Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 10:04
Jack3770 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:06:
Ik heb de 9T Pro met miui 10.3.2 en blijf ook maar steeds die Error 16 krijgen bij Android Auto.
Als dit niet snel opgelost raakt ga ik 'm moeten verkopen.

Alles al geprobeerd:
- dual apps uit en WhatsApp Business voor 2de nummer
- oudere versie van Android Auto geïnstalleerd
- autostart aangezet voor AA, Waze en Spotify

Iemand nog een tip?
Heb hetzelfde probleem, alleen heb ik versie 10.3.4.0 De stappen ook al geprobeerd, zelfs cache van alle apps leeg gegooid. Geen dual apps in gebruik. Nog geen oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:32
snah001 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:43:
Als je de telefoon binnen hebt controleer dan eerst of die al unlocked is.
Er zijn al gevallen bekend dat via dit soort kanalen gekochte toestellen frauduleus zijn en onlangs is er een opgedoken die bij de poging tot het flashen van een andere rom de foutmelding gaf dat het toestel al aan een ander nummer gekoppeld was dan de simkaart die erin zat en dus uit foute handel kwam. Iets anders flashen ging ook niet (meer).
Unlocken is geen probleem (kan van enkele dagen tot enkele weken duren voordat het vrijgegeven wordt) en rooten via magisk kan ook zonder twrp.
Echter verlies je wel widevine L1 maar er zijn blijkbaar modules voor magisk die dit toch weer schijnen te herstellen. Is geen probleem als je toch niet Netflix op je telefoon gebruikt.
Mijn Mi 9T PRO toestel van Banggood is vandaag binnen gekomen. Hij is netjes gelocked en heeft firmware PFKMIXM, dus global firmware (niet EU versie). Ik denk dat ik hem maar zo ga laten, unlocken is mij te riskant vanwege L1 en gebruik met MS Intune voor werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Veel plezier ermee.
Ben zelf ook nog locked (13 jaar lang ieder toestel unlocked gehad) maar wacht daarmee tot de update naar Android 10 er is.
Mis nl. Titanium backup.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
mog__wai schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:10:
[...]

Mijn Mi 9T PRO toestel van Banggood is vandaag binnen gekomen. Hij is netjes gelocked en heeft firmware PFKMIXM, dus global firmware (niet EU versie). Ik denk dat ik hem maar zo ga laten, unlocken is mij te riskant vanwege L1 en gebruik met MS Intune voor werk.
Met unlocken verlies je geen L1. Die blijft netjes behouden.Althans op de 9T is dat zo. Ik neem aan dat dat met de Pro niet anders is.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 17-10-2019 18:31 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:46
op de chineze pagina van mi zie ik Redmi K20 Pro premium met snapdragon 855+ :) zal dus binnenkort ook voor andere landen beschikbaar zijn denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SluttyHo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-08 08:09
Niemand die Face Unlock mist? Of loopt het unlocken toch vlotjes met de Selphie popup camera?

[ Voor 7% gewijzigd door SluttyHo op 17-10-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb er geen ervaring mee en de fpr werkt uitstekend en snel.
Je zou dan de aan/uit knop zó kunnen instellen dat na 2x kort na elkaar indrukken de camera opstart en dan nog moet je de selfie camera daarna activeren indien dat de keer daarvoor nog niet gebeurd was.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
SluttyHo schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:53:
Niemand die Face Unlock mist? Of loopt het unlocken toch vlotjes met de Selphie popup camera?
Nope, nooit gebruikt, ook op m'n op5 niet. Vind het in sommige situaties onhandig dat de telefoon meteen unlockt bij het aanzetten van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Dank voor de toelichting, ik laat je opmerking deze keer dan ook staan als hint voor de lezers, maar crossposten vinden we niet wenselijk.

@l3art : dit is overigens een crosspost. Heb de vraag ook gesteld in het levertijden topic maar ik denk in hindsight dat er in dit topic meer mensen rondzweven die de telefoon al hebben besteld

[ Voor 65% gewijzigd door 13art op 18-10-2019 09:39 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
sunturion schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:35:
Misschien een rare vraag maar is er iemand die een MI 9T (Pro) heeft gekocht bij BangGood/GearBest/whatever ontvangen met EU ROM (PFKEUXM/PFJEUXM)?

Ik wou deze week de 64GB Mi 9T aanschaffen. Vorige week was de prijs €298 bij Belsimpel maar nu inmiddels €318. Nu zie ik ineens de 64GB Mi 9T Pro voor €307.99 Inc EU Priority Line shipping.

Ik zit dus zwaar te twijfelen. In de Xiaomi Mi 9T ervaringen & Discussie topic heb ik enkele berichten gezien over gelige schermen maar dat kwam uiteindelijk door screenprotector of display settings. Ik vraag me of er nog echte nadelen zijn mbt tot aanschaffing van de phone bij een van deze stores.

In het verlengde, hoe gaan jullie om met potentiële garantie perikelen? Welk voordeel levert het kopen met creditcard op VS PayPal of Ideal?

Verder vraag ik me af wat de ervaringen zijn met een bestelling bij BangGood icm EU priority line. Hebben jullie het echt binnen 2 weken binnen?

@l3art : dit is overigens een crosspost. Heb de vraag ook gesteld in het levertijden topic maar ik denk in hindsight dat er in dit topic meer mensen rondzweven die de telefoon al hebben besteld
Ik heb zelf slechte ervaring met banggood. Ik had een mi pad 4 besteld en na 60 dagen nog niet binnen. Ondanks de ontvangst verzekering die ik bij bangood had afgenomen weigerde banggood geld terug te geven. Ik moest eerst nog een extra maand wachten..

Uiteindelijk geld terug gekregen via PayPal.

