Finraziel schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:39:
[...]
Vind ik persoonlijk toch echt geen vergelijkbare oplossing... Althans, niet in vergelijking met een Xbox met media remote. Vind het maar onhandig om je telefoon te moeten pakken en scherm aanzetten om de film bijvoorbeeld op pauze te zetten of even een stukje terug te gaan. Mijn tweede Xbox opmerking was natuurlijk een grapje (en zou niet eens goed werken met een remote tenzij je bij een het ir oogje afdekt), maar als je er geld tegenaan gaat gooien zou ik eerder kijken voor een beetje goede Android box. Chromecast is wel goedkoop, maar onhandig imho.
Chromecast

Je bedoelt dat apparaatje waarin de DNS servers van Google hard gecodeerd zijn zodat je geen andere kan gebruiken (althans niet op een eenvoudige manier) en Google via deze DNS requests en bijbehordend source ip adres nog meer van je komt te weten. Nee, er komt hier zo min mogelijk Google rotzooi in huis. Ik heb een gruwlijke hekel aan advertenties en ga daarom niet als het niet per se hoeft, het grootste advertentie bedrijf sponsoren.
En zoals hierboven al gezegd, gebruik ik idd de officiele Media Remote bij mijn Xbox. Is echt een fantastisch dingetje. Oppakken en de knopjes worden verlicht, ligt verder heerlijk in de hand en is lekker klein, maar niet te klein. En met de programeerbare knoppen, is Netflix op de xbox met 1 druk op de knop gestart. Dus dan ga ik niet moeiljk doen met een telefoon en chromecast.
Overigens heet het de optie onder het Q-menu: AV Opties. Geen idee waar dat voor staat.
@
quorumz : ja mijn tv heeft wel een netflix app, maar om daar te komen, moet ik ook weer 12x drukken op de AB.

Menu knop drukken, naar het 2e tabblad scrollen, dan de naar de app starten die op een grid van 4x4 staat en natuurlijk op de onderste rij helemaal rechts
Niet dat het kijken via de Xbox nou een minimaal knoppen druk festijn is, dankzij de prutsers bij Microsoft die nog steeds geen HDMI-CEC hebben ingebouwd in de Xbox, waar de PS4 dat wel gewoon heeft. En een kosten plaatje is het niet want resp. de OG PS4 en Pro zijn beide goedkoper dan de OG XBox en X.
Dan was het helemaal makkelijk geweest: Xbox remote oppakken, op de guide knop drukken en op de dedicated netflix knop drukken.
[
Voor 19% gewijzigd door
MRE-Inc op 04-10-2019 09:10
]