Pff Microsoft is weer lekker aan het kloten met updates.
Halverwege mei berichtte @
justifire dat hij HDMI-CEC op zijn Xbox had. Echter zit hij in het insider programma. Maar iig grote kans dat HDMI-CEC met de eerst volgende update mee zou komen.
Op 13 mei wilde ik mijn One X na het gamen uitzetten, maar kreeg ik ineens een update voor mijn kiezen. Snel gekeken en idd HDMI-CEC was aanwezig. Ik heb er een screenshot van gemaakt via mijn telefoon en die geeft aan dat dit op 13 mei was om 0:55 's nachts.
2 dagen later kreeg ik weer een update, echter kon ik niet zien wat er veranderd was. Ik had nog steeds het dashboard waarbij je de tabs NIET kon aanpassen. Diverse xbox bezitters die in het insider programma zitten, hadden al aangegeven dat dit met de volgende updat wel mogelijk was. Ik had het echter nog niet.
Vanmiddag las ik dus op
XBox Wire dat de mei update aan het uitrollen was. Ik zag dus dat je dat nieuwe dashboard dan had met die simplere guide/layout.
Nou vanavond dus even kijken hoe die nieuwe guide eruit zag. Ik pak de controller en zet hem aan. Xbox gaat aan, TV blijft echter uit ondanks dat HDMI-CEC aan stond en ik dat de afgelopen 2 weken vlekkeloos heb gebruikt.
Ik zie meteen dat ik de nieuwe guide heb en ik de tabjes zelf kan rangschikken. Prima. Door naar de HDMI-CEC instelling. Nergens te vinden. Gewoon weer weg.
Gelukkig heb ik boven nog een normale One (Elite versie) staan. Die aangezet en die had ook de nieuwe guide. Gekeken wanneer die voor het laatst geupdate was, dat was op 17 mei. Dus ik de versie nummers vergelijken tussen de One X en de One Elite. Jup daar zat verschil tussen. Echter had de One Elite die op 17 mei was geupdate en wel de nieuwe guide had WEL HDMI-CEC. Daarna gecheckt voor updates en jawel hoor, een nieuwe update voor de One Elite.
Na het updaten waren de versie nummers van de One Elite en de One X weer gelijk, net zoals de HDMI-CEC instelling. Op beide nu afwezig
Microsoft is dus weer lekker bezig
Momenteel dus rs_xbox_release_2005.200522-1800 als versie besturingssysteem 10.0.19041.2494 op mijn beide xbox consoles.
Deze heeft dus geen HDMI-CEC.
Heb je nog rs_xbox_release_2005.200
512-1756 als versie besturingssysteem 10.0.19041.249
3 dan heb je nog wel HDMI-CEC.
/rant
EDIT:
HIER kun je zien wanneer er updates zijn geweest en wat er aangepast/veranderd/toegevoegd is. Geen woord over HDMI-CEC bij de mei updates.
[
Voor 5% gewijzigd door
MRE-Inc op 29-05-2020 22:44
]