A life lived in fear is a life half lived
Hmm ok, dat is weer een beetje jammer. Ik ga even wat verschillende dingen uitproberen. Geeft ie wel een goed beeld qua afstand zonder telefoon, tijdens het hardlopen? Of kan ie dat alleen maar met GPS?2Swift schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:21:
[...]
Ja, dat kan. Je hebt alleen geen gps data, omdat je geen verbinding hebt.
Vanmorgen nog training gedaan in sportschool.
Ik haat hardlopen, dus dat doe ik niet. Haha. Gebruik hem alleen binnen. En als ik ga wandelen of fietsen, maar dan heb ik m'n telefoon ook mee, dus gps.RVervuurt schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:53:
[...]
Hmm ok, dat is weer een beetje jammer. Ik ga even wat verschillende dingen uitproberen. Geeft ie wel een goed beeld qua afstand zonder telefoon, tijdens het hardlopen? Of kan ie dat alleen maar met GPS?
Ik heb er ook echt een schijthekel aan, hahaha2Swift schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:58:
[...]
Ik haat hardlopen, dus dat doe ik niet. Haha. Gebruik hem alleen binnen. En als ik ga wandelen of fietsen, maar dan heb ik m'n telefoon ook mee, dus gps.
In mijn herinnering was de enige keer dat ik zonder telefoon (GPS) ging rennen de afstand inschatting best wel heel erg goed (ik heb die run niet meer dus weet het niet meer precies, maar denk aan hooguit een paar honderd meter op 5km).RVervuurt schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:53:
[...]
Hmm ok, dat is weer een beetje jammer. Ik ga even wat verschillende dingen uitproberen. Geeft ie wel een goed beeld qua afstand zonder telefoon, tijdens het hardlopen? Of kan ie dat alleen maar met GPS?
Misschien is het wel slim om eerst 1 keer wel met telefoon bij je te gaan rennen, misschien doet hij nog wel wat aan ijken van je stappen.
Maar het is volgens mij vooral het kaartje wat je niet hebt zonder telefoon bij je.
Ik weet er alles van... Ik jog nu zelf wel altijd met telefoon (het is ook wel heel handig om telefoon altijd bij je te hebben), maar ik heb in het afgelopen jaar veel meer tijd besteed aan het zoeken naar en kopen van verschillende paspoort schoudertasjes dan ik ooit aan een electronica aankoop heb besteed, voordat ik het voor mij ideale tasje had gevonden (echte paspoort tasjes zijn dan ook nog eens meestal niet geschikt, omdat die vaak gemaakt zijn van radio signaal blokkerend materiaal).RVervuurt schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:06:
...Dan kan ik namelijk zonder telefoon hardlopen bijvoorbeeld, wat erg fijn zou zijn gezien een telefoon op je arm (of een rugzakje puur voor m'n telefoon) gewoon irritant is.
Wat was het resultaat, welk tasje was het beste?SanderBos schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:15:
[...]
In mijn herinnering was de enige keer dat ik zonder telefoon (GPS) ging rennen de afstand inschatting best wel heel erg goed (ik heb die run niet meer dus weet het niet meer precies, maar denk aan hooguit een paar honderd meter op 5km).
Misschien is het wel slim om eerst 1 keer wel met telefoon bij je te gaan rennen, misschien doet hij nog wel wat aan ijken van je stappen.
Maar het is volgens mij vooral het kaartje wat je niet hebt zonder telefoon bij je.
[...]
Ik weet er alles van... Ik jog nu zelf wel altijd met telefoon (het is ook wel heel handig om telefoon altijd bij je te hebben), maar ik heb in het afgelopen jaar veel meer tijd besteed aan het zoeken naar en kopen van verschillende paspoort schoudertasjes dan ik ooit aan een electronica aankoop heb besteed, voordat ik het voor mij ideale tasje had gevonden (echte paspoort tasjes zijn dan ook nog eens meestal niet geschikt, omdat die vaak gemaakt zijn van radio signaal blokkerend materiaal).
(Dit bericht gaat over ervaring met het gebruik van Notify & Fitness app zonder Mi Fit app geinstalleerd)SanderBos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:48:
[...]
Oepsie: Ik werd nerveus door het berichtje van 'HollovVpo1nt' over GPS en jawel hoor, als je bij de nieuwe Notify & Fitness de stappen uitvoert om de officiële Mi Fit app te verwijderen, werkt assisted GPS niet meer. Dus als je een workout start vanaf de band (want ik elke dag doe), dan wordt er geen locatie geregistreerd (tijdelijke workaround is om de workout vanuit de app te starten).
Ik heb de developer hier een mail over gestuurd, als ik wat terughoor laat ik het weten.
Nog even wat follow-up op mezelf, ook voor @Suomi76, gisteren is er een update gekomen van de Notify & Fitness app (8.12.3), en in die versie is het hierboven gequote gefixed, dus ook zonder de officiele Mi Fit app geinstalleerd te hebben kun je nu weer assisted-GPS workouts starten op de band zelf.
Eerder klaagde ik ook over dat de uur stilzitten notificaties weg waren zonder Mi Fit app installed, maar die instelling blijkt te zitten onder Extra tab (meest rechtse)|Extra subtab|Inactiviteits alarm. Ik klaagde ook over de betrouwbaarheid van de elke 5 minuten heart rate registratie, maar dat gaat inmiddels ook wel goed.
Ik heb inmiddels nu een paar keer gezien dat als ik workouts startte vanaf de Notify & Fitness app (vanaf gisteren niet strikt genomen meer nodig), de informatie getoond op het horloge niet helemaal klopte, maar ik ben nog geen 1 keer een workout verloren, wat er uiteindelijk wordt geregistreerd in de app is altijd in orde en ben ik nog geen enkele run verloren (dat was mijn reden om van de Mi Fit app af te willen)
Het enige wat echt nog steeds niet werkt voor mij zonder Mi Fit app is het updaten van de firmware van het horloge (bijvoorbeeld https://geekdoing.com/forums/original-firmwares.43/ is nog steeds leeg...). Dat is vervelend, maar goed van wat ik ervan begrijp zijn al die firmware updates van de laatste maand alleen voor talen en tekst-layout geweest, dus ik mis nog niks.
Dus nog altijd very happy met mijn Mi Band 4, en nu ook happy met de overstap naar Notify & Fitness zonder Mi Fit app. Zodat ik maar met 1 instellingen oerwoud te maken heb (en ik kan ook niet terug naar alleen Mi Fit app, vanwege killer app features zoals relatief correcte slaapregistraties en Google Maps navigatie instructies met always on display op horloge).
Dat is heel persoonlijk heRVervuurt schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:27:
[...]
Wat was het resultaat, welk tasje was het beste?
Deze gebruik ik nu elke dag bij hardlopen:
https://www.amazon.de/gp/product/B073VPBTVX/
Die is heel groot (hoewel het mannelijke model op de bijgaande foto wel heel klein zal zijn, want zo groot is hij nu ook weer niet), en heeft bijvoorbeeld ook maar liefst 4 vakken, dus in eerste instantie denk je wie gaat daar mee rennen.
Ik heb eerst de hele tijd gezocht in de richting van een tasje als dit:
https://www.amazon.de/gp/product/B017BPN9VS/
(die heb ik ook, was vorig jaar volgens mij maar een tientje, en stoort met z'n anti RfID materiaal ook GPS ontvangst enigzins, en hij is ook relatief groot, je kunt beter zoeken op paspoort nektasje of zo en nooit specifiek deze nemen)
Maar wat ik ontdekte is dat ik er dan allerlei dingen erin wilde proppen (ik heb ook heel veel sleutels bij me, en tot paar maanden geleden ook een aantal pleisters, don't ask), en dan werd een kleiner tasje vaak heel dik op mijn lichaam. En nu heb ik een hele grote tas, maar de tas zelf weegt niks, en door alles over de vakken te verdelen blijft het geheel erg plat, waardoor het voor mij prettig is om mee te lopen en veel mee te nemen.
Bij mij was de MiFit app door Android gekilled denk ik, want ik startte de workout vanaf de band, maar hij heeft de GPS niet kunnen krijgen. Van de 4.6KM (Runkeeper) heeft MiFit toen 2.77KM 'gegokt', dus bij mij zat er een groot verschil inSanderBos schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:15:
[...]
In mijn herinnering was de enige keer dat ik zonder telefoon (GPS) ging rennen de afstand inschatting best wel heel erg goed (ik heb die run niet meer dus weet het niet meer precies, maar denk aan hooguit een paar honderd meter op 5km).
[...]
Vanmorgen Mifit op de voorgrond, Runkeeper run gestart, en toen vanaf de band ook een workout gestart. Opzich werkt het, maar de eerste KM had MiFit geen GPS leek het. Van de 4.8KM heeft MiFit er maar 3.94KM. Wat gek is, want Runkeeper had wel het hele rondje, dus het is geen GPS probleem met mijn telefoon.
There is no place like 127.0.0.1
Ja, het werkt nog (N&F only 8.12.3). Het enige wat niet werkt is volgend/ vorig nummer in Spotify, maar dat lijkt een Spotify ding te zijn want in twee andere apps (BlackPlayerEx en DoggCatcher) wordt er wel op die knopjes gereageerd.S0epkip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:19:
Werkt bij jullie de music control nog met N&F only? Het lijkt bij mij niet meer te werken, misschien moet ik ergens nog een permissie goedzetten (dat was voor Mi Fit app wel het geval).
En er lijken geen bijzondere permissies daarvoor nodig?:

Wedervraag voor jou: Als je ook op 8.12.3 draait, werkt het uploaden (switchen naar) andere watchfaces nog snel? Dat duurt bij mij nu minuten, in plaats van de paar seconden die het vorige week nog duurde, en ik ben bang dat dat komt omdat ik met instellingen die ik niet snapte heb zitten spelen
Edit: Spotify lijkt zoiezo erg stuk voor deze controls. Want als ik met een bluetooth headset connect (ik speelde eerst met afspelen via telefoon speaker werkt play/ pause op de Mi Band 4 ook niet meer (lijkt snel stop start te worden))
[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 20-08-2019 10:14 ]
Eens, daarom reageerde ik er ook niet meer opPrulleman schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:52:
[modbreak]@RVervuurt en @SanderBos hardloop tasjes/hoesjes zijn wel erg off topic hier, dat is wellicht meer een discussie voor hier Hardlopen - Deel 8[/modbreak]
Werkt hier ook niet meer met de N&F app voor de Amazfit Bip.SanderBos schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:01:
Ja, het werkt nog (N&F only 8.12.3). Het enige wat niet werkt is volgend/ vorig nummer in Spotify, maar dat lijkt een Spotify ding te zijn
Watchface update lijkt nu wel een soort firmware upgrade en duurt inderdaad meer dan een minuut. 8.12.3SanderBos schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:01:
[...]
Ja, het werkt nog (N&F only 8.12.3). Het enige wat niet werkt is volgend/ vorig nummer in Spotify, maar dat lijkt een Spotify ding te zijn want in twee andere apps (BlackPlayerEx en DoggCatcher) wordt er wel op die knopjes gereageerd.
En er lijken geen bijzondere permissies daarvoor nodig?:
[Afbeelding]
Wedervraag voor jou: Als je ook op 8.12.3 draait, werkt het uploaden (switchen naar) andere watchfaces nog snel? Dat duurt bij mij nu minuten, in plaats van de paar seconden die het vorige week nog duurde, en ik ben bang dat dat komt omdat ik met instellingen die ik niet snapte heb zitten spelen
Edit: Spotify lijkt zoiezo erg stuk voor deze controls. Want als ik met een bluetooth headset connect (ik speelde eerst met afspelen via telefoon speaker werkt play/ pause op de Mi Band 4 ook niet meer (lijkt snel stop start te worden))
Music Control werkt inderdaad wel, alleen de titel wordt somehow niet altijd ge-update.
Spotify pause wordt gelijk resumed, vaag.
Ik heb nu vanmorgen even een testje gedaan met telefoon tijdelijk uit en dan in een workout precies 1 km hardlopen. En de Mi Band gokte het op 860 meter (en bij later uploaden naar Notify & Fitness app maakte die er 847 meter van). Dus niet zulke grote afwijkingen als jij hebt, maar te grote afwijkingen om echt bruikbaar te zijn.Dannisi schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 03:48:
[...]
Bij mij was de MiFit app door Android gekilled denk ik, want ik startte de workout vanaf de band, maar hij heeft de GPS niet kunnen krijgen. Van de 4.6KM (Runkeeper) heeft MiFit toen 2.77KM 'gegokt', dus bij mij zat er een groot verschil in
Vanmorgen Mifit op de voorgrond, Runkeeper run gestart, en toen vanaf de band ook een workout gestart. Opzich werkt het, maar de eerste KM had MiFit geen GPS leek het. Van de 4.8KM heeft MiFit er maar 3.94KM. Wat gek is, want Runkeeper had wel het hele rondje, dus het is geen GPS probleem met mijn telefoon.
(met GPS aan heb ik nooit problemen, als ik de workout dan start op de Mi Band wordt 5km geregistreerd als 4,9km, en als ik de workout start vanuit Notify & Fitness (die het dan zelf bijhoudt) is 5km precies 5km)
Begin steeds meer te neigen SaA eraf te halen - gebruik het nu eigenlijk alleen voor het slim wakker worden, maar ook de SaA plugin in tasker werkt niet goed.
Aanvulling: dat van Tasker was een fout in mijn gemigreerde tasks, dat werkt nu gewoon goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Suomi76 op 21-08-2019 08:27 ]
Dat heb ik ook. Eerste kilometer is ronduit belabberd (als ik 1,7km gerend hebt geeft de band aan dat ik op 1km zit), daarna is er nog steeds een afwijking, maar misschien 100m/km. Ik start de workout ook eerst bij Endomondo en daarna op de band zelf. Weet iemand als ik het in de Mii Fit app start ik het ook gewoon op band zie (ik ga het sowieso de volgende run testen)? Voornamelijk de heart rate vind ik belangrijk om te zien.Dannisi schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 03:48:
[...]
Bij mij was de MiFit app door Android gekilled denk ik, want ik startte de workout vanaf de band, maar hij heeft de GPS niet kunnen krijgen. Van de 4.6KM (Runkeeper) heeft MiFit toen 2.77KM 'gegokt', dus bij mij zat er een groot verschil in
Wat wel interessant is (of toeval): de afgelopen 2 dagen heeft MiFit op precies hetzelfde punt GPS gevonden. Ik ga morgen eens proberen om de run in Runkeeper en MiFit op de telefoon tegelijk te starten, kijken of MiFit dan wel het hele rondje heeftlucash schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:38:
[...]
Dat heb ik ook. Eerste kilometer is ronduit belabberd (als ik 1,7km gerend hebt geeft de band aan dat ik op 1km zit), daarna is er nog steeds een afwijking, maar misschien 100m/km. Ik start de workout ook eerst bij Endomondo en daarna op de band zelf. Weet iemand als ik het in de Mii Fit app start ik het ook gewoon op band zie (ik ga het sowieso de volgende run testen)? Voornamelijk de heart rate vind ik belangrijk om te zien.
Bedankt voor de bevestiging, inmiddels contact gehad met de Notify & Fitness developer en dit zal in de volgende versie gecorrigeerd zijn (hij heeft me al een dev. build gegeven waarin het weer snel is).S0epkip schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:19:
[...]
Watchface update lijkt nu wel een soort firmware upgrade en duurt inderdaad meer dan een minuut. 8.12.3
Heel apart dat contact met die developer Matteo, email antwoorden waar ik niet veel mee kan, maar nu 2 keer een probleem aangemeld en 2 keer is het in de eerstvolgende versie gefixed.
Voor mij was 1 van de redenen om weer terug te gaan naar de Mi Fit app. Na 5 minuten stond de nieuwe watchface er nog niet op. Èn ik kreeg met geen mogelijkheid een Bluemail melding. De rest werkte wel prima, maar die hele app is veel te uitgebreid en onduidelijk geworden. Jammer, wan ik heb 'm 2 jaar met veel plezier gebruikt met mijn vorige bandjes.SanderBos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:49:
[...]
Bedankt voor de bevestiging, inmiddels contact gehad met de Notify & Fitness developer en dit zal in de volgende versie gecorrigeerd zijn (hij heeft me al een dev. build gegeven waarin het weer snel is).
Heel apart dat contact met die developer Matteo, email antwoorden waar ik niet veel mee kan, maar nu 2 keer een probleem aangemeld en 2 keer is het in de eerstvolgende versie gefixed.
Zal het over een maandje weer eens proberen.
Er staat ook een hotfix in "whats new" nu.SanderBos schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:49:
[...]
Bedankt voor de bevestiging, inmiddels contact gehad met de Notify & Fitness developer en dit zal in de volgende versie gecorrigeerd zijn (hij heeft me al een dev. build gegeven waarin het weer snel is).
Wanneer ik mijn toestel op Nederlands instel heb ik terug chinees op mijn mi band 4...
Gekocht van Amazon
Net een run gestart vanuit de MiFit app. Nu had hij wel het hele rondje GPS. Je krijgt dezelfde stats op de band. En nu zei 'ze' ook elke KM stats (totale afstand, totale snelheid, snelheid afgelopen KM en hartslag). Jammer dat dat door de stats van Runkeeper heen ging (die dat ook elke KM doet), maar goed. Ook heb ik nu Cadence en Stride stats in de MiFit app, dat heb ik niet bij de vorige 3 runs die ik vanaf de band gestart heb.lucash schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:38:
[...]
Dat heb ik ook. Eerste kilometer is ronduit belabberd (als ik 1,7km gerend hebt geeft de band aan dat ik op 1km zit), daarna is er nog steeds een afwijking, maar misschien 100m/km. Ik start de workout ook eerst bij Endomondo en daarna op de band zelf. Weet iemand als ik het in de Mii Fit app start ik het ook gewoon op band zie (ik ga het sowieso de volgende run testen)? Voornamelijk de heart rate vind ik belangrijk om te zien.
edit: Mijn vorige workouts hebben wel cadence en stride in die 'samenvatting' bovenaan, maar ze hebben onderin geen grafiek.
Dus er zit een verschil tussen vanaf de band starten, en vanuit de app starten, wat gek is, want je zou denken dat dat gewoon hetzelfde doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Dannisi op 22-08-2019 03:53 ]
Je moet je telefoon op Engels laten staan of een third party app proberen.Kaya10 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:22:
Iemand enig idee hoe ik mijn mi band 4 in het engels kan gebruiken?
Wanneer ik mijn toestel op Nederlands instel heb ik terug chinees op mijn mi band 4...
Gekocht van Amazon
[ Voor 14% gewijzigd door Medione1210 op 22-08-2019 06:47 ]
Met de app notify and fitness kan je hem op Engels zetten. Hij springt dan wel af en toe terug naar Chinees maar gaat meestal vanzelf weer naar Engels. En anders is het ook zo weer te veranderen.Kaya10 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:22:
Iemand enig idee hoe ik mijn mi band 4 in het engels kan gebruiken?
Gekocht van Amazon
Je batterij gaat dan wel eerder leeg als je de app alleen daarvoor gebruikt (omdat er twee apps synchroniseren over bluetooth)reiniero schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:20:
[...]
Met de app notify and fitness kan je hem op Engels zetten. Hij springt dan wel af en toe terug naar Chinees maar gaat meestal vanzelf weer naar Engels. En anders is het ook zo weer te veranderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 22-08-2019 14:22 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die vliegt toch al leeg als een mes in een pak boter (Samsung s9).Marzman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:21:
[...]
Je batterij gaat dan wel eerder leeg als je de app alleen daarvoor gebruikt (omdat er twee apps synchroniseren over bluetooth)
Naar links of rechts swipen, dan zie je de bedieningspaginaAmdwarrior schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:05:
Hoe werkt muziek bediening nou? Google erg vaag over en heb app gewoon op achtergrond lopen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat heb ikanandus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:06:
[...]
Naar links of rechts swipen, dan zie je de bedieningspagina
Can't get the song krijg ik dan
Welke muziek-app heb je aanstaan?Amdwarrior schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:08:
[...]
Dat heb ik
Can't get the song krijg ik dan
Bij mij werkt het prima met Spotify, in ieder geval.
Spotify dus ik straks even proberen moet even weganandus schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:09:
[...]
Welke muziek-app heb je aanstaan?
Bij mij werkt het prima met Spotify, in ieder geval.
Let op, hij moet wel al op je telefoon geopend zijn, je kan het niet starten vanaf het bandje.Amdwarrior schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:11:
[...]
Spotify dus ik straks even proberen moet even weg
Amdwarrior schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:11:
[...]
Spotify dus ik straks even proberen moet even weg
Mint schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:29:
[...]
Je moet hiervoor de Mi Fit app toegang geven tot notificaties van je telefoon, dan werkt het.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik ben nu ook succesvol over naar de Mi Notify Fitness app. Vorige week al een poging gewaagd, maar toen werkte de notificatie van Bluemail niet en duurde het updaten van watchfaces een eeuwigheid.
De developer heeft mij de juiste instellingen om Bluemail goed te laten werken gegeven en ook het updaten werkt met de nieuwste versie prima.
Ik merk dat batterij van mijn telefoon nu zo'n 10% langer meegaat zonder de Mi Fit app. Kan toeval zijn, wat is jullie ervaring?
Nee, is niet mijn ervaring, al die Mi Fit gerelateerde apps gebruik zeer weinig batterij dus verschil kon ik niet zien (zeker in vergelijking met zoiets als Samsung Health). Ook op het horloge geen verschil in accu-duur, uiteindelijk staat er natuurlijk toch 24/7 een bluetooth verbinding open en zal de accuduur vooral bepaald worden door de lampjes van de hartslagmeting (althans bij mij, met elke 2-5 minuten een meting).Medione1210 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 05:53:
Ik merk dat batterij van mijn telefoon nu zo'n 10% langer meegaat zonder de Mi Fit app. Kan toeval zijn, wat is jullie ervaring?
Heb je gezien dat je vanuit Notify & Fitness met 'build your watchface' snel een watchface kunt maken met een eigen foto? Dan kun je nauwelijks iets customizen maar heb je wel snel een watchband die echt "van jou" is (en bovendien om het netjes te doen zal er in de praktijk nog wel wat werk in zitten om een deel van je source plaatje zwart of in ieder geval zeer donker te maken op de plekken waar de letters en cijfers komen, zelf heb ik dan ook nog voorkeur voor een watchface die niet de randen van het scherm raakt).Medione1210 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 05:53:
Maken jullie je eigen watchface? En zo ja, met welke app?
Ik heb zelf wel eens zitten klooien met het unpacken van een bestaande watchface en dan het achtergrond plaatje aanpassen, via deze instructies:
YouTube: How To Make Custom Watch Faces For Mi Band 4 | Xiaomi Mi Band 4 tricks
(dus op Windows, met een command line executable)
Dat werkte technisch prima en makkelijk, helaas bleek dat ik geen artistiek gevoel had om het watchface te verbeteren. Die JSON file die de configuratie is is ook nog wel zodanig leesbaar dat je wel kleine veranderingen e.d. zonder kennis van zaken kan uitproberen.
(en zelf ben ik eigenlijk heel blij met de gigantische hvh watchfaces die er al zijn)
Ja ik heb die mogelijkheid om simpele watchfaces te maken gezien, maar dat was niet wat ik zoek. Ik heb wel 2 alle gevonden, maar die waren beide in het Chinees!SanderBos schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:36:
[...]
Nee, is niet mijn ervaring, al die Mi Fit gerelateerde apps gebruik zeer weinig batterij dus verschil kon ik niet zien (zeker in vergelijking met zoiets als Samsung Health). Ook op het horloge geen verschil in accu-duur, uiteindelijk staat er natuurlijk toch 24/7 een bluetooth verbinding open en zal de accuduur vooral bepaald worden door de lampjes van de hartslagmeting (althans bij mij, met elke 2-5 minuten een meting).
[...]
Heb je gezien dat je vanuit Notify & Fitness met 'build your watchface' snel een watchface kunt maken met een eigen foto? Dan kun je nauwelijks iets customizen maar heb je wel snel een watchband die echt "van jou" is (en bovendien om het netjes te doen zal er in de praktijk nog wel wat werk in zitten om een deel van je source plaatje zwart of in ieder geval zeer donker te maken op de plekken waar de letters en cijfers komen, zelf heb ik dan ook nog voorkeur voor een watchface die niet de randen van het scherm raakt).
Ik heb zelf wel eens zitten klooien met het unpacken van een bestaande watchface en dan het achtergrond plaatje aanpassen, via deze instructies:
YouTube: How To Make Custom Watch Faces For Mi Band 4 | Xiaomi Mi Band 4 tricks
(dus op Windows, met een command line executable)
Dat werkte technisch prima en makkelijk, helaas bleek dat ik geen artistiek gevoel had om het watchface te verbeteren. Die JSON file die de configuratie is is ook nog wel zodanig leesbaar dat je wel kleine veranderingen e.d. zonder kennis van zaken kan uitproberen.
(en zelf ben ik eigenlijk heel blij met de gigantische hvh watchfaces die er al zijn)
Er zijn inderdaad heel veel watchfaces, maar 99% is niet mijn smaak of ze proberen er teveel info in te stoppen . Dan vind ik de standaard watchfaces nog het best.
Iemand?pven schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:27:
Kan je handmatig stappen toevoegen? Ik kan het niet vinden, dus ik vermoed van niet.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Je kunt gewoon de laatste 5-10 pagina's van dit topic teruglezen, over of de standaard Mi Fit app of Notify & Fitness beter is (er is ook nog "Mi Band Tools", maar dat is hier in ieder geval blijkbaar minder populair).Erik1805 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:13:
Net een mi band 4 besteld. Wat is de beste app om te gebruiken? Gewoon de standaard app?
Mijn eigen insteek zou zijn dat de Mi Fit app eigenlijk best goed en volledig is, afgezien van dat het een relatief gesloten systeem is dus je kunt de data er niet goed uithalen (afgezien van koppeling met Google Fit, waarvan ik zelf niet weet of die goed werkt).
Notify & Fitness heeft vooral heel veel detail opties die je net wel of niet belangrijk kan vinden, en veel betere export mogelijkheden. Dus uiteindelijk is het wel de betere app, maar ook de complexere app qua hvh instellingen.
Je kunt trouwens Mi Fit en Notify & Fitness tegelijkertijd geinstalleerd hebben (beginnen met Mi Fit), maar het enige wat daar niet goed aan werkte was voor mij een deal-breaker voor de combinatie, nl. dat er geen garantie was dat de workouts altijd naar de juiste app gingen.
Nou, toch weer een heel verhaal getypt, maar ik zou dus zeggen lees eens wat pagina's terug.
Volgens mij niet.
Want is natuurlijk wel een beetje valsspelen

Bij Google Fit speel ik continu vals2Swift schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:24:
[...]
Volgens mij niet.
Want is natuurlijk wel een beetje valsspelen
(ik heb mijn profiel nu ingesteld op 60 hartpunten en 90 beweegminuten per dag, die laatste is eigenlijk veel te hoog voor mij voor veel dagen. Als ik er ver vanaf zit vind ik het niet erg, maar als ik 7 beweegminuten te kort kom dan fingeer ik gewoon zonder gêne een Aerobics workout....)
En volgens mij kan het ook niet, in Mi Fit.
In Notify & Fitness is er een optie om het aan te passen, maar dat lijkt niet te werken wordt uiteindelijk niet onthouden Eerder vandaag had ik het even geprobeerd en dat is 'ie toch ook weer vergeten (het wordt zoiezo niet teruggekoppeld naar de band, en nu loopt de app weer gelijk met de band).
Ik heb dus een Mi band , maar krijg deze met geen mogelijkheid op de Nederlandse taal.....
Het gaat hier overigens om een internationale Mi band 4.....
Heb hem al wel op Duits gehad maar zodra ik mijn telefoon weer op nederlands zet gaat hij weer vrolijk naar Engels.....
Please help....
Dat komt omdat er (nog) geen Nederlandse taal beschikbaar isthe-extreme schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:05:
Even een klein vraagje.....
Ik heb dus een Mi band , maar krijg deze met geen mogelijkheid op de Nederlandse taal.....
Het gaat hier overigens om een internationale Mi band 4.....
Heb hem al wel op Duits gehad maar zodra ik mijn telefoon weer op nederlands zet gaat hij weer vrolijk naar Engels.....
Please help....
Ahaaaa...... Dat verklaart een boellucash schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:02:
[...]
Dat komt omdat er (nog) geen Nederlandse taal beschikbaar is
Als je zo graag die minuten wilt halen dan loop je toch gewoon een blokje om van 7 minuten?SanderBos schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:43:
[...]
Bij Google Fit speel ik continu vals![]()
(ik heb mijn profiel nu ingesteld op 60 hartpunten en 90 beweegminuten per dag, die laatste is eigenlijk veel te hoog voor mij voor veel dagen. Als ik er ver vanaf zit vind ik het niet erg, maar als ik 7 beweegminuten te kort kom dan fingeer ik gewoon zonder gêne een Aerobics workout....)
Ik vind het een beetje raar om te cheaten in een health app.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Als ik mijn telefoon op duits zet krijg ik ook de duitse UI op de band.
Echter, ik ben er niet in geslaagd om de band op engels te krijgen en mijn telefoon op nederlands.
Ik dacht dat dat mogelijk was, maar ik ben er niet achter hoe (ik heb het grootste gedeelte van deze thread en die op geekboing gelezen, maar dat heeft niets opgeleverd, en ik heb ook geen setting kunnen vinden op het device of in de app.
Iemand een idee?
Thanks, Frans
PS: ik heb hier gekocht: https://www.aliexpress.co...635&productId=33037314453
eur 21.98 na 3 dollar nieuwe klanten korting of zo.
edit: via notify & fitness for Mi Band kan ik wel de taal instellen, maar helaas gaat ie weer terug naar chinees zodra je de mifit app opent. Notify & Fitness waarschuwt daar ook voor, maar as ik MiFit uninstall dan klaagt N&F dat MiFit niet geinstalleerd is. Ik voel me een beetje in een catch-22 situatie terechtkomen.
[ Voor 17% gewijzigd door effem op 27-08-2019 12:48 ]
Ik heb hier zelf geen ervaring mee (ik heb een global versie), maar ben dan toch altijd meteen nieuwsgierig.effem schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:27:
Ik heb sinds gisteren de chinese mi band 4. Ik heb deze via de geekbuying/geekdoing app oeupgrade naar de internationale software.
Als ik mijn telefoon op duits zet krijg ik ook de duitse UI op de band.
Echter, ik ben er niet in geslaagd om de band op engels te krijgen en mijn telefoon op nederlands.
Ik dacht dat dat mogelijk was, maar ik ben er niet achter hoe (ik heb het grootste gedeelte van deze thread en die op geekboing gelezen, maar dat heeft niets opgeleverd, en ik heb ook geen setting kunnen vinden op het device of in de app.
In 'Notify & Fitness' (dus een alternatieve app) kun je de band-taal veranderen onder meest rechtse hoofd tab, sub tab extra, Mi Band-taal.
Maar dat is misschien wat overkill als je eigenlijk gewoon de Mi Fit app wil gebruiken. Maar dan heb ik net nog even 'Mi Bandage' geprobeerd, dat is een wat kleinere app volgens mij juist bedoeld om kleine dingen aan te passen bovenop Mi Fit, was even wat prutsen voordat het pairde, maar dan zit het onder Mi Band groene knop op het hoofdscherm, dan instellingen tab (dus niet de hoofdinstellingen), taal.
Met beiden kon ik de taal makkelijk aanpassen (op mijn global versie, zonder Mi Fit app gesinstalleerd, maar als je nu iets geflashed met meerdere talen zal dat ook wel werken denk ik).
Ik vind N&F wel een leuke app, maar nadat ik MiFit verwijderde miepte N&F dat MiFit niet geinstalleerd was.
Volgens een comment op geekdoing zou ik eerst moeten unpairen dan mifit verwijderen dan N&F pairen en repair kiezen.Dan zou je een N&F versie zonder MiFit moeten kunnen hebben. Ga ik vanavond in ieder geval even proberen.
En anders blijft de phone op engels totdat er een NL update voor de band is.
Als je alleen even wil kijken of N&F doet wat je wilt kun je het gewoon even installeren terwijl Mi Fit geinstalleerd, die 2 kunnen met wat beperkingen tegelijkertijd naast elkaar draaien.effem schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:03:
Hmm. Ik heb naar Mi Bandage niet gekeken.
Ik vind N&F wel een leuke app, maar nadat ik MiFit verwijderde miepte N&F dat MiFit niet geinstalleerd was.
Volgens een comment op geekdoing zou ik eerst moeten unpairen dan mifit verwijderen dan N&F pairen en repair kiezen.Dan zou je een N&F versie zonder MiFit moeten kunnen hebben. Ga ik vanavond in ieder geval even proberen.
Als je N&F wil draaien zonder Mi Fit is op dit moment een hack, maar wel een makkelijk te volgen hack, als je begint met alles te deinstalleren, en dan de Mi Band 4 stappen van https://www.freemyband.com/ opvolgt, met tijdelijke custom apk dan pikt N&F daarna de geexporteerde key-file vanzelf op.
Maar ik begon juist over 'Mi Bandage' omdat als het je alleen gaat over de taal aanpassen, dan hoef je denk ik niet meteen helemaal over naar Notify & Fitness als je dat niet per se wil.
Dat klopt. N&F werkt inmiddels uitstekend zonder Mi en met een beetje klooien met de instellingen kan ik nu zowat hele emails (tekstgedeelte) lezen dmv scrollen.effem schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:03:
Hmm. Ik heb naar Mi Bandage niet gekeken.
Hier nog de direkt link naar Geekdoiing voor de liefhebbers https://geekdoing.com/thr...rmware-for-mi-band-4.970/
Zelf niet nodig omdat ik mijn telefoon altijd in het Engels heb staan. Dit is ook voor vele andere apps, updates, manuals vaak handiger.
Ah ok, ik heb naar N&F gekeken en de infromatie die ik kreeg was wel leuk. Ik weet niet precies hoe accuraat de hearthrate data is maar ik vond het wel erg leuk dat ik in N&F een grafiekje kon zien met mijn hartslag gedurende een stevige fietstocht.SanderBos schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:
[...]
Maar ik begon juist over 'Mi Bandage' omdat als het je alleen gaat over de taal aanpassen, dan hoef je denk ik niet meteen helemaal over naar Notify & Fitness als je dat niet per se wil.
(alleen jammer dat de GPS op mijn telefoon de batterij redelijk snel leeg trekt, maar daar kan MI natuurlijk niets aan doen)
(In de N&F staat bij 72cm voor 1 stap. Nu heb ik wat lopen meten en ik kom steeds op zo'n 67cm uit (start teen-eind hiel). Dichtbij de berekende 72.04cm van N&F app).
Met de officiele Mi Fit app kan het geloof ik niet (en als het wel kan moet iemand anders maar roepen). Als ik even kort google zijn er wel allemaal hacks, zoals YouTube: How To Export Activity From Amazfit BIP To Strava Using MiFit, je kunt ook nog kijken of je wat kan met de data onder Profile → settings → about → user rights → export data.BonJonBovi schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:00:
Ik heb recentelijk een Mi band 4 ontvangen, en gezien ik een strava gebruiker ben, zou ik hem graag daarmee verbinden. Het is mij niet helemaal duidelijk of dat wel kan, en als dat kan, hoe dat dan moet. Kunnen jullie mij de goede kant op sturen?
Maar met Notify & Fitness, een alternatieve app, kan het wel. Je moet voor die export functionaliteit wel eenmalig een paar euro betalen. Al mijn runs gaan zonder enige tussenkomst van mij automatisch naar Strava (Workout Tab | + | Instellingen | Automatisch synchroniseren met Strava checkbox)
https://codeberg.org/Freeyourgadget/Gadgetbridge/wiki/Home
Volledig open source dus dat spreekt me wel aan.
edit:
Ik heb het inmiddels geinstalleerd, dat was even wat prutsen (met name om de authorisatie key op te halen (hint: https://www.freemyband.com/ ) en om te pairen.
Ziet er leuk uit. stuurt ook notifcation tekst naar het scherm (bij N&F free kreeg ik alleen dat er een appje was maar niet de tekst, en ik meen dat dat ook bij MiFit zo was.
[ Voor 53% gewijzigd door effem op 30-08-2019 19:33 ]
Als ik meerdere emails achter elkaar krijg kan ik de inhoud niet meer zien en krijg ik alleen de melding 'x emails arrived' o.i.d.
Kan jij dit ergens in de instellingen aanpassen?
Ik gebruik geen mail notificaties, en jij gebruikte als ik het goed onthouden hebt uit een eerder bericht BlueMail toch?Medione1210 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:18:
Vraagje aan N&F gebruikers.
Als ik meerdere emails achter elkaar krijg kan ik de inhoud niet meer zien en krijg ik alleen de melding 'x emails arrived' o.i.d.
Kan jij dit ergens in de instellingen aanpassen?
Mijn gok zou zijn dat N&F laat gewoon zien waar de mailclient mee komt aan notificatie tekst, dus je moet het aan de mailclient kant in orde maken want die zal de samenvatting notificatie maken. De mailclient heeft vast zoiets van als je de eerste mail notificatie niet 'verwerkt' op de telefoon, dan gaan de volgende notificaties over naar een samenvatting modus.
Context:
https://bluemail.help/notifications-content/
https://android.stackexch...email-to-not-group-emails
Het enige wat N&F zou kunnen doen is als de notificatie binnenkomt is die weghalen van de telefoon als hij het doorzet naar horloge, maar daar lijkt geen optie voor te zijn. Er zijn wel third party apps die notificaties kunnen verwijderen (zodat het er voor BlueMail weer 'als nieuw' uit ziet), zoals:
https://play.google.com/s...ps2sd.notifyremover&hl=en
(net geprobeerd met niet mail app, werkt zowaar) Maar dan ben je wel de mail-notificaties op je telefoon kwijt (na een delay tijd).
Bedankt voor de tips. Ik duik er zo eens in. Ik had het idee dat het vorige week nog wel goed ging dus ik heb ook de instellingen van N&F nog eens doorgelopen en verschillende instellingen uit en weer aan gezet. Nu even afwachten of het daarmee opgelost is en andere ga ik die app die je adviseerde even proberen.SanderBos schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:26:
[...]
Ik gebruik geen mail notificaties, en jij gebruikte als ik het goed onthouden hebt uit een eerder bericht BlueMail toch?
Mijn gok zou zijn dat N&F laat gewoon zien waar de mailclient mee komt aan notificatie tekst, dus je moet het aan de mailclient kant in orde maken want die zal de samenvatting notificatie maken. De mailclient heeft vast zoiets van als je de eerste mail notificatie niet 'verwerkt' op de telefoon, dan gaan de volgende notificaties over naar een samenvatting modus.
Context:
https://bluemail.help/notifications-content/
https://android.stackexch...email-to-not-group-emails
Het enige wat N&F zou kunnen doen is als de notificatie binnenkomt is die weghalen van de telefoon als hij het doorzet naar horloge, maar daar lijkt geen optie voor te zijn. Er zijn wel third party apps die notificaties kunnen verwijderen (zodat het er voor BlueMail weer 'als nieuw' uit ziet), zoals:
https://play.google.com/s...ps2sd.notifyremover&hl=en
(net geprobeerd met niet mail app, werkt zowaar) Maar dan ben je wel de mail-notificaties op je telefoon kwijt (na een delay tijd).
Ik gebruik overigens inderdaad Bluemail op mijn Mi A2 omdat die een probleeem heeft met Gmail. Mails komen daarmee heel vetraagd binnen. Schijnt een bekend probleem te zijn. Met Bluemail kan ik de mail elke 3 minuten fetchen.
Edit: het opnieuw aan en uitzetten van de de settings lijkt te hebben geholpen.
[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 03-09-2019 00:19 ]
Nederlands is nog niet beschikbaarS0epkip schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:32:
Als je telefoon op Nederlands staat wel.
Als je telefoon op Nederlands staat dan staat de (Global) Mi Band 4 in het Engels.vellichor schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:06:
Hoi, ik heb dus een Xiaomi Mi Band 4 besteld met global version. Ik lees uit een discussie van enkele dagen dat het sportarmbandje nog niet in het Nederlands is, klopt dit?
Nederlands is (nog) niet beschikbaar.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Anoniem: 617899
N&F app geprobeerd om een koppeling te maken met Runkeeper. Maar door de onnodige complexiteit en legio aan opties heb ik om een refund gevraagd. De Mi Fit app werkt dan prima voor mijn doelen. Slaap meten werkt volgens mij niet zo goed, maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Al met al voor 40 euro een leuke gadget om wat meer te bewegen.
40? Waar heb je 'm vandaan dan. Bij de meeste Chinese shops tussen de 22 en 28 euro. Zelf in juni nog 19 euro voor betaald bij Joybuy (gezien op Pepper).Anoniem: 617899 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:34:
Sinds kort ook eigenaar van een Mi Band 4. Indruk is voldoende voor de prijsklasse. Heb een paar jaar geleden een Fitbit HR gehad. Dan is dit wel een leuke upgrade.
N&F app geprobeerd om een koppeling te maken met Runkeeper. Maar door de onnodige complexiteit en legio aan opties heb ik om een refund gevraagd. De Mi Fit app werkt dan prima voor mijn doelen. Slaap meten werkt volgens mij niet zo goed, maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.
Al met al voor 40 euro een leuke gadget om wat meer te bewegen.
N&F verzuipt tegenwoordig helaas in de settings, maar had het wat tijd gegeven. Je kan N&F zonder de Mi Fit app draaien en het is echt en hele mooie uitbreiding van de mogelijkheden van de Miband.
[ Voor 11% gewijzigd door Medione1210 op 03-09-2019 08:54 ]
Anoniem: 617899
Belsimpel. Wilde graag de volgende ermee spelenMedione1210 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 00:21:
[...]
40? Waar heb je 'm vandaan dan. Bij de meeste Chinese shops tussen de 22 en 28 euro. Zelf in juni nog 19 euro voor betaald bij Joybuy (gezien op Pepper).
N&F verzuipt tegenwoordig helaas in de settings zomaar had het wat tijd gegeven. Je kan N&F zonder de Mi Fit app draaien en het is echt en hele mooie uitbreiding van de mogelijkheden van de Miband.
jep hier ook last van.Noreia schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:27:
Zijn er mensen die sinds de laatste update veel problemen hebben met de gps? Zowel dat die niet verbindt of verkeerde waardes aangeeft. Een kennis die net een mi band heeft aangeschaft had dezelfde ervaring
Welke firmware versie draaien jullie?
Inmiddels heb ik ook de Mi Band 4 besteld en zal vast binnenkort binnen komen. Momenteel heb ik dus nog de Mi Band 3 icm de Mi Band Tools app. Iemand die deze app nog gebruikt en weet of het nog veel toegevoegde waarde heeft?xileS schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 01:03:
Ik ben benieuwd of bv de WhatsApp gesprekken beter terug te lezen zijn op de mi band 4 in vergelijking met de mi band 3 met de standaard mi fit app. Ik heb speciaal nu nog op de 3, de mi band tools app erop staan.
Denk er namelijk aan om bij de nieuwe Mi Band alleen de Mi Fit app te gebruiken, want gebruik de meeste functies van de Tools app niet. Ik deed het voornamelijk voor de beter leesbare notificaties, maar ik heb het gevoel dat dit met de Mi Band 4 sowieso al wat beter is.
Firmware v1.0.5.66Jordy_413 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:47:
Hier geen problemen met de GPS? Legt alles netjes vast en de routes kloppen.
Welke firmware versie draaien jullie?
Wat me daarnaast ook opvalt. Dat de hartslagmeter bevriest in de exercise app. Had bij Reddit al meer verhalen over gelezen. Hopelijk met de volgende update allemaal gefixt.
Edit: het is al opgelost. Heb de interval van 1 minuut naar 5 minuten gezet in de Mi Fit app en het werkte weer. Eerder had ik wel al geprobeerd het uit te zetten en weer aan te zetten, maar dat had niet het gewenste effect. Nu eens kijken of terugzetten naar een interval van 1 minuut ook weer werkt.
[ Voor 26% gewijzigd door Metalfreak op 04-09-2019 10:45 ]
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik merk dat de gps echt waardeloos is als je het start vanaf de band zelf, maar zeer nauwkeurig is als het via N&F aangezet wordt (Mi Fit niet getest).
Ik heb dit probleem inderdaad ook om de zoveel tijd. Heb nog niet kunnen achterhalen wat het veroorzaakt, maar om de zoveel tijd stopt hij inderdaad met hartslag meting, totdat ik de interval aanpas.Metalfreak schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:25:
Ik heb ook een apart probleempje met mijn Mi Band 4. Ik gebruik deze nu iets meer dan een week en het automatisch checken van de hartslag om de zoveel tijd werkte prima. Gisteren kreeg ik de melding dat ik moest gaan opladen, dus inmiddels opgeladen en sindsdien werkt de hartslagmeting alleen nog maar handmatig. Niet handig tijdens het hardlopen... Ik heb al een keer de horloge gereboot, mijn telefoon herstart, maar geen verschil.
Edit: het is al opgelost. Heb de interval van 1 minuut naar 5 minuten gezet in de Mi Fit app en het werkte weer. Eerder had ik wel al geprobeerd het uit te zetten en weer aan te zetten, maar dat had niet het gewenste effect. Nu eens kijken of terugzetten naar een interval van 1 minuut ook weer werkt.
De Miband 4 is prima te gebruiken met de Mi Fit app inderdaad. Maar ik gebruik nu de N&F app zonder de Mi Fit app. Deze app heeft echt meerwaarde,want de notificaties werken beter (ik kan nu hele tekst van een email lezen en onnodige titels en e-mailadressen wegfilteren zodat de tekst leesbaarder wordt), de stappenteller werkt preciezer en de slaapregistratie werkt echt stukken beter. Probeer die app eens als je de Miband 4 binnen hebt.xileS schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:16:
[...]
Inmiddels heb ik ook de Mi Band 4 besteld en zal vast binnenkort binnen komen. Momenteel heb ik dus nog de Mi Band 3 icm de Mi Band Tools app. Iemand die deze app nog gebruikt en weet of het nog veel toegevoegde waarde heeft?
Denk er namelijk aan om bij de nieuwe Mi Band alleen de Mi Fit app te gebruiken, want gebruik de meeste functies van de Tools app niet. Ik deed het voornamelijk voor de beter leesbare notificaties, maar ik heb het gevoel dat dit met de Mi Band 4 sowieso al wat beter is.
Hmm, heb ooit wel even de N&F app geïnstalleerd (de gratis versie), maar die heb ik er snel weer eraf gegooid. Veel dingen gebruikte ik niet of ik vond het onoverzichtelijk. Ik ben verbaasd dat de app zo populair schijnt te zijn. Ik had zelf een tijdje geleden dus de Tools app gekocht.Medione1210 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:57:
[...]
De Miband 4 is prima te gebruiken met de Mi Fit app inderdaad. Maar ik gebruik nu de N&F app zonder de Mi Fit app. Deze app heeft echt meerwaarde,want de notificaties werken beter (ik kan nu hele tekst van een email lezen en onnodige titels en e-mailadressen wegfilteren zodat de tekst leesbaarder wordt), de stappenteller werkt preciezer en de slaapregistratie werkt echt stukken beter. Probeer die app eens als je de Miband 4 binnen hebt.
Ik ga als ik de Mi Band 4 eerst proberen met de standaard Mi Fit app, aangezien ik die ook wel redelijk gewend ben. Mocht die niet helemaal voldoen, geef ik de N&F app wellicht nog een kans.
We hebben het er hier inderdaad al over gehad dat deze app onoverzichtelijk is geworden door de vele instellingen (al heb je wel een simple mode geloof ik) en als je geen zin hebt om te spelen met instellingen moet je deze app zeker niet kiezen. (Ik vervloek die app ook wel eens als ik iets niet kan vinden)xileS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:12:
[...]
Hmm, heb ooit wel even de N&F app geïnstalleerd (de gratis versie), maar die heb ik er snel weer eraf gegooid. Veel dingen gebruikte ik niet of ik vond het onoverzichtelijk. Ik ben verbaasd dat de app zo populair schijnt te zijn. Ik had zelf een tijdje geleden dus de Tools app gekocht.
Ik ga als ik de Mi Band 4 eerst proberen met de standaard Mi Fit app, aangezien ik die ook wel redelijk gewend ben. Mocht die niet helemaal voldoen, geef ik de N&F app wellicht nog een kans.
Maar als je alles uit je Miband wilt halen is deze app echt een must (je hebt dan echt wel de betaalde versie nodig).
Ik gebruik deze app overigens al sinds dag 1 en de maker is erg toegankelijk en luistert ook naar tips en problemen (en lost ze vaak ook snel op). Ik heb aan hem gemeld dat ik de app wel onoverzichtelijk geworden vind en hij beaamt dat. Hij werkt aan een verbeterde versie. Ik ben benieuwd hoe die eruit komt te zien!
Voor zover ik kan nagaan staan de rechten/toestemmingen in de Mi fit app en op de telefoon wel goed. Bij het instellen van de soort trilling (duur/frequentie) in de Mi fit app reageert de band wel met een trilling. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Al een uit/aan van telefoon en reset bandje geprobeerd? Is altijd het eerste wat ik doe.Fonsz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:09:
De notificaties op de MI band 4 van mijn dochter komen wel binnen, maar de band trilt niet en het scherm licht niet op. Als je later in het menu kijkt op de band zijn de notificaties wel ontvangen.
Voor zover ik kan nagaan staan de rechten/toestemmingen in de Mi fit app en op de telefoon wel goed. Bij het instellen van de soort trilling (duur/frequentie) in de Mi fit app reageert de band wel met een trilling. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
(Bij reset van het bandje bleven bij mij de instellingen in de app behouden)
[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 04-09-2019 21:25 ]
Is het niet zoiets simpels als dat op de Mi Band do-not-disturb aanstaat?Fonsz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:09:
De notificaties op de MI band 4 van mijn dochter komen wel binnen, maar de band trilt niet en het scherm licht niet op. Als je later in het menu kijkt op de band zijn de notificaties wel ontvangen.
Op de Mi Band zelf More|DND daar moet 'DND is off' staan.
Om de je hartslag tijdens het hardlopen te meten, moet je dat nog wat instellen of is dat standaard bij een workout?
[ Voor 35% gewijzigd door Erik1805 op 05-09-2019 09:55 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dat is standaard (zowel bij Mi Fit als N&F).Erik1805 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:45:
Mi Band 4 ontvangen. Erg leuk. gelijk de N&F app geinstalleerd. Vanavond hardlopen, kan ik gelijk even testen.
Om de je hartslag tijdens het hardlopen te meten, moet je dat nog wat instellen of is dat standaard bij een workout?
Wat ik zelf de eerste 2 weken niet wist is dat je de hartslag ook live kan zien tijdens het hardlopen op de Mi Band, want je kunt namelijk in de 'workout mode' van de band swipen tussen 2 schermen.
Dank je wel. Is het ook goed om de workout vanaf de band te starten of beter vanaf de telefoon?SanderBos schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:07:
[...]
Dat is standaard (zowel bij Mi Fit als N&F).
Wat ik zelf de eerste 2 weken niet wist is dat je de hartslag ook live kan zien tijdens het hardlopen op de Mi Band, want je kunt namelijk in de 'workout mode' van de band swipen tussen 2 schermen.
Errr, allebei moet werken (en je kunt de workout als je het start vanuit de app nog steeds pauzeren en stoppen vanaf de band).Erik1805 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:00:
[...]
Dank je wel. Is het ook goed om de workout vanaf de band te starten of beter vanaf de telefoon?
Zelf start ik het nu eigenlijk altijd vanaf de band, simpel en op dit moment betrouwbaar.
De N&F developer gaat er duidelijk vanuit dat iedereen het vanuit de app start (bleek in vage communicatie met hem). Vanuit de app starten geeft je veel meer mogelijkheden zoals automatisch pauzeren (zou ik fijn vinden maar werkt voor mij niet, veel te gevoelig), en vocal assistence (omroepen van zoveel km gelopen via koptelefoon, of eventueel zelfs bij doorkruisen van heart-rate zones).
Edit: En de GPS afstands-bepaling is ook beter wanneer je de workout start vanuit de app.
Ik heb nu een paar keer gehad dat als ik het vanuit de app startte de informatie die op de band werd getoond niet goed was (o.a. door mijn geklooi, want ik probeer af te komen van de persistente notificatie). Maar ik ben nog nooit hoe ik het ook startte echte (correcte) workout data kwijtgeraakt sinds ik alleen N&F geïnstalleerd heb, de opgeslagen registratie is bij mij altijd goed en dus in mijn ervaring best klooi-proof.
Dank hiervoor! Reset van de Mi band 4 was voldoende om de notificaties weer op de juiste manier binnen te krijgen op het bandje.Medione1210 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:24:
[...]
Al een uit/aan van telefoon en reset bandje geprobeerd? Is altijd het eerste wat ik doe.
(Bij reset van het bandje bleven bij mij de instellingen in de app behouden)
Gisteren nieuwste MI firmware (1.0.6.06) gedownload in de N&F en ik kan gelukkig nog gewoon custom watchfaces laden.GMavak schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:00:
Schijnbaar met de nieuwe mifit update kun je geen costum watch faces doen dus let op download de nieuwe update niet. Hopelijk iets wat ze fout gedaan hebben.
Probeer ik ook, maar blijft na de resources op de band hangen met de melding reconnect, en stap 2 is dan een nono - blijft op 0%.Medione1210 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:05:
[...]
Gisteren nieuwste MI firmware (1.0.6.06) gedownload in de N&F en ik kan gelukkig nog gewoon custom watchfaces laden.
Heb nog de alternatives geprobeerd, maar lukt niet goed. Eerst maar weer werkend krijgen.
Dit soort apparatuur kost een klein fortuin bij de hoorapparatenboer, waardoor ik nooit de moeite heb genomen het aan te schaffen. Dit is echt een uitkomst.
Ik zit al op 1.0.6.12, daar geen issues sowieso.Medione1210 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:05:
[...]
Gisteren nieuwste MI firmware (1.0.6.06) gedownload in de N&F en ik kan gelukkig nog gewoon custom watchfaces laden.
Ik ben dan niet slechthorend, maar dit is ook wel een van de pluspunten voor mij. Normaal staat mijn telefoon altijd op trillen (ik heb echt een hekel aan het geluid van ringtones) en kan ik de telefoon wel eens missen, nu mis ik eigenlijk vrijwel niets meer.Ramellose schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:00:
Nu een paar dagen de band in gebruik, en ik moet zeggen, ik ben er een stuk blijer mee dan ik had verwacht! Ik ben nogal slechthorend en hierdoor neem ik eigenlijk nooit de telefoon op (hoor de ringtone niet tenzij ik hem keihard zet, wat voor collega's niet zo leuk is). De trilfunctie heeft hier dus korte metten mee gemaakt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Nee, moet je ze!f kijken bij tools/update Miband/ firmware.Erik1805 schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:13:
Zit op firmware 1.0.5.66. N&F geeft niet aan dat er een nieuwe is. Krijg je daar een melding van?
Je moet de firmware en de source updaten anders krijg je een foutmelding.
[ Voor 13% gewijzigd door Medione1210 op 09-09-2019 15:11 ]
Ik krijg alleen het onderstaandeMedione1210 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:09:
[...]
Nee, moet je ze!f kijken bij tools/update Miband/ firmware.
Je moet de firmware en de source updaten anders krijg je een foutmelding.

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires