Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Heb nu een maandje Gamepass zodat ik de Ori games kan spelen. Heb de eerste uit en ben nu met de tweede bezig. Allebei heerlijke uitdagende games. Vind de tweede al wel een stuk beter dan de eerste, door de verschillende skills die je kan gebruiken, meer NPCs met de sidequests en tot nu toe een stuk minder trial-and-error, wat in het eerste deel toch wel een paar keer frustrerend was.
Soms wel wat chaotisch door de verschillende lightbulbs (van je zelf en vijanden) die door het scherm vliegen, waardoor je soms je oriëntatie kwijt bent. Had gehoopt dat ze dit in deel 2 hadden aangepakt, maar daar zit het helaas ook nog in.

Had verder gehoopt dat Cuphead ook op Gamepass zou staan, maar die ontbreekt helaas.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:14:
Toch nog maar effe wat in de sale gekocht. Far Cry 5 en de Hours of Darkness DLC. Tevens via Marktplaats Mafia 3 voor 6 euro op de kop getikt. Nu nog even wachten totdat 2K de One X en PS4 Pro versie weer in oude staat herstelt nadat ze de definitive edition hadden uitgebracht waarin geen One X en Pro enhancements zaten.

Weer genoeg te doen tot aan de release van de Series X. Zag ook dat RiME een grappige game schijnt te zijn, dus die ook maar geinstalleerd via Gamepass. Je zou er bijna plaatsvervangende schaamte van krijgen om zo goedkoop te gamen :D O-)

https://www.eurogamer.net...o-xbox-one-x-enhancements
RiME is een leuke game <3

Far Cry 5 vond ik de grootste bagger die er deze generatie te spelen was (naast Pneuma)
Alleen de AI is al een reden om dit spel nooit meer aan te raken :r
DLC was wel aardig maar ook zijn geld niet waard.
Just my 2 cents >:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:29:
[...]
@Wom is je vriendin van moeilijke games? :P
Hard to get spelen kon ze wel toen we elkaar leerden kennen :+ Maar nee, enorm casual en weet de knoppen niet blindelings te vinden. Overcooked, Tetris en nu Minecraft Dungeons staan op haar palmares. De SNES Mini die hier hier staat kan ze beter mee overweg. Minder knoppen gok ik zo :+

Zelf ben ik nog maar level 11, zodra ik wat skills heb opgebouwd hoor je mij wel.
Raem schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:07:
Had verder gehoopt dat Cuphead ook op Gamepass zou staan, maar die ontbreekt helaas.
Van wat er een tijd terug was gecommuniceerd komt deze naar GamePass op het moment dat de DLC een releasedatum krijgt. Maar begreep wel tijd terug dat deze was uitgesteld, dus dat is een kwestie van geduld vrees ik.
justifire schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:34:
[...]

Far Cry 5 vond ik de grootste bagger die er deze generatie te spelen was (naast Pneuma)
Alleen de AI is al een reden om dit spel nooit meer aan te raken :r
:o

Heb daar best wel wat uren inzitten, want vind hem prima spelen. Zolang je geen gebruik maakt van die huurlingen valt de AI toch wel mee? Het einde is wat 'apart', maar verder erg mee vermaakt. Alleen voor het vissen al :+

[ Voor 67% gewijzigd door Wom op 27-05-2020 18:57 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Iemand hier die zowel de Elite controller v1 en de v2 nog heeft? Ik heb ze net even vergeleken en dan met name de back paddles. Die van de v1 zijn groter dan de back paddles van v2 en vind die zelf fijner vooral als je ze alle 4 gebruikt. De v2 paddles zitten voor mijn vingers te dicht op elkaar itt de paddles van de v1.

Van mij hadden ze de v2 paddles net zo groot mogen houden als de v1 paddles. De kleur van de v2 is echter wel veel mooier.

Verder is de shift functie wel er tof. Heb nu een normaal profiel waarbij de linker bovenste paddle als Shift fungeert. In combinatie met A wordt de achievement tab geopend (hint voor oa de achievement hunters) met B de rewards app, met X wordt er een filmpje gemaakt in game en met Y een screenshot.

Ook even verder uitzoeken wat leuk shift combo’s zijn aangezien je er app acties en knoppen acties aan kunt hangen. Shift + RB bv om de tv te muten. In combinatie met HDMI-CEC komt er dan helemaal geen afstandsbediening aan te pas. :D

Heb het nu zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kis9cAYcIJZZC_ko9eF0XWQX9Mc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6yFqig0NdIgoRrkX5caUEb5.png?f=fotoalbum_large

Hier nog een leuke. Een combinatie van in-game instellingen voor de bovenste paddles en een Xbox systeem instelling voor de linker onderste paddle welke als shift dient voor X en Y om screenshots en filmpjes te maken. Zolang ik de shift paddle niet indruk kan ik gewoon met Y van wapens switchen en met X uit het vliegtuig springen. Verder heb ik het indrukken van LS en RS uitgeschakeld en naar de bovenste paddles verplaatst zodat je in een dogfight niet per ongeluk LS of RS indrukt waardoor je ineens van 1st person naar 3rd person switched.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7RnHTO1VStpgdCsdA6nAtabNIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3zsr02LFzWNmqMXy394SiMW.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: oplossing gevonden voor het "probleem" van de paddles die te dicht op elkaar zitten voor mij. Omdraaien dus. Hoe simpel kan het zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLhG0rUymYzHZ1Y7RKb99mCoPdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bxevk1ZX8wW7gm02H0QylK7v.jpg?f=user_large

[ Voor 59% gewijzigd door MRE-Inc op 28-05-2020 09:10 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:28:
Iemand hier die zowel de Elite controller v1 en de v2 nog heeft? Ik heb ze net even vergeleken en dan met name de back paddles. Die van de v1 zijn groter dan de back paddles van v2 en vind die zelf fijner vooral als je ze alle 4 gebruikt. De v2 paddles zitten voor mijn vingers te dicht op elkaar itt de paddles van de v1.

Van mij hadden ze de v2 paddles net zo groot mogen houden als de v1 paddles. De kleur van de v2 is echter wel veel mooier.

Verder is de shift functie wel er tof. Heb nu een normaal profiel waarbij de linker bovenste paddle als Shift fungeert. In combinatie met A wordt de achievement tab geopend (hint voor oa de achievement hunters met B de rewards app, met X wordt er een filmpje gemaakt in game en met Y een screenshot.

Oh even verder uitzoeken wat leuk shift combo’s zijn aangezien je er app acties en knoppen acties aan kunt hangen. Shift + LB bv om de tv te muten. In combinatie met HDMI-CEC komt er dan helemaal geen afstandsbediening aan te pas. :D
Ik heb me nooit echt verdiept ik die shift keys, maar wat ik zo nu lees mis ik toch wel wat handigheidjes door het niet te gebruiken :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Vind van de V2 vooral fijn dat de paddles wat kleiner zijn en iets meer druk nodig hebben voor een klik, kun je je controller nog eens op de bank leggen zonder een granaat te gooien :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:20:
@MRE-Inc dat omdraaien lijkt me niet echt fijn spelen ?
Je kan de paddles van V1 toch ook gebruiken op V2 ?
Dat dacht ik ook, tot ik het probeerde en het speelt prima eigenlijk. Enige nadeel is dat de controller nu op de paddles rust als je hem neer legt wat resulteert in dat de paddles elke keer worden ingedrukt.

Toen ik mijn eerste Elite controller v1 kocht, heb ik bijna een jaar zonder paddles gespeeld omdat ik niet kon wennen. Mijn wijsvinger bediende de triggers en middelvinger en ringvinger en pink had ik strak om de controller zitten.

Voor mij was het enorm wennen om niet meer mijn middelvinger te gebruiken om de controller mee vast te houden en de paddles er mee te bedienen. Uiteindelijk speelde ik voornamelijk met de 2 kleine paddles die ik boven had zitten.

Nu met de shift functie erbij (heeft de v1 niet namelijk) wil ik wel gebruik maken van alle 4 de paddles echter als ik ze op de normale manier aansluit, dus kleine paddles boven en grote paddles onder, dan moet ik mezelf aanleren om alleen met mijn pink de controller nog vast te houden want mijn ringvingers rusten dan namelijk op de onderste grote paddles en dat wil je niet. Verder is het dus ook zo dat ik van zowel mijn wijsvinger als middelvinger de middelste kootjes gebruik om de triggers en paddles te activeren ipv het uiteinde van de vingers. Volgens mij heb ik niet echt extreem grote handen, maar mijn middel- en ringvinger zitten elkaar wel in de weg als ik de paddles wil bedienen.

Als ik de paddles dus omdraai zoals in de foto's dan zitten mijn vingers op een of andere manier elkaar niet in de weg en kan ik met mijn ringvinger dus nog steeds de controller vasthouden zoals ik de v1 ook altijd vasthield maar nu met gebruik van de onderste paddles erbij.

Ik kan idd de paddles van de v1 ook gebruiken, die zijn gelukkig wel onderling uitwisselbaar. Maar daar ben ik dan weer te principieel voor. Ik koop niet een v2 om dan alsnog de onderdelen van de v1 te moeten gebruiken. Dus ik heb op AliExpress voor een 7 euro een 2e setje v2 paddles gehaald zodat ik de grote niet hoef te gebruiken en ik met 4 kleine kan spelen. Tevens vind ik de donkere paddles van de v2 ook een stuk mooier dan de lichte paddles van de v1 en wil ze daarom ook niet gebruiken.

En het aanbod staat nog steeds: wie wil er een van de sticks ruilen ? Bij de v2 wordt namelijk maar 1 hoge stick geleverd. Ik wil graag met 2 hoge spelen, dus als er iemand is die hem niet gebruikt en wil ruilen, laat maar weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@MRE-Inc

Word tijd dat ze aftermarket sticks gaan aanbieden, waardoor je dus meerdere lengtes hebt. Voor de v1 ook eens andere rubbers en sticks gekocht en dat beviel erg goed.

Bij mij was het bij de elite controller zo;

Ik moest eerst wennen aan een andere manier van je controller vasthouden, ipv vastgrijpen met je middel/ring/pink vinger moest ik de controller laten rusten in mijn handpalmen.
Daardoor zette je geen kracht meer met je paddle vingers en druk je niks per ongeluk meer in.

Nu vind ik dat erg prettig, bij de non-paddle controllers houdt het ook een stuk ontspannende vast.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

LuisjeNL schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:28:
@MRE-Inc

Word tijd dat ze aftermarket sticks gaan aanbieden, waardoor je dus meerdere lengtes hebt. Voor de v1 ook eens andere rubbers en sticks gekocht en dat beviel erg goed.
Mjah, de sticks, das ook nog een dingetje bij mij. Het profiel is in het begin erg goed en zorgt er bij mij voor dat mijn duimen altijd netjes op de sticks blijven zitten, maar later begint dat flink te slijten en zijn ze dus helemaal glad. Nou blijken die rubbertjes in het aluminium te zitten met kleine pootjes, dus verwisselen van de rubbertjes is ook geen optie omdat het dan gaat draaien. Ik heb vorig jaar bij Microsoft een nieuw setje gekocht voor 20 euro (ja via Ali is het goedkoper), maar de hoge sticks zijn al weer versleten, althans de grip.
... moest ik de controller laten rusten in mijn handpalmen.
Hmm, das een goede tip. Ik houd dus mijn controller vast met mijn pink en ringvinger. Mijn middelvinger "zweeft" als het ware en gebruik ik alleen als ik de paddles moet bedienen, maar jouw oplossing is wel eentje om eens te proberen. Zal wel erg wennen zijn voor mij. Merk dat ik in FPS games zoals Battlefield 5 vaak de controller best stevig/krampachtig vast heb, vooral in dogfights met andere vliegtuigen.

Ik ga het iig eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ja het is zeker wennen, maar ik speel echt nooit meer zonder 4 paddles nu, echt een groot voordeel bij fps, je kan veel sneller spelen.

Ik zit te wachten op de scuff sticks, voor de V1 waren die ook erg goed. Het is een zachter rubber wat ook als het gesleten is nog grip geeft. Orginele Xbox rubber is in dat opzicht veel te hard.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Elite controller nu afgeprijsd op Amazon voor 140!
https://www.amazon.nl/Mic...r+2&qid=1590659024&sr=8-1

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nog steeds. Is al de hele week zo. Daar heb ik hem ook vandaan. Donderdag besteld geloof ik. Maandagavond binnen vanuit Frankrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Holy crap, dit is wel HEEL hard geinspireerd door UT2004, en dat zie ik als een dikke plus :D
Nu hopen dat ze zich verder laten inspireren door shooters uit dit tijdperk en custom servers + serverbrowser implementeren, want als het puur dat "competitive gaming" matchmaking gedoe is haak ik meteen af.
*edit* met een dik titanfall sausje in een van de gamemodes

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 28-05-2020 16:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Is toch ook ontwikkeld door ontwikkelaars van Bungie die aan Halo gewerkt hebben? Zitten wel elementen in die mij daar een deden denken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
boe2 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:44:
Holy crap, dit is wel HEEL hard geinspireerd door UT2004, en dat zie ik als een dikke plus :D
Nu hopen dat ze zich verder laten inspireren door shooters uit dit tijdperk en custom servers + serverbrowser implementeren, want als het puur dat "competitive gaming" matchmaking gedoe is haak ik meteen af.
*edit* met een dik titanfall sausje in een van de gamemodes
Heel bizar, lijkt onwijs veel op Onslaught in UT2004 wat echt fantastisch was, zo veel uren gespeeld destijds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:33
Vandaag samen met me zoon van 7 Minecraft Dungeon gespeeld. Dit is een aanrader eerste klas om samen met je kind te spelen.

Hij leert simpel om te gaan met RPG style welke wapens er beter zijn met hoger/lager getal.
Hij vindt het helemaal geweldig!
En ik stiekem ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist space engineers gekocht. Dacht ik dat het een vette game is a la No Man's Sky maar schijn bedriegt.
Het voelt als een onoverzichtelijke Minecraft achtige game met een sausje als: laten we de PC variant rushen naar de Xbox, oh knudde en de controls dan? ach die klappen we onder 1 knop met ultra mini lettertjes zodat je zelfs met +4 aan beide ogen niet kan lezen versie.

Zoiets als: je koopt honingmosterd saus maar ze hebben de honing vervangen met Trinidad Scorpion Butch T.

lelijk, echt lelijk....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog aardig wat space engineers gespeeld op PC, en ik kan me niet echt inbeelden hoe je dat met een controller zou spelen inderdaad :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Wom schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Hard to get spelen kon ze wel toen we elkaar leerden kennen :+ Maar nee, enorm casual en weet de knoppen niet blindelings te vinden. Overcooked, Tetris en nu Minecraft Dungeons staan op haar palmares. De SNES Mini die hier hier staat kan ze beter mee overweg. Minder knoppen gok ik zo :+
Hey niks negatiefs over de snes (mini) he! ;) Ding heeft ook al 6 buttons (8 als je start en select mee rekent) en games kunnen al best complex zijn!
Van wat er een tijd terug was gecommuniceerd komt deze naar GamePass op het moment dat de DLC een releasedatum krijgt. Maar begreep wel tijd terug dat deze was uitgesteld, dus dat is een kwestie van geduld vrees ik.
Ik wacht zelf ook op Cuphead! Iedere keer denk ik, ik ga hem nu echt gewoon kopen, maar tot op heden toch nog niet van gekomen.....nou toch nog maar even geduld hebben........of misschien 'voor jullie' gewoon halen, want toen ik overcooked kocht was ie een maandje later ook in games with gold :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sinds een weekje heb ik een X ipv een S en daar waar ik de One S eigenlijk nooit hoorde is de X best wel luidruchtig. Is dit normaal of moet ik hem aanmelden voor garantie?

PS had gehoopt dat remote streamen soepeler zou lopen maar dat gaat net zo slecht als op mijn S :( (zowel laptop waar ik naar stream als Xbox zijn bekabeld op 1Gbit aangesloten en toch regelmatig 'problemen met netwerksnelheid')

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:54:
Sinds een weekje heb ik een X ipv een S en daar waar ik de One S eigenlijk nooit hoorde is de X best wel luidruchtig. Is dit normaal of moet ik hem aanmelden voor garantie?

PS had gehoopt dat remote streamen soepeler zou lopen maar dat gaat net zo slecht als op mijn S :( (zowel laptop waar ik naar stream als Xbox zijn bekabeld op 1Gbit aangesloten en toch regelmatig 'problemen met netwerksnelheid')
Ik hoor mijn One X nauwelijks. Geuidsniveau is redelijk gelijk aan de S die ik daarvoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Zelf weinig gemerkt in deze situatie (mijn S is naar mijn zoon gegaan) , de x is denk ik wel per definitie iets luidruchtiger maar (ja wel subjectief dit) maar (en hier dan n=1) mijn x maakt niet zoveel geluid dat het me stoort. Mijn org ps4 heb ik ingeruild voor een pro en de pro heeft ook nog steeds momenten dat hij zo luid is dat ik me er WEL aan stoor....en dat is iets wat je vaker (err :X) hoort....
Ik kan me in dit topic iig veel minder klachten over geluid herinneren.

Dus ja, mogelijk even bellen met support.

Vraagje over je netwerk issues, mijn xbox werd niet gezien door het connect apje......(netwerk dingetje, mijn pc en xb1 zitten in verschillende subnets....) de volgende stap is dan via internet, is dat bij jou wellicht ook van toepassing? Dit zou mogelijke issues wel kunnen verklaren op dat vlak denk ik?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Ik wacht zelf ook op Cuphead! Iedere keer denk ik, ik ga hem nu echt gewoon kopen, maar tot op heden toch nog niet van gekomen.....nou toch nog maar even geduld hebben........of misschien 'voor jullie' gewoon halen, want toen ik overcooked kocht was ie een maandje later ook in games with gold :+
Sowieso met wat oudere titels zou ik nu wachten. Tijdje terug in xCloud topic al gemeld* dat men veel nieuwe titels in de applicatie updates aan het verwerken. Er komt dus een grote update voor GamePass aan. :)

* - Wom in "[Project xCloud] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 29-05-2020 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

alarma2nd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:07:
[...]

Ik hoor mijn One X nauwelijks. Geuidsniveau is redelijk gelijk aan de S die ik daarvoor had.
Mijn S hoorde ik gewoon nooit, mijn X staat op exact dezelfde plek en blaast na zeg een minuutje of 10 al behoorlijk irritant hard.
Voorbeeldje na 10 minuutjes PES 2020:
https://1drv.ms/v/s!Akr5f6MKJmJjqZdt6q-T7eGXl6a21w?e=erdLJL
Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Zelf weinig gemerkt in deze situatie (mijn S is naar mijn zoon gegaan) , de x is denk ik wel per definitie iets luidruchtiger maar (ja wel subjectief dit) maar (en hier dan n=1) mijn x maakt niet zoveel geluid dat het me stoort. Mijn org ps4 heb ik ingeruild voor een pro en de pro heeft ook nog steeds momenten dat hij zo luid is dat ik me er WEL aan stoor....en dat is iets wat je vaker (err :X) hoort....
Ik kan me in dit topic iig veel minder klachten over geluid herinneren.

Dus ja, mogelijk even bellen met support.
Ik zeg niet dat het me perse stoort, tijdens gamen hoor je het niet tot nauwelijks (want game geluid) maar als ik Remote Stream en mijn vrouw is aan het thuiswerken (Xbox One X staat in zelfde ruimte) heeft ze er echt last van. Mijn S was gewoonweg doodstil, daar hoorde je alleen de harddisk van.
Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:08:
[...]
Vraagje over je netwerk issues, mijn xbox werd niet gezien door het connect apje......(netwerk dingetje, mijn pc en xb1 zitten in verschillende subnets....) de volgende stap is dan via internet, is dat bij jou wellicht ook van toepassing? Dit zou mogelijke issues wel kunnen verklaren op dat vlak denk ik?
Beiden in zelfde subnet, via 1Gbit onderling verbonden. Mbv iPerf kan ik naar een andere PC linespeed halen dus het lijkt echt aan de kant van de Xbox te liggen. S had het, X nu ook helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Wom schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:15:
[...]

Sowieso met wat oudere titels zou ik nu wachten. Tijdje terug in xCloud topic al gemeld* dat men veel nieuwe titels in de applicatie updates aan het verwerken. Er komt dus een grote update voor GamePass aan. :)

* - Wom in "[Project xCloud] Ervaringen en Discussie"
Als je patient gamer opzoekt staat mijn foto vermoeddelijk op internet :+ ik doe niets anders dan !#$!#$ wachten :P
Maar goed 2 plannen van aanpak waar ik beiden wel iets inzie:
1. idd lekker wachten, zoals velen van ons heb ik genoeg games om te spelen voordat ik me ga vervelen
2 lekker niet wachten, zelfs full price is de game geloof ik 15 euro, vaak genoeg gelezen dat de game goed is, verder hou ik van het genre, vind ik de artstyle fantastisch, en ondanks deze barre tijden is 15 euro niet iets waar ik wakker van lig, dus waarom de devs niet steunen dan? Meer kans op een vervolg of gelijksoortige games in de future dan toch?

Dus ja.....kan zijn dat ik wacht, kan ook zo maar zijn dat als ik een gekke bui heb ik hem gelijk haal......we gaan het zien!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Tomba schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:21:
[...]
Ik zeg niet dat het me perse stoort, tijdens gamen hoor je het (want game geluid) maar als ik Remote Stream en mijn vrouw is aan het thuiswerken (Xbox One X staat in zelfde ruimte) heeft ze er echt last van. Mijn S was gewoonweg doodstil, daar hoorde je alleen de harddisk van.
Ja mijn ps4 stond in de woonkamer, mijn vrouw lag keertje naast me op de bank te slapen en werd wakker van het fan geluid, terwijl ik Life is strange speelde........kijk als je nou god of war speelt ofzo, dan is het nog vervelend maar dan snap je dat het ding aan het werk moet.......
Dus ik snap je situatie. Ik kan iig melden dan de xb1x mijn vrouw nooit wakker gemaakt heeft (mijn pro overigens ook niet, maar had wel gekunt zeg maar :D )
[...]

Beiden in zelfde subnet, via 1Gbit onderling verbonden. Mbv iPerf kan ik naar een andere PC linespeed halen dus het lijkt echt aan de kant van de Xbox te liggen. S had het, X nu ook helaas :(
Poort forwarding? ik ga er vanuit dat je dit meegenomen hebt, maar dit is dan imho het enige wat logischerwijs een bottleneck zou kunnen zijn. Ja of firewall issues wellicht.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Ja mijn ps4 stond in de woonkamer, mijn vrouw lag keertje naast me op de bank te slapen en werd wakker van het fan geluid, terwijl ik Life is strange speelde........kijk als je nou god of war speelt ofzo, dan is het nog vervelend maar dan snap je dat het ding aan het werk moet.......
Dus ik snap je situatie. Ik kan iig melden dan de xb1x mijn vrouw nooit wakker gemaakt heeft (mijn pro overigens ook niet, maar had wel gekunt zeg maar :D )
Hmm bijzonder, ga toch eens contact zoeken met Microsoft. PES 2020 lijkt me ook niet de meest veeleisende titel maar heb echt het gevoel dat ie op gaat stijgen. PS4 heb ik verder geen ervaring mee maar begrijp dat het normaal is dat die klinkt als een jet turbine ;) Na de One S was dit iig totaal niet wat ik verwachtte.
Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Poort forwarding? ik ga er vanuit dat je dit meegenomen hebt, maar dit is dan imho het enige wat logischerwijs een bottleneck zou kunnen zijn. Ja of firewall issues wellicht.
Nee is gewoon plat subnet zonder apparatuur/firewall er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik heb gisteren een one X besteld. Mijn laatste console is een PS3, maar die heb ik een paar jaar geleden verkocht. Ben benieuwd.

Ik heb gisteren in dit topic gezocht op 'Gold' en zag dat het mogelijk was om voor maximaal 36 maanden een Live Gold abonnement af te sluiten en dat dan voor $1 om te zetten naar Game Pass Ultimate. Nu zag ik dat sommigen zeiden dat je dan met VPN in Brazilië goedkoop een Live Gold-kaart kunt kopen. Is dat nog steeds zo? Kan iemand aangeven waar? Ik heb Gegoogled, maar niet echt iets nuttigs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Tomba schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Hmm bijzonder, ga toch eens contact zoeken met Microsoft. PES 2020 lijkt me ook niet de meest veeleisende titel maar heb echt het gevoel dat ie op gaat stijgen. PS4 heb ik verder geen ervaring mee maar begrijp dat het normaal is dat die klinkt als een jet turbine ;) Na de One S was dit iig totaal niet wat ik verwachtte.
De S is idd echt stil, misschien wel de stilste optische disk based console die ik heb (en ik heb er +-10 ;) )
De X maakt iets meer geluid, maar normaliter dus verwaarloos baar

offtopic:
Mijn org ps4 maakte dus echt een bak herrie, dat is een van de luidste disk based consoles, zelf luider dan mijn eerste witte x360 die daarvoor die kroon had. De pro is doorgaans veel stiller maar kan wel full blast gaan qua fan en is dan ook luid.....maar voor de goed orde 90% van de tijd, misschien wel 95% is het gewoon prima. En zelfs de launch ps4's had je stille exemplaren van...
En ja, in onze gevallen is het een dingetje, maar voor de meeste gamers zal het niet boeien, met heen headset zeker niet, en als je je tv of versterker openzet ook niet natuurlijk.

TLDR: zeker even bellen :)
[...]
Nee is gewoon plat subnet zonder apparatuur/firewall er tussen.
Vaag....misschien kan ik is kijken of de mac ook een versie van de xbox companion software heeft, zo ja dan zal ik is kijken wat er gebeurd als ik mijn mac in dezelfde switch hang als waar mijn xb1 in zit.
Mijn desktop is nog best een lomp zwaar ding, dus geen zin om die 2 verdiepingen naar beneden te slepen om te testen, sorry :>

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Tomba ik kan in je filmpje niet goed zien of er achter je Xbox nou veel open ruimte is of niet. Daar gaat namelijk de warme lucht naar toe.

Mijn One X maakt ook dat geluid, maar ik heb hem altijd in een semi open tv meubel gehad waar de warmte afvoer niet echt 100% optimaal was. In games als Battlefield 5, maar ook gisteren in Mafia 3 maakt mijn X ook dat geluid. Aangezien ik met een headset op speel en mijn vriendin er nog nooit over heb horen klagen, laat ik het voorlopig even zo.

Heb wel nieuwe koelpasta klaar liggen en mijn X is toch al uit garantie dus open maken is bij mij niet meer zo'n probleem (meer het te lui zijn en er tijd voor maken).

@Jackssonss Kijk hier even: https://xbox-store-checker.com/en/how-buy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Sagat : Mac heeft de OneCast app maar die kost iets van 12 euro geloof ik op iOS, wellicht voor Mac iets duurder. Maar daarmee kun je ook remote streamen. Dat is ook waar ik al mijn niet-in-game screenshots mee maak en hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[quote]Tomba schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Mijn S hoorde ik gewoon nooit, mijn X staat op exact dezelfde plek en blaast na zeg een minuutje of 10 al behoorlijk irritant hard.

Ik zit nooit heel erg dicht bij mijn Xbox en mogelijk dat de microfoon van je telefoon waar het filmpje mee is opgenomen het een en ander nog verergerd maar ik heb niet het idee dat hij bij mij zoveel lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MRE-Inc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:48:
@Tomba ik kan in je filmpje niet goed zien of er achter je Xbox nou veel open ruimte is of niet. Daar gaat namelijk de warme lucht naar toe.

Mijn One X maakt ook dat geluid, maar ik heb hem altijd in een semi open tv meubel gehad waar de warmte afvoer niet echt 100% optimaal was. In games als Battlefield 5, maar ook gisteren in Mafia 3 maakt mijn X ook dat geluid. Aangezien ik met een headset op speel en mijn vriendin er nog nooit over heb horen klagen, laat ik het voorlopig even zo.

Heb wel nieuwe koelpasta klaar liggen en mijn X is toch al uit garantie dus open maken is bij mij niet meer zo'n probleem (meer het te lui zijn en er tijd voor maken).

Tis inderdaad een dicht TVMeubel (van Ikea), waar zoals gezegd de One S niet in te horen was (buiten de harddisk ;) ) Moet zeggen dat ik dit niet verwacht had, was schijnbaar helemaal verwend door de One S :'(

Wellicht toch eens proberen om hem op ipv in het TVmeubel te zetten. Dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MRE-Inc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:48:

Tis inderdaad een dicht TVMeubel (van Ikea), waar zoals gezegd de One S niet in te horen was (buiten de harddisk ;) ) Moet zeggen dat ik dit niet verwacht had, was schijnbaar helemaal verwend door de One S :'(

Wellicht toch eens proberen om hem op ipv in het TVmeubel te zetten. Dank je voor de tip!
Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:46:
[...]

De S is idd echt stil, misschien wel de stilste optische disk based console die ik heb (en ik heb er +-10 ;) )
De X maakt iets meer geluid, maar normaliter dus verwaarloos baar

offtopic:
Mijn org ps4 maakte dus echt een bak herrie, dat is een van de luidste disk based consoles, zelf luider dan mijn eerste witte x360 die daarvoor die kroon had. De pro is doorgaans veel stiller maar kan wel full blast gaan qua fan en is dan ook luid.....maar voor de goed orde 90% van de tijd, misschien wel 95% is het gewoon prima. En zelfs de launch ps4's had je stille exemplaren van...
En ja, in onze gevallen is het een dingetje, maar voor de meeste gamers zal het niet boeien, met heen headset zeker niet, en als je je tv of versterker openzet ook niet natuurlijk.

TLDR: zeker even bellen :)

[...]

Vaag....misschien kan ik is kijken of de mac ook een versie van de xbox companion software heeft, zo ja dan zal ik is kijken wat er gebeurd als ik mijn mac in dezelfde switch hang als waar mijn xb1 in zit.
Mijn desktop is nog best een lomp zwaar ding, dus geen zin om die 2 verdiepingen naar beneden te slepen om te testen, sorry :>
Tx, ik ga bellen
alarma2nd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:52:
[quote]Tomba schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:21:
[...]

Ik zit nooit heel erg dicht bij mijn Xbox en mogelijk dat de microfoon van je telefoon waar het filmpje mee is opgenomen het een en ander nog verergerd maar ik heb niet het idee dat hij bij mij zoveel lawaai maakt.
De Microfoon verergert het inderdaad wel, maar je kunt hem in ieder geval goed in de hele ruimte (plusminus 40 m2) horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

MRE-Inc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:50:
@Sagat : Mac heeft de OneCast app maar die kost iets van 12 euro geloof ik op iOS, wellicht voor Mac iets duurder. Maar daarmee kun je ook remote streamen. Dat is ook waar ik al mijn niet-in-game screenshots mee maak en hier post.
Hrmmm als ik verwachtte dit veel te gaan gebruiken had ik het er wel voor over, maar gezien het puur is om te kijken of mijn xbox zichtbaar is bij verbiding in zelfde stukje netwerk.....

voor 12 euro ben ik denk ik wel bereid om die manual labour van het sjouwen uit te voeren :+
De vraag is natuurlijk wanneer.

Gofundme materiaal? :P

edit:
22 euro?! Easy money :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Sagat sorry, mac is iets duurder. 22,22€

https://onecast.me/

De afbeelding op die site doet me overigens weer verlangen naar dat dashboard die daar staat afgebeeld op die Mac. Zoveel beter (qua looks, niet qua performance) dan wat we nu hebben (qua looks)

@Tomba het wordt dan een beetje een vicieuze circel. Warme lucht die niet weg kan en dan ook weer wordt aangezogen aan de zijkant van de X waardoor de al warme lucht nog warmer wordt etc.etc.

Ik heb mijn nu ook op mn tv meubel staan, maar het maakt bij mij al niks meer uit, hij blijf blazen bij BF5. Bij de kleine indie games hoor ik hem af en toe, maar bij de grotere en zwaardere games, blaast hij vrijwel aan één stuk door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:00

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik stream hier regelmatig games van m'n S ( bedraad) via Wifi naar m'n inmiddels 8+ jaar oude laptop zonder problemen ( via de companion app op de laptop). Ik ga dan geen snelle shooter spelen maar bijvoorbeeld World of Tanks en dat speelt normaal.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat stream je dan en met welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quorumz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:58:
[...]

Wat stream je dan en met welke app?
Gameplay van PES 2020 / RDR2 naar de Windows 10 Xbox Companion app op High quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Gameplay van PES 2020 / RDR2 naar de Windows 10 Xbox Companion app op High quality.
en die w10 is een laptop op wifi of met lan? met lan zou ik geen problemen verwachten
en met testen van die app op high quality gaat het ook goed?

ik dacht eerder aan 4k films streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

quorumz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:15:
[...]

en die w10 is een laptop op wifi of met lan? met lan zou ik geen problemen verwachten
en met testen van die app op high quality gaat het ook goed?

ik dacht eerder aan 4k films streamen :)
De Xbox is verbonden met een HP 1820 switch op zolder, die is met dubbele Gbit getrunkt met een HP 1820 switch in de woonkamer en daar is de laptop wired op aangesloten.
High Quality zorgt alleen maar voor meer problemen dus dat helpt niet :'(

4K films streamen vanaf Netflix gaat goed, vanaf Plex een ramp (want de Xbox Plex app weigert HEVC films direct te streamen waarna de server de zinloze poging doet tot transcoding ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Tomba Ik ervaar precies hetzelfde. Steaming kwaliteit is niet goed te noemen, ook niet via een bekabelde connectie (1Gb Ubiquiti hardware, onderling met Cat7 aangesloten). Wat lijkt te helpen is de kwaliteit aanpassen naar medium, dan lijkt de stream in ieder geval soepeler. Maar helaas is de beeldkwaliteit dan ondermaats. Streamen naar een telefoon over WiFi lijkt beter te werken, maar dat is ook op een kleiner scherm waardoor je artifacts minder snel ziet maar dit lijkt erg per game te verschillen en/of je online/multiplayer speelt.

Hopelijk werkt streamen op de XSX een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Caayn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:28:
@Tomba Ik ervaar precies hetzelfde. Steaming kwaliteit is niet goed te noemen, ook niet via een bekabelde connectie (1Gb Ubiquiti hardware, onderling met Cat7 aangesloten). Wat lijkt te helpen is de kwaliteit aanpassen naar medium, dan lijkt de stream in ieder geval soepeler. Maar helaas is de beeldkwaliteit dan ondermaats. Streamen naar een telefoon over WiFi lijkt beter te werken, maar dat is ook op een kleiner scherm waardoor je artifacts minder snel ziet maar dit lijkt erg per game te verschillen en/of je online/multiplayer speelt.

Gelukkig, dan ligt het dus niet aan mij... Ik heb dan wel Cat6A in gebruik maar Cat5E is al geschikt voor Gbit :-/

Dat beter streamen die hoop had ik ook voor mijn upgrade S --> X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Vreemd, zowel xbox als laptop op 5Ghz wifi aangesloten en streamen loopt als een zonnetje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Caayn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:28:

boe2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:12:
Vreemd, zowel xbox als laptop op 5Ghz wifi aangesloten en streamen loopt als een zonnetje hier.
+1. Echt 0 problemen met het streamen op de hoogste kwaliteit. De XBO X is middels cat 6 aangesloten, mijn laptop via 5 Ghz. Heb denk ik één hiccup gehad in 3 uur spelen en dat was misschien 1 seconden dat het beeld even bleef hangen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik heb daar gekeken en vind het e.e.a. niet echt duidelijk uitgelegd. Ik las elders namelijk dat je een buitenlandse Live Gold kaart kon kopen (in het verleden in ieder geval) en die met een VPN kon activeren. Deze site gaat vooral over het aankopen van spellen in een buitelandse Xbox-store.

Hoe kopen jullie je Xbox Live Gold-kaarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Pff Microsoft is weer lekker aan het kloten met updates.

Halverwege mei berichtte @justifire dat hij HDMI-CEC op zijn Xbox had. Echter zit hij in het insider programma. Maar iig grote kans dat HDMI-CEC met de eerst volgende update mee zou komen.

Op 13 mei wilde ik mijn One X na het gamen uitzetten, maar kreeg ik ineens een update voor mijn kiezen. Snel gekeken en idd HDMI-CEC was aanwezig. Ik heb er een screenshot van gemaakt via mijn telefoon en die geeft aan dat dit op 13 mei was om 0:55 's nachts.

2 dagen later kreeg ik weer een update, echter kon ik niet zien wat er veranderd was. Ik had nog steeds het dashboard waarbij je de tabs NIET kon aanpassen. Diverse xbox bezitters die in het insider programma zitten, hadden al aangegeven dat dit met de volgende updat wel mogelijk was. Ik had het echter nog niet.

Vanmiddag las ik dus op XBox Wire dat de mei update aan het uitrollen was. Ik zag dus dat je dat nieuwe dashboard dan had met die simplere guide/layout.

Nou vanavond dus even kijken hoe die nieuwe guide eruit zag. Ik pak de controller en zet hem aan. Xbox gaat aan, TV blijft echter uit ondanks dat HDMI-CEC aan stond en ik dat de afgelopen 2 weken vlekkeloos heb gebruikt.

Ik zie meteen dat ik de nieuwe guide heb en ik de tabjes zelf kan rangschikken. Prima. Door naar de HDMI-CEC instelling. Nergens te vinden. Gewoon weer weg.

Gelukkig heb ik boven nog een normale One (Elite versie) staan. Die aangezet en die had ook de nieuwe guide. Gekeken wanneer die voor het laatst geupdate was, dat was op 17 mei. Dus ik de versie nummers vergelijken tussen de One X en de One Elite. Jup daar zat verschil tussen. Echter had de One Elite die op 17 mei was geupdate en wel de nieuwe guide had WEL HDMI-CEC. Daarna gecheckt voor updates en jawel hoor, een nieuwe update voor de One Elite.

Na het updaten waren de versie nummers van de One Elite en de One X weer gelijk, net zoals de HDMI-CEC instelling. Op beide nu afwezig :') :F

Microsoft is dus weer lekker bezig :X

Momenteel dus rs_xbox_release_2005.200522-1800 als versie besturingssysteem 10.0.19041.2494 op mijn beide xbox consoles.

Deze heeft dus geen HDMI-CEC.

Heb je nog rs_xbox_release_2005.200512-1756 als versie besturingssysteem 10.0.19041.2493 dan heb je nog wel HDMI-CEC.

/rant

EDIT: HIER kun je zien wanneer er updates zijn geweest en wat er aangepast/veranderd/toegevoegd is. Geen woord over HDMI-CEC bij de mei updates. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 29-05-2020 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:39:

Halverwege mei berichtte @justifire dat hij HDMI-CEC op zijn Xbox had. Echter zit hij in het insider programma. Maar iig grote kans dat HDMI-CEC met de eerst volgende update mee zou komen.

Op 13 mei wilde ik mijn One X na het gamen uitzetten, maar kreeg ik ineens een update voor mijn kiezen. Snel gekeken en idd HDMI-CEC was aanwezig. Ik heb er een screenshot van gemaakt via mijn telefoon en die geeft aan dat dit op 13 mei was om 0:55 's nachts.

2 dagen later kreeg ik weer een update, echter kon ik niet zien wat er veranderd was. Ik had nog steeds het dashboard waarbij je de tabs NIET kon aanpassen. Diverse xbox bezitters die in het insider programma zitten, hadden al aangegeven dat dit met de volgende updat wel mogelijk was. Ik had het echter nog niet.

Vanmiddag las ik dus op XBox Wire dat de mei update aan het uitrollen was. Ik zag dus dat je dat nieuwe dashboard dan had met die simplere guide/layout.

Nou vanavond dus even kijken hoe die nieuwe guide eruit zag. Ik pak de controller en zet hem aan. Xbox gaat aan, TV blijft echter uit ondanks dat HDMI-CEC aan stond en ik dat de afgelopen 2 weken vlekkeloos heb gebruikt.

Ik zie meteen dat ik de nieuwe guide heb en ik de tabjes zelf kan rangschikken. Prima. Door naar de HDMI-CEC instelling. Nergens te vinden. Gewoon weer weg.

Gelukkig heb ik boven nog een normale One (Elite versie) staan. Die aangezet en die had ook de nieuwe guide. Gekeken wanneer die voor het laatst geupdate was, dat was op 17 mei. Dus ik de versie nummers vergelijken tussen de One X en de One Elite. Jup daar zat verschil tussen. Echter had de One Elite die op 17 mei was geupdate en wel de nieuwe guide had WEL HDMI-CEC. Daarna gecheckt voor updates en jawel hoor, een nieuwe update voor de One Elite.

Na het updaten waren de versie nummers van de One Elite en de One X weer gelijk, net zoals de HDMI-CEC instelling. Op beide nu afwezig :') :F

Momenteel dus rs_xbox_release_2005.200522-1800 als versie besturingssysteem 10.0.19041.2494 op mijn beide xbox consoles.

Heb je nog rs_xbox_release_2005.200512-1756 als versie besturingssysteem 10.0.19041.2493 dan heb je nog wel HDMI-CEC.

/rant

EDIT: HIER kun je zien wanneer er updates zijn geweest en wat er aangepast/veranderd/toegevoegd is. Geen woord over HDMI-CEC bij de mei updates. 8)7
Hier ook weer een paar updates (lees dagelijks) verder.
Echter wel gewoon nog steeds een werkende HDMI-cec.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
Goede reden om ze nog eens te spelen. Topgames :)

[ Voor 46% gewijzigd door Wom op 30-05-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Hier ook na een laatste update problemen het aangaan van de tv.
In de instellingen wordt de tv herkent en de test werkt perfect.
Nu gaat de tv dus niet aan bij het aanzetten van de Xbox One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik stelde eerder een vraag over het activeren van buitenlandse kaarten voor Xbox Live Gold.

Ik heb het maar zelf geprobeerd en het is me gelukt om via livekaarten.nl en vervolgens cdkeys.com twee Braziliaanse kaarten te kopen voor een jaar Xbox Live Gold en die vervolgens met VPN te activeren. Ik heb voor beiden de instructies gebruikt van livekaarten.nl. Helaas heb ik nog een derde kaart gekocht bij cdkeys.com, maar was de link daarvan verlopen. Ik heb vanochtend contact opgenomen, maar nog niets vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben momenteel bezig met Minecraft Dungeons op Apocalypse difficulty. Op zich goed te doen. Heb wel toffe gear. Een leuke claymore met poison, fire en electrical damage :p Power level is 71. Voor de final boss wordt power level van 91 aangeraden. Dus nog een paar levels op een wat hogere difficulty spelen en dan heb ik wel een power level van 80 en dan durf ik het wel aan :)

De eerste DLC komt in juli uit. Zijn 3 nieuwe levels las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Schimanski schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:18:
Hier ook na een laatste update problemen het aangaan van de tv.
In de instellingen wordt de tv herkent en de test werkt perfect.
Nu gaat de tv dus niet aan bij het aanzetten van de Xbox One X.
Het is geen kwestie of op de Xbox je tv herkent wordt, het is alleen het vinkje zetten bij HDMI-CEC. Dat zou voldoende moeten zijn. Maar dit scherm krijg je nu niet meer maar dat scherm om je tv en audio receiver in te stellen om een signaal naar je apparatuur te zenden. Dat laatste heeft niks met HDMI-CEC te maken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvlzMrPdTkAHJk9HjXd3B2RlcBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ci8DzQ9OOUTKWBxgvqNGcYRe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 30-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
MRE-Inc schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Het is geen kwestie of op de Xbox je tv herkent wordt, het is alleen het vinkje zetten bij HDMI-CEC. Dat zou voldoende moeten zijn. Maar dit scherm krijg je nu niet meer maar dat scherm om je tv en audio receiver in te stellen om een signaal naar je apparatuur te zenden. Dat laatste heeft niks met HDMI-CEC te maken. [Afbeelding]
I see! Ik herinner me inderdaad dat ik die aangevinkt had.
Nu is die keuze inderdaad weg.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:17:
Ik ben momenteel bezig met Minecraft Dungeons op Apocalypse difficulty. Op zich goed te doen. Heb wel toffe gear. Een leuke claymore met poison, fire en electrical damage :p Power level is 71. Voor de final boss wordt power level van 91 aangeraden. Dus nog een paar levels op een wat hogere difficulty spelen en dan heb ik wel een power level van 80 en dan durf ik het wel aan :)

De eerste DLC komt in juli uit. Zijn 3 nieuwe levels las ik.
Heb de eindbaas vandaag voor de eerste keer verslagen, ben level 30 nu. Ook begonnen met tweede run en het lijkt wel een ander spel. Andere tegenstanders en flink pittiger. Ook de gear die je krijgt verschilt echt. Ondertussen ook proberen de secrets te zoeken, maar de levels die je daar nee vrijspeelt zijn wel pittig. Echt massas vijanden 😆

Echt een toffe game, kan niet anders zeggen. Zelfs voor 20 euro een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Heb de eindbaas vandaag voor de eerste keer verslagen, ben level 30 nu. Ook begonnen met tweede run en het lijkt wel een ander spel. Andere tegenstanders en flink pittiger. Ook de gear die je krijgt verschilt echt. Ondertussen ook proberen de secrets te zoeken, maar de levels die je daar nee vrijspeelt zijn wel pittig. Echt massas vijanden 😆

Echt een toffe game, kan niet anders zeggen. Zelfs voor 20 euro een koopje.
Haha ja het is zeker een leuke game! Mocht je een keer vastzitten wil ik je wel helpen. :) Niet via gamepass?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Haha ja het is zeker een leuke game! Mocht je een keer vastzitten wil ik je wel helpen. :) Niet via gamepass?
Mijn GamePass verloopt binnenkort en normaal heb ik in de zomer geen Xbox Live of Gamepass aangezien ik dan meer buiten leef dan binnen. Dus maar het zekere voor het onzekere genomen. Ik ben één van die types die het niet erg vind om maar een paar maanden een dienst af te nemen tegen de normale prijs :+

En er is 1 ding waar ik vast mee zit, zie Dungeons topic. :P Maar ik heb je toegevoegd, dus wie weet zie je binnenkort wel invite verschijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Voor wie xCloud icm iOS wil testen, het schijnt dat vanaf nu je ook iOS kunt kiezen als OS. Je krijgt dan dezelfde preview als dat je nu hebt op Android. Dus alle games, etc. Italiaanse media berichten er over en zie meer en meer bevestiging op Twitter.

https://yessgame.it/proje...iva-su-dispositivi-apple/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:04:
Voor wie xCloud icm iOS wil testen, het schijnt dat vanaf nu je ook iOS kunt kiezen als OS. Je krijgt dan dezelfde preview als dat je nu hebt op Android. Dus alle games, etc. Italiaanse media berichten er over en zie meer en meer bevestiging op Twitter.

https://yessgame.it/proje...iva-su-dispositivi-apple/
Moet je dan aangemeld zijn voor xcloud op android en dan dat overzetten op ios of kun jij je nu aanmelden voor xcloud op ios. Mijn italiaans is niet denderend op bon giorno, bancomat en autostrada na :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Moet je dan aangemeld zijn voor xcloud op android en dan dat overzetten op ios of kun jij je nu aanmelden voor xcloud op ios. Mijn italiaans is niet denderend op bon giorno, bancomat en autostrada na :+
Als je nog niet geregistreerd bent moet je dat doen en dan krijg je de keuze voor iOS. Als je al geregistreerd was moet je dit opnieuw doen.

Nu heb ik wel voor een deel Italiaans bloed, maar het was toch echt Google Translate die mij dit vertelde :+
To participate in the Project XCloud beta on Apple devices, you will need to register, or re-register if you already beta test the Android version, with your Microsoft acocunt and choose iOS among the devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:26:
[...]

Als je nog niet geregistreerd bent moet je dat doen en dan krijg je de keuze voor iOS. Als je al geregistreerd was moet je dit opnieuw doen.

Nu heb ik wel voor een deel Italiaans bloed, maar het was toch echt Google Translate die mij dit vertelde :+

[...]
Opnieuw geregistreerd maar kreeg geen iOS als optie op de NL pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
MRE-Inc schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:29:
[...]

Opnieuw geregistreerd maar kreeg geen iOS als optie op de NL pagina.
Vrees dat het dan enkel in Italie is op dit moment. De personen die er over berichten zitten allemaal in Italie zo lijkt het. Maar verder nog niks over gehoord of gezien via andere kanalen, dus neem het met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hetzelfde. Wel ingediend en ingesteld op overige. Ik had alleen android of overige qua keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bij deze wil ik Sea of Thieves aandragen als meest underrated spel van deze generatie.
Ik kan geen uitspraken doen over hoe de game was ten tijde van launch, maar ben het nu een weekje of 2 aan het spelen en het is echt zo ontzettend tof.

Had vanavond weer een coop sessie gedaan samen met Exactor. We startten met een toffe quest, waarbij ik uiteraard alle raadsels mocht uitvogelen. Na het inleveren van de loot en op weg naar wat nieuwe bounties kwamen we een AI schip tegen waar we snel korte metten mee maakten. Kort daarna zagen we echter een schip aangemeerd liggen. We twijfelden of we ze moesten aanvallen of dat we eieren voor ons geld moesten kiezen. Want we zijn eigenlijk vrij slecht in het spel :P. Toch gekozen voor het avontuur.. Wat resulteerde in een aantal goed geplaatste cannonballs in hun romp door ondergetekende, maar uiteindelijk ook een snelle dood, maar piraat Exactor was zo slim om hun schip te boarden en hun anker op te halen en de zeilen naar beneden, waardoor hun schip vol op de rotsen klapten, waardoor het in combinatie met de cannonballs snel tot zinken werd gebracht. Het was onze 1e PvP overwinning! Een kwartiertje later zagen we wederom een schip varen en in onze overwinningsroes gingen we het gevecht wederom aan en wederom wonnen we! Wat bleek, waren het dezelfde twee gozers die heel aardig vroegen of we ze met rust wilden laten :P. Aardig zoals ik ook ben vond ik twee keer ook wel genoeg :).

Maar we waren eigenlijk ook bezig om wat achievements te halen, dus vroegen we of ze daar ook zin in hadden. Uiteindelijk via text chat in een party chat, en waren het twee britten die ook nog niet heel lang geleden begonnen waren met het spel. Echt erg gelachen, veel achievements gehaald, en twee nieuwe gamers in mijn friendslist om de game mee te kunnen spelen. Dit soort game ervaringen zijn wel echt uniek en maken elke speelsessie weer anders. Morgen nog maar even mijn beurs trekken om mijn schip wat te pimpen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:08:
Oké, geen update gehad maar HDMI-cec optie is hier nu ook opeens verdwenen ?!
Kan MS dat soms serverside in en uitschakelen ?
Suf, werkte juist net zo lekker :|
zou me niets verbazen, de icoontjes bovenin hebben ze ook gewoon remote aangezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough

uchiha tijntje schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:07:
Ik keek vorig jaar uit maar de remaster van Commando’s, maar die werd heel slecht ontvangen. Dus ik ben nu wel benieuwd naar Desperados 3!
[YouTube: Desperados 3: Demo Gameplay]
Vorig jaar op de GamesCom heb ik de eerste 30min gespeeld en dat liet een goeie indruk achter. Grafisch mwa maar gameplay en humor een dikke thumbs up!

Na alle positieve reacties op Dungeons ben ik hem ook gaan spelen en na twee jaar heb ik een game gevonden die de girlfriend ook leuk vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
uchiha tijntje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 02:54:
Bij deze wil ik Sea of Thieves aandragen als meest underrated spel van deze generatie.
Ik kan geen uitspraken doen over hoe de game was ten tijde van launch, maar ben het nu een weekje of 2 aan het spelen en het is echt zo ontzettend tof.

Had vanavond weer een coop sessie gedaan samen met Exactor. We startten met een toffe quest, waarbij ik uiteraard alle raadsels mocht uitvogelen. Na het inleveren van de loot en op weg naar wat nieuwe bounties kwamen we een AI schip tegen waar we snel korte metten mee maakten. Kort daarna zagen we echter een schip aangemeerd liggen. We twijfelden of we ze moesten aanvallen of dat we eieren voor ons geld moesten kiezen. Want we zijn eigenlijk vrij slecht in het spel :P. Toch gekozen voor het avontuur.. Wat resulteerde in een aantal goed geplaatste cannonballs in hun romp door ondergetekende, maar uiteindelijk ook een snelle dood, maar piraat Exactor was zo slim om hun schip te boarden en hun anker op te halen en de zeilen naar beneden, waardoor hun schip vol op de rotsen klapten, waardoor het in combinatie met de cannonballs snel tot zinken werd gebracht. Het was onze 1e PvP overwinning! Een kwartiertje later zagen we wederom een schip varen en in onze overwinningsroes gingen we het gevecht wederom aan en wederom wonnen we! Wat bleek, waren het dezelfde twee gozers die heel aardig vroegen of we ze met rust wilden laten :P. Aardig zoals ik ook ben vond ik twee keer ook wel genoeg :).

Maar we waren eigenlijk ook bezig om wat achievements te halen, dus vroegen we of ze daar ook zin in hadden. Uiteindelijk via text chat in een party chat, en waren het twee britten die ook nog niet heel lang geleden begonnen waren met het spel. Echt erg gelachen, veel achievements gehaald, en twee nieuwe gamers in mijn friendslist om de game mee te kunnen spelen. Dit soort game ervaringen zijn wel echt uniek en maken elke speelsessie weer anders. Morgen nog maar even mijn beurs trekken om mijn schip wat te pimpen. :)
PvP is ook niet echt mijn ding maar ik zal de game eens een nieuwe kans geven na de beta. Grafisch was het prima maar de gevechten tegen de AI vond ik destijds ruk met die donderbus of dat zwaard. Het had nauwelijks effect op de skeletons.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LopeZ schreef op zondag 31 mei 2020 @ 07:51:
[...]

Vorig jaar op de GamesCom heb ik de eerste 30min gespeeld en dat liet een goeie indruk achter. Grafisch mwa maar gameplay en humor een dikke thumbs up!

Na alle positieve reacties op Dungeons ben ik hem ook gaan spelen en na twee jaar heb ik een game gevonden die de girlfriend ook leuk vindt :P
Ja hij komt over 2 weekjes uit en denk dat ik hem wel ga aanschaffen.

Verder wat betreft Minecraft Dungeons. Het is heel wat waard als je een game hebt gevonden die je vriendin leuk vindt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

MRE-Inc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:39:

/rant

Viel mij ook al op... moest de tv weer handmatig aanzetten. Het Xbox snelmenu is aangepast, en in de instellingen kon ik het niet meer terugvinden. Blijkbaar hebben ze het er weer uitgesloopt. Jammer, want het was wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
kevlar01 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:10:
[...]

Viel mij ook al op... moest de tv weer handmatig aanzetten. Het Xbox snelmenu is aangepast, en in de instellingen kon ik het niet meer terugvinden. Blijkbaar hebben ze het er weer uitgesloopt. Jammer, want het was wel handig.
Irritant dat bij de laatste update de afzonderlijke HDMI-CEC instelling verdwenen en waardoor het niet meer goed werkt. Zonder deze optie werkt het eigenlijk maar half. De tv gaat wel aan (uit) maar schakelt niet automatisch over naar de HDMI-poort van de Xbox. Ik het dus maar weer uitgezet.
Ik zou iedereen willen aanraden om een "Een probleem melden" in te dienen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

ariekanari schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:17:
[...]

Irritant dat bij de laatste update de afzonderlijke HDMI-CEC instelling verdwenen en waardoor het niet meer goed werkt. Zonder deze optie werkt het eigenlijk maar half. De tv gaat wel aan (uit) maar schakelt niet automatisch over naar de HDMI-poort van de Xbox. Ik het dus maar weer uitgezet.
Ik zou iedereen willen aanraden om een "Een probleem melden" in te dienen.
Ik heb het bij mij weer uitgezet. Het is nogal vervelend dat als de Xbox na 3 uur ofzo uitschakelt je tv ook wordt uitgeschakeld terwijl je midden in een film zit. ;)
Ik bepaal nu zelf wel weer wanneer de boel aan- of uitgeschakeld moet worden. Wat dat betreft is HDMI-CEC niet echt een goed doordacht systeem als niet alles werkt zoals het zou moeten werken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

franssie

Save the albatross

Wat een ongebruikelijk kut apparaat is die XBOX. MOet me om de haveklap aanmelden met mijn wachtwoord.
Als mijn vriendin even iets wil spelen moet ze dat ook. FUUUUU
Je kunt je aanmelden met je controller zeggen ze dan ... om de dag. Wie heeft dat bedacht?
Hangt aan een account dat ik ook zakelijk gebruik dus met een onmogelijk zwaar wachtwoord dat via de controller bijna niet in te voeren is.
Fijn dan.

Zal eens een poging met MS support wagen maar op een schaal van 1 tot 5 echt een 1/

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 31-05-2020 22:57 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:16
franssie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:48:
Wat een ongebruikelijk kut apparaat is die XBOX. MOet me om de haveklap aanmelden met mijn wachtwoord.
Je kunt je aanmelden met je controller zeggen ze dan ...
Hier heb ik echt nooit last van, is het inloggen met wachtwoord ook niet een optie die je uit kan zetten? Ik selecteer mijn account en dan log ik gelijk in, mijn wachtwoord wordt bij het switchen van account wel gewoon onthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Blaauw87 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:55:
[...]

Hier heb ik echt nooit last van, is het inloggen met wachtwoord ook niet een optie die je uit kan zetten? Ik selecteer mijn account en dan log ik gelijk in, mijn wachtwoord wordt bij het switchen van account wel gewoon onthouden..
yup ik heb aanmelden met controller ipv wachtwoord aanstaan. Zal Microsift support morgen even mailen maar tot nu toe is het ding echt een enorme teleurstelling helaas (op de graphics na dan).

edit : ik denk dat ik de online gekochte spellen nog wel op mijn laptop kan spelen en de schijfjes verkopen toch?

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 31-05-2020 23:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kunt je aanmelden met je controller zeggen ze dan ... om de dag. Wie heeft dat bedacht?
Hangt aan een account dat ik ook zakelijk gebruik dus met een onmogelijk zwaar wachtwoord dat via de controller bijna niet in te voeren is.
Fijn dan.

Zal eens een poging met MS support wagen maar op een schaal van 1 tot 5 echt een 1/
Ehmm, hier heb ik heel weinig over gehoord in dit topic. Zelf staan er bij mij twee accounts op en heb dit probleem niet. Wellicht een instelling die je anders hebt staan. En anders snel verkopen als dit euvel wat volgens mij prima opgelost kan worden het maakt tot een kut apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Fijn dan.

Ik heb hier 2 xboxen en de hele familie speelt er op, met kinder/Family accounts en al en heb die problemen nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zal er morgen nog eens naar kijken maar wij lopen al de hele maand tegen dit probleem op - het haalt de lol van 'even een spelletje spelen' compleet weg.
Ding heeft dus nooit goed gewerkt (tenzij ie wel werkt). en ik ben geen noob als het op computers aankomt maar de xbox is wel een dimensie apart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ja, dat ligt dus letterlijk aan je eigen instellingen.

Weet het niet uit mijn hoofd, maar je hebt de keuze om gebruik te maken van een wachtwoord of niet bij aanmelding op een opgeslagen console. Die setting heb je dan zelf verkeerd gezet bij de eerste keer aanmelden.

Om dan het apparaat ongebruikelijk kut te noemen op een Xbox topic is misschien niet zo heel handig :+ aangezien het echt aan jezelf ligt.

Ook ik hoef mij nooit aan te melden en mijn vrouw ook nooit op haar account terwijl ze mijn games speelt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door LuisjeNL op 31-05-2020 23:21 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LuisjeNL schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:19:
Ja, dat ligt dus letterlijk aan je eigen instellingen.

Weet het niet uit mijn hoofd, maar je hebt de keuze om gebruik te maken van een wachtwoord of niet bij aanmelding op een opgeslagen console. Die setting heb je dan zelf verkeerd gezet bij de eerste keer aanmelden.

Om dan het apparaat ongebruikelijk kut te noemen op een Xbox topic is misschien niet zo heel handig :+ aangezien het echt aan jezelf ligt.

Ook ik hoef mij nooit aan te melden en mijn vrouw ook nooit op haar account terwijl ze mijn games speelt ;)
nah ja - ik heb dat ingesteld en dat werkte 5 dagen. Daarna begint het te bokken. Weer ingeteld, na een week weer bokken.
En de XBOX afkraken in een xbox topic leek mij niet onmogelijk tenzij het een religie is natuurlijk (het is tenslotte pinxteren). :+

De meeste topics gaan over ervaringen en die van mijn zijn kortom uitermate teleurstellend ;)

Dus wie weet staat er komende week een Xbox One X voor weinig te koop op V&A en hebben de lezers van dit topic er ook nog baat bij. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
@franssie :+ ik snap je wel hoor, erg frustrerend als iets niet werkt zoals je wilt.

Bedoelde meer dat je geen vraag stelt maar er meten vol op klapt :9

Kijkt het nog even na en dan los je het vast op, anders stel ik mij graag voor om je Xbox gratis te adopteren *O*

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:26:
[...]

nah ja - ik heb dat ingesteld en dat werkte 5 dagen. Daarna begint het te bokken. Weer ingeteld, na een week weer bokken.
En de XBOX afkraken in een xbox topic leek mij niet onmogelijk tenzij het een religie is natuurlijk (het is tenslotte pinxteren). :+

De meeste topics gaan over ervaringen en die van mijn zijn kortom uitermate teleurstellend ;)

Dus wie weet staat er komende week een Xbox One X voor weinig te koop op V&A en hebben de lezers van dit topic er ook nog baat bij. :9
Je kan bij instellingen en dan aanmelden aanzetten automatisch aanmelden met deze controller. Staat daar ook een optie dat hij automatisch kan aanmelden zonder account wachtwoord. Optie 2 is een outlook account maken specifiek voor je xbox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zakelijke accounts op een privé Xbox is vragen om problemen. Kan een bedrijfs policy achter hangen die dingen loopt te verkloten.

Als voorbeeld had ik mijn zakelijke agenda op m'n privé iPhone. Bij 10x foute pin code wordt je apparaat gewist. Leuk als je zoon van 3 ook eens je iPhone in z'n handen heeft voor een youtube filmpje.

Kan dus zo maar zijn dat je bedrijfs policy afdwingt dat je op elk apparaat om de x dagen je wachtwoord moet invullen.

Lekker een outlook.com adres aanmaken en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MRE-Inc schreef op maandag 1 juni 2020 @ 01:39:
Zakelijke accounts op een privé Xbox is vragen om problemen. Kan een bedrijfs policy achter hangen die dingen loopt te verkloten.

Als voorbeeld had ik mijn zakelijke agenda op m'n privé iPhone. Bij 10x foute pin code wordt je apparaat gewist. Leuk als je zoon van 3 ook eens je iPhone in z'n handen heeft voor een youtube filmpje.

Kan dus zo maar zijn dat je bedrijfs policy afdwingt dat je op elk apparaat om de x dagen je wachtwoord moet invullen.

Lekker een outlook.com adres aanmaken en gebruiken.
Ik denk en ben bang dat dit meesspeelt. Helaas is MS niet echt transparant in hun foutmeldingen maar ik denk inderdaad dat ik een nieuw account moet gaan aanmaken en aan support ga vragen mijn gekochte games over te zetten. (support was nu overigens onbereikbaar).
Ik heb nu de instelling "idereen mag alles op de xbox en ook alles kopen" aanstaan en dat lijkt te werken maar tsja, ook niet een fijne instelling.
Heel leuk die accounts en updates maar doe mij toch maar ouderwets een disc en spelen maar.

Voor de rest eeneider bedankt voor de tips en her en der begrip voor onze frustratie - als je van Nintento komt is het wel even wennen dat het niet direct werkt.

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:07:
[...]

Je kan bij instellingen en dan aanmelden aanzetten automatisch aanmelden met deze controller. Staat daar ook een optie dat hij automatisch kan aanmelden zonder account wachtwoord. Optie 2 is een outlook account maken specifiek voor je xbox.
Dat waren juist mijn instellingen maar dat werkt dus al nu een maand niet en nu met de nieuwe interface is het ook even lastig zoeken waar het zit.

Ik denk dat jouw optie 2 het wordt. Nieuw account. En desnoods offline gaan en dan maar deliver me the moon op disc kopen (wat best een gaaf spel is).

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 01-06-2020 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En dan om wel iets positiefs te zeggen over de XBOX.

Bij mij hangt ie aan de TV en de TV hangt met ARC aan de versterker (Marantz 5007).

Als ik de XBOX uitzet gaan netjes de TV en de versterker in stanby. Zet ik de XBOX aan, dan komen zowel TV als versterker uit hun slaap.

Dat CEC vinkje heb ik dan weer niet kunnen vinden maar ik kan wel ergens diep in een menu aangeven wat de console moet versturen naar de TV (en versterker maar daar heb ik niets ingevuld want die versterker volgt toch de TV

EDIT: na een vijftal minuten luistert mijn TV niet meer naar het signaal, dat lijkt dus aan mijn SONY tv te liggen want gek genoeg wordt de versterker wel wakker en die TV zit er echt tussen gelust.

edit2: als ik op de controller rammel dan wordt de TV ook wakker.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 01-06-2020 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:26:
[...]

ik bied 6,95 incl verzendkosten maar goed.

Bij MS is het zelfs een puinhoop met 1 email adres wat zakelijk en persoonlijk gebruikt wordt. (praat uit ervaring) Niet eens alle websites kunnen daar mee omgaan.

Heb ook met een reden (en denk ook de meeste waar dat speelt) een eigen email en gamerstag los van al mijn andere prive en zakelijke accounts. Zeker er nu zoveel integratie is (ik doe ook veel met Azure bv en O365)

[ Voor 23% gewijzigd door quorumz op 01-06-2020 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

quorumz schreef op maandag 1 juni 2020 @ 07:19:
[...]

ik bied 6,95 incl verzendkosten maar goed.

Bij MS is het zelfs een puinhoop met 1 email adres wat zakelijk en persoonlijk gebruikt wordt. (praat uit ervaring) Niet eens alle websites kunnen daar mee omgaan.

Heb ook met een reden (en denk ook de meeste waar dat speelt) een eigen email en gamerstag los van al mijn andere prive en zakelijke accounts. Zeker er nu zoveel integratie is (ik doe ook veel met Azure bv en O365)
Vreemd ik heb dezelfde constructie ongeveer. Eigen domeinnaam met voornaam@achternaam.nl als bijbehorend mail adres welke ook mijn primaire Microsoft account (en gamertag) is voor privé. Echter dat zelfde mail adres worst ook zakelijk gebruikt met een Exchange Online abo. Bij elke Microsoft website wordt netjes de optie gegeven om te kiezen of ik het privé of zakelijk wil gebruiken. Zakelijk is dus alleen voor Exchange Online en hangen verder ook geen bedrijfs policies aan vast. Ik heb echt nooit problemen. Het een puinhoop noemen vind ik een beetje overdreven. Sterker nog je zou blij moeten zijn dat Microsoft hier rekening mee houdt, dus de combi van zakelijk en privé aan 1 email account welke ook nog eens als primair Microsoft account en als zakelijk mail adres gebruikt kan worden.

Wat wel zo is, is dat ze het niet promoten. Een Microsoft account aanmaken met gebruik van je eigen domeinnaam, is redelijk diep weggestopt. Althans dat was een kleine 3 jaar geleden zo toen ik een Microsoft account voor mijn jongste zoon wilde aanmaken. Dat heb ik uiteindelijk ook op de Xbox gedaan aangezien je daar wel de optie krijgt om je eigen domeinnaam te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 02:08:
[...]

Ik denk en ben bang dat dit meesspeelt. Helaas is MS niet echt transparant in hun foutmeldingen maar ik denk inderdaad dat ik een nieuw account moet gaan aanmaken en aan support ga vragen mijn gekochte games over te zetten. (support was nu overigens onbereikbaar).
Ik heb nu de instelling "idereen mag alles op de xbox en ook alles kopen" aanstaan en dat lijkt te werken maar tsja, ook niet een fijne instelling.
Heel leuk die accounts en updates maar doe mij toch maar ouderwets een disc en spelen maar.

Voor de rest eeneider bedankt voor de tips en her en der begrip voor onze frustratie - als je van Nintento komt is het wel even wennen dat het niet direct werkt.

[...]

Dat waren juist mijn instellingen maar dat werkt dus al nu een maand niet en nu met de nieuwe interface is het ook even lastig zoeken waar het zit.

Ik denk dat jouw optie 2 het wordt. Nieuw account. En desnoods offline gaan en dan maar deliver me the moon op disc kopen (wat best een gaaf spel is).
Of je koopt een kinect, sluit hem aan, stelt hem in en dan hoef je er alleen maar voor te staan. Ik heb hem zelf ook dus ik heb niet mijn account gelinkt aan een controller.

Ik pas vanmiddag deze post wel even aan of ik plaats wel een nieuwe met hoe je de inloggen kunt aanpassen.

Je gaat via xbox knop naar je profiel—>instellingen—>account—->aanmeldingen en je kan die op grenzeloos zetten.

Als je kinect hebt kun je er gewoon voor staan en is alles opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:16
uchiha tijntje schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:49:
En dat was Minecraft Dungeon! Echt een leuk spelletje, zeker als je het couch coop kunt doen. Was bij mij alleen niet het geval. :P Nu wachten tot juli met de DLC :)
Hoe laagdrempelig is het? Misschien dat ik mijn vriendin kan overhalen om mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaauw87 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Hoe laagdrempelig is het? Misschien dat ik mijn vriendin kan overhalen om mee te doen :)
Erg laagdrempelig. Zeker in het begin en zeker in coop. :) Er is een revive optie voor als iemand down gaat. Verder is het ook vrij intuïtief qua besturing. Wijs het linkerpookje naar de kant waar je op wil :P Dit in tegenstelling tot 3d games waar het lastig is als je daar geen ervaring mee hebt. Uiteraard kun je het jezelf zo moeilijk maken als je wilt. Enige aandachtspunt. Er is niet een pauze knop die het spel ook daadwerkelijk pauzeert volgens mij als je in coop speelt.

Pagina: 1 ... 56 ... 83 Laatste

Let op:
- Voor xCloud is er een specifiek topic gemaakt :)

- Discussie en speculatie nieuwe Xbox: Xbox Series X topic - deel 1
- Geen XBOX vs PS4 discussies;
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires Console Budget Gaming topic
- Geen discussies over TV's en monitoren, daar zijn andere subfora voor;
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.