Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:56
Yep. Onder Notifications and Status Bar, ga naar App Notifications. Daar de app Gmail selecteren en gewoon alles aanvinken.

Zo heb dat net met die Mi Home app uitgevonden; nu krijg ik ook notificaties als scherm uit is, dan gaat tel aan en laat notificatie zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EeKGomDcQpZN0HSz1PJWoYaj/thumb.png

[ Voor 28% gewijzigd door jelleeelco op 09-07-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:59
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:56:
Yep. Onder Notifications and Status Bar, ga naar App Notifications. Daar de app Gmail selecteren en gewoon alles aanvinken.

Zo heb dat net met die Mi Home app uitgevonden; nu krijg ik ook notificaties als scherm uit is, dan gaat tel aan en laat notificatie zien.

[Afbeelding]
Dat staat al allemaal aangevinkt maar Gmail bijv. Lijkt ook geen nieuwe mail te synchroniseren. Whatsapp melding komt nu wel door. Je moet blijkbaar per app aangeven dat deze mag autostarten. Zou fijn zijn als je dat in bulk kan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
RenaldoN schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:04:
[...]

Dat staat al allemaal aangevinkt maar Gmail bijv. Lijkt ook geen nieuwe mail te synchroniseren. Whatsapp melding komt nu wel door. Je moet blijkbaar per app aangeven dat deze mag autostarten. Zou fijn zijn als je dat in bulk kan aanzetten.
Ik heb niks met mijn Gmail gedaan sinds installatie en doet het gewoon prima. Ik vermoed dat wellicht de registratie op het pushbericht protocol van Google niet goed is gegaan. Enigste manier om dat te fixen is verwijderen en opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Inderdaad moet je per App aangeven wat mag en wat niet mag. Enerzijds mega frustrerend. Bijna de K20 Pro the koop gezet en een OnePlus 7 Pro gekocht omdat ik gek werd van het inconsequente gedrag: dan weer wel een notificatie van Mi Home, dan weer niet. Opeens een optie ontdekt in settings menu waar je zelfs de Mi Home app speciale rechten kan geven voor push notificatie. Dat aangezet en voila...opeens alles ok, en velen malen sneller dan op mijn OnePlus 6.

Dus het kost tijd. Het voordeel is dat geen enkele app doet wat jij niet wilt. Ik word gek op mijn OnePlus 6 waar mijn dochter TicToc heeft geïnstalleerd....om de zoveel minuten een melding. Op de K20 Pro? Geen rechten, dus geen meldingen...

Rustig alles testen totdat je tevreden bent. Het is echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
jelleeelco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 00:27:
Inderdaad moet je per App aangeven wat mag en wat niet mag. Enerzijds mega frustrerend. Bijna de K20 Pro the koop gezet en een OnePlus 7 Pro gekocht omdat ik gek werd van het inconsequente gedrag: dan weer wel een notificatie van Mi Home, dan weer niet. Opeens een optie ontdekt in settings menu waar je zelfs de Mi Home app speciale rechten kan geven voor push notificatie. Dat aangezet en voila...opeens alles ok, en velen malen sneller dan op mijn OnePlus 6.

Dus het kost tijd. Het voordeel is dat geen enkele app doet wat jij niet wilt. Ik word gek op mijn OnePlus 6 waar mijn dochter TicToc heeft geïnstalleerd....om de zoveel minuten een melding. Op de K20 Pro? Geen rechten, dus geen meldingen...

Rustig alles testen totdat je tevreden bent. Het is echt de moeite waard.
ja van dat inconsequente gedrag ben ik nu ook gek aan het worden. de ene keer komt de melding van een app/spel wel door en 5min later komt van diezelfde app dezelfde melding niet meer door. het lijkt wel of de telefoon random beslist welke melding wel en niet door mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joerdj
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-11-2024
Begin eerst met het uitzetten van alle batterijoptimalisaties. Dit kan bij: Batterij en prestatie > kies apps > houd 1 app ingedrukt > alles selecteren > 3 stipjes onderaan > geen beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Dat maakt het zo onduidelijk. Er zijn wel drie plekken waar je de batterij optimalisatie kan instellen:
1. Onder "Manage Apps"
2. Onder "Battery and Performance"
3. Onder "Additional Settings>Privacy>Special App Access>Battery Optimization"

En misschien beïnvloeden ze allemaal dezelfde instelling. Maar ik heb het vermoeden dat er een bepaalde hiërarchie is. Zo heb ik zelf gezien dat mijn Mi Home app, nadat het al een paar dagen op "not optimized" stond, door MIUI zelf op "MIUI Battery Saving" was teruggezet.

Zou me ook niets verbazen als een app als Security, als je die draait, allerlei instellingen weet veranderd.

Erg lastig allemaal...en nogmaals, het is een kwestie van uitzoeken. Maar da's frustrerend proces.... Ik kijk het nog een paar dagen aan (alles werkt nu perfect) maar als het blijft rommelen dan ga ik hem toch echt omruilen voor een OnePlus 7 Pro.

[ Voor 24% gewijzigd door jelleeelco op 10-07-2019 08:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Anatidae schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Instagram doet het in ieder geval niet
Is dit nou een troll of niet?
Hoe dan ook, Instagram werkt prima en ik gok over twee jaar ook nog.

@Verwijderd laat je niet gek maken dat je alleen goed af zou zijn met een high end processor. Het overgrote deel van de mensen kan prima af met de 730 processor. De 855 heeft misschien een voordeel voor als je veel zware games speelt en veel multi-task taken doet oid. Maar buiten dat is de 730 meer dan prima.

Speel je geen zware games hoe je echt niet de 855 te hebben. Althans dat is mijn overtuiging.
jelleeelco schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:19:
Dat maakt het zo onduidelijk. Er zijn wel drie plekken waar je de batterij optimalisatie kan instellen:
1. Onder "Manage Apps"
2. Onder "Battery and Performance"
3. Onder "Additional Settings>Privacy>Special App Access>Battery Optimization"
Het scheelt dat die eerste twee hetzelfde zijn/doen.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 10-07-2019 08:42 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 22:52
@Verwijderd Nee, toen ik zondag de telefoon instaleerde kon ik Instagram niet vinden via de Play store :S. En via google kreeg ik de melding 'deze app is niet beschikbaar voor uw toestel".
Gisteravond ook nog gezocht, maar kreeg 'm niet te zien.
Maar zie nu dat 'ie wel beschikbaar is. Heel bijzonder, is er vannacht een update geweest oid?

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anatidae schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:47:
@Verwijderd Nee, toen ik zondag de telefoon instaleerde kon ik Instagram niet vinden via de Play store :S. En via google kreeg ik de melding 'deze app is niet beschikbaar voor uw toestel".
Gisteravond ook nog gezocht, maar kreeg 'm niet te zien.
Maar zie nu dat 'ie wel beschikbaar is. Heel bijzonder, is er vannacht een update geweest oid?
Niet dat ik weet. Hier werkte Instagram ook vanaf het begin. Vreemd dat het er eerst bij jou niet was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al een tijdje mee, maar ik blijf twijfelen tussen een galaxy a70 en mi 9t.
Twijfel zit voornamelijk in besturingssysteem.. Iemand bereid mij te helpen om deze twijfel weg te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:43:
Ik lees al een tijdje mee, maar ik blijf twijfelen tussen een galaxy a70 en mi 9t.
Twijfel zit voornamelijk in besturingssysteem.. Iemand bereid mij te helpen om deze twijfel weg te nemen?
Het besturingssysteem verschilt niet. Beide Android.
De schil verschilt wel, maar ik zie daar weinig onoverkoombaars in.
Wellicht is het even wennen, maar met een paar dagen heb je het onder de knie, en dan heb je met de Xiaomi in mijn ogen een mooier en beter toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tw1ks
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Zo, de Mi9T sinds maandag in bezit! Erg mooi toestel!

Eerste indrukken zijn erg positief. Moet wel echt even wennen en zoeken in het besturingssysteem, maar dat gaat steeds beter.
Één groot probleem waar ik tegen aan loop en wat voor mij een dealbreaker kan zijn: Ik was klaar met twee telefoons mee sleuren (werk/prive) en dus een dual sim die beide kan vervangen. Nu krijg ik alleen nog met geen mogelijkheid Microsoft Bedrijfsportaal/intune aan de praat (lukt niet om een werkprofiel aan te maken). Wat google werk levert nog niet veel op. Iemand hier ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
joerdj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:33:
Begin eerst met het uitzetten van alle batterijoptimalisaties. Dit kan bij: Batterij en prestatie > kies apps > houd 1 app ingedrukt > alles selecteren > 3 stipjes onderaan > geen beperkingen
Thnx, je hebt me aardig op weg geholpen. het is na ruim 5 jaar stock android ook wel weer even wennen.
ben er helaas wel achter gekomen dat ik deze telefoon zijn NFC chip niet kan koppelen aan ons toegangsysteem. zodra ik de telefoon voor de lezer houdt krijg ik constant een ander "badge/verificatie"nummer :( nu dus extra opletten dat ik mijn druppel niet vergeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:32:
Als ik het toestel oppik gaat het vingerscan icoon al oplichten. Is er een manier om dit uit te zetten?

Ook vind ik de bovenste regel van Gboard een beetje onzinnig (met stickers, Google-logo, emojis etc) kan dat ook ergens uitgezet worden? Anders ga ik naar Swiftkey

Notificaties krijg ik ook niet helemaal naar mijn smaak maar weet niet wat ik mis haha dus die vraag komt later
Weet iemand of de bovenste regel van Gboard uitgeschakeld kan worden. Op mijn Samsung S7 had ik deze niet en vind dit echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
Sinds een week heb ik de 9T in huis. Prachtige telefoon, Miui valt me erg mee.
Vanmorgen bleek mijn telefoon ook last te hebben van de wake lock en volgens mij heb ik de oorzaak gevonden.

Bij ons hangen alle laders van de telefoons en iPads aan een grote stekkerdoos, die 'snachts uit gaat.
Dan hangen dus alle devices aan de oplader zonder dat deze stroom leveren.
Bij de 9T heeft dit een wake lock tot gevolg en loopt de batterij in 8 uur leeg. Ik heb dit net getest met een tijdje laden --> toestel gaat netjes slapen
Lader uit het stopcontact --> toestel blijft wakker
Kabel uit telefoon --> toestel valt netjes in slaap.

Kortom, de 9T moet 'snachts even losgetrokken worden van het laadsnoer.
Zou dit een hardware- of softwarefout zijn?

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
Inmiddels heb ik de telefoon aardig "naar mijn hand gezet" en ook de betaalapps van ING en Rabobank werken naar behoren.

Een ding blijft een grote ergernis.... de vingerafdrukscanner.
Soms duurt het gewoon erg lang, maar regelmatig werkt ie gewoon niet.
Al een paar keer een nieuwe vingerafdruk ingesteld.
Dan gaat het iets beter, maar dat is tijdelijk.

Nou gebruik ik een screenprotector van Nilkin, en op de site van Xiaomi lees ik dat een third party screenprotector mogelijk van invloed is op het functioneren van de scanner.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

p.s. omdat de nadruk ligt op het functioneren van de scanner heb ik dit in dit topic geplaatst en niet in het accessoiretopic, als jullie tips hebben voor een goede screenprotector dan graag in het accessoire topic posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
l3art schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:40:
[...]
...laat je niet gek maken dat je alleen goed af zou zijn met een high end processor. Het overgrote deel van de mensen kan prima af met de 730 processor. De 855 heeft misschien een voordeel voor als je veel zware games speelt en veel multi-task taken doet oid. Maar buiten dat is de 730 meer dan prima.

Speel je geen zware games hoe je echt niet de 855 te hebben. Althans dat is mijn overtuiging.

[...]
He-le-maal mee eens... :Y
Echter... :P

Ik ben nu echt gewend aan de snelheid.
Ook hier geen games en weinig behoefte aan multitasking, maar weer even spelen met de Redmi Note 5 (SD636) is duidelijk merkbaar.

730 is een goeie, en vanwege vrij slechte ogen zie ik vaak niet veel verschil, zo ook bij bijvoorbeeld PC monitors. (Snelheid en kwaliteit. )
Maar persoonlijk zou ik niet meer terugwillen.

Wil er stiekem (als verrassing) ook een voor de vriendin halen. Zat dus te twijfelen tussen Pro en Non-Pro. Prijs scheelt niet eens zoveel. En je kan de reactie wel verwachten als "de verrassing" niet het "high end"-spul is dat ik zelf eerder heb gekocht. _O-

BTW:
Ook hier weigert trouwens de fingerprint scanner soms eventjes dienst (zonder protector). Alsof de phone in een iets te diepe slaap zit. Vraag me dus af of dat komt door mijn te agressieve settings, door de laatste MIUI update, of door de phone zelf.
Vandaag speelde het voor het eerste parte. Maar nu hier thuis weer niet. :?

Edit:
Heb trouwens een fotootje toegevoegd aan m'n blabla-review.
Nederlandsch-Indische Kunstkring gebouw, Menteng, Jakarta.
Volledig duister, night mode aan, flitser uit. (klik voor groot)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wFlvfgjs0IxnJ993mXWJ4MMk/medium.jpg
Echt niet slecht, vind ik. Groepsfoto's binnen in het restaurant waren van de iPhone van een maat echt beter.
Ik ben dan ook geen expert met mensen fotograferen. Nooit gedaan. HMC schiet alleen gebouwen en natuur. :P

offtopic:
2200 views...slechte scores. :(
Slechts omdat er geen dertigduizend foto's van de phone, de doos, de lader, met een plantje zijn toegevoegd? :?

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 10-07-2019 14:15 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
Ik heb dus GEEN screenprotector en ik heb ook wel eens last van het niet pakken van me fingerprint, terwijl ik alle 5 fingerprints heb ingesteld op mijn rechterduim, met alle hoeken en draaiingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Bij mij was na de factory reset het verschil in werking beduidend. Hij doet het nu veel beter. Pakt vrijwel elke keer mijn duim in één keer (ook maar één keer ingelezen). Of ik moet er net niet goed op zitten (heb het vingerafdruk icoontje uitgeschakeld).

Dat hij de vinger helemaal niet meer las en ik handmatig de ontgrendelcode moest invoeren heb ik helemaal niet meer gehad na de factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Overtuigd heb je me @Verwijderd. Ik ga zeker ook voor een reset komend weekend. Waarom niet.

Toch he...
Waarom zou dat zo'n verschil kunnen maken?
Ik neem het voor waar aan, uiteraard, maar het is een vreemd verhaal.

Edit: Als ik het goed begrijp is dat hele verhaal over Band 20 trouwens slechts een software verhaal. De radio's zitten er gewoonal in. Op Qualcomm SoC-phones, zoals de onze, kan je het via QPST/QXDM zelf aanpassen.
Dit heb ik niet zelf getest, maar ik was gewoon benieuwd.
Als dit klopt, kun je dus zelf Band 20 toevoegen aan een geïmporteerde China Phone.

Is op zich ook wel logisch. Waarom zouden ze bepaalde hardware eruit laten, terwijl ze al van plan zijn om het ook te exporteren naar Europa, waar Band 20 alleen staat?

[ Voor 58% gewijzigd door HMC op 10-07-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
HMC schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:01:
Overtuigd heb je me @Verwijderd. Ik ga zeker ook voor een reset komend weekend. Waarom niet.

Toch he...

Edit: Als ik het goed begrijp is dat hele verhaal over Band 20 trouwens slechts een software verhaal. De radio's zitten er gewoonal in. Op Qualcomm SoC-phones, zoals de onze, kan je het via QPST/QXDM zelf aanpassen.
Als dit klopt, kun je dus zelf Band 20 toevoegen aan een geïmporteerde China Phone.

Is op zich ook wel logisch. Waarom zouden ze bepaalde hardware eruit laten, terwijl ze al van plan zijn om het ook te exporteren naar Europa, waar Band 20 alleen staat?
Het is een licentiekwestie. Je kan het niet zelf aanpassen.
Xiaomi koopt een licentie bij Qualcomm om ook band 20 te kunnen gebruiken op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Toch he...

Ik zou eerder willen zeggen: "het zou niet zo moeten gaan". Maar je leest veel vaker dat na een update dingen niet soepel meer lopen en dat een reset dit kan oplossen. Waar hoe het dan precies fout gaat kan ik je ook niet zeggen.

De hardware zal hetzelfde zijn, maar volgens mij gaat het verder dan alleen een software verhaal. Als het echt alleen software was dan zou het allang bekend zijn hoe dit aan te passen. Men is al lang op zoek naar het activeren van geactiveerde banden maar tot op heden is dat nog niet gelukt anders was dit al lang bekend en zou niemand meer een telefoon hier kopen maar alles goedkoop importeren.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 10-07-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Jullie enig idee waar die mooie geanimeerde "live wallpapers" verstopt zitten?
Heb al wel wat op het Internet gevonden, in MP4-formaat, en dat zal wel werken, maar als ik die standaard rode of blauwe van ons door zou willen geven aan m'n oude Note 5, waar je ook gewoon zoiets voor het lockscreen kan instellen...met de standaard file manager kan ik ze in ieder geval niet vinden.

Edit: @l3art Er zijn dus wel YouTube-filmpjes van.
Verder niet echt uitkgekeken, omdat ik het zelf niet nodig heb.
Vond het wel interessant.

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 10-07-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
HMC schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:43:
Heb al wel wat op het Internet gevonden, in MP4-formaat, en dat zal wel werken, maar als ik die standaard rode of blauwe van ons door zou willen geven aan m'n oude Note 5, waar je ook gewoon zoiets voor het lockscreen kan instellen...met de standaard file manager kan ik ze in ieder geval niet vinden.

Ja ik heb die filmpjes ook gezien, maar ook weer ergens gelezen dat er kanttekeningen waren in de trant van dat dit niet hetzelfde is zoals banden die compleet geblokkeerd/uitgeschakeld zijn. Hoe het precies zit weet ik ook niet.

Op xda zijn er complete items over het unlocken van banden op telefoons en dat is gewoon nog niet gelukt. Nogmaals als het echt zo eenvoudig zou zijn, zou dit al lang bekend zijn en zou voor fabrikanten het nut van het locken van die banden er ook niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik heb nu alle notificaties voor elkaar (Mi Home), behalve die van het horloge van mijn dochtertje.. dat is ook een Singaporees merk, meegenomen uit US, maar toch... Die blijft sporadisch wel/niet notificaties doorgeven. BALEN, want dit is de enige die ik ECHT nodig heb / wil hebben.

Toestel gaat dan ook in de verkoop, enigszins met tranen in mijn ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Misschien is het iets voor @Conroe, @jelleeelco :D
Deze Belgische vriend is op zoek naar de K20 Pro.

[ Voor 67% gewijzigd door HMC op 10-07-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 12:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

HMC schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:43:

Die kan ik (Mi9) in de Thema app opzoeken en downloaden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
janvanduschoten schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Die kan ik (Mi9) in de Thema app opzoeken en downloaden.
Niet precies wat ik bedoel, want ik heb ze dus al. :P
Ik zou ze graag doorgeven aan andere phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:27
Tw1ks schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:02:
Zo, de Mi9T sinds maandag in bezit! Erg mooi toestel!

Eerste indrukken zijn erg positief. Moet wel echt even wennen en zoeken in het besturingssysteem, maar dat gaat steeds beter.
Één groot probleem waar ik tegen aan loop en wat voor mij een dealbreaker kan zijn: Ik was klaar met twee telefoons mee sleuren (werk/prive) en dus een dual sim die beide kan vervangen. Nu krijg ik alleen nog met geen mogelijkheid Microsoft Bedrijfsportaal/intune aan de praat (lukt niet om een werkprofiel aan te maken). Wat google werk levert nog niet veel op. Iemand hier ervaringen hiermee?
Ik overweeg het toestel ook nu mijn Galaxy s6 zijn beste tijd heeft gehad. Maar werkende MS Intune is voor mij essentieel. Dus ik hoor graag of je het werkend hebt gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tw1ks
mog__wai schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Ik overweeg het toestel ook nu mijn Galaxy s6 zijn beste tijd heeft gehad. Maar werkende MS Intune is voor mij essentieel. Dus ik hoor graag of je het werkend hebt gekregen....
Helaas nog niet gelukt. Vanmiddag nog een collega gevonden met een Pocofone F1 die ook eerst problemen had met intune, maar vervolgens dit wel aan de praat heeft gekregen. Hebben van alles geprobeerd maar lijkt te zitten in enkele instellingen met betrekking tot encryptie die in de MI9 net wat anders zijn geregeld.
Bij instellingen ->aanvullende instellingen -> Privacy ->Versleuteling en gegevens en daar binnen de optie "Telefoon Versleutelen". Deze laatste optie is clickable bij de Pocofone, maar binnen de MI9 is deze nu al op "Versleuteld".

Ik zit verder redelijk vast nu, dus twijfel of tussen in de weer gaan met custom roms/beta's of in de verkoop gooien en voor een Nokia 8.1 gaan. Maar toestel zelf is wel dermate strak en fijn dat het wel met pijn zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik heb toestel toch uit de verkoop gehaald. Ik koop liever een nieuw horloge dan dit toestel wegdoen. Accuduur is gewoon fenomenaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
is het iemand gelukt om de klok uit de statusbar te krijgen ?
ik heb echt overal gezocht maar kan nergens een instelling vinden om de klok te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Gisteren van Aliexpress the K20 pro binnen gekregen. Vooralsnog op het KPN netwerk, maar straks op T-Mobile. Dan dus niet zoveel last van gebrek aan B20. Tot nu toe bevalt het toestel uitstekend!

Ik heb VoLTE aan de praat gekregen (KPN), maar ik heb geen nummerherkenning meer. Ook horen mensen die mij bellen de telefoon niet overgaan (het is gewoon stil). Zodra ik opneem komt de verbinding prima tot stand. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 14-09 21:59
Tano schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:01:
Gisteren van Aliexpress the K20 pro binnen gekregen. Vooralsnog op het KPN netwerk, maar straks op T-Mobile. Dan dus niet zoveel last van gebrek aan B20. Tot nu toe bevalt het toestel uitstekend!

Ik heb VoLTE aan de praat gekregen (KPN), maar ik heb geen nummerherkenning meer. Ook horen mensen die mij bellen de telefoon niet overgaan (het is gewoon stil). Zodra ik opneem komt de verbinding prima tot stand. Weet iemand of hier iets aan te doen is?
Heb je wel een ringtone of heb je do not disturb aanstaan?

Qua volte trouwens hoe heb je dat voor elkaar gekregen, het lukt mij niet op mijn huidige Motorola z2 play bij T-mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kun je met de regio op Nederland ook de MIUI themes installeren? Ik zie op verschillende webpagina's staan dat thema's alleen werken in bepaalde regio's.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:35
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dit topic heb gevonden, ziet er uit als een strak toestel !

Mijn galaxy S8 heeft echt een heel goede camera (gewoon erg goede fotos, ook bij laag licht), vinden jullie dat deze camera vergelijkbaar is of minder ? Qua specs is deze camera beter, maar dat zegt meestal niet alles. Als de camera minder is dan lap ik wel 200 euro meer voor een toestel met een betere camera zoals de S10e misschien

edit: Gevonden: hier kan je de image kwaliteit vergelijken. https://www.gsmarena.com/...Phone2=8161&idPhone3=9545 Het kwaliteitsverschil met de S8 is waarloosbaar als ik het zelf interpreteer, zo nu en dan iets te agressieve post-processing geloof ik maar over het algemeen mooie kiekjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Lollercopter op 11-07-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Jeroenneman schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:02:
Kun je met de regio op Nederland ook de MIUI themes installeren? Ik zie op verschillende webpagina's staan dat thema's alleen werken in bepaalde regio's.
De thema app wordt vooralsnog niet ondersteund in Nederland. Ik heb zojuist de regio aangepast naar Zwitserland en de thema app staat nu tussen de apps.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tano
hsb85 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Heb je wel een ringtone of heb je do not disturb aanstaan?

Qua volte trouwens hoe heb je dat voor elkaar gekregen, het lukt mij niet op mijn huidige Motorola z2 play bij T-mobile..
Ik bedoel dat degene die mij belt de telefoon niet hoort overgaan (tuut.......tuut.......tuut....).

Qua activeren:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Zodra je deze code intikt zie je dat bijvoorbeeld VoLTE detectie wordt uitgeschakeld. Dat betekent dat je het vervolgens handmatig kan inschakelen in de sim card settings (settings -> sim cards & mobile networks -> en dan de betreffende simkaart kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 14-09 21:59
@Tano Thanks, jammer dit werkt niet op mijn telefoon + T-mobile.

Als ik de activeringscode intik verdwijnt hij van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tano
hsb85 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:06:

Zoals genoemd stap ik over twee weken over van KPN naar T-Mobile. Zal het dan voor je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Millert schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:33:
[...]

De thema app wordt vooralsnog niet ondersteund in Nederland. Ik heb zojuist de regio aangepast naar Zwitserland en de thema app staat nu tussen de apps.
Hmm, wat apart dat ze dat soort dingen regio afhankelijk maken. Alsof een Nederlander geen thema's wil installeren, en een Zwitser wel?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Ik heb hiervoor ook Xiaomi toestellen gehad (Mi5 en Mix2). In het begin was de thema app ook beschikbaar voor Nederland. Op een gegeven moment is dit met een update aangepast. Dit zou te maken hebben met aangepaste regelgeving.

http://en.miui.com/thread-1906854-1-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door Millert op 11-07-2019 13:31 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Millert schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:30:
Ik heb hiervoor ook Xiaomi toestellen gehad (Mi5 en Mix2). In het begin was de thema app ook beschikbaar voor Nederland. Op een gegeven moment is dit met een update aangepast. Dit zou te maken hebben met aangepaste regelgeving.

http://en.miui.com/thread-1906854-1-1.html
Apart dat ze aangeven dat het met user privacy regulering te maken heeft. Benieuwd welke data ze via themes binnen zouden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tano schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Ik bedoel dat degene die mij belt de telefoon niet hoort overgaan (tuut.......tuut.......tuut....).

Qua activeren:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Zodra je deze code intikt zie je dat bijvoorbeeld VoLTE detectie wordt uitgeschakeld. Dat betekent dat je het vervolgens handmatig kan inschakelen in de sim card settings (settings -> sim cards & mobile networks -> en dan de betreffende simkaart kiezen).
Nou dacht in toch altijd dat in Nederland VOLTE afhankelijk was van of de provider het betreffende toestel ondersteund. Dit waren met name Samsung en iPhone toestellen. Is dit in de tussentijd veranderd? Kan me niet goed voorstellen dat een toestel als de 9T ondersteund wordt door providers omdat het een relatief onbekend toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
l3art schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Nou dacht in toch altijd dat in Nederland VOLTE afhankelijk was van of de provider het betreffende toestel ondersteund. Dit waren met name Samsung en iPhone toestellen. Is dit in de tussentijd veranderd? Kan me niet goed voorstellen dat een toestel als de 9T ondersteund wordt door providers omdat het een relatief onbekend toestel is.
Volgens mij klopt dat ook, maar soms zitten er werkende profielen in de toestellen. Blijkbaar is dat in ieder geval voor mijn Chinese ROM ook het geval.

Bij de OP7 (non-pro en pro) is het ook mogelijk om KPN VoLTE te activeren met het Noorse Telia Commerical profiel. Overigens had ik daar ook dat andere mensen dan de telefoon niet hoorde overgaan wanneer ze mij bellen.

Voor de duidelijkheid: VoWIFI werkt zowel bij OP als MIUI niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Tano schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Qua activeren:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Heeft dit er iets me te maken?
Heb je dit niet goed doorlopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YDj8EQvRGR7uBRWQaIeM5PCr/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik heb dezelfde code voor VOLTE ingevoerd op mijn K20 Pro, en ook daar de melding "VOLTE disabled". Daarna was de optie inderdaad beschikbaar in het SIM menu. Ik heb overigens T-Mobile.

En nu staat het ingeschakeld, maar hoe kan ik testen / zeker zijn dat ik ook daadwerkelijk over 4G bel?

EDIT: Ik zie in ieder geval boven beide netwerk symbooltjes in de notificatiebar 'HD' staan..

maar dan nog, hoe weet je dat het werkt...

[ Voor 19% gewijzigd door jelleeelco op 11-07-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
En hoppa, weer nieuwe update. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ndqg0uv5nd7tAj3iyRj9RzoV/medium.jpg

Derde in de twee weken dat ik 'em heb. :D

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 11-07-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
HMC schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Heeft dit er iets me te maken?
Heb je dit niet goed doorlopen?
[Afbeelding]
Het werkt zonder VoLTE wel goed, dus volgens mij zit het echt ergens in de profiel instellingen die wel werken, maar niet helemaal optimaal zijn.
jelleeelco schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:50:
Ik heb dezelfde code voor VOLTE ingevoerd op mijn K20 Pro, en ook daar de melding "VOLTE disabled". Daarna was de optie inderdaad beschikbaar in het SIM menu. Ik heb overigens T-Mobile.

En nu staat het ingeschakeld, maar hoe kan ik testen / zeker zijn dat ik ook daadwerkelijk over 4G bel?

EDIT: Ik zie in ieder geval boven beide netwerk symbooltjes in de notificatiebar 'HD' staan..

maar dan nog, hoe weet je dat het werkt...
Als je iemand belt, blijft ie dan op 4G staan of schakelt ie terug naar 3G? Indien dat eerste, dan heb je VoLTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
hsb85 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:06:

Wat verdwijnt van het scherm? Na het intikken van de activatie code is er een optie bijgekomen in je SIM settings...

Bij mij werkt bellen over WIFI trouwens ook gewoon. Zowel met de T-Mobile als met de KPN sim.

VOLTE heb ik denk ik kunnen testen. Als VOLTE uitgeschakelt staat, kan ik niet bellen en tegelijkertijd internetten op dezelfde SIM. Als VOLTE ingeschakelt staat, moet dat wel lukken --> dit werkt inderdaad zo.

Kan ook inschakelen dat als ik via VOLTE op sim1 (Tmobile) bel, hij de data van SIM2 (KPN) moet pakken. Ook dat lijkt te werken.

Bellen over WLAN kan ik inschakelen, voor beide SIMs. Weet alleen niet hoe ik dat moet testen; in flight mode weigert hij te bellen en ook met uitgeschakelde sim klaagt hij daarover. Dus de simkaart moet wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
[b]

Als je iemand belt, blijft ie dan op 4G staan of schakelt ie terug naar 3G? Indien dat eerste, dan heb je VoLTE
Dan werkt het...blijft op 4G+ staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 14:51
Nou heb eindelijk de Mi 9T ontvangen. En op eerste indruk, een erg fijn en prachtig toestel. Zelf kom ik van de Galaxy S9+.

De MIUI vind ik enorm meevallen. Zelf erg fijn. Wel heb ik Nova launcher aanstaan omdat ik toch graag een app drawer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Waarom, als ik vragen mag, zou je over voLTE willen bellen? Dan betaal je hier dubbel, want je data moet aanstaan. Is een gewoon telefoontje niet goed genoeg? :?

@xlvg MIUI rules! :P

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 11-07-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
HMC schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:10:
Waarom, als ik vragen mag, zou je over voLTE willen bellen? Dan betaal je hier dubbel, want je data moet aanstaan. Is een gewoon telefoontje niet goed genoeg? :?
Ik wist niet eens wat het was :)

- Gesprek wordt veel sneller opgebouwd (VOLTE heeft voorrang in de centrales)
- Je betaalt helemaal niet dubbel (gaat van belbundel af en niet van data)
- Geluidskwaliteit is vele malen beter
- Tijdens bellen behoudt je je 4G verbinding op dezelfde SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
[quote]jelleeelco schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:13:
[...]

Ik wist niet eens wat het was :)
- Gesprek wordt veel sneller opgebouwd (VOLTE heeft voorrang in de centrales)
Nice!
- Je betaalt helemaal niet dubbel (gaat van belbundel af en niet van data)
Geen belbundel hier. Pre Paid. Dus een Euro op de Sim gooien, bellen/internetten maar. :P
- Geluidskwaliteit is vele malen beter
Geloof ik meteen, maar volgens mij kan ik het niet eens doen hier. (loopt 50 jaar achter hier. :+ )
- Tijdens bellen behoudt je je 4G verbinding op dezelfde SIM
Heb data bijna nooit aan. Wifi voor Internet. Normale verbinding voor telefoneren, en om spam SMS van provider te ontvangen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 11-07-2019 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Ja dan is het een ander verhaal. Hier Tmobile unlimited data / bellen..dus hoef me over bundels sowieso geen zorgen te maken.

Ik krijg overigens geen update binnen, hij zegt dat 10.3.11 de laatste is! Heb al met VPN Singapore en Hong Kong geprobeerd, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Patience is a virtue. :P
Maar man man, wat is de phone nu beter. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik lees op XDA dat iemand in Frankrijk hetzelfde heeft, ook geen updates.. terwijl er al een tijdje .12 uit is.

Ik ga locaties maar eens uitzetten, flight mode, VPN met WIFI en dan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 14:51
jelleeelco schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:20:
Ja dan is het een ander verhaal. Hier Tmobile unlimited data / bellen..dus hoef me over bundels sowieso geen zorgen te maken.

Ik krijg overigens geen update binnen, hij zegt dat 10.3.11 de laatste is! Heb al met VPN Singapore en Hong Kong geprobeerd, maar helaas...
Bij mij zegt ie dat 10.3.7 de laatste is :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
*O* HMC loopt voor. :P

Komt wel.
De update notes lijken interessant. Echt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
xlvg schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Bij mij zegt ie dat 10.3.7 de laatste is :0
Dat is toch maf... lijkt wel alsof diegene buiten China geen updates meer ontvangen...Kan uiteraard altijd via Fastboot (volgens mij dan geen unlocked bootloader nodig maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 18:24
HMC schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:52:
En hoppa, weer nieuwe update. :D

[Afbeelding]

Derde in de twee weken dat ik 'em heb. :D
Ik heb mijn Mi 9T nu een week. Nog geen updates gehad. Ik zit nog op MIUI 10.3.7.0

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Vitruvian schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:51:
[...]

Ik heb mijn Mi 9T nu een week. Nog geen updates gehad. Ik zit nog op MIUI 10.3.7.0
Ik heb hem nu ook ongeveer een week.. Ook nog op 10.3.7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 22:52
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:25:
[...]

Zet NFC op HCE Wallet. Zorg dat de ABN app autostart mag. In Permissies, ook daar aangeven "allowed start in background". Notificaties alles aan zetten (floating notification met name). En uiteraard batterij saver uit zetten op beide plekken (onder manage apps, alsmede onder ,"additional settings, privacy, battery optimization).

Met ING werkt het bij mij met deze settings.
Het werkt nu (icm ABN AMRO)
Nogmaals bedankt !

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Anatidae schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Het werkt nu (icm ABN AMRO)
Nogmaals bedankt !
Top, leuk te horen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
HMC schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:32:
*O* HMC loopt voor. :P

Komt wel.
De update notes lijken interessant. Echt... :+
Merk je serieus verschil?

Ik ben op xda aan het navragen hoe dit zit. Ze geven aan dat meerdere mensen er last van hebben, en er is een mogelijkheid om via de update app handmatig de (dan wel vooraf gedownloade rom) te installeren. Zodra ik weet hoe en wat vermeld ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:33
Hey mensen, ik zie voornamelijk mensen reageren op de Mi 9T, waarom is er zo weinig over de pro versie, die is niet zo heel veel duurder?
mijn vraag: Mi9 vs Mi9T vs Mi9T pro, welke zou beter zijn voor komende 3 jaar, en waarom?
Ga ik spijt krijgen als ik 6 GB pak ipv 8 GB?

alvast bedankt voor jullie altijd geweldige inzichten, ik lees ze dagelijks en helpen me met meer overwogen keuzes te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omdat de Mi 9T Pro nog niet officieel bestaat :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
jelleeelco schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:28:
[...]

Merk je serieus verschil?

Ik ben op xda aan het navragen hoe dit zit. Ze geven aan dat meerdere mensen er last van hebben, en er is een mogelijkheid om via de update app handmatig de (dan wel vooraf gedownloade rom) te installeren. Zodra ik weet hoe en wat vermeld ik het hier.
Elk merk rolt updates gefaseerd uit. Geen idee waarom dat hier een issue zou zijn. En inderdaad. Als je niet kan wachten, download de official rom en installeer hem via de updater app. Appeltje eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Umm.... Hoe dan? Welke Rom (recovery, OTA), hoe kan ik die selecteren in de Updater (geen menu optie om een file te selecteren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 00:35:
Umm.... Hoe dan? Welke Rom (recovery, OTA), hoe kan ik die selecteren in de Updater (geen menu optie om een file te selecteren)?
Je krijgt vanzelf een keer een melding.
@HMC jij hebt toch de K20 Pro? Zo ja dan is dat de verklaring waarom wij met een 9T nog geen nieuwe update hebben. De K20 (Pro) krijgt volgens mij vrijwel wekelijks updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Kijk, nu snap je hem... De K20 (Pro) krijgt bijna wekelijks updates.

Ik heb de K20 Pro. Meegenomen uit China dus zo origineel als het maar kan...vandaar mijn verwarring dat ik geen .12, geen .14 en nu geen .15 ontvangen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tw1ks
Tw1ks schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:27:
[...]

Helaas nog niet gelukt. Vanmiddag nog een collega gevonden met een Pocofone F1 die ook eerst problemen had met intune, maar vervolgens dit wel aan de praat heeft gekregen. Hebben van alles geprobeerd maar lijkt te zitten in enkele instellingen met betrekking tot encryptie die in de MI9 net wat anders zijn geregeld.
Bij instellingen ->aanvullende instellingen -> Privacy ->Versleuteling en gegevens en daar binnen de optie "Telefoon Versleutelen". Deze laatste optie is clickable bij de Pocofone, maar binnen de MI9 is deze nu al op "Versleuteld".

Ik zit verder redelijk vast nu, dus twijfel of tussen in de weer gaan met custom roms/beta's of in de verkoop gooien en voor een Nokia 8.1 gaan. Maar toestel zelf is wel dermate strak en fijn dat het wel met pijn zou zijn.
Even me zelf quoten om over dit probleem een update te geven: Ik had het eigenlijk opgegeven, ontbrak me even aan de tijd om heel veel tijd te besteden aan een probleem waarvan ik niet wist dat het op te lossen was. Dus hard reset gedaan om de telefoon klaar te maken voor de verkoop ;w . Kon het toch niet laten om het nog één keer te proberen. Omdat ik verwachtte dat het bij de encryptie fout ging expres geen wachtwoord/vingerafdruk erop gezet bij het opnieuw instellen en minimale hoeveelheid data al overgezet in installatie, dus alleen Google account gekoppeld om Play store werkend te krijgen. Bedrijfsportaal geinstalleerd en opeens kwam ik een paar stapjes verder in het proces! Toen tussentijds nog wel een crash van bedrijfsportaal, dus echt zeker was ik niet, maar nadat ik zelf handmatig wel weer een wachtwoord op de telefoon had gezet ging het validatie proces verder en nu werkt alles _/-\o_ . Idem met mijn fietscomputer, deze kreeg ik eerst ook niet gekoppeld (Element Bolt) en dit ging nu ook in 1x goed met een fresh install. Helemaal happy dus en de Mi9T blijft dus gewoon in mijn bezit O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:51
Vraag voor iemand met de blauwe variant; hoe ziet het eruit? Bling-bling of stijlvol? De renders en video's geven allemaal een andere indruk. En voor iedereen met een 9T; hoe goed is het scherm af te lezen in fel zonlicht? Ik heb nu een Nokia 7 plus en wordt niet vrolijk van de helderheid van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Hij's binnen! de 10.3.15.0 update van @HMC

was je toch eerder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rikki schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:27:
Vraag voor iemand met de blauwe variant; hoe ziet het eruit? Bling-bling of stijlvol? De renders en video's geven allemaal een andere indruk. En voor iedereen met een 9T; hoe goed is het scherm af te lezen in fel zonlicht? Ik heb nu een Nokia 7 plus en wordt niet vrolijk van de helderheid van het scherm.
Helderheid in zonlicht vind ik super. Niks te klagen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Ik vind de blauwe op het randje, collega heeft hem en ik denk dat ik de rode ga halen.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jeru schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Ik vind de blauwe op het randje, collega heeft hem en ik denk dat ik de rode ga halen.
Wat is het verschil (op de kleur na dan) dat de blauwe op het randje is en de rode niet?
Sowieso zal elke foto die je ziet weer anders zijn. Het is allemaal puur smaak afhankelijk. Ik persoonlijk vind zowel rood als blauw teveel bling bling. De carbon variant oogt naar mijn idee meer sjeik. Maar goed dat is mijn smaak.

Het scherm is prima af te lezen in fel zonlicht.

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 12-07-2019 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
l3art schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Wat is het verschil (op de kleur na dan) dat de blauwe op het randje is en de rode niet?
Smaak, ik vind de combinatie van groen en blauw niet zo mooi, als hoe ik verwacht dat de rode eruit ziet.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik heb alle drie modellen in China in mijn handen gehad. Persoonlijk vond ik de blauwe en rode versies te 'bling-bling' en meer voor 15-jarigen dan ... auch-zo-oud-al-jarigen :).

Ik ben voor de zwarte gegaan. Heel stijlvol en sjiek, met toch mooie kleuren. Waar ik vervolgens niets van zie want ik knal er altijd gelijk een case omheen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:48
Ik heb de blauwe en ik vind hem juist heel stijlvol, zeker geen blingbling. Heb wel getracht foto's te maken, maar daarop komt de kleur niet goed tot zijn recht, is dan veel te blauw, terwijl dit in werkelijkheid donkerder is, neigt soms naar wat blauw-groen. Kleur verschilt ook met de kijkhoek. Kortom ik vind hem mooi en mensen in mijn omgeving ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb alle drie modellen in China in mijn handen gehad. Persoonlijk vond ik de blauwe en rode versies te 'bling-bling' en meer voor 15-jarigen dan ... auch-zo-oud-al-jarigen :).

Ik ben voor de zwarte gegaan. Heel stijlvol en sjiek, met toch mooie kleuren. Waar ik vervolgens niets van zie want ik knal er altijd gelijk een case omheen 8)7
Zelf een transparante case besteld. Zelfde als om m'n vorige toestel, de Mi A1. Kortom, ook overgestapt. Ook m'n eerste high end toestel sinds jaren, dus moet er maar goed zuinig mee doen :). De Mi A1 was het duurste toestel dat ik in de afgelopen 5 jaar had gekocht (voor 170 Euro) dus dit was wel even slikken :+.

Eerste indrukken: prachttoestel! Hij doet alles wat ik ervan verwacht. Het wachten op de Pro was 't me niet waard, zeker gezien de indrukwekkende accuduur met de SD730.

Over de kleur... Zwart... Die andere 2 vond ik verschrikkelijk. Maar inderdaad, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:12
Anderen opgevallen dat de standaard camera app erg hoge iso waardes gebruikt? Maakt foto's die binnenshuis geschoten worden niet echt mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam dit artikel tegen vandaag, vertaalt uit het russisch.
12 juli 2019 om 06:54 uur

Xiaomi Mi 9T Pro zal in augustus in Europa worden uitgebracht
Bovendien verscheen Xiaomi Mi 9T Pro in de database van de Federal Communications Commission
Halverwege juni bevestigde Xiaomi Rusland, general manager Yu Man (Yu Man) dat de Xiaomi Mi 9T Pro-smartphone beschikbaar zal zijn in Europa (met name in Rusland), maar hij kon niet specificeren wanneer dit zal gebeuren.

Nu werd bekend dat de Xiaomi Mi 9T Pro in de database van de Federal Communications Commission (FCC) verscheen, waar het apparaat onder het modelnummer doorloopt. Dit geeft het imminente uiterlijk van een smartphone in de Verenigde Staten aan.

Bovendien meldt een bekende insider dat in de Europese regio Xiaomi Mi 9T Pro in augustus van dit jaar in de winkel ligt. Iets later werd deze informatie bevestigd door een andere geverifieerde netwerkinformant.
Hier nog een artikel van een andere site in het Engels:
https://www.xiaomist.com/2019/07/the-expected-xiaomi-mi-9t-pro-would.html?m=1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2019 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
geverifieerde netwerkinformant.
Is dat iets als een "betaalde Kremlin-troll? :+

Ja, @Verwijderd ik heb de Chinese K20 Pro, net als @jelleeelco :D
Updates gaan goed, maar uiteraard zat ik een beetje te stangen met dat alles nu zoveel beter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zo, de Mi-Globe rom staat er op.
Eens zien of het wat is. Tot nu toe valt het me op dat het één en ander weer op een andere plek staat en dat niet alles volledig vertaalt is naar het Nederlands.

Dat gaat hem niet worden voor mij. Widevine gaat naar L3. De vingerafdrukscanner werkt niet met het scherm uit. Dat laatste is voor mij de voornaamste reden om te kijken of ik weer terug kan naar de originele Mi 9 Rom. Ben stom geweest en was vergegten een backup te maken van de originele rom. Dat is dan wel weer jammer.

Als iemand nog weet waar je de complete originele EEA Rom kan downloaden dan hoort ik het graag. Op xiaomifirmware updater kan ik hem niet vinden helaas.
Gevonden: https://mifirm.net/download/2885

Kak, anti rollback protection. Dat wordt wachten tot er een nieuwere versie van de EEA is :(
Hopelijk kan ik met het reflashen via de xiaomi.eu rom, het één en ander recht zetten.

edit:
Nog een zip file gevonden van de EEA rom: https://mifirm.net/downloadzip/3404
Die maar eens er op gooien in de hoop dat dat goed gaat. Blojkt dus geen EEA rom te zijn maar de redmi k20 rom. Vingerafdrukscanner werkt in ieder geval weer goed, alleen geen L1 meer dus.

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 12-07-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-09 21:16
Hallo, ik heb gisteren een Mi 9T gekocht bij Belsimpel, bij mij staat MIUI Global 10.3.7 er op, ik zag dat hier ook een Europese versie van is?

Ook heb ik op de één of andere manier 1/5 streepjes bereik, ik zit bij KPN. Mijn oude mobiel had ik (zelfde sim) wel goed bereik (4/5 streepjes). Zou dit door de rom kunnen komen? Ik heb wel de 9T en niet de K20, CPU Z geeft Mi 9T (davinci_eea) aan.

Iemand hier hetzelfde?

[ Voor 4% gewijzigd door RemyB op 12-07-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
RemyB schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:32:
Hallo, ik heb gisteren een Mi 9T gekocht bij Belsimpel, bij mij staat MIUI Global 10.3.7 er op, ik zag dat hier ook een Europese versie van is?

Ook heb ik op de één of andere manier 1/5 streepjes bereik, ik zit bij KPN. Mijn oude mobiel had ik (zelfde sim) wel goed bereik (4/5 streepjes). Zou dit door de rom kunnen komen? Ik heb wel de 9T en niet de K20.

Iemand hier hetzelfde?
De ROM die erop staat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
l3art schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:45:
Zo, de Mi-Globe rom staat er op. Widevine gaat naar L1. De vingerafdrukscanner werkt niet met het scherm uit. Dat laatste is voor mij de voornaamste reden om te kijken of ik weer terug kan naar de originele Mi 9 Rom. Ben stom geweest en was vergegten een backup te maken van de originele rom. Dat is dan wel weer jammer.
...
Kak, anti rollback protection. Dat wordt wachten tot er een nieuwere versie van de EEA is :(
Hopelijk kan ik met het reflashen via de xiaomi.eu rom, het één en ander recht zetten.

edit:
Nog een zip file gevonden van de EEA rom: https://mifirm.net/downloadzip/3404
Die maar eens er op gooien in de hoop dat dat goed gaat. Blojkt dus geen EEA rom te zijn maar de redmi k20 rom. Vingerafdrukscanner werkt in ieder geval weer goed, alleen geen L1 meer dus.
Vraagje. Wat was de reden dat je bent gaan flashen? De Mi9T heeft toch gewoon officiële Global Rom met Nederlandse taal en Widevine L1?

Je schrijft dat na flashen van de Mi-Globe rom je Widevine L1 had.
1. De Mi9T had met originele rom ook Widevine L1 (neem ik aan van wel)?
2. Heb je getest met Netflix dat je ook daadwerkelijk FHD beeld had? Ik meen begrepen te hebben dat als je toestel een custom rom heeft, widevine L1 niet uitmaakt en Netflix alsnog geen FHD afspeelt. Ik weet dit echter niet zeker.

Ben namelijk benieuwd of, zodra de Mi9T Pro uitkomt en dus ook een Global Rom die op de K20 Pro geflashed kan worden, dit de widevine van L3 naar L1 tilt. Dit zou dan alleen maar zin hebben als je ook in Netflix FHD hebt, want volgens mij kan je niet (zoals vroeger wel) op Chinese telefoons de Global Rom zetten zonder je bootloader te unlocken en TWRP te installeren.

Is je bootloader unlocked neem ik aan? Hoe lang moest je wachten?

[ Voor 26% gewijzigd door jelleeelco op 12-07-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymondvk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-08-2022
Vraagje over het opladen van de Xiaomi Mi9T.

Ben nu aan het opladen omdat de batterij bijna leeg was, telefoon zegt dat het aan het snelladen is maar na 2,5 uur heb is het nog geen 60% vol.
Moet er ergens een instelling anders staan?
Kan het namelijk nergens vinden, of is het normaal??

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Raymondvk schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:12:
Vraagje over het opladen van de Xiaomi Mi9T.

Ben nu aan het opladen omdat de batterij bijna leeg was, telefoon zegt dat het aan het snelladen is maar na 2,5 uur heb is het nog geen 60% vol.
Moet er ergens een instelling anders staan?
Kan het namelijk nergens vinden, of is het normaal??

Raymond
Ik neem aan dat je verschillende kabels al geprobeerd hebt? En je laadt met de meegeleverde charger?

Als dat allemaal getest is (dus ook even andere kabel proberen).. .dan klinkt het niet goed. 60% haal ik met de K20 Pro in max 40 minuten met een 18watt lader. Ik zou hem even uit- en weer aanzetten, eventueel factory reset. En als dat niet werkt, terug ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Vandaag de 9t ontvangen. Prachtig ding, maar hij gaat toch terug. Ik wil nog weleens onderweg foto's van mijn DLSR alvast voorbewerken in Lightroom en dat gaat op mijn iPhone 7 Plus beduidend sneller. Maar even wachten op de Pro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Voor iedereen die de accuduur van de Mi9T zoveel beter acht dan de K20 Pro (de Mi9T Pro), hier een aardige vergelijking tussen een aantal toestellen.

Er worden achter elkaar zeer zware taken uitgevoerd, zoals benchmark tests, spelletjes, maar ook wat lichtere taken als video kijken en social media bekijken. De K20 Pro houdt het precies 7 uur vol... De Mi9T (K20)...7 uur en 30 minuten. Verwaarloosbaar als je het mij vraagt, zeker als je bedenkt dat je dan met de K20 Pro aanmerkelijk sneller weer vol bent.

YouTube: Redmi K20 vs K20 Pro, OnePlus 7 Pro, Xiaomi Mi 9, P30 Pro BATTERY DR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
Waarom is er eigenlijk geen apart topic voor de K20 Pro / 9T Pro? Zijn toch twee compleet verschillende telefoons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
-ION- schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:37:
Waarom is er eigenlijk geen apart topic voor de K20 Pro / 9T Pro? Zijn toch twee compleet verschillende telefoons?
Compleet verschillend? De 9T pro bestaat niet eens overigens. Verder verschillen ze slechts op 2 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
umm, wel wat meer punten hoor:

- SD855 ipv SD730
- Geen hardware DC Dimming
- Geen advanced cooling
- Geen laser autofocus
- Andere sensor voor de main camera (582 ipv 586 van Sony)
- Geen snellaad functionaliteit met 27watt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChinaGeek
jelleeelco schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:45:
umm, wel wat meer punten hoor:

- SD855 ipv SD730
- Geen hardware DC Dimming
- Geen advanced cooling
- Geen laser autofocus
- Andere sensor voor de main camera (582 ipv 586 van Sony)
- Geen snellaad functionaliteit met 27watt
Nou goed, wat meer punten. Het staat je vrij een eigen topic te openen, maar het lijkt mij nogal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:43:
[...]

Compleet verschillend? De 9T pro bestaat niet eens overigens.
De K20 Pro gaat toch Mi 9T Pro heten?
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:43:
[...]Verder verschillen ze slechts op 2 punten.
Zoals hierboven aangegeven klopt dat niet. Een compleet ander SoC en camera lijkt me overigens als voldoende reden voor een eigen topic, want we kunnen hier wel praten over de K20 / 9T, maar de relevantie voor de K20 Pro is er vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
-ION- schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:51:
[...]

De K20 Pro gaat toch Mi 9T Pro heten?
Daar is nog geen enkele concrete bron voor.
Op dit moment bestaat hij niet iig.
Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms