlopen (altijd rond de 160-170bpm). Ik gebruik de Mi Fit app. Met wielrennen heb ik aldoor rond de 80-90, wat veel te laag is (aangezien ik wel redelijk hard rij). Toen ik laatst een lekke band had en de binnenband moest wisselen zag je in de grafiek wel opeens de hartslag naar 150 gaan. Maw. de hartslagmeter werkt wel, maar kennelijk niet tijdens het wielrennen. Iemand een idee waar dat door kan komen? Band te strak of te los?
Geen idee, bij mij is bij fietsen (op de hometrainer) mijn hardslag ook echt flink lager. Ik moet echt intervallen gaan fietsen om die omhoog te krijgen, ben je zeker dat het niet gewoon klopt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 18:27
Palomar schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:33:
Ik zit tijdens hardlopen rond de 180 en op de racefiets om en nabij de 110, als ik echt keihard ga trappen gaat dit richting de 150. Volgens mij is het gewoon een verschil in intensiteit van de twee sporten. Wielrennen houd je namelijk ook een stuk langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:47:
[...]

Ik zit tijdens hardlopen rond de 180 en op de racefiets om en nabij de 110, als ik echt keihard ga trappen gaat dit richting de 150. Volgens mij is het gewoon een verschil in intensiteit van de twee sporten. Wielrennen houd je namelijk ook een stuk langer vol.
Hardlopen en wielrennen hebben vrijwel dezelfde intensiteit. Misschien dat je 5-10 slagen meer haalt met hardlopen, maar 30 slagen verschil zit er nooit tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Smultie schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:53:
[...]

Hardlopen en wielrennen hebben vrijwel dezelfde intensiteit. Misschien dat je 5-10 slagen meer haalt met hardlopen, maar 30 slagen verschil zit er nooit tussen.
In jouw ervaring neem ik aan of heb je daar ook ondersteunend bewijs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:53:
[...]

idd, en 80bpm is ongeveer rust, terwijl ik bij tegen de wind in met 25/30 km/u fietsen zeker meer dan 80 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is rust 50 in rust en op de hometrainer krijg ik het lang niet zo hoog als met hardlopen. Maar mijn conditie met fietsen is ook beter.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:55:
[...]

In jouw ervaring neem ik aan of heb je daar ook ondersteunend bewijs voor?
Beiden.
Google even op 'hartslag fietsen hardlopen' o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Smultie schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:40:
[...]

Beiden.
Google even op 'hartslag fietsen hardlopen' o.i.d.
Oke, google jij maar even het tegendeel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:51:
[...]

Oke, google jij maar even het tegendeel ;)
Neuh, succes met je hartslag van 110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Smultie schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:56:
[...]

Neuh, succes met je hartslag van 110
"Hardlopen en wielrennen hebben vrijwel dezelfde intensiteit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:02:
[...]

"Hardlopen en wielrennen hebben vrijwel dezelfde intensiteit."
https://www.fit.nl/calorieen-sport-tabel

Kijk even bij Hardlopen (16 km/u) en Fietsen (30+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan het toch simpel uitsluiten?
Wat denk je dat het bandje anders doet bij fietsen en hardlopen?
- je kiest een workout? zet die bij beiden een keer op freestyle.
- de houding van je arm? Haal die een paar minuten van je stuur en laat die langs je lichaam hangen zoals je loopt.

Veel meer kan dat bandje niet, zit er dan een verschil in je hartslag dan heb je gewoon een andere hartslag bij fietsen. Misschien heb je een betere fietsconditie dan hardloopconditie.

edit, meer gericht @Palomar :)

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 21-04-2020 07:23 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat de metingen bij mij (bij hardlopen) beter lijken te zijn bij warm weer. Mijn eigen vage theorietje daarbij is dat ik dan meer zweet, dat de metingen wellicht beter zijn als ik wat meer zweet (als er problemen zijn bij de metingen zijn die ook altijd in de eerste tien minuten van een run).

Dat zou kunnen aansluiten bij dat het minder goed werkt als je fietst, want bij fietsen beweegt je lichaam snel en dus komt er veel lucht langs en kan er veel warmte en vocht worden afgevoerd.

Maar het is bij mij wel zo dat als de metingen problemen hebben dat het dan meer is dat er veel waarden ontbreken, niet dat de metingen die er zijn niet lijken te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
SanderBos schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:42:
Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat de metingen bij mij (bij hardlopen) beter lijken te zijn bij warm weer. Mijn eigen vage theorietje daarbij is dat ik dan meer zweet, dat de metingen wellicht beter zijn als ik wat meer zweet (als er problemen zijn bij de metingen zijn die ook altijd in de eerste tien minuten van een run).

...
Interessante theorie. Dat van die meetproblemen in het begin heb ik ook soms, en ALS er dan meetproblemen zijn is dat altijd in het begin. Als de metingen eenmaal goed gaan, blijft het ook goed gaan. Ik zal er eens op letten nu het weer warmer begint te worden. Zie net dat bij de laatste 2 keer fietsen ik helemaal geen metingen mistte, maar bij de laatste 2 keer hardlopen wel. Fietsen was wel overdag toen het warmer was dan 's nachts.

Zou ook nog kunnen dat door de warmte je pols dikker wordt, en de band daarom strakker komt te zitten, en misschien beter werkt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 09:09
Metingen gaan mbv licht dus daar zou vocht geen invloed op moeten hebben. Als je zo'n borstband heb wel die maakt gebruik van geleiding.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 14:59
Hi allemaal, even lopen zoeken op internet en volgens mij kan het gewoon prima maar erg benieuwd naar de ervaringen van mede-tweakers die de mi band 4 zonder smartphone gebruiken puur voor sport doeleinden.

Werkt het een beetje naar behoren voor hardlopen bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BigF25 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:40:
Hi allemaal, even lopen zoeken op internet en volgens mij kan het gewoon prima maar erg benieuwd naar de ervaringen van mede-tweakers die de mi band 4 zonder smartphone gebruiken puur voor sport doeleinden.

Werkt het een beetje naar behoren voor hardlopen bijv?
Dat ligt er aan wat je verwacht. Er zit geen GPS in, maar je stappen en hardslag kan hij ook zonder telefoon meten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 08-06 14:59
Marzman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:52:
[...]

Dat ligt er aan wat je verwacht. Er zit geen GPS in, maar je stappen en hardslag kan hij ook zonder telefoon meten.
Bedankt. Om mn exacte looproute te bepalen moet ik wel verbinden met de phone dus, ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@BigF25 ja.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:23
Ik heb net mijn Mi band 3 vervangen door een Mi band 4 en ik krijg voortdurend pop-ups op mijn scherm met "Voer Mi Fit uit".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQdmeFPoa-6kskjLNKxOkWqGQvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJKlS7z7GZKAHYNaEOm2R80T.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe krijg ik die meldingen weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Am Ber XD
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-05-2020
Sinds een tijdje heb ik de Mi Band 4 met MiFit app op mijn Iphone.

Bij wandelen wil ik mij gps aanzetten via de Mi Fit app zodat ik op een kaartje kan zien wat mijn route is geweest.

Nou komt het probleem. Nadat ik hem ‘opsla’ kan ik hem daarna nergens meer vinden in de app.

Hebben meer mensen dit? Dus gps geschiedenis vinden lukt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Am Ber XD schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:23:
...
Nou komt het probleem. Nadat ik hem ‘opsla’ kan ik hem daarna nergens meer vinden in de app.
Bij android staat er na het opslaan een afbeelding in de galerij. De workout zelf blijft gewoon staan onder workouts in de app. Misschien even selecteren op "week/maand/alle"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Am Ber XD schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:23:
Sinds een tijdje heb ik de Mi Band 4 met MiFit app op mijn Iphone.

Bij wandelen wil ik mij gps aanzetten via de Mi Fit app zodat ik op een kaartje kan zien wat mijn route is geweest.

Ik gebruik tegenwoordig niet meer de standaard app, en heb hem nooit op iOS gebruikt.... Maar als het hetzelfde zou zijn als ooit voor mij zou je het in de Mi Fit app zo moeten kunnen vinden:
SanderBos in "[Xiaomi Mi Band 4] Ervaringen & Discussie"
(dat gaat over de hartslag, maar volgens mij zit daar ook het kaartje, in lange lijst van workout details)

[ Voor 6% gewijzigd door SanderBos op 30-04-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ga weer naar lopen Tab. En druk op de aantal km bovenaan. Dan kom ik in de loop Workout overzicht terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:59
Ik heb een chinese Mi Band 4 met aangepaste software. T/m firmware 1.0.9.22 werd Nederlands niet als taal indersteund, en moest je of
- je telefoon op engels zetten
- een ander app gebruken (b.v. gadgetbridgje, mi notiy&fitness
om de band op engels te kirjgen.
(als je telefoon op een onbekende taal staat zet Mi Fit de taal bij de internationale versie op Engels, op de chinese verise op chinees.

Vandaag zag ik dat er een upgrade was naar 1.0.9.42. Die versie ondersteund ook nederlands, dus als je mi fit als app op je telefoon gebruikt kan je telefoon op nederlands blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:34
Wie kan me helpen met het volgende.

Ik heb de Mi Band 4 (EU) en de volgende apps op mijn telefoon:
Notify & Fitness aangezien je hiermee toch iets meer aanpas mogelijkheden hebt en doet op eerste gezicht alleen hartslag monitoren.
Mi Fit ondat bovenstaande dan beter schijnt te werken plus vind ik de activity tracker fijn de Mi Scale integratie en moet hier leidend in zijn.
Mi Band Tools vanwege de gestures icm Tasker.
Sleep as Android welke ik leidend wil laten zijn in mijn slaap activiteiten.
Google Fit omdat ik de daily achievements prettig, overzichtelijk en eenvoudig vind plus geeft deze zonder al te veel poespas een overzicht van verschillende zaken. Deze hoeft niets te meten maar wordt gevoerd door andere apps.

Maar nu heb ik iets vervelends tussen laatst en de eerste twee. Het idee was dat ik de diverse data onderling gesynchroniseerd wil hebben maar ik heb zo'n vermoeden dat ik teveel sync met als gevolg dat ik nu vooral met de dagelijkse stappen dubbelingen heb in Google Fit van N&F en MiFit, hoe kan ik MiFit leidend laten zijn of beter, hoe (als jullie deze apsp ook gebruiken) hebben jullie de sync ingesteld tussen de diverse apps.

/Edit
Ik realiseer me net dat ik sommige apps wel leidend wil laten zijn in iets maar eigenlijk maakt het niet zo uit als de configuratie onderling maar dusdanig is dat er geen dubbelingen kunnen ontstaan wat tot verkeerde resultaten leidt.

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 08-05-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan denk ik ook beter niet alles syncen of niet alle apps met Google Fit en je Band4 laten connecten. De accu van je band gaat er ook eerder van leeg (ik deed het toen ik net de band2 had), ik gebruik nu gewoon mifit. Ik vind dat ook wel genoeg, het gaat mij er om dat ik nog een beetje stappen zet (met thuiswerken wordt dat heel weinig) en verder is het wel leuk dat hij mijn slaap en hartslag meet. Maar die gegevens zijn voor mij ook wel genoeg.

Ik sync wel met Google Fit en Google Fit synced ook weer met myfitnesspall en daar komen ook fouten uit. Myfitnesspal denkt dat ik aan het hardlopen en rolstoelduwen ben geweest ipv wandelen en door het huis lopen en komt met het dubbele aan kcal. Geen idee hoe dat is op te lossen, ik heb dat probleem al sinds de band2 en toen ooit gezocht en geen oplossing gevonden (behalve de stappen uit te zetten in myfitnesspall).

Ik heb ook de scale en het is wel fijn dat het in een app zit inderdaad. Op een of andere manier kan die scale wel berekenen wat mijn basaal verbruik in kcal is (geen idee hoe, het lijkt niet berekend te worden met hoe veel je afvalt of aankomt).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
schumi2004 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:59:
Wie kan me helpen met het volgende.

Ik heb de Mi Band 4 (EU) en de volgende apps op mijn telefoon:
Notify & Fitness aangezien je hiermee toch iets meer aanpas mogelijkheden hebt en doet op eerste gezicht alleen hartslag monitoren.
Mi Fit ondat bovenstaande dan beter schijnt te werken plus vind ik de activity tracker fijn de Mi Scale integratie en moet hier leidend in zijn.
Mi Band Tools vanwege de gestures icm Tasker.
Sleep as Android welke ik leidend wil laten zijn in mijn slaap activiteiten.
Google Fit omdat ik de daily achievements prettig, overzichtelijk en eenvoudig vind plus geeft deze zonder al te veel poespas een overzicht van verschillende zaken. Deze hoeft niets te meten maar wordt gevoerd door andere apps.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoveel apps als jij tegelijkertijd draaien _/-\o_

Persoonlijk heb ik ervaren dat Sleep as Android helemaal niet zo goed is, heb jij echt het idee dat die je slaap beter registreert dan N&F, of zelfs maar Mi Fit zelf? En "Mi Fit ondat bovenstaande [N&F] dan beter schijnt te werken", ik vraag me af waar je dat vandaan hebt, N&F heeft (na de initiele configuratie) Mi Fit echt niet nodig.

Maar anyway, je vraagt naar ervaringen met de Google Fit integratie.
Ik heb alleen N&F en Google Fit in gebruik. Google Fit legt nu meer aandacht op stappen (vind ik jammer) en daarom heb ik zelf wel laatst de dingen opnieuw in moeten stellen, want eigenlijk klopte bij mij die integratie helemaal niet (maar dat maakte niet uit voor bewegingsminuten en hartpunten, maar wel voor stappen).

Waar je volgens mij naar moet streven (waar ik naar gestreefd heb) is dat 1 van Mi Band apps rapporteert aan Google Fit wat de Mi Band heeft geregistreerd, en dat Google Fit zelf niet registreert.

Wat ik nu heb ingesteld is:
- In Google Fit:
  • 'Je activiteiten bijhouden' uit (dus dan is ook de kaarten bijhouden optie meteen uit)
- In N&F (maar je zou ook Mi Fit kunnen kiezen wellicht):
  • Onder Instellingen|Geavanceerd|Automatisch synchroniseren met Google Fit aan met een tijd naar keuze (bij mij is het 70 minuten dus niet zo vaak)
  • Onder Instellingen|Geavanceerd|Google Fit workout uit (snap nog steeds niet precies wat die optie doet, maar hij moest bij mij uit)
  • Bij Workouts tab|'+'|Instellingen|Automatisch syncen met Google Fit aan
  • In de grafieken tab|slaap subtab|meer opties|Automatisch synchroniseren met Google Fit aan
Dan kloppen bij mij de cijfers in Google Fit erg goed, er zit nog steeds wel een verschil tussen de stappen, ik snap niet waarom, maar het is minder dan 500 verschil per dag, en op de meeste dagen minder dan 200 verschil.
Maar ik moet wel erbij zeggen dat de dagboek functie van Google Fit dan eigenlijk niet meer bruikbaar is. Dus misschien is eigenlijk het advies om eerst het in N&F uit te zetten en kijken wat Mi Fit alleen ervan bakt. Want met N&F integratie klopt het dus wel, maar het wordt dan gerapporteerd als 100 losse stukjes wandelen op een dag, en echt gestarte workouts staan er netjes tussen ook met kaartje, maar zomaar losse fietstochtjes ontbreken (en ooit stonden die er wel tussen bij mij, dat is waarschijnlijk alleen als je Google Fit het laat registreren).

Het is jammer dat je er niet meer aan kan configureren, in al die apps. Volgens mij had ik liever gehad dat Google Fit gewoon zijn eigen ding doet, en dat N&F geen stappen maar wel alle andere informatie zou sturen, maar ja dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:34
@Marzman en @SanderBos
Thanks voor jullie input.
Misschien heb ik inderdaad een beetje een overkill aan apps enabled maar dat is zo gegroeid vanuit het verleden toen N&F sommige zaken wat slaap betreft het niet zo goed deed en SAA weer wel. Merk overigens dat deze ook dubbel zijn en de data minder verschilt dan mijn ervaring voorheen dus wellicht SAA even disablen.

@SanderBos
Ik zal je settings eens doornemen en kijken waar ik het wat eenvoudiger kan maken. Wellicht moet ik maar eerst beginnen met Mi Fit alleen en zo langzaam aan gaan uitbreiden indien nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 11:52
Heeft iemand misschien ervaring met de combinatie Mi Band 4 en het a.s.r. Vitality-programma? Officieel ondersteunen ze alleen de Apple Watch en Fitbit. Stappen kunnen gesynchroniseerd worden met Google Fit en met een omweg naar Samsung Health (op m'n S10+), dus het lijkt me dat dit gewoon moet werken.

Hartslag daarentegen zal niet ondersteund worden door Vitality als het geen Fitbit of Apple watch is lijkt me? De app geeft de keuze voor synchronisatie met Samsung Health (die gebruik ik voor stappensynchronisatie), Google Fit (wat bij mij overigens niet werkt), FitBit, Garmin, Polar, Strava, Suunto en Withings.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 14:31
Ik sync de Mi Band 4 via de app Notify & Fitness met Google Fit. Google Fit synct dan weer met de a.s.r. app.
Dit werkt voor stappen prima. Helaas niet voor workouts, omdat zoals je al vermoedde, geen hartslag ondersteund wordt.

Ik heb wel best veel verschil tussen het aantal stappen in N&F en Google Fit. Google Fit heeft meestal meer stappen.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Beefhead schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:04:
Ik sync de Mi Band 4 via de app Notify & Fitness met Google Fit. Google Fit synct dan weer met de a.s.r. app.
Dit werkt voor stappen prima. Helaas niet voor workouts, omdat zoals je al vermoedde, geen hartslag ondersteund wordt.

