We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Volgens mij is de nieuwste firmware .48Nomis schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:49:
Ik heb de Amazfit app er op staan voor mijn Stratos. Deze app heeft ook gewoon mijn miband 4 gevonden. Direct daarna kwam er nieuwe firmware binnen op de miband. Nu versie 1.0.5.40.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik vond het handig dat de amazfit app werkt, want dan kan ik een app gebruiken voor het horloge en de miband en hoef ik niet te wisselen van app wanneer ik wissel van band / horloge.
Ik las hier dat er hoop is:
Installeren lukt, maar als ik iets in Mi Band Master probeer te wijzigen krijg ik 'Unauthorised' terug, en ik heb geen idee waar ie nou precies over klaagt. Iemand een idee?You can download this app :
- Amaztools ( for ios )
- Mi band master ( for android )
This app will help to change language and no need change language from your phone ..
[ Voor 63% gewijzigd door pven op 29-07-2019 14:17 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Kan dit? En zo ja via welke app?
A life lived in fear is a life half lived
Krijg je er een melding van op je telefoon? Mi Band Notify zou het dan vast wel moeten kunnen.Not_Disclosed schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:26:
Is het mogelijk om de Mi Band 4 te gebruiken in combinatie met C25K apps (Couch to 5 Km) op Android? Dit is een intervaltraining waarbij ik graag een melding/trilling zou krijgen als je moet wisselen van actie.
Kan dit? En zo ja via welke app?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verder is mij niet duidelijk of er (met custom firmware/andere app) mogelijkheden te zijn om buiten Mi Fit te synchroniseren, bijvoorbeeld naar MyFitnessPal, Samsung Health of Fitbit platform?
Tja, het blijft een optische hartslagmeter. Dus het zal nooit zo nauwkeurig zijn als een borstband.XeNeRgY schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:19:
Kan iemand een indruk geven over de nauwkeurigheid van de Mi Band 4? Hoe nauwkeurig is de hartslag
Maar voor een optische hartslagmeter is-ie prima nauwkeurig.
Mi Fit (en Notify & Fitness) kunnen syncen naar Google Fit.Verder is mij niet duidelijk of er (met custom firmware/andere app) mogelijkheden te zijn om buiten Mi Fit te synchroniseren, bijvoorbeeld naar MyFitnessPal, Samsung Health of Fitbit platform?
Vanuit daar kan je met bijv Health Sync synchroniseren naar Samsung Health of Fitbit.
MyfitnessPal weet ik niet, dat ken ik niet
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 31-07-2019 08:23 ]
Mi Fit > Google Fit > Myfitnesspal.XeNeRgY schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:19:
Kan iemand een indruk geven over de nauwkeurigheid van de Mi Band 4? Hoe nauwkeurig is de hartslag en klopt de registratie van het aantal stappen bij jullie? Volgens YouTube reviews zou dat prima in orde zijn maar ik hoor het toch liever hier.
Verder is mij niet duidelijk of er (met custom firmware/andere app) mogelijkheden te zijn om buiten Mi Fit te synchroniseren, bijvoorbeeld naar MyFitnessPal, Samsung Health of Fitbit platform?
Let er wel op dat je totaal geen invloed hebt wanneer deze apps onderling synchroniseren, dus wanneer je je workout in myfitnesspal terugziet is altijd afwachten.
Ik heb een paar keer 100 stappen gedaan om het te meten en iedere keer registreerde ie tussen de 95 en 97 stappen. Best goed dus.XeNeRgY schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:19:
klopt de registratie van het aantal stappen bij jullie? Volgens YouTube reviews zou dat prima in orde zijn maar ik hoor het toch liever hier.
Verder is mij
Echter, gisteren de Miband 2 en 4 omgedaan en de Miband 2 registreerde 5403 stappen en de Miband 4 7605. Nogal een verschil, maar ik durf niet goed te zeggen welke juist is!
(Mijn vrouw liep mee met haar Fossil Hybrid en die zat ook rond de 5000 stappen. Weet niet meer precies hoeveel)
[ Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 31-07-2019 09:13 ]
Daarnaast; bij mij werken de watch faces niet, ik krijg een leeg scherm te zien als ik in de app daarnaartoe navigeer. Bekend probleem bij anderen?
Ze is verder nog benieuwd of je kunt instellen dat de tijd altijd zichtbaar is. Ik neem aan dat er een optie is dat als je je pols draait dat hij aan gaat?
Leeg scherm heb ik alleen als ik op wifi zit met mijn telefoon.. Via 4g krijg ik ze wel te zien.Dirickteur schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:58:
Ik krijg zojuist ook de Mi Band 4 binnen en helaas, stom stom stom, ook een CN-versie. En aangezien ik mijn telefoon gewoon op NL wil houden én blijkbaar met iPhones geen firmware/alternatieve apps hebt, ga ik denk ik maar de Global bestellen...
Daarnaast; bij mij werken de watch faces niet, ik krijg een leeg scherm te zien als ik in de app daarnaartoe navigeer. Bekend probleem bij anderen?
You only live once, so enjoy the ride.
Als het serienummer (bijv op doos) eindigt op GL heb je de global.KaiseRRuby schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:09:
Heb deze ook besteld voor mijn vriendin. Hoe kom je erachter of je een global of een CN versie hebt?
Je kan instellen dat hij inderdaad aangaat wanneer je je pols draait.KaiseRRuby schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:09:
Heb deze ook besteld voor mijn vriendin. Hoe kom je erachter of je een global of een CN versie hebt? Daarnaast, die watchfaces moeten we nog even mee aan de slag.
Ze is verder nog benieuwd of je kunt instellen dat de tijd altijd zichtbaar is. Ik neem aan dat er een optie is dat als je je pols draait dat hij aan gaat?
You only live once, so enjoy the ride.
Typisch... dat doet hij bij mij ook nietworldfastest schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:12:
[...]
Leeg scherm heb ik alleen als ik op wifi zit met mijn telefoon.. Via 4g krijg ik ze wel te zien.
Er staan een hoop nummers op de doos, maar de letters GL staan nergens..anandus schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:12:
[...]
Als het serienummer (bijv op doos) eindigt op GL heb je de global.
Even gecontroleerd op Alie maar zo te zien heb ik ook niet specifiek een Global besteld..

Ligt aan de nieuwste update van MiFit. Ik kon de displays net nog wel ziens toen de nieuwste update eropgeset en nu zie ik ze ook niet meer.
Ook de update knop onder 'firmware version' is nu verdwenen, maar dat is hier geloof ik al eerder gemeld.
Zie ook: https://www.reddit.com/r/...rmware_band/?ref=readnext
CN : Chinees / Enge!sKaiseRRuby schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:23:
[...]
Er staan een hoop nummers op de doos, maar de letters GL staan nergens..
Wat is het verschil tussen CN en Global?
GL : Multi language
[ Voor 104% gewijzigd door Medione1210 op 31-07-2019 19:23 ]
Ik krijg het op mijn iPhone 6S niet voor elkaar om überhaupt in de mifit app een andere theme te selecteren..ik zie geen enkele theme in die app..enkel een leeg scherm.ambi schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:41:
[...]
Dit maakt het duidelijk: YouTube: Mi Band 4: WatchFace/Skin, Colorful PAC-Man, All English no Chinese.
En hier een tutorial om je eigen theme te maken: https://geekdoing.com/threads/change-mi-band-4-theme.966/
Hebben meer mensen hier last van met een iPhone?
Dat ligt aan de nieuwe versie van Mi Fit, zie mijn reactie hierboven.Felke schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:05:
[...]
Ik krijg het op mijn iPhone 6S niet voor elkaar om überhaupt in de mifit app een andere theme te selecteren..ik zie geen enkele theme in die app..enkel een leeg scherm.
Hebben meer mensen hier last van met een iPhone?

Laten ze snel met een oplossing komen want dit is gewoon ronduit slecht..overigens doet hij het via WiFi en 4g niet.Medione1210 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:11:
[...]
Dat ligt aan de nieuwe versie van Mi Fit, zie mijn reactie hierboven.
Amaztools doet het overigens wel, maar zeer beperkte keuze aan themes
Zet versie 4.06 terug en het werkt voorlopig weer.Felke schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:26:
[...]
Laten ze snel met een oplossing komen want dit is gewoon ronduit slecht..overigens doet hij het via WiFi en 4g niet.
Amaztools doet het overigens wel, maar zeer beperkte keuze aan themes
Kan nog weinig vinden over het koppelen van Mi Band 4 met Runkeeper. Oudere versies gaan met een omweg. Wat zijn jullie ervaringen? Ik denk aan de Notify app (Pro). Liefst zonder Google Fit.
[ Voor 4% gewijzigd door TAVL op 01-08-2019 07:56 ]
Heeft niets met MiFit te maken, watchfaces doen het bij mij prima (met laatste versie van MiFit)Medione1210 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:11:
[...]
Dat ligt aan de nieuwe versie van Mi Fit, zie mijn reactie hierboven.
Edit:
Oh, heb 4.0.6, is dat niet laatste versie?
Zal even kijken of er een update is, dan
Edit2:
Nu versie 4.0.7, maar nog steeds geen problemen met watchfaces?
N&F Pro synct inderdaad met Runkeeper. Maar is niet gratis.TAVL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 07:46:
Kan nog weinig vinden over het koppelen van Mi Band 4 met Runkeeper. Oudere versies gaan met een omweg. Wat zijn jullie ervaringen? Ik denk aan de Notify app (Pro). Liefst zonder Google Fit.
Of je kan syncen met Strava en deze (bijv met Tapiriik) weer laten syncen met Runkeeper.
[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 08:42 ]
dubbelpost, oeps
[ Voor 94% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 08:41 ]
Was wel degelijk een probleem met 4.07 (server problemen heb ik gelezen). Bij mij werkt het ook weer prima inmiddels. Alleen de update knop is nog niet terug.anandus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:36:
[...]
Heeft niets met MiFit te maken, watchfaces doen het bij mij prima (met laatste versie van MiFit)
Edit:
Oh, heb 4.0.6, is dat niet laatste versie?
Zal even kijken of er een update is, dan
Edit2:
Nu versie 4.0.7, maar nog steeds geen problemen met watchfaces?
Ah, okeeMedione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:19:
[...]
Was wel degelijk een probleem met 4.07 (server problemen heb ik gelezen). Bij mij werkt het ook weer prima inmiddels.
Met 4.0.7 is-ie weer terugAlleen de update knop is nog niet terug.
Nieuwste firmware is .55 zag ik net
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 09:22 ]
Ik heb het over die andere update knop (profile/mi Smart 4 band/hier stond een update knop boven 'firmware version'). De update knop van de Mi Fit app is er inderdaad nog wel.anandus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:20:
[...]
Ah, okee
[...]
Met 4.0.7 is-ie weer terug
Nieuwste firmware is .55 zag ik net
[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 01-08-2019 09:35 ]
Bedoel je niet deze? ("check for updates")Medione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:33:
[...]
Ik heb het over die andere update knop (profile/mi Smart 4 band/hier stond een update knop boven 'firmware version').

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 09:37 ]
Ja, die is bij mij en een aantal andere gebruikers weg..anandus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:36:
[...]
Bedoel je niet deze? ("check for updates")
[Afbeelding]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ja, was bij mij ookJassy schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:39:
[...]
Ja, die is bij mij en een aantal andere gebruikers weg..
Bij versie 4.0.6.
Updaten naar 4.0.7 lost het probleem op.
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 09:41 ]
Ik kan hem nog niet vinden via Strava?! Is dit niet alleen Amazfit?[...]
N&F Pro synct inderdaad met Runkeeper. Maar is niet gratis.
Of je kan syncen met Strava en deze (bijv met Tapiriik) weer laten syncen met Runkeeper.
Thanks! Inmiddels heb ik de update van de Firmware binnen gekregen zonder dat ik wat moest doen dus dat is dan ook voldoende.anandus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:39:
[...]
Ja, was bij mij ook(anandus in "[Xiaomi Mi Band 4] Ervaringen & Discussie")
Bij versie 4.0.6.
Updaten naar 4.0.7 lost het probleem op.
Oh, ik denk dat ik in de war was met Samsung Health, sorry.TAVL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:02:
Hier werken de watchfaces na de update ook weer.
[...]
Ik kan hem nog niet vinden via Strava?! Is dit niet alleen Amazfit?
Het is een beetje chaotisch allemaal.
Met MiFit. En Notify & Fitness. En Google Fit. En Health Sync. En Samsung Health. En Runkeeper

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 10:05 ]
Deze bedoel ik inderdaad. Die ben ik kwijt sinds 4.07.(android}anandus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:36:
[...]
Bedoel je niet deze? ("check for updates")
[Afbeelding]
Maar ik zie ook dat jij andere firmware hebt. Ik heb nog v.1.0.5.48.
[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 01-08-2019 10:26 ]
Maar jij had hem wel bij versie 4.0.6, waar ik en @Jassy hem dan weer niet hadden.Medione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:24:
[...]
Deze bedoel ik inderdaad. Die ben ik kwijt sinds 4.07.
Heel gek!
Ik had ook .48Maar ik zie ook dat jij andere firmware hebt. Ik heb nog v.1.0.5.48.
Tot ik net een uurtje geleden updatete naar 4.0.7 en kon controleren op firmware updates.
Ligt ook aan mij, hoor
In principe zou je gewoon Notify & Fitness (betaald) kunnen nemen en die kan workouts uploaden naar Runkeeper.
Al geloof ik dat N&F nog niet standalone kan zonder MiFit, maar dat zal een kwestie van tijd zijn.
De rest (MiFit->Google Fit->Health Sync->Samsung Health) is omdat ik het ook in Samsung Health bijhoudt, en dit de enige manier is. Maar dat is allemaal niet nodig.
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 10:34 ]
Damnit, weer dubbelpost
[ Voor 94% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 10:32 ]
Grappig. Bij mij was de update knop er dus nog wel bij 4.06 en verdwenen bij 4.07.anandus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:27:
[...]
Maar jij had hem wel bij versie 4.0.6, waar ik en @Jassy hem dan weer niet hadden.
Heel gek!
[...]
Ik had ook .48
Tot ik net een uurtje geleden updatete naar 4.0.7 en kon controleren op firmware updates.

Wellicht wordt dit server side geregeld en zit het niet in de app zelf gebakken dan?!
Heb ik gedaan. Voor 2 euro niet te moeilijk doen. Alleen zie ik door de opties in Notify & Fitness devoptie voor Runkeeper niet. Wel Strava en Google fit.[...]
Ligt ook aan mij, hoor
In principe zou je gewoon Notify & Fitness (betaald) kunnen nemen en die kan workouts uploaden naar Runkeeper.
Al geloof ik dat N&F nog niet standalone kan zonder MiFit, maar dat zal een kwestie van tijd zijn.
De rest (MiFit->Google Fit->Health Sync->Samsung Health) is omdat ik het ook in Samsung Health bijhoudt, en dit de enige manier is. Maar dat is allemaal niet nodig.
Ik geloof dat het bij de share-optie van een workout zit. Zoiets.TAVL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:54:
[...]
Heb ik gedaan. Voor 2 euro niet te moeilijk doen. Alleen zie ik door de opties in Notify & Fitness devoptie voor Runkeeper niet. Wel Strava en Google fit.
Echt heel raar, inderdaad!Medione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:46:
[...]
Grappig. Bij mij was de update knop er dus nog wel bij 4.06 en verdwenen bij 4.07.![]()
![]()
Wellicht wordt dit server side geregeld en zit het niet in de app zelf gebakken dan?!
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 01-08-2019 10:59 ]
Edit. Wat een gedoe zeg om te syncen. Denk dat ik gewoon twee apps aan zet bij het lopen. Mi fit voor muziek en info tijdens het lopen en een andere app voor mijn statistiek.
[ Voor 55% gewijzigd door TAVL op 01-08-2019 12:37 ]
Volgens mij had ik inderdaad ergens gelezen dat die optie alleen ontbreekt als hun update servers down zijn (en dan die optie niet wordt getoond). Het hangt in ieder geval niet af van het moment van kopen af denk ik, want ik de mijne pas net.Medione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:46:
[...]
Grappig. Bij mij was de update knop er dus nog wel bij 4.06 en verdwenen bij 4.07.![]()
![]()
(Op dit moment is het vast up, want net een update binnengehad voor de band, kan ik dan nu bij de music controls tijdens een workout, nee dus)
App startenocdaan schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:38:
Ik heb workout -> exercise een paar keer aangezet voor een kwartiertje. Nadien kan je op de Band de gemiddelde hartslag zien en de max hartslag. Nu de volgende dag zoek ik in de Mi Fit applicatie die workouts, ik wil graag over dat kwartier zien wat het verloop is geweest van mijn hartslag. Ik kan die informatie nergens vinden? Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Thanks
Eventueel sync afwachten
Op centrale status panel tappen (dus waar aantal stappen en slaap/ hartslag/ gewicht staan)
Mijn workouts
Activiteit van vandaag
Daar staan dan ook al entries van eerdere dagen
Dan een geregistreerde activiteit kiezen, en maar naar beneden scrollen totaan de hartslag grafiek.
For what it's worth (ik ben zelf een Strava gebruiker dus spreek niet uit ervaring), in Notify & Fitness zit als je een individuele run bekijkt een share knop (rechtsboven, gespiegeld....), en daarin staat Runkeeper wel als optie. Dus wat lijkt te ontbreken is automatische sync zoals er voor Strava er wel is, maar je kunt wel ze 1 voor 1 'opsturen' lijkt het.TAVL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:09:
Daar zie Strava, Runalyze en Google staan, maar geen Runkeeper. Vandaar.
Edit. Wat een gedoe zeg om te syncen. Denk dat ik gewoon twee apps aan zet bij het lopen. Mi fit voor muziek en info tijdens het lopen en een andere app voor mijn statistiek.
Ja gevonden, heel erg bedankt! Het is geen logische plek maarja, als je het eenmaal weet is het prima. De grafiek valt me tegen, daar kan je maar weinig detail uithalen.SanderBos schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:37:
[...]
App starten
Eventueel sync afwachten
Op centrale status panel tappen (dus waar aantal stappen en slaap/ hartslag/ gewicht staan)
Mijn workouts
Activiteit van vandaag
Daar staan dan ook al entries van eerdere dagen
Dan een geregistreerde activiteit kiezen, en maar naar beneden scrollen totaan de hartslag grafiek.
Ja, het detail wordt wel geregistreerd door de band, hier voorbeeld van een run van mij als ik Notify & Fit gebruik, veel data puntjes:ocdaan schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:18:
[...]
Ja gevonden, heel erg bedankt! Het is geen logische plek maarja, als je het eenmaal weet is het prima. De grafiek valt me tegen, daar kan je maar weinig detail uithalen.

(edit: vanuit Notify & Fitness geexporteerde gpx heeft 2991 hartslag registraties voor 50 minuten, dus er wordt 1 hartslag registratie per seconde opgeslagen door de Mi Band 4 tijdens een run, take that Gear Fit 2 met je 1 registratie per minuut should be enough for anyone)
Het is erg jammer dat de standaard Mi Fit app geen goede export heeft (behalve dan naar Google Fit, maar ik weet niet wat er dan van een run overblijft). Dus je kunt Notify & Fit app installeren, maar bezint eer ge begint, ik vind het geweldig dat er zo'n complete app voor is en ik heb nu heel wat features in gebruik, maar my word wat is het ingewikkeld om het allemaal goed in te stellen.
Aside: Kan iemand anders vertellen die zo'n app X -> Google Fit -> andere run-app pijplijn heeft opgezet, krijg je dan in de uiteindelijke doel app ook alle hartslag details van een run weer terug?
[ Voor 10% gewijzigd door SanderBos op 01-08-2019 16:59 ]
Ga het uitproberen. Straks stukje lopen.SanderBos schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:44:
[...]
For what it's worth (ik ben zelf een Strava gebruiker dus spreek niet uit ervaring), in Notify & Fitness zit als je een individuele run bekijkt een share knop (rechtsboven, gespiegeld....), en daarin staat Runkeeper wel als optie. Dus wat lijkt te ontbreken is automatische sync zoals er voor Strava er wel is, maar je kunt wel ze 1 voor 1 'opsturen' lijkt het.
Maar, kan ik de band 3 misbruiken om hem aan de halsband van mijn hond te bevestigen? Werkt dat? Anders geef ik de 3 wel door.
Waarom zou het niet kunnen?xippie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:07:
Maar, kan ik de band 3 misbruiken om hem aan de halsband van mijn hond te bevestigen? Werkt dat? Anders geef ik de 3 wel door.
Op Ali kan je bijv. hangers bestellen waarmee de Miband 'capsule' in kan klikken. Maar met tiewraps kom je ook een eind!
Daar ben ik juist bang voor. Mega active hond, loopt bijna dagelijks hazen in het weiland achterna. Loopt door sloten, bosjes etc.Medione1210 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:22:
[...]
Waarom zou het niet kunnen?
Op Ali kan je bijv. hangers bestellen waarmee de Miband 'capsule' in kan klikken. Maar met tiewraps kom je ook een eind!
Als ik tyre rips zou gebruiken blijft de band direct achter een boom hangen.
Ik heb zelf nog nooit een mi band 3 gezien, maar in reviews is het Mi Band 4 scherm buiten toch echt wel veel beter had ik gezien, zoals in deze Roemeense review:xippie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:07:
Net de band 4 binnen, vind het scherm niet heel veel duidelijker dan de band 3.
YouTube: Xiaomi Mi band 4: Ce fac cu Mi band 3? (review română)
Heb je de brightness wel op maximum gezet?
Honden zijn volgens mij kleurenblind, maar als je zelf het verschil niet ziet kun je misschien beter je hond de Mi Band 4 geven
Zal best confronterend zijn, als zo'n beest dan elke dag met 50.000+ steps aan komt zetten
MinstensSanderBos schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:38:
[...]
Ik heb zelf nog nooit een mi band 3 gezien, maar in reviews is het Mi Band 4 scherm buiten toch echt wel veel beter had ik gezien, zoals in deze Roemeense review:
YouTube: Xiaomi Mi band 4: Ce fac cu Mi band 3? (review română)
Zal best confronterend zijn, als zo'n beest dan elke dag met 50.000+ steps aan komt zetten

Tja, dat vertelde je er allemaal niet bij he.xippie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:26:
[...]
Daar ben ik juist bang voor. Mega active hond, loopt bijna dagelijks hazen in het weiland achterna. Loopt door sloten, bosjes etc.
Als ik tyre rips zou gebruiken blijft de band direct achter een boom hangen.
Thanks. Uitgeprobeerd en daar staat RK inderdaad tussen. Blijft onduidelijk en rommelig in de app.SanderBos schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:44:
[...]
For what it's worth (ik ben zelf een Strava gebruiker dus spreek niet uit ervaring), in Notify & Fitness zit als je een individuele run bekijkt een share knop (rechtsboven, gespiegeld....), en daarin staat Runkeeper wel als optie. Dus wat lijkt te ontbreken is automatische sync zoals er voor Strava er wel is, maar je kunt wel ze 1 voor 1 'opsturen' lijkt het.
Mezelf maar ff quoten:DaRoot schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:29:
[...]
Ik heb een Nokia 9.. zal eens via de Google Fit de boel laten bijhouden. Kijken wat die er van maakt..
de Mi Band maakt van mijn woon-werk verkeer steeds iets meer dan 11 km, terwijl Google Fit het correct op 8,7 km houdt.
Zojuist een firmware update gedaan, ga de terugweg eens weer proberen..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ik werd meteen nieuwsgierig naar hoe de nauwkeurigheid bij mij gaat, en mijn conclusie is dat het voor mij er toch wel goed uitziet (ik ben zoiezo echt heel tevreden over de Mi Band 4, ik kom af van een Gear Fit2 waar ik een haat/liefde verhouding mee heb).DaRoot schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:57:
[...]
Mezelf maar ff quoten:
de Mi Band maakt van mijn woon-werk verkeer steeds iets meer dan 11 km, terwijl Google Fit het correct op 8,7 km houdt.
Zojuist een firmware update gedaan, ga de terugweg eens weer proberen..
Ik heb hem nu een week. 4 keer wezen hardlopen, en 1 dag met 2 fietstochten naar en van.
Bij het hardlopen loop ik altijd dezelfde 9 en een beetje rondjes op een park loopbaan. 3 GPSen van 3 telefoons en diverse loopapps zijn het er door de tijd eens geweest over wat precies 5.0 km is.
En de Mi Band 4 (met GPS ondersteuning van mijn OnePlus 6) afwijking is alle 4 keren dat ik tot nu ermee heb gerend zo'n 70 meter. Dus ik moet van hem 70 meter meer hardlopen dan ik gewend ben. Niet perfect, en vreemd dat er afwijking is omdat de locatie info uit de telefoon komt, maar ook niks zorgelijks.
En mijn fietstochten van maandag via net wat andere routes:

Het ziet er in mijn ogen wel goed uit. (bij de heenreis was ik 20 minuten vergeten om de training te beëindigen, maar had ik niet meer veel bewogen direct na het fietsen, de terugtocht was naar de verkeerde app gesynced)
Maar ik snap ook niet hoe Google Fit dan aan de informatie van die fietstocht komt. Hij ziet het als 3 fietstochten en er staat niet bij dat de bron Notify & Fitness is dus hij heeft 'zelf verzonnen', maar hij kan alleen aan hartslag informatie zijn gekomen via de Mi Band.
De sync tussen Google Fit en Mifit lijkt idd niet top te zijn.SanderBos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:11:
[...]
Ik werd meteen nieuwsgierig naar hoe de nauwkeurigheid bij mij gaat, en mijn conclusie is dat het voor mij er toch wel goed uitziet (ik ben zoiezo echt heel tevreden over de Mi Band 4, ik kom af van een Gear Fit2 waar ik een haat/liefde verhouding mee heb).
Ik heb hem nu een week. 4 keer wezen hardlopen, en 1 dag met 2 fietstochten naar en van.
Bij het hardlopen loop ik altijd dezelfde 9 en een beetje rondjes op een park loopbaan. 3 GPSen van 3 telefoons en diverse loopapps zijn het er door de tijd eens geweest over wat precies 5.0 km is.
En de Mi Band 4 (met GPS ondersteuning van mijn OnePlus 6) afwijking is alle 4 keren dat ik tot nu ermee heb gerend zo'n 70 meter. Dus ik moet van hem 70 meter meer hardlopen dan ik gewend ben. Niet perfect, en vreemd dat er afwijking is omdat de locatie info uit de telefoon komt, maar ook niks zorgelijks.
En mijn fietstochten van maandag via net wat andere routes:
[Afbeelding]
Het ziet er in mijn ogen wel goed uit. (bij de heenreis was ik 20 minuten vergeten om de training te beëindigen, maar had ik niet meer veel bewogen direct na het fietsen, de terugtocht was naar de verkeerde app gesynced)
Maar ik snap ook niet hoe Google Fit dan aan de informatie van die fietstocht komt. Hij ziet het als 3 fietstochten en er staat niet bij dat de bron Notify & Fitness is dus hij heeft 'zelf verzonnen', maar hij kan alleen aan hartslag informatie zijn gekomen via de Mi Band.
Ik heb vanmorgen Google Fit met de hand gestart voor het bijhouden, en de afstand komt overeen met wat ik via Google maps of afstandmeten.nl voor de route krijg. Dit was dan de woon/werk-verkeer fietstocht.
De lunchpauze wandeling 's middags van 2,3km lijkt ie wel juist te registreren.
Wel vaag dat Mifit een veel grotere afstand opneemt, volgens mij gebruiken ze gewoon de GPS van de telefoon?
Waar heb je je telefoon tijdens het lopen/ fietsen? Bij mij is het zo dat de telefoon (OnePlus 6) het GPS signaal veel vaker kort kwijtraakt als de telefoon in mijn broekzak zit (zoals bij fietsen) dan als ik de telefoon op mijn borst draag (bij hardlopen). Mijn theorie daarbij is dat het GPS signaal dan door mijn van mijn vlees moet, ook al is het praktisch gezien maar 50cm verschil (weinig op de 20.000 km totale afstand naar de GPS satelieten....).DaRoot schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:42:
[...]
De sync tussen Google Fit en Mifit lijkt idd niet top te zijn.
Ik heb vanmorgen Google Fit met de hand gestart voor het bijhouden, en de afstand komt overeen met wat ik via Google maps of afstandmeten.nl voor de route krijg. Dit was dan de woon/werk-verkeer fietstocht.
De lunchpauze wandeling 's middags van 2,3km lijkt ie wel juist te registreren.
Wel vaag dat Mifit een veel grotere afstand opneemt, volgens mij gebruiken ze gewoon de GPS van de telefoon?
Bij mij gaat het dus goed (die fietstochten zijn met telefoon in de broekzak), dus wat hieronder staat is niet bij mij van toepassing.
Maar als je continue kleine afwijkingen hebt dan wordt de afstand vanzelf groter (stel je staat volledig stil, maar de GPS beweert elke seconde dat je net op een paar meter andere afstand staat, dan lijkt het net alsof je continue beweegt). Volgens mij passen al die apps wat smoothing toe op de lijn die je door het GPS track kunt tracen. Dus misschien is bij jou activiteiten de GPS localisering heel grillig, en verwijdert Google Fit meer van de onzuiverheden en krijg je bij een rechtere lijn een kortere afstand. Want zoals je zegt de locatie gegevens bron is voor beiden uiteindelijk de GPS van je telefoon (en de Mi Band slaat gezien de gpx files in ieder geval minstens 1 keer per seconde de locatie op).
Ik wist trouwens helemaal niet dat je in Google Fit ook een run kan registreren, weer wat geleerd, ga ik morgen eens aanzetten kijken of het dubbel wordt geregistreerd, want dan hoef ik zondag niet
In alle gevallen in de broekzak rechtsvoor..SanderBos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Waar heb je je telefoon tijdens het lopen/ fietsen? Bij mij is het zo dat de telefoon (OnePlus 6) het GPS signaal veel vaker kort kwijtraakt als de telefoon in mijn broekzak zit (zoals bij fietsen) dan als ik de telefoon op mijn borst draag (bij hardlopen). Mijn theorie daarbij is dat het GPS signaal dan door mijn van mijn vlees moet, ook al is het praktisch gezien maar 50cm verschil (weinig op de 20.000 km totale afstand naar de GPS satelieten....).
Bij mij gaat het dus goed (die fietstochten zijn met telefoon in de broekzak), dus wat hieronder staat is niet bij mij van toepassing.
Maar als je continue kleine afwijkingen hebt dan wordt de afstand vanzelf groter (stel je staat volledig stil, maar de GPS beweert elke seconde dat je net op een paar meter andere afstand staat, dan lijkt het net alsof je continue beweegt). Volgens mij passen al die apps wat smoothing toe op de lijn die je door het GPS track kunt tracen. Dus misschien is bij jou activiteiten de GPS localisering heel grillig, en verwijdert Google Fit meer van de onzuiverheden en krijg je bij een rechtere lijn een kortere afstand. Want zoals je zegt de locatie gegevens bron is voor beiden uiteindelijk de GPS van je telefoon (en de Mi Band slaat gezien de gpx files in ieder geval minstens 1 keer per seconde de locatie op).
Ik wist trouwens helemaal niet dat je in Google Fit ook een run kan registreren, weer wat geleerd, ga ik morgen eens aanzetten kijken of het dubbel wordt geregistreerd, want dan hoef ik zondag niet
Zo'n idee had ik ook al een beetje, dat de apps met de ruwe data wat verschillend omgaan..
Ik heb vanmorgen een fietstochtje naar mijn renpark gemaakt, en daar vervolgens 5 km hardgelopen. En zowel die fietstocht en het joggen heb ik geregistreerd op zowel mijn Mi Band 4 en tegelijkertijd met Strava op mijn telefoon gekoppeld aan aan borstband hartslag meter (wel een hele goedkope, een 'Berry King' van 3 tientjes).
Hier het resultaat van de vergelijking op basis van de GPX exports naast elkaar gelegd (wat nogal wat werk was, als je een fietstocht 'opneemt' met de Mi Band 4 neemt hij tijdspunten op met variabel tussen de 1 en 3 seconden er tussen):

Het is echt geweldig hoe goed de Mi Band 4 de zaak registreert als hij het goed doet. Ik heb een aantal keer versneld en vertraagd en de Mi Band 4 mist eigenlijk alleen de pieken, er zit maar gemiddeld 2 slagen verschil met de borstband gemiddeld in het deel van de run waar het goed zit. Maar als je kijkt naar de eerste 5 minuten klopt er helaas geen ene fluit van. En dat idee had ik toch al ook zonder meten=weten, dat het bij lagere hartslagen niet zo goed gaat, als ik op de bank zit krijg ik ook allemaal rare metingen.
Hoewel het bij de korte fietstocht de lijnen elkaar niet zo goed volgen, is daar eigenlijk het algemene beeld beter want de harstlag registraties zitten bij elkaar in de buurt (ik denk dat de borstband het daar ook beter heeft gedaan, want ik moest een aantal keer remmen en weer optrekken en dat zie ik wel weer terug).
Ik kom van een Gear Fit 2, daarvan vond ik de hartslag metingen altijd heel sterk, en ik concludeer nu ook dat die het dan toch qua hartslagmetingen echt nog wel wat beter deed (zolang de accu nog niet op was, en als het je lukte om de hartslag eruit te exporteren...).
Voor een ding van 40 euro (voor mij) is de Mi Band 4 natuurlijk geweldig, en ik ben ook nog steeds heel blij met mijn aankoop, maar 100% is het niet.
(Oh ja: Mijn borstband hartslag meter heeft dan op zijn beurt weer moeite met hele lage hartslagen, dus een verlijking in rust kan ik niet doen)
Ik heb dit nu twee keer gehad, na de eerste keer dacht ik dat het belangrijk was om direct te synchroniseren nadat ik een workout had gedaan, omdat 2 tegelijk misschien niet goed gaan.
Maar vandaag heb ik een hardlooprondje gedaan (zie vorige comment, dus die is gelukkig goed bewaard), die heb ik toen in het park gesynchroniseerd en meteen bekeken in Notify & Fitness. En vervolgens heb ik nog een kort hardlooprondje gedaan, maar die tweede is toch weer naar Mi Fit gegaan (en zodra die daar in zit krijg ik die data er niet meer uit).
Ik hoop dat het de Notify & Fitness ontwikkelaars nog lukt om hun app te laten werken zonder dat Mi Fit geinstalleerd hoeft te zijn, zoals bij eerdere Mi Band varianten.
Week 1 80%
Week 2 66%
Week 3 50%
Week 4 38%
(Normaal gebruik; ong. 30 notificaties per dag, stappenteller, en enkele keer hartslag meten, beeld op hoogste helderheid. In week1 2 updates gehad en in week4 1 update. Tijdens zo'n update zakt het % meteen 2 tot 3 %)
Ben wederom onder de indruk. De Miband 2 deed het nog net iets beter, maar voor een color oled scherm lijkt dit verbruik me erg goed.
Slaapregistratie werkt erg slecht. In 4 weken is het maar een enkele keer goed gegaan. Diverse keren niks gemeten en 1x 18 uur onterecht slaap gemeten.
De stappenteller wijkt aften op zich te van mijn Miband 2 en het Fossil horloge van mijn vrouw. Na 1 dag meten gaf de Miband 4 bijna 2000 stappen meer aan dan de andere 2 apparaten (die dicht bij elkaar zaten). Maar als ik 100 stappen in huis does dan registreert ie er steeds tussen de 95 en 97, dus bij kleine tests gaat het wel goed.
Binnenkort zal ik de Notify & fitness app eens uitproberen en kijken of de slaapmeting daar beter op werkt.
Edit: percentage week 4 toegevoegd
[ Voor 52% gewijzigd door Medione1210 op 10-08-2019 13:12 ]
Vind de Notify & Fitness mooi qua hoeveelheid data en inzichten, maar qua user experience rommelig en onlogisch.
Loop met een gordel, waarbij telefoon op heup voor of achter hangt. Ligt aan wat ik bij een loop allemaal meeneem (/afstand en warmte). Merk eigenlijk geen verschil in meting. Afgelopen week met zowel een hardloopapp als mi band apart gelopen en was aardig nauwkeurig. Rond dezelfde tijd melding bij behalen van een KM. Dit was alle 10k nagenoeg gelijk.
Qua stappen zat er wel een significant verschil in de Mi Band en de Google Fit van mij vrouw. Volgens mijn app had ik nauwelijks 8000 stappen. Mijn vrouw bijna 2000 stappen meer. Dit terwijl we nagenoeg hele dag samen waren.
Op welk niveau heb je je helderheid staan? Dat lijkt me ook wel enige invloed te hebben.Medione1210 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:55:
Ik hou al een paar weken het batterijverbruik bij.
Week 1 80%
Week 2 66%
Week 3 50%
(Normaal gebruik; ong. 30 notificaties per dag, stappenteller, en enkele keer hartslag meten, beeld op hoogste helderheid)
Ben wederom onder de indruk. De Miband 2 deed het nog net iets beter, maar voor een color oled scherm lijkt dit verbruik me erg goed.
Ben echter op zoek naar een zo basic mogelijke skin, al op interenet gezocht oa. amazfitwatchfaces etc maar niks echt basic zonder onnodige smuk.
Meegeleverde watchfaces niet basic genoeg?Achiel007 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:59:
Sinds een paar dagen de band ook in bezit, zeer tevreden, de afleesbaarheid is goed.
Ben echter op zoek naar een zo basic mogelijke skin, al op interenet gezocht oa. amazfitwatchfaces etc maar niks echt basic zonder onnodige smuk.
Ik weet niet hoe het zit met die watchfaces, ik heb het idee dat er dan allemaal verzamelingen zijn die elke keer weer opgebouwd zijn uit dezelfde groep?Achiel007 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:59:
Sinds een paar dagen de band ook in bezit, zeer tevreden, de afleesbaarheid is goed.
Ik heb toen op de eerste dag dat ik hem had op goed geluk deze app geinstalleerd (het is slim eerst even te sorten op aantal installs):
https://play.google.com/s...okitskiy.miband_watchface
en ik vond het juist geweldig zoveel keuze allemaal gratis, en automatische export naar de mi fit app, je kunt zo makkelijk even proberen. Zo'n verbetering tov Gear Fit2 voor wat betreft meer custom watchfaces.
Ik heb uiteindelijk deze nu nog 'klaar' staan voor gebruik, maar ik gebruik zelf alleen die rechtsonder staat. Die is niet basic is maar wel heel duidelijk (tijd cijfers naast elkaar), en heel veel info geeft (o.a. of de bluetooth connectie up is, hij is trouwens altijd up), maar bijvoorbeeld die rechtsboven is ook echt heel goed afleesbaar voor de tijd (met met paar Russische karakters, maar leer je nog eens wat):

Heb hem niet continu verbonden met telefoon.
Staat erbij, hoogste helderheidomela schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:54:
[...]
Op welk niveau heb je je helderheid staan? Dat lijkt me ook wel enige invloed te hebben.
Dat zou mooi zijn weg met die originele ap, die maakt bij mij alles steeds chinees.Hurricane schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:54:
Ter info: Kreeg net een melding in de mi band Notify app dat er een nieuwe versie 8.11.1 was waarmee je de originele mi-fit app niet meer nodig zou hebben. Nu is mijn mi band 4 nog onderweg dus kan het niet zelf testen.
euhmmmm
Bedankt voor de tip.Hurricane schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 23:54:
Ter info: Kreeg net een melding in de mi band Notify app dat er een nieuwe versie 8.11.1 was waarmee je de originele mi-fit app niet meer nodig zou hebben. Nu is mijn mi band 4 nog onderweg dus kan het niet zelf testen.
Ik heb de stapjes uitgevoerd (je moet mi fit onkoppelen en deinstalleren, tijdelijk een custom app installeren, en daarna kan je in Notify & Fitness direct koppelen), en alles lijkt nog te werken (maar het zijn zoveel functies, wie weet wat er eventueel aan kleine dingetjes niet werken).
(Edit: Zie 2 berichten hieronder: Assisted GPS lijkt niet meer te werken als je een workout start op de band
De enige reden waarom ik het trouwens heb gedaan is omdat ik 2x een workout was kwijt geraakt aan Mi Fit (eerste die synchroniseert wint).
Tip voor mensen zoals ik die een bestaande installatie 'ombouwen', doe het in de ochtend voordat je veel stappen hebt geregistreerd, omdat weliswaar in feite alles wordt bewaard maar de tellingen op het startscherm en op de band voor de dag worden gereset (dus de stappen en workout die ik al had gedaan zitten er nog wel in, maar niet op het startscherm).
En ik vind Notify & Fitness een geweldige app, ik ben er echt heel blij mee, maar het is toch ook wel een heel vreemde app. Want waarom updaten ze bijvoorbeeld niet de Google Play versie, je moet nu eerst via de app zelf de apk updaten (dus voor verse Notify & Fit installs zijn er nu volgens mij nu allemaal onnodige extra stappen nodig).
Edit: En trouwens wat nog een ander dingetje zonder officiele Mi Fit app is: Zonder de Mi Fit app krijgt de Mi Band geen automatische officiele firmware updates meer, dat vind ik wel jammer. Ik snap namelijk nog niet goed wat het landschap van custom en downloadbare officiele firmwares is.
[ Voor 12% gewijzigd door SanderBos op 06-08-2019 14:52 ]
+ Bandje zit prima om de pols. Oled scherm is goed afleesbaar.
+ Stappenregistratie lijkt goed.
+ Goede trilmotor
En dat nu de slechte ervaringen... Ik heb mijn bandje meegenomen op vakantie waarbij ik een aantal wandelingen heb gedaan. Daarvoor moet je bandje gekoppeld zijn met je Mi Fit app, voor de GPS.
Na zo'n 23km gewandeld te hebben, berg op berg af, was de wandeling geregistreerd in de app (Excersize, Walking). Ik heb mij daarna afgemeld op Mi Fit, en weer aangemeld op een andere telefoon.
Hele wandeling weg! Nada! De 23 km inclusief de route die ik heb gelopen was gewoon nergens te bekennen meer.
Een paar dagen later een herkansing. Tijdens de wandeling was ik even weggelopen van mijn tas, waar mijn telefoon in zat, waardoor mij Mi Band aangaf dat de GPS signaal verloren was. Ik dacht, oh, ik loop wel zo terug naar de telefoon. Maar de Mi Band gaat ondertussen verder met registreren van de workout. Eenmaal terug, tas op de rug en verder. Maar de Mi Band maakt zelf geen verbinding meer met Mi Fit/ de workout, zonder dag je je telefoon unlockt en Mi Fit opent! Hierdoor had ik nog zo'n uur gewandeld, na een uur even mijn telefoon unlockt en ik kreeg toen de melding 'GPS located'. Nu heb ik een blinde vlek op de route... Kortom: bij verlies van GPS signaal moet je handmatig de telefoon unlocken en Mi Fit openen op GPS tracking te vervolgen...
Als laatste een vraag: de hoogte registratie bij een workout doet het bij mij niet. Bij de twee wandelingen die ik heb gehad, ook de wandeling die verdwenen is, zegt die dat ik 100% van de tijd vlak heb gelopen. Iemand anders hier last van?
Oepsie: Ik werd nerveus door het berichtje van 'HollovVpo1nt' over GPS en jawel hoor, als je bij de nieuwe Notify & Fitness de stappen uitvoert om de officiële Mi Fit app te verwijderen, werkt assisted GPS niet meer. Dus als je een workout start vanaf de band (want ik elke dag doe), dan wordt er geen locatie geregistreerd (tijdelijke workaround is om de workout vanuit de app te starten).SanderBos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Ik heb de stapjes uitgevoerd (je moet mi fit onkoppelen en deinstalleren, tijdelijk een custom app installeren, en daarna kan je in Notify & Fitness direct koppelen), en alles lijkt nog te werken (maar het zijn zoveel functies, wie weet wat er eventueel aan kleine dingetjes niet werken).
Ik heb de developer hier een mail over gestuurd, als ik wat terughoor laat ik het weten.
Ik ga je even in de gaten houden. Heb vanochtend hetzelfde gedaan, maar was in tegenstelling tot jou, mijn gelopen stappen niet kwijt in het dashboard. Hoop dat de GPS koppeling snel opgelost is - inclusief de hoogte.SanderBos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:48:
[...]
Oepsie: Ik werd nerveus door het berichtje van 'HollovVpo1nt' over GPS en jawel hoor, als je bij de nieuwe Notify & Fitness de stappen uitvoert om de officiële Mi Fit app te verwijderen, werkt assisted GPS niet meer. Dus als je een workout start vanaf de band (want ik elke dag doe), dan wordt er geen locatie geregistreerd (tijdelijke workaround is om de workout vanuit de app te starten).
Ik heb de developer hier een mail over gestuurd, als ik wat terughoor laat ik het weten.
En als extra dingetje wat nu voor mij iig niet meer werkt: het weer...
[ Voor 4% gewijzigd door Suomi76 op 06-08-2019 15:46 ]
Ik gebruik de weerfunctie niet (widget ook weggehaald van de band), dus als dat niet werkt is me dat niet opgevallen.Suomi76 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:18:
[...]
Ik ga je even in de gaten houden. Heb vanochtend hetzelfde gedaan, maar was in tegenstelling tot jou, mijn gelopen stappen niet kwijt in het dashboard. Hoop dat de GPS koppeling snel opgelost is - inclusief de hoogte.
En als extra dingetje wat nu voor mij iig niet meer werkt: het weer...
Heb je wel in Notify & Fitness de weer settings voor weer aanstaan, onder 'meest rechtse hoofd-tab', subtab Extra, Weer?
Yup, die heb ik aan staan, en binnen de app doet hij het goed. Geeft op de miband alleen weer dat ik de mi-fit app moet koppelen voor het weer. Dit had ik hiervoor ook toen ik weer in mi-fit uit had staan en in NF aan. Dus misschien ligt het ergens anders aan, maar dat kan ik nog niet vinden.SanderBos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:11:
[...]
Ik gebruik de weerfunctie niet (widget ook weggehaald van de band), dus als dat niet werkt is me dat niet opgevallen.
Heb je wel in Notify & Fitness de weer settings voor weer aanstaan, onder 'meest rechtse hoofd-tab', subtab Extra, Weer?
Mijn ervaring met de Miband is dat de stappenteller al afwijkt en de hartslagmeter niet accuraat is. Ik zie het de ook meer als een gimmick, waarbij ik het meest gebruik maak van de notificaties.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:18:
Ik heb hem een paar weken in gebruik. Mijn ervaringen tot nu toe:
+ Bandje zit prima om de pols. Oled scherm is goed afleesbaar.
+ Stappenregistratie lijkt goed.
+ Goede trilmotor
En dat nu de slechte ervaringen... Ik heb mijn bandje meegenomen op vakantie waarbij ik een aantal wandelingen heb gedaan. Daarvoor moet je bandje gekoppeld zijn met je Mi Fit app, voor de GPS.
Na zo'n 23km gewandeld te hebben, berg op berg af, was de wandeling geregistreerd in de app (Excersize, Walking). Ik heb mij daarna afgemeld op Mi Fit, en weer aangemeld op een andere telefoon.
Hele wandeling weg! Nada! De 2 km inclusief de route die ik heb gelopen was gewoon nergens te bekennen meer.
Een paar dagen later een herkansing. Tijdens de wandeling was ik even weggelopen van mijn tas, waar mijn telefoon in zat, waardoor mij Mi Band aangaf dat de GPS signaal verloren was. Ik dacht, oh, ik loop wel zo terug naar de telefoon. Maar de Mi Band gaat ondertussen verder met registreren van de workout. Eenmaal terug, tas op de rug en verder. Maar de Mi Band maakt zelf geen verbinding meer met Mi Fit/ de workout, zonder dag je je telefoon unlockt en Mi Fit opent! Hierdoor had ik nog zo'n uur gewandeld, na een uur even mijn telefoon unlockt en ik kreeg toen de melding 'GPS located'. Nu heb ik een blinde vlek op de route... Kortom: bij verlies van GPS signaal moet je handmatig de telefoon unlocken en Mi Fit openen op GPS tracking te vervolgen...
Als laatste een vraag: de hoogte registratie bij een workout doet het bij mij niet. Bij de twee wandelingen die ik heb gehad, ook de wandeling die verdwenen is, zegt die dat ik 100% van de tijd vlak heb gelopen. Iemand anders hier last van?
Als je echt serieus van alles wilt gaan meten, moet je denk ik aan een ander soort apparaat denken, Garmin ofzo.
Ik heb de Mi Notify &Fitness app vanaf het begin in gebruik gehad, maar ik vind het een beetje doorgeslagen. Veel te veel instellingen en veel te ingewikkeld geworden! Ik hoop dat de maker de app eens een flinke update heeft en gebruiksvriendelijker maakt.SanderBos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:21:
[...]
Bedankt voor de tip.
(Edit: Zie 2 berichten hieronder: Assisted GPS lijkt niet meer te werken als je een workout start op de band)
De enige reden waarom ik het trouwens heb gedaan is omdat ik 2x een workout was kwijt geraakt aan Mi Fit (eerste die synchroniseert wint).
Tip voor mensen zoals ik die een bestaande installatie 'ombouwen', doe het in de ochtend voordat je veel stappen hebt geregistreerd, omdat weliswaar in feite alles wordt bewaard maar de tellingen op het startscherm en op de band voor de dag worden gereset (dus de stappen en workout die ik al had gedaan zitten er nog wel in, maar niet op het startscherm).
En ik vind Notify & Fitness een geweldige app, ik ben er echt heel blij mee, maar het is toch ook wel een heel vreemde app. Want waarom updaten ze bijvoorbeeld niet de Google Play versie, je moet nu eerst via de app zelf de apk updaten (dus voor verse Notify & Fit installs zijn er nu volgens mij nu allemaal onnodige extra stappen nodig).
Edit: En trouwens wat nog een ander dingetje zonder officiele Mi Fit app is: Zonder de Mi Fit app krijgt de Mi Band geen automatische officiele firmware updates meer, dat vind ik wel jammer. Ik snap namelijk nog niet goed wat het landschap van custom en downloadbare officiele firmwares is.
[ Voor 31% gewijzigd door Medione1210 op 07-08-2019 16:14 ]
De notificaties zijn heel handig. Ben niet een serieuze sporter of wandelaar o.i.d., maar ik had verwacht dat Mi Fit/ Mi Band bepaalde functies had, die ook degelijk zouden zijn. De hoogte meter doet 't dus bij mij niet. Dat is jammer. Mochten deze 'issues' niet opgelost zijn, dan zal ik in de toekomst wel een beter apparaat halen. Ik ben namelijk wel van plan om eens per jaar te hiken ergens, dat heb ik afgelopen vakantie gedaan en ik vond het erg leuk! Als alle functies van de Mi Band en Mi Fit app naar behoren werken, dat vind ik een afwijking van 15% niet eens zo erg. De stappenregistratie en de gewandelde route, daarbij heb ik mijn lesje wel geleerd over hoe ik met Mi Fit om moet gaan voor de GPS koppeling. Als alleen de hoogte registratie het nog doet, dan ben ik een hele blije klant.Medione1210 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:23:
Mijn ervaring met de Miband is dat de stappenteller al afwijkt en de hartslagmeter niet accuraat is. Ik zie het de ook meer als een gimmick, waarbij kijkt het meest gebruik maak van de notificaties.
Als je echt serieus van alles wilt gaan meten, moet je denk ik aan een ander soort apparaat denken, Garmin ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 07-08-2019 13:40 ]
Miband3 registeert geen stappen bij het fietsen maar de Miband4 doet dit wel.
40KM op de mountainbike betekent 6000 stappen op de Miband4..........teleurstellend.
Zoals in eerdere berichtjes aangegeven ben ik nog steeds wel heel tevreden. Bijvoorbeeld de hartslag zoals ik had vergeleken met een borstband registratie:HollovVpo1nt schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:39:
[...]
De notificaties zijn heel handig. Ben niet een serieuze sporter of wandelaar o.i.d., maar ik had verwacht dat Mi Fit/ Mi Band bepaalde functies had, die ook degelijk zouden zijn. De hoogte meter doet 't dus bij mij niet. Dat is jammer. Mochten deze 'issues' niet opgelost zijn, dan zal ik in de toekomst wel een beter apparaat halen. Ik ben namelijk wel van plan om eens per jaar te hiken ergens, dat heb ik afgelopen vakantie gedaan en ik vond het erg leuk! Als alle functies van de Mi Band en Mi Fit app naar behoren werken, dat vind ik een afwijking van 15% niet eens zo erg. De stappenregistratie en de gewandelde route, daarbij heb ik mijn lesje wel geleerd over hoe ik met Mi Fit om moet gaan voor de GPS koppeling. Als alleen de hoogte registratie het nog doet, dan ben ik een hele blije klant.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59603136
Dan ben ik toch heel tevreden, zie ik anders dan @Medione1210 niet als een gimmick (het is wel vaak zo dat de eerste paar minuten niet goed gaan, misschien moet ik eerst wat zweten of zo).
Maar je hebt over de hoogte, en de hoogte daar heb ik net even naar zitten kijken daar klopt bij mij ook geen ene fluit van:
- De meeste runs bij mij geven een totaal vlak patroon aan, wat klopt ik loop op een renbaan, alleen wordt er steeds een verschillende vaste hoogte tussen de 30 en 45 meter aangegeven, terwijl ik in werkelijkheid volgens https://www.krnwtr.nl/hoogtekaart-van-nederland/ op 1.5 meter onder NAP loop.

(er staat geen eenheid bij de y-as, maar er wordt meter bedoeld)
- De meeste runs heb ik gedaan gestart vanaf de Mi Band, dat kan ik nu (even?) niet meer zoals ik in eerdere berichtjes heb gezegd dus nu heb ik het gestart vanuit Notify & Fitness en dat levert meteen een heel ander beeld op qua hoogte:

Leuk al die verschillende waarden, maar dit is nog steeds gelopen op dezelfde platte renbaan.
- En dan heb ik nog even zitten terugkijken naar eerdere tochten, en dan kwam ik nog (wel als uitzondering) deze tegen:

Ik kan me helemaal niet herinneren dat het tussen Amsterdam en Weesp ineens zo hard omhoog ging
(en in werkelijkheid was ik na bij die 'col van de 100e categorie' afgestapt en wat aan het rondwandelen buiten omdat ik vergeten was de rit af te sluiten.)
Dus nee, ik sluit me erbij aan dat de hoogte metingen waardeloos zijn (kun je in Mi Fit zelf uberhaupt de hoogte zien, alles hierboven komt uit Notify & Fitness, maar voor het grootste deel zijn het wel workouts gestart op de Mi Band 4 zelf).
Ik snap alleen niet goed hoe er nu aan deze onzin waarden is gekomen. Want ik zou verwachten dat de hoogte uit het GPS signaal wordt gehaald, en mijn telefoon geeft het volgens mij goed aan:

Dus ik vraag me af waar die nonsens dan vandaan komt. Ik weet wel dat het bij mijn Gear Fit 2 (die GPS van telefoon kan halen, maar zonder telefoon ook zelf GPS kan doen) de hoogte ook eigenlijk nooit klopte, ik weet niet meer op welke manieren.
Zelf heb ik trouwens geen behoefte aan hoogte info want gebruik hem vooral in Nederland, zolang het maar geen andere metingen verstoord. Maar het is goed om me te realiseren dat het niet bruikbaar is.
Is dat offroad fietsen? Als ik kijk bij mijn fietstochten (on-road) dan zijn er maar een paar honderd stappen geregistreerd, wat nog te verklaren kan zijn uit stoplichten en kort afstappen en zo dus lijkt best wel goed, maar dat is dus op 95% op asfalt.Worstkaas schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:45:
Ik heb sinds gisteren de Miband4, hiervoor de miband3 gehad..
Miband3 registeert geen stappen bij het fietsen maar de Miband4 doet dit wel.
40KM op de mountainbike betekent 6000 stappen op de Miband4..........teleurstellend.
Maar waarom ik reageer is omdat je in de Mi Fit app de optie hebt van 'behavior tagging':
YouTube: Mi Fit App Version 3.2 - for Mi Band 2 Activity Tracking Device - De...
Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar ik heb het idee dat het idee daar is dat je je Mi Band kan 'leren' wat je aan het doen bent? Dus je kunt misschien nog eens de fiets op en dat een keer aanzetten?
Nu alleen zorgen dat ik de communicatie en registratie van de Mi band en Sleep as Android werkend krijg. Hij kent de Mi Band, N&F registreert ok (zij het vaak te vroeg als ik op de bank in slaap val, maar ja, slaap is slaap).
Zie alleen niets in SAA, dus even puzzelen.
Dat is mooi voor je dat het weer weer werkt.Suomi76 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:24:
En na de laatste update doet iig het weer het weer goed met N&F.
Ik heb een antwoord gekregen van de developer over of het klopt dat er geen GPS locatie ondersteuning is als je een workout start vanaf de band, als Mi Fit er tussenuit is gehaald.
Maar ik kan niet zoveel met het antwoord, hier is het voor de volledigheid:
"mi band 4 doesn't track any gps signal because it's managed only by mi fit app
so you can simply ignore the warning.
On next app version we will fix this message "
Hij heeft het alleen over de boodschap, maar de boodschap is in mijn ogen in orde want het werkt gewoon niet (ook niet met de nieuwste versie), geen GPS activatie notificaties op mijn telefoon en geen locatie data in de workout.
Ik heb nog een vervolgvraag aan hem gesteld, maar ik heb het idee dat we langs elkaar aan het praten zijn.
Want als je de workout start vanuit Notify & Fitness werkt het wel allemaal prima. Ook op de band is de info dan goed, en je kunt de workout wel stoppen op de band. Dus dat doe ik vanaf nu dan maar, en nu maar hopen dat mijn OnePlus geen background apps gaat killen (ging al 2 workouts goed).
Ik heb nu concluderend wel spijt dat ik Mi Fit ertussenuit heb gehaald, maar het werkt nog redelijk (er komen nu ook geen automatische firmware updates meer en die files kan ik nergens vinden, en ik krijg geen uur stilzitten warning meer, en de elke 5 minuten heart rate registratie werkt ook maar half zacht nu). Dus ik laat het maar zo, want wie weet wat er weer extra stuk gaat als ik Mi Fit weer terug zet.....
Ik heb ook de Sleep as Android integratie aanstaan (werkt ook zonder Mi Fit), maar na een paar nachten heb ik voor mezelf geconcludeerd dat Notify & Fitness tracking beter was (die deed een betere gok over wanneer ik echt in slaap viel). Ik heb die koppeling nog wel geconfigureerd staan, dus ik weet niet of Notify & Fitness nog iets van Sleep as Android gebruikt maar denk het niet.Suomi76 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:24:
Nu alleen zorgen dat ik de communicatie en registratie van de Mi band en Sleep as Android werkend krijg. Hij kent de Mi Band, N&F registreert ok (zij het vaak te vroeg als ik op de bank in slaap val, maar ja, slaap is slaap).
Zie alleen niets in SAA, dus even puzzelen.
Als je in Sleep as Android onder instellingen|Smart Watch|Test sensoren doet, komt er dan bij jou (pas na ongeveer een minuut) wel langzaam een groen hartslag grafiekje opzetten?
Bij mij werkt de aangepaste app niet kan niet inloggen...
euhmmmm
Zoals ik het me herinner waren er 2 aanmeld-buttons in de custom app? Ik had geloof ik eerst de onderste gebruikt maar dat bleek nieuwe registratie te zijn, en toen heb ik via de bovenste button aangemeld met mijn Xiaomi account.cactusman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:54:
iemand al ervaring om de https://www.freemyband.com/ site om de mi band zonder de mi fitt app te gebruiken?
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel met de Mi Fit ertussen uit - die firmware updates zijn wel een dingetje.SanderBos schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:05:
[...]
Ik heb nu concluderend wel spijt dat ik Mi Fit ertussenuit heb gehaald, maar het werkt nog redelijk (er komen nu ook geen automatische firmware updates meer en die files kan ik nergens vinden, en ik krijg geen uur stilzitten warning meer, en de elke 5 minuten heart rate registratie werkt ook maar half zacht nu). Dus ik laat het maar zo, want wie weet wat er weer extra stuk gaat als ik Mi Fit weer terug zet.....
[...]
Ik heb ook de Sleep as Android integratie aanstaan (werkt ook zonder Mi Fit), maar na een paar nachten heb ik voor mezelf geconcludeerd dat Notify & Fitness tracking beter was (die deed een betere gok over wanneer ik echt in slaap viel). Ik heb die koppeling nog wel geconfigureerd staan, dus ik weet niet of Notify & Fitness nog iets van Sleep as Android gebruikt maar denk het niet.
Als je in Sleep as Android onder instellingen|Smart Watch|Test sensoren doet, komt er dan bij jou (pas na ongeveer een minuut) wel langzaam een groen hartslag grafiekje opzetten?
Verder was ik te ongeduldig - nu in SAA heeft hij mijn sleep tracking wel geregistreerd, maar dat doet hij zelf. Krijg niet zo zeer de data via N&F binnen lijkt het. Dat N&F beter het begin en einde registreert ben ik het mee eens. Zat gisteren een filmpje te kijken en SAA vond dat ik sliep, terwijl N&F er geen issue mee had.
Ik gebruik SAA vooral voor het wekken en vond tot nu toe de analyse wel beter. Ik weet ook dat bij een nieuwe installatie hij nog veel moet leren van je gedrag, dus we gaan het aanzien.
Op de racefiets gaat de miband ook tellen.....SanderBos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:41:
[...]
Is dat offroad fietsen? Als ik kijk bij mijn fietstochten (on-road) dan zijn er maar een paar honderd stappen geregistreerd, wat nog te verklaren kan zijn uit stoplichten en kort afstappen en zo dus lijkt best wel goed, maar dat is dus op 95% op asfalt.
Maar waarom ik reageer is omdat je in de Mi Fit app de optie hebt van 'behavior tagging':
YouTube: Mi Fit App Version 3.2 - for Mi Band 2 Activity Tracking Device - De...
Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar ik heb het idee dat het idee daar is dat je je Mi Band kan 'leren' wat je aan het doen bent? Dus je kunt misschien nog eens de fiets op en dat een keer aanzetten?
Als je een wandeling maakt, gaat hardlopen of fietsen, dat doet je Mi Band niets anders dan stappen tellen + hartslag meten om de calorie verbranding te schatten. Alle GPS features zitten in je smartphone. De GPS hoogte werkt prima op mijn phone, maar Mi Fit registreert het niet. Misschien dat het met een Mi Fit software update gefixt kan worden?SanderBos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:35:
[...]
Dus ik vraag me af waar die nonsens dan vandaan komt. Ik weet wel dat het bij mijn Gear Fit 2 (die GPS van telefoon kan halen, maar zonder telefoon ook zelf GPS kan doen) de hoogte ook eigenlijk nooit klopte, ik weet niet meer op welke manieren.
Zelf heb ik trouwens geen behoefte aan hoogte info want gebruik hem vooral in Nederland, zolang het maar geen andere metingen verstoord. Maar het is goed om me te realiseren dat het niet bruikbaar is.
Ja hier ook wat gekloot maar uiteindelijk via sign up een nieuw accountje aangemaakt en het werkt! Heb nu alleen N&F erop en geen Mi Fit app meer.cactusman schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:54:
iemand al ervaring om de https://www.freemyband.com/ site om de mi band zonder de mi fitt app te gebruiken?
Wat is je ervaring tot nu toe t.o.v. Mi fit app?S0epkip schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:26:
[...]
Ja hier ook wat gekloot maar uiteindelijk via sign up een nieuw accountje aangemaakt en het werkt! Heb nu alleen N&F erop en geen Mi Fit app meer.
En ben je nog problemen tegengekomen met omzetten die het delen waard zijn?
Ik gebruikte ze al naast elkaar, waarbij mi fit eigenlijk puur voor de sync was. Als je het omzetten aan het begin van de dag doet verlies je niet veel gegevens (stappen worden gereset bij re-pairen).Medione1210 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:08:
[...]
Wat is je ervaring tot nu toe t.o.v. Mi fit app?
En ben je nog problemen tegengekomen met omzetten die het delen waard zijn?
N&F heeft een wat complexe menustructuur, maar het werkt goed. De sleep tracking en vooral de notificaties van N&F zijn in mijn ervaring veel beter en ook geheel te customizen.
Het is zoals gezegd even klooien met opnieuw inloggen met de modified mi fit app, maar nu draait het geheel soepel via N&F. De access key was automagisch opgeslagen, hoefde ik niet te kopiëren ofzo.
Ik ben er blij mee met alleen N&F, want mi fit popte steeds uit zichzelf naar de voorgrond op mijn telefoon (Nokia 7 plus), N&F doet dat niet.
Dus, wie weet of het mogelijk is? Dan kan ik namelijk zonder telefoon hardlopen bijvoorbeeld, wat erg fijn zou zijn gezien een telefoon op je arm (of een rugzakje puur voor m'n telefoon) gewoon irritant is.
Ja, dat kan. Je hebt alleen geen gps data, omdat je geen verbinding hebt.RVervuurt schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:06:
Ik verwacht morgen of overmorgen mijn Xiaomi Mi Band 4 en heb een vraag over het apparaat: Kan ik een workout doen, zonder telefoon, die daarna gesynchroniseerd wordt? Ik zie op verschillende pagina's dat je zonder telefoon een aantal dingen kan doen (stappentellen, hartslag etc.), maar niet of een workout daar ook een deel van is.
Dus, wie weet of het mogelijk is? Dan kan ik namelijk zonder telefoon hardlopen bijvoorbeeld, wat erg fijn zou zijn gezien een telefoon op je arm (of een rugzakje puur voor m'n telefoon) gewoon irritant is.
Vanmorgen nog training gedaan in sportschool.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Mi Band 4] Levertijd & Prijzen
- Bandjes, protectors: [Xiaomi Mi Band 4] Accessoires