Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:39
Heeft het probleem inderdaad opgelost. Dankje!

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:19

daffie82

Mi 9T Pro V11.0.6.0 (QFKEUXM)

ik zit nog op de MIUI Always-on display 1.10.242-02141144
neem toch aan dat die fix die in de alpha versie zit, uiteindelijk ook in de officiële versie komt?

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V11.0.6.0 (QFKEUXM)

• fordrwd4ever
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 30-05 16:59

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

rauwst schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:55:
Welke widget gebruiken jullie voor het weerbericht? M'n oude is er met de update mee gekapt
Ik gebruik die van devexperts.net , Weather & Clock widget.
Doet het al jarenlang prima.
De 4 x 3 widget met de klok vind ik het handigste.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Nanostylez
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-05 16:34
snah001 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
Xiaomi is per omgaande gestopt met de verdere ontwikkeling van Miui-11 en richt nu alle aandacht op de ontwikkeling van Miui-12 die al voor sommige toestellen in beta is verschenen.
Dus de verwachting is dat een volgende update naar Miui-12 zal zijn.
Heb je een bron die aangeeft welke devices momenteel de MIUI 12 beta kunnen draaien? Ik kan hier namelijk niks over terug vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-05 11:07
Nanostylez schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Heb je een bron die aangeeft welke devices momenteel de MIUI 12 beta kunnen draaien? Ik kan hier namelijk niks over terug vinden.
Het klopt:
https://www.cnbcindonesia...xiaomi-redmi-ini-kebagian
https://www.xda-developer...beta-development-miui-12/
https://www.gizchina.com/...its-latest-system-update/

Edit: En van eergister:
https://www.gizchina.com/...omi-made-an-announcement/

Edit:
...first private beta of the MIUI 12 will go live in September, and in October the “Public” beta update will be released for some users. And finally, the official stable update will roll out in December.

[Voor 23% gewijzigd door HMC op 24-03-2020 18:59]

Betaalde Kremlin-troll

• Nanostylez
Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn: ik kon namelijk niet vinden welke apparaten nu al de bèta kunnen draaien (dit was namelijk af te lijden aan het bericht van @snah001). Ik kwam alleen tegen dat er betas zouden starten rond September, maar aan je edit te zien kom jij daar ook op uit.

[Voor 0% gewijzigd door Nanostylez op 24-03-2020 19:15. Reden: Typo & vermelding snah001]

• HMC
Inderdaad, @Nanostylez -O-
Ik was ook al even blij. Dacht dat ik wat gemist had.

Maar we moeten nog even wachten.

Betaalde Kremlin-troll

• snah001
  • Laatst online: 00:50

Mi 9T Pro - V11.0.6.0. - QFKEUXM

• Da Queen
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-05 18:39
Hallo iedereen. Ik wil deze versie kopen https://www.cect-shop.com...usive-edition.html?v=9852 en ik heb KPN. Daar staat bij de sheet van deze versie bij:

B1 2100MHz
B3 1800MHz
B7 2600MHz
B8 900MHz
B20 800MHz XXXXXXXXXXXXX
B38 2600MHz

Hij ondersteunt dus alleen B20 800mhz niet. Vraag: wat mis ik hiermee? Kan ik nog steeds 4G gebruiken? en hoe zit dat in het buitenland?

• MertijnW
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 29-05 21:19
Da Queen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:35:
Hallo iedereen. Ik wil deze versie kopen https://www.cect-shop.com...usive-edition.html?v=9852 en ik heb KPN. Daar staat bij de sheet van deze versie bij:

B1 2100MHz
B3 1800MHz
B7 2600MHz
B8 900MHz
B20 800MHz XXXXXXXXXXXXX
B38 2600MHz

Hij ondersteunt dus alleen B20 800mhz niet. Vraag: wat mis ik hiermee? Kan ik nog steeds 4G gebruiken? en hoe zit dat in het buitenland?
Zie: https://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

KPN gebruikt zowel 1800MHz als 2600MHz. Als jouw gegevens kloppen, dan heb je waarschijnlijk gewoon 4G in Nederland op veel plekken.

Buitenland hangt een beetje af van welk land je zit, maar ook met welke provider je verbonden bent. Ik principe kun je in het buitenland gewoon switchen naar een provider die één van de banden gebruikt die de K20 pro gebruikt.

Maar een vraag: waarom niet gewoon de Mi 9T Pro in Nederland bestellen?. Deze heeft een 'speciale' (EU) global versie van MIUI erop staan die voldoet aan de privacywetgeving. De Snapdragon 855+ ga je vrijwel niet merken, je betaalt er meer voor en je hebt ook nog een bepaalde onzekerheid (garantie, frequenties, etc.).

[Voor 38% gewijzigd door MertijnW op 25-03-2020 19:59]

• Da Queen
MertijnW schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Zie: https://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

KPN gebruikt zowel 1800MHz als 2600MHz. Als jouw gegevens kloppen, dan heb je waarschijnlijk gewoon 4G in Nederland op heel plekken.

Buitenland hangt een beetje af van welk land je zit, maar ook met welke provider je verbonden bent. Ik principe kun je in het buitenland gewoon switchen naar een provider die één van de banden gebruikt die de K20 pro gebruikt.

Maar een vraag: waarom niet gewoon de Mi 9T Pro in Nederland bestellen?. Deze heeft een 'speciale' (EU) global versie van MIUI erop staan die voldoet aan de privacywetgeving. De Snapdragon 855+ ga je vrijwel niet merken, je betaalt er meer voor en je hebt ook nog een bepaalde onzekerheid (garantie, frequenties, etc.).
Super bedankt voor je snelle reactie. Handige info ook die link! Ik lees daar ook
''Hierdoor kan een provider uitwijken naar de 1800 MHz band en als het echt extreem druk is, naar de 2600 MHz.''

Dus als ik het goed begrijp, gezien deze versie de 800 MHZ mist, hij gelijk gebruik maakt van de 1800 of 2600 mhz band? Mijn vraag is dan alleen, blijft KPN, laten we zeggen, deze 2 banden de komende 2 jaar nog gebruiken?

Om op jouw vraag terug te komen, ik doe het voor het aantal RAM (12gb) en opslag (512gb) in Europa kan ik alleen maar 6gb RAM kiezen met 64gb of 128gb en dan is deze nog duurder ook meestal. Garantie heb je wel een goed punt inderdaad!

Wat is trouwens het verschil dan met 'speciale' (EU) global versie van MIUI vs de Multilanguage rom (inclusief NL taal) die ik kan kiezen op de link die ik zojuist stuurde?

• MertijnW
Da Queen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Super bedankt voor je snelle reactie. Handige info ook die link! Ik lees daar ook
''Hierdoor kan een provider uitwijken naar de 1800 MHz band en als het echt extreem druk is, naar de 2600 MHz.''

Dus als ik het goed begrijp, gezien deze versie de 800 MHZ mist, hij gelijk gebruik maakt van de 1800 of 2600 mhz band? Mijn vraag is dan alleen, blijft KPN, laten we zeggen, deze 2 banden de komende 2 jaar nog gebruiken?

Om op jouw vraag terug te komen, ik doe het voor het aantal RAM (12gb) en opslag (512gb) in Europa kan ik alleen maar 6gb RAM kiezen met 64gb of 128gb en dan is deze nog duurder ook meestal. Garantie heb je wel een goed punt inderdaad!

Wat is trouwens het verschil dan met 'speciale' (EU) global versie van MIUI vs de Multilanguage rom (inclusief NL taal) die ik kan kiezen op de link die ik zojuist stuurde?
Ik heb geen idee wat KPN gaat doen (o.a. met 5G uitrol). Wel durf ik te veronderstellen dat ze waarschijnlijk niet zomaar een behoorlijke financiële investering 'even uit de lucht halen'. Komende jaren blijft die band waarschijnlijk nog wel werken. Alleen zoals ik zei: ik heb geen idee wat KPN doet. Ik ben geen werknemer daar.

12GB RAM vind ik persoonlijk wel een beetje 'too much'. Je gaat dat ook niet merken of je moet tientallen (zware) apps tegelijk laten draaien én gebruiken. Zelf ben ik een behoorlijk intensieve gebruiker en ben nog nooit tekort gekomen aan 6GB RAM (zelfs niet aan 3GB, maar daar zijn de meningen over verdeeld).

Die multilanguage ROM is de gewone global ROM. Er is geen EU variant van de K20 Pro Premium, want deze is nooit hier gelanceerd. Verschil bij de Mi 9T Pro / K20 Pro is o.a. dat de Google dialer wordt gebruikt in plaats van de MIUI dialer. Zo zijn er nog een aantal functies verschillend om aan de privacywetgeving te voldoen.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:27

AtlAntA

BANAAN!

Da Queen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:35:

B1 2100MHz
B3 1800MHz
B7 2600MHz
B8 900MHz
B20 800MHz XXXXXXXXXXXXX
B38 2600MHz

Ik had bij mijn 9t pro uit Hongkong (qfkmixm) dat bij kpn nummerherkenning niet werkte. Ook werkten groepsgesprekken (nog) slechter. Bij Vodafone was dit niet zo. Zou me niks verbazen dat je tegen dezelfde problemen aan zou lopen.

Avatar does not reflect reality. *much*

• Da Queen
@AtlAntA Wow dat is niet de bedoeling, thanks! Dat is wel en goede reden om voor de Europese versie te gaan.

@MertijnW Dank voor alle info nomaals. 12gb is inderdaad heel veel, 8gb zou voor mij al genoeg zijn, alleen qua prijs maakt het niet echt heel veel uit. Wel vraag ik me af of de opslag nog meetelt. Is bij jou bekend bij hoeveel gb de telefoon qua snelheid achteruit gaat? De 64gb versie is wat krapjes denk ik, ben bang als je bv nog 20gb over hebt de telefoon achteruit gaat, of valt dit mee? Ik kan de 64gb versie nml goedkoop krijgen en twijfel nu. (ben dus alleen bang dat de snelheid achteruit gaat als je nog weinig gb over hebt, verder sla ik niet veel pics/vids op; deze zet ik altijd snel over op pc)

• MertijnW
Da Queen schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:12:
@AtlAntA Wow dat is niet de bedoeling, thanks! Dat is wel en goede reden om voor de Europese versie te gaan.

@MertijnW Dank voor alle info nomaals. 12gb is inderdaad heel veel, 8gb zou voor mij al genoeg zijn, alleen qua prijs maakt het niet echt heel veel uit. Wel vraag ik me af of de opslag nog meetelt. Is bij jou bekend bij hoeveel gb de telefoon qua snelheid achteruit gaat? De 64gb versie is wat krapjes denk ik, ben bang als je bv nog 20gb over hebt de telefoon achteruit gaat, of valt dit mee? Ik kan de 64gb versie nml goedkoop krijgen en twijfel nu. (ben dus alleen bang dat de snelheid achteruit gaat als je nog weinig gb over hebt, verder sla ik niet veel pics/vids op; deze zet ik altijd snel over op pc)
De Mi 9T Pro kun je niet met 8GB RAM krijgen in de EU-variant. Althans, niet in Nederland. Je moet dan alsnog gaan voor een global variant van de Mi 9T Pro / K20 Pro. De EU-variant die in Nederland te krijgen is, is met 6GB RAM. (Als ik het mis heb, graag even van iemand een correctie.)

Ik heb zelf de 128GB en ik heb genoeg ruimte. Heb eigenlijk ook nooit last van een trage telefoon door te weinig ruimte, want tegenwoordig is software 'slim' genoeg om dit op te lossen. Wel moet je er rekening mee houden dat je af en toe je telefoon 'schoon' moet maken. Echter verwacht ik dat een gemiddelde Tweaker prima weet hoe dat moet. Wel is het belangrijk om te weten dat je het geheugen niet kan uitbreiden met een SD-kaart.

De tijd van trage telefoons door te weinig opslag is voor mijn gevoel al een tijdje voorbij. Tuurlijk wordt een telefoon trager bij minder ruimte, maar de processors zijn tegenwoordig krachtig genoeg om daarmee om te gaan.

• daffie82

daffie82

MertijnW schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:24:
[...]

De Mi 9T Pro kun je niet met 8GB RAM krijgen in de EU-variant. Althans, niet in Nederland. Je moet dan alsnog gaan voor een global variant van de Mi 9T Pro / K20 Pro. De EU-variant die in Nederland te krijgen is, is met 6GB RAM. (Als ik het mis heb, graag even van iemand een correctie.)

Ik heb zelf de 128GB en ik heb genoeg ruimte. Heb eigenlijk ook nooit last van een trage telefoon door te weinig ruimte, want tegenwoordig is software 'slim' genoeg om dit op te lossen. Wel moet je er rekening mee houden dat je af en toe je telefoon 'schoon' moet maken. Echter verwacht ik dat een gemiddelde Tweaker prima weet hoe dat moet. Wel is het belangrijk om te weten dat je het geheugen niet kan uitbreiden met een SD-kaart.

De tijd van trage telefoons door te weinig opslag is voor mijn gevoel al een tijdje voorbij. Tuurlijk wordt een telefoon trager bij minder ruimte, maar de processors zijn tegenwoordig krachtig genoeg om daarmee om te gaan.
Uit interesse, hoe maak je je 9T 'schoon' ?
Ik doe regelmatig cache bestanden wissen, voor de rest niet veel eigenlijk.

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V11.0.6.0 (QFKEUXM)

• snah001
Xiaomi heeft daar een "opruim" tooltje voor op het toestel staan en die heet "Opruimer".
Daar kun je kiezen wat je zelf cleanen wilt.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:33

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MertijnW schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Je kunt natuurlijk ook nog uitwijken naar de nieuwe K30 Pro zodra die onder de Mi lijn in Nederland verschijnt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MertijnW
daffie82 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Uit interesse, hoe maak je je 9T 'schoon' ?
Ik doe regelmatig cache bestanden wissen, voor de rest niet veel eigenlijk.
Ik gebruik zelf SD Maid. Ik vind de standaard 'Opruimer' iets te agressief (en privacybeleid daarvan is een beetje schimmig). Verder doe ik met regelmaat een schone installatie, want je kunt niet alle troep wegkrijgen met die tools. Of je moet je toestel rooten, dan kun je wel het meeste opruimen met SD Maid.

• MertijnW
Jeroenneman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Je kunt natuurlijk ook nog uitwijken naar de nieuwe K30 Pro zodra die onder de Mi lijn in Nederland verschijnt.
Hele goede suggestie voor @Da Queen. Enig nadeel is wel dat het twijfelachtig is of die in Nederland uit gaat komen en is er door de coronacrisis ook enige onduidelijkheid wanneer de Mi 10 beschikbaar is in Nederland.

Ik weet alleen niet hoeveel geduld @Da Queen heeft, maar anders is het zeker een optie om even te wachten.

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-05 20:45
Ik heb een Samsung active 2 icm de Mi9t pro en heb er toch wel wat issues mee gehad met het ontvangen van notifications op mijn Watch. Nu heb ik het opgelost met het draaien van Galaxy Wear op de achtergrond, maar vroeg mij af of andere een betere oplossing hebben.

[Voor 3% gewijzigd door vali op 27-03-2020 08:57]

• Da Queen
Hartelijk dank voor de informatie jongens! De K30 pro is een heel mooi toestel alleen net iets te groot voor me vandaar dat ik mijn ogen had gericht op de K20 Pro (Exclusive edition).

De exclusive edition met 8gb of 12gb wordt het helaas toch niet. Na enig onderzoek kwam ik erachter dat alsik deze importeer met Global rom dat ik dan vastzit aan Widevine Level L3 en niet L1 omdat de bootloader unlocked moet zijn voor deze Global Rom, aldus de Chinese zaak waar ik het wilde bestellen. Dan is die B20 wel mooi meegenomen gelijk.

Toch jammer dat wij Europeanen steeds minder Ramkeuze krijgen. Hoe dank ook nogmaals bedankt voor de info!

• legioen12
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:42
Hallo

Ik heb nu een huawei p20 pro maar ik mag mijn abonnement verlengen bij kpn en nu is wat onderzoek mijn oog gevallen op de Xiaomi MI 9T Pro.

Is dat een vooruitgang of kan ik beter bij de p20 pro blijven

• bartelsrobert
  • Laatst online: 22:04
legioen12 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:34:
Is dat een vooruitgang of kan ik beter bij de p20 pro blijven
snapdragon 855 is een vooruitgang. Als de stap voor jou groot genoeg is (p20 pro is vergelijkbaar met SD835 geloof ik?) is de MI 9T pro een prima telefoon.
Tenzij je huidige telefoon problemen heeft qua accuduur of andere zaken zou ik persoonlijk voor een sim only gaan en wachten tot je een grotere stap kan zetten. (SD865 of SD875).
Ik heb zelf de stap gemaakt van SD8xx naar SD7xx omdat je qua perfomance toch weinig van merkt tenzij je veel games speelt. Dus de afweging blijft persoonlijk

• snah001
De Mi 10 serie is aangekondigd voor Europa en de prijzen zijn niet mals:

Mi 10 gaat 799 euro kosten
Mi 10 Pro gaat 999 euro kosten
Mi 10 Lite gaat 349 euro kosten

Toch nog maar een poosje bij de fantastische 9T Pro blijven.
Die prijzen gaan toch nog wel zakken na 1/2 jaar.

[Voor 25% gewijzigd door snah001 op 28-03-2020 12:46]

• jdan
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-05 19:21
Tijd voor een nieuwe hobby?
Mooie foto’s maken met je Mi 9T Pro:
- gebruik het regel-van-derden-raster
- tik om te focussen
- gebruik de flash zelden of nooit
- ga zo dicht mogelijk bij je onderwerp staan
- gebruik enkel de analoge zoom van je smartphone niet de digitale (tenzij als verrekijker)
- gebruik HDR
- gebruik de burst-functie voor bewegende objecten
- gebruik portret of bokeh voor personen en detailopnames ...

*knip*. Promoten van je website (al dan niet indirect) is niet toegestaan.

[Voor 22% gewijzigd door rens-br op 31-03-2020 11:32]

Mi 9T Pro - MIUI Global - 11.0.5.0(QFKEUXM)

• Lekkerbek
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-04 11:00
Hoi,

sinds een half jaar de K20pro in gebruik en aangezien ik iemand had geholpen met contactloos betalen, dacht ik: laat ik dat ook eens aanzetten in deING-app.

Zit de optie er niet... ? Blijkt, na zoeken in het xiaomi-settings scherm: geen NFC te vinden...

Ook bij de settings van bluetooth niet, zoeken op wallet: niets.

Je twijfelt: heb ik dan weer iets gekocht zonder te ... dus even google-foo, ja hoor... hij zou NFC moeten hebben.

Er zit een Global MIUI 11.0.4 in (QFKINXM) Android 10, (OTA arrived).

Iemand hier dezelfde ervaring?

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:37
Settings>connection and sharing>NFC>secure element position>use HCE wallet

Helpt dit?

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-05 10:36
Ik kreeg een update voor 'always on display'. Maar nu zie ik graflelijke icoontjes als m'n telefoon gelockt. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerbek
99ruud99 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:45:
Settings>connection and sharing>NFC>secure element position>use HCE wallet

Helpt dit?
Nah, het NFC staat er gewoon niet bij.

Wel: dingen als printing, vpn, blauwe tanden en wifi.

Alsof er in deze ROM dat niet in zit.
(Ik heb ook niet opgelet met Android 9, of het er toen wel in zat).

• 99ruud99
En als je je topdown menu naar beneden trekt ? daar staat een NFC knop op, in het "tweede"scherm (als je naar rechts swipet). Als ik deze lang in hou geduwt krijg ik gewoon NFC onder "verbinding & delen"

[Voor 94% gewijzigd door 99ruud99 op 31-03-2020 10:52]

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-05 10:07
De Indiase K20 pro schijnt geen NFC te hebben (wel qua hardware, niet in rom), de Chinese K20 pro wel.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 13:11
Op mijn Mi9T pro heb ik ingesteld dat om 23.00 de telefoon overschakeld op stille modus, ideaal zodat je 's avonds geen berichten meer hoort binnenkomen of kan worden gebeld. Enige nadeel is dat de telefoon trilt bij het overschakelen naar die stille modus en dat is soms niet een beschaafde "bzzt" van een seconde, maar een lompe tril van wel 10 seconden, tot ik een keer op een knop druk of de telefoon beweeg. Als je dan net in slaap aan 't vallen bent is dat natuurlijk verschrikkelijk.

Weet iemand of dit in te stellen is. De instellingen van de do not disturb functionaliteit in MIUI zijn nogal beperkt hierin.

• Lekkerbek
Mother_lepard schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:12:
De Indiase K20 pro schijnt geen NFC te hebben (wel qua hardware, niet in rom), de Chinese K20 pro wel.
Ik las het ook ergens. Enig idee waar ik dat kan controleren? Wellicht is er bij Ali een "global" rom overheen gefietst.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:07
Lekkerbek schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Ik las het ook ergens. Enig idee waar ik dat kan controleren? Wellicht is er bij Ali een "global" rom overheen gefietst.
Kijken of je QFKINXM hebt.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Heisenbug
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03:30
Ik heb het idee dat de fingerprint sensor voor geen meter werkt buiten met zonlicht. Althans, bij mij niet.

• GuustVB
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 28-05 22:19
Heisenbug schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:08:
Ik heb het idee dat de fingerprint sensor voor geen meter werkt buiten met zonlicht. Althans, bij mij niet.
Vreemd, bij mij wel, gebruik je een screenprotector?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:18

knakworst

Get Dilberted!

Ik heb alleen last als ik droge handen heb. En die heb ik met de handgel nu heel vaak :(

• 99ruud99
knakworst schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:43:
[...]

Ik heb alleen last als ik droge handen heb. En die heb ik met de handgel nu heel vaak :(
Goh ik juist als ik lang afwas heb gedaan en van die verschrompelde vingers heb. Ik dacht altijd dat t daaraan lag en nam t m'n mobiel niet kwalijk.
Met droge handen werkt ie perfect ook in vol zonlicht.
Wel kan je met die felle zon de vingerafdruk sensor en de lichtsensor zien zitten als je je mobiel onder een bepaalde hoek houdt.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

99ruud99 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:38:
[...]

Goh ik juist als ik lang afwas heb gedaan en van die verschrompelde vingers heb. Ik dacht altijd dat t daaraan lag en nam t m'n mobiel niet kwalijk.
Met droge handen werkt ie perfect ook in vol zonlicht.
Wel kan je met die felle zon de vingerafdruk sensor en de lichtsensor zien zitten als je je mobiel onder een bepaalde hoek houdt.
Eigenlijk had ik moeten zeggen: Uitgedroogde handen, eigenlijk hetzelfde effect. Met droge ingevette handen werkt het natuurlijk prima.

• R-v-R
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Had ik ook last van, heb toen in de felle zon de twee vingers die ik gebruik toegevoegd en het werkt nu een stuk beter.
Later heb ik face-unlock aangezet en dat bevalt me ook prima.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Heisenbug
GuustVB schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:29:
[...]

Vreemd, bij mij wel, gebruik je een screenprotector?
Geen screenprotector hier. Ik zal de tip van @R-v-R eens proberen.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 13:11
JanW schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:54:
Op mijn Mi9T pro heb ik ingesteld dat om 23.00 de telefoon overschakeld op stille modus, ideaal zodat je 's avonds geen berichten meer hoort binnenkomen of kan worden gebeld. Enige nadeel is dat de telefoon trilt bij het overschakelen naar die stille modus en dat is soms niet een beschaafde "bzzt" van een seconde, maar een lompe tril van wel 10 seconden, tot ik een keer op een knop druk of de telefoon beweeg. Als je dan net in slaap aan 't vallen bent is dat natuurlijk verschrikkelijk.

Weet iemand of dit in te stellen is. De instellingen van de do not disturb functionaliteit in MIUI zijn nogal beperkt hierin.
Niemand hier ervaring mee?

• snah001
Nieuws over welke toestellen MIUI 12 gaan krijgen met een testperiode rond april-mei en vermoedelijke uitrol rond juni-augustus:

MIUI 12 Release Date
No official statement has been made yet for the release date of MIUI 12. According to estimates, the first closed test version will be released in April or May, and the Stable version will be released in June to August.

MIUI 12 Eligible Devices List
Black Shark 3
Black Shark 3 Pro
Mi 10 Lite 5G
Mi 10
Mi 10 Pro
Poco X2
Pocophone F1
Mi 9 Lite
Mi 9 Pro 5G
Mi Mix Alpha
Mi CC9 Pro
Mi Note 10
Mi Note 10 Pro
Black Shark 2
Mi 9T
CC9
CC9e
Black Shark 2 Pro
Mi 9T Pro
Mi 9
Mi 9 SE
Mi Mix 3 5G
Mi 9 Explorer
Mi 8 Pro
Mi 8 Lite
Mi Mix 3
Black Shark Helo
Mi 8
Mi 8 SE
Mi 8 Explorer
Mi Mix 2S
Mi Pad 4
Mi Max 3
Mi Play
Mi Pad 4 Plus
Black Shark
Mi Mix 2
Mi Note 3
Mi 6
Redmi K30 Pro
Redmi K30 Pro Zoom
Redmi Note 9S
Redmi Note 9 Pro
Redmi Note 9 Pro Max
Redmi 7A
Redmi K20
Redmi K20 Pro
Redmi Note 7S
Redmi 7
Redmi Note 8T
Redmi 8
Redmi 8A
Redmi 8A Dual
Redmi Note 7 Pro
Redmi K30
Redmi K30 5G
Redmi Go
Redmi Note 7
Redmi Note 8
Redmi Note 8 Pro
Redmi Y3
Redmi Note 6 Pro
Redmi S2 (Redmi Y2)
Redmi 6
Redmi 6 Pro
Redmi 6A
Redmi Note 5 Pro
Redmi Note 5 (Redmi 5 Plus)
Redmi Note 5 AI Dual Camera

• snah001
En nog even een eenvoudige energie besparingstip voor de 9T en 9T-Pro:

Ga naar Instellingen > Apps > Apps beheren > Zoek naar "Xiaomi Service Framework > Tik erop > Gedwongen Stoppen

Ga daarna naar Instellingen > Aanvullende Instellingen > scroll naar beneden en zoek naar in blauwe tekst "Privacy" > Onder Privacy setting zoek naar Special App-Toegang > Tik Batterijoptimalisatie > Tik op het blauwe "Niet geoptimaliseerd" gedeelte > Tik op blauwe "Niet geoptimaliseerd" tekst > Scroll naar beneden naar "Xiaomi Service Framework" > Kies dan Optimize.

Klaar en alle beetjes helpen.

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01:48
JanW schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:29:
[...]

Niemand hier ervaring mee?
Zou je de stille modus niet op 'niet storen' kunnen zetten ipv stil? Niet storen trilt ook niet als het goed is en krijg je ook geen tril bij overschakelen. Anders weet ik ook geen oplossing..

• daffie82

daffie82

Als ik mijn 9T Pro op "dempen" stand heb staan, zodat de geluiden gedempd worden, krijg ik bij Whatsapp oproepen geen Trilling. Terwijl Trillen wel aanstaat in de opties bij Whatsapp.
Gewone oproepen via 3G/4G worden wel trillend weergegeven...
Geen Trilling is eigenlijk niet waar, ik krijg 1 tril in het begin en dan niets meer.

Suggesties?

Apps beheren, WhatsApp, meldingen, gedempte meldingen, als ik daar "belang" van laag naar medium zet kan ik trillen aanzetten. Helaas blijft die setting niet behouden!

De setting gaat terug van medium naar laag wanneer ik een oproep krijg via WhatsApp. Toch extreem vaag dit?

[Voor 43% gewijzigd door daffie82 op 02-04-2020 19:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 13:39
Uw duim registreren op de sensor met lage schermhelderheid en diezelfde duim ook met maximum helderheid toevoegen. Dat zal unlocken in elk geval versnellen.

• snah001
Een MIUI 11 update met recente beveiligingspatch is nog steeds niet in zicht.
Had toch meer verwacht van Xiaomi maar wellicht is de COVID-19 pandemie daar debet aan.
Ook ben ik benieuwd óf en wanneer de EU versie van de Redmi K30/ K30-Pro zal uitkomen.

[Voor 21% gewijzigd door snah001 op 06-04-2020 11:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:04

Metalfreak

Hoije woh!

daffie82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:45:
Als ik mijn 9T Pro op "dempen" stand heb staan, zodat de geluiden gedempd worden, krijg ik bij Whatsapp oproepen geen Trilling. Terwijl Trillen wel aanstaat in de opties bij Whatsapp.
Gewone oproepen via 3G/4G worden wel trillend weergegeven...
Geen Trilling is eigenlijk niet waar, ik krijg 1 tril in het begin en dan niets meer.

Suggesties?

Apps beheren, WhatsApp, meldingen, gedempte meldingen, als ik daar "belang" van laag naar medium zet kan ik trillen aanzetten. Helaas blijft die setting niet behouden!

De setting gaat terug van medium naar laag wanneer ik een oproep krijg via WhatsApp. Toch extreem vaag dit?
Ik heb hetzelfde probleem zoals ik eerder al eens meldde. Geluid voor oproepen gebruik ik nooit, maar trillen doet ie niet met Whatsapp oproepen.

• John J.
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-05 16:46
Betalen met mobiel, dmv nfc werkt niet meer met ING bank app. Heeft altijd gewerkt. En alle instellingen 3 x nagelopen. Alles staat goed. Ik heb een Mi 9 T pro. Hopelijk komt er een update hiervoor..

• bertvanoosten
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 30-05 16:02
drxevdb schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:02:
[...]

thanks voor testen. dat wordt dan even diepgaand zoeken. Alsof het niet geinstalleerd is, maar volgens het syteem staat alles aan. raar
Ik heb hier ook last van..
(Hoe) heb je het inmiddels opgelost?

• Mr.coolfella
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-05 12:31
John J. schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:14:
Betalen met mobiel, dmv nfc werkt niet meer met ING bank app. Heeft altijd gewerkt. En alle instellingen 3 x nagelopen. Alles staat goed. Ik heb een Mi 9 T pro. Hopelijk komt er een update hiervoor..
Werkt bij mij ook niet heb de Mi 9 T :(

• HMC
snah001 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:20:
Een MIUI 11 update met recente beveiligingspatch is nog steeds niet in zicht.
Had toch meer verwacht van Xiaomi maar wellicht is de COVID-19 pandemie daar debet aan.
Ook ben ik benieuwd óf en wanneer de EU versie van de Redmi K30/ K30-Pro zal uitkomen.
Ik heb op mijn K20 Pro vorige week een update, plus security naar Feb 2020 gekregen, en omdat ik even wilde kijken wat daar precies de versie van was om op jou te kunnen reageren, krijg ik nu net weer een nieuwe aangeboden.

11.0.8.0. Maart security en "App lock supported for all apps now".

Ze zijn zeker weer volop bezig.
Of de zolderkamer-updates rollen nu uit.

Ik verwacht dat dat voor Mi 9T (Pro) niet anders zal zijn zeer binnenkort.

Edit: Iemand trouwens een idee wat dat kleine "4'tje" in het wifi-bereik-icoontje is? :?
Niet eerder gezien.

[Voor 11% gewijzigd door HMC op 09-04-2020 22:21]

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-05 16:27

AtlAntA

BANAAN!

HMC schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:10:
[...]

Ik heb op mijn K20 Pro vorige week een update, plus security naar Feb 2020 gekregen, en omdat ik even wilde kijken wat daar precies de versie van was om op jou te kunnen reageren, krijg ik nu net weer een nieuwe aangeboden.

11.0.8.0. Maart security en "App lock supported for all apps now".

Ze zijn zeker weer volop bezig.
Of de zolderkamer-updates rollen nu uit.

Ik verwacht dat dat voor Mi 9T (Pro) niet anders zal zijn zeer binnenkort.

[Afbeelding]

Edit: Iemand trouwens een idee wat dat kleine "4'tje" in het wifi-bereik-icoontje is? :?
Niet eerder gezien.
Dat is de wifi versie van het netwerk waar je verbinding mee maakt. Iirc is wifi 6 de laatste en staat bekend als Wifi AX. Wifi 5 is dan wifi AC wifi 4 weet ik dan weer niet. ;)

Avatar does not reflect reality. *much*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
Bedankt @AtlAntA :D
Wifi 4 is waarschijnlijk dan "ancient spul" van "ancient router van voor onze geboortes" die hier in de condo in Jakarta wordt gebruikt.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:08

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HMC schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:10:
Iemand trouwens een idee wat dat kleine "4'tje" in het wifi-bereik-icoontje is? :?
Niet eerder gezien.
AtlAntA schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:09:
Dat is de wifi versie van het netwerk waar je verbinding mee maakt. Iirc is wifi 6 de laatste en staat bekend als Wifi AX. Wifi 5 is dan wifi AC wifi 4 weet ik dan weer niet. ;)

En als je WiFi accesspoint nog ouder is dan de bovenstaande drie dan wordt het tijd om te upgraden! >:) :P :+

[Voor 18% gewijzigd door nero355 op 10-04-2020 20:23]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 27-05 22:43
Fijne telefoon. Werk erg snel, kom van een Nokia 7 Plus.
NFC werkt prima in combinatie met Rabo en Openbank.

Gebruik Nova launcher, kon niet echt wennen aan de launcher af fabriek.

Fingerprint reageerde in begin niet. Lijkt zelf te leren en gaat goed. Niet zo snel als de Nokia.

Ben nog geen dingen tegen gekomen die ik vervelend vind.

• lo-nrd
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-05 00:37
Mr.coolfella schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:14:
[...]

Jah verschrikkelijk, voor de laatste update werkte het perfect.
Nu is het gewoon een uitkomst als het werkt, dan hoef je helemaal de pinautomaat niet meer aan te raken.
Lekker je pin op je eigen telefoon invoeren.

:( :(

• Tw1ks
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 19:54
Helaas gisteren m'n telefoon laten vallen en scherm is helemaal kapot. Viel erg ongelukkig op een uitstekende tegel. Balen natuurlijk en vrees geen verzekeringswerk.

Heeft iemand enig ervaring met repareren van het scherm van de MI9T? Ik zie wat toko's online voor 250 euro, maar dat vind ik behoorlijk veel, zeker omdat ik er zelf maar 275 voor betaald heb. Bestellen via Ali vind ik best een optie en zelf proberen, alleen verzenden duurt altijd zo oneindig lang via Ali.

Heeft iemand hier ervaring met hetzelfde dilemma? Of alternatieven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heisenbug
Spacewide schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:57:
[...]

Uw duim registreren op de sensor met lage schermhelderheid en diezelfde duim ook met maximum helderheid toevoegen. Dat zal unlocken in elk geval versnellen.
Ik heb dit gedaan en de FPR werkt nu een stuk beter buiten in de zon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 29-05 18:09
Tw1ks schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:11:
Helaas gisteren m'n telefoon laten vallen en scherm is helemaal kapot. Viel erg ongelukkig op een uitstekende tegel. Balen natuurlijk en vrees geen verzekeringswerk.

Heeft iemand enig ervaring met repareren van het scherm van de MI9T? Ik zie wat toko's online voor 250 euro, maar dat vind ik behoorlijk veel, zeker omdat ik er zelf maar 275 voor betaald heb. Bestellen via Ali vind ik best een optie en zelf proberen, alleen verzenden duurt altijd zo oneindig lang via Ali.

Heeft iemand hier ervaring met hetzelfde dilemma? Of alternatieven.
Mijn eigen Mi9T Pro en die van mijn vrouw hadden ook een kapot scherm (mijn vrouw ook een kapotte achterkant).
Heb besteld op Ali en zelf gedaan. Was er steeds binnen 2 weken.

Stuur maar een PB als je de specifieke verkoper wilt weten.

[Voor 3% gewijzigd door Kodess op 14-04-2020 09:59]

• daffie82

daffie82

Mijn 9T Pro gisteren voor het eerst spontane reboot. Na het willen unlocken met de vinger gebeurde dit. Valt mee na 7 maanden...
Zet wel bijna altijd 's nachts telefoon uit.

[Voor 17% gewijzigd door daffie82 op 14-04-2020 09:11]

• Neofloppy
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-05 08:59
Ik heb de 9T 64GB vanaf juli vorig jaar. Beviel me altijd prima, maar toch wel wat rare bugs/problemen sinds de update naar Android 10:

-Vingerafdrukscanner herkent regelmatig de vingerafdruk niet meer, na opnieuw inleren gaat het weer een tijdje prima, soms ook weer al na een dag geen herkenning en weer moeten inleren.
-Bluetooth geluid lijkt zachter door te komen, vooral in de auto
-Bluetooth verbinding valt regelmatig helemaal weg, zowel op mijn smartwatch als koptelefoon dan tegelijkertijd de verbinding weg, komt na 10-20 seconden dan weer terug. Bluetooth icoontje op de telefoon blijft wel "actief".
-Notificaties komen niet meer door op smartwatch -> inmiddels opgelost met een tip die hier ergens geplaatst werd om een algemene backup te maken, wat waarschijnlijk bepaalde services op de achtergrond reset. Raar probleem/oplossing maar fijn dat het weer werkt :)
-Haperingen, vooral in de animaties met schermovergangen, werkte voorheen altijd zeer soepel. Hapert niet altijd, maar met vlagen.

Vooral het regelmatig wegvallen van Bluetooth irriteert me flink, meer mensen die dit hebben en wellicht een oplossing weten? Ik heb al een volledige fabrieks reset uitgevoerd, zonder resultaat. Overige problemen hierboven genoemd blijven ook terugkomen.

• Tw1ks
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 19:54
Kodess schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:19:
[...]

Mijn eigen Mi9T Pro en die van mijn vrouw hadden ook een kapot scherm (mijn vrouw ook een kapotte achterkant).
Heb besteld op Ali en zelf gedaan. Was er steeds binnen 2 weken.

Stuur maar een PB als je de specifieke verkoper wilt weten.
Thanks! Goed om te horen dat jij positieve ervaringen hebt, ik stuur je een PB!

• Fridge320
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 16:16
Mr.coolfella schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:14:
[...]

Hier ook mi 9t (QFJEUXM). betalen met NFC (ING) werkt onveranderd prima, ook afgelopen periode.

• bikkeltje1
  • Laatst online: 27-05 09:27
Fridge320 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:54:
[...]

Hier ook mi 9t (QFJEUXM). betalen met NFC (ING) werkt onveranderd prima, ook afgelopen periode.
Ik heb de mi9t pro (QFKEUXM) (waarschijnlijk dezelfde?). Moet jij de ING app opstarten voordat je betaald? Ik heb meerdere keren alle instellingen, zoals de TS aangeeft ingesteld, opnieuw de ING app geinstalleerd en zelfs opnieuw geactiveerd. Het biedt bij mij geen soelaas.

Elke betaling moet de ING app openstaan en moet ik zelfs ingelogd zijn om te kunnen betalen. Heel irritant. Android 10, MIUI v 11.0.5

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

bikkeltje1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb de mi9t pro (QFKEUXM) (waarschijnlijk dezelfde?). Moet jij de ING app opstarten voordat je betaald? Ik heb meerdere keren alle instellingen, zoals de TS aangeeft ingesteld, opnieuw de ING app geinstalleerd en zelfs opnieuw geactiveerd. Het biedt bij mij geen soelaas.

Elke betaling moet de ING app openstaan en moet ik zelfs ingelogd zijn om te kunnen betalen. Heel irritant. Android 10, MIUI v 11.0.5
Bij mij werkt het prima. Heb je wel de NFC app van de ING goed ingesteld (niet de bankieren app).

• Fridge320
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 16:16
knakworst schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:31:
[...]

Bij mij werkt het prima. Heb je wel de NFC app van de ING goed ingesteld (niet de bankieren app).
Bedoel je NFC instellingen in de ING app?
Een aparte ING NFC app ken ik niet.

• appelthee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-05 21:40
[...]

Heb je/jullie wel autostart van de app aanstaan? Bij elke update staat dat weer uit..

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:38
nieuws: Xiaomi lijkt per ongeluk Instellingen-app van Miui 12 online te hebbe...

Ligt het aan mij of heb ik die screens ook niet in MIUI 11 gezien ooit? Net nog even gezocht, focus mode, RGB settings, screen time overzichtjes?

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02:04
Titus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:38:
nieuws: Xiaomi lijkt per ongeluk Instellingen-app van Miui 12 online te hebbe...

Ligt het aan mij of heb ik die screens ook niet in MIUI 11 gezien ooit? Net nog even gezocht, focus mode, RGB settings, screen time overzichtjes?
De focus mode en screen time overzichten kon ik vinden onder 'Digital wellbeing & parental control'

De sRGB niet. Maar het lijkt wel op het menu wat ik bij 'Display -> Color scheme' krijg

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:38
Sibrand schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:18:
[...]

De focus mode en screen time overzichten kon ik vinden onder 'Digital wellbeing & parental control'

De sRGB niet. Maar het lijkt wel op het menu wat ik bij 'Display -> Color scheme' krijg
Yeah, de functies zitten er wel in dat klopt, maar het ging me om de screens zelf, die niet. Alles onder digital wellbeing lijkt stock android te zijn bij mij namelijk.

• Lightning89
Gisteren werd MIUI (11.0.5.0) gepushed voor mijn Mi9T (non-pro), echter had ik geen Wifi.
Nu heb ik Wifi en is er geen update. Is de update terug getrokken? Weet iemand hier iets van af?

Ik had nog een vraag open, sinds een update van always-on-display heb ik (naar mijn mening) graflelijke icoontjes, in plaats van de monochrome icoontjes. Hoe kan ik dit terugzetten? Ik gebruik voor mijn normale icoontjes al een icon pack.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 23:14

IkWilbert

Het is mij!

Lightning89 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:14:
Gisteren werd MIUI (11.0.5.0) gepushed voor mijn Mi9T (non-pro), echter had ik geen Wifi.
Nu heb ik Wifi en is er geen update. Is de update terug getrokken? Weet iemand hier iets van af?

Ik had nog een vraag open, sinds een update van always-on-display heb ik (naar mijn mening) graflelijke icoontjes, in plaats van de monochrome icoontjes. Hoe kan ik dit terugzetten? Ik gebruik voor mijn normale icoontjes al een icon pack.
Volgens https://c.mi.com/thread-3014232-1-0.html wordt deze in fases uitgerold.
Heb zelf nog geen update melding gehad op mijn 9t, net gechecked.

ik vermoed dat je een dezer dagen de update wel weer opnieuw aangeboden gaat krijgen.

Vraag twee heb ik helaas geen antwoord.

-edit- ik krijg de update nu ook aangeboden

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
Update voor de 9T EEA staat hier:

Ota versie: https://bigota.d.miui.com...JEUXM-f388a51d11-10.0.zip

TWRP ZIP: https://bigota.d.miui.com...JEUXM_8944bb7369_10.0.zip

Overigens werkt ook bij mij het betalen via NFC niet met MIUI-11 terwijl dat met MIUI-10 geen probleem was.
Dus wachten of het weer werkt na de volgende (wanneer ???) update.

[Voor 23% gewijzigd door snah001 op 17-04-2020 12:47]

• MVA.
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12-05 19:52
Vandaag ook de update (V11.0.5.0) gekregen!

• Blekkienl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 28-05 16:31

Edit: 9T

Afbeelding verkleind.

[Voor 5% gewijzigd door 13art op 19-04-2020 20:00]

• Nanostylez

• IkWilbert
  • Laatst online: 23:14

IkWilbert

Het is mij!

Nanostylez schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:39:
[...]

Is dit voor de 9T of de 9T Pro?
De 9T

I intend to live forever. So far, so good.

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 28-05 13:37
Hiet 9t pro, stock op miui global 11.0.5 (QFKEUXM)
stabiel. Android beveiligingspatch op 01-01-2020. Hopelijk snel bijgewerkt?
(Google play systeemupdate op 1maart)

Nog altijd top toestel, met Black friday €300 via ebay Duitsland voor 128gb versie. Beetje spijt dat er niet 2e heb gekocht voor onze dochter.
Ben wel nog opzoek naar goede 3d screen Protector. Iemand suggestie?

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• Lightning89
Hier inmiddels ook, geen veranderingen merkbaar eerlijk gezegd.

• Jan Perdon
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 21:41
[...]

Bij mij werkt het ook goed (pro). Heb in het verleden wel problemen gehad omdat ik de ING-app niet als uitzondering in Blokada had aangemerkt.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 07:21

LoCuTuS2000

Resistance is futile

pielle007 schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:12:
Hiet 9t pro, stock op miui global 11.0.5 (QFKEUXM)
stabiel. Android beveiligingspatch op 01-01-2020. Hopelijk snel bijgewerkt?
(Google play systeemupdate op 1maart)

Nog altijd top toestel, met Black friday €300 via ebay Duitsland voor 128gb versie. Beetje spijt dat er niet 2e heb gekocht voor onze dochter.
Ben wel nog opzoek naar goede 3d screen Protector. Iemand suggestie?
Bij mij werkt het voor betalingen waarbij ik geen pincode hoef te doen; het oranje scherm komt niet te voorschijn bij het pinnen zoals dat bij andere telefoons wel gebeurt. Ook na het verlenen dan alle toestemmingen wat het probleem verhielp bij mijn Mi8.

• bikkeltje1
Jan Perdon schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:40:
[...]

Bij mij werkt het ook goed (pro). Heb in het verleden wel problemen gehad omdat ik de ING-app niet als uitzondering in Blokada had aangemerkt.
Goede suggestie. Helaas, ING staat reeds op bypassed bij Blokada. Dit heb ik zelf niet gedaan, dus ik neem aan dat dit een standaard instelling is.
LoCuTuS2000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:38:
[...]

Bij mij werkt het voor betalingen waarbij ik geen pincode hoef te doen; het oranje scherm komt niet te voorschijn bij het pinnen zoals dat bij andere telefoons wel gebeurt. Ook na het verlenen dan alle toestemmingen wat het probleem verhielp bij mijn Mi8.
Inderdaad een terechte toevoeging. Zonder pincode betalingen werken inderdaad wel. Het ING scherm komt niet op. Ik heb daarom de ING meldingen aangezet voor alles boven 0.01 euro. Zo zie ik wel direct de betaling binnenkomen.

Het lastige is dat je nu met de Corona zoveel moet gaan betalen voordat je eindelijk weer je pincode moet gebruiken. Testen duurt lang zo...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Vorig weekend viel mijn Mi 9T Pro vanuit mijn achterzak in de toiletpot.... 😭

Meteen eruit gehaald, afgedroogd en in een bak met rijst gedaan. Na 48 uur eruit gehaald, aangezet en alles deed het gewoon weer! Ik wilde niet te vroeg juichen, maar na een week doet ie het nog steeds perfect.

Kortom, deze telefoon is behoorlijk waterbestendig 😊

• lo-nrd
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-05 00:37
bikkeltje1 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:55:

Inderdaad een terechte toevoeging. Zonder pincode betalingen werken inderdaad wel. Het ING scherm komt niet op. Ik heb daarom de ING meldingen aangezet voor alles boven 0.01 euro. Zo zie ik wel direct de betaling binnenkomen.
Bedoel je dat je de pushnotificaties in de app hebt aangezet voor uitgaande bedragen?
Ik krijg daar geen 0.01 euro ingevuld, alleen 1 euro maar niet lager.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bikkeltje1
lo-nrd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 02:30:
[...]

Bedoel je dat je de pushnotificaties in de app hebt aangezet voor uitgaande bedragen?
Ik krijg daar geen 0.01 euro ingevuld, alleen 1 euro maar niet lager.
Foutje verkeerde app. Voor ING heb ik €0,- ingesteld. Staat overigens ook aan voor ontvangen geld (ik ben wel benieuwd wie mijn leven sponsort)

• Joeridev
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 29-05 21:43
Ik ben op zoek naar een snelle, betaalbare telefoon met 3,5 mm jack, en bij voorkeur zonder scherminkeping. De Xiaomi 9T Pro lijkt mij een goede optie, alleen is de telefoon alweer driekwart jaar uit. En ik kan me voorstellen dat dit kan leiden tot problemen m.b.t. updates, als ik de telefoon bijv. 2,5 jaar gebruik.

Wat raden jullie aan? Kan ik misschien beter wachten of gaan voor een andere telefoon?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:37
Joeridev schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:30:
Wat raden jullie aan? Kan ik misschien beter wachten of gaan voor een andere telefoon?
https://www.kimovil.com/e...t-camera+display-notch-no

Je zou kunnen wachten op de k30, tenminste als er een global version van komt.

@pielle007 https://www.amazon.de/-/nl/dp/B085797Z65/ is geschikt.

i7 8700k | Asus ROG Strix Z390 E-Gaming | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 R | Lian Li PC-011 Dynamic

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 01:11
Xfade schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:54:
[...]

https://www.kimovil.com/e...t-camera+display-notch-no

Je zou kunnen wachten op de k30, tenminste als er een global version van komt.

@pielle007 https://www.amazon.de/-/nl/dp/B085797Z65/ is geschikt.
Ben heel benieuwd of/wanneer de k30 komt. Zou een mooie opvulling zijn voor het gat tussen bijv de k20/mi9 pro en bijv de Oneplus telefoons.

• RutgerVitesse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23:19
Reeker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:11:
[...]

Ben heel benieuwd of/wanneer de k30 komt. Zou een mooie opvulling zijn voor het gat tussen bijv de k20/mi9 pro en bijv de Oneplus telefoons.
Vind het alleen erg jammer dat die maar 60hz heeft. Wat ik heb gelezen is dat het de Pocofone F2 gaat worden voor de internationale markt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik ben op zoek naar een snelle, betaalbare telefoon met 3,5 mm jack, en bij voorkeur zonder scherminkeping. De Xiaomi 9T Pro lijkt mij een goede optie, alleen is de telefoon alweer driekwart jaar uit. En ik kan me voorstellen dat dit kan leiden tot problemen m.b.t. updates, als ik de telefoon bijv. 2,5 jaar gebruik.

Ik zou alsnog deze telefoon aanraden. De prijs is helaas wat gestegen maar als je kijkt naar oudere phones van Xiaomi dan zie je dat de support wel redelijk is. Daarnaast ben je altijd in staat om de bootloader te unlocked en zelf custom ROMS met de nieuwste updates er op te zetten

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:08

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Het is geen Samsung/Sony/LG telefoon hé!

Daarbij zou ik me ook zorgen maken om de updates/upgrades in de toekomst... :+

Verder 100% eens met :
sunturion schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:49:
Ik zou alsnog deze telefoon aanraden. De prijs is helaas wat gestegen maar als je kijkt naar oudere phones van Xiaomi dan zie je dat de support wel redelijk is. Daarnaast ben je altijd in staat om de bootloader te unlocked en zelf custom ROMS met de nieuwste updates er op te zetten
d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• snah001
Xiaomi rolt regelmatig updates uit echter helaas lopen ze vaker achter met de security updates en is er kwa tijdslijn/planning geen touw op trekken.
Zo zit de Mi 9T Pro nog steeds op de januari update terwijl april al bijna voorbij is.
Check regelmatig hun telegram channel maar ook daar is er geen enkele regelmaat in updates te ontdekken.
Beetje jammer want de bang for bucks bij hun toestellen is erg goed.

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 00:28
Mijn Xiaomi 9t Pro is eindelijk terug uit reparatie! Het scherm was ineens zwart gegaan, ik had alles gedaan zoals software flashen enzo maar zonder baat.
De gsm is al sinds midden december bij de reparatie winkel maar door eerst een fout scherm te bestellen, dan Chinees nieuwjaar waardoor China een paar weken stil ligt en dan Corona crisis heeft het tot nu geduurd voor het hersteld was.
Ik heb de gsm sinds oktober maar ik heb er dus maar 1,5 maand genoten.

Goed, het scherm werkt perfect, laatste nieuwe update geïnstalleerd (11.0.5.0 QFKEUXM) en dan alles van Xiaomi cloud backup laten herstellen.
Maar wat is dat met die vingerafdruk sensor? :?
Ik heb mijn duimen opnieuw laten registeren maar zelfs 2 x of 3x per duim en het werkt nog niet naar behoren!
Ik dacht eerst dat het de schuld was van de reparatie winkel, door misschien de sensor vuil gemaakt te hebben ofzo.
Maar na een beetje experimenteren lijkt het me toch een software fout.
Als je namelijk het scherm ontwaakt door er op dubbel te tikken en dan op vingerafdruk sensor werkt het niet.
Maar door gsm eerst te ontwaken door op power knop te drukken en dan vingerafdruk, dan werkt het wel goed.
Heeft nog iemand hier last van?

Mi 9T Pro V11.0.6.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

• pielle007
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 28-05 13:37
Thanks, heb de schermbeschermers besteld icm de Spigen Rugged armor. Ben benieuwd.
Cowboy_Henk schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:57:
Maar wat is dat met die vingerafdruk sensor? :?
Ik heb mijn duimen opnieuw laten registeren maar zelfs 2 x of 3x per duim en het werkt nog niet naar behoren! Ik dacht eerst dat het de schuld was van de reparatie winkel, door misschien de sensor vuil gemaakt te hebben ofzo. Maar na een beetje experimenteren lijkt het me toch een software fout.
Als je namelijk het scherm ontwaakt door er op dubbel te tikken en dan op vingerafdruk sensor werkt het niet. Maar door gsm eerst te ontwaken door op power knop te drukken en dan vingerafdruk, dan werkt het wel goed. Heeft nog iemand hier last van?
net even getest op de 9T pro, maar werkt prima hier. 2x tikken op scherm (overigens 1x tikken is al voldoende zie ik zojuist), vingerafdruk erop en meteen unlock. Probeer anders eens de systeem update opnieuw uit te laten voeren. Instellingen, over deze telefoon, systeemupdate, 3 puntjes, download het nieuwste pakket

[Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 22-04-2020 13:20]

(2volw.+1kind) Hoekwoning'59: 2420wp PV / spouw&dak&leidingisolatie / Apparatuur A++ > / HR+ glas/ ledlampen 26x /luchtlucht warmptepomp >Doelstelling jaarverbruik : Water 86m³, Gas 850m³, -200kWh incl PV. Lasten?Gereduceerd!

• snah001
Enig probleem wat ik nog steeds heb is het niet kunnen gebruiken van betalen via NFC.
Bij Miui 10 geen enkel probleem en na de update vorig jaar naar Miui 11 nooit meer aan het werk gekregen, ook niet na veel proberen met instellingen en opnieuw flashen van de Rom.
Niet zo'n groot issue maar toch vervelend.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-05 14:36
snah001 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:34:
Enig probleem wat ik nog steeds heb is het niet kunnen gebruiken van betalen via NFC.
Bij Miui 10 geen enkel probleem en na de update vorig jaar naar Miui 11 nooit meer aan het werk gekregen, ook niet na veel proberen met instellingen en opnieuw flashen van de Rom.
Niet zo'n groot issue maar toch vervelend.
Heb je bij het reflashen je data (factory reset uitgevoerd) ook gewist?

Verder moet je bij de meeste betaal apps HCE wallet aan hebben staan, dat is het eerste waar naar gekeken moet worden.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 00:28
pielle007 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:12:
[...]

Thanks, heb de schermbeschermers besteld icm de Spigen Rugged armor. Ben benieuwd.

[...]

net even getest op de 9T pro, maar werkt prima hier. 2x tikken op scherm (overigens 1x tikken is al voldoende zie ik zojuist), vingerafdruk erop en meteen unlock. Probeer anders eens de systeem update opnieuw uit te laten voeren. Instellingen, over deze telefoon, systeemupdate, 3 puntjes, download het nieuwste pakket
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
YouTube: Xiaomi 9T Pro fingerprint sensor problem

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met Always on display settings

Mi 9T Pro V11.0.6.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True