Ik heb wel best veel verschil tussen het aantal stappen in N&F en Google Fit. Google Fit heeft meestal meer stappen.
CC: @nieksvd

Ik gebruik die a.s.r. app niet . Maar ik keek gisteren even en ik zag op
https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps
dat Strava wordt ondersteund voor hartslag metingen. Vanuit N&F sync ik hardloop workouts volledig automatisch naar mijn (gratis) Strava account zonder problemen. Dus als je het echt wil zou je nog kunnen kijken of als je ook via Strava synced je stappen (via Google Fit) en hartslag informatie naar Vitality krijgt.

(P.S.: Het is volgens mij een raar Strava ding dat van fiets activiteiten de hartslag niet wordt bijgehouden, dus bovenstaande geldt niet als je workouts met name fietsen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beefhead schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:04:

Google Fit krijgt op meerdere manieren zijn data. Google Fit kan zelf tellen als de telefoon in je broekzak zit en hij synced met N&F en misschien ook met Mifit als je die hebt. Een beetje verschil kan daar in zitten door de manier van tellen, maar als het dubbel is dan klopt het natuurlijk niet en tel je stappen gewoon dubbel door instellingen.

Mifit telt alleen de stappen vanaf 25 stappen zodat het niet als wandeling geregistreerd wordt als op staat om in de nootjes te graaien ;) Ik vind die data vrij goed kloppen (gebruik het sinds de Band2), ik merk wel dat veel andere bandjes meer registreren (of die mensen zetten kleinere passen, maar ik denk dat het gewoon een andere manier van tellen is den dat nootjes graaien ook een stap is). Ik denk daarom dat die 8000 stappen van de default een prima doel is ipv 10000.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Marzman schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:49:
[...]

Mifit telt alleen de stappen vanaf 25 stappen zodat het niet als wandeling geregistreerd wordt als op staat om in de nootjes te graaien ;)

[...]

Ik denk daarom dat die 8000 stappen van de default een prima doel is ipv 10000.
Ik snap toch niet helemaal wat je bedoelt met die 25 stappen. Volgens mij is het eerder 10. Die stappen worden geteld door de band zelf, is niet afhankelijk van de app die je gebruikt, die app neemt de waarde van de band 1-op1 over. En als ik nu als experiment 12 flinke passen zet na een paar minuten stilzitten, dan gaat het op de band van 344 naar 360 stappen (ja, dus 4 teveel, waarschijnlijk door het opstaan :P)
En als je meer dan 10 stappen zet dan worden ze allemaal geregistreerd, ik bedoel te zeggen dat je door die drempel dan toch maar heel weinig stappen mist, tenzij je heel klein woont.

Wat ik eigenlijk zeg is dat je de nootjes maar net iets verder buiten handbereik hoeft te zetten voor correcte registratie :)

Ik ben het wel helemaal met je eens dat 8000 stappen meer realistisch zal zijn voor de meeste mensen met zittende beroepen, het is in ieder geval wat ik zelf heb ingesteld (ik wist niet eens dat dat ook de default was, het is een waarde die ik ook al bij mijn Gear Fit 2 gebruikte). Ik haal die 8000 ook alleen maar op dagen dat ik ga hardlopen (de meeste dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Ik snap toch niet helemaal wat je bedoelt met die 25 stappen. Volgens mij is het eerder 10. Die stappen worden geteld door de band zelf, is niet afhankelijk van de app die je gebruikt, die app neemt de waarde van de band 1-op1 over. En als ik nu als experiment 12 flinke passen zet na een paar minuten stilzitten, dan gaat het op de band van 344 naar 360 stappen (ja, dus 4 teveel, waarschijnlijk door het opstaan :P)
En als je meer dan 10 stappen zet dan worden ze allemaal geregistreerd, ik bedoel te zeggen dat je door die drempel dan toch maar heel weinig stappen mist, tenzij je heel klein woont

Wat ik eigenlijk zeg is dat je de nootjes maar net iets verder buiten handbereik hoeft te zetten voor correcte registratie :)

Ik ben het wel helemaal met je eens dat 8000 stappen meer realistisch zal zijn voor de meeste mensen met zittende beroepen, het is in ieder geval wat ik zelf heb ingesteld (ik wist niet eens dat dat ook de default was, het is een waarde die ik ook al bij mijn Gear Fit 2 gebruikte). Ik haal die 8000 ook alleen maar op dagen dat ik ga hardlopen (de meeste dagen).
Ja, dat klopt. De band telt dat, maar Google Fit kan ook tellen via de telefoon en dan komt het niet uit de band. Het zou kunnen dat het geen 25 meer is, dat was het in de tijd van de Band2 en persoonlijk heb ik niet echt verschillen opgemerkt in de tijd van tellen sindsdien (maar er ook niet speciaal op gelet) en die eerste stappen tellen inderdaad wel gewoon mee als je doorstapt. Alleen als je in een uur 10x9 stappen zet dan zijn dat er wel 0 en geen 90.

Persoonlijk heb ik het op 5000 gezet, ik weet dat dit minder is maar met thuiswerken moet ik daar al best veel moeite voor doen (een half uurtje gaan wandelen). Als het lekker gaat kan ik nog gewoon meer proberen te halen, maar nu probeer ik in elk geval de 5000 te halen. Dat kan ook met ijsberen als je aan het bellen bent ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
Ik weet ook niet precies hoe het komt. De MI app laat ik niet syncen naar Google Fit. Alleen de Notify&Fitness app synct naar Google Fit. Binnen Google Fit heb ik het vinkje bij 'gebruik telefoonsensors'of iets dergelijks ook uitstaan.

Laatste 3 dagen:

N&F..........Google Fit
15242........17669
15246........16325
14818........16271

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Beefhead schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:07:
Ik weet ook niet precies hoe het komt. De MI app laat ik niet syncen naar Google Fit. Alleen de Notify&Fitness app synct naar Google Fit. Binnen Google Fit heb ik het vinkje bij 'gebruik telefoonsensors'of iets dergelijks ook uitstaan.

