Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 09:38
Ik wist ook niet dat dat was toegevoegd, weer wat geleerd van @Medione1210 , je moet minimaal N&F 8.12.9 hebben dan krijg je een extra knop.

Ik heb het nu net zitten doen, maar er zijn bij mij daardoor wel wat custom watchfaces stuk gegaan. Ik neem aan niet door de schuld van N&F maar van die firmware. Bij een aantal waren ineens sommige cijfers weg (en dat ligt niet aan de font-support, die verdwenen cijfers waren png-images, in heb nu in mijn eigen custom watchface json file ergens DrawingOrder verwijderd en nu werkt die weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
SanderBos schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:38:
[...]

Ik wist ook niet dat dat was toegevoegd, weer wat geleerd van @Medione1210 , je moet minimaal N&F 8.12.9 hebben dan krijg je een extra knop.

Ik heb het nu net zitten doen, maar er zijn bij mij daardoor wel wat custom watchfaces stuk gegaan. Ik neem aan niet door de schuld van N&F maar van die firmware. Bij een aantal waren ineens sommige cijfers weg (en dat ligt niet aan de font-support, die verdwenen cijfers waren png-images, in heb nu in mijn eigen custom watchface json file ergens DrawingOrder verwijderd en nu werkt die weer).
Dan heb ik geloof ik geluk, want mijn custom watchfaces waaronder ik soms wissel doen het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:05
SanderBos schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:38:
[...]

Ik heb versie N&F 8.12.9. Maar geen extra knop. Raar

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Erik1805 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:06:
[...]

Ik heb versie N&F 8.12.9. Maar geen extra knop. Raar
Misschien dan 8.13.1? (dat is wat ik draai, maar in de release notes van 8.12.9 staat 'Improved firmware update support Mi Band 4').

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2VEUmKMXiqQmidSMQ4jriFo9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SanderBos schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:22:
[...]

Misschien dan 8.13.1? (dat is wat ik draai, maar in de release notes van 8.12.9 staat 'Improved firmware update support Mi Band 4').

[Afbeelding]
Oké 8.12 en 13 zijn betas toch? Werken die goed?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Erik1805 schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:34:
[...]

Oké 8.12 en 13 zijn betas toch? Werken die goed?
8.12.6 is echte release, die staat ook in Google Play.
8.12.9 en 8.13.1 zijn beta's.

Jij hebt het pas net geinstalleerd toch? Het is heel lang geweest dat als je de Mi Band 4 gebruikte dat je dan wel bijna verplicht was om de beta's te draaien. Sinds 21 augustus eigenlijk niet meer omdat de release versie nu redelijk bij is.

Dus eigenlijk was ik van plan om niet meer continue te updaten, maar kon me toch inhouden (fear of missing out, hetzelfde als met die firmwares).

Dus als je niet geeft om het laatste van het laatste te draaien, dan is er volgens mij geen reden om naar beta's en andere firmwares te gaan (tenzij je Spotify controls gebruikt en niet werken, want daarin zijn dingen gefixed, zelf gebruik ik dat niet).
Dat gezegd hebbende volgens mij zijn de beta's wel stabiel ja (ik heb nu 8.13.1 nog maar pas geinstalleerd). In het recente verleden is er volgens mij maar 1 serieuze regressie geweest (watchfaces installeren ging ineens megatraag, dat is toen binnen paar dagen gefixed).

Mocht het je alleen om de firmware gaan, de nieuwste beta(s?) linken door naar
https://www.freemyband.com/p/mi-band-4-firmwares.html
Dus waarschijnlijk (ik ga het niet proberen) kun je de zip file die je daar kan downloaden ook zelf downloaden en openen met 8.12.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SanderBos schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:49:
[...]

8.12.6 is echte release, die staat ook in Google Play.
8.12.9 en 8.13.1 zijn beta's.

Jij hebt het pas net geinstalleerd toch? Het is heel lang geweest dat als je de Mi Band 4 gebruikte dat je dan wel bijna verplicht was om de beta's te draaien. Sinds 21 augustus eigenlijk niet meer omdat de release versie nu redelijk bij is.

Dus eigenlijk was ik van plan om niet meer continue te updaten, maar kon me toch inhouden (fear of missing out, hetzelfde als met die firmwares).

Dus als je niet geeft om het laatste van het laatste te draaien, dan is er volgens mij geen reden om naar beta's en andere firmwares te gaan (tenzij je Spotify controls gebruikt en niet werken, want daarin zijn dingen gefixed, zelf gebruik ik dat niet).
Dat gezegd hebbende volgens mij zijn de beta's wel stabiel ja (ik heb nu 8.13.1 nog maar pas geinstalleerd). In het recente verleden is er volgens mij maar 1 serieuze regressie geweest (watchfaces installeren ging ineens megatraag, dat is toen binnen paar dagen gefixed).

Mocht het je alleen om de firmware gaan, de nieuwste beta(s?) linken door naar
https://www.freemyband.com/p/mi-band-4-firmwares.html
Dus waarschijnlijk (ik ga het niet proberen) kun je de zip file die je daar kan downloaden ook zelf downloaden en openen met 8.12.6.
toon volledige bericht
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Het werkt nu prima dus zie geen reden voor een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1252624

Vraagje..net deze band gekregen, mijn eerste activitytracker.dus nog erg puzzelen. Maar volgens mij klopt de stappenteller niet. Na wakker worden netjes op 0, daarna alleen naar beneden gegaan, en ontbijt gemaakt en op de bank gezeten stond de stappenteller op 204. Lijkt me toch vrij veel? Gisteravond ook vrijwel niets gelopen, stond hij op 455. Is dit ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:30

Meneer iCy

swarma

xileS schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:16:
[...]

Inmiddels heb ik ook de Mi Band 4 besteld
Heb je hem al binnen en is de 4 echt beter dan de 3?

Twijfel nog of ik op dit moment ga upgraden, want de 3 heb ik ook pas sinds mei. :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Medione1210
Meneer iCy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:39:
[...]

Twijfel nog of ik op dit moment ga upgraden, want de 3 heb ik ook pas sinds mei. :+
De 3 verschilt niet zoveel van de 4,. Het duidelijke kleuren scherm vind ik wel een grote verbetering.

Hier zie je de verschillen uitgebreid besproken https://www.techradar.com/news/xiaomi-mi-band-4-vs-mi-band-3 zodat je zelf kan bepalen of het voor jou een verbetering is.
Anoniem: 1252624 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:24:
Vraagje..net deze band gekregen, mijn eerste activitytracker.dus nog erg puzzelen. Maar volgens mij klopt de stappenteller niet. Na wakker worden netjes op 0, daarna alleen naar beneden gegaan, en ontbijt gemaakt en op de bank gezeten stond de stappenteller op 204. Lijkt me toch vrij veel? Gisteravond ook vrijwel niets gelopen, stond hij op 455. Is dit ok?
Dit kun je toch zelf makkelijk controleren? Loop eens van een ruimte naar de andere en terug met normale stappen en tel ze. En dan vergelijken met je Miband.
Bij mij was er een kleine afwijking van 2 of 3 stappen per 100.
SanderBos schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
Hier stond de knop er in 8.13.1.

[ Voor 51% gewijzigd door Medione1210 op 11-09-2019 12:04 ]

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Medione1210 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:57:
De 3 verschilt niet zoveel van de 4,. Het duidelijke kleuren scherm vind ik wel een grote verbetering.

Hier zie je de verschillen uitgebreid besproken https://www.techradar.com/news/xiaomi-mi-band-4-vs-mi-band-3 zodat je zelf kan bepalen of het voor jou een verbetering is.
Hmm, niet echt de moeite waard. In direct zonlicht lijkt het nog niet echt super te zijn aan de hand van een ander filmpje.

• Medione1210
Meneer iCy schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:17:
[...]

Hmm, niet echt de moeite waard. In direct zonlicht lijkt het nog niet echt super te zijn aan de hand van een ander filmpje.
Niet mee eens. Dit is, naar mijn mening, de eerste band die in zonlicht zeer goed leesbaar is. Je moet wel 'm wel eerst minimaal op een na hoogste helderheid zetten. Dit gaat helaas niet automatisch.
Wel kan je in de (n&f) app kiezen om de helderheid binnen bepaalde tijden (ik doe 22 tot 7 uur) automatisch te laten verlagen.

Ik was bang dat de hogere helderheid extra accu zou kosten, maar ik haal nog steeds met gemak 4 weken met de Miband.

Hier de waarden van mijn laatste 2 cycli, waarvan de 2e met max. helderheid:

Week 1. 80% 80
Week 2. 66% 63
Week 3. 50% 44
Week 4. 38% 30

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 11-09-2019 12:25 ]

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Dank je. Het filmpje wat ik zag leek het tegen te vallen. We gaan nu toch de mindere periode in dus kijk volgend jaar wel even naar de upgrade.

• Medione1210
Meneer iCy schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:26:
[...]

Dank je. Het filmpje wat ik zag leek het tegen te vallen. We gaan nu toch de mindere periode in dus kijk volgend jaar wel even naar de upgrade.
Met de standaard helderheid out of the box valt het inderdaad tegen!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Meneer iCy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:39:
[...]

Hij is nog niet binnen, lijkt te zijn tegen gehouden door de douane. Nog eventjes afwachten dus.

Qua functies ga je geloof ik niet heel veel op voorruit en is een upgrade niet perse noodzakelijk, maar gezien ik het elke dag draag kon ik mij niet inhouden om ook weer de Mi Band 4 te bestellen voor nog geen 3 tientjes. Inmiddels draag ik de Mi Band 3 ook al meer dan een jaar.

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 18:07
Hoe accuraat is jullie hartslag meeting?
Ik heb met mijn Samsung S10, die ook hartslag kan meten, een hartslag van rond de 50 en de mi band 4 geeft een hartslag van 70-80 aan.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:06
Jamesl schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:48:
Hoe accuraat is jullie hartslag meeting?
Ik heb met mijn Samsung S10, die ook hartslag kan meten, een hartslag van rond de 50 en de mi band 4 geeft een hartslag van 70-80 aan.
En als je het zelf meet? (gewoon heel ouderwets 30 seconden lang je pols opnemen...)
50 is vrij laag, 75 is vrij hoog (in rust) dus wellicht zit de waarheid in het midden

Strava

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij mijn S7 en mi band 4 zijn de hartslag metingen zo goed als gelijk. Ik zit ook vaak rond de 70 in rust.

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:53
Ik ben nog steeds ontevreden met de polsmeting. Geeft in de exercise app een hartslag van 65 aan terwijl die 140 is. Gps nog niet getest of dat gefixt is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:00
Vandaag de Mi Band 4 ontvangen, kreeg GadgetBridge niet werkend, dus uiteindelijk voor N&F gegaan. Zonder de Mi Fit app eindelijk aan het werk gekregen.

Bij N&F heb ik het "weer" icoon uit gezet op de Mi Band (Hamburger menu - Mi Band Menu Settings - Display Settings)
Maar op de Mi Band blijft deze zichtbaar.
Hebben jullie tips?

En welke activiteiten app gebruiken jullie?
Voorheen gebruikte ik FitApp op Android. Maar krijg de Mi Band niet gepaird. Ik lees dat veel apps de Mi Band niet ondersteunen. Of visa versa.
Is N&F een goede activiteiten app? Of raden jullie iets anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
RedRayMann schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:12:
Vandaag de Mi Band 4 ontvangen, kreeg GadgetBridge niet werkend, dus uiteindelijk voor N&F gegaan. Zonder de Mi Fit app eindelijk aan het werk gekregen.

Bij N&F heb ik het "weer" icoon uit gezet op de Mi Band (Hamburger menu - Mi Band Menu Settings - Display Settings)
Maar op de Mi Band blijft deze zichtbaar.
Hebben jullie tips?

En welke activiteiten app gebruiken jullie?
Voorheen gebruikte ik FitApp op Android. Maar krijg de Mi Band niet gepaird. Ik lees dat veel apps de Mi Band niet ondersteunen. Of visa versa.
Is N&F een goede activiteiten app? Of raden jullie iets anders aan?
Ik gebruik zelf N&F app in combinatie met strava voor het hardlopen. Synchronisatie werkr prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 14:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Werkt bij jullie die "nacht"modus via de N&F app? Bij de Mi band 3 werkte het zonder problemen maar met de 4 werkt het bij mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Hurricane schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:14:
Werkt bij jullie die "nacht"modus via de N&F app? Bij de Mi band 3 werkte het zonder problemen maar met de 4 werkt het bij mij niet.
De 'Nachtstand' (omschrijving Reduce band screen brightness during night)?
Die werkt bij mij, ik heb een aangepast interval ingesteld.
Staat de standaard brightness op de band zelf (More|settings|brightness) wel op een hoge waarde (zodat er verschil te zien in de verlichting sterkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hurricane schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:14:
Werkt hier prima.

• Esma82
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb net mi band 4 gekocht. Global versie maar het blijft Chinees. Ik heb mi band 3 gehad en die ging gelijk goed. Ook een andere app geprobeerd en toen werd het wel even Engels. Zodra ik bij mijn telefoon weg ben, springt het gelijk weer over op Chinees. Wie kan me helpen? Ik heb overal gezocht voor een antwoord

• Erik1805
Esma82 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:30:
Ik heb net mi band 4 gekocht. Global versie maar het blijft Chinees. Ik heb mi band 3 gehad en die ging gelijk goed. Ook een andere app geprobeerd en toen werd het wel even Engels. Zodra ik bij mijn telefoon weg ben, springt het gelijk weer over op Chinees. Wie kan me helpen? Ik heb overal gezocht voor een antwoord
Dan heb je waarschijnlijk toch de Chinese versie gekregen. Kijk even op het doosje naar het nummer. Staat ook cn bij. Dan heb je de Chinese versie

• SanderBos
Esma82 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:30:
Overal gezocht? Want er zijn toch hele fora over dit probleem volgeschreven.

Disclaimer: Wat ik hierna zeg zeg ik niet uit eigen ervaring, want ik heb een global version.

Maar wat is de andere app waarmee het even Engels werd? Want volgens mij is het de officiele Mi Fit App die hem elke keer terugzet op Chinees. Dus als je Notify & Fitness gebruikt zonder Mi Fit geinstalleerd, en dan de taal goed zet, dan springt hij volgens mij niet meer terug?
[Edit: Of in Notify & Fitness zelf kun je ook de taal op de band aanpassen, weet niet of dat dan werkt voor Chinese versie, meest rechter 'Extra' tab, 'Extra' subtab, 'Mi Band-taal']

(en voor de volledigheid, op https://www.freemyband.com/ staat o.a. een aangepaste Mi Fit 4.0.6 versie, als je eerst alles deinstalleert op je telefoon, dan tijdelijk die apk installeert en na inloggen weer verwijdert, en dan Notify & Fitness installeert, dan draai je Notify & Fitness zonder Mi Fit app, meer informatie op google).

[ Voor 7% gewijzigd door SanderBos op 18-09-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Erik1805 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:43:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk toch de Chinese versie gekregen. Kijk even op het doosje naar het nummer. Staat ook cn bij. Dan heb je de Chinese versie
En wat voor een code staat er bij als je Global version hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
vellichor schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:45:
[...]

En wat voor een code staat er bij als je Global version hebt?
GL

Heb mijn Mi Band 4 Global ook inmiddels binnen :)

WhatsApp meldingen op de band zijn niet altijd even overzichtelijk als het meerdere berichten zijn. Het scrollen door de tekst is ook een beetje lastig, want je ziet de nieuwste bericht eerst en gaat dan telkens 1 terug scrollen. Had het liever andersom gehad.

Heb het niet eerder voorbij zien komen, maar je kan in de Mi Fit app ook een eigen foto kiezen voor je WatchFace, volgens mij was dit eerst niet. Alleen vind ik de keuze qua themes/layout beperkt, voor als je een eigen foto wilt. En de voor geïnstalleerde Watchfaces vind ik allemaal niet mooi, of net te weinig info op het scherm. In de Play store kwam ik deze app tegen. De keuze is dan al wat groter, maar ik zou alsnog een eigen foto willen gebruiken. Zijn daar al makkelijke manieren voor? Op YouTube heb ik deze gevonden: YouTube: How to make Custom Watch Face on Mi Band 4. Engelse versie van de site is niet eens meer beschikbaar, maar met translate moet het denk ik wel lukken. Wellicht even daarmee gaan spelen, maar hoop dat de site betrouwbaar is en dat mijn custom watchface niet opeens op hun site staat ;p.

[ Voor 77% gewijzigd door xileS op 22-09-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 03:08
xileS schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:03:
[...]

GL

Heb mijn Mi Band 4 Global ook inmiddels binnen :)

WhatsApp meldingen op de band zijn niet altijd even overzichtelijk als het meerdere berichten zijn. Het scrollen door de tekst is ook een beetje lastig, want je ziet de nieuwste bericht eerst en gaat dan telkens 1 terug scrollen. Had het liever andersom gehad.

Heb het niet eerder voorbij zien komen, maar je kan in de Mi Fit app ook een eigen foto kiezen voor je WatchFace, volgens mij was dit eerst niet. Alleen vind ik de keuze qua themes/layout beperkt, voor als je een eigen foto wilt. En de voor geïnstalleerde Watchfaces vind ik allemaal niet mooi, of net te weinig info op het scherm. In de Play store kwam ik deze app tegen. De keuze is dan al wat groter, maar ik zou alsnog een eigen foto willen gebruiken. Zijn daar al makkelijke manieren voor? Op YouTube heb ik deze gevonden: YouTube: How to make Custom Watch Face on Mi Band 4. Engelse versie van de site is niet eens meer beschikbaar, maar met translate moet het denk ik wel lukken. Wellicht even daarmee gaan spelen, maar hoop dat de site betrouwbaar is en dat mijn custom watchface niet opeens op hun site staat ;p.
toon volledige bericht
Amazfitwatchfaces.com
Hele hoop mooie custom watchfaces.

Custom watchfaces zijn met mi fit, de standaard app en de laatste mi band 4 firmware niet meer mogelijk.
Enkel als je de Notify&Fitness app of jouw voorgestelde app gebruikt, kan je nog custom watchfaces instellen.

Wil je echter toch teruggaan naar een vorige firmware (1.0.5.66), dan gewoon via apkmirror mi fit 4.0.7 installeren en dan downgrade ie gelijk de firmware.
De laatste firmwares van de mi band 4 zijn nogal buggy te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Converted007 schreef op maandag 23 september 2019 @ 01:39:
[...]

Amazfitwatchfaces.com
Hele hoop mooie custom watchfaces.
Die ben ik idd ook tegen gekomen
Converted007 schreef op maandag 23 september 2019 @ 01:39:
[...]
Custom watchfaces zijn met mi fit, de standaard app en de laatste mi band 4 firmware niet meer mogelijk.
Enkel als je de Notify&Fitness app of jouw voorgestelde app gebruikt, kan je nog custom watchfaces instellen.
Met die app uit de playstore lukt het idd wel gewoon. Het viel mij in Youtube video's al op dat de Mi Fit app is aangepast. De app uit de play store, vervangt gewoon een huidige WatchFace. Dit kan je denk ik ook gewoon zelf doen, als je een eigen WatchFace aanpast? Ik wil gewoon een WatchFace uitzoeken en een persoonlijke foto erachter plaatsen, waarbij de info goed geplaatst en leesbaar blijft. Moet dit alleen nog uittesten, maar via de site van de YT link lijkt dit het eenvoudigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
xileS schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:05:
[...]

Met die app uit de playstore lukt het idd wel gewoon. Het viel mij in Youtube video's al op dat de Mi Fit app is aangepast. De app uit de play store, vervangt gewoon een huidige WatchFace. Dit kan je denk ik ook gewoon zelf doen, als je een eigen WatchFace aanpast? Ik wil gewoon een WatchFace uitzoeken en een persoonlijke foto erachter plaatsen, waarbij de info goed geplaatst en leesbaar blijft. Moet dit alleen nog uittesten, maar via de site van de YT link lijkt dit het eenvoudigst.
Met die app waar je naar verwees kun je nu toch blijkbaar zelf ook een bin file uploaden naar Mi Fit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X7GIGr7Hr59dMCbLanc6dXzT/thumb.jpg
(Ik heb zelf nu Notify&Fitness zonder Mi Fit geinstalleerd, dus ik kan dat zelf niet controleren)

Want de helft van de info uit jou YT link gaat over hoe je dan een bestaande custom .bin file vervangt in de Mi Fit data directory om Mi Fit te foppen, dus dat is dan niet echt nodig.

Voor wat betreft het maken van een eigen custom watchface, een andere mogelijk route (die ik heb gevolgd) is dat je eerst in de Miband4 Watchface app de watchface download die het meest lijkt op wat je wil, die als .bin download, en dan die .bin aanpast op een Windows PC. Dat kan met
https://amazfitwatchfaces.com/forum/viewtopic.php?t=720
als je tenminste handig bent met computers.
WatchFace.exe bestaande.bin
pakt een watchface uit (er zijn 2 varianten van die .exe, gebruik de 2e als de 1e niet werkt) naar een json tekst configuration file en een hele set plaatjes, dan kun je de plaatjes en eventueel config file aanpassen (dat laatste is niet altijd triviaal), en er met
WatchFace.exe uitgepakte.json
weer een .bin van maken. Dat is meer gepruts dan een website, maar het voordeel is dat als je het eenmaal hebt opgezet je de watchface stapje voor stapje precies zo kunt maken als je wil.

(zie voor meer info over die tool de 'Build your own watch face' sectie van deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
SanderBos schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:12:
[...]

Met die app waar je naar verwees kun je nu toch blijkbaar zelf ook een bin file uploaden naar Mi Fit?
[Afbeelding]
(Ik heb zelf nu Notify&Fitness zonder Mi Fit geinstalleerd, dus ik kan dat zelf niet controleren)

Want de helft van de info uit jou YT link gaat over hoe je dan een bestaande custom .bin file vervangt in de Mi Fit data directory om Mi Fit te foppen, dus dat is dan niet echt nodig.
Ah ja dat is idd een goede, als ik eenmaal de juiste bestanden heb, gewoon lkr via die app uploaden ipv zelf copy pasten enzo. Dat is niet het moeilijkste.
SanderBos schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:12:
[...]
Voor wat betreft het maken van een eigen custom watchface, een andere mogelijk route (die ik heb gevolgd) is dat je eerst in de Miband4 Watchface app de watchface download die het meest lijkt op wat je wil, die als .bin download, en dan die .bin aanpast op een Windows PC. Dat kan met
https://amazfitwatchfaces.com/forum/viewtopic.php?t=720
als je tenminste handig bent met computers.

[...]

pakt een watchface uit (er zijn 2 varianten van die .exe, gebruik de 2e als de 1e niet werkt) naar een json tekst configuration file en een hele set plaatjes, dan kun je de plaatjes en eventueel config file aanpassen (dat laatste is niet altijd triviaal), en er met

[...]

weer een .bin van maken. Dat is meer gepruts dan een website, maar het voordeel is dat als je het eenmaal hebt opgezet je de watchface stapje voor stapje precies zo kunt maken als je wil.

(zie voor meer info over die tool de 'Build your own watch face' sectie van deze pagina.
toon volledige bericht
Die laatste link heb ik idd ook zien verschijnen, maar (nog) niet helemaal bestudeerd. Dat is meer als je echt alles wilt aanpassen.

Vooralsnog denk ik dat het voldoende is, als ik gewoon een bestaande WatchFace vind, die mooi past bij een foto die ik wil gebruiken. Daarvoor leek de Chinese site in de eerder genoemde YT filmpje wel geschikt voor om het snel en makkelijker te doen. Want die bin bestanden zouden geloof ik ook aangepast moeten worden, ook al wil je alleen een andere achtergrondfoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 20:54
Wat ik helaas niet heb kunnen vinden nog (misschien niet goed genoeg gezocht) maar hoe zit het met de Caller ID. Word de naam van de beller ook weergegeven op dit scherm?

Ik zit nu nog met een miband 2 icm iOS, en daar krijg ik wel een caller ID,
Mijn vader heeft een xiaomi pocophone F1 icm een mi band 2, maar die kreeg geen naam te zien.

Over een paar weken stap ik over naar een Xiaomi Mi9 telefoon, en zit er ook aan te denken om de mi band4 te bestellen. Maar dan hoop ik wel dat er een callerID functie op zit.
Wie kan mij aan het antwoord helpen?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 21:03
MrMilco schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 00:40:
Wat ik helaas niet heb kunnen vinden nog (misschien niet goed genoeg gezocht) maar hoe zit het met de Caller ID. Word de naam van de beller ook weergegeven op dit scherm?

Ik zit nu nog met een miband 2 icm iOS, en daar krijg ik wel een caller ID,
Mijn vader heeft een xiaomi pocophone F1 icm een mi band 2, maar die kreeg geen naam te zien.

Over een paar weken stap ik over naar een Xiaomi Mi9 telefoon, en zit er ook aan te denken om de mi band4 te bestellen. Maar dan hoop ik wel dat er een callerID functie op zit.
Wie kan mij aan het antwoord helpen?
Die functie is er ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Ah, kijk aan. Dan kan m’n oude mi band 2 eindelijk met pensioen ;)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MrMilco schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:50:
[...]

Ah, kijk aan. Dan kan m’n oude mi band 2 eindelijk met pensioen ;)
En toch mis ik 'm nog steeds. 2 jaar gedragen en nog geen krasje te zien. Nu de Miband 4 en na paar maanden al butsjes en krasjes omdat het display boven het rubber bandje uitkomt.
Wel screenprotector geprobeerd maar die blijft niet goed plakken door het afgeronde display.

Jammer dat er, zover ik weet, nog geen bandjes zijn die de Miband 3 en 4 beter beschermen.

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 03-10-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Medione1210 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

En toch mis ik 'm nog steeds. 2 jaar gedragen en nog geen krasje te zien. Nu de Miband 4 en na paar maanden al butsjes en krasjes omdat het display boven het rubber bandje uitkomt.
Wel screenprotector geprobeerd maar die blijft niet goed plakken door het afgeronde display.

Jammer dat er, zover ik weet, nog geen bandjes zijn die de Miband 3 en 4 beter beschermen.
Krasjes maak ik mij niet zo enorm druk om, deze heeft ook wel krasjes op het display, en dat in de eerste maand al :)

Maar ik neem aan dan de 4 wel een goede vooruitgang is op de 2 toch? Behalve dat het scherm snel krast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

MrMilco schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

Krasjes maak ik mij niet zo enorm druk om, deze heeft ook wel krasjes op het display, en dat in de eerste maand al :)

Maar ik neem aan dan de 4 wel een goede vooruitgang is op de 2 toch? Behalve dat het scherm snel krast?
Wat ik erg miste was het draaien van mijn pols om het volgende scherm te kunnen zien. Van mij mag dat weer terug komen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
MrMilco schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

Uiteraard een erg goede vooruitgang. Mooi display dat nu ook(op de hoogste stand) prima in de ☀️ te lezen is.
Maar als ik eerlijk ben doe ik er verder niet veel meer mee dan met de 2. Je kan nu wel berichten (terug)lezen en dat deed ik in het begin ook wel, maar nu nog maar zelden.
Ik gebruik het bandje voornamelijk voor de notificaties. Stappen,hartslag en GPS wijken wat mij betreft net wat te veel af om echt waardevol te zijn! Maar dat verwachtte ik ook niet voor 19 euro hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:11
Medione1210 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Uiteraard een erg goede vooruitgang. Mooi display dat nu ook(op de hoogste stand) prima in de ☀️ te lezen is.
Maar als ik eerlijk ben doe ik er verder niet veel meer mee dan met de 2. Je kan nu wel berichten (terug)lezen en dat deed ik in het begin ook wel, maar nu nog maar zelden.
Ik gebruik het bandje voornamelijk voor de notificaties. Stappen,hartslag en GPS wijken wat mij betreft net wat te veel af om echt waardevol te zijn! Maar dat verwachtte ik ook niet voor 19 euro hoor.
Tov de 2 is het lezen van de berichten echt enorm verbeterd (naar mijn mening tenminste). Het is een stuk makkelijker te volgen etc.
Ik ben er enorm blij mee als opvolger van de 2. Het enige waar ik mijn twijffels over heb is hoelang het siliconenbandje heel blijft, ik moet echt ontzettend kracht zetten om de tracker eruit te halen (gelukkig, want ik wil hem niet verliezen natuurlijk).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:05
miggeltje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Tov de 2 is het lezen van de berichten echt enorm verbeterd (naar mijn mening tenminste). Het is een stuk makkelijker te volgen etc.
Ik ben er enorm blij mee als opvolger van de 2. Het enige waar ik mijn twijffels over heb is hoelang het siliconenbandje heel blijft, ik moet echt ontzettend kracht zetten om de tracker eruit te halen (gelukkig, want ik wil hem niet verliezen natuurlijk).
Dat hoeft helemaal niet met veel kracht!!

Kijk deze video:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to easily remove Mi band from strap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
Het kan zo simpel zijn :) Thx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Na al jullie reacties gelezen te hebben, is het voor mij duidelijk, t gaat de mi band 4 worden. Dit weekend maar eens kijken waar hij voordelig te bestellen is in Nederland :) maar daar was ook al een topic voor zag ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ben van mi 3 naar 4 over maar de sleep tracking is way off. Eerste nacht ging als de 3 maar de 3 nachten erna vrijwel geen deep sleep. Slaap periode was wel correct.
Ik kreeg wel kort na de eerste out of the box update een dag later een nieuwe update. Iemand zelfde gezien? Via bol (afinjo) gekocht EU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

miggeltje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:52:
[...]

Ik heb nog een twee, maar daar is sowieso niks meer op te volgen. Alleen in het donker kan ik de display nog lezen :Ik zou het wel leuker vinden als calorieen op een manier zoals bij andere bandjes geteld kan worden (in rust + wat je verbruikt met lopen enzo ipv alleen wat je verbruikt met lopen enzo), maar dat zal op de 4 wel niet veranderd zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik heb een 4 in China gekocht en deze blijft op Chinees staan (ben daar nog). Ik ben bang dat dat zo blijft.
Gelukkig ligt er thuis een EU op me te wachten 😊

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Geurt-kun schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:23:
Ik heb een 4 in China gekocht en deze blijft op Chinees staan (ben daar nog). Ik ben bang dat dat zo blijft.
Gelukkig ligt er thuis een EU op me te wachten 😊
Als je je telefoon op Engels zet, dan staat je band ook op Engels toch ?
Nederlands blijft die Chinees praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

miggeltje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Als je je telefoon op Engels zet, dan staat je band ook op Engels toch ?
Nederlands blijft die Chinees praten ;)
Klopt, maar daar word ik ook niet echt gelukkig van 😆

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Nouja schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:06:
Ik ben van mi 3 naar 4 over maar de sleep tracking is way off. Eerste nacht ging als de 3 maar de 3 nachten erna vrijwel geen deep sleep. Slaap periode was wel correct.
Ik kreeg wel kort na de eerste out of the box update een dag later een nieuwe update. Iemand zelfde gezien? Via bol (afinjo) gekocht EU versie.
Ja, zelfde meegemaakt zowel met de updates als de slechte sleeptracking. Ik gebruik nu de Mi Notify & fitness app (zonder de originele app) en sleeptracking werkt nu stukken beter. Zie ook paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb inmiddels een metalen bandje op de Miband 4, wat ik ook altijd op de vorige versies had. Enige wat nu vervelend is dat het metalen stukje van mijn andere bandje ertegenaan tikt en geluid maakt als ik beweeg xD.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z0GS3yNT/IMG-20191006-151619-Bokeh.jpg

Hoorde eigenlijk in de accessoires topic

[ Voor 14% gewijzigd door xileS op 06-10-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 21:49

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn Mi Band 4 is dood -O-

Alleen als ik 'm aan de lader leg en de home button iets van 10 seconden inhoud, trilt ie soms nog twee keer (niet altijd) en toen ik 'm met USB aan de laptop hing en hetzelfde nog eens probeerde, bleef hij 1x helemaal trillen zonder op te houden totdat ik de USB stekker weer uittrok. Verder gaat het display niet meer aan en geeft de Mi Fit app aan dat er geen verbinding is. Mijn laptop kan ik dan weer wel koppelen via bluetooth met de Mi Band, maar ja, dat doet verder ook niets meer.

Is er nog een of andere troubleshoot of reset optie of moet ik maar hopen dat de garantieafhandeling van Banggood me gaat helpen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Metalfreak schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:08:
Mijn Mi Band 4 is dood -O-

Alleen als ik 'm aan de lader leg en de home button iets van 10 seconden inhoud, trilt ie soms nog twee keer (niet altijd) en toen ik 'm met USB aan de laptop hing en hetzelfde nog eens probeerde, bleef hij 1x helemaal trillen zonder op te houden totdat ik de USB stekker weer uittrok. Verder gaat het display niet meer aan en geeft de Mi Fit app aan dat er geen verbinding is. Mijn laptop kan ik dan weer wel koppelen via bluetooth met de Mi Band, maar ja, dat doet verder ook niets meer.

Is er nog een of andere troubleshoot of reset optie of moet ik maar hopen dat de garantieafhandeling van Banggood me gaat helpen?
Succes met BG. Helaas al lang niet meer de goede shop die het ooit geweest is. Je zal een heel lange adem moeten hebben. Als je met PP hebt betaald zou ik na de eerste onzin reactie van ze meteen dispuut aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Medione1210 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:51:
[...]

Succes met BG. Helaas al lang niet meer de goede shop die het ooit geweest is. Je zal een heel lange adem moeten hebben. Als je met PP hebt betaald zou ik na de eerste onzin reactie van ze meteen dispuut aanmaken.
Tja, heb het wel geleverd gekregen en het heeft gewerkt, dus PayPal is geen optie meer. Nu vragen ze me ook of ik een foto wil maken met het shipping label en de verpakking waarin het pakketje verstuurd werd. Alsof ik dat ga bewaren... Het originele doosje van de Mi Band heb ik nog wel, maar de plastic verzendenvelop 8)7

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Metalfreak schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Tja, heb het wel geleverd gekregen en het heeft gewerkt, dus PayPal is geen optie meer. Nu vragen ze me ook of ik een foto wil maken met het shipping label en de verpakking waarin het pakketje verstuurd werd. Alsof ik dat ga bewaren... Het originele doosje van de Mi Band heb ik nog wel, maar de plastic verzendenvelop 8)7
Weer wat geleerd, altijd foto's maken van het pakketje als het binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
xippie schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Weer wat geleerd, altijd foto's maken van het pakketje als het binnenkomt.
GB gaat er gewoon alles aan doen om jou dwars te zitten. Ik heb zelf al het een en ander voorbij zien komen en ook het nodige van andere gelezen en steeds ben ik weer verbaasd waar ze mee komen.

Ik bestelde zelf al jaren bij BG en in het begin deden ze nooit zo moeilijk. Tegenwoordig laag ik ze links liggen en bestel ik bij AliExpress en nog liever bij Chinese verkopers die verzenden via Amazon (als er dan wat is betaalt Amazon je netjes terug).
En als het niet teveel scheelt bestel ik gewoon bij een EU shop natuurlijk.

Ik ga in ieder geval geen foto's overal van maken omdat BG weer een nieuw smoesje verzonnen heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 08-10-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Meeste China Shops doen wel moeilijk. Ik doe gewoon altijd lkr moeilijk terug en blijven reageren helpt vaak wel. Bij AliExpress, mocht je er niet uit komen met de verkoper zelf, kan je altijd bij de klantenservice van Ali zelf terecht.

Mja Banggood kocht ik vroeger vaak, maar laatste jaar toch veel minder. Pas toevallig een aantal dingen besteld en na een week was het blijkbaar nog niet eens verzonden. Na contact hierover op te nemen, miste er een spatie in de postcode ofzo? Gek dat ze niet zelf contact hierover hadden opgenomen en dat ik gewoon een week lang voor niets heb gewacht..

Maar idd als er een gratis mogelijkheid is om met PayPal te betalen, altijd die optie kiezen. Tot nu toe nog nooit iets terug hoeven te sturen naar China of de garantie van PayPal nodig gehad, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
xileS schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:33:
Meeste China Shops doen wel moeilijk. Ik doe gewoon altijd lkr moeilijk terug en blijven reageren helpt vaak wel. Bij AliExpress, mocht je er niet uit komen met de verkoper zelf, kan je altijd bij de klantenservice van Ali zelf terecht.

Mja Banggood kocht ik vroeger vaak, maar laatste jaar toch veel minder. Pas toevallig een aantal dingen besteld en na een week was het blijkbaar nog niet eens verzonden. Na contact hierover op te nemen, miste er een spatie in de postcode ofzo? Gek dat ze niet zelf contact hierover hadden opgenomen en dat ik gewoon een week lang voor niets heb gewacht..

Maar idd als er een gratis mogelijkheid is om met PayPal te betalen, altijd die optie kiezen. Tot nu toe nog nooit iets terug hoeven te sturen naar China of de garantie van PayPal nodig gehad, maar je weet maar nooit.
Heb bij Aliexpress meermaals een dispute geopend na contact met de verkoper. En ben altijd in het gelijk gesteld door Aliexpre.. Dat was iets wat ik totaal nooit verwachtte als ik uit China bestelde. Nu soms na 2 dagen dispute bedrag al binnen. Moet zeggen dat Aliexpress het nu direct afhandeld omdat ik super koper of iets dergelijks ben?

Maar een heel ander verhaal! Na lang zoeken heb ik vandaag de MiBand 4 binnen gekregen. De Chineze versie. Zat te twijfelen tussen global en Chinees. Enige verschil was de opstarttaal meende ik toen te lezen. Maar helaas blijkt dat ik mijn telefoon echt op Engels moet zetten in plaats van Nederlands. Anders veranderd hij weer terug naar Chinees... Is er een andere manier om de taal van de band op Engels te houden en Android op Nederlands?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 16:21
Henkie-Jan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Maar een heel ander verhaal! Na lang zoeken heb ik vandaag de MiBand 4 binnen gekregen. De Chineze versie. Zat te twijfelen tussen global en Chinees. Enige verschil was de opstarttaal meende ik toen te lezen. Maar helaas blijkt dat ik mijn telefoon echt op Engels moet zetten in plaats van Nederlands. Anders veranderd hij weer terug naar Chinees... Is er een andere manier om de taal van de band op Engels te houden en Android op Nederlands?
Ja. Als je terugleest in deze thread staat prima beschreven hoe dat moet.
Je bent hier wel op tweakers :) (en het is ech geen rocket science want zelfs ik kon het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04:22
Zijn er hier mensen die andere laders gebruiken dan het origineel?
Op Ali zien ik een aantal klem/knijper modellen, zodat de Mi niet uit de Band hoeft.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Ik weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, maar ik gebruik de Mi Notify & Fitness app 8.14.6 zonder de Mi met app en ik kan nu mijn telefoon gewoon op NL zetten en mijn Chinese Miband blijft gewoon in EN werken.
(Ging eerder dan steeds terug naar Chinees)
hansie_k schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:15:
Zijn er hier mensen die andere laders gebruiken dan het origineel?
Op Ali zien ik een aantal klem/knijper modellen, zodat de Mi niet uit de Band hoeft.
Zo'n probleem is dat toch niet, ik laad bijv. maar 1x per 4 weken op.
Of heb je zo'n metalen bandje dat vastgeschroefd zit?

Voor die prijs kun je het natuurlijk best eens proberen 47%OFF | 30cm / 1M Replacement Charger Cable USB Fast Charging Data Cable For Xiaomi Mi Band 4 Charger Smart Watch Charger
https://s.click.aliexpress.com/e/mFqdcQJq

[ Voor 63% gewijzigd door Medione1210 op 12-10-2019 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Medione1210 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:26:
Ik weet niet of dit hier al voorbij is gekomen, maar ik gebruik de Mi Notify & Fitness app 8.14.6 zonder de Mi met app en ik kan nu mijn telefoon gewoon op NL zetten en mijn Chinese Miband blijft gewoon in EN werken.
(Ging eerder dan steeds terug naar Chinees)
Heb dat ook geprobeerd maar dan geeft Mi notify & fitness (zal afkorten MNF) steeds aan dat ik mi fit moet installeren om te koppelen.... Doe ik dat dan gaat hij als ik op Nederlands zet weer terug naar Chinees.... Er is ook een aangepaste Mi Fit app en daarvan zou de firmware automatisch moeten upgraden en op Engels blijven. Echter ook naar wijzigen gaat hij weer op Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Medione1210 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

GB gaat er gewoon alles aan doen om jou dwars te zitten. Ik heb zelf al het een en ander voorbij zien komen en ook het nodige van andere gelezen en steeds ben ik weer verbaasd waar ze mee komen.

Ik bestelde zelf al jaren bij BG en in het begin deden ze nooit zo moeilijk. Tegenwoordig laag ik ze links liggen en bestel ik bij AliExpress en nog liever bij Chinese verkopers die verzenden via Amazon (als er dan wat is betaalt Amazon je netjes terug).
En als het niet teveel scheelt bestel ik gewoon bij een EU shop natuurlijk.

Ik ga in ieder geval geen foto's overal van maken omdat BG weer een nieuw smoesje verzonnen heeft.
De oplossing van Banggood is nu dat ik 15 dollar terugkrijg en de Mi Band mag steken waar de zon niet schijnt -O-

Als ik de Mi Band in de lader doe kan de telefoon er overigens wel mee verbinden, maar het display werkt niet en als ik 'm uit de lader haal is de verbinding ook meteen verbroken. Zonde, was een leuk apparaatje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Metalfreak schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

De oplossing van Banggood is nu dat ik 15 dollar terugkrijg en de Mi Band mag steken waar de zon niet schijnt -O-

Als ik de Mi Band in de lader doe kan de telefoon er overigens wel mee verbinden, maar het display werkt niet en als ik 'm uit de lader haal is de verbinding ook meteen verbroken. Zonde, was een leuk apparaatje :/
Dan kom je er nog goed af. Ik ken verhalen dat mensen met een defecte telefoon zoveel niet eens terugkregen.
Henkie-Jan schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Heb dat ook geprobeerd maar dan geeft Mi notify & fitness (zal afkorten MNF) steeds aan dat ik mi fit moet installeren om te koppelen.... Doe ik dat dan gaat hij als ik op Nederlands zet weer terug naar Chinees.... Er is ook een aangepaste Mi Fit app en daarvan zou de firmware automatisch moeten upgraden en op Engels blijven. Echter ook naar wijzigen gaat hij weer op Chinees.
Staat hier nu al een paar dagen op Nederlands en mijn band blijft nog steeds op Engels staan.
Ik draai overigens firmware 1.0.7.04 en Mi band Notify 8.14.6 samen met een Mi A2 Android 9.

[ Voor 37% gewijzigd door Medione1210 op 12-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Henkie-Jan schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Mi-Fit zal de taal terugzetten op de default taal indien je taal niet ondersteund wordt.
Voor de chinese verise is dat chinees, voor de global versie is dat engels.

Een optie is natuurlijk om je telefoon op engels te zetten.
N&F werkt ook, maar dan moet je mi fit verwijderen. Initieel heeft N&F mi fit wel nodig om de authorisatie key op te halen.

Ik gebruik zelf gadgetbridge. Ook daarbij moet je ooit mi fit gebruiken. Het probleem zit hem in de pairing van band en telefoon en de security van de communicatie. Dat algorithme is niet bekend, dus de enige opties die je hebt zijn de authorisatie key uit de mi fit database te trekken. Je hebt daarvoor een rooted phone nodig. Of je moet een gehackte mi fit applicatie gebruiken (zie freemyband.org).
Ik heb dat laatste zelf gedaan, naar mijn mening is de gehackte app safe (ik heb een java decompile gedaan en vergeleken met de originele versie).

Meer info op https://codeberg.org/Free...wiki/Huami-Server-Pairing en algemener op https://codeberg.org/Free...dgetbridge/wiki/Mi-Band-4

Edit: oh vergat te melden. GadgetBridge (GB) heeft ook zo zijn issues (met name met reconnecting). Ik weet niet meer precies wat ik aan N&F niet zo goed vond waardoor ik naar GB overgestapt ben.
Wat wel fijn is is dat GB open source is en dat de data alleen naar de app gaat en niet naar een of andere externe website (ik weet niet meer of dat bij N&F wel het geval was, maar in ieder geval blijf ik graag eigenaar van mijn eigen data (en wil ik ook controle houden over wie er access heeft)

[ Voor 13% gewijzigd door effem op 14-10-2019 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
effem schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Mi-Fit zal de taal terugzetten op de default taal indien je taal niet ondersteund wordt.
Voor de chinese verise is dat chinees, voor de global versie is dat engels.

Een optie is natuurlijk om je telefoon op engels te zetten.
N&F werkt ook, maar dan moet je mi fit verwijderen. Initieel heeft N&F mi fit wel nodig om de authorisatie key op te halen.

Ik gebruik zelf gadgetbridge. Ook daarbij moet je ooit mi fit gebruiken. Het probleem zit hem in de pairing van band en telefoon en de security van de communicatie. Dat algorithme is niet bekend, dus de enige opties die je hebt zijn de authorisatie key uit de mi fit database te trekken. Je hebt daarvoor een rooted phone nodig. Of je moet een gehackte mi fit applicatie gebruiken (zie freemyband.org).
Ik heb dat laatste zelf gedaan, naar mijn mening is de gehackte app safe (ik heb een java decompile gedaan en vergeleken met de originele versie).

Meer info op https://codeberg.org/Free...wiki/Huami-Server-Pairing en algemener op https://codeberg.org/Free...dgetbridge/wiki/Mi-Band-4

Edit: oh vergat te melden. GadgetBridge (GB) heeft ook zo zijn issues (met name met reconnecting). Ik weet niet meer precies wat ik aan N&F niet zo goed vond waardoor ik naar GB overgestapt ben.
Wat wel fijn is is dat GB open source is en dat de data alleen naar de app gaat en niet naar een of andere externe website (ik weet niet meer of dat bij N&F wel het geval was, maar in ieder geval blijf ik graag eigenaar van mijn eigen data (en wil ik ook controle houden over wie er access heeft)
toon volledige bericht
Ik zeg net 1 post boven die van jou, dat het ineens (bij mij iig) dus niet meer nodig is om de telefoon op Engels te zetten. En ik heb een Chinese versie van de Miband 4.

Mijn bericht was: Staat hier nu al een paar dagen op Nederlands en mijn band blijft nog steeds op Engels staan.
Ik draai overigens firmware 1.0.7.04 en Mi band Notify 8.14.6 samen met een Mi A2 Android 9.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 14-10-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Medione1210 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:50:
[...]

Ik zeg net 1 post boven die van jou, dat het ineens (bij mij iig) dus niet meer nodig is om de telefoon op Engels te zetten. En ik heb een Chinese versie van de Miband 4.

Mijn bericht was: Staat hier nu al een paar dagen op Nederlands en mijn band blijft nog steeds op Engels staan.
Je bedoelt die notify & fitness for mi band app zeker? Dat heb ik geprobeerd maar werkt niet. Als ik onder de instellingen ik hem op Engels zet geeft hij een waarschuwing dat ik mi fit moet verwijderen omdat die anders weer op chinees zet. Verwijder in mi fit dan geeft die zelfde app weer een melding dat ie niet werkt omdat hij mi fit nodig heeft... :(

Achteraf had ik beter een global kunnen bestellen. Verder top ding maar wat een gedoe. Ik was in de veronderstelling dat als je een chinese versie koos en Nederlands op de mobiel zou hebben hij gewoon Engels werd. Maar helaas niet dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Henkie-Jan schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:38:
[...]

Je bedoelt die notify & fitness for mi band app zeker? Dat heb ik geprobeerd maar werkt niet. Als ik onder de instellingen ik hem op Engels zet geeft hij een waarschuwing dat ik mi fit moet verwijderen omdat die anders weer op chinees zet. Verwijder in mi fit dan geeft die zelfde app weer een melding dat ie niet werkt omdat hij mi fit nodig heeft... :(
Zoals anderen al gezegd hebben, maar misschien onduidelijk is als je het ding net hebt:
- De app die de taal terugzet op is Mi Fit, dus je moet zorgen dat je zonder Mi Fit draait.
- N&F (Notify & Fitness) staat toe dat je zonder Mi Fit draait, mits je eerst een autoriasatie key hebt geextraheerd met een een aangepaste versie van Mi Fit van www.freemyband.com

In instructies:
- Deinstalleer Mi Fit (en misschien N&F, maar zie stap 3). Edit: Ik zie nu in het filmpje op freemyband ook nog iets voorbij komen over eerst unpairen, het is ook al zo lang geleden dat ik het heb gedaan.
- Installeer tijdelijk de "Mi Fit 4.0.6 mod" apk van freemyband. Je moet in de app de inlog actie uitvoeren (onderste knop?). Dit moet uiteindelijk een freemyband directory met daarin 1 kleine tekstfile opleveren in je home directory, zodra die er is kun je de custom apk weer verwijderen.
- Kies in N&F voor 'Vervangen door nieuwe Mi', nu zou door de aanwezigheid van de tekst file er een mogelijkheid moeten zijn om te koppelen zonder Mi Fit geinstalleerd. Ik kan deze stap niet makkelijk zelf proberen, dus misschien moet je ook wel N&F helaas deinstalleren+installeren, maar ik zou zodra de freemyband tekstfile er is eerst wat spelen in N&F (maar je moet vast opnieuw je band aanmelden).
- Nu kun je dan in N&F onder meest rechtse tab, Extra subtab de Mi Band taal aanpassen.

Succes.

[ Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 04-01-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
En let op: als je op je band een factory reset doet verandert het BT adres van de band en moet je de auth key opnieuwe ophalen (met freemyband or als je rooted bent om de key uit de mysql database op te vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wamy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:38
Ik gebruik altijd de custom mi fit app van geekdoing op mijn chinese mi band 4.
https://geekdoing.com/forums/mi-fit.12/
Blijft dan netjes in het Engels staan als mijn gsm toestel op de Nederlandse taal staat.

Iemand eigenlijk een idee wanneer Nederlands ondersteund wordt op de mb4?

[ Voor 8% gewijzigd door Wamy op 24-10-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Waar ik in iOS12 mijn telefoon op Engels moest zetten om van het Chinese display at te zijn, kan ik in iOS13 mijn telefoon weer op Nederlands zetten. In de app instellingen van iOS zet ik de taal voor MiFit op Engels en het display staat ook op Engels.
Ideaal!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

Tarin

Just plain weird.

Is jullie band op wintertijd gesprongen? Ik heb verschillende dingen in de app aangepast in de hoop een tijd-update te forceren, nog geen succes. Alarm aangepast, toegevoegd, geactiveerd, de band krijgt de data maar denkt nog steeds dat het 9:11 is.

Telefoon draait Android.

[ Voor 38% gewijzigd door Tarin op 27-10-2019 08:11 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 00:41
Tarin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:01:
Is jullie band op wintertijd gesprongen? Ik heb verschillende dingen in de app aangepast in de hoop een tijd-update te forceren, nog geen succes. Alarm aangepast, toegevoegd, geactiveerd, de band krijgt de data maar denkt nog steeds dat het 9:11 is.

Telefoon draait Android.
Stond deze ochtend meteen goed. Een sync met de app op je smartphone zou de tijd ook moeten bijwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 11-05 16:26
Tarin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:01:

Telefoon draait Android.
Bluetooth op je telefoon even uit en weer aan, daarna synchroniseren en dan klopt de tijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43

Tarin

Just plain weird.

Sypher schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Bluetooth op je telefoon even uit en weer aan, daarna synchroniseren en dan klopt de tijd weer.
Alleen even de bluetooth-verbinding verbreken heeft de tijd inderdaad geüpdatet, maar als dit niet automatisch gaat en ik het alarm van de band zou gebruiken zou ik dus een uur te vroeg gewekt zijn vanmorgen..
Gelukkig verandert de tijd in het weekeinde en gebruik ik dan de band niet als wekker omdat we toch met z'n allen tegelijk op staan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Had hem even een reboot gegeven via de settings. Alleen een sync leek niet te helpen. Daarna stond ie goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

Sypher schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Dit hielp bij mij, gewoon syncen werkt niet. Apart dat de sync geen tijd update doorstuurt als de verbinding niet wordt verbroken, dat betekent dat je veel moeite moet doen als je veel aan het reizen bent

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 14:39

slaay

Natuurbeleven.com

Wamy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:46:
Ik gebruik altijd de custom mi fit app van geekdoing op mijn chinese mi band 4.
https://geekdoing.com/forums/mi-fit.12/
Blijft dan netjes in het Engels staan als mijn gsm toestel op de Nederlandse taal staat.

Iemand eigenlijk een idee wanneer Nederlands ondersteund wordt op de mb4?
Gewoon de meest recente versie van die website downloaden en installeren en dan de Mi Band connecten en dan zou het werken?
Welke versie moet je dan hebben de App Mod of App Stable?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
slaay schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:18:
[...]

Gewoon de meest recente versie van die website downloaden en installeren en dan de Mi Band connecten en dan zou het werken?
Welke versie moet je dan hebben de App Mod of App Stable?
Klopt.
De app stable is volgens mij de standaard APK.
De App Mod dus. ZSelf gebruik ik deze versie: Mi Fit 4.0.11 - Force language - Mi Band 4
En dan Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tarin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:59:
[...]

Alleen even de bluetooth-verbinding verbreken heeft de tijd inderdaad geüpdatet, maar als dit niet automatisch gaat en ik het alarm van de band zou gebruiken zou ik dus een uur te vroeg gewekt zijn vanmorgen..
Gelukkig verandert de tijd in het weekeinde en gebruik ik dan de band niet als wekker omdat we toch met z'n allen tegelijk op staan.
Dat is twee keer per jaar al vanaf de Miband2 (de eerste band had geen display met klokje, al zal die je ook wel te laat wakker gemaakt hebben). Soms komt het met het opstarten van de app meteen goed en soms pas een paar uur later op de dag.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:34
Ik heb nu een dikke week de 4. Het vervelende is dat ik hem alleen maar op chinees kan zetten via de officiële app. Ik gebruik daarnaast notify en fitness om hem op engels te houden.
Maar zodra ik de officiële app open bam weer chinees.
Het andere rare is dat ik emails en agenda punten gewoon kan lezen. Maar whatsapp stuurt eerst in een flits het inhoudelijke bericht, met daarna de melding: New message, view it on phone.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 18:03
Nu mijn Mi band 3 is overleden (trilmotortje is defect denk ik) ook maar een 4 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:05:
Ik heb nu een dikke week de 4. Het vervelende is dat ik hem alleen maar op chinees kan zetten via de officiële app. Ik gebruik daarnaast notify en fitness om hem op engels te houden.
Maar zodra ik de officiële app open bam weer chinees.
Het andere rare is dat ik emails en agenda punten gewoon kan lezen. Maar whatsapp stuurt eerst in een flits het inhoudelijke bericht, met daarna de melding: New message, view it on phone.
Staat je telefoon wel op de Engelse taal?

En als je dit probeert kan je telefoon wel weer gewoon op NL taal.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60293836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Ik heb sinds gister een mi band 4 icm met mi fit. Echter geeft het horloge geen melding bij binnenkomende telefoontjes. Wel bij whatsapp, mail e.d., maar bij telefoontjes blijft ie stil.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
emil_406 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:42:
Ik heb sinds gister een mi band 4 icm met mi fit. Echter geeft het horloge geen melding bij binnenkomende telefoontjes. Wel bij whatsapp, mail e.d., maar bij telefoontjes blijft ie stil.

Waar zou dat aan kunnen liggen?
Je instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Blijkbaar niet. Ik kende de problemen ook niet bij mijn Mi band 3.

Het installeren van N+F heeft in elk geval de problemen opgelost.

Kan ik wanneer de telefoon verbonden is met N+F de originele Mi Fit app weer verwijderen?

[ Voor 14% gewijzigd door emil_406 op 30-10-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
emil_406 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

Blijkbaar niet. Ik kende de problemen ook niet bij mijn Mi band 3.

Het installeren van N+F heeft in elk geval de problemen opgelost.

Kan ik wanneer de telefoon verbonden is met N+F de originele Mi Fit app weer verwijderen?
Nee, niet zomaar, zie o.a.:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60293836

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
Het schijnt dat beta FW 1.0.7.26 ook NL ondersteund.
Referentie: https://geekdoing.com/thr...ial-firmwares.1372/page-6

Heb deze zelf nog niet geprobeerd. Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wamy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:38
@slaay Ik zie net dat je je antwoord al gekregen hebt 😁.

Leuk om te horen dat nl ondersteund wordt in de laatste beta firmware.
Ik ga dit eens testen zodra ik tijd heb en laat dan hier mijn bevindingen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 19:04
Heb net de update gekregen naar V1.0.7.26. heb alles gewoon op regio NL staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
JulianG schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:07:
Heb net de update gekregen naar V1.0.7.26. heb alles gewoon op regio NL staan
Via MiFit? Ik ben er nog niet aan toegekomen om te installeren; omdat het een beta was dacht ik dat het niet ging via MiFit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
effem schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:58:
[...]

Via MiFit? Ik ben er nog niet aan toegekomen om te installeren; omdat het een beta was dacht ik dat het niet ging via MiFit
Ik heb het nog niet via Mi Fit of de Mi Notify Fitness app binnen gekregen. Daar is de laatste beta overigens 1.07.04 en de laatste stab!e 1.06.16.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 02-11-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Ik heb zelf net even Mi Fit op mijn telefoon gezet (ik gebruik normaal Gadgetbridge). Ik kreeg toen een upgrade naar 1.06.24 (en die bevat nog geen nederlands).
@JulianG hoe had jij geinstalleerd? Met de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 19:04
Ik gebruik alleen de mi fit app. Bij mij installeerde het automatisch. Moet wel zeggen dat ik de CN versie heb. Maar zie nu dat ik de v1.0.6.24 versie heb. Dacht toch echt dat die gisteravond aan updaten was naar een nieuwere versie. Misschien toch maar niet goed gezien

[ Voor 42% gewijzigd door JulianG op 03-11-2019 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
JulianG schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:22:
Ik gebruik alleen de mi fit app. Bij mij installeerde het automatisch. Moet wel zeggen dat ik de CN versie heb. Maar zie nu dat ik de v1.0.6.24 versie heb. Dacht toch echt dat die gisteravond aan updaten was naar een nieuwere versie. Misschien toch maar niet goed gezien
1.0.6.26 is, voor zover ik weet, een beta versie die alleen naar een testgroep gepushed is.
Er is ook een 1.07.04 beta in omloop maar die heeft geen NL. Op zich wel vreemd dat een lagere versie wel NL heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 08-11-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 03:08
Medione1210 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:07:
[...]

1.0.6.26 is, voor zover ik weet, een beta versie die alleen naar een testgroep gepushed is.
Er is ook een 1.07.04 beta in omloop maar die heeft geen NL. Op zich wel vreemd dat een lagere versie wel NL heeft.
Herinner mij dat het met de mi band 3 ook eens gebeurd is. Een lagere versie had NL, maar dat was weer weg in een nieuwere versie. En dan weer terug in een nog nieuwere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-05 17:28
Beste alle,

Op AliE staat dat de CN versie alleen NFC ondersteund. Maar de Globale niet. Maar hier op Tweakers staat wel NFC wat is de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 15:13
theduke1989 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:58:
Beste alle,

Op AliE staat dat de CN versie alleen NFC ondersteund. Maar de Globale niet. Maar hier op Tweakers staat wel NFC wat is de juiste?
Geen NFC buiten China. Wat had je ermee willen doen dan?

PVO

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
Ik heb een Mi band 4 voor de vrouw vorige week bestelt op Ali voor 22,34 inclusief verzenden. Vandaag zag ik via track en tracé dat het pakket wordt vastgehouden door de douane.

Kan ik dus invoertoetsen en extra kosten van PostNL verwachten of denken jullie dat dit los loopt? Gaat om 0,34ct, valt hier wat aan te doen als ik contact opneem met PostNL of het gewoon slikken en betalen. Las dat de kosten rond €14-18 zullen zijn.

Hoor graag wat jullie ervaring zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

theduke1989 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:58:
Beste alle,

De startpost is van voor de introductie van de global version.

/▌

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires