BM schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:58:
[...]
Wat zou dit precies moeten doen? Merkte van de week namelijk op dat ik wel met de afstandsbediening van mijn tv door het hoofdscherm van mijn xbox kon bladeren. Is dat niet ook zoiets?
Dat wat jij doet, is gewoon je afstandbediening als universele afstandsbediening instellen zodat je alle apparaten met 1 AB kunt bedienen. Wellicht dat het onderdeel is van hdmi-cec.
Ik wil gewoon dat wanneer ik mijn tv aanzet, mijn tv een signaal geeft naar de xbox dat die aan moet gaan. Andersom ook. Als ik mijn xbox aanzet, dan moet de xbox dus een signaal geven naar de tv dat die aan moet en naar de juiste hdmi input moet schakelen zodat je niet je AB van je tv moet opzoeken die net weer aan de andere kant van de kamer ligt en dan nog 3x op knopjes moet gaan drukken om de tv aan te zetten, de juiste input te selecteren en dan op OK drukken.
Mijn LG OLED heeft Apple Homekit ondersteuning, dus als ik roep: He Siri, Xbox aan, dan zet Siri mijn tv aan op input HDMI1 waar de xbox aan hangt. Als Microsoft nou dat HDMI-CEC aanzet, dat schakelt de tv dus ook de xbox in.
HDMI-CEC heeft 2 weken prima gewerkt want dat zat in de mei update echter stond het niet in de release notes en volgens mij had niemand het ook in de gaten dat het er in zat op @
justifire na dacht ik. Die kwam er namelijk mee.
In mei zijn er 3 updates geweest. De eerste die 12 mei bij installeerde, had HDMI-CEC, de 2e update die de 15e van mei op mijn systeem kwam, had het ook, maar de update van 28 mei heeft HDMI-CEC er weer uit gehaald.
Zie ook:
https://support.xbox.com/...w-xbox-one-system-updates
Verder vind ik het vreemd dat je wel problemen kunt melden via de zgn insider feedback hub, al is dat nu Reddit (wat overigens belachelijk is) als je insider bent, maar als je bugs ontdekt in een final release, dat je dan maar contact met microsoft moet opnemen via de normale wegen en je daar nooit meer wat van hoort. Dat heb ik dus vorige maand gedaan, maar ja, geen HDMI-CEC en nog steeds de 2 bugs met de Media Remote afstandsbediening.
En dat hdmi-cec erin heeft gezeten, ik heb er een screenshot van gemaakt.