Kortom voor een paar tientjes altijd in NL shop kopen voor garantie en het überhaupt ontvangen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Wat is op dit moment de meeste stabiele GCAM apk en settings? Zou graag het verschil willen ervaren, maar natuurlijk wel zoveel mogelijk functies behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 10:04
RedBa schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:48:
[...]

Heb hetzelfde probleem, alleen heb ik versie 10.3.4.0 De stappen ook al geprobeerd, zelfs cache van alle apps leeg gegooid. Geen dual apps in gebruik. Nog geen oplossing...
Vandaag in het menu Manage apps --> Permissions --> Autostart Spotify en TuneIn radio toegevoegd. Problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Heb gisteren een bug gevonden.

Ik kwam om 18:00 thuis en had 10% accu over, prima prestatie aangezien ik hem die avond ervoor niet had opgeladen. Toen had ik automatische helderheid aangezet, iets wat ik zelden doe maar ik was nieuwsgierig.

Na het avondeten (duurde half uur) was opeens mn mobiel leeg, en ik had hem tijdens avondeten niet gebruikt. Ik dacht zal wel, misschien heeft ie zichzelf zitten updaten ofzo.

Dus ik had hem aan de lader gelegd en rond 22:00 had ik hem eruit gehaald, 100% vol. Ik ben gaan slapen en werd rond 5:00 wakker, ik kijk op mijn telefoon ... Batterij leeg.

Had ik hem aan de lader gelegd, was hij binnen 30 minuten vol (wtf?). Toen heb ik hem er weer uitgehaald en ik zag het percentage gewoon dalen. Nadat ik de automatische helderheid had uitgezet was het probleem verholpen.

Toen ik net de telefoon had, was dit probleem er niet. Dus dat is er wss ingeslopen bij de laatste update. Volgens batterijgeschiedenis is het Android proces de dader, maargoed dat kan van alles zijn. Het gaat hier over een Mi 9T Pro 128GB rood trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Jvann op 18-10-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

sunturion schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:35:
[MBR]Dank voor de toelichting, ik laat je opmerking deze keer dan ook staan als hint voor de lezers, maar crossposten vinden we niet wenselijk. [/]

ik heb de k20 pro bij aliexpress vandaan, met de global rom (dus niet eu), het toestel indentificeerd zichzelf als een 9t pro. mijn ervaringen met retour zendingen bij aliexpress zijn erg goed, als je er niet uit komt met de verkoper lost aliexpress het altijd netjes voor je op. ik bestel er al jaren, tig telefoons/tablets en ik gok 100+ pakketjes per jaar. priority heb ik maar een keer of vier gebruikt en altijd binnen 10 dagen de bestelling binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lange schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:47:
[...]

ik heb de k20 pro bij aliexpress vandaan, met de global rom (dus niet eu), het toestel indentificeerd zichzelf als een 9t pro. mijn ervaringen met retour zendingen bij aliexpress zijn erg goed, als je er niet uit komt met de verkoper lost aliexpress het altijd netjes voor je op. ik bestel er al jaren, tig telefoons/tablets en ik gok 100+ pakketjes per jaar. priority heb ik maar een keer of vier gebruikt en altijd binnen 10 dagen de bestelling binnen gekregen.
Ik ga er even vanuit dat je geen andere rom erop geflashed hebt.
Was het toestel bij ontvangst al unlocked en ook in een officieel gesealde verpakking (dus niet achteraf gedaan)?
Feit dat het toestel zich identificeert als 9T Pro doet vermoeden dat ze vóór uitlevering het toestel unlocked hebben, de firmware van een 9T Pro geflashed hebben en daarna de algemene (niet-EU) Global Rom erop gezet hebben met eventueel aangepaste build.prop.
Toestel kan van Chinese oorsprong of Indiase oorsprong zijn en de Indiase versie heeft geen NFC dus dat kun je gemakkelijk controleren.
Originele Chinese of Indiase toestellen zijn locked en hebben de originele Chinese of Indiase rom erop staan.
Op XDA zijn genoeg voorbeelden te vinden dat mensen de boot zijn ingegaan met geconverteerde K20 Pro's die niet fabrieksgeseald waren, unlocked waren en van een Global Rom voorzien waren en waar het zeer waarschijnlijk was dat het geen nieuwe toestellen betrof.
Dus altijd oppassen om Chinese of Indiase versies hiernaartoe te halen maar het risico neem je zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 18-10-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:44
0xygen500 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:25:
[...]

Heb de app: Notifiy buddy. Deze moet je wel alle rechten geven dan doet die het. Anders killt xiaomi het proces.
@l3art thnx, nog niet echt wat gevonden in het topic zal nog ff verder kijken
Niet dat ik er naar opzoek was maar evengoed wel handig deze oplossing voor een notificatie lichtje. 8)

Wow, I don't believe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

snah001 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je geen andere rom erop geflashed hebt.
Was het toestel bij ontvangst al unlocked en ook in een officieel gesealde verpakking (dus niet achteraf gedaan)?
Feit dat het toestel zich identificeert als 9T Pro doet vermoeden dat ze vóór uitlevering het toestel unlocked hebben, de firmware van een 9T Pro geflashed hebben en daarna de algemene (niet-EU) Global Rom erop gezet hebben met eventueel aangepaste build.prop.
Toestel kan van Chinese oorsprong of Indiase oorsprong zijn en de Indiase versie heeft geen NFC dus dat kun je gemakkelijk controleren.
Originele Chinese of Indiase toestellen zijn locked en hebben de originele Chinese of Indiase rom erop staan.
Op XDA zijn genoeg voorbeelden te vinden dat mensen de boot zijn ingegaan met geconverteerde K20 Pro's die niet fabrieksgeseald waren, unlocked waren en van een Global Rom voorzien waren en waar het zeer waarschijnlijk was dat het geen nieuwe toestellen betrof.
Dus altijd oppassen om Chinese of Indiase versies hiernaartoe te halen maar het risico neem je zelf.
ik heb nfc (laatst m'n paspoort toegevoegd aan de digid app), of 'ie gesealed was weet ik eigenlijk niet. zo goed heb ik niet opgelet tijdens het open maken. het toestel is inderdaad unlocked, ik heb 'm bij de mistore vandaan dus ik ga ervanuit dat ze dat op de nette manier gedaan hebben. wat dat dan ook inhoud ;). het toestel werkt overigens perfect, geen bugs, geen glitches, niks. ik ben dus tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jvann schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:29:
Heb gisteren een bug gevonden.

Ik kwam om 18:00 thuis en had 10% accu over, prima prestatie aangezien ik hem die avond ervoor niet had opgeladen. Toen had ik automatische helderheid aangezet, iets wat ik zelden doe maar ik was nieuwsgierig.

Na het avondeten (duurde half uur) was opeens mn mobiel leeg, en ik had hem tijdens avondeten niet gebruikt. Ik dacht zal wel, misschien heeft ie zichzelf zitten updaten ofzo.

Dus ik had hem aan de lader gelegd en rond 22:00 had ik hem eruit gehaald, 100% vol. Ik ben gaan slapen en werd rond 5:00 wakker, ik kijk op mijn telefoon ... Batterij leeg.

Had ik hem aan de lader gelegd, was hij binnen 30 minuten vol (wtf?). Toen heb ik hem er weer uitgehaald en ik zag het percentage gewoon dalen. Nadat ik de automatische helderheid had uitgezet was het probleem verholpen.

Toen ik net de telefoon had, was dit probleem er niet. Dus dat is er wss ingeslopen bij de laatste update. Volgens batterijgeschiedenis is het Android proces de dader, maargoed dat kan van alles zijn. Het gaat hier over een Mi 9T Pro 128GB rood trouwens.
Vreemd. Ik gebruik automatische helderheid al van in het begin op mijn 9T Pro maar herken dit totaal niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de Pro nu bijna 8 weken en heb al 2 updates gehad (Global EU) en ken dit probleem ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
voor wie de alpha mi launcher gebruikt, en een melding krijgt over de launcher updaten: Niet doen! :-) (dan krijg je er weer een update van de officiele launcher overheen gezet, zonder drawer, mag je dus eerst updates van de launcher gaan verwijderen en daarna uitzoeken welke build je ookalweer precies moest hebben, die terug installeren, om vervolgens al je home screens opnieuw te moeten indelen....)

[ Voor 3% gewijzigd door Fridge320 op 18-10-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben geïnteresseerd in de 128GB Pro. Even voor de duidelijkheid, maakt het uit of je de EU versie of de Global versie hebt? Ik begreep dat Nederlandse webshops beide kunnen verkopen.

Merk je iets van het verschil en/of moet je ergens rekening mee houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Schavuitenmars schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:22:
Ik ben geïnteresseerd in de 128GB Pro. Even voor de duidelijkheid, maakt het uit of je de EU versie of de Global versie hebt? Ik begreep dat Nederlandse webshops beide kunnen verkopen.

Merk je iets van het verschil en/of moet je ergens rekening mee houden?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59709702

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Die lijst is helemaal niet compleet voor de 9T Pro.
Nederlandse webshops leveren GEEN toestellen met de XIAOMI.EU rom, die moet je na unlocken zelf flashen maar wel oppassen dat je dat op de correcte wijze doet.
Zie deze link of even 3 pagina's teruglezen hier:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60298276

[ Voor 18% gewijzigd door snah001 op 18-10-2019 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:25
snah001 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:43:
[...]

Nederlandse webshops leveren GEEN toestellen met de XIAOMI.EU rom, die moet je na unlocken zelf flashen maar wel oppassen dat je dat op de correcte wijze doet.

Welke levert banggood dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:49

IkWilbert

Het is mij!

Mijn 9t van GearBest is een PFJMIXM

[ Voor 11% gewijzigd door IkWilbert op 19-10-2019 17:27 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
[...]

Das dan helemaal niet handig. Je zou verwachten dat een NL shop de juiste rom levert, en je niet zelf nog moet gaan rommelen met flashen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb PFJEUXM, zie ik niet in het lijstje staan? Toestel is van Belsimpel.

Xiaomi.eu is geen officiële rom, dus hoezo zouden NL shops hem met die rom moeten leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itnetwork
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-04 12:03
vuurpaard66 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:03:
[...]

Das dan helemaal niet handig. Je zou verwachten dat een NL shop de juiste rom levert, en je niet zelf nog moet gaan rommelen met flashen etc.
Let even op dat xiaomi.eu een custom ROM is! Geen originele EU versie van de global rom.

Ik heb de mijne van Belsimpel met global rom PFKEUXM. Dat is dus de EU versie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
itnetwork schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:11:
[...]
Let even op dat xiaomi.eu een custom ROM is! Geen originele EU versie van de global rom.

Ik heb de mijne van Belsimpel met global rom PFKEUXM. Dat is dus de EU versie...
Mijn idem dito. Direct besteld toen die eindelijk leverbaar was.
Enige "bug" is dat je bij de toestemmingen voor de camera app locatie toestemming moet geven en zonder dat bevriest de app als je de camera opstart.
Voor de rest met Blokada met aangepaste host files werkt ie toppie.
Zonder gaming 7 uur SOT met 50% accu verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Welk bestand gebruiken jullie voor blokada?
En zorgt blokada er niet voor dat de batterij sneller leeg gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 12:50
Ik ben het Prijzen en Levertijden topic doorgelopen.
Als ik het goed heb, hebben jullie een Mi 9T (Pro) ontvangen van Banggood;
@Blinker @Bugs3 @Celica_T20 @Cowboy_Henk @Digi-t @dirk38 @Fantasio7 @Jipsy @Joshua...@koelkast @MaNDaRK @mog__wai @MrOsman @Scooper @Spacewide @srdevil @Titus @vandeven66 @Xoverride

Hebben jullie deze ontvangen met een Multilanguage of EU variant van de Global ROM?
zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60298276

Ik ben van plan de Mi 9T Pro te bestellen bij Banggood, maar wil het liefst een EU versie van hun ontvangen.
Deze ROM zou voldoen aan aan de EU wetgeving ter bescherming van privé data.
Scheelt unlocken en rooten of ontkom ik hier niet aan?
Hoor het graag :)

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59
Volgens mij is dus de global versie die Banggood verkoopt dus de EU versie.
En er zijn dus ook berichten dat mensen dus de multi language roms krijgen, dus de niet EU.
(ik zat er in eerste instantie dus naast)

Ook zijn er zat andere oplossingen toe te passen zodat deze telefoon niet meer je data lekt.

Wil je zeker geen data lekken? Dan zou ik helemaal niet naar een Chinese telefoon kijken. En zeker niet naar een smartphone.

Voor de rest is de telefoon onwijs veel bang voor buck.

( mijne komt waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen )

[ Voor 28% gewijzigd door MaNDaRK op 20-10-2019 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mog__wai
Ruiten_Wisser schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 02:01:
@Blinker @Bugs3 @Celica_T20 @Cowboy_Henk @Digi-t @dirk38 @Fantasio7 @Jipsy @Joshua...@koelkast @MaNDaRK @mog__wai @MrOsman @Scooper @Spacewide @srdevil @Titus @vandeven66 @Xoverride

Hebben jullie deze ontvangen met een Multilanguage of EU variant van de Global ROM?

Ik ben van plan de Mi 9T Pro te bestellen bij Banggood, maar wil het liefst een EU versie van hun ontvangen.
Multilanguage, PFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Belsimpel heeft dus de PFJEUXM... Dit is geen officiële xiaomi rom?
Dit is de EU versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
[...]
Mi 9T non-pro 128G: PFJEUXM.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01

Ik heb de global eu versie. Besteld van banggood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VoBXVihpVoJnAYeLqVHqaGm6/thumb.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59
Aggressor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:08:
Belsimpel heeft dus de PFJEUXM... Dit is geen officiële xiaomi rom?
Dit is de EU versie?
snah001 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:52:
Nog even voor de volledigheid de lijst met de standaard rom's en de enige onofficiële EU rom's:

Dus officiële "gewone" Xiaomi rom's zijn:
Chinese rom is de PFKCNXM
Indiase rom is de PFKINXM
Russische is de PFJRUXM

Officiële Global rom's zijn:
Multilanguage is PFKMIXM
EU versie is PFKEUXM

https://forum.xda-developers.com/k20-pro
Is dus een global EU rom, een officiële.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joshua...
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 12:52

Ik heb mijn 9T 128GB bij Banggood besteld en heb PFJMIXM (10.3.11)

Zijn er al mensen met de stabiele versie welke een update hebben ontvangen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Joshua... op 20-10-2019 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Aggressor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 00:05:
Welk bestand gebruiken jullie voor blokada?
En zorgt blokada er niet voor dat de batterij sneller leeg gaat?
Nee accu gaat niet merkbaar sneller leeg.
Er zin een Xiaomi hostlijst in blockada die je kan gebruiken. Scheelt weer een lijst importeren. Overigens is het bestandje om te importeren met de zoekfunctie te vinden in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:46

Die van mij is nog onderweg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:27

64gb black mi 9t pro inderdaad,
PFKEUXM,10.3.4 na update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Titus schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:26:
[...]

64gb black mi 9t pro inderdaad,
PFKEUXM,10.3.4 na update
wat was het voor de update dan?
toch ook de EU ? of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joshua... schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

Mmm, een Indiase Global Rom op een 9T.
Wordt offcicieel zo niet geleverd want dan is het een Redmi K20.
Was jouw toestel unlocked toen je hem ontvangen hebt?

Edit: foutje sluipt er bij mij met al die versies ook wel eens in. Het is een International Global Rom en GEEN Indiase. Excuses voor de verwarring.

[ Voor 14% gewijzigd door snah001 op 20-10-2019 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Joshua... schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

@snah001 , hier dus ook, hij is zo geleverd en m'n telefoon is nog gelockt

@Ruiten_Wisser : Hier ook net als Joshua de Mi 9T 128gb op versie 10.3.11.0

Ik heb wel een keer een update ontvangen om op versie 10.3.11.0 te komen als Joshua dat bedoeld?
PFJMIXM

DRM info meld: Xiaomi/davinci/davinci:9/PKQ1.190302.001/V10.3.11.0.PFJMIXM:user/release-keys

[ Voor 15% gewijzigd door srdevil op 20-10-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IkWilbert schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:26:
Mijn 9t van GearBest is een PFJMIXM
Dat is dus een officiële Global Rom internationale versie (geen EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

snah001 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:49:
[...]

