Sinds zeker 1995 pc gamer en met uitzondering van de Wii, een ingeving van mijn vriendin, eigenlijk nooit consoles gebruikt. Maar nu met black friday kon ik voor die 125 euro de Xbox One S digital 1 TB toch niet laten liggen! Vooral handig in combinatie met gamepass ultimate welke momenteel voor 1 euro 3 maanden te gebruiken is (en bestaand xbox live gold upgrade).
Dankzij gamepass ultimate speel ik Forza Horizon 4 nu zowel op de Xbox One als op de PC. Prima te pruimen. Voor PVP races ga ik liever achter de pc zitten, daar is de auto simpelweg beter te plaatsen. Dat zal te maken hebben met de voordelen die de pc bied:
-100+ fps
-low latency monitor (HDMI kabel naar de tv is ook minder)
-ultrawide (3440x1440) dus meer te zien dan op een 4K scherm
-g-sync
Maar Forza is zeker speelbaar op de Xbox One S en vanaf de bank ziet het er prima uit. Verder vooral heel tof dat je naadloos van apparaat kunt wisselen. Wat mij betreft heeft Microsoft daar goud mee in handen. Op de bank gamen is toch net even wat anders dan 'achter' de computer.
Verder nog wel even kijken of wat voor games ik op de xbox ga spelen. Zo ver ik nu zie wordt het vooral racen (forza, dirt4) en schieten (gears of war serie). Maar er zit vast nog heel veel meer in de gamepass.
Zijn er nog aanraders voor splitscreen games binnen de gamepass?
[
Voor 38% gewijzigd door
sdk1985 op 07-12-2019 05:39
]