Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nu een Xiaomi Mi Band 4, welke ik gebruik voor hardlopen en fietsen en dagelijks om stappen te tellen en notificaties van apps te ontvangen. Tijdens sporten is mijn gebruik is dan als volgt:

- Ik zet de Mi Fit app aan en start een activity, zodat ik tijdens het hardlopen info zie op mijn Mi band.
- Ik zet Strava en/of Runkeeper aan om de activity op te nemen
- Tijdens wielrennen zet ik de telefoon op mijn stuur, zodat ik Strava of de Mi Fit app kan gebruiken als fietscomputer

Nu loop ik tegen wat beperkingen aan. Omdat de Mi Fit app officieel niet naar Strava of Runkeeper kan exporteren moet ik altijd meerdere apps tegelijkertijd aanzetten. Er zijn voor de Mi Band wel onofficiele apps waar eea mee mogelijk is, maar dan wordt het allemaal best houtje touwtje. Sowieso is de meegeleverde app ook wat buggy.

Waar ik naar op zoek ben is een activity tracker met een goede app, die ik kan gebruiken voor:
- Wielrennen, telefoon op het stuur zetten, waarbij de meegeleverde app de stats toont (met mogelijkheid dat scherm aanblijft). Dit moet dus een vervanging worden van mijn fietscomputer en dus een goede app zijn.
- Hardlopen, op de activity tracker wil ik stats zien (pace, afstand, hartslag e.d.)
- Tijdens hardlopen en wielrennen moet de app tussentijds info geven met een geluid (bijv. elke kilometer of 5 minuten).
- GPS mag gewoon via de telefoon gaan
- Scherm moet bij daglicht goed afleesbaar zijn
- De app neemt de activiteit op en synchroniseert daarna automatisch naar Strava en Runkeeper
- Verder zijn smartphone notificaties en een stappenteller wenselijk voor normaal dagelijks gebruik

Deze wensen zijn misschien allemaal niet zo spannend, maar bij mijn vergelijkend onderzoek vind ik het vooral lastig om te bepalen hoe goed de meegeleverde app is voor de wensen die ik heb. Eigenlijk ben ik dus meer op zoek naar een goede app. Een leuk horloge is dan mooi ;)

Mijn voorkeur gaat uit naar een klein model smartwatch/activity tracker. Er hoeft geen ingebouwde GPS in te zitten en hij moet wel minstens een week op een batterijlading mee kunnen.

Ik heb mij nu vnl. georienteerd op Fitbit en Garmin, maar zoals gezegd kan ik niet goed achterhalen of die qua apps voldoen aan mijn wensen. Als iemand ervaringen/tips heeft dan hoor ik het graag. Ook suggesties voor andere merken zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31
Wat is je budget hiervoor? En heb je al hier gekeken? https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator. Hij heeft alle mogelijke apparaten al getest en overzichtelijk naast elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MuddyMagical schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:47:
Wat is je budget hiervoor? En heb je al hier gekeken? https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator. Hij heeft alle mogelijke apparaten al getest en overzichtelijk naast elkaar gezet.
Bedankt, dat is wel een handige vergelijker. Al zijn het wel weer de harde specs die naast elkaar worden gezet en niet zo zeer de gebruikservaring (en er staat bijv. ook niet specifiek of Strava en Runkeeper ondersteund worden). Ik heb al best lang gezocht naar bijv. praktijk reviews van iemand die bijv. met een Fitbit Charge 4 gaat wielrennen of hardlopen. Ze hebben het dan nooit over hoe je je data op Strava krijgt of wat de app kan doen qua audio notes of om als fietscomputer gebruikt te worden.

Budget is ongeveer 150-200 euro. Denk dat dat voor mijn wensen niet zo zeer de beperking is.

Ben vooral erg benieuwd als iemand mijn verhaaltje leest en uit eigen ervaring een goed model kan adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Eigenlijk ben ik dus meer op zoek naar een goede app. Een leuk horloge is dan mooi ;)
In dat geval: geef StraMi eens een kans om te proberen. Dat lost niet alle punten op die je benoemt, maar wel een groot deel, ook met jouw Mi Band 4.
- Wielrennen, telefoon op het stuur zetten, waarbij de meegeleverde app de stats toont (met mogelijkheid dat scherm aanblijft). Dit moet dus een vervanging worden van mijn fietscomputer en dus een goede app zijn.
Ik weet niet hoe breed je "stats" bedoelt? Maar het enige waar ik tijdens het fietsen geïnteresseerd in ben is mijn hartslag en die kan ik (naast op het apparaat zelf) direct vanuit de app lezen omdat mijn Amazfit GTS als hartslagsensor gekoppeld is in de app.
- Hardlopen, op de activity tracker wil ik stats zien (pace, afstand, hartslag e.d.)
Geen idee, ik ben geen hardloper. Kan dat niet met connected GPS op de Mi Band? Mijn GTS kan dat bijv. wel.
- Tijdens hardlopen en wielrennen moet de app tussentijds info geven met een geluid (bijv. elke kilometer of 5 minuten).
Dit kan niet via de app, maar kan de Mi Band dat niet? Mijn GTS kan dat bijv. wel.
- GPS mag gewoon via de telefoon gaan
Dat gaat het ook.
- Scherm moet bij daglicht goed afleesbaar zijn
Met StraMi is dat je telefoon, dus waarschijnlijk ook wel prima.
- De app neemt de activiteit op en synchroniseert daarna automatisch naar Strava en Runkeeper
Automatisch niet, maar met slechts één klik kan dat naar Strava.
- Verder zijn smartphone notificaties en een stappenteller wenselijk voor normaal dagelijks gebruik
Dat slaat niet op de app, maar op het apparaat, dus laat ik hier buiten beschouwing. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@TheTinusNL thanks, ik zal eens kijken naar StraMi. Die kwam al wel eens voorbij in mijn zoektocht, maar gezien de wisselende review-scores en dat ie weinig populair lijkt te zijn wekte die app niet direct mijn interesse.
Dat Amazfit GTS horloge heb ik ook even naar gekeken, maar ik ben er wel over uit dat als ik iets anders neem, dat ik wel voor een van de bekendere merken van sporthorloges ga (Garmin, misschien Fitbit). Enige waar ik nog niet over uit ben is dat ik eigenlijk liever niet de hele dag zo'n groot horloge om wil hebben. De Mi Band is lekker klein. En als ie beschadigt/kwijtraakt koop je voor weinig geld een nieuwe. Denk dat ik daarom eerst de Mi Band 5 nog even aanschaf en kijk of dat icm. de Notify and Fitness app voldoende werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik ga mijn GTS vandaag retourneren, de GPS is echt om te huilen en ook bij de hartslag zet ik mijn twijfels. Die zou ik niet aanraden als je een beetje serieus sport. En daarmee ook eigenlijk alle "China watches" want ik vermoed dat het een algemeen "probleem" is om de prijs zo laag te krijgen.

Ik kijk ook naar de Garmins, maar allemachtig wat een keuze in modellen. Ik twijfel nog tussen een Garmin Vivoactive 3 (oud model, goedkooop, veel functie voor weinig geld) en Polar Vantage M (kan m.i. ook prima door als normaal horloge). Fitbits zijn voor mij meer fitness trackers dan echte sporthorloges. Bovendien vind ik ze foeilelijk.
Maar inderdaad, de Mi Band 5 kan ook leuk zijn. Ben je alleen wel weer afhankelijk van third party apps en voor Chinese producten ben ik daar tot nu toe geen fan van. Echter is de (mijn) zomervakantie al weer bijna voorbij zodra je een 5 in huis hebt... en gezien de 4 zet ik ook daar twijfels bij de nauwkeurigheid van de hartslagmeter...

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1