Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-10 15:04
Xiaomi Mi 9T Pro in Poland is unlikely to be available in the coming months.

Today, the Polish branch of the company confirmed that in Poland soon there will be available Mi 9T with Snapdragon 730 .

The 9T Pro version with the Snapdragon 855 processor is to be available on our market only after the holidays. This information was provided by one of the managers of the Polish branch.
https://gsmonline.pl/arty...t-pro-w-polsce-kiedy-cena
Als dit klopt kun je hopen op september.

• Celica_T20
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:39
Dat is een officiële release in Europa. Zou hij misschien al wel eerder geproduceerd gaan worden? Dit artikel zegt dat de 9T Pro over een paar weken al in India beschikbaar komt: https://in.ign.com/india/...o-launching-soon-in-india

Zou mooi zijn, kan je hem wel gewoon bestellen van Banggood oid. Hopelijk wel met Band 20

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-10 15:04
https://xiaomi.eu/community/threads/9-6-13.50967/

Ook in de roms wordt er gesproken over een Mi9T Pro.
De vraag is dus niet echt meer of maar voornamelijk wanneer.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:41
Even een titelaanpassing, zodat het de lading beter dekt.

• HansH
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:12
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:46:
[...]

En waar heb je deze gekocht ?
Honorbuy inderdaad :)

• jelleeelco
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:40
Tjongejonge, nu al een EU rom voor de K20 Pro (die TWRP komt wel). Nu wordt het wel heel aantrekkelijk om eentje mee te nemen. Voor EUR 380,- is de 8GB/256GB versie te koop!

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
jelleeelco schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:40:
Tjongejonge, nu al een EU rom voor de K20 Pro (die TWRP komt wel). Nu wordt het wel heel aantrekkelijk om eentje mee te nemen. Voor EUR 380,- is de 8GB/256GB versie te koop!
waar precies? En is dat veilig te doen met shipping en vat en douane?

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13-10 15:14
Blijkbaar twijfelen er toch meer mensen tussen de Pro (Mi 9T Pro/K20 Pro) en de non Pro (Mi 9T/K20) versie. Naast het verschil tussen de Snapdragons (855 vs. 730) heeft de Pro versie ook een dual band A-GPS tegenover single band A-GPS bij de Non Pro versie. Is dat nog een groot verschil met navigeren?

Daarnaast laadt de Pro sneller op; 27 watt vs. 18 watt. Maar dan moet je wel de 27 watt lader kopen.
Video's maken met 2160P kan bij de Pro versie met 60 FPS en bij de Non Pro versie met 30 FPS. Ik zie (GSMArena als bron) dat de Pro versie een laser focus heeft en de Non Pro versie niet? En bij de specs staat dat de Pro versie een Super Amoled scherm zou hebben en de Non Pro versie een Amoled scherm. Zit daar nog een verschil in of is dat een verkooppraatje?

Man, man, man, ik zit ook erg in twijfel. Ik was echt in de veronderstelling dat er snel een Europese Pro versie zou komen voor een mooi bedrag, maar dat is helaas nog niet het geval. Ik heb nog contact gehad met Belsimpel en die zeggen het volgende erover:

Reactie Belsimpel
De Mi 9T Pro is natuurlijk de 'Europese variant van de Redmi K20 Pro. Echter is het zo dat de Xiaomi Redmi K20 Pro wellicht nog in uitgebreidere RAM en verschillende intern geheugen variant versies komt. Meer over de presentatie van de Xiaomi Mi 9T kun je lezen via deze link: https://www.belsimpel.nl/...e-bestellen-bij-belsimpel.

Mits wij de Redmi K20 Pro gaan verkopen in de toekomst, dan is dat altijd de versie die geschikt is voor de Nederlandse markt, omdat wij al onze toestellen van Xiaomi ook aanbieden in combinatie met abonnement. Dus ja, het is de Global Rom die ondersteuning biedt voor 4G in Nederland! Mocht je 128GB precies genoeg vinden in combinatie met 6GB RAM, dan kun je het beste gewoon voor de Xiaomi Mi 9T gaan!

In een eerdere reactie werd er al gezegd dat nog niet bekend is wanneer en wat de prijs ongeveer zal worden, ik verwacht zelf zo'n 70 euro duurder.

Toch gewoon voor de Mi 9T gaan? Nu icm abonnement bij T-Mobile voor 'slechts' 265 euro! _/-\o_
En toch twijfel ik... :X

• sectial
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-10 15:09
Ik heb de 9t besteld bij belsimpel met in het achterhoofd dat hij pas over 3 weken geleverd zal worden en ik dan nog een maand retour kan sturen.

Alleen beetje jammer dat ik al 27W auto en thuislader besteld heb op Ali :p

• jelleeelco
sectial schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:27:
Ik heb de 9t besteld bij belsimpel met in het achterhoofd dat hij pas over 3 weken geleverd zal worden en ik dan nog een maand retour kan sturen.

Alleen beetje jammer dat ik al 27W auto en thuislader besteld heb op Ali :p
Vraagje, welke autolader en thuislader heb je gekocht? Heb je een link? Ik kan voor 19RMB de originele 27watt lader erbij nemen (ongeveer 2,5 euro) en doe dat ook, maar ik heb (net als nu met mijn OnePlus) altijd wat meerdere laders...

Zeker in de auto is een snellader fijn (die dash car charger van OnePlus is echt waanzinnig snel).

jelleeelco wijzigde deze reactie 14-06-2019 16:20 (26%)

• Bladspinazie
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 09-08 16:42
Toch wordt er gespeculeerd over een eventuele launch voor de mi 9t pro. De vraag is alleen wanneer?
Bron
https://www.italiandroid....aomi-mi-9t-pro-avvistato/

• Jeru
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-09 13:07
PainkillA schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:42:
[...]

waar precies? En is dat veilig te doen met shipping en vat en douane?
Het lijkt mij dat hij de prijs letterlijk in China bedoelt, dus als je hem direct bij Xiaomi koopt.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sectial
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-10 15:09
jelleeelco schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Vraagje, welke autolader en thuislader heb je gekocht? Heb je een link? Ik kan voor 19RMB de originele 27watt lader erbij nemen (ongeveer 2,5 euro) en doe dat ook, maar ik heb (net als nu met mijn OnePlus) altijd wat meerdere laders...

Zeker in de auto is een snellader fijn (die dash car charger van OnePlus is echt waanzinnig snel).
Autolader:
€ 4,36 37%OFF | Baseus Quick Charge 4.0 3.0 USB Auto Oplader Voor Xiao mi mi 9 huawei P30 PRO QC4.0 QC3.0 QC 5A SNELLE PD Auto Opladen Telefoon Oplader
https://s.click.aliexpress.com/e/VFXpOWokT

Gewone charger:
€ 9 26%OFF | 100% Originele xiaomi mi 9 se SNELLE lader qc 4.0 27 w FAST charger adapter 100 cm usb 3.1 data kabel voor mi 8 7 F1 MI x 2 2 s 3
https://s.click.aliexpress.com/e/MOe8KJkzz

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:38
JackL89 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:57:

...Toch gewoon voor de Mi 9T gaan? Nu icm abonnement bij T-Mobile voor 'slechts' 265 euro! _/-\o_
En toch twijfel ik... :X
Ik twijfel ook. Kan mijn Mi9 nog terugsturen en de Mi9T voor €265 krijgen, maar ik heb last van FOMO voor de camera en sd855 van de Mi9.

Voor de consument erg onhandig dat Xiaomi allemaal net niet toestellen op de markt brengt.

• jelleeelco
Jeru schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:48:
[...]

Het lijkt mij dat hij de prijs letterlijk in China bedoelt, dus als je hem direct bij Xiaomi koopt.
Klopt! Zit er de hele week voor mijn werk (volgende week). Kan niet wachten :)

• Fryslanboy
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-10 21:30
@jelleeelco, waar vond je die Pro voor 380 euro?

• jelleeelco
In de Xiaomi store in China... als je naar mi.com/global gaat en dan wijzigt naar Mainland China, dan zie je de Chinese prijs van 2999 wat neer komt op EUR 380,-.

• Jeru
jelleeelco schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Klopt! Zit er de hele week voor mijn werk (volgende week). Kan niet wachten :)
Kunnen we bestellingen doen? :9~ :D

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Mr Brightside
  • Laatst online: 15-07 10:47
YouTube: Mi 9T: Unboxing The New Mi 9T!

Unboxing Xiaomi Mi 9T.

Wat een sexy toestel voor de prijs :9~ _/-\o_ O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:59
Modbreak:Prijzen en Levertijden mogen vanaf nu hier:
[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden

l3art wijzigde deze reactie 14-06-2019 17:33 (5%)

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackL89
In deze review komen de verschillen nog eens aan bod tussen de Pro en de Non Pro versie:
YouTube: Redmi K20 (Mi 9T) Full Review: Probably The BEST Midrange Smartphone
- Het Super Amoled scherm van de Pro versie is iets beter dan van de Non Pro versie.
- De Non Pro versie heeft geen cooling systeem voor als je gaat gamen
- De camera's van de Pro versie zijn net iets beter, bijvoorbeeld bij foto's in donkere omgevingen.
- De Non Pro versie is snel in dagelijks gebruik, maar games starten bijvoorbeeld sneller op bij de Pro versie.

• Blekkienl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 13-10 17:22
Zojuist ook de mi9T besteld als vervanger voor mijn op5.
Ik ben vooral benieuwd naar miui (bèta). Ik las dat daar iedere week softwareupdates voor uitkwamen?

Is de sd730 vergelijkbaar met bijvoorbeeld een 835?

• Mr Brightside
Blekkienl schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:42:
Zojuist ook de mi9T besteld als vervanger voor mijn op5.
Ik ben vooral benieuwd naar miui (bèta). Ik las dat daar iedere week softwareupdates voor uitkwamen?

Op je laatste vraag staat genoeg info in dit topic. Ja is redelijk vergelijkbaar qua CPU, GPU is wat minder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
Blekkienl schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:42:

Ik heb onlangs de antutu scores vergeleken en dan is de 835 vergelijkbaar met de 730.
Antutu van de Oneplus 5T is: 212.558
Antutu van de Redmi K20 is: 218.625

Geekbench Single core / Multi core
Oneplus 5T 1941 / 6611
Mi 9T 2538 / 6861

l3art wijzigde deze reactie 14-06-2019 19:08 (11%)

• Blekkienl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 13-10 17:22
l3art schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Ik heb onlangs de antutu scores vergeleken en dan is de 835 vergelijkbaar met de 730.
Antutu van de Oneplus 5T is: 212.558
Antutu van de Redmi K20 is: 218.625
Thanks!
Dan is het echt een mooie stap vooruit.(en dat voor 268 euro!) Dat bezelless display zal ook voor een modern gevoel zorgen, want door de bezels lijkt de op5 echt stokoud.

• JackL89
Na enige research over de snelheid van de SD730:

De Snapdragon 730 verslaat de Snapdragon 835, de high end chip van 2017. Is met andere woorden niet sneller dan de high end telefoons van 2018 met de 845. Dan blijf ik toch nog even wachten op de Pro versie.... zodat ik later geen spijt krijg. Misschien is 855 overkill, maar het zou fijn zijn als de telefoon minimaal 2,5 jaar prima mee gaat. En daar heb ik toch mijn twijfels bij met de SD730.

Wat jullie?

Edit:
Belsimpel heeft zojuist gereageerd en verwacht de Redmi K20 Pro (nog steeds) te kunnen leveren binnenkort, alleen weten ze nog niet exact wanneer.
De prijzen bij andere sites zijn wel behoorlijk duur (AliExpress, Banggood) in vergelijking met de Non Pro versie. Ik hoop op een prijs van 399 bij Belsimpel.

JackL89 wijzigde deze reactie 14-06-2019 22:26 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
JackL89 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:11:

De Snapdragon 730 verslaat de Snapdragon 835, de high end chip van 2017. Is met andere woorden niet sneller dan de high end telefoons van 2018 met de 845. Dan blijf ik toch nog even wachten op de Pro versie.... zodat ik later geen spijt krijg. Misschien is 855 overkill, maar het zou fijn zijn als de telefoon minimaal 2,5 jaar prima mee gaat. En daar heb ik toch mijn twijfels bij met de SD730.

Wat jullie?
De 9t met de sd730 is wel een stuk efficiënter kwa stroomverbruik. Het verslaat de k20 pro met de sd855 ruim en laat ook de P30 pro achter zich kwa accuduur.

Ryzen 1700@3.9Ghz 2x8GB 3200Mhz, Asrock X370 Taichi, GTX970,

• JackL89
PainkillA schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:26:
[...]

De 9t met de sd730 is wel een stuk efficiënter kwa stroomverbruik. Het verslaat de k20 pro met de sd855 ruim en laat ook de P30 pro achter zich kwa accuduur.
Het is niet heel ruim toch? Althans, volgens mij was het een half uurtje. Dat is wel knap overigens.
Daartegenover staat natuurlijk dat je de K20 Pro kunt opladen met 27watt. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

• Jeru
JackL89 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 22:11:

Wat jullie?

Edit:
Belsimpel heeft zojuist gereageerd en verwacht de Redmi K20 Pro (nog steeds) te kunnen leveren binnenkort, alleen weten ze nog niet exact wanneer.
De prijzen bij andere sites zijn wel behoorlijk duur (AliExpress, Banggood) in vergelijking met de Non Pro versie. Ik hoop op een prijs van 399 bij Belsimpel.
€399 bij Belsimpel komt mij wel heel optimistisch over als je het hebt over 6gb ram en 128gb opslag. Hij kost in China bij Redmi zelf al €335, dan moet daar verzendkosten/importkosten bij en winst voor Belsimpel. Daarnaast weten zij ook dat mensen liever via hun kopen dan via Aliexpress dus ook daar betaal je extra voor, ik denk dat rond de €420-€450 realistischer is. Maargoed dat is een gevoel.

Sorry als dit in prijzen/levertijden topic hoort, beetje grijs gebied dit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:07
Tip voor de gene die twijfelen tussen de Redmi K20 (pro) en Mi 9T voor wat betreft de 4G ondersteuning. Met de app Cellular-Z uit de Play Store kun je zien welke netwerk-band op dit moment gebruikt wordt. Thuis zit ik altijd op band 3, op werk weer op 20. Op werk zou ik met de Redmi's dus enkel 3G verbinding hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jelleeelco
Als ik alle reacties hier zo lees is eigenlijk de voorkeur bepaalt door de beschikbaarheid. De Mi9T is beschikbaar voor een acceptabel bedrag. De K20 Pro is niet in NL beschikbaar. Dus worden argumenten in die richting beschreven: betere accuduur (al is het maar 30 min in totaal en laadt de Pro sneller op), de SD730 is 'net zo snel als de SD835 (dus een chip van 3 jaar oud), etc.

Als de K20 Pro hier beschikbaar was voor €50,- meer als de Mi9T, zou men ook voor de Mi9T gaan? Ik zou wachten totdat de Mi9T Pro hier beschikbaar zou komen... En die komt echt wel hier. Xiaomi en OnePlus voeren een behoorlijke strijd. OnePlus is 'slechts' een bedrijf dat mobieltjes verkoopt. Xiaomi is een mega bedrijf dat in veel meer sectoren zit en dus veel makkelijker een andere, prijsvechter, kan aanvallen. Ze hebben er dus alle belang bij die Pro ook in de rest van de wereld uit te brengen.

• jelleeelco
Sanchaz12 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:20:
Tip voor de gene die twijfelen tussen de Redmi K20 (pro) en Mi 9T voor wat betreft de 4G ondersteuning. Met de app Cellular-Z uit de Play Store kun je zien welke netwerk-band op dit moment gebruikt wordt. Thuis zit ik altijd op band 3, op werk weer op 20. Op werk zou ik met de Redmi's dus enkel 3G verbinding hebben.
Misschien kun je nog zeggen welke provider je hebt? Ik heb bv T-Mobile, die gebruikt band 20 helemaal niet..

• Jeru
Sanchaz12 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:20:
Goede tip, maar volgens mij geen super test, als band 20 nu gebruikt wordt betekent niet dat dit de enige is die beschikbaar is toch? Het geeft enige indicatie maar lijkt mij niet waterdicht of wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
jelleeelco schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:22:
Als ik alle reacties hier zo lees is eigenlijk de voorkeur bepaalt door de beschikbaarheid. De Mi9T is beschikbaar voor een acceptabel bedrag. De K20 Pro is niet in NL beschikbaar. Dus worden argumenten in die richting beschreven: betere accuduur (al is het maar 30 min in totaal en laadt de Pro sneller op), de SD730 is 'net zo snel als de SD835 (dus een chip van 3 jaar oud), etc.

Als de K20 Pro hier beschikbaar was voor €50,- meer als de Mi9T, zou men ook voor de Mi9T gaan?
Als ik het zo lees ben jij de perfecte kandidaat voor alle marketing lui om hun waren aan te slijten ;-)

Voor net een paar euro meer veel extras die het toestel veel beter zouden maken. Nee, het is kijken naar wat je echt nodig denkt te hebben. Zijn foto's veel beter? Nee dat zijn ze niet. Sterker nog de eigenschappen van de chip zijn op foto gebied precies hetzelfde (zal kijken of ik het artikel nog kan terug vinden waar dit uitgelegd werd). Een half uur extra in zo'n test met constant zwaar gebruik zal bij relastisch gebruik zich vermoedelijk vertalen in een groter verschil dan die 30 minuten.

Je kan altijd wachten tot we iets beters komt wat vaak dan net iets beter en duurder is. De vraag is dus of je het echt nodig hebt. De fabrikanten laten ons geloven van wel, dat is waar de marketing voor is.

Als de Pro versie er nu zou zijn zouden er ongetwijfeld meer mensen voor die variant gaan en iets meer uitgeven, maar dat is niet het geval. Wat het ook makkelijker maakt om te kijken naar wat je echt nodig hebt in plaats van je laten te verleiden door wat ze ons willen doen geloven wat we anders missen.

Wat ik me afvraag is waarom hier zo lang gewacht wordt met het uitbrengen van de Pro versie. Ik vermoed dat het ook een kosten strategie is. Tegen die tijd zijn de chips zoals de 855 een stuk goedkoper waardoor het toestel hier goedkoper aangeboden kan worden, of ze er meer winst op maken. Geen idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Brightside
l3art schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:03:
[...]

Als ik het zo lees ben jij de perfecte kandidaat voor alle marketing lui om hun waren aan te slijten ;-)

Voor net een paar euro meer veel extras die het toestel veel beter zouden maken. Nee, het is kijken naar wat je echt nodig denkt te hebben. Zijn foto's veel beter? Nee dat zijn ze niet. Sterker nog de eigenschappen van de chip zijn op foto gebied precies hetzelfde (zal kijken of ik het artikel nog kan terug vinden waar dit uitgelegd werd). Een half uur extra in zo'n test met constant zwaar gebruik zal bij relastisch gebruik zich vermoedelijk vertalen in een groter verschil dan die 30 minuten.

Je kan altijd wachten tot we iets beters komt wat vaak dan net iets beter en duurder is. De vraag is dus of je het echt nodig hebt. De fabrikanten laten ons geloven van wel, dat is waar de marketing voor is.

Als de Pro versie er nu zou zijn zouden er ongetwijfeld meer mensen voor die variant gaan en iets meer uitgeven, maar dat is niet het geval. Wat het ook makkelijker maakt om te kijken naar wat je echt nodig hebt in plaats van je laten te verleiden door wat ze ons willen doen geloven wat we anders missen.

Wat ik me afvraag is waarom hier zo lang gewacht wordt met het uitbrengen van de Pro versie. Ik vermoed dat het ook een kosten strategie is. Tegen die tijd zijn de chips zoals de 855 een stuk goedkoper waardoor het toestel hier goedkoper aangeboden kan worden, of ze er meer winst op maken. Geen idee.
Ik denk zelf omdat slechts 3,5 maand geleden de Xiaomi Mi 9 is uitgebracht en echt dan niemand die meer gaat kopen en het “flagship” model dan spreekwoordelijk de nek wordt omgedraaid.

De Xiaomi Mi 9T is gewoon een toestel wat voor 75% van de gebruikers ruim snel genoeg is, we moeten nou niet net doen alsof de socs van afgelopen jaren nou zo matig zijn die zijn snel zat voor eigenlijk alles.

Als ik het lees komt de Mi 9T pro pas september/oktober.

• l3art
Mr Brightside schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:46:
[...]

Ik denk zelf omdat slechts 3,5 maand geleden de Xiaomi Mi 9 is uitgebracht en echt dan niemand die meer gaat kopen en het “flagship” model dan spreekwoordelijk de nek wordt omgedraaid.

De Xiaomi Mi 9T is gewoon een toestel wat voor 75% van de gebruikers ruim snel genoeg is, we moeten nou niet net doen alsof de socs van afgelopen jaren nou zo matig zijn die zijn snel zat voor eigenlijk alles.

Als ik het lees komt de Mi 9T pro pas september/oktober.
Maar in de andere landen is de Mi 9 er ook en toch verkopen ze daar de K20 Pro. Het enige wat ik niet weet is hoe lang de Mi 9 er al officieel is in die landen. Zal wel iets langer zijn dan hier. Maar ook dat zal oa wel te maken hebben met kosten. 'Hier' is alles toch een stukje duurder.

• adjep07
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:41
Ik heb de Mi 9T besteld: de 128gb blauwe versie. Vermoedelijke uitlevering door Belsimpel rond 1 juli. Voor mij is het de vervanging van mijn Huawei P10 plus. Rond de 14 nachtjes slapen nog... ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackL89
l3art schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:03:
[...]

Ik denk dat het komt omdat de meeste mensen uit hebben gekeken naar de Pro versie. Dan koop je een toestel voor om en nabij de 400 euro die een chip heeft net zo snel is als het vlaggenschip van het "machtige" en goed verkopende Samsung. En zo iemand ben ik ook. Ik wil bang for buck. Er wordt vandaag de dag mijn inziens te veel geld gevraagd voor toestellen. Dit heeft ook te maken dat er vaak veel marketing geld in gestoken wordt, wat ook in de prijs meeberekend zit. En uiteindelijk kijk ik toch naar mijn eigen portemonnee en zoek ik het toestel naar wens uit.

Mensen die geïnteresseerd zijn in de Redmi K20 waren dan ook, pin me er niet op vast, grotendeels gericht op de Pro versie. Paar tientjes duurder, maar wel de snelste Snapdragon van dit moment.

Of je het echt nodig hebt? Dat is de hamvraag. Op korte termijn zul je het verschil in snelheid/performance niet echt merken denk ik, maar op lange termijn ben ik bang dat de 730 toch trager aan gaat voelen.

En eigenlijk is het wel logisch dat er nog geen Mi 9T Pro versie op de Nederlandse markt komt. Xiaomi heeft met de Mi 9 al een mooi high end toestel voor een prima prijs. De Mi 9T komt niet in het vaarwater van de Mi 9, wat bij de Mi 9T Pro wel het geval geweest zou zijn. Nu hebben ze een nieuwe blikvanger met de Mi 9T. Wil je het snelste van het snelste en draadloos opladen? Dan kies je voor de Mi 9 (wel een notch). Je moet het overzichtelijk houden voor de consument, wat Samsung de laatste tijd ook meer en meer doet met de S- en de A lijn. En voorheen de J-lijn als budget model. Xiaomi kan door een duidelijke strategie op termijn Sony, Lenovo, Huawei en Nokia fors voorbij streven in Nederland. Dan ben je in mum van tijd de nummer drie in Nederland, achter Samsung en Apple. En dan hoop ik dat de Miui software zich ook door blijft ontwikkelen, meer gericht op de Westerse markt.

• Sanchaz12
jelleeelco schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:23:
[...]

Misschien kun je nog zeggen welke provider je hebt? Ik heb bv T-Mobile, die gebruikt band 20 helemaal niet..
Hier Youfone (KPN), met T-Mobile zou het inderdaad geen probleem zijn.
Jeru schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:28:
[...]

Goede tip, maar volgens mij geen super test, als band 20 nu gebruikt wordt betekent niet dat dit de enige is die beschikbaar is toch? Het geeft enige indicatie maar lijkt mij niet waterdicht of wel?
Inderdaad niet waterdicht, maar er van uitgaande dat de sterkste band gebruikt wordt vaak toch wel een goede indicatie. Op werk met band 20 heb ik vaak maar 1-2 van de 4 streepjes bereik (S8). De kans dat ik met KPN op band 3 of 7 daar dan een beter of überhaupt verbinding heb lijkt mij minder aannemelijk.

• X-tiaan
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12-10 13:57
Ik kies zelf gewoon de telefoon met de beste custom ROM support. Ik denk niet dat er grote verschillen zijn, want alle documentatie vam de SD855 en SD730 zijn gewoon beschikbaar.

X-tiaan wijzigde deze reactie 15-06-2019 11:27 (75%)

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:37
Zou dit toestel qua performance zich kunnen meten met een huawei p30?

Gebruik momenteel een iPhone 8 en Huawei P10 lite. Hoop grote stap te maken, en twijfel tussen die op dit moment (of een pixel 3a)

Anatidae wijzigde deze reactie 15-06-2019 12:36 (4%)

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• Sanchaz12
Anatidae schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:35:
Zou dit toestel qua performance zich kunnen meten met een huawei p30?

Gebruik momenteel een iPhone 8 en Huawei P10 lite. Hoop grote stap te maken, en twijfel tussen die op dit moment (of een pixel 3a)
Qua ruwe performance is de P30 de winnaar met een Antutu score van 309000 t.o.v. 218000 van de Mi 9T. Buiten gaming zegt het eigenlijk niet zo veel, voor dagelijks gebruik is het vooral van belang dat de software goed geoptimaliseerd is. Over Huawei kan ik niets zeggen, daar heb ik geen ervaring mee. Bij Xiaomi merk ik op mijn Redmi 5A met Snapdragon 425 dat 'ie vlot werkt in tegenstelling tot andere toestellen met dezelfde of zelf iets betere CPU.

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:37
Sanchaz12 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Qua ruwe performance is de P30 de winnaar met een Antutu score van 309000 t.o.v. 218000 van de Mi 9T. Buiten gaming zegt het eigenlijk niet zo veel, voor dagelijks gebruik is het vooral van belang dat de software goed geoptimaliseerd is. Over Huawei kan ik niets zeggen, daar heb ik geen ervaring mee. Bij Xiaomi merk ik op mijn Redmi 5A met Snapdragon 425 dat 'ie vlot werkt in tegenstelling tot andere toestellen met dezelfde of zelf iets betere CPU.
Bedankt voor je reactie. Ik zal me eens verdiepen in die scores en vergelijken met mn huidige toestellen. Al die processors zeggen me vrij weinig wellicht geeft zo’n score wat objectiever beeld.
Ik ben in principe tevreden over de software van Huawei, de p10 begint alleen erg oud te worden.
Ben erg geintersseerd in de Mi 9T vanwege het notch loze design

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• MelleJ
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:16
Nu heb ik dus bij Belsimpel een Xiaomi Mi 9T besteld en was op Aliexpress aan het kijken voor een case hiervoor. Alleen is er nu dus de vraag, ik had gezocht op Xiaomi Redmi K20 omdat ik er eigenlijk al direct vanuit ging dat ze weinig Mi 9T zouden benoemen maar nu zijn er toch wat verkopers die onderscheid maken in verschillende cases voor Mi 9T en Redmi K20; Maar deze zijn toch (zeker qua design en formaat) identiek?

• Jeru
MelleJ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:05:
Nu heb ik dus bij Belsimpel een Xiaomi Mi 9T besteld en was op Aliexpress aan het kijken voor een case hiervoor. Alleen is er nu dus de vraag, ik had gezocht op Xiaomi Redmi K20 omdat ik er eigenlijk al direct vanuit ging dat ze weinig Mi 9T zouden benoemen maar nu zijn er toch wat verkopers die onderscheid maken in verschillende cases voor Mi 9T en Redmi K20; Maar deze zijn toch (zeker qua design en formaat) identiek?
Ja ze zijn identiek, volgens mij noemen ze het alleen anders in de shop omdat niet iedereen snapt dat je ook een K20 hoesje kan bestellen. Dit voorkomt gewoon vragen voor zo'n verkoper lijkt mij.

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-10 22:14
ik kan niet helemaal volgen, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de K20(pro) en de MI9t?

• Mr Brightside
Acemath schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:33:
ik kan niet helemaal volgen, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de K20(pro) en de MI9t?
Mi 9T heeft band 20 support. Dus als je Tmobile hebt kan je ook gewoon K20 kopen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-10 10:27

Harmani

Bubblemaker

Acemath schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:33:
Mi9T = K20 met global rom en band support
K20 Pro is nog geen global/EU variant van verschenen.

Het verschil tussen de K20 en K20 Pro is genoeg over te vinden.

Science is stranger than fiction

• Jeru
Wat mij niet helemaal duidelijk wordt is hoe het zit met Netflix bijvoorbeeld met de K20 Pro en band ondersteuning.
Ik snap dat er op de K20 pro als ik hier een custom rom op zet Netflix niet meer werkt in HD door gebrek aan ondersteuning van widevine l1. Is dit te fixen? En is dit alleen van toepassing als ik custom rom erop zet?

En ik was benieuwd hoe het zit met ondersteuning van band 20, ook hierbij snap ik dat deze niet ondersteund wordt, maar is dit via software achteraf te fixen of is dit iets wat hardwarematig bepaalt wordt?

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:22
Nee, band 20 is niet achteraf softwarematig te fixen nee.

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-10 22:14
Harmani schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:41:
[...]

Mi9T = K20 met global rom en band support
K20 Pro is nog geen global/EU variant van verschenen.

Het verschil tussen de K20 en K20 Pro is genoeg over te vinden.
Maar de 9t is dus niet gelijk aan de K20Pro? qua specs etc?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fifaflaws
  • Laatst online: 13:16
Acemath schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Hoop dat je sarcastisch bent...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChinaGeek
Acemath schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:01:
[...]

De 9t is gelijk aan de K20. De Pro heeft een wat betere processor en iets andere camera sensor en sneller laden.
Maar goed, dat stond inderdaad nog niet 20x in deze topic.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jelleeelco
Vandaag in de nieuwe Xiaomi store in Shanghai geweest. Naast de vele andere leuke gadgets, uiteraard de K20 en K20 Pro bekeken. Over snelheid kan ik weinig zeggen. Toestel is echt mooi gebouwd, zeer goede kwaliteit. Meest indrukwekkende vond ik het notch- en randloze design met de pop-up camera. Specs zijn echt waanzinnig maar dat wisten we al. Helaas hebben ze de K20 Pro in de 8gb/256gb nergens offline te koop, alleen online. En door de start van het regenseizoen (letterlijk vandaag) wordt er zoveel online geshopt dat de bezorgtijd >4 werkdagen is. Gelukkig heeft mijn Chinese collega de telefoon nu besteld bij JD.com en wordt morgen op kantoor geleverd.

Ik heb wel de rode, zwarte en blauwe kleuren kunnen bekijken. Voor mij wordt het een zwarte. Die Carbon look is erg gaaf en de andere twee kleuren deden voor mij beetje af aan de verder zeer luxe uitstraling.

Ik laat wel weten als ik hem heb en als ik er een beetje mee gekloot heb.

• MelleJ
Ik heb op moment de rode variant bij Belsimpel gepreordered, vond deze op afbeeldingen en videos juist een vrij intrigirerende loon hebben. Daarbij zeggend dat ik er waarschijnlijk toch een hoesje omheen doe waarvan ik er al een aantal op aliexpress heb besteld.

• daredevil__2000
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 03-10 10:59
Het begint er op te lijken dat de 9T Pro toch binnenkort gaat komen https://www.androidauthority.com/xiaomi-mi-9t-pro-1000159/

Ook op xda hebben ze in de xiaomi camera app al verwijzingen terug gevonden naar de 9T Pro

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11:00

dafz0r

mas bac

iemand al de research gedaan voor een screen protector?
over de k20 lees ik op veel fora dat er mensen geen protector gebruikten en dat hij tegen vallen kan maar toch gekrast word

• ChinaGeek
Elke telefoon krast en geen enkele telefoon kan tegen een verkeerde val.

• MelleJ
Enige wat echt nut heeft wat mij betreft is dus dan zo'n Tempered Glass screen protector; maar ik vind dit er en niet mooi uitzien en ik heb nooit echt het probleem dat mijn scherm krast of echt heel vervelend op z'n scherm beland dus ik heb er ook nog nooit behoefte aan gehad.

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:19
daredevil__2000 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:02:
Het begint er op te lijken dat de 9T Pro toch binnenkort gaat komen https://www.androidauthority.com/xiaomi-mi-9t-pro-1000159/

Ook op xda hebben ze in de xiaomi camera app al verwijzingen terug gevonden naar de 9T Pro
Super. Ik had bijna een mi9 aangekocht. Ondanks de vele negative kritiek te lezen over die global rom. Zo zou er een hoop niet vertaald zijn. Internet :+
Maar goed, het wachten waard imo. De S7 mijn beste smartphone ooit.

• daredevil__2000
Spacewide schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Super. Ik had bijna een mi9 aangekocht. Ondanks de vele negative kritiek te leren over die global rom. Zo zou er een hoop niet vertaald zijn. Internet :+
Maar goed, het wachten waard imo. De S7 mijn beste smartphone ooit.
Voor mij is de reden om voor de Mi 9T Pro te willen gaan toch voornamelijk vanwege het snel laden. Ik heb in verband met vrijwilligerswerk te vaak te maken met dat ik het lange tijd zonder toegang tot stroom moet doen. Dus als er dan de mogelijkheid is tot het laden dan is het prettig als dat zo snel mogelijk kan.

Kiezen voor de Redmi K20 Pro zou betekenen dat ik van provider over moet stappen aangezien Tele2 voornamelijk van band 20 gebruik maakt (aangevuld in de drukke gebieden met band 7 en 38). Daarbij schakelt Tele2 in de nachtelijke uren de extra banden uit en wordt er alleen nog maar van band 20 gebruik gemaakt. De K20 Pro ondersteund band 20 niet dus dan zou ik in de nachtelijke uren helemaal geen 4g meer hebben.

daredevil__2000 wijzigde deze reactie 19-06-2019 16:09 (9%)

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
Iemand een idee hoe de SD730 gaat presteren ten opzichtte van de SD835 (nieuwe midrange vs oudere flagship)?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• l3art
djiedjee schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:01:
Iemand een idee hoe de SD730 gaat presteren ten opzichtte van de SD835 (nieuwe midrange vs oudere flagship)?
Pssst, zoekfunctie al gebruikt?
l3art in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

• Spacewide
daredevil__2000 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:07:
[...]

Voor mij is de reden om voor de Mi 9T Pro te willen gaan toch voornamelijk vanwege het snel laden. Ik heb in verband met vrijwilligerswerk te vaak te maken met dat ik het lange tijd zonder toegang tot stroom moet doen. Dus als er dan de mogelijkheid is tot het laden dan is het prettig als dat zo snel mogelijk kan.

Kiezen voor de Redmi K20 Pro zou betekenen dat ik van provider over moet stappen aangezien Tele2 voornamelijk van band 20 gebruik maakt (aangevuld in de drukke gebieden met band 7 en 38). Daarbij schakelt Tele2 in de nachtelijke uren de extra banden uit en wordt er alleen nog maar van band 20 gebruik gemaakt. De K20 Pro ondersteund band 20 niet dus dan zou ik in de nachtelijke uren helemaal geen 4g meer hebben.
Snel laden is tegenwoordig wel een feature bij heel wat USB-C smartphones, toch?
En als je toestel uitgeschakeld is laadt hij normaal wat sneller op.

Hier zitten we met enkele andere banden precies, maar daar zullen ze wel rekening mee houden bij het ontwikkelen van een EU model? :'(
4G 800 band 20
1800 band 3(/2600 band 7)

• Mr Brightside

• daredevil__2000
Spacewide schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:43:
[...]

Snel laden is tegenwoordig wel een feature bij heel wat USB-C smartphones, toch?
En als je toestel uitgeschakeld is laadt hij normaal wat sneller op.
Er zit nogal een verschil tussen de toestellen met USB-C voor wat betreft hoe snel ze kunnen laden. USB-C zegt voornamelijk wat over het type aansluiting maar niet over met hoeveel W er daadwerkelijk geladen gaat worden. De OnePlus7 pro doet dat bijvoorbeeld met 30w, de Mi 9T doet dat met 18W en de Mi 9T Pro met 27W.
Hier zitten we met enkele andere banden precies, maar daar zullen ze wel rekening mee houden bij het ontwikkelen van een EU model? :'(
4G 800 band 20
1800 band 3(/2600 band 7)
De EU modellen hebben die ban vaak wel. Als je de diverse websites met de specs van de Mi 9T Pro mag geloven (zoals https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-9t-pro) dan heeft de Mi 9T Pro gewoon de in NL gebruikte banden.

• JackL89
Net een review gelezen en de reviewer zegt het volgende over de snelheid van de Redmi K20/Mi 9T:
I can only say that is almost as good as last year's processor the SD 845.

Overweeg om toch voor de Mi 9T te kiezen...
Overigens is de reguliere Mi 9 64GB nu te koop voor €333 bij Gearbest en de OnePlus 7 (8GB/256SSD) voor €441. Mooie prijzen!

• Spacewide
JackL89 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:56:
Net een review gelezen en de reviewer zegt het volgende over de snelheid van de Redmi K20/Mi 9T:
I can only say that is almost as good as last year's processor the SD 845.

Overweeg om toch voor de Mi 9T te kiezen...
Overigens is de reguliere Mi 9 64GB nu te koop voor €333 bij Gearbest en de OnePlus 7 (8GB/256SSD) voor €441. Mooie prijzen!
Offtopic, maar voor de twijfelaar een alternatief. Dan kan je beter de MI9 via Xiaomi Duitsland langs Ebay bestellen.
Een 325EURO (10% code bij afrekenen: PHANTASTISCH)
https://www.ebay.de/itm/X...m:mOJKeXj1sZ78vFkMPeXl95A

Edit; geen ervaring met garantie procedure bij Ebay(DE)
Edit2: verkoper geeft blijkbaar 2jaar EU garantie.
Betreft MI9 met globale rom

Spacewide wijzigde deze reactie 20-06-2019 13:58 (16%)

• vinom
  • Laatst online: 21:56
@Spacewide En hoe zit zoiets met garantie dan als je via eBay koopt?
Als er iemand toestelspecifieke vragen heeft, shoot me!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mr Brightside
CLB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:18:
[Afbeelding: Xiaomi Mi 9T]
Heb je ervaring met Snapdragon soc 845/855? En hoe snel vind je de Xiaomi Mi 9T SD 730 in jouw ogen als je ze met deze chipsets vergelijkt?

Mr Brightside wijzigde deze reactie 20-06-2019 13:47 (5%)

• Jeru
Waar heb je hem besteld? En is dit 128gb of 64?

• born2tweak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:54
Geldt ook voor mij, als iemand iets wil weten, dan laat het maar horen! Ik heb de 128GB Carbon Black van Honorbuy sinds afgelopen dinsdag.

• JackL89
born2tweak schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Geldt ook voor mij, als iemand iets wil weten, dan laat het maar horen! Ik heb de 128GB Carbon Black van Honorbuy sinds afgelopen dinsdag.
Dan ook de vraag richting jou (net als Mr Brightside); heb je ervaring met telefoons met de Snapdragon 845/855 en kun je dit vergelijken met de snelheid van de Mi 9T? Die heeft natuurlijk een midrange chipset, maar ik benieuwd of het verschil tussen de chips echt merkbaar is.

Alvast bedankt!!

• born2tweak
JackL89 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:19:
[...]

Dan ook de vraag richting jou (net als Mr Brightside); heb je ervaring met telefoons met de Snapdragon 845/855 en kun je dit vergelijken met de snelheid van de Mi 9T? Die heeft natuurlijk een midrange chipset, maar ik benieuwd of het verschil tussen de chips echt merkbaar is.

Alvast bedankt!!
Ik had hiervoor de Mi5 (820) en daar merk ik wel dat de Mi 9T veel meer responsive aanvoelt in normaal gebruik. De 845 ken ik dus helaas niet. Ik heb met het spelen van games e.d. nog geen lag gemerkt en het opstarten van applicaties is super snel! Wat me vooral opvalt is hoe lang applicaties blijven draaien, met de verdubbeling van het intern geheugen.

• Mr Brightside
born2tweak schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Ik had hiervoor de Mi5 (820) en daar merk ik wel dat de Mi 9T veel meer responsive aanvoelt in normaal gebruik. De 845 ken ik dus helaas niet. Ik heb met het spelen van games e.d. nog geen lag gemerkt en het opstarten van applicaties is super snel! Wat me vooral opvalt is hoe lang applicaties blijven draaien, met de verdubbeling van het intern geheugen.
Hoe vind je de camera, en hoe snel was de levering van Honorbuy? En met wie wordt die geleverd, DHL en geen invoerkosten?

• born2tweak
Mr Brightside schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:41:
[...]

Hoe vind je de camera, en hoe snel was de levering van Honorbuy? En met wie wordt die geleverd, DHL en geen invoerkosten?
Bestelling op 14-06 en levering op 18-06, wel dus een weekend er tussen.
De camera ziet er prima uit, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet toegekomen ben aan goede foto's maken. Zal dat straks even doen en wat resultaten posten!
Verzending vanuit Italie, dus geen verdere kosten daaraan. Je betaalt wel 24 euro verzendkosten bovenop de prijs van 265 euro (aanbieding met kortingscode) maar dan heb je hem ook snel in huis!

edit: prijs was natuurlijk 365 euro!!! sorry! :X 8)7

born2tweak wijzigde deze reactie 20-06-2019 19:46 (4%)

Acties:
  • +11Henk 'm!
Mr Brightside schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:44:
Heb je ervaring met Snapdragon soc 845/855?
Jazeker :)
En hoe snel vind je de Xiaomi Mi 9T SD 730 in jouw ogen als je ze met deze chipsets vergelijkt?
Lastig te zeggen, aangezien de Mi 9T nog niet volledig geïnstalleerd is en dus niet gebruikt wordt zoals mijn huidige toestel. Vooralsnog voelt alles meer dan prima aan, maar dan heb ik het over simpele apps zoals YouTube, Netflix, Google Maps, Chrome. Tevens speel ik nooit meer zware 3D-games en bestaat mijn gebruik meer als 'smartphone = multimediamonster'. Daar is een Snapdragon 425 nog prima voor zeg maar ;)

Overall voelt het toestel (weer) erg premium aan, maar dat kennen we inmiddels wel van Xiaomi. Deze zwarte 'carbon'-variant ziet er erg strak uit, lijkt een beetje op de McLaren Edition van OnePlus qua looks, afgezien van die oranje zweem natuurlijk. De rode accenten (rondje om de bovenste camera / powerbutton) zien er tof uit. Scherm zijn we ook mee verwend en is een prima combinatie van techniek, resolutie en het is natuurlijk een volledig display, maar ook dat zien we steeds vaker. De frontcamera biedt een leuke (nog niet gespotte, door mij dan) feature. Deze toont namelijk een rood lampje aan de zijkanten / bovenkant als die in en uit het toestel gaat. MIUI en dergelijke laat ik me voor nu niet uit, is niet mijn favoriete skin, maar het wordt beter. De vingerafdrukscanner vind ik trouwens niet je van het. Ik merk wel duidelijk dat het een optische scanner is van de eerste/eerdere generaties. Ten opzichte van bijvoorbeeld een OnePlus 7 Pro, werkt het gewoon niet zo fijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mr Brightside
CLB schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:41:
[...]

[...]

Lastig te zeggen, aangezien de Mi 9T nog niet volledig geïnstalleerd is en dus niet gebruikt wordt zoals mijn huidige toestel. Vooralsnog voelt alles meer dan prima aan, maar dan heb ik het over simpele apps zoals YouTube, Netflix, Google Maps, Chrome. Tevens speel ik nooit meer zware 3D-games en bestaat mijn gebruik meer als 'smartphone = multimediamonster'. Daar is een Snapdragon 425 nog prima voor zeg maar ;)

Overall voelt het toestel (weer) erg premium aan, maar dat kennen we inmiddels wel van Xiaomi. Deze zwarte 'carbon'-variant ziet er erg strak uit, lijkt een beetje op de McLaren Edition van OnePlus qua looks, afgezien van die oranje zweem natuurlijk. De rode accenten (rondje om de bovenste camera / powerbutton) zien er tof uit. Scherm zijn we ook mee verwend en is een prima combinatie van techniek, resolutie en het is natuurlijk een volledig display, maar ook dat zien we steeds vaker. De frontcamera biedt een leuke (nog niet gespotte, door mij dan) feature. Deze toont namelijk een rood lampje aan de zijkanten / bovenkant als die in en uit het toestel gaat. MIUI en dergelijke laat ik me voor nu niet uit, is niet mijn favoriete skin, maar het wordt beter.

Bedankt voor deze mini review O+ :) :9

Bizar hoe goed de prijs/kwaliteit is van deze toestellen. Xiaomi is extreem goed bezig de laatste tijd qua devices _/-\o_

Hoe snel laad die op vind je?

• Fifaflaws
  • Laatst online: 13:16
Iemand enig idee waar je binnen een redelijke bezorgtijd hoesjes/bumpers/screenprotectors kunt bestellen? AliExpress is allemaal 50 dagen ofzo

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:38
Fifaflaws schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:59:
Iemand enig idee waar je binnen een redelijke bezorgtijd hoesjes/bumpers/screenprotectors kunt bestellen? AliExpress is allemaal 50 dagen ofzo
Case zou er bij moeten zitten, genoeg om die 50 dagen uit te zitten. Screenprotector ben ik ook wel geinteresseerd in.

• l3art
Fifaflaws schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:59:
Kiezen voor AliExpress standard shipping. Dan is het er met 1-2 weken.

Modbreak:Overigens horen vragen over accessoires in een apart topic. Lijkt me gezien het enthousiasme voor dit toestel geen overbodige luxe. Wie maakt deze aan?

l3art wijzigde deze reactie 20-06-2019 23:08 (20%)

• Fua
  • Laatst online: 14-10 17:33
[...]

[...]

Overall voelt het toestel (weer) erg premium aan, maar dat kennen we inmiddels wel van Xiaomi. Deze zwarte 'carbon'-variant ziet er erg strak uit, lijkt een beetje op de McLaren Edition van OnePlus qua looks, afgezien van die oranje zweem natuurlijk. De rode accenten (rondje om de bovenste camera / powerbutton) zien er tof uit. Scherm zijn we ook mee verwend en is een prima combinatie van techniek, resolutie en het is natuurlijk een volledig display, maar ook dat zien we steeds vaker. De frontcamera biedt een leuke (nog niet gespotte, door mij dan) feature. Deze toont namelijk een rood lampje aan de zijkanten / bovenkant als die in en uit het toestel gaat. MIUI en dergelijke laat ik me voor nu niet uit, is niet mijn favoriete skin, maar het wordt beter. De vingerafdrukscanner vind ik trouwens niet je van het. Ik merk wel duidelijk dat het een optische scanner is van de eerste/eerdere generaties. Ten opzichte van bijvoorbeeld een OnePlus 7 Pro, werkt het gewoon niet zo fijn.

Bedankt voor de heldere foto's. Geeft mij meer info dan de youtube filmpjes en alle mooie renders.
Ik ben in de race voor deze telefoon en vraag me af hoe hij in je hand ligt. Is deze bijvoorbeeld glad?

Hoesjes, bumpers en screenprotectors doe ik niet aan.

Fua

Fua schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:17:
Bedankt voor de heldere foto's. Geeft mij meer info dan de youtube filmpjes en alle mooie renders.
Ik ben in de race voor deze telefoon en vraag me af hoe hij in je hand ligt. Is deze bijvoorbeeld glad?

Hoesjes, bumpers en screenprotectors doe ik niet aan.
You're welcome. Toestel is glad ja, net als elke ander toestel met zo'n achterkant, betekent wel opletten dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-09 09:52
[...]

...
Thanks for de snelle impressie! Ik ben benieuwd naar de trilmotor, is die krachtig genoeg? Gizchina noemt dit als belangrijk zwak punt.

• born2tweak
Tano schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Thanks for de snelle impressie! Ik ben benieuwd naar de trilmotor, is die krachtig genoeg? Gizchina noemt dit als belangrijk zwak punt.
Ik zou er niet van wakker worden denk ik, of je hem in je broekzak voelt ligt er aan wat je op dat moment aan het doen bent. Als je aan het lopen bent denk ik niet dat je het opmerkt, maar is moeilijk te beschrijven denk ik.

• Tano
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-09 09:52
born2tweak schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Ik zou er niet van wakker worden denk ik, of je hem in je broekzak voelt ligt er aan wat je op dat moment aan het doen bent. Als je aan het lopen bent denk ik niet dat je het opmerkt, maar is moeilijk te beschrijven denk ik.
Thanks voor je snelle reactie! Dat is wel een flink minpunt voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
[...]

[...]

Mooi overzicht. Over die FPS, op welke manier merk je dat ie minder is dan die van bijvoorbeeld de OP7? Langzamer? Minder accuraat? Kleiner oppervlak?

Acties:
  • +1Henk 'm!
RoD schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:58:
Mooi overzicht. Over die FPS, op welke manier merk je dat ie minder is dan die van bijvoorbeeld de OP7? Langzamer? Minder accuraat? Kleiner oppervlak?
Die is wel een stukje langzamer ja, of minder accuraat, ligt eraan hoe je het noemt. Heb het al enkele keren meegemaakt dat ik m'n duim er een keer op vier of vijf op moest houden. Kleiner oppervlak merk je an sich niet, de plaatsing is prima, maar bij de OnePlus 7 Pro is het oppervlak wat groter. Of dat helpt bij het sneller kunnen scannen of alleen daadwerkelijk is voor de grootte van het scanoppervlak, dat durf ik niet te zeggen.

Kwestie van vinger er denk nog even opnieuw inzetten, of proberen dezelfde vinger nog een keer te scannen.

• kikkerbeer
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-10 10:25
Hoe past hij z'n auto brightness aan sinds er geloof ik geen licht sensor aan de voorkant zit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
@sunturion Misschien even deze discord link in de TS zetten. Kunnen mensen daar ook chatten over de 9T (en andere xiaomi toestellen).
https://discord.gg/juKZp6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04:02
Discord link is toegevoegd aan de topicstart. Overigens lukt het mij niet op de discord te komen, ondanks dat de Discord status "All Systems Operational" is

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• l3art
sunturion schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:34:
Discord link is toegevoegd aan de topicstart. Overigens lukt het mij niet op de discord te komen, ondanks dat de Discord status "All Systems Operational" is
Hmmm wat zou dat kunnen zijn? Wacht ik zoek een andere link er bij.

Probeer deze eens: https://discord.gg/cuavtf9

l3art wijzigde deze reactie 21-06-2019 21:50 (11%)

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 04:02
Deze werkt wel! Ik pas direct de topic start aan

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
sunturion schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 22:34:
Deze werkt wel! Ik pas direct de topic start aan
Apart want iemand anders was wel met de link binnen gekomen die ik gepost had. Hoe dan ook als deze werkt top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 19:09
Super toestel hoor.
Enige wat me een klein beetje stoort is dat de notificatieled in het donker licht doorlaat langs de randen waar de camera omhoog komt.
Op zich niet zo heel groot probleem, want voor de rest is het toestel echt snel in gebruik.
Heb ook een Poco F1 en een Mi 9 gehad, en ik vind dat hij zich best met de snelheid van de Poco F1 kan meten.
Mi 9 is sneller uiteraard, maar vind de accu nu al een groot voordeel.
Zie de procenten met het Always On Display echt veel minder hard afnemen als de Mi 9.

• Mr Brightside
mregeling schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 07:43:
Super toestel hoor.
Enige wat me een klein beetje stoort is dat de notificatieled in het donker licht doorlaat langs de randen waar de camera omhoog komt.
Op zich niet zo heel groot probleem, want voor de rest is het toestel echt snel in gebruik.
Heb ook een Poco F1 en een Mi 9 gehad, en ik vind dat hij zich best met de snelheid van de Poco F1 kan meten.
Mi 9 is sneller uiteraard, maar vind de accu nu al een groot voordeel.
Zie de procenten met het Always On Display echt veel minder hard afnemen als de Mi 9.
Waar merk je aan de Xiaomi Mi 9 exact sneller in is dan? Benieuwd naar praktijk voorbeelden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 19:09
Mr Brightside schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:08:
[...]

Waar merk je aan de Xiaomi Mi 9 exact sneller in is dan? Benieuwd naar praktijk voorbeelden.
Apps laden wel wat sneller op de Mi 9 , ook spellen starten sneller op.
Maar eerlijk gezegd is de snelheid meer als genoeg.
Voor een midrange processor presteert ie echt top.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
mregeling schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:19:
[...]

Apps laden wel wat sneller op de Mi 9 , ook spellen starten sneller op.
Maar eerlijk gezegd is de snelheid meer als genoeg.
Voor een midrange processor presteert ie echt top.
En de foto kwaliteit?
Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True