Mijn Xbox One verhaal startte hier:
Wom schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:55:
Kan iemand mij een idee geven hoeveel games je kwijt kunt met de 500GB versies? Wil tweedehands een XONE kopen, maar eventueel ook een nieuwe One S. Maar prijsverschil is relatief best groot. Normaal gezien zou ik enkel F1 2016 en Forza Horizon 3 gaan spelen, met daarnaast Gears of War of Halo oid. Game of vijf moet je toch wel kwijt kunnen met 500GB?
Had voor de Xbox One een nieuw account aangemaakt (mijn Xbox en X360 emailadres had ik niet meer), dus ik kan mooi zien wat ik op de One gedaan heb. Enkel F1, Forza en Halo spelen is in ieder geval niet echt gelukt. Heb veel meer gebruik gemaakt van de One S dan ik vooraf had gezien.
Heb tot op heden 77 games op de teller staan. Als ik kijk naar games waar ik de meeste tijd aan gespendeerd heb, kom ik op:
- Rage 2
- Mad Max
- Far Cry 5
- Batman Arkham Knight
- Just Cause 3
Je kunt hier nog wel ergens een posting vinden van mij, dat ik open wereld spellen niet zo tof vind. Afgebakende levels zijn mijn ding. Uhm. Ja.
Batman is denk ik mijn favoriete game van deze generatie. De hele setting is gewoon helemaal in mijn straatje. Meest verrassende game die ik gespeeld heb is misschien wel Dishonored 2 geweest, wat was dat een goeie game zeg. Ook de hele Wolfenstein-serie van deze generatie, ja ook Youngblood, vond ik echt tof. De schietactie is gewoon helemaal top, niet onbelangrijk in een shooter.
Grafisch ben ik het meest onder de indruk geweest van Forza Horizon 3. Twee vrienden van mij hebben ook direct een Xbox gekocht toen ze die game zagen. Ook Gears 5 deed grafisch echt hele knappe dingen. Dat level met die indoor-lanceerbasis was echt indrukwekkend te noemen. En dan speel ik nog SDR in 1080P, dus wat weet ik er eigenlijk van
Als ik kijk naar lokale multiplayer heb ik het meeste Tennis World Tour gespeeld. Tennis is een ideale sport om tegen een vriend te spelen die naast je op de bank zit. De game zelf was zeker niet goed, maar de oude Top Spin tijden kwamen toch weer terug, zo op het bankje naast elkaar. Online heb ik eigenlijk alleen Gears 5 relatief veel gespeeld. Draaide gewoon als een trein. Knap ook dat ze dat straks op 120FPS gaan draaien.
Crackdown 3 heb ik ook verbazingwekkend veel tijd aan gespendeerd zie ik, ondanks dat die game zijn beloftes niet nakwam. Maar de manier waarop je steeds sneller en sterker wordt, is een concept wat nog steeds heel goed werkt.
Heb maar weinig games op 100% completion gezet, wat dat intereseert mij toch minder. Kan heel slecht zaken opnieuw doen, dat zal zeker meespelen. Maar heb in de afgelopen vier jaar in ieder geval veel toffe games kunnen spelen.