l3art schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:40:
[...]
...laat je niet gek maken dat je alleen goed af zou zijn met een high end processor. Het overgrote deel van de mensen kan prima af met de 730 processor. De 855 heeft misschien een voordeel voor als je veel zware games speelt en veel multi-task taken doet oid. Maar buiten dat is de 730 meer dan prima.
Speel je geen zware games hoe je echt niet de 855 te hebben. Althans dat is mijn overtuiging.
[...]
He-le-maal mee eens...

Echter...
Ik ben nu echt gewend aan de snelheid.
Ook hier geen games en weinig behoefte aan multitasking, maar weer even spelen met de Redmi Note 5 (SD636) is duidelijk merkbaar.
730 is een goeie, en vanwege vrij slechte ogen zie ik vaak niet veel verschil, zo ook bij bijvoorbeeld PC monitors. (Snelheid en kwaliteit. )
Maar persoonlijk zou ik niet meer terugwillen.
Wil er stiekem (als verrassing) ook een voor de vriendin halen. Zat dus te twijfelen tussen Pro en Non-Pro. Prijs scheelt niet eens zoveel. En je kan de reactie wel verwachten als "de verrassing" niet het "high end"-spul is dat ik zelf eerder heb gekocht.
BTW:
Ook hier weigert trouwens de fingerprint scanner soms eventjes dienst (zonder protector). Alsof de phone in een iets te diepe slaap zit. Vraag me dus af of dat komt door mijn te agressieve settings, door de laatste MIUI update, of door de phone zelf.
Vandaag speelde het voor het eerste parte. Maar nu hier thuis weer niet.
Edit:
Heb trouwens een fotootje toegevoegd aan m'n blabla-review.
Nederlandsch-Indische Kunstkring gebouw, Menteng, Jakarta.
Volledig duister, night mode aan, flitser uit. (klik voor groot)

Echt niet slecht, vind ik. Groepsfoto's binnen in het restaurant waren van de iPhone van een maat echt beter.
Ik ben dan ook geen expert met mensen fotograferen. Nooit gedaan. HMC schiet alleen gebouwen en natuur.
offtopic:
2200 views...slechte scores.

Slechts omdat er geen dertigduizend foto's van de phone, de doos, de lader, met een plantje zijn toegevoegd?

[
Voor 19% gewijzigd door
HMC op 10-07-2019 14:15
]