Martinspire schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:52:
Wat crashed Gears 5 vaak? Telkens bij hervatten van console is die applicatie gesloten en net ook al in een pauzemenu (even iets kijken van racing). Verder ook al een keer gehad dat ie niet verder ging omdat ie hing bij het opslaan. Niet gewend van een Microsoft titel...
Hier ook. Game ziet er erg mooi uit maar in de single player had ik ook al een vervelende bug. Eén keer kon ik niet verder en bleef het opslaanicoontje de hele tijd in beeld. Toen ik probeerde de vorige save te herladen kwam ik een soort van ongeladen map terecht waar alles wit was en verscheen er meteen game over. Toen opnieuw het spel geladen en het was weer meteen game over. De enige oplossing was om het spel af te sluiten en opnieuw op te starten.
Na het opnieuw starten bleken de collectibles niet verzameld te zijn en bleef het 'totaal' van collecties op 0% staan. De upgrades voor Jack bleven wel verzameld maar die kon ik meteen nog een 2e (en 3e keer) verzamelen. Ok startte ik niet aan het laatste checkpoint maar er nog net voor waardoor ik een stukje spel en een aantal filmpjes opnieuw mocht spelen/kijken.
Wat later was er een gevecht in een soort van theaterzaal, na het gevecht begint het spel op te slaan en bevriest mijn karakter. De rest van de wereld gaat verder, enkel ik kan niets meer. Ook dan moest ik het spel afsluiten. Heb toen de Xbox maar uitgezet.
Het spel valt me voorlopig niet tegen, typisch GoW weer met dezelfde gameplay als de andere delen maar het moeten herspelen en de bugs waardoor je het game moet verlaten storen me toch wel wat.