Mijn idem dito. Direct besteld toen die eindelijk leverbaar was.
Enige "bug" is dat je bij de toestemmingen voor de camera app locatie toestemming moet geven en zonder dat bevriest de app als je de camera opstart.
Voor de rest met Blokada met aangepaste host files werkt ie toppie.
Zonder gaming 7 uur SOT met 50% accu verbruik.
Die 7u haal ik echt niet met 50% verbruik. Zit gemiddeld op dikke 4u SOT.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Die 7u haal ik echt niet met 50% verbruik. Zit gemiddeld op dikke 4u SOT.
Ik game niet, beetje social media zoals FB, YT en WA, 4 Gmail accounts, diverse Google apps verwijderd, div Xiaomi apps bevroren of verwijderd, veel Tapatalk en Flipboard, veel nieuws apps en Blokada actief met een zelf toegevoegde hostfile die "phone home" naar Xiaomi hosts blokkeert.
Toestel is nog steeds locked en ga die pas unlocken als ie de update naar Android 10 ontvangen heeft zodat ik Titanium Pro weer kan gebruiken.

Hier nog eens een pic van mijn gebruik (incl. 22 min bellen, 11uur BT on en WiFi en data altijd aan) die ik kort geleden al eens in het algemene topic gepost heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cvCx6jgQ3PaW1pxJSpjfbwQh/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 20-10-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Als je je telefoon je unlock.. En je zet de EU globaal rom erop...

Krijg je dan ook automatisch weer de EU updates enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mog__wai
Ik zit met een ander probleempje: op mijn oude Galaxy S6 had ik een custom notificatie geluid voor als ik een SMS kreeg van mijn Alarm systeem (van een uniek telefoonnummer). Dit zodat ik de sirene ook op mijn telefoon kon laten gaan :). Ik kan een dergelijke instelling echter niet vinden op m'n Mi 9T pro. Wel custom ringtone, maar geen custom notification sound. Iemand van jullie een idee hoe dat moet??

En alweer opgelost (sorry voor de fuss), de instelling zit nogal verstopt:
https://www.androidcentra...ndroid-oreo-update#google

[ Voor 18% gewijzigd door mog__wai op 20-10-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:07:
Als je je telefoon je unlock.. En je zet de EU globaal rom erop...

Krijg je dan ook automatisch weer de EU updates enz?
Als het goed is wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:29

Inmiddels PFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:27
Aggressor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

wat was het voor de update dan?
toch ook de EU ? of een andere?
Geen idee, popup gaf aan dat er een update was. Dus op geklikt. Was in het begin, niet op gelet, was zo gepiept. Het was volgens mij hoogstens een kleine MIUI update, of misschien alleen wat MIUI apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Mijn 9T meldt al een paar dagen dat er een update beschikbaar is, maar hij wil niet updaten. Meerdere malen geprobeerd. Telefoon wordt geherstart, geeft aan dat het bijgewerkt is en is vervolgens niet geupdate. Meer mensen hier last van? Het gaat om: Miui V10.3.15.0.PFJEUXM 383M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul078
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:31
Hallo,

Nu wil ik graag de Mi 9T Pro kopen in Nederland. Nu heb ik veel zitten lezen in dit forum, maar wat dingen zijn onduidelijk voor mij.

Ik zal de telefoon gewoon normaal gebruiken. Maar ik snap niks van de roms en updates. Maak dat wat uit?

En ik lees ook wat over datalekken. Is dat makkelijk in te stellen via zo’n app. Of ben je er een tijdje zoet mee?

En ik heb tele2, kan ik dan gewoon 4G gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Raoul078 op 20-10-2019 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Raoul078 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:34:
Hallo,

Nu wil ik graag de Mi 9T Pro kopen in Nederland. Nu heb ik veel zitten lezen in dit forum, maar wat dingen zijn onduidelijk voor mij.

Ik zal de telefoon gewoon normaal gebruiken. Maar ik snap niks van de roms en updates. Maak dat wat uit?

En ik lees ook wat over datalekken. Is dat makkelijk in te stellen via zo’n app. Of ben je er een tijdje zoet mee?

En ik heb tele2, kan ik dan gewoon 4G gebruiken?
Volgens mij heb je toch veel besproken info gemist in dit topic. De zoekfunctie bovenin is er handig om informatie te zoeken die je nodig hebt. That being said.

De 9T heeft alle banden dus je kan gewoon 4G gebruiken, dat is een iets ander verhaal met de K20 (Pro).

Als je niks snapt van roms en updates lekker niks mee doen en gewoon de officiële updates afwachten en die installeren.

Er zijn geen datalekken. Xiaomi verzameld (net als Samsung, Apple, Google, etc) gebruikers informatie. Door de 9T in Europa te kopen zijn er meer strikte regels waaraan xiaomi moet voldoen en ben je daarmee meer beschermd wat betreft je privacy. Wil je nog meer blokkeren dan kan je de app blokada installeren dat die een xiaomi host list filter heeft ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul078
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:31
l3art schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:02:
[...]

Volgens mij heb je toch veel besproken info gemist in dit topic. De zoekfunctie bovenin is er handig om informatie te zoeken die je nodig hebt. That being said.

De 9T heeft alle banden dus je kan gewoon 4G gebruiken, dat is een iets ander verhaal met de K20 (Pro).

Als je niks snapt van roms en updates lekker niks mee doen en gewoon de officiële updates afwachten en die installeren.

Er zijn geen datalekken. Xiaomi verzameld (net als Samsung, Apple, Google, etc) gebruikers informatie. Door de 9T in Europa te kopen zijn er meer strikte regels waaraan xiaomi moet voldoen en ben je daarmee meer beschermd wat betreft je privacy. Wil je nog meer blokkeren dan kan je de app blokada installeren dat die een xiaomi host list filter heeft ingebouwd.
Oke bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BRO-JWE schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:50:
Mijn 9T meldt al een paar dagen dat er een update beschikbaar is, maar hij wil niet updaten. Meerdere malen geprobeerd. Telefoon wordt geherstart, geeft aan dat het bijgewerkt is en is vervolgens niet geupdate. Meer mensen hier last van? Het gaat om: Miui V10.3.15.0.PFJEUXM 383M
Probeer om in het update scherm rechtsboven op de 3 verticale stippen te klikken.
Klik daar op de mogelijkheid "download het nieuwste pakket" en ga dan verder om te bekijken of die wel installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:29
MatthiasDS schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:33:
Ik heb Android Auto ook onmiddellijk aan het werk gekregen. Ik heb hierbij echter 1 issue: met Waze werkt het niet goed. Navigatie via Google Maps lukt zonder problemen, maar in Waze is het alsof de GPS-locatie niet update. Hij berekent de route wel, maar vervolgens blijft mijn locatie staan op het beginupnt.

Navigeren op de smartphone met Waze lukt dan weer wel.

Iemand dit ook al ondervonden?
Ik heb exact hetzelfde. Ik was in de veronderstelling dat het een permissie issue zou zijn maar deze lijken allemaal juist ingesteld. Aangezien Google Maps ook prima werkt ben ik er verder ook nog niet echt diep ingedoken. Mochten anderen dat wel hebben gedaan en een mogelijke oplossing weten dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

snah001 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:58:
Ik game niet, beetje social media zoals FB, YT en WA, 4 Gmail accounts, diverse Google apps verwijderd, div Xiaomi apps bevroren of verwijderd, veel Tapatalk en Flipboard, veel nieuws apps en Blokada actief met een zelf toegevoegde hostfile die "phone home" naar Xiaomi hosts blokkeert.
Toestel is nog steeds locked en ga die pas unlocken als ie de update naar Android 10 ontvangen heeft zodat ik Titanium Pro weer kan gebruiken.

Hier nog eens een pic van mijn gebruik (incl. 22 min bellen, 11uur BT on en WiFi en data altijd aan) die ik kort geleden al eens in het algemene topic gepost heb:

[Afbeelding]
Ik game ook niet, geen social media, 3 email accounts waarvan maar 2 gesynced worden.
Ook diverse google + xiaomi apps disabled en ook Blokada actief met zelf toegevoegde hostfile (die hier recent gepost werd) + de standaard hostfile.

Apps die ik disabled heb :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.browser
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.calendar
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.payment
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.mirecycle
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.mipicks xxxx
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.midrop
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.yellowpage
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.videoplayer
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.player
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.msa.global
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.hybrid
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.daemon
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.bugreport
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.analytics
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.mipay.wallet.id
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.music
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.videos
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.marvin.talkback
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.system
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.services
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.appmanager
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.android.providers.downloads.ui
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.fm
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.fmservice
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.compass

Ik heb batterijbesparing op mijn 9T Pro voor alle apps UIT. Jij ook?

Vraag me dan af waar het verschil met jou zit qua battery drain? Lijkt me toch erg gelijkaardig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb voor geen enkele app de accu besparing aan staan en sync constant 4 Gmail accounts en gebruik frequent BT voor mijn NC full headset.
Gebruik wel de dark mode daar waar ondersteund en auto brightness.

[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 20-10-2019 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

snah001 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:43:
Heb voor geen enkele app de accu besparing aan staan en sync constant 4 Gmail accounts en gebruik frequent BT voor mijn NC full headset.
Gebruik wel de dark mode daar waar ondersteund en auto brightness.
Doe ook dark mode en auto brightness.

Heb jij veel meer apps disabled dan mijn lijst ? Vraag mij echt af waar het verschil zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Laatst online: 01-09 19:13
snah001 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:55:
[...]

Probeer om in het update scherm rechtsboven op de 3 verticale stippen te klikken.
Klik daar op de mogelijkheid "download het nieuwste pakket" en ga dan verder om te bekijken of die wel installeert.
Eindelijk gelukt! Dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:07:
[...]
Doe ook dark mode en auto brightness.
Heb jij veel meer apps disabled dan mijn lijst ? Vraag mij echt af waar het verschil zit.
Geloof zelfs minder maar kan zijn dat Blokada meer hosts blokkeert en er dus minder data in/uit gaat wat ook power bespaart maar dat kan nooit zoveel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

snah001 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:39:
[...]

Geloof zelfs minder maar kan zijn dat Blokada meer hosts blokkeert en er dus minder data in/uit gaat wat ook power bespaart maar dat kan nooit zoveel minder zijn.
Gebruik wel vrij veel Chrome met veel tabs. Misschien ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
itnetwork schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

Mijn punt is dat ik helemaal niet wil hoeven rommelen met de telefoon om hem goed werkende te krijgen. Anders kan ik even goed hem goedkoper importeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42

Hier de Xiaomi 9T 64GB red: PFJMIXM.
Voor de rest echt een fijn telefoontje. Zeer veel bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:40:
[...]
Gebruik wel vrij veel Chrome met veel tabs. Misschien ligt het daar aan?
Zou het niet weten, ik heb Chrome er niet op staan maar gebruik Brave en dat is een van de veiligere browsers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vuurpaard66 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 01:36:
[...]
Mijn punt is dat ik helemaal niet wil hoeven rommelen met de telefoon om hem goed werkende te krijgen. Anders kan ik even goed hem goedkoper importeren
Jouw telefoon werkt met alle rom's goed echter voor de EU is er een speciale versie van de Global om te voldoen aan de privcacy wetgeving in de EU en dat is niet voor niks zeg ik maar.
En ik begrijp niet dat webwinkels in NL ook een "normale" Global versie uitleveren die feitelijk niet aan de EU wetgeving voldoet maar ben nog niemand tegen gekomen die uitgezocht heeft of dit wel geoorloofd is.
Ga je zelf importeren via Bangood, Eglobal etc. dan weet je dat je uit de eerder genoemde mix aan rom's er eentje krijgt of je dat dan bevalt of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 21-10-2019 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
bob-nwk schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Ik was in de veronderstelling dat het een permissie issue zou zijn maar deze lijken allemaal juist ingesteld. Aangezien Google Maps ook prima werkt ben ik er verder ook nog niet echt diep ingedoken. Mochten anderen dat wel hebben gedaan en een mogelijke oplossing weten dan hoor ik het graag.
Wel, bij mij is het opgelost ondertussen na volgende gedaan te hebben.
  • Ga naar instellingen
  • Batterij en prestatie
  • Kies apps
  • Ga hier naar Android Auto en selecteer geen beperkingen
  • Ga vervolgens naar Waze en selecteer geen beperkingen
Nadat ik dit gedaan had voor beide apps heb ik nooit nog problemen gehad. Werkt als een zonnetje nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Porteman
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-03-2024
Na 12 jaar iOS te hebben gebruikt heb ik de sprong durven wagen en de mi9tpro aangeschaft.
Het is wat uitzoeken maar ik kom er wel.
Tot op heden op 2 'probleempjes' gebotst.

- Google keep geeft wel een notificatie op het scherm, maar geen geluid en trilling
- Face unlock werkt wanneer ik naar boven swipe vanuit het lockscreen, maar als ik bvb via 'ok google, navigeer naar' start google maps, maar moet de telefoon eerst ontgrendeld worden.
Bovenaan komt te staan: tik bovenin om gezichtsontgrendeling te gebruiken. dit werkt echter niet.

iemand die dit herkend?

Verder een toptelefoon voor zijn prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
[...]

Je hebt gelijk maar ik dacht dat de vraag meer was wat het verschil was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Misschien een stomme vraag...
Stel, je hebt de Global Rom,. en je wilt graag de EU Global rom.

Dan moet je eerst de bootloader unlocken ... en als je de Global EU rom erop hebt...
hoe lock je de bootloader dan weer? of is dat niet nodig?

-edit-

Xiaomi Mi 9T Pro Latest Europe Stable Version Fastboot File Download

Dit is de EU global?

http://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?guide=2

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 21-10-2019 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Aggressor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:46:
Misschien een stomme vraag...
Stel, je hebt de Global Rom,. en je wilt graag de EU Global rom.

Dan moet je eerst de bootloader unlocken ... en als je de Global EU rom erop hebt...
hoe lock je de bootloader dan weer? of is dat niet nodig?

-edit-

Xiaomi Mi 9T Pro Latest Europe Stable Version Fastboot File Download

Dit is de EU global?

http://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?guide=2
Volgens mij is het locken van je bootloader, als je niet zit op een rom waarmee het toestel geleverd is, het recept voor het bricken van je toestel. Kortom, niet doen.

De EEU is de Europa rom. Echter het fastboot bestand is niet zomaar te flashen zonder een hulpprogramma op de pc (dacht ik).

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 21-10-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
l3art schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is het locken van je bootloader, als je niet zit op een rom waarmee het toestel geleverd is, het recept voor het bricken van je toestel. Kortom, niet doen.
Oke, de roms zijn beide van Xiaomi .. Global en EU Global
Maar bedankt
[...]

De EEU is de Europa rom. Echter het fastboot bestand is niet zomaar te flashen zonder een hulpprogramma op de pc (dacht ik).
Nee klopt.. alles staat in het linkje uitgelegd.
Belangrijkste is eerst je bootloader unlocken.
Hier moet je een week op wachten helaas...

[ Voor 43% gewijzigd door Aggressor op 21-10-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vervelend, maar bij een Qualcomm based toestel geen ramp als het goed is :)
Bij mijn huidige telefoon moet je daar de eerste oudste ROM voor Flashen die de boel dan weer locked en vanaf die ROM kan je weer via OTA Updates naar de laatste versie updaten! :Y)

Heeft de 9T Pro zoiets niet ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Aggressor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Oke, de roms zijn beide van Xiaomi .. Global en EU Global
Maar bedankt

[...]

Nee klopt.. alles staat in het linkje uitgelegd.
Belangrijkste is eerst je bootloader unlocken.
Hier moet je een week op wachten helaas...
Dat maakt dacht ik niet uit. Als je global hebt en gaat naar eeu en wil de bootloader locken, grote kans dat je je toestel weg kan brengen voor reparatie. Zal kijken of ik nog wat kan terugvinden hier over.

Edit:
Hier een copy & past vanaf reddit
To lock back the bootloader you MUST be on a device with the same ROM signature as the bootloader - in your case you had a CHINA device that was unlocked and then the seller could write the global ROM but he could not lock it back since that would brick the device. The proper sequence would have been to write first the ORIGINAL CHINESE ROM, do a full factory reset, and ONLY AFTER THAT lock the bootloader. Look around XDA if there is any way out of your situation, but it might not be easy or possible.
Ik zou er maar vanuit gaan dat dit ook voor global <-> EEU geldt.

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 21-10-2019 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Misschien dubbelop maar wat L3rt zegt klopt. In de bootloader zitten instructies voor integriteitschecks. Die integriteitscheck hebben o.a. als doel er voor te zorgen dat er geen ongeautoriseerde software op je phone staat. Dit is de reden waarom je een phone moet unlocken om een nieuw rom te flashen.

Op het moment dat je bijvb op Global zit, de phone unlocked, Xiaomi.EU rom flashed en de phone weer locked gaat de integriteitscheck weer in werking en wordt er dus vastgesteld dat er ongeautoriseerde software op je phone staat en zal de phone niet opstarten.

Als jij dus je phone voor werkdoeleinde gebruikt moet je de bootloader al helemaal niet unlocken want applicaties zoals MobileIron zullen niet werken als de bootloader unlocked is.

Als je de phone weer wilt locken kan dat alleen als de custom rom, de custom recovery en de root is verwijderd en je dus weer op de originele meegeleverde rom zit (stock). Als dit niet het geval is bricked je telefoon en is het maar de vraag of je dit kunt herstellen.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Precies!!!!!

Heb dat hier vermeld: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60197872

[ Voor 77% gewijzigd door snah001 op 21-10-2019 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dank jullie wel allemaal!
dan heb ik nog 1 vraagje

Als je naar systeemupdate gaat, hier kan je klikken op controleren op updates.
Hier vind hij niks dan .. heb je dan de laatste versie?

Want rechts boven in heb je 3 stipjes, en hier kan je klikken op "download het nieuwste pakket"
Hier vind hij telkens een "update" deze download hij dan ook ? is dit de versie die ook al op je telefoon staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Aggressor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:45:
Dank jullie wel allemaal!
dan heb ik nog 1 vraagje

Als je naar systeemupdate gaat, hier kan je klikken op controleren op updates.
Hier vind hij niks dan .. heb je dan de laatste versie?

Want rechts boven in heb je 3 stipjes, en hier kan je klikken op "download het nieuwste pakket"
Hier vind hij telkens een "update" deze download hij dan ook ? is dit de versie die ook al op je telefoon staat?
Als je geen nieuwe updates hebt dan kun je er vanuit gaan dat je de meest recente versie hebt. Als je het nieuwste pakket download dan haal je de versie binnen die al op je telefoon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
IkWilbert schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 19:44:
[...]

Als je geen nieuwe updates hebt dan kun je er vanuit gaan dat je de meest recente versie hebt. Als je het nieuwste pakket download dan haal je de versie binnen die al op je telefoon staat.
Bedankt.. en klopt het dat Xiaomi wat langzamer is met android beveiliging patch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die lopen maximaal 1 maand achter (bij de 9TPro) en dat is in vergelijking met vele andere merken best wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21
snah001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:59:
Die lopen maximaal 1 maand achter (bij de 9TPro) en dat is in vergelijking met vele andere merken best wel goed.
Zal misschien zo wezen voor de Pro, maar mijn reguliere zit toch echt drie maanden achter :+ Het updatebeleid van Nokia was me dan toch echt pakken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
snah001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:59:
Mijn zus heeft ook de 9t pro binnen...global versie. En ze zit nog in de patch van augustus hoor.... Vandaar mijn vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Pro EU versie zit al zeker 2 weken op 10.3.4.0 van 1 september dus ze moet even op updates controleren.

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 21-10-2019 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Mijn 9t global zit op versie 10.3.11 met de juli patch.
Telefoon geeft aan dat er nog geen nieuwere versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rev! schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:50:
Weet iemand hoe je minimale brightness kan instellen? Vind display bij weinig licht te donker worden.
Om hier even op terug te komen, auto-contrast uitzetten heeft mijn probleem opgelost, display blijft nu gewoon goed leesbaar in het donker met auto-brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
Ik volg het draadje al even, maar ben het kwijt. Als ik een global ROM erop heb, zal bij de eerstvolgende update er automatisch een EU ROM op komen omdat ik in de EU de phone gebruik? Of is dat te simpel gedacht?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:53
wowly schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:46:
Ik volg het draadje al even, maar ben het kwijt. Als ik een global ROM erop heb, zal bij de eerstvolgende update er automatisch een EU ROM op komen omdat ik in de EU de phone gebruik? Of is dat te simpel gedacht?
Ja dat is te simpel gedacht.
Als je global hebt en naar EU global wil moet je eerst je telefoon unlocken en daarna zelf flashen naar de nieuwe ROM.
En daarna dus niet weer locken want dan brick je je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:28
Na unlock niet weer locken, dat is duidelijk 👍

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyD84
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-04 23:09
Flying schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Zal misschien zo wezen voor de Pro, maar mijn reguliere zit toch echt drie maanden achter :+ Het updatebeleid van Nokia was me dan toch echt pakken beter.
Dat dus. Beveiligingspatch van juli zelfs nog op mijn Mi 9T met Global 10.3.11. Ik hoop dan maar dat ze druk bezig zijn met Android 10 en we daarna weer vaker een update krijgen.

Blijf het frappant vinden dat Belsimpel zowel toestellen met Global rom's als EU roms verkoopt en het gewoon een gok is welke je geleverd krijgt. EU is meer up-to-date dan Global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Ik heb het vinkje aan staan om updates vroegtijdig te ontvangen. Heb een Global versie van Belsimpel en krijg net deze melding:

update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:41
Yup, staat hier ook klaar. Mi 9T van Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Laatst online: 20:20
Hier ook! :)

* Android 9...

[ Voor 42% gewijzigd door kernie op 22-10-2019 09:39 ]

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Helaas android P :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Iemand anders waarbij garmin connect er steeds mee stopt (notificaties) hoe los je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:26
blinded schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:45:
Iemand anders waarbij garmin connect er steeds mee stopt (notificaties) hoe los je dat op?
Ik heb wel problemen met de notificaties op mijn TicWatch, soms komen ze wel door maar heb eigenlijk altijd het 'Disconnected' logo in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
ksborg schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:18:
Ik heb het vinkje aan staan om updates vroegtijdig te ontvangen. Heb een Global versie van Belsimpel en krijg net deze melding:
Enig idee waar kan ik deze setting kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:53
Tovenaar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Enig idee waar kan ik deze setting kan vinden?
Systeem update > 3 bolletjes > instellingen bijwerken > toggle krijg updates te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
Ashundi schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:33:
[...]

Systeem update > 3 bolletjes > instellingen bijwerken > toggle krijg updates te vroeg.
Ik zie het nu net, was een gewone instelling, ik was aan het zoeken naar hidden settings... 8)7
Pagina: 1 ... 23 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms