Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaauw87 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:23:
[...]

Alan Wake, tof spel! Aanrader voor wie 'm nog niet eerder heeft gespeeld.
Ik heb die game ook! Ik ga hem na batman arkham knight spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb die game ook! Ik ga hem na batman arkham knight spelen.
Zeker doen, ik zit te denken om een rerun met Alan Wake te doen als ik klaar met ben RDR2. Tof verhaal in een grauwe setting, leuke character building en af en toe mooie/flauwe humor. Ik heb daarna nooit de DLC opgepakt overigens, zit die ook in dit aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand (goede) ervaringen met het streamen van je Xbox One game naar de PC? Het is amper speelbaar bij mij, de beeldkwaliteit is slecht en heb veel last van lag.

Ik heb in de woonkamer mijn setup staan: Xbox One X gekoppeld aan een LG Oled C9. Uiteraard mijn favoriete spot om te gamen. Maar toch wil ik soms op de slaapkamer gamen, omdat mijn vriendin bijv. in de woonkamer aan het werk is. Helaas heb ik dit nog niet fijn werkend. Op de slaapkamer staat een bureau met een moderne laptop (i5 / 8GB ram / integrated graphics) en een moderne 25" Dell monitor. Ik heb een extra wifipunt gecreëerd op de slaapkamer en haal de maximale snelheid van mijn abo (50/5Mbit, Ziggo Start). Hoewel dit volgens mij niet veel zou moeten uitmaken, want ik blijf binnen het lokale netwerk?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2020 11:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:52:
Heeft iemand (goede) ervaringen met het streamen van je Xbox One game naar de PC? Het is amper speelbaar bij mij, de beeldkwaliteit is slecht en heb veel last van lag.

Ik heb in de woonkamer mijn setup staan: Xbox One X gekoppeld aan een LG Oled C9. Uiteraard mijn favoriete spot om te gamen. Maar toch wil ik soms op de slaapkamer gamen, omdat mijn vriendin bijv. in de woonkamer aan het werk is. Helaas heb ik dit nog niet fijn werkend. Op de slaapkamer staat een bureau met een moderne laptop (i5 / 8GB ram / integrated graphics) en een moderne 25" Dell monitor. Ik heb een extra wifipunt gecreëerd op de slaapkamer en haal de maximale snelheid van mijn abo (50/5Mbit, Ziggo Start). Hoewel dit volgens mij niet veel zou moeten uitmaken, want ik blijf binnen het lokale netwerk?
Heb het 2 jaar terug eens getest, dat ging best prima.
Heb je de mogelijkheid om een bekabelde verbinding op te zetten om uit te sluiten dat het alsnog aan je wifi ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:16

Hier in huis dagelijks in gebruik, op of een oude i3 of een nog oudere AMD chipset, beide zonder problemen. Wel bijna altijd via een kabel, maar zelfs op 2,4Ghz WLAN werkt het gewoon goed. Wat wel apart is, sinds een van de laatste XBOX updates gaat het scherm even op zwart wanneer iemand de TV aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zou het inderdaad even bekabeld proberen, dat kan natuurlijk ook gewoon even in de woonkamer of zo met een kort kabeltje als je er geen op de slaapkamer hebt.
Is dat extra WiFi punt toevallig een repeater? Ik heb zelf een repeater voor de slaapkamer en hoewel dat op zich prima werkt voor de meeste dingen heb ik ook wel eens geprobeerd er een game over te streamen en was dat echt een drama. De snelheid is prima, maar het is niet stabiel genoeg voor een realtime toepassing als een game streamen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties! :)

Ik heb alles nog eens nagelopen en heb het opnieuw geprobeerd en de resultaten zijn inmiddels een stuk beter dan eerder deze week.

Ik heb de laptop eerst naast mijn Xbox en router gezet en vervolgens de test gedraaid. Ik kreeg nu alleen groene vinkjes en volgens de Xbox app zou het dus goed moeten werken. Vervolgens gegamed en geen lag/framedrops meer ervaren. Wel regelmatig scherpteverlies. Zeker als de intensiteit in de game iets toeneemt merkte ik dat er veel ''ruis'' ontstaat en dat doet wel afbreuk. Het lijkt er dus op dat het prima speelbaar is als je via een stabiele wifi verbinding streamt, maar dat je wel inlevert op beeldkwaliteit op sommige momenten.

Vervolgens ben ik naar de slaapkamer gegaan en het opnieuw geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Prima speelbaar, geen lag dus, maar wel regelmatig ruis.
kevlar01 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Heb het 2 jaar terug eens getest, dat ging best prima.
Heb je de mogelijkheid om een bekabelde verbinding op te zetten om uit te sluiten dat het alsnog aan je wifi ligt?
Wil liever geen bekabelde verbinding aanleggen in de slaapkamer, en heb geen ethernet aansluiting op mijn laptop. :$ :P
Finraziel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Zou het inderdaad even bekabeld proberen, dat kan natuurlijk ook gewoon even in de woonkamer of zo met een kort kabeltje als je er geen op de slaapkamer hebt.
Is dat extra WiFi punt toevallig een repeater? Ik heb zelf een repeater voor de slaapkamer en hoewel dat op zich prima werkt voor de meeste dingen heb ik ook wel eens geprobeerd er een game over te streamen en was dat echt een drama. De snelheid is prima, maar het is niet stabiel genoeg voor een realtime toepassing als een game streamen.
Het betreft echt een extra wifipunt via het elektriciteitnetwerk, geen repeater. Als ik het netwerk test in de slaapkamer dan heb ik dezelfde resultaten als in de woonkamer direct naast de router.

Ik zal nog even kijken of ik een klein filmpje kan maken van de ruis die ik ervaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:26:
Bedankt voor alle reacties! :)
Het betreft echt een extra wifipunt via het elektriciteitnetwerk, geen repeater. Als ik het netwerk test in de slaapkamer dan heb ik dezelfde resultaten als in de woonkamer direct naast de router.
Powerline adapters dus? Daar heb ik zelf ook geen goede ervaring mee om binnenhuis te streamen. Zit heel veel signaalverlies op, wat je niet merkt bij gewoon internetverbuik, alleen je latency die wat hoger ligt. Maar om realtime te streamen bleek dat dus een drama te zijn.

Had een gelijkaardig probleem: van gelijkvloers naar zolder op tweede verdieping, geen mogelijkheid om kabels te trekken zonder vrouw boos te maken of grondige verbouwingen te doen. Alles werkte prima op powerline, behalve streamen op steam of xbox.
Heb dan portemonnee opengetrokken en een wireless mesh netwerk geinstalleerd. Werkt nu als een zonnetje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Powerline adapters dus? Daar heb ik zelf ook geen goede ervaring mee om binnenhuis te streamen. Zit heel veel signaalverlies op, wat je niet merkt bij gewoon internetverbuik, alleen je latency die wat hoger ligt. Maar om realtime te streamen bleek dat dus een drama te zijn.

Had een gelijkaardig probleem: van gelijkvloers naar zolder op tweede verdieping, geen mogelijkheid om kabels te trekken zonder vrouw boos te maken of grondige verbouwingen te doen. Alles werkte prima op powerline, behalve streamen op steam of xbox.
Heb dan portemonnee opengetrokken en een wireless mesh netwerk geinstalleerd. Werkt nu als een zonnetje.
Klopt, deze: Ziggo Wifibooster via stopcontact
Goeie informatie, dank. Ik heb deze wifibooster nu gratis 30 dagen op proef, misschien dan toch maar een mesh netwerk aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Xbox zit uiteraard bedraad, maar heb hier op zolder ook een (Fritz! Mesh)repeater hangen voor de draadloze apparatuur.
Utp kabel vanuit de klote Ziggo modem naar de zolder aangesloten op de repeater en vervolgens de repeater als accespoint ingesteld.
Ding dekt de gehele woning en heb zelfs achterin de tuin uitstekend bereik :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

justifire schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:56:
[...]

Xbox zit uiteraard bedraad, maar heb hier op zolder ook een (Fritz! Mesh)repeater hangen voor de draadloze apparatuur.
Utp kabel vanuit de klote Ziggo modem naar de zolder aangesloten op de repeater en vervolgens de repeater als accespoint ingesteld.
Ding dekt de gehele woning en heb zelfs achterin de tuin uitstekend bereik :)
Maar dan heb je dus een utp kabel los doorheen twee verdiepingen lopen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
[...]

Ik gebruik een powerline adapter waaraan een Xbox One S en smarttv hangt en die gebruik ik zonder enig probleem. Deze staan op de bovenverdieping en gebruiken een andere stroomgroep dan het stopcontact in de meterkast.
Wel had ik eerst simpele AV500 powerline adapters - dit is meer dan genoeg voor hd streams vanaf de centrale nas - maar dat is niet voldoende voor volledig benutten van de downloadsnelheid voor de Xbox (Ziggo 50 Mbit/s). Sinds ik AV1200 adapters gebruik is de downloadsnelheid ± 175 - 250 Mbit/s zonder gebruik van MIMO, de bovenverdieping heeft nog stopcontacten zonder randaarde. Met Ziggo 50 Mbit/s is dit voor mijn situatie ruim voldoende al vermoed ik dat velen hier aanzienlijke hogere downloadsnelheden gewend zijn.
Kort samengevat: het maakt wel degelijk uit of je ouderwetse AV500 of nieuwere AV1200+-adapters gebruikt (TP-Link).

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Tja, de meestgehoorde kanntekening bij die powerline dingen is niet voor niets: Your Mileage May Vary :). Ik ga in ieder geval geen AV1200 adapters kopen om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Maar dan heb je dus een utp kabel los doorheen twee verdiepingen lopen?
Ja, gelukkig wel netjes weggewerkt :)
Andere optie is om de Fritz! als draadloze repeater te gebruiken, maar had al een kabel naar boven liggen.

Powerline vind ik niets, spanning zorgt altijd voor storing.
Staat de wasmachine aan, zie je zo je ping omhoog schieten.

[ Voor 16% gewijzigd door justifire op 22-05-2020 17:50 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:19
Chabio schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:54:
[...]

Thnx, hier zat ik op te azen :) gaat een mooie stap vooruit worden gezien de huidige status van mijn controllers

Geschatte Levertijd: 4/6 Julo
Ik zou een elite controller op een website bestellen waar je makkelijk geld terug kunt krijgen of omwisselen.
maar dat zit volgensmij bij Amazon wel goed?

Die serie 2 elite controllers mankeren allemaal wat, ik heb er inmiddels al 3 terug gestuurd. Kijk vooral op Reddit even en besluit dan of je nog wilt bestellen ;)

Edit : paar weken geleden hier ook al gepost maar de rede dat ze overal uitverkocht zijn zou kunnen komen omdat microsoft een verbeterde versie op de markt gaat brengen aangezien ze de problemen erkennen. gezien de levertijd van Amazon in Juli ligt zou het misschien de nieuwe batch kunnen zijn maar in het slechtste geval een oude voorraad die ze ergens hebben gevonden.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi1986 op 22-05-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ariekanari schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Ik gebruik een powerline adapter waaraan een Xbox One S en smarttv hangt en die gebruik ik zonder enig probleem. Deze staan op de bovenverdieping en gebruiken een andere stroomgroep dan het stopcontact in de meterkast.
Wel had ik eerst simpele AV500 powerline adapters - dit is meer dan genoeg voor hd streams vanaf de centrale nas - maar dat is niet voldoende voor volledig benutten van de downloadsnelheid voor de Xbox (Ziggo 50 Mbit/s). Sinds ik AV1200 adapters gebruik is de downloadsnelheid ± 175 - 250 Mbit/s zonder gebruik van MIMO, de bovenverdieping heeft nog stopcontacten zonder randaarde. Met Ziggo 50 Mbit/s is dit voor mijn situatie ruim voldoende al vermoed ik dat velen hier aanzienlijke hogere downloadsnelheden gewend zijn.
Kort samengevat: het maakt wel degelijk uit of je ouderwetse AV500 of nieuwere AV1200+-adapters gebruikt (TP-Link).
Hangt ook heel erg af van de bedrading in de woning, powerline is een gok als je niet al ervaring er mee hebt in jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

schumi1986 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:05:
[...]

Ik zou een elite controller op een website bestellen waar je makkelijk geld terug kunt krijgen of omwisselen.
maar dat zit volgensmij bij Amazon wel goed?

Die serie 2 elite controllers mankeren allemaal wat, ik heb er inmiddels al 3 terug gestuurd. Kijk vooral op Reddit even en besluit dan of je nog wilt bestellen ;)

Edit : paar weken geleden hier ook al gepost maar de rede dat ze overal uitverkocht zijn zou kunnen komen omdat microsoft een verbeterde versie op de markt gaat brengen aangezien ze de problemen erkennen. gezien de levertijd van Amazon in Juli ligt zou het misschien de nieuwe batch kunnen zijn maar in het slechtste geval een oude voorraad die ze ergens hebben gevonden.
Ik kreeg net bericht dat de V2 komende dinsdag geleverd wordt. Zal dus wel één van de eerste batch zijn. Ach als hij kuren vertoont, dan gaat hij gewoon terug en speel ik zolang met de v1 Elite controller.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 09:20
Hier ook aangepaste leverdatum. Tussen 26 en 29 mei.

Tot nu toe nog nooit een kwaliteitsissue gehad met Microsoft Producten en game er toch al heel wat jaartjes mee, dus vertrouwen in dit product heb ik wel.

En ben met de joycons van de Switch ook best wat gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:36:
[...]

Klopt, deze: Ziggo Wifibooster via stopcontact
Goeie informatie, dank. Ik heb deze wifibooster nu gratis 30 dagen op proef, misschien dan toch maar een mesh netwerk aanleggen.
Heb je wel coax liggen misschien? Want dan adviseer ik je ten zeerste om MoCA te gebruiken. Dat werkt echt fantastisch.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Chabio schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:50:
Hier ook aangepaste leverdatum. Tussen 26 en 29 mei.

Tot nu toe nog nooit een kwaliteitsissue gehad met Microsoft Producten en game er toch al heel wat jaartjes mee, dus vertrouwen in dit product heb ik wel.

En ben met de joycons van de Switch ook best wat gewend ;)
Nou de Elite v1 van mij heeft toch best wat kuren gehad. Rechter bumper zat los, maar deed het nog wel. Maar aangezien die met dun plastic vast zit aan de LB, heb ik die moeten vervangen. De “rubber” grips aan de bovenkant liet los, due die heb ik vervangen en nu laten de “rubber” gips aan de onderkant los en dat vervangen houdt in dat de de hele backplate moet vervangen en dus het hele board aan de binnenkant moet losmaken. Op zich geen probleem en best een leuk klusje, maar deze V2 aanbieding kon ik door de v1 problemen toch niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Xbox live is down:
https://beta.support.xbox.com/xbox-live-status

Maar kan ook niet inloggen in mijn outlook account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geen problemen met outlook (zowel prive als professioneel) of xbox live hier.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Oke, in het verleden heb ik volgens mij zelf wel eens wat lacherig over Sea of Thieves gedaan, maar ik heb spel vandaag voor de eerste keer gespeeld, samen met @exactor it, En het was echt onwijs tof.

In de 2.5 uur dat we het hebben gespeeld hebben we:
  • 10 minuten gezocht naar de captains table om een quest te starten terwijl we er 20 keer langs zijn gelopen.
  • Zoveel ale gedronken waarbij we onze vomit probeerden op te vangen in een emmer (uiteraard voor een achievement :P
  • Gezien dat ik af en toe wat last heb van zenuwen waardoor ik het verschil tussen oost en west niet altijd helemaal helder zie :P
  • Geleerd dat een houten schip het verliest van rotsen.
  • Een enemy gekilled terwijl die een banaan zat te eten (althans ik :P)
  • Geleerd dat een goede rolverdeling belangrijk is... Er kunnen geen 2 kapiteins zitten op 1 schip :P
  • Gezien hoe mooi het spel is. Het spel ziet er in 1e instantie wellicht cartoony uit, maar het is echt een pareltje met HDR! De zee en de lichteffecten.. Pfff, echt prachtig. Kan ik me alleen maar afvragen hoe mooier het allemaal nog moet met de volgende generatie. Heb behoorlijk wat screenshots gemaakt :P
  • Ons 1e vijandelijk schip neergehaald in een intens gevecht waarbij we naast cannonballs van het schip ook cannonballs van een vijandelijk fort om onze oren kregen + een kraken die zich even kwam melden.
  • Ons 1e schip verloren doordat we een beetje over confident waren en de cannonballs op waren, althans, ze waren niet beschikbaar voor degene die moest schieten :P.
  • Geleerd dat een derde lid voor een shipcrew soms best handig kan zijn, dus mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel :)
@Wom had recent nog een aardig artikel gepost over hoe Sea of Thieves in de afgelopen jaren na launch is opgepakt en gesupport door Rare. Juist dit soort game ervaringen in coop in combinatie met gamepass waardoor je dit soort games gewoon kunt proberen zonder ze te hoeven kopen, maken dat het Xbox platform echt voor mij superieur is ten opzichte van de andere twee. En uiteraard is dat compleet persoonlijk en subjectief. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@exactor it en @uchiha tijntje stuur maar een uitnodiging. Heb er de laatste tijd ook veel over gehoord dat die game aardig wat progressie heeft gemaakt.

Nog nooit gespeeld, maar staat inmiddels in de download queue. Dus als jullie pro achievement/platform gamers het niet erg vinden om een complete n00b bij de hand te nemen dan wil ik wel eens meedoen. Is weer eens wat anders dan rondvliegen in een Stuka of Zero.

Zal eens wat gameplay bekijken morgen avond.

De enige achievement die ik ooit eens (eigenlijk meerdere keren) voor kotsen in een emmer gehaald heb, is de afkeurende blik van m’n moeder vroeger. :)

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 23-05-2020 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:23:
Is er een update geweest? Want als ik op de guide button klik zie ik een hele andere volgorde van tabs?
Er is een tijdje terug al een Mei update geweest( waar oa HDMI-CEC in zit).

Je kan zien bij instellingen -> system -> updates wanneer er voor het laatst een update is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:43

Nogne

>.<

Ik heb sinds gisteren een Xbox One X (bol.com aanbieding kon ik niet laten schieten) en nu heb ik voor 36maanden Xbox Live Gold gekocht. Maar is het maximale wat je kan opwaarderen 36maanden? Had namelijk bij het instellen 1 gratis maand gekregen en ik krijg nu mijn laatste 12maanden niet geactiveerd. Moet ik nu 1 maand wachten voordat ik de 12 maanden kan activeren?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:53:
Oke, in het verleden heb ik volgens mij zelf wel eens wat lacherig over Sea of Thieves gedaan, maar ik heb spel vandaag voor de eerste keer gespeeld, samen met @exactor it, En het was echt onwijs tof.

• 10 minuten gezocht naar de captains table om een quest te starten terwijl we er 20 keer langs zijn gelopen.
  • Zoveel ale gedronken waarbij we onze vomit probeerden op te vangen in een emmer (uiteraard voor een achievement :P
  • Gezien dat ik af en toe wat last heb van zenuwen waardoor ik het verschil tussen oost en west niet altijd helemaal helder zie :P
  • Geleerd dat een goede rolverdeling belangrijk is... Er kunnen geen 2 kapiteins zitten op 1 schip :P
  • Gezien hoe mooi het spel is. Het spel ziet er in 1e instantie wellicht cartoony uit, maar het is echt een pareltje met HDR! De zee en de lichteffecten.. Pfff, echt prachtig. Kan ik me alleen maar afvragen hoe mooier het allemaal nog moet met de volgende generatie. Heb behoorlijk wat screenshots gemaakt :P
  • Ons 1e vijandelijk schip neergehaald in een intens gevecht waarbij we naast cannonballs van het schip ook cannonballs van een vijandelijk fort om onze oren kregen + een kraken die zich even kwam melden.
  • Ons 1e schip verloren doordat we een beetje over confident waren en de cannonballs op waren, althans, ze waren niet beschikbaar voor degene die moest schieten :P.
  • Geleerd dat een derde lid voor een shipcrew soms best handig kan zijn, dus mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel :)
@Wom had recent nog een aardig artikel gepost over hoe Sea of Thieves in de afgelopen jaren na launch is opgepakt en gesupport door Rare. Juist dit soort game ervaringen in coop in combinatie met gamepass waardoor je dit soort games gewoon kunt proberen zonder ze te hoeven kopen, maken dat het Xbox platform echt voor mij superieur is ten opzichte van de andere twee. En uiteraard is dat compleet persoonlijk en subjectief. :)
LEuk te zien dat je SoT zo hebt ervaren. Het is ook niet helemaal mijn game, maar ik speel het vaak met 2 vaste vrienden. Als je een goeie rolverdeling hebt, bijvoorbeeld 1 achter het roer, 1 aan de zeilen, en 1 voor bijvoorbeeld kanonnen, anker of uitkijk, dan kan het echt heel goed gaan. Het is echt teamwork.

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:39
Nogne schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:42:
Ik heb sinds gisteren een Xbox One X (bol.com aanbieding kon ik niet laten schieten) en nu heb ik voor 36maanden Xbox Live Gold gekocht. Maar is het maximale wat je kan opwaarderen 36maanden? Had namelijk bij het instellen 1 gratis maand gekregen en ik krijg nu mijn laatste 12maanden niet geactiveerd. Moet ik nu 1 maand wachten voordat ik de 12 maanden kan activeren?
Wachten, je kunt maar maximaal 36 maanden hebben, nu probeer je 37 :)

Of als je heel veel haast hebt om bv ultimate te activeren voor 1 euro(over die 36 maanden heen), kun je de klantenservice in de chat vragen een maand eraf te halen. ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nogne schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:42:
36 maanden is inderdaad het maximum wat je op kunt stapelen, dus inderdaad over een maandje kun je de laatste code activeren.
Mocht je nou echter eigenlijk je Xbox live willen converteren naar Gamepass ultimate (wat ik zeker aanraad), en daar niet mee willen wachten, dan zou je kunnen proberen om even contact met de chat support op te nemen. Ik heb volgens mij hier wel eerder gelezen dat ze dan een maandje van je huidige live af kunnen halen zodat je wel nu je laatste code in kunt voeren en de boel om kunt zetten naar gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Finraziel _O-

Great minds think alike

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Finraziel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:07:
[...]

36 maanden is inderdaad het maximum wat je op kunt stapelen, dus inderdaad over een maandje kun je de laatste code activeren.
Mocht je nou echter eigenlijk je Xbox live willen converteren naar Gamepass ultimate (wat ik zeker aanraad), en daar niet mee willen wachten, dan zou je kunnen proberen om even contact met de chat support op te nemen. Ik heb volgens mij hier wel eerder gelezen dat ze dan een maandje van je huidige live af kunnen halen zodat je wel nu je laatste code in kunt voeren en de boel om kunt zetten naar gamepass.
Gamepass is echt ultiem. Paar euro per maand, en je kan gamen wat je wil. Ik speel nu games die ik anders toch links zou hebben laten liggen. Echt een aanrader.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 22:43

Nogne

>.<

@Finraziel en @LuisjeNL bedankt voor de informatie. Ik wil inderdaad de 36maanden zodat ik het kan omzetten naar Gamepass ultimate. Ik ga contact opnemen met de helpdesk.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sinds vandaag mijn One S geüpgrade naar een One X, ivm de redelijk goede deal bij bol.com. Kijkende naar Forza Horizon 4 ben ik wel impressed! Zowel qua beeld als qua laadsnelheid flinke progressie en dat terwijl ik vanaf dezelfde externe SSD speel. Zijn er hier trouwens mensen die hun interne disk vervangen hebben door een SSD?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:26:
Sinds vandaag mijn One S geüpgrade naar een One X, ivm de redelijk goede deal bij bol.com. Kijkende naar Forza Horizon 4 ben ik wel impressed! Zowel qua beeld als qua laadsnelheid flinke progressie en dat terwijl ik vanaf dezelfde externe SSD speel. Zijn er hier trouwens mensen die hun interne disk vervangen hebben door een SSD?
Komt doordat de CPU een belangrijke bottleneck is bij laadtijden. De CPU in de X is wat sneller en kan dus beter gebruik maken van de snelheid van de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Finraziel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Komt doordat de CPU een belangrijke bottleneck is bij laadtijden. De CPU in de X is wat sneller en kan dus beter gebruik maken van de snelheid van de SSD.
Dat wist ik eigenlijk ook wel maar t verschil is groter dan ik verwachtte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er een update geweest? Want als ik op de guide button klik zie ik een hele andere volgorde van tabs?
Ik heb exact hetzelfde (xbox in preview) en ik kon me niet herinneren dat het gisteren zo was en ineens wel...

best irritant als je gewent bent aan de volgorde.

ik moest gelijk denken of de outage gisterenavond niet hier iets van doen heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vanmorgen had ik hetzelfde. Gelukkig kan je nu eindelijk de volgorde van de tabs aanpassen binnen de guide. Stap in de juiste richting :)

Nu hopen dat ze de tabs zelf wat logischer indelen zodat ik niet onnodig vaak hoef te klikken voor een simpele acties zoals het bekijken van mijn friendlist of het bekijken (bijlages) van berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik vind het eigenlijk zonde dat ze de UI van de update hiervoor niet gewoon hebben gehouden. Qua design vond ik die er veel mooier uitzien in plaats van het verticaal scrollen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:32
Heb nu weer Xbox Game Pass Ultimate tot juni 2022. Had al eens gebruik gemaakt van de 1 euro deal en had toen nog maar 3 maanden Live op m'n account staan. Nu 24 maanden Live aangeschaft en voor 12,99 euro de upgrade naar Ultimate gedaan. Lekker :)

[ Voor 3% gewijzigd door WinterBase op 23-05-2020 16:21 ]

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 19:22
Waar heb je dat aangeschaft? Ik ben ook weer op zoek naar verlenging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

...
Rond de release heb ik redelijk goed het nieuws rond SoT gevolgd. De gebreken die toen genoemd werden waren zeker valide. Toch bleef er een redelijk grote harde kern de game spelen, getuige de activiteit op Reddit en het eigen forum. Dat gaf wel aan dat de basis in orde was en is, maar dat het niet meer dan een basis was.

Dat is nu wel anders. Rare heeft echt heel open gecommuniceerd en is hard blijven werken aan SoT. Met als gevolg dat, geholpen door GamePass, de game nog steeds meer spelers weet te trekken.

Echter geeft dat wel een beetje een dubbel gevoel. Want had de huidige status die van de release geweest, had de game, naar mijn idee, nog veel meer spelers kunnen hebben. Heb altijd het gevoel gehad dat SoT een jaar te vroeg is gereleased. Misschien een bepaalde druk om in een bepaald window de release te hebben?

Maar het is een unieke game die een beleving geeft die weinig andere games kunnen brengen. Zelf kan ik er helaas veel te weinig uren in steken. Maar ook gamers die dit nu lezen en SoT nog nooit geprobeerd hebben, zeker doen! Al de 2020 reviews die je nu ziet verschijnen zijn ook vele malen positiever. Scores tussen de 80/100 en 90/100 zijn eerder regel dan uitzondering. Dat zegt genoeg in mijn ogen.

Neemt niet weg dat ik, naast de XSX update, graag zie dat er een soort van 'Stories of Sea of Thieves' komt. Een dikke singleplayer campaign in die wereld, met iets betere gunplay, en je hebt een singleplayer hit te pakken. De storytelling die er nu al in zit is echt heel goed gedaan, laat ze daar maar eens echt op focussen.

Ik ga eens een mailtje sturen naar Rare denk ik :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wom schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Rond de release heb ik redelijk goed het nieuws rond SoT gevolgd. De gebreken die toen genoemd werden waren zeker valide. Toch bleef er een redelijk grote harde kern de game spelen, getuige de activiteit op Reddit en het eigen forum. Dat gaf wel aan dat de basis in orde was en is, maar dat het niet meer dan een basis was.

Dat is nu wel anders. Rare heeft echt heel open gecommuniceerd en is hard blijven werken aan SoT. Met als gevolg dat, geholpen door GamePass, de game nog steeds meer spelers weet te trekken.

Echter geeft dat wel een beetje een dubbel gevoel. Want had de huidige status die van de release geweest, had de game, naar mijn idee, nog veel meer spelers kunnen hebben. Heb altijd het gevoel gehad dat SoT een jaar te vroeg is gereleased. Misschien een bepaalde druk om in een bepaald window de release te hebben?

Maar het is een unieke game die een beleving geeft die weinig andere games kunnen brengen. Zelf kan ik er helaas veel te weinig uren in steken. Maar ook gamers die dit nu lezen en SoT nog nooit geprobeerd hebben, zeker doen! Al de 2020 reviews die je nu ziet verschijnen zijn ook vele malen positiever. Scores tussen de 80/100 en 90/100 zijn eerder regel dan uitzondering. Dat zegt genoeg in mijn ogen.

Neemt niet weg dat ik, naast de XSX update, graag zie dat er een soort van 'Stories of Sea of Thieves' komt. Een dikke singleplayer campaign in die wereld, met iets betere gunplay, en je hebt een singleplayer hit te pakken. De storytelling die er nu al in zit is echt heel goed gedaan, laat ze daar maar eens echt op focussen.

Ik ga eens een mailtje sturen naar Rare denk ik :+
Juist een game als SoT staat of valt met hoe een community het oppakt en hoe een community het speelt en de interactie tussen de community en de makers van het spel. Die interactie is volgens mij echt een voorbeeld van hoe je een service based game ook kan blijven ondersteunen in tegenstelling tot bijv. een Anthem of een Fallout 76.

De gedenkwaardige momenten die je in een spel als SoT beleeft zijn vaak ook persoonlijk en afhankelijk van hoe je het spel speelt. Dat is ook een stuk lastiger te maken dan wederom een van de vele setpieces met quicktime events in een lineaire SP game.

Vandaag geprobeerd om in mijn uppie een andere sloep aan te vallen met twee mensen. Ging echt super goed had ik het gevoel totdat ik ineens met mijn middel in het water stond :P Verder een papegaai gekocht, want een piratenschip kan natuurlijk niet zonder papegaai!

Filmpje doet geen recht aan hoe mooi het spel er uit ziet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Is goed, we zullen het eens installeren en morgen uitproberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 23:24
Ik heb juist snooker 19 in de xbox store gekocht en een email gekregen dat het betaald was. Maar als ik de game wil downloaden geeft hij een error : Try again later, something happened at our end. Heeft iemand dat ook al meegemaakt en weet hij hiervoor een oplossing ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
steenbok schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:58:
Ik heb juist snooker 19 in de xbox store gekocht en een email gekregen dat het betaald was. Maar als ik de game wil downloaden geeft hij een error : Try again later, something happened at our end. Heeft iemand dat ook al meegemaakt en weet hij hiervoor een oplossing ?.
Heb die melding ook 1 keer gehad. Support via de chat aangesproken en tien minuten later was het gefixt. Hou de betalingsemail bij, daar vroegen ze bij mij bepaalde code van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:33
WinterBase schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:21:
Heb nu weer Xbox Game Pass Ultimate tot juni 2022. Had al eens gebruik gemaakt van de 1 euro deal en had toen nog maar 3 maanden Live op m'n account staan. Nu 24 maanden Live aangeschaft en voor 12,99 euro de upgrade naar Ultimate gedaan. Lekker :)
Ik dacht altijd dat je maar 1 keer gebruik kon maken van de 1 euro deal. Ik had destijds ook gold voor 7 maanden ofzo en toen de overstap gedaan.

Abbonement loopt volgende maand af.
Kan ik nu 24 mnd gold kopen en dan naar ultimate overstappen voor €12,99 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:32
CallmeGod schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Ik dacht altijd dat je maar 1 keer gebruik kon maken van de 1 euro deal. Ik had destijds ook gold voor 7 maanden ofzo en toen de overstap gedaan.

Abbonement loopt volgende maand af.
Kan ik nu 24 mnd gold kopen en dan naar ultimate overstappen voor €12,99 ?
Ja dat dacht ik ook. Kwam gisteren deze post tegen op Reddit en heb precies gedaan wat daar stond en nu tot 2022 dus Ultimate.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb even een vraagje over mijn oude xbox one, mijn zus klaagde ineens dat ze geen netflix enz meer kon kijken want hij liep steeds vast. Ik vrijdag gekeken en idd hij loopt vrijwel meteen na opstarten vast. Heb de voeding losgehaald en alle stekkers eruit gehaald en even gewacht en weer opnieuw gestart maar elke keer zelfde. Laatste keer lukte het me net om hem opnieuw te initialiseren. Dus console is hellemaal gewist en heb erna alles weer opnieuw erop gezet( account en netflix en disney plus etc), hadden een bluray gekeken erop en alles leek okay. Kom ik vandaag en zegt ze wouden disney plus en liep weer hellemaal vast. Nu is mijn idee dat het aan de hardeschijf ligt. Ik gebruikte hem tijd met externe hdd, maar die zit er nu niet bij ze gebruiken gewoon interne. Klinkt dit logisch of moet ik ergens anders zoeken? Iemand mogelijk tips om dit aan te pakken ? Is een hdd vervangen überhaupt mogelijk bij een xbox one ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@v8power67

Als je nog garantie hebt sowieso even contact opnemen met Microsoft, zou best kunnen dat je HDD niet meer lekker is.

Als je een klein beetje handig bent met schroevendraaiers(Torx) dan kun je de interne schijf vervangen door een andere, zelfs SSD.

Heel makkelijk op google te vinden inclusief YouTube video's die alles stap voor stap uitleggen.

Off topic: Het eerste deel van je verhaal is vrij moeilijk te lezen, misschien kun je die nog wat verduidelijken. (y)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:55:
Heb even een vraagje over mijn oude xbox one, mijn zus klaagde ineens dat ze geen netflix enz meer kon kijken want hij liep steeds vast. Ik vrijdag gekeken en idd hij loopt vrijwel meteen na opstarten vast. Heb de voeding losgehaald en alle stekkers eruit gehaald en even gewacht en weer opnieuw gestart maar elke keer zelfde. Laatste keer lukte het me net om hem opnieuw te initialiseren. Dus console is hellemaal gewist en heb erna alles weer opnieuw erop gezet( account en netflix en disney plus etc), hadden een bluray gekeken erop en alles leek okay. Kom ik vandaag en zegt ze wouden disney plus en liep weer hellemaal vast. Nu is mijn idee dat het aan de hardeschijf ligt. Ik gebruikte hem tijd met externe hdd, maar die zit er nu niet bij ze gebruiken gewoon interne. Klinkt dit logisch of moet ik ergens anders zoeken? Iemand mogelijk tips om dit aan te pakken ? Is een hdd vervangen überhaupt mogelijk bij een xbox one ?
SSD all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

LuisjeNL schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:04:
@v8power67

Als je nog garantie hebt sowieso even contact opnemen met Microsoft, zou best kunnen dat je HDD niet meer lekker is.

Als je een klein beetje handig bent met schroevendraaiers(Torx) dan kun je de interne schijf vervangen door een andere, zelfs SSD.

Heel makkelijk op google te vinden inclusief YouTube video's die alles stap voor stap uitleggen.

Off topic: Het eerste deel van je verhaal is vrij moeilijk te lezen, misschien kun je die nog wat verduidelijken. (y)
Nee geen garantie meer is een xbox one uit 2014.
Had idd even gekeken en een en ander gevonden voor hdd vervangen, maar vroeg me meer af of dit het is, of dat het een andere oorzaak kan hebben. Krijg geen foutcodes ofzo. En heb niet idee dat hij overhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

-->
Ik begrijp dat jij dit gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:26:
[...]

-->

[...]

Ik begrijp dat jij dit gedaan hebt?
Ja ik heb er een samsung 860 evo 2 terabyte Er in gebouwd. Mijn andere xbox one x heeft ook een samsung 860 evo maar dan de 1 terabyte.

Verschil merk je geheid qua snelheid etc.
:+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23

is dit crossplatform te spelen met PC? Dan wil ik ook nog wel een keer bijspringen! Heb nog 3 maanden gamepass liggen en ben al tijden benieuwd naar deze game!

(offtopic, dat is langgg geleden dat ik hier geweest ben zeg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justifire Wat is dit voor een event? zie het zo niet :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Ja ik heb er een samsung 860 evo 2 terabyte Er in gebouwd. Mijn andere xbox one x heeft ook een samsung 860 evo maar dan de 1 terabyte.

Verschil merk je geheid qua snelheid etc.
:+
Thanks voor je reactie! Was het moeilijk om te doen?
Ondanks dat mijn X heerlijk snel is zou ik wel graag een snellere boot hebben (hij gaat bij mij altijd volledig uit) en sneller games op kunnen starten; merk je dat met de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Ondanks dat mijn X heerlijk snel is zou ik wel graag een snellere boot hebben (hij gaat bij mij altijd volledig uit) en sneller games op kunnen starten; merk je dat met de SSD?
Ik maak gebruik van een externe SSD. Over het booten kan ik dus niets zeggen maar het laden van games gaat echt wel een stuk vlotter. Ook heb ik veel minder last van texture popping. Met name bij de Division 2 was dit heel goed merkbaar. Daar duurde het met de standaard HDD soms gewoon 10 seconde voordat er een texture werd geladen. Ook met fasttravellen. ipv van een minuut lang naar een laadscherm te kijken ben je binnen 10 seconde week klaar om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

alarma2nd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Ik maak gebruik van een externe SSD. Over het booten kan ik dus niets zeggen maar het laden van games gaat echt wel een stuk vlotter. Ook heb ik veel minder last van texture popping. Met name bij de Division 2 was dit heel goed merkbaar. Daar duurde het met de standaard HDD soms gewoon 10 seconde voordat er een texture werd geladen. Ook met fasttravellen. ipv van een minuut lang naar een laadscherm te kijken ben je binnen 10 seconde week klaar om verder te gaan.
Een externe SSD heb ik al ;) Dus ben bekend met de voordelen (al merk ik die pas echt op mijn One X; op mijn One S merkte ik relatief weinig verschil met een externe 7200rpm disk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Ja, je merkt dat het booten zelf wat sneller gaat.
De echte winst zit in de games zoals gta 5, Rdr2, fallout, forza horizon 4 qua opstarten, laden etc. Bij forza had ik altijd dat de auto tijdens menu laden stil stond en na een tiental seconden de animatie weer verder ging maar dat is nu afgelopen.

Qua hoeveelheid werk valt dat heel erg mee. Enige werk wat je hebt is dat als je al je games op de hdd hebt staan de programma ze moet kopieren naar de ssd. Het wachten op het kopieren is het meeste werk. De rest is kinderspel.

Hier heb je 2 van nodig:

https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000106674640/

Dan de programma inclusief YouTube filmpje:

YouTube: Xbox One Internal Hard Drive Direct Copy Upgrade Using Windows Series 7

Als je goed tv kunt kijken en bevelen/instructies klakkeloos kunt volgen dan is het piece of cake!

Kleine tip van mij: als je dat doet maak dan een foto van je xbox met de bovenkant eraf en print die uit! Je hebt dan een foto van waar de schroeven allemaal zitten. Ik heb dit ook gedaan en zo maak je geen fouten qua schroeven verwijderen en ze op de juiste plaats weer te krijgen!!!

Mocht je alsnog hulp nodig hebben kan ik je facetimend wel doorheen helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Een externe SSD heb ik al ;) Dus ben bekend met de voordelen (al merk ik die pas echt op mijn One X; op mijn One S merkte ik relatief weinig verschil met een externe 7200rpm disk)
Interne ssd+ externe ssd is nice, heb ik dus ook. Ik heb zo’n xbox design by seagate gekocht en die hardeschijf vervangen met een Samsung 860 evo 4 terabyte ssd.

Ik wou alles in een lijn en mooi Hebben. Dus de behuizing moest er aan gaan geloven. Gelukkig paste de originele 4 terabyte weer in mijn ps3 dus die werkt daar weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:00:
[...]
[...] en bevelen/instructies klakkeloos kunt volgen dan is het piece of cake!
Dat is wel even een probleem hoor... :+

Bedankt voor die walkthrough :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

even een update van de xbox one, had nog een 1tb van een kapotte ps4 pro liggen, wou de huidige xbox one hdd back-uppen maar elke keer errors en flink geluid uit de hardeschijf, dus die was echt overleden. (al vanaf dat ik hem had ergens eind 2014 maakte hij tik geluiden) dus nu bezig met instellen van de nieuwe hdd. Hopelijk zometeen een werkende xbox en kan mn zus weer netflixen en mn nichtjes minecraften :D

Wil ook even zeggen dat ik nu steeds meer de waarde van gamepass inzie, al is het voor mijzelf nog steeds niet heel veel gebruikt, mijn neefje en nichtjes maken er gortig gebruik van en elke maand effe nieuwe spellen erbij zetten. Bv nu met minecraft nieuwe update effe naam kwijt maar meteen spelen.
Neefje kreeg een ps4 pro voor zijn verjaardag want die wou die graag. Leuk maar nu moet ie voor elk spel zelf betalen zoals minecraft toch weer 19 euro ipv in gamepass. Plus heeft niet die nieuwe update.
Had nog geadviseerd haal dan een xbox one x,( was nu ook 280 euro nadat ik ps4 pro had besteld..) ivm gamepass en xbox live gold wat al op mijn account staat. Maar wel iets wat ik nu meer in mijn achterhoofd hou met nieuwe generatie. Haal sowieso een ps5 ivm voorkeuren games. Maar de kans dat de series x er komt ipv een pc upgrade word erg groot.

[ Voor 50% gewijzigd door v8power67 op 25-05-2020 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:14:
even een update van de xbox one, had nog een 1tb van een kapotte ps4 pro liggen, wou de huidige xbox one hdd back-uppen maar elke keer errors en flink geluid uit de hardeschijf, dus die was echt overleden. (al vanaf dat ik hem had ergens eind 2014 maakte hij tik geluiden) dus nu bezig met instellen van de nieuwe hdd. Hopelijk zometeen een werkende xbox en kan mn zus weer netflixen en mn nichtjes minecraften :D

Wil ook even zeggen dat ik nu steeds meer de waarde van gamepass inzie, al is het voor mijzelf nog steeds niet heel veel gebruikt, mijn neefje en nichtjes maken er gortig gebruik van en elke maand effe nieuwe spellen erbij zetten. Bv nu met minecraft nieuwe update effe naam kwijt maar meteen spelen.
Neefje kreeg een ps4 pro voor zijn verjaardag want die wou die graag. Leuk maar nu moet ie voor elk spel zelf betalen zoals minecraft toch weer 19 euro ipv in gamepass. Plus heeft niet die nieuwe update.
Had nog geadviseerd haal dan een xbox one x,( was nu ook 280 euro nadat ik ps4 pro had besteld..) ivm gamepass en xbox live gold wat al op mijn account staat. Maar wel iets wat ik nu meer in mijn achterhoofd hou met nieuwe generatie. Haal sowieso een ps5 ivm voorkeuren games. Maar de kans dat de series x er komt ipv een pc upgrade word erg groot.
Gamepass is ook gewoon een super goede deal. Nog nooit heb ik zo goedkoop gegamed...

Ik heb haast plaatsvervangende schaamte dat ik zoveel consumeer voor zo weinig geld. Ik vind het dus ook niet erg om in een game waar je normaal 40+ euro voor kwijt bent wat ingame cosmetics te kopen voor een paar euro of een nieuwe dlc.

Als je een beetje een gamer bent die iig veel MS games speelt en liefhebber bent van een gevarieerde indie selectie haal je de nieuwprijs van de console (zelfs wellicht de nieuwe series X) in een jaar of 2-3 gewoon uit.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-05-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

En laatste update betreffende de xbox one hdd. Hij werkt echt perfect, oogt sneller en frisser en nu 1tb ipv 500gb. Denk altijd al een gare hdd gehad. Maar gebruikte zelf lang externe hdd dus minder opgevallen. Maar nu weer alles werkend en mn zus en dr kids van de week weer blij maken ermee.

Was uiteindelijk een makkelijk proces opzich. Zou fijner zijn als het zoals bij ps4 was dus swappen en ps4 doet alles zelf. Maar het werkt en dat is fijn. Gelijk de xbox eens een schoonmaak beurt gegeven zat al dik 5 en half jaar aan stof in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou de Elite v2 controller is net bezorgd. Mooi ding. Mooier dan de v1 met dat donker aluminium.

Één nadeel, waarom doet Microsoft maar 1 hoog pookje in de doos? Ik speel altijd met 2 hoge pookjes al sinds de Xbox 360 tijd. Nu kan ik weer een setje bestellen. En nee, niet onderling uitwisselbaar met de v1 helaas.

Mocht er iemand met een v2 zijn die geen gebruik maakt van het hoge pookje en wil ruilen, laat maar weten. Wellicht kunnen we wat regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Wie gaan er hier allemaal Minecraft Dungeons spelen vanaf morgen? Lijkt mij wel een toffe game en eens wat anders dan wat ik normaal speel. Gezien het iets minder hardcore karakter (tov Diablo) is het wel in mijn straatje.

[Multi] Minecraft Dungeons O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mijn Xbox staat normaliter standby. Maar net even uitgezet per ongeluk o de console, dus weer aangezet via de controller maar nu moet ik per sé een update downloaden voordat ik iets anders kan doen.
Ik kom van Nintendo af en het blijft me verbazen hoe de Xbox One X een jaren 90 machine blijft en hoe ver Nintendo toch voorloopt op co-op gameplay en gebruikersvriendelijkheid.
Nah ja - een iets te dure UHD Blue ray speler dan maar. Dit haalt de lol van 'even een half uurtje gamen' er wel vanaf.

en de HDMI passtrough is ook nergens meer te vinden - wat een kutding na de aanpassing van de interface. Echt een windows '95 herbeleving dit.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 25-05-2020 22:00 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:33:
Mijn Xbox staat normaliter standby. Maar net even uitgezet per ongeluk o de console, dus weer aangezet via de controller maar nu moet ik per sé een update downloaden voordat ik iets anders kan doen.
Ik kom van Nintendo af en het blijft me verbazen hoe de Xbox One X een jaren 90 machine blijft en hoe ver Nintendo toch voorloopt op co-op gameplay en gebruikersvriendelijkheid.
Nah ja - een iets te dure UHD Blue ray speler dan maar. Dit haalt de lol van 'even een half uurtje gamen' er wel vanaf.

en de HDMI passtrough is ook nergens meer te vinden - wat een kutding na de aanpassing van de interface. Echt een windows '95 herbeleving dit.
Is het niet andersom? In de jaren 90 kreeg je geen updates via internet op je console hoor :)
Zelf overigens nooit problemen gehad met updates, die dingen werden gewoon automatisch ergens geïnstalleerd. Denk dat je misschien gewoon net pech had.
Maar goed, als jij na één update moeten downloaden de noodzaak voelde om hier te komen trashtalken dan hoop ik dat je je nu beter voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:26:
Wie gaan er hier allemaal Minecraft Dungeons spelen vanaf morgen? Lijkt mij wel een toffe game en eens wat anders dan wat ik normaal speel. Gezien het iets minder hardcore karakter (tov Diablo) is het wel in mijn straatje.

[Multi] Minecraft Dungeons O-)
Lees net dat je er in 3 uurtjes doorheen bent.
En dan begint uiteraard de grind ala Diablo.
Vermoed dat het mij iets te blokkerig is naar mijn zin, waar Diablo 3 juist mooi gedetailleerd is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:06:
[...]

Lees net dat je er in 3 uurtjes doorheen bent.
En dan begint uiteraard de grind ala Diablo.
Vermoed dat het mij iets te blokkerig is naar mijn zin, waar Diablo 3 juist mooi gedetailleerd is :9
Ik las dat de 1e run idd easy is. Las echter ook dat je iedere volgende difficulty erna steeds grotere maps en gevarieerdere vijanden krijgt. Ook wel enigszins logisch dat de 1e run wat makkelijk is. Het publiek van Minecraft is toch redelijk jong.

En blokkerig? Je vond Blasphemous geweldig.. Als er 1 game was met blokkerige graphics :P

Maarja, gewoon proberen met Gamepass. :P

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-05-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Finraziel schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Is het niet andersom? In de jaren 90 kreeg je geen updates via internet op je console hoor :)
Zelf overigens nooit problemen gehad met updates, die dingen werden gewoon automatisch ergens geïnstalleerd. Denk dat je misschien gewoon net pech had.
Maar goed, als jij na één update moeten downloaden de noodzaak voelde om hier te komen trashtalken dan hoop ik dat je je nu beter voelt.
Heb je ook wel een punt. Maar ik was en ben beter beter gewend. Het valt me echt enorm tegen (behalve de graphics -die zijn waanzinnig). Misschien had ik pech met die update. Ik ben meer een console man (dus disc erin en spelen) ipv updaten, niet offline kunnen spelen op vakantie etc etc.
Probeer ook nog steeds Wii stijl te sturen in games met de controller :+ (zoals je het ook op je telefoon doet).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
franssie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:12:
[...]

Heb je ook wel een punt. Maar ik was en ben beter beter gewend. Het valt me echt enorm tegen (behalve de graphics -die zijn waanzinnig). Misschien had ik pech met die update. Ik ben meer een console man (dus disc erin en spelen) ipv updaten, niet offline kunnen spelen op vakantie etc etc.
Probeer ook nog steeds Wii stijl te sturen in games met de controller :+ (zoals je het ook op je telefoon doet).
Ik zou het zelf 'anders' noemen. Kun je subjectief natuurlijk zelf wel beter vinden maar lijkt me een kwestie van smaak :)
Nou heb ik geen Switch dus ik weet niet hoe ze het nu doen, maar met de Wii u had ik juist eerder het idee dat Nintendo in de vorige eeuw was blijven hangen. Het voordeel is inderdaad dat je niet vaak een update hoeft te downloaden, maar je mist er ook de voordelen van een online georiënteerde console mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vaag, Watch_Dogs 2 80% korting. 4 uur resterend. Far Cry 5 75% korting, 6 dagen resterend. Allebei in hetzelfde lijstje op trueachievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 22:44
Finraziel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 06:51:
[...]

Ik zou het zelf 'anders' noemen. Kun je subjectief natuurlijk zelf wel beter vinden maar lijkt me een kwestie van smaak :)
Nou heb ik geen Switch dus ik weet niet hoe ze het nu doen, maar met de Wii u had ik juist eerder het idee dat Nintendo in de vorige eeuw was blijven hangen. Het voordeel is inderdaad dat je niet vaak een update hoeft te downloaden, maar je mist er ook de voordelen van een online georiënteerde console mee.
Persoonlijk vind ik het juist fijn dat de updates op de achtergrond draaien in standby. Vorige week nba 2k digitaal gekocht voor de switch, heeft me bijna 24 uur gekost om dit te downloaden op de switch, en nee, dit ligt niet aan mijn internetverbinding. Hij stopt gewoon te pas en onpas met downloaden. Ook het updaten van forntite bijvoorbeeld duurt tergend lang. Wil het product niet afzeiken, maar de switch is hier zeker niet beter in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

grappig, commentaar in het hollands :p
Heb hem gepreload staan, dus vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik had gedacht dat Minecraft Dungeons wat toegankelijker zou zijn voor (kleinere) kinderen, maar met al die stats management toch niet. Eigenlijk een fullfledged RPG, maar dan in een Minecraft saus, zeg maar. Doet me een beetje denken aan dit :+
YouTube: Order 66 but it's Minecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fireshade schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Ik had gedacht dat Minecraft Dungeons wat toegankelijker zou zijn voor (kleinere) kinderen, maar met al die stats management toch niet. Eigenlijk een fullfledged RPG, maar dan in een Minecraft saus, zeg maar. Doet me een beetje denken aan dit :+
YouTube: Order 66 but it's Minecraft
Dat schijnt het dus niet te zijn... juist voor kinderen en niet de diablo fans (jammer)

https://gamer.nl/artikele...at-geen-minen-of-craften/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
De titel van het artikel zegt genoeg eigenlijk: No Man’s Sky Coming to Xbox Game Pass in June

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 26-05-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ugh, ze blijven maar proberen met no man's sky 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

boe2 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:30:
ugh, ze blijven maar proberen met no man's sky 8)7
Tsja ideale gamepass game. Al hoewel ik hem ook paar keer al bijna gekocht had in reclame acties. Nu zeker proberen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
uchiha tijntje schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Ik ga de komende weken afwisselen tussen Sea of Thieves en Minecraft Dungeons. Dus voeg me maar toe! :)
Net co-op met vriendin gespeeld, vrees dat ik de eerste tijd niet zonder haar dit mag spelen. Maar ik zal je toevoegen :)

Vind hem lekker spelen zo als eerste indruk. Wel al bijna game over geweest op het makkelijkste niveau, dus ik moet nog wat oefenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wom schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:38:
[...]

Net co-op met vriendin gespeeld, vrees dat ik de eerste tijd niet zonder haar dit mag spelen. Maar ik zal je toevoegen :)

Vind hem lekker spelen zo als eerste indruk. Wel al bijna game over geweest op het makkelijkste niveau, dus ik moet nog wat oefenen :D
Het is nog best een pittig spelletje af en toe (ben nu de 1e keer game over gegaan bij de eindbaas). Maar had ook nog maar 1 leven en die was behoorlijk agressief. In coop is dit spel een stukje eenvoudiger gok ik. Maar zag ik het nu goed? Kun je enkel coop met vrienden spelen of kun je ook gewoon een lobby met onbekenden joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Het is nog best een pittig spelletje af en toe (ben nu de 1e keer game over gegaan bij de eindbaas). Maar had ook nog maar 1 leven en die was behoorlijk agressief. In coop is dit spel een stukje eenvoudiger gok ik. Maar zag ik het nu goed? Kun je enkel coop met vrienden spelen of kun je ook gewoon een lobby met onbekenden joinen?
alleen vrienden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Toch nog maar effe wat in de sale gekocht. Far Cry 5 en de Hours of Darkness DLC. Tevens via Marktplaats Mafia 3 voor 6 euro op de kop getikt. Nu nog even wachten totdat 2K de One X en PS4 Pro versie weer in oude staat herstelt nadat ze de definitive edition hadden uitgebracht waarin geen One X en Pro enhancements zaten.

Weer genoeg te doen tot aan de release van de Series X. Zag ook dat RiME een grappige game schijnt te zijn, dus die ook maar geinstalleerd via Gamepass. Je zou er bijna plaatsvervangende schaamte van krijgen om zo goedkoop te gamen :D O-)

https://www.eurogamer.net...o-xbox-one-x-enhancements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Oh dat is wel een beetje jammer, aangezien ik denk dat je het solo nog best wel een lastig krijgt op de hogere difficulties :) Mochten er hier dus mensen zijn die op de hoogste moeilijkheidsgraad samen willen spelen, dan hoor ik het wel. @Wom is je vriendin van moeilijke games? :P
gaat om die mincraft survival game toch?
Ik wil hem binnenkort even uittesten, maar 2 problemen.

dan ben ik denk ik niet klaar om gelijk hoogste moeilijkheidsgraad te proberen ;)

en grootste probleem !#@!$#% slay the spire........the game i love to hate and hate to love.......heb er nog steeds geen genoeg van! En de gokker in mij vind het ook tof of met the siltent (die poisonmancer zeg maar) te kiezen voor random relic, leuk als het goed uitpakt iets minder tof als je opeens geen goud meer mag incasseren om maar is wat te noemen :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough

MRE-Inc schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:14:
Toch nog maar effe wat in de sale gekocht. Far Cry 5 en de Hours of Darkness DLC. Tevens via Marktplaats Mafia 3 voor 6 euro op de kop getikt. Nu nog even wachten totdat 2K de One X en PS4 Pro versie weer in oude staat herstelt nadat ze de definitive edition hadden uitgebracht waarin geen One X en Pro enhancements zaten.

Weer genoeg te doen tot aan de release van de Series X. Zag ook dat RiME een grappige game schijnt te zijn, dus die ook maar geinstalleerd via Gamepass. Je zou er bijna plaatsvervangende schaamte van krijgen om zo goedkoop te gamen :D O-)

https://www.eurogamer.net...o-xbox-one-x-enhancements
Met zowel Mafia3 als Farcry 5 heb ik mij uren vermaakt. Uitstekende aankopen imo :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Heb Minecraft Dungeons ook gepreload, vandaag maar eens rustig spelen en oriënteren. Mochten mensen het binnenkort eens samen willen spelen dan ben ik van de partij :). Mijn gamertag is overigens het zelfde als mijn naam op Tweakers.
Pagina: 1 ... 55 ... 83 Laatste

Let op:
- Voor xCloud is er een specifiek topic gemaakt :)

- Discussie en speculatie nieuwe Xbox: Xbox Series X topic - deel 1
- Geen XBOX vs PS4 discussies;
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires Console Budget Gaming topic
- Geen discussies over TV's en monitoren, daar zijn andere subfora voor;
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.