Laatste 3 dagen:

N&F..........Google Fit
15242........17669
15246........16325
14818........16271
Bij mij klopt het beter:
N&F..........Google Fit
13930........14772
7404........7404
11397........11601
10196........10313

Maar ik zet wel veel minder stappen dan jij (meer stappen is vast meer afwijking), en bij mij zitten er de meeste dagen zo'n 7000 stappen uit een hardloopsessie bij (hoewel ik nu voor het eerst zie dat er dagen bij zijn dat het 100% matcht, en dat zijn dagen waarop ik niet heb hardgelopen).

Ik heb ook Google Fit's eigen metingen uit staan, hier staat wat ik aan instellingen heb.

Ik zag gisteren dat onder
Hoofdtab grafieken|Stappen subtab (dus de stappen historie)|Meer opties
onderaan ook nog weer 3 Google fit opties staan. Je zou misschien nog een experiment kunnen met de onderste optie als je dat nog nooit hebt geprobeerd, niet dat ik snap wat hij betekent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Beefhead @SanderBos Het getal in N&F is bij jullie wel hetzelfde als op het getal op de band zelf?

Mijn stappen zijn een stuk minder met thuiswerken, loop een half uurtje met de luncht. Maar tussen Mifit en Google Fit zit ook een verschil hoor. Alleen is het bij mij in Google Fit een lager getal ipv hoger :)
Mifit - Google Fit
5109 - 4944
5069 - 4945
6616 - 6488

Dus het lijkt me niet direct een N&F probleem aangezien Mifit ook een verschil heeft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Marzman schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:53:

Het getal in N&F is bij jullie wel hetzelfde als op het getal op de band zelf?
Ja, dat is wel gelijk, los van sync achterstand

Dus het lijkt me niet direct een N&F probleem aangezien Mifit ook een verschil heeft.
Maar dus wel een verschil in de andere richting. En hoe ziet bij jou met Mi Fit synchronisatie de dagboek tab er uit in Google Fit? Bij N&F synchronisatie levert dat dan meer dan 50 wandel fragmentjes per dag op in het dagboek, steeds met een brokje stappen per regel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gz7pftyJ52zIhd_ZADoTM3JG92c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OUxvr03qtY6cNo7tjjNPrDWR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SanderBos schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:07:
[...]
Maar dus wel een verschil in de andere richting. En hoe ziet bij jou met Mi Fit synchronisatie de dagboek tab er uit in Google Fit? Bij N&F synchronisatie levert dat dan meer dan 50 wandel fragmentjes per dag op in het dagboek, steeds met een brokje stappen per regel.

[Afbeelding]
Nee, maar ik werk vanuit huis en zit op een stoel naar een scherm te kijken afgezien van mijn pauzes, toiletbezoeken of als ik even mijn benen strek.

Ik heb er 8, exact even veel als in Mifit. De stappen komen ook exact overeen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
@Beefhead @SanderBos Het getal in N&F is bij jullie wel hetzelfde als op het getal op de band zelf?
Yup, die komen precies overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
SanderBos schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:31:
[...]

CC: @nieksvd

Ik gebruik die a.s.r. app niet . Maar ik keek gisteren even en ik zag op
https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps
dat Strava wordt ondersteund voor hartslag metingen. Vanuit N&F sync ik hardloop workouts volledig automatisch naar mijn (gratis) Strava account zonder problemen. Dus als je het echt wil zou je nog kunnen kijken of als je ook via Strava synced je stappen (via Google Fit) en hartslag informatie naar Vitality krijgt.

(P.S.: Het is volgens mij een raar Strava ding dat van fiets activiteiten de hartslag niet wordt bijgehouden, dus bovenstaande geldt niet als je workouts met name fietsen is)
Ah, bedankt voor de suggestie. Als ik eraan denk update ik deze reactie zodra het getest is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel56
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-06 12:13
Sinds kort heeft mijn vrouw een Mi band 4 na het hele forum door geworsteld te hebben blijven er toch nog een paar vragen open staan.

1. Als er een workout gestart wordt, lukt het niet meer om via het display te kijken hoe laat het is of de muziek te regelen, klopt dat of kan het wel?

2. Waar kan ik de gemaakte workouts terug vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Michiel56 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:54:
Sinds kort heeft mijn vrouw een Mi band 4 na het hele forum door geworsteld te hebben blijven er toch nog een paar vragen open staan.

1. Als er een workout gestart wordt, lukt het niet meer om via het display te kijken hoe laat het is of de muziek te regelen, klopt dat of kan het wel?

2. Waar kan ik de gemaakte workouts terug vinden?
1. Voor zover ik weet klopt dat. Het is superirritant, voor mij vooral die tijd (de tijd staat voor alle duidelijkheid in beeld tijdens een workout, bovenaan in omgedraaide kleuren zeg maar, maar het is zo klein dat het niet leesbaar is). Dat muziek regelen is er pas na eerste release aan toegevoegd, dus ik vermoed dat ze dat gewoon niet voor elkaar kregen in workout mode (het is wel heel duf, zelf gebruik ik de knopjes op mijn koptelefoon dus heb ik er geen last van).

2. Zie bijvoorbeeld hier of hier voor hopelijk een correct antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Laatst online: 08-06 10:20
Heb sinds kort ook een Mi Band 4 primair voor stappen te tellen eigenlijk. Denk wel dat ik in de toekomst wat meer gebruik ga maken van de andere features. Heb nu nog de Mi Fit app maar vroeg me af of iemand PiHole draait en de telemetry naar chinese services blokkeert? Heb Notify & Fitness even geprobeerd maar de interface is toch wat druk voor mij. Dus dacht misschien is de Mi Fit app i.c.m. PiHole een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Captain Obvious Welke Chinese services maak je je dan zorgen over? Ik zag ook iets op de frontpage daarover. Dat het data synchroniseerd met je mifit account lijkt me noodzakelijk, maar ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken wat het bandje doet.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain Obvious
Marzman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:19:
@Captain Obvious Welke Chinese services maak je je dan zorgen over? Ik zag ook iets op de frontpage daarover. Dat het data synchroniseerd met je mifit account lijkt me noodzakelijk, maar ik heb er eigenlijk nooit naar gekeken wat het bandje doet.
Was een beetje aan het rondneuzen en stuitte op dit artikel.
https://kevingrahl.de/article/mi-band-4-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Marzman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:19:
In algemene zin is het goed om je te realiseren dat het business model van Xiaomi omvat dat ze hardware goedkoop aanbieden omdat ze vervolgens proberen ook geld verdienen aan 'services' die ze je 'aanbieden'. Eén van die services is je reclames tonen, en omdat goed te doen willen ze je gedrag uitgebreid tracken.

"Als je opvallend weinig betaalt voor hardware, ben je het product", zoiets.

Maar dat is natuurlijk op zich niks nieuws, zeker Google Android gebruikers zouden met dat concept bekend mee moeten zijn. En het is niet alleen telefoons, probeer maar eens een TV te vinden waarin je niet getracked wordt. Maar de meeste mensen (mij incluis) hebben toch nog wat meer vertrouwen in het (Amerikaanse) Google dan in Chinese bedrijven als Xiaomi.

Zelf ben ik N&F gebruiker en heb ik Mi Fit niet geinstalleerd. Maar met betrekking tot tracking vind ik dat eigenlijk niet netjes van mezelf (maar ik doe het lekker toch), want ik betaal dus wel minder voor hardware maar lever voor hun geen services/ tracking gerelateerde inkomsten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Captain Obvious schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Was een beetje aan het rondneuzen en stuitte op dit artikel.
https://kevingrahl.de/article/mi-band-4-review
Dat is inderdaad best veel :)

Vanuit China zullen er ook niet zo veel beperkingen worden opgelegd en het is inderdaad het verdienmodel van Xiaomi (daar zijn ze dan wel weer eerlijk in). Ik denk dat je dan toch beter een third party app kan zoeken die wel bevalt want pihole zal alleen werken vanaf je eigen netwerk en niet via 4G? Anders is het gewoon proberen of je de app niet sloopt als je dingen blokkeerd.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Marzman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:11:
[...]
Deze lijst is nog weer langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Marzman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Vanuit China zullen er ook niet zo veel beperkingen worden opgelegd en het is inderdaad het verdienmodel van Xiaomi (daar zijn ze dan wel weer eerlijk in). Ik denk dat je dan toch beter een third party app kan zoeken die wel bevalt want pihole zal alleen werken vanaf je eigen netwerk en niet via 4G? Anders is het gewoon proberen of je de app niet sloopt als je dingen blokkeerd.
Wilde het dan in combinatie met PiVPN gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld via Tasker je VPN aanzetten zodra je de deur uitloopt en op 4G zit :) Maar ik snap je punt. Zou geen probleem hebben met een andere app te gebruiken en Mi Fit links te laten liggen. Heb alleen nog geen app gevonden die mij bevalt qua layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:09
Captain Obvious schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Wilde het dan in combinatie met PiVPN gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld via Tasker je VPN aanzetten zodra je de deur uitloopt en op 4G zit :) Maar ik snap je punt. Zou geen probleem hebben met een andere app te gebruiken en Mi Fit links te laten liggen. Heb alleen nog geen app gevonden die mij bevalt qua layout.
Wellicht iets mogelijk met Blokada op je telefoon (als je Android gebruikt)? Heb het nog niet geprobeerd, maar wel interessant om binnenkort eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:42
Wat is er allemaal precies mogelijk met deze smartwatch wat betreft gezondheid? Ik ben eventueel op zoek naar een goedkope smartwatch die dingen zoals temperatuur, hartslag, bloeddruk en zuurstof kan bijhouden.

Als ik in de pricewatch zoek naar "Hartslagsensor, Oximeter of Thermometer" dan kom ik bij deze uit, maar ik kan niet zien of deze smartwatch al deze functies ook echt heeft.

En voor degene die deze smartwatch hebben en deze functies gebruiken (als die het heeft) hoe betrouwbaar zijn de metingen? Zijn ze goed genoeg om erop te vertrouwen, of moet je zelf nog met een ander apparaat nameten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:48
Yusunoha schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:46:
Wat is er allemaal precies mogelijk met deze smartwatch wat betreft gezondheid? Ik ben eventueel op zoek naar een goedkope smartwatch die dingen zoals temperatuur, hartslag, bloeddruk en zuurstof kan bijhouden.

Als ik in de pricewatch zoek naar "Hartslagsensor, Oximeter of Thermometer" dan kom ik bij deze uit, maar ik kan niet zien of deze smartwatch al deze functies ook echt heeft.

En voor degene die deze smartwatch hebben en deze functies gebruiken (als die het heeft) hoe betrouwbaar zijn de metingen? Zijn ze goed genoeg om erop te vertrouwen, of moet je zelf nog met een ander apparaat nameten?
Het enige uit je lijstje wat deze doet is volgens mij de hartslag. Wanneer de band op de juiste strakte is afgesteld, is mijn ervaring dat de hartslag behoorlijk accuraat is bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 21:07

De Mi Band 4 kan je hartslag meten, gerucht is dat de Mi Band 5 je zuurstof ook kan meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos

Je hebt denk ik niet goed gefiltered. Als je Hartslagsensor, Oximeter of Thermometer aanvinkt moet je ook bij Functies 'of' veranderen naar 'en'. Dan blijven er trouwens maar 3 over, allemaal 500 euro of meer.

Zoals anderen al zeggen, de Mi Band 4 heeft alleen hartslag meting, ik vind hem heel erg goed (ook ooit vergeleken met borstband, matchte precies), anderen zeggen weer dat het niet bruikbaar is (dus hangt vast af van pols en activiteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:42
SanderBos schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Je hebt denk ik niet goed gefiltered. Als je Hartslagsensor, Oximeter of Thermometer aanvinkt moet je ook bij Functies 'of' veranderen naar 'en'. Dan blijven er trouwens maar 3 over, allemaal 500 euro of meer.

Zoals anderen al zeggen, de Mi Band 4 heeft alleen hartslag meting, ik vind hem heel erg goed (ook ooit vergeleken met borstband, matchte precies), anderen zeggen weer dat het niet bruikbaar is (dus hangt vast af van pols en activiteit).
aah, vandaar, dat verklaart veel. Bedankt voor alle antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Naar aanleiding van een tip in een (mogelijk fake news) nieuwsartikel over Mi Band 5 heb ik een clip-on charging cable gekocht.

Ik wist helemaal niet dat dat bestond. Het is een first-world-problem, maar het maakt mogelijk om op te laden zonder het bandje te verwijderen. Omdat de clip-'knijper' flexibel is werkt het waarschijnlijk met alle bandjes.

Ik heb hem net binnen, en ik ben er heel happy mee. Ik dacht van tevoren dat het nog wat gedoe zou zijn om de contactpuntjes te laten matchen maar zoekt zichzelf op.
Ik dacht ik deel dit even.

(ik heb deze gekocht omdat ik niet een maand+ wilde wachten (die van mij was er in 2 dagen), maar als je wel geduld hebt en verder zoekt op Amazon of elders kun je het ook voor rond de 2 euro krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
Hoi, een vraag; de hartslagdetectie staat in mijn Mi Fit op 1 minuut, maar er komt geen hartslagdata binnen tenzij ik hem handmatig laat meten. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Daar klagen meer mensen over op Playstore na de laatste update. Inclusief mezelf.

Slaapgegevens houdt hij ook niet meer bij

[ Voor 21% gewijzigd door ratzz op 07-06-2020 12:39 . Reden: Extra info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
ratzz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:33:
Daar klagen meer mensen over op Playstore na de laatste update. Inclusief mezelf.

Slaapgegevens houdt hij ook niet meer bij
Nu je het zegt, een greep uit reddit:
https://www.reddit.com/r/...ts/gyaikm/sleep_tracking/
https://www.reddit.com/r/...ssues_with_continuous_hr/
https://www.reddit.com/r/...mi_fit_app_today_its_not/

'Nieuwe' (dus eigenlijk oude) versie van de app schijnt het wel te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door nieksvd op 07-06-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Mijn Mi Fit synchroniseer wel met de app. Maar als ik dan doorklik naar stappenstatistieken of slaapstatistieken blijkt dat er al 3 dagen geen gegevens zijn opgeslagen.. Hebben anderen hier daar ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:27
Tigerblood schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:21:
Mijn Mi Fit synchroniseer wel met de app. Maar als ik dan doorklik naar stappenstatistieken of slaapstatistieken blijkt dat er al 3 dagen geen gegevens zijn opgeslagen.. Hebben anderen hier daar ook last van?
Yep en ik ben daardoor mijn streak van 963 dagen kwijtgeraakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Iemand nog een bandje over? Ben de mijne kwijtgeraakt en verzending vanuit china duurt momenteel best even. Vanuit NL bij 1 shop wel gevonden maar daar komt de totaalprijs uit op kleine 8 euro 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb gister mijn MB4 gekocht kwam erachter dat het ook niet werkte.

Lang verhaal kort:

Niks aan te doen met 4.1.1, downgraden naar 4.1.0 heeft voor mij alle issues opgelost.

Staat op APKmirror.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
Chriztiaan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:44:
Iemand nog een bandje over? Ben de mijne kwijtgeraakt en verzending vanuit china duurt momenteel best even. Vanuit NL bij 1 shop wel gevonden maar daar komt de totaalprijs uit op kleine 8 euro 🤨
Tip; bestel alvast een chinees geval voor 2€, zit je de volgende keer iig goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als ik met de mi fit app ga hardlopen of fietsen zet ik in de instellingen 'automatisch pauzeren' aan (zodat vertragingen door bijv. stoplichten niet meegeteld worden). Echter elke keer als ik een nieuwe exercise start staat dit weer uit. Hebben meer mensen dit en is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
Palomar schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:15:
Als ik met de mi fit app ga hardlopen of fietsen zet ik in de instellingen 'automatisch pauzeren' aan (zodat vertragingen door bijv. stoplichten niet meegeteld worden). Echter elke keer als ik een nieuwe exercise start staat dit weer uit. Hebben meer mensen dit en is hier iets aan te doen?
Ik heb dat met 'text to speech' (dus dat ze elke minuut je tijd en hartslag zegt). Auto pause onthoudt hij dan wel weer bij mij.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

rickyy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Lang verhaal kort:

Niks aan te doen met 4.1.1, downgraden naar 4.1.0 heeft voor mij alle issues opgelost.

Staat op APKmirror.
Andere oplossing: Notify & Fitness for Mi Band installeren, nooit meer terugkijken naar Mi Fit, alle problemen opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:48
https://www.xda-developer...d-tracking-function-more/

Kan niet zeggen dat er, tot nu toe, echt iets is waardoor ik hem graag zou willen.
Heel misschien het SpO2, maar that's it denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

miggeltje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:10:
https://www.xda-developer...d-tracking-function-more/

Kan niet zeggen dat er, tot nu toe, echt iets is waardoor ik hem graag zou willen.
Heel misschien het SpO2, maar that's it denk ik
Ik moet het ook even zien wat je met die Spo2 data kan. Op zich ben ik blij met mijn Band4.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Esumontere schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Andere oplossing: Notify & Fitness for Mi Band installeren, nooit meer terugkijken naar Mi Fit, alle problemen opgelost :)
Die app heb ik ook even geprobeerd, maar wat een overkill aan opties en knopjes. En er moet van alles op de achtergrond actief blijven, en hij overal rechten voor hebben. Ik heb totaal geen overzicht meer daarmee... Ik gebruik nu even de Amazfit app, welke ook werkt met de Mi Band 4, waarmee ik itt de Mi Fit app wel naar Strava kan uploaden. Alleen zit in die Amazfit app dezelfde bug dat automatisch pauzeren niet gesaved wordt.

Ik ben best tevreden met de Mi Band, maar door dit soort nukken ben ik me nu wel aan het orienteren op een band van een ander merk. De hardware mag dan prima zijn, maar de software is net zo belangrijk.

Meer mensen die zijn overgegaan naar bijv. een Fitbit of Garmin band? (spam: zie ook dit topic: Sporthorloge/activity tracker met Strava/Runkeeper export ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Palomar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:10:
[...]

Die app heb ik ook even geprobeerd, maar wat een overkill aan opties en knopjes. En er moet van alles op de achtergrond actief blijven, en hij overal rechten voor hebben. Ik heb totaal geen overzicht meer daarmee... Ik gebruik nu even de Amazfit app, welke ook werkt met de Mi Band 4, waarmee ik itt de Mi Fit app wel naar Strava kan uploaden. Alleen zit in die Amazfit app dezelfde bug dat automatisch pauzeren niet gesaved wordt.

Ik ben best tevreden met de Mi Band, maar door dit soort nukken ben ik me nu wel aan het orienteren op een band van een ander merk. De hardware mag dan prima zijn, maar de software is net zo belangrijk.

Meer mensen die zijn overgegaan naar bijv. een Fitbit of Garmin band? (spam: zie ook dit topic: Sporthorloge/activity tracker met Strava/Runkeeper export ;))
Juist die hoeveelheid opties geeft alle vrijheid die je maar kunt willen. Toegegeven, het is even een dag uitzoeken hoe en wat, maar dat is het wat mij betreft. Deze app voegt zo ontzettend veel functies toe aan de band. Ik zie absoluut geen reden om over te stappen op een ander horloge.

Overigens werkt de strava-koppeling van N&F goed, inclusief automatisch pauzeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Esumontere schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Overigens werkt de strava-koppeling van N&F goed, inclusief automatisch pauzeren ;-)
Gebruik je dat echt met tevredenheid, automatisch pauzeren in N&F. En is dat dan bij hardlopen of bij fietsen (of nog wat anders)?

Want voor mij is dat de functie van N&F die ik het liefst verbeterd zou willen zien (maar ik durf de makers er niet mee lastig te vallen, er zitten al zoveel opties in, zou graag een treshold willen voor pas pauseren na X seconden niet bewegen). Bij de Gear Fit 2 die ik voor de Mi Band had werkte dat perfect, maar bij N&F roept hij dan 10x per niet onderbroken 7K run dat hij de run pauseert en paar seconden later weer hervat, onbruikbaar voor mij.

(ja, dan moet ik maar harder rennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

SanderBos schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:56:
[...]

Gebruik je dat echt met tevredenheid, automatisch pauzeren in N&F. En is dat dan bij hardlopen of bij fietsen (of nog wat anders)?

Want voor mij is dat de functie van N&F die ik het liefst verbeterd zou willen zien (maar ik durf de makers er niet mee lastig te vallen, er zitten al zoveel opties in, zou graag een treshold willen voor pas pauseren na X seconden niet bewegen). Bij de Gear Fit 2 die ik voor de Mi Band had werkte dat perfect, maar bij N&F roept hij dan 10x per niet onderbroken 7K run dat hij de run pauseert en paar seconden later weer hervat, onbruikbaar voor mij.

(ja, dan moet ik maar harder rennen)
Voor mij werkt het absoluut naar behoren, maar ik gebruik het alleen bij wielrennen. Ik zet de threshold dan op 5 km/h, en ik rij gemiddeld ~28 km/h dus daar zit ook wel een groot verschil tussen. Ik kan me voorstellen dat het voor hardlopen minder goed werkt, gezien de miswijzing die soms van de GPS af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Ook ik merk die problemen met niet mee registeren van data na de laatste update. Het verbaasd me dan hoe lang het duurt voor ze dit weer terugdraaien. Heb ook een poosje notify en fitness geprobeerd maar vind dat helemaal niks. Ga op de band steeds aan dat hij data moest synchroniseren en allerlei rechten. Op zich werkt Mifit prima maar dit is wel rete irritant.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb gisteren weer even die notifiy and fitness app geprobeerd (ook meteen maar even de pro versie gekocht), maar het duizelde me wel meteen weer van alle instellingen die overal lukraak verstopt zitten.

Bij het starten van een workout kun je superveel kiezen. Echter met de Mi Fit app krijg je tijdens een workout heel mooi op je horloge 3 regels met je afstand, pace en hartslag (geloof ik). Met N&F heb je dit niet meer zo te zien? (of ik mis een instelling). [edit] dit doet ie toch wel :)

En ik las in de reviews dat mensen de Mi Fit app geuninstalled hebben. Kan dat? De N&F app geeft juist aan dat Mi Fit op de achtergrond moet draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 10-06-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 13:30
Palomar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:22:
En ik las in de reviews dat mensen de Mi Fit app geuninstalled hebben. Kan dat? De N&F app geeft juist aan dat Mi Fit op de achtergrond moet draaien.
N&F kan inderdaad zonder MiFit
Draait hier al maanden op die manier.

Je moet daarvoor in N&F de "auth key" van je Mi Band inbrengen.
Hoe je die auth key te pakken krijgt, staat hier stapsgewijs uitgelegd: https://www.freemyband.com/2019/08/mi-band-4-auth-key.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
kontroll schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:13:
[...]

N&F kan inderdaad zonder MiFit
Draait hier al maanden op die manier.

Je moet daarvoor in N&F de "auth key" van je Mi Band inbrengen.
Hoe je die auth key te pakken krijgt, staat hier stapsgewijs uitgelegd: https://www.freemyband.com/2019/08/mi-band-4-auth-key.html
Thanks! Even kijken hoe N&F bevalt (vooral voor hardlopen). Kan daarna Mi Fit er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:23
[...]

Lang verhaal kort:

Staat op APKmirror.
Bedankt voor tip, ga ik vanavond ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Lang verhaal kort:

Staat op APKmirror.
Ja nu je het zegt, het was me nog niet opgevallen. Nouja, ik wacht wel op een update, dat zal wel komen toch :p

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 11-06-2020 10:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 13:08
Ja inderdaad, hetzelfde probleem en ik vond dit draadje op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...g_sync_problems_with_the/
Ik doe maar even niks totdat er een update is.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires