Even een ervaring comment, misschien heeft iemand er ooit wat aan:
Bij mij werkte de hartslagmeting niet meer goed (vooral lagere hartslagen werden maar heel soms geregistreerd, handmatige opname werkte ook niet meer). Op zich zou het kunnen dat het vuil was bij de lampjes of sensor, maar het zag er heel schoon uit (en ik heb inmiddels genoeg Corona-gerelateerde schoonmaak middelen om het goed te reinigen). Ik kon me niet voorstellen dat het een hardware issue was, ik dacht dat het een combinatie van software updates zou zijn. Maar omdat ze zo goedkoop zijn toch een nieuwe besteld, en verrek de nieuwe doet het beter.
Dus als je problemen met de hartslagmeting krijgt, dat kan een hardware issue zijn ook al ziet er de hardware er nog als nieuw uit.
En de andere kant van de ervaring is: Wat een ramp was het om een nieuwe band in N&F (Notify & Fitness) te krijgen zonder Mi Fit geinstalleerd. Ik heb dat in het verleden een aantal keer gedaan, dus ik had me ingesteld op 5 minuten werk maar het kostte me meer dan een uur en ik had het eigenlijk al opgegeven. Ik weet niet wat ik nu de hele tijd fout deed, maar volgens mij leidde de volgende combinatie van acties in ieder geval tot succes:
- Leg de oude Mi Band ver weg buiten bluetooth bereik, en kies in N&F voor "Vervangen door nieuwe Mi" (die actie kun je makkelijk en veel herhalen, en heb ik ook moeten doen, alleen invoeren geboortedatum is niet leuk elke keer).
- Installeer de custom MiFit 4.0.6. apk van FreeMyBand, en voer die installatie best ver uit, ik deed het in eerste instantie slechts totdat ik een freemyband directory zag ontstaan, maar daarna zit dan in MiFit nog een activeren stap die je waarschijnlijk ook moet doen.
- Dan die custom Mi Fit deinstalleren.
- Toen kreeg ik uiteindelijk 2 van die autorisatie-sleutel tekst bestanden, dus ik had in eerste instantie geen idee welke ik moest gebruiken, want ze waren ook beiden in dezelfde seconde aangemaakt...
- Iets anders wat ik me niet kon herinneren maar nu wel moest doen was in de Android Bluetooth settings daarna de band koppelen. Dan krijg je ook het bluetooth adres erbij, en dan kun je zien welke autorisatie-sleutel tekstfile je moet gebruiken (want dat adres moet matchen met de inhoud van dat bestand).
- Dan kun je in N&F koppelen (dus bij vervanging eerst kiezen voor nieuwe band koppelen), waarbij N&F niet meer zelf de tekstfile oppikt (terwijl ik zeker weet dat dat eerst wel het geval was), je moet dan zelf de autorisatie key uit de tekstfile halen, en dat zijn dan alleen de laatste 32 karakters.
In ieder geval mooi dat die route nog steeds werkt, dat Xiaomi die niet heeft afgesloten (want je moet volgens mij eerst pairen in de Mi Fit app omdat er dan iets geautoriseerd wordt op hun servers). En ook wel credit voor N&F dat hij netjes alles (behalve de watchfaces) lijkt te hebben onthouden, ben zelfs geen stappen van de dag kwijt.
[
Voor 4% gewijzigd door
SanderBos op 02-04-2020 08:15
]