wvkreg schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Ja, Steelseries is prima headset. Bouwkwaliteit is echter redelijk, de verbinding headset naar schelp is bij mij(n) zoon als twee keer afgebroken (deels). Ik heb tweemaal een RMA ingediend en gekregen, maar nu toch maar gewisseld naar Razer. De 9x heeft zeker geen verbindingsproblemen! En hij is zeker cool, omdat hij ook tegelijk bluetooth kan afspelen.
De Astro is wat meer oldskool. Wat ouder, maar meer solide. Geen hands-on ervaring. Volgens vele reviews wel zeer goed.
Kijk ook eens hiernaar:
pricewatch: Razer Thresher 7.1 Wireless Headset Xbox One
Ik zou niet zeggen dat de Astro oud is. Bevat gewoon de laatste technieken en werkt gewoon prima. Het sluit niet direct aan op de console maar via zijn eigen kastje waar je hem ook in kunt zetten om op te laden. Nou vond ik dat zelf niet heel betrouwbaar werken (hij moet precies in de pinnetjes landen), wie weet hebben ze dat in een nieuwe revisie nog aangepakt, maar usb-micro gaat ook prima.
Hij houdt het erg lang uit, ik denk dat ik wel 16 uur op 1 lading kan doen. Gebruik hem nu (iets van 1 of 2 jaar na aankoop) nog steeds dagelijks en merk weinig problemen met accu.
Oorschelpen zijn te vervangen, heb ik een tijdje geleden gedaan toen ze wat vaal werden en slijtage toch wat begon te zien. Maar omdat je ze dus kunt vervangen zonder de hele headset te vervangen, vind ik dat echt een plus. Heb er zelf de leren schelpen op gezet en zit heerlijk.
Is ook erg stevig. Meerdere keren van tafel geflikkerd, al dan niet met wat scheldwoorden en hij werkt nog prima. Ik heb voorheen ook Turtle Beaches gehad (iets met 500 toen die het duurst was), maar die gingen elke keer stuk bij de ophanging van oorschelpen, deze zal langer heel blijven dan de Xbox, gok ik zo. Geluid is dik in orde, zowel qua volume als qua detail. 3d gebruik ik zelf niet echt en over de kwaliteit kan ik ook niet zo heel veel zeggen (ik ben slechthorend), maar volgens mij zit dat wel snor.
Dat groen met je aan wennen, maar ik vind het wel wat hebben. En dat ik hem na aansluiten ook op PC kan gebruiken, vind ik wel fijn. Zelf heb ik de SPDIF van de Xbox doorgelust via PC naar de headset, zodat ik zowel chat als audio heb via pc. Hierdoor kan ik dus ook gewoon youtuben als ik in een lobby zit te wachten.
Ook is microfoon muten erg makkelijk. gewoon de microfoon naar boven bewegen en weer terug om te praten. Vergeet je het niet en zit je niet met knopjes te kloten.
Microfoon is trouwens goed in het wegfilteren van bijgeluiden. Gezien mijn headset hard staat, zie ik in de chat geen echo terug komen en ook de mobiele airco bij mijn bureau hoor je er niet in terug.
En je hebt dus 0,0 problemen met verbinden. Hij doet het gewoon altijd. Ook als ik naar de wc ga. Door beton heen gaat het wel wat minder, maar op dezelfde verdieping kan ik rustig een kamer verderop staan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Martinspire op 15-06-2020 13:07
]