Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:13:
[...]
Nasty van de muziekindustrie? Het gaat hier om contracten tussen game uitgever en licentiehouder van het muziek. In het contract wordt opgenomen hoelang muziek gebruikt mag worden en onder welke voorwaarden. Als de game uitgever betaalt voor het mogen gebruiken van muziek in een nieuwe uitgave van het spel of betaalt voor het verlengen van de licentie zal het geen probleem zijn. Voor niets gaat de zon op.
terechte nuance, maar het voelt voor mijn als of je een boek koopt, en na 10 jaar iemand langs komt en een hoofdstuk eruit scheurt, de muziek is voor mij onderdeel van het totale pakket. Wie dan de dader is, vind ik persoonlijk niet zo spannend. En de muziekindustrie als rechten houder is dan iig altijd betrokken imho. Kan me niet voorstellen dat indien afkopen een realistische optie is, dat de uitgever hier niet voor zou kunnen kiezen. (en tuurlijk wat reëel en eerlijk is, is iets waar je over kan babbelen)
Het lijkt mij eerlijker dat muziek gewoon vast onderdeel van het spel zou worden, en ja, op het moment dat iemand er dan geld mee gaat verdienen (stel ik ga het spelen op youtube) dan mogen ze best aankloppen.
Maar binnen de huiselijke sfeer. ik vind het niet anders dan een cd kopen, de rechten hou je zolang het medium werkt........het tour of duty voorbeeld vind ik dan nog wel terecht. Zolang de zender idd de keuze krijgt (ik vermoed dat ze dat idd wel gehad willen hebben en zelf gekozen hebben voor de panfluit optie)
Nogmaals dit is pet peeve van mij dus is sta er weillicht niet helemaal neutraal in

.
En misschien is mijn visie wat gedateerd omdat je vroeger inderdaad media had die dan voor altijd vast lag, en dit (helaas voor mij) is nu dus niet meer van deze tijd.
Wom schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:20:
Heb ooit een vage jumpstyle release gehad in in het vinyltijdperk en moest die toen ook inschrijven bij BUMA (in al die tijd 80 euro verdiend ofzo

), maar die licentievoorwaarden zijn inderdaad uitgebreid en ingewikkeld. Wanneer de licentie verlopen is met je als afnemer er alles aan doen om te handelen naar de licentiestatus. Dus als je de muziek kan vervangen moet je dat ook doen. Bij games die je kunt updates is dat dus een mogelijkheid.
Dat zie je ook met al die streaming tegenwoordig. Je hebt geen eigendom maar een licentie op het gebruik.
dank, door idd het belichten van de andere kant kan ik het in ieder geval meer 'een plekje' geven

En weet je, bij spotify kies je zelf voor streaming, en de goedkope prijs voor al you can eat muziek comsumptie zorg er dan voor dan ik het accepteer dat nummers kunnen verdwijnen.
Wat ik wellicht meer zou accepteren bij games is disclaimers 'note this product has licensed songs, they will not be available after date x' zou het nog steeds naar vinden, maar nu voel ik me bestolen.
(again enorm FWP dit, sorry allen

)
[
Voor 26% gewijzigd door
Sagat op 13-05-2020 09:31
]