• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
moca007 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:35:
Ik heb een Mi band 4 voor de vrouw vorige week bestelt op Ali voor 22,34 inclusief verzenden. Vandaag zag ik via track en tracé dat het pakket wordt vastgehouden door de douane.

Kan ik dus invoertoetsen en extra kosten van PostNL verwachten of denken jullie dat dit los loopt? Gaat om 0,34ct, valt hier wat aan te doen als ik contact opneem met PostNL of het gewoon slikken en betalen. Las dat de kosten rond €14-18 zullen zijn.

Hoor graag wat jullie ervaring zijn.
Als ze zich streng aan de regels houden is het gewoon slikken en betalen...
(De verkoper zal dan wel de echte prijs op het pakje hebben vermeld en dat komt zelden voor)

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 14-11-2019 09:23 ]

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Medione1210 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:21:
[...]

Als ze zich streng aan de regels houden is het gewoon slikken en betalen...
(De verkoper zal dan wel de echte prijs op het pakje hebben vermeld en dat komt zelden voor)
Bedankt voor je reactie.
Ik heb gebeld met PostNL klantenservice en komen met verhaal, dat het adres niet automatisch gescand kon worden omdat het pakje is verpakt met reflecterende folie 👀 en het pakje nu retour zou gaan naar verzender.

Vind het een raar verhaal, of kan dit kloppen? Meeste pakjes uit China zijn altijd in grijs plastisch verpakt of wit, krijg ze wekelijks binnen.

• Medione1210
moca007 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb gebeld met PostNL klantenservice en komen met verhaal, dat het adres niet automatisch gescand kon worden omdat het pakje is verpakt met reflecterende folie 👀 en het pakje nu retour zou gaan naar verzender.

Vind het een raar verhaal, of kan dit kloppen? Meeste pakjes uit China zijn altijd in grijs plastisch verpakt of wit, krijg ze wekelijks binnen.
Nog nooit meegemaakt en ik heb echt honderden van die enveloppen ontvangen.

Geluk is dan weer dat je pakje er klaarblijkelijk niet is uitgepikt om douanerechten te berekenen?

• moca007
Medione1210 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:38:
[...]

Geluk is dan weer dat je pakje er klaarblijkelijk niet is uitgepikt om douanerechten te berekenen?
Klopt had niets met douane rechten te maken. Ben benieuwd misschien komt het pakje toch deze kant op. Weet ook niet in hoever de informatie van PostNL klopt.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:12

slaay

Natuurbeleven.com

Vandaag de CN versie van de Mi Band 4 in gebruik genomen:

- Had de Mi Band 3, die netjes ontkoppeld via de officiële MiFit app
- Daarna de Mi Band 4 gekoppeld
- Zoals verwacht bleef deze op Chinees staan, maar de nieuwste firmware werd wel geladen
- Toen dat klaar was, de Mi Band 4 ontkoppeld via de MiFit app, vervolgens de app verwijderd
- Via https://geekdoing.com/thr...-4-0-11-mi-band-3-4.1424/ bij Spoiler:Download de
"Mi Fit 4.0.11 - Force language - Mi Band 4" --> "Mi Fit 4.0.11 - English - Mi Band 4.apk" versie gedownload
- Die geïnstalleerd en vervolgens ingelogd op mijn Mi Account, de Mi Band 4 gekoppeld en even later verscheen netjes de Engelse taal op de Mi Band 4

Kortom, met de Chinese (goedkopere versie dan de Global) kun je heel erg makkelijk de Engelse taal krijgen wanneer je telefoon op Nederlands staat ingesteld!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
slaay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:31:
Vandaag de CN versie van de Mi Band 4 in gebruik genomen:

- Had de Mi Band 3, die netjes ontkoppeld via de officiële MiFit app
- Daarna de Mi Band 4 gekoppeld
- Zoals verwacht bleef deze op Chinees staan, maar de nieuwste firmware werd wel geladen
- Toen dat klaar was, de Mi Band 4 ontkoppeld via de MiFit app, vervolgens de app verwijderd
- Via https://geekdoing.com/thr...-4-0-11-mi-band-3-4.1424/ bij Spoiler:Download de
"Mi Fit 4.0.11 - Force language - Mi Band 4" --> "Mi Fit 4.0.11 - English - Mi Band 4.apk" versie gedownload
- Die geïnstalleerd en vervolgens ingelogd op mijn Mi Account, de Mi Band 4 gekoppeld en even later verscheen netjes de Engelse taal op de Mi Band 4

Kortom, met de Chinese (goedkopere versie dan de Global) kun je heel erg makkelijk de Engelse taal krijgen wanneer je telefoon op Nederlands staat ingesteld!
Uiteraard, dat is hier al een paar keer voorbij gekomen. Werkt ook met freemyband.com/mi Notify & Fitness app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Martinez
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 20:34
Ik heb voor mijn CN Mi Band 4 naast de Mi Fit en de N&F app de Mi Bandage app geïnstalleerd, en in die laatste app de taal van de band aangepast in EN. Taal telefoon is NL. Dit werkt prima, en bij openen Mi Fit app wordt de taal niet teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mr-Martinez schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:50:
Ik heb voor mijn CN Mi Band 4 naast de Mi Fit en de N&F app de Mi Bandage app geïnstalleerd, en in die laatste app de taal van de band aangepast in EN. Taal telefoon is NL. Dit werkt prima, en bij openen Mi Fit app wordt de taal niet teruggezet.
NL telefoon/EN bandje werkt bij mij dus ook zo met alleen de Mi Notify app. Je hebt de Mi Fit app en die bandage app daar helemaal niet voor nodig.
Het werkt sinds ik in de Mi Fit app de firmware heb aangepast naar 1.0.7.0.4(beta).
(Is hier een tijdje terug al voorbij gekomen)

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 16-11-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Medione1210 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:38:
[...]

Weet iemand of ik contact kan opnemen met de douane? Mijn pakket hebben ze nu sinds de 13e vast, zie geen verandering in de track en tracé Post NL werkt ook niet mee AliExpress doet ook moeilijk om geld terug te krijgen, die zeggen dat het mijn probleem en dat zelf maar contact op moet nemen met de douane. Moet bewijs leveren maar behalve track en tracé heb ik niets. Wie heeft dit ook eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 20:20
moca007 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:19:
[...]

Weet iemand of ik contact kan opnemen met de douane? Mijn pakket hebben ze nu sinds de 13e vast, zie geen verandering in de track en tracé Post NL werkt ook niet mee AliExpress doet ook moeilijk om geld terug te krijgen, die zeggen dat het mijn probleem en dat zelf maar contact op moet nemen met de douane. Moet bewijs leveren maar behalve track en tracé heb ik niets. Wie heeft dit ook eerder meegemaakt.
13 November? Gewoon even een paar weken wachten dan. Lees het china shopping topic eens.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 20:41
Heb deze cover en bijbehordende protector erop zitten voor ongeveer 9 maanden nu. Van de cover gaat een beetje de verf af maar de protector ziet er nog heel goed uit. Voor dit geld een no-brainer. Binnenkort een reserve bestellen van deze.

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.18674c4dmK3ba2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
S0epkip schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:08:
[...]

13 November? Gewoon even een paar weken wachten dan. Lees het china shopping topic eens.
Ik ben ermee bekend, dat het allemaal langer kan duren. Misschien heb je hierboven niet gelezen, het gaat erom dat het pakket retour wordt gestuurd omdat er reflecterend folie op zou zitten. Ik krijg wekelijks pakketje uit China met het zelfde folie die ze allemaal gebruiken.

Bedankt voor de tip👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 20:20
moca007 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:08:
[...]

Ik ben ermee bekend, dat het allemaal langer kan duren. Misschien heb je hierboven niet gelezen, het gaat erom dat het pakket retour wordt gestuurd omdat er reflecterend folie op zou zitten. Ik krijg wekelijks pakketje uit China met het zelfde folie die ze allemaal gebruiken.

Bedankt voor de tip👍🏻
Check hier eens

[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:33
Kan iemand mij vertellen of ik de Mi Band zo kan instellen dat hij elke 10/15 minuten even trilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Geffy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:54:
Kan iemand mij vertellen of ik de Mi Band zo kan instellen dat hij elke 10/15 minuten even trilt?
Volgens mij niet met de standaard fapp maar wel met third party apps, bijv. Mi notify & Fitness app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Geffy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:54:
Als je op je telefoon een app hebt die ieder kwartier een notificatie stuurt ben je er natuurlijk ook (mits je die notificatie natuurlijk ook doorgeeft aan je band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:33
effem schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:52:
[...]

Als je op je telefoon een app hebt die ieder kwartier een notificatie stuurt ben je er natuurlijk ook (mits je die notificatie natuurlijk ook doorgeeft aan je band)
Snap ik, maar dat had ik erbij moeten zeggen: het allerliefst zonder dat een telefoon in de buurt moet zijn. Het is voor mijn dochter en die hoeft nog geen telefoon mee naar school.

• effem
Geffy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:41:
[...]

Snap ik, maar dat had ik erbij moeten zeggen: het allerliefst zonder dat een telefoon in de buurt moet zijn. Het is voor mijn dochter en die hoeft nog geen telefoon mee naar school.
Voorzover ik weet heeft de band dit soort functionaliteit niet.
Je zou wel meer alarmen kunnen zetten, maar het aantal is beperkt.
(en je kunt geen eigen/additionele software op de mi band zetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
Ter info: ik kreeg net een upgrade naar Mi Fit 4.0.12. Deze installeerde FW 1.0.7.14
Helaas nog geen ondersteuning voor Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wilde even een aantal watchfaces aan m'n zoontje laten zien, maar ik kan de default nu niet meer vinden. Heeft iemand daar toevallig een kopietje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Smultie schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:39:
Ik wilde even een aantal watchfaces aan m'n zoontje laten zien, maar ik kan de default nu niet meer vinden. Heeft iemand daar toevallig een kopietje van?
Er zitten standaard 3 watchfaces op die je (voorzover ik weet) niet kunt wijzigen en een 4e die downloadable is.
In het engelse menu kun je kiezen voor more en dan band display, selecteer een van de 4 beschikbare watchfaces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
effem schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:26:
[...]

Er zitten standaard 3 watchfaces op die je (voorzover ik weet) niet kunt wijzigen en een 4e die downloadable is.
In het engelse menu kun je kiezen voor more en dan band display, selecteer een van de 4 beschikbare watchfaces
Aah, check! Gewoon via het horloge zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
ik kreeg vandaag een upgrade naar 1.0.7.44. Werkt zonder problemen maar nog steeds geen ondersteuning voor nederlands

• Ramobo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-01 15:33
Ik heb momenteel een mi band 3 en vraag me af of het de moeite is om een mi band 4 aan te schaffen want mijn schermpje begint vol te staan met krassen of zijn de verschillen te klein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

robhof

Lembongan view

Ramobo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:28:
Ik heb momenteel een mi band 3 en vraag me af of het de moeite is om een mi band 4 aan te schaffen want mijn schermpje begint vol te staan met krassen of zijn de verschillen te klein?
Kleurenscherm en keuze uit honderden (duizenden?) 'watch faces': ja, absoluut! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
De Band 3 had het probleem dat er geen rekening met de Whatsapp notificatie-instellingen werd gehouden: elk berichtje in een groep (waarvan de meldingen op 'stil' stonden) werd weergegeven op de band. Dit kon wel met MiBand Tools worden opgelost, maar het was jammer dat dit niet standaard opgelost kon worden.
Weet iemand of dat bij de 4 nog steeds zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Geurt-kun schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:41:
Waar ik in iOS12 mijn telefoon op Engels moest zetten om van het Chinese display at te zijn, kan ik in iOS13 mijn telefoon weer op Nederlands zetten. In de app instellingen van iOS zet ik de taal voor MiFit op Engels en het display staat ook op Engels.
Ideaal!
Hoe heb je dit gedaan? Kan namelijk bij instellingen niet de taal van Mi fit app veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca007
moca007 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:07:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Kan namelijk bij instellingen niet de taal van Mi fit app veranderen.
Is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil graag wat meer inzage hebben in mijn slaap en met name gewekt worden op het juiste moment.

Kan de mi band 4 je ook wekken of geeft deze je alleen statistieken over je slaap/rem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:22
StephaN900 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:35:
Ik wil graag wat meer inzage hebben in mijn slaap en met name gewekt worden op het juiste moment.

Kan de mi band 4 je ook wekken of geeft deze je alleen statistieken over je slaap/rem?
Je kan een wekker instellen maar die kan je niet wekken 'op het juiste moment'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:07
@StephaN900 Niet mer de standaard app, maar Notify & Fitness for Mi Band en Tools & Mi Band kunnen hier wel in voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Helaas alleen voor Android voor zover ik kan zien?

Ik wil hem puur om mijn slaap te tracken, maar dan kijk ik nog even verder, bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:12

slaay

Natuurbeleven.com

StephaN900 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:52:
[...]

Helaas alleen voor Android voor zover ik kan zien?

Ik wil hem puur om mijn slaap te tracken, maar dan kijk ik nog even verder, bedankt iig!
Als je puur je slaap wilt tracken dan kun je de officiële app uit de App Store gewoon gebruiken:
https://apps.apple.com/nl/app/mi-fit/id938688461

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Laatst online: 07:50
StephaN900 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:35:
[...]

slaay schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:11:
[...]

Als je puur je slaap wilt tracken dan kun je de officiële app uit de App Store gewoon gebruiken:
https://apps.apple.com/nl/app/mi-fit/id938688461
Maar hij wil niet alleen tracken, hij wil ook op het juiste moment gewekt worden.
Aan de Android kant is Notify & Fitness alleen dan nog niet eens voldoende volgens mij, dan moet je en Notify & Fitness en Sleep for Android draaien (de eerste app geeft de info door aan de tweede app, en die heeft wekker-mogelijkheden).
Over de iOS kant, over of de Mi Tools kant, weet ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:07
@SanderBos Nofity en Fitness heeft dit standaard en kan dit zonder extra app :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bK8CIa2j3l9Zp36B77daJ7Q4/full.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c6ycIP57F2q6AZDW2N3M8WE9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
B.O.C.K schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:05:
@SanderBos Nofity en Fitness heeft dit standaard en kan dit zonder extra app :)

[Afbeelding] [Afbeelding]
Oh, okay, dat wist ik niet!
(Ik had voordat ik het bericht stuurde nog even gekeken in de slaap menu's, maar je moet dan dus onder Extra|Wekkers zijn).

Ik gebruik zelf dat dynamisch wekken niet, maar heb wel tijdje Sleep for Android gebruikt en de slaapanalyse van N&F is in mijn ervaring veel beter (minder slecht), dus mooi dat die ook het custom wekken kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SanderBos schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:22:
[...]

Ik gebruik zelf dat dynamisch wekken niet, maar heb wel tijdje Sleep for Android gebruikt en de slaapanalyse van N&F is in mijn ervaring veel beter (minder slecht), dus mooi dat die ook het custom wekken kan doen.
Wow, dat zou me echt erg verbazen. Sleep for Android is puur voor slaapanalyse namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Smultie schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:48:
[...]

Wow, dat zou me echt erg verbazen. Sleep as Android is puur voor slaapanalyse namelijk.
Ik zei er expliciet bij dat het mijn ervaring is. Dus het hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Tegelijkertijd is het ook niet zo dat als een app ergens puur voor is, dat die dan er automatisch ook goed in is...

Maar een half jaar geleden sliep ik nog slechter dan nu en heb ik er wel uitgebreid naar gekeken, en kwam ik dit tegen:
https://sleep.urbandroid....wearable-integration-api/
Dat beschrijft hoe je als third party app data moet aanleveren bij Sleep as Android. En wat je moet aanleveren is 1 waarde voor de totale beweging per 10 seconden (DATA_UPDATE) en 1 voor de hartslag per x minuten (HR_DATA_UPDATE). Dus de data die N&F opstuurt is veel beperkter dan dan de gegevens waar die eventueel zelf mee kan rekenen.

Directe aanleiding dat ik hier toen naar keek was trouwens omdat Sleep as Android toen een periode van een half uur waarin ik aan het ronddolen was in mijn appartement als "Lichte Slaap" had geregistreerd. Ik had toen zoiets van kan die niet zien hoeveel stappen ik in die periode heb gezet, en het antwoord is dus nee niet direct, maar het was uit beweging en hartslag toch wel af te leiden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
donderdag mijn Mi fit band 4 binnen gekregen en nu al 2 dagen aan het knoeien om dat ding te pairen met een telefoon. lukt niet op mijn Motorola Vision One, geprobeerd op een samsung telefoon en op eeen iPhone. De Mi Fit App ziet hem gewoon weg niet en zegt dat hij moeten worden gereset. Ook al heel internet zowat afgestruind maar een oplossing is nergens te vinden. Ben bang dat het maandag gewoon terug sturen wordt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
cdfreak_99 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:15:
donderdag mijn Mi fit band 4 binnen gekregen en nu al 2 dagen aan het knoeien om dat ding te pairen met een telefoon. lukt niet op mijn Motorola Vision One, geprobeerd op een samsung telefoon en op eeen iPhone. De Mi Fit App ziet hem gewoon weg niet en zegt dat hij moeten worden gereset. Ook al heel internet zowat afgestruind maar een oplossing is nergens te vinden. Ben bang dat het maandag gewoon terug sturen wordt. :-(
Ik neem aan dat aangezien je het met 3 telefoons hebt geprobeerd dat bluetooth wel aanstaat op de telefoons....

Staat de band nog wel in de initiële pairing mode?:
YouTube: Xiaomi Mi Band 4 - Unboxing, Setup, and Initial Impressions
In ieder geval bij mijn ding kon je initieel nog niks met de band doen, alleen maar pairen.

(en als je wel een tijd en zo ziet, kun je misschien een factory reset proberen, onder more|settings|scroll op de band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
cdfreak_99 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:15:
Dacht dat je de MiFit app zelf moet laten verbinden met de band. Dus niet van te voren al pairen via het bluetooth menu van je telefoon. Gewoon bluetooth aan, alle toegang geven (locatie toegang etc) en dan de app opstarten. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
SanderBos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:21:
[...]

Ik neem aan dat aangezien je het met 3 telefoons hebt geprobeerd dat bluetooth wel aanstaat op de telefoons....

Staat de band nog wel in de initiële pairing mode?:
YouTube: Xiaomi Mi Band 4 - Unboxing, Setup, and Initial Impressions
In ieder geval bij mijn ding kon je initieel nog niks met de band doen, alleen maar pairen.

(en als je wel een tijd en zo ziet, kun je misschien een factory reset proberen, onder more|settings|scroll op de band)
Bedankt voor je reactie, de vraag of ik wel mijn bluetooth aan heb komt overal terug, ja die is gewoon aan en ik heb de Mi Band 4 niet eerst gepaird met de telefoon. Het stukje uit de vidoe is dus wat ik ook heb, Pair First ena als ik dan even wacht in de Mi Fit App dan krijg ik kort daarop: Kan geen verbinding maken reset de band eerst. Maar dat resetten dat kan dus niet he! Ik denk dat de band stuk is. Alhoewel het wel vreemd is dat als ik Notify & Fitness er bij op zet die de band wel ziet, ook verbinding maakt en zelfs een bericht stuurt naar mijn Mi Band 4 met de tekst er is een bericht kijk op je telefoon. Vervolgens open ik Mi Fit en ga naar de pair sectie en dan zie ik de Mi Band staan maar als ik hem dan aanklik krijg ik meteen de mededeling, kan niet verbinden reset de band eerst...... Echt ik heb al zoveel geprobeerd ook op Geekdoing met suf gezocht en een topic aangemaakt maar tot nu toe geen oplossing helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
cdfreak_99 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:19:
[...]

Bedankt voor je reactie, de vraag of ik wel mijn bluetooth aan heb komt overal terug, ja die is gewoon aan en ik heb de Mi Band 4 niet eerst gepaird met de telefoon. Het stukje uit de vidoe is dus wat ik ook heb, Pair First ena als ik dan even wacht in de Mi Fit App dan krijg ik kort daarop: Kan geen verbinding maken reset de band eerst. Maar dat resetten dat kan dus niet he! Ik denk dat de band stuk is. Alhoewel het wel vreemd is dat als ik Notify & Fitness er bij op zet die de band wel ziet, ook verbinding maakt en zelfs een bericht stuurt naar mijn Mi Band 4 met de tekst er is een bericht kijk op je telefoon. Vervolgens open ik Mi Fit en ga naar de pair sectie en dan zie ik de Mi Band staan maar als ik hem dan aanklik krijg ik meteen de mededeling, kan niet verbinden reset de band eerst...... Echt ik heb al zoveel geprobeerd ook op Geekdoing met suf gezocht en een topic aangemaakt maar tot nu toe geen oplossing helaas......
Het is heel apart dat je met N&F (Notify & Fitness) iets gedaan krijgt als je hem in Mi Fit nog niet hebt gepaired, want je moet juist eenmalig pairen in Mi Fit voordat je N&F kunt gebruiken, tenzij dat inmiddels weer verbeterd in N&F.

Ik keek 'voor de fun' nog even op Google wat ik kon vinden, ik kwam wel dit tegen:
https://geekdoing.com/thr...connect-with-mi-fit.1376/

Dus dat zou je nog kunnen proberen:
- Deinstalleer alle Mi Band 4 gerelateerde apps van de telefoon.
- Kijk in je bluetooth settings van Android of er niks meer van de Mi Band 4 staat (misschien heeft een andere installatie actie het daar toegevoegd).
- Zorg dat op alle andere telefoons waar je een installatie poging hebt gedaan de bluetooth uitstaat of dat die heel ver weg zijn.
- Hang de band een half uur aan de lader zodat die er helemaal klaar voor is (ik combineer in deze stappen gewoon verschillende adviezen die ik tegenkwam).
- En installeer dan op opgeschoonde telefoon de "Mi Fit 4.0.6 mod" van freemyband.com (dat is precies waar de bit.ly link op het forum hierboven naar wijst).

Dat is een aangepaste apk van een oude versie van de Mi Fit app, en 2 mensen op de geekdoing link hierboven hadden er blijkbaar succes mee. Wat ik me er nog van herinner is dat het op het beginscherm even prutsen wat nu de login link is.
Stel dat dat werkt, stel, dan kun je daarna 3 of meer dingen doen:
- Die oude versie van de app gebruiken.
- De modded apk deinstalleren en N&F installeren (want dat is waar die apk eigenlijk voor is, als je N&F zonder Mi Fit wil draaien dan moet je die app even gebruiken om een autorisatie key te extraheren).
- Of, nogmaals alleen als het werkt, de modded apk deinstalleren en kijken of de officiele app dan wel wil.

Ik weet wat ik nu ga zeggen niet zeker, maar ik heb het idee dat die initiele pairing onder andere omvat dat er contact wordt gezocht met een server van Xiaomi. Dus 1 van de condities van het slagen van de pairing is dat die servers bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb dus een Mi Band 4 via Amazon.de. Maar, dat ding is wel heel genereus met de stappen. Ik zie constant honderden stappen erbij komen die ik niet maak. Hij zegt dat ik op een dag 8.000 stappen maak, gewone weekend dag, ben er niet uit geweest of gaan lopen.

Ik ben gaan tellen op de hand, dus een exact stuk lopen, ik doe 100 stappen, hij telt er 190. Dat is heel erg niet in lijn met wat anderen mensen qua ervaring hebben. Hij is net 5 dagen oud, heb ik een defecte te pakken? Is er iets anders mee aan de hand, moet ik nog kalibreren? Heb al veel dingen gelezen op internet, zoals horizontaal opladen en met GPS aan gaan lopen zodat hij het 'leert' of via een 3rd party app de paslengte aanpassen. Firmware is volgens de Mi app op de meest recente versie; 1.0.7.44

Iemand enig idee?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CrimsonRider schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:07:
Ik heb dus een Mi Band 4 via Amazon.de. Maar, dat ding is wel heel genereus met de stappen. Ik zie constant honderden stappen erbij komen die ik niet maak. Hij zegt dat ik op een dag 8.000 stappen maak, gewone weekend dag, ben er niet uit geweest of gaan lopen.

Ik ben gaan tellen op de hand, dus een exact stuk lopen, ik doe 100 stappen, hij telt er 190. Dat is heel erg niet in lijn met wat anderen mensen qua ervaring hebben. Hij is net 5 dagen oud, heb ik een defecte te pakken? Is er iets anders mee aan de hand, moet ik nog kalibreren? Heb al veel dingen gelezen op internet, zoals horizontaal opladen en met GPS aan gaan lopen zodat hij het 'leert' of via een 3rd party app de paslengte aanpassen. Firmware is volgens de Mi app op de meest recente versie; 1.0.7.44

Iemand enig idee?
Wat doe je met je armen als je loopt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024
Marzman schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:29:
[...]
Wat doe je met je armen als je loopt?
Geen idee, soms in mijn zakken, soms naast mijn lichaam. Niet heel bewust iets.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 22:35
Mijn hartslag data wordt exact 1 uur eerder weergegeven in de app Mi fit :O

Laatste firmware en app geüpdatet!

Wie kan mij helpen??

[ Voor 29% gewijzigd door tedkroon op 22-12-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Gisteren geprobeerd een andere MiBand te koppelen in MiFit. Account aanmaken gaf continu ´synchronisatie problems´. Vervolgens wil pairen niet... Ligt een server uit denk i? Waardeloos. Vanavond nog eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Laatst online: 01-05 19:45

Rob310

kermisfanaat

Ik ben ook sinds gisteren in het bezit van een Mi band4.
Pairen lukte bij mij in eerste instantie ook niet. De 'Help' in de app gaf aan dat ik eerst Bluetooth uit en weer aan moest zetten op de smartphone en als dat het probleem niet oploste de smartphone moest herstarten en dan opnieuw moet proberen te pairen.
En warempel, na reboot van foon was de pairing binnen enkele tellen voor elkaar. Software update en firmware update en daarna ready to go.
Dit was bij mij met een Moto G5Plus.
Mijn vrouw had met haar Miband4 en Samsung S8 wel direct verbinding.

[ Voor 0% gewijzigd door Rob310 op 27-12-2019 20:30 . Reden: typo ]

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Laatst online: 01-05 19:45

Rob310

kermisfanaat

Henkie-Jan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:43:
Gisteren geprobeerd een andere MiBand te koppelen in MiFit. Account aanmaken gaf continu ´synchronisatie problems´. Vervolgens wil pairen niet... Ligt een server uit denk i? Waardeloos. Vanavond nog eens proberen...
Misschien eerst de oude band ontkoppelen?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Sorry voor mijn super late reactie. Maar de volgende dag werkte het allemaal vlekkeloos. Had hem iemand kado gedaan en was erg vervelend. Maar werkt nu gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Ik heb mijn Mi band ongeveer 14 dagen en wil nieuwe watch faces erop zetten. De directe methode om de bin file naar de betreffende pad te kopieren lukt uiteraard maar de app Mifit ziet hem niet. Ook een speciale app geïnstalleerd werkt ook niet terwijl hij ook een bin file naar de app heeft gekopieerd.

Ik heb ook de moto G5plus.

Oh, nog een 2e punt, ik vind de tracking nogal grof met grote stappen, volgt niet echt de weg. soms fiets ik in het water en zo!

Wie kan mijn helpen?
Noot: ik heb de nieuwste firmware en software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
tedkroon schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:54:
Ik heb mijn Mi band ongeveer 14 dagen en wil nieuwe watch faces erop zetten. De directe methode om de bin file naar de betreffende pad te kopieren lukt uiteraard maar de app Mifit ziet hem niet. Ook een speciale app geïnstalleerd werkt ook niet terwijl hij ook een bin file naar de app heeft gekopieerd.

Ik heb ook de moto G5plus.

Oh, nog een 2e punt, ik vind de tracking nogal grof met grote stappen, volgt niet echt de weg. soms fiets ik in het water en zo!

Wie kan mijn helpen?
Noot: ik heb de nieuwste firmware en software!
Ik gebruik zelf niet de standaard Mi Fit app, maar Notify & Fitness, dus neem de volgende info met een korrel zout want geen eigen ervaring en weet niet of het nog actueel is:

Volgens mij is het met Mi Fit zo dat je initieel third party custom watchfaces heel makkelijk kon installeren, maar dat ze dat hebben bemoeilijkt.

Volgens mij is bij de Mi Fit app zo dat het proces nu geworden dat je in feite de app moet foppen, je kiest/ download 1 van hun eigen watchfaces, en dan vervang je stiekem de .bin file (dus je renamed de files zo dat Mi Fit niet doorheeft dat er een andere .bin file staat), en dan selecteer je de nu lokaal vervangen watchface opnieuw.

Je hebt het over dat je een andere app had gebruikt om watchfaces proberen te installeren. Is dat deze?:
https://play.google.com/s...okitskiy.miband_watchface

Want bij die is het zo dat ze truc iets hebben aangepast, dan is blijkbaar 'install' al dat ze zelf de file downloaden en renamen naar een gecached Mi Fit app bestand, en je alleen nog opnieuw de watchface moet heractiveren:
https://rokitskiy.dev/tutorial-en/

Over de tracking: Het blijft altijd een beetje vaag van wat iemand wel of niet precies vindt (ik weet niet of je vlak langs het water rent of fietst). In ieder geval hangt het dus af van de GPS van je telefoon, dus hoe beter die is hoe beter de tracking is (volgens mij wordt de locatie elke 10 seconden opgeslagen). Hieronder een kaartje van mijn run van vanmorgen op een 525 meter baan, dat extra lusje heb ik nodig om precies op 5km uit te komen, het volgt niet precies mijn pad (ik loop elk rondje in principe precies dezelfde lijn) maar ik vind het goed genoeg niet veel meer dan 20m afwijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6acqTDMLAKszguMC8iyyVU8/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Allereerst bedankt voor je uitgebreide advies!!! :*)
Ik heb inderdaad miband watchface die niet werkt. Ook mijn eerste rename poging werkte ook niet. Maar ik zie nog meer mogelijkheden, dus wordt vervolgd!

Inderdaad komt mijn tracking overeen qua nauwkeurigheid met die van jouw en ben al min of meer verzoend met de afwijking.

Je hoort nog meer als mijn display volgens mijn wens is!! Ik kan namelijk de datum niet met blote oog lezen en wil deze met een groter lettertype.

Nogmaals heel vriendelijk bedankt!!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:04

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb vandaag mijn Band 4 in ontvangst mogen nemen, en mijn vriendin ook :) Pairen en alles is gelukt zonder issues. Echter, is het mogelijk om de dashboard van de Mi Fit app aan te passen? We vinden het niet zo prettig dat het gewicht daar vol dikgedrukt in het midden prijkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:29
Esumontere schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:17:
Ik heb vandaag mijn Band 4 in ontvangst mogen nemen, en mijn vriendin ook :) Pairen en alles is gelukt zonder issues. Echter, is het mogelijk om de dashboard van de Mi Fit app aan te passen? We vinden het niet zo prettig dat het gewicht daar vol dikgedrukt in het midden prijkt...
Dat is mogelijk ja. Klik onder je gewicht op het hoofdscherm op "Bekijk meer", scroll naar beneden bij het volgende scherm en hier staat onderaan een knop met "Kaartvolgorde". Nu kun je het balkje met het gewicht met de drie streepjes naar beneden schuiven. Alles onder de tekst "De bovengenoemde gegevens....." staat niet op de hoofdpagina. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

lucash schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:07:
[...]

Dat is mogelijk ja. Klik onder je gewicht op het hoofdscherm op "Bekijk meer", scroll naar beneden bij het volgende scherm en hier staat onderaan een knop met "Kaartvolgorde". Nu kun je het balkje met het gewicht met de drie streepjes naar beneden schuiven. Alles onder de tekst "De bovengenoemde gegevens....." staat niet op de hoofdpagina. Succes :)
Dank je wel!

Ik heb inmiddels de Notifications & Fitness app gekocht, en wauw wat een verschil in functionaliteit. Ik ga die de komende dagen uittesten alvorens mijn vriendin hem eventueel ook aanschaft. Ik heb nog wel een paar vragen naar aanleiding van die app:

- Is de officiële Mi Fit app nog nodig na de eerste koppeling? Ik probeerde hem te de-installeren maar toen deed de n&f app het niet meer...

- kleine irritatie: kan de datum worden omgekeerd (d/m ipv m/d)?

Ter info: ik heb een niet geroote Oneplus 7 en ik ben niet van plan te rooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Esumontere schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:25:
[...]

- Is de officiële Mi Fit app nog nodig na de eerste koppeling? Ik probeerde hem te de-installeren maar toen deed de n&f app het niet meer...

- kleine irritatie: kan de datum worden omgekeerd (d/m ipv m/d)?

Ter info: ik heb een niet geroote Oneplus 7 en ik ben niet van plan te rooten.
Om het zonder Mi Fit App te draaien moet je eerst een key extraheren, zie o.a. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60293836

Bij mij zijn de datums dag-eerst. Op welke taal heb je de telefoon/ app staan? Misschien kun je eens kijken of het wat scheelt als je in de N&F basis instellingen de taal van de app aanpast (eens op Nederlands zet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

SanderBos schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:43:
[...]

Om het zonder Mi Fit App te draaien moet je eerst een key extraheren, zie o.a. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60293836

Bij mij zijn de datums dag-eerst. Op welke taal heb je de telefoon/ app staan? Misschien kun je eens kijken of het wat scheelt als je in de N&F basis instellingen de taal van de app aanpast (eens op Nederlands zet)?
Bedankt voor de tips! Ik ga het meteen proberen. Ik heb inmiddels de gemodde mi fit app, maar het inloggen daarin duurt héél lang.

Edit: het is gelukt! Moest kennelijk de laatste optie kiezen om in te loggen, daarmee pakt hij het wel. Ik heb ook de n&f app werkend zonder herinstallatie. Super!

Edit 2: ook het instellen van de datum is gelukt. Denk dat het wellicht aan de watch face heeft gelegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Esumontere op 04-01-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 20:49
effem schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:56:
Heeft er iemand ervaring met GadgetBridge?
https://codeberg.org/Freeyourgadget/Gadgetbridge/wiki/Home
Volledig open source dus dat spreekt me wel aan.

edit:
Ik heb het inmiddels geinstalleerd, dat was even wat prutsen (met name om de authorisatie key op te halen (hint: https://www.freemyband.com/ ) en om te pairen.
Ziet er leuk uit. stuurt ook notifcation tekst naar het scherm (bij N&F free kreeg ik alleen dat er een appje was maar niet de tekst, en ik meen dat dat ook bij MiFit zo was.
Ik gebruik Gadgetbridge voor mijn Mi Band 4. Ik raad deze aan iedereen aan die China niet vertrouwd :).
Auth key regelen is wat gedoe, helaas. Verder erg fan van F-droid en Aurora store. Heb niets van Google op mijn Oneplus 7 Pro O-)

Als iemand hier nog ervaring hiermee heeft, hoor ik dat graag. Altijd goed om dit te delen. Ken weinig mensen die Gadgetbridge gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetik
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03-2024
Sinds eergisteren heb ik deze mooie smartwatch aan mijn pols, en er resten mij nog wat vragen dus misschien weten jullie hier raad mee...!

Ik gebruik de mi band 4 vooral met mijn iPhone SE en had gehoopt dat ik via de apps Mi Fit of Amazfit uit de Apple Store mijn workouts zou kunnen delen naar Strava of op zijn minst zou kunnen exporteren. Helaas lijkt dit niet mogelijk, en kan ik alleen een foto van de workout-resultaten delen via social media. Weet iemand hier of dit wel mogelijk is op iOS of kan dat alleen via die "Notify & Fitness" app waar iedereen het over heeft, die helaas niet beschikbaar is op iOS ?

Verder bevalt de mi band me zeker, maar ik had gehoopt dat ik hem met Strava zou kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Knetik schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:34:
Sinds eergisteren heb ik deze mooie smartwatch aan mijn pols, en er resten mij nog wat vragen dus misschien weten jullie hier raad mee...!

Ik gebruik de mi band 4 vooral met mijn iPhone SE en had gehoopt dat ik via de apps Mi Fit of Amazfit uit de Apple Store mijn workouts zou kunnen delen naar Strava of op zijn minst zou kunnen exporteren. Helaas lijkt dit niet mogelijk, en kan ik alleen een foto van de workout-resultaten delen via social media. Weet iemand hier of dit wel mogelijk is op iOS of kan dat alleen via die "Notify & Fitness" app waar iedereen het over heeft, die helaas niet beschikbaar is op iOS ?

Verder bevalt de mi band me zeker, maar ik had gehoopt dat ik hem met Strava zou kunnen gebruiken!
Je hebt het over Amazfit, die kon je met je Mi Band koppelen? Want hier en hier lees ik wel dat er Strava integratie zit in Amazfit?
(ik kwam tijdens het googlen ook nog AmazTools tegen)

Disclaimer: Ik ben zelf een Android Notify & Fitness gebruiker die zelf geen ervaring heeft met de dingen die ik hierboven noem, en inderdaad me niet altijd realiseer dat er ook Apple gebruikers zijn met een Mi Band ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

snsgn schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Heb niets van Google op mijn Oneplus 7 Pro O-)
Behalve Android. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 20:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Ik wil Sanderbos bedanken :) omdat ik uiteindelijk na het kopiëren en renamen van een overeenkomstige afbeelding waarvan de png zichtbaar was in de data en Mifit, een custom afbeelding op mijn band 4 heb weten te zetten.

Hierbij een link:
Download the watchface/dial you want to replace on the Xiaomi Mi Band 4.
Then, open the MiFit app and install any available dial.
Now, Open the watch_skin_local folder in the file manager by navigating through Android > Data > com.xiaomi.hm.health > files > watch_skin_local.
Copy the name and then delete the .bin file from the watch_skin_local folder. (Note: The file name would be something like 4lIYUjzg3Vwqt8tJU9sYLeOSqUSAreJNzUxJhxgM.bin.)
Paste the new .bin file into the watch_skin_local folder and rename it to the old file name.
Now open the Mi Fit app again, and goto Band Displays and sync the new watchface.
You’ve successfully installed new watch face in the Mi Band 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322578

Ik heb de Mi band 4 gekocht om mijn zwem prestaties bij te houden. Gisteren gezwommen en Mi band laten registreren.
Nu kan ik nergens de data terug vinden,

vraag: hoe kan ik de data terug vinden of zijn er tips om goed te registrenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 1322578 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 09:34:
Ik heb de Mi band 4 gekocht om mijn zwem prestaties bij te houden. Gisteren gezwommen en Mi band laten registreren.
Nu kan ik nergens de data terug vinden,

vraag: hoe kan ik de data terug vinden of zijn er tips om goed te registrenen
Ik gebruik tegenwoordig niet meer de standaard app. Maar als het sinds augustus niet meer veranderd is zou je het in de Mi Fit app zo moeten kunnen vinden:
SanderBos in "[Xiaomi Mi Band 4] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322578

Dank je Sander, ik denk dat het niet opgeslagen is, ik ga het opnieuw proberen opnieuw proberen
Ik heb in het topic genoeg alternatieven gezien (gek genoeg over jou post heen gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Anoniem: 1322578 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:58:
Dank je Sander, ik denk dat het niet opgeslagen is, ik ga het opnieuw proberen opnieuw proberen
Ik heb in het topic genoeg alternatieven gezien (gek genoeg over jou post heen gelezen)
Om terug te komen op je eerdere vraag over tips: Je kunt ook achter je bureau of hangend op de bank een workout doen (of wat meer actief door gewoon wat heen weer te wandelen), zodat je kunt kijken of het werkt zonder eerst een eind te zwemmen...

Het type Freestyle workout (met gewichtheffertje) activeert niet de GPS (fijn voor tests binnen), en stelt als enige eis dat je hem minimaal 2 minuten laat lopen voor hem te stoppen. Dan kun je na 2+ minuten niet-echte-workout zien wat er ongeveer aan info uitkomt (en of er info uit komt).

Tijdens de workout moet (mits je het scherm activeert) de tijd en wat andere stats zichtbaar zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jdlx88XaJ6ejURieC8TZxvGL/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetik
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03-2024
Volgens mij werkt de automatische upload functie via de AmazFit app alleen voor de Amazfit Pace en niet voor de Mi Band 4, maar zal nog eens een paar keer testen zodat ik dit kan bevestigen. Tot nu toe nog niet aan de praat gekregen in ieder geval.

Daarbij is AmazTools misschien een goede optie voor Android, maar bestaat deze app niet in de App Store. Ik had het ook anders gewild, haha. Volgende telefoon wordt weer gerust een Android.
SanderBos schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:59:
[...]

Je hebt het over Amazfit, die kon je met je Mi Band koppelen? Want hier en hier lees ik wel dat er Strava integratie zit in Amazfit?
(ik kwam tijdens het googlen ook nog AmazTools tegen)

Disclaimer: Ik ben zelf een Android Notify & Fitness gebruiker die zelf geen ervaring heeft met de dingen die ik hierboven noem, en inderdaad me niet altijd realiseer dat er ook Apple gebruikers zijn met een Mi Band ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:41
Anoniem: 1322578 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:58:
Ik heb de afgelopen 2 maanden gehad dat zwem activiteiten niet gesynced werden naar de band. Ik weet zeker dat ik de activiteit netjes gestopt heb op de band, ik kreeg de stats. Maar toen ik thuis kwam en de band syncte is de activiteit nergens te vinden. De laatste 2 keer ging het wel weer gewoon goed, geen idee waarom het soms niet werkt.
Dit heb ik trouwens alleen 3 keer met zwemmen gehad, nooit met hardlopen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Dannisi schreef op zondag 12 januari 2020 @ 04:00:
[...]

Ik heb de afgelopen 2 maanden gehad dat zwem activiteiten niet gesynced werden naar de band. Ik weet zeker dat ik de activiteit netjes gestopt heb op de band, ik kreeg de stats. Maar toen ik thuis kwam en de band syncte is de activiteit nergens te vinden. De laatste 2 keer ging het wel weer gewoon goed, geen idee waarom het soms niet werkt.
Dit heb ik trouwens alleen 3 keer met zwemmen gehad, nooit met hardlopen.
Heb je bij het hardlopen misschien altijd je telefoon bij je, en bij het zwemmen niet? Misschien dat het syncen na enige tijd minder betrouwbaar werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedkroon
Dannisi,

Lees deze review en daar wordt ook geconstateerd dat de Mi band 4 minder geschikt is om mee te zwemmen!
https://www.androidpolice...vity-tracker-no-swimming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:41
SanderBos schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:19:
[...]

Heb je bij het hardlopen misschien altijd je telefoon bij je, en bij het zwemmen niet? Misschien dat het syncen na enige tijd minder betrouwbaar werkt?
Dat klopt, maar ik heb dat ding sinds launch, en dat werkte eigenlijk altijd goed. Alleen de laatste maand ging het soms mis, ik ben er nog niet achter wat er anders was. Afgelopen week werkte het beide keren goed.
tedkroon schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:48:
Dannisi,

Lees deze review en daar wordt ook geconstateerd dat de Mi band 4 minder geschikt is om mee te zwemmen!
https://www.androidpolice...vity-tracker-no-swimming/
Dat was de 1e firmware, die was inderdaad niet heel erg nauwkeurig.
Zwem tracking is voor mij toch een gimmick. Ik weet wat voor programma ik zwem, en hou de totale tijd bij met een old skool horloge met stopwatch. De laatste 3KM had de mand 2200 meter van bijgehouden. Daar zit dan wel 400 benen in die de band denk ik niet (goed) kan tracken omdat je armen dan niet bewegen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik kan het nergens terugvinden, dus vandaar hier de vraag: kun je een externe Bluetooth hartslagmeter (borstband) gebruiken ipv de polsmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Wokschotel schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:44:
Ik kan het nergens terugvinden, dus vandaar hier de vraag: kun je een externe Bluetooth hartslagmeter (borstband) gebruiken ipv de polsmeter?
Volgens mij is het antwoord nee. De band is bedoeld als (simpele) totaal oplossing.
(Je zult altijd weer zien dat er iemand een hack weet, ik heb zelf voor deze reactie bijvoorbeeld wel even gekeken of Notify & Fitness er niet een optie voor had, want je zult altijd zien).

Je kunt ook afvragen wat de Mi Band nog precies toevoegt als je al bluetooth borstband wil gebruiken. Want Strava+BlueToothBorstBand kan hetzelfde registreren van je run als MiFit+MiBand, en in beide gevallen moet je toch je mobieltje meenemen.
(je mist dan alleen een (niet zo goed leesbaar) display op je pols...)
(Je kunt trouwens twee workouts tegelijkertijd registreren met hierboven genoemde combinaties, dat heb ik ooit gedaan om de hartslag precisie te vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook maar een Miband4 besteld samen met de scale 2, twijfel al heel lang over de GTR maar ik wil graag de Mifit app blijven gebruiken en het gaat me dan eigenlijk puur om het uiterlijk. De functionaliteit van het bandje is voldoende voor mij (heb nu nog een band 2 en zelfs die voldoet, alleen is hij buiten niet meer afleesbaar).

Wel leuk dat je er nu ook mee kan zwemmen, kon met de band 2 ook maar die tracked dan helemaal niks :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 28-01-2020 14:23 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn band 4 is binnen. De instellingen zijn automatisch overgenomen. Wel een groot verschil met de band 2 dat schermpje. Nu alleen nog wachten op een nieuwer bandje, die rubber bandjes dat vind ik niks.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnperfors
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-03 15:11
Ik heb de mi band 4 nu een week. Na een jaar of 20 geen horloge te hebben gedragen, bevalt me het best om zo’n bandje om mijn pols te hebben. Maar voor mij is het toch een goedkope manier om te kijken of een smartwatch iets voor mij gaat zijn.

De ‘je hebt te lang gezeten’ functie zou een mooie functie kunnen zijn, maar voor mij werkt die gewoon niet goed. Tijdens mijn werk sta ik soms achter mijn bureau te werken, maar dan nog gaat het alarm af. Blijkbaar moet ik toch heen en weer lopen of zo...

Waar ik benieuwd naar ben is welke app iPhone gebruikers gebruiken, de standard Mi app, of toch een andere?

• Tiq
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-04-2022

Tiq

Ik heb een xiaomi mi band 4 maar ik wil de wekker tijd veranderen en dat lukt mij niet

• SanderBos
Tiq schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:51:
Ik heb een xiaomi mi band 4 maar ik wil de wekker tijd veranderen en dat lukt mij niet
Wat heb je al geprobeerd?
Random google resultaat (ik gebruik zelf niet de standaard app dus kan niet controleren of dit nog volledig actueel is):
YouTube: set alarm op mi band 4
Tijd veranderen in de app, aan en uit zetten op de band (zit allebei in de video).

(En mocht je net als ik niet de standaard app maar N&F gebruiken, ik probeerde het daarin net even, en in die niet-standaard app begon het pas lekker te werken toen ik onder envelopje-tab|wekkers eerst de meeste slimme wekkers op op 'hide op mi band' zette)

[ Voor 20% gewijzigd door SanderBos op 13-02-2020 21:20 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tiq schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:51:
De tijd veranderen doe je via de app, waarschijnlijk probeer je dit op de band. Daar kun je de al ingestelde tijden alleen in- of uitschakelen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nyron
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:19
Tip: Ik zag op een dag op mijn Mi Band 4 ineens Mi Home verschijnen. Ik heb geen artikelen van Home automatisering dus is zinloos voor mij. Heb het met N&F uiteindelijk kunnen verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiq
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-04-2022

Tiq

Bedankt het mij nu gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nyron schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:36:
Tip: Ik zag op een dag op mijn Mi Band 4 ineens Mi Home verschijnen. Ik heb geen artikelen van Home automatisering dus is zinloos voor mij. Heb het met N&F uiteindelijk kunnen verbergen.
Ik heb een deurbel, maar geen mihome in mijn band4 behalve dat ik meldingen van mihome zelf heb toegevoegd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-02 22:01
Sinds een paar weken vraagt de mi fit app locatietoegang om te kunnen synchroniseren. Vroeger had ik dit niet, geen idee wat er is veranderd. Maar is er een manier om dit te omzeilen? Ik de optie 'bond' proberen met de nRF Connect app , maar dit werkt ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door nazimv op 24-02-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb de Band 4 nu in gebruik sinds eind december en was er laaiend enthousiast over maar sinds een paar weken krijg ik geen notificaties meer binnen en vroeger dus wel.

Ik heb een Mi 9T Pro met de laatste MIUI 11.0.3 en gebruik de standaard Mi Fit app.

Als ik naar de App-meldingen ga krijg ik deze melding bovenaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDtUrl_mZPnZUm7Slbzu2EVvMv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2GSK2eRMuAcnxKjHjDLLbZY.jpg?f=fotoalbum_large

Alles geherinstalleerd van de MIUI t.e.m. de app en factory reset van de band en toch krijg ik die melding niet weg en dus geen notificaties meer. :/

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
connick411 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:27:
Ik heb de Band 4 nu in gebruik sinds eind december en was er laaiend enthousiast over maar sinds een paar weken krijg ik geen notificaties meer binnen en vroeger dus wel.

Ik heb een Mi 9T Pro met de laatste MIUI 11.0.3 en gebruik de standaard Mi Fit app.

Als ik naar de App-meldingen ga krijg ik deze melding bovenaan:

[Afbeelding]

Alles geherinstalleerd van de MIUI t.e.m. de app en factory reset van de band en toch krijg ik die melding niet weg en dus geen notificaties meer. :/

Iemand suggesties?
Je bent in ieder geval niet alleen:
https://c.mi.com/thread-2741909-1-0.html

Heb je hier misschien nog wat aan? (degene de vraag stelt lijkt blij mij het antwoord, zelf vind ik het nogal cryptisch maar ik ben geen MIUI gebruiker)
http://in.c.mi.com/thread-1986611-1-0.html
('thagambler' in de eerste link heeft het over soortgelijk 'all permissions')

[ Voor 3% gewijzigd door SanderBos op 20-03-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:39
Ik open net de Mi fit app er bleek een firmware update te zijn (gebeurde automatisch).
De Mi Band 4 heeft nu ondersteuning voor de Nederlandse taal. Het gaat om Firmware versie: V1.0.9.34.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connick411
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-04-2024
SanderBos schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:17:
[...]

Je bent in ieder geval niet alleen:
https://c.mi.com/thread-2741909-1-0.html

Heb je hier misschien nog wat aan? (degene de vraag stelt lijkt blij mij het antwoord, zelf vind ik het nogal cryptisch maar ik ben geen MIUI gebruiker)
http://in.c.mi.com/thread-1986611-1-0.html
('thagambler' in de eerste link heeft het over soortgelijk 'all permissions')
Dank voor de linkjes. Het loste het probleem niet op maar ze zullen bij Xiaomi ondertussen wel doorhebben dat het opgelost moet worden hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Megapaul schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:12:
Ik open net de Mi fit app er bleek een firmware update te zijn (gebeurde automatisch).
De Mi Band 4 heeft nu ondersteuning voor de Nederlandse taal. Het gaat om Firmware versie: V1.0.9.34.
Heb jij een international of een chinezen? Ik heb gekeken en zag toevallig dat er een nieuwe versie van de MiFit app zou moeten zijn. 4.16. Op de Google play site staat ook laatst bijgewerkt maar 2020. Echter als ik de playstore op mijn telefoon open zie ik januari 2020 laatst bijgewerkt.

Als ik op deze APK download site kijk zie ik 4.0.16 staan. Als ik die download en wil installeren op de telefoon geeft hij een fout aan... Volgens mij heeft Xiaomi de update teruggedraaid of i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:39
Henkie-Jan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:41:
[...]

Heb jij een international of een chinezen? Ik heb gekeken en zag toevallig dat er een nieuwe versie van de MiFit app zou moeten zijn. 4.16. Op de Google play site staat ook laatst bijgewerkt maar 2020. Echter als ik de playstore op mijn telefoon open zie ik januari 2020 laatst bijgewerkt.

Als ik op deze APK download site kijk zie ik 4.0.16 staan. Als ik die download en wil installeren op de telefoon geeft hij een fout aan... Volgens mij heeft Xiaomi de update teruggedraaid of i.d?
De Mi fit app zelf heeft software versie 4.0.16.
Het is puur een update voor die mi band die binnen kwam.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Megapaul schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:56:
[...]

De Mi fit app zelf heeft software versie 4.0.16.
Het is puur een update voor die mi band die binnen kwam.
Maar ik heb 4.0.15 en hij geeft in de playstore geen nieuwe versies aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb nu de laatste officiele stable gedownload vanaf hier via APK: https://geekdoing.com/threads/mi-fit-4-0-16.1776/ en begint nu direct met een firmware update en heeft de bestaande app gewoon geupgrade.

edit: mijn chineze mifit band 4 is Nederlands! _/-\o_ :D

[ Voor 13% gewijzigd door Henkie-Jan op 22-03-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 19:04
Mijn Chinese band ondersteund nu ook Nederlandse taal, nu hoef ik mijn telefoon niet meer op Engels te zetten en kan het gewoon op Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weet iemand hoe Mifit mijn basaal metabolisme berekent? Zijn dat de kcal van de miband en is dat een trend want het is ook niet dat ik het heel veel verander door een dag veel te lopen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Even een ervaring comment, misschien heeft iemand er ooit wat aan:

Bij mij werkte de hartslagmeting niet meer goed (vooral lagere hartslagen werden maar heel soms geregistreerd, handmatige opname werkte ook niet meer). Op zich zou het kunnen dat het vuil was bij de lampjes of sensor, maar het zag er heel schoon uit (en ik heb inmiddels genoeg Corona-gerelateerde schoonmaak middelen om het goed te reinigen). Ik kon me niet voorstellen dat het een hardware issue was, ik dacht dat het een combinatie van software updates zou zijn. Maar omdat ze zo goedkoop zijn toch een nieuwe besteld, en verrek de nieuwe doet het beter.
Dus als je problemen met de hartslagmeting krijgt, dat kan een hardware issue zijn ook al ziet er de hardware er nog als nieuw uit.

En de andere kant van de ervaring is: Wat een ramp was het om een nieuwe band in N&F (Notify & Fitness) te krijgen zonder Mi Fit geinstalleerd. Ik heb dat in het verleden een aantal keer gedaan, dus ik had me ingesteld op 5 minuten werk maar het kostte me meer dan een uur en ik had het eigenlijk al opgegeven. Ik weet niet wat ik nu de hele tijd fout deed, maar volgens mij leidde de volgende combinatie van acties in ieder geval tot succes:
- Leg de oude Mi Band ver weg buiten bluetooth bereik, en kies in N&F voor "Vervangen door nieuwe Mi" (die actie kun je makkelijk en veel herhalen, en heb ik ook moeten doen, alleen invoeren geboortedatum is niet leuk elke keer).
- Installeer de custom MiFit 4.0.6. apk van FreeMyBand, en voer die installatie best ver uit, ik deed het in eerste instantie slechts totdat ik een freemyband directory zag ontstaan, maar daarna zit dan in MiFit nog een activeren stap die je waarschijnlijk ook moet doen.
- Dan die custom Mi Fit deinstalleren.
- Toen kreeg ik uiteindelijk 2 van die autorisatie-sleutel tekst bestanden, dus ik had in eerste instantie geen idee welke ik moest gebruiken, want ze waren ook beiden in dezelfde seconde aangemaakt...
- Iets anders wat ik me niet kon herinneren maar nu wel moest doen was in de Android Bluetooth settings daarna de band koppelen. Dan krijg je ook het bluetooth adres erbij, en dan kun je zien welke autorisatie-sleutel tekstfile je moet gebruiken (want dat adres moet matchen met de inhoud van dat bestand).
- Dan kun je in N&F koppelen (dus bij vervanging eerst kiezen voor nieuwe band koppelen), waarbij N&F niet meer zelf de tekstfile oppikt (terwijl ik zeker weet dat dat eerst wel het geval was), je moet dan zelf de autorisatie key uit de tekstfile halen, en dat zijn dan alleen de laatste 32 karakters.

In ieder geval mooi dat die route nog steeds werkt, dat Xiaomi die niet heeft afgesloten (want je moet volgens mij eerst pairen in de Mi Fit app omdat er dan iets geautoriseerd wordt op hun servers). En ook wel credit voor N&F dat hij netjes alles (behalve de watchfaces) lijkt te hebben onthouden, ben zelfs geen stappen van de dag kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door SanderBos op 02-04-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb mijn Mi Smart Band 4 circa 8 maanden in gebruik en tot op heden nooit echt problemen gehad qua connectiviteit of de waardes die hij uitleest.

Echter sinds de laatste 3 firmware updates verneem ik dat mijn Mi Smart Band 4 (nu firmware 1.0.9.42) wel erg snel door zijn batterij heen gaat icm Mi Fit (4.0.17) op iOS (13.4).

Voorheen deed ik circa 2 tot 3 weken met een volle batterij. Maar na de 1e firmware upgrade max 3 dagen en sinds de laatste firmware upgrade max 7 dagen. Een verbetering weliswaar, maar zeker niet terug op het oude niveau.

Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben vernomen?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:25
nwagenaar schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:03:
Ik heb mijn Mi Smart Band 4 circa 8 maanden in gebruik en tot op heden nooit echt problemen gehad qua connectiviteit of de waardes die hij uitleest.

Echter sinds de laatste 3 firmware updates verneem ik dat mijn Mi Smart Band 4 (nu firmware 1.0.9.42) wel erg snel door zijn batterij heen gaat icm Mi Fit (4.0.17) op iOS (13.4).

Voorheen deed ik circa 2 tot 3 weken met een volle batterij. Maar na de 1e firmware upgrade max 3 dagen en sinds de laatste firmware upgrade max 7 dagen. Een verbetering weliswaar, maar zeker niet terug op het oude niveau.

Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben vernomen?
Ik kreeg zojuist de firmware upgrade naar 1.0.9.42 binnen, ik ga eens kijken wat dit bij mij doet.
Hiervoor eigenlijk geen problemen gehad met de accuduur. Ongeveer 3 tot 4 weken met een volle lading.

Heb je 'm al eens herstart of zelfs al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Sinds gisteren ook eigenaar van de Mi Band 4.
Ik ben best wel onder de indruk van het apparaatje, werkt heel intuïtief. Fijn scherm ook.
Wat me helaas erg tegenviel was dat de mogelijkheid voor bediening van muziek tijdens een workout er niet is(?). In normale toestand werkt dit als een zonnetje, maar zodra je een workout start kun je niks meer aan je muziek wijzigen. Wat een tegenvaller!

Is er wellicht een hack of een alternatieve app waarmee je tijdens je workout wel je muziek kan bedienen? Tips? Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires