Eat the bugs, live in a pod
Nog even terugkomend hierop, die koeling is natuurlijk alleen relevant voor een 855 en dc dimming wordt ook op de gewone k20 verwacht. Natuurlijk verschillen ze dan wat, maar het is natuurlijk niet een compleet ander toestel.jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:45:
umm, wel wat meer punten hoor:
- SD855 ipv SD730
- Geen hardware DC Dimming
- Geen advanced cooling
- Geen laser autofocus
- Andere sensor voor de main camera (582 ipv 586 van Sony)
- Geen snellaad functionaliteit met 27watt
Geruchten zijn geen concrete bronnen, zoals je wellicht weet.jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:57:
Er zijn genoeg bronnen hoor. Zoals die Russische die hier eerder genoemd is. Er is alleen geen officiële aankondiging geweest, maar genoeg geruchten...
Eerst zou volgens de geruchten de K20 Pro hier de Pocophone F2 worden.
En toen stopte Pocophone helemaal....
Ik zeg ook niet dat er apart topic moet komen (vind ik ook onzin; de Oneplus 7 en 7 Pro zitten ook in 1 topic en die verschillen ook behoorlijk), ik reageerde alleen maar op het aantal te verschillen punten.ChinaGeek schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:48:
[...]
Nou goed, wat meer punten. Het staat je vrij een eigen topic te openen, maar het lijkt mij nogal onzin.
Heb je een link waarin Xiaomi dit bevestigt?
En ik reageerde alleen op die gast die een eigen topic wilde.jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:00:
[...]
Ik zeg ook niet dat er apart topic moet komen (vind ik ook onzin; de Oneplus 7 en 7 Pro zitten ook in 1 topic en die verschillen ook behoorlijk), ik reageerde alleen maar op het aantal te verschillen punten.
Oke het ligt blijkbaar gevoelig bij je.ChinaGeek schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:55:
[...]
Daar is nog geen enkele concrete bron voor.
Op dit moment bestaat hij niet iig.
Nog even terugkomend hierop. Die koeling zou ik graag willen voor het laden van de phone.ChinaGeek schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:57:
[...]
Nog even terugkomend hierop, die koeling is natuurlijk alleen relevant voor een 855 en dc dimming wordt ook op de gewone k20 verwacht. Natuurlijk verschillen ze dan wat, maar het is natuurlijk niet een compleet ander toestel.
Games speel ik niet,
Dat L1 was een foutje, dat moet L3 zijn, heb het gefixt.jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Vraagje. Wat was de reden dat je bent gaan flashen? De Mi9T heeft toch gewoon officiële Global Rom met Nederlandse taal en Widevine L1?
Je schrijft dat na flashen van de Mi-Globe rom je Widevine L1 had.
1. De Mi9T had met originele rom ook Widevine L1 (neem ik aan van wel)?
2. Heb je getest met Netflix dat je ook daadwerkelijk FHD beeld had? Ik meen begrepen te hebben dat als je toestel een custom rom heeft, widevine L1 niet uitmaakt en Netflix alsnog geen FHD afspeelt. Ik weet dit echter niet zeker.
Ben namelijk benieuwd of, zodra de Mi9T Pro uitkomt en dus ook een Global Rom die op de K20 Pro geflashed kan worden, dit de widevine van L3 naar L1 tilt. Dit zou dan alleen maar zin hebben als je ook in Netflix FHD hebt, want volgens mij kan je niet (zoals vroeger wel) op Chinese telefoons de Global Rom zetten zonder je bootloader te unlocken en TWRP te installeren.
Is je bootloader unlocked neem ik aan? Hoe lang moest je wachten?
De mi-globe/xiaomi.eu hebben wat extra's die in de global eea rom niet zitten. Themestore werkt bijvoorbeeld, minder bloat er op, DC dimming werkt, ed. Maar goed, dat pakte allemaal net even anders uit. Ik ben nu bezig de EEA er weer op te zetten, en dan die maar rooten en zelf bloat verwijderen. En dan maar geen themestore die werkt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als "totaal niet" had je dat niet als reactie geplaatst.

Nee, daar gaan we voorlopig geen eigen topic voor maken.ChinaGeek schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:48:
[...]
Nou goed, wat meer punten. Het staat je vrij een eigen topic te openen, maar het lijkt mij nogal onzin.
Ja er zijn wat kleine verschillen, maar te weinig om er echt een eigen topic voor te maken. Voorlopig kan alles prima in 1 overkoepelend topic.
Had ik wat precies niet als reactie geplaatst?HMC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:03:
[...]
Als "totaal niet" had je dat niet als reactie geplaatst.
Laten we de discussie hier stoppen...
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 12-07-2019 20:05 ]
K20 Pro is totaal mooi.
Niet zo zuur @Verwijderd
Scherm is echter wel veel te licht op de late avond (hier).
Stel 'em veel lager in, qua brightness, vergeleken met iedere andere eerdere phone die ik ooit gehad heb.
Originele lader maar heb maar 1 kabel, degene die erbij geleverd is.jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:17:
[...]
Ik neem aan dat je verschillende kabels al geprobeerd hebt? En je laadt met de meegeleverde charger?
Als dat allemaal getest is (dus ook even andere kabel proberen).. .dan klinkt het niet goed. 60% haal ik met de K20 Pro in max 40 minuten met een 18watt lader. Ik zou hem even uit- en weer aanzetten, eventueel factory reset. En als dat niet werkt, terug ermee...
Ga op zoek naar een andere kabel, en eventueel terug naar fabrieksinstellingen en als dat niet werkt gaat de telefoon terug!!
Bedankt voor je antwoord.
Raymond
In zijn geheel zijn de verschillen als volgt. De non-pro heeft:
- SD730 i.p.v. SD855
- 4k@30FPS i.p.v. 4k@60FPS filmen. Merk op dat zelfs op de pro versie EIS niet werkt bij 4k@60FPS, maar wel bij 4k@30FPS.
- Single GPS frequency i.p.v. dual frequency.
- 18W charging i.p.v. 27W. Merk op dat beide telefoons met een 18W lader komen in de doos.
Het is onduidelijk of de verschillen hieronder er nou wel zijn of niet:
- Softqare DC dimming in de non-pro versie i.p.v. hardware DC dimming in de pro versie.
- Slechtere vibratie motor.
- Geen Game Turbo 2.0.
- Gewone cooling i.p.v. Xiaomi's nieuwe cooling systeem.
- Andere autofocus sensor.
[ Voor 94% gewijzigd door X-tiaan op 12-07-2019 21:24 ]
Verwijderd
Ook krijg ik bij m'n vergrendelscherm niet altijd alles te zien van de notificaties. Kan ze niet uitklappen
Was ik niet de enige. Ik stel altijd handmatig in, maar 0% is echt zo ontzettend veel te helder! Altijd jammerHMC schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:12:
Vrijdag mensen.
K20 Pro is totaal mooi.
Niet zo zuur @Verwijderd
Scherm is echter wel veel te licht op de late avond (hier).
Stel 'em veel lager in, qua brightness, vergeleken met iedere andere eerdere phone die ik ooit gehad heb.

[ Voor 13% gewijzigd door ksborg op 12-07-2019 23:49 ]
Nova launcher.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:40:
Zou fijn zijn als je je notificaties bij de notificatiebar wegswipet dat je dan wél je rooie notificatieteller bij je app behoudt. Iemand een antwoord op?
Ook krijg ik bij m'n vergrendelscherm niet altijd alles te zien van de notificaties. Kan ze niet uitklappen
En nee, notificaties kan je idd niet helemaal uitklappen. Je komt van een iPhone af gok ik?
De camera's zijn veelzijdig doordat je er drie hebt. Ik ben afgelopen week wezen indoor skydiven met mijn vrouw en daar kreeg ik mooi heel de tunnel erop vanwege de wide angle camera. Op andere momenten wil ik weer een mooie foto maken van de kinderen en gebruik ik de telelens weer. De normale camera gebruik ik eigenlijk het minste. De beeldstabilisatie is ook best wel goed op de telefoon.
De speaker van de telefoon is niet heel bijzonder. Geluid klinkt niet slecht maar ook zeker niet heel goed.
MIUI is gewoon wennen, veel opties, teveel waarschijnlijk voor een normale gebruiker. Flitsmeister deed het eerst niet goed bij mij, blijkt dat je dan eerst met toestemmingen moet gaan klieren voordat het goed werkt. En zo is dat bij meer apps. Voor ons is dat te doen, maar voor een normale gebruiker niet. Notificaties die niet uitklapbaar zijn in het lockscreen vind ik voor mij een groot minpunt.
Accuduur is top, dat is al meerdere malen bevestigd. Scherm is het helderste scherm wat ik ooit heb gehad (HTC Sensation, OnePlus One, Moto G5S Plus hiervoor) en het OLED scherm is fantastisch, prachtig contrast. De snelheid van het toestel is ook dik in orde. Ik merk geen enkele vertraging of hapering of wat dan ook. Ik game er niet op.
Vingerafdrukscanner gaat nu ook beter. Twee keer dezelfde duim erin en hij is nu snel genoeg en pakt hem altijd. Nog wel zonder screen protector.
De led in de pop up camera vind ik niet heel veel toevoegen op dit moment. Mijn telefoon ligt altijd in een positie dat ik hem niet zie.
Dat was het wel even denk ik. Enorm veel telefoon voor wat ie kost, het kan gelukkig nog in deze tijd!
Hoop echt dat de pro in augustus komt. Ik krijg grijze haren van mijn huidige toestel... Als ik nog langer moet wachten, word ik kaal. En aangezien ik nu haren tot op mijn onderrug heb, gaat dat echt GEEN zicht zijnX-tiaan schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 21:20:
Vergeet niet dat de pro versie dual frequency GPS heeft.
In zijn geheel zijn de verschillen als volgt. De non-pro heeft:
- SD730 i.p.v. SD855
- 4k@30FPS i.p.v. 4k@60FPS filmen. Merk op dat zelfs op de pro versie EIS niet werkt bij 4k@60FPS, maar wel bij 4k@30FPS.
- Single GPS frequency i.p.v. dual frequency.
- 18W charging i.p.v. 27W. Merk op dat beide telefoons met een 18W lader komen in de doos.
Het is onduidelijk of de verschillen hieronder er nou wel zijn of niet:
- Softqare DC dimming in de non-pro versie i.p.v. hardware DC dimming in de pro versie.
- Slechtere vibratie motor.
- Geen Game Turbo 2.0.
- Gewone cooling i.p.v. Xiaomi's nieuwe cooling systeem.
- Andere autofocus sensor.
[ Voor 4% gewijzigd door Acemath op 13-07-2019 14:35 ]
Volgens mij heb je mijn zin niet goed gelezen
OT: Ik ben al jaar aan het uitkijken voor een nieuw toestel. Eerst was het de 1+ 6T, toen de Honor View20, de Xiaomi mi mix 3, etc. De 1+7 pro was mijn volgende droomtoestel Totdat ik de prijs zag... De K20 Pro is daarom de opvolger van mijn huidige rot-toestel>.
Multi-interpreteerbaar dus?Acemath schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:24:
[...]
Volgens mij heb je mijn zin niet goed gelezen, ik heb niet gezegd dat ik haren op mijn onderrug heb, maar wel haren TOT daar
![]()
OT: Ik ben al jaar aan het uitkijken voor een nieuw toestel. Eerst was het de 1+ 6T, toen de Honor View20, de Xiaomi mi mix 3, etc. De 1+7 pro was mijn volgende droomtoestel Totdat ik de prijs zag... De K20 Pro is daarom de opvolger van mijn huidige rot-toestel>.
K20 Pro is een aanrader.
Mi 9T Pro moet je nog een tijdje op wachten. Maar daar ben je, als ik het goed begrijp, gewend aan.
Wel als ik hem normaal opstart en dan USB-debugging aan doen, dan zie ik dus gwn netjes staan als ik dus op me PC typ 'adb devices'. Maar zodra ik dan fastboot flash... dan staat er <waiting for device>...
Iemand tips? Usb drivers en adb drivers heb ik ook al opnieuw gecheckt.
Erm, voor dingen flashen moet je niet naar fastboot. Power button+die andere volume knop.svenerator schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:34:
Ik krijg het niet voor elkaar om TWRP te flashen. Net 10min geleden de bootloader geunlockt. Unofficial TWRP geplukt van XDA voor Mi 9T. Maar in fastboot mode krijg ik dus geen verbinding met de telefoon
Wel als ik hem normaal opstart en dan USB-debugging aan doen, dan zie ik dus gwn netjes staan als ik dus op me PC typ 'adb devices'. Maar zodra ik dan fastboot flash... dan staat er <waiting for device>...
Edit: Misschien zeg ik nu iets heel doms.
Edit2: Het viel mij trouwens ook op dat adb in Windows het wel doet zonder phone in Fastboot te hebben.
Vorige Mi phone (RedMi Note 5) moest wel in Fastboot staan om er via de PC mee te kunnen praten.
[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 13-07-2019 18:42 ]
Je begrijpt me niet, ik probeer juist een recovery (TWRP) te flashen. Met de standaard recovery kom ik niet zo ver...HMC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:39:
[...]
Erm, voor dingen flashen moet je niet naar fastboot. Power button+die andere volume knop.
offtopic:
Edit: Misschien zeg ik nu iets heel doms.
Ik weet niet welke MIUI recovery jij hebt, maar die van mij kan alleen maar uit de standaard recovery, de telefoon rebooten, of wipen en dan nog connecten met MIassistantHMC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:44:
TWRP op phone zetten (via PC) en dan gewoon vanuit recovery flashen zou gewoon moeten werken. Daar hoeft de phone niet voor aan PC te hangen.
Mijn phone is echter nog niet unlocked.
Edit:
@svenerator Bootloader unlocken duurt een zooi dagen. Al gewacht?
Hoe heb je dat gedaan?
[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 13-07-2019 18:52 ]
Verwijderd
Zit een hard case bijroland_otto schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:54:
Ik heb donderdag de telefoon besteld bij Gearbest maar weten jullie toevallig of ze er ook een TPU hoesje bij leveren? Dit was wel standaard met de MI 6 namelijk
Opgelost door de PC te herstartensvenerator schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:34:
Ik krijg het niet voor elkaar om TWRP te flashen. Net 10min geleden de bootloader geunlockt. Unofficial TWRP geplukt van XDA voor Mi 9T. Maar in fastboot mode krijg ik dus geen verbinding met de telefoon

Stomste cliche die er is, maar verbaast me altijd als het werkt...
@HMC Ik moest een volle week wachten.
Mi 9T pro bluetooth certificatie & WiFi certificatie
Modelnummer M1903F11G valt in lijn met de K20 PRO.
De aankondiging gaat niet lang meer duren
Bron: xda
[ Voor 16% gewijzigd door Spacewide op 13-07-2019 23:16 ]
Hier heb ik ook last van. Best wel vervelend want in bed Redditen is wel een van mijn favoriete bezigheden, en dan is de laagste brightness-stand veel te licht. Zal wel een custom rom aan te pas moeten komen om dat te fixen.ksborg schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 23:47:
[...]
Was ik niet de enige. Ik stel altijd handmatig in, maar 0% is echt zo ontzettend veel te helder! Altijd jammer. Heb het dan overigens wel over 's ochtends als je net uit bed stapt om de wekker uit te zetten (op datzelfde scherm). Ach, zolang dat het enige is
Verwijderd
Ik heb alle instellingen bekeken, maar kan niks vinden. Hij staat nu op rood.
@Verwijderd Nope, is helaas niet aan te passen.
Jazeker. Dus zwart is mooi zwart, maar de tekst, zelfs met reading mode aan, is nog steeds veel te licht.
Yep ik gebruik zelf al jaren Screendim app, doet zijn werk goed.Ruiten_Wisser schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:28:
@ksborg @RoD Twilight of f.lux al geprobeerd? Wellicht dat het probleem daarmee op te lossen valt.
Bij helderheid de nachtmodus helderheid op minimaal gezet.RoD schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:32:
[...]
Hier heb ik ook last van. Best wel vervelend want in bed Redditen is wel een van mijn favoriete bezigheden, en dan is de laagste brightness-stand veel te licht. Zal wel een custom rom aan te pas moeten komen om dat te fixen.
En anders, ach je bed is om te slapen of voor seks. De rest moet je niet in bed doen
Om hier bij aan te haken: De MI 9T Pro is ook al gecertificeerd door de FCC:Spacewide schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:11:
Voor zij die ernaar uitkijken
Mi 9T pro bluetooth certificatie & WiFi certificatie
Modelnummer M1903F11G valt in lijn met de K20 PRO.
De aankondiging gaat niet lang meer duren
Bron: xda
https://www.reddit.com/r/...got_certified_by_the_fcc/
Als ik alle geruchten mag geloven dan wordt de K20 Pro op 17 juli aangekondigd voor India, en er is in Augustus een release van de MI 9T Pro in de rest van de wereld.
What a fine day for Science! | Specs
Vroeger kon je de Global Rom gewoon op een Chinees toestel van Xiaomi flashen zonder issues (geen bootloader unlocked iod). Maar ik heb ergens gelezen dat Xiaomi dat nu geblokkeerd heeft. Je kunt dit niet meer doen. Je zou kunnen unlocken en dan flashen, maar dan gaat de bootloader weer op locked en ben je de Sjaak... Uiteraard komt er wel een xiaomi.eu Rom op basis van de Global rom, maar ik heb het beetje gehad met flashen enzo.
Heeft iemand anders dit verhaal ook gehoord? En klopt mijn redenering?
Nee.jelleeelco schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:40:
Kijk er erg naar uit, dat zou ook betekenen dat er een officiële Global Rom aankomt.
Vroeger kon je de Global Rom gewoon op een Chinees toestel van Xiaomi flashen zonder issues (geen bootloader unlocked iod). Maar ik heb ergens gelezen dat Xiaomi dat nu geblokkeerd heeft. Je kunt dit niet meer doen. Je zou kunnen unlocken en dan flashen, maar dan gaat de bootloader weer op locked en ben je de Sjaak... Uiteraard komt er wel een xiaomi.eu Rom op basis van de Global rom, maar ik heb het beetje gehad met flashen enzo.
Heeft iemand anders dit verhaal ook gehoord? En klopt mijn redenering?
Je moet gewoon unlockrechten op je Xiaomi account aanvragen, als die je hebt kun je via de MiUnlocktool de telefoon unlocken en vervolgens via TWRP gewoon een global erop knallen.
Weet iemand trouwens of het notificatieled standaard uit staat als je de telefoon op silent / DND hebt staan?
Had daar ook last van, maar juist omdat je hem toch weinig ziet heb ik hem maar uitgedaan. Ik gebruikt ambient display nu en werkt prima. Het extra batterijverbuik neem ik maar op de koop toeRoD schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:31:
Ik merk wat wisselende resultaten met de notification led. Hij is sowieso niet erg goed te zien, en daar is weinig aan te doen, maar ik merk ook dat hij soms wel, soms niet oplicht als er een notificatie is.
Weet iemand trouwens of het notificatieled standaard uit staat als je de telefoon op silent / DND hebt staan?
Ik twijfel nog over ambient display. Het ziet er op zich wel goed uit, en met een subtiele weergave hoeft het volgens mij niet heel veel stroom te kosten, maar ik ben wel benieuwd naar "verbruikscijfers". Heb je enig idee hoeveel stroom het meer kost in standby?svenerator schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:42:
[...]
Had daar ook last van, maar juist omdat je hem toch weinig ziet heb ik hem maar uitgedaan. Ik gebruikt ambient display nu en werkt prima. Het extra batterijverbuik neem ik maar op de koop toe
Ongeveer +- een procent per uur. En dat kan je ook zelf wel testen, want tijdens de nacht en je haalt hem van de lader heb ik hem wanneer ik wakker wordt een procent lager op 99, en overdag bij het werk zie je de battterij ook gewoon netjes op het ambient display en dan als je hem een uurtje niet gebruikt zie je hem toch ongeveer met een procent omlaag springen elk uur.RoD schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:20:
[...]
Ik twijfel nog over ambient display. Het ziet er op zich wel goed uit, en met een subtiele weergave hoeft het volgens mij niet heel veel stroom te kosten, maar ik ben wel benieuwd naar "verbruikscijfers". Heb je enig idee hoeveel stroom het meer kost in standby?
Je hebt natuurlijk gelijk, maar er zijn genoeg mensen die een vermogen betalen voor een kamer waar niet meer dan een bed in past..l3art schreef op maandag 15 juli 2019 @ 06:45:
[...]
Bij helderheid de nachtmodus helderheid op minimaal gezet.
En anders, ach je bed is om te slapen of voor seks. De rest moet je niet in bed doen
Mij lukt het ook niet, hij draait op de telefoon wel maar de auto twijfelt of SmartLink ondersteund wordt en verbreekt de verbinding.blinded schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:22:
Iemand android auto al aan de praat gekregt?
Zie:
https://c.mi.com/thread-2241883-9-1.html
https://xiaomi.eu/communi...9t-eu-isnt-working.51066/
Uiteraard is dit niet gewenst als hij bijvoorbeeld in mijn zak zit, iemand al een oplossing gevonden hiervoor?
Camera rechten intrekken wanneer hij in je zak zit? Niet ideaal, maar iets anders zou ik ook niet weten. Misschien een meer praktische oplossing is degene vragen om eerst normaal te bellen en dan over te schakelen naar videobellen wanneer je opneemt?sectial schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:17:
Ik heb gemerkt dat als iemand een video oproep naar me plaatst op whatsapp dat de frontcamera automatisch uitkomt
Uiteraard is dit niet gewenst als hij bijvoorbeeld in mijn zak zit, iemand al een oplossing gevonden hiervoor?
Ben je goed alle rechten langs gelopen. Starten in achtergrond uitschakelen. Misschien dat dit het voorkomt?sectial schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:17:
Ik heb gemerkt dat als iemand een video oproep naar me plaatst op whatsapp dat de frontcamera automatisch uitkomt
Klinkt als een goed plan. Gaat ie ook niet meer af als hij niet in de broekzak zit.l3art schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:42:
[...]
Ben je goed alle rechten langs gelopen. Starten in achtergrond uitschakelen. Misschien dat dit het voorkomt?
Nu heb ik de mi 9t op het oog maar ding wat ik lastig vind om te bepalen is het formaat van de telefoon voor in de broekzak. Is iemand hier toevallig overgestapt van een normale s8 die hier wat over kan roepen?
Kun je eenvoudig bekijken op Phone Arenamanmetdehamer schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:06:
Momenteel heb ik een Samsung galaxy s8 en ik ben opzoek naar een vervanger hiervoor.
Nu heb ik de mi 9t op het oog maar ding wat ik lastig vind om te bepalen is het formaat van de telefoon voor in de broekzak. Is iemand hier toevallig overgestapt van een normale s8 die hier wat over kan roepen?
Als je klikt op de link, dan zie je beide toestellen op formaat naast elkaar staan / over elkaar heen met daarbij de afmetingen. Kun je vooraf al met diverse toestellen vergelijken. Enjoy
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Als launcher heb ik nova launcher. Daarbij gebruik de de kalender widget van Digical.
Normaal gesproken ga je naar de Digical app door het klikken op de widget. Dat werkt niet meer. Dat werkt kort na het instellen van de widget en daarna stopt het. Ik hen 2 andere vergelijkbare widgets geprobeerd en daar gebeurt hetzelfde bij.
Als ik de widget instel binnen de standaard launcher dan blijft hij wel werken. Dan zou je denken dat het een Nova launcher ding is. Echter iemand anders heeft de widget ook uitgeprobeerd binnen nova launcher en daar bleef de widget wel werken. Waarom bij mij dan niet? Ik kom er niet uit.
- Zowel Digical als nova launcher hebben alle machtegingen die ze nodig hebben.
- Nova opslag gewist (geen effect)
- Gegevens van Digical gewist (geen effect)
- Andere kalender widgets (hetzelfde probleem)
Iemand nog ideeën of suggesties? Heb overigens de ontwikkelaar ook al een mail gestuurd.
Wat gebeurt er dan als je op de widget tapt?l3art schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:17:
Ik heb nu een issue met de 9t waar ik niet uit kom.
Als launcher heb ik nova launcher. Daarbij gebruik de de kalender widget van Digical.
Normaal gesproken ga je naar de Digical app door het klikken op de widget. Dat werkt niet meer. Dat werkt kort na het instellen van de widget en daarna stopt het. Ik hen 2 andere vergelijkbare widgets geprobeerd en daar gebeurt hetzelfde bij.
Als ik de widget instel binnen de standaard launcher dan blijft hij wel werken. Dan zou je denken dat het een Nova launcher ding is. Echter iemand anders heeft de widget ook uitgeprobeerd binnen nova launcher en daar bleef de widget wel werken. Waarom bij mij dan niet? Ik kom er niet uit.
- Zowel Digical als nova launcher hebben alle machtegingen die ze nodig hebben.
- Nova opslag gewist (geen effect)
- Gegevens van Digical gewist (geen effect)
- Andere kalender widgets (hetzelfde probleem)
Iemand nog ideeën of suggesties? Heb overigens de ontwikkelaar ook al een mail gestuurd.
Ik heb op de Mi 9 Calendar Widget by Home Agenda staan in combinatie met Nova Launcher Prima, die vraagt welke agenda app hij moet openen (Google Agenda of de standaard Xiaomi agenda) als ik een afspraak aantik
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dat is dus het probleem. Er gebeurt niks meer.janvanduschoten schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:36:
[...]
Wat gebeurt er dan als je op de widget tapt?
Ik heb op de Mi 9 Calendar Widget by Home Agenda staan in combinatie met Nova Launcher Prima, die vraagt welke agenda app hij moet openen (Google Agenda of de standaard Xiaomi agenda) als ik een afspraak aantik
Als ik de widget net heb ingesteld en ik tik er op gaat hij naar de digical app.
Maar kort daarna gebeurt er daarna niks meer als ik op de widget tik. De widget zelf werkt nog wel in de zin van dat het de agenda items toont, dat ik hier doorheen kan scrollen, maar met het tikken wordt de app zelf niet meer geopend.
Het maffe is dus dat het met meerdere kalender widgets is. Het zit dus dieper dan alleen de app. Of het aan miui, nova of een combi ligt wordt me maar niet duidelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 16-07-2019 15:46 ]
Ik wil de overstap van een iPhone SE naar een Mi 9T maken, dat is een behoorlijk verschiljanvanduschoten schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:54:
[...]
Kun je eenvoudig bekijken op Phone Arena
Als je klikt op de link, dan zie je beide toestellen op formaat naast elkaar staan / over elkaar heen met daarbij de afmetingen. Kun je vooraf al met diverse toestellen vergelijken. Enjoy

Jammer dat er geen kleinere (middensegment) toestellen meer komen.
Thnx voor de link though, erg handig!
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Yes! Had eerst de nieuwste versie van Android auto gedownload waarmee het niet werkte. Vervolgens een versie eerder gepakt waarmee het direct werkte. Moest wel een hoop proberen om Flitsmeister melden te krijgen, maar ook dat is inmiddels gelukt.blinded schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:22:
Iemand android auto al aan de praat gekregt gekregen?
Welke versie van Android auto heb je gedownload?Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:56:
[...]
Yes! Had eerst de nieuwste versie van Android auto gedownload waarmee het niet werkte. Vervolgens een versie eerder gepakt waarmee het direct werkte. Moest wel een hoop proberen om Flitsmeister melden te krijgen, maar ook dat is inmiddels gelukt.
Vooral de Mi apps, uiteraard.
Het "leuke" is wel dat ze dan nu vervolgens wel gewoon in de "app management" als "uninstall" voorradig zijn. Dat was voor de ADB-sessies niet het geval.
Sorry I3art, met de dingen over calendar/widget/Nova kan ik je niet helpen. Gebruik dat allemaal niet. Dat soort zooi gaat er hier juist altijd af. Noem me maar oubollig, en ik vind MIUI standaard launcher heerlijk.
Edit: Camera van de K20 Pro is prima

[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 16-07-2019 17:46 ]
Versie 4.2.591434blinded schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:26:
[...]
Welke versie van Android auto heb je gedownload?
Heb alleen een probleem dat de batterij minder lijkt dan het zou kunnen/moeten zijn. Bijvoorbeeld vannacht is de telefoon in standby van 90 naar 76 procent gevallen. Iemand misschien tips of er bepaalde instellingen zijn die ik beter om kan zetten? Bijvoorbeeld battery optimizer, is dat nuttig of niet echt?
Kijk even bij de batterij stats hoeveel je telefoon 'wakker' is. Ik had dit probleem eerst ook. Een factory reset heeft het toen verholpen.sjenk schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:33:
Afgelopen vrijdag mijn mi 9t in ontvangst mogen nemen. Verder erg fijn toestel en interface van xiaomi valt me alleszins wel mee.
Heb alleen een probleem dat de batterij minder lijkt dan het zou kunnen/moeten zijn. Bijvoorbeeld vannacht is de telefoon in standby van 90 naar 76 procent gevallen. Iemand misschien tips of er bepaalde instellingen zijn die ik beter om kan zetten? Bijvoorbeeld battery optimizer, is dat nuttig of niet echt?
Ter vergelijking, ik verlies over de nacht zo'n 3-5% met alles gewoon aan (WiFi, syncen)
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 17-07-2019 08:53 ]
mightym in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"sjenk schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:33:
Afgelopen vrijdag mijn mi 9t in ontvangst mogen nemen. Verder erg fijn toestel en interface van xiaomi valt me alleszins wel mee.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Oh hele goede tip, die site kende ik nog van het verleden maar kon hem niet meer vinden. Thanksjanvanduschoten schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:54:
[...]
Kun je eenvoudig bekijken op Phone Arena
Hebben anderen dit ook en weet iemand waar ik deze optie uit kan zetten?
Weergave -> Contrast, en dan checken of je automatisch contrast aan hebt staan. Vind je dat niet fijn stel je hem in op standaard (let wel even welke standaard instelling, ik bedoel niet de kleurinstelling maar echt die van contrast, zou de meest onderste optie moeten zijn)Mole schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:14:
Wanneer ik buiten het toestel gebruik merk ik dat sommige zwarte/donker grijze elementen lichter grijs worden gemaakt, zoals de toggles in de notificatiebalk en de letters op m'n toetsenbord.
Hebben anderen dit ook en weet iemand waar ik deze optie uit kan zetten?
Voor iemand die er nog aan twijfelde, de achterkant is ook Gorilla Glass 5.

Zie de doos.
Edit:
Als je zin hebt in Ooooh-Aaah-Oeh-wat mooi!-blabla-presentatie van de K20 Pro in India
YouTube: Xiaomi Product Launch | Redmi K20 Series| #BelieveTheHype
Skip naar rond 25 minuten. Dacht dat ik dat gedaan had.

Veel tot alles weten we al natuurlijk.
[ Voor 35% gewijzigd door HMC op 17-07-2019 14:28 ]
Mis ik hier iets? De K20Pro is toch al lang verkrijgbaar? Of is dit de "gewone" K20?HMC schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:21:
De Redmi K20 Pro is vandaag (of gisteren)uitgekomen in India.
Voor iemand die er nog aan twijfelde, de achterkant is ook Gorilla Glass 5.
[Afbeelding]
Zie de doos.
Edit:
Als je zin hebt in Ooooh-Aaah-Oeh-wat mooi!-blabla-presentatie van de K20 Pro in India
YouTube: Xiaomi Product Launch | Redmi K20 Series| #BelieveTheHype
Skip naar rond 25 minuten. Dacht dat ik dat gedaan had.
Veel tot alles weten we al natuurlijk.
Dus inderdaad nog steeds zonder B20 (want die wordt eigenlijk alleen in Europa gebruikt) maar wel al iets internationaler.
Twijfelen over het feit of de achterkant degelijk glas heeft.ChinaGeek schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:09:
Nou, als je twijfelde zul je wel over de streep getrokken worden door die Gorilla Glass marketing term...

Zit je slechts op dit forum om te zeuren?
Dat was namelijk niet ergens (officieel) na te lezen.
Marketing term..Hmm, ok, maar is toch wel wat beter tegen krassen bestand dan normaal glas.
Ik snap wat je bedoelt, maar sommigen vroegen zich het af.
In die lange blabla-talk wordt het ook nog aangehaald. (Ik heb er toch wel een groot deel van gekeken.
Best wel interessant.
Edit: Ja, het gaat in het laatste deel ook over Mi 9T (Non-Pro)
Edit2:
Ik heb trouwens maar (als een test) sys apps zoals Mi App Store op "rigoreus batterij beleid" gezet.
Elke OTA update (of volgens mij zelfs een reboot) gooit alles weer op auto-update en lekker actief zijn.
Zo ook de browser (Opera in mijn geval). Veel te vaak actief.
Leuk testje. Wat dat betreft mag ik MIUI wel. Ze laten je van alles testen/uitproberen en we zien de resultaten in een paar dagen wel.
Voorlopig dik tevree met hoe het zich gedraagt, en de phone gaat gewoon dik 3 dagen mee, maar je hebt constant het gevoel dat het gewoon beter kan.
Ah well, houd je spelende met je nieuwe phone.
[ Voor 31% gewijzigd door HMC op 17-07-2019 16:05 ]
Kleur kan ik niets instellen. Contrast staat op Standaard.svenerator schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:18:
[...]
Weergave -> Contrast, en dan checken of je automatisch contrast aan hebt staan. Vind je dat niet fijn stel je hem in op standaard (let wel even welke standaard instelling, ik bedoel niet de kleurinstelling maar echt die van contrast, zou de meest onderste optie moeten zijn)
Bij mij geeft die versie van Android auto helaas dezelfde melding. Zit je op de Global Rom of de xiaomi.eu Rom?
4G LTE FDD: B1/B3/B5/B7/B84G LTE TDD: B34/B38/B39/B40/B41
Volgens T-Mobile is dat geen probleem voor Nederland en hun netwerk.
Ik snap je vraag niet helemaal. Je weet de banden (dit staat overigens compleet los van een global rom of niet) t-mobile zegt dat het geen probleem is. Dus wat wil je nog meer weten?Tjingpliet schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 06:33:
Wie heeft ervaring met de K20 pro Global Rom met deze 4G. gegevens?
Je kan altijd op Kimovil kijken welke banden een toestel gebruikt en of ze door jouw eigen provider ondersteund worden.
T-Mobile is de enige waarbij je inderdaad geen banden mist en volledig kunt genieten van 4G.Tjingpliet schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 06:33:
Wie heeft ervaring met de K20 pro Global Rom met deze 4G. gegevens?
[ Voor 3% gewijzigd door joerdj op 18-07-2019 08:01 ]
Maar als ze gaan combineren, mis je dus B20, die Tele2 wel gebruikt.joerdj schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:00:
Nog wel, T-Mobile en Tele2 gaan hun netwerk combineren , wanneer is alleen nog steeds onduidelijk. In de toekomst zal het dan ook mogelijk zijn de k20 pro op het "Tele2" netwerk te gebruiken
Dan maakt Tele2 gebruik van het netwerk van T Mobile. Dus geen B20 nodig dan.ChinaGeek schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:47:
[...]
Maar als ze gaan combineren, mis je dus B20, die Tele2 wel gebruikt.
Ik verwacht dat T-Mobile de extra frequenties die je krijgen met de overname van Tele2 gewoon voor zichzelf gaan inzetten. Dus dat is inclusief de B20....joerdj schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:31:
[...]
Dan maakt Tele2 gebruik van het netwerk van T Mobile. Dus geen B20 nodig dan.
Zou wel zonde zijn als ze er géén gebruik van zouden maken.
Schokkend.
Die tactiek van agressief batterij management lijkt ook niet echt veel te doen.
Browser (Opera) en bijvoorbeeld die Mi App Store zijn nog gewoon vaak actief, zoals voorheen.
MIUI blijft een doolhof.
Wat werkt er niet precies?jjb676 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:39:
@Thoit hier op MI 9T en global rom 10.3.7 toch ook géén succes met Versie 4.2.591434. Heb je nog andere instellingen gewijzigd (MIUI optimalisaties...)?
Staat autostart aan en battery management uit? Ik had eerst het probleem dat Waze niet startte, Google maps wel. Uiteindelijk kunnen oplossen door auto start aan te zetten, battery management uit en de eerder genoemde versie voor Android Auto én Waze toe te passen. Voor Spotify moest ik ook autostart inschakelen.
Ik heb ook een update echter is die van mij 573 MB. Zover ik kan zien precies dezelfde. Apart.

[ Voor 11% gewijzigd door Vitruvian op 19-07-2019 06:35 ]
Wow, I don't believe!
nog bijzonderder, want volgens mij gebruikt de telefoon de Tele niet voor video? Of heb ik dat verkeerd gelezen.vinom schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:46:
@Waah Ik merkte dit ook een keer op, maar dit was alleen met de normale camera. Wide en Tele had hier geen last van.
Toestel van mijn moeder trouwens ;-) anders had ik het zelf wel ff kunnen testen.
das wel beter ja. Mijn S9+ laat het lijken of die ook de zoomlens gebruikt, maar is gewoon een crop van de main-sensor.
EDIT: ik zie online toch video's waaruit je kan zien dat die voor zoom inderdaad gewoon cropped van de main-sensor....
YouTube: Xiaomi Mi 9T Camera Test
ondanks mooie dag met veel licht. Niet heel verbazingwekkend gezien de meeste multi-camera telefoons de zoomlens niet gebruiken voor video, maar enkel voor foto.
960fps is ook met interpolation, geen echte 960fps dus. Al is dat niet zo'n issue IMHO (960 is sowieso belachelijk traag. 240 is al te langzaam voor veel)
[ Voor 49% gewijzigd door Waah op 19-07-2019 13:02 ]
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms