Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:10
Momenteel in het bezit van een Samsung S7 Edge. Benieuwd of de 9t qua snelheid en performance een vooruitgang is. Kan nog geen vergelijkingsmateriaal vinden op het world wide web.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arthurio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-01 01:02
henidde schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:29:
Momenteel in het bezit van een Samsung S7 Edge. Benieuwd of de 9t qua snelheid en performance een vooruitgang is. Kan nog geen vergelijkingsmateriaal vinden op het world wide web.
Hier kan je alvast de specs vergelijken, heb je vast zelf al gedaan:
https://m.gsmarena.com/co...Phone1=9738&idPhone2=7945

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:55
Kan alvast wat vertellen over de K20 Pro, dus het toestel met de SD855. Heb hem uit China meegenomen, de 8GB/256GB variant. Heb sterk getwijfeld over de Oneplus 7 Pro (in china 580,- in de 8gb/256gb uitvoering) maar het curved screen heeft me ervan weerhouden. De K20 Pro voor 390.- mee genomen.

Nog niet uitgebreid getest. Ben ook nog bezig alles over te zetten, dus heb wel enige ervaring. Toestel is ongelooflijk snel...opstarten is echt paar seconden. Alles opent zonder enige vertraging. Maakt dat veel verschil met bv de Oneplus 6 die ik heb? Gevoelsmatig wel, waarschijnlijk als je het gaat meten niet.

Vingerafdruk had ik eerst wat moeite mee. Hij is zeker minder snel dan die van de Oneplus. Maar na een paar keer de vinger goed ingeleerd te hebben, moet ik zeggen dat het erg fijn en snel werkt, zo'n vingerafdruk aan de voorkant.

MIUI heb ik een beetje haat/liefde verhouding mee. Ik moest even wennen aan de gestures, maar van links naar rechts swipen is wel veel betere 'back' dan op de Oneplus (onder naar boven, links of rechts). Je duim zit voor de gesture van Xiaomi al wat beter gepositioneerd. Wat ook heel fijn is aan MIUI is uitgebreide controle over roaming gebruik door bepaalde apps. Nu weet ik dat het via root en 3party apps ook met de Oneplus kan, maar het zit gewoon in het rom gebakken. Super handig.

Bouwkwaliteit is top notch. Ech waanzinnig, niets op aan te merken. Software...tja, de Chinese Stable rom, dus wel wat moeite moeten doen om alles werkend te krijgen (met name contacten sync met google). Nu het eenmaal werkt, werkt het ook prima.

Een HEEL groot voordeel van MIUI vind ik de Dual Apps optie. Oneplus heeft dit weliswaar ook, maar alleen voor geselecteerde apps. Bij MIUI kan het voor alle apps die een account nodig hebben: denk aan whatsapp, de MI app (ik heb de stofzuiger waarbij de app op Singapore moet staan, en heel veel domotica spul waarbij de app op China moet staan), contacten (perfect om zakelijke en prive contacten te scheiden), etc.

Ook het 'belscherm' vind ik bij MIUI velen malen beter. Je kunt direct vanuit de dialer kiezen welke sim je wilt gebruiken. Bij OnePlus is dat een menutje in de beloptie. Voor velen misschien irrelevant, maar als je je telefoon zakelijk EN prive gebruikt, een must.

Camera vind ik echt onwijs goed. Heb geen vergelijk gemaakt en een echte amateur, maar de scherpte is goed, focus is erg snel (de K20 Pro heeft laser autofocus) en video's zien er erg mooi uit. De Popup camera is een leuke gimmick; ik maak geen selfies (nooit) dus ik vind het wel fijn dat die geen hap uit mijn scherm neemt.

Bellen.. ik vind de microfoon wat 'kritischer' geplaatst dan bij de Oneplus 6. Ik moet hem echt goed voor mijn oor houden om alles goed te kunnen horen. Nu bel ik (bijna) altijd met oortjes (de oneplus Bullets, v1 of de Bose Q35) dus voor mijn geen issue.

Batterij nog te weinig ervaring mee. So far so good... standby lijkt prima te zijn, laadt erg snel (heb er een 27watt lader bijgekocht). Heb nog geen vergelijkingen gedaan met de Oneplus.

Er zat een cover in de doos, maar kan niet wachten om die te vervangen. Cover is prima hoor, maar echt een backcover - geen enkele val bescherming. Helaas nog geen Tudia, Spigen of Otterbox voor de K20 Pro gezien. Ik hoop dat met een internationale launch dit gaat veranderen. Voor de tussentijd in China (in de Xiaomi store) een screenprotector erbij gekocht ( 2euro voor 2). Glas besteld (nillkin) via Aliexpress.

Al met al heel tevreden. Door de software issues in het begin (gecombineerd met slechte WiFi in hotel in China, jetlag bij thuiskomst, etc waardoor het allemaal wat langer duurde) dacht ik even, waarom...heb...ik..dit...gekocht. Oneplus 6 DEED het gewoon prima. Maar nu het een allemaal beetje werkt, werkelijk TOP apparaat.

Heb dus geen ervaring met de Mi9T maar ik zou zeker wachten op de Mi9T Pro, afhankelijk wat de prijs gaat doen en van je gebruik. Heb een beetje gegamed op de K20 Pro (PUBG) en het is super...

Toestel heeft geen Widevine L1, maar 'slechts' L3. Heb Netflix gekeken en ook Amazon Prime, ik zie het verschil echt niet. Misschien met twee toestellen naast elkaar (nog niet gedaan), maar op zo'n klein scherm maakt het mij niets uit (van te voren vond ik het een 'big deal', totdat ik besefte dat ik nooit, maar dan ook nooit op de telefoon Netflix kijk).

Als ik wat meer ervaring heb post ik het. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
jelleeelco schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:03:
Heb dus geen ervaring et de Mi9T maar ik zou zeker wachten op de Mi9T Pro, afhankelijk wat de prijs gaat doen en van je gebruik. Heb een beetje gegamed op de K20 Pro (PUBG) en het is super...

Als ik wat meer ervaring heb post ik het. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust...
Zeg dat nou niet, als ik net voor de non Pro versie wil gaan kiezen... je hebt de K20 toch niet 1-op-1 vergeleken met de K20 Pro?
Ik denk zelf dat de Pro versie minimaal 100 euro duurder zal zijn en dan ga je al richting de prijs van de reguliere Mi 9.

Uiteindelijk ga je wel verder met de K20 Pro als daily use smartphone? Ik ben namelijk ook gecharmeerd van OxygenOs, maar de OP7 Pro is echt te groot (en duur) voor mij en de OP7 heeft nog een notch en geen flexibele camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik blijf hen zeker gebruiken als mijn daily driver! Het is allemaal zo ontzettend snel.. En nu de software goed is afgesteld, geen enkele reden om de Oneplus 6 nog te gebruiken. Mooi speeltoestel voor de kids...

En nee. Ik heb de K20 niet vergeleken met de Pro. Maar de SD 845 is vele malen sneller als de SD730 dus ik neem aan dat het verschil (gezien het verschil tussen de SD845 en SD855) aanzienlijk is.

Daarnaast: geen laser focus, geen snel laden met 27Watt, geen koelsysteem zoals in de Pro...

[ Voor 41% gewijzigd door PaT op 22-06-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Zou je de volgende keer de 'wijzig' knop willen gebruiken als je als laatste heb gereageerd, in plaats van er een tweede post onder te plaatsen?

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 22-06-2019 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
JackL89 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:48:
[...]

Zeg dat nou niet, als ik net voor de non Pro versie wil gaan kiezen...
Ik bekijk het op deze manier. De Pro versie heeft, voor zover ik nu kan bepalen, voor mij geen meerwaarde. Heb nog niet eerder laser autofocus gehad maar het ook niet gemist. Focussen ging prima zonder. 18W laden gaat ook vrij vlot. Ik heb dashcharge op mijn 5T maar meestal red ik het met de telefoon opladen in de auto. Kwaliteit van de foto's verschilt niet, of echt minimaal (specs van de chip zijn hetzelfde voor fotografie tov de IMX 586) en games als pubg & asphalt 9 draaien ook prima op de non pro variant (maar goed ik game zelf toch niet).

Kortom genoeg redenen om niet meer geld uit te geven aan een telefoon en niet onnodig lang te wachten op een high end toestel dat, wanneer/als het hier uit komt geen high end toestel meer is.

Mocht de Pro versie dan uiteindelijk toch zoveel beter zijn, misschien door betere ondersteuning waardoor het verschil in camera beter wordt (geloof er niks van eigenlijk) heb ik de luxe dat ik dan alsnog kan switchen door de 9T te verkopen en dan de 9T Pro te kopen. Maar ik geloof niet dat het ooit zo ver gaat komen.

Volgens mij was dit artikel nog niet voorbij gekomen. Dit maakt de sd730 wat mij betreft nog een stuk interessanter.
https://beebom.com/redmi-...chmarks-performance-test/

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 23-06-2019 11:36 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
JackL89 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:48:
[...]

Zeg dat nou niet, als ik net voor de non Pro versie wil gaan kiezen... je hebt de K20 toch niet 1-op-1 vergeleken met de K20 Pro?
Ik denk zelf dat de Pro versie minimaal 100 euro duurder zal zijn en dan ga je al richting de prijs van de reguliere Mi 9.

Uiteindelijk ga je wel verder met de K20 Pro als daily use smartphone? Ik ben namelijk ook gecharmeerd van OxygenOs, maar de OP7 Pro is echt te groot (en duur) voor mij en de OP7 heeft nog een notch en geen flexibele camera.
De prijs van de mi9 is toch vergelijkbaar met de mi9t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Heb gisteren de K20 Pro voor 16 minuten aan de lader gehangen (de 18watt lader). Van 52% naar 76%. Ik zal binnenkort even gaan testen met de Oneplus en een vergelijkje maken, maar het ziet er naar uit dat je de 27watt optie van de K20 Pro niet gaat missen met de K20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Hoe zit dat nou met die aanbieders van de Pro met een Global ROM. Is zo'n ding nou bruikbaar in NL zoals wij dat graag zien (band20) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Fryslanboy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:31:
Hoe zit dat nou met die aanbieders van de Pro met een Global ROM. Is zo'n ding nou bruikbaar in NL zoals wij dat graag zien (band20) of niet?
De pro is er (nog) niet met band 20. Een zogenaamde Global Rom veranderd daar niks aan dat zegt alleen iets over de gebruikte software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
Gisteravond kleine laadtest gedaan. Mijn OnePlus laadt in 30min 50% en ik was benieuwd of de Xiaomi dat ook zou doen.

Met 32% aan de lader gehangen en precies na 30 min stond hij op 87%. Dus 55% in 30 min, dit met de normale meegeleverde adapter.

De Xiaomi laadt dus net zo snel als dashcharge van OnePlus. Vandaag ga ik nog laden met de 27watt lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackL89
Een nieuwe review over de Xiaomi 9T:
https://www.forbes.com/si...ing-edge-smartphone-tech/

Met name de video prestaties zijn opvallend goed! Dat had ik nog niet eerder gelezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
Het verschil tussen de 27W lader en de 18W lader is wat mij betreft te verwaarlozen. Van 0 tot 100% is het verschil slechts 10 minuten... (1:26u vs 1:36u) Dit komt met name vanwege het laatste stuk want met 30 minuten laden (vanaf 0%) ligt het verschil al rond de 10 minuten.

https://youtu.be/SkTYZy8Wlo4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Zou het verschil in de Mi 9 SE en de T in prestaties en camera groot zijn?
Overweeg zelf de SE ivm de grootte maar vraag me of ik veel tekort kom tov de T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackL89
onnaj schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:42:
Zou het verschil in de Mi 9 SE en de T in prestaties en camera groot zijn?
Overweeg zelf de SE ivm de grootte maar vraag me of ik veel tekort kom tov de T
Dit kun je hier terugvinden:
https://www.gsmarena.com/...Phone1=9738&idPhone2=9583

Daarin zien je veel gelijkenissen, maar wat mij betreft zitten de grootste verschillen in de processor en de accu capaciteit. De SD730 is de nieuwste en beste midrange chipset en de SD712 is een kleine upgrade ten opzichte van de SD710 (vorige generatie). Ze zeggen dat het de 730 een stuk sneller is en kruipt richting high end toestellen qua snelheid (SD845), maar ik kan je niet zeggen hoe zichtbaar dit is in dagelijks gebruik.

Ik zou kiezen op basis van je belangrijkste wensen. Als het formaat heel belangrijk voor je is, dan valt in jouw geval de 9T af denk ik. Dan kun je beter kijken naar de MI 9Se of de Samsung S10e bijvoorbeeld (stukje duurder, dat wel).

Voor mij is de 9T qua formaat echt de max. Screen to body ratio is vandaag de dag al dusdanig goed dat een formaat a la de OnePlus 7 Pro mijn inziens way too big is! Maar ja, dat is en blijft wel subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:27
De SD 730 is op een kleinere node geproduceerd dan de SD712. Hij zal dus ook wat zuiniger zijn dan de SD712. Daarnaast is de accu van de mi 9T groter, dus als je accuduur belangrijk vindt zul je daar veel verschil merken.

Verder zijn de verschillen niet zo groot. De mi 9T is wat groter en heeft 3,5 mm jack. De gebruikte camera's lijken hetzelfde maar durf ik niet definitief te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik ben er ook achter waarom mijn 27watt lader er nou niet echt langer overdoet... Het is een nieuwe lader van Xiaomi, met een USB-C en normale USB aansluting. De USB-C levert 30watt, de normale zou 27watt leveren.

Ik heb het in het hotel direct getest, maar de telefoon gaf 'Quick Charge' aan en niet 'Fast Charge Turbo', wat wel zou moeten met een 27watt lader. Teruggegaan naar de Xiaomi store en daar waren ze verbaasd; het zou toch moeten werken! Uiteindelijk vertelden ze mij dat de software van de telefoon nog niet was bij gewerkt met de nieuwe lader en dat hij daarom niet 'Fast Charge Turgo' liet zien, maar de telefoon zou wel met 27watt laden. Mooi niet dus!

Ik geloofde er eigenlijk al niets van, maar goed. Voor 6 euro een tweede lader erbij is ook prima; 18watt laadt snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewimp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik betwijfel sowieso of dat supersnel laden wel goed is voor de batterij. Mijn huidige telefoon (oneplus 2) laadt relatief langzaam, maar de batterij is na ruim 2,5 jaar nog best goed. Maarja statistiek loslaten op één voorbeeld werkt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Heb een Chinese vriendin die iedere zomervakantie naar huis gaat (Chengdu) Vorig jaar heeft ze twee Redmi Note 5's meegenomen voor mij en m'n partner. Doen het nog prima. :D

Voor de lol gevraagd wat ze daar vragen voor de K20 Pro. Geen antwoord. Tot vandaag. Ze is voor de laatste twee dagen in Hongkong en was zelfs met een extra metro gegaan om 'em voor mij in een winkelcentrum ver weg op te pikken. Tsja...what can you do? :D
Ik heb deze phone dus ook vanaf komende zondag.
Wel wat reviews bekeken (voorheen, maar nog meer naheen. :P ), en het is echt een prachtig ding voor de prijs.

Alles uitverkocht, behalve de 8/128GB, voor inderdaad 2799 Renmimbi. Zwart.

Echter, volgens mij staat er in de OP het een en ander verkeerd. (Dat Engelse spul)
Het is vooral metaal en glas, geen plastic. Ook is de camera, als ik het goed begrijp Omnivision, niet Sony.

Kijk ook vooral uit met non-Pro. Dat is een hele andere phone, met zwakkere SD-SoC.
Volgens mij is Mi 9T ook non-Pro. K20 Pro gaat ofwel Mi 9T Pro heten, of (gerucht) Pocophone 2.

Ben me turbo aan het inlezen over deze phone, want het was iets wat ik wel zou willen maar absoluut niet nodig heb. _O- .

Verder qua software al helemaal up to date. MIUI 10, 11 binnenkort, Android P, Q al in Beta.
Al heb ik begrepen dat beta's niet meer getest kunnen gaan worden. :?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:01
jelleeelco schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:03:

Zit de ingebouwde call recorder functie nog in MIUI en hoe functioneert deze?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
sunturion schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:43:
[...]

Zit de ingebouwde call recorder functie nog in MIUI en hoe functioneert deze?
Call recorder zit gewoon in MIUI 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
HMC schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:41:
Heb een Chinese vriendin die iedere zomervakantie naar huis gaat (Chengdu) Vorig jaar heeft ze twee Redmi Note 5's meegenomen voor mij en m'n partner. Doen het nog prima. :D

Voor de lol gevraagd wat ze daar vragen voor de K20 Pro. Geen antwoord. Tot vandaag. Ze is voor de laatste twee dagen in Hongkong en was zelfs met een extra metro gegaan om 'em voor mij in een winkelcentrum ver weg op te pikken. Tsja...what can you do? :D
Ik heb deze phone dus ook vanaf komende zondag.
Wel wat reviews bekeken (voorheen, maar nog meer naheen. :P ), en het is echt een prachtig ding voor de prijs.

Echter, volgens mij staat er in de OP het een en ander verkeerd. (Dat Engelse spul)
Het is vooral metaal en glas, geen plastic. Ook is de camera, als ik het goed begrijp Omnivision, niet Sony.

Kijk ook vooral uit met non-Pro. Dat is een hele andere phone, met zwakkere SD-SoC.
Volgens mij is Mi 9T ook non-Pro. K20 Pro gaat ofwel Mi 9T Pro heten, of (gerucht) Pocophone 2.

Ben me turbo aan het inlezen over deze phone, want het was iets wat ik wel zou willen maar absoluut niet nodig heb. _O- .

Verder qua software al helemaal up to date. MIUI 10, 11 binnenkort, Android P, Q al in Beta.
Al heb ik begrepen dat beta's niet meer getest kunnen gaan worden. :?
De 48mpx sensor is wel degelijk een Sony sensor, namelijk de IMX 856. De andere twee sensoren zouden idd wel eens van omnivision kunnen zijn.

De achterkant is inderdaad van glas, gorillaglass 5 om precies te zijn.

De non pro is niet een heel andere telefoon. Er zijn wat kleine verschillen maar die zijn niet gigantisch. Lees het topic maar door, is al langs gekomen :). En het klopt dat de K20 het zelfde is als de 9T al heeft de 9T band 20 die ontbreekt op de K20. En band 20 is nou net juist de band die veel gebruikt wordt binnen Europa voor 4G (overigens mist de K20 Pro ook band 20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
l3art schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:07:
[...]

De 48mpx sensor is wel degelijk een Sony sensor, namelijk de IMX 856. De andere twee sensoren zouden idd wel eens van omnivision kunnen zijn.

De achterkant is inderdaad van glas, gorillaglass 5 om precies te zijn.

De non pro is niet een heel andere telefoon. Er zijn wat kleine verschillen maar die zijn niet gigantisch. Lees het topic maar door, is al langs gekomen :). En het klopt dat de K20 het zelfde is als de 9T al heeft de 9T band 20 die ontbreekt op de K20. En band 20 is nou net juist de band die veel gebruikt wordt binnen Europa voor 4G (overigens mist de K20 Pro ook band 20)
Over de 48mpx sensor heb je gelijk. Omnivision is inderdaad die andere (tele-?)lens. My bad. :P

Ja, ben me bewust van de missende band 20. Gelukkig is dat voor mij waar ik woon geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
HMC schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 05:03:
[...]

Over de 48mpx sensor heb je gelijk. Omnivision is inderdaad die andere (tele-?)lens. My bad. :P

Ja, ben me bewust van de missende band 20. Gelukkig is dat voor mij waar ik woon geen probleem.
Alleen de andere gebruikte camera sensoren kan ik zo snel niet vinden. Kimovil benoemd maar van 2 camera's de sensoren. Maar er zijn er natuurlijk meer. 3 op de achterkant en dan nog eentje in de popup.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 28-06-2019 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
HMC schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:41:
...

In de Xiaomi store wisten ze mij te vertellen dat de 8GB/256GB nergens offline verkocht wordt (althans niet in China, weet niet over Hong Kong). Ik heb zwaar staan twijfelen om de 128gb in de winkel te kopen, maar toen bood mijn collega aan hem op JD.com te kopen...was volgende dag al op kantoor. Verschil is slechts €15,-!!

Kan zijn dat de Hong Kong versie al de Playstore heeft; zo niet en heb je hulp nodig laat dan maar weten.

Unbeatable phone voor de prijs...ga je GEEN spijt van hebben!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
Zelfde verhaal in HK, inderdaad, @jelleeelco. Sommige modellen alleen in de shop, andere alleen online.
8GB/128GB is eigenlijk veel te veel voor mijn lichte gebruik. :)

Playstore moest ik op m'n Redmi Note 5 er ook handmatig opzetten toen Dat ging via die Chinese "Playstore". Maar in ieder geval bedankt. Als het niet lukt, hoor je van me. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
De MI 9T staat bij mij hoog op de wenslijst. Het ziet er naar uit dat hij aan alles voldoet, op de pop up camera na. Ik ben toch wat huiverig voor dat mechanisme als dat stof of zand in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasSkurdd
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-01 18:55
Ik hoop dat er binnenkort een releasedate bekend wordt. Een poolse blog had het over September.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
vinom schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10:
De MI 9T staat bij mij hoog op de wenslijst. Het ziet er naar uit dat hij aan alles voldoet, op de pop up camera na. Ik ben toch wat huiverig voor dat mechanisme als dat stof of zand in komt.
Persoonlijk gebruik ik de selfie cam echt nooit. Ook zo goed als nooit gedaan. Daarom zie ik dit juist als een eerste phone "zonder" selfie cam. :D
Bij al mijn andere phones tot nu altijd maar dat camera'tje dat ik nooit gebruik voor m'n gezicht.
Dit is perfect voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Review GSMarena Xiaomi Mi 9t. Ze zijn heel lovend.

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_9t-review-1950.php

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik weet trouwens niet of de K20 ook de hardware DC dimming heeft. Maar wat is dat fijn zeg. Het beeld is ontzettend rustig als je in het donker kijkt, veel relaxter dan mijn Oneplus 6.

Qua laden, de Oneplus 6 is wel iets sneller (vergeleken met de 18watt lader van de K20 Pro). Nu maken mij die paar minuten niet veel uit, maar ik kan me voorstellen dat je in 30min er liever 55% bij hebt dan 45. Helaas heb ik nog geen 27watt lader om te testen. Ik weet ook niet wat de waarde. Aan zo’n vergelijk is want de Redmi heeft een veel grotere accu...

Verder begin ik steeds meer te wennen aan het toestel. Alles voelt zo ontzettend snel en soepel, nergens een hapering. PUBG is een verademing vergeleken met de Oneplus 6; dat notchloze scherm doet het ‘em (geen verschil in performance).

Ik heb nu ook Netflix op de Oneplus (fullHD) naast de Redmi getest (alleen SD). Eerst zag ik echt geen verschil...maar als je HEEL goed kijkt zie je dat de Oneplus NET iets scherper is. Het scheelt echt niets en is verwaarloosbaar.

Wel kost het veel tijd (en ergernis wegens onkunde) om alle apps goed in te stellen. MIUI biedt de gebruiker heel veel mogelijkheden om de permissies van apps te controleren. Dus bv ING NFC betalen, tja dat werkte eerst niet... totdat je beseft dat de app de permissie moet hebben om zelf te starten. Als dat allemaal is ingesteld werkt het waanzinnig (sneller dan Oneplus).

Batterij is goed, beter dan OnePlus 6 (logisch ook, veel grotere accu). Ik moest echt moeite doen om hem leeg te krijgen in twee dagen. Een ruim uur PUBG spelen kost slechts 9% aan batterij. Telefoon wordt nauwelijks warm; dat koelingsysteem doet zijn werk goed. Toen ik batterij eindelijk op 10% had, was mijn SOT ruim 6 uur, waarvan 2 uur PUBG. Rest internet, bellen, whatsapp etc. Heb verder geen social media dus de batterij vreter Facebook kan ik niet testen.

Notificatie led op het toestel is minder handig dan aan de voorkant van de OnePlus. Nog niet met notificaties gecheckt, maar hij kleurt leuk rood tijdens laden.

Vingerafdruk is nu goed. Je moet er even mee leren werken. Bij de Oneplus hoef ik de sensor alleen maar aan te raken en hij werkt al. De Redmi werkt optisch, dus je moet je vinger erop houden. Dan is het zeer snel en werkt eigenlijk altijd. Ook in banking apps werkt het uitstekend en snel.

Als ik alles op een rijtje zet, en de verschillen lees over de K20 (Mi9T) en de K20 Pro, is er weinig reden om voor de Pro te gaan. Game je veel? Dat doet de Pro uitstekend maar de Mi9T ook. Kunnen echter via via de Pro krijgen voor een Chinese prijs (K20 Pro is in China €390 voor de 8/256 versie, terwijl de 6/64 Mi9T hier al €369 moet gaan kosten) dan zou ik zeker voor de Pro gaan.

Beiden top toestellen!

[ Voor 44% gewijzigd door jelleeelco op 29-06-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
jelleeelco schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:28:
Ik weet trouwens niet of de K20 ook de hardware DC dimming heeft.
Hebben ze (K20 (Pro) Mi 9T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
l3art schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:47:
[...]

Hebben ze (K20 (Pro) Mi 9T)
Volgens mij niet:
"The Redmi K20 Pro comes with hardware DC dimming support, while the K20 variant lacks this support."

Bron: https://gadgets.ndtv.com/...ations-comparison-2044913

"However, the K20 Pro boasts DC Dimming feature while the K20 misses out on it. This feature controls the screen-flickering issue is not even noticeable to the human eye when it happens at 60Hz or higher. However, in dim-lit surroundings, it is visible. DC Dimming technology solves the problem by dimming the panel backlight by tweaking the DC current drawn by the display. The Redmi K20 Pro is the first Redmi phone to use the DC Dimming tech."

Bron: https://www.mysmartprice....-specifications-features/

[ Voor 43% gewijzigd door jelleeelco op 29-06-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
jelleeelco schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:18:
[...]

Volgens mij niet:
"The Redmi K20 Pro comes with hardware DC dimming support, while the K20 variant lacks this support."

Bron:https://gadgets.ndtv.com/mobiles/features/redmi-k20-pro-price-specifications-comparison-2044913
Je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben inderdaad.
https://www.reddit.com/r/...o_have_dc_dimming_option/

Ach dan wordt het gewoon de Xiaomi.eu rom er op knallen. Op xda is reeds bevestigd dat widevine L1 behouden blijft bij het unlocken van de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Vraagje, wat heeft de EU rom te maken met DC dimming? Da's een hardware feature van de K20 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
In principe zijn het dezelfde schermen. Dus dan lijkt het mij dat het in software wel te regelen is, of je voor PWM of DC Dim gaat. Misschien dat dat het verschil in de ROMs is?

Edit: Leuk artikeltje tegengekomen.
Misschien kennen jullie 'em al. :D
https://www.gizmochina.co...t-for-amoled-smartphones/
TL;DR: Lage brightness dmv DC Dimming op Amoled zorgt (zorgde?) vaak voor een verlies van dat wow-effect op Amoled. Is dat het waard voor dat kleine percentage mensen dat last heeft van de PWM?

Edit2: Als ik die thread van l3art goed begrijp, is die .eu-ROM gebaseerd op de Chinese ROM, en niet op de Global ROM, waar dus net dat verschil in keuze van brightness-aansturing in zou kunnen zitten.

Edit3: K20 Pro delivery in HMC handen verlaat naar maandag. :( :+

[ Voor 74% gewijzigd door HMC op 29-06-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
DC Dimming is op de K20 Pro een hardware feature. De OnePlus 7 Pro heeft ook DC Dimming, maar dan softwarematig. Geen idee of je het verschil ziet.

Maar als de K20 dmv andere rom DC Dimming kan krijgen, is het software en geen hardware optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
https://www.gizmochina.co...-of-its-oled-smartphones/

Lijkt me meer een software ding dan een hardware ding (ok, de telefoon moet wel een oled scherm hebben) als ik dit artikel zo lees.

Ook als ik dit artikel lees en het artikel dat @HMC postte, dan lijkt het mij dat dit prima te regelen is met de software.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 29-06-2019 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
In hetzelfde artikel staat dat de huidige mi9 het heeft, maar dan softwarematig.

"
However, we must point out that those of the Mi 9 and Reno are not hardware DC dimming but a software pattern to reduce the low-brightness strobe. Xiaomi is reportedly still developing a new pure hardware DC dimming. In the future, Xiaomi Mi 9 will also switch to this new solution, which will bring users no visual fatigue at low brightness."

In dit artikel worden de K20 en de K20 Pro niet genoemd (logisch, artikel is geschreven voordat die toestellen waren aangekondigd) maar de K20 Pro heeft wel degelijk hardware DC Dimming. Sterker nog, het is het eerste toestel dat dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkerbeer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 09:12
Zou iemand die de telefoon heeft even kijken hoe auto brightness nu werkt?
Want nu er geen lichtsensors op de voorkant zitten ben ik daar erg benieuwd naar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 13:53
@kikkerbeer Volgens mij had ik ergens gelezen dat de lichtsensor in de kin zit van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
jelleeelco schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:50:
In hetzelfde artikel staat dat de huidige mi9 het heeft, maar dan softwarematig.

"
However, we must point out that those of the Mi 9 and Reno are not hardware DC dimming but a software pattern to reduce the low-brightness strobe. Xiaomi is reportedly still developing a new pure hardware DC dimming. In the future, Xiaomi Mi 9 will also switch to this new solution, which will bring users no visual fatigue at low brightness."

In dit artikel worden de K20 en de K20 Pro niet genoemd (logisch, artikel is geschreven voordat die toestellen waren aangekondigd) maar de K20 Pro heeft wel degelijk hardware DC Dimming. Sterker nog, het is het eerste toestel dat dat heeft.
Je hebt mij inderdaad in ieder geval overtuigd.
Net ook een YouTube-vid van Giz gezien. En alhoewel die gast het "diming" noemt :+ , is het inderdaad voor het eerst (en anders) geregeld in de K20 Pro.

Edit: Laat niet weg dat het wel gewoon ook alsnog via software geimplementeerd kan worden, zoals bij bijvoorbeeld de OnePlus 7 Pro het geval is, en dus ook vast bij de K20 Non-Pro.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 30-06-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik heb toch ook maar de mi 9T aangeschaft, kom van pocophone maar mis NFC en ik heb toch last van de notch, verschil tussen 845 en 730 is aardig verwaarloosbaar, had ook gezien dat de accuduur van de non pro gewoon beter is. Ik ben benieuwd! aangeschaft bij gearbest 287,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Netjes @krissie100 d:)b Mooie prijs. Moet je lang wachten?
Het is trouwens wel 855 in Pro-versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Zeker mooie prijs, daarvoor vind ik hem niet bij Gearbest

Edit: Gelukt, thx voor de tip!

[ Voor 22% gewijzigd door BRO-JWE op 30-06-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
HMC schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:37:
Netjes @krissie100 d:)b Mooie prijs. Moet je lang wachten?
Het is trouwens wel 855 in Pro-versie. ;)
ja, dat wel, maar dat word teveel van het goeie, moet wel een leuke upgrade kunnen doen over een jaar :9
zie krissie100 in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden" voor de kortingscode bij gearbest die je ook op kimovil.com kan zien :)

[ Voor 22% gewijzigd door krissie100 op 30-06-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ah, je doelt natuurlijk op de 845 in de Poco. :F :+
My bad.

Geen notch en NFC zijn vooruitgangen, ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
HMC schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:46:
Ah, je doelt natuurlijk op de 845 in de Poco. :F :+
My bad.

Geen notch en NFC zijn vooruitgangen, ja.
vergeet de AMOLED, camera setup, design niet he :D. alleen performance iets achteruit I guess...
Ship between: Jul 04 - Jul 07, maja, ik pak alvast de zoutbus erbij om het met een korreltje zout te nemen :D

[ Voor 15% gewijzigd door krissie100 op 30-06-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
X-tiaan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Ik wil geen Pocophone F1. Als ik een LCD scherm had gewild, was ik denk ik wel voor de Asus Zenfone 6 gegaan. Ik ben benieuwd naar de Pocophone F2. Echter kan het zijn dat Pocophone niet elk jaar met een nieuwe telefoon komt, zodat custom ROM support optimaal is. Zo doet Raspberry dat ook met de Raspberry Pi.
Pocophone smartphones komen niet meer, gewoon Redmi

https://be.hardware.info/...llen-en-focust-op-lredmir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Ik twijfel enorm om nu de 9T te halen, aangezien er nu best leuke aanbiedingen voorbij komen bij Gearbest, of om te wachten op de Pro. Wanneer deze uitkomt, dat weet geen mens. Waarschijnlijk zo rond september.

Dan is het nog maar te hopen of er gelijk beschikbaarheid is. Zit momenteel op een Lenovo P2 met LOS16, maar dat wordt langzamerhand zo traag...

Ik game niet op de telefoon, dus het zo al gekkenwerk zijn om voor de Pro te gaan. Anderzijds, ik wissel vaak toch van telefoon om de 2~3 jaar.

De variant van Gearbest, is daadwerkelijk een Global version, geen Global ROM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
Fryslanboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:17:
Ik twijfel enorm om nu de 9T te halen, aangezien er nu best leuke aanbiedingen voorbij komen bij Gearbest, of om te wachten op de Pro. Wanneer deze uitkomt, dat weet geen mens. Waarschijnlijk zo rond september.

Dan is het nog maar te hopen of er gelijk beschikbaarheid is. Zit momenteel op een Lenovo P2 met LOS16, maar dat wordt langzamerhand zo traag...

Ik game niet op de telefoon, dus het zo al gekkenwerk zijn om voor de Pro te gaan. Anderzijds, ik wissel vaak toch van telefoon om de 2~3 jaar.

De variant van Gearbest, is daadwerkelijk een Global version, geen Global ROM?
Accuduur van de non pro is beter als je dat belangrijk vind...
Mi 9t is globaal versie, redmi k20 met globaal Rom is geen mi 9t etc.

[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 30-06-2019 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
krissie100 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:27:
[...]

Accuduur van de non pro is beter als je dat belangrijk vind...
Mi 9t is globaal versie, redmi k20 met globaal Rom is geen mi 9t etc.
Accuduur is heilig. Zag gisteren hier al een YT filmpje voorbij komen waar de 9T ruim beter presteerde. Ik heb nu de 845 ook niet gemist, dus ga een 855 ook niet missen.

Nee precies. Maar om het even goed op het netvlies te krijgen, zonder een miskoop te begaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
Fryslanboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Accuduur is heilig. Zag gisteren hier al een YT filmpje voorbij komen waar de 9T ruim beter presteerde. Ik heb nu de 845 ook niet gemist, dus ga een 855 ook niet missen.

Nee precies. Maar om het even goed op het netvlies te krijgen, zonder een miskoop te begaan :)
Haha snap ik, ik kom dan van een 845 pocophone vandaan, maar de 730 zit tussen een 835 en 845 in las ik ergens en zware games speel ik niet, alles voor design, batterij, Oled etc. Ik heb er al zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
krissie100 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Haha snap ik, ik kom dan van een 845 pocophone vandaan, maar de 730 zit tussen een 835 en 845 in las ik ergens en zware games speel ik niet, alles voor design, batterij, Oled etc. Ik heb er al zin in.
Ah kijk. Dan ga je er ook niet veel op achteruit. Ik ben benieuwd of het verzenden een beetje goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Vandaag m'n K20 Pro gekregen. Wat een prachtig, relatief klein, ding. :D
Net ietsiepietsie korter en smaller dan de Redmi Note 5...eigenlijk hetzelfde.
Wel zwaarder. Dat zal wel door het glas komen.

Meteen een update naar 10.3.11.0.
Play Store erop krijgen ging makkelijk via Mi App Store.

Had wel een battery-jump, zoals ik dat van mijn Jiayu phones nog ken, lang gelee. Van 64 naar 44%.
Maar ja, dat zal wel rechtgetrokken worden na een eerste goede ontlaad/laad-cyclus.

Retesnel ding, niet te geloven. Heb zelf nog nooit een high end phone gehad (wel met high end van anderen gespeeld) en de Redmi Note 5 (SD636) was al prima, maar dit is echt anders.
Ook het scherm is (voor mij) echt fenomenaal. Gelukkig zal het voor de bezitter van de Non-pro (Mi 9T) hetzelfde zijn. Echt een heel mooi Amoled scherm.

Verder als je al van een MIUI-phone afkomt ben je er snel gewend aan, en als je al niet echt een heavy user bent, zoals ik, is de nieuwigheid er snel af. :P

Prachtig ding. Ik ben blij.

SD730 van Mi 9T is ook een goeie, maar ik zou toch niet meer voor lager gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasSkurdd
"Vandaag m'n K20 Pro gekregen. Wat een prachtig, relatief klein, ding. :D
Net ietsiepietsie korter en smaller dan de Redmi Note 5...eigenlijk hetzelfde.
Wel zwaarder. Dat zal wel door het glas komen."

Nice. Welke provider heb je? Alles gewoon goed gegaan met het importeren?
Wil nu ook een nieuwe phone en het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer de mi 9t ongeveer verwacht wordt. Lees alleen teveel horror verhalen over flashed roms en weet ik het om de k20 pro te importeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
@LucasSkurdd Ik woon in Jakarta en heb dus via een Chinese vriendin de (Chinese) K20 Pro binnen.
Zij heeft 'em gekocht in Guangzhou en meegenomen naar "huis".
Mi 9T is niet K20 Pro. Voor Pro moet je om te importeren nog eventjes wachten.
Ook heeft mijn China phone geen band 20, wat jullie voor 4G gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
LucasSkurdd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:23:
...
Wil nu ook een nieuwe phone en het is mij nog steeds niet duidelijk wanneer de mi 9t ongeveer verwacht.
...
Ik heb een pre-order geplaatst voor de mi 9t bij Coolblue. De verwachting is dat ze deze op zondag 7 juli komen bezorgen. De pro is een ander verhaal. Daarover lees ik dat september de verwachting is.

[ Voor 10% gewijzigd door mobstaa op 01-07-2019 15:23 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
K20 Pro

DC Dimming, aangegeven als Anti Flicker mode.
"Image quality might be affected."

Ik gebruik m'n phone niet zoveel 's avonds/met weinig licht, dus ik laat het voorlopig maar uitstaan, maar ik zie het verschil totaal niet toen ik het net allemaal even testte. Zelfs niet met leesbril op. :P B)

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 01-07-2019 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Fryslanboy schreef op zondag 30 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Voor mij inmiddels ook. Tijdje elke 2 jaar flagship genomen om dan na tijdje geen game meer te spelen en alleen maar YouTube en Netflix enzo 🤣🤣
Erger me met mijn bijna 2 jaar oude S8 nu heel erg aan dat ik niet eens een hele dag doorkom met normaal gebruik.
Na die batterij test was ik verkocht.

Zou ene kant wel via gearbest willen, alleen garantie misschien lastig..

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Modbreak:Mensen, letten jullie er op dat we een apart prijzen en levertijden topic hebben. Je kan hier een bericht quoten, dat kopiëren en dan plakken in het levertijden topic wanneer je wil reageren met iets over prijzen/levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:11
Hoe goed kun je gamen met de Mi9T? Ik heb nu een LG G6 en speel vooral Dominations. Maar sinds kort loopt dit spel voor geen ene meter meer, alleen maar lag. Zelfs een factory reset heeft niet geholpen :(

Zou dit spel wel goed lopen op de Mi9T? Het is natuurlijk niet zo dat ik het ergens kan proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dropkikker schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:05:
Hoe goed kun je gamen met de Mi9T? Ik heb nu een LG G6 en speel vooral Dominations. Maar sinds kort loopt dit spel voor geen ene meter meer, alleen maar lag. Zelfs een factory reset heeft niet geholpen :(

Zou dit spel wel goed lopen op de Mi9T? Het is natuurlijk niet zo dat ik het ergens kan proberen..
Zal gewoon goed moeten lopen, Snapdragon 730 heeft bij de Mi 9T speciale game modus ingebouwd dus moet zeker weten goed komen ;)

Zie: https://versus.com/en/qua...napdragon-821-msm8996-pro

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Laatst online: 03-08 14:54
HMC schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:45:
Ik gebruik m'n phone niet zoveel 's avonds/met weinig licht, dus ik laat het voorlopig maar uitstaan, maar ik zie het verschil totaal niet toen ik het net allemaal even testte. Zelfs niet met leesbril op. :P B)
Bedoel je het niet merken van minder knipperend scherm of de mindere beeldkwaliteit? (Of beide?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
HMC schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:45:
[Afbeelding: K20 Pro]

DC Dimming, aangegeven als Anti Flicker mode.
"Image quality might be affected."

En hoe bevalt die verder? Camera, firmware, skin?
Ik ben zeker geïnteresseerd in de K20 pro.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
@Sanchaz12 Ik bedoel beide inderdaad. Ik zie geen verschil in kwaliteit, en een knipper zie ik in beide gevallen ook niet.
@PM_Petrol Ik heb een blabla-verhaal geschreven, met een TL;DR.
productreview: Redmi K20 Pro (8GB intern) 128GB Zwart review door HMC
TL;DR HMC is blij. Ik heb nog geen dingen ontdekt die ik niet goed vind aan het ding.
Vannacht eerste keer geladen, dus ben benieuwd hoe lang hij meegaat met mijn lichte verbruik.
Eerdere phones, inclu Redmi Note 5, deed ik makkelijk 4 a 5 dagen mee. Dat verwacht ik nu niet, vanwege de high SoC. Maar een paar daagies moet toch wel kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16
Na heel wat jaren Samsung toestellen te hebben gebruikt, nu gekozen voor de Xiaomi 9t.de zwarte 128gb variant. Besteld bij mobiel.nl. Hoop dat deze vandaag of morgen binnenkomt.

Heeft iemand al ervaring met de vingerafdruk scanner icm een screenprotecer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasSkurdd
@waaghals laat even weten wat je van MIUI vind tov. je samsung android ervaring. Dat is hetgeen wat mij nog tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
MIUI is heerlijk, vooral met fullscreen, en dus veegbewegingen. Ben je zo gewend aan. Voor de rest is het vrij gelijk aan je eerdere Android ervaringen.
Je kan ook gewoon kiezen voor de 3 knoppen onderin (niet full screen dus) als je zou willen.

Helaas alleen standaard geen app drawer, dus je homescreen staat vol. Echter, na met ADB Fastboot alle bloatware eraf te hebben gegooid kan je de laatste paar apps die je nooit/weinig gebruikt op een tweede (of derde) zijschermpje gooien, eventueel in een folder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Nu online
HMC schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:51:
MIUI is heerlijk, vooral met fullscreen, en dus veegbewegingen. Ben je zo gewend aan. Voor de rest is het vrij gelijk aan je eerdere Android ervaringen.
Je kan ook gewoon kiezen voor de 3 knoppen onderin (niet full screen dus) als je zou willen.

Helaas alleen standaard geen app drawer, dus je homescreen staat vol. Echter, na met ADB Fastboot alle bloatware eraf te hebben gegooid kan je de laatste paar apps die je nooit/weinig gebruikt op een tweede (of derde) zijschermpje gooien, eventueel in een folder.
Of gewoon de Pocolauncher installeren en je hebt een vloeiende telefoon met appdrawer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
krissie100 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:48:
[...]

Of gewoon de Pocolauncher installeren en je hebt een vloeiende telefoon met appdrawer
Dat kan, maar dat was de vraag niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
App drawer zit al in de alpha versie van MIUI; het komt eraan...

HMC - heb jij issues met de contact sync? Sinds gisteren krijg ik sync errors, heb al volledige wipe gedaan en opnieuw geinstalleerd, alles goed ingesteld (autostart, permissies, battery saver op uit, etc). Eerste sync gaat goed, daarna niet meer. Een tweede account wil al helemaal niet syncen (zie geeneens Contacts onder de opties staan).

Enig idee? Kun je voor mij kijken welke versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasSkurdd
@HMC thanks!!

Ik ga braaf wachten op de Mi 9t Pro i guess.
Las inderdaad dat MIUI wel meters heeft gemaakt en niet meer zo "oosters" is.
Ook vind ik het heel chill dat je bloatware kan bestrijden.

Gebruik nu het oude samsung systeem (s7) en daar zit veel ook verstopt / is niet heel intuitief. dus MIUI kan ik ook als het wat minder zelfsprekend is zeker wel aan wennen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16
MIUI was voor mij in eerste instantie ook het punt van twijfel maar dit toestel voor zo'n prijs kon ik niet laten leggen.

Op mijn huidige Samsumg S7 gebruik ik nu Nova launcher Prime. Is deze ook goed te gebruiker met MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
jelleeelco schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:06:
App drawer zit al in de alpha versie van MIUI; het komt eraan...

HMC - heb jij issues met de contact sync? Sinds gisteren krijg ik sync errors, heb al volledige wipe gedaan en opnieuw geinstalleerd, alles goed ingesteld (autostart, permissies, battery saver op uit, etc). Eerste sync gaat goed, daarna niet meer. Een tweede account wil al helemaal niet syncen (zie geeneens Contacts onder de opties staan).

Enig idee? Kun je voor mij kijken welke versie je hebt?
Ik heb ze via Bluetooth overgezet (export>share contacts op oude telefoon. Dan op nieuwe phone de verzonden VCard openen). Ik kon niet voor Google of zo kiezen, wat ik vreemd vond.
Wat bedoel je precies met syncen?
waaghals schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:17:
Op mijn huidige Samsumg S7 gebruik ik nu Nova launcher Prime. Is deze ook goed te gebruiker met MIUI?
In principe is MIUI slechts een schilletje en je kan er elke launcher opzetten die je wilt. Zelf nog nooit Nova gebruikt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou werken.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 03-07-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nondeju, ben er al achter... Overal gelezen dat als je Google Play services gebruikt je developers optie moet selecteren, en vervolgens "MIUI Optimization" uit moet zetten.

DIT MOET JE DUS NIET DOEN....

Daarna werkt echt niets meer stabiel! Dus lekker laten staan. Zodra ik het weer aan zette, gelijk synchronization (beide google accounts)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:14
Kan iemand al iets zeggen over de kwaliteit van de trilmotor in de Mi9T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Mole schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:46:
Kan iemand al iets zeggen over de kwaliteit van de trilmotor in de Mi9T?
Dat is al gedaan in dit topic inderdaad ja.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de Nederlandse 9T's stromen vanaf morgen binnen. Tijd voor een accessoires-thread? Ik ben dan wel zo'n vervelend persoon die het wel wilt maar niet zelf gaat doen O-) Heb al wat besteld maar dat duurt nog tot eind augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 08:51

Greetzel

yes you can

@HMC de rom is dus Chinees en Engels? Of kan je nog meer talen kiezen? Lijkt me een hele fijne opvolger voor m'n Lenovo P2, alhoewel de 9T een betere batterijduur heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Yep @Greetzel. Well, ook (volgens mij) Thai/Sanskrit en ook nog eens Arabisch. Chinees zowel standaard als simplified.
Engels dus. :P

Moet wel zeggen dat zelfs als NL had gekund dan was ik voor Engels gegaan. Altijd gedaan, ook op mijn PC, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

:+ Hoezo geen Sanskrit, doe es niet zo flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 14:51
Belsimpel heeft dan eindelijk de Mi 9T Pro op hun site geplaatst:
https://www.belsimpel.nl/...R1SJ9AU_cCmlc4W6iE&cntd=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
xlvg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:26:
Belsimpel heeft dan eindelijk de Mi 9T Pro op hun site geplaatst:
https://www.belsimpel.nl/...R1SJ9AU_cCmlc4W6iE&cntd=1
Die staat er echt al 4 weken op hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
Greetzel schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:08:
@HMC de rom is dus Chinees en Engels? Of kan je nog meer talen kiezen? Lijkt me een hele fijne opvolger voor m'n Lenovo P2, alhoewel de 9T een betere batterijduur heeft..
Ik heb nog geen 'harde' data verzameld, maar de accuduur van de K20 Pro is echt heel erg goed... ik ben toch een redelijk heavy user en kan er twee dagen mee doen... dan snakt die wel naar adem, maar toch...

Bij een 'duurtest' op youtube haalde de K20 7,5 SOT terwijl de K20 Pro 7 SOT haalde.. volgens mij wordt het verschil aardig overdreven en ontlopen ze elkaar niet zo veel.

[ Voor 15% gewijzigd door jelleeelco op 03-07-2019 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
Hier ook prima. Als lichte gebruiker nu na volle dag na afgelopen nacht laden op 90%.
Helaas zullen de batterijprestaties wel achteruit gaan binnen het jaar, want ze zullen ook wel niet de meest dure, fancy batterijen erin hebben gestopt.

Edit:
@jelleeelco Ik zit een beetje door "manage apps" heen te spitten, en "permissions" en zo, en ik zag dat de normale camera-app "autostarted" is. :o
Maar snel vanaf gehaald. Die hoeft niet altijd actief te zijn, en zeker niet vanaf boot. :)

[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 03-07-2019 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 14:51
daredevil__2000 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Die staat er echt al 4 weken op hoor ;)
Woops dacht dat ie was weg gehaald. zag de link vandaag op facebook als advertentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
xlvg schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:18:
[...]

Woops dacht dat ie was weg gehaald. zag de link vandaag op facebook als advertentie
Ik check die al een paar weken lang om de paar dagen om te zien of er al een release datum bekend is, dus vandaar dat ik het toevallig weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ik zie op die belsimpel site dat de 9T (non-Pro) al 379 Euro is. En dat is de 6/64GB versie.
Het lijkt me aan te raden om sites als Ali in de gaten te houden. Ik weet niet hoe dat zit met abo's en zo, maar een los toestel lijkt me goedkoper te krijgen dan bij Belsimpel.

Edit: Wait. Dit soort blaat hoort hier geloof ik niet. :+

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 03-07-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMC schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:09:
Ik zie op die belsimpel site dat de 9T (non-Pro) al 379 Euro is. En dat is de 6/64GB versie.
Dat is de 128GB-variant.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Oh ja, inderdaad. 6/128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel

Greetzel

yes you can

Hij is nu dus al voor de chinese markt te koop als K20 Pro, zal die voor het 'Westen' dan als Mi9T Pro op de markt komen? Want Pocophone F2 wordt het niet als ik me goed ingelezen heb, Pocophone zou niet voortgezet worden als merknaam.

Even proeven: 'Ik bel nu met een Xiaomi Redmi K20 Pro' vs 'Ik bel nu met een Xiaomi Mi 9T Pro'...

Persoonlijk vind ik K20 Pro ook wel lekker klinken. Maakt ook niet uit, het apparaat moet goed 'telefonen' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Greetzel schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:15:
Hij is nu dus al voor de chinese markt te koop als K20 Pro, zal die voor het 'Westen' dan als Mi9T Pro op de markt komen? Want Pocophone F2 wordt het niet als ik me goed ingelezen heb, Pocophone zou niet voortgezet worden als merknaam.

Even proeven: 'Ik bel nu met een Xiaomi Redmi K20 Pro' vs 'Ik bel nu met een Xiaomi Mi 9T Pro'...

Persoonlijk vind ik K20 Pro ook wel lekker klinken. Maakt ook niet uit, het apparaat moet goed 'telefonen' :P
Tegen de tijd dat je je "proeverijtje" hebt gezegd is je gesprek gedaan :p

Ben ook in de markt voor een nieuw toestel, vind enkel al die naamgevingen verwarrend. Vooral bij Xiaomi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
HMC schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:12:
Hier ook prima. Als lichte gebruiker nu na volle dag na afgelopen nacht laden op 90%.
Helaas zullen de batterijprestaties wel achteruit gaan binnen het jaar, want ze zullen ook wel niet de meest dure, fancy batterijen erin hebben gestopt.
Ik denk dat dat wel mee valt. Ik heb meerdere Xiaomi toestellen gehad en ze houden het bijzonder goed vol, zeker niet slechter dan de Samsungs die ik heb gehad. Ook familieleden hebben inmiddels al enige tijd de Xiaomi Redmi Note 4, en echt nog steeds super batterij...

Vergeet ook niet dat heel veel van de prijs van een Samsung, Apple etc zit in de marketing kosten... Bedrijven als Xiaomi en OnePlus steken daar veel minder geld in, alsmede in de supply chain costs (in China paar Xiaomi winkels, daarbuiten alles via internet...resellers pas sinds kort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:43
Zojuist ook mijn pre-order 128gb 9T ontvangen via Belsimpel. Het was een moeilijke keuze om af te stappen van OnePlus, maar na een uurtje met de Xiaomi te hebben gespeeld voelt mijn OP3T wel echt bejaard. Enige downside so far is het ontbreken va neen appdrawer in MIUI. Ik begrijp dat deze binnenkort verwacht wordt. Tot die tijd maar even Nova launcher er op gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
hutch schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:55:
Zojuist ook mijn pre-order 128gb 9T ontvangen via Belsimpel. Het was een moeilijke keuze om af te stappen van OnePlus, maar na een uurtje met de Xiaomi te hebben gespeeld voelt mijn OP3T wel echt bejaard. Enige downside so far is het ontbreken va neen appdrawer in MIUI. Ik begrijp dat deze binnenkort verwacht wordt. Tot die tijd maar even Nova launcher er op gezet.
Ik heb ook zeker geen spijt! Gelijk Nova launcher geïnstalleerd waardoor je toch een appdrawer hebt:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgenavond overmorgen ga ik jullie ook verblijden met wat indrukken!

Coolblue bestelling mi 9t 64GB rood ingepakt, heb nu iPhone XR 64GB rood. Als de mi 9T bevalt gaat XR weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Wanneer wordt er een accessoires topic aangemaakt?

Iemand al ervaring met privacy screenprotectors voor 9T?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
jaxel70 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:10:
Binnen! Eerste indruk: ziet er fantastisch uit in het blauw. Afmetingen ok, m'n redmi note 5 lijkt zelfs iets groter. Vingerafdruk in t scherm werkt vlot. Ga verder spelen :)
Kan je wat foto's delen van de blauwe versie?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms