Ik kan ook iedereen van harte Wreckfest aanraden.
Interface en singleplayer is wellicht wat spartaans, maar het speelt zo enorm lekker. Vooral met de juiste instellingen heb je zowaar nog een top drift-game ook nog. Hier mijn
tuning en
difficulty settings (stelt weinig voor maar wellicht handig).
Na een paar offline races kun je wel al een nieuwe auto aanschaffen om online mee te komen. Er zijn speciale A, B en C klasses (een B of C mag ook meedoen bij A overigens). Overigens kun je ook gewoon auto's lenen. Die zijn op zich wel prima om mee te beginnen. Sowieso gaat het nooit echt hard. Geen enkele auto haalt 200kmh tijdens een race. Het zijn dan ook banger auto's, rijp voor de schroothoop.
Uiteraard zit er ook nog destruction derby in en kun je met allerlei rare voertuigen rijden. Zelf zit ik in de normale racing servers. Dat gaat er ook chaotisch aan toe en zelfs een plek 7 kan een hard bevochten wedstrijd zijn met een blij resultaat. Winnen is hier echt niet alles.
Nog een trailer? Vooruit dan:
[
YouTube: Wreckfest • Launch Trailer • PS4 Xbox One PC]
Verder 2 reviews:
YouTube: Wreckfest Review
YouTube: Wreckfest Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"
En een hippe online impressie:
YouTube: Wreckfest Online Experience in a Nutshell (luide audio alert).
Ik weet niet of de money-glitch er nog in zit, maar zal zo even kijken. Dat betrof een custom race met max rondes en met max voertuigen (in race-bank of grasmaaier als tegenstanders) en dan iedereen wrecken in de eerste paar rondes om vervolgens jezelf kapot te maken, dan kreeg je maximale payout alsof je 24 ronden had gereden. Doe dat een paar keer en elke auto met max upgrades en/of max armor was beschikbaar.
Upgrades zijn wel nodig om online een beetje mee te komen, maar alles is vrij goedkoop en snel te behalen. Je hoeft ook niet de snelste auto te hebben om te winnen, want om te winnen moet je ook de finish halen (en dat lukt niet altijd met de schade die anderen je aandoen). Vooral op banen waar je elkaar kruist (welbekende 8-tracks) of korte ovals zijn daarbij lastig. Online is het chaos, vooral de eerste ronde, maar dat maakt de game ook wel leuk. Maar zelfs al ga je hem als normale racegame rijden (in de lobbies waar dat soms kan), dan ontdek je een hele uitdagende racer waarbij de baan elke keer net wat anders aanvoelt en je van goede huize moet komen om de leaderboard tijden te domineren.
Er is DLC, ook in een season pass, en die voegt toch wel aardig wat toe. Inmiddels is er ook een toernooi toegevoegd om offline wat dingen te unlocken. Deze keer een grote harvester en wat grut.
Vorige free play weekend was een groot succes. Aardig wat nieuwe mensen erbij online en veel meer beschikbare servers. Zelf join ik altijd via de server browser, dat gaat wat snel. Downtime tussen online matches is redelijk (ongeveer 1,5 minuut tussen matches in), maar gewoon lekker Tweakers browsen of iets en het is zo voorbij. Wat verder opvalt is dat de game ook leuk is als je niet voorop rijdt. Zelfs plek 7 kan een mooie battle zijn en blij om de finish te halen. Zeker op bepaalde manen waar je veel mensen om je heen ziet crashen, is het bijna nog leuker dan als eerste de finish behalen.
Het is een game waar je online precies kunt doen waar je in andere races weinig lol aan beleeft. Mensen eruit beuken, rond draaien of juist ontwijken. Elke bocht kan er iemand aan komen. Vooral de eerste paar bochten zijn altijd spannend hoe je die door komt. Daarna heb je er wat meer grip op. Regelmatig zie je ook mensen achteruit rijden, waarbij het handiger is om er gewoon recht op af te gaan, dat kost je over het algemeen de minste tijd en zolang je overspeed hebt, de minste schade. En je leert heel goed de PIT-manoeuvre te doen, of ertegen te verdedigen.
Anyways TL;DR: Spelen die game. Beste racegame van deze generatie. Briljante (crash) physics die elke andere game ineens heel saai maken

Dus probeer de game zeker even!
[
Voor 14% gewijzigd door
Martinspire op 20-08-2020 20:47
]